Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: ‘Blatter heeft ons beloofd dat het niet gaat gebeuren’

Laatste update:

Er is ‘geen enkele mogelijkheid’ dat het WK van 2022 van Qatar kan worden afgepakt. Dat zei Umberto Gandini, de vicevoorzitter van belangenvereniging ECA van Europese clubs, op de sportbijeenkomst Leaders in Londen. Hij voegde daar wel aan toe dat de kans groot is dat het mondiale eindtoernooi zal worden verschoven van de zomer naar de wintermaanden.

/

Als dat inderdaad gebeurt, dan moeten de Olympische Winterspelen waarschijnlijk voor het WK wijken. “Ik wil niemand voor de schenen schoppen, maar het WK voetbal en de Olympische Zomerspelen zijn de grootste sportevenementen ter wereld”, zo wordt Gandini, die tevens directeur van AC Milan is, geciteerd door de NOS. “De Winterspelen horen daar, met alle respect, niet bij.”

“Als zo’n groot evenement als het WK moet worden verplaatst, moet het mogelijk zijn om de Winterspelen een beetje op te schuiven.” De Winterspelen van 2018 worden in Peking of Almaty gehouden. ECA-voorzitter Karl-Heinz Rummenigge wijst er wel op dat de belangen van de clubs niet in het geding mogen komen bij een winters WK: “De FIFA ging uit van de zomer, maar als alle betrokkenen het willen verplaatsen, valt er te praten. We zijn alleen niet van plan de rekening te betalen.”

Update 9 oktober 12.45 uur - ‘Blatter heeft ons beloofd dat het niet gaat gebeuren’
Umberto Gandini, vicevoorzitter van de Europese belangenvereniging van clubs (ECA), opperde woensdag om de Olympische Winterspelen van 2022 te verplaatsen ten faveure van het WK van dat jaar. Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) peinst er echter niet over. “Het is het beste voor beide organisaties, zowel de FIFA als het IOC, dat onze kalenders niet botsen met elkaar. FIFA-voorzitter Joseph Blatter heeft ons beloofd dat dit ook niet gaat gebeuren. Het IOC zou het bovendien niet toestaan”, aldus een woordvoerder van het IOC volgens de NOS.

Een goed plan van de ECA?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat mij betreft hebben de Olympische spelen toch echt een andere status dan Wk's of Ek's... zeker die georganiseerd worden door een stel geldgraaiers... Laat het WK maar lekker wijken...
Als in van weg uit Qatar, naar een normaal land, op een normale tijd enz. enz.

8 oktober 2014 om 18:56

Zo is dat.
En anders maar geen WK maar gewoon een extra EK houden.
Behalve Argentinië en Brazilië zullen we verder niet missen.

8 oktober 2014 om 19:04

Waarschijnlijk alle leuke teams van het WK al vergeten.

8 oktober 2014 om 19:06

Wat dacht je van colombia of een mooi afrikaans land

8 oktober 2014 om 23:50

Uruguay vergeten? Colombia misschien? Ivoorkust met al zijn sterren. Australië en Team USA vind ik ook altijd leuk voetbal spelen. Die gasten gaan voor elkaar door het vuur.

9 oktober 2014 om 13:16

Gewoon de Grote landen weigeren, als Nederland Engeland Spanje Duitsland italie etc weigeren dan begint de fifa toch echt te zweten daar in quatar😁

8 oktober 2014 om 21:32

Eens, wie z'n billen brand moet op de blaren zitten en dat zal de FIFA nu moeten doen. Doordat de FIFA corrupt is moeten andere organisaties maar wijken? Dat lijkt mij een omgedraaide wereld.

8 oktober 2014 om 23:33

Qatar is naar mijn weten een normaal land, en het is in Qatar maar een uur later..
kan gewoon een mooi wk worden

8 oktober 2014 om 23:39

Je hebt hélemaal gelijk... heel slecht verwoord van mij...
Qatar is natuurlijk een normaal land, maar in mijn ogen zeker geen normaal land om een wk voetbal te houden. Net als dat ik de winter (mocht dat doorgaan) geen normaal moment vind om een WK te organiseren. En ik vind al helemaal niet dat er een olympisch evenement voor zou mogen wijken. Dus nee, op geen enkele manier fan van het plan, maar dat Qatar niet normaal zou zijn is dom gezegd van me...

8 oktober 2014 om 23:50

Dat het niet in de winter gehouden ben ik met je eens.
Maar ik denk dat Qatar wel de middelen heeft om de stadions die ze gaan bouwen genoeg te verkoelen waardoor voetballers toch in een aangename temperatuur zullen spelen.

9 oktober 2014 om 00:07

Het feit dat iets mogelijk is maakt het nog niet tot een goed plan. Een zeker begrip voor het feit dat we in een wereld van schaarste leven waarin we zuinig moeten zijn met de middelen die voorhanden zijn en we dus verstandige beslissingen moeten nemen en niet alleen mogelijkheden moeten najagen, kan echt geen kwaad...

9 oktober 2014 om 00:31

Qatar is allss behalve een normaal land... Ik raad je aan er wat documentaires over te kijken, dan weet je snel genoeg wat voor duister volk er wel niet woont. Ze vragen mensen uit Azië om er te komen werken, pakken vervolgens alles van ze af zodat ze niet meer weg kunnen. Is volgensmij zelfs een voetballer overkomen.

9 oktober 2014 om 16:01

"blatter belooft het"....
Alsof die megalomane gek in de positie is om zoiets te beloven..
En als hij iets belooft dan zou ik mij 8 keer omdraaien

Wat een belachelijk idee zeg, natuurlijk is het WK groter dan de Winterspelen, alleen het is te belachelijk voor woorden als sport in veel bredere zin en het IOC de dupe wordt van het op geld beluste bestuur van de Fifa. Opzouten met dat hele WK in Qatar en als je het doet, doe het dan gewoon in december ofzo en zeker niet tijdens de OS. Achterlijk gebeuren weer.

8 oktober 2014 om 20:34

Echt bizar hè.
Terwijl overduidelijk is dat dat hele idee van een WK in Qatar nergens op slaat (blatter die toegeeft niet goed nagedacht te hebben over weersomstandigheden, arbeiders dit totaal onderdrukt worden en overduidelijke corruptie, zoals laatst met die horloges), moet toch alles en iedereen wijken voor het plan.
Diverse landen hebben aangeboden om het WK dan in hun land te houden (rusland uit m'n hoofd?) en dat wordt genegeerd, en nu moeten ook nog de Winterspelen wijken?!

On: zou zoiets gebeuren dan zijn we met z'n allen getuige van een expliciete vorm van normvervaging.
De knaken krijgen voorrang.
Wegwezen met dat afschuwelijke plan om uberhaupt een wk te organiseren waar men het verschil niet kent tussen een oliebol en een voetbal.

9 oktober 2014 om 05:15

Ze kennen daar uberhaupt de oliebol niet. Zowiezo buiten Nederland een vrij onbekend fenomeen.

Ze moeten dat hele WK niet in de zandbak houden. Qatar is geen voetballland en heeft daarnaast de boel omgekocht met hun oliedollars. Ik begrijp echt niet dat die Blatter nog op zijn plaats zit er zijn harde bewijzen dat hij en zijn maffiamatties zich hebben laten omkopen. Wat is het voetbal toch verrot.
Ik vind dat alle grote voetballanden het WK van de Fifa moet boycotten en een eigen WK moeten gaan organiseren, we hebben die Fifamaffia namelijk echt niet nodig die gasten denken namelijk allen aan hun eigen bankrekening en niet aan de sport.

8 oktober 2014 om 23:38

Qatar geen voetballand? En jij baseert dit op?
Er is genoeg animo voor voetbal in het Midden-Oosten.
Het kan de ontwikkeling van het voetbal daar alleen maar stimuleren waardoor landen sterker worden.

9 oktober 2014 om 00:32

Je vergist je flink in Qatar mijn vriend. Lees mijn andere reactie maar.

Wat een arrogantie van die vent zeg. Je denkt toch niet dat men de Olympische (winter) spelen gaat verplaatsen vanwege een stel corrupte, bejaarde graaiers daar bij de fifa... Ruim je eigen rotzooi maar op!

Het WK kan niet worden afgepakt omdat ze allemaal hun steekpenningen al op zak hebben, walgelijk corrupt zooitje.

Beetje onzinnige opmerkingen dit.
Volgens mij beginnen de Winterspelen medio Jan, en dan tot medio Feb?
WK duurt 6 weken ongeveer. Doe je WK lekker Dec tot medio Jan, hebben we wat leuks te kijken met Kerst en Oudjaar ipv suffige tv specials.
Loopt niemand elkaar in de weg.

8 oktober 2014 om 19:08

No! Don't you dare! We hebben al Boxing day. Engels voetbal met kerst en nieuwjaar, dat is iets wat hoort, dat hele landenvoetbal kan heel veel mensen weinig schelen.

8 oktober 2014 om 19:14

Piep niet zo man. Als dat 1 keer in 80 jaar wk's gebeurd, is niet het einde van de wereld.
Anders wissel je het lekker om, flikker je de Olympics in Dec/jan en WK erna.
En als dat hele landenvoetbal weinig kan schelen, zouden er niet miljarden mee gemoeid zijn en gegenereerd worden.

8 oktober 2014 om 19:58

Iets wat goed is moet je niet veranderen. WK's en EK's hebben altijd in de zomer plaatsgevonden, buiten alle grote voetbalcompetities om. In de winter zou je competities moeten verplaatsen. Als het WK niet te doen valt in de zomer in Qatar, dan maar niet in Qatar.

8 oktober 2014 om 20:08

Het is juist wel het begin van het einde. Wanneer zelfs de FA en de Olympische spelen wijken voor corruptie, is er dus niets wat de fifa kan stoppen. Dat is nog verontrustender dan de huidige situatie al is.

Overigens, Ik weet zeker dat men de olympische spelen niet gaat verplaatsen. WK wordt hopelijk afgeblazen. Al zal alles prima naast elkaar passen.

8 oktober 2014 om 22:01

Ik zie ook het liefste dat het wordt afgeblazen, daar niet van.
Maar wanneer dit niet het geval is, en waar mijn reactie ook op gebaseerd is, zie ik niet zoveel issues met verplaatsen mocht dat nodig zijn.

In mijn opinie kan je trouwens prima de OS en WK tegelijk houden.

Verder, de FA bestudeert zelf ook al opties voor winterstop invoeren (met het oog op fittere Engelse spelers bij eindtoernooien), en neem aan dat een WK ook niet afhankelijk is van enkel de FA?
Maar uiteindelijk zal het een spel worden, ik denk dat de Fifa aan het langste eind trekt wegens alle corruptie. Als al de Afrikaanse, Aziatische en Zuid Amerikaanse landen extra centje krijgen, is dat WK gewoon in de winter.

Snap dan ook niet dat de sterke Europese landen niet met elkaar in gesprek gaan mbt Uefa en Fifa. Stel de nationale voetbalbonden zeggen: flikker maar op met je bende, we richten een eigen orgaan op, starten een eigen Europese Superleague met meerdere competitielagen en we organiseren onze eigen landentoernooien (tis net alsof je PES of Fifa speelt), krijgen ze geheid megaveel grote sponsoren. Kan je het democratisch en transparent inrichten en geef je ruimte aan eerlijke groei en ontwikkeling voor alle clubs.
Zou toch mooi zijn?als Uefa en Fifa dreigt met uitsluiten, prima. Je start je eigen orgaan op en begint vanaf nul.

Okay, nobody panic.
Ik heb er lang over moeten nadenken, maar hier is hij dan. Mijn waterdichte drie stappenplan:

1. Blatter ontslaan en op een rieten vlotje de Atlantische Ocean op duwen.

2. De Arabieren een leuke vergoeding geven en uitleggen dat Qatar toch niet helemaal goed was. (Fifa heeft een reserve van een miljard dus die kan nu prima gebruikt worden!)

3. Het wk aan Australie geven.

bedank mij later maar.

8 oktober 2014 om 18:57

Wie moet Blatter ontslaan?

8 oktober 2014 om 19:03

Daar moeten we allen maar even over brainstormen. Ik denk dat iemand zijn vertrek moet eisen en dan heel simpel: "meeste stemmen gelden" concept haha.

8 oktober 2014 om 19:06

Nee, het stemsysteem moet ook op de schop. Want het is gewoon belachelijk dat Liechtenstein evenveel te zeggen heeft als Duitsland en Andorra net zoveel stemmen heeft als Spanje.

Australia is aan de ene kant wel leuk, maar aan de andere kant heeft Australia amper iets met voetbal. Ik zou het dan eerder naar iets als Mexico sturen, of China.

8 oktober 2014 om 19:10

Ja precies. Maar een tijdje terug zei Platini dat het WK in Qatar goed is omdat iedereen een eerlijke kans moet maken om het WK te organiseren. Maar een land als Andorra of IJsland heeft toch niet de middelen om dit te kunnen. Qatar is gewoon geen goed idee.

8 oktober 2014 om 19:14

Waarom? Zij spelen allemaal maar met 1 team nationaal mee

8 oktober 2014 om 19:26

Ja,China heeft een enorme voetbalhistorie zekert?

Waarschijnlijk denkt een enorm gedeelte van de wereldbevolking heel anders over deze rangschikking van prioriteiten. Daarnaast, wiens probleem is dit nu? Dat van de geldwolven van de FIFA of van het IOC? Dan houden ze dat WK toch lekker in 2021 of 2023, of gewoon helemaal niet in Qatar.

Hoe kan deze egoist, dit zeggen. Elke persoon in de FIFA, neem ik niet meer serieus. Hoe kan je zeggen, dat olympische spelen, waar iedereen nog welkom is, kleiner is dan een WK voetbal waar alles om geld draait. Ik ben een groot voetbalfan, maar de charme van de olympische spelen staat in geen verhouding met het geldgraai cultuurtje in Quatar/fifa. Flut WK.

Wat een onzin. De FA gaat hier echt nooit mee akkoord, en als de Engelse clubs hun internationals niet afstaan zijn er veel landen die belangrijke spelers missen.

8 oktober 2014 om 19:21

Moet je eens kijken hoe snel ze akkoord gaan als je dreigt met Europese uitsluiting.
Dan dwingen de clubs de fa gewoon om akkoord te gaan.

9 oktober 2014 om 00:35

Uefa gaat over Europees voetbal.

Ik hoop zo dat de Europese voetbalbonden dit vervloekte WK boycotten !

Indirect zegt deze arrogante kerel tegen al die sporters die deelnemen aan de Winterspelen dat hun spelen maar niet zoveel voorstellen en dat ze het maar moeten accepteren dat de spelen worden opgeschoven.

Het feit al dat die mafketels van de Fifa een WK laten organiseren door een land waar het 50 graden is in de zomer is al een bewijs dat het een corrupte bende is bij de Fifa.
Stel je het belang van het voetbal voorop doe je zo iets niet.

Gewoon boycotten dit hele circus en door voetballen in alle competities. Zuid Korea mag van mij winnen. Past wel bij dit corrupte WK.

Voor de haters, 54 Afrikaanse landen stemmen al zo ie zo voor Blatter en er zullen nog landen uit Zuid-Amerika erbij komen en ook uit Azië. Dus stop gewoon met de hele tijd alles zien vanuit Europese zicht, want dat Europeanen doen alsof de wereld van hun is, begint me nu echt te irriteren.

8 oktober 2014 om 22:16

Europa is economisch en politiek gezien het centrum van de wereld. Het hele politieke/economische systeem is hier geboren en de mondiale voertaal (engels) is ook europees. Dus ja, de wereld is van de europeanen

Het internationale olympische commitee gaat daar natuurlijk nooit mee akkoord. De zomer- en de winterspelen zijn qua deelnemende landen groter dan een wk. Omdat de fifa er een zooitje van heeft gemaakt mag een andere organisatie hun toernooi niet in hartje winter (februari) organiseren?

Ik zit er trouwens ook niet op te wachten om midden in de nacht of in de ochtend naar voetbal wedstrijden te zitten kijken. Dan maar geen wk, of toewijzing naar een normaal land

Gewoon lekker boycotten dit wk, totaal onverantwoord en schandalig dat zo'n niet-voetballand zonder stadions en onmogelijke weersomstandigheden het wk kon kopen. De bonden moeten gewoon een statement maken en hier niet aan meewerken. En nu nog eisen aan andere evenementen stellen ook, mafkezen zijn het.

Het wordt steeds lachwekkender door voetbal competities te verschuiven om een winter wk te kunnen spelen en nu moet ook de olympische Winterspelen uitwijken omdat het wk naar de winter moet.

Wat een ongelofelijk dom team was het toch om het wk toe te wijzen aan een land waar het in de zomer veel te heet is en je dus niet kan spelen. Daaruit blijkt gewoon dat ze zo'n bid niet goed bestudeerd hebben.

Ik denk dat de olympische Winterspelen echt niet verplaatst zullen gaan worden

Winterspelen naar Nieuw Zeeland, juli 22, alles opgelost.

Als Duitsland, Engeland, Nederland en Frankrijk ouzo niet meedoen kijkt er niemand naar. Gewoon boycotten dat WK!

Wat een mafketel....

Eerst het WK aan Qatar geven omdat het is gekocht, vervolgens achteraf kritiek krijgen dat het in de zomer te heet is. ( Nederland - Mexico was al amper te doen en in Qatar is het nog eens 10 graden heter)

Vervolgens dan maar besluiten om het in de winter te houden en het ten koste te laten gaan van de winterspelen. Dit WK in Qatar is een en al corruptie en waanzin. Maar de Fifa kan het niet meer terugdraaien, want ze hebben het geld uit Qatar al ontvangen en weer uitgegeven.

Als de Fifa nu besluit om het WK aan een ander land te geven dan krijgen ze een mega claim aan hun broek. De Fifa gaat hoe dan ook bloeden voor deze farce.

Qatar is zo'n goede bestemming voor een wk niet normaal. Lekker weer, geweldig voetballand en niet te vergeten super goede organisatie. Als ik kon kiezen waar ik een wk zou organiseren dan is die gigantische zandbak zeker de plek waar ik aan zou denken. Er vallen wel wat doden bij de bouw van allerlei faciliteiten, maar dat kan gebeuren. En de winterspelen, ja dat stelt toch niks voor. WK gaat voor alles dat is gewoon zo. Blatter je bent een achterlijke dwaze geldwolf die de essentie van voetbal niet begrijpt.

Lekker met je spa blauw met 45 graden in de schaduw.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren