Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Ex-trainer Real Madrid in de race voor bondscoachschap Ghana

Laatste update:

Patrick Kluivert is kandidaat om de nieuwe bondscoach van Ghana te worden. De Ghanese voetbalbond (GFA) heeft in een communiqué laten weten dat er vijf trainers zijn uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Kluivert, op het voorbije WK in Brazilië nog assistent van Louis van Gaal bij het Nederlands elftal, is dus een van de kandidaten.

/

Kluivert komt volgens het bericht op 17 oktober naar Accra om te praten. De andere kandidaten zijn Avram Grant, Marco Tardelli, Michel Pont en Juan Ignacio Jiménez. Ghana is op zoek naar een nieuwe bondscoach, omdat het na het WK afscheid nam van James Kwesi Appiah.

Voor Kluivert kan de nationale ploeg van Ghana zijn eerste klus als hoofdtrainer worden. Eerder was hij werkzaam als spitsentrainer bij AZ, als assistent bij Jong PSV, als spitsentrainer van Brisbane Roar, als spitsentrainer van NEC en als trainer van Jong FC Twente. Vanaf juni 2012 was hij werkzaam bij het Nederlands elftal.

Update 10 oktober 8.00 uur - ‘Update: ‘Kluivert gaat niet naar Ghana en wil werken bij club'
Patrick Kluivert is volgens de voetbalbond van Ghana een van de kandidaten voor het bondscoachschap in het land, maar de oud-topspits heeft bedankt voor de interesse. Kluivert, die volgens de Ghanese bond op 17 oktober naar Accra reist om te praten, heeft volgens het Algemeen Dagblad geen interesse. Kluivert, afgelopen zomer nog assistent van Louis van Gaal op het WK in Brazilië, wil zijn carrière als hoofdtrainer beginnen als clubcoach.

Update 13 oktober 16.38 uur - Ex-trainer Real Madrid in de race voor bondscoachschap Ghana
Bernd Schuster kan worden toegevoegd aan het rijtje kandidaten voor de functie van bondscoach bij Ghana. Vorig seizoen werkte hij nog bij Málaga, maar daar moest hij vertrekken toen de club niet verder was gekomen dan een elfde plaats. Schuster zou nu wel oren hebben naar een baan als nationaal keuzeheer van the Black Stars: het zou de eerste zijn dat de ex-trainer van onder meer Real Madrid en Besiktas een land onder zijn hoede krijgt. Avram Grant, Marco Tardelli, Michel Pont en Juan Ignacio Jiménez zijn ook in de race.

Zou jij Patrick Kluivert adviseren om bondscoach te worden van Ghana?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lekkere begin om bondscoach te worden, alleen is de vraag heeft hij daar wel de benodigde ervaringen.

7 oktober 2014 om 20:54

Ghana prima land voor iemand die voor het eerst bondscoach is.

7 oktober 2014 om 21:22

En waarom een prima land dan? De druk van het volk en de media is enorm en vaak opgebouwd uit eenmansbedrijfjes. Ik voorzie dat de nieuwe bondscoach vanwege bovenstaande redenen bij slechte resultaten er snel uitligt. Niet ideaal voor een beginnend hoofdtrainer, lijkt mij. Een mooie kans? Dat zeker!

7 oktober 2014 om 21:46

Niet doen Patrick!

Het word eens tijd dat er in Nederland gekleurde hoofdtrainers aangesteld worden, nu heeft alleen Menzo er kortstondig aan mogen ruiken.
Dit is een soort verborgen vorm van racisme wat gewoon hier in Nederland aanwezig is.

7 oktober 2014 om 21:58

Wat een onzin.. Je wordt op kwaliteit gekozen. Het maakt geen reet uit of je dan blank, zwart, groen of paars bent.

7 oktober 2014 om 22:20

en Rijkaard en Ten Cate.
Wel ben ik het er mee dat hij het niet moet doen, hij kan beter eerst met een ploeg op lager niveau beginnen.
En als dat goed gaat en hij ervaring heeft kan hij altijd nog naar een topclub of ergens bondscoach worden.

7 oktober 2014 om 22:20

Bij welke club moet ie daan worden aangesteld? Ik zou liever bondscoach zijn van Ghana dan van een laagvlieger in de Eredivisie. Ghana heeft zat talent op dit moment.

7 oktober 2014 om 22:26

Gullit, Rijkaard en misschien vergeet ik er nog een aantal.
Dus die vlieger gaat niet op, zou ik zeggen.

En nee, het heeft niets maar dan ook niets met racisme te maken !
Ik weet zeker dat gekleurde trainers worden geaccepteerd door iedereen.

7 oktober 2014 om 23:05

Wel leuk dat mensen hier zeggen dat donkere trainers gewoon geaccepteerd worden maar we nog altijd racistische leuzen horen. Kazim verleden week nog. Wat zingen ze bij ado? Ik heb geen bananen vandaag. Lekker.oogkleppen op de nederlandse velden en supporters zijn vervuld met racisten

8 oktober 2014 om 02:12

Noem eens wat goede gekleurde trainers? Ik kom niet verder dan Menzo, Rijkaard, Gullit en Fraser. Al deze trajners hebben goede redenen om niet gekozen te worden ls hoofdtrainer in de eredivisie.

8 oktober 2014 om 11:06

Seedorf.

8 oktober 2014 om 16:26

@rvp: Bij een middenmoter in de eredivisie of bij een topploeg uit de Jl.
Het gaat er niet om of Ghana wel of geen talent heeft maar bij een club werk je elke dag met de spelers en leer je dus veel meer dan bij een nationaal team waar je meer coach dan trainer bent omdat je de spelers maar een paar keer per week en heel kort kan trainen.

10 oktober 2014 om 18:48

Precies. Donkere mensen worden net als blanke mannen puur op kwaliteit gekozen. Ergens in dezelfde richting als dat in Nederlandse bedrijven minimaal 30 a 40 procent aan vrouwen in de top moeten zitten maar het nog altijd minder dan 10% us en niemand er ook maar iets om zegt. Ik kan je zeggen dat als je het over donkere mensen hebt dat je het mag halveren. Ligt het er dan simpelweg aan dat alle donkere mensen kwaliteit tekort komen net als in de voetbalwereld of worden er toch verschillen gemaakt? Is het niet duidelijk genoeg dat een Yaya Toure altijd maar wordt neergezet als een 'krachtmens' terwijl zijn fysiek opvalt, maar wel een van zijn minst belangrijke kwaliteiten is? Maar nee als er iets over wirdt gezegd wordt er altijd gesproken van een 'racisme-kaart' (wat naar mijn idee sowieso een racistische term is) omdat mensen bang zijn om zelf toe te geven dat iedereen wel is racistisch kan denken. Kijk gewoon rond. Politiek, banken, multinationals etc. Vertel mij maar dat het volledig ontbreken aan donkere mensen puur ligt aan het ontbreken van kwaliteit of de wil om zo'n functie te bekleden.

10 oktober 2014 om 19:57

Hoezo verborgen? Er is ook genoeg openlijk racisme in Nederland hoor.
Er zijn zelfs mensen die het schandalig vinden als je er voor wordt aangeklaagd.
Ik geloof niet dat het nodig is om recente voorbeelden te geven.

13 oktober 2014 om 17:16

Larsoboy, misschien dat dat er ook aan ligt dat in de banen die je opnoemt, de meeste mensen niet de juiste papieren en/of ervaring hebben. Als er al weinig mensen zijn, dan zijn er naar verhouding ook weinig donkere mensen (aangezien het een minderheidsgroepering is in Nederland). Ja, het heeft dus met kwaliteit te maken (papieren geven deels ook kwaliteit aan), maar ook met de wil (om die papieren te halen).

Het is moeilijk om hier duidelijke gegevens over te krijgen, maar dat komt vooral door die mensen zelf, aangezien ze niet wilden dat er verschil wordt gemaakt tussen rassen op basis van huidskleur en bij wet bepaald is dat dit dus niet mag (dus zijn er geen cijfers op huidskleur, alleen op etniciteit). Uit de cijfers voor etniciteit (dus Afrikaanse etniciteit) blijkt dat ze over het algemeen vaak laag geschoold zijn, dus waarschijnlijk wordt er iets fout gedaan in de opvoeding, waardoor ze dus de focus op andere dingen dan school leggen.

Al denk ik wel dat het regelmatig voorkomt, dat bedrijven wanneer ze uit 2 gelijkwaardige mensen kunnen kiezen, dat ze toch eerder voor de blanke gaan, omdat deze er Nederlandser uitziet (en dat is een vorm van discriminatie die overal voorkomt).

Zou toch mooi zijn. Prachtig voetballand met veel goede spelers en zijn een serieuze kanshebber op de Afrika Cup 2015 en als hij dan 4 jaar blijft kan hij ook het WK meemaken in Rusland, mocht dat doorgaan.

Geweldige vent bij een prachtig land met veel ambities.

Ik gun het alle partijen.

Nou niet echt het meest ideale moment om naar Afrika af te reizen.

Het succes is 'm gegund!

7 oktober 2014 om 20:49

Maar misschien wel een goed moment om in te stappen!

7 oktober 2014 om 21:14

Eerlijk wie vindt hem een goede trainer?

7 oktober 2014 om 21:24

Ik zou als ik hem was niet meteen als eerste klus voor het bondscoachschap (in dit geval van Ghana) kiezen...

7 oktober 2014 om 21:48

@monaco,

Niets dan lof bij AZ over hem. Heeft hij altijd goed gewerkt

7 oktober 2014 om 22:22

@monaco Hij is nog nooit hoofdtrainer geweest dus dat kan je nu nog niet beoordelen.

8 oktober 2014 om 08:30

Hij heeft nooit een eerlijke kans gehad om zich te bewijzen. Over een jaar kunnen we conclusies over hem gaan trekken

8 oktober 2014 om 19:13

Je moet hem tenminste een kans geven.. Denk dat een bondscoachschap juist wel een mooie opstap is. Bij een club kan je naar een paar wedstrijden al aan de kant worden geschoven..

7 oktober 2014 om 20:42

In ieder geval heeft Ghana wel een sterk team! ik ben benieuwd of Kluivert Ghana ver zal brengen.

Een groot matchfixing paradijs. Slechte keuze.

Hopelijk pakt Ghana een goede bondscoach. Toch een prachtig (voetbal)land en redelijk goede spelers. Zou leuk zijn als Patrick het wordt, alleen jammer dat ebola nu roet in het eten van vele Afrikanen gooit..

Toch wel grappig als Kluivert bij Ghana terecht komt. Zijn thuisland

7 oktober 2014 om 21:22

Thuisland? Je weet dat hij half Surinaams is..?

7 oktober 2014 om 22:48

Surinaamse mensen kwamen vroeger uit Afrika en India

8 oktober 2014 om 06:42

Dus? Mijn voor ouders zullen vast wel ook ergens ver hier vandaan komen. Lekker gerelateerd.

7 oktober 2014 om 21:55

Bedoeld je huidkleur?

7 oktober 2014 om 23:04

Creoolse Surinamers zijn Ghanezen

Ik zie Patrick liever bij een leuke middenmotor in NL, ervaren trainer naast zich en iets bouwen.

8 oktober 2014 om 08:48

Precies, dat lijkt mij ook veel beter voor hem! Maarja wie zijn wij he

8 oktober 2014 om 15:55

Inderdaad, wij zijn slechts het geweten van voetballend Nederland

Leuk voor Kluivert. Dat zou hem evt. helpen om straks bij een goede club aan de slag te gaan. Zijn thuisland? Dat is Nederland......? Suriname...? Maar goed, ik hoop het voor hem. In januari Africa Cup.

Een trainer met potentieel en een team met potentieel. Ik hoop dat het zover komt. Ik ga er iig voor zitten over 4 jaar mocht dit werkelijkheid worden.

Ik las ergens dat ook Menzo en Lamouchi op die lijst staan maar goed voor Kluivert is het een mooie kans om zn trainers kwaliteiten te laten zien.

7 oktober 2014 om 23:10

Hoeft toch niet altijd he, Rijkaard had ook niks bereikt toen hij oranje bondscoach werd en Kluivert was 2 jaar lang assistent van Van Gaal en speelde met hem halve fianale wk, dat telt ook hoor.

8 oktober 2014 om 07:23

@feyenoord126

"was een goeie voetballer, maar is een waardeloze trainer."

Kun je ook uitleggen waarom je hem waardeloos vind als trainer? Hebben hem meegemaakt bij AZ en daar waren ze zeer tevreden over hem als spitsentrainer. Als trainer van Jong Twente werd hij kampioen?

8 oktober 2014 om 07:50

Wat lul je nou slap? Hij is nog nooit hoofdtrainer geweest van een eerste elftal, dus waar je hem op afrekent snap ik totaal niet. Bij AZ waren ze zeer tevreden over zijn kwaliteiten namelijk.

Walgelijke uitspraken van jou. Verdiep je eens in plaats van Johan Derksen na te praten.

Een elftal vol egoïsten die niet meer willen voetballen als de premie niet op tijd betaald wordt. Daarbij overheidsbemoeienis met het elftal, dat overigens van een bijzonder matig niveau is en dus ook geen kans om ook maar iets te presteren op een WK. Waarschijnlijk wordt dat als trainer toch niet gehaald, want de meesten bondscoaches houden het maar maximaal zo'n 2 jaar uit in die corrupte bedoening.

Niet aan beginnen dus is mijn advies voor meneer Kluivert. (denk alleen niet dat hij dat zal lezen of zich er wat van aantrekken.....)

Ik vind deze man helemaal niet representatief voor een club of land , Als je aangeklaagd bent voor verkrachting en iemand dronken dood gereden hebt .denk dat een werkgever niet op dit soort mensen moet zitten wachten .

10 oktober 2014 om 08:40

Het is zeker verschrikkelijk wat ie gedaan heeft, maar ik neem aan dat ie er voor gestraft is?

Indien ja, dan is het ook fout om hem eeuwig en 3 dagen te achtervolgen met zijn verleden. Iedereen heeft recht op een 2de en zelfs 3de kans.

Als hij een geweten heeft, dan wordt ie nog regelmatig gesard met dat verleden in zijn dromen 's nachts.

10 oktober 2014 om 09:53

Heb jij een moeilijke jeugd gehad ofzo dat je met zoveel dure woorden praat?

10 oktober 2014 om 10:29

buffon98,

Ik heb zelfs een heel mooie jeugd gehad. Kon bijna niet beter.

Ik ben wel niet mee met u. Welk woord is volgens u 'duur'?

10 oktober 2014 om 18:58

@iedereen komt. Je praat wel duurder dan de gemiddelde VZ bezoeker en voetballiefhebber. Wat vreemd is. Vergelijkbaar met de politiek waar de ministers voor het volk staan maar woorden uitspreken die de normale man niet verstaat. Vaak doen ze dit om vooral slim te lijken, zodat men die het niet begrijpt het toch aanneemt voor waarheid, omdat het zo mooi klinkt. Je werd door meneer boven je dus eigenlijk verzocht op een normale manier te praten. Aangezien de voetbalwereld niet om genialiteit bekend staat gezien we allemaal kijken hoe 22 menselijke apen achter een bal aanrennen is het vrij nutteloos. Als je woordenschat zo breed is lijkt niet moeilijk simpelere benamingen te vinden.

10 oktober 2014 om 19:03

Oh en hij bedoelde vast een dure manier van spreken/typen of iets dergelijks. Voor de rest ben ik het volledig met je inhoud eens. Ik zeg niet dat mensen niet gestraft moeten worden maar van nature is de mens zowel slecht als goed. Er kunnen dus fouten zijn, extreme fouten in het geval van Kluivert. Dit maakt een persoon niet persé fout of slecht. Obama krijgt toch ook de Nobelprijs van de vrede na duizenden mensen plat te hebben gebombardeerd? Oke slechte vergelijking, Obama is dan ook wel de zoon van God.

10 oktober 2014 om 20:07

Ik vind de vergelijk helemaal niet zo slecht hoor.

Begrijp niet waarom Ajax kluivert niet in z'n staf opneemt, de nummer 1 ajaxtopscorer van het Nederlandse elftal en een goede trainer dat heeft ie bij jong Twente láten zien daarmee is hij kampioen geworden.maar ja Frank de Boer heeft alleen maar ja knikkers nodig,want is bang voor zijn positie en voor mensen met een eigen mening

Ik denk dat Kluivert puur om zijn verleden niet bij Ajax zit en terecht ook het zou je kind maar wezen die die heeft doodgereden !

10 oktober 2014 om 08:25

Hij kan bij ajax zo terecht maar ajax heeft geen plek vrij bij de topteams en dat is wat kluivert wil.

10 oktober 2014 om 08:53

Wat een onzin om zijn verleden zou hij juist bij Ajax moeten zitten , daarnaast reed hij geen kind dood , maar een volwassen man wat overigens niet minder erg is . Maar mensen zijn schijnbaar vergeten dat deze volwassen man een hele stomme actie uitvoerde die leidde tot de botsing. Pech van Kluivert was dat hij te hard reed. Verder is Kluivert heel gericht bezig aan zijn carriere als trainer , met logische stappen. Verdient in mijn optiek nu wel eens een eerlijke kans bij een club als hoofdtrainer , zeker als je ziet welke kneusen er wel allemaal de kans krijgen.

En dan nog effe watls een ander het ook doet dan is het minder erg?Danny Blind,Patrick Kluivert,de paus...als je iets fout doet moet je ervoor boeten,niet omdat je toevallig goed kan voetballen of dammen dat alles onder het tafelkleed wordt geveegd.belachelijk!Kluivert is een engnek,een verkrachter en een moordenaar en zou nooit maar dan ook nooit ergens een representatieve functie mogen vervullen!110 anti Kluivert!

Ik ben wel opgelucht. Zou wel een rare keuze geweest zijn van de GFA om een buitenlandse trainer zonder ervaring aan te stellen.

Ajax, geef deze man in godsnaam een functie, al is het als waterzak drager. Onze oud-topscorer aller tijden en een van de beste spitsen die het Nederlands elftal ooit heeft gehad. Plus heeft bewezen bij Twente een goed coach te zijn. Onbegrijpelijk.

Klopt het was een volwassen man maar het had net zo goed iemands kind kunnen zijn !!!! In mijn ogen hoort deze man in de gevangenis koekjes te bakken ofzoiets .. Dat hij topscoorder is geweest zegt me niks verder ! Zal Van Gaal bij hem ook het totale mensprincipe hebben gehanteerd ???

Eej voetbalzone waarom staan er geen procenten bij de stelling het is nu moeilijk te zien welke meer stemmen heeft.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren