Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Pastoor kondigt juridische stappen aan tegen AZ

Laatste update:

Donderdag werd bekend dat Alex Pastoor vertrekt bij AZ en in het persbericht dat de club naar buiten bracht werd gemeld dat de oefenmeester zich niet kon vinden in de 'sterk verbeterde aanbieding' die hij had ontvangen. Daar is volgens Pastoor echter geen sprake van: hij zegt dat zijn vertrek bij AZ een eenzijdig besluit is geweest van de club en hij gaat zijn ontslag aanvechten.

/

Pastoor laat aan het Noordhollands Dagblad weten dat hij van plan is juridische stappen te ondernemen. Opmerkelijk, want AZ had toch gemeld dat beide partijen hadden besloten uit elkaar te gaan. "In het traject werd duidelijk dat Alex niet als assistent onder een andere, nieuwe hoofdcoach zou gaan fungeren. Na het laatste gesprek was er de conclusie dat het beter was om uit elkaar te gaan'', zei technisch directeur Earnest Stewart.

De 47-jarige Pastoor ziet dat dus anders en zegt dat zijn vertrek een ontslag is geweest, dat hij wil gaan aanvechten. De coach was sinds de zomer werkzaam bij AZ, waar hij de assistent van Marco van Basten werd. Toen deze een stapje terugdeed, leek het de bedoeling dat Pastoor de nieuwe hoofdtrainer zou worden. Nu geldt John van den Brom als de belangrijkste kandidaat, terwijl ook de naam van Bert van Marwijk genoemd wordt.

Volgens het Algemeen Dagblad heeft de zaakwaarnemer van Pastoor naar de media gelekt dat Van Basten zou stoppen en dat zou de reden zijn geweest dat AZ de coach zou hebben ontslagen. Voetbal International heeft weer andere informatie: volgens het weekblad was de contractduur voor Pastoor het grootste struikelblok: AZ wilde niet verder gaan dan één jaar, terwijl de coach voor meerdere jaren wilde tekenen. "We willen nu zo snel mogelijk schakelen om voor rust te zorgen", zegt Stewart.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kijk daar komt de aap uit de mouw.

18 september 2014 om 13:07

Inderdaad. Maar we zullen zien of dit wel waar is. En onze beste Co zal het niet lezen, maar hier zie je gelijk dat ook AZ niet heilig is.

18 september 2014 om 15:28

Niet een echte aap natuurlijk, dat zou vreemd zijn.

Het AD meldt dat de zaakwaarnemer van Pastoor aan De Telegraaf heeft gelekt dat Van Basten zou stoppen als hoofdtrainer. Daarom zou AZ niet met Pastoor door willen gaan..

18 september 2014 om 12:44

Als dat inderdaad waar is dan kan ik me de stelling van AZ wel voorstellen. Al met al blijft dit alles een raar verhaal.

18 september 2014 om 12:51

Absoluut, maar dan is het statement van de club dat Pastoor en AZ er niet uitkwamen ook weer vreemd.

18 september 2014 om 12:56

Moet Pastoor dan boeten voor een stommiteit van z'n zaakwaarnemer?

18 september 2014 om 12:57

Volledig mee eens. Maar misschien gedaan om het imago van Pastoor niet negatief over te laten komen? Blijft natuurlijk allemaal gis werk..

18 september 2014 om 12:59

hallo meneer Cambier alles goed? geeft u nog steeds les in Utrecht?

18 september 2014 om 13:00

Kennelijk heeft Pastoor dan iets doorgeven aan zijn zaakwaarnemer? Begrijp megoed, ik ken ook de details niet. Ik zeg daarom ook "als"...

18 september 2014 om 13:02

Je kan het Pastoor niet aanrekenen dat zijn zaakwaarnemer gelekt heeft. Lijkt me dat er nog wel meer aan de hand is wat wij niet weten en dat dat misschien wel mee heeft gespeeld met het vertrek van Gerbrands. Het was altijd zo lekker rustig bij ons clupiie, nooit gezeik en gehannes maar Gerbrands is weg en het gelazer begint. Pastoor heeft altijd aangegeven graag hoofdtrainer te willen worden bij zijn club, nu het bijna zover is, krijgen we dit. Misschien moet Steward maar eens een andere job zoeken. Is Eenhoorn al in dienst getreden?

18 september 2014 om 13:08

"is Eenhoorn al in dienst getreden? ""

1 Oktober.

Verder zou het natuurlijk kunnen zijn dat de zaakwaarnemer het van Pastoor heeft. Wat mij wel duidelijk is, is dat er iemand heel snel moet ingrijpen vanuit het bestuur want dit gaat nergens over.

18 september 2014 om 13:21

Uiteraard Karila :-)

18 september 2014 om 13:25

Het lijkt mij logisch dat de zaakwaarnemer bij de gesprekken tussen Pastoor en AZ zit en dus duidelijk (in ieder geval in besloten kringen) was dat Pastoor hoofdtrainer zou worden en Van Basten een stap terug zou doen.

18 september 2014 om 13:33

De gesprekken zijn volgens mij pas gevoerd nadat van Basten zijn terug treden aankondigde.

18 september 2014 om 15:04

hij was zelf ook direct bezig het baantje van Marco in te pikken, als je dat gemist hebt in interviews, tja, Pastoor is een gladde praatjesmakers die nooit gepresteerd heeft als coach en altijd zijn spelers de schuld geeft bij verlies, type Wiljan Vloet

gedegradeerd met Excelsior en met NEC was het een drama waar Been het super deed

18 september 2014 om 16:28

Wat een rare situatie is dit zeg. Al helemaal voor AZ waar het normaal altijd rustig is!

Heeft dit misschien te maken met het vertrek van Gerbrands? Kan me niet voorstellen dat dit zo ook onder zijn leiding zou zijn gegaan.

18 september 2014 om 17:44

@JanWander: Juridisch gezien is dit mogelijk.... jij bent namelijk tot op zekere hoogte aansprakelijk en verantwoordelijk voor het handelen van tussenpersonen die je inschakelt. Het is allemaal koffiedik kijken natuurlijk. Van wie heeft de zaakwaarnemer bijvoorbeeld de info gehad....

18 september 2014 om 17:48

@kaassie Je kan wel degelijk juridisch aansprakelijk zijn voor het handelen van een door jou ingeschakelde tussenpersoon. Er is namelijk geen juridische overeenkomst tussen de zaakwaarnemer en AZ. Dat betekent niet dat Pastoor in zak en as hoeft te zitten, want Pastoor heeft die overeenkomst wel en hij kan zijn schade dan weer verhalen op zijn zaakwaarnemer.

18 september 2014 om 12:51

Als dit klopt vind ik het toch treurig voor Pastoor. Of hij moet zelf deze informatie hebben doorgespeeld aan zijn zaakwaarnemer. De zaakwaarnemer van Pastoor is tevens de oud zaakwaarnemer van Stewart. Zal misschien ook een oude vete tussen die twee kunnen zijn.

18 september 2014 om 13:02

Dan was het logisch geweest als pastoor er direct uit geknikkerd zou zijn.

Hij wordt op een hele nare manier aan de kant gezet.hier klopt iets niet!

18 september 2014 om 12:53

als er uit zijn kant gelekt is is Pastoor niet netjes, en kan ik AZ goed begrijpen, overigens is die Pastoor sowiso een nare man die zichzelf graag hoort praten en stond te popelen om het over te nemen van v Basten. En ook nog een slechtere coach, v Basten was al geen geweldig coach maar Pastoor moet je echt niet willen

Gewoon beide weg, en snel een nieuwe trainer zoals vd Brom aanstellen die staat voor verzorgd voetbal met resultaat.

18 september 2014 om 13:13

In hoeverre heeft hij vat op de zaakwaarnemer, die zal de informatie hebben van Pastoor maar hij heeft natuurlijk geen vat op wat die daar verder mee gaat doen.

Pastoor heeft fantastisch gepresteerd met Excelsior en daarna in het begin ook met Nec, heeft ook echt wel bewezen een goeie trainer te zijn, ontslagen bij NEC maar met dat materiaal was geen eer te behalen en ze gingen er alsnog gewoon uit.

18 september 2014 om 13:28

De gesprekken tussen AZ en Pastoor en zijn zaakwaarnemer zullen wel al begonnen zijn voordat Van Basten naar buiten bracht een stap terug te doen. Ze zullen het dus beiden van AZ gehoord hebben, maar met de bedoeling dat dit niet naar buiten zou komen. Pastoor lijkt me weinig te verwijten, maar als je niet meer met zo'n zaakwaarnemer om tafel kan, dan moet je verder kijken. Lijkt me dat AZ Pastoor nog probeerde te helpen door te zeggen dat ze er samen niet uit kwamen, maar ook dat is giswerk.

18 september 2014 om 15:02

gedegradeerd met Excelsior en met Nec, nou nou geweldig zeg

Toch wel zonde dat het succes van AZ en FC Twente niet van lange duur is geweest. Dat zie je nu ook weer met dit gedoe.

18 september 2014 om 12:42

En wat heeft Fc Twente met dit bericht te maken?

18 september 2014 om 12:47

Begrijpend lezen, en even kijken naar de historie. Az en Twente allebei financiele problemen door het beleid, gehad dan wel hebben. Problemen in de staf van het eerste elftal, dan wel discutabele constructies. Dit is weer te zien in de prestaties, van de elftallen in de competitie, na de kampioenschappen van beide teams.

18 september 2014 om 12:56

Twente en AZ kun je helemaal niet vergelijken, bij AZ hebben ze lang de naweeën gehad van Scheringa's failliete boedel en bij Twente is het voornamelijk door de bouw van het stadion en zijn ze binnen de kortste keren weer 1 van de gezondste clubs van de eredivisie met een eigen kapitaal wat niemand heeft in NL. En Twente en AZ komen beide wel weer hoog in het linkerrijtje. En de prestaties van Twente zijn nog geen eens zo slecht oke ff geen Europees, maar ja Qarabach is gewoon een ploeg die in de eredivisie ook gewoon top 6 zou spelen. Komt nog bij, dat bij Twente veel spelers zijn vertrokken en weer nieuwe moeten worden toegepast. En nog even ter verduidelijking, waar veel clubs uit de top last mee hebben, is dat er veel internationals spelen, die meteen na de transfer periode weer naar hun land moesten, waardoor je ze dus niet kunt laten wennen aan de club, waar bijvoorbeeld een PEC minder last van heeft. Kijk over een maand weer en dan kun je het beter beoordelen, dan hier gewoon lulkoek lopen te vertellen.

18 september 2014 om 13:07

Een vergelijk is er wel degelijk te trekken. Tuurlijk heeft elke ploeg zijn eigen karakteristieken maar je kan niet ontkennen dat beide ploegen hebben aangetoond daar aan de top blijven wezenlijk anders, en veel moeilijker is dan aan de top komen.

18 september 2014 om 13:17

@reservebank

Lulkoek? Hafc legt alles duidelijk uit en daar doelde ik ook op. Beide werden kampioen, deden het een tijdje goed en zijn nu weer afgezakt tot hun normale niveau. Beide hebben financiële problemen gehad enz.

18 september 2014 om 13:25

Net zoals Feyenoord dus eigenlijk...

18 september 2014 om 13:29

Verschil is er wel. AZ kreeg na hun kampioenschap financiële problemen en bij Twente hebben ze de financiële problemen overwonnen en zo geleidelijk naar het kampioenschap gewerkt.

AZ heeft voordat ze kampioen werden toch altijd wel de top4 als doelstelling gehad (europees voetbal) daar waar Twente opeens bovenaan stond en meteen CL voetbal in hun begroting stopte, heeft AZ het altijd wel bij Europees voetbal gehouden.

18 september 2014 om 14:14

"en zijn ze binnen de kortste keren weer 1 van de gezondste clubs van de eredivisie met een eigen kapitaal wat niemand heeft in Nl."

Wat een onzin, genoeg clubs hebben gewoon eigen kapitaal in Nederland met als beste voorbeeld Ajax die 100 miljoen op de bank hebben staan.

En Qarabach is alles behalve een ploeg die in Nederland top 6 zou spelen, neem je verlies is als een man en erken je blamage.

Dus de enige die hier 'lulkoek loopt te vertellen' om het maar even in jouw simpele taal neer te zetten, ben jij.

ontopic: Wat een zooitje hier in Alkmaar, dit kan een hele hoop hommeles veroorzaken. Zou Van Basten bijvoorbeeld überhaupt onder een andere coach dan Pastoor willen functioneren als assistent. En wat als Pastoor hier gelijk krijgt, kunnen de verantwoordelijken dan blijven zitten?

Dit is nog lang niet over voor AZ, hopelijk voor hun kan Haar het team hier compleet buiten houden.

18 september 2014 om 15:31

Qarabach kan wel zeker meedoen in de eredivisie en heeft een redelijke tot goeie selectie. Wat ik bedoel aan kapitaal is eigen bezit.

18 september 2014 om 15:38

Ach stop, met je Qarabagh, is gewoon een wanprestatie.

18 september 2014 om 17:45

En daar valt een eigen vermogen van 120 ook gewoon onder. Voorlopig kan Twente daar van dromen. Twente heeft na het kampioenschap het iets te hoog in de bol gekregen en zijn investeringen gaan doen die ze bij Ajax niet verantwoord achten. Gelukkig zijn ze er op tijd achter gekomen hier en maken ze nu even pas op de plaats. Twente komt er wel, ze hebben geloof ik ook nog steeds een grotere begroting dan Feyenoord. Maar de weg naar de top is wel langer dan gedacht.

18 september 2014 om 14:50

Het laatste succes van PSV en Feijenoord dateert al van 7 en 10 jaar geleden , die zijn al jaren uit beeld , de enigste club die al jaren achtereen succesvol is , is helaas Ajax.

Pastoor staat bekend als een principieel mens en zal gaan tot het gaatje. Is voor de reputatie van az te hopen dat hij geen poot heeft om op te staan.

Dit wordt een mooie Soap! Ze kunnen beter afscheid nemen van zowel van Basten als Pastoor. Dit soort rare constructies ...dat werkt toch niet?

Vrees ook dat dit uiteindelijk de baan gaat kosten van bv de algemeen directeur.

18 september 2014 om 12:55

Die is op voorhand al weggestuurd en mag nu in Eindhoven de boel verzieken.

18 september 2014 om 12:58

Ik denk dat met Gerbrands aan het roer dit echt niet had gebeurd op deze manier hoor!

18 september 2014 om 13:11

Uhmmmmm.....ik denk dat deze man AZ door een zeer moeilijke tijd heeft geloodsd na het faillissement van Scheringa er toch weer oin is geslaagd van AZ een gezonde subtopper te maken...ik denk dat Gerbrands wel wat meer respect verdient....niet dat iemand zich iets zal aantrekken van zo'n luchtfiets-opmerking, maar toch.

18 september 2014 om 13:07

Het is jammer dat Van Basten deze klachten heeft en ik gun hem het allerbeste maar afscheid nemen van Van Basten lijkt me inderdaad niet ondenkbaar.
Hij is toch de veroorzaker van deze puinhoop.

Het is op zijn minst vreemd te noemen dat hij, na 10 jaar trainerschap er nu ineens achter komt dat het niets voor hem is en daarmee zadelt hij AZ met een flink probleem op.
Alex Pastoor is de dupe hiervan en wordt alle kanten opgeschoven.

18 september 2014 om 13:20

van basten kreeg fysieke problemen waardoor hij niet meer goed kan functioneren in die functie van hoofdtrainer. Ik denk als van Basten diep in zijn hart kijkt dat die liever hoofdcoach is, dan assistent maar je moet ook naar je lichaam luisteren. Ik vind dat je van Basten dus ook niets kwalijk kan nemen en juist respect dat die dit moeilijke besluit heeft genomen.

Het lijkt er op dat AZ de bedrijfsstrategie compleet kwijt is. Het ia al langere tijd onrustig en
zoals ik er tegen aan kijk wordt het tijd voor een ander management. Veel trainerswisselingen en
je maakt mij niet wijs dat Pastoor niet rond kon komen met AZ. Er speelt wat anders.
Jammer, vond het een goed voetballende club, maar als er nu niet wordt ingegrepen zakken ze af....

*popcorn pakken doet*

Volgens Nos:

"volgens AZ is Pastoor niet akkoord gegaan met een sterk verbeterde aanbieding. Hem werd een contract voor negen maanden aangeboden, terwijl hij nu nog een contract heeft voor twee jaar als assistent-trainer. Pastoor wil niet het risico lopen dat hij na negen maanden alweer de laan wordt uitgestuurd.

Volgens Vermeulen ziet Pastoor de aanbieding van AZ als een gebrek aan vertrouwen. Ook is nooit duidelijk geworden wat Pastoor ervan vond dat hij moest gaan werken met een icoon als Marco van Basten in zijn schaduw."

Dit maakt zo'n artikel als deze toch meer compleet, of in ieder geval geeft het meer informatie.

18 september 2014 om 15:01

Idev, als dit verhaal waar is heeft AZ geen poot om op te staan. Pastoor heeft dus een 2jarig contract en mag hem uitdienen. Dat hij geen contract voor de komende maandjes wil tekenen is logisch aangezien hij amlnders 2 jaar werkzekerheid heeft als assistent. Hij mag dat ook weigeren en zijn normale contract uitdienen.

Het AD meldt dat hij is ontslagen omdat hij gelekt zou hebben richting de telegraaf.

van Basten doet een stapje terug, en "normaal" gezien zou je denken dat de assistent trainer de taken overneemt. Pastoor voelt zich bestolen, kan ik me heel goed voorstellen. Goed dat Pastoor stappen onderneemt. Want zo ga je niet met mensen om.

18 september 2014 om 12:45

Dit zou waarschijnlijk anders opgelost worden als gerbrands daar nog had gezeten..... die missen ze echt

Ik zei het de vorige keer ook al met verbeek. En toen werd ik een beetje belachelijk gemaakt hier. Maar bij az worden vieze spelletjes gespeeld. En dat zie je nu wel weer.

18 september 2014 om 12:45

Uhm dit is toch voetbal? Toch overal vieze spelletjes?

18 september 2014 om 12:47

Ja daar heb je gelijk in. 1 corrupte bende is het.

18 september 2014 om 14:23

net als in bedrijfsleven etc, dit soort zaken gebeuren overal ook buiten voetbal hoor

18 september 2014 om 12:47

Ook als je dit leest:

"het AD meldt dat hij is ontslagen omdat hij gelekt zou hebben richting de telegraaf. "

A L S dat bericht waar is, dan kan ik me AZ wel voorstellen. Blijft allemaal natuurlijk een rare gewaarwording...

18 september 2014 om 13:03

De zaakwaarnemer zou gelekt hebben stond er volgens mij.

18 september 2014 om 13:06

Die moet het toch ook van iemand hebben, Pastoor?

18 september 2014 om 13:12

Ja maar je zaakwaarnemer is een vertrouwenspersoon, zoals een advocaat. Dus die zou je zulke dingen moeten kunnen vertellen. Maar blijkbaar kon deze zaakwaarnemer zijn mond niet houden. Oftewel hij heeft zijn geheimhoudingsplicht geschonden.

18 september 2014 om 13:20

Geen idee of dat zo werkt, ben daar niet echt in thuis.

18 september 2014 om 13:22

Ik kan geen voorbeelden noemen of cijfers overleggen, maar voor mijn gevoel zit het AD er vaak naast. Betreffende transfers en geruchten lijken ze vaak op zoek te zijn naar sensatie. Het is in ieder geval een vreemde situatie. Net als met het ontslag van Verbeek, waarvan de exacte reden ook nooit boven tafel is gekomen.

18 september 2014 om 13:00

Gelukkig is wel afgelopen jaren heel stabiel bij jouw club geweest, mooi dat jij inside verhalen allemaal weet. Mag ik vragen hoe kom jij aan die informatie?

18 september 2014 om 13:54

Hij heeft het toch niet over Heerenveen? Iedereen weet dat het bij ons nog onrustig is en ook nog wel even blijft. Maar dit topic gaat over AZ. Typisch weer een supporter die dan een ander maar weer een sneer geeft omdat het over zijn club gaat. Mag je dan als Heerenveen supporter hier niet meer op reageren omdat het bij Heerenveen ook niet zo goed gaat? Of als NEC supporter of Roda supporter? Kom op man, als je realistisch kijkt naar hoe Verbeek is weggejorist en nu Pastoor dan kun je alleen maar concluderen dat er iets niet deugt.

Het begint allemaal een grote soap te worden. Meestal wanneer de hoofdtrainer ermee stopt neemt zijn assistent het over, maarja.... Wordt lastig he

Aha dat is het dus. Kon me al niet voorstellen dat Pastoor dat besloten zou hebben. Hij wilde maar wat graag dat baantje hebben. Dat hij nu de laan uit is gestuurd is wel een beetje humor.

18 september 2014 om 14:25

precies, boontje komt om zijn loontje, beter voor AZ dit, matige trainer die zich zelf heel graag hoort praten en dus niet netjes met informatie om ging, en dan niet tevreden zijn over een contract voor 9 maanden met kans om zich zelf te laten zien als goede trainer, ben heel blij voor AZ dat ze er niet mee doorgaan

AZ verdient een nette goede trainer

kom maar vd Brom of v Marwijk!

Op Twitter circuleren berichten dat Pastoor als assistent-trainer een contract had voor 2 jaar en dat AZ hem een voorstel heeft gedaan tot het eind van dit seizoen als hoofdtrainer. Ik geef Pastoor groot gelijk, wat is dat voor een beleid, eerst iemand aannemen voor 2 jaar, en dan opeens zeggen "ja sorry, we hebben je eigenlijk maar nodig tot het eind van het seizoen, want dan komt een nieuwe hoofdtrainer"...

18 september 2014 om 15:24

Ok, ik zou ook m'n conclusies trekken als Pastoor zijnde.

Van de andere kant begrijp ik AZ ook wel.
Die zitten door Van Basten ineens met een ontzettend groot probleem.
Als Pastoor zo'n geweldige staat van dienst had was hij wel hoofdcoach ergens geworden.
Alles duidt erop vanuit AZ dat hun na dat jaar een andere hoofdcoach willen.

Maar kom op het is de voetbalwereld. Pastoor krijgt eigenlijk een gouden mogelijkheid om zichzelf te bewijzen bij een mooie club als AZ. Hij weet het toch altijd allemaal beter, nou dan.
Mocht hij prima presteren dan zit er wellicht wel een contractverlenging in of hij heeft in het minste geval een uitstekende prestatie op zijn CV staan.

Pastoor is een laffe vent want hij bewandeld nu liever deze weg dan een goede kans aan te grijpen voor zijn carrière.

Tja, als je twee jaar zekerheid hebt van inkomsten, ga je niet ineens akkoord met een contractverkorting bij promotie. Dat getuigt van weinig vertrouwen, Pastoor was blijkbaar het noodverbandje en als er deze zomer weer betere trainers beschikbaar waren voor AZ zou Pastoor dus werkeloos zijn. Begrijpelijke keuze van Pastoor.

18 september 2014 om 15:31

Ja en nee.
Niks is zo gek als de voetbalwereld.

Ondanks de verminderde aanbieding was dit toch een gouden ticket voor Pastoor om zich bij een mooie club als AZ positief te laten zien. Want het ligt altijd aan de spelers en aan de organisatie waar hij zit waarom het niet draait. Nu was dit toch de uitgelezen mogelijkheid voor hem.

Zelfkennis heeft hij blijkbaar toch want hij gaat liever een gerechtelijke procedure aan dan de kans bij AZ met twee handen aan te grijpen. Mocht hij het goed doen ligt er wellicht toch een verlenging in het verschiet en in het minste geval een prima aanvulling op zijn CV waarmee hij zeker weer ergens aan de bak komt.

De weg van minste weerstand noemen ze dat.
Ik snap dat AZ niet het volste vertrouwen in Pastoor heeft dus is voorzichtigheid troef.

De 1 zegt dit en de ander dat in de media, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Ondertussen is 't ook Hollywood in Alkmaar ipv Hollywood a/d Rijn

18 september 2014 om 13:03

Hollywood aan het Noordhollands-Kanaal!

18 september 2014 om 13:13

En niet te vergeten bollywood in heerenveen haha.

18 september 2014 om 13:57

Mijn hemel wat is het een drama de laatste tijd bij onze mooie clubs. Ik verlang weer naar de tijd van Co en Louis, toen dat politieke spelletje naar de achtergrond werd gedreven en voetbal boven aan stond!

18 september 2014 om 20:23

Het is inderdaad jammer dat er zo word omgesprongen met zulke clubs als az en heerenveen.

Waar is Pastoor in godsnaam mee bezig, die jongen woont in de regio en gaat hij zo handelen. Ook een brevet van onvermogen voor meneer Stewart, heeft werkelijk niks goed gedaan voor AZ. Het word tijd dat de heer Neelissen ingrijpt en bezem er doorheen haalt.

18 september 2014 om 12:48

Daar ben ik het volledig mee eens. Niets dan onrust in de tent sinds Stewart er zit.

18 september 2014 om 12:54

ik meld mij aan als opvolger haha

18 september 2014 om 12:58

Alsjeblieft zeg, jij wil Holman terug halen, en sneert naar Gerbrands in zake Wijnaldum terwijl je de feiten niet kent. Nee dank je, we zoeken verder....

18 september 2014 om 12:59

Volgens mij zou je het nooit slechter kunnen doen als Stewart...laat hem maar lekker LA Galaxy de grond in werken ofzo.

18 september 2014 om 13:05

Los daarvan is Camiel natuurlijk echt een serieuze kandidaat...

18 september 2014 om 13:15

haha ik ga niet meteen spelers halen ja spelers die de fans echt willen haalbare spelers die jullie goed genoeg vinden voor Az.

Ik ben geen echte kanidaat idd ik zou dat ook niet willen maar wilde even weten wat voor reacties er los kwamen!

Ik heb overigens wel een bericht gestuurd naar de AZ supporters vereniging! hopelikl gaan die iets doen tegen deze onrust!

18 september 2014 om 12:54

Probleem nummer 2: ze hebben nu ook een assistent die het stokje "tijdelijk" niet wil/kan overnemen omdat Marco juist een stap terug heeft gedaan. Raar verhaal dit. Zal mij benieuwen wat hier allemaal speelt, pastoor weg, Marco wil de verantwoordelijkheid niet meer nemen... Zeg het maar:

18 september 2014 om 15:36

Precies! Pastoor had gewoon door de zure appel moeten bijten en denken nou dit is de kans om me te laten zien. Ofwel een contractverlenging alsnog gekregen na goede prestaties of een prima toevoeging op zijn CV waarmee hij zichzelf mogelijkheden geeft op de markt.

Maar nee hoor mister know it all gaat gewoon een gerechtelijke procedure aan.

Ik begrijp AZ wel hoor.

AZ dacht gewoon wij geven hem zo een slechte aanbieding dat hij zelf wel weggaat. Kost toch het minste.

18 september 2014 om 12:51

Dat is maar zeer de vraag Savoyeh, volgens mij heeft Pastoor nog een tweejarig contract als assistent, denk niet dat dat nu al ontbonden is.

Ben wel een fan van Bert van Marwijk. Zou hij durven instappen bij AZ?

18 september 2014 om 14:49

v Marwijk is een keurige man, is wel ver weg van Limburg waar ie graag woont en alleen voor iets heel bijzonders nog wilde trainen, verder staat ie voor saai voetbal net als v Basten

ik denk dat vd Brom beter past die staat voor verzorgd aantrekkelijk voetbal met resultaat, maar er zijn zat Nederlandse trainers vrij:

Rijkaard, Ten Cate, Jol, vd Brom, Been, Meulensteen, Vloet (type Pastoor, ligt altijd aan zijn spelers), De Jonge, van Marwijk, Verbeek, Duchatinier, Adelaar om maar een paar te noemen zitten zonder club

Wanneer komt deze film in de Bios?

Dit is weer gevalletje van 2 kanten. Ik denk eerder dat Pastoor 2 seconde na het zetten van het beëindigen van zijn contract, dus na het zetten van de handtekening al spijt had. Of zullen ze bij AZ een mooie stempel hebben met de handtekening van Pastoor? In mijn ogen volg ik het nieuws maar van AZ, want onderling overleg is dus ook dat beide tekenen. Aap komt wel weer uit de mouw, als de rechtszaak is geweest.

Is die Stewart wel geschikt voor die baan eigenlijk? Hij gaat maar raar met zaken om.

18 september 2014 om 13:04

Denk dat de meeste AZ fans, inclusief mijzelf, hem liever zien gaan...

18 september 2014 om 14:52

Stewart handelt prima!

Hij kan er niets aan doen dat V Basten met zijn gezondheid problemen heeft, hij kan er niets aan doen dat Pastoor zo op die baan aast dat ie lekt naar de Telegraaf over v Basten, hij heeft logisch een aanbieding gedaan voor 9 maanden zodat de assistent Pastoor met een hoger inkomen en de baan die hij wilde kan bewijzen of hij niveau AZ aankan terwijl ie dat eerder niet aankon bij NEC en ook bij Excelsior na een goed begin uiteindelijk door het ijs zakte.

Ik had Stewart nooit serieus genomen als ie Pastoor meerdere jaren had aangeboden

18 september 2014 om 16:51

Omdat het ook een beetje vreemd ging met Verbeek destijds.

Nu al een heerlijke soap dit. Benieuwd wat er verder nog gaat gebeuren.

Is Shota Arveladze geen optie voor AZ? Weet niet wat hij in Turkije vangt, maar van Marwijk lijkt me toch meer kosten?

Het is nu wel echt een vervelende situatie aan het worden, wat de prestaties van AZ automatisch niet ten goede zullen komen.
Onrust bij het bestuur, zorgt automatisch voor onrust in de kleedkamers, en zodoende ook op het veld.. Hopen dat er snel een einde aan komt voor AZ en diens supporters.

18 september 2014 om 13:05

Mee eens, de rust moet terug keren. En Shota zou een prima optie zijn

18 september 2014 om 13:25

die komt niet omdat hij een te grote belastingschuld heeft in Amsterdam!

18 september 2014 om 13:29

Weet je wat mij een goede coach voor AZ lijkt?

Jürgen streppel.

Geen idee of hij kan komen maar lijkt me toch wel een prima coach toch?

Als hij Willem 2 behoedt voor degradatie dan kunnen ze hem toch in de zomer benaderen en kunnen ze nu door met Haar en Van Basten?

Of Kluivert als ze lef hebben en t aandurfen.


Van der Brom leek me ook gretig van wat ik las vanochtend.

Dat lijken mij de beste drie alleen zal Streppel niet kunnen voor t einde van t seizoen

18 september 2014 om 13:36

Als opties voor hoofd coach zou ik graag zien (willekeurige volgorde):

1) Shota
2) Kluivert
3) Ron Jans
4) Rijkaard
5) Seedorf

Ik zeg niet dat ze allemaal haalbaar zijn, maar lijken me goede opties. Waar ik het beste gevoel bij Ron Jans heb.

18 september 2014 om 13:54

Seedorf of Kluivert lijken mij zeer onverstandige keuzes. Az moet gewoon lekker voor een trainer gaan die er al wat jaren op heeft zitten als hoofdtrainer, want een beginnende trainer boven Van Basten plaatsen lijkt mij vragen om problemen. Jans zou mij geweldig lijken maar die zie ik momenteel niet komen.

Ik vind de verklaring van Steward voor het aanbieden van een contact voor negen maanden als hoofdtrainer voor Pastoor trouwens goed te verdedigen. Niet dat ik nu zo'n fan van Steward ben maar het lijkt mij heel logisch om eerst eens te bekijken of Pastoor wel de geschikte trainer voor een club als Az is. Wanneer ze dan tevreden zouden zijn kunnen ze verlengen en zo niet dan zoeken ze een ander. Als ze zo zeker waren geweest dat Pastoor de geschikte man voor deze taak is dan waren ze direct wel voor Pastoor gegaan als hoofdtrainer.

18 september 2014 om 14:55

Ron jans heeft een club dus niet haalbaar , doet het goed daar en in zijn woonplaats

Seedorf heeft zich nog nergens bewezen als coach en is te duur, Kluivert heeft zich nergens bewezen als coach , Shotta zou kunnen is die vrij?

Rijkaard topkandidaat maar die wilde niet meer dacht ik

vd Brom beste optie in mijn ogen, nette vent, helder bij persconferenties, aanvallende en verzorgde speelstijl met resultaat heeft ie bij Anderlecht, ADO en Vitesse laten zien en is betaalbaar en vrij.

Been zou nog een goede optie zijn

18 september 2014 om 13:23

haha laat die eerst maar de belasting betalen in Amsterdam haha! die komt echt niet!!

Ook geruchten dat Stewart al een andere coach benaderd zou hebben die niet direct beschikbaar was of wilde komen. Pastoor toen het aanbod gekregen heeft om het seizoen af te maken, maar dat er daarna wel iemand anders zou komen. En Pastoor wilde zelf juist de nieuwe vaste coach worden en mistte direct al het vertrouwen.

Gelukkig komt Eenhoorn snel, want het is nu echt een zooitje geworden! Of Pastoor is hier aan het liegen, of Stewart. Voor mijn gevoel, en ik denk dat ik voor meerdere Az'ers spreek, gaat hier Stewart andermaal weer in de fout. Hij veroorzaakt een hoop onrust rondom de club. Ik denk dat Stewart naar de supporters moet luisteren die afgelopen week "stewart rot op!" zongen

En hoe kijken de AZ-supporters eigenlijk tegen Stewart aan?

Bij NAC heeft hij als TD aan de basis gestaan van de financiële problemen o.a. samen met Theo Mommers (die voor de buitenwacht als enige de zwarte piet kreeg). Voor NAC begrippen torenhoge salarissen en tekengelden betaald aan o.a. Leonardo, v/d Leegte, Reuser o.a. En toen alles uitkwam in 2010 snel vertrokken naar Alkmaar.

Zo lang er genoeg geld is en er geen moeilijke situaties zijn is Stewart bruikbaar. Maar een kundig technisch directeur bij AZ had deze hele soap, en het verhaal Verbeek, ook anders kunnen managen denk ik.

Edit: in bovenstaande 2 posts vind ik m'n antwoord

18 september 2014 om 13:27

stewart moet oprotten! en Robert Eenhoorn moet hem er uit flikkeren!

18 september 2014 om 13:31

Zoals Camiel al aangeeft, weg met Stewart. Dat is de mening van de meeste AZ supporters om me heen.

18 september 2014 om 13:40

daarbij als Pastoor gelijk krijgt moet AZ hem ontzettend veel betalen en dan kent het verhaal alleen maar verliezers.

Eigenlijk staat het nu wel vast dat hij zal vertrekken want niemand zal zijn Aanwezigheid nog langer op prijs stellen!

18 september 2014 om 14:56

hoezo veel? Pastoor heeft contract als assistent en is een onbetrouwbare onruststoker, die moet je juist kwijt willen, het aanstellen van hem is de fout die men gemaakt heeft die ze nu willen corrigeren omdat Pastoor zelf bewijst dat het een fout is heb binnen te halen

wat een puinhoop zeg, goed begin van het seizoen.

1 ding is zeker. Als az nu 2 wedstrijden verliest weten ze iid geval dat ze de "onrust" de schuld kunnen geven.

als hij de zaak aan gaat kaarten kon het wel een hele dure grap worden voor Az

want dan zullen ze zijn contrakt moeten afkopen, en als dat nog een meeerderjarig contrakt is gaat dat veel geld kosten dus.

die stewart altijd al een iritant en onbetrouwbaar mannetje gevonden, al in de tijd dat ie nog bij NAC speelde .

en zo iemand verandert niet, dus zal ie een regeling met Pastoor moeten maken en anders zal er een afkoopsom bepaald worden dat AZ dan dient te betalen.

al met al gaat het veel geld kosten dus en je heb alleen maar verliezers in dit verhaal

18 september 2014 om 13:32

Stewart zal ontslagen worden en dan komt pastoor hoop ik terug! het mooiste zou zijn als van basten hem nu steun toe betuigd en ook opstapt! ook al is het heel naar voor AZ zou dat wel collegiaal zijn

18 september 2014 om 14:58

als Pastoor trainer wordt zal AZ in het linkerrijtje eindigen, wil je dat echt? die gladjanus die nergens gepresteerd heeft?

18 september 2014 om 15:26

je moet hem ook het voordeel van de twijfel geven Stewart is ook niet netjes!

Naar mannetje die ernnie stewart. Bah bah

Watskebeurt??? Pastoor zou toch gewoon trainer blijven met Marco naast hem. Niks geks aan, want dan kan Marco achter de schermen zijn stem laten gelden en veranderd er weinig aan de visie die begin van het jaar neergezet moet zijn.

18 september 2014 om 14:59

v basten als assistent van de nietszeggende matige trainer wat Pastoor is moet je niet willen, daarbij is Pastoor te arrogant dat ie een verbeterde aanbieding afwijst en een langer contract wilde, hij mag blij zijn dat ie deze kans krijgt

weg ermee, Stewart handelt nu goed in belang van de club

vd Brom aanstellen en AZ heeft nog kans op een top 7 notering, met Pastoor never nooit,

18 september 2014 om 15:25

Je kent Pastoor niet eens, dus wat lul je nou met je arrogant.
Is een hardstikke aardige en leuke vent, maakt gerust met iedereen een praatje.
Dit is een AZ ding

18 september 2014 om 16:38

Vd Brom vond ik altijd wel leuk presteren en zei ook vaak zinnige dingen. Maar moet eerlijk zeggen dat ik niet had verwacht dat dit allemaal ging gebeuren. Regelrechte soap dit.

Het wordt steeds grappiger/triester. Wat een bende daar zeg, denk dat Marco ook niet lang blijft als het zo doorgaat. Wat dat lekken betreft lijkt het me zeer eigenaardig dat AZ hem zou ontslaan omdat zijn zaakwaarnemer eist aan een krant vermeld wat Pastoor hem in vertrouwen zou hebben gemeld. Dat Oosterveer dan ook nog eens de oude zaakwaarnemer is van Stewart zat dan al helemaal aan het denken. Dit is gewoon een afrekening en ik denk dat Pastoor zijn gelijk zal gaan halen ten koste van AZ. Stewarts hoofd is wel groot maar ook vrij leeg.

18 september 2014 om 15:28

stewart zijn dagen geteld dat weet hij zelf ook!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren