Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Spaanse bond sluit stilleggen van Clásico wegens record Messi niet uit

Laatste update:
/

De kans is groot dat Lionel Messi zich nog deze maand topscorer aller tijden van de Primera División mag noemen. De aanvaller van Barcelona staat momenteel op 249 doelpunten in de Spaanse competitie en is zodoende nog maar twee treffers verwijderd van recordhouder Telmo Zarra, die in zijn actieve loopbaan tot 251 doelpunten kwam.

De eerstvolgende competitiewedstrijden van Barcelona zijn tegen promovendus Eibar, in het Camp Nou, en tegen Real Madrid. Het valt zodoende niet uit te sluiten dat Messi zich in de thuishaven van de aartsrivaal tot topscorer aller tijden van de Primera División kroont. De Spaanse bond (LFP) vindt het verbreken van het record uit 1955 een belangrijk moment.

“Jullie brengen mij op ideeën”, erkende LFP-voorzitter Javier Tebas in gesprek met diverse Spaanse media. “De Clásico stilleggen zodra Messi het record gebroken heeft? Waarom niet? Messi is zo goed dat hij altijd geëerd moet worden. Ik hoop dat hij altijd in de Primera División blijft spelen. Het verbreken van het record is een historisch moment. Er zal iets gedaan moeten worden.”

Het stilleggen van de Clásico is een goed idee

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zou het doen wat een legende

7 oktober 2014 om 20:57

Zal RM wel waarderen

8 oktober 2014 om 12:04

De wedstrijd stilleggen is natuurlijk te grappig voor woorden, dus ik denk dat Tebas dit met een knipoog moet gezegd hebben. Of is hij echt van plan om cheerleaders in de kleuren van Barça het veld van Real op te sturen om Messi met slingers en bellen te versieren als hij ergens zijn goal staat te vieren aan de cornervlag? Nee, dat lijkt me niet.

Uiteraard, mocht het nog niet tegen Eibar gebeurd zijn, zullen de aanwezige fans in Bernabeu wel op de hoogte zijn van het mogelijke record. Mocht daar een spontaan applaus op komen vanuit de tribunes zou dat een heel mooi en fair gebaar zijn. Indien niet, begrijp ik het even goed, gezien de rivaliteit tussen beide ploegen. Dan kan Barça wel iets organiseren in Camp Nou.

Maar waarom iedereen in dit topic over Ronaldo begint, is mij een raadsel. Ja, hij is ook fenomenaal. Ja, hij scoort ook aan de lopende band. Maar dit gaat over de all-time topschutter van La Liga, en dat ... blijkt Messi te zijn. Hij speelt inderdaad al langer in La Liga, maar doet dat iets ter zake? Nee. Het is en blijft een unieke prestatie. Van een beetje waardering voor je rivaal zal je niet slechter slapen.

9 oktober 2014 om 06:27

Zeker belachelijk, maar binnekort zal Barcelona niet meer bestaan in de Primera Division.

7 oktober 2014 om 20:59

Wat een belachelijke nonsens is dit weer pfffff

7 oktober 2014 om 23:13

En als Ronaldo het was kwam je bijna klaar. Hou op man elke voetbal liefhebber zou dit mooi vinden, zo'n record verbreek je eens in de 100 jaar en misschien wel nooit meer. Niemand zal zo goed als Messi worden.

7 oktober 2014 om 23:34

Er komt heus wel een keer iemand die beter is dan Messi, zo simpel is het. De faciliteiten worden keer op keer beter. Het is gewoon nog even wachten. Niet elke voetballiefhebber zou het mooi vinden, het zou nergens op slaan.

Het is een groot record ja, maar om een wedstrijd stil te leggen voor een persoon die wat heeft gepresteerd ? Nee. Dat raakt kant noch wal.

7 oktober 2014 om 23:50

Voor een speler die wat heef gepresteerd?? Zonder speler was er geen wedstrijd, zonder prestaties was voetbal saai etc

7 oktober 2014 om 23:53

Het geeft duidelijk aan wat de standpunt van de FFP tegen Real en Ronaldo is. Waarom Ronaldo niet eren wanneer hij een nog oudere hattrick record breekt? Is toch klinklare partijdigheid dit. Hij gaat geen record breken, niet tegen Eibar en niet tegen Madrid. Vuile slangen!

7 oktober 2014 om 23:56

Dus vanaf nu moeten we bij elke goal het spel stil leggen om hem een lintje te geven ? Lees eerst eens goed wat ik zeg voor je met onzin aan komt zetten.

8 oktober 2014 om 00:29

Dit is een record uit 1955. Al bijna 70 jaar oud record. Ik zeg nergens dat het tijdens de wedstrijd moet gebeuren al helemaal niet in een Clasico. Maar hij mag wel geeerd worden. Dan kunnen we net zo goed alle records gaan eren. Maar dit is wel 1 van de grootste aller tijden. Net zoiets als die van de CL.

8 oktober 2014 om 04:48

Leer eerst eens rekenen..60 ipv 70 jaar.

8 oktober 2014 om 07:44

Je vergeet een ding... ronaldo heeft in de tijd dat hij bij rm was en is meer gescoord dan messi... dus....

8 oktober 2014 om 08:30

Jij vergeet zelf 1 ding. Als Cr meer gescoord zou hebben had hij nu het record. Cr heeft er een stuk minder gemaakt.

8 oktober 2014 om 08:48

Jij vergeet een ding. Namelijk dat Messi 5 jaar langer dan CR in de Primera Division speelt kerel.

8 oktober 2014 om 09:53

Klopt. Ronaldo loopt ongeveer 60 goals achter, maar had daar ook ongeveer 100 duels minder voor nodig.

8 oktober 2014 om 10:41

Is inderdaad nonens. Ze kunnen hem ook na de wedstrijd eren, waarom zo een belangrijke wedstrijd stilleggen. Onzin.
Wordt hij geëerd en krijgen ze een pakkie, lekker dan dat je geëerd bent in die wedstrijd.
Prima dat je hem voor de prestatie wilt belonen/eren maar niet tijdens een wedstrijd. Na het fluitsignaal of voor de eerstvolgende wedstrijd ofzo.

8 oktober 2014 om 17:58

@utrechtbarca: Jij zegt niet dat het tijdens de wedstrijd moet gebeuren maar het commentaar waar jij op reageert is op de voorzitter van de bond die dat wel een goed idee lijkt.
Dat hij geëerd wordt zal ook niemand op tegen zijn maar niet de wedstrijd er voor stil leggen.
Doe het dan na de wedstrijd of liever nog voor of na de eerstvolgende thuiswedstrijd van Barcelona. De wedstrijd stil leggen vind ik ook nergens op slaan.

7 oktober 2014 om 21:07

Wat moeten ze doen dan stel hij heeft dan nog 1 doelpunt nodig die wedstrijd en hij scoort plotseling in de 50e min de 1 1? Dan de wedstrijd stil gaan leggen een kwartier mogen ze m allemaal een bloemetje geven en weer verder spelen? Slaat toch nergens op man kom op zeg

7 oktober 2014 om 21:17

Grappenmaker, Messi was beter dan Ronaldo op dit moment is Ronaldo beter dan Messi.

7 oktober 2014 om 21:25

Denk niet dat er veel Nederlands spreken daar.

7 oktober 2014 om 21:49

You just made my day

7 oktober 2014 om 22:30

Mensen die discuseren wie beter is hebben echt geen verstand over voetbal, messi en ronaldo Zijn gewoon 2 top voetballers !!!!

7 oktober 2014 om 23:19

waarom is hij op dit moment beter?? omdat hij meer scoort?? volgens mij staat barca aan kop

7 oktober 2014 om 23:46

Wat heb jij dan een rotdag gehad zeg..

7 oktober 2014 om 23:48

Dat barca aan kop staat is een team prestatie, dus dat komt niet alleen door messi maar door het hele team.

7 oktober 2014 om 23:54

Jouw reactie is puur gericht om reacties uit te lokken, maar alsnog Messi speelt al veel langer in de Spaanse competitie dan Ronaldo, en je gaat niet zomaar een wedstrijd stil leggen omdat iemand een record verbreekt, dat zou gewoon een schande zijn en naar mijn menig een heel groot verschil kunnen uitmaken voor het eindresultaat.

8 oktober 2014 om 07:01

Jouw laatste punt sluit ik mij volledig bij aan. Stel je voor dat hij de 1-1 of 2-2 etc. In de 89e minuut inschiet.. dan zitten ze echt niet te wachten op een onderbreking. Ik denk dat een klein iets na de wedstrijd niet zou misstaan voor een 59 jaar oud record. En nog wel topscorer van de competitie aller tijden. Dat is samen met aantal wedstrijden toch de belangrijkste.

7 oktober 2014 om 21:39

De kans dat dit die wedstrijd zal gebeuren is al klein. Ik denk dat Messi zelf ook niet op een gigantisch fluitconcert zit te wachten in het Bernabeu. Hier schiet niemand wat mee op.

7 oktober 2014 om 22:11

Dat zegt alles hoe triest het is gesteld met het voetbal. Weet dat het gebeuren zou. Maar als Messi tijdens de wedstrijd een record verbreekt zouden ze na de wedstrijd hem huldigen moeten. De supporters konden in het verleden ook voor ajax klappen toen ze real van de mat speelden. Waarom niet voor Messi? Omdat hij bij Barça speelt, zou te triest vol woorden zijn.

7 oktober 2014 om 22:23

@quickboyz ik denk dat hij een staande ovatie zal krijgen, net als toen ajax real helemaal van de mat speelde in 95.
Je kunt wel rivalen hebben, maar sommige prestaties worden door echte voetballiefhebbers overal op waarde geschat.
Dit record zal er 1 van zijn

7 oktober 2014 om 23:10

Wat denk jezelf babymongo… Terwijl Ronaldo in het veld staat Messi een staande ovatie geven. Alleen vanwege een record waarvan ze steeds maar weer over roepen dat zij die records niet belangrijk vinden. Volgens mij onderschat je Barca-Madrid een beetje. Ik heb in Barcelona gewoond. En daar gaat het 3 weken van te voren al over die wedstrijd op de eerste 8 pagina's van de sportkranten. Het is dus ook een beetje onnozel om een ovatie van Ajax (waar ze in Madrid geen hekel aan hebben te vergelijken met Barca).

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben echt een voetbalfan (dus geniet zowel van Messi als Ronaldo) maar Messi roemen midden in een wedstrijd in het Bernabeu is gewoon raar. En laten we nu niet allemaal heilige boontjes gaan uithangen. Sommige dingen doe je gewoon niet..

8 oktober 2014 om 00:06

Dan kun jij je vast nog herinneren dat Ronaldinho een staande ovatie kreeg in Madrid? Het kan wel dat Madridfans voor Messi klappen, maar of je de wedstrijd daarvoor moet stilleggen. Ja, dat is een beetje raar!

8 oktober 2014 om 09:55

Ronaldinho was een heel ander persoon dan Messi.. Daarom was hij wel 'geliefd' in Madrid.

7 oktober 2014 om 22:08

het zou wat zijn als hij het de eerstvolgende competitiewedstrijd al doet. en voor de classico geeerd wordt voor zn prestatie.

7 oktober 2014 om 22:25

Tegen Eibar evenaren en nog wat inhouden en in Madrid verbreken met een hatrick

8 oktober 2014 om 00:34

En toen werd je wakker.

8 oktober 2014 om 00:14

Ben ook die-hard Messi en Barcelona fan maar vind het geen goeie idee. Laten ze dat maar doen in Camp Nou ofzow...maar een wedstrijd stil leggen is beetje overdreven.

maar de records die Messi breekt zijn echt niet normaal eh. Eerst een record die al 40 jaar niet gebroken kon worden en nu een 60 . Denk ff aan hoeveel geweldige spits/aanvallers in deze jaren hebben gespeeld naar niemand kon het breken. Maar dit kleine man flikt em gwn en voor zijn 30ste nog.

Beste voetballer ooit. Ongetwijfeld.

8 oktober 2014 om 00:48

Dit kan je niet doen in het bernabeu!! En zeker niet als ik er ook nog is bij ben!!

Slaat nergens op, eer hem dan de dag erna ofzo in het Nou Camp

7 oktober 2014 om 21:01

Lijkt me beter ja, misschien kan hij na de wedstrijd de felicitaties alvast ontvangen. Lijkt me fantastisch en uitermate respectvol van de Real Madrid aanhang als ze voor Messi zouden klappen. Dat zou nog eens wat zijn, ookal lijkt me de kans niet erg groot aangezien de Barcafans het denk ik ook niet zouden doen bij Ronaldo.

7 oktober 2014 om 21:09

Ik weet het niet, ik denk dat de Real fans Ronaldinho ooit een staande ovatie gaven. Messi is nog beter, maar daarvoor leg je toch zeker geen wedstrijd stil?

7 oktober 2014 om 21:26

Toen der tijd was de situatie ook anders. Er waren toen veel minder spanningen tussen de clubs. O.A. omdat veel spelers buiten het voetbal met elkaar bevriend waren.

Ook heeft Mourinho de vete tussen de 2 clubs veel erger gemaakt en is het tussen Ronaldo en Messi.

7 oktober 2014 om 21:55

Nu je het zegt ja, maar de wedstrijd stil leggen gaat te ver. Je haalt iedereen volledig uit de wedstrijd en de trainers kunnen eventueel zelfs de hele tactiek veranderen. Eigenlijk is het dan bijna een soort wedstrijdvervalsing, ookal gun ik Messi een mooie huldiging.

7 oktober 2014 om 21:03

Hij zou dan topscorer van La Liga worden en dus een La Liga legende. Dus het moet in mijn ogen niet per se in Camp Nou te zijn.

Maar ik begrijp dat Real Madrid hierop niet aan het wachten is, dus vind ik het niet nodig om dit te doen in Bernabeu.

Wedstrijd stilleggen is wel heel belachelijk.

8 oktober 2014 om 10:49

Ik denk dat het de supporters worst zal wezen of hij het record daar breekt, als hij het red zullen ze echt wel voor hem klappen. Want wie zegt niet dat hij het tegen Eibar al heeft verbroken, dan zal hij gewoon worden geëerd door de fans zoals het hoort als hij het veld op komt.
Maar het stilleggen van de wedstrijd zullen ze niet waarderen, want het gaat wel om el Classico. Stel! ik zeg stel Real gaat als een malle en staat voor, Messi verbreekt het record verkleind de marge in de wedstrijd en de wedstrijd wordt stilgelegd! Real staat dan stil en raakt uit zijn ritme?! verliezen de wedstrijd, dan breekt de pleuris uit. Is ook gewoon niet fijn voor een speler om je tijdens zo een heftig wedstrijd opeens op iets ander te moeten focussen.

Lijkt me een beetje te om de wedstrijd stil te leggen. Denk dat het voor zowel Messi als Barcelona leuker is om hem gewoon de eerst volgende thuiswedstrijd te eren.

Wat? Sorry hoor maar dit is wel heel erg overdreven

7 oktober 2014 om 20:58

Geniet je niet bij het idee?

Zou mooi zijn als hij in de 70e minuut ofzo de 1-3 tegen de touwen knalt achter een van de beste keepers aller tijden in stadion Bernabeu in Madrid. Mooier kan haast niet eigenlijk.

Is ook al topscorer aller tijden van de Clasico.

7 oktober 2014 om 21:00

of gewoon een hattrick daar, lijkt me echt gruwelijk

7 oktober 2014 om 21:05

Oh Mijn God. Dat zou zo extreem prachtig zijn.

7 oktober 2014 om 21:28

Als je 3-0 jantje krijgt door hattrick ronaldo ga je dan huilen?

7 oktober 2014 om 21:29

Dat heeft ie vorig seizoen nog voor elkaar gekregen. Zijn favoriete tegenstanders komen uit Madrid, verbaast me serieus niet als hij weer een hattrick maakt in Madrid.

7 oktober 2014 om 21:30

Paul niet persoonlijk bedoelt maar je komt over alsof dit een natte droom voor je is. Ik vind dat een beetje eng eigenlijk. Het is maar een voetballer hoor...

7 oktober 2014 om 21:33

Nee ik ga dan niet huilen aangezien ik een volwassen kerel ben, en voetbal niet mijn hele leven beheerst.

Zou wel enorm kut zijn zal ik je zeggen. Maar dat is echt onrealistisch, net zoals we niet mogen verwachten dat Messi er 3 gaat maken in Bernabeu. Daarom moet Messi er 2 maken tegen Eibar en dan minimaal 1 in Bernabeu. Zou toch prachtig zijn. Hij mag er natuurlijk ook 3 maken tegen Eibar, want dan verbreek je het record in eigen huis, maar uit tegen de grote aartsrivaal zou echt prachtig zijn.

7 oktober 2014 om 21:36

F-Side,

ik ben een groot voetballiefhebber en heel erg voor FC Barcelona. Als mijn held het grote record zou kunnen verbreken is dat natuurlijk wel extreem.

En het is niet alleen maar een voetballer. Dit is zijn werk, wat natuurlijk wel heel goed betaalt, maar het zou toch prachtig zijn als jij op je werk het record van Nederland/europa/wereld zou kunnen verbreken?
Sterker nog, dan heb je op je 27e al een mega goed leven op je werkplek lijkt mij zo. Dat zorgt ook nog voor een goed zelfvertrouwen en een salaris verhoging lijkt mij.

7 oktober 2014 om 21:43

@real madrid4
Zoals de afgelopen Clásico zeker; Je vergeet de 4

7 oktober 2014 om 22:05

@paulbarcafan

Je draaft wel heel erg door. Messi had al een paar jaar geleden een goed leven en zou toen al een goede toekomst tegemoet gaan. Het is niet alsof hij maar een paar tientjes per maand kreeg. En een salaris verhoging als hij het record verbreekt? Slaat natuurlijk nergens op. Die gast verdient al meer dan 20 miljoen per jaar alleen al door Barcelona. Dan heb ik het nog niet eens over zijn sponsor inkomsten. Denk zelf dat Real er met de winst ervandoor gaat. Ronaldo verkeerd in bloed vorm en gaat er denk ik sowieso wel 1 in prikken.

7 oktober 2014 om 22:14

Lijkt me magisch als ze dat doen ja! Maakt Messi in de 88e minuut de 4-1. Dik achter. Mag die een bloemetje in ontvangst nemen, zal die op zitten te wachten.

Belachelijk idee natuurlijk. Er zijn zoveel scenario's dat het eigenlijk niet kan. Als hij bijvoorbeeld in de 89e minuut de 1-1 maakt en ze Real enorm onder druk hebben. Dan komt dat moment na de goal voor Real als gelegen en baalt Barca zelf als een stekker.

Het beste lijkt me hem gewoon een staande ovatie te geven en een boog van de spelers bij de eerst volgende thuiswedstrijd

7 oktober 2014 om 22:25

Zou toch echt prachtig zijn. Real die met een nulletje of 4,5 (uiteraard minstens 3 door CR7) voorstaat en dat Messi de bal na een afschuwelijke schwalbe van Neymar vanaf de stip in de kruising jaagt. Heel Bernabeu zal klappen.

7 oktober 2014 om 22:42

@ paulbarcafan

1-3 dan nog wel? Ma man toch! Als Bale terug begint te lopen zal het weernaar de bal zoeken worden voor jullie. Meep, meep!!

7 oktober 2014 om 23:01

Eeh bartra is er nie eh maar mathieu ook een snelheidbeest voor een verdediger

8 oktober 2014 om 01:33

Messi is meer bezig met zijn assists.
Heb respect voor messi vind alleen jammer dat hij bij barca speelt maar goed ik vind een wedstrijd stil leggen wel nergens op slaan.
Het is geen oefenwedstrijd het gaat om 3 punten.

En ik denk dat dit Real Madrid alleen meer zal motiveren om de 0 te houden. Niet vergeten real staat 4 punten achter ze moeten winnen om op 1 punt te komen.

Hopelijk is Khedira en Coentrao dan fit.
En ik hoop dat Jese kan invallen in de classico lijkt me ook fantastisch maar hij doet tot nu toe alleen looptrainingen .

Wauw, zou wat zijn.. Wil het gezicht van Ronaldo wel eens zien dan haha :'

7 oktober 2014 om 21:22

Ik zie liever de huldiging van Messi.

7 oktober 2014 om 21:37

Ja, ik snap je punt, maar zelfs dan is Messi nog alleen recordhouder van de Ballon D'or. Dus dat gaat dan niet echt op.

7 oktober 2014 om 22:01

Wat een hater ballon d'or onverdiend gewoon alle 4 verdiend hoor

7 oktober 2014 om 22:13

Welke gouden bal van Messi was er dan onverdiend? Messi was elk jaar gewoon een klasse apart. Vorig jaar een keer niet en toen won hij hem niet. Dat hij de beste speler van het WK werd sloeg inderdaad nergens op, maar dat hij de Gouden ballen niet verdient slaat mijns inziens nergens op.

7 oktober 2014 om 22:27

Hierro...serieus...

7 oktober 2014 om 22:27

Wesley mog hem in 2010 hebben

8 oktober 2014 om 00:06

Iedereen mocht hem hebben in 2010. Maar Messi kreeg hem en verdiende hem ook gewoon 100 procent.

8 oktober 2014 om 02:56

Stan900100 heeft gelijk Wesley sneyder verdiende hem toen niet Messi!

Sneyder werd landskampioen, Won de beker, won championsleague, en werd 2de op het wk... Dus als je eerlijk en objectief oordeelt kan je niet anders concluderen dat sneyder in zijn beste jaar had moeten winnen

8 oktober 2014 om 19:16

Sneijder had hem toen moeten winnen ja, maar door het zoveel scoren van Messi kreeg hij hem toendertijd..

8 oktober 2014 om 07:48

Je vergeet een ding... ronaldo heeft in de tijd dat hij bij rm was en is meer gescoord dan messi... dus....

8 oktober 2014 om 16:39

Ken je feiten dat heeft Ronaldo niet gedaan.

Ronaldo vertrok in het seizoen 09/10 naar de Liga Bbva, sindsdien zijn de statistieken zo:

Messi: 195 games, 175 goals (1.11)

Ronaldo: 190 games, 170 goals (1.11)

Dus Messi heeft 5 wedstrijden meer gespeeld en 5 goals meer gescoord. Maar qua ratio zijn ze gelijk.

Dat zou zo gruwelijk zijn. Extreem genieten mocht hij in Bernabeu het op een na grootste record in zijn carriere gaan verbreken en verbeteren en dan hem eren in Madrid. Ik zit echt te genieten hier op de stoel thuis achter mijn laptop bij het idee alleen al.

Het grootste record gaat hij delen met Cristiano Ronaldo, want beide gaan ruim over Raul heen als topscorer in de Champions League. Maar Ronaldo heeft al een extreem mooi record, want hij is de topscorer van Portugal aller tijden.

7 oktober 2014 om 23:31

Nee het zou kansloos zijn van de bond, niks meer niks minder. Leuk dat hij dat record heeft, geef hem een lintje na het duel.

Waaneer ronaldo niets hoor !
Niet stil leggen heb al kaartje gekocht €341

7 oktober 2014 om 20:58

Alvast veel plezier bij het eren van Messi.

7 oktober 2014 om 21:02

Ik heb al messi uitgefloten ajax-fcb

Ik heb gewoon de 2e rij

7 oktober 2014 om 21:08

Messi was niet bij Ajax-Barcelona.

7 oktober 2014 om 21:12

Oww ja die hatrick

7 oktober 2014 om 21:14

Dat was Barcelona - Ajax. Die wedstrijd werd met 4-0 gewonnen door Barcelona waarin Messi drie keer scoorde.

7 oktober 2014 om 21:01

volgens mij is Ronaldo ook niet topscorer aller tijden, niet zo janken

Is dit serieus ? Als er zo'n beslissing wordt genomen is het het stomste ooit.

Op hoeveel goals staat Ronaldo inmiddels?

Wat een belachelijk idee trouwens.

7 oktober 2014 om 21:07

Cristiano staat op dit moment op 190 goals. Hij moet er dus nog 61.

7 oktober 2014 om 21:13

Moet lukken toch 61 in 2 sez.

7 oktober 2014 om 21:15

Dat is een te simpele rekensom aangezien Messi dit record gaat overnemen en het ook gaat verbeteren.

Gelijkwaardig toch?

Goals Messi in La Liga since 2009-10: 195 in 175 games (1.11)

Goals Cristiano in La Liga since 2009-10: 190 in 171 games (1.11)

Beesten!!! Ronaldo is op dit moment beter, maar we moeten van ze genieten! En niet haten.

7 oktober 2014 om 21:10

Beide zijn echt fenomenen ja, maar het ligt eraan op welke aspecten je een voetballer beter vind.

Ik vind persoonlijk Messi de betere voetballer, omdat hij meer inzicht heeft in het spelletje, meer overzicht heeft voor zijn ploeggenoten en is een fenomenale dribbelaar. Hij scoort bovendien vaak voor de club en heeft al heel wat prachtige records te pakken.

Ronaldo is een afmaker puur sang, en scoort vaker op belangrijke momenten dan Messi. Hij leeft ook meer voor zijn sport, omdat hij extreem vaak traint. Nog meer dan Messi bijvoorbeeld. Dat merk je aan alles. Ronaldo is ook completer als het gaat om kracht, kopduels enzovoorts.

Maar ik vind dus Lionel Messi een betere voetballer dan Cristiano Ronaldo.
Maar mocht de Portugees de Fifa Ballon D'or winnen van 2014, is dat natuurlijk terecht. En komt dan op gelijke hoogte met andere grote legendes.

7 oktober 2014 om 21:14

Je naam doet je objectiviteit al verbloemen. Ronaldo laat de laatste tijd vaak genoeg zien niet alleen maar een afmaker te zin, maar sommige zijn daar blind voor om Messi de betere te noemen.

7 oktober 2014 om 21:20

Jammerlijke reactie van jouw. Ik geef gewoon mijn mening, maar Ronaldo is qua speltype egoïstisch. Dat hoort gewoon bij zijn spel, niks mis mee, maar mede daarom vind ik Messi de betere voetballer.

7 oktober 2014 om 21:46

Wat hij zegt kan ik me ook in vinden, tevens is het gewoon een mening.
Meningen verschillen, iemand met een andere mening hoeft niet per se subjectief te zijn.

Maar nu twijfel ik ook met een aan jou qua objectiviteit.
Kom op man, als speler kan je niet in elk opzicht de beste zijn.
Dat beide spelers hun zwaktes hebben is gewoon zo, al kan ik ze zo 1,2,3 niet opnoemen.

8 oktober 2014 om 08:50

Ronaldo betrekt vaak genoeg andere spelers in zijn acties, zo ook afgelopen weekend. Als hij echt zo egoïstisch was, had hij de bal niet afgegeven aan Benzema, maar voor eigen kansen gegaan. Ronaldo legt vaak genoeg een bal af, zij het niet dat Benzema enorm veel kansen nodig heeft.

Ronaldo is geen egoïst, hij heeft vaak genoeg oog voor zijn medespelers.

Jij vind mijn reactie jammer, ik vind het jammer dat je Ronaldo egoistisch noemt, terwijl hij vaak genoeg oog heeft voor andere. Dat hij regelmatig voor eigen succes gaat lijkt mij logisch, gezien zijn scorings percentage.

laat hem daar maar maken, zou een stunt zijn zeg

Haha dat ga je toch niet menen dat je een wedstrijd daarom stillegt? Dat zou oprecht een achterlijk idee zijn.

Haha zal ronaldo niet blij mee zijn

Is toch niet erg, ik als een Madridista vind dat zoiets geëerd moet worden. Ookal heb ik niets met Barcelona of Messi, maar dit is toch een ongelofelijke record en hij is pas 27 (!)...hij zal vast uitgefloten worden door mijn mede RM fans..

7 oktober 2014 om 21:16

Klopt ik ben en blijf een real fan

7 oktober 2014 om 21:36

@ monaco;
Waarom ben je zo bang dat Messi jouw dagje verpest? Wie weet maakt hij tegen Eibar al een hattrick dan hoeven ze de wedstrijd niet eens stil te leggen. Geen paniek jongen...

En dan haalt Ronaldo hem ooit in en dan gaan ze elke week de wedstrijden stil leggen als ze om en om elkaar weer inhalen :P

7 oktober 2014 om 21:12

Dat Ronaldo hem gaat inhalen lijkt me onwaarschijnlijk. Ronaldo loopt nu 59 doelpunten achter en is twee jaar ouder. Het doelpuntenverschil tussen hen is elk jaar minimaal dus waarschijnlijk zal Messi het record gewoon in handen houden.

7 oktober 2014 om 23:01

Ronaldo zal wel minimaal 4 jaar langer op topniveau blijven doorspelen dan Messi, dus is dat idee niet zo heel gek. Messi heeft niet het atletische lichaam om het tot zijn 35ste nog ver te brengen.

7 oktober 2014 om 21:15

Ronaldo heeft in de Spaanse competitie 178 doelpunten gemaakt en Messi 249. Kleine kans dat Ronaldo op gelijke hoogte komt met de rivaal uit Argentinië qua Spaanse competitie doelpunten. Ik sluit overigens niet uit dat Ronaldo Telmo Zarra voorbij gaat streven, maar gezien de leeftijd van Messi en Ronaldo zal Ronaldo dat record wellicht van Zarra afgaat pakken als hij zijn carriere afsluit.

Nee, Messi zal voor hele lange tijd de topscorer worden/blijven van de Spaanse Primera Division.

7 oktober 2014 om 21:35

Oow dat is inderdaad wel iets te ver uit elkaar. Ik las hierboven een verschil van 4 doelpunten. Dan zal Messi inderdaad wel topscorer worden/blijven.

Alsof Messi gaat scoren tegen Real Madrid. Spreek het maar af hoor, Real moet gewoon uitspreken dat ze de beste zijn en de uitdaging aan gaan.

7 oktober 2014 om 21:11

Ik hoop toch dat je weet dat Messi de topscorer is van de El Classico...

Ik zeg niet dat hij gaat scoren, maar alsof doen dat hij niet gaat scoren is wel kinderachtig. Vind je niet?

7 oktober 2014 om 21:15

Daar zorgt de Spaanse bond wel voor.

7 oktober 2014 om 21:21

En daar gaat Real Madrid aan meewerken wil je zeggen. Of laat Pepe Messi lekker zijn gang gaan. Denk het niet.

7 oktober 2014 om 22:58

Jep zoals de laatste classico in la liga, zo onverdiend verloren in onze eigen stadion. Overigens hoop ik dat Ramos en Pepe geen gekke dingen doen en dan komt het zeker wel goed, Dit Real Madrid zo ongelofelijk goed...

I cant wait :D

8 oktober 2014 om 07:41

Aan fouten van de arbitrage kan Real weinig doen. Het is iedere wedstrijd tegen Barcelona dat de arbitrage fouten maakt. Waarom zou dat nu anders zijn?

8 oktober 2014 om 08:17

Jongen alsjeblieft eh.. die 4-3 vergeter waar Penaldo weer eens mocht aanleggen wat geen Penal was? Kijk even naar jezelf gozer.. Messi is gewoon topscorer in een Clasico zonder al te veel penalties.. zoek maar eens op hoeveel goals hij heeft gemaakt en hoeveel penals in een clasico dan mag je verder praten.

8 oktober 2014 om 19:35

Of die 5-0 ? Toen Ramos Messi onder uit schopte en Puyol en Xavi sloeg , die leverde maar 1 wedstrijd schorsing nu !

Wat een belachelijk idee om hiervoor de wedstrijd stil te leggen. Een huldiging wordt gedaan voor de wedstrijd of na de wedstrijd.

Stilleggen zou onbedoeld een provocatie jegens Madrid zijn aangezien het leidend voorwerp nogal gevoelig ligt.

Uiteraard zou het een mooi moment zijn, maar geef hem de dag erna een bos bloemen of wat daar dan ook bij hoort.
Een wedstrijd gaat om de daarbij te behalen punten en niet om persoonlijke records.

8 oktober 2014 om 18:06

Ook tegen een andere tegenstander zou ik stil leggen belachelijk vinden.
Zoals anderen ook al aangeven doe je een huldiging voor of na de wedstrijd en niet tijdens de wedstrijd.

dat zal Ronaldo en Madridista's niet willen...
Messi die in Bernabéu historische record verbreekt en de Clasico stil liggen en Madridista's gaan klappen zo als voor Ronaldinho.

dat kan zo maar Ronaldo en zijn aanhang hart verzwakking bezorgen.

Hahah zulke mensen mogen uit allemaal ontslag krijgen en verdwijnen uit het voetbal. Kom op nou, dat kan wel de dag erna in het camp nou of voor een wedstrijd in hrt camp nou dat de supporters zijn naam roepen. Maar een wedstrijd stilleggen hiervoor, hagelstenen zo groot als tennisballen ok. Maar een record??

In een eerder artikel wil hij Barcelona bij Catalaanse onafhankelijkheid uit de competitie gooien en nu gaat hij bij een doelpunt van Messi de Classico stopzetten ?

Natuurlijk zal deze man dit met een knipoog gezegd hebben maar desondanks blijft het ongelooflijk gelul.

Je moet blijkbaar niet over al te veel hersencellen beschikken om het tot voorzitter van de Lfp te kunnen schoppen.

Tot vandaag kende ik deze man niet. Jammer dat dit nu anders is. Wat een onwaarschijnlijke dwaas.

7 oktober 2014 om 21:18

Nee, hij wil FC Barcelona niet uit de Spaanse competitie gooien, maar wil zijn werk optimaal goed kunnen doen en mocht Catalonië onafhankelijk worden, dan is er een wet waarbij lidstaten niet in de Spaanse competitie mee mogen doen. Die man doet gewoon zijn werk en leeft wetten na. Niks mis mee toch?

7 oktober 2014 om 21:27

Alsof FC Barcelona het allerbelangrijkste zou zijn bij een eventuele Catalaanse onafhankelijkheid ; men zou in Spanje dan wel andere katten te geselen hebben.

Die wetswijziging zou op een drafje goedgekeurd zijn.

En trouwens : zijn voorstel om de classico stop te zetten moest Messi het record breken, ik mag hopen dat geen zinnig mens het ernstig neemt. Eigenlijk wil hij er alleen maar de grootsheid van Messi extra mee in de verf zetten en daar is niks mis mee.

Dat Messi 1 van de allergrootsten was ooit actief in de Spaanse competitie, toch ook geen zinnig mens die het gaat ontkennen.

Gelukkig weet het Spaanse publiek dit soort legendes in de sport wél te waarderen, ongeacht bij welke club ze spelen. De waardering voor zo'n sporter is groter dan de rivaliteit tussen (in dit geval Real en Barca) de clubs. Daar mogen een hoop idioten ( nee ik zeg dus niet iedereen) hier in Nederland wel eens een voorbeeld aan nemen

7 oktober 2014 om 21:31

@deventernl

Helemaal met je eens.

Moet je die zogenaamde Madrid fan horen alsof Madrid door hun bloed stroomt. Ze gedragen zich alsof ze de gevoelens van de echte Spaanse sporters cq Madrid fans kunnen verwoorden.

7 oktober 2014 om 22:38

@ Deventernl

Hahahahaha!! Jij en Mrger denken toch echt niet dat het Bernabeu hier mee zal toestemen. Hoe naïef kan je zijn! Moest Messi het record verbreken zal er luid en duidelijk "messi, Messi, Messi subnormal" worden gezongen! Zei daar maar zeker van!

In Madrid zal er maar 1 man geëerd worden. En dat is Ronaldo als hij zijn 3de gouden bal binnen haalt

7 oktober 2014 om 23:05

zwaar jaloezie.

ga de beelden terug zien toen Ronaldinho hele Real heeft vernederd.

8 oktober 2014 om 00:16

Dat gaat wel gebeuren, omdat de Spaanse supporters respect en waardering tonen voor een ieder die iets uitzonderlijks presteert, of hij nu in een Real, Atletico of Barca shirt voetbalt. Helaas kun jij dat blijkbaar niet opbrengen.
Oh en het Bernabeu heeft al twee keer een staande ovatie aan een Barca speler gegeven, te weten Maradonna en Ronaldinho.

Een beetje belachelijk maar het zou een mooie wraak zijn voor 2008.

Flikker toch op man. Doe dat lekker na de wedstrijd, zodat het de wedstrijd zelf niet beïnvloedt.
Bouw je lekker podiumpje met 252 lekkere wijven erop en een flesje bubbels, gaan met die banaan!

Grapje toch? Eer hem na de wedstrijd met een beker of wat dan ook, maar ga het niet nog meer inwrijven in de fans die al een goal van hem hebben geïncasseerd. Dat is totaal niet netjes tegenover de fans en kan geïnterpreteerd worden als provocatie en zorgt voor een nog verhitte duel.

Overbodig. Er zijn zat andere manieren om dat record te eren, pik nou niet die ene uit.

Wat een onzin. Daar ga je toch geen wedstrijd voor stil leggen? Vind het nogal respectloos tegenover de tegenstander, een record belangrijker dan de wedstrijd.

Ja, een geweldig idee! Laat ze lekker de wedstrijd stil leggen omdat de sterspeler van de aartsrivaal zich tot topscorer aller tijden van de Primera Division kroont. Ik weet het zelfs beter, deel gelijk ook Messi maskertjes uit voor de supporters van Real Madrid zodat zij deze kunnen dragen zodra Messi het record verbreekt. En dan met ze allen zijn naam scanderen.

Wat een legende! Het gaat niet om Ronaldo. Het gaat om de topscorer aller tijden van Barca en straks van de Primera Division. Topscorer Aller Tijden.

Zinloze discussie, Ronaldo gaat classico beslissen en dit record van Messi is voor het scorebord. Vergane glorie.

Broer die meen je toch niet onzin en natuurlijk gaat real dat niet accepteren

Messi moet zijn shirt uitrekken en dan even op het schoudertje van Cristiano kloppen en zeggen voila en ik ben nog maar pas 27.

8 oktober 2014 om 07:47

En dan trekt Ronaldo zijn shirt uit, laat een veel brede lichaam zien en zegt, ik ben bijna 30? En nu?

Mag het eigenlijk wel volgens de regels, de wedstrijd stilleggen om iets dat helemaal niets met de wedstrijd zelf te maken heeft? Stel dat de cavia van Ronaldo overlijdt tijdens de Clasico, volgens mij mag je dan ook niet zomaar de wedstrijd onderbreken voor 1 minuut stilte.

Wat een onzin. Dit staat los van een wedstrijd die gewoon gespeeld moet worden volgens de regels. What's next: een wedstrijd stilleggen omdat een keeper een recordaantal minuten niet gepasseerd is? Als een speler een recordaantal minuten gespeeld heeft? Als een speler een recordaantal gele kaarten heeft gekregen? Als een speler een recordaantal minuten bij dezelfde club heeft gespeeld?

Larie dus. Gewoon spelen en laten de fans er maar een feestje van maken. En nadien wellicht op het veld, maar de wedstrijd zelf niet laten beïnvloeden door dit (weliswaar fenomenale) record.

Ik ga naar die wedstrijd, lijkt mij fantastisch om dan heel het bernabeu, Messi uit te zien fluiten.
Maar zonder gekkigheid. Slaat natuurlijk nergens op om de wedstrijd stil te gaan leggen als hij het record verbreekt. Stel je voor dat het de 1-2 in de 94e min is. Geen 1 van speler van Real zal op het veld blijven staan

Hahaha als dat gebeurt wil ik echt de blik van Ronaldo zien, dat wordt onbetaalbaar

Verwacht maar niet dat de supporters van real voor hem gaan klappen ofzo.. Als die het nou doet in die 1ste wedstrijd die ze als ze hun niveau halen gwn met 5/6-0 oprollen dan kan het wat mij part wel

Dat zou me toch een partijtje belachelijk zijn. Maarja het is Messi eh.

Echt dit kan alleen bij messi... wat een onzin dit hoezo zou je een wedstrijd stil leggen als hij een record verbreekt..... als er mensen dood gaan houden ze 1min stilte en voor die messi willen ze een hele ovatie regelen... 1 grote grap die messi

Stel je eens voor: Messi maakt de winnende in blessuretijd, tegen aartsrivaal Real, wordt topscorer allertijden en de wedstrijd wordt ook nog stilgelegd om het te vieren. In Madrid. Ik ben héél erg benieuwd naar hoe er dan gereageerd zou worden

Absoluut niet doen individuele prestaties mogen nooit in een wedstrijd geviert worden wat een onzin . Lekker na de wedstrijd doen .

Hij mag best wel geeerd worden want een legende is hij absoluut, maar tijdens een wedstrijd?? Kom op zeg wat een onzin. Denk niet eens dat Messi dat wil joh. STEL hij scoort dan 2x, lijkt het me sterk dat hij zn wedstrijdflow wil laten beinvloeden door mensen die ff voor hem gaan zingen omdat hij veel heeft gescoord.

Messi likker die primeradivesion! Rot op... Niets ontbreken, doe je maar in campnou

RM heeft n goede dag en het wordt 62-1.
Ronaldo scoort alle goals en wordt topscorer aller tijden. Minuut stilte.

Messi speelt sinds kinds af aan in Spanje, Ronaldo heeft ook in Portugal en in de moeilijkste competitie Premier League gevoetbald. Is dus appels met peren vergelijken.

Laten we hopen dat Messi over 2 weken het record al pakt en niet tijdens de El Classico. Er kijken zo ontiegelijk veel mensen naar de El Classico en de eerder al vast gestelde come back van Suarez doet mijn vermoedens niet minder maken dat je bijna gaat denken dat wanneer Messi er geen 2 maakt hij er wel 1 cadeau krijgt zodat men kan zien hoe mooi Spanje wel niet is.

Misschien ver gezocht, maar met de Spaanse bond sta ik er niet van te kijken.

8 oktober 2014 om 11:46

Ik zie niet in hoe de Spaanse bond tijdens een Clasico een doelpunt aan Messi cadeau kan doen. Dat zijn ploegmaats misschien nog een extra keer afleggen naar Messi om, als het er op aan komt, dat record in Bernabeu te verbreken, kan natuurlijk wel. Maar ja, dat is eigen aan het spelletje.

9 oktober 2014 om 11:52

Penalty cadeau. Vrije trappen randje 16 cadeau. Spelers van Real makkelijk met geel bestraffen waardoor ze moeten inhouden. Manieren genoeg om Real lam te leggen om zo Messi zijn doelpunten te zien maken.

Belachelijk om een wedstrijd voor zoiets stil te leggen. Doe het gewoon na de wedstrijd.

Wat mij opvalt he dat hier 0,0 respect is richting zowel Barca als richting Real.. In het stadion van Real wordt namelijk wel met respect over Barca gepraat en vice versa... iedereen het moment van Ronaldinho vergeten? Ik wil wedden dat als dit gebeurd in het Santiago Bernabeau RM supporters (die daar zitten en niet hier tof lopen te doen achter het internet zoals Krass, Fcda, Jerrdristra,donmadridstra en dat soort figuren) het wel kunnen waarderen. Geniet nou eens van het spelletje man.

Het is misschien een tikkeltje overdreven om de wedstrijd stil te leggen. maar dat hier wat extra aandacht naar uit mag is zeker, een applaus of iets groots op het scherm zou al heel wat zijn.

Jammer dat sommige mensen hier alleen maar kunnen haten en over Ronaldo kunnen praten,
Messi is de god van het voetbal en hier moeten we van genieten.. dat zo'n record word verbroken is iets prachtigs, en hier moet je als voetbalfan gewoon van genieten, voor wie je ook bent..

Achja, dan staat Real met 5-0 voor en maakt Messi er 1. Dan wordt de wedstrijd maar stilgelegd, maar denk niet dat Messi daar blij mee moet zijn..

Ik denk dat Messi dit ook niet zo zou waarderen.

Voetbal gaat om het voetbal en statistieken zijn voor de evenementen die erna gehouden worden in de vorm van gala's en dat soort onzin.

En wie is er nou een eindbaas precies MESSI!!!!!

Haters keep on hating, en zijn zo een slechte verliezers als hun idool cr7 niet met de eer gaat lopen. Messi is jonger, hoelang zal ronaldo nog spelen in de liga? Dus het is zowiso een record dat toch een tijd stand zal houden.

Beter scoort hij volgende wedstrijd 2 keer

Messi is natuurlijk een geweldigr voetballer,.. Maar als je zn geweldige voetballer bent en de beste van de wereld wil zijn(wat die zeker niet is) moet je dat ook uitstralen en in verdedigent opzicht niet als een aangeschoten stuk argentijns vlees over het veld lopen.. Totaal respectloos tegenover je ploeg genoten.
Zo goed als messi was een aantal jaren geleden, zo goed word die niet meer..en zullen we denk ik nog een aantal jaren mogen genieten van zn aanvallende kwaliteiten.. En eeen aantal jaren lopen ergeren aan zn verdedigende inpulsen..

Cr mijn persoonlijke favoriet tussen deze 2, als je alles beheert ben je gewoon de beste van de 2..
Zowel in sanvallend verdedigend opzicht(koppen niet te vergeten)
Deze jongen speelt met een plezier drive die ik niet kan vinden met lea messi
Naast dat messi iets meer het talent heeft en cr er harder voor gewerkt heeft, is cr in bijna alles completer dus de beter van de 2

Messi is denk ik met een jaar of 4 gepensioneerd, en geeft dan als reisleider van argentijse toeristen rondleidingen door barcelona
Zie cr nog wel een jaar of 7/8 op top niveau door gaan

Mark fledderus
Cristiano ronaldo
Lea messi

Voor de gouden bal zou mijn volgorde zijn

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren