Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Serero mist megakans in blessuretijd: 'Het had een goal moeten zijn, punt'

Laatste update:

Ajax kwam dinsdagavond ondanks een veldoverwicht tegen APOEL Nicosia niet verder dan een gelijkspel en velen wijzen met de beschuldigende vinger richting Kolbeinn Sigthórsson. De aanvaller hielp inderdaad twee goede kansen om zeep, maar de grootste kans om Ajax aan de overwinning te helpen werd in blessuretijd gemist door een andere speler: Thulani Serero.

Na een onoverzichtelijke situatie kon de Zuid-Afrikaan de bal in een vrijwel leeg doel plaatsen, maar Serero schoot naast, waardoor Ajax genoegen moest nemen met een punt. "Het had een goal moeten zijn. Punt. Geen excuses", sipt Serero in gesprek met De Telegraaf. "Achteraf kunnen we zeggen dat we goed hebben gespeeld, maar we hadden gewoon meer moeten scoren en moeten winnen. En dat verwijt ik mezelf."

Ajax kwam op Cyprus op voorsprong door een doelpunt van Lucas Andersen, maar wist deze marge niet te verdedigen, omdat APOEL een goedkope strafschop kreeg en Jasper Cillessen de inzet van Gustavo Manduca niet kon keren. Ajax staat nu op twee punten uit twee wedstrijden en speelt de volgende wedstrijd in de groepsfase thuis tegen Barcelona.

Thulani Serero moet echt meer gaan scoren

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bekijk het maar van dr zonnige kant.. Hij schoot tenminste een keer richting doel. Nu nog beter leren mikken.

2 oktober 2014 om 09:20

Dat heeft hij ook niet gedaan toch?
Hij ging naast dacht ik.

2 oktober 2014 om 12:36

Het is wel in de richting van het doel

Kijk hier hou ik van, een Serero die zelf kritisch is en niet een Sigi die na een missen van kansen en penalty allemaal met smoesjes komt.

Serero zijn scorend vermogen moet gewoon omhoog dat weet hij volgens mij ook, maar voorlopig doet hij het redelijk door goed het spel te verdelen en steeds vrij te lopen in het combinatie spel, daarbij werk hij nog eens hard.

2 oktober 2014 om 08:06

Hij kan wel hard werken, maar scoort nooit, geeft amper een assist, kan niet koppen bijv. En fysiek stelt het geen reet voor.. Ik vind serero echt de meest overschatte middenvelder die bij Ajax rondloopt

2 oktober 2014 om 08:19

Ik vind hem onderschat. Hij is de enige die de hele tijd aanspeelbaar is en uitstekend meeverdedigt.

2 oktober 2014 om 08:34

Klopt. Overschatte voetballer. Het ziet er soms wel leuk uit als ie rond de middellijn wegdraait bij zn tegenstander maar hij heeft te weinig echte kwaliteiten. Scoort nooit, heeft geen steekbal, geen duelkracht, geen goede crosspass. Zn enige kwaliteit is dat ie dynamisch is. Dat is toch tr weinig voor ajax 1 vind ik persoonlijk

2 oktober 2014 om 08:41

@world;

ik ben het met jou eens.. De mensen zitten nu te zeuren dat hij "geen fysiek" heeft. Dat kan misschien wel kloppen maar als je wedstrijden van Ajax ziet dan is Serero vaak degene die de duels aangaat als iemand de bal verloren heeft. Hij heeft altijd inzet en is fel. (wat de andere middenvelders dan dus gewoon niet hebben)

Verder is hij in de opbouw altijd aanspeelbaar. Heeft Klaassen soms nog wel de neiging om in de dekking te blijven staat zal Serero proberen om zichzelf vrij te spelen.

Verder vind ik dat Serero weer een stap heeft gezet in zijn ontwikkeling. Vind hem aan de bal steeds beter worden. Hij durft meer de dribbel aan te gaan. Tegen Apoel zag je ook dat hij sterk is in de omschakeling en technisch begaafd is.

Ja zijn schot is hetgeen waar hij aan moet werken. Hij maakt te weinig goals en er zit te weinig power in zijn schot. Daar zal hij beter op moeten gaan trainen. Want als je hem ziet schieten dan zie je ook dat het te maken heeft met traptechniek waardoor hij geen power kan zetten.. Verder vind ik Serero belangrijk en vind ik het voetbal vooruit gaan als hij er in staat...

2 oktober 2014 om 09:08

Flip eens hoor, maar het is toch te gek voor woorden dat een Ajax 1 speler niet eens fatsoenlijk kan pasen of schieten ? Hij brengt als creatieve middenvelder veel te weinig qua goals of assists. Ook speelt hij zoveel ballen gewoon opzij naar Klaassen, omdat hij die pass niet durft te geven. Er was ook een moment in de wedstrijd waar hij 3 meter of zo naar Klaassen speelt ipv de op rechts vrijstaande schone. Klaassen speelde die bal direct naar schone en keek gelijk met een verwijtende blik naar serero zo van nu is de verassing uit de aanval. Echt jammer, want voor de rest is hij prima.

2 oktober 2014 om 12:56

@lee112;

het is inderdaad opvallend dat op het gebied van schieten en scoren er weinig vooruitgang lijkt te zijn. De passing zou ook beter kunnen, maar voor mijn gevoel heeft dat meer te maken met lef en minder te maken met niet kunnen...

No shit sherlock! Pfff, zo raken we nooit in de volgende ronde...
Hoe doet zivkovic het eigenlijk in de tweede? Kan hij het al aan, om in de champions league te spelen, want mijn geduld begint op te raken.

2 oktober 2014 om 07:39

Niet bijzonder goed, pas 1 doelpunt, een penalty

2 oktober 2014 om 07:39

Das vervelend voor je ajaxmanu1411, ik denk pas dat je eind van het seizoen even mag ruiken en anders pas volgend seizoen.

OT: Ajax speelt de eerstvolgende wedstrijd uit bij Barca toch?

2 oktober 2014 om 08:35

Nee, zondag tegen PEC

2 oktober 2014 om 11:36

Ga nou niet zo stoer doen Flenky.

Zonder!! Echt doodzonde die vent speelde zo lekkere wedstrijd weer he.. Ben als feyenoorder gecharmeerd van hem technisch zeer goed hij had zichzelf kunnen belonen die avond.

2 oktober 2014 om 07:56

Dan mag je hem hebben. Snap niet waarom iedereen zegt dat die goed speelde want hij speelde zo fucking slecht. Passjes tekort, onzuiver, leed meer balverlies dan wie dan ook. Ik had hem allang naar de kant gehaald, als je als de Boer zijnde serrero zolang blijft opstellen dan verdiend duarte al helemaal een kans. Nu Millik ernog in en Kishna voor sererro en desnoods Andersen positie naar achteren zetten.

2 oktober 2014 om 08:21

Ik snap echt niet wat iedereen tegen Serero heeft.. Als ie ook nog gaat scoren, wordt ie in de winter al verkocht.

2 oktober 2014 om 08:25

Hij pakte ongelooflijk veel ballen op het middenvel, denk daarom dat veel hem goed vonden spelen. Lijdt daarnaast nog wel teveel balverlies idd en hij moest scoren, maar hij heeft wel veel vuil werk opgeknapt.

2 oktober 2014 om 08:28

Knapt vuil werk op door zijn eigen slechte passing. Voorbeeld: verovert de bal en dan verspeelt hij hem weer door onzuiver op boilesen te spelen. En zo ging dat vaker. Ik snap echt niet wat De Boer in hem ziet. Zelfs Eriksen was in zijn begin jaren in Ajax 1 nog beter.

2 oktober 2014 om 08:48

Haha een speler als serrero is op dit moment onmisbaar maja als het helemaal ruk loopt en hij staat er niet in vraag je eens af waarom, ja hij moet assists gaan geven, ja hij moet gaan scoren maar voetballend en technisch is hij de beste speler momenteel, hij is de enige speler die kan versnellen en uitstellen.. En Eriksen was beter die scoorde zelfs in het begin af en toe en had sowieso steekpassjes al gingen ze toen nog bijna nooit goed.. Serrero word wel onderschat vind ik, zou alleen als de Boer zijnde hem verplicht elke dag extra afwerk oefeningen laten doen..

2 oktober 2014 om 09:18

Meen je dat nou? Hij was bij far de beste ajacied die wedstrijd..

2 oktober 2014 om 09:28

World, ik hoop het. Ik heb niks tegen hem, maar hij komt vreselijk tekort. Te weinig creativiteit, geen eindpass,geen fysiek te weinig goals En assists.

2 oktober 2014 om 09:30

Hij heeft helemaal gelijk, jullie zouden hem zo mogen hebben van mij. Komt op ieder vlak tekort, vooral qua eindpassing, creativiteit, fysiek, en assists en scorend vermogen. Zolang bij Ajax, maar heeft zich amper ontwikkeld.

2 oktober 2014 om 11:46

De beste Ajacied by far was toch echt davey Klaassen. Techniek en drive. Op geen foute keuze kunne betrappen en nauwelijks balverlies. Die is echt weer zijn vorm aan het herpakken.

2 oktober 2014 om 16:14

Ik heb het niet zo op Serero, omdat hij heel veel balverlies leidt, ontzettend klein is en totaal niet lekker passt, veel ballen achter de man of zacht. Het vervelendste vind ik echter zijn manier van opendraaien. Of hij draait totaal niet open en gaat lopen kloten in een veel te klein veld of hij draait naar de verkeerde kant. Als hij, incidenteel, goed draait, speelt hij zo'n pisballetje.

2 oktober 2014 om 16:23

Onmisbaar?? Serieus?? Keek bijv naar de wedstrijd tegen NAC, Klaasen speelt op de positie van serrero en kijk even hoe geweldig Klaasen was. Strooide met passen waar jeje vingers bij aflikt. Het inzicht die klaasen heeft zal serrero never en ook echt never hebben. De Boer blijft te lang vasthouden aan bepaalde spelers die een onvoldoende scoren. Zelfs een Schone op links mid is beter als serrero, zoveel meer mogelijk heden en dan alsnog zo blijven spelen.

Zoals ik al had voorspeld.
Ajax stelt europees helemaal niets meer voor.

2 oktober 2014 om 07:56

Huhh Einstein?! Nee helaas niet veel. Gelukkig nog wel qua club en opleiding.
Meedoen , doen alleen de clubs in dikke schulden, oliesjeiks e.d en andere grote clubs in duurbetaalde competities. Jij schilderd t af alsof alleen Ajax, als Nederlandse club niets voorstelt in Europa. Geen onderbouwing, alleen een provocerend zinnetje. Ach laat ik me toch uit de tent lokken..moet ik niet doen. Zonde van mn vrije (vroege )ochtend.

2 oktober 2014 om 08:23

onderbouw het tenminste dan wel een beetje, nou roep je maar gewoon wat.

2 oktober 2014 om 11:30

Nee ik roep niet zomaar wat. Er was hier gisteren een discussie over ajax-zwolle. Waarvan veel ajaxieden zeiden dat ze wel eventjes met een hoge score over zwolle heen zouden lopen. En dat ze gisteravond ook makkelijk zouden winnen!!!? Die arrogantie kan ik niet tegen. In het verleden was ajax echt goed, maar die tijden zijn lang voorbij. Ook andere nederlandse clubs hebben europees niets meer te vertellen. Kijk dromen mag natuurlijk naar blijf realistisch en blaas niet zo hoog van de toren.

2 oktober 2014 om 08:39

Paulnr1, bedankt voor je comment. Wat een inzicht heb jij. Moet je wat mee gaan doen man!

On: Het grootste probleem met Serrero is dat hij te weinig beslissend is voor de positie waarop hij speelt. Je moet op die positie met enige regelmaat iemand alleen voor de keeper zetten met een steekbal, en je moet zelf zned een doelpuntje meepikken. Als ik hem zie schieten krijg ik altijd het idee dat het met zijn verkeerde been is. Geen enkele kracht achter z'n schot.
Hij wordt gewaardeerd door zijn harde werken en zijn belangrijke rol in het positiespel. Ik denk dat Andersen nog wel eens op zijn positie kan komen te spelen, en kishna (of tzt Fischer) op de linker vleugel.

2 oktober 2014 om 09:32

Helemaal met jou eens, Serrero komt volledig tekort. Zou die Anders idd willen zien op zijn positie.

Mag die Serero wel. Een keiharde werker, snel in beweging, zit er altijd tussen met een voet. Fysiek niet sterk maja, kijk zn lengte.. ook voor hem geld, extra oefenen op afwerken op doel.
Bal had erin gemoeten ja, maar dat is wel t laatste wat ik van hem verwacht, en het eerste wat ik van Sightorsson verwacht. Vooral zn eerste kans... Grrrfbbrrdmmmme

Mag die Serero wel. Een keiharde werker, snel in beweging, zit er altijd tussen met een voet. Fysiek niet sterk maja, kijk zn lengte.. ook voor hem geld, extra oefenen op afwerken op doel.
Bal had erin gemoeten ja, maar dat is wel t laatste wat ik van hem verwacht, en het eerste wat ik van Sightorsson verwacht. Vooral zn eerste kans... Grrrfbbrrdmmmme

Ik heb het gevoel bij Serero dat hij in zijn benen kracht te kort komt. Voor bijvoorbeeld een hard schot of een hoge voorzet. Verder vind ik het wel een onwijs nuttige speler goed in de combinatie. Zit er ook vaak nog ff irritant tussen voor de tegestander. Maar zie in de toekomst toch Andersen die positie bekleden.

Die misser paste precies in de wedstrijd die hij speelde, zwak in passing, hard werken om zijn eigen balverlies te compenseren, verkeerde keuzes.

Dit is nou typische het gebrek van serrero.
Hele goede voetballer maar zijn passing is niet heel best en heeft geen scorend vermogen.
Gaf zo een bal aan eriksen klaassen de jong andersen schøne en hij zit 9 van de 10 keer.
Maar ja dat is achteraf.

Serrero is niet van het niveau dat ajax nastreeft, punt.

Ik zie Ajax met Serero niet die volgende stap maken. Spel verdelen is 1, maar ik zie hem nauwelijks goede steekpasses geven. Ik zie liever Andersen op zijn plek, waardoor er ruimte ontstaat voor El Ghazi en Kishna op de flanken. Moet Schone natuurlijk ook teruggeschoven worden naar het middenveld wat ten koste moet gaan van Viergever.

2 oktober 2014 om 11:30

Aanvulling: Zie opstelling. 1e naam is mijn eerste keus.

Cillessen
Van Rhijn
Veltman
Moisander
Boilesen/Vie
Klaassen
Schone
Andersen
El Ghazi
Zivkovic/Mil
Kishna/Fisch

Ajax heeft altijd pech in de Champions League. Nooit eens zullen wij in de laatste minuut winnen.

De echte voetballiefhebber heeft allang gezien dat de klasse er vanaf druipt bij Andersen en het word nu hoog tijd dat hij nu op het middenveld gezet word en het liefst al tegen PEC Zwolle. Ik heb grote respect voor het harde werken van Serero maar een spelverdeler met voetbalinzicht zal hij nooit worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren