Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Een goal in Nederland is toch net zo veel waard als in Engeland?'

Laatste update:

Italië speelt op 10 en 13 oktober EK-kwalificatiewedstrijden tegen respectievelijk Azerbeidzjan en Malta en de kans is aanwezig dat Graziano Pellè dan zijn debuut gaat maken in de Squadra. De 29-jarige aanvaller zat onlangs al in de voorselectie voor het oefenduel met het Nederlands elftal en scoorde al vier keer in zeven officiële wedstrijden voor Southampton.

/

"De nationale ploeg is een droom", zegt Pellè in een interview met La Gazzetta dello Sport. "Ik hoop dat ik de kans krijg, maar ik moet het natuurlijk helemaal zelf afdwingen. Het blauwe tenue is mij wel heel veel waard." Bondscoach Antonio Conte zei vorige week zaterdag nog dat hij de voormalig jeugdinternational in de gaten houdt: "Nadat hij al 50 keer scoorde in 57 wedstrijden in Nederland scoort hij nu ook in Engeland", sprak Conte.

"Iedereen zegt dat een doelpunt in Nederland minder waard is dan in Engeland, Duitsland of Spanje, maar een doelpunt is toch een doelpunt?", vraagt Pellè zich hardop af. "De afmetingen van de doelen zijn overal hetzelfde, als ik me niet vergis." De lange spits werd vroeger een grote toekomst voorspeld, maar het wilde aanvankelijk niet echt met hem vlotten. Bij diverse Italiaanse clubs en AZ kwam Pellè nooit echt tot volle wasdom.

Hij zegt echter geen spijt te hebben van zijn transfer naar Alkmaar in 2007: "Want Louis van Gaal was geweldig. Hij drukte mij op het hart dat ik mij de Nederlandse taal eigen moest maken en was op technisch gebied ook enorm belangrijk. Hij leerde mij hoe ik mij moest bewegen op het veld. En ik ben Ronald Koeman naar Southampton gevolgd omdat ik plezierig met hem heb samengewerkt. Bij Feyenoord heb ik immers ook de definitieve stap kunnen maken."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
26 september 2014 om 11:02

Lekker discussies voeren over Zelfverzonnen dingen als niveau en tempo. Leuk man. Maar objectief gezien is een doelpunt een doelpunt. Het is gewoon een feit.

26 september 2014 om 11:04

Wat een lul koek. Je hebt toch te maken met verschillende omstandigheden en als je het niveau verschil niet ziet, dan heb ik medelijden met jou.

26 september 2014 om 11:05

natuurlijk...maar jij weet ook dat je makkelijker scoort tegen rkc dan tegen chelsea

26 september 2014 om 11:06

Nee ik vind niveau abstract geleuter. Totaal niet objectief meetbaar.

26 september 2014 om 11:08

Uiteraard weet ik dat. Maar heeft dat met spelniveau te maken, of met de kwaliteit van chelsea? Alsof je makkelijker scoort tegen nac dan tegen een hull city.

26 september 2014 om 11:18

Als je een goal kan maken tegen Chelsea is dat meer geld waard (voor clubs) dan als je kan scoren tegen bv. Psv. Het is daarom dus niet hetzelfde. In de premier league gaat veel meer geld om, wat betekend dat als je daar slaagt je meer verdient. Ook is er al vele malen vast gesteld dat er een direct verband is tussen geld en prestaties. Is het nu concreet genoeg voor je?

Conclusie: een goal in de premier league is meer waard dan in de eredivisie.

26 september 2014 om 11:19

Milik is beter dan Ronaldo. Ronaldo scoorde laatst 4x en Milik 6x. Milik is dus 1.5x beter dan Ronaldo.

Dus ja, niveau is wel degelijk van toepassing.

26 september 2014 om 11:22

Dat doe je inderdaad. En als we de criteria van de Gouden Schoen meetellen, dan is een doelpunt ook letterlijk meer waard in Engeland dan in Nederland.

26 september 2014 om 11:30

Mentaliteit, tussen spelniveau en en kwaliteiten van Chelsea zit wel een hele dunne lijn.

26 september 2014 om 11:46

Mijn punt is dat je het algehele niveau niet kunt meten. Leandro Bacuna was hier een redelijke speler maar draait moeiteloos mee in Engeland. iemand kan roepen dat het lastiger is in het buitenland. Maar klaasjan Huntelaar heeft altijd ontkend dat er een niveauverschil bestaat.

26 september 2014 om 11:50

Je scoort toch makkelijker met Veltman en Moisander om je heen dan met Kompany en Mangala? Dat lijkt mij logisch.

26 september 2014 om 11:53

Mentalist wat wil je nou?

Lijkt mij (en iedereen hier op VZ) toch duidelijk dat het niveau in de PL veel hoger ligt dan in de Eredivisie? Verdedigers zijn daar beter. En nee, het is niet goed meetbaar, maar dan kan het toch nog wel zo zijn?

26 september 2014 om 11:55

"klaas jan huntelaar heeft altijd ontkent dat er niveau verschil bestaat"

1. Nog nooit heb ik hem dat horen zeggen
2. Je ziet het toch aan het feit dat wij al jaren niet overwinteren in de CL? Dat een speler als Ruiz de beste van de Eredivisie was en daarna bij Fulham niks klaarspeelde?

26 september 2014 om 11:57

Maar de aanvallers zijn hier dan toch ook slechter en in Engeland beter.

26 september 2014 om 12:06

Wie zegt dat stravven?

26 september 2014 om 12:13

SMK88 ik zal je wat anders vertellen. Hier krijgen spelers een kans. Neem een nemeth. Heeft jaren bij liverpool nooit een kans gehad en bij RKC een zeer verdienstelijke eredivisie voetballer geworden. Het gaat om de kansen die je krijgt. Josh mceachran was de volgende Lampard, zit nu bij vitesse en schijnt er nog weinig van te kunnen. Niveau. Achja mijns inziens gaat het om het vertrouwen in iemand en de kansen die die krijgt.

26 september 2014 om 12:36

Ben het geheel met de mentalist eens. Een spits als Pelle kan namelijk meer doelpunten maken in engeland dan in Nederland, is het verdedigende niveau in Engeland dan meteen slechter dan in Nederland? Volgens de meesten van jullie wel. Het heeft met heel veel factoren te maken dat een spits een doelpunt maken kan. Dus ja, een doelpunt is overal even veel waard namelijk +1 op het scorebord.

26 september 2014 om 12:52

Hoezo logisch? Hij speelt in de PL inderdaad tegen betere spelers, maar hij speelt toch ook echt samen mét betere spelers. In NL is de tegenstander misschien zwakker maar zijn je medespelers dat over het algemeen ook, waardoor je minder in kansrijke positie kan komen. Zo logisch is het dus niet.

26 september 2014 om 12:58

Europese Gouden Schoen, uitgegeven door Esm:

de ESM Gouden Schoen, waarin de meest productieve aanvallers strijden om de titel Europees Topscorer van het Jaar. De ranglijst is gebaseerd op punten die de spelers ontvangen voor elk doelpunt in hun nationale competitie. In de belangrijkste liga's van Europa is een treffer twee punten waard. Tot deze categorie behoren onder meer Spanje, Italië, Duitsland, Engeland en Nederland. De ranglijst die de Uefa hanteert om het aantal deelnemers aan de Champions League en de Uefa Cup te bepalen, geldt hierbij als graadmeter. Een doelpunt in een competitie van de tweede garnituur, waaronder Schotland en België vallen, levert de scorer anderhalf punt op. De derde categorie bestaat uit de kleinste voetballanden. Voor elke goal krijgt de doelpuntenmaker één punt bijgeschreven.

Dus een doelpunt in Engeland is zeker meer waard als in Nederland (als je het zo wilt bekijken).

26 september 2014 om 13:50

Ach, zanik niet zo over een kans krijgen. Ik scoor in de 7e klasse zo af en toe, zet mij in de eredivisie neer en bij VI kunnen ze zo een paar uur extra vullen met mijn acties/mislukkingen.

Tussen de eredivisie en de PL zit ook een verschil. Ja, leuk dat je met een Bacuna aankomt, maar er zijn genoeg topspelers voor eredivisie-begrippen mislukt in de PL, zoals een Ruiz. Niveau kan je niet meten, er is geen eenheid daarvoor, maar je kan wel zien dat de PL iets hoger van niveau is dan onze eredivisie.

Het zegt genoeg dat Real 80 miljoen uitgeeft voor de topscorer van het WK en stukken minder voor de topscorer van de eredivisie (huntelaar).

Over Huntelaar gesproken, hij zegt dat er geen niveauverschil is. Waarom scoort hij in Nederland 30x en in het buitenland niet? Sterker nog, waarom scoort hij vaak tegen de clubs uit het rechterrijtje, maar tegen het linkerrijtje scoort hij stukken minder en tegen de topclubs scoort hij al helemaal zelden. Hoe verklaar je dat dan? Door de stand van de sterren en de planeten ofzo?

26 september 2014 om 14:02

Huntelaar nog topscorer van de buli in 2012. Ik kom met een voorbeeld en jij ook. Nog meer dan? Suarez, de guzman, el ahmadi, vlaar, anita, Janmaat, bony. Etc etc. Het verschil wordt ontzettend opgeblazen. kan je met jezelf als voorbeeld aankomen maar ik doel natuurlijk op respectabele eredivisie voetballers. En ruiz zag iedereen mijlen van tevoren aankomen dat hij niet in Engeland zou passen.

26 september 2014 om 14:05

Overigens heeft iedere spits de neiging er meer in te leggen tegen het rechterrijtje. Dat had klaas ook al in Nederland.

26 september 2014 om 14:19

@mentalist: het is niet omdat je voorbeelden geeft van spelers die het niveauverschil aankunnen dat er geen niveauverschil is. Waarom geeft Man Utd handenvol geld uit aan een Falcao, als je voor 100 keer minder geld ook de topscorer van Burkina Faso kan ophalen. Want ja, een goal is een goal toch?

26 september 2014 om 14:25

Nu noem je de topspelers op die het in de PL ook hebben gered. Maar er zijn ook genoeg toppers die het daar niet hebben gered. Ja, een Ruiz zag iedereen aankomen...sommigen vonden hem de beste speler van de eredivisie dus dat is onzin. Een Luuk de Jong wist daar ook niet te presteren.

Nee, als jij niet in kan zien dat het niveau wat hoger ligt in de PL dan is deze hele discussie zinloos. Dat iedereen het niet met jou eens is bewijst jouw ongelijk.

Ja, en hoe kan het dan dat iedere spits vaker scoort tegen het rechterrijtje? Zou dat niveauverschil dan toch kloppen?

26 september 2014 om 14:39

Inderdaad stakkevdb. Waarom falcao halen? Carlos bacca is wellicht wel het beste voorbeeld. Als dat dirk kuyt, strootman of Jens toornstra niet zijn.

26 september 2014 om 14:42

Dd28. Jij hebt het chronische syndroom om kwaliteit van een selectie te verwarren met niveau van een competitie. Het zijn niet alleen individuele spelers maar meer teammechanismen en chemie die de kwaliteit van een team vormen. Zet pelle bij manchester city in de spits en hij had er al 6 inliggen. Zet aguero bij wigan in de spits en het was een stuk minder florissant. Zet kompany bij nac neer en hij valt minder op. Niveau en kwaliteit van spelers staan los van elkaar.

26 september 2014 om 14:50

Als alle selecties van een hoger niveau zijn dan is de competitie dat ook. Afonso Alves scoorde 7x tegen Heracles en werd topscorer. Echter mislukte hij in Engeland. Ach, ik weet ook niet waarom ik nog reageer. Als je niet in ziet dat het gemiddelde niveau in Engeland hoger is dan in Nederland dan valt deze hele discussie niet te voeren. Zet de nr. 1-18 eens weg tegen elkaar en je ziet dat de Engelsen altijd een beter team hebben, dus een betere competitie.

26 september 2014 om 15:00

Ibrahimovic, van Persie, Bony, Suarez en Huntelaar scoren anders ook in de grote competities veel. dus het is maar hoe je het bekijkt.

Pelle is wel een laatbloeier, maar hoe! Het is mooi om hem in je team te hebben.

26 september 2014 om 11:04

logisch, hij is een speler die het vooral van z'n fysiek moet hebben. Tot je 25e kun je tegen sterke ervaren verdedigers weinig laten zien. Maar vanaf je 25e ben je fysiek sterk genoeg om het tegen de aller sterkste op te nemen.

26 september 2014 om 11:06

Ik vind het opvallend dat Pelle Van Gaal hier enorm groot maak in het interview: ''hij zegt echter geen spijt te hebben van zijn transfer naar Alkmaar in 2007: "want Louis van Gaal was geweldig. Hij drukte mij op het hart dat ik mij de Nederlandse taal eigen moest maken en was op technisch gebied ook enorm belangrijk. Hij leerde mij hoe ik mij moest bewegen op het veld.'' En over Koeman heeft hij eigenlijk niet veel te melden.

Over Koeman zeg hij alleen het volgende: "en ik ben Ronald Koeman naar Southampton gevolgd omdat ik plezierig met hem heb samengewerkt. Bij Feyenoord heb ik immers ook de definitieve stap kunnen maken." Dus aan Koeman heeft hij eigenlijk niks gehad om zich als speler tactisch en technisch te verbeteren? Ik denk dat Koeman een geweldige people manager is, maar wat ik wel merk is dat elke speler die ooit met Van Gaal gewerkt heeft ergens later in toekomst uiteindelijk goed word,

Van Gaals vruchten worden vroeg of laat geplukt bij spelers en clubs, qua clubs kan je kijken naar Bayern Munchen en Barcelona, toch 2 van de beste clubs in Europa, zou me niks verbazen als Van Gaal weggaat bij Man Utd. en dat die club jaren daarna dan ook bij de beste clubs van Europa hoort.

26 september 2014 om 12:25

@caribbean

Als jij dat al leest.... Misschien is het originele interview veel langer of heeft hij veel meer gezegd maar werd dat niet gepubliceerd. Hij zal ook wel ontzettend veel geleerd hebben bij Koeman en veel hebben gehad aan hem. Niemand doet onder voor de andere.

26 september 2014 om 11:46

Het is ook mooi om te zien dat spitsen uit de eredivisie het wel goed kunnen doen in het buitenland. Bony, pelle als voorbeelden. Dat is in het verleden wel is anders geweest

26 september 2014 om 15:02

net als Toni, die begon ook pas te scoren rond zijn 28ste. maar Toni werd uiteindelijk wel een van de beste spitsen ter wereld, vond ik dan. statistieken waren altijd wel goed. maar Pelle is nog maar afwachten. denk niet dat hij zo goed word.

Alleen is het niveau van verdedigers en keepers in Engeland hoger dus is het in principe moeilijker in Engeland te scoren

26 september 2014 om 11:03

Ontzettend gelul vind ik dit he. Ik zie ook onwaarschijnlijk slecht voetbal in Duitsland of Engeland. In Engeland hebben de verdedigers en de keeper ook maar 2 benen en 2 armen. En moeten ze ook gewoon naar de wc.

26 september 2014 om 11:12

Ja lol in de reserve 5e klasse hebben verdedigers en keepers ook 2 benen en 2 armen. Is het dan even makkelijk om te scoren? Please..

26 september 2014 om 11:37

Als ik ook in een reserve team speel dan is het gewoon lastig. Speel ik bij chelsea tegen arsenal. Tjah niveau? Er zijn genoeg spelers bij kleinere clubs die scoren tegen een topclub.

26 september 2014 om 11:51

Mentalist, zie jij ook geen verschil in de manier van verdedigen tussen Kompany en Moisander? Want als je dat niet ziet kun je net zo goed ophouden.

26 september 2014 om 11:56

@stravven.. volgens mij is mentalist aan het trollen of mentaal niet helemaal 100

26 september 2014 om 12:10

Nee kompany is een veel grotere naam. Maar ik zie hem geen onwaarschijnlijke dingen doen. Maar dat is heiligschennis denk ik. Ik laat me persoonlijk niet leiden door dingen als namen.

26 september 2014 om 12:16

Oh en daarnaast. Neem spelers als onyewu en zanka. Speelden geweldig bij luik en Kopenhagen. Interesse van grote clubs en vallen zelfs in Nederland door de mand omdat ze gewoon slecht zijn. Martins indi en de vrij draaien moeiteloos mee bij hun nieuwe clubs. Wat is dan niveau?

26 september 2014 om 12:21

Dat is het domste wat ik ooit heb gelezen. Dus omdat Kompany en Veltman allebei naar de wc moet, is spelen tegen hun ook hetzelfde? Tuurlijk is het veel moeilijk scoren tegen bijv. de verdediging van Man. City en de verdediging van Ajax. En dat is het niveau verschil tussen de verdedigings.

26 september 2014 om 12:24

Waarom is dat moeilijker dan? Diouf van stoke city liep er doorheen alsof het boter was.

26 september 2014 om 12:42

Jij kunt er 1 noemen, maar hoeveel spelers lopen over Ajax's verdediging heen?

26 september 2014 om 13:59

Pff, of je bent de grootste troll of de grootste idioot.

Ik speel in de 7e klasse en wonnen vorige week met 8-0. Dus wij zijn ook in staat om van Ajax te winnen met 8-0, want onze tegenstanders hadden allemaal 2 benen en moesten waarschijnlijk ook wel regelmatig naar de wc, maar dat heb ik ze niet gevraagd.

Als er geen verschil is tussen een Kompany en een Moisander, waarom geeft City dan zoveel geld uit aan de eerste? Sterker nog, als er helemaal geen niveauverschil is kunnen ze net zo goed mij nemen. Ik neem genoegen met een miljoentje in het jaar en kost geen transfersom.

26 september 2014 om 14:10

Je begrijpt toch wel dat ik op topdivisies van een land doel hè? En city gaf 7 miljoen uit aan kompany. dus excl salaris valt dat reuze mee. Kan je mijn punt ridiculiseren met jouw cafeselectie en je hobby voetbal. Maar dan neem ik je helemaal niet meer serieus als je het onderscheid niet kent tussen selecties betaald voetbal of amateurs.

26 september 2014 om 14:22

Oh, tussen verschillende divisies is het niveauverschil wel meteen duidelijk? Maar tussen een B-competitie en een van de drie grootste competities ter wereld is geen zichtbaar niveauverschil? Right...

26 september 2014 om 14:29

Wat stakkevdb zegt.

Ik geef alleen een voorbeeld waarmee ik jouw waardeloze argument gelijk van tafel veeg en toch blijf je maar volhouden in je eigen onzin. Ik geef alleen maar aan dat dat een nog groter verschil is, maar dat het volgens jouw theorie niet uit moet maken. Maar waarom kan Ajax wel 4x kampioen worden in Nederland en nooit potten breken in de CL? Want ja, dat is allemaal hetzelfde niveau.

Waarom geven clubs 80 miljoen uit aan een Di Maria terwijl ze Koolwijk transfervrij kunnen ophalen? Speelden beiden op het hoogste niveau. Nee, jij lult echt de grootste onzin.

26 september 2014 om 14:45

Omdat er meer factoren het niveau vormen. 60% van een voetbalwedstrijd wordt beslist in de hoofden van spelers. dat staat compleet los van talent of exceptionele kwaliteit

26 september 2014 om 11:06

Het niveau is maar bij een paar clubs hoger hoor zijn vooral de beste aanvallers en middenvelders die gehaald worden. Kompany is geweldig en daarna een tijd niks

Tja buiten dat de verdediging die hij tegenover heeft staan wel kwalitatief beter is, is zijn aanvoer natuurlijk ook beter dus ik weet niet of het zoveel verschilt qua waarde van een doelpunt.

26 september 2014 om 11:29

Het tempo is ook hoger, daar moet je als speler wel in mee kunnen gaan. En de keepers zijn in Engeland een stuk beter. Verder geeft ik je gelijk.

26 september 2014 om 11:42

Als spits en verdediging heb je niet veel met het tempo te maken. Het middenveld loopt zich wel stuk.

26 september 2014 om 12:12

Als spits en verdediging niet veel met tempo te maken?? Vent wat dacht je van omschakeling? Positie kiezen.. Type van aanval..

26 september 2014 om 11:16

Jij bedoeld het geloof ik andersom? 4 in Nederland staat gelijk aan 1? Niet dat ik het verder onzin vind hoor hahaha

26 september 2014 om 11:16

Wauw, jij lult poep. Dus suarez scoorde vorig seizoem 28x in de pl, wat volgens jou betekent dat hij 112 x zou hebnen gescoord in de eredivisie??!

26 september 2014 om 11:30

Ik denk dat 2 maal realistischer is. Dat hij in Nederland nu al op 8 doelpunten zou staan is zeker niet ondenkbaar.

26 september 2014 om 11:44

Valt toch sws never nooit te vergelijken.. hij lult gewoon onzin met die berekeningen.. bal is rond.. dus ronaldo heeft er 9 inliggen in Nederland zou het er dan 18 zijn? Ga toch weg..

26 september 2014 om 13:12

Als je 1 doelpunt meer maakt dan je tegenstander, dan krijg je de winst (=3 punten). Wie aan het einde van de streep meer heeft gescoord/ of gewonnen dan de tegenpartij, wordt kampioen. Uiteindelijk is het doel van alle clubs om zo hoog mogelijk (=kampioen) te eindigen.

Dus wat dat betreft staat een doelpunt voor beide landen gelijk. Dat kan je meten en beoordelen. Je maakt verder toch ook geen ondercsheid in kopballen, omhalen, hakjes, penalties oid? Een doelpunt telt zodra hij (regelementair) over de lijn wordt gewerkt.

Wil je het op competitiezwaarte meten, dan krijg je sommetjes zoals uitgegeven door de Esm. Dit is echter weer gebaseerd op meningen en onderbuikgevoelens. Dus dat geeft alweer afwijkingen.

Ik denk dat als je waarde van doelpunten uitdrukt in financien, dat een doelpunt gemiddeld veel meer waard is in Engeland.

Hier ben ik het niet mee eens want in England is moeilijker om te scoren als. Mijn broer heeft me verteld dat Viera en Thuram erg moeilijk en hard spelen. Persoonlijk begrijp ik nogsteeds niet waarom ze niet worden geselecteerd voor spanje.

De goals in de 5e reserve klasse zijn ook net zo groot als die in de Premier League, maar dat betekent niet dat een goal in deze klasse net zo lastig is. Wat een ontzettende onzin kraamt Pelle hier uit.

De onderste in Engeland geeft zo'n beetje evenveel uit als de kampioen van Nederland. De verschillen zijn gigantisch en dus maakt het natuurlijk wel uit waar je ze in het mandje legt.

Dit is makkelijk.

Deel gewoon de transferwaarde van alle scorende spelers van een bepaalde competitie door het totaal aantal doelpunten, dan ken je de prijs per doelpunt. Doe dit nu voor Nederland en de andere landen.

En dan zijn de doelpunten in Nederland een koopje. Jammer maar helaas.

Erg is het niet, ik verwacht niet van een, doorgaans laagopgeleide, voetballer dat hij zelfs een eenvoudig mathematisch probleempje niet kan oplossen. Scoren moet hij doen.

Apart dat hij het heeft over de Nederlandse taal. Heb hem nog nooit 1 woord Nederlands horen praten

26 september 2014 om 11:40

Klopt, maar dat kan ook liggen aan het feit dat hij dat in de media wellicht niet doet, maar wel op het veld en in de kleedkamer.

Nee, dat is totaal anders. Waarom werd een Carroll voor 40 miljoen gekocht nadat hij een paar keer scoorde in de PL en had Bulykin de grootste moeite een club te vinden? In de eredivisie kan iedereen tegenwoordig topscorer worden. Dat een Immers al meer dan 10 doelpunten kan maken is ook al veelzeggend.

Wat een lompe opmerking.Misschien moet Pelle zich wat meer verdiepen in het voetbal. Het is niet voor niks dat bij de Gouden schoen de cooefficient voor Bpl goals x2 is en bij eredivisie x1,5

26 september 2014 om 11:46

Wat jij zegt is net zo lomp... dat heeft te maken met het aantal teams en niveau.. Wat wil je nou zeggen dan? Scoren in NL is makkelijker maar meer dan dat ook niet... Aanvoer voor hem is kwalitatief ook beter nu dan in NL en zijn weerstand is ook beter. Schrijft elkaar toch af.. Kijk naar de praktijk en niet naar berekeningen en domme cijfers.

26 september 2014 om 12:07

Dat heeft helemaal niks te maken met het aantal teams maar met de plek van de desbetreffende competities op de Uefa-ranglijst. Die "domme cijfers" wijzen erop dat het in de praktijk moeilijker scoren is in de bpl dan in de eredivisie. En nee blijkbaar schrijft het elkaar niet af of denk je dat die coefficienten voor de lol zijn ofzo

26 september 2014 om 12:14

Wat dacht je van prestaties vrolijke frits.. Daar is die hele lijst op gebasseerd.. Cijfers werken gewoon niet in het voetbal.. er tellen zoveel factoren mee.. Waarom zou een Pelle wel kunnen slagen in Engeland en bijv niet in Spanje terwijl het niveau ongeveer het zelfde is? Kom op man laat je grijze massa is werken.

26 september 2014 om 12:17

Waarom altijd schrijven dat iets lomp, dom of belachelijk is, wanneer een ander gewoon een andere mening over iets heeft?

Dat is pas lomp, dom en belachelijk te samen.

Maar goed. U bent fout wanneer u denkt dat het aantal teams mee telt om de coëfficiënt te berekenen.

Het gewicht wordt gewoon bepaald door de Uefa Country coëfficiënt. En deze worden dan weer gevormd door de Europees spelende clubs van de laatste 5 jaar.

26 september 2014 om 12:22

Rvxwijk,

Omdat de manier van voetballen daar anders is. Spanje en Engeland ze zijn beide anders, maar wel gelijkwaardig. En zo kan het gebeuren dat een specifieke spits past in de ene competitie, maar niet in de andere.

Maar ze zijn niet gelijkwaardig met Nederland. Dit omdat er hier minder goede teams zijn en zelfs de top weegt een stuk lichter dan de top in Spanje of Engeland.

O.a. daarom heeft een spits het in Nederland makkelijker dan in Spanje of Engeland.

26 september 2014 om 12:29

Het ging om het feit dat hij de c-lijst erbij haalt als maatstaf. Je kan cijfers gewoon lastig vergelijken omdat jij precies weerlegd waarom. Ik zet er ook een vraagteken neer.. De competities zijn gelijkwaardig maar de manier van voetballen is heel anders. Je kan niet zeggen op basis van cijfers daar scoort hij er 20 en in Spanje er 10.. Ik ben het namelijk met jou eens maar probeer dat bij hem door te dringen. Meten = weten geldt gewoon niet voor het voetbal.

26 september 2014 om 12:37

En waar zouden die prestaties in Europa nou vandaan komen? Door het hogere niveau ja. Ik begrijp je punt niet helemaal je wilt dus serieus zeggen dat Pelle gelijk heeft? Pelle zou in spanje net als in de bpl zeker ook wel kunnen slagen maar zou daar echt niet zoveel gaan scoren als in de eredivisie

26 september 2014 om 12:40

Laat maar ik lees nu je laatste post nu is het wat duidelijker

26 september 2014 om 12:46

Ik gebruikte de uefa ranglijst ook alleen als voorbeeld. Ik begrijp heus wel dat een goal volgens uefa calculaties niet 2x of 1,5x zou vallen in een andere competitie

Lijkt een beetje op Luca Toni zo als hij doorgaat. Voor nu lijkt mij het prima om hem te testen in het Italiaans elftal. Kan geen kwaad.

Op zich zit hij er niet heel ver naast.
Gemiddeld worden er in Nederland 3,08 doelpunten per wedstrijd gescoord.
In Engeland is dat 2,82 doelpunten. Serie A 2,67 en Spanje 2,83.

Het is dus bijna even moeilijk om een doelpunt te maken anders hadden er in NL wel 5 doelpunten per wedstrijd gevallen.
Natuurlijk zijn er betere verdedigers maar je hebt ook betere medespelers :-)

De topscoorderslijst op europees niveau wordt samengesteld door Esm. De ESM Gouden Schoen, waarin de meest productieve aanvallers strijden om de titel Europees Topscorer van het Jaar. De ranglijst is gebaseerd op punten die de spelers ontvangen voor elk doelpunt in hun nationale competitie. In de belangrijkste liga's van Europa is een treffer twee punten waard. Tot deze categorie behoren onder meer Spanje, Italië, Duitsland, Engeland en Nederland. De ranglijst die de Uefa hanteert om het aantal deelnemers aan de Champions League en de Uefa Cup te bepalen, geldt hierbij als graadmeter. Een doelpunt in een competitie van de tweede garnituur, waaronder Schotland en België vallen, levert de scorer anderhalf punt op. De derde categorie bestaat uit de kleinste voetballanden. Voor elke goal krijgt de doelpuntenmaker één punt bijgeschreven.

- ESM

Dan heb ik nog één naam voor je, beste Graziano: Afonso Alves!

in principe is het waar wat Pele zegt, maar ook wat hier op VZ wordt gezegd. Velen beweren dat een goal maken in Engeland, Duitsland en Spanje moeilijker is tov Nederland. Het niveau in Nederland is inderdaad minder dan in Engeland, maar de spelers in Engeland zijn ook beter dus je wordt als spits beter in positie gebracht dan in Nederland. Zo kunnen we het ook bekijken en dan is een goal een goal.
maar dit is mijn mening.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren