Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer: 'Geniet van de sfeer en die opgestoken vingers'

Laatste update:

De wedstrijd tegen Paris Saint-Germain is nog maar net achter de rug, maar Frank de Boer heeft al vooruit gekeken naar de volgende kraker: de Klassieker tegen Feyenoord. Ajax gaat aankomende zondag op bezoek bij zijn aartsrivaal en wedstrijden in De Kuip brengen altijd een speciale sfeer met zich mee voor de landskampioen. De Boer denkt dat zijn selectie hier wel tegen bestand is.

/

Volgens de coach zal zijn groep zich niet gek laten maken. "Tegen mijn spelers zeg ik altijd dat ze van de sfeer moeten genieten", zei De Boer op de website van zijn werkgever. "Van die opgestoken vingers en van alles dat je krijgt toegewenst. Ik genoot daarvan als speler. Voor mij was het een extra stimulans." Van zijn spelers verwacht De Boer ook die onbevreesde instelling.

De oefenmeester heeft er in ieder geval zin in: "Zij zijn nog een beetje zoekende met het middenveld en de spitspositie. Wij zijn misschien wat stabieler, maar het blijven natuurlijk aparte wedstrijden", zei De Boer volgens Voetbal International. Hij kan in De Kuip geen beroep doen op Lasse Schöne, die tegen Paris Saint-Germain een liesblessure heeft opgelopen.

Denk je dat Ajax de Klassieker gaat winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geniet ervan, maar laat je er niet door gek maken. Veltman zei het vorig jaar direct na de wedstrijd al, dat hij die beweging na het juichen niet had moeten maken. Je mag en moet je juist opladen door wat je naar je hoofd krijgt, maar het moet niet je gedrag beïnvloeden, ik hoop dat dat gewoon goed gaat en het een leuke wedstrijd wordt op het veld.

18 september 2014 om 15:46

Heerlijk toch 50.000 mensen die je haten en dan kunnen winnen! Ik hoop dat Ajax de goede lijn van de tweede helft van gister kan doortrekken naar zondag!

18 september 2014 om 16:03

Idd ik ken geen eens een speler van feyenoord? Hahahah owka clasie eh
(Sarcastis)

18 september 2014 om 16:06

Sarcastis... owka!

18 september 2014 om 16:49

Leuk om te zien dat t legioen een andere ploeg zo gek kan maken en dat iedereen daar over praat

18 september 2014 om 17:01

Hij heeft het over opgestoken vingers. maar zondag zien we weer 50000 schuimbekken die de spelers de ergste ziektes toewensen, leuk man!

18 september 2014 om 17:12

Locol dat is in de arena zeker anders.......

18 september 2014 om 17:44

Gelukkig is het in de arena netjes. Daar zitten alleen maar nette mensen die potverdoerie roepen bij een achterstand. Vooral vak 410 zijn de vriendelijkste mensen...

19 september 2014 om 07:23

Hebben mensen nog n eigen mening met eigen onderbouwingen, of blijven we elkaar napraten? Feyenoord supporters zijn degene die voor de meeste sfeer zorgen, ja daar komen woorden, ziektes en vingers bij kijken. Als speler kan je daar ook van genieten, maar dat is bij ajax of iets niet anders. Ik zie t probleem niet als feyenoord dat ook doet

18 september 2014 om 17:16

Nou nou wat een beweging, alleen je hand bij je oor zetten dat is ook echt een erge beweging. Vind ik niet meer dan normaal als ze de hele wedstrijd op je k***en.

het resultaat zal veel afhangen of lasse schone mee zal doen..alles wat hij momenteel aanraakt veranderd in goud..

18 september 2014 om 15:30

Die speelt sowieso niet mee zondag, staat ook in de tekst.

18 september 2014 om 15:55

volgens mij valt daar nog geen zinnig woord over te zeggen

18 september 2014 om 16:33

Als De Boer zegt dat er 0% kans is dat hij speelt en er weken uit zal liggen, dan lijkt mij dat best duidelijke taal...

18 september 2014 om 17:22

We zullen zondag zien of hij speelt. Ik kan me goed voorstellen dat ze dit extra zeggen om de tegenstanders niet wijzer te maken dan ze al zijn. Heracles had ooit een zwaar geblesseerde Van den Bergh, daags voor de derby tegen Twente. Hij speelde ook gewoon mee hoor.

19 september 2014 om 00:18

wij kennen de voetballerij al langer waarschijnlijk..het zou me geeneens verbazen dat lasse schöne aan de aftrap verschijnt..

18 september 2014 om 15:37

Bij Ajax staan bijna altijd andere op als 'De speler' van dat moment niet meespeelt. Idem toen Suarez dir schorsing had gekregen, toen zouden we ook als een kaartenhuis in elkaar vallen. Zou me niet blind staren op Schone want Ajax heeft meer dan genoeg kealiteit in huis om dit klusje te klaren. En zeker in dit soort wedstrijden.

18 september 2014 om 15:43

Maar Suarez had toen ook een hele andere rol dan Schone?

18 september 2014 om 16:28

Ik heb het niet zozeer over de rol van de betreffende spelers. Ik doel erop dat er bij Ajax bijna altijd wel iemand op staat als de ander het laat afweten. Natuurlijk is Schone belangrijk en wil je die er altijd bij hebben maar we moeten niet doen alsof Ajax ineens niet meer zonder hem zou kunnen.

18 september 2014 om 17:05

Dat klopt inderdaad. in principe gebeurt dat al 4 jaar.
Wat me wel verbaasd is het verschil in de Eredivisie en in de CL.

Gister was de eerste helft niet goed hoewel je steeds de filosofie van Ajax ziet om te willen voetballen. Dat vind ik echt een heel sterk punt van de Amsterdammers. Zie daar de 2e helft met name door de inbreng van Zimling. PSG werd uitstekend onder druk gezet.

Hoewel een overwinning te veel was geweest had ik het Ajax wel gegund. Zo vond ik beide vrije trappen van Lasse echt super en die tweede had wel binnenkant paal erin gemogen hoor.

Dan weer terug naar de competitie waar ik vaak toch een heel ander Ajax zie.
Ze beginnen vaak alleraardigst en net zo vaak geven ze het uit handen.
Is dat dan toch gemakzucht omdat het maar de Eredivisie is?

18 september 2014 om 16:00

en na gisteren: Zimling.

dat ik dit ooit nog zou zeggen maar hij was echt de speler die ajax nodig had.

18 september 2014 om 16:47

Inderdaad, het meest recente voorbeeld. Nu maakt 1 zwaluw nog geen zomer maar bij Ajax is het al jaren zo dat er niet echt 1 sterkhouder is. En als die er wel is vangt een ander hem op wanneer die aan de kant staat. Net zoals bijna het hele elftal wel een goal kan meepikken. Dat is ook de kracht van Ajax, dat Ajax niet afhankelijk is van 1 of 2 spelers.

18 september 2014 om 17:14

Absoluut! Het draaide direct een stuk beter simpel door zijn dreiging voorwaarts.
Vooraf had ik er een hard hoofd in wat Ajax betreft. Toch weer sterkhouders weg en nauwelijks vervangers. Flink onderuit tegen PSV en dan komt PSG even op bezoek.

En dan vind ik het heel erg knap dat ze mij in zeer positieve zin verrast hebben.
Je ziet altijd de Ajax-opvatting van voetbal terug en dat kan zelfs de meest kapitaalkrachtige en beste clubs ter wereld in de problemen brengen.

Toch kan een makkelijk scorende spits bij Ajax het verschil zijn tussen een ronde verder komen of niet. Daarmee refereer ik terug aan de beslissende wedstrijd tegen Milan uit.
Die hadden ze echt moeten winnen daar. Net dat laatste zetje en daar mogen best een paar euro's tegenover staan van al die miljoenen.

18 september 2014 om 18:44

Nou ajax heeft een dag meer om te herstellen en we moeten ook nog een reis maken,niet dat ik me probeer in te dekken voor een nederlaag maar nieuw is het wel.

Denk dus niet of t echt afhangt van Schone wel hoe Feyenoord gaat spelen,wordt het met de geweldige Mathijsen,Immers en 3 aanvallers de k ik dat we klop krijgen,wordt t 442 met Manu en Kazim voorin kan t nog wel eens onze dag worden. Maw denk dat Rutten zijn beslissing bepalend is en niet Schone

Zonder Lasse geen overwinning ben ik bang.

18 september 2014 om 15:39

Ben wel benieuwd hoe lefgozertjes Kishna en El Ghazi het gaan doen tegen de zeer matig presterende backs van Feyenoord.

18 september 2014 om 15:41

Zeer matig presterende backs? Kongolo oké, dat is alles behalve een back. Maar Wilkshie speelt gewoon heel sterk bij Feyenoord. Doet verdedigend zijn werk prima en voegt daarnaast aanvallend veel toe. Wilkshire is geen Janmaat maar heeft wel een hele goede voorzet in huis.

18 september 2014 om 15:57

Wilkshire is de sterkste speler achterin, misschien wel de sterkste van alle Feyenoorders dit seizoen. Over Kongolo/nelom, de linksback kant ben ik het met je eens.

18 september 2014 om 15:57

En ik ben wederom erg benieuwd naar Zimling. Ik vertelde al eerder te denken dat hij écht van waarde kan zijn in deze Ajax-selectie en denk dat, na gisteren, nog meer. Ik weet dat één zwaluw nog geen zomer maakt maar stiekem toch wel erg enthousiast over deze aankoop..

18 september 2014 om 16:01

Hoop dat zimling in basis begint en dat de boer viergever linksback zet want boilesen is zo absurd slecht.

18 september 2014 om 16:09

Ja, dat hoop ik ook. Aan de ene kant vind ik niet dat je Boilesen nu kan en moet laten vallen. Die jongen wordt alleen maar beter door te spelen. Aan de andere kant is de maat een keer vol en is het misschien wel een goed leermoment om hem één of twee wedstrijden te laten banken..

18 september 2014 om 16:52

Daarnaast is Kishna mateloos uit vorm, dus zou niet weten waarvoor Feyenoord bang zou moeten zijn.

18 september 2014 om 17:09

Volgens mij beginnen El Ghazi en Andersen tegen Feyenoord op de flanken. Ben benieuwd wie de vrije trappen gaat nemen voor Ajax de komende wedstrijden. El Ghazi?

18 september 2014 om 17:18

Kishna heb ik nog geen goed beeld van.
El Ghazi vond ik opvallend gisteren. Hoewel de meeste acties mislukten is het lef en inzicht wat hij heeft prima. Vooral doorgaan daarmee.

En tegen mindere verdedigers gaat hij er makkelijk langs vermoed ik zo.

19 september 2014 om 08:31

Vinkel, hoe kom je erbij dat hij mateloos uit vorm is? Speelde afgelopen maandag sterk in de met 4-2 gewonnen wedstrijd tegen Sparta.

Pelle was de laatste jaren een groot gevaar tegen Ajax, daar heeft Ajax geen last meer van. Boetius is uit vorm, Schaken en Immers wordt niemand bang van. Enige gevaar komt wellicht van Manu en Toornstra?

Zelf scoren wordt voor Ajax een groter probleem, zeker zonder de creatieve Schone. Ik voorspel een saai gelijkspel.

18 september 2014 om 15:41

Gevaar kwam inderdaad van Pelle maar dat was gelijk ook ons nadeel. Kan me nog een klassieker herinneren toen Poulsen perfect in de weg stond. Wij konden de bal niet aan Pelle geven en wij hadden een probleem. Denk dat we nu wat minder voorspelbaar zijn.

18 september 2014 om 15:54

Hoe minder voorspelbaar? Te Vrede is eenzelfde type, waarmee nog steeds hetzelfde type voetbal wordt gespeeld, alleen 2 klassen minder. Op die manier wordt het moeilijker. Misschien als ze in 4-4-2 met Kazim en Manu beginnen, dat het onvoorspelbaar wordt.

18 september 2014 om 15:59

Ik gok dat wij tegen Ajax ook 4-4-2 gaan spelen. Denk ook Manu en Schaken in de spits. Denk dat we dan minder voorspelbaar zijn.

18 september 2014 om 15:45

Geen speld tussen je verhaal te krijgen. Ik verwacht ook een gelijkspel en anders degene die de eerste goal maakt als winnaar. Hopelijk wordt er in het eerste half uur gescoord en klapt de ploeg die achter staat er vol in om er nog een wedstrijd van te maken. Verder zal het vooral de lamme tegen de blinde zijn die spelen.

18 september 2014 om 16:03

///verder zal het vooral de lamme tegen de blinde zijn\\\

Jajaja en de Mickey Mouse competitie en ochochoch wat zijn we slecht.

Helemaal niks van dat alles. Er spelen twee jonge ploegen met veel talenten tegen elkaar. El Ghazzi, Toornstra, Andersen, Manu, Klaassen, Wilkshire en dan vergeet ik er vast nog een aantal, zijn allemaal leuke voetballers. Zo erg is het allemaal niet.

18 september 2014 om 16:35

Mijn vertrouwen in de Eredivisie heeft de afgelopen weken weer een gigantische deuk gekregen en dat komt door jou en mijn cluppie.

Twee weken geleden speelde Groningen tegen Ajax een fantastische pot in mijn ogen. Groningen speelde ver boven hun eigen doen en konden Ajax aftroeven op strijd, passie en een klein beetje geluk (al was de grootste kans van Ajax van onze Eric Botteghin, dus weet ik niet of dat geluk was). Een week later gaat Groningen gewoon hopeloos onderuit uit tegen Cambuur, heb ik geen vuur gezien en heb ik vanaf de aftrap geen seconde meer aan een overwinning gedacht. Dat was dan FC Groningen.

Vervolgens zie ik Ajax deze week (wedstrijd tegen Heracles daar even buiten gelaten) tegen PSG spelen en blijkt dat ze het gewoon toch wel weer kunnen. Nu had Ajax die strijd, passie en het kleine beetje geluk. Zonder die fout van Boilesen (vergelijkbaar met die van Botteghin) en met die 2e vrije trap van Schone was er misschien wel meer mogelijk geweest.

Waarom kunnen onze ploegen dit gewoon niet structureel opbrengen (laat dit op verschillende niveaus zijn, daar gaat het nu even niet om)? Waarom moest Ajax verliezen van Groningen, en waarom ging Groningen nou weer kansloos onderuit tegen Cambuur? Ik eis als Groningen supporter heus geen overwinning, maar dat gevoel van onmacht heeft gewoon te maken met de kwaliteiten, instelling en het geluk van onze spelers. Zo moet jij je ook gevoeld hebben toen Ajax onderuit ging in de Euroborg.

18 september 2014 om 16:48

@ypuh. Het antwoord daarop is de jonge leeftijd van alle Nederlandse ploegen. Jonge jongens zijn grillig en die kúnnen gewoon niet elke wedstrijd opbrengen om er 100% in te klappen. Zeker als de oudere jongens uit de ploeg ook maar 24 zijn. Het is niet voor niets dat Eredivisie-spelers altijd ondersteboven worden gelopen als ze een transfer maken naar de Premier League. Daar spelen de echte mannen.

18 september 2014 om 16:55

Dit gebeurt in alle competities. Kijk naar een topploeg als Man United en Real Madrid. Maar goed dat voetbal niet op papier bepaald wordt.

Ben benieuwd. Normaliter zou ik Ajax als favoriet noemen, maar als vanavond het 4-4-2 van Feyenoord goed uitpakt wordt het een heel ander verhaal. Een middeveld met El ahmadi, clasie, vilhena en toornstra lijkt mij een maatje groter dan dat van Ajax. Zeker als ze dan ook nog met 2 snelle jongens (manu en Schaken/bilal) gaan spelen.

Zoiets zou je ook moeten motiveren. Kijk naar Veltman vorig jaar. Die ging nog even doodleuk het publiek uitdagen na zijn doelpunt. Dat had in mijn ogen niet gehoeven, maar ze hebben geen moment angstig voetbal laten zien. Geniet van de heksenketel, helemaal als je de winnende maakt.

18 september 2014 om 15:38

Vorig jaar was Feyenoord toch de betere maar won Ajax uiteindelijk door een corner? Of zit ik met mn gedachte in een ander jaar?

18 september 2014 om 15:41

Feyenoord was voornamelijk de eerste helft erg goed en de tweede helft was ajax de bovenliggende partij. Feyenoord speelde de eerste helft erg sterk, omdat ze de speel-lijnen eruit haalde en via Pelle de snelle mensen zochten. In de tweede helft was ajax wel beter en uiteindelijk was de overwinning denk ik wel denk terecht.

18 september 2014 om 15:41

Waar zie jij mij zeggen dat Ajax beter was? Ze hebben zich niet laten intimideren. Geen angstig voetbal. Niet over zich heen laten lopen door de haat van het publiek.

Snap je..?

18 september 2014 om 15:47

Ik vraag het gewoon.

Snap je ..?

18 september 2014 om 15:55

Beetje vreemd, rbn. Je impliceert met je opmerking dat ik aangeef dat Ajax de betere ploeg was. Vandaar mijn vraag.

En dat begrijp je natuurlijk heel goed .

18 september 2014 om 15:59

Huh?
Volgens mij vraagt hij alleen of het de vorige editie was, of wellicht een eerdere.ik kan me ook niet elk wedstrijdverloop herinneren..

18 september 2014 om 16:06

Leuk jongens, je lekker van de domme houden. Erg flauw en onnodig. Ik geef aan dat Ajax zich niet liet intimideren. Ik zeg niks over wie er beter was. Mijn post ging puur om het feit dat ze zich niet gek lieten maken, ook al speelde ze in een stadion waarbij elke Ajaxspeler gehaat wordt. Ik hoop alleen maar dat dat ook zondag gaat gebeuren. Dat rbn plotseling met een vraag komt wie er beter was is totaal niet relevant. Hij zegt dit omdat hij blijkbaar denkt dat ik aangaf dat Ajax de betere ploeg in de Kuip was. Maar doe vooral alsof je neus bloed. Terug naar het onderwerp graag!

18 september 2014 om 16:28

Ga aub niet namens mij praten.

Ik vroeg het, zodat ik de juiste klassieker in mijn gedachte heb. Ik kan dan oordelen of Ajax onder de indruk van Het Legioen was of niet. Dat kon ik toch niet weten als de wedstrijd een paar jaar geleden was gespeeld en ik dacht dat het vorig jaar was? Nogmaals: vandaar mijn vraag.

Volgens mij was Ajax niet onder de indruk maar kan me wel herinneren dat er wat te halen viel en dat merkte wij (. Het Legioen) ook.

18 september 2014 om 16:36

Dan is het mijn fout, excuus. Ook naar Janssen. Ik pakte je reactie helemaal verkeerd op.

Ja, het was vorig seizoen. Kan me sowieso niet echt een Klassieker herinneren waarbij een van de ploegen werd weggespeeld omdat ze te angstig waren. Die heksenketels lijken de ploegen niet veel te doen.

Ik denk dat Ajax gaat winnen in Rotterdam. Die zijn natuurlijk moreel weer sterker geworden gisteren wat heel belangrijk is voorafgaand aan zo'n wedstrijd. Kan ook negatief werken, omdat ze zweverig gaan doen, maar daar behoed FdB ze wel op. Iemand FdB omruilen met Cocu?

18 september 2014 om 15:39

Hmmm Cocu ruilen met Rutte dan? Het wordt Ajax dit seizoen wederom makkelijk gemaakt met deze trainers bij de concurrentie...

19 september 2014 om 12:01

Nee, als ik Rutten zijn interviews zie, heb ik heel erg veel medelijden met alle Feyenoord fans. Fred is nog echt een Fredje soms. Hij maakt geen spelers beter en is een heel erg overschatte trainer/coach.

18 september 2014 om 15:41

Eerlijkepsvfan

Mwoah het blijven wedstrijden opzich, ik moet nog maar zien of we daar drie punten weghalen.

Haha wat dacht je van Cocu als middenveld trainer bij ons, en FdB behouden.

19 september 2014 om 12:03

Nee dat is geen eerlijke "ruil", maar ons probleem ligt in mijn ogen vaak op het middenveld, dus als Cocu nou zo'n goede middenveld trainer was, had hij het daar wel perfect neergezet...

19 september 2014 om 16:23

Eerlijkpsvfan

Nu je het zegt is het wel vreemd ja, vind het wel jammer. Heb echt van Cocu genoten als oud top middenvelder.

18 september 2014 om 15:53

Cocu omruilen, knettergek. Die held gaat het allemaal op de rails krijgen en dan komt alles helemaal goed met hem aan het roer.

18 september 2014 om 17:26

Ik denk het ook.
Ajax zal eerder minder presteren tegen een Groningen, Utrecht of NAC dan in de heksenketel in Rotterdam.

Daarnaast zie ik in Feyenoord en Fred Rutte geen goede match.
Ik vermoed dat hij het niet aan het lopen gaat krijgen daar.

Louis van Gaal en Frank de Boer, met afstand de beste coaches die Nederland momenteel bezit.

Logisch. Ik vind het ook mooi om te zien hoe toch vooral voor feyenoord leeft. Al die mensen op de eerste rang langs het veld met schuim op de bek scheldend op alles wat ajacied is en als er tegen feyenoord gefloten word. Prachtig vind ik dat, kan ik echt van genieten. Dat maakt een goed resultaat voor ajax in de kuip vaak nog mooier.

Ik hoop dat Ajax een sterkere mentaliteit op de mat brengt dan in de voorgaande wedstrijden. Pas toen Zimling de breker er gister in kwam begon het wat feller te worden. Realistisch gezien zie ik Feyenoord met dit los zand niet winnen van team Ajax. Helemaal omdat ze een dag minder rust hebben en een uit wedstrijd in Europa te hebben gespeeld.

Denk ook niet dat het ze heel erg veel zal doen. Bedoel veel van deze jongens hebben al een aantal klassiekers meegemaakt toch?

Als ze spelen als de 2e helft van gisteren dan zal het een zware middag worden voor Feyenoord.
wie nam gisteren de positie over van Schone? (weet dat Zimling erin kwam maar stond hij ook op de plek van Schone?)

18 september 2014 om 15:38

El Ghazi en Anderson speelde op het laatst links en rechtsbuiten. Ga er vanuit dat dit zondag ook zal gebeuren. Of Kishna en El Ghazi.

18 september 2014 om 15:49

Backs zullen het zwaar krijgen, vooral voor imo Kishna en El Ghazi.
Waar ik El Ghazi echt een goede voetballer vind.

18 september 2014 om 16:51

Konolo is de baas..en wilksire zou t aan moeten kunnen.dus voorzie een voor onver8s makkelijke overwinning van Feyenoord.

Zou leuk zijn als Feyenoord weer eens wint van Ajax.

Het gemis van Schone is een adelating voor Ajax, hopelijk staan nu andere spelers op, waarbij ik verwacht dat Zimling nu een basisplaats krijgt. Daarnaast hoop ik toch echt dat Ajax nu eens beseft dat we op het middenveld creativiteit tekort komt, het liefst zou ik Fischer op het middenveld willen zien wanneer hij terug komt, met zijn branie, gezonde agressie en zijn drang naar voren waarbij hij ook graag de vaart in het spel houd; is hij denk ik de ideale man om de vleugelspelers en de centrumspits te lanceren. Alleen ben ik bang dat de Boer hem op de vleugels houd. Wat dat betreft ben ik ook wel benieuwd hoe Schone die rol op het middenveld zou invullen. Zoals bij altijd tegen Feyenoord verwacht ik dat Feyenoord de eerste vijftien tot twintig minuten er vol op klapt en dat Ajax wanneer de Rotterdamse opening storm gaat liggen, waarbij ik hoop dat Ajax er uiteindelijk met een eindstand van 0-3 terug reist naar Mokum.

18 september 2014 om 15:51

De speler die dat gewoon goed zou kunnen die speelde gisteren, alleen op de verkeerde plek. Bij jong ajax speet Anderson op het middenveld in een vrije rol en is daar gewoon heel erg goed. Veel loopwerk, veel technisch vernuft ook ook veel aanvallende acties. Je moet hem niet tegen 1 man zetten, je moet hem tussen de linies laten spelen. Je moet hem niet tegen een zijlijn aanzetten, hij moet de hele breedte van het veld voor zich hebben.

Ik ben er van overtuigd dat hij het op de plek van Serero heel goed zal doen, maar deze speler is niet gemaakt om op een vast plekje te spelen, daar ligt zijn kracht niet. Ik vind (en dit is absoluut geen kwaliteits vergelijking!!!!!!!!), dat hij op het middenveld een beetje hetzelfde speelt als Kaka deed bij Milan in zijn eerste periode. Goede rushes, technisch, goed overzicht.. maar dan moet je hem wel op de juiste manier gebruiken.

18 september 2014 om 16:28

@ Jdg84

Andersen is natuurlijk ook een middenvelder en zou die rol ook kunnen invullen, alleen zijn Fischer en Schone verder in hun ontwikkeling vandaar ik dat ik dus voor hen zou kiezen. Wat betreft het "goed gebruiken van spelers"; helaas heeft de Boer er een handje van om spelers positioneel te misbruiken, iets wat zelden het spel ten goede komt. Deels komt dit omdat Overmars er vaak niet in slaagt om echte versterkingen voor het eerste te halen, maar natuurlijk ook omdat de Boer soms onwijs koppig is.

Het is mij echt een raadsel waarom hij Duarte toen tegen Salzburg als "back" opstelde en van den Hoorn in en tegen Groningen de voorkeur gaf in de spits boven Milik. Dan hebben we nog het positioneel misbruiken van spelers door een linkspoot op rechts te zetten en een rechtspoot op links te zetten, zo langzamerhand zou je denken dat de Boer en zijn technische staf zouden doorhebben dat dit zelden het gewenste resultaat oplevert.

No worries, ik ben niet zo'n persoon die alles te letterlijk opvalt, Serero vind ik bij vlagen goed spelen. Alleen zie ik hem veel te weinig de vleugels of de centrumspits lanceren. Ondanks dat hij er niet vies van is om erin te kleunen vind ik zijn lengte en fysiek toch een serieus probleem, als back-up kun je hem er best bij hebben maar ik zie in hem geen basisspeler.

Ben benieuwd naar zondag. voor beide ploegen is een overwinning wel een must. Ajax heeft toch al 6 punten laten liggen. thuis van PSV kan je verliezen en bij Groningen kan het wel eens mis gaan maar de manier waarop was schandelijk. Feyenoord is nog zoekende maar heeft prima materiaal. Wordt voor Ajax toch alweer de 4 tegenstander van formaat. na psv, az en vitesse nu dus feyenoord en dat pas in speelronde 6. Hier goed uitkomen zorgt voor vertrouwen!

Zo een zin aan! Schone is wel een gemis maar als Frank met de goede 11 begint scheelt dat ook weer en zal Schone niet echt gemist door de verbetering overall! Laat Sigi voor wat het is, Milik lekker laten spelen en Zivko erbij halen.. Boilesen gewoon linksback laten maar op het hart drukken dat net als bij Vermeer na nog 1 fout sta je ernaast! Verder lijkt me duidelijk dat Zimling, Serrero, Klaassen het middenveld moet worden, Kishna en Ghazi op de vleugels, en dan heb je Andersen nog achter de hand en Sigi evt. als breekijzer alleen nog gebruiken. Verder Moisander herpakt zich wel.. De vijandige sfeer werkt meestal goed bij de ajax spelers ja, geen angst laten zien zoals de Boer zegt geniet er gewoon van het is niet voor niks namelijk

Ik hoop dat beide partijen durven te voetballen!
Hopelijk geen doelloos en risicoloos rondtikken. Dat zie ik bij mijn eigen clubje helaas al genoeg.

18 september 2014 om 16:30

@ Jansen Joenite

Mee eens, veel zal afhangen van de eerste twintig minuten. Traditie getrouw stormt Feyenoord altijd in de openingsfase waarbij Ajax hen altijd laat uitrazen. Hopelijk klappen beide ploegen erop maar omdat beide clubs ook een zware Europese wedstrijd in de benen hebben denk ik dat men eerst de kat uit de boom kijkt. Al hoop ik natuurlijk op een klinkende 0-3 overwinning van Ajax hehehe.

Kan een leuke pot worden als Feyenoord vanavond een goed resultaat haalt. Dan gaan er twee ploegen met vertrouwen de strijd aan. En anders kunnen ze zich vast wel opladen omdat het Ajax is die ze treffen. Ik heb er iig zin in, hopelijk is er nu wel die sfeer waar het legioen om geroemd wordt (tegen Vitesse vond ik het toen erg teleurstellend, dus zondag de herkansing )

Zonder Schone acht ik de kansen van Feyenoord toch wel aardig groot.

Feyenoord wint onverw8s makkelijk

18 september 2014 om 17:07

Slecht dat er gen ajax suporters mogen zijn het is minder echt

Feyenoord moet ook van het publiek profiteren door er vanaf de eerste minuut vol op te klappen. Je zag gisteren ook dat Ajax pas de betere werd toen PSG zich in liet zakken en af ging wachten. Dat moet je dus gewoon niet laten gebeuren. Daarom zou ik als ik Rutten was ook sowieso met Manu en Kazim in de aanval gaan spelen, eventueel nog met een 3e aanvaller of met 4 middenvelders erachter. Met die 2e optie heb je een prima middenveld met veel loop-en voetballend vermogen en voorin 2 op-en-top opportunisten. Dat is wat Feyenoord nodig heeft tegen Ajax, jongens die er vol voor gaan.

Edit:

Het lijkt trouwens al wel een eeuwigheid geleden dat er uitsupporters bij waren tijdens de Klassieker. Ik kan me de laatste eerlijk gezegd niet eens herinneren.

18 september 2014 om 17:28

Denk dat Kazim het fysiek nog niet aan kan om 90 minuten te spelen.

geen schone , maar we hebben altijd nog zimling

en ze hebben alle 2 europeese wedstijden gespeelt.

alleen ajax een dag langer rust moet goed komen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren