Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

A1 van Ajax maakt in 'jeugd-Champions League' gehakt van PSG

Laatste update:

Ajax speelde woensdag een sterke tweede helft tegen Paris Saint-Germain, maar scoorde slechts eenmaal en moest daardoor genoegen nemen met een gelijkspel in de eerste speelronde van de Champions League. In de UEFA Youth League deed de A1 van Ajax het donderdag een stuk beter tegen Paris Saint-Germain A1, dat in Amsterdam met liefst 6-1 werd verslagen.

Ajax was een forse maat te groot voor de leeftijdsgenoten uit Frankrijk en scoorde via Donny van de Beek (3x), Adham El Idrissi (2x) en aanvoerder Jaïro Riedewald. Namens PSG was Yohann Demoncy trefzeker, maar zijn doelpunt viel een ruim kwartier voor tijd, toen Ajax al met 5-0 voorstond en de wedstrijd dus al gespeeld was.

In de UEFA Youth League spelen de A-junioren dezelfde wedstrijden als de eerste elftallen in de Champions League. De eerstvolgende wedstrijd van Ajax A1 is over twee weken dus tegen APOEL Nicosia, dat woensdag met 3-0 verloor van Barcelona.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Grappig dat het zo gedaan is. Het is wel grappig om te zien dat de Nederlandse jeugd vaak beter is dan de jeugd van de topclubs. Wanneer Nederlandse clubs ook beschikking hadden over genoeg geld kon er nog een keer een europese prijs gepakt worden. Voor alsng blijft Feyenoord de laatste club die een Europese prijs wist te winnen en dat zal ook wel zo blijven met het geld wat grote clubs hebben.

18 september 2014 om 17:50

Zal het bestuur van PSG niet van wakker liggen.

Als ze geen fatsoenlijke jeugdspelers hebben om door te stromen kopen ze toch gewoon een heel nieuw elftal voor gemiddeld 30 miljoen per speler.

18 september 2014 om 17:53

Je weet toch dat je eigen jeugd nodig hebt voor de inschrijvingen van de Champions League? Denk niet dat ze het heel leuk vinden als ze allemaal dramatische spelers moeten inschrijven.

18 september 2014 om 17:54

Die kopen nu gewoon de complete a1 van ajax

18 september 2014 om 18:08

Wel nee,.. de definitie van "jeugdspeler" is soepel genoeg om met gekochte talenten aan alle eisen te voldoen. De "echte" eigen jeugd is bijzaak. Dat geldt in zekere zin natuurlijk ook voor clubs als Ajax, Feyenoord en Psv... die kopen ook talenten voor hun jeugdopleidingen.

18 september 2014 om 17:58

Zegt veel over het verschil in beleid tussen beiden clubs. Of liever gezegd het ontbreken eraan bij PSG

18 september 2014 om 18:09

Vind ik weer wat ver gaan, een ander beleid is niet direct hetzelfde als geen beleid. Alle ballen op Zlatan is ook een visie

18 september 2014 om 18:20

PSG heeft dan wel een koopbereidheid, maar de aankopen vind ik eigenlijk wel bij een visie ofzo passen. Versterken zich gewoon op elke linie jaarlijks.

18 september 2014 om 18:28

Ik ben niet gecharmeerd van het beleid van Psg, maar ze voeren weldegelijk een sterk beleid. Parijse collega van mij heeft mij uitgelegd hoe ze nu jaar in jaar uit bezig zijn en dat is best indrukwekkend. De resultaten spreken voor zich! Met veel geld en gerichte aankopen kan je gewoon een goed team neerzetten, Parijs gaat er nu als stad ook achter staan, iets wat hiervoor ook niet gebeurde.

18 september 2014 om 18:35

@Josephius

Onzin. PSG heeft nooit een sterke jeugd gehad maar dat ze überhaupt meedoen geeft al aan dat ze er wel mee bezig zijn. Natuurlijk is de jeugd van Ajax nog een stuk sterker maar dat gat zal zeker over 10 jaar vrij kleij zijn.

Vroeger moest ik bijvoorbeeld nooit tegen Chelsea in de jeugd omdat het zwakke elftallen waren terwijl Chelsea nu een van de sterkste jeugdopleindingen van Europa heeft. Clubs als Ajax hebben gewoon altijd veel meer geld en tijd er in gestoken omdat ze wel moesten.

Maar elke club heeft liever een 1str elftal vol jeugdspelers lopen.

Verschil met deze clubs is dat het vooral kwaliteit moet zijn terwijl bij Ajax of Feyenoord ook kwantiteit is om het elftal op te vullen.

AC Milan is op het moment ook zeker niet de sterkste jeugdopkeinding van Italië.

Maar ik denk dat Ajax wel 2 hele elftallen zou inruilen voor Hachim Mastour.

18 september 2014 om 18:43

dat ze meedoen heeft er alleen mee te maken dat alle jeugd teams in de jeugd-champions league dezelfde zijn als die van de gewone CL teams. Onzin regel natuurlijk maar zo gaat dat nu eenmaal. Zo krijg je niet de beste jeugdteams helaas.

18 september 2014 om 19:06

Mastour is goed maar Cerny, van de Beek, Muric, Dekker, en met name Nouri zal ik never nooit inruilen voor deze speler.

Nouri heeft de x factor, de iniesta van Ajax.

18 september 2014 om 22:20

Ja en mastour is de messi van milan hij is veel beter dan nouri op moment veel beter dan al die spelers die jij opnoemt

19 september 2014 om 01:12

Anelka en Sakho enige noemenswaardige spelers uit hun jeugd?

Leuk voor die jonge gasten om tegen Europese tegenstanders te spelen, zegt verder weinig over de toekomst want de beste speler worden toch weggekocht en PSG koopt wel eerste selectie spelers.

Wanneer de buitenwereld dat het eerste gehakt maakt van Ajax, doet de A1 het tegenovergestelde ha ha

18 september 2014 om 17:49

*verwacht

Tja PSG koopt alleen, doorstroom van eigen jeugd zie je zelden?

18 september 2014 om 19:23

Sterker, schijnt dat hun hele A1 ook gekocht is..

Barcelona heeft met 1-0 gewonnen, niet met 3 -0.

18 september 2014 om 17:51

het gaat hier om de youth league he niet om de champions league.

18 september 2014 om 17:51

Ja, maar dit gaat over de Youth League.

19 september 2014 om 16:59

Oeps, te snel gelezen!

19 september 2014 om 17:29

Maakt niet uit. Daar zijn wij mensen voor om anderen, indien nodig, te verbeteren.

18 september 2014 om 17:52

De jeugd heeft wel met 3-0 gewonnen.

18 september 2014 om 17:53

probeer je grappig te zijn.
Of moet ik jou ff aanraden om het artikel nog een keer te lezen?
back to basic dude, zorgvuldig en begrijpend lezen! dan pas reageren!

19 september 2014 om 17:00

Haha wist niet dat je kwaad werd als een ander een foutje maakt.. Denk aan je bloeddruk!

19 september 2014 om 17:25

gozer is gewoon een kwestie van duidelijk lezen.
Op school had het je een punt gekost xd.
Ben niet boos hoor en met me bloeddruk is het prima.
Misschien dat jij mankementen hebt aangezien begrijpend lezen al lastig is.
Gebeurt gewoon te vaak het reageren dat totale onzin is en dat is niet persoonlijk na jou gericht.

18 september 2014 om 17:54

goed lezen is moeilijk he , gaat over het jeugd elftal van Apoel

18 september 2014 om 18:06

Jeugdwedstrijd was 3-0 en dus de wedstrijd van Barcelona 1 niet

Nu ben ik vast heel dom, maar hoe gaat dit in de ronde('s) hierna? Dezelfde tegenstanders als het 1e team, of gaat de poule winnaar door?

18 september 2014 om 17:51

gewoon loten wordt het.

18 september 2014 om 17:54

Je bent niet dom,

er wordt gewoon geloot.
Dus mocht Ajax de volgende ronde halen kunnen ze bijvoorbeeld Real Madrid tegenkomen, terwijl Real in de Champions League tegen Shakthar Donetsk kan loten.

Ik denk dat dit zo werkt.
Correct me if I am wrong.

18 september 2014 om 18:04

Klopt inderdaad.

18 september 2014 om 17:54

Na de groepfase is hier een aparte loting voor

18 september 2014 om 17:59

Jese R.

Dat zou niet mogelijk zijn, want niet dezelfde teams gaan telkens door. Dus het kan zijn dat Barca en Psg doorgaan in de CL en bij de jeugd zal het dan Barca en Ajax kunnen zijn.

18 september 2014 om 18:06

in theorie is het wel mogelijk dus wat praat je

18 september 2014 om 22:19

Vandaar ook mijn vraag, ik vond het al zo raar dat ze dezelfde wedstrijden spelen, maar dat is dus alleen in de poule..

18 september 2014 om 18:50

Nee als ajax A1 doorgaat dan gaat het eerste ook door... Natuurlijk gaan gewoon de nrs 1 en 2 gewoon door bij de jeugd en niet hetzelfde als het 1e elftal.

18 september 2014 om 22:18

Als je goed leest staat er dat de A1 dezelfde wedstrijden als het 1e speelt, en niet andersom. Vandaar mijn vraag.

Ja dan zie je toch echt verschil tussen het echte Ajax en Psg. De enige reden dat ze mee kunnen doen in Europa komt doordat ze bakken met geld uitgeven om nieuwe spelers te kopen maar hun jeugdopleiding stelt helemaal niets voor.

Hahaha,

Dit is wel erg hoor.
Is maar weer is het bewijs dat geld alleen helpt bij het 1ste elftal bij zulke clubs.
En dat het qua jeugd helemaal niks is.
Persoonlijk vind ik het jammer dat Feyenoord er niet aan mee wilt doen.
Maar complimenten voor ajax want ze laten echt wat zien.
Vindt het zelfs prachtig om te lezen dat ongeacht ajax psv of feyenoord zo jeugdploegie helemaal afslacht.
Dan kan de Eredivisie niet van een hoogniveau zijn.
Alle topclubs in Europa mogen wensen dat ze een jeugdopleiding hadden als in Nederland.
WIJ IN Nederland Leiden HET Best OP! Simple IS That

18 september 2014 om 17:52

feyenoord heeft het recht niet om te weigeren, dat deden ze bij de nextgen maar dat gaat al 2 jaar niet meer door nu de uefa zelf een toernooi organiseert. had feyenoord in de cl gezeten zouden ze ook aan de youth league meedoen, verplicht.

18 september 2014 om 17:56

Feyenoord heeft wel het recht om te weigeren.
En ze zijn niet verplicht om mee te doen zo ook PSV niet.
Het klopt dat je in aanmerking komt als je in de CL uitkomt.
maar je mag weigeren!

18 september 2014 om 18:34

Ajax doet Next-Gen en Youth League toch? En Feyenoord niks of hoe zit dat ^^?

18 september 2014 om 19:33

@ flasher, nee dat was het plan vorig jaar, de A1 mini CL en de A2 de nextgen, de nextgen ging echter niet door wegens gebrek aan sponsoren (omdat de uefa de mini CL opzette).

@ Che, Feyenoord heeft niet te weigeren, anders klopt de indeleing vd mini CL niet meer omdat die gelijk is aan de indeling vd CL. Feyenoord kon de nextgen wel weigeren omdat die niet gelieerd is aan een ander toernooi en zij een eigen loting hadden. Als Feyenoord de CL voorrondes waren doorgekomen had de A1 ook met de mini CL meegedaan. Anders krijgen ze echt problemen met de uefa..

18 september 2014 om 17:56

onzin, geld helpt ook bij de jeugd, echter komt daar ook de factor tijd bij.

Als je maar voldoende in de jeugdopleiding/jeugdtrainers investeert (geld) worden alle jeugdelftallen vanzelf beter. Dit kost vaak wel wat lichtingen omdat het een lange termijn investering is.

En je laatste wil ik wel eens bewijzen voor zien. Onder opleiden versta ik niet alles zo jong mogelijk in de basis van het 1e gooien en kijken wat het wordt, onder opleiden versta ik het beter maken van mensen. Het gaat dan ook niet om de wet van de grote getallen, maar gewoon kijken welk percentage van alle jeugdspelers van een club uiteindelijk op een bepaald niveau in het profvoetbal terecht komt. Dan meet je 'opleiden'.

18 september 2014 om 18:04

Idd ja geld helpt ook bij de jeugd.
tot een zekere hoogte vriend.
Opleiden is kwaliteit qua trainers en visie etc.
geld maakt het makkelijker qua faciliteiten en mogelijkheden.
Je kan wel geld steken in de jeugd maar is geen garantie voor succes.
Het heeft voornamelijk ook met beleid te maken.
Is feyenoord met of zonder geld opgekrabbeld.
geld zorgt dat feyenoord stabiel blijft en meer mogelijkheden kan veroorloven.

Onder bewijs zien.
laatst was er al een artikel dat ajax op nummer 1 stond qua opgeleide spelers en dat de meeste vanuit ajax echt werkelijk de top hebben bereikt.
Waarom worden er zoveel spelers weg geplukt bij zowel ajax feyenoord psv vanuit de jeugd dan.
en waarom redden zij het niet? kwaliteit te kort Mwa misschien.
maar merendeels door die geld wat jij opnoemt er eerder een nieuwe speler van 50 mil wordt gehaald dan een speler van 17 te laten debuteren.
waar het hier in NL volop gebeurd.
Wij hebben zoveel minder geld dan die andere clubs maar doen het zoveel malen beter

18 september 2014 om 18:16

lees je wel wat je typt? Je begint over kwaliteit van een jeugdopleiding en wilt dat aantonen met de financiele problemen van Feyenoord en garanties tot succes?

Garanties tot succes heb je nooit, niet met een jeugdopleiding en niet door gearriveerde spelers te kopen. De enige garantie die je hebt is dat een gearriveerde speler op korte termijn in je eerste elftal kan spelen en een jeugdspeler op de lange termijn. Ik vermoed (als understatement) dat er op de lange termijn veel meer kinken in de kabel kan komen dan op korte termijn.

Dat spelers van ajax (dus niet Nederland) de absolute top haalt is leuk en knap van ajax. Ajax investeert (geld dus) ook al decennia in de jeugdopleiding. Echter komen ook heel veel spelers die ooit in de jeugdopleiding van ajax hebben gezeten te kort voor de absolute top, laat staan subtop, Nederlandse top of zelfs prof voetbal. Ajax kon hen blijkbaar niets bijbrengen.

Als ik de top bekijk zijn er ook zoveel spelers die niet via Nederland de top bereikten. Veel meer zelfs dan die het wel via Nederland hebben gedaan. Is voor mij een teken dat er in veel meer landen opgeleid kan worden. Frankrijk en Spanje bijvoorbeeld, of momenteel duitsland. Heb ik het nog niet eens over brazilie en argentinie.

18 september 2014 om 19:22

soms zijn dingen inderdaad moeilijk te begrijpen.
maar ik neem het je niet kwalijk.
Damn..

18 september 2014 om 19:43

teken van zwakte Fr1908, teken van zwakte...

18 september 2014 om 19:23

Ja en dan zijn er hier nog heel wat figuren die zeggen dat de jeugdopleiding in Engeland beter is. Zelfs bij Real is de opleiding niet zo goed als bij Feyenoord en Ajax.

Lekker begin hoor!

Is er een Ajacied die kan aangeven hoeveel jeugdspelers er in de A1 van Ajax rondlopen die de potentie hebben de hoofdmacht te bereiken? En welke namen zijn dat?

Thanks

18 september 2014 om 17:55

Riedewald, Van Beek, Nouri, Muric en Cerny zullen bijna zeker wel doorbreken.

18 september 2014 om 18:00

En Bay zou ik ook niet afschrijven, een andere middenvelder , vrij lastige naam, zie ik ook wel bij Ajax1 uitkomen.

18 september 2014 om 19:16

+ Dekker.

Riedewald is goed maar niet zo talentvol als deze 5 gasten ondanks dat hij 1ste elftal ervaring heeft., Dekker, Nouri, Cerny, Muric en van de Beek. Alle 5 zouden ze beter zijn als wie dan ook die rondloopt bij Jong ajax.

Als ze deze gasten in Jong Ajax zetten worden ze kampioen!

Cerny speelt als 16 jarige zo goed dat het ongekend is waar zijn mogelijkheden liggen

Muric 18 jaar een stap verder als Cerny maar dit kan Cerny goed maken in die 2 jaar tijd, bloed snel, super technisch evanals Cerny (vrij identieke spelers)

Nouri, 17 mitst body maar alles lijkt zo makkelijk bij hem, ongekende klasse qua overzicht en techniek.

van de Beek, werkt hard, speelt een beetje voor de verdediging en strooit met pasjes.. ook bij hem lijkt het allemaal vanzelf te gaan.

Dekker, mits talentvol maar is echt heeeeel goed de rest is gewoon potentiele wereldtop

Super lichting, vorig jaar was een drama lichting deze lichting is zoooo goed.. Ajax bestuur heeft het alleen maar over deze gasten..

echte top!!

18 september 2014 om 19:39

@ wolterx, jij bedoelt Aschraf El Mahdioui..

18 september 2014 om 17:55

Cerny, nouri, dekker, van de beek, bay, walian miss,

18 september 2014 om 18:00

Groothuizen; Lartey, Mirani, Riedewald, Savastano; Van de Beek, El Mahdioui, Nouri; Muric, El Idrissi, Cerny

Dit was de begin opstelling;
Riedewald heeft aantal x bij selectie gezeten, Nouri is een talent, Muric verwacht men veel van, Cerny ook. Maar ik volg de jeugd niet zo dat ik elke speler ken en weet of het iets wordt, en daarbij is het nog de vraag hoe ze zich ontwikkelen natuurlijk

18 september 2014 om 18:00

ik zie 3 namelijk Nouri, van de Beek en Cerny die gaan zeker halen El idrissi heeft veel gif maar ik twijfel of die wel gaat halen

18 september 2014 om 18:09

Ok bedankt allemaal.
Dus als het even meezit praten we over minstens 5 potentiële basiskrachten.

Riedewald heeft zich tegen mijn clubje al laten zien inderdaad door 2x te scoren.

Dat ziet er dus goed uit.
Met hopelijk een paar gerichte aankopen straks moet men toch verder kunnen komen in de CL.

18 september 2014 om 18:13

Ik zie Groothuizen de keeper wel potentie hebben om uiteindelijk door te stromen, maar dat zal afhankelijk zijn van wat er voor hem blijft staan. Achterin zie ik Mirani wel een kansje maken en Riedewald is al deels aangesloten bij het eerste. Van de Beek en Nouri zijn de grootste talenten op het middenveld en vooral Nouri is technisch echt een pareltje. Verder speelde Muric mee, die op korte termijn toch al richting de hoofdmacht moet gaan. Linksbuiten staat Cerny, wat ik persoonlijk een geweldige voetballer vind, maar nog wel flink stappen moet maken. Van de spits El Idrissi durf ik het eigenlijk niet te zeggen, daar kan het 2 kanten mee op en Ajax heeft het de laatste jaren niet zo geweldig gedaan met het opleiden van spitsen.

Bij de invallers zaten ook een aantal leuke spelers. Bay zie ik wel doorgroeien en zo ook Dekker. Sno wordt af en toe wel getipt als toekomstig speler van Ajax 1, maar ik zie dat nog niet gebeuren. De concurrentie is echter voor alle posities vrij sterk, dus de spelers moeten het beste van zichzelf laten zien en dat kan het algemene niveau alleen ten goede komen.

Er waren nog een aantal spelers, die niet meededen, die ik wel kansen toedicht om in de hoofdmacht te komen. Leyder, Karlsson, Vissers, Efmorfidis en Walian zijn spelers die ik wel zie groeien richting het niveau. Alles is echter afhankelijk van de concurrentie (aangezien er al meerdere spelers op dezelfde plekken spelen) op hun plek, de ontwikkeling van de spelers en of er plaats is in de selectie. Als er op hun positie geen plek is in de selectie, dan is er een kans dat die jongens te lang stil staan en uiteindelijk nooit meer doorgroeien, iets wat in het verleden regelmatig gebeurd is met jongens die op de deur klopten, maar niet de kans kregen.

19 september 2014 om 05:39

Koempel,

Ze hebben allemaal potentie om voor de hoofdmacht uit te komen. Het is is immers de A1 van Ajax. Echter talent is niet het enige wat zo'n speler moet beschikken. Om uiteindelijk de hoofdmacht te bereiken moet je wel het één en ander werk verrichten.

Toch heeft PSG een behoorlijk sterke jeugdopleiding. Echter wordt er tegenwoordig liever gekocht.

19 september 2014 om 16:58

Hier zie je tenminste nog wie echt de sterkste zijn zonder geld. Op dat gebied is Ajax nog steeds en altijd een Europese topclub geweest! Tegen Apoel word het 0-10 denk van de jeugd

Donny van Beek, de maestro van de A1.
Wat een talent loopt daar rond zeg!!
Nouri, Cerny, Muric en Riedewald pure toplanten. Belooft echt enorm veel voor de toekomst met de basis die er nu al staat.

18 september 2014 om 19:17

top talent daar onder valen Neymar, Pogba en Varane. Dit zijn hele goede spelers maar niet uniek in hun competitie PSV en Feyenoord zijn gelijkwaardig.

In de het basis elftal van de A1 vandaag, zaten denk ik 4/5 potentiële 1e team spelers, nouri, vd beek, cerny, muric, el idrissi, el mahdouidi

Nu moet je als Ajax zijnde oppassen dat PSG niet al die jeugdspelers wegkoopt.

18 september 2014 om 19:38

Ja ging ook al door mijn gedachte maar aan de andere kant kunnen die gasten van Ajax nu wel zien dat je daar niets hebt te zoeken en dat je er niet beter gaat worden.

18 september 2014 om 19:46

Gelukkig ken ik een aantal van die jongens en de jongens met een contract (nouri, vd Beek, El Mahdioui, Dekker en Walian) zijn echte Ajacieden die met alle geweld eerst bij hún Ajax willen slagen en de meeste van hen hebben wel grotere clubs dan PSG afgewezen. Dus ik maak me niet zo druk om, die blijven wel.

Tsja dat is allesbehalve een verrassing. Ik heb de A1 Europees wel vaker tegenstanders zien vernederen. Helaas telt dat over een paar jaar niet meer maar het belooft wat voor de toekomst en toont andermaal aan dat Ajax een prima opleiding heeft. De jeugd van PSG is niet meer wat het ooit was gezien de geringe kans op doorbreken in het eerste elftal.

18 september 2014 om 18:20

De jeugdopleiding van PSG is nooit een sterke geweest.

18 september 2014 om 18:31

De jeugdopleiding van PSG is zeker wel een goede, enkel lopen er mensen rond die vrij weinig met de jeugdspelers doen.
Spelers als Areola, Coman, Ongenda, Rabiot en Maignan zijn alle uitstekende spelers die kortstondig zijn doorgebroken, enkel krijgen vele van hen niet voldoende kans.
Een jongen als Brahimi die gisteren 3 maal scoorde voor Porto speelde ook gewoon in de opleiding van PSG, echter is hij weggestuurd.

18 september 2014 om 22:14

Vroeger braken er in ieder geval nog spelers door in het eerste, al was de club geen hoogvlieger lagen er wel mogelijkheden voor een jeugdspeler om in het eerste te komen. Nu verkopen ze elke speler of talenten vertrekken (naar bijv Juve) omdat er geen perspectief op speeltijd is. Sakho is geloof ik de laatste speler die het eerste gehaald heeft.

Reactie op Koempel, op de verkeerde plek gekomen. Mag verwijderd worden.

Dit was echt puur genieten. Ik hoop dat die jongens ook als ze straks met een groot aantal in Ajax 1 spelen zo durven en kunnen(al twijfel ik daar niet zo over) voetballen. Leuk die prijzen, maar het is nu tijd om weer fatsoenlijk, aanvallend en gedurfd voetbal te spelen. Zoveel steekpasses gezien, mooie aanvallen via de vleugels en goed drukzetten. Jammer dat dit bij Ajax 1 zo weinig te zien is. De A1 laat in zulke wedstrijden zien waar Ajax voor moet staan. De toekomst, ook wat betreft het spel, ziet er met deze lichting goed uit.

Ik vind het jammer dat de opzet zo gedaan is. Nu krijgen jeugdteams die er dus niks van kunnen de kans om bij de beste opleidingen van Europa te spelen. Het lijkt me veel verstandiger om net zoals bij de Next Gen de beste jeugdopleidingen tegen elkaar te laten spelen. Het heet ook niet voor niks de Champions League.

18 september 2014 om 18:24

Ja maar dan moeten ze dus coëfficiënten systeem kopiëren naar de jeugdcompetities in Europa. Maar heeft elk land zo'n competitie? Ik weet niet. Idee was volgens mij meer media aandacht op deze manier. Ik had de wedstrijden om 18.00 gepland en dan kun je combi tickets kopen.

18 september 2014 om 18:33

Nou die media-aandacht hebben ze alsnog niet, want anders had ik wel geweten dat de jeugd van Ajax moest spelen. PSV en Ajax jeugd vind ik nog wel leuk om te volgen.

Weer een sterke lichting dit zoals die A1 die destijds de finale van de Next Gen series haalde. Ik verwacht dat Nouri, Van de Beek, Czerny, Muric en Riedewald zeker kunnen doorbreken in het 1e elftal.
Met name Nouri is een heerlijk lefgozertje, die eigenlijk alleen fysiek wat moet groeien.

Dit is gewoon een hele slechte generatie. Vorig jaar hadden we Ongenda, Coman, Maignan, Doumbia en Kimpembe die in deze lichting speelden. Als Laurent Blanc slim met de jeugd was omgegaan waren dit allemaal spelers geweest voor het eerste elftal.
Uit de huidige lichting zullen alleen Pereira de Sa, Augustin en Demoncy aanspraak maken op het eerste elftal.
Ook heeft Ajax een gigantisch talentvolle lichting. Riedewald, Muric, Nouri, Cerny, Van Beek en eventueel Walian zijn allemaal toekomstige eerste elftal spelers.

18 september 2014 om 19:55

Enige die nog íets klaarspeelde bij PSG was die Pereira de Sa, de rest was echt matig. Wel waren ze allemaal groot en sterk, ze leken wel 22 ipv u19.. Voetballend stelde het echter niet geweldig veel voor..

Vraagje voor jou, was deze ploeg vorig seizoen kampioen? Ik zag dat ze op het moment 6 punten uit 3 wedstrijden hebben, maar na 3 wedstrijden kun je niet bepalen hoe sterk ze zijn in eigen land. Ook helpt het niet dat ze 4 regionale competities op dat niveau hebben.

18 september 2014 om 20:46

PSG U-19(A1) werd vorig jaar 2e in de competitie met 1 puntje achterstand op Lille. Ook bereikte we de kwartfinale in de Youth League waar we werden uitgeschakeld door Real Madrid.
Momenteel zie ik Lille opnieuw als de grote kanshebber in de competitie, ze hebben opnieuw een prima lichting en wonnen dit weekend nog met 1-8 bij middenmoter Quevilly.

Er is echter wel een verschil tussen PSG 2 die op het 4e niveau spelen en PSG U-19, ze spelen in verschillende competities.

Weet iemand of hier ook prijzengeld aan verbonden is? Dat lijkt mij toch een mooie extra stimulans om een goede jeugdopleiding te creëren.

Voetbalzone, ik zou het echt waarderen als jullie ook eens uitslagen van andere jeugdploegen bij zetten.

Nu heb ik gekeken en zag dat alle Engelse jeugdploegen met duidelijke cijfers wonnen,

Liverpool U19 4-0 Ludogorets U19
Borussia Dortmund U19 0-2 Arsenal U19
Chelsea U19 4-1 Schalke U19
Bayern München U19 1-4 Manchester City U19

Mocht het zo doorgaan met goede wedstrijden van de Engelse ploegen dan ziet er naar uit dat jeugdopleidingen in Engeland flinkt aangepakt zijn en niveau omhoog hebben geschroefd.

On topic,

Mooie uitslag van de jonge Ajacieden. Verbaas me niet, want ze doen al jaren sinds de start van de Youth CL zeer uitstekend!

18 september 2014 om 19:11

Er spelen veel Butenlanders bij Chelsea, City en Arsenal Liverpool heeft vrij veel engelse jongens. De beste speelt bij Chelsea Solanke ik zag een prachtige goal voorbij komen gister

18 september 2014 om 19:19

Dan moet ik je helaas teleur stellen want bij de jeugd van Arsenal U19 tegen Dortmund U19 is de selectie helemaal Engels behalve Zelalem!

Verrassend hè? Voor mij ook, had gedacht dat er aardig buitenlandse talenten mee deden maar toch niet. En nu ben ik blij en hoop dat het jaren lange proces die Wenger heeft ingezet uiteindelijk de vruchten begint af te werpen

Hinds scoort twee keer, assists komen van Crowley en Willock.

18 september 2014 om 19:23

je stelt me niet teleur hoor het word tijd dat er meer engelse jeugd spelers in de Academy spelen. Hopelijk komt de FA met goede regels zoals dat je pas in -19 3 buitenlanders mag toevoegen aan je Academy.

18 september 2014 om 19:38

Bedoel je per jeugd elftal maximaal 3 buitenlanders mag hebben?

Vind wel een goed idee van je en daarnaast moet de FA de trainingsuren van de jonge talenten omhoog schroeven.

Als je de trainingsuren van de jonge talenten uit Engeland gaat vergelijken met Nederland, Duitsland en Spanje dan is het verschil heel groot. Er worden meer getraind in Nederland, Duitsland en Spanje bij de talenten, daarom stromen ze makkelijker door naar eerste elftal en blijven meestal makkelijk staan.

Ook zie je dat heel goed als je gaat vergelijken met nationale jeugdelftal van Engeland met Duitsland, dan zie je hoeveel er getraind wordt op positiespellen, dode spelmomenten, etc.. Zelfs de Britse trainers zijn ouderwets en beginnen langzamerhand mee met de tijd te gaan en daar zullen de jeugdopleidingen uiteindelijk veel profijt van krijgen.

Hoop dat Arsenal ooit veel Engelsen in de selectie zitten die allemaal uit jeugdopleiding kwamen.

18 september 2014 om 19:57

Valt wel mee hoor Thierry, Ajax eindigde vorig seizoen laatste in de pool met 1 winst, 4 verlies en 1 regelementair verlies (ajax weigerde op het bevroren veld in Milaan te spelen).

Ajax heeft dit jaar een ijzer sterke lichting in de A1 maar ze worden niet ongeslagen Kampioen want PSV en Feyenoord zijn gelijkwaardig. Het word een leuk seizoen in de A1 zelfs als je geen jeugd voetbal volgt zou ik toch de moeite nemen om te kijken.

Dit geeft toch ook wel het gelijk aan van de Boer en Overmars. Deze jongens samen met Fischer, El Ghazi, Kishna en Andersen moeten het gaan doen en geen dure overbodige aankopen zoals Suleymani in het verleden. Deze jongens zijn veel beter dan de aankopen die een PSV bijvoorbeeld doet maar dat zien de mensen niet. Over een paar jaar gaat Ajax echt weer kans maken om ver te komen met deze toplichting.

18 september 2014 om 19:49

zal je niet eerst eens afwachten wie daadwerkelijk het eredivisieniveau aankan? Jij weet vast wel hoeveel jeugdspelers gouden toekomsten voorgeschreven werden, terwijl ze er werkelijk waar niets van konden in de eredivisie

18 september 2014 om 20:56

Boesz, hoe graag ik het ook wil garandeer ik je nu al dat zelfs al zou dit A team volledig uitgroeien tot een top elftal dat wij er eigenlijk als fan nooit van zullen genieten. Of men pikt de talenten al uit de jeugdopleiding (kijk b.v naar Mink Peeters en andere) of ze vertrekken meteen na een goed seizoen in het eerste.

19 september 2014 om 19:20

Niet allemaal nee dat ben ik met jullie eens maar in tegenstelling tot Mensah en Peeters hebben de toppers van nu een contract. Dat is al een groot verschil. Daarbij hebben we jongens zoals Zivkovic die zelfs 5 jaar vast ligt.

Als iemand denkt dat men in Parijs/qatar hier van wakker ligt is hij erg naïef. Vraag me soms ook echt af waarom de rijke Bosman ploegen überhaupt een jeugdafdeling hebben? Als Ajacied vind ik het fijn dat we ze met 6-1 hebben verslagen, maar we weten toch wel dat het oliegeld uit Qatar je verder in Europa gaat brengen dan je eigen jeugd.

Ajax gaat in mijn ogen dit toermooi met 2 vingers in de neus winnen, vorig jaar een drama team nu de beste sinds vele en vele jaren..
Mocht Ajax de Finale halen dan zullen Zivkovic , Bazoer, Tete, Riedewald mogelijk nog mee gaan spelen.

Dit is het uithangbord van Ajax! als Ajax dit toernooi pakt dan denken vele grote talenten daar wil ik heen!.

Mooie overwinning, en wat een prachtige goal van van de Beek. Er wordt verder wel erg lacherig gedaan over de jeugdopleiding van Psg, maar die doet in ieder geval niet onder voor die van bijvoorbeeld AZ of Psv.

Hier kun je het verschil zien tussen de jeugd van Ajax en Paris. Bij Ajax heeft de jeugd iets om voor te strijden en dat is een plek in de hoofdmacht. Bij Paris heeft de jeugd dat niet, omdat Paris enorm veel geld heeft dat alleen maar gebruikt wordt om spelers te kopen. De jeugd wordt daar gewoon opzij gezet.

Mooi dat de jeugdspelers zien dat je voor het sportieve belang niet hoeft te hopen op een overstap naar een 'grote' club als PSG.
Ik ben benieuwd hoe de A1 het binnenkort tegen de jeugd van Barca zal doen. Vorig jaar viel dat tegen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren