Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Basisplaats Oranje is alleen maar een kwestie van tijd'

Laatste update:

Onder Louis van Gaal verdween Gregory van der Wiel uit beeld bij het Nederlands elftal, maar de rechtsachter is inmiddels weer helemaal terug. Hij doet het uitstekend bij Paris Saint-Germain en onder Guus Hiddink, de opvolger van Van Gaal, lijkt Van der Wiel zelfs in aanmerking te komen voor een basisplaats. Zeker nu Daryl Janmaat geblesseerd is, lonkt een basisplek voor de ex-Ajacied.

/

“Ik hoop dat ik dicht bij een basisplaats zit en heb het gevoel dat die ook gaat komen als ik zo doorga”, laat Van der Wiel weten aan NUsport. Tussen 2009 en 2012 speelde Van der Wiel nog 35 interlands, daarna kwamen er nog maar 3 bij. Hij is van plan de verloren tijd goed te maken. “Ik voel me supersterk en helemaal op mijn plaats bij Paris Saint-Germain. Het is een hoog niveau en het gaat goed, dan is een basisplaats in Oranje alleen maar een kwestie van tijd.”

Van der Wiel denkt dat hij aanvankelijk op basis van vooroordelen niet werd geselecteerd door Van Gaal. “Ik hoor vaak dat ik arrogant ben en nooit mijn best doe. Ik werd ook altijd 'Twitterboy' genoemd omdat ik daar te veel mee bezig zou zijn. Nu kunnen we niet meer zonder Twitter.”

Gregory van der Wiel is beter dan Daryl Janmaat

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ach Twitter of niet hij moet gewoon afgerekend worden op zijn prestaties binnen het veld.
Hij is nu echt wel beter dan Janmaat dus zonder twijfel hoort hij in de basis te staan van het NED elftal.

6 oktober 2014 om 17:09

Hij is altijd al beter geweest dan Janmaat. Onbegrijpelijk dat hij niet mee is genomen naar Brazilie. Helemaal wanneer je realiseert dat Janmaat amper gespeeld heeft op het WK. De absolute #1 rechtsback van Nederland. Samen met Emanuelson op links, maar dat is een andere discussie! ;-)

6 oktober 2014 om 17:21

Vd Wiel heeft zich zelf geblesseerd afgemeld badmuts. Daarbij had Janmaat zo'n beetje de gehele kwalificatie en aanloop naar het WK gespeeld en deed dat gewoon verdienstelijk. Grappig hoe iedereen vd Wiel na het EK afkraakte en na het WK Janmaat. En nu is vd Wiel ineens weer de man die het moet gaan doen en eigenlijk altijd al had moeten doen. Opportunisme viert weer eens hoogtij.

6 oktober 2014 om 17:22

Hij was tijdens het WK geblesseerd. Ik vond het ook jammer dat hij niet mee ging, Janmaat viel behoorlijk door de mand tijdens het WK.

6 oktober 2014 om 17:23

Hij was nog geblesseerd voor het wk...

6 oktober 2014 om 17:27

Pffff ken de feiten

6 oktober 2014 om 17:37

Viel wel mee toch? Janmaat was heel degelijk, prima back die meer strijdlust en passie in het spel legt dan van der wiel. Aardige voetballer als het team goed draait, anders heb je er niks aan

6 oktober 2014 om 18:31

Janmaat geeft veel strijdlust ja maar bekijk het laatste jaar van van der Wiel maar eens helemaal, die jongen heeft ook gigantisch veel strijdlust gekregen en vind hem kwalitatief echt veruit de beste rb van NL.

6 oktober 2014 om 19:07

Van der Wiel had ook een dramatisch EK gekend. Mocht vervolgens de bank warm houden in Parijs. Volgens de filosofie van Van Gaal moest men fit zijn en regelmatig spelen bij je club. De reden waarom hij dus niet geselecteerd werd. Sinds eind vorig seizoen speelt hij in de basis en is hij zijn oude vorm weer aan het terugvinden/ nog beter aan het worden dan dat. Janmaat heeft het op het WK echt af laten weten, sorry maar dat Kuyt en Verheagen de voorkeur krijgen door een coach als Van Gaal zegt echt wel wat over de vorm die je op dat moment vertoont. Nu bij Newcastle speelt hij niet de pannen van het dak, maargoed hij moet wat tijd krijgen om zichzelf daar te bewijzen.

6 oktober 2014 om 20:30

@henkdebol:
Van Gaal begon het WK wel met Janmaat, maar vond gaandeweg het toernooi Verhaegh en zelfs Kuyt een betere rechtsachter dan Janmaat. Nou vind ik Kuyt een prima speler en een keiharde werker, maar vleugelverdediger is hij natuurlijk niet.

6 oktober 2014 om 23:03

@rijnie, Ohjaaa kak! Dat was het hahaha. Keurig actie. Ja joh is al zo lang geleden, ben daarna al zeker 20x dronken geweest! ;-)

Verder ben ik het wel nog steeds dat hij ook op dat moment beter was!

6 oktober 2014 om 17:37

Ik vind ze redelijk gelijkwaardig en nu Janmaat geblesseerd is lijkt het me logisch dat hij speelt.
Als hij het goed doet is de kans groot dat hij voorlopig wel blijft staan al heeft Janmaat het gewoon heel goed gedaan de afgelopen jaren.
Op het WK viel hij aanvallend iets tegen maar verdedigend deed hij het wel gewoon goed.

Gregory is op dit moment de beste rechtsback van Nederland en dat kan je niet ontkennen.

6 oktober 2014 om 16:02

Ben het met je eens maar iemand beter vinden is een mening en geen feit. Net zoals de 1 Messi beter vind en de ander Ronaldo.

6 oktober 2014 om 16:33

Klopt maar er is wel een grens natuurlijk.

Als iemand zegt dat bijvoorbeeld Milik nu net zo goed is als Ibrahimovic kan dat wel zijn mening zijn maar iedereen verklaard je voor gek.
Natuurlijk wel een extreem voorbeeld.

Bij van der wiel en janmaat ligt het niveau dichter bij elkaar.

Ontopic: mijn eerste keus zou van der wiel zijn. Ik heb van der wiel en janmaat (na zijn vertrek naar newcastle) niet echt gevolgd maar op basis van dat van der wiel al lang een basisplaats heeft bij PSG, ervaring heeft in de champions league en een WK finale heeft gespeeld zou ik voor hem gaan.

Weet iemand trouwens hoe janmaat het in engeland doet?

6 oktober 2014 om 17:07

@abukari

Dat Janmaat ondermaats is, is wel een feit. Die kan het niveau gewoon niet aan. Zal ie ook nooit kunnen

6 oktober 2014 om 17:35

Ja het is uiteindelijk een smaak en voorkeur. Toch kun je bij grote verschillen wel stellen dat iemand beter/verder is en je diegene zo kunt bestempelen.

6 oktober 2014 om 17:41

Dat Janmaat ondermaats zou zijn, is geen feit maar een poging tot provocatie.
Of een mening van iemand die er helemaal niks van snapt.
Ik vind Janmaat en van der Wiel momenteel redelijk gelijkwaardig en het zal een persoonlijke voorkeur zijn wie er dan speelt.
Want ik neem aan dat Hiddink wel met een vast elftal wil spelen.

6 oktober 2014 om 18:11

Janmaat doet het wel redelijk in een heel slecht draaiend Newcastle, maar nu is hij sowieso geblesseerd. Ik vind dat hij zijn plek in Oranje wel heeft verdient, maar op dit moment is Van de Wiel veel beter.

7 oktober 2014 om 18:40

fransen

Redelijk gekleurd? Ik kijk naar de premier league en die Janmaat heeft het vreselijk moeilijk bij Newcastle. Analytici zijn dan ook moordend over hem, Janmaat zal alle zeilen moeten bijzetten wil hij het redden in Engeland. Aanvallend is hij goed, maar verdedigend te zwak gebleken. Niet voor niets passeerde Van Gaal hem voor nota bene Kuyt een aanvaller.

6 oktober 2014 om 17:33

Ja inderdaad, als je hem niet opstelt, snap je werkelijk niets van voetbal. Vond hem bij Ajax regelmatig overschat, maar heeft bewezen te presteren op het hoogste niveau. Al was Janmaat fit, mocht hij blij zijn dat hij reserve achter vdwiel was, laat staan een basisplaats...

klinkt misschien arrogant maar hij heeft wel gelijk. speelt basis bij een topclub en is belangrijk voor zijn team in zowel verdedigend als aanvallend opzicht. Is natuurlijk algemeen bekend dat hij behoorlijk actief is op social media maar dat is elke speler tegenwoordig..

6 oktober 2014 om 19:01

Dat actief zijn op social media moet niets uitmaken of je iemand opstelt.. Het gaat om de prestaties..

Zeker na de blunder van Janmaat waardoor de weedstrijd tegen Tsjechie verloren ging vind ik dat van der Wiel weer moet spelen!

@vz

Komop zeg, die Poll kan echt niet.

OT: Greg is echt beestachtig bezig dit seizoen, Sowieso onze rechtsback de komende 5 jaar.

6 oktober 2014 om 18:12

Haha inderdaad, alleen 9 procent is feyenoorder die stemt op dit moment

6 oktober 2014 om 19:15

Lijkt mij dat Van der Wiel inderdaad gewoon beter is, of speler 'x' nou beter bij oranje past maakt niet uit, het gaat om kwaliteit en dan is VDW een heel stuk beter.

'x'' mag ingevuld worden door een willekeurige naam.
Overigens, Guusje... maak Robben nou is captain, die gaat er tenminste voor... of het nou Brazilie of FC Knudde is.
Onze Robine loopt er bij als een diva die zich te goed voelt voor het team, doet helemaal niks, wint geen enkel kopduel ondanks dat hij vrij groot is.

Janmaat heeft duidelijk een groot probleem Gregory. Ongelooflijk dat Janmaat deze geweldenaar uit de selectie heeft gespeeld. Gaat nog leuk worden als Van Rhijn ook nog stappen gaat maken we hebben op die positie in ieder geval genoeg spelers.

6 oktober 2014 om 15:59

v/d Wiel heeft wel echt een mindere periode gehad, zeker na zijn laatste blessure. Maar ik denk dat niemand kan ontkennen dat hij op dit moment met stip de beste rechtsback is die we hebben. Daar komt echt niemand bij in de buurt, ook een Janmaat in vorm niet.

6 oktober 2014 om 16:13

Janmaat is ook een goede rechtsback alleen heeft hij andere kwaliteiten dan van der Wiel. Het ligt er maar net aan met wat voor intenties je speelt. In mijn ogen horen een fitte Janmaat en van der Wiel beide thuis in het Nederlands elftal.

6 oktober 2014 om 16:33

Zowel v.d. Wiel als Janmaat moet het van zijn aanvallende kwaliteiten hebben. Beiden zijn niet zo sterk in verdedigen, al vind ik dat Janmaat het als verdediger helemaal bont maakt. Dat is een schijnverdediger die op meters afstand meeloopt met zijn directe tegenstander en nooit ingrijpt.

Kortom, ik snap totaal niet wat jij bedoelt, T. Alavez.

Ik vind overigens dat vd Wiel gelijk heeft, op dat Twittergebeuren na. Hij heeft op hele domme momenten getwitterd en dat kan hij als publiek figuur niet maken. Zo twitterde hij terwijl hij dronken was in het nachtleven en twitterde/instagramde hij tijdens een concert van Lil Wayne nadat hij zichzelf had afgemeld voor een oefentrip met Oranje. Als ik het mij goed herinnerde was dat met een hersenschudding. Zelfverzekerdheid hebben en doelen stellen is goed voor een profvoetballer, want dat brengt je verder, maar je moet wel begrijpen dat je een voorbeeldfunctie hebt.

6 oktober 2014 om 16:49

@ T. Alavez
Zoals Doncoxx zegt, het zijn juist zeer vergelijkbare backs. Met het verschil dat v/d Wiel bij een topclub heeft geleerd hoe hij moet verdedigen en Janmaat verdedigend van het niveau Erik Pieters is. Wat zeg ik, minder nog.

6 oktober 2014 om 16:54

Janmaat speelde vorig seizoen constanter dan van der Wiel. Daar waar van der Wiel een wedstrijd een 9 haalt en de wedstrijd erna een 5 haalde Janmaat bij Feyenoord continu een 6 gemiddeld..daarnaast is van der Wiel dreigender in zijn rushes en zoals je zegt Janmaat meer een schijnverdediger en oogt hij wat minder aanvallend dan van der Wiel. Althans dat vind ik.
Nou praat ik wel over vorig seizoen aangezien ik ze beide dit seizoen niet heel veel heb zien spelen. Zo zijn er nog wel meer verschillen te benoemen maar dat bedoel ik ermee te zeggen dat ze andere kwaliteiten hebben.

6 oktober 2014 om 16:55

Als je als coach dus voor het constante wilt gaan en rust in je verdediging kan je beter voor Janmaat kiezen. Wil je meer explosiviteit kies je voor van der Wiel. Nogmaals mijn mening is van wat ik heb gezien vorig seizoen he.

6 oktober 2014 om 17:45

Janmaat is ook explosief en blijft 90 minuten gaan.
Ik denk wel dat de voorzet van van der Wiel wat beter is.
Tot nu toe draaiden ze allebei een goed seizoen.
van der Wiel bij een betere ploeg maar Janmaat tegen betere tegenstanders.

Jij kan misschien niet zonder Twitter greg, een heleboel anderen wel.

Maar desondanks hoort hij wel in de basis.

7 oktober 2014 om 12:04

Inderdaad. Ik kan prima zonder Twitter.

Gaat lukken nu Dirk Kuyt gestopt is. Ik volg hem niet zo op de voet, maar wat ik zie van hem is dat hij hele goede voorzetten heeft en gisteren zag ik hem nog een bal van de lijn halen en constant zijn tegenspeler uitdribbelen, hij is wel vooruit gegaan

gewoon zeer terecht als vd wiel in de basis start, in deze vorm een klasse beter dan janmaat.

en greg : ik kan heeeeel goed zonder twitter!

Twitterboy heeft me wel positief verrast bij Psg, ik had niet verwacht dat hij het zo goed zou doen en ik verwacht ook dat hij binnenkort weer de rechtsback van oranje is. Ik hoop alleen wel dat hij begrijpt dat die vooroordelen niet uit het niets ontstonden en dat hij hard moet blijven werken.

Als hij zijn basisstek bij PSG heeft, dan moet hij gewoon altijd spelen bij het Nederlandse elftal. Daarmee wil ik overigens heus geen afbreuk aan de prestaties van Janmaat.

Moet hij eerst eens leren verdedigen ipv werkelijk elke keer aan de verkeerde kant staan dekken.
Door alleen maar af en toe een leuk passje op Zlatan ben je nog geen goede v3erdediger, ga anders lekker op het middenveld staan.

Van der Wiel die een directe tegenstander uitschakelt heb ik echt nog nooit gezien.

En de enige reden dat iedereen in NL elkaar nalult over dat hij zogenaamd door goed is is vanwege de CL assistjes op Zlatan. De rest doet er kennelijk niet echt toe.

6 oktober 2014 om 16:06

Hij staat er voor jan joker in bij PSG omdat hij niet kan verdedigen ga ergens anders je onzin uitkramen hij doet het al anderhalf seizoen erg goed en speelt bij een topploeg .

6 oktober 2014 om 16:16

Een topploeg hoeft vaak minder te verdedigen. Helemaal als ze een sterk middenveld en aanval hebben. Hierdoor kunnen de backs van PSG vaak opkomen en hoeven ze dus minder te verdedigen. Niet helemaal onzin dus

6 oktober 2014 om 16:19

Hoe vaak staat PSG onder druk in de Franse competitie? De backs bij een club als PSG hebben veel ruimte om te voetballen en daar kan Greg met zijn voetballende kwaliteit lekker mee voetballen. Iedereen weet dat hij verdedigend kwetsbaar is, maar heeft het voordeel weinig tegen ploegen te spelen die met sterke buitenspelers spelen

6 oktober 2014 om 17:19

hoevaak staat Oranje onder druk?

6 oktober 2014 om 17:30

Wel vaker dan PSG.

6 oktober 2014 om 17:38

Op een WK/EK staat Nederland gewoon chronisch onder druk met dit team hoor..

6 oktober 2014 om 17:47

Bij een topploeg kan een verdediger zich natuurlijk wel meer op aanvallende taken richten.
Al vind ik hem verdedigend ook wel beter geworden en ben ik het net met Ceesjelok eens dat hij zo slecht verdedigt.

6 oktober 2014 om 16:16

@ Ceesjelok

Vertel ons dan eens een top-rechtsback of linksback die uitblinkt in verdedigen in plaats van aanvallen; nee precies die zijn er bijna niet. Vd.wiel kan aardig verdedigen en kan zeker wel een man uitschakelen, als je vaker PSG kijkt zul je dat ook zien, maar uiteraard bij zo'n team als rechtsback ben je meer aan het aanvallen dan verdedigen, dat wil niet zeggen dat je het niet kan.

6 oktober 2014 om 16:21

Alves wordt lastig gepasseerd, Alaba staat zijn mannetje, Sanga, Fillip Lahm en Cassares zijn backs die kunnen aanvallen en verdedigen!

6 oktober 2014 om 17:49

Alleen kunnen die niet opgeroepen worden voor het Nederlands elftal

6 oktober 2014 om 19:53

sanga? dan zou ik nog liever voor manolevje gaan..!

6 oktober 2014 om 16:17

Moet Janmaat eerst eens leren verdedigen ipv werkelijk elke keer aan de verkeerde kant staan dekken.
Door alleen maar af en toe een leuk passje op Pelle ben je nog geen goede v3erdediger, ga anders lekker op het middenveld staan.

Janmaat die een directe tegenstander uitschakelt heb ik echt nog nooit gezien. Kijken wedstrijden tegen Ajax maar terug, was janmaat vaak een van de mindere spelers, want dan moest ie verdedigen

6 oktober 2014 om 16:32

Ach, Janmaat heeft wel altijd spelers als Mertens en Depay volledig uit de wedstrijd gespeeld. Dat zijn toch de afgelopen jaren wel ongeveer de twee besten op die positie geweest, dus je kunt echt niet zeggen dat hij het niet kan. Zeggen dat je het nog nooit hebt gezien dat hij zijn directe tegenstander uitschakelde en dan vervolgens met alleen wedstrijden tegen Ajax komen als argumentatie vind ik wat zwak.

Neemt overigens allemaal niet weg dat ook ik Van der Wiel beter vind dan Janmaat. Het moge duidelijk zijn dat Van der Wiel op hoger niveau acteert en dat ook heel behoorlijk doet. Het is afwachten hoe Janmaat zich zal aanpassen en ontwikkelen in Engeland, maar hij heeft wat in te halen. Desondanks is hij degene die op dit moment gewoon de vaste rechtsback van Oranje is. Van der Wiel zal zich toch moeten bewijzen.

6 oktober 2014 om 17:51

Op het WK speelde Janmaat verdedigend juist sterk en viel hij juist aanvallend wat tegen.
Dat Janmaat niet kan verdedigen is ook weer zo'n fabeltje dat door de clowns van VI is verzonnen. In Engeland zijn ze ook heel tevreden over zijn spel, ook verdedigend gezien.

6 oktober 2014 om 16:18

hahah ja want hij staat voor jan lul al anderhalf seizoen basis in een europese topploeg die stikt van het geld , heeft voor niks de aanvoerder uit het team gespeeld, mischien moet jij dan eens een wedstrijd van PSG bekijken, met afstand onze beste back, en dat zal voorlopig ook nog wel zo blijven, niemand die het niveau van vd wiel haalt of er ook maar in de buurt komt, janmaat rent als een kip zonder kop na voren en staat altijd verdedigend verkeerd, van rhijn is voetballend weer beter dan janmaat maar komt ook nog niet in de buurt bij gregory, schandalig dat deze jongen niet in de basis staat.

6 oktober 2014 om 16:27

Van der Wiel was toch die ene back die ze bij Ajax en vooral de supporters weg wilde hebben omdat van Rhijn zo goed zou zijn?
Vervolgens waren de Ajacieden het er mee eens dat van Rhijn beter dan Janmaat was, maar waren later hier op terug gekomen en nu is van Rhijn weer beter dan Janmaat? Grappig die Ajax supporters die alle spelers van Ajax beter vinden dan van Feyenoord.
Van der Wiel laat het op dit moment zien in clubverband dus hij verdient zeker de kans om te spelen. Echter is er een reden dat van Gaal weinig beroep op van der Wiel deed en Janmaat 16 interlands achter elkaar in de basis stond! Dus niet in de buurt van, van der Wiel komen is erg overdreven. Of van Gaal en Hiddink hebben er ook geen kijk op, dat kan natuurlijk...

6 oktober 2014 om 16:35

Zowel van der Wiel als Van Rhijn kunnen echt voor geen meter verdedigen.
En nee, in de Eredivisie hoeft dat meestal ook niet.
Bij PSG kennelijk ook niet. Het is niet voor niks dat ze met Aurier al op de toekomst een nieuwe hebben gehaald. Tegen een beetje directe tegenstander heb je geen drol aan van der Wiel.

6 oktober 2014 om 16:55

Janmaat kan dat wel zeker? je begint wel grappig te worden nu

6 oktober 2014 om 16:57

Noem jij van rhijn beter dan janmaat?? Whahaha

6 oktober 2014 om 16:59

Janmaat is ook niet bepaald een goede verdediger maar allicht beter dan Van der Wiel en Van Rhijn.

6 oktober 2014 om 17:05

Janmaat is een waardeloze verdediger. Hij is er niet voor niks uitgehaald voor Verhaegh en nota bene Kuyt door Van Gaal.

6 oktober 2014 om 17:28

En van der Wiel werd lange tijd genegeerd door van Gaal.

6 oktober 2014 om 18:28

Van Der Wiel had last van blessures en het was dus beter om hem thuis te laten, zodat hij volledig kon herstellen.

6 oktober 2014 om 19:51

Lul toch niet kerel met je ajax brilletje. Tuurlijk verdiend vd Wiel een kans maar die jongen heeft toch lopen schutteren in het verleden, hij wordt veel te groot gemaakt door alle ajax aanhangers op deze site die het niet konden verkroppen dat een Feyenoorder zijn plek haf ingenomen. Janmaat of vd Wiel, lood om oud ijzer. Dat gaat vd Wiel binnenkort aantonen

6 oktober 2014 om 20:21

Zuid3, onzin.
Doe nou niet alsof jij weet hoe het zit.
Hij kende een matige periode ja, mensen rekenen hem het EK aan terwijl heel Oranje bagger was, dus inclusief zijn collega linksback Willems.
Maar na een tijdje in Parijs, waar hij zijn vrienden etc niet in de buurt had is hij snel volwassen geworden, heeft hij nog meer leren vechten.... wat toch aardig knap is bij een club die zo een vervanger koopt voor je..

8 oktober 2014 om 17:19

beste san90,
grappig dat jij dat zegt, kijk al me reacties maar terug rondom vdwiel/vanrhijn, als jij 1 reactie vind waarin ik heb gezegd dat van rhijn een groter talent is en of beter is krijg jij van mij 100euro, altijd alles over 1 kam scheren om moe van te worden.

8 oktober 2014 om 17:23

triest om het weer te weerleggen op het feit dat hij een ajacied is en ik hem daarom beter vind, afgelopen seizoen vond ik janmaat toch ook een stuk beter dan van rhijn? volgensmij speelde janmaat in rotterdam en van rhijn in amsterdam.. je kunt zelf toch ook wel zien dat vd wiel beter is komop zeg.. of zie je janmaat ook al een basisplek veroveren bij een topclub waar hij de aanvoerder van de ploeg voor zich heeft?

6 oktober 2014 om 17:03

Wat lul je nou slap? Daarom had hij Neymar in zijn broekzak en won hij werkelijk elk duel?
Er gaat vrijwel niks fout over de kant van Greg. Kijk eens wat vaker naar PSG in plaats van te blijven hangen in je gedachten van jaren geleden.

6 oktober 2014 om 17:28

En Ajax won van Barcelona is Ajax opeens een topclub of gelijkwaardig aan PSG op basis van 1 wedstrijd?

6 oktober 2014 om 18:30

Vorig jaar in de CL had hij ook alle 'grote namen' in zijn zak. Net als Van Rhijn tegen Neymar, Cavani, etc. Janmaat viel meteen door de mand tegen City.

7 oktober 2014 om 12:35

Dat is een incident. Ik hoop dat je het verschil begrijpt. Greg heeft vrijwel elke week zijn flank volledig onder controle en levert daarnaast goede assists af.

Tuurlijk moet hij gewoon een basisplek krijgen bij het Nederlands elftal. 10x beter dan Janmaat en van Rhijn!

Met afstand de beste (rechts)back die we hebben. Stuk verfijnder dan Janmaat, die nog een iets te hoog kip-zonder-kop gehalte heeft i.m.o. Van der Wiel houdt zich ook gewoon staande in de absolute top, hele goede rechtsback geworden.

6 oktober 2014 om 16:12

Eens, ik had bij Janmaat bij Feyenoord al vaak het gevoel dat hij blind mee opkomt ipv de juiste momenten kiezen. Bij balverlies stond hij dan vaak niet goed gepositioneerd. Hij was voor Feyenoord een zeer goede rechtsback en ik vind dat hij het bij het Nederlands elftal ook redelijk goed gedaan heeft, maar vd Wiel is mijns inziens verder ontwikkeld.

6 oktober 2014 om 18:06

Van der Wiel is momenteel inderdaad wat verder in zijn ontwikkeling en ook in veel betere vorm. Denk dat Janmaat zeker wel een kans maakt om terug te komen wanneer hij zijn niveau van Feyenoord weer haalt bij Newcastle, maar voor nu is van der Wiel veruit de beste optie.

Van der Wiel is altijd beter geweest dan Janmaat. Moest gewoon aanpassen bij Psg. Janmaat is 'n goede reserveback.
NL-elftal had geluk op het Wk.
Welkom terug Greg !

Ik gunde het eerst Janmaat veel meer omdat ik van der Wiel eigenlijk nogal een lul vond. Maar als ik heel eerlijk ben dan is van der Wiel gewoon 2 klasses beter dan Janmaat. Janmaat viel me ook behoorlijk tegen dit WK en de vorige oefenwedstrijden. Ik had overigens ipv Verhaegh ook van Rhijn weer opgeroepen. Die speelt ineens weer heel stabiel. Niet dat ik hem zo'n topper vind maar heeft meer in zijn mars dan Verhaegh vind ik.

Allemaal goed en wel, hij zal inderdaad wel de beste keuze zijn op rechtsback. Maar als je over jezelf zegt dat je wel een basisplaats zal krijgen, dan moet je in hetzelfde interview niet klagen dat mensen je arrogant noemen.

6 oktober 2014 om 16:14

haha, helemaal waar!

6 oktober 2014 om 16:27

komt wat arrogant over maar ook zelfverzekerd....haalt sinds zijn blessure gewoon een hoog niveau (en ja, ik zie veel wedstrijden van Psg.) Verdedigend af en toe nog wat onstuimig maar heeft duidelijk stappen gemaakt in Parijs!

6 oktober 2014 om 17:50

Dat ontken ik ook helemaal niet, maar dan nog... Als je niet als arrogant wil worden gezien, dan moet je dat soort dingen niet over jezelf zeggen. Zelfzekerheid en arrogantie liggen dicht bij mekaar...

6 oktober 2014 om 20:35

Als je concurentie hebt van Janmaat en Verhaegh dan mag je dat best zeggen.

7 oktober 2014 om 10:17

Hij mag zeggen wat hij wil, maar dan moet hij niet zeuren dat hij als arrogant wordt gezien.

hoezo kunnen we niet meer zonder Twitter? Ik heb mijn account opgeheven en er geen seconde spijt van gehad. Maar ik snap dat het voor de generatie na mij een belangrijk deel van het leven is.

Overigens speelt hij zeker goed en verdient hij eerste keus te zijn. Als je bij PSV sterk speelt is dat logisch.

6 oktober 2014 om 16:19

PSG

Nu kunnen we prima voor vd Wiel kiezen, maar wie weet hoe Janmaat zich ontwikkelt. Janmaat is toch ruim een jaar jonger en speelt net in een grotere competitie, daar zit nog veel rek in. Uiteindelijk speelt Janmaat ook tegen sterkere tegenstanders dan vd Wiel in hun nationale competities dus ik zou het gewoon per wedstrijd bekijken.

Overigens kan je prima zonder Twitter, ik hoop dat vd Wiel een geintje maakt met 'we kunnen niet meer zonder'. Anders zou leven van een uitkering wellicht een goede ervaring voor Greg zijn, dan krijg je een beter beeld van wat mensen wel en wat mensen niet nodig hebben.

Die laatste opmerking vind ik dan weer uiterst vreemd.
Alsof het met terugwerkende kracht niet erg is om constant te twitteren, omdat iedereen het nu zou doen.
Bovendien denk ik dat menig mens prima zonder twitter kan, maar ik leef dan ook niet in de wondere wereld van Van der Wiel.

“Ik hoop dat ik dicht bij een basisplaats zit en heb het gevoel dat die ook gaat komen als ik zo doorga”..
Greg verteld geen onwaarheden, hopen mag altijd en op basis van zijn goede vorm is hij gewoon een klasse beter dan Janmaat en Verhaegh, met een basisplaats als gevolg. Op basis van de selectie van Guus zou ik als volgt spelen..

Cillissen
Van der Wiel
De Vrij
Martins Indi
Blind
De Jong
Wijnaldum
Robben
Sneijder
Promes
Van Persie

Wanneer iedereen fit is, heeft Nederland best een aardig team om op te stellen, niet?

Mensen zullen het er niet mee eens zijn, maar ik zou toch echt Krul kiezen.
Martins Indi staat er puur door gebrek aan beter.

Krul
Van der Wiel
Vlaar
Indi
Blind
De Jong
Strootman
Robben
Sneijder
Depay
Van Persie
6 oktober 2014 om 16:34

Dit is gewoon een team wat mee gaat doen om de titel op het EK, heerlijk elftal.

6 oktober 2014 om 16:51

Wanneer deze spelers fit zijn zeker!

Komt nog bij dat je dan Hunterlaar nog als invaller hebt.
Spelers die nu nog 'talentvol' zijn hebben dan wellicht stappen gezet.
Qua toekomst zit het wel goed met Nederland, laten we hopen dat deze en aankomende generaties ons naar prijzen gaan leiden!

Ik hoop dat Greg weer snel terug in de basis komt. Als je Janmaat op het WK zag en tegen Tsjechie, dan is het wel duidelijk dat van der Wiel een stuk beter is.
Verder hoop ik dat van Dijk een basisplaats krijgt. Met Cillessen is het ook wel afgelopen inmiddels. Dit is btw niet de opstelling die ik altijd wil zien bij Oranje, maar wel nu tegen Kazachstan en Ijsland.

Krul
vd Wiel
v Dijk
de Vrij
BMI
De Jong
Sneijder
Wijnaldum
Robben
Huntelaar
Promes

Ach dat hij arrogant is kunnen mensen vinden, als gij goed blijft kan guus nuet om hem heen arrogant of niet. En twitter facebook enzovoort doet iedere voetballer tegenwoordig. Ik debk dat greg beter is dan janmaat dus hij verdiend ren basis plek en ik denk dat hij die ook krijgt.

Ik zou m'n opstelling zo hebben.

Krul,
def. vlnr:emanuelson, v. Dijk, Douglas, v/d Wiel
2 controlerende middenvelders.; Blind en De Jong
3 aanvallende middenvelders/cq aanvallers.; Robben v Persie, Promes
En in de spits Huntelaar

Wel Robben en Promes goed laten meeverdedigen, maar met een de jong en blind daarachter die mooi de gaten kunnen dichtlopen en opvullen waar nodig.

6 oktober 2014 om 18:13

Ik zou zelf liever zo spelen:

DM: Cillisen (Krul, Vorm) - RB: Van der Wiel (Janmaat) - CV: Vlaar (Van Dijk) - Martins Indi (De Vrij) - LB: Blind (Emmanuelson) CVM: De Jong (Clasie) CM: Strootman (De Guzman) CAM: Sneijder (Wijnaldum) RV: Robben (Promes) SP: Huntelaar (Van Persie)

6 oktober 2014 om 18:13

En LV Depay (Lens)

Op zich wel grappig dat hij zegt dat Van Gaal hem op vooroordelen niet selecteerde en dan met argumenten komt die Van Gaal nooit genoemd heeft. In ieder geval niet naar buiten toe. Daarnaast kunnen heel veel mensen heel goed zonder twitter, ook weer zo'n opmerking die nergens op slaat. Kan goed voetballen hoor en is ook beter dan Janmaat, mits in vorm. Ik heb alleen het idee dat het mentaal nog steeds niet helemaal goed zit bij die jongen.

We kunnen niet meer zonder Twitter ?
Wat een niveau heeft deze arrogante kwal!

Het wordt eens tijd dat ze wakker worden bij Oranje.

Bizar en onbegrijpelijk dat Janmaat hier de voorkeur krijgt boven van der Wiel. Die gozer geeft me een voorzetten van een heel hoog niveau.

Gregory heeft een veel mindere periode gehad, maar blijft een zeer getalenteerde rechtsback, zowel aanvallend als verdedigend stukje beter als Janmaat. Bij PSG speelt hij ook gewoon erg goed. Wel vreemd dat Verheagh de voorkeur heeft gekregen boven van Rhijn om Janmaat te vervangen overigens. Van Rhijn is echt lekker bezig de afgelopen weken.

' Nu kunnen we niet meer zonder Twitter ' hij niet nee....
Kuyt is is de beste RB voor oranje. De rest is eigenlijk ongeschikt, ook vd wiel.

6 oktober 2014 om 17:43

Kuyt is met pensioen wbt het Ned elftal en van der Wiel is uitermate geschikt als back, sterker nog hij is de beste die we hebben.

6 oktober 2014 om 17:54

Kuyt is met pensioen, omdat Hiddink de kans aan de jonge garde wil geven. Maar dat is eigenlijk helemaal niet de bedoeling van oranje. De beste hoort te spelen en dat is Kuyt.

6 oktober 2014 om 17:56

En vd wiel is niet de beste. Hij heeft ons al eens een EK verknald. Bij psg is het ook erg wisselvallig

6 oktober 2014 om 19:06

Van der Wiel lijkt mij beter als Verhaeg en Janmaat. En Kuyt is geen back. Dat EK is net als Kuyt voltooid verleden tijd, hij loopt al jaren op zijn laatste benen, ook in zijn laatste Liverpool jaar al.

Van der Wiel heeft niet voor niets nu een basisplaats bij Psg, hij verdedigd niet alleen goed, maar heeft ook aanvallend zijn inbreng met vele goede voorzetten op de spitsen. Zlatan is daarom erg content met van der Wiel. In deze vorm hoort hij in Oranje, zeker als je zijn 'concurrentie' vergelijkt.

6 oktober 2014 om 20:06

In de zomer is weer gebleken dat Kuyt nog lang verleden tijd is. 1 vd beste op het WK. En zakt nooit door de ondergrens en dat is juist iets wat vd wiel wel vaak doet.

6 oktober 2014 om 20:16

Ik vraag me af hoe van der Wiel door de ondergrens kan zakken als hij al 2 jaar niet is geselecteerd? Kuyt daarentegen speelde tegen Italië zeer zwak en kreeg een 4 voor zijn optreden. Bij zijn club 5 wedstrijden in de aanval, 0 doelpunten.

Allemaal geen schande de man heeft een mooie carriere gehad en is nu 34 jaar, maar u doet net alsof Oranje niet zonder Kuyt kan. Hiddink heeft het goed gezien en het is dat van Gaal geen 100% vertrouwen had in Janmaat en Verhaeg, want anders was hij voor het WK al niet meer geselecteerd.

Ach Gregory. Als jij niet geblesseerd was had jij gewoon de wedstrijden op het WK gespeeld. Gewoon kwestie van tijd. Je bent de beste RB van NL op dit moment.

Ik wil sowieso van der Wiel zien bij het Nederlands elftal eigenlijk onze enige echte verdediger achterin met aanzien. De Vrij en Martins Indi komen er wel maar moeten even aan hun nieuwe omgeving wennen ook van Dijk zie ik wel slagen maar hij moet echt halverwege dit seizoen of begin volgend seizoen naar de premier leage.

En net zoals van der Wiel weer een kans moet krijgen vind ik dat ook van Affelay, Toornstra en Krul die kunnen echt wel wat toevoegen als die Toornstra die ballen geeft net zoals hij dat bij Feyenoord doet dan kan dat echt wel nog een succes worden. Buttner ben ik ook benieuwt naar er beginnen echt veel spelers in vorm te raken van Nederland.

Dit is een hele rare opstelling die ik nu neerzet maar ik wil deze wel eens zien in het echt, gewoon om te testen.

Cilissen
van der Wiel
Vlaar
van Dijk
Buttner
Clasie
de Jong
Toornstra
Affelay
Robben
Huntelaar

Als ik de bondscoach was en ik mocht de opstelling bepalen. Had ik hem zo in gedachten 4-3-3
---------------------Krul---------------
vd Wiel-----Vlaar-----v Dijk-------Blind
Wijnaldum-----de Jong-------Clasie
Robben------v Persie-----------Depay

Ik weet dat Depay nu niet kan spelen omdat die geblesseerd is, maar dit lijkt mij het best xD dreamteam

Krul
vd Wiel
Vlaar
v Dijk
Blind
De Jong
Wijnaldum
Clasie
Robben
v Persie
Depay
6 oktober 2014 om 19:11

Mooi elftal, maar ik zou het doen zonder Wijnaldum, wel reserve.
Vervolgens Huntelaar in de spits met van Persie erachter.

6 oktober 2014 om 19:22

Cilissen
VD Wiel - Van Dijk - Douglas - Buttner/pieters
De Jong - Strootman
Robben - Sneijder - Van Persie/narsingh
Huntelaar

Beste team met spelers uit het buitenland waar mogelijk is absoluut het beste.

hij heeft de concurrentie al van jallet gewonnen in parijs, die destijds zelfs aanvoerder was dus geen wonder dat hij vol zelfvertrouwen zit..

Janmaat is een aardige back, maar het is natuurlijk complete waanzin als Gregory op het tweede plan komt. Daar gaan we natuurlijk niet vanuit!

Bij m'n eerdere opstelling zou je als strootman fit is hem op de plek naast De jongzetten en blind een lv. En eventueel Depay voor Promes

6 oktober 2014 om 22:31

Vergeet Pieters niet ! Doet het ook gewoon verdienstelijk bij Stoke, en nu Blind bij United ook al als DM speelt moet je hem ook gewoon niet meer op de back zetten.

offtopic: rare tattoo in ze nek

ontopic: speelt heel sterk laatste tijd.

Tegen dit soort relatief makkelijke tegenstanders zou ik lekker aanvallend spelen. Denk dat 1 breker met De Jong op het middenveld voldoende is waardoor ik Sneijder ernaast zou zetten. Hij speelde daar ook bij Galatasaray. Hij hoeft dan ook niet de ballen telkens op te halen. Afellay als aanvallende middenvelder. Van Persie komt dan ook niet op een eiland te staan.

Cillessen
vd Wiel
De Vrij
Van Dijk
Pieters
De Jong
Sneijder
Robben
Afellay
Lens
Van Persie
6 oktober 2014 om 20:49

Op de plek van Pieters hoort Blind te staan maar kan het niet meer aanpassen.

7 oktober 2014 om 11:15

Afellay op 10 zou een interessant experiment zijn die ik wel eens zou zien gebeuren. Ik vind je opstelling goed, op een plek na. Lens moet er niet meer in staan, Depay is hem inmiddels al wel voorbij en heeft met zijn verwoestende schot meer waarde dan Les.

Blind moet je niet meer als links-back gaan gebruiken aangezien hij bij United nu ook als DM speelt. Dat werkt na een tijdje niet meer, gewoon als back-up voor de Jong gebruiken.

Deze opstelling eens proberen , vrije rol voor Robben en V.persie voorin, Clasy en Dejong als controleurs,klaassen vind ik beter dan Wijnaldum.

Huntelaar is gewoon de beste spits van Nederland.

Cillessen
V.dWiel
Vlaar
V.Dijk
Blind
Klaasen
DeJong
Clasie
Robben
V.Persie
Huntelaar
6 oktober 2014 om 22:24

Clasie en De Jong naast elkaar werkt niet, beide verdedigende middenvelders, daar moet je een speler als De Guzman of Sneijder naast zetten zodat de bal daadwerkelijk goed voorin komt. Dat je Klaassen beter vind dan Wijnaldum is een giller, dat terzijde. Ajacied niet ?

7 oktober 2014 om 07:59

Hoezo werkt het niet? omdat ze beiden een CVM zijn? Clasie kan prima vooruit voetballen.

Wijnaldum faalt iedere keer bij het Nederlands elftal...ik zie gewoon meer potentie in Klaassen.

7 oktober 2014 om 11:11

Clasie kan inderdaad prima vooruit voetballen. Maar De Guzman, Sneijder kunnen dat simpelweg beter. Het beste is natuurlijk Strootman er naast.

Faalt ? Waar kijk jij naar ? Laat Klaassen eerst een tijd lang goed presteren.

7 oktober 2014 om 15:45

Zoals je ziet in mn opstelling speel ik zonder een echte nummer 10 , dus geen plek voor Sneijder.

Ik kijk naar het Nederlands elftal want daar speelt Wijnaldum toch in?

Wijnaldum heeft genoeg kansen gehad bij Nederland maar komt gewoon te kort.

Klaassen speelt het hele seizoen al goed,

We kunnen niet meer zonder twitter..... nou dat kan prima hoor! Het is een kwestie van tijd dat ik weer in het Nederlands elftal speel... Mag van mij nog wel even duren. Heb mij de afgelopen jaren verschrikkelijk geergerd aan zijn zeer matige voetbal. Volg het Franse voetbal niet maar zie liever een ander als rechtsback.

6 oktober 2014 om 21:10

Dan heb jij totaal niet gekeken, wil je het blinde paard Janmaat die nooit een fatsoenlijke voorzet in huis heeft ? Ga eerst eens kijken voor je domme dingen neer zet.

van der Wiel is altijd al beter dan Janmaat geweest mocht dat nog niet overduidelijk zijn.

6 oktober 2014 om 21:27

Van der Wiel is zeker niet altijd beter geweest dan Janmaat. Van der Wiel heeft lange tij erg matig gepresteerd. In tegenstelling tot Janmaat die tot het WK prima voetbalde. Op het WK presteerde Janmaat niet sterk en hierna ook zeker niet geweldig. Zoals ik al aangaf volg ik het Franse voetbal niet maar zoals ik hier vaak lees heeft hij het dit jaar prima gedaan. Waarschijnlijk beter dan Janmaat. Het is echter zeker niet overduidelijk dat van der Wiel altijd al beter is geweest dan Janmaat.

6 oktober 2014 om 22:22

Hij was vorig jaar ook gewoon beter dan Janmaat, echter heeft hij gewoon wat wedstrijden gemist door blessures. Janmaat heeft never nooit het talent van Greg. Janmaat is een blind paard met een slechte voorzet, en Van Der Wiel heeft toch een beter voorzet, een betere rush. Is verdedigend inmiddels ook veel verder. Een zeer belangrijke schakel bij Psg.

Ik ben fan van Janmaat, maar het lijkt me vrij duidelijk dat Van der Wiel op het moment de voorkeur moet krijgen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren