Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Na twee nederlagen is er nog geen paniek, maar nu iets anders proberen’

Laatste update:

FC Groningen ging zondag kansloos met 4-0 onderuit tegen Feyenoord en heeft nu al vier van de laatste zes wedstrijden in de Eredivisie verloren. Voor trainer Erwin van de Looi komt de reeds geplande trip naar Duitsland daarom goed uit, want de coach wil gesprekken voeren met zijn spelers.

/

Groningen is uitgenodigd voor het afscheid van het oude stadion van Rot-Weiss Erfurt en Van de Looi wil dat driedaagse uitje aangrijpen om het met zijn selectie te hebben over de huidige situatie. “Het wordt namelijk een hele klus om ons spel weer op peil te krijgen”, vertelt de oud-verdediger aan Voetbal International. Van de Looi erkent dat zijn ploeg ‘een goede tik’ heeft gekregen door de nederlaag in De Kuip.

“Maar we zijn al langer niet tevreden”, benadrukt de 42-jarige oefenmeester. “Van één of twee nederlagen raken we hier niet in paniek, maar na acht wedstrijden waarin we absoluut niet constant zijn geweest, vind ik het tijd iets anders te proberen. Ik hou ervan om spelers het vertrouwen te geven, maar het spel ontwikkelt zich niet ten positieve. Dan moet je als trainer ingrijpen”, lijkt Van de Looi aan te sturen op wijzigingen in zijn basisopstelling.

Denk je dat FC Groningen snel weer zal gaan winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Aanvallend is Groningen compleet machteloos.

* Spits Hoesen wordt totaal niet bereikt. Alle ballen worden lukraak naar voren geschoten, waar gegokt wordt op de snelheid van Antonia.
* Ze spelen met 2 verdedigende middenvelders, waar totaal geen opbouw en creativiteit in zit. Nu is het motto 'alle ballen op Chery'
* Tegengoals vallen wel heel erg gemakkelijk

7 oktober 2014 om 09:11

Ik vind dat ze Mihoun Mahi een kans moeten geven, hebben ze toch niet voor niets gehaald?
Heeft enorm veel dreiging die jongen zagen we bij Sparta.

7 oktober 2014 om 09:15

Is gelijk fors geblesseerd geraakt...

7 oktober 2014 om 09:18

Die was zelfs al geblesseerd bij de overname en heeft nu nog een blessure erbij.

Groningen is gwn de weg kwijt de laatste tijd het had nog een hogere uitslag kunnen worden.

Waardeloze coach met een uitstraling van een stoeptegel. Het ideale trainerstrio zou eigenlijk Van der Looi, Verbeek en De Jonge zijn. Cocu als technisch directeur toevoegen en je zal echt een feest hebben tijdens de wekelijkse technische besprekingen. Man man, wat saaie chagrijnige gasten zijn dat.

Nou dat werd tijd. Het lijkt al een tijdje nergens op. De groep is kwalitatief minder dan vorig jaar maar het ligt vooral aan de instelling. Elke week staan ze op het veld als een stel makke lammetjes. Tegen Willem II kan dat nog waardoor je met 1-0 wint, tegen Feyenoord (en ook Ado, Utrecht en Cambuur) krijg je dan de deksel op je neus.

Waar beginnen we.....niet goed gereageerd op vertrek Kostic; terwijl j wist dat dit ging gebeuren en je ook nog es redelijk zou (kunnen) cashen. Spelers aantrekken die verre van fit waren (vd. laan, mimouni oid...weet ik veel). Hoessen aantrekken (0 uit 8, miskoop) bij elke club na fort.s mislukt. Dan speel je met dat enorme dynamische duo lindgren k,belt die staan voor 0,0 voetballend vermogen. Dat kan misschien werken als je vleugels en een 10 hebt waar veel gevaar van uit gaat. Nou dat hebben we gezien....chery zal na zn scheldpartij richting supporters afgelopen zondag z'n krediet ook wel kwijt zijn (durf hier niet eens te zeggen wat ie heeft gezegd...) En dan loopt k.belt met de aanvoerdersband. Aardige jongen hoor, maatschappelijk betrokken, maar echt een jongetje nog, sorie hoor. Dat is geen personality die een team op sleeptouw neemt. Wij hebben geen leider; maar die heeft dit team wel hard nodig. Door blessures van burnet en vd laan speel je al maanden zonder li back. Vind burnet voor die positie toch beste alternatief die we hebben. Sluiten we af met Pad; keeper die een abonnement heeft op ballen 'niet klemvast hebben'......

7 oktober 2014 om 09:28

Dat heb ik gemist van Chery, Ben nu wel benieuwd wat hij gezegd heeft?

7 oktober 2014 om 09:34

Volgens ooggetuigen zou hij de supporters k***lijers genoemd hebben...

7 oktober 2014 om 09:57

Klopt. triest

7 oktober 2014 om 10:31

@morgan, helemaal eens met je betoog... En ik erger me al jaren kapot aan dat balletje breed en balletje terug.. het gaat allemaal veel te geforceerd en er zit totaal geen verassing in dit team.. en dat mag je Veldmate aanrekenen en van der Looi is nou ook geen trainer die risico's durft te nemen. En Padt is een tweede van Loo.. ik zie het nog niet zo snel veranderen ook en dat is nog het ergste

VD Looi staat als een doodgraver of dominee langs de lijn. Hoe kan die nog spelers inspireren en motiveren. Ook al moet dat uit de spelers zelf komen, werkt dat wel mee naturlijk. Er zit iets niet goed tussen selectie en trainer. Dat proef je ook als je een training bekijkt.... Daarbij een Hoessen die al 8 wedstrijden niet presteert, misschien eens wisselen??

Vanaf de wedstrijden tegen Aberdeen is het al waardeloos om naar te kijken. Het is gewoon reactievoetbal. Balletje breed, balletje terug, geen tempo, nog geen bal over 10 meter naar je medespeler kunnen spelen. Het is te triest om naar te kijken. Dat er zoveel lege plekken in de Euroborg zijn ligt niet aan de crisis Nijland, maar vooral door het belabberde spel van je team.
Er zit geen enkele spirit in dit team. Het tempo in de wedstrijd, is gelijk aan de rondje die gelopen worden op het trainingsveld. Durf eens met lef te voetballen, pas je tactiek toch niet altijd aan aan de tegenstander. Ik ben het zat om na iedere wedstrijd weer te moeten horen "we zijn te slap begonnen" of "we hadden deze druk van de tegenstander niet verwacht". Bij Groningen teken je geen contract omdat de stad zo mooi en gezellig is: op het veld moet het gebeuren!

Er mag heel wat gebeuren binnen het team, anders zie ik ze 0 punten pakken buiten de Euroborg. Groningen heeft natuurlijk wel kwaliteit ingeleverd, maar je kan niet zeggen dat er geen kwaliteit is. Wat ik vd Looi kwalijk neem is dat er op dit moment geen team staat. Het is los zand en er wordt nog steeds van alles geprobeerd. Eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom vd Looi werd aangesteld die beginnend trainer. De laatste paar coaches die Groningen heeft aangesteld zijn echt niet de juiste mensen op de juiste plaats en dat mag je de technische staf ook kwalijk nemen. Ze halen een Huistra en een Maaskant op die ook gefaald hebben, dan kunnen ze toch niet denken dat een vd Looi het wel even oppakt. Groningen heeft juist een ervaren trainer nodig, die zulke situaties al vaker in zijn carrière heeft doorgemaakt.
Ik hoop dat het 'gesprekje' van komende week zin heeft, wat het is wel overduidelijk dat er iets moet gebeuren. Zet maar gewoon een paar mensen opzij die niet voor het team willen werken, want je moet eerst een team smeden. Als het nog veel langer doorgaat ben ik benieuwd of zijn positie nog wel houdbaar is. Als vd Looi ontslagen wordt mogen Veldmate en Nijland ook hand in eigen boezem steken en van mij part mag daar ook wel wat veranderen.

7 oktober 2014 om 11:11

Nu hebben Huistra en Van de Looi het in hun eerste seizoen natuurlijk heel fortuinlijk gedaan. Probleem is alleen dat sinds het vertrek van Jans de passie uit het spel verdwenen lijkt te zijn. Waar we onder Ron Jans veel resultaten behaalden met een combinatie van goed voetbal en enorm veel inzet, is na de aanstelling van Huistra die inzet op een of andere manier ingewisseld voor meer verzorgd voetbal. Probleem is dat je daar ook de spelers voor moet hebben. Op een Chery, Van der Velden en Hoesen na heb je weinig voetballers die in een systeem kunnen spelen zoals bijvoorbeeld Ajax wil spelen, met veel balbezit (misschien een beetje een overtrokken vergelijking). Als het dan even niet loopt moet je toch op zijn minst inzet moeten kunnen tonen? Kieftenbelt zei na Groningen - Willem II dat ze zelf ook baalden, ook nadat ze werden uitgefloten. Naar zijn zeggen wilden ze wel, maar konden ze op een of andere manier. Lijkt me dan dat ze die inzet niet op kunnen brengen op een of andere manier. Dan moet je als trainer je spelers toch aansporen?

Denk trouwens dat een ontslag geen zin heeft. Vorig seizoen verkeerde Groningen ook in een dip. Ligt aan vertrouwen, vooral motivatie, maar denk ik ook wel aan de selectie. We hebben gewoon al jarenlang een veel te smalle basis voor het niveau wat we nastreven. Als je één à twee blessures oploopt sta je al met spelers te spelen waar je de oorlog niet mee gaat winnen (van Nieff als linksback). Nu Kappelhof geschorst is ben ik ook benieuwd wie daar gaat beginnen, waarschijnlijk iemand met 0 Eredivisie ervaring. Toch wel kwalijk dat je met zulke ambities die Nijland een aantal jaren geleden uitsprak toch zo'n kwantitatief matige selectie hebt..

Er zijn genoeg trainers die met jong materiaal goed kunnen presteren. Misschien is Jan van Dijk of Joop Gall een optie. Toch al wat ervaring, en een verleden bij de FC. Ik zie vd Looi spijtig genoeg het tij niet keren.

Nou wordt tijd dat er wat anders geprobeerd werd... Elke week er op hameren dat het anders en beter moet en dan is de wedstrijd nog geen 10 seconden oud en zie je dat het weer precies hetzelfde gaat...
Wordt soms ook simpel van dat eindeloos proberen voetballend op te bouwen... Helaas hebben we daar nou niet echt de spelers voor en dan wordt het weer slaapverwekkend tikkie breed tikkie achteruit voetbal...

Misschien is het nog wat te vroeg om Van de Looi nu al af te schrijven. Vorig seizoen verkeerde Groningen ook in een enorme dip rond de winterstop, maar werd er daarna wedstrijd na wedstrijd gewonnen. Stiekem hou ik een beetje stille hoop op zo'n scenario, maar of ik er zelf eigenlijk wel in geloof is een tweede..

Heb het gevoel dat Erwin de jongens niet genoeg weet te motiveren in uitwedstrijden. Het probleem is niet de kwaliteit, maar ik denk dat het vooral mentaal is. Blijkbaar lukt het Van de Looi niet dat op te lossen, dan moet je misschien iets gaan schuiven. Daarnaast is het spelsysteem gewoon achterhaald. We spelen al jarenlang in dit 4-3-3 systeem, maar hebben de afgelopen twee seizoenen eigenlijk niet echt veel profijt gehaald uit dit systeem. Waarom moet je hier aan blijven hangen als je eigenlijk geen enkele fatsoenlijke vleugelaanvaller hebt?

Daarnaast zoekt iedereen natuurlijk nu een pispaaltje, en dat is dan Hoesen, terwijl hij verre van de slechtste is op het veld. Wat kan een spits er verder aan doen dat je kansloos met 4-0 ten onder gaat, en ook in de andere twee laatste uitwedstrijden kansloos verliest? Probleem ligt naast het mentale vlak ook zeker in de defensie op dit moment. Botteghin is nog verre van in goede doen zoals hij vorig seizoen was. Padt is nog geen Bizot (al had die in het begin ook wat aanpassingsproblemen), en je speelt constant met Van Nieff als back, die al wekenlang bewijst daar gewoon niet thuis te horen. Daarnaast wisselt Kappelhof goede wedstrijden af, met slechtere wedstrijden (vooral uit), waar de hele selectie eigenlijk totaal geen thuis lijkt te geven. Enorm frustrerend voor ons als supporters om met goede moed elke twee weken weer een klein geloof te houden in de mogelijkheid op een resultaat, om vervolgens met je neus op de feiten gedrukt te worden dat het in uitwedstrijden nooit wat wordt. En dit probleem is niet alleen van dit seizoen. Groningen en uitwedstrijden is een dramatisch huwelijk.

Jongens die het team in zulke potten op sleeptouw moeten nemen (kieftenbelt, Lindgren) en de aanjagers zouden moeten zijn, lijken daar totaal niet op voorbereid. Je weet dat je in zulke wedstrijden meestal niet het initiatief hebt, maar om dan machteloos te gaan toekijken? In zulke wedstrijden moet je het doen met fel en fysiek voetbal, maar van strijd is er de laatste paar jaar eigenlijk nauwelijks sprake. Onder Jans behaalde je hiermee enorme resultaten, met Huistra werd er goed voetbal geïntroduceerd, maar is dat strijden een beetje vergeten lijkt het. Nu het voetbal niet loopt (net zoals vorig seizoen een periode) kan er ineens niet meer uit een ander vaatje worden getapt. Maar de mensen in Groningen willen graag inzet zien op het veld!

7 oktober 2014 om 11:28

Wedstrijd na wedstrijd werd gewonnen inderdaad door te counteren want laten we niet doen alsof het spel goed was.
En ik vond het prachtig hoor maar en opgegeven moment ging het team boven zichzelf uitstijgen en vloog alles er in.

Hoesen is minder als Zivkovic, Antonia is 3 klassen minder als Kostic, Padt is minder als Bizot en de jongens die het team droegen vorig jaar (chery, Botteghin, vd Velden) geven niet echt thuis, wat eigenlijk redelijk overeen komt wat we al jaren van die jongens zien.

Het duurde 20+ wedstrijden vorig jaar totdat vd Looi eindelijk doorhad dat hij met Kostic en Zivkovic een heel aardig koppel had waamee hij zijn geliefde angsthazen middenveld kan opstellen. En ik ben erg benieuwd wanneer hij tot de conclusie komt dat hij zonder fatsoenlijke vleugelspelers net zo goed in de zandbak kan gaan spelen met een schepje en emmertje want dat is net zo zinloos voor het team.

Ik ben bang van nooit

7 oktober 2014 om 12:05

Klopt, al vond ik dat we dit seizoen ook qua voetbal wel aardig begonnen. Eigenlijk was Willem II thuis de enige echte slechte thuiswedstrijd, en zag ik in die andere twee wedstrijden wel wat terug van wat ik graag zou willen zien. Verder vind ik Hoesen niet minder dan Zivkovic, in voetballend opzicht tenminste. Qua scorend vermogen wist je van tevoren dat Hoesen niet een doelpuntenmachine is. Vind het daarom nogal minder om hem te bestempelen als een slechte spits, zoals velen dat doen. We hebben al jaren geen spits meer gehad die er 15+ inlegt in een seizoen. Over Antonia heb ik dezelfde mening. Echt verschrikkelijk wat hij laat zien, en Padt heeft misschien nog wat tijd nodig. Want Bizot stond er in het begin ook niet meteen, daar werd ook hevig aan getwijfeld tijdens zijn eerste wedstrijden.

Ik hoop van harte dat 'het wat anders gaan proberen' ook inhoudt dat hij eens een ander systeem gaat kiezen (al ben ik ook bang van niet). Met Hoesen heb je een voetballend sterke spits die een balletje vast kan houden. Zet daar een De Leeuw naast en je hebt een spits die makkelijk scoort. De Leeuw in zijn eentje in de spits heeft ook geen zin zoals velen hier altijd opperen. De Leeuw is leuk als pinchhitter, maar als vaste spits in een 4-3-3 systeem heb je er barweinig aan. Lekker met een ruit op het middenveld gaan spelen, weg met dat twee controleurs-systeem (met name in thuiswedstrijden tegen iets mindere clubs). Je moet uit kunnen gaan van eigen krachten, want kwaliteiten hebben we heus, alleen wel in klein hoeveelheden gezien de breedte van de selectie.

Groningen speelt eigenlijk nog steeds hetzelfde als tijdens die glorieperiode van vorig seizoen, alleen met mindere vleugelverdedigers en een verdediging die fout na fout opstapelt. Waarom zou je dan nog zo defensief blijven spelen? Groningen is zelf totaal niet bij machte om het spel te maken, zelfs in de eigen Euroborg niet. Dat is echt misselijkmakend voor ons supporters. Het is niet om aan te gluren.

7 oktober 2014 om 12:48

Wat mij vooral tegenvalt van Hoesen is dat hij elk duel als een watje in gaat, heb hem letterlijk nog geen tegenstander zien wegzetten. Het is allemaal slap en zwakjes, oogt traag en straalt niks van af.

En Padt is gewoon een middelmatige keeper die al jaren te zwaar staat, wat ik onvoorstelbaar vind maargoed

7 oktober 2014 om 13:16

Ik zeg al tijden dat Groningen gewoon weer naar 442 moet gaan. Thuis moet je gewoon aanvallend spelen en uit mag je voorzichtig spelen, maar niet zoals ze nu Altijd doen.
Je kan een 442 hebben met Antonia en Hoessen in de spits. Als Antonia toch op de linkerkant staat trekt die toch naar binnen. Op 10 zet je Chery en het drietal Kieftenbeld, Hiariej en Lindgren. Achterin de standaard keuzes.
Groningen speelde vroeger altijd met 442 en ik denk dat we gewoon weer terug moeten naar die oude formule. In de tijden dat we 433 gingen spelen hebben wel altijd spitsen gehad die meer dan eredevisie kwaliteit hadden, dat hebben we nu niet. Ik hoop dat ze als team eruit komen wat het beste systeem is, want ik heb iig al heel lang mijn vraagtekens hierbij.

7 oktober 2014 om 13:32

Dus jij wilt met 3 verdedigende middenvelders gaan spelen? Dit is sarcastisch bedoeld toch of?

Is het al bekend of chery echt de supporters heeft uitgescholden? Dit zou het begin van het einde zijn. Spelers moeten trots zijn om voor een club te voetballen (helaas is dat er tegenwoordig niet meer). Er zijn supporters die veel geld betalen om hun club te volgen. Uiteindelijk betalen de supporters wel zijn salaris. Helaas hebben dit soort spelers nooit hoeven werken en totaal geen respect voor de supporter die de club door dik en dun steunen. Ik persoonlijk zou liever een kwalitatief minder team aan het werk zien met 100% inzet dan een kwalitatief goed team die als kleuters over het veld heen lopen.

Ik was erbij. Cherry heeft zeker de supporters uitgescholden voor k*lijers. Er is maar 1 echte man in deze selectie die de confrontatie aan durft te gaan en dat is de Leeuw. van de Looij had zijn woordje ook wel klaarstaan maar dat is al met al gewoon een trainer zonder uitstraling die ik in ieder geval liever zie vertrekken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren