Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Qatar smoort onrust rond WK 2022: ‘We zijn er klaar voor’

Laatste update:

Qatar is aangewezen als organisator voor het WK van 2022, maar het staat nog zeker niet vast dat het toernooi ook daadwerkelijk hier gehouden wordt. Vanwege de hete zomers in Qatar is er al lange tijd onzekerheid over een WK in het Arabische Emiraat en Theo Zwanziger, een Duits bestuurslid van de FIFA, denkt dat het voetbalevenement verplaatst zal gaan worden.

/

Zwanziger gaat ervan uit dat er in 2022 niet in Qatar gevoetbald zal worden. "Persoonlijk geloof ik dat het WK na alle discussie niet in Qatar plaatsvindt", zegt hij in BILD. "De artsen zeggen, en dat heb ik ook in een protocol vast laten leggen, dat het voor voetballers niet verantwoord is om daar in de zomer te spelen. Ook voor de fans is het buiten de stadions veel te heet.''

"Ze kunnen misschien de stadions koelen, maar een WK vindt niet alleen daar plaats. Fans moeten ook door die hitte heen en als een leven in gevaar komt, zal dat meteen moeten worden onderzocht door het gerecht. Dat is niet iets waar de leden van het FIFA-comité zich voor willen verantwoorden", aldus Zwanziger.

Er wordt nagedacht over een WK in de winter, maar dat zou wel voor de nodige problemen zorgen in de speelschema's. Nederland en België hadden zich kandidaat gesteld voor de organisatie van het WK van 2018, maar dit toernooi werd toegewezen aan Rusland.

Update 22 september 20.48 uur - Qatar smoort onrust rond WK 2022: ‘We zijn er klaar voor
Theo Zwanziger, lid van het uitvoerend comité van de FIFA, zei maandagochtend dat hij verwacht dat het WK van 2022 alsnog van Qatar zal worden afgenomen. Daar is echter niets van waar, zo laat Nasser Al-Khatera van de Qatarese WK-organisatie weten. “Qatar organiseert het WK van 2022. De heer Zwanziger sprak op persoonlijke titel en niet namens de FIFA. De enige vraag is niet of, maar wanneer het WK gehouden wordt. We zijn er klaar voor, of het nu de zomer of de winter van 2022 is”, aldus Al-Khatera.

Het WK van 2022 moet niet in Qatar worden gehouden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hadden ze zich zoiets niet van tevoren kunnen bedenken? Er gaat een hele procedure aan vooraf en achteraf komen ze er pas achter dat het er in de snikheet is.

22 september 2014 om 10:39

Ik denk dat het best kan in Quatar. Bij elke hoek een gigantische ventilator zetten en huppakee opgelost. Kunnen ze gewoon voetballen met een lekker windje.

22 september 2014 om 10:50

Dagelijksleven is niet te betalen in die landen, reis er naar toe is knetterduur. Om over het verblijf nog maar te zwijgen. Laat staan, de hitte, midden in de woestijn. Een ventilator, zouden ze in nederland is moeten doen, dan benadeel je toch juist ploegen. Je kan toch geen kunstmatige weersomstandigheden gaan creeeren. Zou hetzelfde zijn, als de sproeisystemen aan, of de brandweer met brandslangen langs de lijn zetten om regen na te bootsen. Denk na hoe ziek de Fifa is, om hier uberhaupt over na te gaan denken. Zoek gewoon een land waar het WK kan qua infrastructuur, traditie, en fans. Een wk schaatsen vind ook niet plaats in zuid afrika.

22 september 2014 om 10:57

Nou de Olympische spelen werden ook gehouden aan de Costa brava van Rusland. Daar hebben ze ook bergen aan gelegd en kon je vanuit de schaatshal zo het strand op in je zwembroekje, maar goed, dit word dan nog wel in de winter gehouden en sneeuwde het 50 km verderop gelukkig nog wel.

22 september 2014 om 23:32

waar de ijsbaan stond was ook overdag bijna 30 graden. Alleen 50 km verderop was het rond 0 / -5

22 september 2014 om 10:40

Maar nu hebben ze wel de steekpenningen in de broekzak zitten. 'noodgedwongen' terugdraaien zou voor de Fifa natuurlijk het beste zijn. Een WK in een goede omgeving, maar de steekpenningen houden, omdat het door 'overmacht' verplaatst moet worden.

22 september 2014 om 11:09

@ Ronzon

De Fifa kan geen kant op, dat is juist het gehele punt. En daarom zal het WK gewoon in de zomer in Qatar gehouden gaan worden. Elke andere optie betekent een failliesement voor de Fifa en dus ondenkbaar.

- Het WK terugtrekken aan een ander land geven
Elke investeerder in Qatar die ook maar 1 cent heeft geinvesteerd zal per direct een gerechtelijke procedure starten om hun geld terug te krijgen. Ondertussen zijn er al miljarden besteed aan planning, uitgaves etc. Zodra de Fifa besluit het Wk weg te halen zullen ze rechtzaak na rechtzaak krijgen vanaf Qatar en dat betekent failliesement

- Het Wk verplaatsen naar de winter
Allereerst krijgen ze te maken met de andere landen die een bid hadden ingediend. Deze zullen stuk voor stuk rechtzaken aan spannen en om een nieuwe verkiezing procedure eisen. Tenslotte is het Wk toebedeeld aan een bid dat schijnbaar niet kon. Vooral Engeland zal zichzelf hier heel hard voor gaan maken. Mocht de Fifa hier als winnaar uit de strijd komen (wat onwaarschijnlijk is) en het Wk daadwerkelijk in de winter plaats gaat vinden.

- Claims van grote TV stations
Zodra het Wk naar de winter goedgekeurd word door een rechter krijgt de Fifa aan alle kanten TV stations op hun dak. Bijvoorbeeld de engelse TV stations, aangezien rond kerstmis Boxing day altijd het meeste voetbal word gekeken. Dan praat je over miljoenen kijkers en miljoenen (lees miljarden) aan reclame geld. De tv stations zullen genoegdoening willen zien.

- Claims van clubs
Deze zullen onder andere inkomsten mislopen uit het mindere tv geld, de competitie zal onderbroken moeten worden. Spelers kunnen tijdens een winterlijke transferperiode van club wisselen etc.

Het Wk geven aan een ander land is geen optie
Het Wk verplaatsen is feitelijk geen optie
Oftewel, het Wk zal gewoon plaats gaan vinden in de zomer.

22 september 2014 om 12:21

Ja dat is waar, maar wat ik denk dat het weer niet eens het grootste probleem is voor de Fifa. Stel dat ze het WK verplaatsen naar een ander land, dan zul je er nog wel van horen dat bepaalde heren hun smeergeld terug willen. Dat zou pas gaaf zijn!

22 september 2014 om 12:29

Mooi verhaal, helemaal waar.

Heeft alleen niets te maken met het feit waarom de Fifa dit niet bedacht heeft voordat ze het WK aan Qatar toewezen. Dat zijn problemen voor later. Eerst de knaken binnen, daar gaat het bij ze om.

22 september 2014 om 12:39

FIFA heeft 3 miljard aan cash op de rekening, die gaan niet failliet.

22 september 2014 om 12:55

3 miljard "cash" op een "rekening" ? Dit is niet mogelijk.

22 september 2014 om 13:35

@ Bou1912

Als ze het Wk verplaatsen en mensen willen hun vermeende smeergeld terug. Tja dan word het een leuk spelletje. Het nadeel van smeergeld is dat je onmogelijk kan bewijzen dat je het betaald hebt natuurlijk. Dus in dat opzicht hebben ze dan geen poot om op te staan.

Maar de Qatari hebben (heel) vele invloed in de wereld. Dan worden de handen van City en Barcelona (etihad en Qatar foundation) ingetrokken etc. Dan word er minder geld betaald door El Jazeera etc. Oftewel de Qatari hebben een hoop mogelijkheden in de voetbalwereld. Ze kunnen de Fifa op financieel en op sportief gebied raken. Dus de Fifa zal ze nooit tegen zichzelf het harnas in jagen.

22 september 2014 om 21:44

Goeie punten allemaal, maar je kan toch niet om alles maar een rechtzaak aanspannen. Boxing day is rond de kerst en er is al meerdere keren gesproken over een wk in januari. Rpnd kerst krijg je een wk in 2021 en dat zal niet de bedoeling zijn. Dat betekent dat de inkomsten verval wel mee zal vallen.

Een bid is uiteindelijk niet meer dan een uitgebreide offerte, de fifa bepaald uiteindelijk zelf waar ze voor kiezen en dat ze daarmee wegkomen is wel gebleken.

Transfers worden ook gedaan tijdens het seizoen dus dat zou tijdens een wk nog steeds kunnen,

Nogmaals, ik vind dat je goede punten hebt maar er is wel ruimte voor discussie.

22 september 2014 om 23:45

@kingerik @hafc almelo leuk wijsneusjes! Zoets heet engelse boekhoud termen!

23 september 2014 om 11:23

En wie is er dan de wijsneus? Op een NL site 'engelse' boekhoudtermen gebruiken...

22 september 2014 om 10:42

Ja idd.. Dit versterkte de imago als corrupt bij FIFA.. Iedereen vraagt zich af waarom het daar wordt gehouden..

22 september 2014 om 10:45

Nederland had zich ook voor 2022 kandidaat gesteld hoor. Rusland kreeg 2018 en daardoor kon Nederland 22 niet meer krijgen

22 september 2014 om 10:49

Nederland alleen voor 2018, zoals jezelf al zegt kreeg europa 2018 al, dus konden ze zich niet kandidaat stellen voor 2022, omdat 2018 aan europa was gegund

22 september 2014 om 13:31

Wat hoop ik dat het WK naar Amerika gaat zeg!

Dat ze daar nu pas achter komen.en let maar op.....blatter wordt gewoon weer herkozen als voorzitter van de Fifa.één grote maffia bende daar.

Als Blatter het wil, gebeurt het ook.

Goh, wat een verrassing...het is erg heet in Qatar, ik denk dat ze daar even niet aan dachten, ze waren natuurlijk meer bezig hoe ze de omkoopbedragen konden witwassen via de zwitserse banken.

Hier zakt mijn broek echt vanaf! Wat een onzin is dit. Dit had je van te voren ook kunnen bedenken, maar die olie lui hebben natuurlijk veel geld gegeven aan die gek van een Blatter en zijn vriendjes.
Gewoon aflassen en iemand anders het wk geven en als je dan toch bezig bent die blatter ontslaan!!

Het wordt tijd dat de grote landen een eigen nieuwe bond gaan oprichten met een nieuwe structuur. Geen dictator meer...

Nederland en België stel je nu kandidaat en ik schat dat de halve wereld het ons gunt.

Ik zit me elke week weer kapot te ergeren aan die botoxkop van Ronald de Boer als ik me bedenk dat hij de grote aanjager is geweest van het WK in Qatar, gezwicht voor het geld heeft hij gewoon een heel WK voor het Nederlandse publiek vrijwel onbereikbaar gemaakt. Terwijl hij prima wist dat het een onmogelijke opgave zou zijn om daar in de zomer te spelen, hij heeft er geloof ik zeven jaar gewoond en stond in de zomer in Nederland voetvolleytoernooitjes te spelen, omdat het in Qatar niet te harden was. Hoe kan je als oud-voetballer jezelf zo inzetten voor iets dat zo tegen het voetbal ingaat. Ik snap wel, Qatar heeft hem aangesteld als ambassadeur en ongetwijfeld goed voor betaald, maar je hebt toch ook iets als integriteit. Wonderlijk hoe een tweeling onderling zo sterk kan verschillen, je zou bijna gaan denken dat Ronald de 'evil twin' is en Frank alle goede eigenschappen in zichzelf verenigd. Frank blijft bij Ajax, ook al kan hij elders veel meer verdienen, Ronald doet werkelijk alles voor het geld.

22 september 2014 om 10:53

Misschien was Ronald er gewoon vanuit gegaan, dat Qatar toch geen kans had. Ik had exact hetzelfde gedaan als hem. Lekker beetje je bankrekening spekken met beetje kletsen. Prima, niks mis mee.

22 september 2014 om 10:54

Wie zou dat niet doen voor die bakken geld? In het dagelijks leven gebeurt niets anders.

22 september 2014 om 11:07

Ja uit zijn optiek is het niet gek (al heeft hij met voetballen ook niet truttig verdiend lijkt me), maar voor ons voetbalfans is het een dramatische zet. Er was veel kritiek op Gullit die geld ging ophalen in Grozny, en op Hiddink die dat ging doen in Dagestan, maar wij voetbalfans hebben veel meer last van Ronald de Boer die zich voor een Qatarees karretje laat spannen. Dat een locatie klimatologisch geschikt is om een wk te organiseren lijkt me toch wel een eerste vereiste, en daar is Ronald de Boer willens en wetens aan voorbij gegaan. Prima dat je vooral bezig bent je eigen zakken te vullen, maar dat je dan met een uitgestreken (of misschien beter gladgestreken ) gezicht wedstrijdanalyses gaat verzorgen bij Fox, dat steekt mij.

22 september 2014 om 11:32

@ Baardgrasmus

Als je als doel hebt (fifa) om het WK overal ter wereld te laten komen en dus ook in de arabische landen is Qatar helemaal niet zo een slechte keuze. Er is meer dan voldoende geld om alles te realiseren wat je leuk vind en in tegenstelling tot de andere arabische landen hebben ze in Qatar nog een relatief noemenswaardige voetbalcompetitie waar enkele sterren speelden of spelen.

Ronald de Boer heeft er natuurlijk zelf ook gevoetbald en heeft de potentie van een WK in Qatar wel gezien. Want hoe erg het ook tegen staat. Er is wel degelijk (heel veel) potentie voor een goed Wk in Qatar. Mits goed afgesproken en geregeld.

Als er tijdens het bid of de bekendmaking al een aantal aankondigingen waren gedaan had iedereen er al respect voor gehad. Nu komen vele "oplossingen" achteraf waardoor men de beeldvorming (terecht) tegen zich krijgt.

Als er tijdens de bekendmaking gelijk het volgende was duidelijk gemaakt
- Het Wk word in de winter gehouden wegens weeromstandigheden
- Er zal alcohol toegestaan zijn en geschonken worden
- Vrouwen mogen in hun dagelijkse kleding rond lopen.

Dan had iedereen er begrip voor gehad en hadden vele mensen enthousiast geweest. Nu is de beeldvorming dat Qatar het Wk heeft gekocht, de oplossingen komen als mosterd na de maaltijd en het lijkt er op dat men alleen maar hun gezicht wilt redden.

22 september 2014 om 12:02

Ja, dat ben ik met je eens, Qatar is geen onmogelijke keuze, maar wel zoals het nu is, op klimatologisch vlak, maar ook qua vrijheden tegenover vrouwen en alcohol. Qatar zit ook een beetje in het spervuur van Rusland, de komende twee wereldkampioenschappen staan onder druk, als de situatie verslechterd tussen Rusland en het westen komt het wk in gevaar. Aan de andere kant zijn de onlusten met Isis natuurlijk erg verontrustend, hoe valt een WK in een islamitisch land over 8 jaar? Is dan alles weer goed, slaat het over naar andere landen of is er dan een grote oorlog aan de gang? En heeft Qatar de vrijheid om in die regio westerse vrijheden toe te staan?

22 september 2014 om 13:32

@ Baardgrasmus

Inderdaad, de manier waarop het gegaan is maakt hetgeen dat iedereen een grote tegenstander is er van. Alle problemen komen zogezegd pas na het toewijzen aan het licht terwijl dit allang bekend was. Weersomstandigheden, vrouwen rechten, alcohol etc. Allemaal dingen die ze van te voren hadden kunnen bedenken en in een mooi "communiqué" uit kunnen leggen en verklaren. Nu komen de oplossingen als mosterd na de maaltijd en lijkt het alsof er niets doordacht is.

Rusland staat aan de ene kant erg onder druk. Aan de andere kant is de keuze voor Rusland heel logisch. Een land met een aantal hele mooie ploegen, een leuke competitie, historie qua voetbal etc. Maar tegelijkertijd heeft Rusland (lees: Poetin) ook duidelijk laten zien dat ze toernooien kunnen organiseren. De winter spelen in Rusland waren tot in de puntjes geregeld. Laat dat maar aan hun over.

Al me tal zijn de keuzes wel logisch en begrijpelijk op zich. Er is genoeg positiefs over te zeggen. Dus is het ook niet raar dat bijv R de Boer aan het lobby-en is geweest voor Qatar. Alleen bij Qatar is er beroerd gecommuniceerd waadoor het (geheel terecht) in het verkeerde daglicht staat en er word gesproken over omkoping. Terwijl Rusland op hetm oment zelf geen slechte optie was, alleen sinds het gedoe met de separatisten is het een twijfel.

Wauw komen ze hier nu al achter, hebben ze vast een team van 30 onderzoekers opgezet daar bij de FIFA...

We moeten niet zo zeuren. Wk is juist het leukst als het gehouden wordt in een 'exotische' locatie. Anders wordt het een tweede CL. Dat is ook niks aan. Er zijn ook genoeg middelen om hitte tegen te gaan. Qatar is zo rijk, die gaan overal grote ventilators plaatsen. Verder worden de stadion zo mooi en futuristisch dat je je in de toekomst waant. Daar kijk je toch wel naar uit.

22 september 2014 om 11:09

Gewoon met zijn allen boycotten! Dan zal je zien wie de macht heeft. Maar het probleem ligt bij het volk zelf.

22 september 2014 om 11:15

Dan ben je een van de weinigen...

On: een WK in dit soort landen zou natuurlijk verboden moeten worden. Met temperaturen die op kunnen lopen tot 50 graden in de zomer daar kun je nooit de fysieke gesteldheid van de voetballers en de supporters garanderen.

22 september 2014 om 14:25

@ Sg:

We moeten wel degelijk zeuren, want het hele WK in Qatar is waanzin en kan gewoon niet!

In de zomer is het er te heet en in de winter kom je overhoop te liggen met andere competities.
Daarnaast heb je nog:

- Omkoping
- Bouw van stadions voor een paar wedstrijden
- Uitbuiting van arbeiders die de stadions bouwen, er sterven dagelijks arbeiders uit Nepal, India en andere Aziatische landen

Dit wk verdient gewoon een vet boycot, laat ze het maar in de VS of Australie organiseren.

22 september 2014 om 15:38

Een WK in de Verenigde Staten zou geweldig zijn. Dat zou ook een hoop gezeur besparen en ze hebben in 1994 al bewezen een WK vlekkeloos te kunnen organiseren

Ik blijf dit zo bizar vinden. Tijdens de beoordeling van de landen die zich kandidaat gesteld hebben, heeft Fifa waarnemers naar die verschillende landen gestuurd. Deze waarnemers hebben destijds aan hun Fifa aangegeven dat een WK niet in de zomer in Qatar gespeeld kan worden ivm de hitte. Alle bestuurders inclusief Blatter waren hier dus al van op de hoogte toen ze het aan Qatar gaven ..
En een maand later lees ik tot mijn schok dat ze het eigenlijk toch te warm vinden .. Zo openlijk corrupt ze proberen niet eens te doen alsof ze eerlijk zijn ..

Het WK naar Nederland halen is dat een optie?

22 september 2014 om 14:27

Niet echt, want Nederland en Belgie hadden zich kandidaat gesteld voor 2018. Indien de toewijzing aan Rusland via een corruptieschandaal is gegaan en het WK van Rusland wordt ontnomen dan zou Nederland en Belgie een optie zijn maar denk dat het dan eerder naar Engeland gaat.

Hoezo te heet? Mensen gaan toch ook op vakantie naar Quatar en Dubai enzo?

22 september 2014 om 14:00

Om te voetballen in 50 gr?

22 september 2014 om 18:22

Wie heeft het over voetballen? Ik heb het over de supporters.. Beetje overdreven gedoe allemaal. De voetballers zullen in verkoelde stadions voetballen. Dus niks geen 50 graden. De supporters zitten ook in een verkoelde stadion. Na de wedstrijd duiken ze maar in zee of ze gaan winkelen in een overdekt winkelcentrum met airco. Naar het stadion toe is ook geen probleem. Alle treinen hebben airco. Het is niet dat ze vanaf het hotel naar het stadion moeten lopen. Het is geen 3e wereld land! Hooguit in de rij om naar binnen te komen staan ze in de hitte. Dat is redelijk uit te houden.
Ik ben in de zomer in Dubai geweest. Heel goed te doen hoor.. Zolang je een flesje water bij de hand hebt is er niks aan de hand. En op elke hoek kan je water kopen.

22 september 2014 om 14:28

@iphone:

Je kunt daar 's zomers amper in de zon lopen. Laat staan een potje voetballen. Weet je wel niet hoe heet het dan is?

Eerst de steekpenningen in de zak krijgen. Dan mooie baantjes krijgen bij de Qatar Foundation (dot is een giga witwasbedrijf van de overheid die bijv een Hezbollah financiert). En wie krijgen die baantjes? De zoon van Platini en.......ronals de Boer. Voor de pr was hij bedoeld, weet niet of hij er na acceptatie bid nog werkt.
Fifa moet weg. Qatar verient zoveel geld met olie dat ze van gekkigheid niet weten wat ze ermee moeten. Tijdje terug zijn er ijshockeyhallen neergezet, met een complete ijshockeycompetitie. Inndie hitte. Op A
jazeerah heb ik n wedstrijdje gezien tussen 2 teams krabbelaars.
Ook schijnt er n heuveltje overdekt te zijn met daaronder een skipiste.....
De Qatari werken niet. Laten ze over aan gastarbeiders uit Pakistan en Bangla Desh.
Op Antarctica na de meest ongeschikte plek voor n WK

What a suprise what a suprise... Geef het WK maar door aan Nederland en Belgie dan!!

Het wordt t heet!! onder de voeten???

Het EK van 2016 in Frankrijk vind ik nog wel te begrijpen, maar een WK 2018 in Rusland, EK 2020 in zoveel landen en een WK 2022 in Qatar zijn gewoon niet logisch. Het is algemeen bekend dat het een en al corrupte bende is; Ben dan ook als voetbal liefhebber van plan om de desbetreffende toernooien gewoon te boycotten (wie zit er nou op dit soort evenementen te wachten). Waar Politiek, geld en geloof de grootste drijfveren zijn en waar alleen maar gezeik van komt; Nee van mij hoeft dit allemaal niet meer :S .

Het probleem is dat er nu beslist moet worden, maar dat gebeurt niet omdat het nog zover weg is. Het heeft gewoon geen urgentie. En als die urgentie wel wordt gevoeld (bv. als de kwalificatie voor 2022 start) dan zal men zeggen dat het te laat is om het nog te veranderen Resultaat: een dramatisch WK met elke wedstrijd maximaal 20 supporters per team op de tribune, de rest is door de hitte overleden of had geen geld of zin om naar Qatar te komen. Een gemiddelde van 0,24 doelpunt per wedstrijd. Topscorer van het toernooi wordt Zivkovic, met 2 goals. Distance covered per speler: 324 meter. Water consumed per speler: 14 liter per wedstrijd. En die corrupte FIFA-bazen maar lachen. Voor 2026 en 2030 is dan allang gekozen voor Sudan en Noord-Korea, en daar wordt het trucje dan herhaald. Zum Kotsen!

Hoeveel geld zit er in de hol van Blatter? Wat een aanfluiting deze fifa baas.. snap niet hoe één persoon heel de voetbalwereld zo op zijn kop kan zetten. Een land waar niet gevoetbald wordt en daar wordt een WK gehouden? ONGELOOFLIJK

Leuk dat Qatar er klaar voor is maar de rest van de voetbal wereld is dat duidelijk nog niet...

Misschien als blatter weg is dat het wordt verplaatst?
Maarja hij zal vast blijven

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren