Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Beek meest opvallende naam in voorselectie Oranje

Laatste update:

Bondscoach Guus Hiddink heeft dertig spelers opgenomen in de voorselectie voor de komende EK-kwalificatieduels met Kazachstan en IJsland. Feyenoorder Sven van Beek, die een goede indruk maakte in de Klassieker tegen Ajax, is de meest opvallende naam in de selectie van Hiddink.

/

Andere opvallende namen in de selectie van Hiddink zijn Davy Pröpper (Vitesse) en Kenneth Vermeer (Feyenoord). Memphis Depay is niet geselecteerd, omdat de aanvaller van PSV kampt met een liesblessure.

Keuzeheer Hiddink wacht nog altijd op zijn eerste overwinning in zijn tweede periode als bondscoach. Het oefenduel met Italië ging verloren en daarna ging de eerste EK-kwalificatiewedstrijd (tegen Tsjechië) ook verloren. Op 10 oktober moet het in de Amsterdam ArenA gebeuren tegen Kazachstan, drie dagen later speelt Oranje in en tegen IJsland.

De volledige selectie:

Doel: Jasper Cillessen (Ajax), Tim Krul (Newcastle United), Kenneth Vermeer (Feyenoord), Jeroen Zoet (PSV)

Verdediging: Sven van Beek (Feyenoord), Jeffrey Bruma (PSV), Virgil van Dijk (Celtic), Daryl Janmaat (Newcastle United), Bruno Martins Indi (FC Porto), Erik Pieters (Stoke City), Joël Veltman (Ajax), Paul Verhaegh (FC Augsburg), Stefan de Vrij (Lazio Roma), Gregory van der Wiel (Paris Saint-Germain)

Middenveld: Ibrahim Afellay (Olympiakos), Daley Blind (Manchester United), Jordy Clasie (Feyenoord), Leroy Fer (Queens Park Rangers), Nigel de Jong (AC Milan), Davy Klaassen (Ajax), Davy Pröpper (Vitesse), Wesley Sneijder (Galatasaray), Georginio Wijnaldum (PSV)

Aanval: Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04), Dirk Kuyt (Fenerbahçe), Jeremain Lens (Dinamo Kiev), Luciano Narsingh (PSV), Robin van Persie (Manchester United), Quincy Promes (Spartak Moskou) en Arjen Robben (Bayern München).

Het is terecht dat Sven van Beek is opgenomen in de voorselectie

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vind ik niet eens zo gek. In de wedstrijd tegen Ajax en ook tegen Sevilla, positief opgevallen. Mag wel eens zijn rug rechten, oogt hij wat slimmer en sterker

24 september 2014 om 12:38

Vind ik wel gek. Speelt net een aantal wedstrijden op het hoogste niveau. Jetro Willems effect kan je niet uitsluiten. Ik vind dat je pas in aanmerking komt als je gedurende lange tijd goed speelt. Maargoed, misschien is er wel gewoon niet beter.

24 september 2014 om 12:40

Helemaal mee eens 7ereniela. Ik kan wel 15 Nederlandse verdedigers opnoemen die beter zijn dan Van Beek op dit moment. Natuurlijk is die jongen talentvol, dat zien we allemaal, maar laat hem maar eerst rijpen bij Feyenoord door daar een goed seizoen te draaien.

Maar blijkbaar is Hiddink helemaal de weg kwijt, dat Van Gaal in het begin van zijn trainerschap onervaren jongens opriep en dat dat uiteindelijk een succes werd was mede te danken aan het feit dat al die jongens al enkele jaren eredivisie-ervaring hadden, Hiddink denkt nu hetzelfde te kunnen flikken maar dat werkt niet zomaar

24 september 2014 om 12:44

Op zich vind ik ook wel dat je een tijdje in de basis moet spelen. Aan de andere kant, Veltman debuteerde volgens mij na nog minder wedstrijden al voor Oranje. Van Beek is een erg interessante speler voor de toekomst, groot, sterk en een geweldige lange bal. Dat soort spelers hebben in Nederland altijd een streepje voor, omdat er aan bepaalde basisvoorwaarden is verdaan (sterk in de lucht, krachtig, opbouwend goed) en je nog een hoop kan bijschaven aan het pure verdedigen.

24 september 2014 om 12:46

Noem ze eens op? Die ook een crosspass hebben.. heitinga is de enige die dat ook zo kan.. verder geen 1

24 september 2014 om 12:49

Veltman werd ook al na 3 wedstrijden opgeroepen,speelt gewoon goed. Zeker nu Mathijsen niet meer speelt,hij hoeft ook niet te starten maar hoort zeker bij de voorselectie,Veltman gevolgd de laatste weken? Ow en watchdog zal het je eenvoudig maken begin er maar eens met 5 die op dit moment beter zijn dan Sven,dat red je niet.

24 september 2014 om 12:51

Ik denk dat het nog te vroeg is voor van Beek om al in de definitieve selectie te komen. Laat hem eerst nog maar een jaar bij Feyenoord in de basis spelen.

24 september 2014 om 12:51

Volgens mij is vbeek trouwens de grootste verdediger die we hebben.

24 september 2014 om 12:55

#feyenoord126

haha waarom moeten wij er 15 betere centrale verdedigers opnoemen? Ik hoop in iedergeval dat je het over Nederlands verdedigers hebt en we hebben er maar 4/5 nodig dus waarom zouden we er 15 opnoemen.

24 september 2014 om 12:56

@feyenoord126: Martins Indi, De Vrij, Douglas, Van Dijk, Vlaar, Veltman, Viergever, Rekik, Bruma, Blind, Gouweleeuw, Heitinga, Kongolo..

Dat zijn er alvast 13. Ik zeg niet dat het allemaal Oranje materiaal is, maar ze zijn wel allemaal beter dan Van Beek. Van Beek vind ik uiteraard ook geen Oranje materiaal, dat vind ik lachwekkend.

24 september 2014 om 13:00

Gouweleeuw hahahahahaah viergever? Lol die kwam als verdediger te kort voor de top.

24 september 2014 om 13:01

Bruma, gouweleeuw en viergever zijn gewoon geen betere verdedigers. Rekik en vbeek zijn grite talenten. Gouweleeuw hahahaha

24 september 2014 om 13:03

Verschil is dat Jetro Willems voor de leeuwen werd gegooid op een WK. Deze jongen mag even ruiken aan Oranje, zal waarschijnlijk de voorselectie niet overleven...maar het is toch goed hem te laten merken dat als hij zo doorgaat, Oranje kan lonken in de toekomst.

24 september 2014 om 13:06

Enkele jaren eredivisie-ervaring? Martens Indi, veltman, depay, die linksback van Feyenoord... Allemaal heel snel bij oranje.

24 september 2014 om 13:06

Ik vind het raar dat douglas nooit opgeroepen word is doet het heel goed in rusland hij is samen met vlaar en van dijk de beste vededigers die we hebben beter dan de rest

24 september 2014 om 13:07

Veltman Viergever Rekik Bruma lol Heitinga Goyweleeuw ok nou jou post kan ook de prullenbak in en het gaat trouwens ook op dit moment. V Beek zal heus wel afvallen snap ook niet waarom iedereen zich zo druk maakt maar hij is in de eredivisie op dit moment de best spelende verdediger,dat Feyenoord zo laag staat ligt iig niet aan Sven.

24 september 2014 om 13:11

Carribean,hij reageert op de post boven m dat er 15 beter zijn dan van Beek en wij willen wel eens weten wie dat zijn. Zelfs de Vrij is op dit moment minder dan v Beek.

24 september 2014 om 13:16

Nou lachwekkend vindt ik het niet maar ik vind het wel vroeg
Deze jongen heeft wel een paar eigenschappen die hem als cv erg goed van pas komen
Hij is behoorlijk snel hij heeft een goeie lange pass en hij heeft een behoorlijke lengte
Er zit een goeie kop op dus ik denk dat een goeie carierre voor de boeg als alles heel blijft

24 september 2014 om 13:21

Ik denk dat de spits van Deltasport ook een oproep had verwacht na gisteren. Klaarblijkelijk is één goede wedstrijd op niveau Eredivisie voldoende..

Absolute aanfluiting, Feyenoorddefensie is dit jaar pover, dan is het absoluut niet logisch om daarvan centrale verdediger te selecteren. Dan nog eerder Rekik of Bijker (maar ben als Cambuur fan niet erg objectief haha)

24 september 2014 om 13:23

Als jongens als Bruma, Gouweleeuw en viergever genoemd worden, ben ik dan heel gek als ik de naam Leeuwin opper? Niet dat ik die per se in het Nederlands elftal wil zien hoor. Maar vergeleken met die namen hier boven... heb niet het idee dat die veel verder zijn. En ook van Beek lijkt me nog niet zo ver. Leeuwin was vorig seizoen winnaar van de zilveren schoen en dit seizoen ook erg stabiel.

24 september 2014 om 13:27

@papin9 van Dijk is groter en ook Douglas is groter.

24 september 2014 om 13:41

vbeek wordt een topper en is nu al verder dan die zwaar overschatte veltman.en bij oranje en Feyenoord kan ie stappen aan maken dit seizoen.

24 september 2014 om 13:47

Joël veltman zelfde verhaal hoor..werd ook meteen opgeroepen en die is er ook nogsteeds bij terwijl hij even goed/slecht/talentvol is als Van Beek

24 september 2014 om 13:55

Veltman is basisspeler bij de landskampioen. Verbeek speelt bij een ploeg die thuis tegen W2 verliest en 1 na laatste staat

24 september 2014 om 14:31

Gast.. misschien is er niet beter? 95% van de landen is strondjaloers op zon selectie. Kijk die spelers man, en kijk ook de clubs! Er zijn ook nog jongens als Douglas.

24 september 2014 om 14:38

Waarom zit kongolo er eigenlijk niet bij?

24 september 2014 om 14:51

Ik vind het erger dat bruma erbij zit.. als iemand wel heeft bewezen het niet te kunnen is hij het wel..maar het psv gehalte stijgt bij oranje sinds koffie hiddink.aanwezig is..

24 september 2014 om 15:39

Zo kreeg Veltman ook zijn kans destijds dus wie weet! Ik vind hem niet veel minder dan sommigen die meegaan.

24 september 2014 om 15:44

Misschien is het gebrek aan intelligentie, maar hij reageert op iemand die zegt dat hij er 15 op kan noemen, zonder hun op te noemen! Op die manier kan iedereen met argumenten komen wat nergens op slaat! Ik kan ook roepen ik kan 5 spelers opnoemen die beter zijn dan Messi.
Ik wil ook wel weten welke 15 spelers er beter zijn want zelf kan ik er maar 5 of 6 opnoemen!

24 september 2014 om 15:56

Jij bent pas lachwekkend! Douglas is veel dommer en uiteindelijk heb je er niks aan en wordt niet als een echte Nederlander gezien! Van Dijk en van Beek zijn minimaal gelijkwaardig! Veltman kan alleen beter dribbelen, maar verdedigend erg slap! Van Beek wint meer kopduels en is veel sterker! Viergever, dat is toch die jongen die zelfs bij AZ niet vast als centrale verdediger aan de bak kwam? Op basis van wat is hij beter? Hij staat niet eens centrale verdediger, simpelweg omdat hij daar niet goed genoeg is! Rekik gelijkwaardig waarbij het verschil minimaal in het voordeel van Rekik is. Bruma is zeker niet beter want die maakt gewoon te veel fouten, maar vooral ook domme fouten! Blind is een linksback en middenvelder! Gouwenleeuw kan alles behalve verdedigen. Die wint nooit een duel! Bij Heerenveen leek het nog leuk omdat die wel eens scoorde! Heitinga is allang overdatum! En Kongolo zit nu in een dip!
Het is wel triest van je dat je zelfs namen opnoemt die geen centrale verdedigers zijn! Dus jij bent zelf gewoon lachwekkend!

24 september 2014 om 16:02

Veltman die landskampioen werd was wissel speler in oranje terwijl zelfs wissel speler Martins Indi meer speelde dan de kampioen Veltman. Alsof Ajax alles wint van de kleine clubs en ze staan nu wel 1 na laatste, maar de competitie is nog niet eens 1/4 bezig. Dus als Veltman zo goed is waarom werd hij zelfs door Indi gepasseerd die bij Feyenoord veel op de bank zat?

24 september 2014 om 16:20

@papin9: Viergever heeft jarenlange Europese ervaring en is zeker beter dan Van Beek op dit moment. Ik spreek over dit moment, niet over potentie. Ook zeg ik nergens dat Viergever Oranje materiaal is. Gouweleeuw is trouwens 100% beter dan Van Beek.

24 september 2014 om 17:26

Ik ben voor Feyenoord, maar: Vlaar, de Vrij, Martins Indi, Veltman, Douglas, Kongolo??

Ik vind Van Beek ook sterk maar laat hem mu mog maar 2 maanden spelen voor je hem echt selecteerd. Dit is leuk voor hem en vooral een extra motivatie.

24 september 2014 om 17:27

Martins Indi en Depay hadden allebei al 2 jaar eredivisie ervaring voordat ze echt veel gingen spelen voor Oranje.

24 september 2014 om 17:43

Rekik, Vlaar, Indi, De Vrij, Mathijssen, Veltman, Hendrix, Heitinga, Bruma deze in ieder geval

24 september 2014 om 19:24

heb je Bruma en Rekik gezien vorig seizoen... die maken fout na fout... en pakken domme kaarten.... vooral Bruma is overschat. Gouweleeuw en Viergever...... leuke club voetballers. Blind is geen Cv en ik vind Veltman niet beter dan van Beek.

24 september 2014 om 19:25

delay had iets van 9 wedstrijden gespeeld vorig jaar was zijn doorbraak... dan kan je het ook van Sven zeggen werd eind 2012 bij Feyenoord 1 gehaald.

24 september 2014 om 12:39

Hij lijkt potentieel te hebben, is beter dan Mathijsen in ieder geval. Verdient een kans ookal baal ik dat Ted van de Pavert er weer niet bijzit. Guus Ongeluk.

24 september 2014 om 13:51

Ted wie??? Van beek heeft zeker potentie blijf alleen die verhaegh niet begrijpen neem dan van rhijn. En waarom ver meer wil hij een keeper hebben die weet wat het is om te vissen

24 september 2014 om 14:04

Ted van de Pavert ja dat lees je goed! Leider en ultieme topper van de Graafschap. In de winterstop zullen de topclubs wel aankloppen bij hem!

24 september 2014 om 14:59

Is dit net zoiets als die troll van een jaar geleden over sahmet samanci?

Want dat werd hinderlijk irritant ..

On: lijkt me niet de man die we nu nodig hebben, maar leuk voor hem en wie weet schittert hij ..

24 september 2014 om 15:02

Ja, die kan ik me nog herinneren. Echter, ben ik geen troll.
Ik geef mijn mening en mijn mening is serieus.
Ted word echt goed. Dat zie je aan alles.
Vind je mij letterlijk zo hinderlijk irritant?
Esbjerg is btw een leuke club, toch Esbjerg FB?

24 september 2014 om 12:49

Van Beek is me inderdaad positief mee gevallen (mede doordat ik niks van verwachte), verder is de selectie van Vermeer ook geheel terecht aangezien vorm niet speelt. Voor de rest vind ik het beetje jammer dat Jetro Willems niet erbij zit, ik weet dat sommige hem niet mogen door zijn houding maar vind hem een redelijke goede LB met goed aanvallend impuls en hij is laatste tijd wel redelijk bezig, als je Van Beek kan selecteren voor 2 goede wedstrijden kan je Willems ook selecteren voor de laatste 2 goede wedstrijden die hij heeft gespeeld. Dirk Kuyt hoeft er voor mij ook niet meer bij.

24 september 2014 om 13:52

Vermeer terecht? Hou op man die heeft nog niks laten zien behalve dat hij de bal uit een netje kan halen.

24 september 2014 om 14:28

Heeft ook geweldige reddingen gemaakt en bij alle doelpunten kan je goed zien dat er weinig aan valt te doen, misschien dat een Courtouis 1 van die ballen tegenhield, maar de rest zou ook in het netje belanden.

24 september 2014 om 14:31

@gwp

Wie wil je anders selecteren Velthuizen? Zoet maakt blunders maar word ook nog geselecteerd, dan is het selectie van Vermeer geheel terecht

24 september 2014 om 15:22

Diederik boer :-p
Ter rouwelaar of die jongen van fc Utrecht

24 september 2014 om 12:51

Hou toch op. Die jongen heeft nog niks te zoeken bij Oranje. Als je zulke spelers oproept, vindt je het dan gek dat je verliest... Tegen Kazachstan kan dit nog wel, maar van Ijsland ga je gewoon verliezen met deze spelers,

24 september 2014 om 12:53

Het is belachelijk. Die gozer speelde tegen Ajax wellicht leuk maar speelt verder ontzettend matig, vooral in verdedigend opzicht. Ik hoor iedereen elke keer over zijn fantastische lange bal, maar dan kan je net zo goed Heitinga daar neerzetten. Verdedigen kan Van Beek niet, en als hij wel eens ingrijpt dan is het vaak dom en onbesuisd, vaak met een kaart tot gevolg. Hij is ook een aantal keer goed weggekomen met penaltyies die niet werden gegeven.

24 september 2014 om 13:12

Terecht!!

24 september 2014 om 13:52

Jonge jonge jonge... de feyenoorders staan weer vooraan om hun speelertje te beschermen. Die van beek zal best talent hebben....al heb ik het nog niet gezien, maar jullie kunnen toch wel objectief blijven? Maar daar hebben nederlandse voetbalfans vaak problemen mee. Als je als feyenoorden van beek oranjemateriaal noemt of zelf de best voetballende verdediger ban nederland, dan is dat hetzelfde als dat een ajacied zou zeggen dat boilesen of veltman toppers zijn of dat een psv'er zou zeggen dat zoet de beste keeper van de eredivisie is. Ben eens objectief. Zo moeilijk is dat niet.

24 september 2014 om 14:07

Zullen wel wat mensen bedanken. Zoals Van Persie, Sneijder en Robben. Team met weinig echte toppers. Alleen met Strootman en Depay kan je echt zien dat ze tot de top behoren. Maar zij zijn nog geblesseerd!

24 september 2014 om 14:51

In een woord belachelijk, waar is de tijd gebleven dat je eerst een jaar goed moet spelen voordat je in beeld komt bij oranje.

Ik snap best dat we niet veel keus hebben als het om verdedigers gaat maar Van Beek kom op zeg, dus Douglas is helemaal buiten beeld ??

24 september 2014 om 14:53

Bruma en zoet.. wat een drama deze twee.. en narsingh? Roep dan gewoon elia op die speelt ook wekelijks.. narsingh de donkere versie van rommedahl

24 september 2014 om 22:21

Wie is Sven van beek?

Haha het wordt wel triest met nederland als ze hem al oproepen, wel een talent, maar zeker nog niet goed genoeg

24 september 2014 om 12:38

Zelfde geld toch voor Veltman die heeft ook niks bij Oranje te zoeken. Zo gek is het niet dat v Beek en Bruma zijn opgeroepen, ze zijn allemaal eigenlijk niet goed genoeg, maar we hebben gewoon niks beters.

24 september 2014 om 12:41

Precies, behalve de vrij, Indi en vlaar hebben we geen verdedigers (CV) die in oranje thuishoren. Op rechts dan miss janmaat of vd wiel

24 september 2014 om 12:44

Veltman heeft inmiddels wel wat meer bewezen dan dit talentje hoor. Heeft een WK, diverse wedstrijden in de CL en een kampioenschap in de pocket. Dat kan deze 'gozert' niet zeggen.

24 september 2014 om 12:50

Waar is vlaar eigenlijk in deze selectie? en strootman zal nog wel geblesseerd zijn?

24 september 2014 om 12:51

Fc exclusief en daarom kan iemand niet beter zijn of een groter talent? Hmm ok. Veltman is niet in beste doen en lekker thuis laten dus.

24 september 2014 om 12:51

Geef Douglas eens een kans anders om hem te proberen heeft al meer ervaring dan een Veltman of van Beek. Want met alle respect maar die 2 horen in jong Oranje thuis. Bruma is het ook niet en ik zou wel eens gewoon allerlei verdedigers gaan testen zoals een Douglas en/of van Dijk. Kan je kijken of die het beter doen dan wat er stond de laatste 2 duels.... Nu kan je nog een beetje proberen maar voor van Beek vindt ik et persoonlijk te vroeg

24 september 2014 om 12:51

Van Dijk?

24 september 2014 om 12:52

Willems heeft er ook al 3 jaar eredivisie en een EK opzitten, dat betekend nog niet dat hij opgeroepen wordt voor Oranje.. Het gaat om de vorm die je nu hebt. En Veltman heeft nog bar weinig laten zien dit seizoen.

24 september 2014 om 12:52

Vlaar is ook geblesseerd.
Ik zou Douglas nu wel eens willen zien, al weet ik niet hoe de nu speelt in Rusland.

24 september 2014 om 13:25

Ik vind het toch schrijnend om te zien dat Douglas wederom niet eens bij de voorselectie zit. Ik denk dat hij samen met van Dijk/vlaar een goed centrale duo kan vormen. Al goed.. we moeten dan maar roeien met de riemen die we hebben..

24 september 2014 om 13:43

Ik zie maar 1 linksback waar is Jetro Willems die is in vorm bij psv.

24 september 2014 om 13:53

Veltman niet? De vrij hopeloos bij Lazio. Bmi slechtste verdediger tegen Tsjechie. Samen met Janmaat.

24 september 2014 om 14:02

Wat dacht je van Douglas'? Die is beter dan BMI, Veltman of van beek. Echt vreemd dat hij er niet bij zit.

24 september 2014 om 14:06

Mensen zijn grappig. Ik zie net iemand typen dat van der Wiel misschien bij Oranje thuishoort en dat de Vrij wel een zekerheidje is.

De Vrij die in zijn 1e partij een penalty veroorzaakte en afgelopen weekend met rood eraf ging.

24 september 2014 om 14:29

Kan zijn, maar hij leert er weinig van, Veltman blijft kinderlijke fouten maken.

24 september 2014 om 14:35

Douglas en van dijk vind ik van zelfde niveau als de vrij en indi

24 september 2014 om 16:06

Voordat Veltman in oranje speelde had hij het ook niet wat jij nu allemaal opnoemt!

24 september 2014 om 12:38

Klopt. Hij maakt wel al langere tijd gewoon een goede indruk, maar hij is de status van talent nog niet eens ontgroeid en heeft echt nog wel het een en ander te bewijzen want een topper is het nog niet. Ik verwacht ook niet dat hij de definitieve selectie gaat halen. Maar misschien wel een mooie ervaring en stimulans voor hem om een keer bij de voorselectie te zitten en met een paar grote sterren op de training te staan.

24 september 2014 om 14:02

Feyenoord staat 15e en Hiddink denkt laten we een verdediger van dat team oproepen dat net komt kijken.

Zet dan tenminste een van Aken ofzo in je lijstje, die speelt tenminste bij het minst gepasseerde team op dit moment en was vorig seizoen ook al een soort van revelatie.

Veltman hield zich staande tegen Zlatan terwijl de heren van Sevilla misbruik hebben gemaakt van deze van Beek.

24 september 2014 om 16:08

Davy propper staat lager dus dan kan je dat argument ook gebruiken.

24 september 2014 om 16:10

Veltman was goed tegen ibra die nou niet echt een gemotiveerde indruk maakte. Tegen Pelle kon die niks en tegen Kazim werd hij ook
Steeds makkelijk aan de kant gezet!

24 september 2014 om 16:35

Hij is geen enkel moment door Richards aan de kant gezet... Richards heeft maar 1 kans gekregen en dat was de fout van Serero en Moisander. Veltman heeft tegen Feyenoord ook heel degelijk gespeeld.

24 september 2014 om 12:39

Ja, ik had eigenlijk gehoopt -na de meest recente berichtgevingen- dat Hiddink de handdoek in de ring zou werpen. Er is niets vernieuwend aan, en ik vind het geen gezicht om hem op het trainingsveld te zien lopen. Met alle respect voor zijn prachtige c.v., het wordt eens tijd om te stoppen en misschien lekker ergens achter een bureautje te gaan zitten.

Eindelijk weer eens Davy Pröpper in de voorselectie. Nu nog Marko Vejinovic.

Ha, nou als statement van Hiddink van: Kan me niet schelen wat iedereen er van vindt, is het wel een mooie. Want menigeen zal dit behoorlijk ridicuul vinden.

24 september 2014 om 12:38

van beek komt net kijken , veltman heeft al een vol seizoen erop zitten , dus geen relevante reactie van jou

24 september 2014 om 12:40

Want het gaat erom hoeveel wedstrijden je al hebt gespeeld? Dan wacht ik op Ramon Zomer. Oftewel, geen relevante reactie van jou...

24 september 2014 om 12:40

Veltman heeft er pas een seizoen op zitten, komt ook net kijken

24 september 2014 om 12:41

Inderdaad. Echter speelde Veltman ook pas een paar potjes goed en werd toen voor het eerst opgeroepen, dus wat dat betreft vergelijkbaar met Van Beek nu, maar doen alsof het logisch is dat Van Beek is opgeroepen omdat Veltman is opgeroepen slaat nergens op.

24 september 2014 om 12:41

huntelaar32, als je nog maar één vol seizoen hebt gespeeld kom je ook net kijken.

24 september 2014 om 12:50

ik bedoel natuurlijk veltman presteerd langer op hoger niveau en heeft cl ervaring opgedaan , daarom vind ik veltman beter keus nu.

toen veltman opgroepen werd door vangaal vond ik het ook te vroeg nu zijn we toch al maanden verder

24 september 2014 om 12:51

Van Beek debuteerde al in 2012/2013 voor Feyenoord (als rechtsback tegen Psv), maar had natuurlijk altijd twee internationals voor zich (De Vrij en Janmaat) en heeft daarom niet zo veel gespeeld. Ik heb niet de exacte aantallen, maar ik wed dat Van Beek meer wedstrijden voor Feyenoord heeft gespeeld op dit moment, dan Veltman voor Ajax had gedaan ten tijden van zijn debuut.

24 september 2014 om 12:54

zal best maar dan nog geen europees ervaring dat telt harder vind ik , kijkend naar nu zoals veltman zlatan in bedwang hield vind ik goed. en tegen feyenoord swas hij een van de betere aan ajax kant

24 september 2014 om 13:36

relatief was Veltman één van de betere, maar dat zei meer over de rest van het team. Hij heeft geen een keer fatsoenlijk kunnen opbouwen en had zijn handen vol aan Kazim. Tegen Zlatan speelde hij sterk, maar nou weet ik niet of je Zlatan zondag heb zien spelen, maar die steekt de laatste drie wedstrijden echt in een matige vorm. Zoals hij tegen Lyon speelde had zelfs Jeffrey Gouweleeuw hem in bedwang kunnen houden.

24 september 2014 om 13:44

zlatan in slechte doen is nog steeds beter dan menig spits.

ja of beugelsdijk , zlatan speelde niet goed omdat veltman uit de wedstrijd hield

24 september 2014 om 13:48

Je weet dat Blanc kritiek kreeg voor het niet willen wisselen van Zlatan?

24 september 2014 om 14:00

Het is een gewoonte van Fnoordfans om Ajaxspelers als gehypd en overschat te bestempelen. Maar Fnoord is al jaren de mindere van Ajax ( cijfers/feit). Denk daar maar eens over na! En prestaties van Ajax worden afgedaan met het cliche ( want dat is het geworden) dat Barca ManU City Ibra niet in goede doen waren. Dan kunnen we de prestatie van Verbeek zondag ook wegstrepen. Sigi is namenlijk de slechtste Ajaxspits sinds ik mij kan herinneren.

24 september 2014 om 14:04

ja dat weet ik , wat jij zeg over lyon klopt niet speelde hij juist wel heel goed. en hij haalt hem er niet uit omdat hij uit het niets iets kan forceren. dus weldegelijk speelde veltman hem uit de wedstrijd

24 september 2014 om 14:21

Net alsof ze bij feijenoord zoveel opgebouwd hebben. Zag ze eigenlijk vanaf het begin bijna allen maar hoog naar voren pompen.

24 september 2014 om 14:42

Spelen is niet hetzelfde als presteren,

24 september 2014 om 15:54

claro2, weet je wel om welke speler het gaat? Je hebt het over Verbeek, die speler staat hier helemaal niet ter discussie.

24 september 2014 om 16:39

gaat hier toch over selectie van Oranje?

24 september 2014 om 12:40

Dan kan hij De Vrij mooi thuislaten want die valt keihard door de mand in Italie. Veltman is drie keer beter dan welke verdediger dan ook van Fnoord

24 september 2014 om 12:53

Je moet wel gek zijn om Veltman boven De Vrij te kiezen. Laat De Vrij even wennen, hij speelt in een nieuw team in een nieuwe competitie, maar heeft zich in Oranje toch wel genoeg laten zien. Ben je de laatste interland tegen Tsjechië soms vergeten? Dat Hiddink Veltman na 35 minuten uit zijn lijden moest verlossen en naar de kant haalde?

24 september 2014 om 13:04

Wat sowieso belachelijk was, BMI speelde vele malen slechter.

24 september 2014 om 13:19

Hiddink weet niet waar hij mee bezig is. BMI was samen met Janmaat de slechtse speler bij oranje ( o ja en rvp maar die speelt voorin)

24 september 2014 om 16:19

Hahahahaha! Daarom verliest hij elke duel en was die wissel speler tijdens het WK! Wat een giller ben jij! Elke verdediger van Feyenoord is beter dan Veltman, simpelweg omdat zij teminste wel een bal kunnen afpakken. Bij Ajax ben je als verdediger goed als je kan voetballen. Jaap Stam zou zelfs als mindere verdediger gezien worden dan Veltman omdat stam niet zo goed kan in dribbelen!

24 september 2014 om 16:43

precies Fnoord heeft zulke goede verdedigers dat ze elk jaar op hun sloffen kampioen worden.

24 september 2014 om 17:48

hahaha san90

Die verdedigers zijn echt briljant ja! dat hebben we kunnen zien tegen Willem 2

24 september 2014 om 17:48

hahaha san90

Die verdedigers zijn echt briljant ja! dat hebben we kunnen zien tegen Willem 2

24 september 2014 om 13:03

Veltman heeft zich meerdere keren goed bewezen in CL toppers en kon zondag tenminste wel de nul houden. Veltman heeft veel maar dan ook veel meer laten zien dan deze gast, maar Feyenoorderd hebben wel vaker last van dat ze hun eigenspelers overschatten (iets waar ze ajacieden vrij hypocriet van betichten)

24 september 2014 om 13:28

haha grapjas

trust me, dat ajax de nul hield zondag heeft niks met Veltman te maken

24 september 2014 om 13:37

Surreal, zie je de ironie in je eigen post?

24 september 2014 om 14:24

Dat klopt, maar dat had te maken met de kwaliteit van de spitsen

24 september 2014 om 16:15

en dat W2 er 2 tegen Fnoord maakte waar heeft dat mee te maken??

24 september 2014 om 16:26

En dat W2 er meer kon scoren dan Ajax zegt dat ook iets?

24 september 2014 om 16:45

mag ik je er aan herinneren dat Ajax zondag gewonnen heeft en geen tegendoelpunt heeft gekregen? en bovendin geef je geen antwoord

24 september 2014 om 17:46

ach jullie Feyenoorders zitten al jaren iedere Ajacied af te kraken en iedere feyenoorder op te hemelen. Als je jullie mag geloven zou feyenoord al vier jaar op rij kampioen moeten zijn. Blind, Eriksen, Suarez en Vertonghen waren allemaal maar matige spelers en dergelijke.

wat ook grappig is, is dat jullie Vermeer uitlachte en Mulder beter vonden! en nu hij een Feyenoorder is snappen jullie ineens niet waarom hij gepasseerd werd voor Cillissen. Lachwekkend en straks willen jullie hem nog in de basis bij het Nederlands elftal na 2 leuke wedstrijden.

Van Beek kan de spits van potverdrie willem 2 niet stoppen, en Veltman die hield Zlatan compleet uit de wedstrijd. Zijn jullie nou echt zo incapabel dat jullie het verschil niet kunnen zien.... triest

24 september 2014 om 22:45

Van Beek speelde weer top vanavond!

Ongelooflijk. Met alle respect voor van Beek, hoor, maar die heeft echt niet het niveau van het Nederlands elftal. Dan lopen er wel betere rond in de eredivisie. Begrijp Hiddink niet...

24 september 2014 om 12:38

Zoals wie dan? Van Veltman wordt ik ook niet bepaald vrolijk.

24 september 2014 om 13:03

Vind ik wel beter dan v. Beek...

24 september 2014 om 13:08

Veltman is paar klasses beter dan Verbeek. Doe niet zo raar man. Als ik jullie mag geloven lopen er alleen koekenbakkers rond bij Ajax.

24 september 2014 om 13:22

Veltman paar klasse beter? Doe ff normaal man

24 september 2014 om 13:32

Zondag tegen Ajax had hij een makkie want speelden waardeloos. En Sigi is natuurlijk ook niet echt in vorm.... Daarentegen kreeg Fnoord tegen Willem2 gewoon...twee tegengoals. Je kunt niet zeggen dat Veltman tegen Fnoord niet goed speelde. En tegen Ibra meer dan verdienstelijk. Waarom komt Van Rhijn eigenlijk niet meer bij Oranje?

24 september 2014 om 13:38

Ibrahimovic zien spelen afgelopen drie wedstrijden? Die kan mijn schoonmoeder nog afstoppen, hopeloos uit vorm.

24 september 2014 om 14:21

Kenneth Vermeer heeft welgeteld vijf minuten over zijn overstap naar Feyenoord moeten nadenken. Toen zijn vader ook direct enthousiast reageerde, wist hij dat hij in Rotterdam aan de slag wilde gaan. Dat leverde hem geen leuke reacties uit de hoofdstad op. ''maar wat had ik dan moeten doen? Op de bank blijven zitten?''
De doelman ziet overeenkomsten tussen beide aartsrivalen. ''voor mij is Feyenoord een grote stap vooruit'', vertelt hij in Voetbal International. ''daarbij is Feyenoord echt niet minder dan Ajax, hoor. Ik heb bij beide clubs getraind en ik zeg je dat het niveau elkaar niet zo veel ontloopt. Er zijn hier veel talentvolle, jonge spelers. Misschien nog wel meer dan bij Ajax.''

Verschillen zijn er echter óók, in overtal. Dat merkte hij bij zijn debuut tegen Willem II. ''ik vond de sfeer in De Kuip sowieso indrukwekkend'', vertelt de doelman over zijn eerste wedstrijd bij Feyenoord. ''zelfs toen we achterstonden kregen we steun. Laten we eerlijk zijn: ik was in zo'n geval altijd fluitconcerten gewend.''

24 september 2014 om 14:27

Natuurlijk, ook al is hij uit vorm je weet het hem nooit.

24 september 2014 om 15:46

Van Beek mag de veters van Veltman nog niet strikken. Zijn twee verschillende werelden natuurlijk qua niveau. Dan kan je als Hiddink nog beter Mike van de Hoorn en Denswil meenemen als je toch onervaren jeugd er in wil zetten, die hebben ten minste de fysiek.

24 september 2014 om 16:00

En Veltman mag de noppen van De Vrij nog niet schoonlikken al is Stefan in de stront gaan staan. Dat je over het fysiek begint van Denswil en vd Hoorn tov Van Beek vind ik opmerkelijk. Van Beek (1 meter 90) is groter dan vd Hoorn (1.88) en groter dan Denswil (1.85). Om over de voetballende kwaliteiten nog maar te zwijgen.

24 september 2014 om 16:30

Als ik jullie mag geloven zijn de spelers van Ajax gelijkwaardig aan Barcelona! Veltman is verdedigend nooit van zijn leven beter dan van Beek! Verdediger zijn gaat (hoe raar het ook klinkt) om verdedigen! Veltman is een goede opbouwer en ik vind zijn style ook erg mee, maar hij kan niet verdedigen!

24 september 2014 om 17:03

Stoppen jullie gewoon met triest zijn, met de week worden jullie triester. Ibrahimovic is nu opeens uit vorm, blijf maar geloven in jullie rare werelden. In jullie wereld heeft Feyenoord waarschijnlijk meer titels dan Ajax.

Lachwekkend... Bruma is sowieso al veel beter dan hij, en wat te denken van Douglas?

Edit: ik zie net dat Bruma ook bij de voorselectie is, dat is wel weer terecht.

Van Beek, Bruma en Veltman doen allen niet onder voor elkaar, ben benieuwd wie geselecteerd wordt uiteindelijk.

24 september 2014 om 12:39

Je bedoeld dat ze alle 3 eigenlijk te slecht zijn voor Oranje haha.

24 september 2014 om 12:59

Haha eigenlijk wel ja, maarja als we dan toch eentje uit de Eredivisie moeten nemen zou ik Bruma pakken. Ik ben misschien niet objectief, maar ik vind hem de meeste body hebben en hij is een echte kerel. Dat heb je nodig in internationale wedstrijden. Van Beek heeft dat ook wel een beetje maar die moet wat meer vlieguren maken nog. Veltman vind ik echt heel zwak fysiek en maakt teveel foutjes.

24 september 2014 om 13:13

Gaan we weer dat "eredivisie" verhaal doen ja? Helft van het WK-team was Eredivisie en speelde (goed) in de basis. Dat is een drogredenatie. De minuten die Veltman maakte, waren ook vrij essentieel.

24 september 2014 om 13:20

Ja inderdaad de 3de plaats van Nederland is toch vooral aan Veltman te danken.

24 september 2014 om 13:23

Nee, aan het team. Dat team bestond voor de helft uit Eredivisiespelers.

24 september 2014 om 13:24

Wou net zeggen, Veltman heeft vrij weinig, eigenlijk niets bijgedragen aan de 3e plek.

24 september 2014 om 13:37

Aan de andere kant van het veld een gigantische kans voor Torres, maar ook hij weet niet te scoren. De aanvaller passeert Cillessen, maar komt dan Veltman tegen, die opruimt.

Ook al was het toen 1-5

24 september 2014 om 13:41

Haha ja, die actie heb ik hier al een aantal maal horen aanhalen. Net als die wedstrijd vorig jaar tegen Barcelona, dat dat hét bewijs dat Veltman goed was tegen toppers, die wedstrijd moest hij na 50 minuten met rood eraf

24 september 2014 om 14:21

Tuurlijk hebben de Eredivisiespelers een belangrijke bijdrage geleverd, maar we kunnen toch niet ontkennen dat alles om 1 speler draaide: Robben. Zonder Robben waar we nooit zover gekomen. We zagen de afgelopen interlands wel dat het zonder Vlaar en Robben allemaal een stuk minder is.

24 september 2014 om 14:31



24 september 2014 om 14:59

duidelijk dat je feyenoorder ben , bmi de vrij vorig jaar waren goed maar nu ook nergens , is wel duidelijk dat feyenoord die ergens onderaan bungeld hun plafon is. nederland heeft geen goeie verdedigers

alleen vlaar gaat het redden.

nederland heeft geen goeie achterhoede spelers het is allemaal net niet

vdwiel grabbelt weer op. en blind en vlaar hebben we dan, van dijk moet ik nog zien scotland stelt ook niets voor. douglas doet het redelijk

gelukkig doet janmaat het goed bij newcastle , en als je de trainer moet geloven is siem de jong de nieuwe terry Sheringham en is aanvoerder daar helaas is hij geblesseerd was dan ook wat voor holland selectie geweest

24 september 2014 om 15:49

Janmaat doet het helemaal niet goed. Newcastle doet het hele team dramatisch en ook Janmaat. Ging laatst ook weer gruwelijk in de fout, die gaat het daar gewoon niet redden voorlopig. Necastle gaat denk ik degraderen en dan moet je nog maar zien of je Janmaat nog in Oranje ziet.

voorselectie!!!!!!!

dit is goed om jonge gasten vast te laten wennen, uiteraard nog niet het niveau om daadwerkelijk in de selectie (zonder "voor" ervoor) te komen.

Nou, iedereen die zeurde dat Veltman na 2 goede duels werd opgeroepen kan weer aantreden. Van Beek speelde goed tegen Sevilla en Ajax, maar was 1 van de grootste redenen dat je er uit ging tegen Besiktas. Had zelf ook niet het idee dat hij nou zo sterk speelt dit seizoen, op Ajax na, maar ik kijk te weinig Feyenoord om daar echt een sterk oordeel over te kunnen vellen. Hoop wel dat hij de lijn van de afgelopen week door kan trekken, we kunnen bij Oranje wel wat verdedigend talent gebruiken.

24 september 2014 om 12:39

Dit is nog een voorselectie, Hiddink zal willen kijken wat hij kan. Als hij echter voor het grote Oranje wordt opgeroepen obv 2 wedstrijden zou ik dat ook belachelijk vinden.

24 september 2014 om 12:43

Ik zal eerlijk zeggen dat ik, als Feyenoorder, ook nog mijn twijfels bij Van Beek heb hoor. Hij heeft best wel een paar goede wedstrijden gespeeld, bijvoorbeeld afgelopen zondag en thuis tegen Besiktas, maar hij maakt ook nog ontzettend domme fouten. Als ik eerlijk ben, is hij nog niet klaar voor Oranje. Misschien is hij eigenlijk nog niet eens klaar voor Feyenoord 1, al vind ik wel dat hij dit moment terecht in de basis staat.

24 september 2014 om 12:55

Ik vond het voor Veltman te vroeg en ik vind het voor van Beek ook te vroeg.
Maar wat is je punt nu eigenlijk?

24 september 2014 om 13:16

Mijn punt is dat ik het erg vroeg vind om Van Beek op te roepen, aangezien ik nog niet onder de indruk van hem ben. Maar dat ik wel hoop dat hij de lijn van zijn spel tegen Ajax en Sevilla kan doortrekken, omdat Nederland zit te springen om betere verdedigers.

Ibrahim Afellay (olympiakos), Sven van Beek (feyenoord), Daley Blind (manchester United), Jeffrey Bruma (psv), Jasper Cillessen (ajax), Jordy Clasie (feyenoord), Virgil van Dijk (celtic), Leroy Fer (queens Park Rangers), Klaas Jan Huntelaar (schalke 04), Daryl Janmaat (newcastle United), Nigel de Jong (AC Milan), Davy Klaassen (ajax), Tim Krul (newcastle United), Dirk Kuyt (fenerbahçe), Jeremain Lens (dinamo Kiev), Bruno Martins Indi (FC Porto), Luciano Narsingh (psv), Robin van Persie (manchester United), Erik Pieters (stoke City), Quincy Promes (spartak Moskou), Davy Pröpper (vitesse), Arjen Robben (bayern München), Wesley Sneijder (galatasaray), Joël Veltman (ajax), Paul Verhaegh (FC Augsburg), Kenneth Vermeer (feyenoord), Stefan de Vrij (lazio Roma), Gregory van der Wiel (paris Saint-Germain), Georginio Wijnaldum (psv) en Jeroen Zoet (psv).

Dit is de volledige voorselectie. Niet heel erg veel verrassingen, grootste zijn denk ik Bruma, van Beek, Pröpper

24 september 2014 om 12:43

ik zie geen vlaar was toch met wk erg sterk en waarom 4 keepers O.o , 3 is genoeg en marco v ginkel mis ik

24 september 2014 om 12:45

Voorselectie dude. Er vallen er nog 7 af. Van Ginkel is geblesseerd.

24 september 2014 om 12:47

Dit is een voorselectie, uiteindelijk vallen er weer 7 af waaronder 1 keeper. Van Ginkel raakte gisteren geblesseerd, Vlaar is misschien ook geblesseerd ook al kon ik zo even niets vinden daarover.

24 september 2014 om 12:50

Vlaar is geblesseerd en van ginkel speelt niet bij milan dus daarom wordt hij niet opgeroepen.

24 september 2014 om 12:56

Hij speelde gisteren in de basis, maar verliet het veld op een brancard met een zak ijs op zijn enkel.

Leuk dat Pröpper in de voorselectie zit, als hij het niet haalt is het nog een leerzame ervaring en het is natuurlijk een mooi compliment.

24 september 2014 om 13:04

Van ginkel ging gister op een brancard van het veld af en heeft dit seizoen maar 30 minuten gespeeld. Dan zou ik eerder Maher missen, die doet het toch wel goed bij PSV dit seizoen.
Vlaar is overigens ook geblesseerd.

24 september 2014 om 12:48

De grootste verrassing naast Bruma en van Beek is Davy Klaassen. Die speelt werkelijk waar dramatisch en ik mag hopen dat ie gewoon lekker bij de club blijft tot ie er weer bovenop is. Pröpper is dan ook veel begrijpelijker.

24 september 2014 om 13:04

Klaassen gezien tegen PSG? Was fantastisch en dat op het hoogste niveau. Aan alles zie je dat die jongen tot de top gaat behoren.

24 september 2014 om 13:44

Daar zeg je wat Shorty, had helemaal over zijn naam heen gelezen, zal wel afvallen uiteindelijk. Wel een talent, maar komt er dit seizoen nog niet echt uit vind ik.

24 september 2014 om 13:51

@cilindo tegen psg fantastisch..... Kun je mij vertellen wat hij zo goed heeft gedaan en waaraan je ziet dat hij de top gaat halen ? Is een loper, maakt veel meters maar speelt dit seizoen nog niet echt sterk.

24 september 2014 om 14:55

Cilindo
Ik ben zelf Ajacied dus ja ik heb hem toen ook gezien. Ben ook elke thuiswedstrijd tot dusver in het stadion geweest. Klaassen was tegen PSG gewoontjes, absoluut niet fantastisch. Serero en later Zimling waren prima op het middenveld. Klaassen is dit seizoen tot dusver gewoon heel erg matig en dat was eigenlijk eind vorig seizoen al zo. Toen riep Klaassen moe te zijn en was het goed dat ie niet mee naar Brazilie ging, maar vooralsnog heeft ie geen stappen gemaakt. Ik geef hem de tijd wel hoor, maar laat hem maar lekker bij Ajax blijven want bij Oranje heeft ie nu gewoon niets te zoeken.

24 september 2014 om 15:50

Klaassen was tegen PSG allesbehalve gewoontjes. Was de enige samen met Serrero die duels won. Beidde waren uitstekend tegen Psg. Vooral Moisander en Viergever waren dramatisch slecht in de CL alsmede de voorhoede.

24 september 2014 om 20:02

Ik vond behalve Serero niemand echt opvallend goed, maar misschien heb ik te hoge eisen. Het is ook niet dat Ajax denderend speelde of zo. Klaassen is tot dusver gewon niets bijzonders dit seizoen.

24 september 2014 om 12:48

Waarom haalt hij steeds Verhaeg er bij? Kan misschien een sympathieke jongen zijn maar hij viel gigantisch hard door de mand op het WK. Dus wat is het nut?

24 september 2014 om 12:58

Ik zou het niet weten, maar Janmaat viel ook door de mand op het WK, Kuyt moest niet voor niets op rechtsback, daarnaast hebben we niet zoveel keuze.

24 september 2014 om 13:27

Achja, voorselectie hè.. Maar Hiddink zal toch ook wel inzien dat Van der Wiel met afstand de beste (rechts)back is die we hebben. Houdt zich staande op het hoogste niveau.

Waarschijnlijk alleen om hem alvast eraan te laten ruiken, misschien wat voor de toekomst maar voorlopig zijn er nog betere.

wat is dit nou? ik dacht hiddink, met zijn rusland achtergrond, kijkt wel naar douglas...
want een van beek is echt zoveel malen slechter dan douglas, en douglas is echt een type verdediger die nederland heel goed kan gebruiken op dit moment

24 september 2014 om 12:43

Eens. Dougla en van Dijk in plaats van Veltman en van Beek lijkt me logisch... Snap hier weinig van.

Veltman of van Beek, het is eigenlijk om het even. Beiden op dit moment een lachwekkend laag niveau voor Oranje. Misschien dat van Beek zelfs nog wel iets beter presteert op dit moment.

Overigens werden denigrerende teksten als deze eerst ook over de Vrij geplaatst.

24 september 2014 om 12:43

Helemaal eens. Enige verschil met de Vrij en Veltman of van Beek is dat de Vrij al 2,5 seizoen bij Feyenoord erop heeft zitten. Aanzienlijk langer dan de andere beide heren.

24 september 2014 om 12:45

Eens. Vandaar dat ook pleit voor van Dijk en Douglas.

Leuk opkomend talent. Maar kom op nou. Ziet Hidding ze vliegen nu of zo. Ik wil niet eens op dit stukje ingaan.

Laten we hopen dat het woordje "voor" van voorselectie uitdrukkelijk voor hem is.

Ik gun de jonge het allerbeste, maar hij is nog lang niet zo goed voor het Nederlands elftal.

Het kan toch niet dat van Beek 1 van de betere verdedigers van het Nederlandse voetbal is? Ik zie het zelf als Feyenoorder nog niet, al vind ik zoals hierboven gezegd wordt van Beek niet minder dan een Veltman maar is toch allebei (voorlopig) niet van het niveau dat Nederland vereist.

Nou ik was ook wel te spreken over van Beek. Niet dat ik denk dat hij nu al een basisplaats hoort te krijgen maar als debuterend basisspeler is hij wel verder dan de Vrij en Vlaar waren op die leeftijd. Hij zal wel gaan afvallen denk ik. Meer een beloning nu.

Hopelijk betreft de uitverkiezing alleen een compliment naar van Beek toe enw ordt hij niet definitief opgeroepen. Ik heb heb elke wedstrijd tot nu toe zien spelen, en ik heb toch echt geen spatje talent kunnen ontdekken bij deze jongen. Komt gewoon in alles te kort om een (redelijke) verdediger te worden, Qua snelheid doet hij niet veel onder voor Mathijssen, met zijn lengte had je wat meer kopkracht mogen verwachten, verdedigend moet hij elke wedstrijd een paar keer zijn fouten corrigeren met een overtreding. Het enige positieve is zijn geweldige crosspass, overigens alleen met zijn rechter naar de linkerflank.

Natuurlijk is hij jong en mag je nog fouten maken, zijn collega in de verdediging Kongolo doet dit ook genoeg. Maar bij Kongolo zie je aan alles dat hij het wel in zich heeft om uit te groeien tot een topverdediger, V. Beek komt op mij over als een slechte versie van Stefan de Vrij.

Hij had Willems ook wel kunnen selecteren die speelt echt goed de laatste tijd.

Als je bekijkt hoe snel spelers tegenwoordig opgeroepen worden na een aantal goed gespeelde wedstrijden, sta ik hier niet van te kijken. Maar 1 van de opvallendste afwezige vind ikzelf nog wel de Guzman.. Iemand enig idee waarom hij niet is opgeroepen? Vond hem het afgelopen WK wel sterk spelen namelijk.

Uh....van Aken is beter dan van Beek !

Mooi voor Davy! Terecht dat hij bij de voorselectie zit. Veruit de beste speler bij ons dit seizoen, kan wel eens doorgroeien naar wie weet het middenveld van het Nederlands elftal.

Janmaat is hopeloos uit vorm, en word nog steeds opgeroepen? Mag toch hopen dat Gregory nu de nieuwe nummer 1 is. Verhaegh of van Rhijn mee als vervanger.

24 september 2014 om 13:00

Van Rhijn?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!!??!!? Serieus...?

24 september 2014 om 13:06

Ja, die rechtsback van Ajax, die topspelers als Neymar en Cavani in zijn broekzak had.

24 september 2014 om 13:08

Ik begrijp het anti-Van Rhijn ook niet helemaal. Dat was er eerst ook bij Van der Wiel. Zijn vergelijkbare spelers en het is heerlijk om die twee als 1 en 2 rechtsback te hebben.

24 september 2014 om 13:23

Van Rhijn gaat het niveau van de Eredivisie nooit ontgroeien. Begon heel erg leuk met prima wedstrijd in onder anderen de Champions League, maar staat al 2 jaar compleet stil en lijkt zelfs minder te worden. De laatste maanden is het toch niks meer dan een gemiddelde back in de Eredivisie?

24 september 2014 om 13:32

Zit je nog met je hoofd in het midden van vorig seizoen ? Toen die een dipje had zoals elk talent wel een dipje heeft ?

24 september 2014 om 13:33

Een competitie ontgroeien kan naar mijn mening niet. Je competitie is zo goed als de beste en slechtste speler van je competitie. Kan altijd vrij slecht tegen die opmerking, maar dat is een aparte discussie.

Die CL wedstrijd is nog geen week geleden hè. Feyenoord-Ajax, waar hij beslissend was, was afgelopen weekend. Ik vind hem veel beter dan een gemiddelde back en hij is vergelijkbaar met Van der Wiel. De toekomst zal dat ook wel uitwijzen aangezien dat ook gebeurde met Van der Wiel (hoor nooit meer iemand over dat VdW zo'n matige back is, alleen maar omdat die nu bij PSG zit).

24 september 2014 om 14:58

Deach

Van Rhijn is dit seizoen en eind vorig seizoen een van de beste Ajacieden. Er schijnt een of andere hetze tegen hem te zijn, waarom?

24 september 2014 om 14:59

Deach, vertel mij eens waarom niet van Rhijn? Sinds zijn dip vn vorig seizoen is ie alleen maar beter geworden. Er zijn nog steeds verbeterpunten, maar op dit moment zeker niet minder dan Janmaat!

@myvision: VdW haalt ook een veel constanter niveau momenteel. Niet alleen met zijn club te maken. Het is niet voor niets dat ie de nr1 uit de basis heeft verdrongen vorig seizoen.

24 september 2014 om 15:05

Haha ja precies ik erger mij ook altijd aan die opmerkingen. Een competitie kun je niet ontgroeien wel kan een competitie groeien doordat de betere spelers bliven.

24 september 2014 om 15:08

Ik als Ajaxcied, hoopte dat dit seizoen Van Rhijn uit de basis gespeeld zou worden door Ligeon, maar de laatste wedstrijden kan hij me toch wel bekoren. Het snelle selecteren (zoals nu bij Van Beek) of het snelle afserveren vind ik altijd wat prematuur.

Van Beek zal de definitieve selectie wel (terecht) niet halen, maar het selecteren van hem voor de voorselectie zal te maken hebben met een signaal dat de Knvb aan hem wil afgeven en dat ie op de goede weg zit (ook terecht).

Haha Nederland is toch wel het meest opportunistische land van de wereld, speel je 3 wedstrijden in het eerste van Feyenoord ( waarvan 2 verloren en 3 gelijk in de competitie en nog wat slechte wedstrijden in de Europa League ) en je wordt je naam toch in de voor selectie van het Nederlands Elftal opgenomen. Het valt nog mee dat Rienstra niet in de voorselectie zit...

Ik snap nog steeds niet waarom Paul Verhaegh wordt opgeroepen..

24 september 2014 om 13:04

Omdat die het al 10 jaar goed doet in een van de beste competities ter wereld.

24 september 2014 om 13:10

Hij is al vaker opgeroepen en toch vind ik hem zwak spelen voor Nederland in de minuten die hij heeft gemaakt, ondanks de weinige minuten die hij heeft gekregen. Nederland moet dit EK als een schakeljaar gebruiken voor de jongere spelers die dan ervaring op doen voor het WK in Rusland.

24 september 2014 om 13:23

Volgens mij heeft ie maar 1 1/2 wedstrijd gespeeld. In die oefenwedstrijd tegen Portugal vond ik hem erg goed...schakelde Ronaldo helemaal uit en kwam zelf ook nog een paar keer op. In die wedstrijd op het WK speelde hij Ok....niet echt goed, ook niet slecht. Met het oog op de toekomst kun je inderdaad overwegen voor anderen te kiezen, maar dan verlies je wel de enige verdediger met Internationale ervaring.

24 september 2014 om 13:30

Een defensie met Gregory, Stefan, Virgil en Erik anders ook niet mistaan er daar zit anders ook wel wat Internationale ervaring in.

Van Beek is er nog niet aan toe maar het is wel een signaal dat hij goed bezig is. Vind Van Beek sowieso in potentie een goede verdediger. Goede mentaliteit, harde verdediger en heeft een goede (cross)pass.

Iemand bekend met de heimlich...ik stik in mn brood..

Hiddink is dus wel degelijk de weg kwijt. Bruma en Van beek???

24 september 2014 om 13:01

Ik ben er mee bekend, haha.

Ik zou eerder Ake een kans geven ipv Bruma, maar van Beek verdiend een beloning vanwege dat hij goed bezig is.

24 september 2014 om 13:05

Het is best sneu dat je na 3 goede wedstrijden al uitgenodigt wordt voor Oranje. Dat geeft wel aan hoe slap we in de verdedigers zitten....

24 september 2014 om 13:13

Tuurlijk geeft dat aan hij slap we in de verdedigers zitten, maar ieder die op een hoog niveau acteert en zich daar mee bewijst moet toch ooit beloond voor zijn goede 3 wedstrijden, Jammer genoeg hebben we geen vaste verdediging die op hoog niveau tot dusver.

24 september 2014 om 15:00

Van Aken is dat niet die dwaas die elke wedstrijd blundert, die regelmatig een penaltymomentje kent en domme lompe overtredingen maakt? Die van Aken zal best een talent zij, maar kan mij absoluut nog niet bekoren.

24 september 2014 om 23:09

Lees even goed 👍

Waarom nog steeds geen Douglas. Zo.n verdediger heeft Nederland nodig. Sterk, snel en kan koppen.

Waarom Pröpper? Ik zou liever Adam Maher spelen? Die speelde afgelopen weken erg goed. Wel een leuk selectie. Ben benieuwd wat Hiddink ervan gaat maken.

Krul
V.d. Wiel
Van Dijk
BMI
D. Blind
N. De Jong
G. Wijnaldum
W. Sneijder
I. Affelay
Robben
Huntelaar
24 september 2014 om 13:06

Ik mag toch hopen dat de beste man gewoon 4-3-3 gaat spelen.

Cillessen
Vd Wiel
de Vrij
Vlaar
Blind
Wijnaldum
De Jong
Sneijder
Robben
Huntelaar
Lens
24 september 2014 om 13:10

Heb je dan wel Pröpper zien spelen? Ik durf wel te stellen dat Davy momenteel (en eigenlijk al een tijdje) (een van) de beste middenvelder(s) van de Eredivisie is.

24 september 2014 om 13:30

Wat mij betreft roept Hiddink ze allebei op. Propper speelt fantastisch en ook Maher, wiens talent (i.i.g. bij mij) toch redelijk buiten kuif staan, begint beter te spelen. Is toch onze toekomst en Sneijder is aan het afbouwen.

24 september 2014 om 14:00

@keizerstad1994

Maar wie moet daar de dupe van zijn? je mag er maar 23 meenemen hé

@zuidvites

En nu je Vitesse bril afdoen.

24 september 2014 om 15:11

Van der Gijp is het anders ook helemaal eens met Zuidvites en die staat niet bekend om zijn Vitessebril. Hij noemt Pröpper al een paar uitzendingen op een rij de beste middenvelder van Nederland.

Pröpper is dit seizoen gewoon geweldig lekker aan het ballen en hij is bij vrijwel iedere aanval van Vitesse betrokken Samen met Marko heerst hij op het middenveld. Het is dat Vitesse het spel niet omzet in punten, anders zou hij ieder weekend in het elftal van de week staan, daar ben ik van overtuigd. Dus ik vind het zeker niet gek dat hij een kans krijgt.

Vind het terecht dat van Beek is opgeroepen, echt een klasse speler. Altijd voor de volle 100 er voor gaan, welke wedstrijd dan ook. Daarnaast is die uit zichzelf al redelijk sterk en hij is groot. Laatste wedstrijden heb ik hem ook nog regelmatig prachtige lange ballen zien geven. Vind het een beetje een Italiaanse verdediger, zou mij verbazen als die de top niet gaat halen.

Ik zei trouwens zondag nog tegen iemand: ''als van gaal nu bondscoach is dan had die van Beek bij de selectie gehaald''.

Had ik dan weer niet van Hiddink verwacht eerlijk gezegd.

Doel: Jasper Cillessen (ajax), Tim Krul (newcastle United), Kenneth Vermeer (feyenoord), Jeroen Zoet (psv)

Het is logisch dat Kenneth Vermeer is opgeroepen, omdat Michel Vorm niet speelt. Jeroen Zoet is een beetje uit vorm, maar een betere, Nederlandse keeper, die wekelijks speelt, kan ik niet zo snel bedenken (behalve die al opgeroepen zijn natuurlijk).

Verdediging: Sven van Beek (feyenoord), Jeffrey Bruma (psv), Virgil van Dijk (celtic), Daryl Janmaat (newcastle United), Bruno Martins Indi (FC Porto), Erik Pieters (stoke City), Joël Veltman (ajax), Paul Verhaegh (FC Augsburg), Stefan de Vrij (lazio Roma), Gregory van der Wiel (paris Saint-Germain)

Sven van Beek is wel heel onervaren, Bruma vind ik tekort komen. Janmaat en Verhaegh vind ik ook tekort komen. Had liever gezien dat Douglas, Ron Vlaar en Ricardo van Rhijn werden opgeroepen. De rest is wel begrijpelijk/logisch, al had ik graag een keer Emanuelson willen zien, maar die speelt volgens mij bijna nooit bij AS Roma. Willems had ik ook wel weer eens in de selectie willen zien.

Middenveld: Ibrahim Afellay (olympiakos), Daley Blind (manchester United), Jordy Clasie (feyenoord), Leroy Fer (queens Park Rangers), Nigel de Jong (AC Milan), Davy Klaassen (ajax), Davy Pröpper (vitesse), Wesley Sneijder (galatasaray), Georginio Wijnaldum (psv)

Logische keuzes, al had ik graag nog een verrassing erbij gezien. Logisch dat Pröpper is opgeroepen, in deze vorm. Vraag me wel af waarom De Guzman niet is opgeroepen.

Aanval: Klaas Jan Huntelaar (schalke 04), Dirk Kuyt (fenerbahçe), Jeremain Lens (dinamo Kiev), Luciano Narsingh (psv), Robin van Persie (manchester United), Quincy Promes (spartak Moskou) en Arjen Robben (bayern München).

Van Persie is niet echt in vorm, ik zou hem niet in de basis laten beginnen. Kan Kuyt niet ook een keer vervangen worden door bijvoorbeeld Eljero Elia, of desnoods iemand als Ryan Babel / Ola John?

24 september 2014 om 13:11

Ja waarom Kuyt nog steeds ik vind het gewoon dat hij moet stoppen ik wil Elia of Ola John daar wel eens zien

Vorm is zn plek wel kwijt... stom van hem om bij spurs op de bank te gaan zitte

Moet Van Rhijn niet weer eens worden geselecteerd?

Waarom niet Ziyech ? hij speelt goed hoor !
Misschien castaignos? als Van beek en veltman mee mogen mag hij best ook mee kan die nog wat leren afmaken is

EN Waar Blijf Douglas Nou?

24 september 2014 om 13:09

Dou-wie? Die had in West-Europa moeten blijven.

Jij kijkt wel erg met een Twente-bril (is je goed recht hoor). Vind Ziyech het aardig doen maar Castaignos is veel te wisselvallend.

24 september 2014 om 13:13

Misschien :D maar ik denk als Castaignos met Huntelaar en Van Persie kan leren hoe je moet afmaken

24 september 2014 om 13:16

Haha, het is geen voetbalschoolreisje dat Nederlands elftal Dan had Castaignos beter bij AZ of Ajax kunnen zitten, aangezien je daar afmaken kan leren van de absolute top ( Van Basten, Bergkamp). Het is in dat opzicht jammer dat Kluivert weg is bij Twente..

24 september 2014 om 13:19

Hij heeft gewoon gelijk hoor. Die spelers hadden zeker ook in de voorselectie mogen/moeten zitten. En trouwens van Beek is het toppunt van wisselvalligheid. Castaignos heeft gewoon 3 uit 2. Dat is niet echt wisselvallig. Van Beek is geselecteerd op basis van de laatste twee wedstrijden dan mag Castaignos dat ook. Ziyech liet bij Heerenveen ook al zien dat hij in het NL elftal hoort en zet die lijn bij Twente voort. Over wat je over Douglas zegt kan ik kort zijn: slaat nergens op. Nog nooit zo'n belachelijk non-argument gehoord.

24 september 2014 om 13:28

Er is een essentieel verschil tussen gelijk hebben (gebaseerd op feiten, die zijn er niet in deze) en vinden dat hij gelijk heeft (dat is wat jij doet, puur subjectief). Ik vind Ziyech het aardig doen (mag van mij worden geselecteerd) en Castaignos vind ik veel te wisselvallig gezien de vorige editie van de Eredivisie én de clubs waar Twente vooralsnog tegen gespeeld heeft.. Dat is mijn mening en ik vind dat zo'n speler (nog) niet in oranje thuishoort.

Douglas Franco Teixeira speelt bij Dinamo Moskou en ik vind (wederom mijn mening) die Russische ploegen vaak niet bijster goed voetbal spelen. Als je de financiën vergelijkt met die van de Nederlandse clubs, presteren ze zelfs bar weinig. Daarbij zullen we zien hoe ze het gaan doen tegen Psv. Douglas Franco Teixeira vond ik in Nederland al niet zo'n geweldige held en vind het sowieso waardeloos dat naturaliseren wordt geaccepteerd.

24 september 2014 om 13:37

Ja ik bedoel we moeten een iemand hebben die durft te verdedigen dat is douglas maar de vrij wordt ook steeds meer zo type en martens in die (zoiets haha) gaat ook wel goed.

24 september 2014 om 13:42

Ik vind dat Veltman dat ook deed tegen Psg, een Europese topclub. Dus ik denk dat Hiddink in deze gewoon de goede (bank)spelers heeft geselecteerd.

24 september 2014 om 13:49

Oh ik snap al waarom Ziyech niet mee doet hij wil denk ik dat hij nog bij Jong Oranje speelt daar krijgt die meer minuten

24 september 2014 om 13:10

Je kent de vaste regel toch! Wat eredivisie betreft mogen er alleen spelers van Ajax, PSV of Feyenoord opgeroepen worden! Dat lijkt de Knvb te hebben besloten want Hiddink doet het nu ook weer! Ongeacht of Feyenoord nu een degradatiekandidaat is of niet. De nostalgie van die clubs moet in stand blijven. Ook al hebben andere clubs betere spelers, die worden bewust genegeerd.

24 september 2014 om 13:15

Ja vind ik echt irritant hoor ! ook vorige jaar Promes een heel goed seizoen en hij mocht niet mee naar de WK en die kuyt wel.( Kuyt is gewoon te oud )

24 september 2014 om 13:17

Oeh, dan is Hiddink vrij sneaky bezig met Pröpper Maar ik vind dat je gelijk hebt verder. Net als dat er soms zelfs eerst naar degradatiekandidaten van Engeland wordt gekeken, en dan pas onze clubs. Dat is helemaal belachelijk.

Overigens moeten clubs als Twente en Groningen misschien zich niet zo makkelijk laten uitschakelen door de absolute kelder van Europa..dan kunnen ze op basis van Europese prestaties kijken of spelers goed genoeg zijn.

24 september 2014 om 13:23

Ja Hiddink is heel sneaky bezig. Hij moet echt op zijn tellen passen anders krijgt hij een tik op de vingers van dhr Van Oostveen.

24 september 2014 om 13:29

Hierover zijn we het dus wel eens

24 september 2014 om 13:44

Kuyt speelde anders zeer verdienstelijk op het WK.

24 september 2014 om 13:54

Ja maar kuyt is 35 zoiets ik vind dat gewoon te oud laat dan iemand anders spelen

En Lens vind ik ook niet zo goed kan wel aan mij liggen

Volledig terecht dat Pröpper erbij zit. Echt een goeie dynamische middenvelder met een redelijke techniek en zeer goeie trap. Van Beek vind ik nig te vroeg om op te roepen maar die valt waarschijnlijk ook wel af. De laatstse twee wedstrijden was hij echt goed maar hou dat maar eens voor een langere periode vo als verdediger. Dan kun je je echt onderscheiden als verdediger. Centrale verdediger is de moeilijkste positie die er is.

Ik ben blij dat Pröpper erbij zit! Heeft zich na een aantal mindere jaren echt gerevancheerd. Werkt nu keihard, jaagt aan en heel veel aanvallen beginnen bij hem. Zou voor hem dan ook leuk zijn dat hij weer bij de definitieve selectie komt, en als hij dan nog mag debuteren zal dat een mooie bekroning zijn voor zijn arbeid.

Zou graag een keer dit zien:
zie opstelling

Cillessen
Van Der Wiel
Van Dijk
Pieters
Blind
De Jong
Wijnaldum
Pröpper
Afellay
Robben
Huntelaar
24 september 2014 om 13:22

waarom pieters als lcv ? hij is gegroeid als back in england maar centraal nee zou ik niet doen.
afellay begrijp ik wel doet het goed in griekenland

propper weet ik niet moet ik eerst zien

Ik zie tal van reacties die alleen maar gebaseerd zijn op clubliefde. Sorry mensen, maar niet van Beek en niet Veltman hebben iets in Oranje te zoeken. Ook niet van Dijk en Douglas. We moeten gewoon realiseren dat we geen toppers in onze verdediging hebben. Dus heeft Hiddink eigenlijk geen keus om dit soort jongens op te roepen. Op het wk wist van Gaal onze matige verdediging om te toveren in een goede muur, maar laten we alsjeblieft ons geen illusies maken dat we individueel betere verdedigers hebben dan Duitsland, Spanje, Italië of Argentinië. Iemand als Vlaar is een aardige subtopper, maar niet meer dan dat want anders had hij al bij de rijkste clubs in Europa gespeeld...

Ik kijk er niet van op dat Hiddink van Beek heeft opgeroepen, maar dat is gewoon uit nood. Geen een verdediger die is opgeroepen is van het niveau Hummels, Mascherano, Chielini, Ramos of dat soort toppers.

24 september 2014 om 13:24

beetje open deuren intrappen qua verdediging tuurlijk is geen verdediger van niveau die jij noem
als je niet beter heb dan moet je wat he

24 september 2014 om 23:32

Mijn reactie is vooral voor de mensen die via hun clubbril spelers afkraken. De meerderheid van de lui die reageren denken dat speler X of Y wel 'het antwoord' is voor onze verdediging. Ik wil alleen maar aangeven dat uit gebrek aan beter spelers worden opgeroepen.

Van Beek hoort (nog) niet in Oranje thuis, maar dit kan wel een stimulans zijn voor hem dat ze ook hem in de gaten houden !

Dat die Veltman er steeds bij zit is onbegrijpelijk wat een matige verdediger is ook vrij kort voor een centrumverdedger. Verder heeft hij regelmatig veltmanntjes blunders van jewelste komt fysiek ook tekort liever Douglas of Van Dijk voor hem.

24 september 2014 om 23:58

Je klinkt gefrustreerd, heb je niet goed geslapen vannacht?

Veltman is in ieder geval een klasse beter dan deze Van Beek, en ook dan douglas toen die weg ging uit Nederland (daarna ben ik hem uit het oog verloren). Veltman is juist een hele goede verdediger. Hij moet het niet van zijn fysiek hebben maar composeert dat juist erg goed met inzicht en slimmigheid. Beetje triest dat mensen hier over Veltman beginnen want die had en heeft veel meer goede wedstrijden gespeeld dan deze clown, ook toen hij voor het eerst werd opgeroepen.

Al dat gebrul en geschreeuw. De uiteindelijke selectie zal gewoon weer volkstrekt logisch zijn hoor.

Is maar voorselectie. Is juist goed dat hiddink iedereen persoonlijk bekijken en veel verschillende spelers. Vind van beek wel goed spelen en groter talent dan bijv. De vrij. Betere crosspas en atletisch beter(snelheid).

Haha haha. Zet opa snel in een bejaarden tehuis!

Van Beek.... Begrijp me niet verkeerd. Deze jongen zal over een jaar of drie-vier echt wel van toegevoegde waarde kunnen zijn voor een (sub)topclub in Nederland. Maar wordt deze jongen na 14 eredivisie wedstrijdjes bij de nummer 15 van de competitie nu écht al opgeroepen voor het Nederlands elftal??

Dat moet een grap zijn natuurlijk.

Daar waar anderen zich per definitie eerst moeten bewijzen in grote competities, worden anderen nadat ze nog niets hebben bewezen al opgeroepen! En dan maar verbaasd zijn wanneer de verdediging niet goed blijkt en er twee om de oren krijgt tegen Italië! Gek he!

Stel dat Cilessen 10% beter keept dan Vermeer, maar Vermeer 400% beter pingels stopt.
Wie moet er dan in het doel?

24 september 2014 om 13:27

Krul!

24 september 2014 om 13:30

In één keer goed! :-)

Van Beek vind ik er niet thuis horen in Oranje eveneens als Veltman en Vermeer. Komen alle 3 te kort voor Oranje. En bij Bruma zet ik ook mijn twijfels of ie dat niveau wel aankan. Vreemde voorselectie van Hiddink.

Het zou mooi zijn als we in 2016 met de opstelling hieronder zouden kunnen spelen. Achterin de rechtsback van grootmacht Psg, het op elkaar ingespeelde duo Vlaar en de Vrij en de ontwikkelde Pieters. Op het middenveld Strootman weer terug (en op niveau) in de basis, een gegroeide Blind daarnaast en een ouderwets goede Afellay daarvoor. Voorin natuurlijk Robben en Depay op de vleugels met in de spits Huntelaar die elke bal er panklaar in pist.

Waarschijnlijk komt geen enkele speler uit dit team nog uit de Eredivisie en iedereen heeft tegen die tijd en mooie leeftijd. Sneijder, van der Vaart, de Jong, Kuyt en Verhaegh zijn aan vervanging toe en van Persie is een goede om erbij te houden / pinchitter.

Cilessen
van der Wiel
Vlaar
de Vrij
Pieters
Bind
Afellay
Strootman
Robben
Huntelaar
Depay
24 september 2014 om 13:56

Zal misschien over 2 jaar Luuk de Jong of castaignos in de Spits staan? En ik zal Vlaar vervangen voor Martens indie of Van dijk

24 september 2014 om 14:14

Absoluut niet. Vlaar vervangen, ben je gek geworden?

24 september 2014 om 14:22

Ja haha ik vind hem wel goed hoor maar ik bedoel dat hij nu geblesseerd is toch?

24 september 2014 om 14:13

Mooie opstelling, en dan hebben we ook N. de Jong nog.

Wanneer houden ze eens op met die voorselectie gelul? Je zit in de selectie of niet. Dit is niks meer dan valse hoop geven aan spelers.

In Nederland denken we dat Oranje een soort van speeltuin is waarin je alles mag testen. De prestatie om een Oranje international te worden is helemaal weg. Het lijkt wel of iedereen in de Eredivisie die een paar wedstrijden redelijk speelt Oranje international word. Wanneer wordt er gewoon gewerkt met een vaste selectie waarbij af en toe 1 of 2 uitblinkers worden getest.

Internationals horen mannen te zijn die het fysiek niet afleggen of talenten zoals Depay. De mystiek van het international zijn is totaal verdwenen. Sven van Beek is duidelijk nog een speler voor Jong Oranje. Of zijn we zijn fouten op internationaal niveau in de CL / EL alweer vergeten??? De Eredivisie is geen graadmeter meer!

24 september 2014 om 14:11

De Eredivisie is toch een betere graadmeter gebleken dan gedacht, gezien het Wk.

Een Van Beek hoort zeker nog niet in de basiself van Oranje te staan. Maar dit is maar een voorselectie, hij zal dan wel afvallen...toch leuk dat je zo'n jongen laat ervaren dat als hij goed doorgaat, wellicht in de toekomst Oranje lonkt. In de echte wedstrijden die er toe doen moet je inderdaad gewoon de beste 11 opstellen, ik wordt ook een beetje moe van het "geef die eens een kans"....zelfs op het wk en ek pleiten mensen om bepaalde spelers eens uit teproberen...dan komen namen als Zyech, Castagnos zelfs voorbij. In een voorselectie en een oefenwedstrijd kun je jongeren de kans geven om zo ervaring op te doen.

Kan het niet eens meer vreemd vinden inmiddels. Minder als een Veltman kan het niet zijn.

Mij Opstelling voor 2016 Ek

Als 4-4-2 spelen dan :

Keeper : Cillesen

Verdedigers : Van der wiel , De Vrij , BMI , Pieters/ Willems

Middelveld Wijjnaldum/ Promes , Strootman , Nigel de jong , Ziyech

Aanval : Robben/promes, Depay

Cillessen
Van Der Wiel
De Vrij
BMI
Pieters
Strootman
N. De jong
Ziyech
Robben
Luuk De Jong
Depay
24 september 2014 om 17:30

waar is blind ??? blind is 3 klasses beter dan die prutser willems

24 september 2014 om 22:25

Luuk de jong? kom op dan is Huntelaar toch echt veel beter.

blackjesus oranje is ook reclame. meestal kan je die spelertjes dan sneller verkopen .dat is weer goed voor de club . dan vallen ze daar maar door de mand.ze willen allemaal de nederlandse talenten op het wk hadden we een leuk team .maar we weten allemaal zelf wel dat het beter kon . op welke plaatsen het beter moet .en soms is een hele goeie speler niks voor oranje. en doen de spelertjes die verder nooit opvallen het heel erg goed.het puzzeltje moet gewoon in elkaar vallen .maar puzzelen is flink zoeken. net zoals van basten veel spelers gebruikte. maar op het einde stond er wel een team.
waar we veel plezier aan beleefde

Belachelijk om hem erbij te nemen. Speelde tegen Ajax goed maar verder nog niet veel indruk op mij gemaakt. Heeft nog erg veel te leren en zou beter af zijn bij Jong Oranje. Helaas heeft dit waarschijnlijk te maken met bij gebrek aan beter. Want voor Veltman geldt hetzelfde, al is die een stuk ouder.

Raar dat maher er niet bij zit. Had klaassen vervangen voor maher. Die laat een veel betere indruk achter op mij dit jaar

mooi stukkie van Vermeer:kenneth Vermeer heeft welgeteld vijf minuten over zijn overstap naar Feyenoord moeten nadenken. Toen zijn vader ook direct enthousiast reageerde, wist hij dat hij in Rotterdam aan de slag wilde gaan. Dat leverde hem geen leuke reacties uit de hoofdstad op. ''maar wat had ik dan moeten doen? Op de bank blijven zitten?''
De doelman ziet overeenkomsten tussen beide aartsrivalen. ''voor mij is Feyenoord een grote stap vooruit'', vertelt hij in Voetbal International. ''daarbij is Feyenoord echt niet minder dan Ajax, hoor. Ik heb bij beide clubs getraind en ik zeg je dat het niveau elkaar niet zo veel ontloopt. Er zijn hier veel talentvolle, jonge spelers. Misschien nog wel meer dan bij Ajax.''

Verschillen zijn er echter óók, in overtal. Dat merkte hij bij zijn debuut tegen Willem II. ''ik vond de sfeer in De Kuip sowieso indrukwekkend'', vertelt de doelman over zijn eerste wedstrijd bij Feyenoord. ''zelfs toen we achterstonden kregen we steun. Laten we eerlijk zijn: ik was in zo'n geval altijd fluitconcerten gewend.''

Is dit een opdracht van de Knvb om door tegaan met dit soort verdedigers van Nederlandse club's? Er lopen er wel meer rond die beter zijn op de Nederlandse velden. En in Europa lopen er veeeel betere rond.de Feyenoord verdediging werd vorig jaar in een zwakke competitie al voorbij gelopen. Nu meer van deze fabrikant?

24 september 2014 om 17:14

Om te smullen die jaloezie van jou altijd. Het gaat goed met Feyenoord dat blijkt wel weer.

25 september 2014 om 02:01

Jaloers op Feyenoord omdat het goed gaat? Financieel misschien maar sportief? En Hiddink selecteert sportief iets onbegrijpelijks. We hebben niet voor niets op onze kloten gekregen.

Dit lijkt mij toch wel de meest logisch opstelling, indien iedereen fit is. Hiddink moet gewoon eens Douglas bij de selctie halen en anders zet je daar Martins Indi neer. Probeer het gewoon een keer en als het niets is weet je dat tenminste. Hopen dat Strootman binnenkort ook weer fit is, zodat die lekker naast de Jong kan spelen.

Het selecteren van van Beek is natuurlijk een lachertje, wat een beleid.

Krul
van de Wiel
de Vrij
Douglas
Blind
de Jong
Strootman
Robben
Sneijder
Depay
van Persie

Schande dat hij is opgeroepen echt heel jammer

Zou graag Nederland in een 1-4-4-2 opstelling willen zien, met Robben en Lens vanuit de zijkanten vanaf middenveld komen.

1-4-3-3 dan heb je toch echt maar dan ook echte buitenspelers nodig. Klassieke buitenspelers die mannetjes passeren en hoe ze het zo mooi zeggen het achterlijn halen om de spits te kunnen bereiken. Maar zoals je hebt gemerkt, die hebben wij toch echt niet meer in Nederland 1,2,3 lopen. Wij hebben wel buiten spelers, maar die trekken 9 van de 10 keer naar binnen om zelf te schieten. Dus weet niet of dan zo'n opstelling 1-4-3-3 zin heeft.

Cillessen
v.d.Wiel
V.Dijk
M.Indi
Pieters
Robben
N.de Jong
Sneijder
Lens
Van Persie
Huntelaar

Het beleid van de Knvb's is zoveel mogelijk spelers van de tradionele top 3 te selecteren voor de vertegenwoordige elftallen. Dit heeft oa met oude afsprakente maken. Maar ook door de vele dubbelfunctie (club en knvb) en de daarbijhorende vriendjespolitiek. In dat licht moet je deze selectie van Van Beek ook zien.
Blijft wel heel jammer en onrechtvaardig voor jongen als Douglas en V Dijk die hierdoor oa een WK misten of een Castaignos die door dit beleid geen jeugd EK mocht spelen.

24 september 2014 om 17:11

Daar hem je hem weer de calimero met zijn minderwaardigheidscomplex.

Hoe kan het nu om vriendjespolitiek gaan als er niemand maar dan ook niemand bij de Knvb zit die Feyenoord een warm hart toedraagt (en dat is altijd al zo geweest bijna).

Van Praag=ajax
Oostveen=ajax
Hiddink=psv
Blind=ajax
Nistelrooij=psv

Verder is het gewoon logisch dat het voornamelijk spelers van de grote 3 zijn omdat zij feitelijk gewoon de beste spelers voortbrengen. Als er dan ook nog uitblinkers zijn die niet van de traditionele top 3 komen dan worden zij alsnog geselecteerd (promes, Van Ginkel, Propper, Elia, Maher, Vorm).

Steeds het aanhalen van Douglas en van Dijk slaat ook nergens meer op. Douglas heeft amper iets met Nederland en is niet beter dan de spelers die we hebben. Van Dijk is zelfs van een niveau lager. Hij mag van mij zeker wel de kans krijgen maar dan zal hij snel door de mand vallen. Deze jongen wordt zo overschat. Hefet bij Groningen goede wedstrijden gespeeld maar ook heel veel slechte. In Schotland doet hij het aardig maar dat is net de Jupiler-league. Zodra hij in de Champions-League speelde faalde hij.

Verder vind ik wel dat het voor van Beek eigenlijk te vroeg komt. Heeft 2 topwedstrijden gehad (ajax, Sevilla) maar zakt ook nog vaak door het ijs (besiktas). Hij zal waarschijnlijk ook wel gewoon afvallen maar op deze manier mag hij vast ruiken aan het grote werk. De potentie heeft hij gewoon.

25 september 2014 om 14:58

Douglas is veel beter dan een verbeek of veldman en ook beter dan de rest btw.
Genoeg feyenooders bij deknvb. Vooral bij de jeugdelftallen. En bij jong oranje natuurlijke pierre v H.

Ik vind de Vrij een betere versie van V(uilnis)man ook wil ik wel een keer dan Ziyech in het nederlands elftal zien als je dan toch van Beek gaat uitproberen we hebben geen veel topselectie maar wel veel goede subtop spelers maar dat is niet erg daar kan je ook een goed team mee maken. Ook hoop ik dat Blind gewoon linksback daar vind ik hem het beste op het middenveld is hij niet zo heel bijzonder op het middenveld eigenlijk.

Deze opstelling wil wel een keer zien mocht Ziyech nog voor Nederland kunnen spelen.

Cilissen
van der Wiel
de Vrij
van Dijk
Blind
Clasie
de Jong
Robben
Ziyech
Depay
Huntelaar
24 september 2014 om 15:36

Ik zal Clasie vervangen voor Strootman De rest ziet er netjes uit

24 september 2014 om 17:42

Klopt normaal gesproken vind ik dat ook maar hij is nu nog geblesseerd en in de tussentijd vind ik Clasie dan wel de nummer 1 back-up voor die positie al twijfel ik wel tussen hem en Fer.

24 september 2014 om 15:57

Als je Veltman verbastert tot Vuilnisman mag je reactie wat mij betreft gewoon verwijderd worden. Daarbij vind ik Van Beek eerder van dat niveau. Je kan Hiddink toch niet meer serieus nemen als hij een schutterende Feyenoord verdediger gaat selecteren die ook nog eens enorm onervaren is? Hij speelt tegen Ajax leuk, maar werd verdedigend ook geen stro breed in de weg gelegd. Elk team met Clasie erin is bij voorbaat gedoemd om ergens onder aan het rechterrijtje te bungelen, waarom je die dan opstelt IPV een Klaassen die Ajax al jaren naar CL voetbal en kampioenschappen schiet is een vraagstuk.. De Vrij heeft in het buitenland nog niks laten zien.. Stel iig Vlaar op, het moge toch wel duidelijk zijn dat dat de sterkste verdediger is.

24 september 2014 om 17:40

Het is een grapje verwijzend naar het moment in de kuip, maak je niet druk.

Vlaar is nog geblesseerd geloof ik, vandaar dat ik de Vrij kies en van Persie heeft het redelijk moeilijk bij Oranje en wil Huntelaar wel een keer een kans zien krijgen. Waarom ik Klaassen niet als Verdedigende middenvelder zet is omdat ik hem meer als aanvallende middenvelder ziet. En hoeveel jaar zit Klaassen al bij het eerste van Ajax dan in jou ogen? volgens mij is dit zijn 2 de jaar dat hij een beetje in de basis staat en we zijn pas nog vroeg in het seizoen.

En de Vrij begint nu al beter te spelen na een verhuizing en een drukke zomer (wk) verwacht ik pas dat hij over 6 maanden er op zijn eigen niveau staat geef dat wat tijd climatiseren in Italie is best lastig zelfs Henry, Bergkamp en Stekelenburg hadden daar moeite mee.

En even weer over Klaassen je vind dat hij eerder hoort te spelen dan Clasie zelfs al is het niet zijn favoriete positie met als argument dat hij Ajax al jaren naar het kampioenschap heeft geholpen? Je weet dat Clasie bijna 3 keer zoveel wedstrijden in zijn carrière heeft gespeeld dan Klaassen toch? En als Strootman weer is fit is dan is hij natuurlijk de favoriet voor die positie.

24 september 2014 om 22:24

Ik zie deze opstelling ook wel zitten.

24 september 2014 om 22:38

Ja lekkere opstelling met snelle jonge spelers en ervaring er tussen ik hoop dat ooit die Bruma ooit nog eens ze vorm gaat halen hij is de sterkste verdediger van Nederland met snelheid. De Vrij in zijn wk vorm samen met Bruma die zijn talent behaalt wat van hem werd verwacht in zijn Chelsea periode zou super zijn. Maar ja Bruma word een moeilijk verhaal ook in Duitsland is die nog een paar keer man of the Match geweest helaas is het bergafwaarts gegaan maar hij is nog jong.

Als je gewoon 3 reuzen in Vlaar, Douglas en van Dijk opstelt als centrale verdedigers heb je een zeer solide verdedeging voor het EK.

Cillesen
Douglas
Vlaar
vDijk
Robben
De jong
Blind
Depay
Sneij/Pröpp
Van persie
Huntelaar
24 september 2014 om 15:26

Alleen wordt er in Nederland eerst gekeken naar de voetballende kwaliteiten bij verdedigers dan het verdedigend aspect.

Waar blijft Douglas?

De verdediging van Feyenoord staat m.u.v. de wedstrijd tegen Ajax elke week te schutteren. Hoe kan je dan een Van Beek op roepen?

Dit bewijst maar eens dat het selectiebeleid voor geen meter klopt. Maar ja goed gaat het toch al niet naar het WK.

V van dijk en Douglas zijn toch logischer samen met de Vrij , laat van Beek eerst spelen in jong oranje , eigenlijk geldt dit ook voor Veltman die moeten eerst paar seizoenen in het eerste spelen voordat ze oranje materiaal zijn , uitzonderingen zoals Strootman zullen er altijd zijn maar vind dat spelers wel erg snel bij de selectie worden gehaald

Zoet, Veltman, Verhaegh, Promes en van Beek. Allemaal een grote grap dat ze bij de selectie zitten.

Zoet: Gewoon niet goed genoeg.
Veltman: te onstabiel, onervaren, moet nog veel leren, maar daar is Oranje NIET voor bedoeld.
Verhaegh en Promes komen te kort/zijn te licht.
Van Beek: speelt paar wedstrijden redelijk/goed, maar lachwekkend natuurlijk.

Waar is de tijd gebleven dat je echt een selectie moest verdienen. Een lange periode goed spelen en dan kwam je pas in aanmerking. Werkelijk waardeloos dit. Kan Van Gaal niet terug komen? Of laat Koeman het overnemen!

DL: Krul, Cillessen,zoet
VG: Janmaat, de Vrij, Vlaar, Pieters, van der Wiel, Veltman, Nuytinck, Büttner
MV: Strootman, Sneijder, van Ginkel, Kieftenbeld, van der Vaart, Clasie
AV: Robben (c), Huntelaar, van Persie, Wijnaldum, van Wolfswinkel, Depay

KRUL
JANMMAT
DE VRIJ
VLAAR
PIETERS
V.GINKEL
SNEIJDER
STROOTMAN
ROBBEN
HUNTELAAR
V.PERSIE

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren