Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Eén Eredivisieclub bezet uitvak steeds voor volle honderd procent

Laatste update:
/

Je favoriete club thuis steunen doen veel voetbalfans, maar meegaan naar uitwedstrijden lukt niet iedereen. Afstand, prijs en tijd zijn voor velen logische redenen om af te zien van het meereizen met de ploeg naar duels buitenhuis. De fans van Feyenoord zijn wat dat aangaat een uitzondering: uitvakken bestemd voor supporters van de Rotterdamse clubs zijn dit seizoen voor de volle honderd procent gevuld.

Twitter-account @AwaydaysNL brengt maandag de cijfers naar buiten van de best gevulde uitvakken van het seizoen 2014/15, na acht speelronden. Uit die gegevens blijkt dat de supporters van Feyenoord in de drie uitduels tot nu toe massaal meereisden. Tegen zowel ADO Den Haag (0-1) als FC Twente (0-0) en Go Ahead Eagles (0-4) was het uitvak massaal gevuld.

Ajax volgt als tweede club op de lijst. De stoeltjes in het uitvak tijdens AZ-Ajax (1-3), en NAC Breda-Ajax (2-5) werden gemiddeld voor 90,38 procent bezet. In de Klassieker waren er geen uitsupporters toegestaan. De nummers drie, vier en vijf op de lijst zijn FC Twente (73,42 procent), PSV (55,89 procent) en AZ (51,84 procent). De laatste plek op de lijst is voor de fans van Excelsior (7,36 procent).



Ik reis mijn club niet achterna in uitwedstrijden vanwege...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is geen verrassing dat de clubs met de grootste fanbase de meeste supporters meenemen natuurlijk :-).

6 oktober 2014 om 15:21

Daar zit zeker wat in.
Valt me op dat NAC Breda en Willem II toch nog behoorlijk hoog staan. Willem II misschien omdat ze nieuw zijn in de Eredivisie en NAC omdat ze toch nog een redelijke supportersschare hebben, ook al zijn de prestaties niet helemaal je van het.
Wat een gat trouwens tussen de laatste en één na laatste! 7,63 om 23,51

6 oktober 2014 om 15:31

Bij NAC moet je er wel rekening mee houden dat de Derby in Tilburg is gespeeld, dat geeft dus deels een vertekend beeld.

6 oktober 2014 om 15:33

Nac heeft psv en willem 2 gehad... Mooie derbys.. Ook dordt waar niet zoveel in past, zal ook een hoop schelen.

6 oktober 2014 om 15:40

Van NAC kan je het denk ik deels verklaren door de uitwedstrijden bij Dordrecht, Heracles, Willem 2 en Psv. Doordrecht ligt dichtbij en heeft een klein uitvak, Heracles heeft een klein uitvak(wel ongeveer 200 km rijden), Willem 2 ligt dichtbij en is hun rivaal en PSV ligt dichtbij en is ook een soort van derby

Van Willem 2 vind ik het wel erg opvallend. Die zijn toch al naar Groningen, de Eagles, Utrecht en Feyenoord geweest. Liggen geen van allen echt dichtbij(utrecht en feyenoord ongeveer 80 km) en het zijn ook geen hele kleine stadions!

6 oktober 2014 om 16:23

Ben bij Heracles-NAC geweest, groot deel uitvak helemaal leeg!

6 oktober 2014 om 16:27

Ik weet niet in welk universum de afstand van Tilburg naar Rotterdam 80 km is, maar in ieder geval niet in deze. Zal denk ik ruim een uurtje rijden zijn.

6 oktober 2014 om 16:40

En hoe ver denk jij dat je komt in ruim een uurtje?

Als je nou een opmerking had gemaakt over Groningen, die ik perongelijk had genoemd ipv utrecht, dan had je een punt gehad. Van Tilburg naar rotterdam rijden(met de auto uiteraard) is namelijk erg precies 80 KM.

6 oktober 2014 om 16:54

Bij Willem II is de laatste tijd op supportersgebied behoorlijk aan het veranderen. Merk je zowel bij uit als thuiswedstrijden. Begon wellicht op te vallen 2 jaar geleden waarin we kansloos degradeerde maar de sfeer elke wedstrijd uitstekend was. Er is een grote groep (voor willem II begrippen) die fanatieker zijn geworden en zich ook meer laten horen. Ook is er een vaste groep van 500 man die naar bijna elke uitwedstrijd gaan. Door die fanatieke vaste groep worden we hier nu hoog genoemd.
Ik denk dat het een beetje begonnen is toen we 4 jaar geleden voor het eerst in lange tijd degradeerde. Uitwedstrijden zijn in de JL makkelijker te bezoeken (toen bijna alles vrij vervoer) en voor aanvang van de wedstrijd was er al een groot feest in cafe’s in de buurt van het stadion. Dit leidde tot veel aandacht op sociale media en lokale kroegen lieten dagen voor de uitwedstrijd van Willem II weten dat de supporters van harte welkom waren. Dit heeft een vaste groep gecreëerd die dus nu ook de uitwedstrijden bezoeken.

6 oktober 2014 om 15:54

Het gaat niet alleen om de grootste supportersgroep maar vooral om de trouwste.

6 oktober 2014 om 16:10

Nee, ik zou ook elk uitduel bij willen wonen, maar heb t geld er gwn niet voor. Verder werken sommigen gwn op zondag en met studie of opleiding gaat ook tijd zitten. Dus trouwste niet.

6 oktober 2014 om 17:07

En bij Feyenoord zitten alleen maar werklozen?

7 oktober 2014 om 00:50

@thomfcu1998

Er zijn ook mensen die er tijd voor maken en er voor sparen. Die gaan bijvoorbeeld niet op vakantie maar bezoeken wel alle wedstrijden van hun club.

Dat zijn de dingen die onderscheid maken tussen de type fans die er zijn.

6 oktober 2014 om 21:52

Het is voor mij wel een verrassing dat Utrecht en Den Haag zo laag staan.
En dat AZ zo hoog staat.

6 oktober 2014 om 21:54

En dan hebben Feyenoord en ajax ook altijd nog veel uitsupporters buiten het uitvak zitten.

Beste supporters van Nederland

6 oktober 2014 om 16:07

Trouw zijn ze zeker. Geen verassing dat PSV zo laag scoort als ik de uitvakken bekijk. Ik denk dat vooral heerenveen veel punten heeft gekost. Pec was uitverkocht en ajax uit zat op 800? Man dacht ik. Overigens is dit wel een vertekend beeld. Je hebt clubs die niet zo ver hoeven te reizen en andere weer wel. Als ik kijk naar PSV zijn heerenveen en ajax de 'boosdoeners' geweest. Heerenveen uit waren belachelijke prijzen en de afstand helpt daar ook niet in mee. Ajax uit is altijd een verschrikkelijke combi.

6 oktober 2014 om 16:35

Zeker met je eens dat je het aan het einde van het seizoen zou moeten bekijken. Misschien heeft de ene club meer verre uitwedstrijden gehad dan de andere. Maar Feyenoord zal ook dan alsnog bovenaan staan. Misschien iets lager % maar vast nog wel bovenaan...
Feyenoord moest dit jaar naar: Ado, Twente en Eagles. Dat ADO vol zit is logisch. 1e wedstrijd van het seizoen, lekker dichtbij. Twente ook naar mijn mening..topwedstrijd. Eagles, mooi dat ze daar weer allemaal bij zijn, dat takke eind.

6 oktober 2014 om 16:53

Hoge projs of niet, psv heeft veel supporters dus iets hoger had het wel mogen zijn, maar beste meting behaal je aan het einde vh seizoen dat klopt.

6 oktober 2014 om 21:47

PSV heeft het gros van zijn supporters in Brabant zitten. Ajax en Feyenoord door het hele land en tevens is de aanhang van laatste twee veel groter

indrukwekkend! 100% dat laat toch wel zien hoe trouw het legioen is. Verbaasd me ook niet dat Ajax hoog op deze lijst staat en de rest van de lijst lijkt ook wel logisch opgebouwd. Bij de uitwedstrijden is toch meestal 3/4 harde kern aanwezig en bij Ajax en Feyenoord zijn deze nu eenmaal het grootst....ik vind mezelf al redelijk trouw met 5 uitwedstrijdjes per jaar :P

6 oktober 2014 om 15:10

Doe je het beter dan ik :P bij houd het meestel op na 2-3 (moet ook om de portemonee denken he )

6 oktober 2014 om 15:13

Ja dat klopt en afgezien van de standaard bezoekjes aan Eindhoven en utrecht varieer ik elk jaar. dit jaar ga ik heerlijk naar Dordrecht (cult stadion) en ook de zal ik bij jou op bezoek komen. Heerlijke sfeer in de wat kleinere stadions

6 oktober 2014 om 15:24

Ik ging vorig jaar Heerenveen (nu weer) ging ook mee naar ajax (helaas door ongeregeldheden ging dat niet door) en utrecht. Denk nu ook groningen mee te pakken en nog eentje maar die weet ik nog niet :P

Ik zie je in Leeuwarden hopelijk geniet je ervan en blijven de punten hier

6 oktober 2014 om 15:31

Vorig jaar naar zwolle feyenoord groningen heerenveen psv en rkc geweest... Heerenveen nu thuisvak... Gekukkig dit jaar meer autocombi's, dat scheelt een hoop! Vorig jaar psv 350 man, nu 560... Gaat steeds beter bij cambuur..

6 oktober 2014 om 16:11

Voor mij wordt het dit jaar ook minder. pec wel geweest. Utrecht krijgt een bezoekje. Verder groningen feyenoord dordrecht vitesse en go ahead Eagles denk ik zo.

6 oktober 2014 om 18:18

Je had ook naar Feyenoord moeten gaan waren best wat leeuwarden aanwezig

6 oktober 2014 om 15:13

Of het laat zien dat je supportersbase groot is.

6 oktober 2014 om 15:15

Ik alleen de gene die in de buurt liggen... ook ivm de kosten.
Normaal altijd Vitesse-Feyenoord en NEC-Feyenoord, helaas dit seizoen maar 1 uitwedstrijd voor mij...

6 oktober 2014 om 15:16

de cijfers kloppen ook niet wb Ajax - voor AZ en NAC kon ik iig geen kaartje kopen - uitverkocht.. dus hier zit ook iets in van hoeveel kaarten beschikbaar worden gesteld ten opzichte van hoeveel plaatsten er in het vak zijn.. dus geen juiste vergelijking... Ajax heeft altijd max toegelaten kaartjes verkocht - dat is dan blijkbaar minder dan de stoeltjes in het vak of dat er aan Feyenoord beschikbaar wordt gesteld

6 oktober 2014 om 15:34

Curaçao, ik heb een vermoeden dat, ondanks dat er geen uitsupporters meemochten, de wedstrijd in Rotterdam gewoon mee geteld wordt. Als die niet meegeteld wordt zal Ajax, denk ik, ook op 100% staan.

6 oktober 2014 om 15:41

het gaat over % niet aantal stoeltjes, dus 90.38% betekend dat het niet uitverkocht was. de wedstrijd tegen Feyenoord is niet mee genomen.

6 oktober 2014 om 15:51

Ajax had maar 800 van de 1100 kaarten in Groningen verkocht daarom geen 100%.

Klassieker is uiteraard niet meegenomen.

6 oktober 2014 om 16:16

De cijfers etc ken ik niet, dus dat van jou zal ongetwijfeld kloppen. Het zou ook niet eerlijk zijn geweest als Feyenoord mee zou tellen. Bedankt voor de info. Alsnog zijn het mooie cijfers en mijn complimenten aan het legioen.

6 oktober 2014 om 19:52

JA en hoe bereken je die?
Overigens vind ik het percentage beter, vorig jaar zag je een totaal aantal per wedstrijd ongeveer.
2 jaar terug kreeg Ajax minder kaarten voor Groningen uit, mocht geen supporters mee naar Den Haag.
Dat gaf een vertekend beeld,

Maakt voor de rest niet veel uit, als ze alle percentages bij elkaar oprekenen zou het ook niet geheel eerlijk zijn omdat club 'x' misschien al uit tegen grote clubs heeft gespeeld met een groter stadion.
Ajax moet bijvoorbeeld nog naar Twente en Eindhoven wat toch vrij grote stadions zijn.
Want een uitvak van 300 man, je hoeft maar 270 mee te hebben je heb al 10% minder dan 100%.

Weet niet hoe het met Feyenoord zit.
Maar daar zal het ook hetzelfde zijn, op het einde van het seizoen plaatst awaydays vaak de complete stats.

En ook de Eredivisie trouwens, die plaatst ook zo iets in een pdf bestandje.

7 oktober 2014 om 12:22

Feyenoord heeft al sinds jaren elke uitwedstrijd uitverkocht, 100% verkoop.

6 oktober 2014 om 15:22

Ik ga niet eens uitwedstrijden, ik heb gelukkig wel een SCC van Feyenoord.

De reden waarom ik niet naar uitwedstrijden ga is dat ik in Uden woon, (+/- uur rijden naar Rotterdam). Ik vind de reistijden dan maar veels te lang.

Uitkaarten krijgen is ook al lastig zat bij Feyenoord, volgens mij moet je een SCC hebben wil je uitwedstrijden gaan (Ik heb gelukkig een Scc), maar dan werken ze bij Feyenoord met bepaalde rangen.

Per uitwedstrijd verdien je punten, hoe meer punten, hoe hoger je rang. Hoe hoger je rang, hoe eerder je een uitkaart kan kopen. (rang 1 op 06-10-2014, Rang 2 op 10-10-2014, Rang 3 op 15-10-2014). Nou je raad het al, je moet beginnen op Rang 3. Als je dan een kaart wilt voor een uitwedstrijd zijn die bijna niet aan te komen.

Europees is dat zelfs ook al het geval, Sevilla-uit was niet uitverkocht. Maar Rijeka-uit is al wel een week uitverkocht volgens mij. Naar verluid gaan er 1000-1500 Feyenoorders richting Griekenland (als iedereen nog gaat), maar er waren maar 600 kaarten beschikbaar (100 meer dan UEFA-regel)..

Probeer er maar eens tussen te komen dan.

Een vriend van mij is voor Psv, die gaat regelmatig uitwedstrijden van PSV omdat daar ten eerste meer kaarten beschikbaar zijn (aanbod groter dan vraag), en je die rangen niet hebt.

6 oktober 2014 om 15:29

Het is richting kroatie ..
Bij feyenoord zit ook alles wel vol, want als diamond en goldcard houders niet gaan mogen de silvercard houders gaan, gaan die nie allemaal mogen de sk houders vogens mij, die gaan dan graag mee om punten te smokkelen ok zo hogerop te komen..

6 oktober 2014 om 15:34

Nee het is in Kroatië, dus richting Griekenland

6 oktober 2014 om 15:38

Bijna hetzelfde.

De rangen gaan als volgt: 1. Diamond, 2. Gold, 3. Silver, 4. Brons.

Als Bronshouder kom je dus al extreem moeilijk aan kaartjes.

6 oktober 2014 om 15:40

Ja en als ze dan wel kans hebben, maken ze er zeker gebruik van om een hogere card te krijgen, zo raakt het altijd wel vol..

6 oktober 2014 om 15:54

Brons? Daar heb ik nou nog nooit van gehoord. Begon zelf een aantal jaar geleden als silver en heb nu twee jaar gold.

Seizoenskaarthouders mogen nooit mee naar uitwedstrijden van Feyenoord, ook Europees niet. Bij andere clubs mogen clubkaarthouders zelfs een kaartje kopen.

Feyenoord heeft een absoluut kut systeem qua uitwedstrijden maar veranderen zullen ze het niet doen want vol krijgen ze het altijd.

6 oktober 2014 om 15:57

Brons bestaat niet grote vriend. Als je net voor het eerst SCC aanvraagt met uitkaart ben je gewoon silvercard houder. Gold ben je zo en Diamond raak je zo kwijt. In totaal zijn er 400 diamond cards beschikbaar, 1200 gold cards en de rest is silver. Aant eind van het seizoen wordt op basis van punten gekeken of je bij die eerste 1600 zit (wat dus diamond voor plek 1-400 betekent en gold voor 401-1600) sta je niet in diet top 1600 ben je silver. klaaaaaaar.

6 oktober 2014 om 16:28

Ah, ik dacht dat er ook nog een bronze rank was

6 oktober 2014 om 19:55

Klopt, je moet minimaal 1 jaar een scc hebben wil je het recht krijgen op een uitkaart.
En al heb je een uitkaart, mensen met een ''uitkaart NL '' krijgen voorrang op gewone uitkaart houders.

Het is dat ik altijd dichtbij Amsterdam heb gewoond dus voor mij was het nooit een probleem, maar als je een verplichte combi heb, en je woont bewijs van spreken in Enschede, en je wilt als Ajax fan naar de uitwedstrijd Twente - Ajax, dan moet je van Enschede naar Amsterdam, van Amsterdam met de bus naar Enschede, na de wedstrijd weer naar Amsterdam met de bus, en vervolgens weer met je auto naar huis.... naar enschede dus.

Dat is toch belachelijk!?

(in het geval van Ajax)

7 oktober 2014 om 02:05

Bij Feyenoord kun je zo te lezen je uitkaart nog behouden. Bij Ajax ben je verplicht minimaal 2 wedstrijden per seizoen te bezoeken anders ben je je nationale uitkaart kwijt en kun je het seizoen erop geen nieuwe aanvragen. Ik geloof dat je 12 wedstrijden nodigt hebt om uitkaart + te krijgen, waardoor je kaarten met voorrang koopt. Maar de stap van nationale uitkaart naar nationale uitkaart + is bijna onmogelijk.

17 uitwedstrijden : 2 zonder uitvak (vorig jaar zelfs 3) en dan heb je clubs als Go Ahead, Cambuur, Heracles, Dordrecht, Excelsior die allemaal geloof ik een capaciteit van circa 400 hebben voor het uitvak. We hebben ongeveer 400-500 uitkaart + houders, dus daar kom je eigenlijk niet tussen.

Bij Ajax kun je overigens met een clubkaart (via supportersvereniging) ook uitwedstrijden bezoeken, maar dan kom je zelden tussen aangezien mensen met SCC en uitkaart voorgaan.

Dit hadden we allemaal wel verwacht denk ik. Excelsior is wel erg pijnlijk zeg

6 oktober 2014 om 15:27

Altijd vaste groepje wat gaat.. Klein maar fijn, dat hoort bij ons.

6 oktober 2014 om 15:34

Mee eens hoor maar met PSV uit en Vitesse uit heb je wel gelijk 2 vd 4 wedstrijden met een groot uitvak. Ook Heerenveen uit is toch net even wat anders. Verder was de eerste wedstrijd begin augustus Breda uit wat midden in de vakantie viel (al hadden meer clubs dit).

6 oktober 2014 om 16:24

Naar Breda gingen we, voor ons doen nog met een redelijke club (tegen de 100 man). Net als Vitesse, was ook zo iets. Verder naar Heerenveen niet eens een bus vol (20 man) en PSV net aan (40/50) . Groningen verwacht ik wel een aardige bus vol, aangezien we dan alleen de bus hoeven te betalen en niet ook de kaart. Groningen ben ik ook van plan om te gaan namelijk. Trouwens 1 voor je profielfoto, Leentje !

6 oktober 2014 om 15:35

Dat geeft ook aan dat ze helemaal niet in de eredivisie thuis horen. Sympathieke club, maar er moeten zich een tiental clubs in de eerste divisie schamen dat zij er niet bij zitten en Excelsior wel.

6 oktober 2014 om 16:00

Want alleen om de supporters aantallen draait het of je wat te zoeken heb in de eredivisie?

6 oktober 2014 om 16:14

100% waar, voetbal draait om supporters!

6 oktober 2014 om 16:57

Maar niet het aantal. Want veel mensen in je stadion zegt helemaal niet over de support die er gegeven wordt. Maar dat snap je zelf oon wel mag ik hopen

6 oktober 2014 om 17:06

Nee, het draait niet alleen om supporters aantallen. Maar supporters zijn wel de grootste dragers van een club, direct of indirect. Er zijn relatief heel weinig mensen geïnteresseerd in Excelsior. Dat is niet lullig bedoeld, maar gewoon de werkelijkheid. En dat is voor mij de reden dat ik vind dat clubs als Roda, Nec, Sparta, De Graafschap eerder in de Eredivisie thuis horen.

6 oktober 2014 om 18:18

Natuurlijk zegt dat wel degelijk wat. Wat een onzin. Het aantal mensen dat bereid is je uitwedstrijden te bezoeken zegt natuurlijk wel voor over de support die je krijgt.
Het is niet de enige indicatie, maar wel een hele duidelijke. Verder kan je de support afmeten aan de bereidheid om de club te sponsoren of het aantal geïnteresseerde TV kijkers. De begroting (omzet/sponsorinkomsten) en aantal TV kijkers zijn gewoon op te zoeken. In beide gevallen scoort Excelsior samen met Dordrecht veruit het slechtst.

6 oktober 2014 om 15:43

Ik vind de cijfers van PSV nog pijnlijker. Half gevuld uitvak voor een traditionele top drie club...

6 oktober 2014 om 16:14

PSV scoort ook zo laag omdat er in ieder geval tegen Heerenveen en misschien nog wel een keer, een aantal supportersgroepen waren die de wedstrijd boycotten vanwege de verplichte buscombi en het laatste tijdstip en het feit dat ze geen vlaggen en tribunedoeken mee mochten nemen.

Doet trouwens niks af dat Feyenoord en Ajax inderdaad vollere uitvakken hebben, komt toch ook omdat zij landelijk gezien een grotere fanbase hebben.

Van het uitvak van Ajax klopt niets. Iedere uitwedstrijd is binnen enkele minuten/uren uitverkocht.

6 oktober 2014 om 15:10

Als het uitverkocht is betekent het niet dat ze ook meegaan.

6 oktober 2014 om 15:11

Tja, met Feyenoord uit wordt het al lastig om 100% te halen lijkt me?

6 oktober 2014 om 15:13

Feyenoord uit wordt natuurlijk niet meegerekend. Of dacht je dat zo'n groot uitvak maar 10% van 4 uitwedstrijden is?

6 oktober 2014 om 15:21

Haha mooie droppie dat geldt toch ook voor Ajax uit voor Feyenoord

6 oktober 2014 om 15:23

Ja maar die is nog niet gespeeld, ander droppie

6 oktober 2014 om 15:44

Klopt maar kijk dan ook even verder zoals vorig seizoen.. die wedstrijden worden niet meegerekend..

6 oktober 2014 om 15:57

Groningen uit niet uitverkocht dit jaar (net zoals vorige jaar).

Ajax verkoopt vrijwel alles uit maar laten altijd wel 1 of 2 steken in een jaar vallen.

6 oktober 2014 om 20:01

Paar jaar terug, volgens mij zelfs vorig jaar kreeg Ajax niet alle kaarten.
Doet overigens niets af aan de score van Feyenoord die gewoon keurig is.

6 oktober 2014 om 19:13

Groningen was niet uitverkocht slimpie.

Het kan mij een worst wezen hoeveel supporters er zijn die meereizen. Mensen moeten natuurlijk ook de 'lokale' supporters meerekenen. Er zijn veel supporters van Ajax en Feyenoord door het hele land, terwijl bij PSV en FC Twente voornamelijk het oosten en het zuiden is die supporter zijn. Dus een uitwedstrijd naar Alkmaar of iets dergelijks wordt minder vaak bezocht door Psvers en Tukkers, door de hoeveelheid supporters in dat gebied. Het heeft vrij weinig met loyaliteit maken en daarnaast als het stadion maar een beetje gevuld is (80 ), niet dat we die Serie A-praktijken krijgen (topwedstrijden daargelaten).

6 oktober 2014 om 15:11

Vraag me af wat je had gezegd als PSV bovenaan zou staan.

55 procent als topclub is toch echt bizar weinig

6 oktober 2014 om 15:16

Hetzelfde, wat maakt het uit wie er allemaal meegaat? Als je het maar zelf gezellig maakt!

6 oktober 2014 om 15:22

ahah grappig dat typisch een Psv'er dit zegt.. want jullie uitvak is om te janken doorgaans. Snap niet dat je Twente erbij haalt ik kom zelf uit Enschede en geloof mij er zijn er zat die elke 2 weken std naar de uitwedstrijd gaan..

6 oktober 2014 om 15:35

Net als dat jullie prijzenkast de laaste 30 jaar is om te janken

6 oktober 2014 om 15:39

Liever echte supporters dan af en toe een prijs met nepfans.. Als zij geen prijzen winnen hebben zij nog iets on trots op te zijn.. Bij psv daarentegen

6 oktober 2014 om 15:41

Volwassen reactie...

On: alleen psv met maar 55% valt me op de rest, rest van de lijst geen verassingen

6 oktober 2014 om 15:51

Haha en wederom iemand die het weer eens op de man moet spelen.. oh wat een trieste boel zeg. Zeker ook een successupporter en overigens kijk even naar je eigen prijzenkast.. Jullie laatste kampioenschap begint anders ook vrij aardig te dateren.

6 oktober 2014 om 17:08

@ depayy. Hun prijzenkast is dan misschien om te janken maar hij heeft wel gelijk. Psv supporters hoor je in hun eigen stadion al bijna niet. En 55 lijkt weinig maar als je echt triest beeld, en helaas de realiteit wilt zien zou je het af moeten zetten naar het aantal thuis 'supporters'. Ik denk dat ze dan richting laatste plaats zullen gaan.

6 oktober 2014 om 18:55

nummer laatst ja, staan hoger dan feyenoord in de pikorde thuis en vorig jaar procentueel meest bezocht hahahahaha wat een blunder van jou

7 oktober 2014 om 08:13

Vorig jaar procentueel het meest bezocht?? hahahah laat me niet lachen man

6 oktober 2014 om 15:26

Maar wat heb je aan de lokale-supporters als je vrijwel altijd een verplichte buscombi hebt? De uit-supporters van Feyenoord reizen vaak allemaal via de Kuip naar de uitwedstrijden toe ivm veiligheidsredenen. Als dit niet het geval is hebben ze ergens onderweg nog een opstapplaats, maar dit zijn er ook niet velen.

Je hebt wel een punt dat Feyenoord meer fans heeft dan Psv, dus ook logisch dat er meer gaan. Maar ik vind 55% voor een club als PSV gewoon weinig.

Ik zeg niet dat dit 100% hoeft te zijn hoor, maar 55% klinkt gewoon zo weinig. Vooral als topclub van Nederland.

6 oktober 2014 om 16:20

Precies wat jij zegt Jules.
Een uitwedstrijd met Ajax is vrijwel altijd met een buscombi. Ik zelf bezoek iedere thuiswedstrijd en probeer mijn uitwedstrijdjes mee te pikken.

Groningen uit was een kans (dit is ook de wedstrijd die niet uitverkocht was).

Maar dan reis ik 100 minuten naar Amsterdam, vanuit Amsterdam naar Groningen, na de wedstrijd Groningen naar Amsterdam en dan nog 100 minuten naar huis. Dit is dus een reden dat ik niet gegaan ben en vooral naar uitwedstrijden dicht bij Amsterdam ga..

6 oktober 2014 om 20:03

Vind ik niet echt een geldige reden.
Als Psv, die misschien wat meer fans heeft in Eindhoven e.o juist meer uitsupporters zou moeten hebben, die moeten immers minder reizen voor een uitwedstrijd.
Waar de supporters van de andere 2 clubs, Ajax en Feyenoord vaan fans hebben die uit het hele land komen, en dan ook nog eens met een buscombi moeten gaan wat ontzettend veel meer reistijd geeft per saldo.

Wat een hondstrouw legioen. Geweldig.... De twaalfde man

Twenne nog best netjes

Leuke cijfers voor Feyenoord en Ajax maar voor de rest vind ik het schrikbarende cijfers, club 4 (psv) duikt al bijna onder 50!
Om nog maar niet over clubs als Excelsior, Heracles en Vitesse te praten!

6 oktober 2014 om 15:12

Dacht dat 55,9 procent nog boven de 50 was, heb me dus vergist.

Kan weg, miste het woordje bijna

Had niet verwacht dat Utrecht zo laag op de lijst zou staan. Grote club, centraal gelegen dus nooit van noord naar zuid hoeven reizen. Maargoed, het gaat nog om een paar wedstrijden. Bij Feyenoord uit hadden ze natuurlijk een groter uitvak dan bijv bij Dordt uit.

6 oktober 2014 om 15:15

Bij Utrecht loopt het helaas in thuiswedstrijden ook geen storm.
Wat gaat het daar achteruit zeg, erg jammer.

6 oktober 2014 om 19:32

Utrecht heeft dat helemaal aan zijn eigen te danken dat het achteruit loopt daar. Valse beloftes gemaakt, supporters op bepaalde punten laten zitten etc..

Trouwens rare poll weer. Wat te denken van Combi's, uitkaart verplichtingen etc. Dat is voor veel supporters meer een doorn in het oog dan 5 euro meer of minder op een kaartje

6 oktober 2014 om 20:05

Helemaal mee eens, snap dat men streng is.... maar iemand dubbel heen en weer laten reizen vanuit bijvoorbeeld limburg slaat nergens op.
JE moet met de supportersbus heen en weer rijden op een slakketempo, en je moet ook nog eens weer heen en terug naar Amsterdam rijden als je van je huis gaat.

Bezettingspercentage na acht speelrondes? Dat zijn dus gemiddeld vier uitwedstrijden? Niet erg betrouwbaar, want het ene uitvak is veel groter dan de ander. Niet om Excelsior in bescherming te nemen, maar zij speelden al uit bij PSV en Vitesse en die beschikken over enorme uitvakken.. Dat haalt je percentage wel omlaag.

6 oktober 2014 om 15:27

Cambuur heeft ook bij vitesse en psv uit gespeeld en heeft ook bijna 40%.. Daarnaast hebben veel clubs in midden van t land t wel makkelijker qua afstand..
Ik ben cambuursupporter en ga zo 5/6 wedstrijden mee, dat ik niet meer mee ga heeft te maken met portomonnee en de onnozele buscombi's... Anderhalf week geleden naar excelsior bijv. Vorig jaar naar feyenoord geweest in de bus, vind t helemaal niks... Je zit krap, je mag amper wat, tis net veevoer.. Volg wedsteijd heeft cambuur gevuld met 1222 man in heerenveen, helaas heb ik geen uitkaartje kunnen krijgen (stonden nog zo 400 man im rij toen het uitverkocht was) .. Gelukkig kaartje thuisvak...

6 oktober 2014 om 15:43

Nu ben ik ook geen liefhebber van buscombi's, maar de touringcars zijn toch vrij luxueus met behoorlijk veel beenruimte (niets minder als in een auto) en luxe stoelen.
Weet natuurlijk niet welke bussen bij de Cambuur supporters gebruikt worden, maar vergelijken met veevervoer?

6 oktober 2014 om 15:52

Je wordt gewoon erg beperkt, met vrienden uren in de bus is t gewoon lekker om biertje te drinken, mag niet... Niet ff 2 op heenreis zoals groningen ofzo.. Met mijn bijna 2meter zit ik regelmatig echt krap , misschien geen geluk met plek gehad... Je wordt ook erg strak gehouden en je mag weinig.. Ik vind t niks, maarja gelukkig kan je ook op thuisvakken zitten, al is een uitvak t mooiste wat er is..

6 oktober 2014 om 16:05

@code,

Je weet dat alcohol en zelf rijden niet samen gaan he?
Neem jezelf in bescherming en ga met groepen de bus in.
Scheelt de normale mens in het verkeer ook nog eens ongelukken

6 oktober 2014 om 16:16

Je kan een 9 persoonsbusje huren met een bob.. Of lkkr biertje drinken tijdens de busreis, maaar dat mag niet, helaas...

6 oktober 2014 om 16:39

ben het met je eens dat het totaal geen zolen aan de dijk zet. Je kan op basis van 4 wedstrijden natuurlijk geen uitspraken doen over het percentage over een langere tijd. Ik denk dat je gewoon over het gehele jaar moet kijken, dan heeft iedereen dezelfde tegenstanders gehad.

Ach je moet ergens mee pronken, dat gevoel krijg ik steeds meer bij al die supporters nonsens.. Er is een verschil tussen een leeg en een vol vak maar verder maken die paar man je team niet beter.. EN cijfers na een aantal rondes zijn toch nutteloos sowieso!?

Knap dat Feyenoord dit voor elkaar krijgt.
Toch vraag ik me af hoezo Ajax geen 100% score heeft,
de uitkaarten zijn namelijk altijd volledig uitverkocht.
Verder zijn er natuurlijk veel facetten die meespelen waarom supporters niet vaak meegaan naar uitwedstrijden, wanneer een club veel fans heeft uit andere steden en er gelden verplichte combi's vanaf eigen stadion haken natuurlijk veel supporters af.

6 oktober 2014 om 15:28

@martajax

Ik weet niet of de uitvakken van Ajax uitverkocht zijn geweest. Maar ik ben benieuwd hoe ze aan deze percentages zijn gekomen.

Stel het uitvak is 1000 man groot, maar Ajax krijgt ivm met veiligheidsredenen 800 kaarten, en ze verkopen er 800 dan is het gewoon uitverkocht naar mijn mening. Maar misschien rekent Awaydaysnl dan wel dat het percentage 'maar' 80% is omdat ze 800 van de 1000 stoelen hebben.

Eigenlijk 107,63%...

on: maar 31 % van Ado, wat slecht zeg!!

6 oktober 2014 om 15:31

Grappig man.. Wat wil je daar mee zeggen? Excelsior en Feyenoord zijn tegenwoordig heel wat anders.. Of doelde je daar niet op ?

6 oktober 2014 om 16:04

En nog minimaal 10 procent van de thuisvakken want ook daar zit het vol met Feyenoorders.

Is dat met of zonder klassieker mbt Ajax? Vind het opzich vreemd omdat ik altijd echt om 10:00 klaar moet zitten om uberhaupt kans op een kaartje te hebben. Dus dat betekent dat 10 procent wel een uitkaartje koopt maar niet gaat?

6 oktober 2014 om 15:22

In dit soort statistieken worden altijd verkochte kaarten geteld, ongeacht of mensen komen of niet, dus dat kan niet de reden zijn.

6 oktober 2014 om 16:27

Dan vraag ik mij waarom er altijd uitverkocht staat in het verkoopsysteem bij Ajax. Wil ik een kaartje hebben dan moet ik echt bij de primera wat regelen of exact om 10:00 via Ajax zien te bestellen. 30 seconden over tien ben je al te laat.

Overigens, die poll is ook wel een beetje gek opgesteld. Je hebt of de keuze 'nooit mee met je club' en daaronder verdeeld waarom je dat dus niet doet, of wel 'altijd mee met je club'...

Ik weet niet goed hoe dat met de meeste voetbalfans zit, maar ik ga regelmatig mee naar uitwedstrijden maar zeker niet allemaal, eerder 50/50. Hangt dan af van de tegenstander of van de prijs die de tegenstander vraagt voor hun tickets...

Vreemde poll dus

Het is voor Groningen jammer dat uitwedstrijd tegen Cambuur geen supporters mee mochten.
Noordelijke confrontatie had denk vol uitvak betekend en hoger gemiddelde.
FC Supporters gaan sneller naar Leeuwarden dan naar Brabant gezien afstand , tijd etc.

Toen ik de titel zag dacht ik dat dit maar 1 club kan zijn. Wie anders dan Feyenoord. Wat een publiek is dat zeg. Ik ben niet voor Feyenoord maar qua publiek doen ze in Nederland voor niemand onder. Ik herinner nog dat ik in Rotterdam was en drukte besmeurde. Bleek dat ze aan het wachten waren op de spelersbus uit Heerenveen omdat ze daar hadden gewonnen en 2de werden. Ik heb mij toen bij ze gevoegd en meegedaan in de vreugde. Wat een vertoning toen de bus aan kwam en we later in de Kuip stonden met de spelers. Ongekend trouwe aanhang.

Verder speelt (niet in het geval van Feyenoord) de ligging ook wel een rol. Het is voor de aanhang van een club dat in het verre noorden of diepe zuiden gevestigd is moeilijker om uitwedstrijden te bezoeken want de kilometers tikken dan meer aan en mensen moeten door de crisis dan gewoon keuzes maken. Is niet van doorslaggevend belang maar speelt absoluut een rol.

Jammer voor vitesse dat supporters niet te koop zijn.

6 oktober 2014 om 16:10

Wat een kansloze opmerking! Jammer voor jou dat gezond verstand niet te koop is. Vitesse heeft van de 8 speelrondes 4 uitwedstrijden gehad waaronder Ajax en Psv. Net of je die uitvakken ook zo even vol hebt zitten.
En ook even voor de duidelijkheid voordat je weer over het lege stadion wilt beginnen: Vitesse heeft al 3 seizoenen een stijgende lijn qua aantal thuisbezoekers. In 11/12 waren dit er nog 17.588, in 12/13 18.462 en vorig seizoen 19.002. De stijgende lijn is niet enorm ofzo maar Vitesse heeft wel al jaren een constant aantal trouwe supporters.

6 oktober 2014 om 16:23

nijmegen uit altijd 100%, maar zoals je weet wordt die dit jaar niet gespeeld....

Altijd leuk deze statistieken maar het blijft vooral jammer dat het bezoeken van uitwedstrijden zo'n drama is geworden. De enige leuke manier is nog buiten de combi om.

Gedwongen in een bus zitten en een kooi ingegooid worden waar je tegen een dik net zit te kijken of een glazen wand. Zonder alcohol op een gepland tijdstip de kooi in en op een gepland tijdstip weer er uit. En dat voor een belachelijke prijs. Helaas is het bij mijn eigen club niet anders. Een mooi stadion maar een dramatisch uitvak waardoor het voor de bezoeker een ramp is om een uitwedstrijd te bezoeken en voor het thuispubliek is het er ook niet beter op geworden, er is haast geen interactie meer met het uitvak.

Het is de heren van de Knvb gelukt wat ze 15 jaar geleden voor ogen hadden, de uit supporters weren uit de stadions. Het gevolg is dat er zelden meer iets gebeurd in de stadions, wat dat betreft valt dat te prijzen maar of het de juiste manier is...

6 oktober 2014 om 19:34

Helemaal mee eens! Het is toch te gek voor woorden dat je hier in Nederland net zoals in Engeland om een zucht een stadionverbod krijgt maar wel de Klassieker elk jaar zonder uitsupporters gespeeld moet worden. Hoe anders is dat in Engeland waar Liverpool gewoon 3000 man kan meenemen naar United! De Knvb is een lachertje, wel bijna dezelfde voetbalwet maar niet dezelfde privileges als de supporters in Engeland.

Soms zijn er meer aanvragen dan er beschikbaar word gesteld omdat ze een Foutje maken, waarna er velen afhaken. In % kun je het niet zien.
Dat culb's als Feyenoord en Ajax de uit vakken vol krijgen van zeg 1500 man is een stuk makkelijker als dat Dordrecht of GAE ze vol krijgt. Dat lijkt mij niet moeilijk om te begrijpen.
Kortom een waardeloos onderzoek.

6 oktober 2014 om 18:48

Clubs al GAE en Dordrecht krijgen ook veel minder kaarten ter beschikking. Dat maakt de cijfers relatief toch wat geloofwaardiger.

7 oktober 2014 om 02:15

Wat is het grootste uitvak wat Feyenoord bezoekt? Zal bij PSV zijn. Excelsior bezoekt 3 van dat soort uitvakken. Omdat de Kuip niet uitverkocht is, hoef je het uitvak ook niet aan tepassen aan een kleinere bezoekers groep.
Excelsior kan gewoon meer uit toeschouwers meenemen als Feyenoord. Vorig jaar mocht Ajax ook niet naar Eindhoven. Blijven er 15 kleinere uitvakken over om te vullen. Dordrecht heeft deze uitvakken ook + Ajax, Feyenoord en PSV - hun eigen kleine uitvak.

Van Cambuur nog aardig aangezien excelsior uit half geboycot werd. (maar 40 man mee)

6 oktober 2014 om 15:37

Heracles vol... Psv de helft vol... Vitesse een derde ofzo en excelsior terecht bijna niks.. Na de 19de gaat percentage omhoog

6 oktober 2014 om 17:20

Heracles uit was zeker niet vol.

6 oktober 2014 om 22:06

Oja... Linker kant niet vol.. Was wel vol maar kregen nog een vak!

Ik heb geen idee hoeveel supporters er bij Excelsior zelf zitten. Als je in je eigen stadion 3500 man kwijt kan en je moet naar Psv, met een uitvak voor 1600 man. Dan is het bijna 50% van je fans die mee moeten. Nou is dit voor de top 4 a 5 niet zo'n ramp, maar voor Excelsior zal dat toch anders liggen.
Neem daarbij dat Feyenoord, Ajax en PSV de grootste clubs zijn in grote steden, excelsior is qua fans de derde ploeg van Rotterdam.

Dus het onderzoek is leuk, maar voor deze clubs is het geen reëel beeld vergeleken bij de top.

6 oktober 2014 om 18:51

Kleinere clubs krijgen ook minder kaarten.

Dus de voornaamste redenen om niet te gaan zijn afstand, prijs en tijd? Dat denk ik niet, ik denk dat het eerder te maken heeft met het extreme ontmoedigingsbeleid om uitwedstrijden te bezoeken. Supporters worden zoveel mogelijk gespest om er maar voor te zorgen dat er zo min mogelijk uitsupporters meereizen. Soms zijn maatregelen begrijpelijk, maar vrijwel altijd zijn de maatregelen disproportioneel of zelfs compleet onverdedigbaar. Het beleid in Nederland richting uitsupporters is verschrikkelijk.

6 oktober 2014 om 15:35

Het zijn allemaal redenen die veel uitmaken, bijvoorbeeld toen excelsior cambuur een week terug, gingen er maar 40 van ons mee, was om half 1 en wij hadden een buscombi hierdoor werd er ook opgeroepen om niet te gaan.

6 oktober 2014 om 15:39

De combi lijkt me dan de voornaamste reden. Was het gewoon vrij vervoer geweest (wat het in mijn ogen ook zou moeten zijn), dan zullen jullie ook om half 1 met aanzienlijk meer mensen geweest zijn lijkt mij.

6 oktober 2014 om 15:46

Vrij vervoer en cambuur moet maar niet meer, zie ajax uit, maar een autocombi zoals onze kampioenswedstrijd had paar honderd makkelijk meegekregen.. Maarja door het feestgedruis van 3mei 201'3 waren wat hekjes verbogen bij jullie, dus buscombi

6 oktober 2014 om 16:03

Cambuur heeft een stadion van meer dan 10.000 man.
Thuis ultra fanatiek maar dan met 40 man in Rotterdam komen aanzetten is natuurlijk een wanvertoning van dit ultra fanatieke publiek.

Succes trekt de mens, maar aantrekkelijk voetbal trekt nog meer mensen.
Cambuur trekt uit deze twee punten natuurlijk een groot publiek.

Maar om dan met 0.004 % aan te komen, echt daar heb ik van staan kijken.
Zeer niet loyaal publiek dus.

6 oktober 2014 om 16:20

@weggie.. Er was een boycot van de officiele supportersvereniging, omdat de buscombi nergens op sloeg! Dat er 40 geen gehoor gegeve hebben aan deze oproep was jammer, want uitvak had leeg moeten zijn! 3'5 uur in bus naar rotterdam tegen excelsior terwijl het altijd autocombi is geweest!

Toch nog aardig voor het Legioen wat wordt bestempeld als "veel minder dan voorheen" , "doorgesnoven volk" etc etc.. hoe bedoel je over 1 kam heen scheren?

ON: Trots dat Feyenoord in het algemeen dit voor elkaar krijgt zegt veel vind ik! Vind het zonder dat een club als Twente het stadion niet meer vol ik denk dat dit komt door hoofdzakelijk de manier van spelen en prestaties maar qua uitsupporters valt het me altijd op dat je ze hoort.. zo ook gister bij AZ weer.

6 oktober 2014 om 15:29

Ik denk dat de aantallen niks zeggen over hoe doorgesnoven de supporters zijn, alleen dat ze mee gaan.

6 oktober 2014 om 15:52

Ik citeer: "hoe bedoel je over 1 kam heen scheren?"

6 oktober 2014 om 17:11

Ik zeg helemaal niks over de supporters, ik zeg alleen dat wat jij als argument aandraagt gewoon geen stand houdt.

7 oktober 2014 om 08:14

Misschien dat doorgesnoven wat minder idd dan mijn andere argument maar mijn punt is verder wel duidelijk toch?

Ik zie al veel variabelen waar rekening mee wordt gehouden genoemd worden in de reacties, maar wat te denken van tijden en data. De grote ploegen spelen veel vaker op zondag ( mede door Europees verband ) en dan ben je eerder geneigd mee te gaan dan op een vrijdagavond.

6 oktober 2014 om 15:52

Wil je even kijken naar het programma van wedstrijd van Feyenoord thuis.. het is echt om te janken zovaak op zaterdagavond.

6 oktober 2014 om 16:28

Snap wat je bedoelt, maar de uitwedstrijden in 2014 zijn allemaal zondag behalve excelsior uit , ik ga liever op zondag naar een uitwedstrijd dan vrijdag/zaterdagavond ivm late tijden thuis

6 oktober 2014 om 16:32

best wel lekker vind ik dat. eerst wedstrijdje en daar na lekker pilsje pakken. Op zondag dan in de kroeg kijken wat de concurrent doet en nog tussendoor lekker een dartpijltje gooien....

6 oktober 2014 om 16:48

Ja als je dichtbij woont is het lekker maar ik werk op zaterdag tot 5u en moet vervolgens nog 2u rijden naar de kuip.. dan kan je wel janken haha

Ik zal wel eens willen weten hoe dit allemaal berekend is en welke factoren allemaal een rol spelen. Uitkaartjes voor Ajax zijn namelijk altijd helemaal uitverkocht geweest tot nog toe

Niet om het een of ander, maar in de uitwedstrijd tegen FC Twente zat het uitvak bijlange na niet vol..
Twente beschikt over een flexibel uitvak, waardoor er na mate van interesse van de uit spelende club de grootte van het vak bepaald kan worden. Tijdens FC Twente - Feyenoord stond het vak niet op de grootste mogelijkheid, daarnaast waren de vakken waar wel supporters zaten niet geheel gevuld....

6 oktober 2014 om 15:35

Fans staan altijd, en staand neemt minder ruimte in beslag dan zittend.

Het vak staat niet vaak op de grootste mogelijkheid omdat het een risicowedstrijd is. Er moet ook een bepaald gedeelte zijn wat als 'buffervak' gebruikt word.

Het kan zijn dat FCT hierdoor 1000 kaarten ter beschikking stelde, terwijl het uitvak bijvoorbeeld 2000 man groot is. Als je ze dan alle 1000 koopt is het toch nog uitverkocht? ;-)

6 oktober 2014 om 15:41

Ja ik denk dat je gelijk hebt. Zo zal het wel zijn.

6 oktober 2014 om 15:53

Je hebt waarschijnlijk gelijk.. Ik was iets te vroeg met mijn reactie haha..

6 oktober 2014 om 19:48

Twente heeft een Europees uitvak van max 1.500 en een eredivisie uitvak van 1.000. Jammer dat wij nooit met 1.500 man mogen komen, zou wel kunnen als je ziet hoeveel legen plekken er altijd zijn bij Twente - Feyenoord.

6 oktober 2014 om 16:46

AZ heeft Willem II, Dordrecht, ADO en Heracles gehad. Relatief kleine vakken die dus maar voor 50% gevuld waren. Zo geweldig is dat niet maar wel begrijpelijk gezien het vertoonde spel van de afgelopen jaren en de soms bizarre vervoersregelingen en kosten.

Kan niet minder zeggen dan dat dit gewoonweg geweldig is! De feyenoord supporters zijn er overal en altijd zo blijkt

Ajax zou eigenlijk ook op 100% moeten staan als grootste club van Nederland met een landelijke fanbase, zeker met het succes van de laatste jaren. Zo groot zijn die uitvakken in Nederland niet. Wel jammer dat slechts 5 clubs meer dan 50% halen...

Psv, Utrecht, Vitesse en Excelsior hebben een score om je voor te schamen! Feyenoord en Ajax prima, net zoals Twente. Verwacht dat uiteindelijk Feyenoord uiteindelijk rond de 90-95% uit zullen komen aan het eind van het seizoen. AZ valt me ook wat tegen, maar die spelen ook minder goed voetbal dan voorgaande jaren.

6 oktober 2014 om 16:20

En jij moet je schamen dat je niet zelf na kunt denken. Om Vitesse maar even als voorbeeld te nemen. Vitesse heeft na 8 speelrondes 4 uitwedstrijden gehad waaronder PSV en Ajax. Net of je die uitvakken ook even zo vol hebt zitten. Dus hoezo schamen?!

6 oktober 2014 om 17:30

Hoe kom je erbij dat ik niet na kan denken? Lekker begin van een discussie.

Maar goed, dat ze er 4 uitwedstrijden op hebben zitten zegt mij niet zoveel, wat voor verschil maakt dat? Alsof ze zo gigantisch veel hoger zouden scoren als ze een wedstrijd minder uit hadden gespeeld. En affiches als PSV en Ajax uit zijn toch juist prachtige wedstrijden die zo uitverkocht zijn? Of kijkt het Vitessepubliek liever naar Excelsior-Vitesse, waar je bij voorbaat al bijna kan zeggen wie er gaat winnen dan naar een lekkere pot voetbal tussen een topclub en een subtopper?
Ik snap dat die vakken groter zijn, maar dan verklaar je geen percentage van 23%..

Ik ben benieuwd naar de cijfers aan het eind van het seizoen. Leuk om te weten, maar meer niet.

6 oktober 2014 om 19:42

Ik verwacht dat Feyenoord op een 100% score uitkomt, tenzij er een wedstrijd wordt geboycot om belachelijke vervoersregelingen zoals de buscombi tegen Heracles van vorig seizoen. De afgelopen jaren hebben wij ook elke uitwedstrijd een vol uitvak gehad.

7 oktober 2014 om 20:51

Precies om die reden verwacht ik geen perfecte score. Sowieso gaat Heracles geboycot worden, misschien wel meer aangezien de burgemeesters allang zijn vergeten dat ze het volk horen te dienen in plaats van hun eigen macht proberen te showen. Ik zie nog wel een buscombi naar Dordrecht geregeld worden in de nabije toekomst.

Het is natuurlijk een onderzoekje op flut niveau.

- Het is na 8 speelrondes
- Niet elk team heeft dezelfde capaciteit, dus bijvoorbeeld een Excelsior tegen PSV (hier is percentueel een groter verschil dan Willem 2 tegen Nac).

Het zegt niks maar geeft wel een richting die al bekent was, Feyenoord heeft de achterban die het vaakst meereist met de club. Excelsior heeft het kleinste stadion en daardoor ook de minste aanhangers naar uit-wedstrijden.
Dordrecht daarintegen speelt sinds jaren weer Eredivisie, en dat willen ze meemaken.

Statistisch dus allemaal leuk, maar dit is geen onderzoek.

6 oktober 2014 om 16:21

En daarom wordt er ook nergens vermeld dat dit een onderzoek is. Er staat alleen dat de huidige bezettingscijfers tot nu toe zijn zoals ze zijn.

Tja, kan niet zeggen dat ik heel erg sta te kijken van de cijfers. Echter moet er wel een kanttekening geplaatst worden. We hebben Ajax uit gehad waarbij een kleine week van tevoren de helft van het uitvak werd afgesloten, dus ipv 1200 maar 600 man mee mochten. Heerenveen uit ligt gewoon ver weg, inc. de verplichte combi en een klote tijdstip, dat is niet zo heel gek. Willem 2 uit was uitverkocht, PEC uit was ook uitverkocht, dus de cijfers zijn geen goede weergave van de werkelijke bezetting.

Als de combi regeling afgeschaft wordt is er denk ik een stuk meer belangstelling. Om een uitwedstrijd van pak m beet ADO- PSV te kijken, moet ik vanuit Zoetermeer reizen naar Eindhoven en dan weer naar Den haag. Eind van de wedstrijd weer terug met de bus naar Eindhoven en dan weer terug naar Zoetermeer, hoe omslachtig wil je het hebben.

Zonder al die rare combi's zou ik vaker naar uitwedstrijden gaan maar ik heb geen zin om weer ergens met een bus heen te moeten etc. Betekent dat ik 2 uur extra bezig ben doordat ik eerst naar Eindhoven moet rijden.

6 oktober 2014 om 16:28

Precies. Door die combi's worden de echte fans van nep-supporters onderscheiden, die nemen die moeite namelijk wel. En dan blijkt dat PSV maar een heel klein hoopje over houdt.

7 oktober 2014 om 00:13

Zo zou je erover kunnen denken, sommige mensen hebben een drukke baan die ook in het weekend moeten werken en dan geen tijd hebben om via onzinnige constructies naar de wedstrijden te toeren. Maar voel je vooral een "echte" supporter dan blijf ik mijn club supporten zoals ik de afgelopen 23 jaar bij thuiswedstrijden doe.

Ik wil zo graag naar wedstrijden van Ajax toe. Maar het is allemaal zo duur en onbereikbaar.

Ik vind het bizar te zien wat voor liefde fans van Feyenoord voor Feyenoord hebben. Deze liefde schiet door tot het einde. Wat een voetbalclub voor burgers betekent mag niemand onderschatten. Het is meer dan voetbal, en meer dan maar een voetbalclub en dat laten deze Feyenoordfans altijd zien.

Laatst tegen Ajax was een schitterend voorbeeld; 0-1 verloren van je aartsrivaal op de meest dramatische wijze in eigen huis terwijl het al zo slecht ging toch met z'n allen de spelers bedanken met luid applaus. Als we dan de clubs even omdraaien, evenals het stadion, en mij daar neerzetten dan zou ik mij niet kunnen inhouden en zou applaus het laatste zijn wat de Ajax-spelers van mij zouden krijgen. (maar dat is ik persoonlijk, niet allen)

Doen we goed als AZ zijnde. We behoren dan toch bij de top vijf wat dit betreft. Al zal het aantal wel dalen verwacht ik dankzij idiote combi's (en natuurlijk de burgermeester van Heerenveen die ons allemaal staatsgevaarlijke malloten vindt)

Bij ajax was idd t uitvak in groningen niet vol 800 manvan de 1100.

Ja als je uitvak bijv. Maar 50 stoelen heeft is het snel vol ja

Mijn clubje gaat nog wel stijgen. We hebben Psv en Ajax al gehad, dat zijn al twee clubs met de grotere uitvakken. Die krijgen maar weinig clubs vol denk ik zo.

Dit jaar bij Ajax en Dordt geweest en volgende week naar Willem II. Ik wil zeker feyenoord weer meepakken, Cambuur moet ik nog even kijken, net als Groningen, Nac, GAE en AZ.

Feyenoord en ook Ajax nemen altijd veel fans mee. Vroeger was ik van FC Utrecht ook volle uitvakken gewend maar dat is aardig terug gelopen. Je ziet dat vooral de Feyenoorders bij uitwedstrijden tussen het thuis publiek plaats neemt.

6 oktober 2014 om 21:29

Wat verschrikkelijk irritant is voor de thuissupporters die daar zitten.

Maar het is tegenwoordig niet meer te doen om naar een uitwedstrijd te gaan.
Zelf ga ik nog wel eens naar PSV uit. Ik kom uit Slagharen en laatst toen we naar ajax uit gingen moesten we eerst naar Eindhoven om daar op te stappen richting Amsterdam. En Heerenveen uit betaal je gewoon 28 euro voor een kaartje...... Zoals Groningen-PSV betaal je 4 euro voor een kaartje en mag je op eigen vervoer heen. Utrecht uit is ook prima te doen. Is wel verplichte autocombi maar je hoeft niet eerst helemaal naar Eindhoven toe daarvoor.

3 uitwedstrijden ado egels twente zijn gelijk 3 top wedstrijden voor het legioen

Ik verwacht dat we ook op die 100% blijven zitten, mits er geen wedstrijd geboycot wordt vanwege de vervoersregelingen. Er is namelijk erg veel belangstelling binnen het Legioen om uitwedstrijden te bezoeken. Er zijn ongeveer 400 Diamond, 800 Gold en 1000+ Silver kaarthouders, waarbij Diamond kaarthouders de eerste zijn die recht hebben op een kaart. Vaak kunnen de Silver kaarthouders niet eens meer een kaart kopen omdat de Diamond en gold kaarthouders alle beschikbare kaarten al hebben gekocht. Een voorbeeld is de Europese uitwedstrijd tegen Rijeka waar maar 600 kaarten voor beschikbaar waren en de Silvers die niet eens de mogelijkheid kregen om een kaart te kopen.

6 oktober 2014 om 20:33

wat denk je van de uitwestrijd tegen ajax? denk niet dat er veel het uitvak inkomt.

PSV veel te laag eigenlijk voor een club die zich mag rekenen tot de top in Nederland.

2 uitwedstrijden tot op heden uitverkocht, Willem 2 en Zwolle uit.
Vooral Ajax en Heerenveen uit waren drama met aantallen.

Ik vraag me alleen af hoe Voetbalzone telt. Willem 2 had vrije plaatsen nog in uitvak, maar dat kwam doordat zij niet meer wilden/konden verkopen bij een combi doordat er parkeerplaatsen te weinig zijn in Tilburg.

Reden waarom PSV laag scoort is 1 op 1 aan te wijzen in mijn ogen door de wijze waarop wij moeten reizen met de supportersvereniging. En bij ons heeft de supportersvereniging een monopolie-positie en ben je van hen afhankelijk. Ik heb het dit jaar weer één keer geprobeerd bij de eerste wedstrijd, meteen genezen weer. Kinderachtige stewards en regeltjes en geen enkele manier dat de supver de klachten daadwerkelijk aanpakt. Toch zonde, ik bezoek/bezocht veel uitwedstrijden, zo'n 10 per seizoen in binnenland en 1-2-3 in het buitenland. Maar PSV jaagt zijn uitsupporters weg. Nu ga ik vrijwel alleen nog maar als ik op thuisvak kan zitten.

geen verrassing dat vitesse niet hoog scoort, ze krijgen zelfs het thuisvak al niet vol..

6 oktober 2014 om 21:53

Clown, tegen dordrecht en zwolle zat het uitvak vol. Vitesse heeft al uit tegen PSV en Ajax en toen zat het uitvak bij lange niet vol, er wordt niks vermeld over de verhoudingen ten opzichte van de tegenstanders

Kantekening wat betreft het bezoek van de fans van Go Ahead:: deze cijfers zijn sterk beinvloed door de boycot van de buscombi naar Enschede. En dat ook nog een keer voor 36 euries. Hierdoor slechts 130 man in het uitvak en minimaal 600 in thuisvakken. Blijft een probleem, totaal onnodig opgelegde buscombi's voor een belachelijke prijs. Dat het anders kan blijkt afgelopen zaterdag wel weer. Een autocombi naar Utrecht voor een betaalbare prijs en gelijk 650 man mee. Zonder ook maar enig gedonder.

Dus laten we hopen op veel autocombi's dit seizoen...

That's my weed money.

6 oktober 2014 om 23:13

Ypuh has spoken!

Wat een verdraaid beeld zeg. Hoe gek het ook klinkt Vitesse had tegen Dordrecht en Zwolle gewoon een (nagenoeg) vol uitvak.

Vitesse heeft psv en ajax uit al gehad, toen zaten er een stuk minder supporters dan er in konden.

Maar zo'n schema is pas relevant als er 17 wedstrijden zijn gespeeld.

sensatiezoekers!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren