Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ronaldo was bijna van Arsenal: ‘Daar heb ik het meeste spijt van’

Laatste update:

Manager Arsène Wenger van Arsenal staat bekend als iemand die een neusje heeft voor talent, maar de oefenmeester wil ook nog wel eens achter het net vissen. Zo was Arsenal in 2003 dichtbij de komst van Cristiano Ronaldo, maar de Portugees (die later een absolute wereldster werd) glipte door de vingers van de coach heen.

/

“Het moment waar ik het meeste spijt van heb, is dat Ronaldo niet heeft getekend”, vertelt Wenger tijdens een sponsorevenement. “We waren er dichtbij, maar we kregen hem niet. Niet alleen dat, hij ging ook nog eens naar Manchester United. Natuurlijk doet dat vandaag de dag nog steeds pijn.”

Wenger heeft het ook over de spelers die hij wél naar Londen wist te halen. Opmerkelijk genoeg noemt hij niet iemand als Thierry Henry, maar komt hij met Lauren op de proppen. “Ik zeg nooit wie de beste was, maar ik vind aanwinsten als Lauren prachtig. Iemand die je in de gaten krijgt, terwijl de rest hem niet op de radar heeft. Hij was een middenvelder, die ik opstelde als rechtsback. Hij maakte deel uit van de Invincibles."

Had Cristiano Ronaldo bij Arsenal gepast?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja en 2pac had de aanslag bijna overleefd, achteraf...

18 september 2014 om 15:16

2pac leeft nog

18 september 2014 om 15:19

Half-Life 3 confirmed

18 september 2014 om 15:36

Jij reddit veels te veel

18 september 2014 om 15:43

R/gonewild

18 september 2014 om 16:26

Is er een app voor gonewild?

18 september 2014 om 20:53

Er is een reddit app

18 september 2014 om 16:37

Idd, iedereen weet dit overigens al lang.

Dan was het allemaal anders gelopen. Dingen zijn gegaan omdat ze zo zijn gegaan. Wie weet was hij dan nu al uit the picture net als quaresma.

18 september 2014 om 15:20

Ja inderdaad, mensen denken alleen dat zn cv er anders uit had gezien, voor hetzelfde geldt was hij geflopt of sukkelde hij met blessures zoals de halve selectie van Arsenal.

18 september 2014 om 15:58

de halve selectie van Arsenal heeft te maken met breuken, niet zozeer spierblessures (wilshere vorig jaar, giroud nu en debuchy weer een nare blessure) daar kan je als trainer niks aan doen.

18 september 2014 om 17:05

Welnee. Quaresma heeft gewoon een foute mentaliteit, Ronaldo is een keiharde werker die het ook bij Arsenal zou hebben gemaakt.

19 september 2014 om 08:48

Ronaldo zou bij elke topclub zijn niveau van nu hebben gehaald

Dan was Ronaldo waarschijnlijk omgevormd tot controlerende middenvelder en stond Arsenal er nu nog slechter voor.

18 september 2014 om 16:47

Beetje gefrustreerd omdat Wenger bijna elk jaar voor Tottenham is geëindigd? Met soms even beperkt materiaal?

18 september 2014 om 20:58

Hij zou dan nu bij Mancity spelen

19 september 2014 om 03:10

Hahaha heerlijke reactie.

Arsene je blijft de held! Deze man heeft van een club zonder roem een europese topclub gemaakt wat nooit meer zal veranderen!! Je verdiend een standbeeld

18 september 2014 om 15:20

Hij is de standbeeld

18 september 2014 om 15:36

Vandaar dat hij zoveel kansen krijgt, er zijn nog mensen die in hem geloven.

18 september 2014 om 15:43

En dat vind ik nou zo moeilijk te geloven. Jaar in jaar uit de verkeerde spelers kopen, niks meer winnen, het beste is er al lang af bij Arsenal. Als ze van trainer wisselen gaat het pas doordringen dat er veel langer een nieuwe wind had moeten waaien dan die Wenger met zijn voorliefde voor blessuregevoelige en Franse spelers.

18 september 2014 om 16:45

Er zijn niet zoveel mensen meer die in hem geloven, maar om wat hij voor de club gedaan heeft vind ik dat de supporters minder kritisch mogen zijn. Wenger is Arsenal en Arsenal is Wenger.
Dat hij nu tactisch faalt en dat zijn transferbeleid onbegrijpelijk is, is normaal een reden om je trainer te ontslaan. Maar Wenger verdient geen zo'n afscheid. Hij verdient onvoorwaardelijke steun, net zoals een Casillas.
Wat een schande om zo'n clubicoon uit te fluiten, zelfs al keept hij niet meer zo goed. Dan moeten ze Pérez maar uitfluiten, want hij had beter Courtois of Cech gehaald...

18 september 2014 om 17:57

@nerazzuri, dat zijn de mensen die verstand van voetbal hebben. Heeft niets met geloof te maken. Denk jij dat je tot de categorie behoort die verstand hebben van voetbal ??

18 september 2014 om 18:55

Ik snap je punt Belgunner en je sympathie, maar je hebt het over de grootste clubs ter wereld, geen liefdadigheidsinstellingen. Als Cassilias waardeloos speelt en geen schim meer is van wat hij ooit was kan je hem bijvoorbeeld niet eeuwig een hand boven het hoofd houden.

Bij Ronaldo kon je nooit weten dat hij zo goed ging worden, hij had vele malen minder rendement dan nu en heeft echt zijn potentie benut

18 september 2014 om 18:26

Een club zonder roem die een paar jaar voor zijn komst de titel pakte en ook een UEFA cup binnensleepte...

Nee ok...we begrijpen elkaar

Ach, in die tijd zouden die spelers toch weer van de hand gedaan zijn, misschien nu ook nog wel. Wenger ziet dus enkel 100m wegwaaien, terwijl de supporters de prestaties van Ronaldo moeten missen.

Geldt overigens ook voor Zlatan. Almost..

18 september 2014 om 15:31

En Yaya Toure ook, alles was rond, maar hij kreeg geen werkvergunning.

18 september 2014 om 16:01

Daar ben ik toch wel blij mee dat hij Zlatan niet heeft binnengehaald destijds

En Zlatan kon hij ook hebben. Helaas doet hij niet mee aan stages

Onze aandeelhouders zullen nog wel het meest huilen, toch weer veel geld misgelopen.

Lauren was voor een bepaalde periode inderdaad wel één van de beste rechtsbacks ter wereld, misschien wel de beste op een bepaald moment. Een zeer complete speler op de rechtsbackpositie. Maar door zijn blessure was hij maar enkele jaren echt top waardoor niet zoveel mensen hem kennen. Kan me wel inbeelden dat Wenger dit als één van de spelers ziet waar hij het meest trots op is, dit zijn het soort transfers waar Wenger altijd dol op is geweest, pareltjes die niemand anders kon opmerken.

Dan was Ronaldo na zijn doorbraak binnen no-time vertrokken naar een club die zijn salaris zou verdubbelen, dus hadden er nooit optimaal van hem kunnen genieten. Wenger moet altijd blijven speuren naar talent, maar moet eens ophouden met dat vasthouden aan omvormen van spelers én meer gevestigde namen halen ala Özil en Sánchez.

18 september 2014 om 15:40

Als hij de gevestigde namen dan ook nog op de juiste positie zet dan zou dat helemaal mooi zijn.

18 september 2014 om 15:50

Özil op links is niet fantastisch nee, maar zo raar is het toch ook weer niet. Hij speelde bijna het hele WK op die positie en op het middenveld doet Wilshere het fantastisch. Hij speelt beter dan Özil het afgelopen halfjaar ooit gespeeld heeft. En Ramsey is natuurlijk een van de eerste namen die je invult.

18 september 2014 om 16:37

Zo natuurlijk vind ik dat dit seizoen anders nog niet.. Ramsey is een klasse minder dan vorig seizoen, ook omdat hij op de verkeerde plek staat. Wenger moet snel kappen met die rare opstelling om iedereen maar op het veld te krijgen, want ook al staan Ramsey, Wilshere en Ozil er allemaal, het spel is al weken drama...

18 september 2014 om 17:05

Wilshere doet het fantastisch? Als je tegen City een goede wedstrijd speelt en het tegen Dortmund weer volledig laat afweten, net als in die gehele reeks voor de wedstrijd tegen City, dan ben je verreweg van fantastisch.

Manchester City baalde ook dat Wenger toen ronaldo niet kon aantrekken, dan had ie nu bij city gespeeld

18 september 2014 om 15:28

hahahahahahaha dit is echt grappig man
dooie mus

18 september 2014 om 15:49

Oeeeeh! Dat vindt een Arsenal-fan niet leuk hoor!

Kom op man, dit zijn sowieso berichten waar niemand iets aan heeft. En ik vond hem wel leuk!

Vind het best grappig dat zulke berichten de laatste tijd best vaak in het nieuws komen. Als, als, als...

18 september 2014 om 15:56

Inderdaad, dit is gewoon een vertegenwoordiger van de club die op een sponsorborrel een anecdote verteld. Achja alles voor de clickjes zullen maar zegge.

Weer komt er onzin uit zijn mond terwijl hij zich bezig moet houden met het team. Wat hebben de fans hier nou aan, alleen ergenis en irritatie kweekt hij door zulke nutteloze uitspraken. Je bent niet zolang geleden nog opgedonderd bij de franse tv, hun zien zelfs in dat hij teveel tijd steekt met het slap lullen over het verleden. Om moe van te worden deze vent

Geen enkele coach heeft zoveel 'onbekende' spelers aangetrokken en omgeturnd tot topspelers, als Wenger. Om maar enkele te noemen: Henry, Vieira, Pires, Touré, Lauren, Koscielny, Ljungberg, Rvp, Adebayor, Nasri, Flamini etcetera. Daarnaast zijn er spelers die niet slagen, om verschillende redenen. Zie Gervinho, verguisd bij Arsenal, bij Roma echt fantastisch (gisteren was hij niet normaal). En dan heb je ook nog enkele, niet geslaagde transfers, zoals deze.

Ik vind Wenger een held. Trainer, tacticus, econoom, en scout in één. Iemand die zoveel hart voor de club heeft, dat hij niet de sportieve prestaties vooraan zet (en daarmee hoge uitgaven eist) maar de gezondheid van de club belangrijker vindt. Hoe makkelijk denk je dat dat is?

18 september 2014 om 16:31

Haha het leuke is dat mensen zonder voetbalvisie niet naar een lange termijn prestatie kijken. Maar ik denk dat je kan stellen dat wenger na sir alex de beste trainer aller tijden is.

18 september 2014 om 16:46

Vind guardiol en van gaal niet onderdoen voor wegner.

18 september 2014 om 16:53

Nee, dat is hij niet. Een goede trainer wint prijzen, en bij Wenger ontbreekt het op dat gebied nogal aan. 2 prijzen in de laatste 8 jaar is te weinig om jezelf de beste trainer aller tijden te noemen.
Van Gaal, Guardiola, Mourinho, Michels en Hiddink hebben allemaal meer gepresteerd dan Wenger.

18 september 2014 om 17:19

@koen als Wenger trainer was van bijv. Bayern of Barca met dat materiaal, denk je nog steeds dat hij geen kampioen kan worden?natuurlijk wel maar wat Wenger nu al zijn hele carrière doet is wat we Louis Van Gaal deze zomer zagen doen met oranje maar dan 10x beter en dat is een elftal maken uit niks en ze mooie voetbal laten spelen. Dus wat meer respect had wel gemogen.

18 september 2014 om 18:05

Idd, ik begin me zo langzamerhand zo te irriteren aan de zogenaamde "voetbalkenners" die alleen maar iets kunnen roepen over prijzen winnen. Hebben Echt zo weinig kaas gegeten van het spelletje, de zaken er omheen etc. Die kunnen beter vragen stellen aan de mensen uit de vrouwenbladen, hoe heet dat ook alweer: "vraag het aan Mona" of iets dergelijks

19 september 2014 om 02:09

Je maakt hier een goed punt.maar helaas sommige mensen leren niet of willen gewoon niet.

20 september 2014 om 09:07

@black Zijn Van Persie, Bergkamp, Henry, Viera, Fabregas, Lehmann, Touré, Clichy, Adebayor, Hleb, Flamini, Song, Ljungberg en Cole dan geen goede spelers? Volgens mij zijn dit allemaal spelers waarmee je prima kampioen kan worden. Hou toch op man, dit zijn stuk voor stuk wereldsterren, daar hoor je kampioen mee te worden. Dus Wenger heeft in al die tijd niks te klagen over het materiaal. Het enige wat knap is, is dat hij dat materiaal zelf heeft gevormd, maar deed Guardiola dat niet ook bij Barcelona? Zo knap is dat ook weer niet.

18 september 2014 om 22:01

De helft had allang naam gemaakt in Frankrijk. Klein voorbeeldje: Nasri werd beheerd door pak em beet 20 clubs. Schei toch uit

19 september 2014 om 09:32

Dus? Ronaldo werd ook door iedereen gevolgd, Ferguson was zo slim om de interesse door te zetten en (één van) de beste speler van de wereld te creëren. Het gaat er niet om dat een speler al in de belangstelling staat, maar dat je een speler binnenhaalt die nog enkele stappen moet zetten om bij de wereldtop te behoren. Dat doet Wenger als geen ander, een wereldtopper kopen is niet moeilijk, de potentie van een talent inschatten wel.

Dat hij Ronaldo niet heeft gehaald is wellicht een grote fout (achteraf), maar de grootste fout die Wenger heeft gemaakt is: Bergkamp niet laten meespelen in de finale van de CL in 2006. Niet alleen uit respect, maar zeker ook de stand maakte het een logische keuze om hem in te brengen, maar Wenger verzaakte destijds.

18 september 2014 om 18:13

Helemaal mee eens.
Wenger heeft overigens wel meerdere fouten gemaakt. Weet niet meer welke de grootste is. Campbell en pires veel te vroeg laten gaan, omdat ze zogenaamd al te oud zijn. De belangrijker gunners een voor een aan barca verkopen (hleb).
Meest recente is Cesc pijnlijk in een chelsea shirt te zien rondlopen..

Was ronaldo een nog betere speler geworden onder de invincibles van wenger? Ik betwijfel het. Henry, bergkamp en pires waren onaantasbaar. Dat betekent dat ronaldo voornamelijk met ljunberg moest concurreren aan de rechterkant. Maar 2003-2006 was juist het hoogtepunt van de zweed. In diezelfde periode speelde ronaldo al regelmatig bij manu om vervolgens tot een absolute wereldster te ontpoppen. Dus zal wenger gedwongen zijn om ljungberg te verkopen om de ontwikkeling van ronaldo niet te belemmeren.

hij had ook Ibra kunnen binnenhalen. maar die doet geen audities...

Y. Toure, Ibrahimovic en Ronaldo, Wenger vond ze alle 3 niet goed destijds en nu zijn het absolute wereldsterren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren