Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Wilmots roept opvallende debutant op: ‘Houd hem al jaar in de gaten’

Laatste update:

Marc Wimots heeft zijn selectie bekend gemaakt voor de EK-kwalificatiewedstrijden van België tegen Andorra (thuis, 10 oktober) en Bosnië-Herzegovina (uit, 13 oktober. De meest opvallende naam in de 24-koppige selectie is die van Jason Denayer, die afgelopen zomer op huurbasis van Manchester City naar Celtic ging. De geblesseerde Axel Witsel is voorlopig van de partij. Nader onderzoek zal moeten uitwijzen of zijn enkelblessure hem in beide duels aan de kant houdt.

“Ik hou Jason al een jaar in de gaten”, verklaarde Wilmots over de negentienjarige debutant. “Hij speelt al een tijdje uitstekend bij Celtic. Hij kan zowel centraal in de verdediging als op rechts uit de voeten. Dat is belangrijk.” Door blessureleed bij Kevin Mirallas (hamstrings) krijgt Ferreira-Carrasco een kans. Voor Christian Benteke, die maandag zijn rentree maakte bij de beloften van Aston Villa, kwam een oproep nog te vroeg.

Thomas Vermaelen werd ook niet opgenomen in de selectie. De verdediger kampt met een terugslag en traint bij Barcelona opnieuw individuel. Marouane Fellaini mist ook wedstrijdritme, maar voor Wilmots is dat een ander verhaal. “Marouane is bij de selectie. Hij heeft hard gewerkt om terug te komen en is er klaar voor. Fellaini heeft honger. Van zijn type hebben we er geen twee. Ik twijfel dus niet aan hem.”

De volledige selectie:

Doel: Thibaut Courtois (Chelsea), Simon Mignolet (Liverpool), Jean-François Gillet (Torino)

Verdediging: Toby Alderweireld (Southampton), Laurent Ciman (Standard Luik), Jason Denayer (Celtic), Vincent Kompany (Manchester City), Nicolas Lombaerts (Zenit Sint-Petersburg), Sébastien Pocognoli (West Bromwich Albion), Jelle Van Damme (Standard Luik), Jan Vertonghen (Tottenham Hotspur)

Middenveld: Nacer Chadli (Tottenham Hotspur), Kevin De Bruyne (VfL Wolfsburg), Steven Defour (Anderlecht), Moussa Dembélé (Tottenham Hotspur), Marouane Fellaini (Manchester United), Radja Nainggolan (AS Roma), Axel Witsel (Zenit Sint-Petersburg)

Aanval: Yannick Ferreira-Carrasco (AS Monaco), Eden Hazard (Chelsea), Adnan Januzaj (Manchester United), Romelu Lukaku (Everton), Dries Mertens (Napoli) en Divock Origi (Lille).


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is Fellaini niet geblesseerd of speelt hij gewoon niet?

2 oktober 2014 om 14:16

Lijkt mij vrij logisch dat als je een speler oproept deze niet geblesseerd is toch? Of ligt ie net als Dirk gewoon goed in de groep?

2 oktober 2014 om 14:49

Witsel is ook geblesseerd, maar waggelt er ook tussen. Dus ja...

Ze kunnen trouwens een behoorlijk team opstellen zeg. Lukaku, Hazard, De Bruyne etc.. niet mis.

2 oktober 2014 om 15:31

Niangolan nu pas oproepen en met het wk laten barsten. Was gewoon een type speler die ze miste en wilmots zag het niet

2 oktober 2014 om 17:05

Het is niet op zijn positie dat de Rode Duivels te kort hebben geschoten op het WK hoor.

2 oktober 2014 om 14:19

Hij was geblesseerd maar traint sinds deze week gewoon weer mee bij Manchester United. Heeft afgelopen wedstrijden alleen niet gespeeld dus

Goede selectie, mag geen problemen opleveren tegen Andorra en Bosnië. België moet gewoon eerste eindigen in de groep!

2 oktober 2014 om 14:39

Als je toch eens kijkt waar iedereen speelt zeg pffff die Belgen moeten echt eens durven zeggen dat ze Europees kampioen moeten worden,dit elftal doet niks onder voor dl en Spanje

2 oktober 2014 om 14:42

Ze zullen er dicht bij zijn, dat is een zekerheid. Om het effectief te worden, hangt van zoveel factoren af.

2 oktober 2014 om 14:48

Een team is zoveel meer als een stel namen. De Belgen hebben op papier gewoon een goed elftal, maar ook op papier kunnen ze niet aan de Duitsers of de Spanjaarden tippen. Daarnaast is een goede selectie hebben natuurlijk harstikke leuk, maar o.a. Oranje heeft afgelopen zomer laten zien dat je met (volgens de 'kenners' dan) een 'vrij matig' elftal gewoon 3e kan worden op een toernooi en bijna in de finale zat, doordat je als team met een bepaalde tactiek opereert. Zo belangrijk en wordt vaak vergeten. Daarom ben ik ook geneigd om mensen die zeggen dat het elftal van België 'niks onder doet voor dl en Spanje' (of beter dan Oranje zoals sommigen dachten) totaal niet serieus te nemen, is namelijk een uitspraak waar totaal, maar dan ook totaal geen bewijs voor is.

Denk dat de Belgen zich ook moeten afvragen of Wilmots wel de juiste man is of dat ze het toch een stapje hoger moeten zoeken.

2 oktober 2014 om 14:55

Nou er is zeker bewijs of ben je België-Nederland vergeten? Zal je helpen herinneren was 4-2 en we werden totaal weg gespeeld en dat de 1 verder komt dan de ander tja kan van allerlei factoren afhangen maar t directe bewijs is er door die 4-2 dus moet ik jou dan nu nog serieus nemen?

2 oktober 2014 om 14:56

De Belgen zijn niet zo goed, denk dat dat wel duidelijk is geworden afgelopen zomer. Dus hou op met deze hype, anders moeten we wachten tot 2016 voordat België weer bewijst geen topland te zijn.

2 oktober 2014 om 14:58

Oh ja tuurlijk, want een oefenwedstrijd zegt zoveel,...

2 oktober 2014 om 15:01

Een bewijs van de 1e oefenwedstrijd van Louis van Gaal die net begonnen was aan het opbouwen van een totaal nieuw team na een mislukt EK. Poeh poeh, wat een bewijs. Veel beter bewijs is het WK, waar het echt om draait, waar Nederland van landen als Spanje, Chili, Mexico en Brazilië wint, terwijl de Belgen er bij de eerste echt goede tegenstander eruit vliegen. Niks ten nadele van Rusland, Algerije en de VS, maar dat zijn op WK-niveau gewoon vrij makkelijke tegenstanders.

Of jij mij serieus neemt moet je lekker zelf weten. Maar na zo'n argument neem ik jou i.i.g. totaal niet meer serieus.

2 oktober 2014 om 15:05

Wel in de context van mijn voorganger die geen bewijs ziet,en een oefenwedstrijd zegt zeker wat,we verloren de eerste wedstrijd in een oefenwedstrijd tegen Italië en krijgen daarna op onze klote van Tsjechië en acht de kans aardig groot ook tegen IJsland.

2 oktober 2014 om 15:10

Da's mooi dan zijn we iig uitgepraat want je kan een directe confrontatie dus niet serieus nemen en een Wk wel terwijl je elkaar daar niet tegen bent gekomen. Lol grappig maar je komt met indirecte argumenten ipv directe btw Algerije had van dl moeten winnen op t Wk zeker ook vergeten? Wie werd er wereldkampioen? Zo makkelijk was die poule niet pannenkoek

2 oktober 2014 om 15:13

En dd ik mag vinden wat ik wil,dat je niet van mooie voetballers houd kan ik niks aan doen,laat me raden je vindt Sneijder nog steeds top,en vindt Heitinga ook de beste. Dat t deze zomer voor de buren niet lukte wil dat zeggen dat ze niet goed zijn? Ze moeten er alleen eens in gaan geloven dat ze een topland zijn ipv ach t is wel best zo.

2 oktober 2014 om 15:23

Nee, ik vind Sneijder over the hill en vond hem vrij matig in balbezit afgelopen WK. Heitinga kun je al helemaal afschrijven. Wel grappig dat je denkt te weten wat ik denk.

Maar jij gooit nu alles op een oefenwedstrijdje. Maar de 3e plaats op een WK of kansloos worden uitgeschakeld door het eerste topland wat ze tegen zijn gekomen zegt voor mij veel meer dan zo'n nutteloos oefenwedstrijdje.

2 oktober 2014 om 15:23

Idd Topgear maar op elke positie hebben ze een topper,ik blijf erbij dat ze zelf niet doorhebben hoe goed ze zouden kunnen zijn. Het talent ook wat er nog achter zit met bijv Tielemans. Die zitten voorlopig echt wel goed in België,en gun t ze ook.

2 oktober 2014 om 15:27

Ik gooi niks op een oefenwedstrijd,ik denk dat België gewoon op elke positie een betere speler heeft,en trouwens ik was op t Wk 1 van de weinige hier die riep dat nl ver zou komen en nu lopen jullie populair te doen haha en nu roepen dat we geweldig zijn. Hypocriet heet dat btw.

2 oktober 2014 om 15:32

En wat jij doet heet generalisatie. Ik zei overigens ook dat ik Nederland wel verder zag komen dan de groepsfase, en ik zeg nergens dat Nederland geweldig is. Toch zul je zien dat 9/10 keer Nederland verder komt op een eindtoernooi dan België. Maar goed, afgelopen zomer heeft mijn gelijk al bewezen, net als de eindtoernooien daarvoor. Ik spreek je over 2 jaar wel weer, maar dan zeg jij zeker weer dat je dat altijd al hebt gezegd.

Je bent trouwens wel goed om woorden in andermans mond te leggen.

Oja, Spanje had ook betere spelers op elke positie. Werden ook de eerste ronde uitgeschakeld.

2 oktober 2014 om 15:34

Je kan het ook overdrijven grappenmaker met je 4-2 weggespeeld. Het was de 1ste wedstrijd onder van Gaal met jongens zoals Viergever, Siem de Jong en nog een aantal debutanten. Daarbij kwam Oranje net van een dramatisch EK. Huntelaar in de punt wat geen voetballende aanvaller is maar een pure afmaker. Die wedstrijd zijn we echt niet weggespeeld meer weggeven door het te laten lopen want zij scoorde 2x in 8 minuten. Daarbij, oefenwedstrijden en zeker in die fase stellen geen reet voor

2 oktober 2014 om 15:37

Ben jij belgengeil ofzo? Je doet interessant alsof je deze discussie voor het 1st opent terwijl er al talloze kansloze topics hierover zijn geweest met je elke positie en kijk eens wat ze kunnen opstellen, sodemieter op man! Als het echt om de knikkers gaat geven ze niet thuis FEIT

2 oktober 2014 om 15:40

Ja omdat ik best wel eens terug zou willen kijken naar je reacties voor t Wk waren vast erg positief,net als die 99 hier en Ow eindronde ek was idd geweldig.

2 oktober 2014 om 15:44

Da's idd jammer dordt en ben geen België geil,ik hou wel van goede voetballers,waar ze vandaan komen zal me een worst wezen. En als je t wil weten ben half Argentijn dus mijn voorkeur gaat uit naar Argentinië niet naar België maar ja mag blijkbaar niet zeggen dat ze geweldige spelers hebben haha suf.

2 oktober 2014 om 15:45

Op welke positie heeft Spanje dan betere spelers? Wil ze wel eens weten.

2 oktober 2014 om 15:46

Je kan niet ontkennen dat Oranje jou ook positief heeft verrast kf niet dan? Mij wel namelijk zoals ook de rest van het land. Daarbij neem ik aan dat je het nu over Oranje hebt want de voorgaande 12 jaar ontbrak jouw oh zo geweldig Belgie en ja ook met spelers al Kompany Witsel Fellaine Lukaku en Hazard mooie clown

2 oktober 2014 om 15:48

Beetje irritant als er 30 topics zijn geweest denk je niet? Toen zag ik je hoofd ook niet en nu kom je jnteressant proberen te rechtvaardigen waarom Belgie zo geweldig is, das pas suf!

2 oktober 2014 om 15:57

Ach ja blijkbaar heb ik meer vertrouwen in v Gaal dan jou,dus dan maar een clown met verstand als een dordtse n... En je hoeft niet te lezen als t je zo stoort natuurlijk. Maar blijf bij mijn mening België heeft beter materiaal nu nog een beter team smeden.

2 oktober 2014 om 16:01

Eigenlijk op iedere positie behalve de keeper (courtois), CV (kompany) en spits ( Hazard), op iedere andere positie is spanje gewoon beter.

2 oktober 2014 om 16:03

Jaja zet jezelf maar neer als een magier met een glazen bol mooie clown maar nogmaals mag jij vinden hoor jochie zoals eerder is vermeld spreken de resultaten voor zich in de afgelopen 5 jaar tijdens officiele wedstrijden dus daar ga je weer

2 oktober 2014 om 16:09

Xavi was beter,nu niet meer. Vind Mertens ook niks minder dan de aanvallers van Spanje maar ok smaken verschillen

2 oktober 2014 om 16:13

Maar dat zegt niet dat ze geen betere spelers hebben en best meer ambitie mogen tonen. En dat je daar een probleem mee hebt tja.

2 oktober 2014 om 17:07

Meer ambitie tonen? 90% van de Nederlanders hier roept nu al constant te zeuren dat de Belgen wel heel erg arrogant geworden zijn. Dus laat het maar zo!

De Laet is ook een speler die RB en CB kan. Kwam ook in een Europese team van de week bij sommige sites.

Vz,

Toby Alderweireld speelt bij Southampton, niet bij Sunderland...!

"toby Alderweireld (sunderland)" foutje voetbalzone; dit hoort Southampton te zijn...

OT: benieuwd naar Denayer al denk ik niet dat we hem al zullen zien spelen, Wilmots zal hem eerst rustig laten integreren in de groep.

Wat een team toch. Er zijn er een aantal niet bij en dan blijft het alsnog een topteam. *kwijl*

Enfin, nu nog resultaten! Te beginnen met Andorra en Bosnië die we toch mogen opvreten zoals scampi's.

2 oktober 2014 om 14:21

Bosnia is geen land wat je zomaar even opzij zet hoor.

2 oktober 2014 om 14:26

Dat is zeker waar. We hebben er in het verleden meer van verloren, dan gewonnen.

Maar dat was toen, nu is nu. Ik ga er vanuit dat dit België een Bosnië wel gaat oprollen.

Hopelijk leggen die laatste wel geen bus voor de goal.

2 oktober 2014 om 14:28

Stelde op het wk toch wel teleur hoor, echt een elftal waar je veel meer van mag verwachten.

2 oktober 2014 om 14:35

Deeveedee,

Tegen Liechtenstein speelde Bosnië recent.

Hebben ze thuis van gewonnen met maar 3-0. Toch ook al geen vetpot.

De volgende debutant is Obbi Oulare (18) .
Als die zo groot en sterk wordt als zijn vader.............dan verdwijnt Lukacu naar de bank.

2 oktober 2014 om 14:29

Die jongen heeft nog echt niks laten zien. Heeft hij al een volledige wedstrijd afgewerkt? Dacht het niet.

Hopelijk laten ze die jongen een paar jaar met rust. Als je o.a. Lukaku en Benteke hebt, dan heb je geen nood aan een Oulare die nog geen volledige wedstrijd aan kan.

Maar ik vind het wel een talent. Maar toch maar afwachten of hij blijvend progressie zal maken. Om Lulu zijn niveau te halen, gaat ie toch nog aardig wat boterhammetjes mogen eten.

2 oktober 2014 om 14:37

Akkoord over die boterhammetjes.
Maar Stevie Wonder kan zien dat die speler een aankomend talent is, aldus Sporza komentatoren.

2 oktober 2014 om 14:46

Ja, dat zeggen die altijd over iemand die 2 keer goed tegen een bal heeft getrapt.

In Extra Time waren ze ook al bezig over een selectie met de Rode Duivels.

En dat na 2 halve wedstrijden. Gewoon zot is dat.

2 oktober 2014 om 14:51

Ondanks dat hij bij de verkeerde club speelt voor mij ben ik ook wel een fan van hem. Was ook altijd al een fan van zijn vader als voetballer en Obbi lijkt me een gelijkaardige voetballer te zijn.

2 oktober 2014 om 15:15

Oulare? serieus? Met Lukaku, Origi, Benteke en Batshuayi is er weinig kans dat die jongen de komende 5 jaar zal worden opgeroepen, die van Brugge kunnen echt een stukske overdrijven, die dachten ook dat Simons mee moest naar het wk en dat meunier beter was dan Vdb, laat die oulare eens eerst topschutter worden in de jupkes league en dan kunnen we verder praten.

2 oktober 2014 om 17:57

zapperboy

Het is niet omdat iemand als Frank Raes Oulare linkt aan de Rode Duivels dat je dat zomaar moet overnemen, ik weet ook wel dat je het heus niet meent, maar geef wat Raes zegt toch geen aandacht. Ik beschouw hem puur als een moderator bij Extra Time, niet als voetbalkenner.

Waarom staan alle spelers op alfabetische volgorde, behalve de tweede en derde keeper in de lijst?

Prima selectie trouwens, mag geen probleem zijn om je hiermee te plaatsen.

2 oktober 2014 om 14:40

Nou, misschien zodat je kan zien wie eerste, tweede en derde keeper is..?

Bjorn Engels verdient het meer

2 oktober 2014 om 14:46

Daar valt over te praten. Ze hebben beiden plus en minpunten. Ook Meunier is een mogelijkheid, zeker omdat Van den Borre terug wedstrijden moet spelen.

Meer verdienen? Misschien wel, misschien niet. Dat kan je mijns inziens nog niet zeker weten.

2 oktober 2014 om 15:57

Volgens mij speelt Engels als geruime tijd op een goed niveau. Ik denk dat het voor Denayer te vroeg komt. Is pas zijn 1ste seizoen op hoog niveau. Engels verdient het volgens mij zeker meer op dit moment

2 oktober 2014 om 16:09

Objectief gezien komt het voor beiden te vroeg. Diep vanbinnen weet jij dit ook wel. Daarom zeg ik ook dat er over te praten valt.

Net zoals het te vroeg zou zijn voor een Thorgan Hazard, Batshuayi, Tielemans, Praet,...

Ik ben er wel van overtuigd dat Engels binnen (middel)lange termijn een vaste waarde kan worden bij de Rode Duivels.

Ahhh mooi dat de geblesseerde axel witsel voorlopig van de partij is😧

Goede selectie van Wilmots. Je ziet dat hij duidelijk opzoek is naar opvolging voor in de verdediging, aanvallend hebben we voldoende jong talent dat aan het doorbreken is maar verdedigend zijn we op dit moment erg afhankelijk van de generatie die nu 27-28 jaar is maar er is geen directe opvolging klaar voor die positie. Vooral de leeftijdsgroep tussen de 18 en 20 lijkt nu weer wat verdedigende toptalenten voort te brengen, waar Denayer ook deel van uitmaakt.

Het is ook leuk dat Carrasco erbij zit, iemand die toch al een jaar bewijst dat hij veel potentieel heeft(al heeft hij een bepaalde periode op de bank gezeten) en hij wilt ook gewoon heel graag voor de Belgische nationale ploeg spelen zoals hij al meerdere keren heeft laten weten en ook heeft duidelijk gemaakt voor België boven Spanje te verkiezen(ondanks interesse van de Spaanse bond).

Pocognoli bij de selectie? Dat is volgens mij ook ff geleden? 2012 ofzo?

Die vermaelen is echt niets meer, waarom harkt die zoveel geld op en is constant geblesseerd

Denayer loopt natuurlijk niet bepaald in beeld voor de gewone voetbalfan. Maar zeker met de wedstrijd tegen Andorra in het verschiet kan je natuurlijk wat experimenteren.

Logisch dat Jason Denayer er op termijn zou bijkomen, is redelijk compleet als centrale verdediger. Zag hem debuteren bij Celtic tegen Dundee, voetbalde alsof hij in zijn achtertuin bezig was.

Benteke nog steeds geblesseerd?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren