Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ik ga Welbeck niet vergelijken, want Henry is een van de beste spelers ooit’

Laatste update:

Arsenal was woensdag veel te sterk voor Galatasaray (4-1) en de hoofdrol werd opgeëist door Danny Welbeck. De man die door Louis van Gaal overbodig werd bevonden bij Manchester United tekende voor een hattrick en in Noord-Londen wordt de spits direct vergeleken met clublegende Thierry Henry. Dat gaat wat te ver, vindt analyticus en oud-international Gary Neville.

/

Volgens Neville leken de doelpunten van Welbeck weliswaar op treffers die Henry wekelijks maakte, maar loopt een vergelijking mank. “Henry was een van de beste spelers ter wereld en een van de beste spelers die we ooit gehad hebben in de Premier League. Vergeet echter niet wat Wenger met hem heeft gedaan. Pas toen Henry naar Arsenal kwam begon het voor hem. Wenger kan met Welbeck hetzelfde doen.”

Neville weet dat het voor Welbeck zeer belangrijk is om een reeks wedstrijden te spelen. “Nu kan hij wedstrijden als centrumspits spelen, bij Manchester United stond hij op de flanken of zat hij op de bank. Buiten het strafschopgebied is hij geweldig, een nachtmerrie om tegen te spelen. Zondag tegen Chelsea speelt hij tegen John Terry en Gary Cahill en zij willen echt niet tegen Danny spelen. Hij is snel, sterk en als hij vaker gaat scoren is hij echt een wereldspits.”

Kan Danny Welbeck zo goed worden als Thierry Henry?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het vergelijken gaat weer beginnen hoor. Laten we gewoon Wellbeck noemen. En geen vergelijkingen en Wellbeck doe dit eens even 10 wedstrijden op een redelijk constant niveau. De Engelse pers is zo goed om spelers op te hemelen en vervolgens hoor je niks meer van ze.

2 oktober 2014 om 10:19

Snap ook niet waarom spelers altijd "de nieuwe (...)" moeten zijn. Bentley was ook "de nieuwe Beckham"...

2 oktober 2014 om 10:21

De Engelse pers hemelt vooral graag Engelse spelers op

2 oktober 2014 om 11:14

Danny Henry! Remember the name!

2 oktober 2014 om 14:00

Iets te vroeg, ik vind Danny goed passen, maar of hij dat niveau haalt is een andere vraag.

Iets anders: Podolski heeft in een interview met RTL (de Duitse variant) gezegd dat hij nadenkt over een vertrek.

2 oktober 2014 om 14:54

Klopt, hij had in de zomer ook al een tweet geplaatst waarin hij een vertrek verkondigde, deze werd echter vrijwel direct weer verwijderd. Ik zou het jammer vinden. Prima gozer in de groep als ik de social media van Arsenal en co. moet geloven.

Natuurlijk wordt welbeck niet zo goed als Henry, maar het is mooi om te zien dat hij wel al snel zijn draai vindt bij Arsenal

2 oktober 2014 om 10:20

zeker, dat misschien niet nee maar als hij zo doorgaat dan zie ik een mooie toekomst voor hem tegemoet komen.

2 oktober 2014 om 11:49

Dat staat niet vast. Nogmaals, uitsluiten is onzin. Voetbaltechnisch zie ik geen beperkingen om een hele grote te worden en in mentaal opzicht werkt hij het hardst van allemaal. Dat zijn deftige ingrediënten.

Thierry Henry word je niet zomaar, maar eens gaat de dag komen dat een speler daar in de buurt gaat komen, en dat 'kan' Danny Welbeck zijn.

Henry begon ook op de vleugel en het voordeel daarvan is dat je weet wat hard werken is. Er zijn aardig wat gelijkenissen tussen Danny en Thierry in zijn beginjaren.

Het enige dat nodig is, is een beetje magie van Arsène. ;p

2 oktober 2014 om 14:39

Henry was snel, sterk, technisch en had scorend vermogen . Alleen die eigenschappen hadden hem al een fantastische spits gemaakt. Wat echter vergeten wordt is dat hij een ongeëvenaard goed schot had en dat hij een grootheid was. Mede dankzij hem werden de spotlights van Vieira, Pires en Bergkamp gehouden. Bij het huidige Arsenal staan de spotlights op Ozil, Ramsey en Wilshere en dat nekt hen.

Voorlopig moeten we blij zijn als Welbeck de eerste vier eigenschappen van Henry kan benaderen; hetgeen wat Henry een legende maakte, dat zal Danny nooit bereiken.

2 oktober 2014 om 15:49

Welbeck is ook snel, sterk en heeft scorend vermogen. Op de leeftijd van Henry ontlopen ze elkaar niet veel op technisch vlak. Thierry had niet het talent van Bergkamp en dat heeft Welbeck ook niet.

Dus jij zegt dat Henry ervoor zorgde dat de rest uit de wind werd gehouden, terwijl tegelijkertijd dit de reden is dat Welbeck dit niet kan bereiken omdat de mensen achter hem in de spotlight staan? Right..

Hoe denk je dat Henry zo groot is geworden? Die kwam ook niet binnen als een wonder hoor, dat heeft Wenger eigenhandig zo gefixed. Elders zou hij een aardige speler zijn geworden, maar geen wereldspeler.

Wat Henry zo sterk maakte was zijn vermogen om te leren, zijn sluwheid en zijn fysieke perfectie. Hij had talent, maar dit was nooit zijn ultieme troef.

Als hij deze lijn doortrekt dan kan het een belangrijke speler worden voor Arsenal. Dan zie ik ze ook nog ver komen ook. Maar toch kan het nog wel beter ,vooral achterin.

Arsenaladdict, kom er maar in!

Henry is de beste speler die de PL ooit gekend heeft, er zal geen nieuwe Henry zijn, net als dat er geen nieuwe Zidanes, Ronaldo's (braziliaanse) en Maradona's zullen zijn. Je kunt wel spelers hebben die qua stijl en type vergelijkbaar zijn met de oude legendes, maar hun niveau zal waarschijnlijk nooit meer gehaald worden.

2 oktober 2014 om 10:27

Niet mee eens. Waarom zou er niet over 20 jaar een speler van het niveau Zidane de kop op kunnen steken? Die kans is prima aanwezig, al zullen het er geen 20 tegelijk zijn.

2 oktober 2014 om 10:39

Ik zeg ook waarschijnlijk Daarmee bedoel ik dat het heel moeilijk zal zijn om hun niveau te halen, en dat de kans daarop maar heel klein is.

2 oktober 2014 om 10:45

Dat klopt, je hebt gelijk. Ik beoordeelde te snel op de eerste zin '... net als dat er geen nieuwe zidane's, ronaldo's, en maradona's zullen.'

Een nieuwe zidane wil ik trouwens wel weer eens de kop op zien steken, of een nieuwe ronaldinho. In mijn kindertijd toch mijn twee favoriete voetballers.

2 oktober 2014 om 10:48

Ik denk dat ze iedereens favoriete spelers waren, tenminste, iedereen die kind was in de jaren '90, waaronder ik.

2 oktober 2014 om 11:04

Ronaldo en Zidane waren ge-weldig, iconen van het voetbal!! Maar ik durf te zeggen dat ik minstens even blij ben om Ronaldo en Messi mee te maken

2 oktober 2014 om 11:16

Iedereen zal zeggen dat het onmogelijk is, tot het moment dat het gebeurd. Zo werkt het altijd.
Het is heel ver gezocht, maar uitsluiten is belachelijk. Het ziet er simpelweg veelbelovend uit.

Hoop doet leven! There is only one Danny Henry!

2 oktober 2014 om 11:25

Hoop doet leven haha, dat blijkt wel. Toch is Henry wel een ultimatum... Maargoed, hopen mag altijd.

Welbeck is nog niet eens 5% van Henry natuurlijk. Een hattrick en de Engelse media wordt al gek. Hopelijk houdt Welbeck dit gewoon een seizoen vol, als hij er meer dan 25 inschiet zou dat al geweldig zijn voor zijn 1e seizoen.

2 oktober 2014 om 10:30

me 20 goals heb je 't ook al prima gedaan hoor.

Ieder artikel over Welbeck heeft dezelfde inleiding, waarom?

Welbeck doet het boven verwachting lijkt me, niemand had dit echt verwacht.

2 oktober 2014 om 10:48

Genoeg Mancunians die verder kijken dan wat statistieken die dit wel hadden verwacht.

Ik zei t bij z'n transfer al: danny gaat de Gunners erg blij maken en wanneer hij vertrouwen krijgt als nummer 1 spits dan zal hij ook heel veel criticisr mond snoeren. Danny is gewoon een erg goede speler. Ongekend snel en sterk, maar ook een zeer onderschatte techniek.

Voor Welbeck het bij united was t gewoon lastig. Vaak op de flanken spelend en nog erger, wanneer hij een kans in de spits kreeg moest hij deze direct grijpen. Bij Arsenal heeft hij vertrouwen, als hij vandaag niet scoort, staat hij we volgende week weer in dit zorgt voor meer rust in zij hoofd en composure voor t doel.

2 oktober 2014 om 12:25

Precies. Ik was ook één van de mensen die dit voorspelde. Danny is gewoon een hele complete spits. Ik vergeleek hem met Falcao en RvP en dat werd belachelijk gevonden. Maar als mensen nu al verrast zijn dan gaan ze nog wat meemaken. Ik denk dat hij er zeker 25 kan maken in de PL.

Heb de wedstrijd niet gezien, maar ik zie dat sneijder een 6,8 heeft, terwijl bijna iedereen van Gala een onvoldoende heeft.
Komt het omdat hij een nederlander is? of speelde hij gewoon aardig?

On topic: Jammer dat hij weg moest, ik had liever een cv erbij, inplaats van Falcao. Maar hopelijk heb ik het mis en scoort Falcao er 20+

2 oktober 2014 om 10:29

Hij was wel de enige die bij Galataseray een voldoende verdiende. En een stukje chauvinisme zal ongetwijfeld aandeel in die beoordeling hebben.

Sneijder gedroeg zich als een aanvoerder het betaamt bij het vuurwerk incident, had enkele dreigende schoten en zijn passing was prima. Maar Melo compenseerde dit...

2 oktober 2014 om 10:32

of hij wilt onze nieuwe zes worden

Henry was een clublegende bij Arsenal en een GE-weldige aanvaller, Welbeck kan nooit in zijn buurt komen.

2 oktober 2014 om 10:31

Jawel, hij kan driehonderd keer zo goed worden, maal zestig!

2 oktober 2014 om 10:54

Waarom kan dit niet. Toen kluivert furore maakte bij Ajax. Waar speelde bijvoorbeeld van Nistelrooy toen? Terwijl ze op exact dezelfde datum geboren zijn. Als Welbeck elk jaar 30 doelpunten maakt, is hij dan minder dan Henry? Je moet spelers niet willen vergelijken, is net zo zinloos als welke speler de beste ooit was.

2 oktober 2014 om 10:57

Henry evenaren kan je moeilijk, en al zeker Welbeck niet. Weet je wel hoe geweldig Henry eigenlijk was

2 oktober 2014 om 11:39

Weet je wel hoe goed Henry was toen hij net bij Arsenal kwam kijken? Niet! Plus, hij begon ook op de flank.

Ik zeg absoluut niet dat Welbeck beter is of dat het erop lijkt dat hij beter kan worden, maar jouw argumenten slaan nergens op.

2 oktober 2014 om 11:42

Je weet verder ook dat dit een proces is? Of denk je dat de man van 226 goals kant en klaar uit de baarmoeder kwam rollen?

Ik vind die vergelijkingen echt overdreven. Vind het sowieso overdreven, de lof voor Wellbeck. Hij heeft nooit veel gescoord en als hij dan twee goals maakt voor Engeland heeft hij opeens scorend vermogen volgens Wenger. Gister maakte hij een paar nette goals maar als ik hem zie voetballen zie ik weinig verfijndheid en het kan op z'n best een leuke/goede spits worden, maar geen wereldspeler ofzo. Althans, dat denk ik.

2 oktober 2014 om 10:56

Als je dan Henry zag spelen, oow hoe geweldig was dat bij Arsenal.

De poll hierboven is vrij grappig. Weten sommigen nog we hoe geweldig Henry was? Heel moeilijk te evenaren. Geweldige speler met uitzonderlijke kwaliteiten.

2 oktober 2014 om 11:12

Gast, je post drie keer hetzelfde en je blijft hangen in het verleden. Jij hebt je sterren al bepaald en daar kan blijkbaar niemand meer voorbij. Ook al hebben ze nog 10 jaar carriere voor de boeg

2 oktober 2014 om 12:06

@josephius

Ik blijf hangen in het verleden omdat hij juist zo goed was. Tuurlijk post ik het 3x waarom geen 10 x als mensen het niet begrijpen. Niet zo op je teentjes getrapt zijn ik zeg gewoon hoe goed Henry was en dat mag gezegd worden.

2 oktober 2014 om 12:59

Messi is misschien wel de beste ooit. Waarom zou er dan geen speler kunnen komen die veel op Henry lijkt qua speelstijl en het net zo goed doet?

2 oktober 2014 om 11:20

Precies. Al maakt Welbeck net zoveel goals als Henry dan nog zijn ze niet te vergelijken. Ik zag toevallig verleden week een docu over Henry (aanradertje: http://www.youtube.com/watch?v=tGzI38BF-FI) en ik verbaasde me wederom om zijn fabelachtige techniek en geweldige doelpunten. Dat gecombineerd met geweldige statistieken, om wat te noemen: All-time top-scoorder Arsenal, 4x topscoorder PL, 2 gouden schoenen, 5x Frans voetballer van het jaar, een WK EK gewonnen, all-time topscoorder op Highbury (wat dus nooit meer gebroken gaat worden), nooit verloren van rivaal Spurs... En dan maakt Welbeck een hattrick en dan valt direct de naam Henry weer. Ik gun het hem van harte natuurlijk, maar eerst maar eens een seizoen goed presteren

2 oktober 2014 om 11:24

Ja hij was geweldig. We begrijpen het. On: een prima wedstrijd van Welbeck, brengt met zijn snelheid een nieuwe dimensie in het spel van Arsenal. Dominantie en balbezit zat er altijd al wel in, maar met Alexis en Welbeck heb je twee pijlsnelle aanvallers en nu kunnen we ook beter counteren. Ik vind Oxlade trouwens nog steeds vele malen beter als flankspeler. Heeft zoveel dreiging met de bal aan de voet. Ik snap niet dat Wenger hem als CVM/CM wil laten spelen

2 oktober 2014 om 12:07

We spreken hier over een icoon van je clubje en van de voetbalwereld in het algemeen

Nounou meneer maakt ook eens een hattrick. Kom op jongens, Dit is nu toch niet opeens een goede voetballer he? Hij is echt slecht, in de counter kan hij nog wel gevaarlijk zijn met zijn snelheid zoals tegen gala. Maar hij heeft mij al lang overtuigt dat dit geen goede voetballer is. Ook tegen Dortmund had hij twee 100% kansen die hij volledig mist (voorzet gibbs, eerste paal tweede helft). Natuurlijk is dat niet de enige wedstrijd aangezien hij bij Manchester united zat slechte wedstrijden heeft gespeeld.

2 oktober 2014 om 11:08

En dan zeggen ze hierboven in de poll dat hij evengoed kan worden. Sommigen vergeten snel hoe goed Henry eigenlijk was

2 oktober 2014 om 11:39

100 procent, mensen snappen niet dat Henry 1 van de beste spitsen ooit is. Sowieso de beste in de epl. Het blijft mijn favoriete speler en de meest talentvolle spits die ik gezien heb op de Braziliaanse Ronaldo na voor zijn blessures.

2 oktober 2014 om 12:03

Inderdaad Henry was geweldig bij Arsenal. Lachwekkende poll. Ook mijn favoriet uit de premier league

2 oktober 2014 om 14:04

Henry was geweldig, maar in zijn eerste jaar was hij niet bepaald top. Niet slecht, maar ook nog niet de echte Henry.

2 oktober 2014 om 11:44

Bij Manu heeft hij nooit het vertrouwen gekregen. Scoorde wel af en toe voor een invaller, juist hij echt zou doorbreken halen ze Rvp. Dat is slecht voor zo een jonge jongen om dan op de bank te belanden. Tegen dortmund had hij bij zn kans tegen de paal alles goed gedaan alleen de pech dat het tegen de paal komt (kan gebeuren). Hij moet mij ook nog laten zien, maar om het echt slecht te noemen....

Zondag moet hij scoren. Kanp 3 tegen Gala, maar hun zijn gewoon zwak. Tegen chelsea uit een positief resultaat neerzetten, dan krijgt hij mn respect

Haha Welbeck? Waarom denk je dat Man U er van af wou? Is een grote overgewaardeerde speler die nooit een topper zal worden zoals Henry!

Omdat hij er nu 3 heeft gemaakt gaan mensen hem vergelijken met andere spitsen.Als hij echt zo goed was had van gaal hem niet laten gaan,buiten dat tegen een verdediging als die van galatasaray gisteren schiet elke spits er wel 3 in aub zeg schandalig slecht op dat niveau...

Hij speelde gister geweldig maar dit moet hij natuurlijk elke week laten zien. Ik zie het zo gebeuren dat hij straks 3 weken niet goed speelt en dan weer wel.

De mensen die ja stemmen bij die pol moeten echt beter nadenken hoor gewoon de helft denkt dus dat hij net zo goed kan worden als Henry en dat gebaseerd op één goede wedstrijd?!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren