Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Klaassen: ‘Voor hen is het de wedstrijd van het jaar, voor ons niet’

Laatste update:

De Klassieker wordt door menigeen gezien als de grootste en mooiste wedstrijd van het seizoen. Hoewel er de laatste jaren nooit meer uitsupporters mee mogen naar Rotterdam en Amsterdam, leeft de wedstrijd bij de fans. Frank de Boer merkte donderdag nog op dat zijn spelers moeten ‘genieten’ van opgestoken middelvingers en scheldpartijen en dat het allemaal deel uitmaakt van de sfeer. Davy Klaassen kijkt echter anders naar Feyenoord-Ajax.

/

De aanvallende middenvelder speelde in de jeugd de nodige Klassiekers en maakte er in de Eredivisie inmiddels ook drie mee. Zondag beleeft hij zijn vierde editie, maar dat maakt hem niet enorm enthousiast of zenuwachtig. Klaassen wil ‘gewoon winnen’, zegt hij twee dagen voor het duel in een interview met Sp!ts. “Ik heb geen idee wat Feyenoord gaat doen. We zien het wel.”

“Dat is in principe niet belangrijk. Als wij gewoon ons goede spel spelen tenminste. Voor hen is het de wedstrijd van het jaar, voor ons niet. Het is wel één van de mooiste wedstrijden, maar niet de mooiste. Wij spelen Champions League, ja zo is het wel”, vindt hij. Vorig seizoen won Ajax in augustus thuis met 2-1 en pakte het ook de overwinning in De Kuip: 1-2. Daarnaast eindigde de kwartfinale in de KNVB-Beker in een 3-1 zege voor de Amsterdammers.

De Klassieker is de mooiste wedstrijd van het seizoen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voor bijna elke Eredivisie club is de thuiswedstrijd tegen Ajax dé wedstrijd van het jaar. De klassieker leeft imo ook meer bij de Feyenoorders dan bij de Ajacieden. Tuurlijk willen we ‘m winnen en ja, ik zal er behoorlijk ziek van zijn om de klassieker te verliezen, maar Ajax speelt veel belangrijkere wedstrijden dan de klassieker de afgelopen jaren. Klaassen heeft hierin “gewoon” gelijk. Opvallend is dan ook dat Ajax vaak wel onder de druk weet uit te voetballen en wedstrijden wint in de Kuip, daar waar de Feyenoorders een ontzettende druk van de supporters op hun schouders opgelegd hebben gekregen.

19 september 2014 om 11:20

Ach voor elke club de wedstrijd van het jaar is zo overdreven. Wedstrijden tegen clubs uit de regio of een van de traditionele topclubs geven gewoon van tevoren wat meer zin enzo, maar een week later gaat het nergens (nou ja, alleen misschien in Rotterdam...) meer over zo'n wedstrijd.

19 september 2014 om 11:24

@lovrefc

Hangt er natuurlijk vanaf wat het resultaat is. Als er (vooral voor de kleinere clubs) 'gewoon' verloren wordt, dan hoor je een week later inderdaad niemand er meer over. Echter, als er gewonnen wordt dan halen de meeste supporters van deze clubs die overwinning op Ajax nog lang aan.

Overigens heb je wel gelijk over de regioderby's. Dat zijn de wedstrijden waar voor de regioclubs ook altijd heel veel om draait. Hier zie je echter een beetje hetzelfde patroon terug komen. De 'kleinere' club leeft meer naar de derby toe dan de 'grotere' club. Bij Cambuur-Heerenveen heb ik bijvoorbeeld het gevoel dat de derby bij Cambuur een stuk meer leeft dan bij Heerenveen.

19 september 2014 om 11:29

Nou wij wonnen voor de interlandweek van Ajax en ik heb na een paar dagen er niks meer over gehoord. Ajacieden moeten hun club ook niet te belangrijk willen maken hoor haha.

19 september 2014 om 11:33

Oh nja dan kan het dus ook zo. Ik hoor vaak van supporters van 'mindere' clubs de overwinning op Ajax van een paar weken geleden nog terug haha.

19 september 2014 om 12:40

Nou, laten we de tweeluik tegen PEC gebruiken. Nu waren dit natuurlijk ook finales, maar dat gaan we nog een jaartje horen in Amsterdam. Evenals Salzburg, wordt hier heel vaak aangehaald wanneer je met recht spreekt over uitschieters naar boven tegen City, United, Barca en nu ook Psg.

19 september 2014 om 13:52

Beetje vreemd verhaal van Klaassen want de CL en de Eredivisie zijn twee compleet verschillende competities.
Voor de Eredivisie is dit de wedstrijd van het jaar. Voor de CL ligt dit voor Ajax anders, voor Feyenoord ligt dat in de EL weer anders. Appels met peren vergelijken dit

19 september 2014 om 14:01

Hoezo is dit een vreemd verhaal? Hij heeft het over de wedstrijd van het jaar dus in alle competities gezien. Ajax heeft de afgelopen jaren tegen clubs gespeelt als Madrid, Barca, Milan, Man City, Man Utd, Dortmund etc. en dat soort wedstrijden zijn nou eenmaal specialer dan een klassieker dat toch wel elke seizoen komt.

19 september 2014 om 14:16

Dan heeft Feyenoord gisteren de wedstrijd van het jaar gespeeld.

19 september 2014 om 14:23

Maar in die redenatie is voor Feyenoord Sevilla de wedstrijd van het jaar in Rotterdam?
Dus als Ajax tegen grotere clubs speelt dan Feyenoord zijn dat de belangrijkste wedstrijden, maar als Feyenoord tegen grotere clubs speelt dan Ajax dan blijft toch Ajax de belangrijkste wedstrijd?
Het blijft lastig voor die jochies in Amsterdam om te begrijpen dat Ajax niet het middelpunt van de wereld is..

19 september 2014 om 14:28

Fstolo en Tendeloo het kan heel goed zo zijn dat voor sommige spelers de wedstrijd tegen Sevilla hun wedstrijd van het jaar is. Maar Klaassen heeft het over de afgelopen jaren en welke club speelde al die jaren geen Europees voetbal?

19 september 2014 om 14:50

Oh dus omdat Feyenoord vorige jaren geen EL speelde en nu wel, is Ajax dit jaar wel de wedstrijd van het jaar. Goeie uitleg! nu is alles duidelijk! ik zou de tekst nog een keertje lezen als ik jou was..

19 september 2014 om 16:00

Kijk dit is de arrogantie van Ajacied waar iedereen over heeft. Ajax speelt CL: ik vind dat zo zonder want ze bereiken nooit wat. Maar ze denken nog steeds dat ze bij top horen.

Kijk naar PSV zij hadden kans om mee te doen in de titel maar bij hun hoor je niet de arrogantie die je bij ajax hoort. Winnen ze 4 landstitel waar slechts een verdiende en nu denken ze dat ze bij top alleen horen.

Het ergste is dat de media dat illusie ook creëert, Ajax-PSG. Hoe durven ze te zeggen dat ajax goed speelde en kans maakte. Hou toch op man, 2 kans en waren vrijtappen. Aan de eind van de wedstrijd dacht ajax dat ze psg lastig maakte en kans maakte om te scoren. Psg keek waren tevreden met het gelijkspel daarom deed ze niks.
En dan hoor je klassen praten, alsof hij snijder is. Dat jonkie gaat nooit wat bereiken, hij heeft niks in huis voor de top. Hij praat alsof hij de bepalend speler is van ajax die titels voor ze wint. Net als je moet horen dat ajax jeugdopleiding productief is haha, wat een grap. Wie? Die dennen die ze kopen, waarvan alleen Eriksen echt van absoluut klasse is.

19 september 2014 om 16:12

Ik heb slechts een opmerking op jouw post: Je lult uit je nek!
Wat jij als hater allemaal over van van Ajax vind is helemaal niet relevant. Als klaassen dit zegt, dan snap ik dat ook nog.

Mooi voorbeeld is Utrecht. Die supporters zien de wedstrijd tegen Ajax ook als de wedstrijd van het jaar, maar waarom?
Dat is alleen maar de ziekelijke haat die jij ook hebt. Utrecht is in geen enkel opzicht een concurrent van Ajax, want spelen nooit om de titel, dus hoezo wedstrijd van het jaar?! Het lijkt Driesje wel met zijn kampioenswedstrijd, schei toch uit"

19 september 2014 om 16:15

Omdat? Hier boven staan. Volgende keer dat je iets zegt. Legt ook erbij waarom je dat denkt.

19 september 2014 om 17:24

Ja en daarom Is er het schimmenspel rond Schöne.
De Boer zegt dat hij 100% niet kan spelen en zelf zegt hij dat hij met pijnstillers wil spelen. Waarom doet hij dit tegen de nummer 14.
Het is toch geen bijzondere wedstrijd?

19 september 2014 om 18:01

Ik vind het geen vreemd verhaal, maar een domme uitspraak. Kan je tegenstander alleen maar motiveren...

19 september 2014 om 18:19

Valt toch wel mee wat hij zegt, als hij vindt dat het niet de wedstrijd van het jaar is dan vindt hij dat toch niet.

Ik als Aacied kijk iig altijd erg uit naar de klassieker, net als ik altijd naar de CL wedstrijden uit kijk. Maar in de eredivsie is de klassieker voor mij de wedstrijd waar ik twee keer per jaar naar uit kijk. Blijft bijzonder om in de kuip te spelen en om eventueel te winnen in de kuip blijft mooier dan tegen welke ploeg ook in de eredivisie.

20 september 2014 om 00:30

Hoezo zou Klaassen niet de top kunnen bereiken? Iedereen dacht et zelfde over Blind en kijk waar die nu staat.en noem jij mij dan een speler van feyenoord die wel de top gaat halen,want in de eredivisie zijn er maar een paar spelers die de top kunnen halen.

20 september 2014 om 01:23

Logisch redeneren is blijkbaar moeilijk voor sommigen hier.

Als Ajax tegen clubs als Barca en PSG kan spelen dan zijn dat logischerwijs de wedstrijden van het jaar en leef je daar als speler meer voor. Daar is niks arrogants aan.

19 september 2014 om 11:20

En dan het raar vinden dat jullie ajaxcieden arrogant worden genoemd.

19 september 2014 om 11:25

Hij zegt toch niks wat niet klopt? Voor Ajax is het nou eenmaal zo, voor Feyenoord ligt het anders.

19 september 2014 om 11:31

@doelmannetje

Ajacieden.

Ach ja, natuurlijk kan je het gelijk weer bestempelen als arrogant zonder het daadwerkelijke punt te lezen.

Wedstrijden in de CL zijn voor de supporters gewoon de wedstrijden waar het meeste naartoe wordt geleefd en de meeste spanning op staat. Logisch ook: je moet in 6 wedstrijden een goede klassering behalen om door te kunnen gaan, dit terwijl er in de eredivisie 34 wedstrijden zijn en de kans op herstel dus een stuk groter is na een minder resultaat.
Tuurlijk is de wedstrijd tegen Feyenoord specialer dan de andere wedstrijden, maar ook ik heb het gevoel dat er (o.a. door bovenstaande reden) in Rotterdam toch een stuk meer naar toe wordt geleefd dan in Amsterdam.

19 september 2014 om 11:57

Het gaat er om dat er staat voor de meeste clubs. En dit is totaal niet het geval. Voor Feyenoord, Ado en Utrecht is het vooral de wedstrijd, en dan vooral de aanhang.

Maar een Twente of PSV al een stuk minder, JA willen hem winnen want het is een concurent. Maar niet de wedstrijd!

Cambuur - Heerenveen en bijv Heerenveen - Groningen, heb je nog Vitesse Nec, voor de aangang van NAC - is het weer Feyenoord.

En dan kan Klaasen zeggen wat hij wil. Maar hoe je het wnet of keert dit blijft wel DE wedstrijd in Nederland voor zowel de aanhang van Ajax als Feyenoord. Onder de spelers is het misschien een stuk minder geworden. Maar voor de aanhang niet.

19 september 2014 om 12:03

Ach al dat politiek correct gelul, de meeste clubs en spelers geven nog wat extra's tegen Ajax.. Ook tegen Feyenoord en Psv maar in mindere mate, de meeste clubs klopt gewoon hoor..

19 september 2014 om 12:06

Tja moeten wij ons dan bezig houden met het calimero syndroom van anderen? Het wordt vaak arrogant genoemd,maar er is niks mis met zelfvertrouwen en zelf bewustzijn...

19 september 2014 om 12:09

Inderdaad. Dat was ook mijn eerste reactie na het lezen van dit stukje. Heerlijk arrogant weer..

19 september 2014 om 12:11

Eerlijk010

Eerste gedeelte ben ik wel met je eens.

Maar tweede gedeelte maak je de uitspraak van Klaassen alweer anders. Dit is 'in Nederland' (in de eredivisie) inderdaad de wedstrijd van het jaar voor beide supportersgroepen.
Echter de spanning voor een wedstrijd in de CL is voor Ajaxsupporters veelal een stuk groter dan de spanning voor de wedstrijd tegen Feyenoord in de eredivisie. Dat is ook hetgene wat Klaassen hier volgens mij mee bedoelt.

19 september 2014 om 12:16

Voor mij is het gewoon de wedstrijd van het jaar en ik ben Ajacied in hart en nieren. Het is de wedstrijd van een half jaar op het werk en in de kroeg ontvangen of kunnen uitdelen aan je vrienden en collega's van de andere partij. Als ik aan het begin van deze week mocht kiezen winnen van psg of winnen van Feyenoord dan is de keus snel gemaakt. Winnen van Feyenoord.

19 september 2014 om 12:27

De spanning voor de wedstrijd @ de CL is groter bij de fans geloof je het zelf? Wij hebben niets te verliezen in de CL man dus een nederlaag daar valt te begrijpen. Tegen Feyenoord daarentegen is een nederlaag zeer onwenselijk en extra zuur. Ook al denken velen dat Ajax wint, alsnog voel je de spanning. Tenminste mijn maten en ik wel.

19 september 2014 om 12:28

Hahahaha!....goed hè!..en het is ook gewoon zo! Het is ook niet negatief bedoeld, denk ik.....maar het is gewoon zoals t is.

19 september 2014 om 12:31

@ Eerlijk010

Ook bij de aanhang is deze wedstrijd minder belangrijk geworden. Ik schat dat bij een groot deel de wedstrijd tegen PSV net zo belangrijk wordt gevonden. Puur omdat het al vele jaren lang de belangrijkste/constantste uitdager is voor de titel.
Persoonlijk voel ik de sentimenten voor zondag nauwelijks. Omdat het een clash is tussen de 2 grootste clubs van Nederland kijk ik er natuurlijk naar uit, verder is de wedstrijd qua resultaat voor mij net zo belangrijk als tegen PSV of zelfs Twente.

19 september 2014 om 12:44

Lee112.

Ik geloof het zelf ja, want ik beleef het zelf op die manier en wel meer met mij. Zal wel een verschil in beleving zijn met jou en je maten dan

De spanning in de CL ligt hoger omdat dat het hoogst haalbare is en eindelijk weer eens een keer doorbekeren heerlijk zou zijn. Juist omdat de tegenstand hoger is en je je moet meten aan een hoger niveau, ligt de spanning ook hoger. Puur omdat je club zich moet laten zien in (minimaal) 6 wedstrijden tegen de top van Europa.

Dat gezegd hebbende doet een verlies tegen Feyenoord inderdaad wel meer pijn dan een verlies tegen PSG ja, maar ik beleef de spanning vooraf een stuk intenser bij een CL wedstrijd.

19 september 2014 om 12:50

dat is niet aan al die fanatieke ajacieden te merken dus hij praat wel onzin.
En het komt heel arrogant en eng over wat hij zegt.

19 september 2014 om 12:51

Als je de potjes in de CL voor jou spannender zijn dan de klassieker dan heb je toch wel een totaal andere belevenis dan ik. De tripjes naar het buitenland zijn het leukste, maar er zijn maar twee wedstrijden per jaar die gewonnen moeten worden!

19 september 2014 om 12:53

@sam: dat is waarschijnlijk ook zijn bedoeling, provoceren naar de Feyenoorders en een wit voetje halen bij zielige mensen zoals jij.

19 september 2014 om 12:57

@global: met zelfbewustzijn niet maar met arrogantie wel.
En je kan toch niet ontkennen dat het voor de ajacieden ook de wedstrijd van het jaar is, Het is de enige wedstrijd waarbij de fanatieke aanhang naar de laatste training komt. Ook al hebben ze ook dat van ons afgekeken het blijft de enige wedstrijd waarvoor ze dat den.
Dus al dat arrogante gelul van Klaassen en een hoop andere ajacieden slaat nergens op .

19 september 2014 om 13:37

Er is niks arrogant aan. Het leeft voor feyenoordkant sowieso meer . Ik merk het ook , wil wel graag winnen natuurlijk. Maar dat is meer omdat ik in mijn kenniskring mensen die vooor feyenoord zijn de mond wil snoeren. Het is 1 van de wedstrijden van het jaar, maar niet meer DE wedstrijd. Hij heeft gelijk als hij zegt dat ze Champions league spelen en daar meer aan hebben dan een wedstrijd tegen feyenoord. Maar dat is mijn persoonlijke mening

19 september 2014 om 13:45

@inkeajacied.

Oke, ja uiteraard heeft iedereen zijn/haar eigen beleving.

Ikzelf voel wel wat meer spanning @ wedstrijden vs Feyenoord en Psv.
Ik moet wel zeggen dat ik voorafgaand van een CL wedstrijd zeer relaxed ben, omdat ik eigenlijk al genoegen neem met een goed spelend Ajax dat verliest.

In onze eigen ED neem ik daar geen genoegen mee. Voor mij zijn er sowieso 4 wedstrijden in de ED waarbij ik echt de pleur*s krijg als we die verliezen. Feyenoord uit/thuis en PSV uit/thuis. 1 van de 4 wedstrijden is helaas al verloren gegaan. Mijn jonge hart kan denk ik een 2de nederlaag niet aan.

De spanning is nu dus bij mij extra groot.

19 september 2014 om 14:05

Klaassen spreekt duidelijk als speler dus waarom men nu over de aanhang begint is niet relevant.

Feit is gewoon dat de spelers van Ajax de afgelopen seizoenen in hele mooie stadia hebben gespeelt tegen grote Europese clubs en dat soort wedstrijden zijn nou eenmaal specialer dan een Klassieker dat er elke seizoen 2 keer is.

Ik neem bijvoorbeeld als voorbeeld aan dat PSV hoopte tegen Barca te spelen voor het vieren van hun 100 jarig bestaan terwijl Ajax nu in 2 seizoenen tijd 4 keer tegen datzelfde club speelt.

Dat is wat Klaassen bedoelt.

19 september 2014 om 14:18

Hoezo? Feyenoord speelde gisteren tegen de EL-winnaar van vorig seizoen. Zondag spelen we tegen Ajax, die haalde de kwartfinale niet eens.

Dus hebben wij gisteren al de wedstrijd van het jaar gespeeld, niet Zondag.

19 september 2014 om 14:41

ja idd, we mogen daar niet verliezen omdat dat een ploeg is die voor plek 5 a 6 gaat spelen, en nee dit is niet arrogant bedoeld, maar wij horen bij dit soort ploegen gewoon te winnen, gebeurt dat niet zou het echt een schande zijn!!

19 september 2014 om 16:04

Ja 4 keer geprobeerd, Hoe vaak hebben ze groepsfase overleefd?

19 september 2014 om 16:22

En laten we eerlijk zijn, de kans dat als Ajax 10 wedstrijden speelt tegen Feyenoord de kans groot is dat ze er flink wat winnen, al jaren op een enkele uitzondering na. Dat ligt in de CL anders.

19 september 2014 om 18:23

Wat je zegt klopt idd wel zo'n beetje, behalve NAC ben ik het niet helemaal met je eens. Heb de wedsrtrijd 1 keer in Breda gekeken en ik wist niet dat de haat tegen Ajax daar zo groot was, maar dat zalmet Feyenoord misschien ook wel zo zijn. Was in ieder geval 1 van de grootste wedstrijden van het jaar daar bij Nac.

Persoonlijk kijk ik erg uit naar zondag en is het voor mij ook de wedstrijd van het jaar in de eredivisie.

19 september 2014 om 11:20

Is dat zo? Ik denk dat vooral de "provincieclubs", niet denigrerend bedoelt overigens, de regionale derbies leuker vinden dan de wedstrijd tegen Ajax. Heerenveen-Cambuur, Heerenveen-Groningen, NAC-Willem 2, Twente-Heracles, Roda-VVV of PSV toen ze nog in de ED zaten. Denk dat vooral voor Feyenoord, Ado, Utrecht, AZ en PSV het de wedstrijd van het jaar is, maar alsnog zal het ook per persoon verschillen. Zo vind ik als Psv'er de wedstrijd tegen Ajax wel leuk, maar niet dé wedstrijd van het jaar oid, maar eerder wedstrijden in de Europa League of Champions League.

19 september 2014 om 11:26

Oh dat zou goed kunnen! Vaak krijg ik wel het idee dat ze tegen Ajax extra gemotiveerd raken.

19 september 2014 om 11:32

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, dat een club als Cambuur gemotiveerder zal zijn tegen Ajax dan tegen Heracles oid, maar alsnog zullen ze nog veel gemotiveerder zijn tegen Heerenveen. Hetzelfde geldt voor die andere clubs plus Vitesse-NEC voor de overname van Vitesse die ik nog vergeten was.

19 september 2014 om 12:12

haha mensen dammen snel in.. zwak.. nu kunnen er hier allerlei persoontjes zeggen oh voor mij niet hoor, voor mij ook niet hoor, en natuurlijk verschilt het persoon maar als je gewoon je ogen open doet zie je dat de meeste tegenstanders net wat extra's brengen tegen Ajax en Psv ook hoor, maar toch in mindere mate omdat Ajax toch echt wel heel graag van word gewonnen..

Haha al die zogenaamde derby's hier stellen toch helemaal niks voor man! Ienieminie land met zoveel derby's..

en als Psv'er de CL wedstrijden, is toch even geleden!? En europa league lijkt me niet dat jullie daarnaar uitkijken met hoe Psv de afgelopen jaren daar aantrad... De wedstrijden tegen Ajax lijken mij toch wel het mooiste, helemaal omdat Ajax-psv/Psv-Ajax bijna altijd spectaculair zijn

19 september 2014 om 12:21

Ze lijken jou de mooiste, maar mij niet. Prima toch. Daarnaast speelde PSV vorig jaar voorronde Champions League? Die wedstrijden tegen Milan vond ik leuker dan die 2 tegen Ajax die je elk jaar speelt. Ik kijk daarnaast ook zeker uit naar de Europa League. Dat PSV 2 keer niet door de groepsfase kwam is daar inherent aan. Er zijn ook mooie wedstrijden in de Europa League geweest waar ik me meer van herinner dan de wedstrijden tegen dat fantastische Ajax van jou.

Welkom in de echte wereld waar mensen verschillende meningen hebben en niet de hele tijd bezig zijn met die club waarvan 90% van de supporters bestaan uit mafkezen zonder realiteitsbesef die denken dat de wereld om hun draait en ze de Champions League wel kunnen winnen. Zwak zeg dat er nu allerlei persoontjes zeggen oh voor jou is de wedstrijd tegen Ajax de wedstrijd van het jaar.

Zo kan ik ook wel beginnen, maar accepteer nou maar dat dit gewoon niet voor iedereen geldt.

19 september 2014 om 12:33

@ fl0r1d43

Ik denk als je het rijtje clubs afgaat dat zonder uitzondering voor elke club geldt dat de wedstrijden tegen Ajax zeker in de top 2/3 horen. De lokale derby's leven wellicht meer, maar daarna komt op dit moment zeker Ajax. De grootste club van het land en de huidige kampioen. Het zou wel heel gek zijn als dat voor de meeste clubs niet iets speciaals is.

19 september 2014 om 12:38

Dan trek je het al wat breder en heb je het over een van de mooiste terwijl het hier gaat over dé wedstrijd van het jaar. Als Psv'er is de wedstrijd tegen Ajax inderdaad een van de leukste van het jaar, zeker omdat de thuiswedstrijd vaak spectaculair afloopt, en gunstig voor mij als Psv'er, met in het niet eens zo heel verre verleden wedstrijden als 6-2, 4-3, 4-0 etc. Dat maakt het echter niet dé wedstrijd van het jaar, want als je de volgende week van Cambuur verliest heb je er niets aan gehad. Kampioen worden vind ik belangrijker dan 2 wedstrijden van Ajax winnen.

19 september 2014 om 12:58

@arie Vink: tegen Feyenoord en PSV ook dus wat is je punt?

19 september 2014 om 13:09

Voor Twente geldt zo'n derby eigenlijk niet..
Wij hebben vooral nog oud zeer bij Ajax. Zucht... we waren zooo dichtbij in 2011

19 september 2014 om 13:30

Ja prima hoor, en die wedstrijden tegen Milan ja oke.. Maar gap als bij jou werkelijk waar europa faal wedstrijden leuker waren... De wedstrijden Ajax-Psv zijn itt die tegen feyenoord nog wel toppers niet alleen door het fantastische Ajax van mij haha maar juist ook door Psv.. En verder zeg ik toch ik juist dat iedereen een andere mening heeft, maar daarom moet je kijken naar het gros en niet wat een enkeling roept zoals jou!

Dus nogmaals echt wel dat voor het gros van de mensen het de wedstrijd van het jaar is.. Niet iedereen nee, maar wel het grootste gedeelte dat is inherent aan de grootste zijn, Psv en Feyenoord krijgen vaak ook meer weerstand maar minder en ook in mindere mate als Ajax..

19 september 2014 om 13:34

Volgens mij splitst de discussie hier tussen enerzijds 'leukste' wedstrijden en 'belangrijkste' wedstrijden. Ajax-PSV en PSV-Ajax vind ik de leukste wedstrijden, de Europese wedstrijden de belangrijkste. Misschien dat het dan wat logischer lijkt voor iedereen. Natuurlijk zijn al die wedstrijden in de Europa League saai, maar ze zijn wel belangrijk. En natuurlijk is de wedstrijd tegen Ajax spektakel maar er zijn alsnog maar 3 punten te verdienen.

19 september 2014 om 21:53

@jansen

Zeker nog nooit in het P home geweest? De haat jegens Feyenoord is groter dan tegen Ajax. Er zijn zelfs FC Twente supporters die dan 'gewoon' juichen wanneer Ajax scoort.

20 september 2014 om 14:34

Janko, ik maak ook niet de vergelijking met Feyenoord en Ajax, maar met de derby van morgen.

20 september 2014 om 18:12

@jansen, ik reageer op je eerste zin ' waar het oude zeer ligt', zowel jij als ik weten dat feyenoord rivaal nr. 1 is.

19 september 2014 om 11:26

Jaman, iedereen vindt de wedstrijd tegen slaags de wedstrijd van het jaar. Zucht... voor Vitesse, NEC, gae, Zwolle, Groningen, Heerenveen, Cambuur, Willem 2, Excelsior en NAC zijn er echt wel mooiere wedstrijden (derbys, onze eigen kleine klassiekers)

19 september 2014 om 11:26

Slaags is Ajax, excuses

19 september 2014 om 11:28

Lees mijn reactie eens goed. Ik zeg; voor bijna (!) elke club. En als het niet de belangrijkste is, dan is het wel een van de belangrijkste. Men raakt extra gemotiveerd als de Amsterdammers langskomen.

19 september 2014 om 11:41

Dat is ook volstrekt onzin dat het voor bijn elke club geldt. Denk aan zwolle-gae vitesse-nec (vorig jaar dan) cambuur-heerenveen nac-willem2 groningen-heerenveen om er maar een paar op te noemen

19 september 2014 om 13:09

Bijna elke club is nog steeds heel ver verwijdert van het rijtje voor wie het in werkelijkheid niet de wedstrijd van het jaar is. Dat is namelijk makkelijk de helft van de huidige Eredivisie.

19 september 2014 om 11:40

Denk dat je Ajax behoorlijk overschat.... Het is een leuke wedstrijd maar potjes tegen Cambuur, twente en Heerenveen vinden de meesten bij Groningen veel belangrijker.... En de wedstrijden tegen PSV en Feyenoord zijn minstens zo leuk als die tegen Ajax...

Persoonlijk zegt een Feyenoord-Ajax mij net zoveel als VVV-Helmond Sport... Maar goed, ik begrijp dat het voor Rotterdammers en/of Amsterdammers de wedstrijd zal zijn die ze nooit willen verliezen...

19 september 2014 om 12:09

Klaasen spreekt hier als speler en dit zou net zo goed gezegd kunnen worden door een speler van Feyenoord, want ook voor hun is het gewoon een wedstrijd. Voor supporters is het misschien niet de belangrijkste wedstrijd, want verliezen van Ajax, of Feyenoord, kan gewoon (al is het voor Feyenoord met deze stand wel degelijk belangrijk), maar voor supporters is het wel de meest beladen wedstrijd en dat is gewoon aan beide kanten. Dit zal minder zijn voor supporters van andere clubs, die hebben hun eigen rivalen (staan hieronder genoeg voorbeelden).

Op dit moment is het wel zo dat deze wedstrijd voor Feyenoord inderdaad weleens de belangrijkste zou kunnen zijn, maar dat komt meer door de stand op dit moment. De wedstrijd verliezen betekend dat je enorme achterstand heb op de top, supporters die dan pas echt gaan morren en dan zie ik de kans bestaan dat het einde van Rutten gaat naderen. Maar goed, nu is de wedstrijd toevallig tegen Ajax waardoor de druk hoger, maar het had ook tegen Nac, Groningen, Vitesse of elke andere club kunnen zijn, het belang van deze wedstrijd blijft even groot.

19 september 2014 om 12:36

Justbecause, dat kan niet omdat de historie zegt dat we niet zo vaak verliezen in Rotterdam de laatste jaren...

19 september 2014 om 12:39

wat bedoel je met dat kan niet?

Er is altijd rivaliteit, waarom denk je dat we nooit meer uit supporters zullen zien bij de klassieker? Als jij het zelfde denkt als Klaasen dan ben je 1 van de weinigen die er zo over denkt, niet erg trouwens want die heb je ook tussen de Feyenoord supporters zitten.

19 september 2014 om 12:46

Wat een onzin zeg, die Klaassen word met de dag arroganter en enger met dit soort provocerende uitspraken. Voor de meeste ajacieden is dit toch echt de wedstrijd van het jaar.

19 september 2014 om 14:02

Als je de kop leest klinkt het idd arrogant maar zoals je al zei had je het stuk gelezen maar blijkbaar niet goed want dan zie je dat het niet arrogant is. Het is gewoon logisch wat ie zegt. Wel ben ik van mening dat je zoiets beter niet kan zeggen omdat alles uit zijn verband wordt gerukt en dus als olie op vuur wordt gezien!

19 september 2014 om 13:05

' Voor bijna elke Eredivisie club is de thuiswedstrijd tegen Ajax dé wedstrijd van het jaar.'

Niet ieder z'n wereld draait om Ajax zoals menig Ajacied denkt. Ga maar eens bij Heracles, Vitesse, Nec(dit jaar dan ff niet), Cambuur, Heerenveen, Groningen, Willem II, NAC Breda, Zwolle en Eagles vragen wat voor hun de wedstrijd van het jaar is. Zul je een ander antwoord als Ajax krijgen.

19 september 2014 om 14:43

Het is nog steeds een klassieker tussen Ajax en F.noord maar het zijn lang niet meer de mooiste wedstrijden van het jaar. Ik heb mooiere wedstrijden gezien zoals die tegen Twente.

20 september 2014 om 00:14

Als het bij Feyenoord meer leeft dan moeten ze bij Ajax oppassen dat ze hem niet verliezen.

Persoonlijk vind ik de Friese derby nog mooier (en dan vooral als Cambuur als winnaar uit de bus komt :P)

19 september 2014 om 11:47

Precies

Ik baal toch echt wel flink als we hem verliezen. Dus vind hem toch wel 1 van de belangrijkste

19 september 2014 om 11:43

Ik ook. Of je het nou wil of niet, als de Klassieker of een derby op het programma staat, leef je er toch meer naar toe dan bij de andere wedstrijden.

19 september 2014 om 12:10

Het is natuurlijk een beetje jennen van Klaassen. Afgelopen seizoen was hij namelijk wel extreem fanatiek (juichen, vieren overwinning) in de Kuip. Alle echte Ajacieden die ik ken vinden dit ook gewoon de wedstrijd van het jaar.

19 september 2014 om 12:47

daarom zei ik ook al dat hij steeds enger en arroganter wordt.

19 september 2014 om 13:52

Anders denkend is meteen eng ? Dat is wel heel makkelijk. Klaassen moet gewoon zijn voeten laten spreken en zorgen dat hij er alles aan doet om te winnen zondag.

19 september 2014 om 18:20

arrogant zijn is eng.

De klassieker is wel leuk met de sfeer enzo maar ajax psv vind ik altijd spannender dan ben ik wel een psver maar dat is tussen de twee beste clubs van nederland qua kampioensschappen

19 september 2014 om 11:26

Klassieker zegt mij ook een stuk minder dan Ajax-PSV, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik als Ajacied onder de rook van Eindhoven woon. Hier word ik met een verlies van Ajax tegen PSV natuurlijk ook veel meer geconfronteerd dan met een verlies tegen Feyenoord.

19 september 2014 om 11:36

Komt misschien ook een beetje door de jaren dat Feyenoord enigszins was afgezakt. Zijn jaren geweest dat Psv de grote concurrent was en Feyenoord vrij makkelijk aan de kant werd gezet. Laatste jaren is de klassieker gelukkig weer tussen twee clubs die in de top van het klassement meedoen.

19 september 2014 om 12:31

Ajax - PSV is ook meer een topper in Nederland op dit moment, dan Ajax - Feyenoord de laatste jaren.

19 september 2014 om 12:48

Feyenoord was de laatste 3 jaar, 2e, gedeeld 2e en 2e.
Dus lul niet zo stom.

19 september 2014 om 13:01

Gedeeld tweede bestaat niet. Gewoon derde.

19 september 2014 om 13:14

Gedeeld 2e bestaat wel, alleen gaat dat nu niet op, dit omdat het doelsaldo van Feyenoord slechter was

Onzin. De klassieker is gewoon de belangrijkste wedstrijd voor beide clubs. Kijk Ajax hoog doen, ja dit is geen wedstrijd van het jaar voor ons.

19 september 2014 om 11:23

Nee hoor. Champion's League wedstrijden zijn veel mooier, groter en belangrijker in status, ontwikkeling en in het financiële aspect.
De klassieker is de mooiste wedstrijd tussen Nederlandse clubs, maar dat is dan ook alles. Veel mensen van de nieuwe generatie zien dit al bijna gewoon als een 'topper' in plaats van 'klassieker' omdat deze wedstrijd niet zoveel belangrijker is dan Ajax tegen Psv.

19 september 2014 om 11:28

De geschiedenis, vijandigheden en supportersscharen. Dit gevoel maak je niet mee bij een CL wedstrijdje hoor? De wedstrijd is veel te beladen om het te vergelijken met een CL wedstrijd tegen Psg.

19 september 2014 om 11:31

@woel

Als je het erover gaat hebben hoe 'belangrijk' de wedstrijd is, dan is een wedstrijd als Ajax - FC Dordrecht net zo belangrijk als Ajax - Feyenoord. ;-) Beide wedstrijden kan je 3 punten verdienen.

19 september 2014 om 11:40

Capriolen.

De spanning voor een CL wedstrijd is veel groter dan de spanning voor een klassieker. Grote oorzaak hiervan: In de CL heb je 6 wedstrijden om te presteren en door te kunnen gaan, terwijl je in competitie 34 wedstrijden hebt en na een slecht resultaat nog genoeg ruimte hebt om te herstellen.

Tuurlijk is de wedstrijd tegen Feyenoord door de door jou genoemde punten groter dan de andere eredivisie wedstrijden, maar wedstrijd van het jaar is het daardoor niet echt.

19 september 2014 om 11:42

Geen Ajacied zal zich schamen alsmze alle potjes in de CL verliezen... Tegen Feyenoord moet dat wel meer steken lijkt me..

19 september 2014 om 11:47

@ Capriolen

Dat vind jij. Ben je toevallig een Feyenoord supporter/fan? Want bij de Ajax aanhang speelt dit veel minder merk ik. Ik zie vrij weinig Ajax fans zeggen dat dit de belangrijkste wedstrijd is en dat ze daar naar uitkijken. Ajax fans kijken op dit moment naar boven, en niet naar beneden of opzij.

19 september 2014 om 11:49

Martinus. Verlies tegen Feyenoord steekt wel meer inderdaad, daar heb je dan weer gelijk in. Maar een verlies tegen Groningen steekt ook meer dan een verlies tegen PSG bijv. Echter steekt een verlies tegen Feyenoord dan wel weer veel meer dan een verlies tegen Groningen.
Echter is de spanning vooraf een gewoon stuk minder dan bij een CL wedstrijd. Eigenlijk zijn het twee totaal verschillende wedstrijdbelevingen dus.

19 september 2014 om 11:58

Vergeet niet dat voor veel Ajax supporters de haat naar PSV groter is puur omdat die jaren lang haaks op onze visie staan wij zien het als een vieze counterploeg en ze zijn ook nog de grote concurrent kwa kampioenschappen. Overigens wordt je visie van een tegenstander snel overdreven als je niet realistisch kijkt

19 september 2014 om 12:28

CL is hoogste haalbare, zeker als je dan Barca, Psg, Man, etc treft.
Tegen fey is dan wel de klassieker maar voor mij ook gewoon 1 van de 34, verliezen tegen fey is voor mij niet anders dan van pec.

19 september 2014 om 12:41

@ Martinus

Dat vind ik onzin. Een verlies tegen Feyenoord is vervelend, maar steekt alleen echt wanneer het bepalend is in de titelrace. En dat is het eigenlijk al heel lang niet meer geweest.
De CL is in alles de maatstaf. Ik verlies met liefde elk jaar in de Kuip als dat zou betekenen dat we in de CL goed voor de dag komen.

19 september 2014 om 12:42

Zonder uit publiek zal het voor Ajax nooit meer DE wedstrijd zijn. De hele klassieker is om zeep geholpen door wat raddraaiers. Nee doe mij maar Ajax-Psv en omgekeerd. Zijn vaak veel leukere wedstrijden.

19 september 2014 om 12:46

@martinus69: Moet eerlijk zeggen dat ik best 2x in het seizoen zou willen verliezen van Feyenoord als het uiteindelijk gewoon de titel oplevert heb ik daar totaal geen moeite mee.

Maar iedereen heeft een eigen visie op 'belangrijkste' wedstrijd van het jaar.
Ik denk dat je in deze fase van de competitie daar nog niet van kan spreken.

Wat wel gewoon algemeen bekend is is dat de supporters gewoon even wat mee fanatieker/opgefockter zijn dan bv Feyenoord-Willem2. Want dat zie je ook altijd tijdens de wedstrijd die achtelijke reacties van de supporters op de eerste rijen tijdens de wedstrijd.

19 september 2014 om 16:07

Je beseft wel dat jullie de titel tijdens de klassiekers hebben gewonnen? Als Feyenoord ze hadden gewonnen. Was Feyenoord in de CL en kampioen niet Ajax.

20 september 2014 om 01:15

Jbrazyca laat zijn frustratie wel heel erg kenbaar horen in deze topic.

Ajax had 4/5 weken voor het einde al ruim afstand genomen van Feyenoord en kon het in de laatste weken zich permitteren om 3 keer gelijk te spelen.

Dus nee als Ajax de Klassiekers had verloren dan nog was Feyenoord nog niet kampioen geworden.

19 september 2014 om 11:48

Je hebt gelijk.. hij heeft geen idee hoe het onder de supporters leeft hij staat maar op het veld. Dit geeft overigens ook aan hoe die jongens er dan over denken. De volle strijd in de klassieker wat het een klassieker maakt gaat op deze manier slinken. Eeuwig zonder..

Waar vele dit zullen zien als arrogantie, heeft hij wel gelijk eigenlijk. Ajax gaat door de CL voornamelijk en de titelrace, belangrijkere wedstrijden spelen dit seizoen. Al wil je dit als Ajacied niet verliezen, dat doet wel even pijn.

19 september 2014 om 11:22

Die belangrijke wedstrijden in de CL zijn dan voor plaatsing in de Europa League... Zo belangrijk zou ik dat niet noemen.

19 september 2014 om 11:27

Klopt en de wedstrijden in de eredivisie zijn voor plaatsing in de CL dus veel belangrijker

19 september 2014 om 11:30

Vorig jaar uit tegen Milan was om plaatsing voor de volgende ronde, helaas werd het 0-0. Dat jaar ervoor speelde Ajax ook op de laatste speeldag van de poulefase voor een plek in de 2e ronde van de CL. Ze kregen toen weliswaar 2 of 3-0 pak op de broek van Real maar door het positieve doelsaldo kwam het niet echt in gevaar, maar opeens won Lyon met 0-7 van Zagreb.

Dus knap dat jij dat al weet dat we voor EL gaan spelen. Kan je me gelijk de uitslagen van het komend weekend vertellen? Dan kan ik wat extras verdienen met toto's.

19 september 2014 om 12:19

Hij heeft geen gelijk, allereerst spreekt hij hier als speler en niet als supporter, spelers van Feyenoord zullen het zelfde denken, het is maar 1 wedstrijd waar je 3 punten pakt of verliest (of 1 punt). Voor supporters is er die eeuwige rivaliteit, je wil deze wedstrijd gewoon niet verliezen en heb er gewoon meer de pest in als je verlies als tegen bijvoorbeeld Vitesse. Dit zelfde hebben andere supporters weer, bijvoorbeeld Vitesse en Nec, verliezen tegen feyenoord of ajax is jammer maar verliezen tegen je rivaal doet meer pijn.

Natuurlijk zullen er supporters zijn van Ajax of Feyenoord die deze rivaliteit minder voelen, maar dat zijn er maar heel weinig.

Het belang van de wedstrijd is een ander verhaal, zoals ik al zeg is het maar 1 van de zoveel wedstrijden in die zin geldt dat voor beide teams.

Denk dat Feyenoord ultraverdedigend gaat spelen en loeren op de counter. Ik verwacht en hoop dat ajax snel scoort zodat het niet zo naar afloopt als tegen PSV.

19 september 2014 om 11:28

Gek dat je dat verwacht in de Kuip tegen Ajax. Het Legioen gaat dat niet accepteren en het is juist de bedoeling om het Legioen erachter te krijgen. Ook al is het wel de beste tactiek, ik zie het helaas niet gebeuren. Ik voorzie een wedstrijd waarin Feyenoord wederom de betere is, maar waarbij Ajax aan de haal gaat met de punten.

19 september 2014 om 11:40

Denk je dat het osm is dat je dat zegt

Twee ploegen in een moeilijke fase die beide nog groeiende zijn. Bij beide ontbreekt het aan kwaliteit in de voorhoede en bij beide gaan er achterin dingen mis. De strijd zal op het middenveld beslist worden lijkt me en op papier heeft Feyenoord het beste middenveld, in de praktijk heeft ajax de beste spelvisie, daar Feyenoord totaal geen visie heeft momenteel. Interessant dus, we zullen zien zondag wie er als winnaar uit de strijd komt.

De Klassiekers zijn de enige wedstrijden waar ik echt een hekel aan Feyenoord heb, voor de rest van het jaar zijn ze na Ajax de mooiste club van Nederland naar mijn mening. Maar de wedstrijd van het jaar, mwah zolang Barcelona en Paris St. Germain langsdroppen in de Bijlmer, zal de klassieker voor mij niet de wedstrijd van het jaar zijn.

Zou Klaassen echt 'voor hun' hebben gezegd of hebben de journalisten het er van gemaakt? Goed, hij is geen voetballer geworden vanwege zijn intellect, dat blijkt wel uit zijn interviews, maar voor hun is wel echt heel beroerd Nederlands. Hij woont toch al zijn hele leven in Nederland?!

Edit: Is inmiddels veranderd in artikel, zal hij het dan toch goed hebben gezegd?

19 september 2014 om 11:26

Je weet toch wat hij bedoelt? Waarom doe je zo moeilijk? In vele gebieden van Nederland maken ze deze fout regelmatig, dus zo verbaasd kan je toch niet zijn lijkt me.

19 september 2014 om 11:31

Nou ja, ik verwacht dat een journalist het er dan even uit haalt, maar dan nog. Ook al wordt die fout veel gemaakt, als je geregeld voor een camera verschijnt mag je van mij wel gewoon foutloos Nederlands spreken en niet dit soort half-Bargoens. Wat dat betreft is Cruijff denk ik ook nooit op zijn fouten gewezen. Maar ik zie nu dat het AD de fout niet heeft gemaakt, en Klaassen als 'voor hen' citeert. Ik heb zelf de Spits niet gelezen, maar vraag me nu toch af wie deze fout heeft gemaakt, de journalisten of Klaassen?

19 september 2014 om 11:42

Vraag mij af wat dommer is. Het maken van een spreek/schrijffout, of denken dat je intelligent bent, als je heel goed bent in taal en daardoor weinig tot geen taalfouten maakt?

Die jongen is trouwens voetballer geworden omdat hij goed kan voetballen.

19 september 2014 om 12:02

Vind het persoonlijk ook een grove fout, maar deze fout wordt inderdaad door driekwart van de Nederlanders gemaakt. Op welke manier zou je beter Nederlands moeten kunnen als je als voetballer voor de camera verschijnt, vraag ik me dan af.

19 september 2014 om 12:08

Daar heb je gelijk in, ik heb zelfs Tweede Kamerleden (pvv uiteraard) deze fout horen maken. Misschien verwacht ik te veel van voetballers, maar ik vind dat er in principe ook op het gebied van taal een voorbeeldfunctie ligt, kinderen horen dit en nemen het over, waardoor straks niemand meer weet hoe het moet. Maar goed, als je met je kladblok bij VI gaat zitten is die aan het eind van de avond ook vol van de stijl- en spelfouten, misschien is het vechten tegen de bierkaai. In ieder geval ben ik gelukkig niet de enige die deze fout opvalt .

19 september 2014 om 14:30

Ik vind het een beetje zielig dat je nu al vier berichten lang aan het klagen bent over 'hun of hen'. Dat je het even aankaart is prima, maar dat je jezelf nu serieus gaat afvragen wie de fout heeft gemaakt en vervolgens ook op andere sites gaat zoeken naar die fout vind ik eigenlijk best sneu. Knap dat jij nooit een foutje maakt in je taalgebruik, maar vergeet niet dat wij stervelingen wel eens een verkeerd woordje kunnen gebruiken.

19 september 2014 om 11:40

Baardgrasmus driekwart van Nederland maakt die fout. Dan kan je wel daarover gaan lopen zeuren, maar dan moet je leraar Nederlands worden. Dan kan jij het mensen leren

19 september 2014 om 12:03

Ach ja, ik zal wel een zeikerd zijn, maar ik ga niet lijdzaam toekijken hoe onze prachtige moedertaal wordt verkracht .

19 september 2014 om 12:06

Hier in Brabant zegt vrijwel iedereen 'voor hun' hoor, ook de intelligente mensen. Je hoeft geen ABN te praten om slim te zijn. En je hoeft ook niet dom te zijn om voetballer te worden. Het lijkt me juist slim om tot je 35e en leuk spelletje te spelen waar je miljoenen mee verdient waarna je nooit meer hoeft te werken...On: Klaassen heeft gewoon gelijk. De wedstrijd tegen Feyenoord is niet de belangrijkste van het jaar, maar het is wel een hele speciale. Het geeft een ander gevoel dan een wedstrijd tegen PSG terwijl die wedstrijd misschien belangrijker is dan een potje tegen Feyenoord.

In de Eredivisie natuurijk wel de wedstrijd van het jaar, gezien ook bijvoorbeeld het aantal reacties en interviews. Dit jaar is de wedstrijd voor Feyenoord nog belangrijker, omdat een goed resultaat dit seizoen nog kan redden. Verliest Feyenoord dan is het seizon in de Eredivisie wat mij betreft al kansloos. Ajax zal meer zelfvertrouwen hebben en heeft daarnaast meer tijd gehad om zich voor te bereiden. Wat dat betreft is Ajax in het voordeel. Aan de andere kant, Feyenoord speelt thuis. Dat kan een voordeel zijn, maar ook een nadeel. Als Ajax snel scoort dan gaat het Legioen zich tegen de ploeg keren en wordt het heel lastig.

Mijn voorspelling: Ik schat de kans hoger in dat Ajax wint vanwege de ronduit dramatische verdediging van Feyenoord. 1-3.

19 september 2014 om 12:12

Voor de Ajax en Feyenoord supporters en de media misschien, maar kan mij niet voorstellen dat supporters van andere clubs dit de wedstrijd van het jaar vinden.
Denk dat een supporter van (pak hem beet) Cambuur helemaal niets heeft bij deze wedstrijd.

Als speler zal dat misschien zo voelen. Maar ik weet zeker dat de supporters daar anders over denken en dat de spanning wanneer ze tegen Feyenoord spelen al dagen van te voren voelbaar is, in tegenstelling tot een CL wedstrijd tegen Psg of welk team dan ook.

19 september 2014 om 11:33

Vanaf het moment dat uit-supporters niet meer mochten kome heeft de Klassieker flink moeten inboeten aan charme. De spanning die ik vroeger voor de wedstrijd is bijna gehalveerd. Het is op dit moment vooral het moment dat de wedstrijd weer goed spannend maakt. Een overwinning van Feyenoord kan in alle 3 de competities doorspelen. Dit team heeft een dergelijke overwinning gewoon nodig. Individueel is het niet zo slecht als nu wordt beweeerd (behalve in de verdediging).

Als Klaassen inderdaad "voor hun" heeft gezegd en niet "voor hen" voldoet hij volledig aan de indruk die ik al van hem had.
Als vervolgens VZ dit niet corrigeert maakt dat voor mij het plaatje compleet.

19 september 2014 om 11:34

Klaassen heeft vanwege het voetbal een stap terug gedaan van VWO naar Havo. Een domme jongen is hij dus allerminst. Als je het nodig vindt om een denigrerende opmerking te maken, schrijf dan zelf wel foutloos Nederlands.

19 september 2014 om 11:53

Marsefeyen. Ik zou idd vallen over het taalgebruik van hem. Jij als kenner moet ook weten dat voor hen en voor hun tegenwoordig helemaal niet meer als foutief Nederlands wordt gezien. Dit is overigens al heel erg lang zo. Alleen als hen en hun als onderwerp wordt gebruikt maakt men onderscheid en wordt het als foutief gezien.

On: Op dit moment heeft Klaassen gewoon gelijk. Het is een mooi affiche alleen allang niet meer zo mooi als het was. Het niveau van Feyenoord was de afgelopen jaren een stuk minder waardoor het niet meer als de topwedstrijd van het jaar beschouwd. Ze groeien gelukkig wel weer. Door de afwezigheid van uit supporters is de klassieker ook niet meer een echte klassieker.
Daarnaast is het als je ook Champions League speelt gewoon veel minder belangrijk. dat is gewoon logisch.
Op dit moment heeft Ajax naar mijn inziens ook gewoon een stuk sterker elftal. Ben helemaal niet zo positief over het niveau van Ajax maar Feyenoord heeft gewoon erg veel bepalende spelers verloren.

19 september 2014 om 12:42

" Jij als kenner moet ook weten dat voor hen en voor hun tegenwoordig helemaal niet meer als foutief Nederlands wordt gezien "

Vooropgesteld, het maakt mij niets uit of iemand 'voor hen' of 'voor hun' zegt, maar wat jij nu neer typt klopt echt niet, voor hun is gewoon fout Nederlands, als jij dat gebruikt bij een les Nederlandse taal, wordt dat echt wel als fout gerekend.

19 september 2014 om 12:47

Och, wat een drogredenering. Geef even jouw indruk van Clasie dan, die met spelfouten vereeuwigd op zijn arm rondloopt.

19 september 2014 om 13:02

want dat heeft hij natuurlijk zelf getatoeëerd?
Wat een zielige vergelijking weer van je.

19 september 2014 om 13:07

Weer? Ik vind het concluderen dat Klaassen niet zo'n groot licht is op basis van een geciteerd stuk door de niet al te grote taalgoeroe's van Voetbalzone nogal zielig. Daarbij, als ik een tatoeage neem check ik wel of dat netjes gespeld wordt en of de meneer of mevrouw exact op mijn lichaam vereeuwigd wat ik heb aangegeven te willen.

Wanneer Feyenoord de boel weer op de rit heeft, en selectiespelers langer aan zich worden gebonden, wordt de Klassieker voor Ajax ook weer belangrijk. Afgelopen jaren speelde Feyenoord toch met een heel gemankeerd elftal door wisselingen, dan wel erg onervaren krachten of spelers die Feyenoord onwaardig waren/zijn.

19 september 2014 om 11:34

En toch is Feyenoord in de afgelopen Klassiekers vaak de betere geweest. Het is alleen eeuwig zond dat Feyenoord altijd onder de druk bezwijkt en Ajax die druk juist gebruikt als motivator.

19 september 2014 om 12:55

@deach: Dat maakt het juist nu net of je topspelers hebt of niet. Als ze de druk niet aankunnen of niet het niveau 90 minuten vast kunen houden ga je nooit de topduels winnen. Dat is ook de reden waarom Psv het elk jaar laat afweten omdat die ook niet tegen de druk kunnen.

19 september 2014 om 11:35

'afgelopen jaren speelde Feyenoord toch met een heel gemankeerd elftal door wisselingen'.

Valt wel mee toch? De afgelopen jaren hadden ze met Janmaat, De Vrij, Indi, Pelle, Clasie, JP-B, Schaken etc etc toch steeds een prima elftal op het veld staan. Ze werden natuurlijk niet voor niets 2e en 3e de afgelopen seizoenen.

19 september 2014 om 13:04

@hafc: vandaar dat we vorig jaar met 8 international en oud internationals speelden?
Je arrogantie neemt ziekelijke vormen aan.

Als ik speler van Feyenoord was zou ik dit niet pikken.maar ja.......wij hebben dat soort spelers niet.wij hebben spelers die nu met knikkende knien zondag aan de wedstrijd beginnen.

Helaas,maar ik denk dat ajax dik gaat winnen en dit zeg ik met heel veel pijn in mijn hart.

19 september 2014 om 11:44

Het is jammer dat Kazim nog maar net bij de selectie zit. Dat lijkt me een jongen die zijn bek wel open trekt. Het is echter maar te hopen dat slapzak Rutten hem dan niet remt in zijn motivatie. Die man lijkt er alles aan te doen om spelers maar niet vol gemotiveerd te krijgen. Een trainer met ballen en Guidetti, dat is wat we nodig hebben (en 4 verdedigers). Misschien dat Manu met een paar basisplaatsen die rol wel gaat vervullen.

Onderstaande opstelling lijkt me voor de wedstrijd tegen Ajax de beste. Kazim gewoon laten beginnen en dan kijken we wel hoe lang die het volhoud. Een opzwepende Manu ernaast. Achterin dan in ieder geval wat snelheid en geen geeen geen geen geen geeen geen geen geen geen geen geen geen geen Mathijsen!

Vermeer
Wilkshire
vanBeek
Kongolo
Nelom
el Ahmadi
Clasie
Toornstra
Vilhena
Manu
Kazim
19 september 2014 om 11:51

Rutten moet echt weg.zijn boodschap komt niet goed genoeg over bij de spelers.

Je opstelling is achterin is perfect!ik zou wel met vleugelspelers spelen.dus gewoon 4-3-3.Vilhena mag er wel uit.die speelt al 2 jaar onder de maat.boetius moet op links en Basasiqoglu op rechts.deze 2 moeten een ietwat meer verdedigende rol krijgen zodat we net als PSV op de counter gaan spelen.

19 september 2014 om 12:03

Dus de opstelling zoals hieronder. Op zich een goede keuze. el Ahmadi, Clasie en Toornstra zijn 3 van de beste middenvelders in de Eredivisie Daarmee zou je in principe iedere tegenstander de baas moeten zijn. Voorin heb ik echer mijn twijfes. Boetius lijkt het op dit moment echt helemaal kwijt en Bilal heeft in het Feyenoord shirt nog niet kunen overtuigen. Daarnaast ben ik gee fan van Manu in de spits, die jongen moet gewoon lekker vanaf links komen. Het is en blijft lastig. We moeten hopen dat Kazim snel fit wordt, Boetius, Kongolo en Vilhena hun vorm terugvinen en de ploeg eens resultaat gaat neerzetten.... Jammer genoeg is dat wel heel veel 'als'.

Vermeer
Wilkshire
van Beek
Kongolo
Nelom
el Ahmadi
Clasie
Toornstra
Boetius
Kazim
Manu
19 september 2014 om 12:14

Manu moet niet in de spits hoor!kazim moet in de spits beginnen.als hij op is moet te Vrede er maar in.boetius en Bilal moeten vertrouwen krijgen.beide hebben het vorig seizoen erg goed gedaan en zijn dat echt nog niet verleerd!gewoon opstellen en laten staan!vilhena heeft zijn vorm al 2 jaar niet te pakken.met Elahmadi - Clasie en Toorstra hebben we de beste spelers op het middenveld.

Vertrouwen en lef!!daar gaat het om!dat is iets wat Rutten nog niet over kan brengen.erg jammer!

Ik snap wel dat mensen het zien als arrogant maar hij heeft denk ik wel gelijk. Deze uitspraak moet natuutlijk niet leiden tot onderschatting van Feyenoord.

Denk dat de klassieker Feijenoord tegen Ajax wel de belangrijkste is voor die supporters. Willem 2 tegen Nac, cambuur, Heerenveen , Twente Heracles en uiteraard vitesse NEC altijd beladen.
De derby's zijn in principe de spannendste maar elke supporter vind het belangrijk om te kunnen winnen van de voormalige top drie Ajax, Feijenoord, PSV toch

Hahah wat een onzin... Vraag de oude kern maar eens van Ajax is kijken of die hetzelfde denken over wat hij zegt..

19 september 2014 om 12:27

@ Rvxwijk

Precies, alleen feit is wel dat helaas veel spelers die rivaliteit niet voelen. Een speler zoals Heitinga begreep wel hoe belangrijk de wedstrijden tegen Feyenoord zijn, ik als Ajacied deel de mening van Klaassen dus totaal niet dat dit maar een "gewone mooie wedstrijd is".

19 september 2014 om 13:32

Absoluut waar de spelers weten niet hoeveel er omgaat in zo'n wedstrijd voor de supporters. Daarmee verlies je de strijd en passie ook in de wedstrijd zelf denk ik. Je loopt net een stapje harder als je tegen je rivaal moet. Tenminste dat moet toch wat doen met je.

20 september 2014 om 00:22

Precies dat zelfde heb ik ook wel eens bij Vitesse spelers, dat ze niet begrijpen hoe belangrijk die wedstrijd tegen NEC is. Ik ken het gevoel. Toch is voor ons Vitessenaren behalve de Derby ook het winnen tegen Ajax Feyenoord en PSV en Twente heel belangrijk! Zij zijn toch de titel kandidaten! Tegen hun winnen geeft ook een kick!

19 september 2014 om 13:24

Ik deel zn mening ook niet inderdaad. Toch gewoon de klassieker he. Altijd de leukste wedstrijd!

20 september 2014 om 00:24

Blijft de klassieker maar toch is Ajax PVS de topper lijkt me.

Wat hou ik van deze wedstrijd. Met volle moed naar de Kuip, de sfeer is 9,9/10 keer uitermate goed. Als de spelers het veld betreden een orkaan van geluid, heerlijke kippenvel.

Wedstrijden tegen Feyenoord zijn altijd wel apart maar ik vind winnen van PSV 10x belangrijker eigenlijk. Maar qua intensiteit en podium zijn de wedstrijden in de Champions League verreweg het spannendst. iig leuker dan wedstrijden tegen Feyenoord.

Ik word onderhand namelijk een beetje moe van dat gekunstelde haat tegen Ajax toe. Zo van kijk mij eens een echte Rotterdammert zijn? Het wordt kinderachtig en sneu. Ja ook Ajax heeft een stel van die idioten maar bij Feyenoord slaat het werkelijk alles.

19 september 2014 om 12:09

Dat gekunstelde 'kijk mij eens leuk het imago van Ajax hoog houden door te zeggen dat deze wedstrijd me niet zoveel meer doet' kun je ook bijzonder moe van worden. Ook erg kinderachtig en sneu.

Elke Ajax en Feyenoordfan kijkt toch anders naar deze wedstrijd. Veel meer spanning. Ik ken veel Ajacieden en allemaal beamen ze dit. Je voelt het ook in zo'n vriendengroep. Op het internet is het echter wel lekker makkelijk zeggen dat dat niet zo is.

19 september 2014 om 12:22

@ Deach

Mee eens, ik vind het ook klinkklare onzin om te stellen dat de wedstrijden tegen Feyenoord tegenwoordig door Ajacieden gezien word als "1 van de vele wedstrijden". Het boeit me niet hoe (het liefst natuurlijk wel met goed voetbal), maar de wedstrijden tegen jullie moeten gewoon gewonnen worden. Europees ben ik vanwege de financiële verschillen wat coulanter richting Ajax, maar dat excuus gaat voor mij niet op tegen Feyenoord.

Helaas moeten we inderdaad constateren dat veel spelers er niets speciaals bij voelen, een Heitinga bijvoorbeeld snapte wel hoe belangrijk deze wedstrijden zijn voor ons de supporters. Vanuit de rivaliteit gezien vond ik de opmerking toen des tijds van van Marwijk schitterend toen hij zei dat hij zou willen dat zijn spelers dezelfde passie in de klassieker legde zoals Heitinga deed.

19 september 2014 om 12:10

@ansjo: jij denkt werkelijk dat Feyenoord meer van zulke idioten heeft dan Ajax?

Ik denk van niet. Ik denk alleen dat het in Rotterdam door de resultaten in met name de oppermachtige jaren van Ajax, in combinatie met het niet winnen van prijzen, net even wat intenser is.

Maar doe jij gerust alsof het bij jouw club minder is hoor.

19 september 2014 om 12:23

Nou ik weet wel zeker van wel. Feyenoorders pochen er zelfs mee.

19 september 2014 om 12:41

Ik kan precies hetzelfde zeggen over sommige Ajacieden, dus wat wil je precies zeggen?

19 september 2014 om 14:55

Ik weet wel wat hij hiermee bedoelt hoor. Feyenoord lijkt nog een beetje in de tijd te zijn blijven hangen. Check een willekeurige FB voetbalpagina en check de reacties van voornamelijk Feyenoord supporters, tis verschrikkelijk. Lijken wel kleine kinderen die niet normaal met Ajacieden kunnen praten. Sterker nog, ze willen de naam Ajax niet eens noemen. Ik kom zelf uit een Ajax/Feyenoord grens gebied, ook hier merk je dat enorm.

Kijk zondag is naar het publiek wanneer Ajax een corner of vrije trap krijgt, lachwekkend gewoon de woede die er in dat publiek zit naar de Ajax spelers toe. Ik zit vrijwel elke klassieker zowel in de Kuip als in de ArenA, maar het verschil in haat is er gewoon duidelijk te zien.

Tijdens/voor de klassieker in de Kuip is De haat naar Ajax is gewoon groter dan de liefde naar Feyenoord.

19 september 2014 om 15:06

Aha, dus omdat je ze bij Feyenoord beter ziet omdat ze langs de rand van het veld staan, dat zooitje doorgesnoven debielen, en bij Ajax niet, omdat ze daar ergens bovenin het stadion staan/ zitten, is het bij Feyenoord erger?

Zet een paar van die blote jongens uit vak 410 anders eens vlak bij de cornervlag, dan zul je precies hetzelfde zien, kan ik je vertellen.

Maar dan moet je wel verder kijken dan je neus ( no pun intended, echt niet) lang is, inderdaad.

Oh, en Facebook? Moet ik je de pagina's geven waar men los gaat op Feyenoord, in het taalgebruik dat jij bedoelt? Kan hoor, geen enkel probleem.

20 september 2014 om 12:19

Ja lul er maar omheen maar in Amsterdam zitten ze op een paar plekken. In Rotterdam bijna helemaal rondom. Daar zijn ze trots op in Rotterdam. En je bent geen echte Feyenoorder als je geen hekel hebt aan Ajax. Dat is andersom veel en veel minder.

Ik zeg niet dat het niet gebeurd. Maar wel veel minder.

19 september 2014 om 18:25

@ansjo:vandaar al die haatberichten van zwaar gefrustreerde ajacieden bij de overgang van Vermeer naar Feyenoord. En dat was niet van 1 amsterdamse idioot maar van heel veel amsterdamse idioten.

Ik begrijp wel wat hij bedoelt, alleen is het typisch het oogpunt van een speler, en niet van een supporter.

Iedere ajaxsupporter weet hoe het is om maandagochtend op je werk te moeten verschijnen als Ajax verloren heeft van Feyenoord ( en helaas weet iedere Feyenoordsupporter nog veel beter hoe het voelt als het andersom is, maar dat terzijde). Bij een nederlaag in de Champions League tegen een sterke ploeg is dat veel minder erg.

Zo kwaad zal hij het niet bedoelen, denk ik, ik had het alleen niet gezegd als ik hem was. Kan alleen maar tegen je werken.

Voor mijn zijn de wedstrijden tegen Feyenoord toch echt wel de mooiste van het jaar, die moeten hoe dan ook gewonnen worden. Ik deel dus Klaassen zijn mening dus totaal niet dat wedstrijden tegen Feyenoord "maar een mooie wedstrijd is", door de huidige financieel gedomineerde voetbalwereld zie ik Europees voetbal juist als een mooie vette bonus. Waar je Europees gezien rekening moet houden met de financiële verschillen geldt dat dus totaal niet voor de Klassieker, die gewoon gewonnen moet worden ! Jammer dat Klaassen er niet zo in staat als bijvoorbeeld een Heitinga, wat was dat een prachtig compliment en tegelijk een dodelijk opmerking richting de spelersgroep van Feyenoord toen van Marwijk zei dat hij wilde dat zijn spelers dezelfde gevoelens als Heitinga hadden tijdens de klassieker.

19 september 2014 om 21:28

Hij staat op t veld.. Weet totaal niet(zoals meeste spelers) hoe supporters deze wedstrijd zien.. Erg zonder

Ik behoor tot dezelfde generatie als Klaassen en begrijp erg goed wat hij bedoeld. De wedstrijd tegen Feyenoord heeft voor mij geen meerwaarde als andere toppers in de eredivisie zoals tegen pakweg PSV of Twente als die een goed seizoen hebben. Sterker, Ajax heeft het jaren veel lastiger tegen PSV gehad als tegen Feyenoord en heb daar altijd meer het gevoel dat het om het kampioenschap gaat. Vind het wel leuk dat die Feyenoorders altijd het gevoel hebben dat ze nét over de grens moeten gaan tegen Ajax, daarmee spelen ze zichzelf keer op keer al uit de wedstrijd voordat hij überhaupt begonnen is . Moet wel zeggen dat ik in vrienden of collega groep niet veel Feyenoord supporters ken.

Het zijn de twee grootste clubs gebaseerd op hun aanhang.
Dit komt ook een beetje door de provinciale instelling bij PSV supporters.
Ik ben al van jongs af aan fan van PSV meer dan 30 jr, maar kreeg pas nog woorden en toen werd er gezegd jouw soort moeten we hier niet.
Ik ben geboren en getogen in Den Haag dus heb geen brabants accent en daardoor dachten ze dat ik voor de tegenpartij was dan ben je dus echt een bekrompen boerenlul.
Het leuke is dat bij een wedstrijd Ado-Psv ik met een PSV-shirt op dr tribune zat en dat de ado supporters er om moesten lachen ( wel veel bekenden ;-).
Dus dat gedrag van die supporters bij ons van PSV is te bekrompen en dat maakt de andere 2 groter.
Gezien de prestaties is natuurlijk de wedstrijd tussen PSV en Ajax de grootste wedstrijd .

Tja....zo is t nou eenmaal....Barcelona uit lijkt me toch mooier dan Feyenoord uit.

Zolang de scheidsrechter zich maar gedraagt zondag ben ik allang blij. De afgelopen jaren zie je toch dat de scheidsrechter bezwijkt onder de druk die hij dan voelt tijdens de klassieker.

Het is al jaren zo dat feyenoord aan een puntje wordt geholpen door de scheids in eigen huis. Ajax is eigenlijk elke wedstrijd beter, en wint de laatste jaren dan ook vrijwel alles.

Ik verwacht gewoon een simpele 1-3.

19 september 2014 om 13:23

"het is al jaren zo dat feyenoord aan een puntje wordt geholpen door de scheids in eigen huis. Ajax is eigenlijk elke wedstrijd beter, en wint de laatste jaren dan ook vrijwel alles."

Zo jammer dat je het als fan van de grootste en beste club van Nederland van dit soort zielige opmerkingen moet hebben. Wees daarin dan ook de grootste, zou ik zeggen. Zul je ook nog zien dat Ajax wat minder gehaat wordt, mooi toch?

19 september 2014 om 18:29

@ignitio: hahahaahahaha.
Lul niet zo slap, Feyenoord is de laatste 3 jaar juist sterker en enkel door veel geluk hebben jullie nog gewonnen of gelijk gespeeld.
Zondag verwacht ik een 3-1 overwinning met 2 keer Kazim en 1 keer Manu.

Als ik dit zo lees, acht ik de kans reëel dat Ajax zondag op inzet wordt afgetroefd.

Als ze niet iedere keer zo kansloos waren in de groepsfase CL zou hij een punt hebben. Wel humor dat hij die paar vernederingen belangrijker vindt dan de klassieker. Klaassen is geen echte ajacied!

19 september 2014 om 13:32

hahaha, ja inderdaad ajax gaat ieder jaar kansloos ten onder in de groepsfase CL. U lult poep meneer en het stinkt!

19 september 2014 om 15:19

Als je al 12 jaar lang geen wedstrijd weet te winnen vind ik dat behoorlijk kansloos ja. Geen poep dus en misschien moet je je eens wassen.

19 september 2014 om 16:13

Ajax is kansloos en zal lang zo blijven. De enige club die kans maakte en misschien ooit kans gaat maken is psv. En dat hebben ze bewezen.

19 september 2014 om 17:32

Omdat ze twee jaar nadat Ajax ver kwam in de CL, ook een kwer ver zijn gekomen? Als PSV het zogenaamd wel bewezen heeft, een jaar of tien geleden, moet ik je de Europese prestaties van Ajax dan nog vertellen? Als we dan toch in het verleden duiken.

19 september 2014 om 17:35

12 jaar lang geen wedstrijd weet te winnen? Volgens mij leef jij op een andere planeet, of je moet Ajax en Feyenoord door elkaar halen. Zou een rare vergissing zijn, maar gezien je reacties, kunnen we van jou een hoop rare dingen verwachten.

19 september 2014 om 18:59

Ajax won haar laatste wedstrijd in de CL van Olympique Lyon in 2002. Dat is toch echt 12 jaar geleden. Wat is daar raar aan?

19 september 2014 om 19:07

kwart finale een keer bereikt in hoeveel jaren? 15 jaren, 20 jaren?
Toen PSV 4 keer oprij kampioen werd. Wat waren hun top prestaties in de CL. 2 achtste finale, een halve finale die ze met per hadden verloren. en hun slechtste jaar hadden ze tenminste een 3 plaats en de kwart finale in de EC bereikt. Nu kom je verleden stop met in het verleden leven. Ik heb over nu. Dus je denkt dat Ajax weer zo geluk zal krijgen met gouden generatie? Feyenoord heeft ook net een gehad, dat waarschijnlijk 60% 70% van de nieuwe Nederlandse selectie wordt. Ze konden daarmee geen titel pakken. Het gaat om geld, inkoop beleid en jeugdopleiding. Nou ajax heeft geen van 3. Psv kan zeer goed scouten en koop 8 van de 10 keer goed. Plus af en toe krijgen ze nog een decent jeugdspeler. Ik zie ze niet de CL winnen maar wel de EC met beetje geluk.

19 september 2014 om 19:24

Je bent overduidelijk aan het trollen. Stom van mij dat ik erop in ben gegaan.

19 september 2014 om 19:27

Gast. Jij komt met het verleden en ik haak daar op in. Als PSV het in het verleden bewezen heeft, dan heeft Ajax het dus ook bewezen in het verleden. Ben je nou zo dom? Waarom zou tien jaar geleden wel tellen en 20 niet. Waar trekken we de grens dan net naar het verleden kijken?

19 september 2014 om 19:35

Geld, inkoop beleid en jeugdopleiding en Ajax heeft geen van de drie? Voor jou geldt ook dat je aan het trollen bent en ook met deze discussie stop ik. Compleet zinloos op deze manier.

19 september 2014 om 20:01

Hebben ze geld? 90 miljoen is niks voor Cl
Jeugdopleiding? Wie?
Aankoopbeleid? Wie in de huidig selectie van ajax kan mee doen in de CL?

19 september 2014 om 20:02

sorry er is een maar ook de enige, Cillesen

19 september 2014 om 20:03

Verleden, ja 5 jaar niet 20.

20 september 2014 om 15:18

@sdg030 Wanneer was volgens jou de laatste CL overwinning dan? Als hier iemand trolt ben jij het

20 september 2014 om 20:32

Misschien moet je gewoon wegwezen poephoofd als je je feiten niet kent.

Ik ben benieuwd hoeveel minuten Kazim precies kan maken. Ik zie hem het liefst zondag al in de spits want Te Vrede wordt een makkie voor Moisander en Veltman maar ik betwijfel of Kazim voldoende wedstrijdfit is.

Vilhena mag van mij eens banken. Hij is al een tijdje uit vorm en wij hebben nu meerdere goede middenvelders. Het liefst zie ik deze 11 zondag beginnen.

Vermeer
Wilkshire
Van Beek
Kongolo
Nelom
Toornstra
Clasie (C)
El Ahmadi
Boëtius
Kazim
Manu

Gad-ver-damme, wat een walgelijk misplaatste arrogantie. Ik hoop dat hij hier puur aan het provoceren is en dit met die reden heeft gezegd anders snap ik hier niks van. Feyenoord is de afgelopen 3 jaar al de grootste concurrent, samen met PSV wat een zielige engerd deze jongen. Hij zal het wel te horen krijgen in de kuip zondag.

19 september 2014 om 19:07

Vind je hem eng? Dan doet hij in ieder geval iets goed. Oppassen geblazen dus zondag!

20 september 2014 om 00:26

een enge kop hebben is geen verdienste hoor.

Arrogant weer , ze hebben het zelf niet eens door .
Cillissen ook weer met zijn opmerking dat Feyenoord sterker is geworden met Vermeer .
Het is oncollegiaal naar Mulder en neerbuigend naar Vermeer , maar Cillissen heeft het niet door .
Bij Ajax krijgen ze het zelfs voor elkaar om een boertje uit Groesbeek hooghartig te maken .
Jammer hoor , prachtige club maar altijd die narcistische arrogantie

Klassieker betekent niet de wedstrijd van de 2 sterkste ploegen, wat zijn nu PSV en Pec.
De wedstrijd heeft historisch gezien de meeste betekenis, al ruim 50 jaar vanaf de tijd dat deze 2 clubs nationaal en internationaal van grote betekenis waren. Jochies als klaasen gaan hier aan voorbij, heeft dat niet in zijn bagage. Kan een gebrek zijn zijn 'voetbalopvoeding', of gewoon ongeinteresseerdheid, of arrogantie, of een combinatie van dit alles.
Voor de wat oudere voetbalfan (zeg vanaf 40+) zijn dit toch de meest beladen wedstrijden van het seizoen.

In principe heeft Klaassen helemaal gelijk. Maar kunnen Ajacieden een klein beetje begrijpen dat het voor ons Feyenoorders toch weer een tikkeltje arrogant overkomt?

Klaassen grossiert wel in arrogante uitspraken de laatste tijd. Iniedergeval, zijn spel wordt er niet beter van. Zo als Klaassen nu speelt is 10 keer niks, vergeleken met vorige seizoen.

Klaassen komt van mijn oude club de zebra's.jongen met motivatie om te winnen. Deze jongen komt er wel.dat hij momenteel niet aan een goed spel komt, ligt niet bij hem maar aan zijn mede spelers.
Laten we beginnen met een Sighorsson. Keer op keer moet Klaassen opmaken dat alle moeite die hij tijdens de wedstrijd insteekt voor niets is .keer op keer is Sighorsson niet thuis. Of hij staat verkeerd, of staat buitenspel, of heeft moeite om snelheid te maken etc.
Klaassen kan heus pieken maar dan moet zijn spits dat ook doen.
1 slechte schakel in een team bij Ajax kan de boel al verknallen. Dat is het risico die Ajax al jaren neemt. Concurrentie vastzetten en scoren.
Sighorsson kan je dus vergeten,je speelt eigenlijk met 10 man.
Zie de eerste helft tegen Psg.
Ajax liep achter de feiten. dank aan S en A en V
Goed positie spel en opstelling en elke speler kan dan pieken, Klaassen zeer zeker.de man die we de komende seizoenen zien groeien.

coopers, dat Klaassen op dit moment niet goed speelt heeft alles te maken met Klaassen zelf. Klaassen is een hard werkende voetballer met een matige techniek. In de wedstrijd tegen Paris Saint Germain was Klaassen 1 van de zwakste schakels op het middenveld. On Topic, Klaassen krijgt last van sterallures en denkt dat hij al verder is dan de spelers Feyenoord. Misplaatste en arrogante reactie van de blaaskaak Klaassen ten opzichte van de concurrent!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren