Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Zou geen gek idee zijn om bij hoofdblessure tijdelijke wissel toe te staan’

Laatste update:

Harry Redknapp is van mening dat het mogelijk zou moeten zijn om een tijdelijke wissel toe te passen, als een speler een mogelijke hoofdblessure heeft opgelopen. De trainer van Queens Park Rangers baalt ervan dat hij er afgelopen zaterdag toe gedwongen werd om Sandro te vervangen.

/

De middenvelder werd al na elf minuten hard op zijn hoofd geraakt en de medische staf gaf aan dat een wissel noodzakelijk was. Redknapp gaf daaraan gehoor, maar kwam er in de rust achter dat de Braziliaan eigenlijk niks mankeerde. De coach neemt de clubarts van QPR overigens niets kwalijk. “Je kunt geen kwartier met een man minder spelen, dus zo veel tijd hebben de medici niet”, vertelt Redknapp in de Engelse media.

“Maar het zou geen gek idee zijn om een tijdelijke wissel toe te staan, zodat de doktoren bij mogelijk hoofdletsel langer de tijd krijgen om een speler te onderzoeken. Want de medische staf moet voorzichtig zijn, ze kunnen geen gokje wagen; gaat er iets verkeerd, dan zijn er grote problemen. Maar tijdens de rust leek het alsof er weinig mis was met Sandro. Hij zag er gewoon goed uit”, geeft de ervaren oefenmeester aan.

Vind je dit een goed plan van Harry Redknapp?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit soort dingen komen soms voor. Dat is gewoon pech want anders moet je dat bij alle blessures toepassen.

29 september 2014 om 10:54

Precies, Dit zijn moeilijke situaties. Moeilijk te voorspellen. Bovendien kan hier misbruik van gemaakt worden, dus onverstandig. Deze zaken komen inderdaad voor, maar helaas valt hier weinig aan te doen.

29 september 2014 om 12:01

Gaat nooit gebeuren. Je kunt dan altijd een hoofdblessure aanwenden als je er even doorheen zit en er daarna weer inkomen als je bent uitgerust.

29 september 2014 om 14:22

nee geen goed plan idd. dan kan je dit bij elke blessure toepassen. een 4e wissel in de verlenging zie ik wel zitten..

29 september 2014 om 14:27

klopt. dan wordt er voortaan laatste 10 min even aanvaller gewisseld voor vedediger. mocht je toch een tegendoelpunt krijgen gooi je de aanvaller er weer in
slecht idee

Dit is wel een heel specifiek geval, om daar nou een speciale regel voor te maken slaat natuurlijk nergens op. Dit komt niet iedere wedstrijd voor.

29 september 2014 om 11:20

Hands komt ook niet iedere wedstrijd voor... Dus dat argument slaat nergens op. Ik vind het logisch dat Redknapp dit zegt, maar het zal moeilijk zijn om te handhaven. Spelers kunnen blessures nabootsen om zo een kwartiertje rust te kunnen krijgen.

29 september 2014 om 12:00

Hoewel ik het deels met je eens ben, is jouw argument ook niet sterk, want hands zou wel elke wedstrijd meermaals voorkomen als het zou mogen.

29 september 2014 om 12:55

Dan mag er ook een regel komen dat wanneer iemand zijn been breekt en er al 3x is gewisseld, er alsnog een keer gewisseld kan worden... Tja zo kun je van alles een uitzondering maken!

Wat een belachelijk idee dit zeg. Die voetballers moeten gewoon een x man worden en lekker met een hechtpistool worden behandeld. dat wil iedereen zien passie, Passie voor de club! kom op zeg wat is dit voor belachelijk idee.

29 september 2014 om 10:56

Stoer hoor. Het heeft niks met een hechting te maken. Hoofdletsel kan zeer gevaarlijk zijn. Door een klap op je hoofd kan je allerlei niet zichtbaar letsel oplopen, iets dat levensgevaarlijk kan zijn. Daar mag je geen enkel risico mee nemen. Neemt niet weg dat het een slecht idee is van Redknapp. Dit is een incident.

29 september 2014 om 11:05

Het idee is op zich leuk, maar in de praktijk zal het niet werken denk ik. Wat als je al 3x hebt gewisseld en er gebeurt zoiets? Mag je dan wel wisselen? Dan kun je eigenlijk onbeperkt wisselen, gewoon doen alsof je wat met je hoofd hebt en je kan weer een wissel toevoeren.

29 september 2014 om 11:00

Hoofdwonden zijn levensgevaarlijk en doorspelen is dat al helemaal. Zal nooit de beelden vergeten van Milan Berck Beelenkamp die met een hoofdblessure over het veld liep en twee keer kort achter elkaar uit het niets in elkaar zakte, krijg nog steeds kippenvel als ik daaraan terug denk. Het heeft niets met een man worden te maken, je kan een schedelbasisfractuur oplopen, een hersenbloeding, een hersenschudding of zelfs in coma raken (richard Strikker), dan is doorspelen levensgevaarlijk als het al niet onmogelijk is. Willen we toe naar sporters die á la Tour de France doorgaan? Daar springen ze met gescheurde nieren, gebroken scheenbenen en gebroken sleutelbenen nog op een fiets, met alle gevolgen van dien.

29 september 2014 om 14:10

Dat zie je ook wel af en toe in het voetbal, met natuurlijk Dann als absolute toppunt, die heeft 60 minuten met een gescheurde teelbal gespeeld...

29 september 2014 om 14:57

Een keeper van City speelde met een gebroken nek.

29 september 2014 om 15:57

Ja en Mascherano van Argentinië speelde met een gescheurde anus de hele verlenging uit tegen Nederland. Al is dat nog relatief onschuldig vergeleken bij een gebroken nek.

29 september 2014 om 11:06

Jij begrijpt het hele punt niet wat hier wordt gemaakt. Dat heeft er totaal niets mee te maken. Jouw andere reactie kun je beter tegen jezelf zeggen want echt iets zinnigs komt er ook niet bij jou uit.

Niet doen, dan wordt bij een hoofdblessure, of iets dat er op lijkt, het slachtoffer vervangen door de vrije trappen specialist, en is na het dode spelmoment 'het slachtoffer' weer klaar om zijn plek in te nemen. Je krijgt dan hetzelfde als met hockey en vrije cornerspecialisten, maar dan gekunsteld omdat het alleen bij een hoofdblessure zou kunnen.

Waarschijnlijk gaan managers en spelers hier misbruik van maken (ff 10 min een extra verdediger erin of een kwartier een vrije trappen specialist wanneer men achter staat enz.) Dus geen goed idee.

Wat is dit nou voor onzin idee....

Dan kan je dat beter met elke blessure doen. Maarja dit soort regels zullen niet gaan werken, omdat mensen dan duizeligheid gaan faken zodat het team een gratis wissel mag doorvoeren. Bewijs maar eens dat iemand zich niet duizelig voelt.

Ik zou juist een regel willen zien dat bij een hoofdwond de trainer verplicht is per definitie de speler te wisselen. Pas NA het bezoek aan een ziekenhuis (met bijbehorende tests) en goedkeuring van artsen mag de speler in kwestie weer spelen.
Veiligheid moet boven commercie staan.

Dat is wel een gek idee. Je kunt duizenden regeltjes lopen verzinnen om elke blessure en elke eenmalige gebeurtenis tegen te gaan, maar zo werkt het niet. Mooi dat er vrije meningsuiting enzo is en hij mag dit gerust voorstellen, maar njet.

Ene kant begrijpelijk, maar hier kan toch misbruik van worden gemaakt? Stel je staat in de 88e minuut 0-1 voor, dan kan toch bijvoorbeeld je linksvoor een hoofdblessure gaan faken om vervolgens een centrale verdediger de laatste minuten te laten spelen?

Gewoon de regels aanpassen mbt wissels. Net als bij de amateurs in de lagere klasse. 5 wissels en onbeperkt wisselen.

29 september 2014 om 14:12

5? Je kan 18 mensen op het wedstrijdformulier zetten bij de amateurs. En op laag niveau kunnen die dus ook allemaal spelen.

29 september 2014 om 14:37

Je mag bij de amateurs op lagere klasse (vanaf klasse 3 dacht ik) maar maximaal 16 op het wedstrijd formulier zetten.

29 september 2014 om 14:58

Je mag er inderdaad 16 opstellen. Echter mogen de eerste elftallen slechts 3x wisselen. Bij reserve-elftallen (weet niet of dit per klasse verschilt) mag je 5x doorlopend wisselen.

1-0 voor, nog 15 minuten a 10 minuten te gaan. Lange bal op de linksbuiten van 1.60 meter die kopduel aangaat en vervolgens gaat liggen. Als "tijdelijke wissel" komt er aan extra laatste man in van 2 meter die het laatste kwartier alle ballen weg kopt.

Nee, dat gaat niet werken. Zelfde als de schuldige aan een blessure voor dezelfde tijd eruit sturen als de behandeling duurt of wat dan ook. Hoofdletsel is niet anders dan welke andere blessure, dus daar moet je de regels niet voor aanpassen. Waarom wel een tijdelijke wissel toestaan daar maar niet als iemand door zijn enkel gaat en getaped moet worden. Of als iemand een hechting nodig heeft in zijn been.

Niet erg doordacht dit. Spelers en trainers gaan hier misbruik van maken natuurlijk. Wat wellicht is een optie is, is om bij een ernstige blessure extra te mogen wisselen als je al drie keer hebt gewisseld. Dan moet men de blessure laten bevestigen door zowel de medische staf als de scheidsrechter.

29 september 2014 om 15:10

Dat wordt nog wat: alle scheidsrechters een medische opleiding laten volgen...

1 oktober 2014 om 12:08

Dan maak je het weer te moeilijk.

Wellicht is mijn punt onduidelijk. Ik bedoel, de medische staf kan beoordelen of er gewisseld moet worden. Dan kan de scheids daar akkoord voorgeven. Bovendien voelt ieder mens wel aan of het nog gangbaar is o.i.d.

Zoals aangegeven door meerdere mensen hier, is dit totaal onhaalbaar. Er zal misbruik van gemaakt worden dus je moet hier niet aan beginnen, dat maakt het alleen maar ingewikkeld. Daarentegen sta ik er wel achter dat sommige regeltjes gemoderniseerd worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren