Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Luis Enrique: ‘Maar één club probeerde een andere tactiek’

Laatste update:

Luis Enrique trad afgelopen zomer als hoofdtrainer in dienst bij Barcelona. Hij volgde Gerardo Martino op, die er niet in slaagde de club landskampioen te maken en bedankt werd voor zijn werkzaamheden. Onder Luis Enrique eindigden vier van de vijf competitiewedstrijden tot nu toe in een zege, maar hij waakt ervoor dat Barcelona niet te gemakkelijk door het seizoen rolt. Het mag niet te voorspelbaar worden, vindt hij.

/

“Mijn taak is de prestaties van het team wedstrijd na wedstrijd te verbeteren. Als we niet in staat blijken bepaalde problemen op te lossen, is het mijn verantwoordelijk uitkomst te bieden. Maar je moet de tegenstanders natuurlijk ook de credits geven voor bepaalde resultaten. Ik denk dat Granada zaterdag net zo tegen ons gaat spelen als Málaga (0-0, red.), erg defensief. Ik kan dan niet op een knop drukken om dat op te lossen”, aldus Luis Enrique.

“We proberen niet te voorspelbaar te zijn. Maar alle tegenstanders hebben het tot nu toe op dezelfde wijze tegen ons geprobeerd. Met uitzondering van slechts één club, Athletic Bilbao. Alleen zij probeerden het op een andere manier, door veel druk te zetten. De rest valt terug op eigen helft en verdedigt met hand en tand”, heeft Luis Enrique gemerkt.

Denk jij dat Barcelona na de eerste seizoenshelft bovenaan staat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vind dit echt smerig van clubs. Ik zie dit alleen tegen Barca gebeuren. Met een Suarez zullen ze die muren makkelijker kunnen slopen.

27 september 2014 om 11:10

Haha dan kijk jij zeker alleen Barcelona... Tegen Madrid, Bayern en de grote PL clubs gebeurt precies hetzelfde.

27 september 2014 om 11:14

Het kleine Chelsea tegen het grote Man City bijvoorbeeld.

Straks in El Clasico zal Real Madrid zich bij Bilbao scharen lijkt me. Misschien niet met een duo Kroos - Modric maar zeker met aanvallend voetbal.

27 september 2014 om 12:55

Tegen Madrid spelen clubs altijd met een open huis achterin, walgelijk om te zien.

27 september 2014 om 13:37

Geloof je dat zelf?

27 september 2014 om 14:46

Ja dat is de verdienste van Real. Misschien dat je clubbie iets aan zijn tactiek mag gaan doen, want het is voorspelbaar geworden.

27 september 2014 om 11:25

Het is niet smerig want ze hebben immers weinig keus mits ze met 8-0 opgerold willen worden. De enigen die je iets kan verwijten zijn Barcelona en Luis Enrique zelf die, mits ze er raad mee weten, als verantwoordelijke mogen worden gesteld voor het niet vinden van een oplossing. Je speelt en traint Barcelona, je hebt meer mogelijkheden, kwaliteit en meer geld. Dan mag de tegenstanders' tactiek geen excuus zijn gezien je als Barcelona zijnde verplicht bent het beter te doen. Dat ben je verplicht aan de naam en status die Barcelona heeft.

Ik heb maar één ding te zeggen tegen die clubs; kom maar op.

27 september 2014 om 11:44

Ieder team mag zelf bepalen hoe het voetbalt...

27 september 2014 om 11:48

En de kleinere clubs vinden het smerig van Barca en Madrid dat zij er met al het tv-geld vandoor gaan. Laat deze clubs ook 100m per speler uitgeven en ik durf te wedden dat iedereen aanvallend speelt tegen Barcalona.

27 september 2014 om 12:22

Jij bedoelt dat alle clubs vinden dat Real Madrid er met al het geld er al vandoor wil gaan. In de de nieuwe onderhandelingen over het verbeterde tv contract wil Barcelona uit solidariteit het zelfde bedrag houden terwijl er meer te verdelen is. Barca wil dezelfde 140 miljoen per jaar en Real wil nu 200 miljoen.

27 september 2014 om 12:57

Dat klinkt allemaal leuk en aardig maar je wilt toch niet beweren dat alle clubs dan 140m krijgen? Zo ja dan heb ik niets gezegd, zo nee dan is Barcalona alsnog gewoon een medeverantwoordelijke.

Dat is hetzelfde als wanneer persoon A, die 10.000 per week verdient. Tegen persoon B, die 250 per week verdient, zegt dat hij zijn loon niet zal laten stijgen wanneer B er een paar procent op vooruit gaat. Beide keren is het verschil nog torenhoog.

27 september 2014 om 13:24

Het verschil is inderdaad nog torenhoog. Maar Barcelona wil in dit geval procentueel hun aandeel laten zakken (en in absolute getallen gelijk houden op 140 mil) en real wil procentueel juist hetzelfde (200 mil).

Je verwacht toch niet dat een commerciële organisatie ineens een liefdadigheid instelling wordt en zegt dat ze een groot deel van hun inkomsten inleveren?

Ik vind het voorstel van Barca al vrij warmhartig en kan me goed het standpunt van Real inbeelden. Ik had waarschijnlijk exact hetzelfde als Real gedaan, puur commercieel gezien het beste voor de club. (wellicht niet voor de competitie)

27 september 2014 om 13:39

Ik had net als jou ook exact hetzelfde als Real gedaan maar daar gaat het hier niet om. Het gaat erom dat het absurd is om aanvallend voetbal van iedere club te verwachten terwijl zij op een houtje bijten en jij een budget tot in de wolken hebt.

27 september 2014 om 14:58

Is toch niks nieuw het is al jaren zo.
De meeste ploegen richten zich vooral op verdedigen tegen Barca.
Tegen Real voetballen de meeste ploegen, daardoor scoort Real ook makkelijker.
De enigste ploeg die zowel tegen Real als Barca verdedigd is Atl Madrid.
Sociedat bv speelde de hele tijd avallend tegen Real, ze hebben dan wel gewonnen, maar gaven serieus veel ruimte weg.

Ja uit tegen Malaga was het diep triest en ook thuis tegen Apoel was niet super.
Neemt niet weg dat ik blij ben met het elftal en Enrique.
Mochten wij geen grote prijs pakken dit seizoen, maar wel goed voetbal spelen en dat we zien dat het team duidelijk in opbouw is, dan hoop ik dat Lucho blijft bij ons.

Geweldige trainer die ook hele tijd de jeugd toepast. Ook een mooie personality.
Ik heb toch nog 1 kritiek punt op hem. Ik vind het fantastisch dat hij de jeugd goed toepast, maar naar mijn mening toch iets te veel. Uit bij Malaga werden Sandro Ramirez en Munir ingebracht om er voor te zorgen dat zij Barcelona 3 punten zouden kunnen brengen, maar in zo'n slechte wedstrijd mag je dat eigenlijk nog niet echt verwachten van spelers die net komen kijken.

27 september 2014 om 12:17

Wie had jij er ingebracht? Persoonlijk had ik graag Xavi gezien, maar weet niet of dit iets teweeg had kunnen brengen

27 september 2014 om 12:29

Ik weet het niet om eerlijk te zijn. Ik weet wel dat ik het puntenverlies van Barcelona tegen Malaga niet kan verwijten aan de jeugdspelers en Douglas ook al speelde de Braziliaan ontzettend zwak. Het is namelijk zijn debuut voor het grote Barcelona.

Leer er maar mee leven als trainer van Barcelona want de spreekwoordelijk uitzondering te na gaan ze het allemaal zo aanpakken.

En laat voorspelbaarheid nu net het grote probleem zijn van Barcelona. Het lukt met tiki-taka of het lukt helemaal niet. Dat 1-dimensionale is trouwens al langer een probleem bij Barcelona.

Barca beschikt simpelweg niet over een plan B en steeds meer clubs slagen er in om Barca te neutraliseren.

27 september 2014 om 11:13

Originele reactie sjef. Vooral die laatste zin.

27 september 2014 om 11:24

Precies dat dacht ik ook, het maakt niet uit welke coach of spelers Barcelona aantrekt ze bliiven aan dat saaie tiki taka war niet meer werkt.

Begint triest te worden maar met zoveel aankopen geen fatsoenlijk plan B te hebben en die bank dan.. Lachwekkend gewoon.

27 september 2014 om 11:38

jouw madrid werd vorig jaar wel 2x uitgerold. zelfs toen Barca op haar laagste niveau was.
waar was dan jullie antwoord dan.

27 september 2014 om 11:45

Ach liever 2 x in competitie van barca verliezen en in de copa finale van ze winnen dan andersom

27 september 2014 om 11:46

Barca speelt 2 jaar geen tiki taka meer ze hebben nog wel veel balbezit maar destijds was het tempo veel sneller.

27 september 2014 om 11:51


Fcb-3111

1 Ancelotti was nieuw en ancelotti had het qua selectie veel moeilijker dan Tata. Want in de eerste 4 maanden was het nog zoeken en daarna begon Real te draaien. Barca was voor de wintersport alleen goed door Neymar want toen was hij invorm en wonnen jullie wedstrijden door hem. Na de wintersport had Neymar vaak blessures. En in de 2 e wedstrijd in bernabeu was Real veel beter tot die onterechte roden kaart werd de wedstrijd gekanteld.

27 september 2014 om 12:28

Dilip,

Tata was ook nieuw, dat is geen excuus.

Neemt niet weg dat ze vooralsnog geen plan B hebben. Maar welke club heeft er twee eigenlijk? Wat doet Real als het niet loopt? Meestal komt het dan van een bevlieging van Bale of Ronaldo. Het is niet dat ze een heel andere tactiek toepassen.

27 september 2014 om 12:32

Huh Joris???

Barcelona speelt niet echt tiki-taka maar hoor.

Het balbezit is meer een middel geworden dan een doel zoals in 2010/2011 en 2011/2012.
Nu hebben ze alsnog veel meer balbezit en bestrijken ze de flanken met Alba en Alves en die proberen dan de bal bij Rakitic, Messi, Iniesta en Neymar te brengen. En komen trouwens ook met voorzetten.

Een club als Barcelona moet daar gewoon een oplossing voor vinden. Enrique wist ook wel toen hij zijn contract tekende dat dit een grote uitdaging zou gaan worden. Mag geen excuus zijn.

27 september 2014 om 11:25

1 naam: Luis Suarez! Die man gaat het open breken voor de catalanen.

27 september 2014 om 12:12

Laten we hopen, ik heb er ook wel vertrouwen in

27 september 2014 om 15:29

@peet1993
Helemaal mee eens, dit wist hij van te voren en mag geen excuus zijn... Hopen op Luis ja!

probleem is geen een club verdedigt zo tegen Madrid.
als je ziet hoe Depor ging spelen tegen Real dan denk je depor is misschien arsenal of dortmund echt mongolen.

een club zag ik de afgelopen jaren tegen real verdedigend spelen en heeft perfect gewerkt en dat was M. Utd in de CL.
en toen moest Real Madrid geholpen worden anders stoorte de wereld in.

27 september 2014 om 11:33

Destijds was Mourinho de trainer en voegde hij 0.0 aanvallend voetbal toe.

Er zijn genoeg clubs die de bus parkeren tegen Real, alleen heeft Real Madrid genoeg tacktieken om zon bus weg te takelen

27 september 2014 om 11:51

Ja tegen de kleine clubs wel. Maar Real krijgt dus echt wel meer ruimte om te voetballen dan Barcelona. Ook moet je niet doen alsof Real Madrid overal een antwoord op heeft want het is Real die al 2x verloren heeft dit seizoen. Het is Real die geen antwoord had op de tactiek van Athletico Madrid,,,, Maar ik hoor je nu alleen nog maar over Real die Deportivo oprolt en goed speelt tegen Elche!!!! Jeeeej geweldig....

27 september 2014 om 11:53

Niet overdrijven man alleen zijn laatste seizoen was minder. In de thuiswedstrijd was Real juist beter tegen und Real creëerde veel meer.

27 september 2014 om 11:57

Het was idd real die 4-1 won van atletico. En allemaal leuk wat je zegt dat real veel ruimte krijgt. Waarom speelt Barca niet op de counter? Messi is toch zo dodelijk met ruimte. Kom niet ja filosofi van Barca is altijd aanvallend voetbal.

27 september 2014 om 12:22

Dillip

Meen je die vraag nu echt??? Waarom speelt Barcelona niet op de counter??? hahaha je weet net als mij dat teams gewoon automatisch achterin gaan hangen tegen Barcelona. Er zijn maar enkele teams die Barcelona onder druk durven te zetten. We kunnen dit jaar nog niet zeggen dat Barcelona steken heeft laten vallen achterin. Maar tegen Malaga was het wel erg matig van Alba en die Douglas (waarvan iemand nog beweeerde dat die beter was dan Alves ) en als je dan ook nog eens de belangrijkste man van Barcelona niet weet te vinden op de juiste momenten dan houdt het al gouw op. Want Malaga speelde sterk en had antwoord op het spel van Barcelona. Bij Real is het alles of niks dus zal het dit seizoen regelmatig nog wel eens niks worden.

27 september 2014 om 13:03

Maar denk jij dat clubs als malaga Valencia villareal niet verdedigen tegen real? Iedereen weet dat de counter van real het sterkst punt is, dus waarom gaan ze niet met z'n alle verdedigen want ze weten dat real daar meer moeite mee heeft. Hun spelen ook allemaal in de 16 alleen real speelt slim real is in de counter beter dan Barca.

Miljoenen aankopen doen, een van de beste clubs ter wereld zijn maar dan nog janken over de tegenstander die de bus parkeren.

Triestig dit

27 september 2014 om 12:56

Ik hoop jou stoere praatjes ook te horen wanneer we jullie verslagen hebben op 25/26 Oktober.

Wat een misselijk mannetje ben jij. Altijd maar hoog van de toren blazen. Je doet alsof Real Madrid van je vader is.

Luis moet niet zo klagen. Natuurlijk parkeren clubs de bus tegen Barcelona. Maar dat is al jaren zo. In Madrid kunnen ze erover meepraten wat er gebeurt als je wilt aanvallen tegen Barca

27 september 2014 om 13:38

Haha heb ik een gevoelige snaar geraakt? Nee Real is niet van mijn vader maar ben er wel fan van geworden door mijn vader.

Ja indd In Madrid hebben ze het nog altijd over 3 onderwerpen, 11-1 tegen Barcelona, La Decima en de dood van Di Stefano.

Kan ik me wel in vinden, maar toch speelde barca niet goed genoeg. Ik vind ook dat hij teveel rouleert, een team noet de kans krijgen om ingespeeld te worden. Tegen de mindere of met een 3-0 voorsprong kan je andere een kans geven.

Pep probeerde in zijn laatste jaar bij Barca om te tegenstander te lokken door achterin de bal rond te gaan spelen, nooit de lange bal te zoeken en zo in ieder geval de aanvallers en middenvelders voorbij te komen rond de middellijn.

Hij miste echter de tactiek en kwaliteit in het elftal om, zoals Real dat doet, met een messcherpe counter te scoren. Ook al is het de grote rivaal, het zou Barca geen kwaad doen om wat tijd te steken in die manier van spelen.

27 september 2014 om 11:52

Inderdaad, als barca iets meer op de counter zou kunnen spelen zou Messi dan misschien beter op het middenveld geplaatst kunenn worden? Dan hoeft hij minder te lopen en kan hij wel bepalend worden met assists.
Als ze gewoon spelen met neymar Suarez en jesus navas en dan daarachter iniesta Messi en busquets.

27 september 2014 om 12:32

Rijkaard's Barca gaf vroeger ook de bal aan de tegenstander om ze te laten komen en sloeg dan toe in de omschakeling, misschien is dat beter zolang het nog 0-0 staat.
Als ze achter staan komen ze meestal wel.

Probleem is dat Barca's tactiek dit is: Passen, passen en uiteindelijk balletje breed op Alves, scheve voorzet en opnieuw beginnen en dat 100x tot het balletje uiteindelijk goed valt.
Doodsaai.

27 september 2014 om 12:59

Klopt. Iniesta, Xavi en Busquets zijn ook geen spelers die van 20 meter op de goal schieten. Hopelijk hebben we dit met Rakitic wat meer. Ook Messi mag vaker van buiten de 16 schieten. De man heeft zo een geweldige schotprecisie. Goals zoals tegen Iran maakte hij aan de lopende band in zijn topjaren

27 september 2014 om 13:07

Messi heeft nooit ruimte om te schieten, hij staat altijd vast tussen 4/5 man, daarom heeft hij tot nu ook maar 4 schoten op doel in la liga.
Er moet ook gericht worden op ruimte creëren, hopelijk met Suarez gaat dat beter.

27 september 2014 om 13:13

Jaren geleden kreeg Messi niet heel veel meer ruimte en toen schoot hij ook vaker op goal van randje 16 of daar buiten.

True hij krijgt weinig ruimte maar vaak wordt er ook gewoon te lang gelopen met de bal of weer opzij gepasst, terwijl er gewoon op doel geschoten had kunnen worden. Ben benieuwd naar vanavond. Dit moeten op zeker 3 punten opleveren en een aantal goals maken zou lekker zijn

27 september 2014 om 13:26

Ja toen ging hij de combinatie aan en was elk schot randje 16 raak als hij ruimte had.
Messi is ook gewoon minder dan in 2011 of 2012, nu is hij een geweldige voetballer maar toen stak hij er enorm bovenuit.
In mijn ogen is Messi individueel grotendeels verantwoordelijk voor de titel in 2012/13. Dat was het toppunt van je ploeg dragen.
Toch hoop ik dat er een balans in komt a la 2009 met de nieuwe voorhoede van nu waarin iedereen belangrijk is.

En dat vind ik nou zeer jammer. Eigenlijk triest als een club al met zo'ninstelling aan de wedstrijd begint. barca moet hier echt snel een oplossing voorzoeken want als je eenmaal tegen clubs speelt die een beetje kunnen verdedigen loop je tegen de zelfde problemen als tegen Malaga.

27 september 2014 om 13:02

Barca heeft al een jaar of 3-4 hiermee te maken. Het begon als ik me goed heug die match tegen Chelsea onder Hiddink of dat seizoen daarna (volgens mij) tegen Mourinhos Inter. Het baltempo ligt gewoon te laag in sommige wedstrijden waardoor er niks gebeurt. Ook blijft er teveel en te voorspelbaar gepasst worden. Dat terwijl Neymar en Messi bijvoorbeeld een geweldige individuele actie hebben in de kleine ruimte. Maar alles moet maar volgens plichtmatige passjes

Het probleem zit em in meerdere dingen.

- Barca is voorspelbaar: ze zullen tikkend erdoorheen willen komen, dat weet je, geen andere tactiek.
- De bus is een bewezen tactiek hiertegen dus wordt het toegepast samen met heel af en toe een club die hoog druk zet.

Ik haat het, vind het enorm saai om naar te kijken als er weer een bus staat, al win je 2-0 maar vanuit hun perspectief is het compleet begrijpelijk.

Hoe breek je een bus?
-Afstandschoten
- voorzetten en kopballen
- voetballend erdoorheen komen
- je tactiek aanpassen

Eerste twee is waardoor er bv geen bus tegen Real geparkeerd kan worden, iedereen is lang en ze hebben zat goede koppers.
Ronaldo alleen haalt zijn meeste schoten op doel uit kopballen en afstandschoten.
Real moet je anders aanpakken maar toch is wat Depor deed gewoon belachelijk als je weet hoe ze tegen ons zouden staan met 11 man in de 16.

Voetballend erdoor heen komen kan lukken maar zonder Xavi in topvorm gaat dat nooit hetzelfde zijn, Xavi was cruciaal en zonder hem zit je jaag je gewoon het verleden na wat nooit gekopieerd kan worden.

Suarez en Raketic bieden veel alternatieven, maar los daarvan helpt het om misschien de tegenstander wat meer de bal te geven en sneller om te schakelen.

Luis enrique heeft de defensie geregeld, staat als een huis.
Nu nog de aanval zodat we door die bus heen komen.

27 september 2014 om 13:06

Goeie reactie. Helemaal mee eens. Ik zou het ook toejuichen om zo nu en dan de bal aan de opponent te laten....

Voorin is er zodra Suarez terug is genoeg snelheid en het middenveld heeft de gave om ballen snel via zo min mogelijk touches naar voren te brengen. Barca onder Guardiola maar ook onder Rijkaard was zoveel enerverender om naar te kijken

27 september 2014 om 13:09

Ja voetbal hoort te evolueren, je moet toch verder al kan je wel vast houden aan een bepaalde filosofie, alleen een andere variant erop vinden met andere tactieken op sommige momenten helpt enorm.

Rakitic moet minder die ballen doorgeven aan Alves, die komt vaak met die nutteloze voorzetten. Rakitic moet meer acties gaan maken zoals bij Sevilla. Don Adres zijn magie lijkt ook wel helemaal over te zijn.

27 september 2014 om 13:08

Zijn er geen topics over Real Madrid? Volgens mij zit niemand hier te wachten op jou subjectieve, provocerende uitlatingen.

Tot nog toe nog altijd 0 tegengoals. Kampioen wordt je met een goede verdediging, kijk maar naar Atleti vorig seizoen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren