Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Transfervrije Brama krijgt tweede optie in top vier van Eredivisie

Laatste update:

Wout Brama is sinds eind vorig seizoen transfervrij en wil graag naar een buitenlandse club. De belangstelling van buiten Nederland is echter gering en het is de vraag, welke club de middenvelder eens gaat oppikken. Van PEC Zwolle was reeds bekend dat het de komst van Brama wel ziet zitten, maar nu is er volgens Voetbal International nog een tweede gegadigde: sc Heerenveen.

/

De ploeg van Dwight Lodeweges doet het voortreffelijk in de eerste weken van het seizoen. Na de overwinning op PSV van afgelopen zondag rukten de Friezen op naar plaats vier, slechts een punt achter PSV, Ajax en PEC. De technische staf lijkt in de 28-jarige Brama, die nooit voor een andere club uitkwam dan FC Twente, een interesse toevoeging te zien voor de spelersgroep.

De middenvelder tekent naar verwachting deze week al ergens een contract. Er is volgens het weekblad ook belangstelling van één buitenlandse club, maar om welke vereniging het gaat is niet duidelijk. Brama heeft flink wat ervaring op de Nederlandse velden: hij speelde al 231 wedstrijden in de Eredivisie, werd landskampioen met FC Twente en speelde in de Champions- en Europa League. Zijn laatste duel speelde hij ruim vijf maanden geleden, op 27 april.

Voor welke club zou jij kiezen, als je Wout Brama was?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Pec speelt toch mooi voetbal waar Brama een voorbeeldfiguur kan zijn. Het zou een goede stap voor hem zijn.

1 oktober 2014 om 11:35

Zwolle heeft Rienstra al, zou niet weten wie Brama uit de basis moet spelen bij Zwolle. Bij Heerenveen lijkt er meer plek voor hem, al zou ik ook niet gelijk weten voor wie dat moet zijn. Brama staat nu al zo lang stil, dat hij sowieso genoegen moet nemen als bankzitter.

1 oktober 2014 om 11:40

Brama is een betere speler dan de Roon of van den Berg. Plek zat dus.

1 oktober 2014 om 11:42

Sorry maar Brama is wel beter dan de rest van de middenvelders van Zwolle..

1 oktober 2014 om 11:47

Ik heb toch liever bijvoorbeeld een Rienstra en Drost dan Wout Brama.

1 oktober 2014 om 11:53

Nee sorry, vooral na zo lang stilstaan weet je gewoon niet wat je nog aan Brama hebt. Saymak, Drost en Rienstra doen het gewoon zeer goed.

1 oktober 2014 om 11:55

Misschien beter als De Roon, maar van den Berg is een klasbak die alleen moet werken aan zijn mentaliteit (die overigens goed is, behalve als hij over de scheef gaat door die mentaliteit, dun lijntje ).

Er is dus meer plek bij Heerenveen, maar een basisplek, weet ik nog niet. Brama staat echt al heel lang stil.

1 oktober 2014 om 11:55

Dat klopt maar bij blessures hebben we gelijk een probleem.
Wat mij betreft is Brama van harte welkom bij Pec.
Het wordt overigens wel tijd dat hij knopen gaat doorhakken.

1 oktober 2014 om 11:57

@ new trafford

Sorry, maar Brama is over zijn hoogtepunt heen en gaat zeker niet wat toevoegen aan dit PEC Zwolle. Een speler zoals hij is bovendien niet de goedkoopste.

1 oktober 2014 om 12:02

Ja hij is zeker welkom in Zwolle, echt wel. Maar een basisplaats lijkt me er niet in zitten voor hem en aangezien hij liever naar het buitenland gaat of zekerheid wilt, lijkt me de transfer van de baan. Hij moet echt genoegen gaan nemen met een plekje op de bank. Maar voor de breedte, zeker!

1 oktober 2014 om 12:15

Wow sorry maar je begint nu wel een beetje hoogmoed te krijgen.. Brama is welkom in elk team in de Eredivisie, al betwijfel ik het voor Ajax en Psv. Maar zeker voor Zwolle is het gewoon een goede speler.

1 oktober 2014 om 12:32

Ik zeg ook nergens dat hij geen goede speler is, ik zeg alleen dat hij lang stil staat en dus genoegen moet nemen met een plekje op de bank. Lijkt me allemaal erg logisch en vrij simpel om te begrijpen. Het heeft ook niks met hoogmoed te maken, aangezien ik Brama niet ben.

En als je het spel van Zwolle of Heerenveen bekijkt en hun positie nu op de ranglijst, dan zal een speler die al een ruime tijd niet speelt en terugkomt van een blessure het beter doen dan de spelers die nu de kar trekken?

Voor elk team een goede speler, buiten de standaard topclubs, maar een basisplek lijkt me redelijk ver weg na zo'n tijd niet spelen.

1 oktober 2014 om 12:50

@crimz De Roon is aanvoerder van Heerenveen. Een echte dragende kracht die gister zelf nog aangaf dat hij het spel moet bepalen van zijn team. Hij bespreekt in de voorbereiding uitgebreid de opties met de technische staf en moet in het veld reageren op veranderingen bij de tegenstander. Lijkt me niet dat Brama zo'n jongen even uit de basis speelt.

Brama erbij voor de breedte lijkt me niet verkeerd. Maar een basisplaats lijkt me niet.

1 oktober 2014 om 13:56

Ja ik ben het er mee dat de Roon een gewaardeerde kracht is, Brama kan misschien voetballend beter zijn, maar zou gewoon moeten banken dan. Een fitte aaanvoerder speel je er niet zo maar even uit, vooral niet na zo lang stilstaan.

En het was niet verkeerd bedoeld van de Roon, ik ben gecharmeerd van die jongen, redelijk jong, toch al een dragende kracht en klankbord in het veld. Maar voetballend is hij niet de beste, gelukkig compenseert hij dat aspect door wat je aangeeft.

1 oktober 2014 om 15:29

Saymak vertrekt misschien dus dan zou dit een goede vervanger zijn imo.

1 oktober 2014 om 15:50

Mevrouw Rienstra kan hij zo uit de basis spelen, dat is zeker. Maakte bij Heracles veel fouten en is te zacht.

1 oktober 2014 om 18:30

Ik begin zo langzamerhand te denken dat we de broer van Rienstra gehaald hebben, als ik de verhalen van zijn Heracles tijd hoor. Ik weet niet wat jullie met hem gedaan hebben, maar hij draait meer dan prima op het middenveld bij Zwolle.

1 oktober 2014 om 23:39

Wij hebben prima plek voor hem naast Rienstra op het middenveld. Momenteel speelt saymak vaak op die positie maar dat blijft eigenlijk een buitenspeler. Ik zie het best zitten hoor, Brama bij pec.

2 oktober 2014 om 11:12

Saymak is alles behalve een buitenspeler. Daar mist hij snelheid en inzicht. Hij rendeert juist nu goed op het middenveld, alleen moet hij nu werken aan zijn verdedigende taken. Maar zoals Jans ook al aangaf, Saymak is een middenvelder, geen buitenspeler.

1 oktober 2014 om 14:53

Als Brama geen gezichtsverlies wil lijden moet hij gewoon ergens over de grens gaan spelen. Heerenveen en Zwolle leuk maar dan bevestigd hij wel dat Woutje behoorlijk misgekleund heeft.

Blijft vreemd dat Twente Brama niet gewoon contracteerd, nu het hem niet gelukt is om een leuke uitdaging in het buitenland te vinden.
Zo'n ervaren clubman met zo'n staat van dienst laat je toch niet lopen ?!

1 oktober 2014 om 11:34

Is het niet zo dat hij zelf een beetje klaar is met FC Twente of heb ik dat verkeerd begrepen?

1 oktober 2014 om 11:38

Ze hebben hem meerdere malen een contract aangeboden, welke hij steeds heeft geweigerd omdat hij zo graag naar een buitenlandse club wilde. Op een gegeven moment houdt het dan ook een keer op voor FC Twente, vind dat ze het prima hebben gedaan zo.

1 oktober 2014 om 11:45

Volgens mij kunnen ze hem nu gewoon weer contracteren. Dom dat ze dat niet doen. Ze kunnen zijn ervaring en kwaliteiten erg goed gebruiken is al gebleken.

1 oktober 2014 om 11:58

Probleem is dat Wout niet voor een lager contract wil blijven.

Met Ebecilio, Mokotjo, Ziyech, Gutierrez en Eghan zit Twente al goed in de middenvelders.

Wanneer Guttierez weer fit is zal Brama 4e keus zijn achter hem en Ebecilio en Mokotjo.

Staat van dienst of niet.... De beste speelt en dat zal Brama niet zijn en je gaat een speler voor de breedte (die een jaar bijna niet heeft gespeeld) geen dik contract voorleggen.

(edit: typo)

1 oktober 2014 om 12:18

Ja al goed in de middenvelders. Dat klopt wel maar alleen Guttierez kan tippen aan het niveau van Brama. Brama is beter dan Ebecilio en Mokotjo.

Waarom zou hij dan wel naar een club als Zwolle of Heerenveen gaan. Die bieden hem zeker niet het contract aan wat hij bij Twente verdiende.

1 oktober 2014 om 12:39

Nadat Twente meerdere keren een contract heeft aangeboden, hebben ze Mokotjo aangetrokken. Brama zou dus ook geheel overbodig zijn en een extra last op onze net ingekorte loonlijst (net als Engelaar overigens). Het was de vraag zelfs of Twente er wel toestemming voor zou krijgen ivm de cat 1 klassering (zie ook waarom het weken duurt bij Engelaar).

Ik vind het daarom logisch dat Twente niet het onderste uit de kan gaat/kan halen om Brama een zoveelste contract aan te bieden. Uiteraard is het contract van Engelaar compleet onlogisch in deze.

1 oktober 2014 om 13:35

En nu ook Engelaar er nog bij

1 oktober 2014 om 13:57

@deveste,

Ik hoop toch dat je dit cynisch bedoeld, jij zegt Brama beter dan Mokotjo en Ebecilio?? als je dat echt meent, heb je er echt geen kijk op, brama tikkie breed tikkie teug, altijd in de tegenstander draaien, altijd balverlies met man in de rug, tegen de motor aanjagers Mokotjo die veruit de meeste passes in de eredivisie verstuurd en die komen ook nog eens aan, en zijn meestal aanvallend, en Ebecilio de Box to Box speler, die verdedigend en ook aanvallend zeker meer brengt dan Brama, scoort in 1 seizoen meer dan Brama zijn hele carriere, Brama heeft lang kunnen profiteren van Topspelers om hem heen waarvoor hij het vuile werk opknapte, maar nu hij zijn eigen boontjes moet doppen, en dus zelf een taakgerichte voetballer moet zijn valt dat allemaal flink tegen, en afgelopen seizoen niet gespeeld door die hielblessure breekt hem nu helemaal op, Wout bedankt maar Fc Twente is hem volledig ontgroeid.

1 oktober 2014 om 14:19

@ fctexper
Rutten,mcclaren,preudhomme en Adriaanse hadden er zeker ook geen kijk op ....?
Brama won alles wat er nationaal te winnen viel en kon presteerde ook nog eens goed in de El en CL.
Dus ik denk, ook gezien de huidige prestaties, dat jij (en schreuder) er juist geen kijk op hebben....

1 oktober 2014 om 22:26

@fcexper.

Brama zou zeker door zijn ervaring en inzicht nog zeer waardevol zijn voor het huidige Twente. Met name Ebecilio is regelmatig zijn directe tegenstander kwijt die hierdoor kan scoren. Ook zondag tegen Utrecht weer.

Brama is veel slimmer en kan de andere spelers sturen. Op dit moment is hij nog beter dan Moktjo en Ebecilio.

1 oktober 2014 om 11:42

twente heeft hem 2 of 3 keer een aanbieding gedaan, een keer is het klaar.

1 oktober 2014 om 11:46

Waarom blijf je dit toch elke roepen. Brama wil niet blijven. Hij weet dat als hij nu bij Twente zou blijven dat hij nooit meer wegkomt. Dus het ligt helemaal niet aan Twente, hoewel die nu ook niet meer geïnteresseerd zijn. Het is Brama's keuze om niet langer te blijven.

1 oktober 2014 om 14:32

Nee hij wil liever naar zwolle of hveen....onzin natuurlijk.
Ik begin er over omdat ik bij de wedtrijden van twente me dood erger aan het enorm onvolwassen, naieve en niveau wissellende spel. En omdat er zonder Brama geen sleutelwedstrijd meer word gewonnen.

1 oktober 2014 om 15:36

Nee. Hij wilde naar het buitenland. Dat is toch al lang bekend.
Nu dat niet gelukt is zou Twente voor hem wel weer een optie zijn. Maar nu is Brama geen optie meer voor Twente En blijven blijkbaar Heerenveen en Zwolle over. Gegokt en verloren voor Wout.

1 oktober 2014 om 14:03

Wout heeft altijd last gehad van zelf overschatting. De reden dat hij niet terug gaat naar Twente is door anderen hier al toegelicht.

Deze zelfde Wout was in feb 2010 van mening dat hij beter was dan Van der Wiel (op rechtsback). Heerlijk die Wout´jes van deze wereld.. Gister avond gaf Gregory de assis op de 3-1 tegen Barca.. en Wout zat op de bank voor de TV, zonder werkgever.

Het probleem is vooral Wout zelf.

1 oktober 2014 om 14:37

Sterk verhaal. Hij heeft nooit RB gespeeld.

1 oktober 2014 om 16:44

@ Thomastrein: Het lijkt erop dat je in de war bent met Ronnie Stam. Maar die vergeleek zichzelf meer met Heitinga dan met Van der Wiel in oktober 2009.

2 oktober 2014 om 09:59

EH Nee! Staatsen, hij heeft 1. wel degelijk even rechtsback gespeeld
en 2. Hij heeft t.o. NOS gezegd.

Dus maak jezelf niet belachelijk en trek je voorbarige ´duime-scorende´ post maar even terug..

2 oktober 2014 om 10:01

Nee totaal niet in de war. Want - ik werd er zo boos van namelijk - vriend Wout zei het met zijn grote bek voor de tv.. (nos). Wout is vol van zichzelf.. Dat is geen nieuws. Maar dat hij dat durfde te zeggen, was voor mij de start van de ´anti-Wout´ campagne.

En dat niet zo snuggere Staatsen beweert dat hij nooit Rback heeft gespeeld, duidt er maar weer op dat het geheugen van velen net zo beperkt is als dat die van een oude pc met 128 mb Ram.

Ik zou dat doen als ik hem was. Absoluut een aanwinst voor sc Heerenveen en voor hem een leuke stap. Iets nieuws, leuk team, goede trainer, niet te ver van zijn huis vandaan....

Bij PEC zou hij toch al snel het verschil kunnen maken en kunnen opvallen! Maar tevens ook kunnen genieten van de mooie flow die de club nu meemaakt.

Naar Heerenveen zou ik zeggen

Met Rienstra hebben we al een prima speler voor zijn positie, misschien iets voor de bank.

Ik zou het heel erg raar vinden wanneer Brama voor een andere club in Nederland speelt, dan Twente. Ik krijg eigenlijk een beetje een misselijk gevoel bij dit idee. Hij heeft groot gelijk, maar ik kan het denk ik niet zo goed aanzien. Hij heeft altijd keihard gewerkt voor Twente, klaagde nooit, en was een echte professional. Hopelijk vind hij alsnog een club in het buitenland.

1 oktober 2014 om 11:46

Hopelijk contracteert twente hem alsnog...

1 oktober 2014 om 11:49

Met de komst van Engelaar lijkt mij dit uitgesloten..

1 oktober 2014 om 12:41

Ik denk ook dat Brama graag wil spelen en niet 3de in de pikorde wil zijn achter Mokotjo en Guttierez.

1 oktober 2014 om 14:39

Brama speelt altijd heeft de geschiedenis ons geleerd. Onder elke trainer

1 oktober 2014 om 15:39

Totdat er vervangers werden gehaald voor Wout die niet wilde bijtekenen en in het vliegtuig zou stappen. Ik zie op het huidige middenveld geen speler die plaats zou moeten maken voor Brama.

1 oktober 2014 om 16:13

Jij ms niet, maar iedere succesvolle twente trainer zette Brama op het middenveld...

PEC Zwolle heeft al aangegeven dat de kans dat Brama daadwerkelijk komt heel klein is.

1 oktober 2014 om 11:45

Omdat Zwolle Brama niet nodig heeft? Omdat Brama geen trek heeft in Zwolle? Weet jij de reden?

1 oktober 2014 om 11:54

Omdat we betere middenvelders hebben.

1 oktober 2014 om 18:31

Omdat Brama redelijk duur is, en hij denk ik ook liever ergens anders heen wil.

Zou echt heel erg verbaasd zijn wanneer Brama voor een andere club in Nederland gaat spelen. Brama zou ook bij Ajax en Twente in de basis staan.

Denk dat het binnenkort een middenmoter in Duitsland word die het seizoen slecht is begonnen.

1 oktober 2014 om 17:23

Ik wil je graag ongelijk geven, maar ik betwijfel inderdaad of Viergever beter is.

Welkome aanwinst voor Heerenveen en met zijn ervaring zou het middenveld er alleen maar op vooruit gaan. De posities op het middenveld zijn bezet, maar met een vd Berg in de gelederen, is er wel enige onzekerheid over de samensteling elke wedstrijd. Bovendien vind ik van alle linies het middenveld het magerst bedeeld.

Ik kan me niet voorstellen dat Brama tekent bij Zwolle of Heerenveen, zou voor beide clubs een geweldige aanwinst zijn maar dan wijs je niet eerst Twente en Feyenoord af om vervolgens voor één van deze clubs te tekenen. Woutje wil naar het buitenland, het is dan ook aannemelijker dat hij voor deze club kiest.

1 oktober 2014 om 12:57

Woutje wil inderdaad naar het buitenland. Echter hebben niet de juiste clubs zich gemeld. Daarom moet hij het nu doen met Heerenveen en Pec.

1 oktober 2014 om 13:01

Hij kan nog steeds naar het buitenland, er is ook een buitenlandse club in hem geïnteresseerd.

1 oktober 2014 om 14:00

Klopt, heeft ie vrijdag nog aangegeven. Echter is dit niet de club waar hij op zat te wachten.

1 oktober 2014 om 14:32

Geen idee, ik meen begrepen te hebben dat het een serieuze optie was. Brama wacht gewoon te lang dan blijft er weinig te kiezen over. Hij had ook bij Feyenoord kunnen spelen, nu is de keuze in Nederland beperkt tot Zwolle en Heerenveen.

Het zal wel Heerenveen worden, al is het alleen al om de centen. Als hij veel wil voetballen, zou ik naar PEC gaan. Een middenveld met een blok Rienstra-Brama zie ik wel zitten, met daarvoor Thomas-Drost-Saymak.

1 oktober 2014 om 12:54

Heerenveen betaald na de financiële bezuinigingen ook niet veel salaris meer hoor.

Het top talent Ziyech kreeg bij zijn contract aanbieding ongeveer €150.000,- per jaar aangeboden... Brama zat bij Twente op het 3 à 4-voudidge daarvan...

Zowel bij PEC als Heerenveen zal het geen vetpot zijn. Wanneer hij naar een Kazachstaanse topclub of naar dergelijke competities gaat verdiend hij lachend 8 ton.

Dus de vraag is.. is het een liefhebber of gaat hij voor het geld?

Ik gun hem dat wel..liefst een buitenlandse club voor hem. Ben benieuwd welke club t is

Raar dat hij tot op heden nog nergens heeft getekend, zijn de financiële eisen van Brama dan zo hoog? Is voor elke ploeg in de eredivisie wel bruikbaar. Had Ajax dit geweten dat hadden ze beter Brama kunnen aantrekken als Viergever, zeker als je kijkt naar de positie waar Viergever nu zijn minuten maakt. Maar Viergever is jonger en daar kan nog wat op verdiend worden....

1 oktober 2014 om 13:08

Het zijn denk ik niet financiële eisen in het bijzonder. Ten eerste wil Brama natuurlijk eens kijken hoe de wereld er buiten Nederland uit ziet. Maar daarnaast denk ik dat hij ook graag kans wil maken op een basisplaats.

Die gast kan het toch niet verleerd zijn na een blessure.

Ik hoop dat Frank, Viergever nu op de plek van Boilesen gaat zetten, want ik wordt gek van die gozer. Gister ook weer een paar van die ballen dwars door de as richting Veltman. Ging gelukkig nu net goed.

Zimling, met al het respect zal na Nec best wel vooruit gegaan zijn... maar Brama heeft Champions League ervaring, heeft in een kampioenenploeg gevoetbald... die moet toch meer van waarde kunnen zijn dan Zimling!??

Voor de breedte van de selectie zou Brama een prima aanwinst zijn voor Heerenveen. Hij zal echter zelf ook wel in de gaten hebben dat hij alleen maar speeltijd krijgt als er één van de huidige middenvelders geblesseerd of geschorst is. En of hij daar nu zo'n trek in heeft? Zal dus wel niks worden wat een overgang naar Heerenveen betreft.

Lekker naar Zwolle gaan zou ik zeggen. Ambitieuze en mooie club.

Brama is meer dan welkom, als hij zin heeft om financieel wat concessies te doen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren