Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Guardiola luidt de noodklok: 'We verlangen te veel van de spelers'

Laatste update:

Bayern München speelde zaterdag nog tegen Hamburger SV en moet dinsdag alweer aan de bak, wanneer de thuiswedstrijd tegen SC Paderborn 07 wacht. De periode met meerdere wedstrijden per week is aangebroken en Josep Guardiola maakt zich zorgen. De coach van Bayern pleit voor meer rust voor de spelers, die volgens Guardiola op de huidige manier 'kapot gemaakt worden'.

/

In juni/juli werd het WK gehouden en niet lang na de finale begon het nieuwe seizoen alweer. "De sterren hebben twee weken pauze gehad. Dat is natuurlijk te veel", zei Guardiola sarcastisch. "In Duitsland is het nog wel beter geregeld dan in andere landen, met een winterstop. Maar hier wordt wel heel erg fysiek voetbal gespeeld. We verlangen te veel van de spelers!"

Guardiola wil dus meer rust voor de spelers en wijst naar de Amerikaanse basketbalcompetitie NBA. "Daar spelen ze ook iedere drie dagen, of soms nog wel vaker. Maar vervolgens is er wel een zomerstop van vier maanden", weet de coach. "Wij vermoorden onze spelers."

Josep Guardiola heeft gelijk

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jaa maar kijk hoeveel ze betaald krijgen,dus dan moet je niet gaan zeuren hoor

22 september 2014 om 18:51

Dat je betaald wordt wilt niet zeggen dat je lichaam dan meer aan kan. Ookal ben ik het met je eens

22 september 2014 om 18:53

Haha die basketballers krijgen ook miljoenen hoor

22 september 2014 om 18:58

Sowieso slechte vergelijking. Basketballers spelen minimaal 81 tot maximaal 109 wedstrijden per seizoen uit m'n hoofd. Dat redden de voetballers niet.

22 september 2014 om 19:06

Bij een basketbal wedstrijd rouleren ze ook steeds, dat is veel makkelijker vol te houden.

22 september 2014 om 19:48

Weet jij wel hoe dynamisch basketbal is? Bij voetbal wordt er regelmatig en stilgestaan, basketbal is vrijwel continue heen en weer in hoog tempo.

22 september 2014 om 18:54

Hierbij geef ik jou een miljard euro als je een marathon binnen een uur weet te lopen. Dat moet te doen zijn, je krijgt genoeg betaald daarvoor.

22 september 2014 om 19:43

Challenge*

22 september 2014 om 20:18

Snap je zijn punt nou niet? Voetballers weten toch wat ze te wachten staat? Zeker op topniveau. Daartegenover staat een (riante) financiele beloning.

22 september 2014 om 20:19

Ja,een miljard euro dat accepteer ik ook wel,ik schakel dan doublures in en regel de eindmeet binnen een uurtje dan wel.

22 september 2014 om 20:45

Jij snapt zijn punt niet. Het is toch idioot dat spelers iets te wachten staat wat fysiek onmogelijk is? Die riante financiële beloning maakt het niet opeens wel mogelijk. Er wordt vaak vergeten dat voetballers gewoon keihard werken. Of ze daar te veel geld voor krijgen is een andere discussie, maar het is echt niet zo dat voetballers 2x per week een uurtje even een balletje gaan trappen en achteraf lekker gaan zitten zuipen in de kantine. De grens wordt nu gewoon opgezocht en maar al te vaak gaan gaan spelers over die grens heen.

22 september 2014 om 20:57

Er is geen causaal verband tussen de prestatie die een mens kan leveren en het salaris wat hij krijgt. Rust, voeding en dergelijke zijn wel van invloed, salaris echter niet. Daarom word ik altijd zo moe van die lui die altijd weer komen met 'ze krijgen genoeg betaald, dus moeten niet zeuren.' Dat is het hele punt niet. Wij kijken met zijn allen graag een pot voetbal, maar als ze de speelkalender helemaal vol drukken wordt het voetbal minder en heb je ook meer nietszeggende potjes.

22 september 2014 om 18:54

Dat je veel betaald wordt zegt niet hoeveel jij aankan, NBA spelers krijgen nog veel meer geld dan voetballers en hebben een zomerstop van 4 maanden ...

22 september 2014 om 18:54

Het een heeft niets met t ander te maken.. Uiteraard, er mag verwacht worden dat je de volle 100% geeft voor zo'n salaris, maar soms kan het lichaam niet meer aan. Je moet daar wel verantwoord mee om gaan.

22 september 2014 om 18:54

Nou sorry hoor.. maar als je 48 van de 52 weken in het jaar het aller uiterste van je lichaam vraagt maakt het geen kut uit of je 2 miljoen per jaar verdiend of 20.000. Je lichaam heeft ook een limiet, er zijn veel topsporters die die limiet met medicijnen of spuiten oid overschrijden en zichzelf daarmee langzaam aan kapot maken om ons maar tevreden te houden.. aangezien ze een uitbrander van hier tot Tokyo krijgen als ze zeggen dat het topsport leven zwaar is.

22 september 2014 om 21:13

Er zijn tal van andere banen waarbij je voor je pensioen al versleten bent waarbij geen riante vergoeding tegenover staat. Denk aan stratenmakers en andere fysieke beroepen. Dus weinig medelijden met de voetballers die een paar jaar van hun leven hard moeten werken en vervolgens kunnen gaan rentenieren.

22 september 2014 om 21:52

ik werk zelf in de ouderenzorg en weet wat het is om voor weinig geld veel lichamelijk arbeid te verrichten.. alleen is ons amusementwaarde een stuk lager, en zit er weinig commerciële zooi aan vast er zal nooit "bezuinigd" worden op topsporten zoals voetbal, terwijl er natuurlijk kapot bezuinigd wordt in mijn vak

22 september 2014 om 18:54

Dit heeft niets met "werken voor je geld" te maken. Er worden gewoon onmenselijke prestaties geëist. Hiermee stimuleer je dopinggebruik ook.

Misschien moet deze man eens beseffen dat hij Bayern naar hun kwaliteiten moet laten spelen zoals onder Heynckes. Wat was Bayern toen goed zeg, maar met spelers als Ribery, Robben, Muller etc kan je geen veredeld tikkie-takka spelen.

22 september 2014 om 19:28

Wat heeft dat precies met dit topic te maken?

Is goed pep. Ga akkoord met de helft van je salaris en we zullen jullie meer vrije dagen gunnen...

22 september 2014 om 19:00

Hij heeft het over de spelers en niet over zichzelf.

De coach van een van de sterkste selecties ter wereld moet niet huilen. Let op het woord selectie, en niet elftal. Hij kan roteren zonder al te veel kwaliteit in te boeten...

Pffff wat een gezeur. Je krijgt pak hem beet 5 miljoen. Daar wil je toch elke dag wel je hobby voor uitvoeren? Als ik 1 miljoen per jaar krijg, wil ik ook echt wel elke dag 20km rennen daarvoor. Zou elke meter lachend lopen.

Maargoed, 10 jaar op topniveau presteren om vervolgens je hele leven niets meer te hoeven doen voor je geld is een keuze. Welk mens zou dit niet willen? Minder mekkeren.

22 september 2014 om 19:23

Wat een belachelijk ongenuanceerd stuk...
Je denkt toch niet dat op topniveau voetballen gelijk staat aan elke dag 20 kilometer rennen? Dit heeft ook niets met willen te maken, dit is een kwestie van kunnen en te veel van je lichaam eisen. Dit tempo en niveau zijn gewoon niet bij te benen.
Denken dat geld alles is en alles goed maakt is echt een complete misvatting.

22 september 2014 om 19:56

Ben je altijd zo dom of doe je vandaag extra je best? Als je het verschil niet weet tussen 20km rennen of topsport beoefenen dan schat ik je niet snugger in. Het menselijk lichaam heeft zo zijn beperkingen, als je er nu niets voor krijgt of 20 miljoen in het jaar.

23 september 2014 om 08:18

Voor een ongetraind iemand 20km rennen lijkt mij iig net zo zwaar. Misschien moet jij niet direct je conclusies trekken grappenmaker. Kijk naar de echte topspelers, die spelen allemaal 60-80 wedstrijden per jaar. Zo te zien kunnen ze dat allemaal aan.

Ze maken van hun hobby werk, zijn topfit en verdienen een salaris per jaar waar gemiddeld werkend Nederland (een land met relatief zeer modale inwoners) in zijn veertigjarige werktijd niet eens in de buurt komt. Dan maar ff 10 jaar topsport om vervolgens een zorgeloos bestaan te hebben.

Ik heb een vriend, diens vader is 10 jaar niet op vakantie is geweest, elke dag max 5 uur slaap en heeft keihard miljoenen verdiend. Kan nu ook doen wat die wil, zijn hele leven lang. Maargoed, jij laat jouw mentaliteit spreken. Wordt niks.

23 september 2014 om 10:44

En jij denkt dat die topspelers nooit ergens last van hebben? Het WK is altijd een mooi voorbeeld. Niet de beste spelers blinken uit, maar de fitste spelers. Hoe vaak is de beste speler van het toernooi het seizoen daarvoor nauwelijks in actie gekomen? Een Ronaldo gaf aan niet fit te zijn. Een Messi was ook niet fit, dat was overduidelijk te zien. De gehele Spaanse selectie oogde ook ietwat vermoeid. Ja, ze houden het wel vol en als het moet kunnen ze ook wel elke dag een wedstrijd voetballen. Maar je kan van het menselijk lichaam niet verwachten dat het 2-3 keer in de week top presteert. Vaak worden spelers gespaard in de mindere wedstrijden.

Jouw voorbeeld slaat ook nergens op en verder ook knap dat je gelijk mijn mentaliteit denkt te kennen.

Iedereen die klaagt over Mourinho en stellen, dat Mourinho veel klaagt, nou wat moet je dam over Pep zeggen.
Bayern is 1 van me favorieten en ik weet dat ze een complete selectie hebben. Eigenlijk de enige club die zoveel spelers hebben, die op verschillende posities kunnen spelen. Oké er zijn een paar blessures, maar Bayern kennende stellen ze jeugdspelers op en is dat ook geen probleem.
Hij is ook niet de enigste en ja het klopt dat er veel wedstrijden zijn en Pep is ook niet de enigste die hierover klaagt. Er zijn meerdere coaches die dat doen, maar kijkend naar de selectie hoeft Pep niet te klagen.

Kom op zeg, Bayern kan twee gelijkwaardige elftallen opstellen. Bovendien willen spelers vaak zelf blijven spelen. Klagen om het klagen dit.

22 september 2014 om 19:30

En maar klagen wanneer teams b-elftallen opstellen en de EL en de beker "niet serieus worden genomen".

22 september 2014 om 19:57

Of wel. Als we Guardiola mogen geloven zijn dus de spelers die van het weekend hebben gespeeld extreemste vermoeid. Dus als je die ook nog doordeweeks gaat spelen heb je niks aan die spelers. Beter dus frisse spelers uitspelen die wel negentig minuten willen gaan en bovendien zichzelf willen laten zien aan de trainer.

Je kan ook af en toe een of twee spelers rust geven in plaats van in de beker bijvoorbeeld een heel nieuw elftal opstellen. Ik begrijp sowieso niet waarom er niet gerouleerd wordt. Het is toch handiger als elke speler aan zijn wedstrijden komt en op die manier fit blijft en gelijk mee kan met het spel systeem dat gespeeld wordt.

22 september 2014 om 20:08

Het probleem is dat die spelers over het algemeen geen wedstrijdritme hebben en het niveau niet aankunnen. Daarnaast is meestal ook het niveau van de tegenstander bepalend voor het niveau van het andere team. Ik zie zelden goede bekerwedstrijden tegen amateurs of in de EL. In de praktijk loopt het meestal toch niet zo soepel zoals jij beschrijft.

Rouleren zou inderdaad een oplossing kunnen zijn, ware het niet dat de fans, critici en analisten elk weekend eisen dat gewoon het beste team wordt opgesteld. Het gemis van een of twee spelers kan trouwens ook heel groot zijn.

De regeling van de NBA is geen oplossing. 4 maanden geen voetbal is erg lang, dat is financieel gezien een nekslag voor clubs, en zenders zoals FoxSports. Stel je voor dat je dan 4 maanden naar herhalingen zit te kijken.

22 september 2014 om 19:11

Dat ga ik echt niet trekken!

22 september 2014 om 20:03

Dan is er wel een erg slecht sportklimaat. In Amerika heb je 4 sporten waar ze naar kunnen kijken. Nba, Nfl, MLB en Nhl. Deze overlappen elkaar zo, dat je continu naar sport kan kijken. Daarnaast heb je nog college sporten. Europa moet zich veel meer gaan richten op diverse sporten. Nu heb je alleen voetbal en per land heb je misschien een andere sport die wat groter en bekender zal zijn.

23 september 2014 om 14:29

Er is geen enkele zender in dit land die de landelijke competities van basketbal en ijshockey uitzendt. Nederland blijft beperkt tot vooral voetbal en in mindere mate hockey. Wel worden de water - en schaatssporten uitgezonden, maar wie zit er nou van 2 uur 's middags tot 9 uur 's avonds studio sport te kijken?

23 september 2014 om 20:22

Ik zeg ook niet dat ze deze sporten moeten nemen, maar diverse sporten. Deze moeten ze dan promoten en zorgen dat het publiek hier naar wil kijken. Welke sporten dat moeten zijn laat ik in het midden.

pak ze allemaal hun geld maar eens af. en geef ze dan 1000 euro per wedstrijd.dan kunnen
ze ineens 5 wedstrijden in de week spelen. het is allemaal wat .drie keer 90 min in de week voor een topatleet . niet zeuren maar spelen..

22 september 2014 om 19:59

Klopt, spelers hoeven ook nooit te trainen enzo... Topsport is zwaar en je kan niet van het lichaam verwachten zo vaak een wedstrijd op topniveau te presteren. Het salaris heeft hier geen enkele invloed op.

22 september 2014 om 21:15

Dolle-dries, ik ben benieuwd... mag je wel zeuren als je 2000 bruto per maand verdient? Mijn ervaring is nl. Dat mensen die uitspraken doen zoals jij nu doet van zichzelf vinden dat zij wel over alles mogen klagen 'omdat zij niet zoveel verdienen en hun hobby uitoefenen'.

22 september 2014 om 21:17

Reken me aub niet af op bedragen want ik gebruik het slechts als voorbeeld.

22 september 2014 om 22:49

Zit je hier in de ww, mag je dan klagen? Als je een dak boven je hoofd hebt en elke dag eten op tafel hebt staan, ben je al gauw rijker dan zo'n 80% van de wereldbevolking. Je kan altijd wel iemand vinden die het slechter heeft, dus eigenlijk mag je nooit klagen.

Maar goed, ik begrijp je punt volledig. Altijd dezelfde opmerkingen dat ze genoeg verdienen. Dat geeft sowieso geen reden om niet te mogen klagen, maar buiten dit heeft het salaris geen invloed op het vermogen van het menselijk lichaam om binnen korte tijd grootste prestaties neer te zetten.

22 september 2014 om 23:36

ik ben dus niet aan het klagen . maar pepe is aan het klagen . snappie
ik wil alleen maar zeggen dat de drijfveer weg is met 15 miljoen op de bank.
okay dat is dan niet voor iedereen zo .maar moet je gezinnetje van dat geld eten en de huur betalen van de volgende wedstrijd .dan kunnen ze er dus in eens wel 5 spelen.
maar zeker drie. ik gun het ronado wel. als je hem kon kopen voor 1 dan wil iedereen hem dat snap ik .dus de hoogste bieder wint.

Dan ga je maar vaker rouleren of minder vaak trainen! Veel clubs trainen nog 2x per dag.. Dan doe je het maar 1x per dag of zelfs 1x in de 2 dagen..
Wat een jankerd zeg!

Ja Pep helemaal met je eens. Maar voor zo'n salaris loop ik ook wel 3x per week 90 minuten op en neer.

On;

Ik begrijp waar hij heen wilt met zijn vergelijking met de NBA. Maar niet geheel realistisch. Die mannen spelen 4x 12 min met time outs en mogen door wisselen. De NBA spelers zijn top atleten en liggen voor en na een wedstrijd in een fitness ruimte. Pure explosieve kracht is waar zij op trainen en dat is niet mogelijk in het voetbal waar langere afstanden van je verwacht worden.

22 september 2014 om 20:12

Je vergeet alleen te vermelden dat ze met een hoger temp spelen in de NBA en de wisseling valt nog best mee. Een Lebron James speelt zo'n 38 minuten per wedstrijd. Deze spelers moeten continu in beweging zijn, per wedstrijd leggen ze tegen de 4 km af.

22 september 2014 om 20:33

Ja maar dan heb je het over Lebron. Niet de hele NBA bestaat uit Lebrons net zoals we hier niet over alleen maar messi's beschikken. Omdat het tempo zo hoog ligt kan een wedstrijd daar snel een andere wending aannemen. Dus kan je door veel te wisselen je tactiek aanpassen. Daarnaast ligt in het vierde kwart van een wedstrijd het spel meer stil dan dat het speelt door alle time outs die worden toegepast

22 september 2014 om 20:36

Juist omdat ze altijd in beweging zijn en explosief moeten reageren zijn het zulke enorme "kracht" atleten. Als je Robben het lichaam van lebron geeft presteert ie niet beter in mijn ogen als je hem 90 min op rechtsbuiten zet.

22 september 2014 om 21:20

YellowBlacks je vergeet te melden: 4 km tegenover 11 in het voetbal. Daarnaast contactsport vs sport waar contact grotendeels verboden is.

22 september 2014 om 21:37

Dan moet je ook melden dat een voetballer 90 minuten speelt en een basketballer minder dan 48 minuten.

Daarnaast spelen de top spelers heel veel minuten, zij zijn de basis de supporting cast speelt veel minder en zal ook meer rouleren. In basketbal heb je ook nog eens spelers, die qua lichaamsbouw veel zwaarder zijn dan voetballers. Veel spelers zijn boven de 2 meter, dat is toch een aardig gewicht dat je moet verplaatsen.

In voetbal speel je soms 3 wedstrijden in een week, basketbal soms wel 4-5 wedstrijden. Een seizoen telt daar 82 wedstrijden en als je de finale moet spelen komen daar toch nog een aantal wedstrijden bij. Dit kan soms wel tegen de 100 wedstrijden lopen, met hun best of 5 of best of 7.

Welke sport vind jij contact sport?

Pep je hebt in mijn ogen qua breedte misschien wel de beste selectie ter wereld dus in mijn optiek zou je best een keer kunnen rouleren met de spelers die je tot je beschikking hebt. Zoveel slechter is je bank namelijk niet.

Ja zeg meneer Guardiola,daar zit wel een punt in,maar als je trainer bent van Bayern München,dan handle the pressure,asjeblieft eh seg,de kern van Bayern kan gemakkelijk 2 deftige en fatsoenlijke elftallen opstellen en dan kom je ineens met zulke uitspraken af...Vrees van PSG,City,Real,Barça?

Fysiologisch gezien heeft Guardiola hier gewoon een punt.
Dit heeft niks met inkomsten te maken of moeten werken voor je geld. Top inspanning vereist gewoon een herstel periode van ongeveer 48 uur. Dat kan niet als er na een competitieweekend weer gefocust moet worden op een belangrijke wedstrijd in Champions League of beker (en dan heb ik het nog niet over alle cups in Engeland..).
Ja een voetballer moet bereid zijn om te werken en trainen om fit te zijn, uiteraard. Echter zal zonder een balans tussen inspanning en herstel vermoeidheid om de hoek komen kijken. Met vermoeidheid van spieren komen blessures, zeker naarmate de tweede helft vordert. Als er niet meer tijd is om te herstellen kan een voetballer ook niet continue 100% geven op een training.

Tsja, kwestie van je selectie optimaal benutten.

Standaard teksten van Guardiola wanneer z'n ploeg punten begint te verspelen

22 september 2014 om 21:16

Gelukkig is het niet al te standaard, omdat het niet zovaak voor komt...

Deze mensen krijgen wel betaald om vaak en constant op hoog niveau te spelen. Zouden ze dan niet kunnen zou hun salaris natuurlijk ook minder zijn....

Vind persoonlijk dat het wel goed zo is.
Alles wordt zo goed mogelijk verdeeld zouden ze de rust periodes langer maken hebben ze helemaal geen vakanties meer...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren