Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ik was onder de indruk van de sfeer, maar niet van de spelers van Ajax'

Laatste update:

Colin Kazim-Richards speelde de derby's tussen Fenerbahçe en Galatasaray en Olympiacos en Panathinaikos, maar de Klassieker tussen Feyenoord en Ajax staat voor de aanvaller nu op een nummer een. De in Engeland geboren Turk genoot van de sfeer in de Klassieker, maar kon niet voorkomen dat zijn ploeg met 0-1 ten onder ging tegen de aartsrivaal.

/

Kazim-Richards begon voor het eerst in de basis bij Feyenoord en speelde aardig, maar verzuimde om te scoren. "Dat we als ploeg zo geweldig voetballen en dat we het publiek zo ontzettend veel bieden, is al geweldig. Maar dat we dat ook nog tegen Ajax doen… Dat is echt crazy", wordt de aanvaller geciteerd in De Telegraaf. "Ik was onder de indruk van de sfeer, maar niet van de spelers van Ajax."

Kazim-Richards merkt op dat hij in de grootste derby's ter wereld heeft gespeeld en dat het spel in deze wedstrijden altijd op en neer ging. Bij Feyenoord - Ajax was het echter eenrichtingsverkeer naar het doel van Jasper Cillessen. "Dit was gewoon niet normaal om mee te maken", aldus Kazim-Richards. "De dominantie die Feyenoord tegen Ajax in een topwedstrijd had, ging nog veel verder dan alleen al het balbezit van meer dan 65 procent."

Ruud Gullit was overigens niet echt onder de indruk van Kazim-Richards, zo bleek zondagavond bij Studio Voetbal. "Kazim-Richards is geen echte spits", zei Gullit. "Toen Mitchell te Vrede erin kwam had je veel meer een aanspeelpunt. Ik snap niet dat hij niet speelde. Kazim-Richards is geen spits. Hij was de targetman, maar gaf niet aan waar hij de bal wilde hebben. Hij stond eigenlijk nooit vrij. Eén keer misschien, maar daar schrok hij van."

Colin Kazim-Richards moet de vaste eerste spits van Feyenoord worden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat ze daar heel veel waarde aan hechten in Amsterdam,beste Colin. Daarnaast was dit de eerste klassieker in jaren waarin Feyenoord in plaats van Ajax echt domineerde, dus Colin weet niet zo goed waar die het over heeft volgens mij

22 september 2014 om 08:06

Oh afgezien van die wedstrijd met drie goals van guidetti dan

22 september 2014 om 10:17

Dat viel ook wel mee.. Dat werd 4-2 en vooral de scheidsrechter was daar dominant.

22 september 2014 om 10:43

Chappie ga a.u.b. niet huilen over de scheidsrechter want vorig jaar is er na een onderzoek gebleken dat ajax de scheidsrechter het vaakst tegen gehad heeft en 01 kreeg diezelfde man in het zwart het meest mee. dus ga nou niet huilen als je niet kan winnen van een club die 10x groter en beter is als dat clubje van jou.

22 september 2014 om 11:22

Hij heeft het toch ook over dat Ajax benadeeld werd in zijn ogen.....rare reactie verder ook op een normale reactie

22 september 2014 om 12:06

En vermeer was ook lekker aan het keepen die pot. Maar afgelopen zondag ligt aan het kwaliteitsverschil. Als frank met deze groep kampioen wordt. Dan verdient hij een gouden standbeeld.

22 september 2014 om 13:15

@jorrafca..

Begrijpend lezen is een hele opgave zo te lezen.

Aristoteles beweert dat Feyenoord dominant was toen Ajax op 29 januari 2012 in de kuip met 4-2 verloor want dat was de wedstrijd waarin John Guidetti een hattrick maakte.

Dat was een gelijkopgaande wedstrijd waarin bijvoorbeeld Guidetti een pingel kreeg terwijl hij zelf op de voet van Vertonghen stond en viel.

Daarom dus mijn opmerking.

Beter denk je dus even na voordat je met een "ga niet huilen" argumentatie komt aanzetten.

Dank

22 september 2014 om 08:15

Nou ik hoop wel dat ze daar waarde aan hechten, want het spel is niet om aan te zien. Nu kunnen we lachen en genieten vd punten, maar vroeg of laat gaat dit gewoon mis.

22 september 2014 om 08:39

het is een wedstrijd opzich zeggen ze altijd.
Dus ik maak me er niet druk om.

22 september 2014 om 08:49

Ja, Ajax had een totale offday gisteren. Feyenoord had wat goed te maken na die wanvertoningen tegen Willem ll en Sevilla en liet zich lekker opzwepen door het publiek. Maar normaliter heeft Ajax denk ik een beter team dan dit Feyenoord, wat je natuurlijk ook terug vindt in de stand op de ranglijst. De vorm van de dag bepaalde het beeld van de wedstrijd.

22 september 2014 om 09:25

Tegen Heracles, Groningen en PSV was het ook niet bepaald sterk...

22 september 2014 om 10:06

ajax is gewoon zwak, maar tegen psv waren ze gewoon goed. heb jij die wedstrijd wel gezien?

22 september 2014 om 20:27

Ja heb ik gezien, en nee, het was niet goed. Ajax had totaal geen antwoord op de counters van PSV

22 september 2014 om 08:18

Jij weet niet waar je het over hebt.. Feyenoord doet zichzelf vooral tekort laatste jaren in klassiekers... of het met kwaliteit te maken heeft? ja ik denk het wel en dat Ajax het slimmer aanpakt.. de laatste keer dat Feyenoord volledig is weggespeeld door Ajax is de 3-0 wat al een flink aantal jaartjes geleden weer is. Vorig jaar vergeten? Jaar ervoor vergeten? Weet zelf waarover je praat beste Aristoteles want Colin zal ook weinig waarde aan jou reactie hechten

22 september 2014 om 08:28

Domineerde Feyenoord vorig jaar en dat jaar ervoor in de Kuip? Mijns inziens niet hoor, in ieder geval niet zoals gister. Daarnaast is die opmerking van Richards over Ajax totaal onnodig als je het gesprek gaat over de sfeer in de Kuip en het spel van Feyenoord. Ik weet heel goed waar ik over praat, misschien mijn boek De Retorica ook maar eens lezen?

22 september 2014 om 08:45

Volgens mij verloor feyenoord vorig seizoen 3x van Ajax...dat zegt al genoeg

22 september 2014 om 09:15

Ze domineerde 3x grotendeels van de wedstrijd wel ja.. Met dit jaar vergelijken gaat ook moeilijk want dit jaar was het extreem.. kan je niet als maatstaf nemen vind ik. Dat Richards dit zegt is onnodig ben ik het met je eens. Maar ik zou zeggen ga nog even na hoe de wedstrijden vorig jaar waren.. Feyenoord voetbalde Ajax scoorde en uiteindelijk verlies je dan..

@the_joker Goed naar mijn context lezen wat ik bedoel heeft niks mee te maken of ze verloren of niet..

22 september 2014 om 09:16

Klopt mooi was dat om ze 3 keer te pakken. Zelf is het ze de afgelopen 20x slechts 1 keer gelukt om te winnen! Maar let op, zodra ze het eens lukt zijn de praatjes niet aan te slepen. Dat heb je nu eigenlijk ook al terwijl ze niet eens wonnen! Genant dat Feyenoord hier blij mee is. Het was ooit een grote club...

22 september 2014 om 09:58

Staat me ook bij de laatste jaren dat Feyenoord met geluk een paar keer gelijk gespeeld hebben. Maar het is ewoon een kwestie van kwaliteit waardoor Feyenoord het overwicht niet kan benutten. Feyenoord mist zoveel kansen en in de topduels mag dat gewoon niet heb je gister ook weer gezien.

22 september 2014 om 10:20

Wie zegt dat we hier blij mee zijn? We zijn blij met het vertoonde spel niet hoe de kansen werden gemist. Soms vergeten hoe er voor de wedstrijd werd gepraat? Dat Ajax erover heen zou walsen? Als dat het andere gebeurd mag je idd best trots zijn op je ploeg.

22 september 2014 om 10:26

Prima toch, jullie elke keer de complimenten en wij de punten. Als een Italiaanse ploeg zo van een Nederlandse club wint dan is het opeens uitgekookt zoals vorig jaar tussen Ac Milaan en Ajax en in de voorronde van Psv. Ik geloof dat Feyenoord van de laatsten 22 ontmoetingen met Ajax er eentje heeft gewonnen. Ik denk dat er op heel de wereld weinig klassiekers zijn met zulke eenzijdige cijfers.

22 september 2014 om 14:39

ja jou naam zegt het al. jullie willen alleen glory.
Wij feyenoord willen een team waarin we ons herkennen.
Hard werken, recht door zee en passie. en dan kan het zoals gister een keer gebeuren dat je niet wint.
Wij zullen er altijd zijn wij geven het aan de spelers door als het goed is of niet en daar hebben we geen gast voor nodig die naar ons toeschreeuwt wat we moeten zingen. bijv. als er tegen luhansk de 3-3 valt. ontploft zelfs het familievak waar ik zit en staat iedereen te schreeuwen dat ze bijvoorbeeld moeten opschieten met een ingooi.
Feyenoord is puur en een levenstijl en daar horen feestdagen bij zoals een keer een overwinning op de eeuwige rivaal.

22 september 2014 om 08:26

Als ik de berichten zo lees is alles naar wens in Rotterdam en spelen de heren een topseizoen. Jemig, je staat gedeeld 17e met een negatief doelsaldo na een heel makkelijk programma. Misschien kunnen de heren iets kritischer worden in plaats van blijven te benoemen dat ze 'zo goed waren' .

22 september 2014 om 08:40

Twente en Ado uit en Ajax thuis zijn niet de makkelijkste wedstrijden. Hoezo makkelijk? Dus hierin verschillen we van mening.

22 september 2014 om 09:45

Vier keer thuis en twee keer uit gespeeld, een concurrent uit en een thuis. Niet bepaald een zwaar begin. Vergelijk het met Ajax dat uit speelde bij AZ, Groningen en Feyenoord en thuis tegen Vitesse, PSV en Heracles. Feyenoord had met deze wedstrijden natuurlijk minimaal 12 punten moeten hebben.

22 september 2014 om 08:42

Ik denk ook dat dit Colin zijn eerste klassieker was. Hij zal weinig waarde hechten aan alle vorige klassiekers. En waarom mag deze man niet gewoon zijn mening geven over deze wedstrijd?

22 september 2014 om 13:05

@ Dutchfavourite

Ik denk dat er niemand te vinden die gisteren onder de indruk van Ajax was, je hebt dus volledig gelijk dat hij dit echt wel mag zeggen. Mensen die daar niet tegen kunnen geloven alleen in maar in die "good news shows". Wel vond ik vanuit mijn rivaliteit gevoelens het prachtig dat zelfs Feyenoord op zijn best niet in staat was om te winnen van Ajax op haar aller slechtst.

22 september 2014 om 11:34

Ach daar hebben we guidetti 2 hoor.
Ga eerst even leren afmaken. Want daar zijn wij weer niet van onder de indruk .

22 september 2014 om 21:09

Ik ben ook niet echt onder de indruk van de positie van Feyenoord, prestaties in europa en jou afwerkingskwaliteiten Kazim. Mooi om na een off-day waarin Feyenoord veel beter was toch de drie punten mee te nemen, we weten dat het beter moet, maybe next time Kazim

Hij is wel lekker balvast, helemaal als je het gaat vergelijken met tevrede die ze allemaal van ze voeten laat stuiteren. En die goals komen nog wel dit was de eerste keer dat ie 90 minuten volmaakt in een hele lange tijd ik heb wel vertrouwen. Nu nog schaken eruit die kan het niveau niet meer aan.

22 september 2014 om 08:33

Te vrede staat er wel even en heeft ze bijna allemaal gescoord, die gast is gewoon een spits en prikt zijn doelpunten mee dus ik snap die hele haat om hem niet. Ik ben wel onte vrede over Schaken, want een paupere speler zeg ! Toen Manu erin kwam ging Boilesen gelijk gras eten. Wel zonde dat we geen punten hebben gepakt, maar ik ben er van verzekerd dat er nu verandering in gaat komen!

22 september 2014 om 09:51

Ik denk dat het voor je team beter is als je voorin een aanspeelpunt hebt dan dat je om iedere afvallende bal moet knokken. Alleen die doelpunten moeten wel gaan komen en ik denk dat die ook gaan komen.

22 september 2014 om 08:44

Wat verwacht je van een spits ? Moet hij voetballend goed zijn of moet hij doelpunten maken. Het liefst natuurlijk beide, maar zulke spitsen zie je in nederland niet veel.

Feyenoord was werkelijk waar op elk punt vele malen beter en ik had moeite om de felicitaties van mijn maten te accepteren. Maar goed, wij als Ajacieden kunnen nu wel weer van alles en nog wat aan- en opmerken op FdB en bepaalde spelers, maar gister was het niet goed en that's it. Wel hebben we de drie punten eens eruit gesleept.

Respect voor Feyenoord, respect voor het legioen. Kan niets anders zeggen!

Behalve dat Ajax weer kampioen gaat worden hihi

Prachtig dat al die spelers een keer helemaal in de wolken zijn van een dominante wedstrijd. Deze Kazim spreekt ook weer vol trots, terwijl ze met lege handen staan. Kan nu eindelijk het zinnetje terug worden gezegd wat je als Ajacied ook vaak te horen krijgt: "Het draait niet om balbezit, je moet de goals maken" Dat heeft Ajax in deze wedstrijd gedaan en Feyenoord niet. Ajax was daarbij bar en bar slecht. Denk dat Kazim in de volgende klassieker al een heel ander Ajax voor zich heeft.

22 september 2014 om 08:23

Je moet toch ergens zelfvertrouwen uit kunnen putten. Met hoe Feyenoord speelde zie ik het wel goed komen. Ondanks de winst denk ik echter niet dat het zelfvertrouwen van Ajax groter is geworden.

22 september 2014 om 09:19

Ik denk hierdoor helemaal niet dat het goed komt, net als dat ik niet denk dat Ajax nu gaat instorten. Vorm komt en gaat. Volgende week kan Feyenoord zo opeens weer een poepwedstrijd spelen...

22 september 2014 om 15:50

ajax is al redelijk ingestort.

laatste 4 wedstrijden 4 goals gemaakt waarvan 2 uit dode spelmomenten en de andere 2 tegen de nummer laatst uit de eredivisie.
ik vind ajax heel matig presteren al sinds vorig jaar rond februari maart.
alleen tegen psv was het nog goed voor de rest alleen maar matige wedstrijden ook tegen Psg. 2 kansen gehad allebei uit een vrije trap. en toen hebben ze ook al al het geluk van de wereld gehad dat de 0-2 er niet in gaat.

22 september 2014 om 21:11

@glory

Inderdaad ajax heeft gezwijnt maar is ook wakker geschud. Tegen PSG hebben we laten zien waar we toe in staat zijn.

@jantjevs

Volgens mij staan we drie punten achter PSV met al 5 van de 6 zware wedstrijden. AZ, Groningen en Feyenoord uit zijn altijd moeilijk net als Vitesse en PSV thuis. Plus we doen gewoon mee in de CL! De vrije trappen zijn ook een kwaliteit er is hard op getrained. Ajax had tegen PSG ook kunnen winnen.

Ik zeg t al zovaak. Ajax wordt slechter en slechter. Terwijl TH van alles en nog wat beweren. En nog steeds blèren, 2e ronde cl. Structureel. Nog steeds blèren, wij hebben voldoende kwaliteit. Bah. Dan zijn er nog mede Ajacieden die dit TH steunen. Mensen
, wordt wakker. Jullie worden in de maling genomen man. Ze kunnen echt door slaan hoor met dat jeugd gedoe. Helemaal geen gerichte aankoop.

22 september 2014 om 10:24

Persija...

Nogmaals; Met welke gerichte aankoop was Ajax aanzienlijk beter geworden dan? Jij hebt de wijsheid in pacht, zoals ik lees, dus vertel het maar?

Ajax heeft 4 landstitels op rij en heeft 100 miljoen winst gemaakt. Dus hoezo worden wij in de maling genomen? We kunnen nu alles doen wat nodig is, als het mis gaat. Maar vooralsnog staan we er, in mijn optiek, niet heel slecht voor. Vind je wel? En wat betreft de 2de ronde van de CL. Je zal toch doelstellingen moeten stellen die misschien net iets boven het maximale van je kunnen liggen. Of moet Ajax zeggen dat het alleen kampioen wil worden? Dan is het ook niet goed, want dan leg je de lat weer te laag.

Maar vertel mij, waarom worden wij in de maling genomen?

22 september 2014 om 14:25

uitspraken die tijdens de revolutie zijn uitgesproken en nu nog steeds worden uitgesproken zijn in contradictie met de daden.

men schreeuwden en schreeuwen van de daken dat ze aansluiting willen op de europese (sub)top, maar ze doen er niets aan.

-geen aankopen die er direct staan(tuurlijk is ieder aankoop een risico, maar als je wat wil moet je ook risico durven nemen)

lees goed. mij gaat het niet zozeer qua namen die ik specifiek moet opnoemen(al zou ik het kunnen), maar meer de focus op sommige positie, waar een aankoop toch geen overbodige luxe is. de positie rechtsbuiten/spits/creatieve nummer 8. dit zijn posities die echt wel aandacht nodig hebben. wat heeft TH eraan gedaan?? helemaal niets!! behalve leuk talentjes oppikken.
- geen behoud van huidige dragende spelers. een speler wordt belangrijk, na 1 goed seizoen, wordt deze alweer verkocht.

op deze manier kan je toch blijven bouwen. en structureel iets betekenen in CL blijft utopie.

ondertussen dus proberen fans ervan te overtuigen dat er genoeg kwaliteit in de selectie zit. kom op man! iedereen kan toch zien dat ajax kwaliteit ontbeert!?
met nu al 6 verliespunten, zo vroeg in het seizoen, vinden wij tegenwoordig wel prima.

nee sorry, ik trap er niet in.

er is niets mis met uitspraken zoals : wij willen zo vaak mogelijk mee doen voor het kampioenschap en Incidenteel 2e ronde bereiken van de Cl

DIT zou ik logischer hebben gevonden. immers zou dit parallel gaan met de daden die tot nu toe zijn vertoond.

kom nou niet met wij willen weer aansluiting en structureel 2e ronde bereiken.

en ik zeg het hier nog een keer voor jou. speciaal voor jou.

ajax is 4x kampioen geworden puur doordat de concurrentie nog slechter was(denk jij nu, dat is het toch altijd? lees goed wat ik hierna te zeggen heb).

tuurlijk ben je ook afhankelijk van de concurrentie. maar je kan ook je eigen prestatie meten! kampioen worden met gemiddeld 74 punten, is niet wat je noemt overtugend kampioen. vorig jaar zelfs 71!! historisch laag. de boer had gewoon geluk dat niemand een normaal kampioensjaar heeft gedraaid, zoals voorheen dat wel was. PSV werd kampioen regelmatig met 80 punten of meer. AZ 80, twente 86.

je hoeft echt niet met 71 punten te komen wil je kampioen worden.

nog een leuk feitje. het aantal behaalde punten weergeeft ook tegelijkertijd de kwaliteit die een team bezit. google maar eens.

elke keer dat een Nlse ploeg ver kwam of zelfs CL won. heeft dat desbtreffende team ook veel punten weten te vergaren in nationale competitie. zelfs toen ajax nationaal 2e werd, maar ver kwam in de CL in 2003. 83 punten!! toch geen kampioen.

nee sorry nogmaals. de boer en het hele ajax hebben geluk gehad.

ik kan jou nu ook een heel analyse geven waarom ik vind dat ajax geluk heeft. als je dat wil kan ik opzich wel geven, maar duik anders ff in het archief. heb er genoeg over gezegd.

22 september 2014 om 21:17

Ok je kunt dus niks bedenken, sorry maar hij vraagt om welke spelers jij dan zult komen en jij komt met een heel verhaal over iets anders.

22 september 2014 om 22:09

Je bent zo gefocust in namen. Ik kan het grotere plaatje zien. Waarom moet ik met namen komen??? Ben toch het TH niet van Ajax. Bij mij gaat het om dat zij niets doen om bepaalde positie te versterken! Wil je namen? Ziyech zou een hele goede opvulling zijn om creatieve 8 positie op te vullen. Hij laat het nu wekelijks zien bij Twente een van de beste te zijn.

Nee, ze blijven bij en roepen we hebben genoeg kwaliteit. Ieder voetballiefhebber dat ze voetballende kwaliteit tekort komen op middenveld. Bij druk van tegenstander komen ze er niet uit. Bin terug zakken tegenstanders gaat bal eindeloos breed en terug.

Kom op man

23 september 2014 om 01:08

Je hebt moeite met verbanden leggen merk ik. Ik kom met heel iets anders?!? Ik geef antwoord op zijn laatste zin. Eem uitgebreide analyse die jij met je beperkte denkvermogen niet kunt bevatten. Echt ongelooflijk. Denk eerst na voordat je reageert. Probeer eerst te begrijpen wat er allemaal gezegd wordt.

22 september 2014 om 21:15

Structureel? Nooit gezegd dus hou die onzin voor je, het is wel de ambitie maar met een groep met PSG en Barca moet je realistisch zijn.

Ze slaan door met de jeugd en dat is juist het beleid, heel goed dat ze zich niet laten verleiden door het grote geld, want we hebben al zo vaak gezien dat het nul opleverd en veel kost. Zimling en Viergever zijn twee gerichte aankopen om Blind en Poulsen te vervangen, Mlik en Zivkovic is extra concurrentie voorin en Boer is een prima 2de doelman. Verder, we moeten het van de jeugd hebben!

22 september 2014 om 22:29

Ongelooflijk mensen zoals jij. Hadden die mensen dat niet uitgesproken dan???!!! Hadden zij niet met toeters en bellen aangekondigd weer aansluiting te willen hebben??

Met jou ben ik echt snel klaar, als jij het niet kan begrijpen wat mijn punt is. Heb ik ooooiiitt beweerd tegen jeugd te zijn?!?

Lees goed analfabeet dat je bent. En probeer linken te leggen van dingen die ik zeg. En niet selectief mijn punten er uit pikken en uit de context plaatsen en vervolgens toepassen op punten die jij zogenaamd wil maken.

Ik kauw het uit voor je. Ajax zegt aansluiting te willen met Europa. Ze gaan concentreren op jeugd. Tot zover vind ik het top!!

Maar vervolgens, verkopen ze iedere speler die maar een beetje dragend beginnen te worden. En vullen ze die posities aan met net niet spelers.
Hoe wil je dan groeien??
Ik zeg verder niet dat ik verwacht door te gaan met PSG en barca in de poule. Maar het gaat mij meer om de poging om werkelijk iets te kunnen bereiken die ontbreekt.

Nogmaals woorden en daden gaan niet parallel.

Ik zeg t nog een keer. Wat bedoel ik met gerichte aankoop. Posities die nu zwak zijn aanvullen met aankoop. Nogmaals het is niet aan mij om met namen te komen, maar iedere idioot kan toch zien dat Ajax voetballend vermogen mist op t middenveld. Jij komt met viergeven en zimling. Viergever was anticiperend op vertrek moisander. Zimling was voor blinds positie. Dus in geen van beide gevallen was eerste instantie bedoeld en gefocust op creatieve nummer 8 positie.

Spits ook. Kom zeg...siggy is denk ik slechtste spits van Ajax in jaren.

Weet je, als jij zo graag blind het TH wil geloven zonder maar je eigen analyse te kunnen maken is jouw keus. Wij verschillen van mening. En als ik mijn mening wil uiten hier, dan doe ik dat. En geldt ook andersom. Maar ga niet mijn woorden zodanig uit het verband trekken en/of mijn woorden verdraaien om jouw punt zogenaamd te maken

Helaas niet kunnen omzetten in een terechte overwinning, toch is dat voor mij gek genoeg ondergeschikt aan het spel. Het spel was dit seizoen vaak slecht, tot het niveau dat mensen dachten dat Feyenoord rond de 6de plaats zou eindigen en gisteren lieten ze zien dat ze in dit team enorm veel kwaliteit hebben rondlopen en dat ze (denk met Psv) het beste middenveld hebben met Clasie, El Ahmadi en Toornstra. Jammer dat de klassieker in eigen huis verloren gaat, maar het is niet anders. Het spel geeft echter genoeg vertrouwen voor de rest van het seizoen, dat duurt nog lang en als het eenmaal gaat lopen kan het bij Feyenoord weleens heel goed gaan lopen. Afronden en dode spelmomenten kan je aan trainen, die dominantie in het middenveld is veel moeilijker te trainen en die lijken ze nu al te hebben. Ik heb in ieder geval genoeg vertrouwen in de rest van het seizoen voor Feyenoord, in de thuiswedstrijden van de Europa League gewoon zo spelen, en je pakt minstens 7 punten in Rotterdam.

Met hem in de spits gaat het stukken beter

Ik denk dat als ajax 1-0 achterstond, het echt wel creatiever was geweest dan dat ze met 0-1 voorstonden. Zij merkte ook dat feyenoord in de tweede helft dat er minder dreiging van af kwam en dat de 0-1 wellicht binnen te slepen was. Het feit dat dit nog gelukt is , heeft te maken met falende kansen, een goede keeper en heel veel geluk. Natuurlijk moet het spel van ajax beter, maar vraag me af of ze hier wakker van liggen.

22 september 2014 om 08:27

Ajax kwam er totaal niet aan te pas. Ze probeerden de controle te krijgen, maar kwamen niet verder dan hun eigen helft. Heb alleen maar mislukte lange halen naar voren gezien. Heb nog nooit zo'n slecht Ajax gezien, het leek wel een degradatiekandidaat!
Als Feyenoord twee van die vele kansen had afgemaakt, was Ajax volledig kansloos geweest.
Het middenveld van Ajax werd gisteren keer op keer vernederd. Als Ajacied zou ik me echt zorgen maken, want dit kan alleen maar misgaan.

22 september 2014 om 09:06

Is ook de waan van de dag. Tegen sevilla gebeurde hetzelfde met fey, kregen alle hoeken van het veld te zien. Blijkbaar al bezig met het weekend. En de wedstrijd van het jaar, waar Ajax midweeks nog even tegen PSG moest op het hoogste podium.
En voorgaande wedstrijden bracht fey nog niet de helft dus eerst maar es zien dat het ze volhouden

22 september 2014 om 09:14

Ajax was inderdaad heel erg slecht gisteren, en Feyenoord had de winst dik verdiend. Maar toch kreeg het dramatisch spelende Ajax nog 3 hele goede kansen op een tweede treffer (sigi, El Ghazi en Serero na de enige goede actie van Klaassen). Dat zegt veel over de verdedigende kwetsbaarheid van Feyenoord. En dan weten ze ook hun kansen niet te benutten. Als Feyenoorder zou ik me echt zorgen maken. Ze staan niet voor niets in de degradatiezone.

22 september 2014 om 10:01

Feyenoord lijkt meer op een degradatiekandidaat met hun 17e plaats. Daar zou ik me eerder zorgen om maken.

22 september 2014 om 14:28

Scoreboordjournalistiek. Pas in april/ mei zou je de stand er eens bij kunnen pakken. Het is totaal zinloos om al na 6 wedstrijden te kijken op welke positie je staat en daar conclusies aan te verbinden.

Wil hiermee niets afdoen van het spel van Feyenoord, deze was zeer goed en dominant.
Feyenoord heeft duidelijk geen loon naar werken gehad, maar het blijft frappant dat de wedstrijden ervoor nog niet eens de helft gebracht kon worden. Ik heb verschillende spelers en supporters van Feyenoord al teksten horen roepen in de trant van: "als we dit elke wedstrijd kunnen opbrengen, dan...", maar daar zit hem juist het probleem met alle ploegen in de eredivisie,,ze kunnen dit maar heel weinig opbrengen.
Als volgende week pak weg een club als RKC langskomt dan komt er weer een heel andere instelling om de hoek kijken.

22 september 2014 om 08:27

Tubes.

Helemaal gelijk. Waarom dit niet donderdag tegen Sevilla opbrengen? Die hadden het waarschijnlijk zelfs lastig gekregen met zo'n enorme druk.

22 september 2014 om 08:57

Sevilla of Ajax verschilt natuurlijk nogal wat qua niveau, al waren ze tegen Sevilla inderdaad erg matig. Als ze in de thuiswedstrijden Europa league ook zo spelen zie ik ze daaruit minstens zeven punten halen.

22 september 2014 om 09:23

Tsja.. PSG en Feyenoord schelen ook behoorlijk qua niveau, en toch stond Ajax een stuk meer onder druk tegen Feyenoord

Ze hebben het niet eens geprobeerd. Vrijwel elke tegenstander kan je het lastig maken op het moment dat je zo'n druk erop uitoefent. Dat zag je ook aan Ajax-Barca vorig jaar. Probleem is dat Nederlandse teams niet elke keer zo'n druk kunnen opbrengen op de één of andere manier.

22 september 2014 om 10:00

Het heeft ook met ontzag te maken en met een uitwedstrijd. Sevilla heeft drie van de laatste vier Europa Leagues gewonnen, misschien dat Feyenoord wat geïntimideerd was. Maar ook een groot punt is de opstelling. Tegen Sevilla speelde Mathijsen nog, wat voor onrust zorgt achterin en was het middenveld nog anders. Dat leek gisteren goed te kloppen, de druk van El Ahmadi en Toornstra is precies wat Feyenoord nodig heeft, dan kan Clasie de ballen onderscheppen met zijn inzicht en inzet.

wat je zegt over het verschil tussen PSG en Feyenoord is interessant. Ik moest er gisteren ook een paar keer aan denken dat Ajax het zwaarder had tegen Feyenoord dan tegen Psg, maar dat zal ook het verschil tussen een thuis- en uitwedstrijd zijn. Het is alleszins hoopvol dat Ajax het in de eredivisie soms moeilijker heeft dan in de Champions League, dan valt het niveau hier nog best mee

22 september 2014 om 16:18

ik snap niet dat iedereen ajax zo goed vond in de CL.
tot aan de goal uit de vrije trap hebben ze een kans gehad met serero en zijn ze met behoorlijk wat geluk ontsnapt tegen Psg.
en de kans die ze na de 1-1 krijgen komt ook nog eens uit een vrije trap. maar heb ik soms grote uitgespeelde kansen van ajax gemist in de wedstrijd tegen Psg.
daarnaast wordt er ook gezegd dat Feyenoord slecht was tegen sevilla:
maar in de eerste helft komt er alleen gevaar uit dode spelmomenten van sevilla.
zelf creëer je zelf weinig maar je werd pas in de 2e helft weggespeeld ook omdat je weet dat je er niks meer te halen valt en omdat je weet dat je zondag nog moet spelen.
ook heb je een kwaliteitsinjectie toegediend met kongolo voor mathijsen en kazim die een aanspeelpunt is.

Het verschil alleen met deze wedstrijd in vergelijking met andere grote derbys is dat deze derby alleen in de Kuip een heksenketel is.

Achja liever winnen op eigen kracht, af en toe heel goed verdedigen en een flinke dosis mazzel dan met de hulp van de scheidsrechter.

Ik vond hem persoonlijk helemaal niet slecht spelen zoals Gullit vermeldt. Vond hem erg sterk aan de bal en juist een sterk aanspeelpunt. Echter speelde feyenoord zo aanvallend en werden de kansen in moordend tempo opgestapeld, dat een aanspeelpunt hierin een beetje weg viel. Je merkt dit pas als je je spits in speelt en je middenveld nog aan moet sluiten, maar de aanvallende middenvelder stond er al naast.

Vond hem prima spelen, alleen de kans.. pff..

Ik ben heel erg nieuwsgierig naar beide ploegen de komende competitie wedstrijd. De Beker staat altijd op zichzelf, maar de competitie is belangrijk. Pakt Ajax het weer op en houdt Feyenoord dit vast.

Ruud Gullit heeft helemaal gelijk, hij is te statisch en loopt eigenlijk nooit goed weg.
Ten Vrede heeft in 15 min meer laten zien dan deze semi bodybuilder.
Als ten Vrede de hele wedstrijd had gespeelddan had hij er wel 1 in geprikt.

Wat een gezeik allemaal van alle ajacieden man. Als Ajax wint met 70% balbezit is het niet goed omdat het saai is, winnen ze door veel geluk is het niet goed. wat zouden ze daar nu willen. Wat maakt het in hemelsnaam uit hoe je zo'n wedstrijd wint. Als je de punten maar houd. Daar gaat het om, helemaal in een op zichzelf staande wedstrijd.

Denk niet dat ze in Amsterdam wakker liggen van het feit dat Kazim niet onder de indruk is van de spelers van Ajax........ Ajax speelt de slechtste wedstrijd ooit en toch winnen ze! Wat zegt dat dan over Feyenoord?

Want ondanks dat Feyenoord duidelijk de bovenliggende partij was (ruim 60% balbezit) werd er zo slordig met de kansen omgesprongen dat Cillessen maar een paar keer een echte redding heeft hoeven doen.

Of Feyenoord het met Kazim beter gaat doen? Ik heb mijn twijfels en snap echt niet waarom Te Vrede gisteren niet in de basis stond. Die heeft bijna alle doelpunten van Feyenoord gemaakt, waarom wordt er zo aan hem getwijfeld?

22 september 2014 om 08:36

Snap dat dus ook niet, iedere keer wordt er afgegeven op Te Vrede, ajax hem halen, is dat een idee.

22 september 2014 om 16:20

@jolano
jullie hebben sightorson toch

23 september 2014 om 07:30

ja die hebben we, maar voor hoe lang nog en niet zo sarcastisch graag. Feyenoord is toch niet zo te vrede met de vrede, dan komt hij maar naar ajax toe.

22 september 2014 om 09:06

Omdat Te Vrede geen kopduel wint, geen bal kan aannemen, niet kan passen en niet kan sprinten. Kazim doet het in alles beter, alleen maakte hij gister de goal niet, maar Te Vrede had toch ook wat kansen die hij verprutste

De sfeer was zeker overtuigend naar feyenoord toe, man, maar die kansen wat jij had, daar was ik niet onder de indruk van. Wie de goals heeft, heeft gewonnen, alleen het spel was pet, daar heb je gelijk in.
Je moet je echt schamen dat de de bal naast het net schoot, die had er in gemoeten.
De vrede was zeker beter geweest, daar geef ik Gullit gelijk in.

God god. Feyenoord verliest voor het eerst sinds jaren onverdiend en meteen is ajax niets en zijn alle stoere mannetjes ineens niet onder de indruk van ajax. Helaas heeft mijheer richards nog minder recht van spreken aangezien feyenoord nog een heel stuk meer heeft laten liggen. En na een wedstrijd tegen ajax waar z3 dan ineens wel passie en beleving hebben zijn we ineens niet meer onder de indruk.
Nee ajax was bar slecht...bij feyenoord zag het er leuker uit maar het was uiteindelijk ook niet effectief.
Ik zou willen dat feyenoord deze passie in elke wedstrijd legt en dat ajad overal d3 passie van de tweede helft tegen psg laat zien. Dan wordt het misschien nog wat met het nederlandse voetbal.

22 september 2014 om 09:12

Deze niet stoere man was ook niet onder de indruk van Ajax erger nog ik vond ze blamerend slecht . Natuurlijk heeft Kazim nog geen recht van spreken maar het was zijn eerste complete wedstrijd voor Feyenoord toch . Algemeen is het zo dat de zogenaamde topclubs denken dat ze niet moeten strijden in de competitie tegen de kleintjes . Nou dat is al achterhaald, kleintjes bestaan niet meer en als je kampioen wil worden moet je elke week er vol voor gaan .

22 september 2014 om 15:02

Ben het met je eens. We kunnen passie laten zien tegen de grote buitenlandse clubs maar nationaal lijkt de motivatie een stuk minder.

Ik denk dat het vooral lag aan motivatie gisteren. Voor Feyenoord was dit echt de wedstrijd van het jaar en voor Ajax een van de vele. Het is natuurlijk niet zo, dat omdat Ajax als en natte krant speelde, ze er opeens nets meer van kunnen. Ik ben een beetje bang voor de Feyenoorders dat volgende week uit tegen GA Eagles het weer huilen met de pet op is....

Ik schaam me als Ajacied wel om de "prestatie" gisteren van de Amsterdammers. Eigenlijk hadden ze keihard op hun bek moeten gaan. Maar ja, zo is het niet gegaan....

Een kinderhand is snel gevuld zullen we maar zeggen. Feyenoors moet zich schamen, dat ze dit Ajax niet hebben afgestraft. Speel je tegen zo'n dramatisch Ajax en dan sta je nog met lege handen. Maargoed 5 punten uit 6 wedstrijden zegt genoeg.

Logisch Kazim!! Spelers hadden een totale offday maar jullie speelden ook fantastisch maar vergaten te scoren. En ja, komt nog bij dat wij met spelers als Sigi in de spits spelen... die gast heeft al vanaf april 2014 niet meer gescoord(comp.) volgens mij was zijn laatste goal tegen vitesse... Speel je de bal naar hem dan ben je hem kwijt, dus als je onder druk gezet wordt speel je eigenlijk met 10 man want hij is enkel gevaarlijk in de 16.

Maar buiten dat, Feyenoord speelde erg goed. Als ze dit tegen alle teams kunnen dan gaan ze nog heel veel wennen, helaas ben ik bang dat Feyenoord zijn wedstrijd van het jaar heeft gespeeld en kan het zomaar zijn dat ze volgende week tegen GAE weer punten verspelen.

Als PSV dit jaar geen kampioen wordt dan zie ik Ajax kampioen worden maar dan heeft PSV met name hard gefaald.

22 september 2014 om 21:19

Dek je jezelf al vast in? Mocht ajax kampioen worden, heeft vooral PSV gefaald je kunt niet vroeg genoeg beginnen met deze onzin, de beste wint!

23 september 2014 om 09:39

Ik dek mezelf niet in, ben graag reeel! Volgens mij is het een feit dat PSV een sterkere selectie heeft dan Ajax want enkel Cillessen, Veltman en misschien Schone zou ik bij PSV basis zetten al speel ik liever met echte rechtsbuitens(narsingh) en vind ik Wijnaldum beter dan Schone op het middenveld, dus eigenlijk 2 man die ik basis zou zetten ten faveure voor Bruma en Zoet.

Nu wint de beste selectie niet altijd maar heeft het beste team ook een kans dus het kan raar lopen. Echter heb ik het gevoel dat spelers met een 1 jarig contract bij Ajax er niet alles meer voor geven, kijk hoe slecht moisander speelt, Sigi idem ditto dus van een echt team kan je in mijn ogen niet meer spreken al hoop ik dat dit nog komt.

Ik vind dit het slechtste Ajax dat ik in de afgelopen jaren heb meegemaakt met een spits die al 3/4 jaar niet rendeert. Hij kan niet eens ballen aannemen of vasthouden dus hoe wil je dan goed voetballen, bijsluiten om verder aan te vallen? Hij verliest de bal en je moet weer terug om te verdedigen. We hebben alle geluk van de wereld dat we gewonnen hebben van Vitesse en van Feyenoord anders had je al 4x verloren in 6 wedstrijden...

Dan is het toch niet indekken wat ik doe? Ik ben gewoon van mening dat PSV veel sterker is dan Ajax dit jaar.. andere teams zijn gelijkwaardig in mijn ogen dus als PSV gewoon doet wat het moet doen worden ze kampioen, doen ze dit niet dan zie ik Ajax kampioen worden en dat met zo'n slechte selectie dus mocht dat gebeuren dan faalt PSV toch?

Wat is jouw mening over dit huidige Ajax? Denk jij dat ze kampioen worden met dit team?

23 september 2014 om 12:48

Ja ze kunnen gewoon kampioen worden, prima selectie ook in de breedte waar PSV bv. een stuk zwakker is.

Je dekt je in door te zeggen als PSV het niet wordt dan hebben ze gefaald en ligt het vooral niet aan Ajax. De beste wint gewoon.

Domme reactie van Gullit. Iedereen ziet toch zelf ook wel dat Kazim beweeglijker en technischer is dan Te Vrede. Laatstgenoemde blinkt vaak alleen uit in de lucht en is niet echt een veelzijdige speler. Als breekijzer ofzo kun je 'm wel goed gebruiken. We hebben Te Vrede nu al meerdere malen in de basis zien beginnen, maar het is gewoon geen basisspeler. Zoals gisteren moet het voortaan blijven staan. Ik vond het, ondanks de nederlaag, een heerlijke wedstrijd. We hebben alles gegeven, en deze manier van spelen smaakt naar meer. Ik weet zeker dat het goed komt!

Ik ben bang voor t legioen dat feyenoord er dit weekend weer niks van bakt in deventer.
Ze spelen wel vaker goed tegen ajax zonder resultaat en dan is het een week later weer waardeloos.
Op dit moment zou puntverlies komend weekend wel problematisch zijn.

22 september 2014 om 10:55

Daar zou ik ook zeker bang voor zijn als Feyenoorder. Om ergens hoop uit te kunnen putten wordt nu geroepen "ja als we elke week zo spelen, doen we gewoon mee", maar zo werkt het natuurlijk niet. Het meeste zorgen zou ik me nog maken om de productiviteit. 4 goals in 6 wedstrijden is echt schrijnend.

22 september 2014 om 11:05

klopt dat viel mij ook op...en dan hebben ze het over pech.
Nou die bal van clasie op de lat is gewoon slecht in gesloten net als die kopbal van v Beek.
Beide spelers hadden alle tijd. Clasie kon hem ook gewoon laag inschieten en v Beek kon gewoon naar de grond koppen.
Dan is het geen pech, maar gewoon slecht afgerond. Het is je beroep, geen spelletje wat je af en toe op zondag doet.

22 september 2014 om 11:53

Inderdaad, precies hetzelfde geldt voor die bal die Kazim naast schoof. En ook die bal van Boëtius was slecht ingekopt. Natuurlijk had Feyenoord ook wel enkele keren pech, maar het merendeel was gewoon slecht ingeschoten of gekopt en dat is gewoon een kwestie van kwaliteit. Ik moet wel zeggen dat de ballen die goed waren ingeschoten of gekopt er ook wel fenomenaal uit werken gehouden voor Cillessen. Maar Cillessen is sowieso aan het uitgroeien tot de belangrijkste speler van Ajax.

Ajax speelde slecht. Juist niet vergeten, dan gebeurd het zo weer opnieuw, iedereen met ze ''snel'' weer vergeten, hier moet dagelijks nog kritiek op komen want tegen PSG en tegen Heracles was het ook niet best. Frank de Boer mag wel even aangesproken worden...

Die kazim Richards gooide afentoe ook met Moisander, daar moet echt wat meer pit in komen in die Moisander.

Maar de man of the match( aan ajax kant ), die samen met cilessen V Rhijn en sererro een zeer sterke wedstrijd speelde. Joel Veltman, ongelovelijk dat dat niet wat meer word uitgeligt. Ajax was dan wel de mindere, maar daardoor zag je ook wel of de verdediging zich een beetje staande kon houden. Op die 3 ballen op de lat na wat gewoon totaal niet mag gebeuren kwam het gewoon alleen over Boilessen en Moisander. Maar Veltman en ook van Rhijn speelde subliem hoor, dat mag ook wel gezegd worden.

22 september 2014 om 12:26

Pardon?
Veltman en Van Rhijn die subliem spelen????
In een verdediging die meer dan 10 100% kansen weggeeft???

Dat ze tov de overige ajax spelers er beter uitzien omdat die helemaal waardeloos waren wil niet zeggen dat ze het goed gedaan hebben.

23 september 2014 om 12:21

Dan moet je die wedstrijd terug kijken.
Boeïties speelde niets klaar en kazim richards kwam er alleen door aan de kant van Moisander.

Als 50 % van de verdediging prut speelt en de andere 50% goed speelt en je word 90 minuten lang achteruit gedrukt, dan zal de zwakkere 50% vaak kraken.

Kijk maar de kansen terug.

Kazim richards werd alleen gevaarlijk via moisander. Dat mooie schot van 20 meter en van 5 meter gingen via moisander bijv.

Alle voorzetten van de linkerkant van Nelom en boeties werden of al geblokt door El Ghazi of van rhijn, gingen hopeloos over, of veltman stond daar.

Veltman had volgens mij een kopduel verloren die op de lat ging, voor de rest was hij net zoals woensdag een beest, toen hij tegen Ibra speelde.

Veltman heeft al vaak tegen goede tegenstanders gestaan en houd zich eigenlijk vrijwel altijd staande, mensen bitchen op zijn passing, waar Ajax regelmatig balverlies door leid. Dat moet er idd nog uit, dat had vertonghen ook op het begin.

Jammer dat veel mensen dat niet zien hoe sterk Veltman in zijn schoenen staat, hij kan er immers niets aan doen dat ze links van hem er veel makkelijker doorheen komen.

Voorbeelden zijn wedstrijden zoals tegen AC Milan, 1x Barca, PSG nu tegen Feyenoord, vorig jaar in bijna elke topper die hij in de eredivisie speelde speelde hij sterk.

Maar wanneer Ajax zelf 70 % balbezit heeft tegen een club zoals NAC die 5 counter kansen hebben in een wedstrijd zie je hem niet verdedigend, dan gaan mensen hem afrekenen voor zijn passing.

Hahaha. Je bent ook niks gewend he Kazim Kazim. Je hoeft ook niet onder de indruk te zijn van Ajax. Je moet er van winnen. En dat is niet gelukt.

Zo blijkt maar weer dat Ajax oppemachtig is in de Kuip.

Laat ik vooropstellen dat ik wel degelijk onder de indruk was van Feyenoord, maar we moeten ook niet overdrijven. Wat Feyenoord gisteren tegen Ajax bracht, dat kunnen subtoppers en middenmoters als AZ, Heerenveen en Utrecht ook. Dus om hier zoveel vertrouwen uit te putten is weer lachwekkend. Hoewel het gisteren voor een deel aan pech was te wijten heeft Feyenoord gewoon een schrijnend gebrek aan scorend vermogen. Niet voor niets samen met het puntloze Heracles het minste gescoorde goals van de competitie.

De praatjes.. Lekker boeiend, 0 doelpunten niksnut, dus 0 punten. Feyenoord 15e en Ajax? Iedereen praat zo stoer en negatief over Ajax maar hier zouden ze echt zeggen als je dit dramatische Ajax niet kan afstraffen moet je ook echt niet te hard schreeuwen dat je zoveel meer had verdiend haha typisch NL weer.. Feyenoord wilde daarbij winnen ten koste van alles, Europa laten lopen, speelde thuis, tegen Ajax die eigenlijk vrij verwend is de laatste jaren in de klassieker en baas is in de Kuip.. Dus ja ergens is het gewoon motivatie ook.. Op naar de volgende wedstrijd, haha hoe vaak ik voor de wedstrijd wel niet hoor, "deze wedstrijden staan op zich"...

22 september 2014 om 12:05

Ik zou me ook absoluut geen zorgen maken over Ajax. Een tweede plaats met drie punten verschil na misschien wel de moeilijkste competitiestart ooit. De enige serieuze bedreiging is PSV en hoewel die met een mooi doelsado bovenaan staan (mede dankzij een relatief makkelijk programma), is het daar ook meestal niet om aan te gluren.

22 september 2014 om 12:47

Ja precies, de Jong is weg en Blind toch wel de twee bazen, je speelt CL hebt verre van een makkelijk begin programma en alsnog sta je maar 3 puntjes achter. Psv is een serieuze bedreiging als ze wel reeel blijven en niet weer na een paar potjes elke keer denken er te zijn want zoals je zegt het is ondanks sommige uitslagen misschien anders doen vermoeden nog verre van goed.

22 september 2014 om 13:16

Ik zou me ernstig zorgen maken over Ajax. Dit spel wat ze al maanden laten zien is lachwekkend en een kampioen onwaardig. Gisteren kon men niet eens een bal over 2 meter naar elkaar spelen. Dat lukt het plaatselijk amateurteam uit de vijfde klasse zelfs, ook onder een beetje druk. Nee, het gaat helemaal niet goed met Ajax op deze manier. Het spel is dermate bedroevend dat iedere tegenstander lastig is voor Ajax. Je ziet het gisteren; een matig maar getergd Feyenoord laat Ajax kansloos, zonder zelf groots te voetballen. Ik voel me totaal niet zeker en gerust met dit Ajax; er zit helemaal niets van kwaliteit in wat er voor zorgt dat het allemaal wel even goed komt. Ik zie 7 clubs die beter voetbal spelen als Ajax en nog eens 6 die gelijkwaardig zijn qua spel. En wat betreft individuele kwaliteit kan Ajax eigenlijk op niemand hopen. Het is wachten tot het helemaal fout gaat en Ajax een dramatische serie gaat neerzetten.

22 september 2014 om 17:38

@fwajacied
Laat ik vooropstellen dat ik ook allesbehalve tevreden ben over hoe Ajax gisteren voor de dag is gekomen, maar je bent nu toch wel enorm aan het overdrijven. Thuis tegen Vitesse was redelijk, uit tegen AZ was gewoon goed, de eerste helft tegen Heracles was prima, de tweede helft tegen PSG was gewoon goed en hoewel Ajax er helaas werd uitgecounterd was het tot de gelijkmaker van PSV gewoon heel behoorlijk. Alleen de wedstrijden tegen Groningen en Feyenoord waren echt bedroevend. Hoewel Ajax zelfs tegen Groningen na een half uur al met 0-3 voor had moeten staan.

Als je dan kijkt naar de clubs die worden gezien als concurrentie. PSV wint wel maar overtuigt net zo min als Ajax en staat enkel drie punten voor door het makkelijkere programma. Feyenoord is behalve tegen Ajax en Twente al het hele seizoen niet om aan te gluren. Vitesse speelt redelijk, maar mist een goede spits en kwakkelt achterin enorm. Twente is de enige die ik enorm lastig vind om te peilen. Vier maal gelijkgespeeld, maar in als enige nog niet verloren. Speelt niet groots, maar over het algemeen degelijk.

Je hebt in veel punten wel gelijk hoor en Ajax speelt niet denderend. Maar ik zie absoluut geen clubs die duidelijk wekelijks beter spelen. Gisteren was een collectieve wanprestatie, maar het zijn maar een paar posities die een probleem vormen. Cillessen, Veltman en van Rhijn zie ik echt weer met de week groeien en ook Schöne, Klaassen en Serero halen meestal wel een 6. Alleen de spits en controleur zijn een bekend probleem en Moisander en Boilesen zijn zorgwekkend. Geef el Ghazi het vertrouwen en Milik geloof ik ook wel in. Zie de opstelling, naar mijn mening kan Ajax daar wel op voortbouwen. Ik zou in ieder geval Moisander slachtofferen.

Cillessen
van Rhijn
Veltman
Denswil
Viergever
Klaassen
Zimling
Serero
Schöne
Milik
el Ghazi

Man on the moon.....droom daar lekker verder,.....op de maan.
Jarenlang heeft Ajax het NL-elftal gevoed met spelers. Het stokje wordt nu overgedragen aan.....

22 september 2014 om 12:51

Hahahah gast jarenlang ja, en jarenlang was Oranje ook verschrikkelijk goed, en nu? Precies het slechtste Oranje in jaren hoe komt dat? Haha door te weinig Ajacieden en teveel Feyenoorders en (ex)psv'ers, en ook de staf.. vgaal/kluivert/blind ook is sowieso meer garant op succes als Hiddink/vantheman/blind.. Ajax = Succes haha fijne week verder! Is Ajax wat minder vooral qua Nederlanders is Oranje niks meer dus..

22 september 2014 om 16:34

3e plaats op het WK is niet een van de slechtste prestaties ooit zou ik zo zeggen.
daarnaast 2e op het WK met bert van marwijk.

verdediger van het toernooi was speler met een Feyenoord opleiding.
topscorer van NL-elftal op het wk 2014 was Robin van Persie.

en het waren de Ex-feyenoorders die de verantwoordelijken namen bij de penaltyseries door de eerste te nemen. en dan kan je klagen over vlaar maar met zo'n keeper weet je dat je alles raak moet schieten want hij heeft nog nooit een penalty gestopt en daarom was iedereen al gedemotiveerd omdat van gaal zo nodig van persie een lesje moest leren maar als hij gewoon weer krul had ingebracht was het WK niet verpest door die ajacied Cillessen. maar ja dan waren ze weer bang om van duitsland te verliezen en nu kunnen ze net zoals ajax gaan huilen ja we waren beter. dus was het een vooropgezet plan van V.gaal om Cillessen te laten staan.

22 september 2014 om 19:02

Stop maar bij slechtste prestaties... ik heb het over het niveau, het Oranje onder Hiddink hiervoor had bijvoorbeeld 100x meer kwaliteit maar presteerde niet..

De rest ga ik niet eens op reageren als jij het verschil niet snapt tussen een de Boer of Vlaar of vpersie en Kluivert en ga maar door.. Ook verder in de geschiedenis genoeg Psv'ers en Feyenoorders maar de grootste zijn toch Ajacieden..

Je blijft je ook altijd verbazen over de cijfers die spelers krijgen he.
Veltman en Van Rhijn die hoger scoren dan de verdedigers van Feyenoord.
Dit terwijl Feyenoord eigenlijk geen kans heeft weggegeven en ajax wel een stuk of 10.

Gullit was de man bij feyenoord destijds. Hy speelde samen met cruijff in dat jaar dat ze kampioen werden. Dat waren nog eens tijden

Het commentaar van Gullit is alles zeggend. Kazim , wie ???? Hij heeft in de grootste derby's ter wereld gespeeld ? Zoals Mufc-liverpool ? Bayern-Dortmund? Barcelona-Real Madrid ? of Juve- AC Milan ? Hebben wij die man die nu bij Feyenoord achter een bal aanholt daar wel eens gezien. Kan het me niet herinneren.

Weer zo'n speler die een microfoon onder zijn neus krijgt geduwd en meteen zijn plaats niet meer kent. Bij Ajax destijds zei men wel eens tegen de toen nog jonge Neeskens (16-17 ) " Nees wat praat jij toch altijd veel in de pers, het is beter om je mond te houden" , en zo is het maar net.

"Hij was niet onder de indruk". Daar heb je lekker veel aan als je met lege handen staat

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren