Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Voor PSV is de Europa League net zo belangrijk als de competitie’

Laatste update:

De Europa League wordt door lang niet alle deelnemende clubs (en supporters van die clubs) gezien als belangrijk toernooi, maar PSV probeert er wel degelijk wat van te maken. De voorbije jaren werd PSV uitgeschakeld in de groepsfase, nu willen de Eindhovenaren op de eerste plek in de poule eindigen. Vleugelspeler Luciano Narsingh trekt de vergelijking naar de competitie.

/

“We willen overwinteren. Voor ons is de Europa League net zo belangrijk als de competitie. Het is een hoger podium en als we doorkomen, kunnen we echt tegen grote clubs komen”, zegt de aanvaller in gesprek met NUsport. Donderdag won PSV de eerste wedstrijd van het toernooi met 1-0 van Estoril. De score had veel hoger kunnen en moeten uitvallen, maar de Eindhovenaren hielden het bij een treffer van Luuk de Jong.

“Omdat we zo slordig waren, kwamen we in de problemen. Gelukkig hebben we het op 1-0 gehouden”, aldus doelpuntenmaker De Jong tegen persbureau ANP. Vorig seizoen was dit de periode dat er zand in de motor van PSV kwam, maar Narsingh denkt niet dat het nu gaat gebeuren. “Het niveau ligt hoger dan vorig jaar. We zijn ook een hechtere groep geworden, durven elkaar te vertellen hoe het zit”, zegt hij.

Kan een club als PSV ooit nog de Europa League winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heel goed dat PSV de EL nu wel serieus neemt. Als je ver komt levert het toch redelijk wat geld op en het is natuurlijk ook goed voor het Nederlands voetbal. Wanneer PSV het goed doet in Europa heb je ook meer kans dat wat grotere spelers naar de club en misschien ook wel naar andere clubs in de Eredivisie komen.

19 september 2014 om 13:56

Vergeet niet dat je nu een CL ticket krijgt als je wint

19 september 2014 om 13:59

De laatste twee jaar pruts werk geleverd waar ik mij erg aan gestoord heb.ze konden gewoon veel beter.
Nu is het code rood voor het Nederlands voetbal in Europa. We mogen misschien volgend seizoen in pot 2 komen bij de CL loting, maar dan is het nog de vraag of wij rechtstreekse tickets als land nog krijgen. Want dit jaar is het erop of eronder voor het Nederlands voetbal.
Deze week zijn we niet slecht begonnen moet ik zeggen.

19 september 2014 om 15:17

Voor PSV moet het niet moeilijk zijn, maar voor Feyenoord kan het best moeilijk zijn

Mooi, we moeten weer eens een goed jaar draaien Europees en ik acht PSV in staat om de volle mep punten te pakken in de groepsfase en een paar rondes verder te komen, mits iedereen fit blijft.

19 september 2014 om 12:35

Je verwacht dat psv uit en thuis wint van Dinamo Moskou en Panathinaikos? Dat zie ik niet gebeuren. Ik zie psv wel doorgaan, maar dat zal alles behalve een makkelijke opgave worden. En hetzelfde gaat helaas op voor Feyenoord.

19 september 2014 om 14:47

Met een fitte Depay en een inmiddels ingespeeld team voorzie ik weinig problemen. Laten we alsjeblieft niet doen alsof dat twee topclubs zijn.

19 september 2014 om 16:29

Als je de selectie van Dinamo Moskou bijvoorbeeld neemt. Die hebben oud Eredivisie spelers die voor hun club dragende spelers waren: Balasz, Douglas en Buttner. En daarnaast nog spelers die internationaal ook op hoog niveau hebben gespeeld als Kuranyi, Zhirkov en Valbuena. Vul dat aan met enkele Russische internationals en je hebt een prima team. Daar win je als psv zijnde echt niet zo maar van. Was dat maar zo.

19 september 2014 om 19:52

Buttner een dragende speler, haha kom op zeg. Ook Douglas was geen schim toen hij vertrok, allang geen stabiele verdediger meer. Leuk dat ze wat namen hebben maar Europees voetbal toont vaak genoeg aan dat namen niets zeggen. Ik schat de kansen van PSV prima in, Dinamo is te kloppen.

19 september 2014 om 23:00

Douglas heeft zijn draai daar inmiddels wel gevonden. Bovendien zal CSKA hier mee doen voor het kampioenschap en zelfs als favoriet worden beschouwd.

Van deze praat hier hou ik van. Tenminste mensen die de EL wel serieus nemen. Als je de EL niet serieus neemt, dan hoor je ook niet in de CL. PSV moet gewoon proberen om zo ver mogelijk te komen. De EL is echt een leuk toernooi voor voetballers. Je kan met een beetje geluk zo de halve finale of finale halen hoor. Zoiets is echt niet onmogelijk aangezien de grotere clubs de competitie hoger aanstellen. Zoiets kunnen wij niet maken omdat wij geen ploegen hebben die in de CL doorgaan en overwinteren.

19 september 2014 om 09:53

Nu hopen dat Ajax eens verder komt samen met PSV dit jaar (ervan uitgaande dat jullie 3e in de poule worden).

19 september 2014 om 11:03

En feyenoord moet ook gewoon 2e kunnen worden.

19 september 2014 om 13:09

Volledig akkoord. Hier in België hebben we ook genoeg clubs die de EL niet serieus nemen. Op het einde van het seizoen wel alle kranten vol klagen dat ze nog voor een Europees ticket gaan, maar als het dan zo ver is een C-ploeg in het veld sturen. Compleet gek wordt ik daar van. En ik ben al gek genoeg ...

Het is een mooi podium voor spelers om hun carrière een boost te geven en om hun ploeg naar een hoger niveau te tillen. Ok, dat de financiële voordelen niet in verhouding staan tot de CL, maar dat argument ben ik beu gehoord.

Ik mag hopen dat de Nederlandse clubs ver geraken, of in het andere geval tenminste strijdend ten onder gaan.

19 september 2014 om 14:07

Daar bedoel je zeker met name Standard van vorig jaar mee. Tweede in de competitie is en 1 punt in de Groepfase van de Europa League gehaald.
Misplaatste arrogantie om dan te denken voor t kampioenschap te gaan en EL links te laten liggen. Dat hebben Twente en PSV bij ons de laatste jaren ook gedaan.
Twente ging zelfs nog met B team tegen Schalke in de achtste finale! Daar werd je echt misselijk van. Was die Steve Mclaren, zei er ook even bij dat in Engeland competitie belangrijker is dan Europa League. Kwam zelf uit Engeland die man.
Maar Nederland en België moet t juist van de EL hebben, in de CL sprokkel je af en toe maar een puntje zoals deze week.
Verder jullie ook succes dit jaar! Bij ons is het na drie slechte jaren code rood.

19 september 2014 om 23:01

Ik kan me, financieel gezien, besr voorstellen dat een club de EL niet serieus zou nemen maar de CL wel.

Ja precies! Onder Advocaat weet ik nog wel dat de Europa League niet serieus genomen werd, maar daardoor zakken wij wel op de lijst om weer eens 2 ploegen direct geplaatst te krijgen en 1 voorronde af te dwingen.

Het mag is tijd worden dat Nederlandse clubs Europees voetbal serieus nemen. We moeten echt een keer punten gaan pakken. Aan de andere kant horen we elk jaar wel zoiets van zowel Ajax als PSV als allemaal andere clubs maar toch merk je dat de concentratie verslapt zodra het geen CL voetbal is.

Met wat inzet en een beetje geluk zou psv toch best de 1/4 finales moeten kunnen halen zou je zeggen.

zou wel weer eens leuk zijn voor Nederland en tevens een stimulans voor de populariteit van het toernooi binnen Nederland. en de punten zijn ook meer dan welkom!

19 september 2014 om 12:48

@ Ongezoute

Precies, als AZ er zo´n beetje structureel in slaagt om het goed te doen in de Europa League moeten onze topclubs dat ook kunnen.

Hopen dat PSV de volgende ronde haalt en Ajax in ieder geval weet te overwinteren (CL of EL, allebei goed voor de coëfficientielijst). Feyenoord kan ook nog overwinteren, maar dan moet er binnen nu en 2 weken drastische veranderingen plaatsvinden in Rotterdam.

Het is eigenlijl te zot voor woorden dat je als echte club (zonder miljardair als eigenaar) de EL in die mate niet serieus neemt dat je er daardoor snel uit ligt. Zelfs als je rijk bent is het licht opnemen van de EL raar. Als (top) club kan je daar zo 2 a 3 miljoen aan verdienen.....en meer. Dat is niet niks. Een PSV miste daardoor vorig jaar minimaal 1 miljoen. Het is niet zo dat je dan direct miljoenen krijgt zoals bij de CL alleen al omdat je meedoet. Je moet je best doen en ver komen, maar we moeten niet doen alsof het niet loont!

Ik zie dat meer dan 70% denkt dat het mogelijk is, maar ondanks dat het me heel erg blij zou maken ben ik bang dat er geen enkele Nederlandse club ooit nog in een Europa überhaupt een halve finale plek gaat halen.
De begrotingen zeggen natuurlijk niet alles maar de verschillen zijn zo groot dat het wel bepalend is.
Natuurlijk zijn er wel voorbeelden te bedenken dat clubs met een klein budget voorgekomen zijn maar dat gebeurt zeer zelden.

19 september 2014 om 11:13

Onzin. Begin jaren 90 zei men dat ook.

19 september 2014 om 11:52

Ooit zal er weer een leeftijdsrestrictie moeten komen voor buitenlandse transfers. Het enige redmiddel voor het voetbal!

19 september 2014 om 12:53

Wat een bullshit. Vorig jaar stond de nr 8 van Nederland in de kwartfinale, één wedstrijdje verwijderd dus van die halve finale. Zet daar de landskampioen neer tegen een Benfica, of een club als PSV die eens de boel serieus neemt, en je hebt zo een halve finaleplek. Toch typisch dat mensen in een week dat Ajax tegen de absolute top van Europa kans maakt op een overwinning (na een slechte eerste helft, ja) tot zulke uitspraken kunnen komen.

Nou, ik vind de competitie toch wel belangrijker. Heb het inmiddels wel gezien met die Europa League, zie PSV na zoveel jaar afwezigheid wel graag weer eens in de Champions League. Dan zit het stadion ten minste vol en heb je wat aansprekende tegenstanders.

19 september 2014 om 12:44

Wil je 10-0 verliezen?

19 september 2014 om 12:51

Na de winter zit het stadion tegen clubs in EL ook vol mag ik hopen. Het niveau tegenstanders na de winter in de EL is ongeveer even hoog als het niveau tegenstanders in CL (voorronde) vóór de winterstop.

19 september 2014 om 13:34

Beetje dom om door minachting tegenover 'kleinere' (vooral armere) clubs een flinke duit te missen, of niet soms?

19 september 2014 om 13:56

PSV heeft de punten wel nodig en Nederland helemaal. Als PSV het bijvoorbeeld dit jaar tot de halve finale weet te komen als ze hun team bij elkaar houden. Dan komen ze misschien in pot 2 bij de CL loting. Zo moet je het ook zien.

19 september 2014 om 14:49

Als je in de CL wil spelen moet je ook je best doen in de El; dat vergroot alleen maar je kansen. Hoe slechter je het doet dan is het op een gegeven moment een utopie om in de CL te komen omdat je niet door de voorrondes komt.

19 september 2014 om 16:06

Valt wel mee. Dat hele gebeuren is behoorlijk overtrokken. Wanneer we een paar plaatsen zakken hebben we geen directe deelname meer aan de CL, maar zijn de tegenstanders vele malen minder dan AC Milan of Arsenal. Dat is best te doen. Uiteindelijk komt er toch geen Nederlandse club meer door de groepsfase.

Ze moeten er ook vol voor gaan .het zal om de 2e plek gaan tussen de grieken en psv denk ik.
Wat dat aan gaat is het gunstig dat die grieken gisteren thuis ook verloren hebben.
Proberen een puntje te halen in Moskou maar ik denk dat die ploeg te sterk zal zijn voor psv.

19 september 2014 om 13:54

Als Depay gisteren had meegedaan en je had even wat meer geluk (goal niet afgekeurd enzo) dan had je gewoon met 6-0 gewonnen.
Had Estoril niet zo zwak verwacht. Maar nu zie je dat Portugal drie aardige topclubs heeft die in CL mee kunnen, maar daaronder is het heel zwak en als je al dat stadion zag van Rio Ave gisteren.
Leek wel een Jupiler League onderkomen van Helmond Sport ofzo met alle respect.

Jammer dat Depay er zolang uit is, anders had ik PSV minimaal 1 punt of 3 punten zien pakken in Moskou.
Als je er in geloofd net als Ajax tegen PSG kun je daar gewoon winnen.

19 september 2014 om 14:40

Ik hoop dat "we" alle drie genoeg punten gaan halen in europa .De nood wordt hoog zo langzamerhand.

Voorrondes cl overleefd al bijna geen enkele nederlandse club meer maar dan kom je wel in een iets gemakkelijkere positie uit in de el.
Al die voorrondes is gewoon k.. met peren .
Je moet veel te vroeg beginnen en als je pech hebt tref je nog een klote tegenstander ook.
Het besef dat we afgedaald zijn naar een bedenkelijk niveau is bij eenieder wel duidelijk mag ik aannemen dus dan maar het beste er van maken.

Dat lieten ze gisteren ook eindelijk zien. Stond eindelijk het best mogelijke opstelling. Ze voetbalde goed in de eerste fase van de wedstrijd. Met een beetje geluk stond PSV natuurlijk voor rust al met 4-0 voor.
Die goal van Wijnaldum was nog eens zwaar onterecht afgekeurd.
Grote blunder van die grensrechter. Maar de 3 punten zijn er en dat is het belangrijkste.
Tegen Dynamo Moskou gaan ze het alles krijgen. Maar ik denk dat PSV wel een goede kans maakt. Als je daar een punt pakt ben je al bijna zo goed als door. Want zie PSV van die Grieken winnen en ik zie die Portugezen niet van Moskou winnen.

Dat hoort ook zo el is net zo belangerijk als de eredivisie vind het onzin dat sommige clubs het niet serieuz nemen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren