Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

EK lijkt utopie voor Jong Oranje na verlies in Alkmaar

Laatste update:
/

Het EK van 2015 in Tsjechië is mijlenver weg voor de beloften van het Nederlands elftal. In de eerste wedstrijd in de play-offs ging Jong Oranje donderdagavond namelijk met 0-2 onderuit tegen Portugal. De return staat voor dinsdagavond gepland in Paços de Ferreira, maar door de nederlaag lijkt Nederland niet alleen het EK, maar ook de Olympische Spelen van 2016 in Rio de Janeiro te moeten vergeten. De top vier van dat jeugd-EK mag namelijk naar Brazilië.

Oranje verloor de laatste en daarmee ook de eerste twee wedstrijden onder bondscoach Adrie Koster en hoopte die katers donderdag te kunnen wegspelen. De talenten begonnen ook heel aardig in het AFAS Stadion en hadden na vijf minuten al op 1-0 moeten komen, maar Elvis Manu trapte een rebound tegen de lat. Even later moest Warner Hahn handelend optreden op een pegel van Raphaël Guerreiro. De wedstrijd was daarmee direct tot leven gekomen en naarmate de eerste helft vorderde, werden de Portugezen almaar sterker.

/

Tot grote kansen kwamen de bezoekers echter niet echt, maar zij kwamen op slag van rust toch op voorsprong. Sven van Beek haalde Bernardo Silva onderuit in het strafschopgebied en de daaropvolgende penalty werd benut door aanvoerder Sérgio Oliveira van Paços de Ferreira: 0-1. Feyenoorder Van Beek liet zich kort in de tweede helft voor een tweede keer foppen, maar ditmaal kon Hahn met de voet redding brengen op een poging van Ivan Cavaleiro. Oranje had het ook na rust bijzonder lastig en het wachten was eigenlijk op de 0-2.

Die viel uiteindelijk acht minuten voor tijd. Carlos Mané slalomde door de defensie van het Nederlands elftal en schoof de bal rustig voorbij Hahn. Mané was even later ook nog dicht bij de 0-3, maar Hahn had een goede reflex in huis. Nederland zal komende dinsdag ten minste twee keer moeten scoren om kans te blijven maken op het jeugd-EK; in totaal bemachtigen zeven play-off-winnaars een ticket voor dat toernooi. Koster is overigens de eerste trainer van Oranje/Jong Oranje die zijn eerste drie thuiswedstrijden verliest.

'Adrie Koster moet worden ontslagen'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
9 oktober 2014 om 20:24

Je kan wel meer 1 uitdelen........ heb je Ake en Ebecilio zien spelen ??? die deden niks op het middenveld.... Nederland heeft geen Toptalenten dat is vandaag wel duidelijk geworden.

9 oktober 2014 om 20:27

De toptalenten zaten er niet bij depay is geblesseerd en promes zit bij het grote oranje en hij heeft een grote fout gemaakt om ziyech vilhena en boetius niet op te roepen

9 oktober 2014 om 20:29

Ik betwijfel of dat het verschil zou maken maar het lijkt erop dat hij zijn team niet kan motiveren...

9 oktober 2014 om 20:31

Nederland heeft wel genoeg toptalenten, kijk maar naar oranje U19

9 oktober 2014 om 20:35

Dit waren de Toptalenten van u17 en u19 van een aantal jaar terug.... ze voetballen leuk mee verder niets.

9 oktober 2014 om 20:50

Ik vond juist dat hij het spel vertraagde , steeds zijn man liet weg lopen en overal te laat was waardoor er overal veel ruimte was voor Portugal op het middenveld. Van Beek ging zwaar in de fout maar hij was niet de enige voordat hij als een blind paard een speler trapt in zijn eigen 16 leidt Ligeon dom bal verlies.

9 oktober 2014 om 20:55

We hebben ook geen zogenaamde toptalenten.
Kijk hoe sommigen doen alsof wij de grootste talenten hebben, omdat ze toevallig in de eredivisie spelen @ 't basis11tal. Zeg helemaal noppes.
Geen enkel Oranje speler had bij Portugal in de basis gestaan.

9 oktober 2014 om 21:02

Misschien Hahn verder ben ik het met je eens ze hebben zeker talent maar er komt meer bij kijken. van Beek kan het alleen bij Feyenoord opbrengen , Rekik is te veel met zichzelf bezich, Ligeon.... niet meer oproepen, Ake is niet zo groot talent als hij zelf denkt, Ebecilio moet constanter worden , Maher moet mentaal sterker , El Gazi moet ff naar Jong Ajax, Luc werkte zich kapot maar kreeg geen bruikbare ballen, Bij Manu is het alles of niets.

9 oktober 2014 om 21:37

nou nou nou

misschien lag het gewoon aan meneer Koster

hij heeft nooit wat gepresteerd..... snap nooit waarom ze hem hebben aangesteld

9 oktober 2014 om 22:26

Dan moet je bij de zelfde meneer zijn die Hiddink aanstelt 80% van PSV word tegenwoordig opgeroepen.... hij is totaal niet objectief.

9 oktober 2014 om 22:33

psv is koploper dus lijkt me logisch dat van dat team de meeste worden opgeroepen?

9 oktober 2014 om 22:39

Hahahahaha... Als het zo zou werken hadden we pas echt een probleem.

9 oktober 2014 om 22:47

boetius, lachwekkend dat je die durft te noemen

9 oktober 2014 om 22:53

Waarom is dat zo lachwekkend het blijft een jongen met potentie

9 oktober 2014 om 22:56

Vorig jaar waren ze ook Koploper en we weten hoe dat eindigde.... ik denk dat het dit jaar weer op de zelfde manier gaat. Ik heb niks tegen PSV maar Zoet Narsingh en Bruma horen niet in het "grote" Oranje thuis. Ik vind dat er betere spelers beschikbaar zijn als Hiddink zijn beleid door zet is hij niet meer geloof waardig 2/3 zijn zijn niet goed genoeg voor Psv.

9 oktober 2014 om 23:10

weg met die Koster. Wat een slechte uitstraling heeft deze man. Al het voorwerk van zijn voorganger Stuivenberg is de nek om gedraaid door die A. Koster. Wat een flob wat een schande !!!!!!!

10 oktober 2014 om 01:18

oh zoals van beek of el ghazi of op wie doel je van fey en ajax want die veltman is geen verdediger voor internationaal niveau, bruma speelt top laatste weken dus dat schaapuitspraken heb je niks aan, psv-spelers hebben hin plek afgedwongen in groot oranje, deskunsigen op dat gebied hebben niet voor niks hun bij de selectie gezet, dat jij liever hebt dat heel feyenoord of ajax op het veld staat ligt natuurlijk meer aan je bril

10 oktober 2014 om 01:47

Kinderachtige reactie, beetje sneu zelfs.
Dat er van PSV veel worden uitgenodigd komt doordat PSV in de basis 9 tot 11 Nederlanders heeft staan. Dan is de vijver bij die club wat groter om in te vissen.

10 oktober 2014 om 12:49

Dus bij PEC en Cambuur spelen ook veel nederlandse jongens ik vind het lachwekkend jongens als Narsingh Bruma en Zoet die zoveel fouten maken in de Eredivisie en niet kunnen overtuigen mogen zich melden bij Oranje... doe je PSV bril eens af.

En kom niet met het Argument Feyenoord want van Gaal was wel objectief in zijn beslissingen.

10 oktober 2014 om 12:55

Boeeehooee het gaat niet om Feyenoord of Ajax maar om spelers die structureel falen bij Psv.

Narsingh is een couter spits uit bij Ajax kan hij vlammen omdat hun met 60 meter in hun rug spelen.
Bruma is echt een trol. Dat is geen verdediger zelfs bij studio voetbal vinden noemen ze hem slecht terwijl ze daar beschaafd proberen te blijven.

Zoet is een onzekere keeper. Ik vind hem niet beter dan mulder.

Wijnaldum maakt een geweldige ontwikkeling door... ik vind hem niet veel beter dan in zijn Feyenoord tijd, Hij loopt nog steeds veel met de bal , weinig overzicht.

Maar voor Hiddink is dat goed genoeg.

9 oktober 2014 om 20:25

hoe kan je van beek een anderhalf geven? een 1 zou al riant zijn

9 oktober 2014 om 20:28

Je kan meer spelers een 1 geven.

El Gazi, Ake en Ebecilio....... waren nog slechter maarja verdedigers krijgen altijd de schuld...

9 oktober 2014 om 20:32

ik geef rekik en willems toch niet de schuld? Brenet en Ligeon waren daarnaast ook ronduit schandalig, el ghazi kwam de hele wedstrijd een halve keer zn man voorbij, castaignos zat op een eiland, alle middenvelders waren kansloos tegen de viermansmiddenveld van portugal, ziyech maher en daarachter ebicilio zou beter geweest zijn maja kben geen bondscoach

9 oktober 2014 om 20:36

Met dat middenveld win je de strijd ook niet Mentaal zijn 2/3 erg kwetsbaar dat zag je vandaag na een tegen goal in de 45e minuut gingen alle kopjes hangen.

9 oktober 2014 om 20:37

Ziyech Ayoub met daarachter Hendrix was waarschijnlijk het beste middenveld geweest en anders Ziyech Ebicilio Hendrix voor meer power.

9 oktober 2014 om 20:43

wat zien jullie in ayoub geen schot redelijke pass alleen maar heel lichtvoetig daar win je de strijd ook nie mee

9 oktober 2014 om 21:01

Zet wel spelers alleen voor de keeper en is altijd aanspeelbaar en aan het zoeken naar openingen itt die 3 die vandaag op het veld stonden.

9 oktober 2014 om 20:26

Cijfers zijn erg realistisch enige opmerking erop dat Van Beek nog wel een puntje lager verdiend!
Wat speelde hij, El Ghazi, Ligeon ( later Brenet ) een slechte wedstrijd zeg..

9 oktober 2014 om 20:31

Ligeon speelde lang niet zo dramatisch als mensen het niet doen vermoeden. Kreeg vaak onmogelijke ballen aan de zijlijn onder druk. Is weinig eer aan te behalen. El Ghazi onzichtbaar en liet veel mannetjes lopen. Van Beek goed in de eerste helft, maar zakt totaal door mand na die oliedomme penal.

Het probleem vandaag lag voornamelijk op het middenveld waar geen voetbal in is te bekennen was door een schrijnend gebrek aan handelingssnelheid. Ebicilio en Maher konden het onder sterke druk van de Portugezen totaal niet waarmaken.

9 oktober 2014 om 20:50

Misschien is het handig om de trainer eruit te gooien! Denk dat een hoop oplost! Spelers als ziyech sinkgraven kongolo boetius vilhena dat zijn je beste spelers....snap het niet! WAT een m*** !

9 oktober 2014 om 20:59

Hoe kan je Promes nou meenemen? Misschien de selectie van het grote Oranje eens bekijken. Daarnaast had hij gewoon een punt met het niet oproepen van Vilhena en Boetius. Ze verdiende het gewoon niet. Met hen hadden ze het ook niet gehaald.

9 oktober 2014 om 21:14

Dat is het belachelijke. Promes had gewoon met Jong Oranje meegemoeten net als Klaaasen.

9 oktober 2014 om 21:50

Ik had gratis kaarten maar wat ben ik blij dat ik voor zo'n niet betaald heb. Was gewoon vervelend en storend om te zien.
Casttaignos stond alleen maar buitenspel. EL Ghazi was heel slecht en wie niet eigenlijk.

9 oktober 2014 om 22:58

Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe vervelend het was 8 niet gemotiveerde , over betaalde talenten die denken dat ze het al hebben gemaakt.....

12 oktober 2014 om 14:44

Ja op het paard getilde snotneuzen zijn het die de betekenis van het woordje ''aanpakken'' niet weten...

9 oktober 2014 om 22:02

Ach we verliezen altijd van Portugal. Dat weten we inmiddels.

Telkens als er een goede actie werd gemaakt staat iedereen stil.... en is er geen afspeel mogelijkheid.
Het Middenveld ligt helemaal open Ake en Ebecilio zijn nergens te bekennen en Maher moet te veel meter overbruggen. van Beek speelde redelijk maar na zijn fout ging het helemaal fout....... in de eerste helft werd Nederland steeds sterker maar je zag daar niks meer van terug. Ik hoop dat het beter gaat in Portugal misschien mogen jongens als Promes Clasie de Vrij Klaassen en Indi wel mee met Jong oranje als dat kan.....

9 oktober 2014 om 20:30

Hoorde van de week heel andere verhalen over verbeek

9 oktober 2014 om 20:37

Ja iemand sightorson gezien?

9 oktober 2014 om 20:38

Dus na 3 domme fouten ben je meteen een slechte speler en kan je er niks meer van ?? dan kunnen we 90% van de Eredivisie afschrijven

9 oktober 2014 om 20:52

Tja, The-DOC, als je eerst na een paar aardige wedstrijden omhoog geschreven wordt zoals deze jongen, dan val je hard ja. Er werd hier al hard geroepen door verschillende supporters, dat hij beter was dan veltman etc. Dat hebben we vandaag kunnen zien. Niet zeuren dan als daar commentaar op komt.

9 oktober 2014 om 21:04

Dat gebeurd altijd en dat zal blijven gebeuren maar soms slaat het nergens op... overigens zijn Veltman en van Beek niet te vergelijken.

9 oktober 2014 om 20:37

hahaha goed idee ma zo kan portugal ook joa mario william carvallo andre gomes en nog 3 spelers nnemen die mee zijn met het A elftal Portugal was gewoon een maatje te groot en zullen zich gemakkelijk plaatsen Manu scoort wel ze goals Feyenoord ma heeft toch niks van een buitenspeler en is nooit beter dan een Boetius of Ola john verder zijn van beek ebecilio onderschate spelers en zie je maar dat het presteren in Nederland 1 is ma dat het niveau vandaag geziend dus matig laag is in Nederland

9 oktober 2014 om 20:41

Dat is zo , Ik hoop dat Nederland meer strijd toont in Portugal want dan kan je ze het heel moeilijk maken het is geen Real Madrid mar er zitten een aantal pareltjes tussen... wij zijn niet het enige land dat goed kan opleiden

Wat een onthutsend zwak elftal. Ik vond alleen Willems redelijk spelen. Zeer terecht verlies dit, goed elftal dat Portugal. Vooral die linksback, die nummer 6 en die spits waren echt heel goed.

9 oktober 2014 om 20:26

Goede wisselwerking van Manu en Willems dat moet je meenemen naar Portugal de rest vergeten en alles of niets spelen ?

9 oktober 2014 om 20:39

die linksback kende ik ook nog niet geweldige speler 6 speelt al in het eerste van Porto sinds dit jaar en doet het uitstekend Bernardo silva nummer 21 was ook geweldig van Benfica verhuurd aan Monaco omdat weinig speelminuten kreeg aanvallers waren inderdaad goed en de wissels pakte het ook heel goed op

Hahn en Willems speelde goed. Voor de rest was het helemaal niks. Geen bal vasthouden, vrijwel nooit iemand aanspeelbaar op het middenveld. Maar 1 spits in de selectie en de 2e spits heet Wout Weghorst en zit op de tribune. Geen Ziyech, Ayoub, Boëtius, Vilhena. Willems geblesseerd, Castaignos geblesseerd.

Top avond.

9 oktober 2014 om 20:30

Vilhena heeft niks te zoeken in dit team. Speelde nog slechter dan dit middenveld toen hij wel nog erbij zat. Verder zou het nogal vreemd zijn om een uit vorm zijnde Boetius die bij zijn eigen team gepasseerd is door Manu in Jong Oranje te verkiezen boven Manu. ITube zou daarentegen een toevoeging zijn op dit middenveld in plaats van mister Chelsea en mister Twente. Ook Hendrix zou veel meer toevoegen aan dit middenveld dan deze dravers.

9 oktober 2014 om 20:31

Nice die autocorrect, Itube is Ayoub.

9 oktober 2014 om 20:35

Hendrix was er bij, maar zat op de tribune. Hoe verzin je het. Ondanks dat hij de afgelopen weken zeer sterk bezig is bij PSV zet je Aké er in met zijn ene competitiewedstrijd, waarschijnlijk alleen omdat hij bij Chelsea speelt.

Boëtius had van mij ook niet in de basis gestaan, maar wel minstens op de bank als het nodig was ipv Ola John die zo'n 5 wedstrijden per jaar speelt. Vilhena had ik ook gewoon meegenomen.

Itube is Ayoub neem ik aan? Dat die er niet bij zit vind ik nog de grootste schande.

Stelletje slapjanussen

Dag koster. Wanprestatie

Hiddink moet dus eigenlijk alle spelers die ook nog voor jong oranje mogen spelen mee laten doen met jong oranje om alsnog het ek te halen.

9 oktober 2014 om 20:27

Dat moest hij eerder doen er mogen 6-7 spelers mee doen. En tegen Slowakije moest hij Depay meteen naar Jong Oranje sturen dat doen ze ook in Engeland.

9 oktober 2014 om 20:30

Strak plan! Maar mag dat volgens de regels? Zomaar switchen van de ene selectie naar de andere?

9 oktober 2014 om 20:38

Ja, dat mag. Spelers mogen zelfs nog meedoen als ze aan het begin vd kwalificatie 21 waren, dus je kan elke speler van 23 en jonger mee laten doen.

9 oktober 2014 om 20:31

Nee tuurlijk niet. Deze spelers die vandaag verloren, moet het ook recht zien te brein in Portugal. Heb de wedstrijd niet gezien, maar ik had gedacht dat Nederland dit wel zou winnen gezien de talenten die wij (nederland) hebben.

9 oktober 2014 om 20:42

Haha welke talenten? Het is allemaal grijze middelmaat. Dat ze nou in de micky mouse leaque mee kunnen zegt niets.

Komt goed uit met 1-3 van Portugal winnen is denk ik wel mogelijk.

Beroerd elftal, in de opbouw ronduit dramatisch, totaal geen creativiteit vanuit het middenveld. Het was allemaal drie keer niks, dus kunnen we Koster en Pierre er nu gewoon weer uitgooien? Bedankt.

Van Beek is met zijn grote bek weer met zijn beide beentjes op de grond gezet, wat was deze gozer slecht. Met een beetje agressie en wil om te winnen had je makkelijk kunnen winnen.

9 oktober 2014 om 20:32

als spelers probeerde vrij te lopen en steeds door dekken dan was het een stuk makelijker.

9 oktober 2014 om 23:57

Beter dat hij het bij Oranje doet dan bij Feyenoord. Bij ons speelt hij de sterren van de hemel samen met Kongolo.

Adrie koster ook maar meteen de laan uit flikkeren, kan die jongens niet motiveren en stelt de verkeerde spelers op. De enige goede van het veld vond ik Willems en Hahn. Van Beek ga ik geen woorden aan vuil maken, die zou niet misstaan in het laagste team van mn lokale voetbalclub. El Gahzi kon ook niets laten zien, Maher ook onzichtbaar net als bij PSV vorig seizoen, Ebicilio weet ik niet wat die allemaal deed, maar stond gewoon niet goed. Ake vond ik erg slecht beginnen, heeft totaal geen spelinzicht op die positie, Manu een paar goede kansen gehad, maar had er minstens 1 binnen moeten schieten. Castagnios is gewoon simpelweg weinig aan de bal geweest, dus die is moeilijk te beoordelen.

Ik vermoed dat wij Adri Koster na aankomende dinsdag pas weer terugzien nadat ie een baantje heeft geaccepteerd bij een Hoofdklasser.

Koster direct ontslaan zelden zo een zwakke jong oranhr gezien. Dat ek kunnen ze op hun buik schrijven en dat allemaal door deze zwakke trainer die een zwakke selectie en tactiek hanteert.
Kan niet wachten op morgen dan zullen wel professors als de mos en de baan alles afkraken en fr vertellen hoe het moet.

Ik heb de wedstrijd niet kunnen zien maar dit was wel te verwachten. Als je niet kan winnen van Georgie en Slowakije dan verdien je het gewoon niet. Aan talent kan het niet liggen want het zijn toch geen slechte spelers. Maarja kennelijk zijn sommigen misschien op hun teentjes getrapt omdat ze niet voor het grote oranje zijn opgeroepen.

Ach er zit best een paar aardige spelers maar gewoon teveel mooi weer zaalvoetballers en spelers die net niet of totaal niet goed genoeg zijn.

Maargoed lijkt me dat Koster in elk geval opstapt, geen EK en geen Olympische spelen. Nou vind ik dat ontwikkeling belanrijker is als prestaties maar dit is wel erg de boot missen met echt wel zat spelers met talent.

Zal El-Ghazi weer een tweet eruit gooien voor deze wanvertoning?

9 oktober 2014 om 20:34

Er zullen wel meer Tweetjes volgen.

Naar mijn mening moet volgende week gewoon Depay worden afgestaan aan jong Oranje, tevens kunnen de 2 afvallers (waarschijnlijk o.a. v dijk) zich melden daar. Een EK is ook voor jong Oranje belangrijk om erbij te zijn en deze spelers zijn voor het grote Oranje nog niet onmisbaar.

9 oktober 2014 om 20:34

Jo flappie, Depay zit niet eens bij PSV of Oranje wegens een blessure.

9 oktober 2014 om 23:58

Of Clasie?

Ongelofelijk! Waarom staat Castaignos nog steeds in de spits? Die gast raakt geen bal goed of hij staat weer buitenspel... Daarnaast is hier boven ook al gezegd dat het middenveld gewoon overlopen werd wat ook klopte. Veel zeggen van: El Ghazi speelde zwak.. Maar als je veel als keeper door de lucht speelt, waarbij alle luchtduels verloren gaan, of het meeste via de linker kant speelt kan hij er ook weinig aan doen.

Daarbij snap ik ook niet waarom Koster en Van Hooijdonk als coaches doen bij Jong Oranje. Totaal ongeschikt.. Het spel is niet om aan te zien.

Zo zou ik spelen de volgende wedstrijd:

Hahn
Ligeon
Rekik
Kongolo
Aké
Ebecilio
Sinkgraven
Hendrix
el Ghazi
Manu
John
9 oktober 2014 om 20:43

Beste man van vandaag en de man in vorm laat je er gewoon even uit? Willems voor Ake op de linksback positie?

9 oktober 2014 om 20:50

Vandaag vond ik Willems niet de beste maar wel één van de betere. Maar gezien het uitvallen van Willems met een, waarschijnlijk, enkelblessure ga ik er van uit dat hij er vandeweek niet bij is. Vandaar dat ik Aké op linksback heb gezet. Mocht Willems gewoon kunnen spelen dan zet ik Willems gewoon op de linksback en Aké op de bbank.

9 oktober 2014 om 20:45

Ik vind sowieso dat je alleen spelers moet opstellen die in potentie oranje kunnen halen, en dan valt Castanignos idd als een van de eerste af in mijn ogen.

9 oktober 2014 om 22:05

Er staat geen een naam in waar ik stijl van achterover sla. Misschien hebben we wel gewoon een zwakke lichting.

9 oktober 2014 om 22:06

De Whats apps generatie.

Die Ebiciliooooo. Daar zit echt geen geur of smaak aan. Wat een middelmatige speler zonder ook maar 1 functie op het veld is dat zeg. Zelden zo een grijze muis gezien. Van Beek was echt belabberd. Werd keer op keer voorbijgelopen. El Ghazi was ook echt een drama met zijn pasjes achter de man. Adam Maher is gwn een hele modale speler. Als ie aan de bal is heb je nooit het gevoel dat het nou echt gevaarlijk kan worden. Heeft niet het echte inzicht en de steekbal voor een nummer 10. Altijd die bal net te laat of te zacht. Zeer matig. Brenet viel schandalig in. Maakt de meest tenenkrommende fouten door bijv ballen over de zijlijn te dribbelen.

Willems en Hahn waren de enige positieve punten.

Er moet echt wat gebeuren, want je ziet dat zowel fysiek, technisch, taktisch en qua combineren heel veel landen Nederland zijn voorbijgestreefd. Wij spelen de bal altijd achteruit terwijl andere landen creatief proberen de voorste te vinden. In moeilijke situaties raken we in paniek en stapelen de fouten zich op. De Knvb moet echt in actie gaan komen.

9 oktober 2014 om 20:36

Nederland bevind zich gewoon in een crisis. Er breken geen goede verdedigers door, te veel jonge jongens vertrekken veel te vroeg uit Nederland. We hebben eigenlijk amper echte sterren in de rijkste Europese clubs dus ook jong Oranje lijkt er onder te lijden. De vraag is alleen hoe de bond in actie moet komen? Heb jij ideeën?

9 oktober 2014 om 20:42

Beter scouten, er loopt echt wel talent rond in NL. Teveel mooiweer voetballers breken door.

9 oktober 2014 om 20:46

Kongolo , Indi en de Vrij vind ik goede verdedigers.
van Beek en Rekik maken veel fouten maar ik vind ze nog steeds best goed.
Van Dijk vind ik ook talentvol.

Ik vind het zorgwekkend dat veel speel spelers erbij lopen alsof het ze niet boeit niemand ging voor een ander door het vuur.

9 oktober 2014 om 20:57

Nouja dat roepen velen al jaren dat de nadruk veel te veel ligt in Nederland op technisch vermogen terwijl het al een tijdje duidelijk is dat voetbal fysieker en fysieker word.

Als je toch van Beek ziet lopen vraag je je toch af of ze in godsnaam uberhaupt aan voetenwerk werken bij de jeugd in Feyenoord. Hij kan wel een leuke pass hebben maar lopen kan die niet.

Net als het constant dom instappen wat zo goed als alle verdedigers in Nederland doen erger ik me daar dood aan. Als ik een uurtje over heb en in de buurt ben rijd ik wel is langs een BVO om is ff een training te bekijken en je ziet ze nauwelijks aan dit soort punten werken terwijl het zo makkelijk en effectief is maar totaal geen prioriteit blijkbaar.

9 oktober 2014 om 22:09

Ik denk dat kinderen nu meer filmpjes kijken en computeren en minder buitenvoetballen.
Ook worden de spelers in Nederland slechter betaald waardoor ze naar het buitenland vertrekken als ze de kans krijgen. De opleiding is daar misschien ook wel beter.

Dat Oranje al deze wedstrijd mocht spelen was een cadeautje. Wanneer je in de twee laatste twee kwalificatieduels thuis zo schlemielig onderuit gaat moet je al helemaal niks verwachten van deze twee wedstrijden. In mijn mening zijn de laatste weken wel wat ´sterren´ flink onderuit gegaan. Als Ajacied verwacht ik niks van Ligeon, een zeer matige speler, maar Rekik, Willems, Maher, Castaignos, en Ake moeten toch meer kunnen betekenen voor dit elftal? Waar zijn de grote sterren van o.a PSV en Twente als ze in Jong Oranje spelen?

9 oktober 2014 om 20:38

Nederland heeft op dit moment maar 1 speler die kan uitgroeien tot het niveau van Robben en Van Persie en dat is Depay. Dit is een heel zorgwekkende situatie.

9 oktober 2014 om 22:29

Ik had eigenlijk nooit verwacht dat van Persie zo goed werd. Strootman DE Vrij hebben het ook in zich. Blind speelt al bij een topclub... genoeg toekomst perpectief

9 oktober 2014 om 21:32

Willems speelde niet goed volgens jou?

Waarom EL Ghazi nog steeds wordt opgesteld bij Ajax is mij totaal een raadsel. Die kerel heb ik niets maar dan ook totaal niets goeds zien doen. Ongelooflijk dat Frank hem blijft opstellen. Dat is geen speler voor ons aller Ajax.

Volgens van Beek had hij tijdens de Klassieker Sigthorsson behoorlijk in de tang. Tegen Houten Klaas lukt dat misschien een keer, tegen echte voetballers ligt dat een heel klein beetje () anders.
Geen woorden maar daden, Sven!

Het probleem is dat dit echt een tussen groep is geworden, en de de echte talenten maken al minuten in het Nederlands elftal of trainen al mee.
Zelfde probleem krijg je straks ook met de o19 talenten wanneer die heel goed zijn slaan ze jong oranje over.

Niets aan te doen in Nederland is nu eenmaal meer kwaliteit dan kwamtiteit.

Waarom Ake met nummer 6 ( linkshalf).

Waarom Ebicilio met nummer 8 (rechtshalf).

Waarom Manu met nummer 17 (basis linksbuiten).

Maher? Sinkgraven deed in 1 minuut al meer dan hem.

Van Beek pffffff

Alleen Van Beek en Manu waren goed!!! Oohja en Hahn rest was drama

9 oktober 2014 om 20:53

Van Beek goed. Grapje?

9 oktober 2014 om 20:53

Even je gekleurde bril afzetten Nickfeyn.. Manu was idd wel goed maar Van Beek maakte wel erg veel fouten.

9 oktober 2014 om 20:59

als het slecht moet je dat ook kunnen toegeven. van beek was slecht. dit niveau was te hoog voor hem

9 oktober 2014 om 21:06

Klopt! Iedereen van Feyenoord was fantastisch!

PS snap wel dat grap is.. ( je naam)

Die van Beek heeft een draaicirkel die zelfs niet kan tippen aan de allergrootste John Deere !!

9 oktober 2014 om 20:52

Krijg ebola

Schande dat Koster Zyech heeft gepasseerd. Grootste talent van Nederland maar voor Koster niet goed genoeg. Nederland heeft terecht verloren maar deze kleurloze trainer voegt weinig toe.

10 oktober 2014 om 00:05

Beetje overdreven. Zeker een groot talent maar die hebben wel meerdere. Komt er bij Jong Oranje alleen niet uit Door die achterlijke coaches steeds.

Van Beek komt dus echt te kort tegen kleine en wendbare spelers.

Ik denk dat het aan Koster ligt ik vind het normaal een redelijk goede trainer . Rene meulensteen had alles gewonnen met jong oranje onder Koster hebben ze nog niet eens gescoort volgens mij in de 3 of 4 duels dat hij er is .

Maar sven had kolbein wel uit de wrdstrijd gespeeld. Topper in spe.

9 oktober 2014 om 20:58

Precies hoort bij de minst gepasseerde verdediging van Nederland en is nog heel jong. Wat die pogrom en el ghazi vandaag deden leek ook weinig op voetbal. Voorlopig zie ik meer interviews van die el ghazi dan acties...

9 oktober 2014 om 21:37

Pogrom? Is dat Ligeon of speelde Nederland met 12 spelers.

9 oktober 2014 om 21:22

Dat is ook wel heel lastig.....

Pff schandalig, hoezo die van Beek en Ligeon? En dan laat je de beste centrale verdediger van de eredivisie op dit moment Kongolo op de bank zitten.. wat een aanfluiting die Koster. Sinkgraven, Ziyech en Vilhena horen natuurlijk ook gewoon in de basis.

Hahn
Brenet
Rekik
Kongolo
Willems
Ebicilio
Ziyech
Vilhena
John
Manu
Sinkgraven

Die trainer kan beter zijn spullen inpakken man man man wat een drama.

Ik zat in het stadion naar 20 minuten dacht ik al wat doe ik hier in de rust ben ik maar naar huis gegaan en ben ik me huiswerk gaan maken daar heb ik meer aan dan dat ik naar een team zit te kijken die geen zin heeft om te voetballen en dan had je Castaignos nog die de hele tijd in het gras zat te rollebollen ( wat hij ook al tegen AZ deed ( en het zelfde geld voor Ma nu en dan had je nog Van beek die er niks van kan en El ghaze deed hij ook mee?

Maar, was Jong Nederland alleen zo slecht of was Jong Portugal misschien ook wel best wel een beetje goed???!! Die hadden niet hun pareltjes (cavaleiro, Bruma, Andre Gomes waren geblesseerd begreep ik) maar toch nog een puike ploeg leek mij.

9 oktober 2014 om 21:21

Beide. Maar ziyech niet oproepen en Sinkgraven niet opstellen en castaignos opstellen wat ik niet een toekomstige spits voor Oranje vindt... tja en v Beek opstellen terwijl je Kongolo hebt die 2 klasse beter is.. Ik denk dat we dit verlies ook wel een beetje op de coach kunnen afrekenen. Het wordt tijd dat Adrie Koster zijn spullen pakt.

Deze wedstrijd leek nergens op. Los zand totaal geen team in te zien.

9 oktober 2014 om 22:54

Cavaleiro was er wel maar Carvalho niet net als Marcos Lopes

Hakim Zyech, de laatste weken uitblinkend bij één van de betere clubs in Nederland, maar niet geselecteerd. We mogen ons afvragen of Koster de juiste coach is voor Jong Oranje.

9 oktober 2014 om 21:38

Zo had ik het graag willen zien...adrie Koster.

Hahn
Ligeon-Rekik-Kongolo-Willems
Ziyech-Sinkgraven-Maher
Ondaan-Manu- O John

9 oktober 2014 om 21:50

Te aanvallend middenveld

9 oktober 2014 om 21:58

Misschien ligt daar de kracht wel met Ondaan, Manu, o John heb je sterke aanvallers met veel loopvermogen die kunnen druk zetten op de achterhoede..en Ziyech Sinkgraven Maher zijn slimme spelers die voetballend de oplossing zoeken.. maarja ze zijn al uitgeschakeld dus waar maak ik mij druk om.

Koster heeft nog nooit ergens iets gepresteerd. Waarom ook geen Ondaan. Momenteel een van de betere spelers in de competitie. Snel een andere coach gaan zoeken. Koster is totaal ongeschikt.

9 oktober 2014 om 21:42

Inderdaad, Ondaan een van de betere linksbuiten (in vorm) van de Eredivisie op dit moment. Dan mag die wel bij Willem 2 spelen maar dat maakt geen zak uit. Als die maar in vorm is. Zelfde geldt voor Ziyech en Sinkgraven waarom niet opstellen?? Weet jij het nog?

Tegen Portugal verwacht je eigenlijk al niet anders (meer) dan een nederlaag.

Heerlijke talenten bij Portugal, maar alsnog moet er een beter team te vormen zijn met Jong Oranje dan dit. Met dit team verliezen oké maar als je echt alle Nederlanders geboren in 1992 of later neemt heb je een selecte om U tegen te zeggen.

9 oktober 2014 om 22:53

Het leukste is nog dat bij dit Portugal de echte grote talenten zelfs ontbraken vandaag.

Als je nog door wilt zal je wel veel goals moeten maken de volgende wedstrijd.. Volgende opstelling met de punt naar achteren lijkt me dan op zich wel wat.. Jemig die Koster kan er echt niets van!

Hahn
Ligeon
Van Beek
Van Aken
Aké
Sinkgraven
Hendrix
Ziyech
John
Weghorst
Manu

Tsja, met Koster als bondscoach wordt het lastig. Als je ziet wij hij selecteert en opstelt, elke keer weer een verrassing. Zit al totaal geen idee achter. En al die mooi weer voetballers die steeds kans op kans krijgen. Echt, wat een stelletje droeftoeters bij de Knvb.

Nou Sven Verbeek hier moest je je laten zien dat je een goede verdediger bent zoals je eerder suggereerde t.o.v. de wedstrijd tegen Ajax. Hoe je Sightorsson uit de wedstrijd hield en in deze wedstrijd niets laten zien zoals de meeste van de Oranje gasten. Dit wordt nog lastig voor Jong Oranje om door te gaan.

10 oktober 2014 om 00:07

Maar tegen Sevilla en Luik was hij wel weer de beste.

10 oktober 2014 om 08:18

@ Jacco8

Sven Verbeek? Die heb ik deze wedstrijd op geen enkele fout kunnen betrappen.

Verder wel heel eenvoudig om bij collectief falen enkel 1 speler er uit te halen, die 'toevallig' een Feyenoorder is. Jullie superster El Ghazi is zijn man ook geen enkele keer voorbij gekomen. Het middenveld was nergens, de rest van de verdediging viel zwaar tegen. Dit 'elftal' speelt als elf individuen. Het zijn de 'grote' talenten van Nederland en lijken soms te vergeten dat het een teamsport is.

Adrie Koster weg wezen, ophoepelen, waardeloze trainer. van Hooijdonk heb je niets beters te doen, voegt helemaal niets toe.
Wat een kwelling voor iedereen die van voetbal houdt.

Goed dat van Beek bij de voorselectie van het grote oranje zat hoor! Sjezus wat een loser is dat!

10 oktober 2014 om 13:10

Hiddink vind hem blijbaar beter dan bv Douglas. Die elke prijs in Nl heeft gewonnen en nu in de top van Rusland speelt.

Dit is puur een mentaal probleem. Die gasten kunnen allemaal hartstikke goed voetballen, maar hebben gewoon niet zoveel in een suf EK-kwalificatiepotje. En dat kan je Koster verwijten, die moet dit eruit rammen.

Belachelijke selectiebeleid. Van zowel hiddink als koster. Hiddink had spelers moeten afstaan.Voor het EK ben je sws wel geplaatst. Zelfs al nr 3 kun je je plaatsen.
Jeugd EK en OS is nu verspeeld. OS is toch na het ek en wk mooiste voetbaltoernooi en weer geen NL.
Hiddink en zijn mensen (koster) moeten weg. Een slechte start moet je door de vingers kunnen zien, maar 5 (!) nederlagen op rij kun je gewoon niet accepteren bij oranje.

Kwaliteits arm 11-tal. Een groot aantal spelers komt al te kort voor de eredivisie (vooral mentaal) Het is gewoon niet zo'n talentvolle lichting tel daarbij op dat je een prutser als bondscoach heb en je weet op voorhand al dat winnen van Portugal eigenlijk een onmogelijke opgave is.
Van Beek was niet best maar veel schokkender is eigenlijk het falen van gasten die al een flink aantal wedstrijden in de eredivisie speelt. Bij van Beek heb ik nog het idee dat als hij wat meer ervaring heeft hij nog kan groeien ook doordat hij bij Feyenoord het prima doet maar Rekik en Maher raken bij jong Oranje niets maar falen ook week na week opzichtig bij PSV ondanks dat Maher afgelopen weekend alweer z'n 100ste eredivisie wedstrijd speelde.

Sorry, maar als je kijkt wat er had kunnen staan en wat Koster heeft neergezet dan zeg ik eigen schuld.....

Hahn
v. Anholt
v. Beek
Kongolo
Willems
Klaassen
Maher
Vilhena
Boetius
Castaignos
Manu

Echt die Koster heeft het sinds zijn aanstelling flink verprutst zeg!
En maar blijven wisselen met spelers en geen vertrouwen geven, jongejonge...
Volgens mij ging het de periode voor hem wel beter dacht ik.
Dat je van Portugal verliest ok, maar ze hadden zeker 1e in de poule moeten worden en die laatste 2 wendstrijden niet meoten verliezen.
Dat je zelfs geen Ziyech selecteerd snap ik echt niet.

wat een afgang! zowel voor de spelers als voor de staf.
maar ergste was de reacteie van Maher, iemand gehoord? Hij vond Oranje erg goed spelen , beetje pech maar volgens hem was een overwinning verdiend geweest.
nu hoor je wel vaker dat spelers de wedstrijd anders zien dan publiek maar voglens mij is het de taak van de coaches om in de rust de 11 spelers wakker te schudden.

koster is klaar lijkt me, in die 3 duels geen enkel houvast te herkennen. en samenwerking met grote Oranje is ook ver weg. is promes onmisbaar tegen Kazachstan? dacht het niet. dat vilhena en boetius niet spelen en dus niet worden opgeroepen is verdedigbaar maar zyech thuis laten? ik kan nog wel even doorgaan maar volegns mij had hij ze sporers moeten binnenhalen om te vertellen hoe geweldig bv het meedoen aan de Olympische Spelen is.
schandalig!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren