Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Robben onder vuur: ‘Deze act was een Oscarnominatie waard’

Laatste update:
/

Arjen Robben heeft geen goede beurt gemaakt bij de Engelse voetbalvolgers. De Nederlander noteerde woensdag een invalbeurt in de wedstrijd tussen Bayern München en Manchester City en hij liet zich een keer makkelijk vallen. In de Daily Mail haalt oud-topscheidsrechter Graham Poll uit naar de vleugelspeler.

“Terwijl Fernandinho misschien heel licht zijn arm aanraakte, dook Robben naar de grond. Hij gooide zijn benen nog eens extra in de lucht, wat gezien het contact totaal niet nodig was. Deze act was een Oscarnominatie waard.” Volgens Poll had Robben zelfs een gele kaart moeten hebben.

“Na een schwalbe op het WK bood Robben zijn excuses aan, maar hij blijft bedriegen in een poging om zijn team te helpen”, gaat Poll verder. “Jammer dat zo'n talentvolle speler straks wordt herinnerd vanwege zijn theater in plaats van zijn duidelijk aanwezige kwaliteiten.”

Gedroeg Arjen Robben zich onsportief, na zijn invalbeurt tegen Manchester City?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Er was contact, maar die val was zo overdreven. Mooi staaltje stervende zwaan zullen we maar zeggen. Zonde, want hij heeft het totaal niet nodig

18 september 2014 om 11:53

Als robben gewoon normaal was gevallen had hij wellicht nog een strafschop gekregen maar zo absoluut niet.

18 september 2014 om 13:21

Inderdaad, de overtreding was er, al was die niet heel zwaar.

18 september 2014 om 12:22

Inderdaad. Een Oscarnominatie slaat nergens op, het was gewoon slecht geacteerd. Dan kunnen we Seagal ook wel voor een Oscar nomineren.

18 september 2014 om 13:22

Who needs Brad Pitt, Seagal is here!

18 september 2014 om 19:52

Zolang Howard Webb zijn blunders mag blijven maken in Europa is het verstandig dat je zwijgt Graham Pol! De ene drama pot na de andere fluiten en dan als scheidsrechter commentaar geven op een speler?

18 september 2014 om 17:03

Pff altijd dat commentaar. Volgens mij kent men ronaldo ook nog steeds als doelpuntenmaker en niet als aansteller. Dat moeilijke gedoe elke keer. Puur omdat het een europese voetballer is (uitzondering Suarez). Hoe hij ook viel het was een pingel klaar

18 september 2014 om 19:00

Ik zeg toch ook dat er contact was? Ik geef alleen aan dat hij het niet nodig heeft om zo overdreven te vallen.

18 september 2014 om 19:11

Kompany stapte op zijn voet, naast dat lichte duwtje van frommelinho. Het was een zuivere strafschop. Stelletje klankborden dat jullie zijn.

18 september 2014 om 19:52

Er was gewoon contact.. Hoe je valt maakt geen moer uit. Het was geen schwalbe , dus waarom zou hij geel moeten krijgen? Ik vond het ook geen strafschop trouwens.

In Engeland doen ze toch altijd zo overspannen in dit soort kwesties. Ik weet niet welke situatie hij precies bedoelde, maar als het die actie was waarbij er een speler op z'n voet ging staan, vind ik het vrij kortzichtig van Poll.

18 september 2014 om 09:49

als iemand op 1 voet van je gaat staan dan struikel je naar voren.
Robben gooit te benen en 2 armen naar achteren en de borst naar voren.
Ik vind dat je in zo'n geval altijd geel moet geven voor een schwalbe, zelfs als het eigenlijk een strafschop is. Met de theatrale val probeer je tenslotte gewoon wat uit te lokken

18 september 2014 om 09:56

Of je benadrukt een geniepige overtreding, aangezien een struikelpartij nogal knullig overkomt en nooit bestraft wordt. Ik vind het moraalridderschap van sommigen toch verbazingwekkend hardnekkig.

18 september 2014 om 19:57

Je moet geel geven omdat hij overdreven valt. Ook al is het een overtreding, maar omdat hij overdreven valt, moet hij bestraft worden... Vreemde mening...

Een theatrale val moet in jouw ogen bestraft worden, ook al is het wel een overtreding..

Hij lokt iets uit...

Sorry, maar ik volg het niet meer. Jij wilt het slachtoffer straffen omdat die te theatraal reageert..

Een schwalbe moet bestraft worden, dat vind ik ook.. Maar jouw mening slaat nergens op.

18 september 2014 om 09:55

In Engeland doen ze daar spastisch over omdat men een hekel heeft aan dit theater. Ze zien daar liever voetbal in het stadion. Als ze een musical of theater voorstelling willen zien, hebben ze daar in Engeland heel mooie en grote theaters voor.

18 september 2014 om 10:02

Lichtelijk hypocriet dan als ze op de 'bühne' gaan staan klappen voor Robben, mocht hij deze zomer gekozen hebben om zijn carrière in de Premier League voort te zetten. Die signalen waren we namelijk wel degelijk, van Manchester United, City en Arsenal. Ze willen allemaal die 'duiker' in het team.

Laat ik het hierbij laten.... "you have to take the good with the bad".

18 september 2014 om 10:08

Ik heb ze trouwens ook niet gehoord toen Silva zich op een gegeven moment theatraal liet vallen... heel bijzonder, aangezien dat er veel op leek.

18 september 2014 om 10:41

@fcexclusief. Is inderdaad misschien een beetje hypocriet. Maar zijn we dat niet allemaal? Als iemand van je eigen team iets "verkeerds" doet, zie je dat altijd sneller door de vingers dan wanneer iemand van de tegenstander dit doet.

Het blijft echter wel zo dat men zich in Engeland sneller aan dit soort maniertjes irriteert. Met de buitenlandse invloeden zie je het wel ook in Engeland steeds vaker terug.

18 september 2014 om 11:13

Je kunt veel zeggen over de voetbalcultuur in engeland, maar hun afkeer jegens schwalbes is een van de beste punten. Het is niet voor niets dat iedereen daar opgelucht is dat een valsspeler als suarez vertrokken is.

18 september 2014 om 13:44

Wat heeft Suarez te maken met schwalbes?

18 september 2014 om 15:33

Alles wat jij zegt ben ik het volkomen mee eens in deze discussie.
Bij Robben is het een bekend gegeven dus wordt er steeds weer naar gewezen.
Maar bij een Silva of anderen hoor je het dan niet na afloop, inderdaad is dat hypocriet.

Ik ben zelf 95 kg en van het motto niet aanstellen, wat ik dan constant tegenkom als ik voetbal is dat ik bijna nooit een vrije trap krijg omdat ik de overtreding niet uitvergroot door lichaamstaal. Natuurlijk speel ik niet op dat niveau, maar ik kan heel goed begrijpen dat je als speler een overtreding op je laat zien, omdat je anders geen vrije trap krijgt!

Hij heeft het inderdaad niet nodig, zonde dat een grote speler als hij blijft duikelen zijn gehele carrière.

18 september 2014 om 09:49

ach ja, zo zijn er zoveel. valt natuurlijk nooit goed te praten dat geduikel maar types als Suarez, Neymar en Busquets word je ook schijtziek van...

18 september 2014 om 10:31

Het gdrag van Robben is niet nodig. Hij verdiend namelijk juist geen Oscar omdat hij zo overdreven valt.

Op zich wordt op het middenveld net zo theatraal gedragen in het Spaanse voetbal. Als je ziet hoe Iniesta valt na elke draai en lichaamscontact. Echt verschrikkelijk. Alleen dit gebeurd allemaal niet met het idiote overdreven manier a la Neymar.

Zolang ellebogen, spugen, schelden, tijdrekken of welke manier van spelbederf er nog is. Maak ik me niet druk om een schwalbe van de schwalbekoning.

18 september 2014 om 09:42

Schwalbes zijn ook spelbederf.

18 september 2014 om 11:45

Ja dus? Zolang de ergere vormen van spelbederf ook aanwezig zijn, lig ik niet wakker van een anders soort spelbederf.

18 september 2014 om 12:07

Dat is hetzelfde als je niet wakker ligt van een gewelddadige overval omdat er verkrachting en moord plaats vindt in de wereld.

18 september 2014 om 14:13

Nee is niet hetzelfde aangezien dit een sport is en dat misdrijven tegen de mensheid zijn.

18 september 2014 om 15:41

Misschien moet je een cursus vergelijkingen gaan doen

Je snapt zelf denk ik wel wat er niet klopt in je vergelijking!

Als je nu bijvoorbeeld zegt, zo lang er uitbuiting, moord en oorlog in de wereld is maak ik me niet druk om zwarte Piet (Om het actueel te houden...) dan snap ik je vergelijking.

Als ben ik het niet met het idee eens van de vergelijking!

tja...dat was echt weer zo'n robben actie.
Ik weet nog wat hij vorig jaar zei na een CL wedstrijd tegen arsenal:
Ik werd geraakt, dus dan is het toch terecht dat je gaat liggen.

Nee!
Je komt op de grond te liggen omdat je niet kunt blijven staan.
Als je aan 1 been geraakt wordt, kun je nooit met 2 benen en 2 armen naar achteren en de borst naar voren naar de grond gaan.
Dan zet je met je andere been nog een stap, je handen gaan naar voren en je gaat struikelend naar de grond.

Als je valt op de manier zoals robben gisteren weer deed moet je gewoon elke keer een gele kaart geven, ook al is het eigenlijk een strafschop.
Dinsdag deed de scheids bij dortmund-arsenal het fantastisch.
Dat was misschien wel een strafschop, maar die speler van dortmund ging zo theatraal naar de grond. Bam..geel!

18 september 2014 om 09:52

maar Mkhitaryan was wel een penalty... zo theatraal ging hij ook niet naar de grond. maar ik vind als je echt geraakt word dat je mag gaan liggen. bij een lichte aanraking niet. als je word geraakt maar kunt blijven staan en je valt vind ik dat een fout van de verdediger. de aanvaller maakt er dan gewoon gebruik van. alles doen om te winnen!

18 september 2014 om 11:15

beste optie is om dit soort jongens nooit meer een penalty of vrije trap te geven. Dan is het zo afgelopen. In engeland gebeurde dat al enigszins met suarez en het had effect.

18 september 2014 om 13:17

dus dan kunnen ze doormidden worden getrapt en nog blijft de overtreder het voordeel houden.. Beetje vreemde redenering

18 september 2014 om 14:39

laat ik het dan nuanceren en deze jongens altijd het nadeel van de twijfel geven

Robben is gewoon een irritant spelertje. Altijd maar huilen en liggen. Hij heeft dit niet nodig, de overgrote meerderheid vindt hem een irritant huilebalkje

18 september 2014 om 09:53

de overgrote meerderheid vind dit ook een van de beste spelers ter wereld.

18 september 2014 om 09:59

In Nederland ja, maar dat is logisch. In Portugal zullen ze Ronaldo de beste vinden, in Argentinië Messi, in Brazilië Neymar, in Engeland Rooney....

18 september 2014 om 10:14

Hij zegt één van de beste... en daar is geen woord van verzonnen.

18 september 2014 om 10:19

Als je goed leest zegt hij een van de beste spelers ter wereld en dat is Robben ook gewoon. Maakt niet uit welk land je komt, daar kan je niet omheen. Hij moet wel dat penalty geile gedrag van hem onder bedwang leren houden.

18 september 2014 om 10:23

Ja in Nederland vooral, en de overgrote meerderheid buiten Nederland vindt hem een huilebalkje. Wat een gejammer altijd seg. Hij maakt zich onpopulair

18 september 2014 om 11:06

Mooi dat jij dat even weet te vertellen Maurice de Hond.

18 september 2014 om 11:37

nerazzurri9 heeft gewoon gelijk hoor. Hij is in Ndl een halfgod. Ongelofelijk dat men deze duik aanvaardt...

18 september 2014 om 11:52

Volgens zie ik anders 90% van de mensen op vz dit gedrag afkeuren in hun reactie. Dus het is mij een raadsel hoe jij erbij kom dat dit aanvaard wordt.

18 september 2014 om 12:49

Volgens mij is de poll 49-50 dus de helft keurt dit gewoon goed. En dan verfoeien ze Neymar, Suarez en Busquets en anderen wel...

18 september 2014 om 13:09

Tja haters heb je overal, in Italie liep een balotelli rond die bij elk zuchtje wind gaat liggen.. Spanje hoef ik niet eens over te beginnen, die hebben het voetbal theather zowat uitgevonden. Zo heb je in elk land wel een duikelaar.

18 september 2014 om 13:17

Haha even vergelijken terwijl Robben de valkoning is. Jammeren en duikelen... Iedereen doet het wel eens maar bij Robben is het van tijd echt overdreven

18 september 2014 om 20:09

Gelul. Robben is niet alleen in Nederland een van de beste van de wereld. Sterker nog, in het buitenland , vinden ze Robben beter dan wij hem hier vinden.

19 september 2014 om 10:23

Dat klopt, wij halen onze spelers altijd naar beneden, dat zit in de cultuur denk ik.

Mwah, die kerel stond ook op zijn voet en hield hem vast. Natuurlijk, Robben valt theatraal en overdrijft het contact, maar het was er wel degelijk en genoeg om een penalty voor te geven. Een gele kaart is voor de situaties waarin iemand zich laat vallen terwijl er niets aan de hand is. Dat was nu niet het geval

18 september 2014 om 09:58

Idd en dat drie (assistent)scheidsrechters plus een gepensioneerde scheidsrechter (poll) dat niet zien is jammer, maar nu doet Poll aan stemming makerij en dat vind ik ook niet nodig.

Ik erger me dood aan die spast met altijd dat zwakzinnige geduik. Verdient een doodschop

En contact staat niet gelijk aan een strafschop. Hij probeert nooit op de been te blijven maar zodra hij ook maar iets van aanraking voelt gaat hij neer. Daarom durven veel verdedigers ook nauwelijks in te grijpen omdat hij dan meteen als een debiel een 'attaque' krijgt. Gele kaart en liever nog rood voor dit soort matennaaierij

18 september 2014 om 10:50

Nou ik zou zeggen, het enige zwakzinnige hier is jou eerste regel, man man hoe triest.

Er gaat iemand op zn voet staan en hij word vastgehouden bij zn linker schouder. Ja hij valt overdreven, maar er wordt wel degelijk een overtreding gemaakt. Een gele kaart geef je als je duikt zonder dat er contact is, wat hier dus wél het geval was. Ik zeg niet dat het een penal was want voetbal is een contact sport. Maar geel of rood of zoals jij suggereert een doodschop is imo heel dom geredeneerd. Dus als iemand een schouder duw krijgt en je blijft niet staan, moet iedereen hem ook maar een doodschop geven? Of geel/rood?

18 september 2014 om 12:02

Boeiend jouw mening..
Heb nog nooit iemand gezien met zo'n bizarre motoriek als Robben. Robben doet schwalbes z'n hele carrriere lang al, meestal gevolgd door hysterisch gedrag naar de scheidsrechter als hij niks krijgt. Ga eens Youtube-en als je wat kort van geheugen bent wat hij allemaal versierd heeft en tegenstanders kaarten aangesmeerd heeft.
En over kort van geheugen gesproken, er was een jaren terug een richtlijn van de Fifa of Uefa aan scheidsrechters om schwalbes keihard aan te pakken. Daar is natuurlijk weer helemaal niks van gekomen maar spelbederf kan gewoon via de regels met kaarten bestraft worden
En als iemand in een hele belangrijke wedstrijd iets probeert te versieren dan zeg ik ja, geef hem dan ook iets om voor te gaan liggen...

Weet nog hoe er vroeger gehaat werd op Klinsmann en Matthäus die er ook een handje van hadden. Ja, toen waren het geen Nederlanders dus dan zijn het natuurlijk totáál andere gevallen.

18 september 2014 om 12:26

Haha, als je niet wil dat mensen een mening hebben over jou post, post dan niks! Ga dan ook even op YouTube kijken hoeveel schoppen robben wel krijgt, gemiddeld per wedstrijd. Dan ga je jezelf op een gegeven moment in bescherming nemen, wat er soms belachelijk uitziet, juist door zijn motoriek. Maar als iemand een andere motoriek heeft moet je dat maar afstraffen. En nogmaals, er was gewoon contact hoor, dus geel zou hier zwaar overdreven en onterecht zijn. Maar ow nee, omdat het robben is moet er een kaart gegeven worden? Dan kan de gemiddelde voetballer uit Spanje geen wedstrijd meer uitvoetballen. En de laatste paar jaar voert robben een stuk minder schwalbe's uit dan nu, maar ja, een rode lap zal wel blind maken. Als je dan toch op YouTube kijkt, kijk dan ook ff de situatie van gister terug, dan zal je zien dat hij zich makkelijk laat vallen, maar dat het geen schwalbe is.

18 september 2014 om 12:51

Hij doet het inderdaad bijna niet, nou ja misschien alleen in wedstrijden die erom doen.
Het WK laten we maar even buiten beschouwing, dus eerder dit jaar:
http://www.youtube.com/watch?v=cbTdYvGrE-Y

Robben spoort gewoon niet.
http://www.youtube.com/watch?v=9qm1qkmejsm

Fernandinho ging toch op Robben zijn voet staan of zag ik dat verkeerd?

Is helaas een onderdeel geworden van het moderne voetbal om je zo mooi en theatraal mogelijk te laten vallen. Net als het aannaaien van kaarten en andere vervelende maniertjes.

Waardoor het komt zou ik niet kunnen zeggen, maar de sport wordt er niet beter van als je het mij vraagt.

Hij deed het weer.het was idd een schwalbe.hij moet dit nu echt eens afleren.dit past niet bij de Nederlandse cultuur.

Is gwn goed om te zien hij doet alles voor een overwinning ronaldo en messi doen t ook regelmatig om maar te winnen

Robben werd gewoon geraakt dus snap niet wat die Poll zich over opwind, volgens mij hebben al die Engelsen er gewoon moeite mee dat een van de beste spelers ter wereld niet in de PL speelt wat een rancune altijd jegens Robben.
Ja Robben laat zich makkelijk vallen maar een snelle speler heeft valt nu eenmaal sneller bij een lichte aanraking.
Het ziet er wel altijd overdreven uit wanneer hij valt, maar meestal wordt hij wel degelijk geraakt.

18 september 2014 om 10:07

Dikke schwalbe man!kijk nog eens goed!

Het is echt jammer dat hij het doet, hij heeft dat niet nodig, hij heeft klasse genoeg.

Het is een vorm van vals spelen eigenlijk. Als men dit eruit wil krijgen, dan zal men spelers op basis van TV-beelden achteraf keihard moeten kunnen bestraffen. 5 wedstrijden langs de kant graag én een fikse boete (en niet eentje van een paar honderd euro).

Hier in België hadden we ook zo'n figuur rondlopen: Lestienne. Je keek er naar en hij ging al liggen. Werkelijk i-r-r-i-t-a-n-t.

18 september 2014 om 10:08

Zo is het precies.het was gewoon een hele dikke vetten schwalbe.

En ik irriteer me aan de mensen die zeggen dat als 1 been geraakt word je toch overeind moet proberen te staan. Bijna iedereen valt in het penaltygebied op de grond als 1 been geraakt word. Het enige wat Robben doet is overdreven vallen

18 september 2014 om 10:14

Het zijn toch geen meisjes? Neen, het zijn beren. Op training vallen ze bijna nooit.

Maar in de wedstrijd hebben er veel plots last van tijdelijke kinderverlamming bij de minste aanraking.

Niet goed praten deze handel, keihard straffen. Nu!

18 september 2014 om 21:27

Meen je dit nou serieus? Alsof er op de training geniepige overtredingen worden gemaakt. Het zijn je team genoten en je gaat toch ook niet valsspelen tijdens de training.

18 september 2014 om 21:35

Maar wel tijdens de wedstrijd???

Gaat hij ook nog iets zeggen over David Silva? Was dat niet theatraal, na een onschuldig duel om de bal? Duiken is ergerlijk, maar hypocriete reacties achteraf is dat ook.

100% penaltie. Ik dacht ook aan een swalbe. In de herhaling zie je dat Fernandinho op zijn voet stapt.

18 september 2014 om 10:25

Haha 100 penalty kom op man, even je oranje-bril afzetten en gewoon objectief oordelen dat dit een schwalbe was. City had dan nog eerder een penalty verdiend met de fout op Silva

18 september 2014 om 11:01

Stond er iemand op zijn voet? Ja. Wordt hiervoor elders in het veld gefloten? Ja. Penaltie?

18 september 2014 om 11:38

Gaat iedereen zo theatraal tegen de grond, neen! Zo opzichtig gaan liggen mag je zelfs een kaart opleveren

18 september 2014 om 12:00

Hij viel overdreven maar dan nog vind ik het een penaltie. En voor opzichtig vallen kunnen geen kaarten gegeven worden.

18 september 2014 om 12:05

Dat heet een schwalbe daar kan je een kaart voor krijgen. Ik vond dit een schwalbe en dus had Robben prefect geel kunnen krijgen

18 september 2014 om 12:12

Een swalbe is bewust vallen om een vrijetrap/straf voor de ander te krijgen. Opzichtig vallen is toch echt wat anders. Op iemands voet gaan staan is dat een overtreding? Je bent het er toch mee eens dan er iemand op zijn voet stond?

18 september 2014 om 12:50

Ja maar niet in die mate dat Robben moet gaan liggen, als hij niet zo theatraal tegen de grond gaat maakt hij misschien nog kans. Nu zeker niet, al vond ik het gewoon geen overtreding

Ze doen het allemaal joh, alleen de één wat opzichter dan de ander. Deed iemand deze schwalbe denken aan Nederland - Mexico op het WK?

18 september 2014 om 10:37

Klopt, de moraalridders zijn in dit topic weer eens niet op 2 handen te tellen. Die tegen Mexico was nog even wat mooier hè. Die komt niet eens op de nominatielijst te staan, maar krijgt de prijs direct uitgereikt.

18 september 2014 om 12:46

Hahahha nog steeds mensen butthurt over Mexico, wat overigens een duidelijke penalty was. Hoor niemand over Ronaldo, Busquets of Neymar die dit soort grappen elke wedstrijd doen... Traantjes drogen en volgende keer beter...

In Engeland zeuren ze nog als je bent gevallen en het blijkt geen driedubbele beenbreuk te zijn, dan had je net zo goed kunnen doorlopen lijkt daar het credo. Ik zit soms met lichte plaatsvervangende schaamte naar Robben te kijken, maar dat is vooral omdat hij vaak een hele slechte schwalbe maakt. Gisteren was er contact, hij werd gehinderd, maar hij laat zich op zo'n ongeloofwaardige manier vallen dat verdedigers er vaak mee wegkomen. Ook bij een duidelijke overtreding, zoals in de laatste minuut tegen Mexico, begint ineens de wereld serieus te denken dat het een schwalbe was.

Was weer een simpele duik van Robben inderdaad naar ventje

Hypocriete Engelsen, als Robben een Engelsman was geweest was hij in hun ogen een verbeterde versie van George best geweest en de beste voetballer van dit moment. Maar omdat hij dat niet is word hij als hij tegen een Engelse club speelt met de grond gelijk gemaakt

18 september 2014 om 10:42

Dat is echt Bs.
Ze hebben in Engeland een bloedhekel aan schwalbe-tuig en onsportief gedrag. Net zoals Van Bommel zijn gezicht in Engeland niet moest laten zien. Aan die hebben de fans ze zo mogelijk nog een grotere hekel (gehad)
En over hypocriet gesproken, als het een Duitser was geweest die keer op keer penalties versierde met schwalbes (en dan vooral tegen Nederland) zou je het dan ook zo geweldig vinden?

Ik vond t geen schwalbe. Ik vond t zelfs strafschop waardig!

Hoe het voetbal nu ontwikkelt wordt het 'sissy' -voetbal.
Oh wee als je naar de tegenstander blaast in het strafschopgebied, je krijgt zo een penalty om de oren. Verdedigers mogen bijna niks meer daarom lijken aanvallers zo goed te zijn. Een voorzet proberen te voorkomen met de handen op je rug om een handsbal te voorkomen.....wtf is dat voor onzin, zijn we hockey aan het spelen dat je de cirkel in rent een voet uitzoekt om op te rammen en zo een strafcorner versiert?

18 september 2014 om 12:15

Gelukkig, er is nog iemand met exact dezelfde mening als mij. Wat kan ik moe worden van die voetballers. Onder de tattoo's, flink gespierd, stoere praat enz.... maar als ze het er eens op aankomt liggen ze op de grond met ze alle. Het begint een idd een 'sissy' sport te worden. Drama

Naast dat hij werd vastgehouden zag je duidelijk in de herhaling dat er ook nog op de voet gestaan werd van Robben. Valt hij mooi? Absoluut! Maar dat maakt het niet ineens minder een penalty, hij wordt onreglementair afgestopt. Bal op de stip, simpel.

Het zit nou eenmaal in Robben, dat krijg je er nu ook echt niet meer uit. Erg sonde, maar het hoort bij hem.

Is Graham Poll niet de scheids die drie gele kaarten aan 1 speler gaf? De schwalbe van Robben was ergerlijk en onnodig, maar hoe de City-spelers de assistent op de achterlijn belaagde en smeekten om een gele kaart voor Robben was ook niet netjes.
De scheids heeft gewoon prima gehandeld. Iedere voetballer probeert tegenwoordig met een val een schreeuw een vrije trap of penalty te versieren. Het is, helaas, part of the game geworden...

Dit was inderdaad een Schwalbe. Moet Robben niet doen. Gaat ook tegen hem werken. Als je de naam hebt te duiken dan zul je geen penalty krijgen ook al is het wel een overtreding.tegen Mexico vond ik het overigens wel terecht, omdat hij in de eerste helft overduidelijk wel een penalty had moeten krijgen.

Robben kan niet voetballen daarom doet hij schwalbes

“jammer dat zo'n talentvolle speler straks wordt herinnerd vanwege zijn theater in plaats van zijn duidelijk aanwezige kwaliteiten.”

Is niet echt hoe ik hem ga herinneren..
CL winnend doelpunt, WK finale gehaald, WK 3e plaats.. allemaal thx to Robben! En daar in München heeft ie nog wel meer prijzen binnengesleept, mede door hem dan iig .

Ik zat op de noord tribune op de 2e ring en zat er dus vrij dicht op, heb nog geen herhaling gezien maar vanaf de tribune leek het zeker een overtreding en geen schwalbe.
Zou toch graag even een herhaling willen zien.

Haha and the Oscars goes to....

Robben doet graag aan vallen, terwijl er 9 van de 10 keer niets aan de hand is.

Maar goed dat bewijst ie natuurlijk al jaren.

Tja Robben wordt nog ergens om herinnerd dan. Who the hell is Poll dan ? Die kan ik me niet herinneren om zijn fantastische wedstrijden. Eerder net als die Webb om zijn dramatische wedstrijden. Lachwekkend dat zo'n gozer zichzelf een rol toe bedeeld waarvan Robben zou denken, nou Poll zegt dat dus nu ga ik maar eens veranderen. Als Pol nu goed had gekeken zag hij dat de enige goal wel weer bij Robben ontstond. Dat hij de championsleague finale voor Munchen beslist en dat hij best een aardig WK heeft gespeeld dacht ik.

18 september 2014 om 13:18

Dan moet je elke wedstrijd 10 penalties fluiten met jouw redenering

18 september 2014 om 13:23

Contact is geen penalty. Laten we anders gewoon basketbal-regels gaan toepassen: aanraken op het moment van schieten is een strafworp.

Ik haak dan meteen af.

18 september 2014 om 13:30

Zelfde mening

18 september 2014 om 15:48

sjezus snap je echt niet wat ik bedoel? de verdediger stopt robben foutief af..of dat nu hard of licht gebeurd doet niet terzake..

19 september 2014 om 07:33

Ik snap zeker wat je bedoeld. Maar het is niet steeds contact is contact

Robben heeft dat echt niet nodig, dat overdreven naar de grond gaan begint nu echt een smet op zn schitterende loopbaan te worden, die man is toch te groot om zo ieder keer bij minst contact de grond te knuffelen.

Begin het ook echt zat te worden, waarom moet je altijd zo overdreven naar de grond gaan echt als een stervende zwaan. Als je zo goed bent als Arjen heb je dit echt niet nodig, sterker nog het werkt tegen je. Heel vaak wordt hij wel aangetikt maar doordat hij zo overdreven doet lijkt het een schwalbe.

Wat een onzin weer!...ik zag ook een speler van bayern op de been proberen te blijven nadat de keeper hem aantikte.....kans weg en geen penalty....dus dan word je ook niet beloond....ga dan maar inderdaad liggen, dan is de kans ook eeg maar heb je wel kans op een penalty.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren