Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer haalt Kishna bij selectie voor Schöne tegen Feyenoord

Laatste update:
/

Frank de Boer kan zondag geen gebruikmaken van Lasse Schöne in de belangrijke wedstrijd tegen Feyenoord. De Deense rechtsbuiten liep woensdagavond een liesblessure op in de Champions League-ontmoeting met Paris Saint-Germain en die zet hem definitief buitenspel voor de Klassieker van zondag.

Na de wedstrijd van woensdag zei De Boer al te twijfelen of Schöne zondag zou kunnen spelen. Zelf gaf de belangrijke aanvaller aan desnoods met pijnstillers in actie te willen komen. Hij maakte dit seizoen drie doelpunten in de competitie en scoorde ook tegen Paris Saint-Germain: hij wilde Ajax heel graag helpen tegen de aartsrivaal. De Boer heeft echter een streep gezet door zijn naam.

Ricardo Kishna neemt de plaats in van Schöne in de wedstrijdselectie. De negentienjarige buitenspeler begon het seizoen als basisspeler tegen Vitesse en AZ, maar was tegen FC Groningen vervolgens invaller. Anwar El Ghazi kreeg van zijn trainer de voorkeur. Kishna kan nu proberen sportieve revanche te nemen, door zich te tonen tegen Feyenoord.

Moet Ricardo Kishna in de basis beginnen tegen Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij is geprikkeld nu. Vorig jaar liet hij ook zien over weinig zenuwen te beschikken in de klassieker. Gewoon El Gazhi rechts en Kishna links. Twee potentiële toppers en echte buitenspelers.

20 september 2014 om 13:35

Zou ik ook doen.
Een lekker breed veld.
Wel zou ik dan met sigthorson spelen in de spits.
En zimling op het middenveld.
En linksback dan viergever maar mag ook boilesen.

20 september 2014 om 14:12

Precies hoe ik het ook gedaan zou hebben.

20 september 2014 om 14:22

Wat zien sommige mensen tog in die sightorson.
De meest nutteloze speler die ajax heeft.
Hij heeft geen uitstraling scoort veelste weinig maakt vaak de verkeerde keuzes.
De Boer moet zijn verlies gewoon accepteren en hem transfersvrij laten vertrekken,anders kom je nooit van hem af.
En dan milik laten knallen en zifkovic rustig inbrengen

20 september 2014 om 14:25

Zo dus heren?

Cillessen
van Rhijn
Veltman
Moisander
Viergever
Klaassen
Zimling
Andersen
El Ghazi
Sigthorsson
Kishna
20 september 2014 om 14:34

Hij is langer en handig bij voorzetten.
Voetballend is het ruk dat klopt.

20 september 2014 om 14:41

Ik zou met Serero spelen ipv Andersen, maar voor de rest staat het wel goed I guess.

20 september 2014 om 17:31

Sightorson is eigenlijk alleen heel goed als hij vroeg de voorzet krijgt. Dan is ie dodelijk. Alleen gebeurd dat bijna nooit bij Ajax. Nu met Kishna en gazi heb je wel echt twee buitenspelers die dat kunnen

20 september 2014 om 17:41

Veel belangrijke doelpunten, ervaren, sterk, goed schot. Alleen scoort hij te weinig, maar met twee echte buitenspelers kan hij meer doelpunten gaan maken.

20 september 2014 om 18:01

Juist, Sigthórsson moet gewoon lekker gaan banken. Gaat niets toevoege, dat bleek ook wel weer tegen Psg.

20 september 2014 om 20:33

Ik zou met milik spelen hij is langer en timet goed op Kishna zijn voorzetten

Vind Kishna en die andere buitenspeler altijd lastig in te schatten. Zij hebben namelijk veel talent maar ene wedstrijd komt het eruit en andere wedstrijd niet. Als beide spelers hun dag hebben dan krijgen wij het ontzettend lastig.

20 september 2014 om 12:46

Ja hier heb je wel deels gelijk. Dat klopt ene keer wel andere keer niet. Maar wie heeft dat nou niet? Bedoel een Klaassen of Vilhena of wie dan ook heeft dat ook. Daarnaast zijn dit echt hele grote talenten en zijn ook spelers die zeg maar echt de verdediging van de tegenpartij kunnen slopen als alles loopt. Kishna en Ghazi heb ik het liefst op de flanken en Schone op het middenveld.

20 september 2014 om 12:50

En ik vind het i.i.g. een uitdagend idee dat we weer eens de kans hebben om Ajax met 2 echte vleugelspelers aan het werk zouden kunnen zien.

20 september 2014 om 13:40

hij speelde geen top wedstrijd vorig seizoen maar liet leuke dingen zien. Ik vind hem iets te grillig. Gelukkig heeft hij niet net als Boetius een grote bek voor de Klassieker en dan zie je hem 90 minuten lang niet.

20 september 2014 om 14:14

Ik ga er eigenlijk van uit dat Andersen weer op links speelt en el ghazi op rechts, helaas. Ik denk dat Frank nu de kans gaat geven aan Andersen om door te breken.

20 september 2014 om 12:59

Wat verwacht je, kijk even hoe jong ze zijn. Ze moeten beide spelen tegen Fey, des te vaker ze 90 min spelen des te beter ze zijn/worden over enkele maanden. Op de boer zijn maniet staan ze er pas volgend jaar.

20 september 2014 om 13:15

Jullie vatten het denk ik (bijna) allemaal verkeerd op. Ik was blij toen Schone niet mee kon doen omdat ik vind dat hij veruit de beste speler bij Ajax is. Alleen als ik zie dat Kishna en Ghazi waarschijnlijk gaan spelen dan heb ik toch mijn bedenkingen. Als zij namelijk in vorm zijn morgen dan krijgen wij het ontzettend zwaar en zijn ze misschien wel dreigender dan Schone.

20 september 2014 om 13:31

Haha er valt niks verkeerd op te vatten, jij zegt helemaal niks verkeerd mensen reageren gefokt omdat je Feyenoorder bent.. Het is net als bij Depay, Boetius, de ene wedstrijd een 9 de volgende een 4, Kishna is zeker ook zo, El Ghazi zou een uitzondering kunnen zijn maar dat moet nog blijken.. En Schone is momenteel onze belangrijkste speler, niet de beste!, dus ja hem missen ze wel maar wat jij zegt als beide talenten het op de heupen krijgen is het alsnog beter hoe goed Schone rechtsbuiten ook invult..

20 september 2014 om 15:23

Ik vraag het me wel af wie de corners en vrije trappen gaan/gaat nemen.

20 september 2014 om 16:00

Dat is wel echt een goeie.. Kishna of El Ghazi zullen iig de corners moeten nemen denk ik

20 september 2014 om 16:01

Zo las ik zijn post niet hoor. Ging er gewoon om dat Kishna en El Ghazi de ene week wel goed presteren en de andere week niet. En daarop zei ik dat het komt omdat ze zo jong zijn.

De Boer zou ze vanaf nu gewoon elke wedstrijd moeten opstellen dan werk je tenminste aan iets en over 4 maanden werpt dat zijn vruchten af.

20 september 2014 om 13:07

Daarom zijn het ook nog jonge talenten en geen gearriveerde spelers. Laat die twee lekker de zijkant bestrijken en de backs van Feyenoord helemaal gek maken. Geef ze de tijd en ruimte om die acties ook te maken. Deze twee spelers zijn één van de weinige binnen de selectie die op techniek een man kunnen passeren. Liever dit dan al die tikkies terug.

20 september 2014 om 13:48

Ze zijn zeker nog te flegmatiek en wisselvallig maar vergeet niet dat Feyenoord en uit vorm en bang is. Denk dat het dan juist goed is om twee lefgozertjes op de flanken te hebben. Die ruiken die angst en zullen acties blijven

20 september 2014 om 13:49

*maken tot hun defensie helemaal scheel ziet. Hopelijk weer Siggy deze keer wel te scoren

Jammer, maar helaas.. Beter niet gehaast mee wullen/moeten. Kishna heeft even gebankt en wie weet komt hij sterk terug. Hij moet iig wel getergd zijn en iets willen laten zien. Toch een luxe om dat nog achter de hand te hebben. Wetende dat Fischer ook nog steeds moet komen...

Jammer van schone, maar we zullen eindelijk een ajax zien met 2 echte buitenspelers mits hij andersen linksbuiten zeg.

Hopen op Kishna - Milik - El Ghazi in de aanval. Wordt genieten dan verwacht ik. Kishna uit op revanche in A selectie. El Ghazi opzoek naar revanche tegen Feyenoord. En Milik wilt bewijzen dat die in spits hoort te staan. 3 gretige aanvallers!

Met 2 echte buitenspelers spelen is niets voor Frank de Boer, die niet uitgaat van persoonlijke acties maar van balbezit. Dat betekent dus een basisplaats voor Andersen of Duarte. Ben benieuwd.

20 september 2014 om 13:36

Ik ga uit van Andersen, net als afgelopen woensdag. Speelde niet geweldig, maar gek genoeg de beste wedstrijd die ik van hem in t 1e heb gezien. Kun je nagaan...

20 september 2014 om 12:57

Klopt, kan ie even lekker uitrusten

20 september 2014 om 13:36

Wat lekker voor schøne?
Ik denk dat hij liever niet geblesseerd is.

Laat Andersen maar starten

Verwacht niet dat Kishna in de basis begint. Hij zal dezelfde opstellen aanhouden als afgelopen woensdag, alleen El Ghazi zal starten in plaats van Schone. Misschien dat Sigthorsson nog wordt vervangen door Milik.
Verder moet Ajax dit zonder Schone ook wel kunnen winnen van Feyenoord. Feyenoord is nog zoekende en heeft het nog niet echt staan. Ajax heeft het net wat beter voor elkaar en heeft vertrouwen uit de wedstrijd tegen PSG gehaald.

20 september 2014 om 13:14

@ Johnnie10,

Ik weet ook niet zeker of Ricardo Kishna vanaf het begin mee zal spelen tegen Feyenoord, maar ikzelf hoop van wel.

Ikzelf zou dan met Anwar el Ghazi vanaf rechts spelen, met Arkadiusz Milik als diepe spits en Ricardo Kishna dus als linksbuiten. Op het middenveld, zou ik, Nick Viergever eruit halen en Niki Zimling als controlerende middenvelder opstellen en verder, zou ik, Thulani Serero op de bank neerzetten en Lucas Andersen als linkermiddenvelder opstellen.

Ondanks dat Feyenoord het tot nu toe nog niet echt goed doet, zou ik, ze niet onderschatten. Op de een of andere manier zal het mij niks verbazen als Feyenoord zondag tegen Ajax beter speelt dan in de voorgaande wedstrijden, maar desondanks zie ik Ajax toch als favoriet om deze wedstrijd te winnen.

Edit:

Nick Viergever als linksback zou eventueel ook nog kunnen.

Cillessen
v.Rhijn
Veltman
Moisander
Boilesen
Klaassen
Zimling
Andersen
el Ghazi
Milik
Kishna
20 september 2014 om 13:19

Serero op de bank zetten? ahhaha, hier kan ik wel even om lachen hoor.
Een van de beste spelers bij Ajax. Zou eerder Klaassen op de bank pleuren

20 september 2014 om 13:43

Dat zou onterecht zijn na afgelopen Woensdag hij was goed bezig

20 september 2014 om 13:51

@ IF Elfsborg,

Ja, Thulani Serero is wel een goede speler, maar het is nou niet echt zo alsof ik onder de indruk van Serero ben.

Aan het begin van het seizoen 2012/2013, vond ik, Serero erg goed spelen en toen stond hij (volgens mij) na vier wedstrijden op drie goals en hij was nadrukkelijk aanwezig in het spel van Ajax.

Helaas kreeg hij toen een blessure en sinds hij terug is van zijn blessure, vind ik, Serero niet meer de Serero die toen zo aanwezig was. Niet dat ik tot nu toe erg onder de indruk ben van Lucas Andersen, maar dat komt meer omdat Frank de Boer Andersen telkens vanaf de flanken laat spelen, terwijl hij als middenvelder waarschijnlijk veel beter tot zijn recht komt.

20 september 2014 om 14:37

@ Rochester, Ik ben het met je eens. Serero verzet heel veel werk op het middenveld. Als hij goede doen is, dan is hij een van de weinig spelers die aangespeeld kan worden met een man in de rug, en kan opendraaien. Het probleem is dat hij alle oplossingen in de korte ruimte zoekt, zelfs in de zestien gaat hij liever een een tweetje aan dan dat hij op doel schiet. Zijn schot kracht is ook echt ondermaats. In goede doen kan hij een hoop compenseren met frivoliteit, maar hij mist de beslissende pass en schot zoals je dat op zijn positie nodig hebt.
Ik ben ook met je eens dat Andersen onvoldoende tot zijn recht komt op de flank. Zijn kracht ligt op de as van het veld. Hij is technisch, heeft overzicht, ken een steekpass geven en kan versnellen met de bal. Dit heeft hij in jong ajax vaak genoeg geëtaleerd.

Het is jammer dat de Boer spelers met gebrekkig vertrouwen vaak op een voor hun niet vertrouwde positie laat spelen (boerigter op rechts, sightorson vorig seizoen vaak op links, bojan vanaf de flank).

20 september 2014 om 14:56

Heb Andersen op het middenveld zien spelen en ik vond het nog steeds niet goed. Kan aan mij liggen, maar ik denk dat hij het niet gaan maken bij Ajax. Is te lief in het veld en te onzichtbaar. Zou wat harder moeten zijn.

20 september 2014 om 15:13

@ Djo Ams,

Ja, Thulani Serero verzet inderdaad veel werk en hij doet het meestal ook wel goed, maar alle punten die jij en ik dus hebben opgenoemd, die mist hij dus. Dus ik ben het ook met jou eens.

Lucas Andersen speelt bij Jong Ajax meestal wel goed, maar als hij bij het eerste elftal van Ajax meespeelt, dan laat hij niet zien waarom hij volgens velen, en eigenlijk ook volgens mij, een groot talent is.

Maar dat komt inderdaad ook doordat Frank de Boer spelers meestal op de verkeerde posities neerzet.

Het kan goed uitpakken, zoals bijvoorbeeld bij Lasse Schöne (van oorsprong een middenvelder, wordt gebruikt als rechtsbuiten) en Nick Viergever (van oorsprong een centrale verdediger, maar speelt tot nu toe wel degelijk als controlerende middenvelder).

Maar het kan inderdaad ook niet echt goed lopen, zoals dus met bijvoorbeeld Lucas Andersen (van oorsprong een middenvelder, wordt meestal als flankspeler gebruikt), Kolbeinn Sigþórsson (van oorsprong een diepe spits, wordt wel eens als linksbuiten gebruikt) en Bojan Krkić (van oorsprong een diepe spits, maar werd meestal als vleugelaanvaller gebruikt).

Ik denk ook net als jou dat Andersen als middenvelder 'n stuk beter tot zijn recht komt, dan als flankspeler. Hij mist de snelheid van een flankspeler en hij heeft niet echt de acties van een flankspeler.

Hij is meer iemand die het spel moet verdelen, zoals jij aangeeft.

20 september 2014 om 16:40

Rochester, ik ben het roerend met je eens! Serrero is een ideale 12e man voor mij, hij komt creativiteit tekort. Scoort te weinig, steek/eind passen zijn niet goed genoeg. En ik vind hem te fragiel, al moet ik wel zeggen dat lost hij vaak wel op door zijn behendigheid.

Kishna - Klaassen - El Ghazi

Serero Andersen


Zimling

20 september 2014 om 13:20

wat is dat voor rijtje?? allemaal totaal verschillende spelers op verschillende posities aan elkaar gekoppeld

20 september 2014 om 13:37

Ik vind het vrij logisch maar zou altijd met klaassen op het middenveld starten.

20 september 2014 om 15:28

Ik zou Andersen nog niet laten spelen, dus met Milik in de spits en Klaassen op het middenveld.

Hoop dat dit de opstelling gaat worden eerlijk gezegd, misschien iets te aanvallend, maar na het goede spel tegen PSG vind ik dat ze wel eens wat offensiever mogen beginnen. Lekker met twee klassieke buitenspelers, lange spits er in..

Cillissen
Van Rhijn
Veltman
Moisander
Viergever
Klaassen
Zimling
Andersen
El Ghazi
Milik
Kishna
20 september 2014 om 13:22

andersen zal wel als linksbuiten gaan spelen , maar idd leuke opstelling

20 september 2014 om 14:44

Ik denk dat Kishna vanaf de bank invalt. FDB is voorzichtig met hem en wil geen 2e Fischer die ook te vroeg werd ingebracht na een blessure waardoor hij nu een stuk langer eruit ligt.

Speelde vorig seizoen goed in de kuip. Liep BMI er compleet uit.
Hoop dat de Boer hem wat speelminuten gunt.

Aderlating voor Ajax. Schone is de beste speler die ze nog hebben.

Kishna is de Bout, laat hem terug gaan naar ze apenland.

20 september 2014 om 19:01

Verder alles goed?

Dit is denk ik de opstelling

Boer
Ligeon
van de Hoorn
Serero
Duarte
Kishna
is
Bout
van Rhijn
Moisander
Boilessen
20 september 2014 om 13:54

Ik denk eerder deze opstelling

Cilessen
Van Rhijn
Veltman
Moisander
Viergever
Kishna
Is
Hagenees
Talenten
blijven voor
taan bij ADO

Kishna

Kishna
Kishna
is
de
Bout
Kishna
is
Dik
Kishna
is
Bout

Ik hoop maar dat ajax ons een beetje wil sparen.ik zie het al weer helemaal voor me dat ze binnen de 5 minuten er al weer één in prikken.echt een scenario die op dit moment bij Feyenoord past.

Simpel toch : cillissen, van rijn, veltman, moisander, boilesen, zimling, klaassen, serrero, el ghazi, milik, kishna. Op basis van het scoreverloop bepalen wie er invallen.

Dit is mijn opstelling voor Feyenoord.en dan op de manier spelen zoals psv dat tegen ajax heeft gedaan.op de counter!

Vermeer
Wilkshere
van Beek
Kongolo
Nelom
El Ahmadi
Clasie
Toornstra
Bidal
Kazim
Boetius
20 september 2014 om 16:31

Ofschoon ik absoluut geen fan ben van Mathijssen en hem er ook zou willen houden ben ik ook niet heel erg onder de indruk van kongolo...en je CVs zijn nu wel erg jong en onervaren...zou kongolo op LB zetten en toch met mathijssen gaan spelen..met Nelom als wissel indien je ziet dat mathijssen het moeilijk krijgt.

Nou Feyenoord aub de overwinning is voor jullie,schone is de enige redelijke speler bij ajax de rest is echt bagger dankje wel nog he marc netto overmars.

20 september 2014 om 16:28

Die baggerzooi deed de 2e helft als collectief toch erg leuk mee tegen een wereld elftal van Psg. Je moet ook niet overdrijven.

ik zou deze opstelling gebruiken:

reden waarom boilesen eruit gaat: hij maakt teveel fouten, maar hij wordt nooit uit de basis gehaald. zo kan hij scherper worden en moet hij voor zijn plek "knokken"

voor serero kan e.v.t. ook nog andersen in een aanvallende rol. die jongen (andersen) hoort niet op de flanken!

Cillessen
van Rhijn
Moisander
Veltman
Viergever
Serero
Klaassen
Zimling
El Ghazi
Milik
Kishna

Feyenoord gaat stunten tegen 020! Net wat Boskamp zegt ze gaan nu gewoon die 3 punten binnenslepen. 020 is hun sterkhouder Lasse Schöne kwijt.
ik gok een 3-1

20 september 2014 om 16:03

Tegen 020..;

En Feyenoord gaat stunten door 1-3 te verliezen in de kuip? Lijkt me uitstekend.

20 september 2014 om 16:21

Bedankt voor je oplettendheid heb het aangepast.

Serero of Andersen...beide hebben een ernstige zwakte...serero een jager en balafpakker maar heel middelmatig met passes en schieten...bij balbezit totaal geen overzicht en zelfs als hij de tijd heeft is hij aan het rommelen. Andersen ziet het spel beter en is aan de bal beter dan Serero, echt is hij een twijfelaar en lijkt wat angstig aan de bal...bijna alles breed of terug. En als hij een actie naar voren maakt gaat het veelal wat knullig en omslachtig. Ik zou uiteindelijk voor de felheid gaan van Serero.

Qua spits zou ik met Milik beginnen...zeker gezien Mathijssen moeite zal hebben met een bewegelijke spits. De startsnelheid en draaicirkel van Milik is beter dan dat van Sigi..sigi is fysiek sterker en iets balvaster en verdedigd beter mee maar door veel bewegelijkheid voorin te houden zal Feyenoord moeite hebben met opbouwen gezien gebrek aan snelheid achterin.

Cillissen
van Rhijn
Veltman
Moisander
Viergever
Klaassen
Zimling
Serero
El Ghazi
Milik
Kishna

shone, voor jou is het zuur om niet te kunnen spelen en wij zullen je zeker missen, maar je gezondheid gaat nu voor en dat je dan zsm er weer bij bent

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren