Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Bij een achterstand was ik fluitconcerten gewend'

Laatste update:

Kenneth Vermeer heeft nu drie wedstrijden bij Feyenoord achter de rug en de ontmoetingen met Willem II, Sevilla en Ajax werden allemaal verloren. De keeper kent dus een valse start bij zijn nieuwe club, maar heeft nog geen seconde spijt gehad van zijn beslissing om de gevoelige overstap van Ajax naar Feyenoord te maken. "Voor mij is Feyenoord een grote stap vooruit", zegt Vermeer.

/

De doelman raakte vorig jaar zijn basisplaats bij Ajax kwijt aan Jasper Cillessen en zag nog een seizoen op de bank absoluut niet zitten. Vermeer kreeg te horen dat hij als dank voor bewezen diensten voor een miljoen euro mocht vertrekken en Feyenoord bleek bereid om dit bedrag op tafel te leggen. Vermeer zag dit als een mooie kans en vertrok van Amsterdam naar Rotterdam.

Zondag speelde de sluitpost al tegen zijn oude club en werd hij al vroeg in de wedstrijd gepasseerd door Ricardo van Rhijn, die een vrije trap binnenschoot. De supporters van Feyenoord bleven echter achter de ploeg staan. "Ik ben onder de indruk van De Kuip", zegt Vermeer in Voetbal International. "Zelfs toen we achter stonden kregen we steun. Laten we eerlijk zijn: ik was in zo'n geval altijd fluitconcerten gewend."

"Daarbij is Feyenoord echt niet minder dan Ajax, hoor", claimt Vermeer. "Ik heb bij beide clubs getraind en ik zeg je dat het niveau elkaar niet zo veel ontloopt. Er zijn hier veel talentvolle, jonge spelers. Misschien nog wel meer dan bij Ajax." Feyenoord speelt woensdagavond in de KNVB Beker uit tegen Go Ahead Eagles, dat aankomend weekend ook de tegenstander is in de Eredivisie.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat fluitconcert zou je ook krijgen als je met heel slecht spel 0-1 zou verliezen Vermeer.

Tuurlijk is er een verschil tussen Feyenoord supporters en Ajax supporters maar laten we nou niet doen alsof de supporters in Amsterdam weglopen als het slecht gaat, ze gaan dan fluiten omdat ze kritisch zijn en beter spel willen zien maar blijven wel degelijk achter hun ploeg staan.

Ik heb in iedergeval respect voor de stap die Vermeer gezet heeft.

24 september 2014 om 14:57

Dan heeft hij tog gelijk in rdam blijkbaar doen ze Dat niet

24 september 2014 om 15:25

Uit jouw woord "blijkbaar" blijkt dat je je reactie baseert de ervaringen tot nu toe, daar waar Caribbean's punt juist is dat dat lang niet altijd opgaat, namelijk niet als Feyenoord niet slecht speeltt *zucht*

24 september 2014 om 15:28

Dat zegt caribbean niet. Als Feyenoord slecht zou spelen en verliezen zou je ook in de kuip fluitconcerten horen.

Feyenoord speelde daarentegen niet slecht maar juist goed en gaat het publiek er vol achter staan. Dat is bij Ajax niet anders hoor..

Als Ajax goed speelt en ze komen achter door een vrije trap zou je echt geen fluitconcert horen...

24 september 2014 om 15:39

In Rotterdam doen ze dat niet? Had Vermeer oordoppen in tegen Willem II zeker. Lekker goedkoop scoren van Kenneth over de rug van supporters waar hij kampioenschappen mee heeft gevierd.

24 september 2014 om 16:12

Heb je helemaal gelijk in. Jammer, want ondanks deze overgang had ik Vermeer hoog zitten. Ajax en ook het merendeel heeft deze man is goede en slechte tijden altijd gesteund en dan nu op zo'n goedkope manier afgeven op de oude club en haar supporters om te scoren bij het Feyenoordpubliek is walgelijk. Jammer wat Vermeer is op mij altijd over gekomen als een eerlijke en bescheiden jongen. Hij heeft de laatste maanden wel aangetoond dat hij toch anders in elkaar zit.

24 september 2014 om 16:51

Ja, alleen in de rust en na de wedstrijd, dan gebeurt het toch. Het fantastische legioen wordt redelijk overschat in mijn ogen.

24 september 2014 om 17:38

In dit interview ging het juist over de wedstrijd tegen willem II en nee toen werd er niet gefloten. Het is toch al jaren duidelijk dat Feyenoord geel loyalere en fanatiekere supporters heeft dan Ajax? Ajax heeft meer bioscoop publiek waar ook niks mis mee is overigens. Het is een beetje Liverpool met Bayern vergelijken qua supporters.

24 september 2014 om 23:44

Je kreeg vanavond weer een staande ovatie van het legioen he , vermeer?
Vooral bij de 0-2 was het dolletjes.

Hoeveel bullshit ga je nog vertellen in je zielige charme offensief?

24 september 2014 om 15:11

Ajax supporters lopen niet snel weg. Een deel mis wel maar bij psv twente noem maar op gebeurd dat ook. Feyenoord wel iets minder ja. Maar ajax heeft na feyenoord gwn het meest trouwe publiek van NL en natuurlijk sws de beste sfeer van NL. Kijk maar tegen psv, ze stonden 1-3 achter en vak 410 was de hele tijd goed te horen. Wel jammer dat er toen een hoop mensen wegliepen. En ajax publiek is gwn kritisch, niks mis mee. Ze willen mooi aanvallend voetbal zien omdat we dat van ajax gewend zijn.

24 september 2014 om 15:04

Ajax supporters zijn een hoger niveau gewend, vandaar..

24 september 2014 om 15:20

Nou nou nou, het Ajax spel is 4 van de 5 keer niet om aan te zien. Serieus, saai overtikken of onder druk komen te staan.

24 september 2014 om 15:42

Ajax heeft gewoon theatersupporters die komen opdagen als t goed gaat, en thuis blijven als t slecht gaat. Dat is toch wel bewezen intussen. En dan die zogenaamde 'bezoekersaantallen'....lekker alle seizoenkaarthouders die niet op komen dagen altijd meetellen. Er zitten iedere keer volop gaten op die tribune door die zogenaamde trouwe supporters. Gloryhunters, niet meer niet minder.

24 september 2014 om 15:56

Ajax heeft meer dan welke club uit Nederland ook seizoenskaart houders uit alle windstreken. De kans dat iemand uit bv limburg of Friesland een wedstrijd niet mee kan maken is daarmee ook veel groter.

Ajax publiek is kritischer dan het Feyenoord publiek. Dat is al enige tijd zo. Misschien komt dat wel door de successen en mogelijkheden waardoor de verwachtingen hoger zijn.

24 september 2014 om 15:59

Nou ik zie die theater fans nog steeds komen. Liever bleven ze weg, want hun zijn ook de mensen die fluiten. De echte Ajaxsupporters blijven gewoon Ajax steunen ook als het minder gaat. De echte Ajax fans gaan ook niet 10 minuten voor tijd weg.

Vermeer zit gewoon te slijmen en dat is zijn goed recht.
Ongetwijfeld is hij nog steeds gefrustreerd dat Ajax hem gewoon niet goed genoeg vond als nr 1 keeper en terecht, want Cil is gewoon beter.

Je hebt altijd een deel @ alle supportersgroepen die gewoon wilt bashen. is (feyenoord heeft ze ook). Zie een aantal haat reacties van Feyenoorders toen vermeer werd gekocht. Vertegenwoordigen die fans alle Feyenoord fans ? Nee!
Dus waarom vertegenwoordigen de halve zielen van een Ajax fans wel alle Ajax supporters? Er wordt gewoon met 2 maten gemeten.

Ach ja het zal wel. 1 mindere pot (lees blunder) van Vermeer en ook hij kan een fluitconcert verwachten. Zo gaat het namelijk overal.
Dan komen weer die verhalen over zijn lengte en weet ik veel wat allemaal.

** Vermer wilt gewoon de diehard Feyenoorder spelen, haaaaa

24 september 2014 om 16:20

@swongd

wel frappant dat de supportersaantallen juist stegen in de 6 magere seizoenen dat er bijna niets geworden werd.
Is de belangrijkste eigenschap van een gloryhunter niet dat er ook glory moet zijn om te hunten?

Beetje tegenstrijdig dan..

24 september 2014 om 17:03

@ Ernievg,
Ja dat niveau verschil was afgelopen zondag heel duidelijk te zien!

24 september 2014 om 19:50

@lee112

Gast, ik support Ajax mijn hele leven al, en ga regelmatig naar het stadion. Als Ajax zoals nu speelt ga ik niet als een of andere 'ik-spring-omdat-ik-anders-een-nep-supporter-ben' happy-peppie lopen doen... Dus een echte supporter is in jouw ogen iemand die de waarheid graag wegmoffelt en maar zijn springtouwtje en blaastoeter tevoorschijn haalt. Als Ajax bagger speelt, fluit ik! Als Ajax goed speelt, sta ik op de banken! Mogen we alsjeblieft iets verwachten van de beste club van Nederland??? We zijn gvd geen RKC?! (no offense Waalwijk)...

24 september 2014 om 20:03

Patrick.

Uiteraard is het je goed recht om te fluiten hoor.
Nee een echte supporter is in mijn ogen iemand die de club in goede en in slechte tijden steunt. Als men dus alleen maar juicht in goede tijden en basht in slechte tijden, dan vind ik dat soort mensen indd geen echte supporters.

Je mag kritiek hebben hoor, altijd (heb ikzelf ook), maar fluiten terwijl er niet meer inzat. Tsja....en maar gek vinden waarom velen oud Ajacieden niet terugkomen.

24 september 2014 om 15:05

Jammer dat Vermeer zo moet reageren. Is nergens voor nodig, en maakt de normalisering van verhoudingen niet makkelijker. Juist spelers moeten hier verstandiger mee omgaan.

Maar misschien roert hij wel een belangrijk verschil aan: klappen na een verloren wedstrijd, de 2e plaats vieren als een kampioenschap, de tweede keeper van je aartsrivaal halen en die meteen in de basis zetten (en vervolgens 3 keer verliezen). Tja, dat is Feyenoord, en geen Ajax. Dat is het verschil tussen 4 x kampioen worden in 40 jaar of 4 x in 4 jaar.

24 september 2014 om 15:30

Eerste deel klopt maar je 2e deel is veel te makkelijk. Die 2e plaats ging om het feit waar Feyenoord vandaan kwam, misschien bij sommigen niet bekend maar de club was bijna failliet door wanbeleid en te grote risico's. Als je dan CL haalt, want daar ging het om, is dat den fantastische prestatie. Daarbij denk ik niet dat jij weet hoe een echt kampioensfeest van Feyenoord er uit zou zijn...lijkt me 20x zo groot. Zondag liet ook weer het verschil zien, de trots van het legioen op hun club is ongeevenaard en fantastisch om te zien na een tijd van kwelling zonder kampioenschap. Die passie is juist daarom steeds groter geworden en is voor menig club, ook Ajax, een voorbeeld.

24 september 2014 om 15:43

Nee hoor is niet te makkelijk heeft wel degelijk met elkaar te maken, de instelling vaak betiteld als arrogant, en ook het eerder te kritisch zijn als positief is inherent aan het succes van Ajax!

En ja als je na zoveel jaar weer eens kampioen word.. Zelfs van twente was spectaculairder als ons laatste 2 feesten.. Maar die 30e was een goeie hoor.. En nee sorry die passie, die geen woorden maar daden is juist geen voorbeeld voor Ajax, gap de historie wijst het uit..

24 september 2014 om 15:46

Hij heeft niets meer Ajax te schaften. Met zo'n reactie haalt hij toch een wit voetje bij zijn nieuwe supporters: het Feyenoord legioen. En het is zeker niet vervelend wanneer zij achter hem gaan staan.

Maar ik begrijp wel dat deze positieve woorden over zijn nieuwe club voor Ajacieden moeilijk te verkroppen is.

24 september 2014 om 15:59

Het zijn niet de positieve woorden voor Feyenoord die mij zwaar zouden moeten vallen als ajacied, maar het onnodige uithalen naar Ajaxsupporters door Kenneth. Velen van ons hebben hem altijd gesteund, ook tijdens de wedstrijden dat hij verschrikkelijk hard faalde waardoor hij uiteindelijk zijn basisplek verloor. Ik denk ook niet dat Ajax supporters de spelers hadden uitgefloten als de rollen omgedraaid waren. Al weet ik ook zeker dat we niet zo hadden gereageerd als de feyenoordsupporters.

24 september 2014 om 17:30

Inderdaad. Ik zei vaak dat Vermeer er van mij best had mogen staan, ipv Cillessen. Maar nu die zulke dingen gaat zeggen, pff.. Die zinnen kan hij ook gewoon weglaten.. Gewoon scoren bij de supporters. In de Arena mag hij van mij wel uitgefloten worden, als ie nog vaker zoiets belachelijks zegt.

24 september 2014 om 17:54

Infama, niet drie maal, maar de laatste zeker wel! Hij moet die bal hebben, of op zijn minst naar de hoek gaan. Daarom mocht hij weg bij Ajax.

24 september 2014 om 19:35

inderdaad man on the moon: het is niet te makkelijk maar provoceren, net zoals jij doet.

24 september 2014 om 15:09

Ik vind dit echt niet netjes van 'm.. Er zat al een nare smaak aan zijn transfer, maar Kenneth geeft hier gewoon de supporters van Ajax nog ff een trap na, en vooral vak 410 dat altijd achter de ploeg blijft staan.

24 september 2014 om 15:11

En ook niet slim van hem, hij moet minimaal nog één keer i.d. Arena spelen dit seizoen
Of zit ie al op de bank tegen die tijd?

24 september 2014 om 15:26

Precies. Ajax is wel de club die uit begrip voor zijn situatie hem voor een bedrag dat ruim onder zijn marktwaarde ligt liet gaan. Naar een concurrent nota bene. Daar mag best wat loyaliteit tegenover staan. Dit soort kritische kanttekeningen lijken mij niet op z'n plaats..

24 september 2014 om 16:34

Vermeer is juist wel een vriendje.. Ajacieden rouwen er niet om want Cillissen is beter (zie zondag maar weer) en met Boer hebben we een ervaren man en sfeermaker erbij. De meeste Ajacieden zoals ik gunde hem deze transfer, en Ajax was zelf dom geweest, maar het is echt niet nodig om zo in de billen te gaan van het legioen en tegelijkertijd het publiek dat jou juist eerder heeft beschermd als uitgefloten (itt een Blind bijvoorbeeld) naar beneden halen? Het toppunt van een vriendje zijn is dat juist..

24 september 2014 om 19:36

@siem: Hij geeft gewoon de feiten weer en dat de ajacieden daar niet blij mee zijn is hun probleem.

24 september 2014 om 15:36

Ik zit zelf altijd in de ArenA en Vermeer heeft gewoon gelijk, schaam ik me ook een beetje voor als Ajacied. En natuurlijk is het spel de laatste tijd niet om aan te zien maar tijdens de wedstrijd support je je club!

24 september 2014 om 16:38

Hoe oud ben jij? Ik zie alleen jonge Ajacieden dit zeggen.. Ajax is niet voor niks zoveel succesvoller als Feyenoord.. Wij zijn kritisch eerder te als positief ja, hebben praatjes, maar maken die vaak waar.. Ajax heeft meer bioscooppubliek ja zoals vele zeggen mij zal je ook niet zo snel horen, mij vriend daarentegen constant, ik zie echter liever iets van de wedstrijd.. Verder moet Vermeer gewoon naar zichzelf kijken en Feyenoord en Ajax lekker overal buiten laten, zeker uit respect naar je oud collega's van soms wel veertien jaar en de club in zijn heel.. maja

24 september 2014 om 19:17

Eey pik dit heeft niks met succes te maken. Juist als een club veel succes heeft moeten de supporters achter de ploeg blijven staan als het even niet mee zit. Bij Feyenoord is dit altijd het geval geweest. Al tig jaren. Of we nou 7 x achter elkaar kampioen worden of met 10-0 afgeslacht worden. Het maakt geen verschil.


Echt een huilebalken die Ajacieden. Proberen te sneren naar de Feyenoorders door bijv telkens het woordje succes bij te halen. Grappenmakers. Accepteer het nou dat Feyenoord de mooiste club is. Jullie misschien de beste als je naar de resultaten kijkt en d'r prijzen. Maar zeker noet de grootste of de mooiste. Als jullie dat maar weten.

24 september 2014 om 22:19

De grootste sowieso is een feit, de meest succesvolle ook, en de mooiste ook volgens zeker vier miljoen man maar mooiste is subjectief, kijk zo objectief ben ik dan wel weer. ik ben Ajacied maar vind Feyenoord, me pa is Feyenoorder ik ben als kleine jongen vaak in de kuip geweest, Feyenoord is een mooie club maar het is zeker niet mijn club haha wat een niveau altijd. Alsof mensen niet achter Ajax staan maar ja als je minder succesvol bent is het makkelijk praten, Ajax publiek is eerder te kritisch ja als positief maar het succes van de club de mentaliteit in alle lagen is inherent aan het succes gap.

24 september 2014 om 16:31

Haha idd.

Je merkt aan alles dat Kenneth uiterst gefrustreerd is..

Geen verschil tussen ajax en feyenoord op de training?
Feyenoord echt zo veel beter in de klassieker?
Het was een verassing dat Feyenoord interesse in je had?
Van Rijn schiet die ballen normaal over en naast?
Bij Ajax altijd fluitconcerten?

Misschien moet ie eens naar zichzelf gaan kijken.
Te slecht voor eerste keeper bij ajax
Maakte veel fouten
Is desondanks gesteunt
Heeft zijn eigen trainer voor de gek gehouden
Werd overklast door de vrije trap van van Rijn
Heeft tot nu toe al zijn wedstrijden bij zijn nieuwe club verloren
en zal nu in het rechter rijtje moeten strijden om een basisplaats met Mulder

Het was me een waar genoegen Kenneth

24 september 2014 om 16:51

Vermeer is hier niet helemaal eerlijk.... Afgelopen zondag kreeg Feyenoord geen fluitconcert omdat ze gewoon heel goed speelden. Als Ajax Feyenoord zou wegspelen (wat laatste jaren regelmatig gebeurd is) krijgen ze ook gewoon de volle laag van de supporters hoor.... Foei Vermeer zo afgeven op je ouwe club en supporters...

24 september 2014 om 17:09

Als het even wat minder gaat in de hoofdstad staan de capuchonetjes alweer op het trainingsveld om verhaal te halen. Of keert het publiek gewoon letterlijk het veld de rug toe.
En ook tijdens de wedstrijd laten veel supporters het af weten. Dit jaar nog tegen Salzburg liep het halve stadion leeg.
Ajax heeft niet voor niets de naam "bioscoop-publiek".

25 september 2014 om 01:54

Kamikaze, net als toen het maasgebouw bestormd werd bedoel je..?

24 september 2014 om 17:12

weet je nog die wedstrijd tegen Salzburg? iedereen floot en rond de 65ste minuut liep bijna één derde het stadion al uit...

24 september 2014 om 17:44

Wat een nonsens! Ik heb daar de hele gibeker leeg zitten drinken tot na de blessuretijd, en er waren maar een handvol die eerder weggingen, en die kregen ook nog een misprijzende blikken en opmerkingen van hun collega supporters. En fluiten, ja daar heb ik me wel schuldig aan gemaakt, het leek alsof onze jongens het voetballen waren verleerd! dan is een mooi concertje op z'n tijd gepast imo.

24 september 2014 om 18:12

In de kuip worden de spelers bijna nooit uitgefloten.

Bij Ajax wordt er nou eenmaal wat meer van je verwacht. Logisch dus dat je wordt uitgefloten als je staat te prutsen. Bij Feyenoord zijn ze het gewend en accepteren ze het dus ook sneller. Niet provocerend bedoeld, maar volgens mij ligt het wel een beetje zo.

24 september 2014 om 14:59

Uhh nee? Het gaat om de steun van je supporters, ook in slechte tijden hoor je je spelers te steunen hoe hoog de verwachtingen ook zijn.

24 september 2014 om 15:01

Klopt, Vak410 en F-Side zal je ook nauwelijks tot nooit horen fluiten. Het zijn altijd de oh zo kritische supporters op de lange zijde. Die fluiten als het hun niet bevalt. Maar bij Feyenoord heb je dat wat minder.

24 september 2014 om 15:25

Onzin. Feyenoorders doen net of ze het allemaal uitgevonden hebben en als er wel sfeer is in de ArenA dan krijg je het gezeur over blote buiken en trommels. Het is nooit goed bij sommige. Mensen moeten lekker voetbal beleven zoals ze dat zelf willen. Er is geen goede, of slechte manier (hooliganisme daargelaten). Dat opschepperige gedrag over het legioen heeft wat zieligs. Nooit echt wat te juichen, dus laten we het er dan maar verbaal bij mensen inrammen dat het legioen zo fantastisch is. Wat mij betreft is het een sprookje die op een genante manier in leven wordt gehouden.

24 september 2014 om 15:37

Sfeervak is ook echt een sfeervak geworden. De laatste jaren hoor je Frank en de spelers er vaak over

24 september 2014 om 15:41

Amen, amen en nog eens amen! Bij Ajax komen helaas een hoop dagjesmensen die alleen controleren of er gewonnen wordt, maar er zijn genoeg mensen die de ploeg steunen. Misschien moeten de sfeergroepen meer verspreid worden over het stadion zodat ook andere supporters mee gaan doen. Laatst tegen PSG sprong het hele stadion en dat was echt kippevel. Dat moet vaker gebeuren ipv alleen Vak410.

In de Kuip gaan mensen ook eerder naar huis bij een achterstand, hoor. Dat gebeurt overal. Feyenoord heeft trouwe supporters, maar het Legioen is zeker niet heilig.

24 september 2014 om 16:44

@sdg030

Amen. Jij slaat echt de spijker zo hard op zijn kop. Als ik betaal voor een wedstrijd van Ajax en ze staan gewoon als zoutzakken te spelen mag je best fluiten, niets mis mee. Als jij op je werk geen reet uitvoert moet je baas dan alsnog complimenten naar je maken? Lijkt me niet toch.

Het legioen is ook echt een leugen. Dat zijn (net bij veel andere clubs overigens) vooral veel hersenloze figuren voor wie voetbal het enige waardevolle is hun leven is. Ik vind dat vooral erg sneu ipv dat ik daar 'respect' voor heb. Het is maar een spelletje..

24 september 2014 om 17:11

Dat zegt dus meer wat over jou Tristan. Jij betaalt dus om een potje voetbal te kijken, niet perse om het aanmoedigen van je team (niets mis mee). Je vergelijking is een beetje krom, want je betaalt voor iets waar jij achter staat, voor de club dat in je hart zit en dan doe je er alles aan om ze zo aan te moedigen dat het beter kan gaan. Een baas-werknemer en supporter-club relatie zijn totaal verschillende dingen.

24 september 2014 om 18:48

Vak 410 en F-Side leven voor Ajax. Nooit gefluit.

24 september 2014 om 15:00

Plus dat dit natuurlijk voor hem goedkoop scoren is bij zijn 'nieuwe fans'. Natuurlijk zegt hij dat Feyenoord even groot, of zelfs groter is (qua voetbal, sfeer, fans..). Hij wil fans winnen en geef hem eens ongelijk, maar laten we wel zijn; de afgelopen jaren heeft Ajax volgens mij bewezen de grotere club van de 2 te zijn.

24 september 2014 om 15:18

@rink

man man man wat is dit makkelijk scoren inderdaad. Zullen Feyenoord supporters toch ook wel doorheen prikken?
Ik gunde hem de overstap in het begin misschien nog wel een beetje maar na al zijn uitspraken de afgelopen tijd ben ik helemaal klaar met deze clown.

Laten we de discussie van welke club de betere supporters heeft nou ook maar gewoon stoppen want geen van beide gaat ooit zeggen: "oh goed argument, wij zijn inderdaad minder". verspilde tijd dus..

24 september 2014 om 15:00

er mag zeker wel wat verwacht worden van de spelers, maar ook van de supporters!
En dat is steunen als ze achter staan en niet uitfluiten als het even wat minder gaat.
Dat betekend als ze voor staan juichen en achter fluiten dan zijn het wat mij betreft gewoon successupporter. Gelukkig ken ik ook wel supporters die wel achter Ajax blijven staan.

24 september 2014 om 15:20

Ja bij Ajax verwachten de supporters van de spelers dat ze minimaal 70% balbezit hebben en bij Feyenoord verwachten we strijd en passie met of zonder goed voetbal.
Daarom applaudisseren wij, ondanks het resultaat, na de wedstrijd, omdat Feyenoord er alles aan heeft gedaan om te winnen.
Ter vergelijking: na de thuisnederlaag tegen willem 2 zongen we ook "schaam je dood, schaam je dood".
Omdat de we wedstrijd voetbaltechnisch en passieloos was.

De verwachtingen liggen misschien iets lager bij Feyenoord dan bij Ajax maar niet veel lager.

logisch. het publiek zag dat feyenoord goed speelde en er alles aan deed om te winnen. dan is er ook geen reden voor een fluitconcert. maar dat was tegen willem 2 wel anders. Dus een beetje goedkoop score dit van vermeer

24 september 2014 om 17:40

Precies. Toen Ajax tegen PSG met 0-1 achter stond bleef het publiek er ook massaal achter staan. Als je slecht speelt is het een ander verhaal, maar feyenoord speelde goed.

Off: Kenneth trapt wel weer eventjes na richting ajax. Ook zijn opmerking over die goal van van Rhijn; 'normaal schiet ie ze naast of over'.

24 september 2014 om 17:45

Inderdaad vooral die tegen Van Rhijn vond ik smerig. Dat hij gepikeerd is over zijn laatste tijd bij Ajax kan ik begrijpen (hoewel in mijn ogen niet terecht) en dat hij daarom nog wil natrappen richting tevhnische staf of bestuur vind ik tot daar aan toe maar je exploeggenoten afvallen vind ik wel heel laag.

Van Rhijn kan er niets aan doen dat hij op de bank werd gezet.

Vermeer probeert net als die Kazim continue zieltjes te winnen. Hij heeft eerlijk gezegd wel gelijk over het feit dat ze hem uitfloten. Feyenoord heeft na mijn mening een beter publiek zag je zondag ook weer. Ajax heeft ook goede supporters alleen zijn dat er veel minder.

24 september 2014 om 15:01

Dit dus.
Ik had heel veel respect voor Vermeer, maar nu is hij continu aan het natrappen jegens Ajax, dat hem netjes behandeld heeft en zelfs transfer naar Feyenoord liet doorgaan.

24 september 2014 om 15:10

@yamiown

Ajax Moest de transfer naar Feyenoord laten doorgaan, als Ajax had gezegt "nee doen we niet, want het is Feyenoord" dan had Vermeer Ajax voor de rechter kunnen trekken. Want het stond zwart op wit dat Vermeer naar een Eredivisieclub mocht voor een bepaald bedrag.

24 september 2014 om 15:13

Ajax had kunnen zeggen: Oké je mag weg voor dit bedrag, maar niet naar directe concurrenten.
Of Ajax had kunnen zeggen dat ze mee wilden beslissen over naar de bestemming van Vermeer.
Of Ajax had een veel hogere afkoopsom kunnen vragen (wat eerlijk is eerlijk, 1 miljoen voor Vermeer is een schijntje).

Ajax is altijd heel coulant geweest jegens Vermeer, zelfs toen Cilessen erin kwam, en iedereen wist dat de dagen van Vermeer geteld waren, kreeg Vermeer zijn wedstrijdjes.

Het is gewoon zwak van Vermeer om nu na te trappen.

24 september 2014 om 15:14

Fr12jules

Ajax heeft afgelopen zomer dat beste papiertje met een vastgezette transfersom zelf opgesteld, dat hadden ze ook niet kunnen doen he Dus Ajax moest in eerste instantie helemaal niks. Ze zijn coulant geweest met de transfersom en daar heeft Vermeer handig gebruik van gemaakt.

24 september 2014 om 15:57

Yamiown, draai het eens om joh..
Er was Niemand die aan Feyenoord gedacht heeft als nieuwe club voor Vermeer. Als Haatrecht bij zijn verzoek om de gelimiteerde transfersom zwart op wit te krijgen, er had bij gezegd dat het om de Kuip ging, dan weet ik 100% zeker dat Overmars/de Boer "nee" had gezegd.

Natuurlijk is het een beetje amateuristisch, maar bovenal was het niks meer of minder dan een luizenstreek.

24 september 2014 om 16:43

Kenneth wilde zelf niet weg hoor!? Infama dus wat is je punt? De club Ajax heeft hem nooit iets aangedaan hoor, daarbij heeft hij veertien jaar met jongens samen gespeeld, en de Boer (vorige trainers doen er nu niet meer toe) heeft hem zeker altijd netjes behandeld..

Ik blijf het dom vinden van Ajax zelf, maar Vermeer is vanaf die dag erg vies bezig eerst schuilen achter Winnie, en nu je mond maar open doen waar je ook gewoon over Feyenoord kan hebben en uit respect Ajax gewoon laten zeker nu je blijkbaar nog met wat rancune zit..

24 september 2014 om 16:46

Jij praat alsof je Kenneth kent zie nu al een aantal reacties met Kenneth is niet de persoon, Kenneth Vermeer is mijn buurman in Almere Poort, ik ken zijn half broertje.. Vermeer geeft juist sociaal wenselijke antwoorden om zich in te likken bij het legioen want niet dom is want bij een fout heeft hij ze straks nodig, en die fout gaat komen als Feyenoord onder druk komt.. Als jij niet snapt dat dit zieltjes winnen is...

24 september 2014 om 22:24

Haha kom maar naar Almere en zoek uit welke buurman.. alsof mensen zo levenloos zijn vanaf vz nog wel..

Maar ja jij zegt dat alsof het een feit is, maar dat is jouw mening zonder dat je hem kent en dat vind ik gewoon een beetje vreemd, verder het is helemaal niet gek dat hij in goed daglicht wil komen bij het legioen maar hij had echt niet zo over Ajax hoeven praten hij had het gewoon minder uitgesproken kunnen doen ik vind dit gewoon respectloos. Ja ook dat hij naar Feyenoord is is helemaal niks mis mee op zich, alleen hoe het is gegaan verdient niet de schoonheidsprijs maar dat maakt niet uit want hij wil spelen en Ajax is zelf dom en amateuristisch geweest!

Beste Vermeer,

Ik snap dat je enigszins gekrenkt bent omdat je basisplaats werd overgenomen door een andere (lees: betere) keeper. Ook snap ik dat je in de smaak wil vallen bij je nieuwe, rivaliserende, club, en iedereen wil overtuigen dat dit nu echt jou club is. Ondanks dat je van de rivaal komt.

Maar is het nou echt nodig om jegens de oude club, waar je vele mooie jaren hebt gekend, kleine steekjes te gaan uitdelen? Vermeld gewoon hoe mooi de nieuwe club is en hoe geweldig de supporters zijn, dat supporters winnen door je oude club enigszins te 'kraken' is nergens voor nodig

24 september 2014 om 15:01

Ach, is dat zo erg? Als ik jouw reactie zo lees deel jij hem, en met jou vele andere ajacieden, veel meer steken uit. Feyenoord staat bekend om haar supporters, en als een speler daar wat over zegt vind ik dat alleen maar leuk om te lezen.

24 september 2014 om 15:09

Demta

Niet zozeer kraken, eerder de oprechtheid van zijn uitspraken in twijfel trekken, daar het de laatste tijd wel erg slijmerig overkomt richting 'het legioen'.

Ik zeg ook dat het prima is om te vermelden hoe mooi de nieuwe club is en hoe geweldig de nieuwe supporters zijn, maar laat het vergelijken met de oude club (duidelijk om een steek uit te delen) dan gewoon lekker achterwege.

24 september 2014 om 15:04

Hoezo kan hij dit niet echt vinden? Alles wat hij zegt moeten dus weer steekjes richting Amsterdam zijn? Dit is niet de eerste keer dat een speler aangeeft hoe fantastisch Het Legioen altijd achter hun team staat en dat wordt altijd maar afgedaan als "hij wilt alleen maar zieltjes winnen", terwijl het waarschijnlijk gewoon een terechte opmerking is.

24 september 2014 om 15:12

newc22

Hij kan dit wel vinden, maar de toevoeging dat hij dit niet gewend was is puur om een steekje uit te delen. Vooral als je dit betrekt in de verdere uitspraken die Vermeer recent heeft gedaan, kan je zien dat hij wat steekjes wil uitdelen aan de oude club of wel de supporters voor zich wil winnen bij de nieuwe club.

Als hij dit echt vindt, vermeld gewoon hoe mooi de nieuwe club is en hoe geweldig de supporters zijn en laat de vergelijking lekker achterwege.

24 september 2014 om 15:34

'' terwijl het waarschijnlijk gewoon een terechte opmerking is.''

schei toch een keer uit joh met al dat opgehemel van de feyenoord supporters, bij feyenoord word er ook gewoon uitgefloten als de ploeg slecht speelt, het gaat niet om het feit dat je wint of verliest, het gaat erom dat je mag eisen van de ploeg dat ze alles geven, iets wat bij feyenoord vaak gebeurt en bij Ajax regelmatig niet, daarnaast zal het schandalig geweest zijn mochten de fans de ploeg zondag hebben uitgefloten want ze speelde gewoon goed alleen hadden geen geluk in de afwerking, de thuiswedstrijd daarvoor werd de ploeg ook gewoon uitgefloten.. dus beetje hypocriet vind je niet?

24 september 2014 om 15:16

Of Cillessen echt veel beter is dan Vermeer wil ik wel eens zien. Vermeer deed altijd van die rare dingen. Als Van Rhijn of Van der Wiel de bal terug speelde hield hij hem altijd lang bij, schoot hij hem te laat weg richting de tribune en was je de bal kwijt. Wat Cillessen nu doet is eigenlijk exact hetzelfde, enkel doet hij er een stapje bij, bal bij houden en dan uitkappen. En dat zag je laatst bij Oranje dat het fout uitpakte en zich toen dramatisch liet vallen.

Cillessen zal nooit zo goed worden als Van der Sar dat was. En zal ook nooit bij de top van de wereld horen.

24 september 2014 om 15:27

Hier benoem je één aspect van het keepersvak en hangt daar de hele beoordeling van hoe goed iemand is aan vast. Zo werkt het natuurlijk niet. Daarbij is het bij Cillessen nog nooit echt fout gegaan, en kan je het (zolang het niet fout gegaan is) ook niet als fout beoordelen.

Maar er zijn natuurlijk heel wat meer punten waarop een keeper wordt beoordeeld en in het totaalplaatje vind ik Cillessen een betere keeper. Cillessen is toch een keeper die vrijwel altijd een 7 haalt en nooit gekke dingen doet. Vermeer daarentegen heeft meer schommelingen, kan een geweldige pot keepen en alles eruit halen, maar ook wedstrijden hebben dat hij weer gek loopt te doen in de goal waardoor je een wedstrijd uit handen geeft. Die continuïteit van Cillessen geeft echter veel meer rust.

24 september 2014 om 15:31

Ik vind niet dat je dat nu al kan zeggen. Tuurlijk Cillessen moet hier nog van leren, maar je moet niet vergeten dat het nog een jonge keeper is he. Cillessen mist af en toe de nodige ervaring, dat is niet erg dat komt door de jaren heen wel. Tot nu toe vind ik Cillessen een geweldige keeper en wie weet word hij zelfs beter dan Van der Sar de potentie en het talent is zeker aanwezig!

24 september 2014 om 15:40

Natuurlijk is er veel meer maar ik vind het toch een gekke 'fout' die je bij beide keepers terug ziet. Misschien krijgen ze het wel aangeleerd bij Ajax.

Zoiets moet er gewoon uit en ik stoor me er hard aan. Tegen Feyenoord dacht ik dat hij weer iemand ging uitkappen maar gelukkig schoot hij hem op tijd weg. Je ziet het elke wedstrijd minstens 1 keer terug, waarom wordt er niks aangedaan? De keepertrainer zegt niks, De Boer, ploeggenoten, ... Hij beseft toch zelf dat hij dom bezig is? Net zoals bij Vermeer is er ook bij Cillessen veel werk aan de winkel.

Vermeer zijn bovengrens is tot nu toe wel veel hoger geweest en zo goed heb ik Cillessen nog niet zien keepen.

24 september 2014 om 16:06

Medellin

Denk omdat het tot dusverre nooit fout is gegaan. Het kan inderdaad ook iets zijn wat uit de Boers koker zelf komt. De tegenstander zover mogelijk lokken zodat er verderop op het veld ruimte ontstaat of iets dergelijks. Weet ook niet precies wat de bedoeling erachter is.

Vermeer zijn bovengrens heeft hoger gelegen (veel hoger vind ik overdreven), maar hij heeft ook een veel lagere ondergrens gehad. Dat is precies wat ik bedoel: Vermeer schommelt veel meer, waar Cillessen een constantere en rustigere keeper is.

24 september 2014 om 16:10

@infama

Ik denk dat ik je dan toch moet teleurstellen kerel. Dit stukje komt in zijn geheel toch wel heel sociaal wenselijk over.

Het stuk over het publiek is nog tot daar aan toe, maar dit: "daarbij is Feyenoord echt niet minder dan Ajax, hoor", claimt Vermeer. "ik heb bij beide clubs getraind en ik zeg je dat het niveau elkaar niet zo veel ontloopt. Er zijn hier veel talentvolle, jonge spelers. Misschien nog wel meer dan bij Ajax." Is natuurlijk gewoon een beetje onzin als je naar de afgelopen 4 jaar kijkt.

Vermeer moet zijn plaats wel kennen. Heel sneaky op de valreep overstappen naar de aartsrivaal is nog tot daaraan toe als je tweede keeper bent, maar dan moet je niet na een paar weken dit soort steekjes gaan geven.

Laat het goedkope scoren maar achterwege.

24 september 2014 om 16:23

Ja ach, ik heb spelers wel goedkopere dingen horen roepen. Zeker net na een gevoelige overstap en als er toch nog wat rancune leeft. Overigens gaat het er in dezen niet zozeer om of hij gelijk heeft, maar het feit dat hij dit zegt.

Je kunt ook afgaan op hetgeen hij zegt en de mening van een amateurpsycholoog m.b.t. de persoon Vermeer en welke intenties hij wel en niet zou hebben, naast je neer leggen.

Dit zal hem wel weer in de mond zijn geschoven. Bij slecht spel zou je ook fluitconcerten horen. Echter had ik als Ajacied geen enkel moment (laatste 10 minuten na) het gevoel dat Feyenoord zou verliezen. Denk dat 99% ook dat gevoel had. Vandaar de volledige steun en enthousiasme van het publiek.

Kunnen ze hem na het seizoen nog eens interviewen? Als Feyenoord dan in het rechterrijtje is geëindigd, zal hij ook wel wat fluitconcerten hebben meegemaakt.

Haha vermeer probeert hiermee alleen maar zichzelf ervan te overtuigen dat het een slimme stap is geweest.

Hoe heerlijk is het dan dat juist hij in de fout gaat tegen ajax en zo de wedstrijd verliest. Wat een heerlijk gevoel.

Dat je nog maar veel balletjes uit je handen laat glippen kenneth!

Wat een peppie..
Die probeert zich met zoveel mogelijk slijmacties populair te maken bij het legioen.

Dit gaat geen lang en gelukkig huwelijk worden. Kenneth zal als Ajacied altijd onder een grotere loep liggen dan elke willekeurige andere Feyenoorder.

24 september 2014 om 16:39

Het enige wat die hoeft te doen is zich te bewijzen, net als ieder andere nieuwkomer.
Ik als Feyenoorder stoor me er niet aan dat het een Ajacied is.
Maar blijkbaar willen jullie dat het gevoelig bij ons moet liggen!?

24 september 2014 om 17:29

Van mij mag je er luchtig over doen, maar de reacties liegen er niet om.
Hij word verwelkomt met "Ebola-spandoeken" en als je de interviews hoorde van de harde kern van Feyenoord dan kan je niet gaan verkondigen dat wij als Ajacieden ons dit inbeelden.

24 september 2014 om 19:22

Dan generaliseer je wel meteen het hele legioen.
het gros van de supporters denken zoals ik.
Dan heb je altijd een groep die het belachelijk vind.
Jij distantieert je ook van andere supporters als die iets doen waar jij het niet mee eens bent toch?

Feit blijft Kenneth, dat Feijenoord al 3 jaar roept niet minder dan Ajax te zijn, maar telkens met lege handen staat. Zelfs na hun beste wedstrijd in tijden tegen ons en van ons de slechtste staan jullie (wederom) met lege handen. Hoe vaak moeten we van Clasie nog horen dat ze niet onder doen voor Ajax? Geen woorden, maar daden toch? Het is geen toeval meer hoor. En hii zegt dat het een stap vooruit is. Nou, als je van een club die fluitconcerten krijgt bij een achterstand naar een club gaat die na 3(!) verliespartijen nog steeds applaus krijgt, ga je er pp achteruit. Hou toch niet heel Rotterdam voor de gek Kenneth. Blijf eerlijk!

24 september 2014 om 15:03

Zal de stap vooruit niet zijn van reserve naar basis slimpie?

24 september 2014 om 15:12

Wees heel eerlijk de afgelopen 4 seizoenen is het kampioenschap behaald maar mochten er nu weer wat mindere resultaten volgen is het publiek van Ajax echt niet zo trouw als dat van Feyenoord. Dat is gewoonweg een feit.

24 september 2014 om 15:59

Dat zal allemaal wel. Maar een publiek kan een ploeg helpen, maar haalt geen prijzen binnen. Dus gefeliciteerd dat Feijenoord het trouwste publiek heeft. Ik zie liever landstitels!

Ik vind gewoon dat Vermeer goedkoop wilt scoren terwijl de supporters Vermeer lang gesteund hebben, indirect zijn salaris hebben betaald en hij ze nu een kleine sneer geeft. Nadat hij op een sneaky manier naar Feijenoord is gegaan.

24 september 2014 om 16:23

18xavi99

Niet waar. In de 6 magere seizoenen stegen de supportersaantallen nog steeds.
En dat waren nog eens magere resultaten. Sterkers zelfs, de band tussen supporters en club is juist in die jaren beter geworden en sfeer in de Arena flink verbeterd.

24 september 2014 om 16:41

Kwaliteit en kwantiteit zijn twee hele verschillende dingen.
Ik ben het zeker eens met 18xavi99!

24 september 2014 om 15:57

@ajax3stars

Je trekt in je verhaal van alles uit zijn verband. Ten eerste gaat hij er persoonlijk een stap op vooruit, omdat hij nu basis speelt. De stap naar Feyenoord is een stapje terug op sportief niveau. Maar daar heeft Vermeer het verder niet over.

Ten tweede is het fluitconcertenverhaal allemaal nogal subjectief. Bij elke club, waar dan ook, zal een ploeg een fluitconcert krijgen als het dramatisch speelt en verliest. Speelt een ploeg echter goed voetbal, maar verliezen zij alsnog, dan reageert het publiek verschillend per club. Bovendien is er ook nog iets als onvoorwaardelijke steun.

Ten derde applaudisseerde het publiek zondag alleen omdat er ontzettend hard werd gewerkt en een punt of 3 punten heel dichtbij waren. Niemand is tevreden met 3 verliespartijen. Maar dat doet toch niet terzake aan het einde van een fantastische wedstrijd?

Je moet ook verder kijken dan de laatste 5/6 jaar. Als we teruggaan naar 2002 en de jaren daarvoor, toen bestond het legioen ook al. Ook toen werd er geapplaudiseerd als Feyenoord een verloor, maar toch goed voetbalde. En toen werden er wel resultaten behaald. Het legioen is nooit veranderd. Dat veel mensen het hier bijna zielig vinden dat Feyenoordsupporters juichen voor een tweede plaats of applaudiseren voor een verliespartij heeft meer te maken met hun kennis van Feyenoord.

Dacht je soms echt dat in 1999 het legioen massaal aan het fluiten was en wegliep in de 80ste minuut bij een verliespartij? Natuurlijk niet. Onvoorwaardelijke steun altijd. In goede en slechte tijden. Fluitconcerten hebben helemaal geen zin. Er is nog nooit een speler geweest die zei dat hij extra gemotiveerd was door een fluitconcert. Ik zie wel spelers zeggen dat ze in de Kuip een extra steuntje in de rug hebben.

24 september 2014 om 16:03

Alles wat je zegt klopt wel. Ik vind het alleen niet netjes van Vermeer. De supporters hebben hem altijd gesteund, ook na de blunders die er toch te vaak waren. Ik heb het idee dat Vermeer Ajax de schuld geeft dat hij op de bank is terecht, terwijl hijzelf weken liep te schutteren

24 september 2014 om 16:10

Zeker weten. Vermeer moet dit soort dingen helemaal niet zeggen. Hij kwam de eerste dagen vrij nuchter over met een topsport mentaliteit. Maar ik krijg langzaam het gevoel alsof hij inderdaad een appeltje te schillen heeft met Ajax.

Goedkoop scoren noemen we dit, ik gunde het Kenneth wel maar hij begint echt mijn respect te verliezen. Het Ajax publiek is de laatste jaren erg veranderd en zelfs met achterstand werd het team gesteund. Dat was goed te zien toen we thuis werden afgedroogd door Dortmund, ze steunde het team zelfs met een 4-0 achterstand. Ook werd Kenneth ondanks zijn blunders altijd gesteund, en hij komt nu zeer ondankbaar over.

24 september 2014 om 15:04

Precies. Er zijn voorbeelden te over van wedstrijden waarbij het publiek bij een achterstand Ajax blijft steunen. Vermeer wil zich gewoon lekker inlikken bij het Legioen, zoals de gemiddelde feyenoordspeler dat graag doet als ze net bij de club zijn. Prima, moet ie vooral doen, maar het is onnodig om daarbij die steekjes naar Ajax uit te delen.

24 september 2014 om 15:16

Dat is natuurlijk bij de spelers die bij Ajax gaan voetballen heel anders? Wees eerlijk en realistisch. Nu zijn de successen er weer bij Ajax en is de sfeer goed maar na een minder seizoen kantelt het daar weer snel dat weet iedereen. Bij Ajax is echt een grote groep supporters maar ook een grote groep successupporters die nu ook weer actief zijn.

24 september 2014 om 15:30

Bij Ajax gebeurt het ook, maar naar mijn idee veel minder dan bij Feyenoord. Maar dat is nog niet het ergste. Het ergste is dat Vermeer even denkt de stoere jongen uit te hangen door die steekjes onder water aan Ajax uit te delen. Dit is gewoon respectloos en triest. Dat slijmen bij het publiek zal me verder een rotzorg wezen.

24 september 2014 om 15:35

Wat doen de supporters van Ajax nu zelf dan sinds het nieuws dat Vermeer naar Feyenoord is gegaan.

24 september 2014 om 21:10

Er zijn een aantal supporters van Ajax die Vermeer het succes niet gunnen bij Feyenoord, omdat Vermeer de supporters en de club heeft verraden in hun ogen, door naar Feyenoord te gaan. Maar Ajax heeft helemaal niets gedaan om Vermeer dwars te zitten bij deze transfer, dus ik zou niet weten wat de reden is voor Vermeer om dit soort steekjes uit te delen.

Ik gunde hem deze overstap oprecht. Ook al is dat naar de aardsrivaal. Want Kenneth is te goed voor de bank.
Ajax publiek is kritisch maar niet onredelijk. Als je ons dan zo'n trap na geeft, betekent alleen dat je een wit voetje wil halen bij het andere publiek. Het ene moment tof doen met een schaal in je hand op het arena park, en nu dit.
Overstappen naar 010, okee. Je wilt spelen, Maar dit is laag

Wat mij juist de laatste jaren opvalt is dat Ajax wordt uitgefloten wanneer ze slecht spelen, maar alleen als ze voorstaan. Bij een achterstand begint juist het gekletter en gezang. Waar er eerst nog gefloten werd bij alles wat negatief was, wordt er juist de laatste jaren meer steun aan de ploeg gegeven voor het resultaat en wordt er gefloten wanneer het resultaat goed was maar de uitvoering slecht.

Je voert je werk uit, maar het mag wel wat sprankelender zeg maar.. Daar vind ik niet zoveel op tegen. Je mag als trouwe supporters wel iets verwachten van je club. Zolang ze alles geven en knokken voor elke meter zal je geen fluit horen, maar daar is bij ajax gewoon niet zovaak sprake van, waar dat bij Feyenoord in de kuip juist de standaard is.

Goed dat hij nu ook ziet dat de jeugd bij Feyenoord beter is dan bij Ajax. Feyenoord is niet voor niks 4of 5x achter elkaar onderscheiden door de Knvb als beste jeugdopleiding.

Volgende generatie die er aankomt: Schuurman, Slabbekoorn (middenvelder), Fernanes, Klooster, Hamer.

24 september 2014 om 15:21

Ja en Vermeer zal dat in 3 weekjes mee trainen kunnen zien welke jeugd er beter is? Als Vermeer echt ballen had gehad dan had die zich gewoon netjes en positief uitgelaten over de club waar die 14 jaar heeft gespeeld en alles aan te danken heeft. Je kan als Vermeer toch gewoon zeggen dat het goed bevalt bij Feyenoord zonder Ajax daar bij te halen?

24 september 2014 om 15:32

@ Bulkzooi

Die award van de Knvb hoeven wij ook niet, zolang Ajax in alle internationale prestigieuze lijsten (die al veel langer bestaan dan die award van de Knvb) veel hoger aangeschreven staat (vaak in de top 3 met veel nummer 1 noteringen) dan Feyenoord zal niemand in Amsterdam zich hier beroerd over voelen. Zolang Ajax zowel sportief als financieel een veel hoger rendement haar opleiding haalt en daarop lichtjaren voor ligt op Feyenoord zal "again" niemand in Amsterdam echt hierom treuren.

Wanneer gaat Feyenoord nou eens serieus sportief en financieel rendement uit die geweldige opleiding halen ? Bij vlagen spelen ze weleens goed, maar op de momenten dat ze er echt moeten staan geven ze negen van de tien keer niet thuis.

Succes is heel simpel te meten door naar het rendement te kijken, daarom vind ik het ook apart dat een opleiding die alles nog moet bewijzen om structureel een goed sportief en financieel rendement te behalen door de Knvb als beste bestempeld word. Het zal wel ermee te maken hebben dat de Knvb kijkt naar de eind klasseringen van de jeugdteam terwijl dit bij Ajax totaal niet als belangrijk word gezien.terwijl er internationaal gekeken word wat daadwerkelijk van (deels) opgeleide spelers terecht komt en wat hun bijdrages zijn aan Ajax maar ook wanneer zij Ajax verlaten.

24 september 2014 om 15:42

Wie komen er de laatste jaren nog voort uit de opleiding van Ajax die daar ook echt opgeleid zijn?

24 september 2014 om 15:45

Xavi

Klaassen, Veltman, Blind, van Rhijn, Vermeer, Stekelenburg..
In iets mindere mate ook Vertonghen, Alderweireld, En Eriksen.
Om maar een aantal voorbeelden te noemen. Hoeveel Feyenoorders spelen er dan in de absolute top?

24 september 2014 om 15:46

Ach, gaan we weer, wat zie jij als opleiding? Alleen van je 12e tot 16e, nee toch dan studeer je toch ook verder.. Spelers als Eriksen, vertonghen zijn ook door Ajax opgeleid, Anita, de Jong, vdwiel zijn echt eigen jeugd maar voor ons maakt dat niet uit, wij ontvangen oud spelers Zlatan en Maxwell net zo lief als Greg en straks ook nog Suarez, aaah prachtig toch.. Krijgt Ajax weer wat complimentjes en kunnen jullie weer muggenziften..

Kenneth, je overstap was gewaagd en viel niet bij iedereen in goede aarde. Daarentegen gunnen vele Ajax fans jou een goeie toekomst.

Het zou je alleen sieren als je nu even ophoudt met dit soort uitspraken. Dit is vragen om een heel vervelend welkom in de Arena straks. Ik weet niet of je nou punten wil scoren bij het legioen, of een sneer uit wil delen naar Ajax, maar ik vind je uitspraken wel wat vervelend worden.

als je nou eerst eens punten ga pakken voor je nieuwe club mijnheer net niet !!!

En wanneer pakte Feyenoord ook alweer zijn laatste prijs? Juist. Kenneth Feyenoord is gewoon een stap terug als je het vergelijkt met Ajax. Probeer nu maar niet wanhopig zieltjes te winnen. Het staat je niet.

24 september 2014 om 15:20

Tis hoe je het bekijkt. Qua successen misschien een stap terug maar persoonlijk misschien een stap vooruit als reserve naar de basis.

Kenneth, je hebt helemaal gelijk, de kwaliteit in de selecties van Ajax en Feyenoord ontloopt elkaar niet zoveel. Op één vlak ontloopt het elkaar wel heel duidelijk: Ajax heeft een veel betere keeper.

OT: In verdedigend opzicht ontloopt het elkaar niets. In aanvallend opzicht doet Ajax het gewoon beter. En nee, ik zie het amper in het spel terug, maar Ajax heeft niet voor niets 11 goals gemaakt, tegenover 4 bij Feyenoord. En dan nog te bedenken dat Ajax een stuk lastiger programma heeft gehad.

24 september 2014 om 15:18

Vind Cilessen ook een keeper waar nog zat bij te verbeteren valt. Tis nou geen echt meevoetballende keeper waar Ajax om bekend staat.

24 september 2014 om 15:36

@ 18xavi99

Cillissen heeft ook nog wel een aantal punten waarin hij zich zeker in moet verbeteren. Alleen is hij "by far" de beste keeper als het tussen hem en Vermeer gaat.

24 september 2014 om 15:40

By far ben ik persoonlijk helemaal niet met je eens. Ik vind persoonlijk dat deze keepers elkaar niet veel ontlopen.

24 september 2014 om 17:51

@ 18xavi99

Vermeer heeft Ajax zeker vaak genoeg Ajax door het vuur gesleept en daarmee zijn bijdrages geleverd aan de kampioenschappen. Alleen vind ik wel dat hij een serieus mentaliteit probleem heeft. Iedereen maakt weleens eens fouten alleen wanneer je voor de camera´s van Fox zegt dat die typische "vermeertjes" bij jou horen en dat altijd zo zal blijven vind ik dat veelzeggend. Als je op een gegeven moment zo vaak op dezelfde (klungelige) manier in de fout gaat; ga je als echte prof daar toch aan werken ? Dan zeg je toch niet dat het erbij hoort en dat je eigenlijk niets gaat doen omdat te verbeteren, ik zal het desbetreffende filmpje waarin hij dit zie even opzoeken.

Door dat geklungel maakte hij ook de verdedigers van Ajax aantoonbaar onrustig, wat op een gegeven moment de spuigaten uitliep. Op een gegeven moment kostte dat gewoon teveel punten. Cillessen straalt toch veel meer rust uit (al moeten zijn uittrappen en penalty skills echter beter worden), maar hij komt ook veel zekerder over wanneer hij uit zijn doel komt. Zowel nationaal en internationaal heeft hij bij Ajax laten zien stabieler te zijn. Tel daarbij ook zijn degelijkheid op tijdens het wereldkampioenschap in Brazilië en daarom vind ik hem alles bij elkaar opgeteld toch echt veel beter als Vermeer. Persoonlijk vond ik dit ook toen Vermeer nog de eerste keeper was, en Cillessen het voornamelijk met invalbeurten moest doen wanneer Vermeer om wat voor reden dan ook niet kon spelen.

Jij hebt overigens nog een reactie tegoed van mij op een andere bijdrage hier boven, ik moet er nu helaas vandoor. Later vanavond zal ik alsnog nog even reageren op die andere bijdrage.

Nog twee nederlagen en Vermeer piept wel anders!!

Kenneth, het zou he sieren wanneer je toegeeft dat er bij Ajax een vele betere keeper rondloopt die bijv. afgelopen zondag de 3 punten in de wacht sleept terwijl jij aan de grond genageld staat bij een houdbare bal. Triest mannetje ben je

Hahahahahha vieze vuile.. nu al! Kruip nog dieper in die fans hun billen alsof het iets gaat uitmaken als jij weer eens een blunder maakt.. Gut o gut deze man heeft juist zoveel steun gehad van het Ajax publiek en dan wil je ze zo schofferen? Hallo het verschil is dat we in Amsterdam iets minder gewend zijn om te verliezen in Amsterdam pakken we nog prijzen, maar ach eenmaal bij Feyenoord je 1e 3 potten verliezen en het went blijkbaar al snel.. Deze man past precies bij Feyenoord, net niet, je bent eruit gekeept vriend, succes verder mag hopen voor je dat je nooit een blunder maakt..

Ik vind Vermeer zo langzamerhand lachwekkend worden hoor, hij loopt nu continu te praten en Ajax na te trappen, maar als hij de keus had stond ie liever bij Ajax in de basis dan bij Feyenoord. Deze man zijn trots is op een of andere manier gekrenkt en dat uit ie dan maar op deze manier.

Kenneth komt er nog wel achter dat de jaren bij Ajax, waar ie wel prijzen kon winnen, de mooiste van zijn carrière waren.

24 september 2014 om 15:27

Ik heb het complete artikel gelezen en vind niet dat hij natrapt naar Ajax, hij geeft zelfs weer waarom Ajax wel kampioen werd de afgelopen jaren en Feyenoord niet, dat daar Ajax verder in is en Feyenoord nog stappen moet maken. Maak je niet druk, zijn hart ligt echt wel in Amsterdam hoor, hij praat nu gewoon als prof en dat is netjes

24 september 2014 om 15:42

Het maakt me niet zoveel uit waar zijn hart ligt, zulke opmerkingen zijn gewoon niet nodig als prof. Als feyenoord niet zo domineerde en achterstond, dan was het publiek ook niet gaan klappen hoor en wie zegt dat ze bij Ajax zouden fluiten als het spel zo aantrekkelijk was als dat van Feyenoord afgelopen zondag? Ajaxsupporters fluiten voornamelijk als ze niet vermaakt worden en als de wedstrijd precies omgekeerd was waren de Ajaxsupporters waarschijnlijk ook wel vermaakt. Dat Ajacieden dan niet zo snel klappen oke, maar misschien ligt de standaard in Rotterdam wel te laag voor een echt topsportklimaat. Het doet me een beetje denken aan die Ncoi reclame 'die stok dat zijn wij, de lat die bepaal jij'. De lat ligt in Amsterdam door de recente geschiedenis gewoon hoger. Het is een vergelijking van niets van Kenneth en dit is niet de eerste opmerking om Ajax in diskrediet te brengen.

24 september 2014 om 15:52

dat van het fluiten zal best best, dat wil ik best geloven, daar zeg ik ook niets van en ja, als het een drama pot had geweest zouden we ook ons ongenoegen laten blijken natuurlijk. Maar het is wel zo, en dat geef je zelf min of meer ook aan, dat Ajaxsupporters sneller hun ongenoegen laten blijken dan Feyenoordsupporters. Alleen als je het hele artikel leest in de context zoals het hoort denk ik dat het nog wel meevalt met het negatieve naar Ajax toe. Dat de lat gewoon lager ligt bij Feyenoord is nonsens, zolang het Legioen ziet dat de spelers er hard voor werken zullen we dat accepteren (laat zien dat je het shirt waard bent). Uiteraard is iedereen teleur gesteld na een verliespartij dan maakt het niet uit of je goed heb gespeeld of niet, het gaat erom de manier waarop!

24 september 2014 om 16:17

Dat de lat lager ligt is geen onzin hoor, kijk naar de doelstellingen de afgelopen jaren. Heeft niks met clubvoorkeur of wat dan ook te maken, maar Feyenoord hoeft niet zo hoog als Ajax te eindigen. In Amsterdam was never nooit een tweede plek gevierd, misschien wel na een even zon slechte periode als Feyenoord, maar dat doet niets af aan de huidige situatie. Dat Ajacieden minder snel tevreden zijn is deels waar. Mijns inziens heeft het meer met clubcultuur te maken, Ajacieden zijn om andere dingen tevreden. Bij Ajax zien we al jarenlang slecht voetbal met af en toe een positieve uitschieter, tja als het resultaat dan ook eens tegenvalt moet je niet gek opkijken dat er kritiek komt. Ajax verliest de laatste jaren niet met goed spel, het is vaker dat Ajax wint ondanks het slechte spel. Het publiek in Amsterdam is de laatste jaren ook echt wel wat minder kritisch geworden.

Maar ik snap wel dat men in Rotterdam ineens Vermeer de hand boven zn hoofd moet houden en dat jij zegt 'ach valt wel mee hoe negatief het is'. Dat is het hem juist, Vermeer laat zich keermop keer subtiel negatief over Ajax uit. Hij kan ook zeggen: mooi hoe het publiek hier zondag reageerde, zonder direct de vergelijking met Ajax te trekken. Stel dat er een Feyenoorder overstapt naar Ajax en dat hij elke week drie keer een vergelijking trekt waar Feyenoord er slechter vanaf komt dan Ajax. Dan heb jij er ook snel een keer genoeg van.

Oh het waren zeker vogeltjes die floten tegen willem II?
Ja Kennethe daar wordt je toegejuicht na 3 verliespartijen op rij. In Amsterdam wordt je uitgefloten. Dat verklaard ook het succes. In Amsterdam moet alles, niks mag. In Rotterdam mag alles, niks moet.
Op dat vlak is Feyenoord ook geen topclub meer. Misschien voel je je daar ook beter op je plaats, omdat daar minder druk is op het winnen van prijzen.
Maar goed, we zullen je op een fluitconcert trakteren die zn weerga niet kent in januari. Hopen dat je dagenlang last van suizen zal hebben:-)

Verwachtingen en druk zijn bij ajax ook een stuk hoger, zou hij moeten weten. Nee natuurlijk kreeg hij zondag geen fluitconcert , feyenoord heeft zelden zo goed gespeeld in een klassieker. Dat kon iedereen zien. 9 van de 10x als je zo'n wedstrijd speelt dan win, dat weet het publiek ook. Daarom waren ze ook tevreden over het team. Wacht maar tot dat kenneth zo gaat schutteren zoals hij bij ajax vaak deed. Dan gaat hij het ook bij feyenoord merken en dan zal de roep om mulder weer groot zijn. Aangezien er toch een deel van het publiek mulder terug wil

Geweldig die reacties van de Ajax supporters hier. Volgens mij valt dat natrappen wel mee. Ik zie niks beledigends in de tekst staan.

Iedereen ziet dat Ajax en Feyenoord elkaar weinig ontlopen en de eindstand van de competitie van vorig jaar bewijst dat ook. Verder was dit natuurlijk een hele vreemde wedstrijd en is het niet vanzelfsprekend dat we een applaus geven na een verlies op Ajax. We gaven het applaus omdat Ajax van de mat werd gespeeld (woorden van Veltman).

24 september 2014 om 15:43

@ 010dekuip

Er zijn toch nog wel twee behoorlijke verschillen tussen Ajax en Feyenoord. Op de momenten dat de spelers van Feyenoord er moeten staan, staan ze negen van de tien keer er niet. Daarnaast geloof ik er ook weinig van dat dit Feyenoord of het Feyenoord van de afgelopen seizoenen hetzelfde zou kunnen wat Ajax liet zien in de Champions League. Ajax blameert zich vervolgens dan steeds in de Europa League, maar slaagt er voor Nederland in ieder geval in om met enige regelmaat punten voor Nederland op het hoogste niveau binnen te slepen. Daarom denk ik dus dat Feyenoord helemaal nog niet zo ver is of op gelijke hoogte staat als Ajax.

24 september 2014 om 16:12

Achteraf bekeken had Feyenoord misschien wel een beter basiselftal dan Ajax vorig seizoen. Het is echter Ajax dat steevast beter presteert. Waar dit aan ligt, weet ik niet. Frank de Boer is in ieder geval een fantastische trainer.

En of het geluk is of kwaliteit... Dat zo'n 17-jarige Riedewald 2x scoort in de slotfase in de uitwedstrijd tegen Roda JC (waardoor Ajax met 1-2 wint) is toch wel weer typerend. Afgelopen zondag is er ook een wonder gebeurd, want hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat Ajax met 0-1 gewonnen heeft? Oke, met Cillessen staat er een uitstekende keeper in het doel, maar Ajax-fans kunnen toch niet beweren dat het de superieure kwaliteit van Ajax was?

24 september 2014 om 16:26

Ik heb het hier wel over de kwaliteiten op dit moment. Over de afgelopen jaren was Ajax natuurlijk beter, maar ik zie over dit kalenderjaar amper verschil.

Verder wordt dit stuk natuurlijk geschreven op een manier dat het lekker provocerend overkomt, zodat het veel reactie geeft. Volgens mij zegt Vermeer dit niet om na te trappen. Wel natuurlijk om in een goed boekje met het legioen te komen.

24 september 2014 om 17:20

Rojiblanco10

Ohh je hoort mij ook niet zeggen dat wij afgelopen zondag door superieure kwaliteit de drie punten mee terug naar Mokum namen. Speltechnisch gezien schaamde ik mij kapot, al vond ik het vanuit mijn rivaliteit gevoelens uiteraard prachtig. Alleen denk ik wel dat de spelers van Ajax toch verder zijn dan de spelers van Feyenoord (ondanks dat zij het als een stel bakvissen om de zoveel tijd laten afweten ).

Dat verschil zit denk ik met name in dat Ajax structureel Europees voetbal speelt en Feyenoord niet. Natuurlijk is de Nederlandse competitie een goede leerschool maar dat moet in combinatie gaan met Europees voetbal, want daar moeten de potentiële sterktehouders die laatste ontwikkeling doormaken zodat ze op beide fronten het team op sleeptouw kunnen nemen.

Daarnaast is de Boer natuurlijk ook een extra wapen, dan met name het feit dat hij het positiespel er zo heeft ingeslepen. En ook in de jeugd is dat een belangrijk onderdeel zodat het in principe voor elke speler duidelijk is wat er verwacht word. Dat geeft toch een stukje vertrouwen, voetballers zijn wat dat betreft gewoonte dieren. Alle clubs in Nederland zijn wisselvallig, maar omdat andere Nederlandse clubs het positiespel niet zo goed beheerste als Ajax kon Ajax op mindere dagen daarop terug vallen. Dat maakte denk ik voornamelijk het verschil de afgelopen jaren, al word het nu wel tijd dat het spel van Ajax evolueert. Een aantal ploegen hebben weer feilloos aangetoond dat Ajax zoals vanouds niet is opgewassen wanneer er vol druk op de ploeg gezet word.

Feyenoord kreeg wel veel kansen/mogelijkheden maar men was in de afronding steeds te gehaast. Maar ook bij de laatste eind pass was men te gehaast, wat dat betreft vind wel dat Gullit gelijk had bij Studio Voetbal. Als de Feyenoorders iets koelbloediger waren geweest hadden ze ons denk ik serieus op de pijnbank kunnen leggen. Tijdens de wedstrijd viel het mij vanwege de spanning niet op maar toen Gullit dit met beelden aanstipte viel het inderdaad op dat het in die eindfase te gehaast was.

Dat Riedewald ons zo in Kerkrade redde hield natuurlijk niemand van mogelijk, al is het natuurlijk wel vaak zo dat debutanten bij Ajax in hun debuut scoren. Dat zal denk ik wel de ongrijpbare "factor geluk" zijn waar geen peil op te trekken is.

24 september 2014 om 17:35

@ 010dekuip

Sorry, ik dacht in eerste instantie dat jij het over voorgaande seizoenen had. Hoe groot het verschil dit seizoen daadwerkelijk is vind ik nog te vroeg om daar echt een zinnig oordeel over te vellen. Veel clubs zijn in staat om tegen Ajax tweehonderd procent te geven, maar de eerste volgende wedstrijd die daarop volgt is er vaak weinig meer over van die grandioze inzet.

Dit seizoen zal een spannend seizoen worden, Ajax heeft duidelijk een aantal problemen. Problemen die naar mijn mening nog niet erkend worden door de technische staf en het technische hart, zolang Ajax dat niet erkend liggen er juist dit seizoen kansen voor de andere clubs.

Wat betreft het provocatie gehalte van de titel, daar heb je ook gelijk. Voetbalzone doet alles voor de hits (wat bedrijfsmatig ook logisch is). Wanneer het dan gaat over Ajax en Feyenoord is dat natuurlijk het uitgelezen moment om er een smeuïge titel tegen aan te gooien, vanuit de rivaliteit komt daar altijd wel vuurwerk uit. Nu heb ik het hele artikel niet gelezen want hier word toch vaak maar een deel van het artikel geplaatst, maar toch neig ik er naar dat hij toch nog even wilt natrappen. Als ik kijk hoe deze transfer van zijn kant toe stand is gekomen en de uitspraken die hij sinds de transfer maakte kan ik niet anders concluderen dat er behoorlijk wat wrok in hem zit. Al vind deze uitspraak niet zo schokkend, dat hoort er zoals jij ook al zei er een beetje bij.

Sorry maar zonder context neem ik deze uit verband gerukte quotes met een korrel zout.

Ik snap er ook helemaal niets van. Kennelijk heeft Vermeer diepgewortelde rancune omdat hij zijn plaats moest afstaan voor Jasper.

Sorry Kenneth je was een zeer goede keeper bij Ajax. Helaas heb je een vrij lange periode ondermaats gespeeld waardoor je je plaats terecht bent verloren. Wij hebben je altijd gesteund als keeper van Ajax.

Natuurlijk snap ik dat wanneer bijvoorbeeld Louis Van Gaal zegt dat Vermeer eigenlijk zijn nummer 1 keeper zou zijn wanneer hij had gespeeld bij Ajax, je erg boos bent dat eea niet is gelukt. Toch blijft het je eigen schuld.

Verder gunde ik Vermeer elke stap naar elke club waar hij graag naar toe zou willen gaan. Ik begrijp enkel deze rancune niet. Misschien dat er veel druk op hem staat vanwege het Feyenoord publiek ofzow. Ik weet het ook niet.

Vermeer kan samen met Clasie gaan zitten, boegbeelden van Feyenoord, alleen maar woorden en geen daden! Clasie in zijn beste klassieker kan het verschil nog steeds niet maken, en Vermeer praat weer maar stond vast en Cillissen? Juist die heeft punten voor Ajax gepakt! Als je wil zeuren geef dan ook toe dat Ajax gewoon een betere keeper heeft

24 september 2014 om 15:38

Er zijn zeker aspecten waar Vermeer beter is dan Cilessen en andersom ook. Deze twee keepers ontlopen elkaar niet zoveel vind ik persoonlijk.

24 september 2014 om 15:51

Ze ontlopen elkaar net zoveel als Menzo en vdsar.. In mijn optiek is Vermeer een goede lijnkeeper, katachtige reflexen, voetballend sterk maar Cillissen pakt meer punten zie zondag, houd vaker de nul omdat hij beter organiseert en zich beter opstelt waardoor hij ook minder spectaculaire reddingen hoeft te maken.. Is voetballend iets minder maar al zoveel beter als in het begin haha kijk hoeveel rust hij al heeft met de bal aan de voet precies vdsar.. Hij is er gewoon uitgekeept door Cillissen! EN de Boer is geen trainer die je laat banken als je beter bent...

Nergens voor nodig dit Vermeer en ook gewoon meer van de tijd onzin.

Ga naar elke thuiswedstrijd van Ajax en ik heb juist gemerkt in de 7 jaar dat ik er zit dat er na een tegendoelpunt of achterstand men juist achter de ploeg is gaan staan in de meeste gevallen.
Bij gebrek aan inzet waaruit je het tegendoelpunt al aan ziet komen kan er wel eens gefloten worden (iets wat ik trouwens zeer triest vind en ook nooit zal doen) Maar is wat ik ook bij andere clubs zie waaronder ook Feyenoord dus (willem 2 red.)

Vermeer wil op deze manier snel vriendjes maken in Rotterdam

''bij een achterstand was ik fluitconcerten gewend''
Nee Kenneth je was bankzitten gewend ! ohja en vrije trappen van Van Rhijn die naast gingen

Van een club waar je 4 keer op een rij kampioen bent geworden naar een club die in geen jaren mee heeft gedaan om de prijzen en het een stap vooruit noemen.
Logica is ver te zoeken.

De verschillen zijn toch duidelijk. Bij Ajax verwacht met de punten en goed voetbal. Bij Feyenoord verwacht met strijd als het tegen zit. Bij Feyenoord is de laatste jaren ook genoeg gefloten omdat er totaal geen inzet was. Niets mis mee, je mag als supporter af en toe tonen dat je ontevreden bent. Publiek in Amsterdam is al stukken minder kritisch geworden en keren zich niet meer af tegen de ploeg, 410 blijft altijd achter het team staan.

Gewoon niet slim van Vermeer om dit soort uitspraken te doen.

Overigens is dit juist de reden dat men in Rotterdam zo tevreden is over zondag, want heb de wedstrijd gisteren nog een terug gekeken maar eigenlijk speelde Feyenoord net zo dramatisch als Ajax. Echter streed Feyenoord voor elke bal op elke plek en daar houden ze van in Rotterdam. (en waar niet, als het niet goed is kan je jezelf in ieder geval 120% inzetten)

Dit is al het zoveelste jaar dat een Feyenoorder roept dat er weinig verschil in kwaliteit is tussen Ajax en Feyenoord, dat beide ploegen elkaar weinig ontlopen blablabla. Geen woorden maar daden, wat is daar mee gebeurd? Tuurlijk was Feyenoord ongelukkig zondag. Maar feit is dat je nu al weer 7 punten achter Ajax staat, bijna in de degradatiezone en een negatief doelsaldo hebt. Feit is ook dat Ajax 4x op rij kampioen is geworden en Feyenoord in die periode nul prijzen heeft gepakt, dat Ajax het Europees misschien niet opvallend goed heeft gedaan, maar dat Feyenoord in die jaren Europees helemaal niks significants bereikt heeft. Wat heet, dit jaar voor het eerst in jaren door de voorrondes heen. Al deze dingen zijn feiten, het lijkt me dan gepast om even te stoppen met dingen roepen en eerst even presteren zodat je recht van spreken hebt.

Als Amsterdammer kan ik dit alleen maar beamen. Het Feyenoord publiek zijn veel meer supporters in de pure zin van het woord: het steunen van je team. Bij Ajax is men kritischer in slechte tijden, maar daarentegen ook lyrisch in goede tijden. Als je ziet hoeveel mensen er de afgelopen jaren voor Ajax zijn (geworden?) of daar in ieder geval mee naar buiten treden, dat is echt enorm veel!

24 september 2014 om 15:55

Het zijn 2 hele andere belevingen, maar het 1 is niet beter als het ander, dat is net zo makkelijk om te zeggen dat de Ajax beleving in ieder geval meer succes brengt, en zoals die haat richting vrhijn bij dat interview is dat dan supporten!? Maar de mensen in de Arena die bij het minste al fluiten ook niet..

24 september 2014 om 16:19

Ik geef er verder ook geen waardeoordeel aan. Ik kan me alleen wel vinden in de woorden van Vermeer en snap niet waarom er een paar hier een waas voor de ogen krijgen. Vermeer heeft het toch bij beide clubs ervaren? Wie kan er beter over oordelen dan hij? Charisteas wellicht, maar niemand vraagt Charisteas wat, ze vragen het aan Vermeer en die zegt wat hij denkt.

24 september 2014 om 16:56

Klopt wel ja, maar als je net weg bent bij Ajax, net de klassieker verloren, waarom moet je zo praten, Vermeer kon het ook gewoon op Feyenoord houden en niet zoveel verwijzen naar Ajax.. Zeker het publiek heeft hem juist meer gesteund, niet zoals bij Blind bijv., dus ik begrijp de waas voor de ogen wel van de meesten. En Vermeer zegt hier gewoon een beetje wat hij denkt dat het legioen wil horen.. Is toch makkelijk scoren!?

Bij Ajax werd ie toch vaak uitgefloten door de (vele) eigen fouten en geklungel?
Ik denk dat wanneer je zo speelde als Ajax speelde zondag, en daarbij ook nog eens zou verliezen dat je dat fluitconcert ook wel zou krijgen.

Zo achterhaald dit. Tegenwoordig is het zo dat de sfeer beter wordt wanneer we achter staan en het publiek voelt dat de spelers meer steun nodig hebben. Tenzij het tegen een laagvlieger is dan is het vooral gejammer.

Kenneth is gewoon uit pure rancune naar Feyenoord gegaan. Want de Boer heeft het lef hem op de bank te zetten op het moment dat hij alles door liet wat op hem af kwam. Ik was al blij dat hij weg is, het is namelijk geen stabiele keeper, ene wedstrijd pakt hij alles, volgende wedstrijd niets, maar dit soort uitspraken sieren hem niet. En dat applaus in de Kuip was terecht, van te voren zette iedereen zich schrap voor een verliespartij, maar Feyenoord heeft Ajax van het kastje naar de muur en weer terug gestuurd, maar kreeg die bal er niet in. Dan hoor je bij Ajax ook wel applaus hoor, af en toe zit het tegen.

Deze meneer wilt gewoon snel het legioen achter hem hebben staan door zulke uitspraken, de sfeer is er de laatste jaren flink op vooruit gegaan in de Arena. En ook als ajax achter komt hoor je de supporters nog op positieve wijze. Behalve als er inspiratieloze wedstrijd op de mat wordt gelegd. Dat gebeurt bij elke club.

Goed zo Vermeer! Lekker Rotterdamse zieltjes winnen. Als je bij Feyenoord slecht speelt krijg je ook gewoon een fluitconcert om je oren. En volgens mij hoort dat er ook een beetje bij. Betekent niets anders dan dat de supporters kritisch zijn op het spel omdat ze weten dat het beter kan. Een fluitconcert zou juist de stimulans moeten zijn om de volgende wedstrijd beter te presteren! Ik ben blij dat je weg bent want als je zo bekrompen en scheef denkt, en dat over de rug van de supporters waarmee je 4 kampioenschappen mee hebt gevierd, hoor je inderdaad thuis waar je nu bent en ben je het niet waard om een Ajaxshirt te dragen!

Niet alleen de fluitconcerten opnoemen Kenneth, vertel ook eens over de massale leegte die het stadion binnen dringt bij een achterstand! Je hebt een juiste stap gemaakt en had het verdiend om je oude club afgelopen weekend pijn te doen, maar helaas voor jou mocht die bal aan de andere kant niet vallen! Ben er van overtuigd dat Kenneth nog belangrijke puntjes gaat pakken voor Feyenoord! Al met al nogmaals een goede move in je carriere!

24 september 2014 om 16:19

En bij PSv komt 10.000 man kijken voor de Europa League. Dat is helemaal onthutsend !

24 september 2014 om 16:57

En jammer van die blunder van Vermeer. Losers kunnen altijd rekenen op sympathie....

Los van wat je inhoudelijk van de reactie van Vermeer vindt, kun je toch stellen dat het van weinig respect (en verstand) getuigd om je zo uit te spreken over je oude club. De club waar je 15 jaar hebt gespeeld, en waar je de speler geworden bent, die je nu bent. Dit is natuurlijk wat de pers, en de achterban van Feyenoord graag wil horen. Toch had het hem gesierd als hij dit achterwegen had gelaten en in z'n reacties naar de pers zich niet meer uitlaat over zijn oude club, zowel negatief als positief.

24 september 2014 om 16:25

Ja, maar ze vragen hem er naar. De discussie tussen de beleving in beide stadions is al even oud als de Arena, maar weinigen kunnen daar goed over oordelen. Vermeer heeft het als speler van Ajax meegemaakt, en nu als speler van Feyenoord, daarom is zijn oordeel voor velen zo interessant, hij is een van de weinige ervaringsdeskundige.

Mooie woorden van deze ras-feyenoorder

Wat een trouwe supporters heeft Feyenoord he..poeh poeh poeh. Tuurlijk zijn het trouwe supporters. Rotterdam is een grote stad die vergeleken met Ajax Niets heeft gewonnen. Prestaties jaar in jaar uit zijn je vreemd waardoor je als grote stad achter je club blijft staan. En dat wordt dan clubliefde genoemd hahah. Als Ajax dezelfde prijzenkast had als Feyenoord waren hun de zogenaamde volksclub en Feyenoord de arrogante club waar bij 1 verloren wedstrijd al kritisch wordt gedaan . Feyenoord is een zielig clubje en de titel klassieker is eigenlijk al te veel eer voor feyenoord. Achja Nederland moet toch 1 klassieker hebben...

Haha, kan me nog een bekerwedstrijd herinneren vorig jaar waar het publiek Ajax tegen Feyenoord er doorheen sleepte.

Treurige reactie van Vermeer, had van hem wat meer stijl verwacht. Maar hij zal wel een beetje klaar zijn met Ajax supporters na de vele online verwensingen.

Vind dit wel jammer. Er zijn veel Ajacieden die Vermeer ondanks zijn gevoelige overstap naar Feyenoord gewoon steunen in zijn keuze. Die geeft hij nu een schop na. Ajax fans fluiten niet standaard als Ajax achterstaat. Nee, waren de rollen afgelopen Zondag omgedraaid dan was er precies hetzelfde gebeurt in de Arena. Daarentegen kunnen de Ajacieden ook fluiten als hun team voorstaat maar als het niet om aan te zien is en er niet wordt gescoord. Feyenoord supporters fluiten ook gewoon hun team uit wanneer ze verliezen van Willen Ii.. Dus deze woorden hebben totaal geen toegevoegde waarde buiten een wit voetje halen bij het legioen.

Uiteindelijk heeft de zogenaamde Amsterdamse arrogantie Ajax wel 3 punten opgeleverd tegen Feyenoord. Volgens de woorden van Vermeer nam hij al aan dat Van Rhijn hem mis ging schieten, dit is natuurlijk buitengewoon arrogant.

PS: Feyenoord fans die ontevreden zijn bestormen het Maas gebouw in 2011. Is toch nog wel een tikkeltje erger dan je kritiek uiten d.m.v. fluitconcerten. Feyenoord staat gewoon na 6 wedstrijden één na laatste qua punten..

Er zit wel wat in, in Rotterdam hoor je ze nooit de eigen ploeg uitfluiten en in de Arena toch regelmatig. Tuurlijk hebben beide ploegen geweldige supportersgroepen, maar ik hoor het Feyenoord publiek op tv altijd beter aanmoedigen, ook bij een achterstand.

24 september 2014 om 16:25

Tja, je kunt ook zeggen dat ze bij Ajax dus gewend zijn om onder hogere druk, meer kritiek en minder steun te presteren. Een mentale hardheid die je zeker niet slecht uitkomt als je in het buitenland op een hoger niveau moet acteren.

24 september 2014 om 16:44

Nou, vooral dat laatste werpt echt zijn vruchten af de laatste jaren.

24 september 2014 om 16:52

Ach hoe slecht Ajax ook is volgens iedereen, alsnog beter als wat de rest laat zien de laatste jaren.. Of wint iedereen van Manu, ohnee maar we benadrukken wel graag als ze verliezen van Rbs, Spartak etc.

24 september 2014 om 19:31

Het komt er op neer dat het door de spelers (en de meeste voetballiefhebbers) waarschijnlijk niet als positief wordt ervaren wanneer het publiek de eigen spelers langdurig uitfluit.

24 september 2014 om 20:21

Kan me weinig langdurige fluitconcerten herinneren dus dat valt wel mee.
Daarnaast spreken de meeste ex-ajacieden positief over de club en publiek, iemand als zlatan is bv echt niet bang om te zeggen wat hij ergens van vindt.

24 september 2014 om 20:22

Sv5g

Jazeker, want je ziet genoeg ex-Ajacieden vrij snel meedraaien in het buitenland.

Die is al vlug geïndoctrineerd daar in Rotterdam....of loopt met enorme oogkleppen op....of zit in dromenland? Maar in ieder geval is dit geen objectief beeld! Is gewoonweg gefrustreerd dat Cillessen hem heeft gepasseerd....iets wat ik al veeeel vroeger had gedaan als trainer! Heeft veel meer slechte momenten als goede en bepaalt mede daardoor vaak de uitslag van een wedstrijd!! Mmmm..ff denken...wanneer zag ik dit voor het laatst?? Aja.....ik weet het al: afgelopen zondag, want zo'n bal mag er van z'n lang zal ze leven natuurlijk nooit in....bedankt daarvoor Kenneth!!

Hahaha prachtige reactie van Vermeer. Klopt ook nog!

Vermeer doet wel heel erg zijn best om de supporters van zijn nieuwe ploeg te pleasen. Kenneth, in Rotterdam is een gezegde waar iedereen mee bekend is; Geen woorden maar daden, kappen met deze populistische uitspraken en ga het maar laten zien in de wedstrijden.

Ik heb Kenneth altijd een prima kerel gevonden die belangrijk is geweest bij onze kampioenschappen, maar ik ben hier nu wel een beetje klaar mee. Blijkbaar heeft hij echt de nood wat opgekropte frustratie te luchten, begrijpelijk maar jammer. Het Feyenoord publiek, kan je zeggen is trouwer, aan de andere kant wacht feyenoord nu al 15 jaar op een kampioenschap, dus zijn er vanzelfsprekend minder ´successupporters´ dan bij Ajax

Ja toch Vermeer , als je bij Ajax speelde zou je heel anders praten , zo zie je toch maar dat die niet echt van Ajax hield en Feijenoord is zeker minder dan ajax

24 september 2014 om 19:33

Ik vind dat Feyenoord op dit moment niet slechter is dan Ajax, en ik denk niet dat jij, met het oog op vorige wedstrijd, kan zeggen dat het wel zo is. Los van de wedstrijd zijn de selecties aan elkaar gewaagd als je het mij vraagt, met beide (in mijn ogen) te weinig uitblinkers.

26 september 2014 om 21:24

ja want feijenoord staat 15e en ajax staat 2e is inderdaad maar 13 plekken verschil.

27 september 2014 om 13:28

Qua resultaat heb je gelijk, maar dat kan snel veranderen. Denk dat we in de vorige wedstrijd wel hebben kunnen zien dat de teams aan elkaar gewaagd waren en er dus niet veel verschil in kwaliteit zit.

Mensen denken dat het toeval is dat hij na 5 minuten al blundert!? En dat Ajax verder niks heeft gedaan dan verdedigd maar toch gewonnen met nog een uitblinkende Cillissen ook. Precies dat heet nu echt karma hahahaha

Waar zou de lat hoger worden gelegd Kenneth? Dat is nu juist het verschil tussen die 2 clubs. Ajax moet en feyenoord mag winnen. Tja dan wordt er ook op een andere manier kritisch naar je gekeken.

24 september 2014 om 19:35

Feyenoord is anders tegenover het eigen publiek in de Kuip ook verplicht de Klassieker te winnen...

Vermeer heeft het er maar druk mee Ajax negatief af te schilderen ten opzichte van Feijenoord. Is hem uiteindelijk niets in de weg gelegd om van Ajax naar Feijenoord te gaan, ondanks de achterbakse maar formeel correcte wijze. Dus hulde voor de opstelling van Ajax. Daarnaast mag hij blij zijn dat het Feijenoord publiek hem afgelopen zondagmiddag zijn blunder niet aanrekent, terwijl hij aan de andere kant van het veld kon zien waarom Ajax heeft gekozen voor Cillessen. Dus, Vermeer, neem je verlies als een kerel en hou op met het bashen van Ajax....

Vermeer wilt een goed voetje halen bij het "legioen".. Maar hij moet gewoon Ajax en Feyenoord niet vergelijken. Je kan ook deze supporters niet vergelijken. Ajax supporters willen altijd goed voetbal zien.
Als dat niet loopt is er snel onvrede, maar dan moet je als Ajax zijnde ook niet uitstralen dat je de beste wilt zijn als speler en team dan krijg je snel reactie terug, en dat heeft niks ermee te maken dat Ajax supporters daardoor slecht zijn. Feyenoord supporters hebben gewoon een langere adem maar ook daar fluiten ze zoals Boetius paar weken terug gewoon uit. Ook het publiek is meerdere malen naar huis gelopen.. En tja elk mens is gewoon anders in het uiten van frustratie! Ieder beleeft voetbal op zijn of haar manier en niemand is een betere supporter dan een andere supporter.

Vermeer stil je hebt ons gwn verlaten

Hij zoekt wel heel erg de media om te kunnen vertellen dat Feyenoord echt n perfecte club is. Hij kan beter een keer duiken in de plaats van stil staan bij vrije trappen van 30 meter.

Dat is het verschil tussen een topclub en een gewezen topclub Kenneth! Naar mijn mening dragen kritische supporters ook bij aan de prestaties van een club, wat ik hiermee m
Wil zeggen is dat ik Ajax hierdoor minder snel zo diep zie wegzakken als Feyenoord laatste 15 jaar.

wat lees ik toch veel domme excuses... ik lees van verschillende Ajacieden van; er word een hoger niveau nagestreeft. nee stop daar gaat het mis, achter je ploeg blijven staan is toch het minste wat je kunt doen. maar dit is een eindeloze discussie met de 'beste fans'. liedjes zingen maakt je ook geen betere fan dan de ander

Het grote verschil tussen Ajax en feyenoord supporters is dat Ajaxsupporters denken dat de club Ajax het beste is terwijl de Feyenoord supporters vooral denken dat de Feyenoord supporters het beste zijn.

Persoonlijk vind ik het arroganter om jezelf de beste te vinden dat dat je je club het beste vind maar dat is mijn mening.

Bij Ajax mag je dan ook wat kritischer zijn gezien de financiële situatie en de selectie van de afgelopen jaren. Supporters zijn in Amsterdam eigenlijk alleen tevreden met een eerste plek.

Ik denk dat ze in rotterdam meer fluiten bij slecht spel of een achterstand dan in amsterdam aangezien het stadion in amsterdam dan meestal al vlug half leeg is....

Al die Vermeer-propaganda om de muitende achterban tevreden te houden is wel erg opzichtig.

Hoe bedoel je even een wit voetje halen bij de supporters...

Snap zoiezo niet wat er mis is met fluiten?je mag asl suppoter toch je onvreden laten merken.moet ik als ajax de dal weer is niet 3 keer over kan spelen,op de banken gaan staan en uit me plaat gaan?

Nou laat die talenten van 010 dan maar zien. Ik respecteerde z'n keuze maar hij vertoont steeds meer kakkerlakken gedrag.

Kenneth doet enorm hard zn best om een wit voetje bij het Legioen te halen.. Als je een paar blunders maakt ben je gewoon weer die 020-er hor.

Verschil in verwachtingspatroon onder de supporters. De druk aldaar is nu eenmaal lager.

Dat hij die overstap maakt omdat hij dat belangrijk vindt voor z'n carrière, oké. Prima. Maar houd het daar dan ook bij in plaats van deze onnodige schoppen na. Wat een onzin zeg. Misschien heeft hij vanaf de bank niet helemaal goed meegekregen hoe het zit tussen supporters van Ajax en Feyenoord, maar als hij dit niet zo bedoeld heeft dan heeft -ie er weinig van begrepen.

Hij heeft een punt. Rotterdammers zijn gewoon betere mensen.

Dit is het overgrote verschil tussen de clubs. Bij de 1 is vechtlust (strijd is anders dan goed voetbal) genoeg, bij de ander nemen ze wel genoegen met de punten.

Die man is zich wel echt impopulair aan het maken met zijn uitlatingen. Het was me een beetje om het even dat hij naar Feyenoord ging, maar nu hoop ik toch echt wel dat ze flink wat tegengoals gaan krijgen. Hij heeft in ieder geval duidelijk veel wrok jegens Ajax.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren