Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘De sfeer ontbreekt, de fans zien niet in dat dit een topwedstrijd is’

Laatste update:

Paul Scholes is niet de eerste (oud)voetballer die zich verbaast over de sfeer tijdens de Europese duels van Manchester City. De oud-speler van Manchester United is van mening dat de fans van the Citizens voor een speciale sfeer tijdens Europese avonden moeten zorgen, zoals op Old Trafford en Anfield. In de optiek van Scholes is daar in het Etihad Stadium geen sprake van. Ook Rio Ferdinand zette dinsdagavond op Twitter vraagtekens bij de beleving van de City-fans.

/

Scholes vond het maar raar dat het stadion een half uur voor aanvang nog vrijwel leeg was. “De fans moeten achter het team staan. Ze moeten voor een speciale sfeer zorgen”, zei de commentator van ITV in aanloop naar het Champions League-duel met AS Roma (1-1). “Ik had de eer om op Old Trafford te spelen en de voetballers onderling hadden het altijd over de speciale sfeer op dinsdagavond. Dat begint al als je met de warming-up bezig bent.”

“Maar het is nu kwart over acht en ik zie overal lege stoelen. Die typische Europese sfeer ontbreekt. En dat is niet het geval als je naar Old Trafford gaat, of naar Liverpool of naar Chelsea.” Scholes vraagt zich af of de supporters niet beseffen hoe bevoorrecht ze zijn. “Ik denk dat ze niet inzien dat dit een topwedstrijd is. Ze hebben het team, ze hebben absoluut de spelers, ze hebben de kwaliteit, maar beseffen de supporters dat ze ontzettend blij moeten zijn met deelname aan deze competitie? Ik denk het niet.”

Ferdinand was ook kritisch op de fans van Manchester City. “Hoeveel lege stoelen zijn er overigens bij het duel tussen Manchester City en AS Roma?", vroeg de verdediger van Queens Park Rangers zich af. "Een topwedstrijd in de Champions League en de supporters kijken liever thuis naar Ramsay's Kitchen of iets anders. Om wat voor reden willen ze het stadion uitbreiden. Of voor wie???”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

FC Twente heeft het zelfde

1 oktober 2014 om 07:58

Want Twente speelt ook echt Champions League?

1 oktober 2014 om 08:05

Nee die spelen zelfs al jaren geen Europa League meer.

1 oktober 2014 om 08:03

Met top wedstrijden, of met wedstrijden in de EL wat Twente zelf niet interesseerde.

1 oktober 2014 om 08:17

Bij Twente valt me op dat ze de laatste jaren sws minder aanhang hebben dan normaal. Verdomd veel lege stoeltjes. Ik kom uit het oosten en zit pak weg 10 minuten van het stadion af. Laatste keer toen ik er was geweest was 5 jaar geleden en toen zat het bomvol en kon je de sfeer nog redelijk noemen(vergelijk ik het met Feyenoord dus ben niet objectief daarin) vorig jaar een paar wedstrijden meegepakt door een kennis van me maar het viel me vies maar dan ook vies tegen. Zonder

1 oktober 2014 om 08:36

Onder Preudhomme waren de wedstrijden nog leuk. Daarna kwam clean shit met balletje breed voetbal.

1 oktober 2014 om 08:38

Moet geen reden zijn om niet te gaan toch?

1 oktober 2014 om 08:51

Sinds de uitbreiding heb je veel nieuwe supporters. Die zijn nog niet zo trouw, dat moet groeien. Dat lukt alleen met attractief voetbal, niet met resultaat voetbal waarbij het resultaat miniem is.

1 oktober 2014 om 09:11

Neenee niet sinds de uitbreiding.. sinds ze kampioen zijn geworden maar die druipen ook langzaam weer af..

1 oktober 2014 om 09:51

Eerste uitbreiding in 2008 naar van 13.500 naar 24.000. Kampioen in 2009 -10.
Preudhome in 2010-11. De 2e uitbreiding later in oktober 2011 naar 30.000.
Na 2011 werd de EL niet meer serieus genomen en werd er op resultaat gespeeld.. 2013 geen EL plaatsing en dit jaar verspeeld.
Er is wel een wachtlijst en niet iedereen zal altijd aanwezig zijn in het stadion.

1 oktober 2014 om 09:20

Onzin. In de belangrijke wedstrijden is er altijd een geweldige sfeer. Misschien is er te lang geen belangrijke wedstrijd geweest dat je je het niet meer kan herinneren. Volgens mij was de laatste belangrijke wedstrijd tegen Bursaspor.

Qarabaq is een nietszeggende tegenstander, ongelovelijk dat ze daar niet met 2 vingers in de neus van hebben gewonnen.

1 oktober 2014 om 12:19

Als ik terugdenk aan quarabag dan krijg ik weer een vlaag van irritatie te verwerken jegens fc twente.

Klopt als een bus deze woorden. Maar dat heb je met die clubs die puur door geld de laatste jaren succesvol zijn geworden, die hebben niet een grote fanschare maar successupporters die pas 3 a 4 jaar fan van City zijn geworden.

1 oktober 2014 om 08:04

Chelsea speelt nu al jaren mee in de top, City pas een paar jaar

1 oktober 2014 om 08:15

Omdat wellicht de gemiddelde Chelsea supporter gewoon meer geld heeft.

1 oktober 2014 om 09:27

De tickets voor City zijn erg goedkoop. Stukken goedkoper dan voor Chelsea, Arsenal, United of Liverpool.

1 oktober 2014 om 08:03

Dat geldt niet voor PSG, ook een club die door het geld groot is geworden. Fantastisch sfeer gister.

1 oktober 2014 om 10:21

Psg is altijd een grote club geweest. Alleen het had mindere periodes. Lyon was toen de beste en nu zijn de rollen omgedraaid

1 oktober 2014 om 10:55

PSG is de enige club in Parijs, een wereldstad met meer dan 10 miljoen inwoners. Zelfs Beyoncé dook op voor de match. Dan krijg je een stadion wel vol, Barcelona is nog net een trapje hoger dan AS Roma.

1 oktober 2014 om 22:45

Er zitten veel meer betaald voetbalclubs in Parijs alleen in lagere divisies, maar die trekken ook supporters. Daarnaast heeft Parijs bij lange na niet meer dan 10 miljoen inwoners. Parijs is kleiner dan menigeen denkt.

1 oktober 2014 om 08:04

Het is dat clubs zoals Man United geen vreemdeling als voorzitter hebben, er ook geen bakken geld in stoppen en absoluut geen successen hebben behaald waardoor ze successupporters hebben aangetrokken.

Oh wacht even...

1 oktober 2014 om 08:13

Lol please, voorzitter die veel geld instopt bij Manchester United? Ga je research doen

1 oktober 2014 om 09:22

De eigenaren van Manchester United hebben die club juist in een kut situatie geduwt. Door de club over te nemen en hun schulden op de balans te laten zetten.

1 oktober 2014 om 09:28

Daarentegen,

Dat is gewoon perceptie.

Als ze straks de club verkopen, dan krijgen ze ook minder voor die club, die is immers minder waard.

En echt ongebruikelijk is het niet wat ze gedaan hebben.

1 oktober 2014 om 11:28

@iedereen komt.

De club is minder waard ? Waar heb je het over ? De Glazers hebben United gekocht met een lening en die lening overgezet naar de club. Vervolgens hebben ze met inkomsten verdiend met United die lening afgelost. Dus ze hebben United in principe voor noppes gekocht. De club is juist gigantisch veel geld waard. Wanneer bovenstaande niet was gebeurd en de inkomsten voornamelijk waren gebruikt voor versterking vd selectie had de wereld er heel anders uit gezien.

Niet echt ongebruikelijk ? Volgens mij is het bijna uniek. Heb je nog meer voorbeelden van eigenaren die het op deze manier geregeld hebben ? Volgens mij zijn andere eigenaren juist altijd bakken met geld kwijt aan hun club i.p.v dat ze er honderden miljoenen euro's mee verdienen

Aan jouw reactie te zijn had je geen enkel idee van deze constructie of heb ik het mis ?

on topic. Toen city gedegradeerd was , meerdere malen zelfs. Bleven er altijd gigantische aantallen supporters de tribune bevolken. Dus er lijkt me weinig mis te zijn met de loyaliteit vd supporters.

1 oktober 2014 om 11:39

Bago,

Dat is zeker niet uitzonderlijk zo'n constructie. Ook zijn er soms varianten:

U koopt een bedrijf dat x cash geld op de rekeningen heeft staan.

Na de overname keer je dividend uit, zodat er van dat x bedrag minder op de rekening staat.

Roland Duchâtelet heeft dit met Standard bv. gedaan.

Maar op dat absolute moment is het bedrijf wél minder waard. Dat het nadien terug in waarde kan stijgen, dat is een andere zaak.

U vergeet iets héél belangrijks: de club is van hen. Voor hen zijn dat vestzak-broekzak operaties.

1 oktober 2014 om 08:17

Say what...??? City heeft een extreem loyale aanhang. Sterker nog City is qua populariteit gewoon de eerste club van Manchester. Dat was ook zo in de League One. De club is niet Engels meer maar de fans passen bij zo'n grote club.

1 oktober 2014 om 14:44

Onzin. Fabeltje. Sprookje.

Bron aub...

1 oktober 2014 om 15:02

Het zal niet vol hebben gezeten. Maar echt meetmateriaal hebben we ook niet wat er met clubs als United gebeurd als ze degraderen. Leeds, Nottingham Forest, spelen tegenwoordig voor halflege stadions. Terwijl ze vroeger toch grootmachten waren.

1 oktober 2014 om 08:45

Je weet dat city dè club van manchester is he?het grootste gedeelte van manchester is fan van city, dit was al zo toen ze nog geen rol van betekenis speelde. United is de club voor veel mensen buiten manchester.

Overigens heb je wel gelijk over city fans buiten manchester/engeland. Dit zijn voornamelijk successupporters

1 oktober 2014 om 14:44

Onzin...bron aub

1 oktober 2014 om 11:06

Cyberize je zegt alleen maar onzin jij, city heeft genoeg supporters. Manchester City is de volksclub van Manchester, Man Utd komt oorspronkelijk niet eens uit Manchester. City heeft echt wel genoeg fans.

Best apart dat Ferdinand al zo veel op tv becommentarieert en analyseert. Hij is momenteel nog speler, wat best zeldzaam is.

1 oktober 2014 om 08:11

Deze uitspraken deed die op twitter

1 oktober 2014 om 09:02

Deze uitspraak wel inderdaad, maar tijdens het WK is hij ook veelvuldig op TV en zo ook gewoon op de Britse TV. Ik had er inderdaad even bij moeten vermelden dat ik dit algemener bedoelde.

City is ook meer de club van de gewone man en die heeft het in deze tijden niet gemakkelijk. Dus kan me voorstellen dat voor een flink deel van hen het gewoon allemaal te duur is geworden.

Maar als rijkelijk betaalde (ex-)voetballer leef je in een andere wereld en sta je daar niet bij stil. Dan liever foeteren over het gebrek aan belangstelling.

Hij zou beter respect betonen voor degene die wel komen, want daar zitten er een hoop bij die héél de week een boterhammetje met choco zullen eten om toch een Europese wedstrijd te kunnen bijwonen.

1 oktober 2014 om 08:34

Sluit me er helemaal bij aan, sommige mensen hebben niet door wat het wel niet kost om wedstrijden te bezoeken. Seizoenskaart en dan ook nog de losse kaarten voor de CL en voor sommige de reiskosten die er nog bij komen.

1 oktober 2014 om 09:52

Eerder onderzoek heeft uitgewezen dat United meer seizoenkaarthouders heeft in Manchester, dan City.

1 oktober 2014 om 16:46

Hun stadion heeft ook 30000 plekken meer dus dat is logisch, bedoelde meer dat het gewoon veel geld kost dus ik kan het me wel voorstellen.

Ferdinand is gewoon een gefrustreerd mannetje, hij kan het niet kan hebben dat City wel CL speelt en Man.u niet. Heeft Scholes trouwens wel eens iet positiefs gezegd over City? Die heeft van kleins af aan al meegkregen dar er maar 1 club in Manchester is (voor de rooien dan). Heb gisteren Chelsea gekeken, dus over de sfeer bij City-Roma kan ik niet oordelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren