Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax herpakt zich sterk, dat kan voor PSV een groot probleem worden’

Laatste update:

Een week geleden waren René en Willy van de Kerkof er nog van overtuigd dat PSVlangzaam maar zeker naar een grote vorm toe begon te groeien’, maar na de nederlaag bij sc Heerenveen vraagt de Brabantse tweeling zich toch af of het elftal van trainer Phillip Cocu dit seizoen kampioen wordt.

/

De Eindhovenaren gingen ook de afgelopen twee jaargangen al onderuit in het Abe Lenstra Stadion en daarom hadden de gebroeders Van de Kerkhof verwacht dat de koploper van de Eredivisie extra scherp aan de aftrap zou staan in Friesland. Dat gebeurde echter niet. “Als je in Heerenveen al jarenlang elke keer op je donder krijgt, moet je anders beginnen”, vertelt René van de Kerkhof aan Omroep Brabant.

“Het was weer heel matig, heel zwak. Als een speler er bij hen wordt uitgestuurd, moet je toeslaan”, doelt de oud-international op de rode kaart die Stefano Marzo kreeg. “Maar dit was een totale offday”, vult broer Willy aan, die voort wijst op de nederlagen van NAC Breda en Willem II. “Het is duidelijk dat de Brabantse clubs minder sterk zijn dan vorig jaar. Ajax is zich sterk aan het herpakken. Dat kan voor PSV een groot probleem worden.”

Denk je dat PSV dit seizoen landskampioen wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik blijf erbij dat Cocu niet de man is om ditbteam te motiveren. Als PSV kampioen wordt dan is dat individuele klasse van spelers en niet door de vloeiende aanvals tactiek want die is er niet.

29 september 2014 om 10:40

@ Digennaro

Het probleem ligt naar mijn idee nog steeds bij de technische leiding in de vorm van Marcel Brands. En ook bij de dagelijkse leiding van Cocu. De fout van Brands is een selectie die (verre van) in balans is. Er zijn dusdanig veel "gearriveerde" spelers dat ze zichzelf allemaal al een stap verder voelen dan de rest. Die hebben niet de inzet van een jong broekie die zichzelf wil presenteren en wil door stoten. Niet de wil om 110% te geven als het nodig is. En natuurlijk blijft de verdediging een zorgen kindje. Rekik heeft al een paar keer geluk gehad met dom verdedigen en Bruma blijft ook maar onbehouwen.

De fout van Cocu is dat hij van het team geen collectief kan smeden die voor elkaar door het vuur willen gaan. Willems loopt er als een verkapte vleugel aanvaller bij, Maher weigert 2 stappen extra te zette etc. Het is geen team en zodra het even tegen zit merk je dit gelijk.

Desondanks hebben ze een hele sterke aanval en middenveld en zijn ze gewoon titelkandidaat. Maar dat blijft Ajax ondanks alles ook gewoon. Ajax komt normaliter pas halverwege het seizoen in de flow terecht, als ze dat nu al gaan bereiken dan word het een geduchte tegenstander voor Psv.

29 september 2014 om 11:09

Ik vind Brands echt niet de schuldige. Die heeft het naar mijn mening prima gedaan. Ook heeft hij gewoon geïnvesteerd in de verdediging. Rekik opnieuw gehuurd en die gast van Monaco gehaald. Voor de rest ben ik het met je eens. Cocu zal het team veel meer moeten kunnen motiveren, of misschien zijn die spelers gewoon niet zo goed als we denken. Gini bijvoorbeeld wordt gezien als 1 van de betere middenvelders een leider. Hij moest PSV dragen gisteren en deed dat totaal niet.
Ik moet nu terugdenken aan de tijden van Eriksen @ Ajax. Kreeg volop kritiek over zich heen als hij Ajax een keer niet kon dragen en dat op 19jarige leeftijd. Gini (ouder en veel meer ervaring dan Eriksen destijds) draagt PSV ook niet, maar mag gewoon vrolijk verder. Tsja.

29 september 2014 om 11:27

@ Lee112

Rekik en Bruma kregen er vorig seizoen 45 tegen. En dan gewoon weer dezelfde verdediging neerzetten? Dat is niet investeren in de verdediging. En zeker niet omdat Rekik pas heel laat rond was. ALs je al 3 jaa rop rij de verdediging als pijn punt hebt moet dat een keer door dringen. Met een simpele (te late) huuroplossing van Rekik schiet je niets op. Sterker nog, volgend jaar zit je weer in hetzelfde schuitje. Wat schiet je er dan mee op?

Zanka was een schotje van Brands, nu een verdediger van Monaco die het mag proberen. Rekik die nog een jaar aan mag knoeien. Willems die 0 concurrentie heeft.

29 september 2014 om 13:32

Brands heeft hierin totaal geen blame, dit team heeft een sterk aanval, een middenveld om van te smullen en een redelijke verdediging, en ook al zou de verdediging zo slecht zijn moet je met zo een middenveld gewoon de baas zijn op het veld. En dat is een manko van de trainer, die dit team niet zover kan krijgen. Hoe kan bijvoorbeeld een Ajax met een mindere middenveld wel elke tegenstander de wil opleggen (uitzonderingen daargelaten, Feyenoord)?

29 september 2014 om 13:41

Vorig seizoen ja.
Dit seizoen spelen ze beduidend beter. Ik zeg niet dat ze goed spelen of wat dan ook, maar ik vind ze echt niet zo slecht als vorig seizoen.
De backs daarentegen bakken er niks van. Willems laat constant zijn mannetje maar voorzetten geven en uit zijn rug lopen. Ook Brenet is een verschrikking.
Maar ja Willems is gewoon een talent en die moet zich maar ontwikkelen net als Boilesen bij Ajax die ook fout op fout maakt.

En laten we eerlijk zijn, welke goeie verdediger wilt er nou spelen in de Ed?
PSV investeert in jonge jongens die zich hopelijk goed gaan ontwikkelen.

29 september 2014 om 14:08

@ Lee112

Beduidend beter, ben ik niet met je eens. De statistieken dat PSV meer schoten op doel tegen krijgt dan voor heeft draagt daar ook niet aan bij. Elke keer kwamen ze er door heen en scoorde ze zelf aardig. Maar het kon natuurlijk niet goed blijven gaan en afgelopen weekend kregen ze dan ook volledig terecht de deksel op de neus. De verdediging is nog steeds niet op peil en de versterkingen kwamen veel te laat. En ik twijfel zelfs of het versterkingen zijn. Daarover zo meer.

Boilesen maakt inderdaad fouten maar krijgt het vertrouwen van Frank de Boer, iets wat Frank de Boer al veel vaker heeft laten zien in spelers. Maar er kan zonder problemen Viergever op de linksback geposteerd worden mocht Boilesen dramtisch blijven. Bij PSV is er geen 2e linksback.

Rekik had bijvoorbeeld tegen Ajax zomaar zijn 2e geel kunnen krijgen toen het 1-1 stond na zijn charge op Sigthorson in de 16 meter. Gewoon een voorbeeld maar hij maakt veel vaker zulk soort fouten. Daarna is hij totaal niet ervaren en was de wisselwerking vorig jaar al niet bijzonder. Tenslotte kwam hij ook nog eens te laat want hij heeft de gehele voorbereiding gemist.

Bruma is vrijwel elke wedstrijd wel een keer te kijk gezet dit seizoen. Tegen heereveen wist hij helemaal niet waar hij het zoeken moest.

Ik snap niet waarom PSV niet (veel) daadkrachtiger is geweest richting de verdediging. Wel 5,5 miljoen voor Luuk de Jong neer tellen. Maar je had ook 1,5 miljoen voor Viergever en 2 miljoen voor Botteghin kunnen betalen. Dan had je verdediging de gehele voorbereiding kunnen trainen, ervaren geweest, vastgelegd voor een paar jaar en multifunctioneel kunnen zijn op verschillende posities.

Vorig jaar kon PSV volgens deze 2 broers toch nog de CL winnen?

29 september 2014 om 09:46

Hebben ze dat serieus gezegd?

29 september 2014 om 09:49

Is dat echt zo? Nou, de kans is in elk geval vrij klein dat ze Heerenveen in Europa tegenkomen

29 september 2014 om 10:07

Als je ze een beetje volgt - en dat doe je kennelijk - dan weet je dat de waan van de dag bij hen regeert, in extreme vorm. Vorige week was PSV volgens hen nog naar een waanzinnige vorm aan het toegroeien, het heeft dus verder geen enkele zin om serieus op hun uitspraken in te gaan. Het zijn gewoon niets meer of minder dan een stel over-emotionele supporters dat een podium geboden is om hun wekelijkse enthousiasme danwel teleurstelling ten toon te spreiden. Ze doen dat doorgaans met de hulp van een handvol open deuren, in reactie op wat zojuist gebeurd is en zonder even af te koelen en afstand te nemen. Het lijkt of ze na het laatste fluitsignaal direct de pen pakken om hun columnpje te maken, geloof niet dat ze het daarna nog eens doornemen. Ze zijn dan ook nooit op een scherp inzicht of zuivere analyse te betrappen Je kan wat ze roepen voor kennisgeving aannemen en beter je eigen analyse maken, dat is waarschijnlijk een stuk objectiever en realistischer.

29 september 2014 om 16:16

ze speelde alleen voorronde en gingen er uit tegen de ploeg waarvan jullie dik hadden moeten winnen .maar ook gewoon van verloren. maar dat lag aan het veld en de scheidsrechter het weer een natuurlijk even geen geluk.

29 september 2014 om 17:54

@dolle dries, is je jaloezie richting Ajax zoooo groot dat je constant moet refereren aan Ajax? In een ander topic doe je het ook al. En telkens haar je domme voorbeelden aan waaruit blijkt dat Ajax gewoon een stuk verder is dan psv. Dit voorbeeld ook weer: psv haalde minder pnt tegen die italiaanse prutsploeg dan Ajax..
on: dit psv zal wederom naast de titel grijpen. Lachen dit, ieder jaar hetzelfde liedje.

Tja, dat hadden ze eerder kunnen weten, dat Ajax sterk terug zou komen. Overigens vond ik PSV al niet zo sterk een paar weken geleden. Te veel afhankelijk van Depay.
Het is simpel, Ajax wordt gewoon weer kampioen! Laten de gebroeders maar hopen op de tweede plek..

Ik hoorde 4 weken geleden dat PSV de onbetwiste titelkandidaat is en nu is Ajax zich aan het herpakken en zijn ze in een keer weer een groot probleem voor PSV die gasten ga je toch niet meer serieus nemen en zijn pas 7 wedstrijden gespeeld wat een geleuter .

Hahaha het is echt per wedstrijd bij hun zeg.
Vorige week grootse vorm kwam er aan.
Nu worden ze weer geen kampioen.
Vorig jaar konden ze de cl winnen.

Je hebt dan cruiff die altijd wel een goed stuk schrijft en van Hannegem die ik ook wel kan volgen.
Ik ben het niet altijd eens met hun maar ok.
Maar deze tweeling is gewoon een soort van cabaret op papier.

29 september 2014 om 09:58

Ze schrijven geen stukje he, die worden gewoon wat vraagjes gesteld. In dit geval hebben ze wel gelijk. Niets lijkt er meer op dat ze kampioen worden. Aan de andere kant: heerenveen uit kan je een keer verliezen. Ik weet dat het de 3e x op rij is maar toch. Tevens missen ze een hoop spelers dus je kan hier geen conclusies uit trekken. Ik zit smachtend te wachten op de rentree van Depay :P.

29 september 2014 om 09:59

Inderdaad.

Ik snap niet dat hun uberhaubt nog geciteerd worden op Voetbalzone. Totaal geen meerwaarde.

Die gasten kunnen misschien wel goede voetballers geweest zijn maar betreft PSV kan je ze totaal niet serieus nemen.

Die gasten kramen alleen maar onzin uit en gaan met de waan van de dag mee. Die meningen van hun verschillen per week. Heel irritant, ook als PSV supporter zijnde.

29 september 2014 om 09:59

Inderdaad.

Ik snap niet dat hun uberhaubt nog geciteerd worden op Voetbalzone. Totaal geen meerwaarde.

Die gasten kunnen misschien wel goede voetballers geweest zijn maar betreft PSV kan je ze totaal niet serieus nemen.

Die gasten kramen alleen maar onzin uit en gaan met de waan van de dag mee. Die meningen van hun verschillen per week. Heel irritant, ook als PSV supporter zijnde.

Met Cocu aan de roer wordt PSV echt geen kampioen.

Ieder jaar ''psv heeft de beste selectie en word kampioen'' maar ieder jaar loopt t weer hetzelfde. Ajax matige start maar komt langzaam weer terug. Dit jaar nog sneller dan normaal.
PSV raakt altijd zo'n beetje rond oktober de kluts kwijt.
Hoe dat komt snap ik niet.

29 september 2014 om 09:57

De selectie is niet zo goed als iedereen zeg en denkt. Tegen Ajax met veel mazzel gewonnen en zonder Depay is het meteen al een stuk minder. PSV heeft veel spelers met potentie, maar ook veel spelers die te weinig progressie tonen. Bruma speelde gisteren aardig, maar staat al een tijd stil in zijn ontwikkeling. Datzelfde geld voor Maher, Narsingh en Willems.
Cocu heeft (nog) niet de vaardigheden om zijn spelers beter te maken.

29 september 2014 om 10:10

Ja dat vind ik absoluut. Vertonghen, Alderweireld en Blind zijn allemaal significant beter geworden onder zijn leiding. Veltman, van Rhijn, Klaassen maken nu ook een ontwikkeling door die voor een deel op het conto van de Boer te schrijven zijn.

In de tijd dat Cocu bij PSV traint zijn alleen Wijnaldum en Depay significant beter geworden, maar dat zijn dusdanige talenten dat die waarschijnlijk onder elke trainer progressie hadden gemaakt, Cocu heeft daar niet veel aan bijgedragen. Sterker nog, vier weken met Louis van Gaal en het spelen op het WK heeft ze een grotere boost voor hun ontwikkeling gegeven dan een heel jaar met Cocu

29 september 2014 om 10:18

Helemaal eens met MerlijnAFCA. Ik zie ook dat FdB spelers beter maakt en ze goed laat renderen in het Ajax systeem. Natuurlijk gaat het gepaard met vallen en opstaan: Boilesen, Veltman, Kishna en zo voorts, maar dat hoort bij jeugdigheid. Het vertrouwen van FdB in spelers is erg bekangrijk, alhoewel hij lang vertrouwen houdt.

29 september 2014 om 10:44

@ Infama

Onder de Boer zijn er inderdaad gewoon een groot aantal spelers dat flinke stappen heeft gezet. Zeker als je bedenkt hoeveel jeugd spelers er doorbreken en kansen krijgen kan je gerust stellen dat Frank de Boer daar een grote hand in heeft. Maar de afgelopen jaren zijn er ook heel veel spelers uitgegroeid bij Ajax. Mede dankzij hun potentieel maar ook zeker dankzij F de boer.

Dta er onder leiding van Frank de Boer keer op keer spelers prijzen winnen als de gouden schoen en er goede vertegenwoordiging is bij de beste talenten is daar dan ook een extra bevestiging van. Vertonghen, Eriksen, Blind bijvoorbeeld.

29 september 2014 om 13:37

Vind het een beetje apart dat je de mate waarin de Boer spelers beter maakt gaat meten aan het wel of niet overleven van de poulefase in de CL. Stel dat hij bijvoorbeeld drie van de elf spelers aanmerkbaar beter maakt, maar dat de rest van het team gewoon niet beter kan? Dan vliegen ze alsnog uit de CL, zonder dat die drie spelers daar veel aan kunnen doen.

Zolang ze elk jaar met een jonger team gaan spelen, en de beste spelers weggekocht worden denk ik niet dat je constante prestaties kan verwachten over een heel seizoen. Dat ik wel graag een beter voetballend ajax wil zien, lijkt me duidelijk.

Kijk verliezen uit bij Heerenveen kan altijd, Ajax verloor ook van Grunn uit. Dat zijn gewoon lastige wedstrijden. Maar toch heeft Psv's wedstrijd van gisteren een aantal dingen geleerd.

Allereerst roepen de Psv'ers vaak dat ze meer kwaliteit hebben. Mwah, misschien geldt dat voor het basiselftal, maar qua breedte valt het tegen. Depay en L de Jong vallen weg en de vervanging is toch ineens een stuk minder.

Ten tweede is PSV sterk in de omschakeling, maar ze weten zich geen raad als de tegenstander zich laat inzakken en zelf countert. Dat merkte je toen H'veen met 10 tegen 11 kwam te staan. PSV creeerde hoegenaamd niets. Ja, 1 kans, uit een ... counter (!).

Het wordt weer een erg spannende competitie en voorlopig worden de voorspellingen inzake 'psv en Ajax die zich afscheiden van de rest' gelogenstraft.

29 september 2014 om 10:22

Dit zien we al jaren bij psv. Weinig verrassend. Ik vind het wel frapant dat de achterban dit telkens weer slikt... ieder jaar hetzelfde liedje en ieder jaar diezelfde prutser Brands die weer een 'kampioensselectie' samenstelt die wel even kampioen kunnen worden, en toch ieder jaar een in gebreken blijvende trainer voor de groep hebben: advocaat en cocu zijn een regelrechte ramp voor dit psv geweest.
De manier van spelen is effectief in een knockout fase maar niet voor een competitie... daar hebben ze de selectie niet voor (pauper bank en tribune en matige verdd

29 september 2014 om 10:24

Ediging). Maar goed, Ajax schrijft in Mei or April de 5e op een rij bij en kan zich richten op overname van de ArenA.

Het lijken zo langzamerhand wel typetjes van Koot & Bie

Haha, ironisch dat de gebroeders van de Kerkhof iets anders zeiden vorige week:

'de gebroeders Van de Kerkhof zien mooie dingen gebeuren: "psv begint toch langzaam maar zeker naar een grote vorm toe te groeien”, vond Willy.'

Nu zeggen ze: 'het was Weer heel matig.'

Enigszins tegenstrijdig.

29 september 2014 om 10:22

Toch zit er een kern van waarheid in, want de wisselvalligheid die ze nu bij PSV noemen zit in de hele eredivisie. (Behalve Heracles dan, die zijn momenteel elke week slecht)

Offday is tegenwoordig zo'n populair woord.

Als een club verliest, heet het een offday. Een offday hoort incidenteel te zijn, maar hier in de Eredivisie wordt dit woord wekelijks gebruikt !

29 september 2014 om 12:52

@ Nufc_u2

Precies, je slaat de spijker op zijn kop. Dit soort dingen zijn allang geen incidenten meer, te veel spelers/clubs hebben te vaak een zogenaamde offday. Ik blijf erbij dat het bij veel spelers ontbreekt aan een echte topsporters mentaliteit. Je hoort gewoon te vaak van spelers dat:

- "ze niet scherp aan een wedstrijd begonnen"

- "het niet graag genoeg wilden".

Het word eens hoog tijd dat clubs meer van hun spelers gaan eisen, want dit heeft gewoon te maken met een slechte wedstrijd instelling. Daarnaast vind ook dat spelers/clubs zich ook te vaak achter de "jeugdigheid" verschuilen, jeugdspelers kunnen toch ook leren van de fouten die gemaakt van hun voorgangers ?

Wat dat betreft denk ik ook dat we in Nederland iets te ruimhartig zijn wanneer clubs zeggen dat je fouten mag maken, als je drie keer dezelfde fout maakt dan doe je het de vierde keer toch anders ? Nergens (behalve in het voetbal) kan iemand het zich veroorloven om een jaar lang (of langer) dezelfde fouten te maken om dan te zeggen "ja, volgend jaar mag het niet meer". Natuurlijk snap ik wel dat het maken van fouten erbij hoort maar ik denk dat clubs daar iets te ruimhartig in zijn, zeker ook omdat bijvoorbeeld Ajax (ik neem aan ook de andere clubs) willen dat (jonge) spelers eerder gaan pieken. Dat kan alleen als je minder ruimhartig/vergevend ben over het maken van dezelfde soort fouten die gewoon te vaak terug komen.

Wat een opportunisme. Dat fans dat zijn snap ik nog, maar mensen als de tweeling moeten wel beter weten, niet? We hebben pas 7 wedstrijden achter de rug, zeven!?! Volgende week kan Ajax zo maar verliezen van Zwolle en walst PSV over Excelsior heen en dan?

Heus, de Eindhovenaren kunnen echt kampioen worden. Ook Ajax en misschien ook Twente, maar het blijft mij een wonder hoe mensen met kennis zo opportunistisch kunnen zijn.

Ajax herpakt zich sterk? Omdat ze wonnen van een Feyenoord dat veel sterker was en winnen van een zwak Nac? Nonsens, Ajax staat net zo goed nergens.

Ik denk toch dat PSV (met alle respect voor Cocu) een andere trainer nodig heeft. Ze hebben echt wel de sterkste selectie. Momenteel redelijk wat blessure gevallen maar als je spelers als Wijnaldum, Narsingh, Depay, de Jong, Guardado, Maher en ook Rekik kunt opstellen....dat kunnen de andere topteams niet. Wellicht Ron Jans eens polsen?

Ik vind het ook zo sneu voor de psv supporters... ajax heeft Cruijff, feyenoord van Hanegem en psv heeft gebroeders van de kuilen....

Zo zie je dat je zo goed bent als je laatste wedstrijd. Toont gewoon aan dat PSV nog niet alles op de rails heeft. En...ajax ook nog niet. Beter was t spel wel tov vorige week tegen Feyenoord, maar goed nog niet. Wanneer Ajax weer eens verliest kunnen ze er ineens niet meer van volgens vele. Maar een ding ..O slecht als tegen Feyenoord wordt t echt niet meer.

29 september 2014 om 12:34

Ajax heeft al jaren het moeilijk in het begin van de competitie en in het bijzonder na de eerste CL wedstrijd.

Vorig seizoen gin Ajax kansloos onderuit bij PSV met 4 - 0
2012/2013 werd het 1-1 uit tegen ADO Den Haag.
2011/2012 werd het 2-2 uit tegen Psv.

Het lijkt erop dat juist na de eerste CL wedstrijd het voor Ajax heel moeilijk is om een resultaat te boeken en sterk voor de dag te komen, wellicht doordat de krachtinspanning van de eerste CL wedstrijd zwaarder word gevoeld door de spelers.

In het jaar 2010/2011 haalde Ajax de CL via de voorrondes en werd er na de eerste CL poule wedstrijd gewonnen met 1-2 uit bij Feyenoord.

het ligt aan PSV zelf, het is gewoon een matig elftal waarin alleen Depay en Wijnaldum een goede speler zijn.
Maher,narsingh,jozefzoon zijn niet meer de spelers die ze waren, psv is niet het juiste elftal voor grote talenten, frank de boer weet op een of ander manier altijd het beste uit een jonge speler te halen.

zoals je nu ziet, zonder depay en wijnaldum is psv niks, ajax is een team daar blinkt iedere week iemand anders uit, dit keer sigi en van Rhijn. bij feynoord met mindere mate he zelfde.

oplossing voor psv: frank de boer moet weg, zolang de boer trainer is bij Ajax zal psv nooit kampioen worden, sterker nog ik acht feynoord hoger in om landskampioen te worden aangezien zij niet onder druk staan.
dat is het ook, psv kan niet om met de druk ajax in mindere mate wel.

29 september 2014 om 12:51

dat hebben we gezien tegen groningen en zwolle en tegen feyenoord. maar goed dat zijn jullie alweer vergeten. wow van nac gewonnen . en amateurs van de mat gespeeld. en dat met de grootste begroting van Nederland knap hoor. toen jullie verloren was het al veren in elkaars kont steken . nou gaat dat helemaal losbarsten hier.

29 september 2014 om 21:58

ik had het toch niet over de huidige prestatie van ajax of wel soms, anders moet ff op een ander topic reageren... maar goed
psv doet het niet veel beter of wel soms, het punt is wie het meeste punten haalt aan het einde va het seizoen het dat is al 4 x op rij ajax geweest. dat kan je voorzichtig zeggen dat ajax de beste van nederland...

Het probleem van PSV is dat het een elftal vol individuen is. Spelers spelen voor zichzelf en niet voor het team. Ajax en Feyenoord zijn wat dat aangaat mijlen verder als Psv. De individuele kwaliteit van PSV is wellicht beter als bij Ajax en Feyenoord maar als dan de speler met de grootste ondividuele klasse wegvalt heb je een probleem. Het enige geluk van PSV is dat Ajax een echte spelverdeler mist. Maarja vorig seizoen misten ze dat ook en werden ze kampioen...

Overigens vind ik PSV sowieso niet sterk ogen nog dit seizoen, uitzondering daargelaten. Ze winnen 1-3 bij Ajax maar ze waren toch lang niet zo goed als daarna door iedereen werd beweerd.

PSV heeft de beste selectie, behalve in 1 linie, toevallig de belangrijkste: de verdediging. Zoet heeft talent, maar straalt minder zekerheid uit dan Cillessen. Bruma heeft een prima fysiek maar is niet zo snugger. Rekik komt op alle vlakken wat tekort. Brenet, Arias en Willems spelen net zo infantiel als E-tjes. En allen zijn niet ouder dan 22/23 ofzo. Met dit materiaal ga je simpelweg geen volledig goed seizoen draaien. Dit is bovendien al de laatste vier jaar het probleem bij PSV en toch doet Brands er niets aan. Als PSV dit seizoen geen kampioen wordt, dient die man dan ook op te stappen.

29 september 2014 om 15:07

PSV heeft zeker de beste spelers, maar PSV heeft een zeer belangrijke tekortkoming en dat is dat het geen team is.

Om van goede spelers een team te kweken heb je een goede coach nodig die dat kan en Cocu is nou blijkbaar niet bepaald een coach die dat kan. Ook mist Cocu ballen. Deze man is gewoon veel te lief voor de spelers.

Twee wedstrijden heb ik met elkaar kunnen vergelijken, namelijk PSV - NAC en NAC - Ajax. Mijn conclusie is dat Ajax dit seizoen weer tot het eind zal meedraaien voor het volgende kampioenschap en dat PSV het ook dit seizoen weer uitermate moeilijk zal gaan krijgen.

In de uitwedstrijd tegen PSV draaide NAC heel goed en uitsluitend doordat Depay extreem goed was, kon NAC geen punt(en) in Eindhoven ophalen. het werd een onterechte overwinning voor de thuisclub.

In de thuiswedstrijd tegen Ajax maakte NAC geen schijn van kans om zelfs maar 1 punt te pakken. Ajax speelde zeer goed met een aantal uitblinkers: Sigthorsson, Van Rhijn, Boilesen, Klaassen en Cillessen. Nac, de thuisclub, werd geconfronteerd met een terechte nederlaag.

Ik zie Ajax weer als de eerste kandidaat voor het kampioenschap. Kan ik trouwens vrede mee hebben.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren