Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Basten doet stapje terug en wordt assistent Pastoor

Laatste update:

Marco van Basten is dinsdag teruggekeerd bij AZ, maar gaat niet meer aan de slag als hoofdtrainer. De oefenmeester zet op eigen verzoek een stapje terug en wordt assistent-trainer in Alkmaar, zo maakt AZ bekend op de website van de club. Alex Pastoor blijft door deze ontwikkeling de hoofdcoach, al moet daarover nog een officieel akkoord worden bereikt met AZ.

/

De 49-jarige Van Basten zat sinds eind augustus wegens gezondheidsproblemen thuis; de coach had last van hartkloppingen en gaf zijn taken daardoor over aan Pastoor. Die zat tegen FC Dordrecht (1-3 zege) en sc Heerenveen (0-1 nederlaag) als eindverantwoordelijke op de bank bij AZ en zal, naar alle waarschijnlijkheid, hoofdtrainer blijven. Van Basten gaat dan als zijn assistent aan de slag, net als Dennis Haar.

"Ik heb de afgelopen jaren gemerkt dat het vak van hoofdtrainer me steeds vaker fysiek en mentaal ongemakken bezorgt", zegt Van Basten op de website van zijn club. "Daarom heb ik besloten om eerlijk te zijn richting mezelf en AZ. Ik wilde graag in Alkmaar terugkeren op het trainingsveld, maar niet meer als hoofdcoach. Ik ben blij met mijn nieuwe rol, wat meer in de schaduw. Ik heb zin om op het veld met die jonge talenten aan de slag te gaan.”

Van Basten was pas sinds de zomer hoofdtrainer in Alkmaar en na zijn verzoek moest AZ dan ook snel schakelen, zegt directeur voetbalzaken Earnest Stewart. "Maar in de rol als assistent vinden wij Marco ook uitermate geschikt. Hij kan met zijn ervaring onze jonge talenten de individuele aandacht geven die ze nodig hebben”, aldus de Amerikaan. Van Bastens nieuwe contract als assistent-trainer loopt tot medio 2016.

Alex Pastoor is een goede coach voor AZ

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
16 september 2014 om 10:22

Van Basten is anders wel iemand die al vaker heeft alten zien dat hij beschikt over een gezonde dosis zelfkritiek. Hij heeft niet voor niets meerdere malen aangegeven dat hij nog niet klaar was voor Ajax toen hij daar trainer werd en later ook vaker aangegeven dat hij zichzelf echt nog niet bij een Europese top-club zag, o.a. omdat hij bij Ajax en Oranje veel fouten maakte.

Ik denk dat van Basten nu na het zoveelste matige trainersavontuur doorheeft dat het hoofdcoach zijn niets voor hem is, zoals Wouters dat ook ooit doorkreeg. Ik ben eerlijk gezegd blij dat hij het zelf ziet, zodat er nog sprake is van een waardige aftocht. Sommige topvoetballers zijn nu eenmaal geen topcoach-materiaal.

16 september 2014 om 10:28

Dit heeft niks met zijn capaciteiten als hoofdcoach te maken, dit gaat puur om zijn gezondheid.

16 september 2014 om 10:47

Het is ongelovelijk dat de grote Van Basten teveel stress heeft. De man heeft in zijn gehele spelersloopbaan alleen maar met druk te maken gehad. Ben echt verrast!!

Al met al heb ik Pastoor altijd hoog zitten, is een man die het spelletje echt begrijpt.

16 september 2014 om 11:09

@ nr1telstar: Als trainer heb je andere taken dan een speler, een ras talent als Van Basten speelde grotendeels op zijn talent en intuïtie. Nu moet hij managen, 23 spelers tevreden houden, een kritisch publiek en mensen die boven hem staan. Blijkbaar is coachen niet zijn tweede natuur (i.t.t. bijv Frank de Boer), en hiermee krijgt Co Adriaansen toch gelijk een goed paard maakt nog geen goede ruiter...

Compliment aan Van Basten dat hij deze stap durft te maken, dat maakt hem een groot mens.

16 september 2014 om 11:14

@Hoppa,

Heb je wel de moeite genomen om het artikel te lezen??

Er staat toch duidelijk wegens fysieke en mentale problemen.
Als je last krijgt van je rikketik lijkt het me logisch dat je naar je lichaam luistert!

16 september 2014 om 12:24

Ja, maar die mentale problemen kun je niet los zien van het wel of niet presteren. Bovendien moet je niet alles geloven wat je leest. Dit is gewoon een prima manier om een stapje terug te doen.

16 september 2014 om 13:51

volgens mij heeft hij ooit in een interview aangegeven ook als Speler slecht met stress om te kunnen gaan en dat zijn gezondheid en omgeving daar niet altijd blij mee was.

Ik vind ook niet dat hij een slechte coach is, bij Ajax denk ik gewoon dat hij er nog niet helemaal klaar voor was en als Bondscoach deed hij het gewoon prima, het was alleen zo dat hij als Bondscoach die jongens niet de hele dag zag en wat meer "scouting" werk verricht als echt training geven en coach zijn.

ook bij Heerenveen niet slecht gedaan, ondanks het gehele gedoe rondt het beleid. bij AZ is gewoon de bomb gebarsten ivm zijn vader.

Ik denk dat deze man gewoon Jeugd trainer moet worden, of bij het eerste elftal zich voornamenlijk moet bezig houden met spitsen training.

16 september 2014 om 14:29

Hoppa, wat een rare reactie van je. Waarom maak je van die ongegronde aannames, het zou toch gewoon kunnen kloppen. Het is een vrij geloofwaardig verhaal.

16 september 2014 om 17:25

Ja precies. Het lijkt me eerder dat Marco een beetje overspannen is.
Dan is ietsje rustiger aandoen niet onverstandig.
Burn-out ligt zo op de loer voordat je het weet.
Hij zag er moe uit.

Kan iemand me vertellen wat er aan de hand is? Waarom v Basten in deze situatie zit...

16 september 2014 om 10:13

Familieomstandigheden, overlijden van z'n vader geloof ik.

16 september 2014 om 10:17

Hij had het al eerder en vaker zei hij op de persconferentie. Dus het overlijden van zijn vader is niet de oorzaak.

16 september 2014 om 10:18

Overlijden van z'n vader inderdaad. Waarschijnlijk heeft de stress die daarmee gepaard gaat de hartkloppingen veroorzaakt.

16 september 2014 om 10:18

Het kan het wel erger gemaakt hebben.

16 september 2014 om 17:27

Dit is puur stress. En dat moet je niet onderschatten. Je kunt er flink ziek van worden.

Snap niet dat van Basten dit nog wilt, stop er dan gewoon meteen mee.. dit is van Basten onwaardig in mijn ogen

16 september 2014 om 10:19

Waarom? Helemaal onwaardig is het als je er na 2 maanden bij neerlegt. Dit is juist een zeer dappere keuze van Van Basten in mijn ogen!

16 september 2014 om 10:30

Snap de motivatie wel, alleen was ik niet terug gekeerd bij dezelfde club waar je week geleden nog hoofdtrainer was. Ga dan lekker als jeugdtrainer aan de slag bij Ajax of Milan..

16 september 2014 om 10:35

Gelukkig bepaalt van Basten dat helemaal zelf. Ik vind het mooi om te zien dat zo'n grootheid zich in zo'n nederige rol kan vinden. Typeert deze karakteristieke man. Hopelijk blijft hij nog lang voor het voetbal behouden.

16 september 2014 om 11:17

Volkomen mee eens!

Dhr van Basten is gewoon nog steeds gek op het spelletje.

Niets dan respect voor deze keuze, toch mooi dat iemand bij de club blijft om met de jonge spelers aan de gang te gaan.

Wat een geluk weer voor Pastoor.

Waarom wilt Van Basten eigenlijk assistent zijn/worden, neem dan gewoon een pauze, ga rusten en werk aan je gezondheid het komende jaar.

16 september 2014 om 10:31

Een pauze nemen en dan na een jaar zeggen: Pastoor ga jij maar een stapje terug doen, nu ben ik weer hoofdtrainer. Zo werkt het natuurlijk niet in de hiërarchie van een team.

16 september 2014 om 10:33

Ben je simpel? Dat zeg ik nergens. Ik zeg enkel dat hij een pauze moet nemen van het voetbal en dus niet even zijn carrière bij AZ op pauze zet en volgend jaar weer terug komt.

16 september 2014 om 11:37

Ik denk dat Van Basten ontzettend verliefd is op de sport. Nadat hij moest stoppen ivm zijn blessures heeft hij gezegd de eerste tijd of misschien nooit meer te willen terug komen in het voetbal. Vervolgens doet hij Oranje en Ajax, direct al 2 ontzettend hoog aangeschreven posities. Hij doet het niet eens onverdienstelijk maar bij Ajax stopt hij zelf omdat hij vindt dat hij niet genoeg gepresteerd heeft. Daarna komt hij terug bij clubs als SC Heerenveen en AZ. Het lijkt er op dat hij gewoon graag bij het voetbal betrokken blijft. Die reactie in de Kuip tegen de camera zegt ook alles. De man heeft op voetballend gebied alles al bereikt, maar hij blijft gepassioneerd.

Nu stel ik de vraag. Wie the f*ck zijn wij om te zeggen dat hij moet stoppen. Hij bepaalt dat zelf. En zijn motivatie en stap terug om assistent te worden...ik denk dat alleen grootheden dat kunnen.

16 september 2014 om 14:33

My vision, erg mooi betoog! Je hebt ook echt helemaal gelijk, vind het ook mooi dat zo een grootheid zich nederig kan opstellen.

Goede beslissing Marco, je gezondheid is belangrijker dan je carrière.

Eerste reactie die bij me op kwam: Van basten ga dan lekker thuis zitten!.

Assistent van Pastoor? de beste voetballer die we hebben gehad??? Dit gaat gewoon niet samen.

16 september 2014 om 10:22

Ja want een man mag niet lekker het werk doen dat hij wil doen en moet dan maar thuis gaan zitten omdat jij het niet vind kunnen.

wat egoistisch van hem dat hij jouw gevoelens niet in overweging heeft genomen.

16 september 2014 om 11:11

De beste was Cruijff en niet van Basten, maar buiten dat, waarom mag hij niet kiezen voor zn eigen hagje. Omdat jij dat vind, moet onze 'beste' speler persee hoofdcoach worden. In dat geval zijn er nog best wat spelers die wat stappen omhoog moeten gaan doen.

16 september 2014 om 17:30

Zelf zeker nog nooit ziek geweest, of stress meegemaakt.
Nu ik toevallig wel en kan je zeggen dat het ernstig kan zijn.
Goed dat hij aan zijn gezondheid denkt.
ik wens Marco toe dat hij snel weer zich helemaal lekker voelt.

dat vindt ik toch jammer Pastoor was prima als assistent maar Van Basten laat je toch geen assistent worden. Geef hem dan een andere job als adviseur ofzo ik vind het jammer voor AZ want Van Basten heeft toch een uitstraling van wereldvoetballer.

16 september 2014 om 10:37

Geloof maar dat van Basten absoluut alleen maar doet waar hij zin in heeft. Indien hij zelf niet als assistent zou willen werken zou hij er ook niet gaan zitten.

Ik denk dat Van Basten geen type is om te gaan rusten,hij heeft als voetballer al ervaren hoe het is om definitief als voetballer te stoppen. Ik denk dat hij bang is dat niemand hem meer wilt als hij

Ik als AZ-fan baal hier toch van, ik zie Van Basten veel liever als hoofdcoach dan die enge Alex Pastoor. Als je zaterdag ziet dat hij Elm inbrengt i.p.v. Muhren dan weet ik genoeg. Ik snap ook niet dat Van Basten verder wil als assistent, stop dan gewoon helemaal maar goed. Op Az.nl staat een betere uitleg dan hier op voetbalzone. Met Pastoor wordt het linker rijtje nog een heel uitdaging....

16 september 2014 om 12:06

Je weet niet hoeveel invloed van Basten zal krijgen. Misschien dat hij achter de schermen Nog aardig wat te zeggen heeft. En bij wissels e.d. zal hij echt nog wel zijn mening geven.

16 september 2014 om 14:36

Rcssmit, waarom vind je Pastoor een engerd? Ik denk dat Derksen wat overdrijft, het lijkt me niet zo een foute kerel wellicht wat hooghartig .

Ik snap Van Basten wel, als hij thuiszit komen de muren op hem af, dus afleiding bij voetbal zal hem goed doen. Hij kiest ook voor zichzelf

16 september 2014 om 10:35

Omdat er mensen zijn die graag de heren van Voetbal International napraten.
Ik kijk er ook graag na maar soms zijn de meningen teveel gebaseerd op een persoonlijke (maar vooral niet onderbouwde) mening. Gewoon omdat iemand zijn persoonlijkheid je niet aanstaat.
Iedereen mag zijn mening hebben maar dit soort mensen hebben ook een voorbeeldfunctie in zo'n TV programma.

Ik was ook geen fan van Jeffrey van As, maar als je ziet hoe hij werd zwart gemaakt door de heren aan tafel... Onterecht. Heeft met beperkte middelen er voor gezorgd dat NAC keer op keer niet degradeerde. Hij heeft 1 keer een fout gemaakt tijdens een persconferentie en dat heeft hij toen ook zelf toegegeven. Vervolgens wordt hij iedere keer weggezet als tweede hands auto verkoper en van dat imago komt hij nu nooit meer af. Mensen praten graag met de meute mee namelijk.

16 september 2014 om 14:39

Nac, je hebt helemaal gelijk ! Daarom ben ik ook zo blij, dat ik niet beinvloedbaar ben. Ik kijk ook graag naar Vi, maar ben nooit meegegaan in die hetze van Manolev, Jonker etc. Schrikbarend hoeveel mensen dat hier wel doen...

Misschien kan van Besten de druk niet aan. Kan toch? Als je wel actief wilt blijven in t voetbal wereldje en lekker op t veld bezig wilt zijn met de jongens is dit toch n mooie oplossing?

Ik snap er weinig van. aangezien ik hem van de week nog bezweet tegenkwam met z'n handdoekje en squash racket.

16 september 2014 om 11:22

Een potje squashen is natuurlijk heel wat anders dan hoofdtrainer zijn bij een Eredivisie club. Als hoofdtrainer zijn je stress levels vele malen hoger dan een potje squashen in je vrije tijd.

16 september 2014 om 11:38

Eventueel is squashen een goede remedie tegen hartproblemen. Jij begrijpt inderdaad bar weinig van. Mag een man met fysieke problemen alleen maar thuis zitten? Sjongejongen.

16 september 2014 om 17:32

Jij bent ook geen doctor of psycholoog.

Marco van Basten heeft Zelf aangegeven een stapje terug te willen doen, wat zitten jullie hier nu te zeiken op Pastoor. Die is zelf nog niet rond met Az inzake een contract voor het hoofdtrainerschap.

Als van Basten er zelf vrede mee heeft zie ik geen probleem. Uiteindelijk willen ze beide het zelfde dat is winnen. Wie dan uiteindelijk de beslissingen maakt? Zo hou je van van Basten wel lekker uit de druk.

Oke, laten we allemaal Johan Derken gaan napraten. Natuurlijk is het vreemd dat van Basten assistent wordt, maar daar gaat hij toch echt zelf akkoord mee. Daar zal Pastoor echt geen invloed op hebben. Kan me niet voorstellen dat Marco van Basten hier mee instemt, zonder dat hij dit zelf zo zou willen.

Hij stapte immers ook zelf bij Ajax op en tot veler verbazing ook voor Heerenveen. Marco doet gewoon waar die zich goed bij voelt.

16 september 2014 om 14:44

Erik, helemaal eens met je betoog. Ongelooflijk dat bepaalde mensen hier een probleem van maken.

Dus de man die er voor heeft gezorgd dat we met schitterend aanvallend voetbal Italie,Frankrijk en Roemenie verpulverde en die alleen door domme pech tegen Rusland geen Europees kampioen is geworden,gaat nu verder als assistent? Het zal allemaal wel,ik vind het een raar verhaal...

16 september 2014 om 14:43

Weer niet, wat is hier raar aan? Van Basten houdt teveel van het spelletje om zich terug te trekken, en maakt zelf deze deze dappere beslissing. Wie zijn wij dan om het raar te vinden.

Goed van Van Basten dat hij dit doet. Als je graag met voetballers werkt, maar niet tegen de druk van hoofdtrainer zijn kan, dan is dit een prima stap. Gezondheid is het belangrijkste en je moet gelukkig zijn. Ik geloof niet dat Pastoor hier iets mee te maken heeft.

Marco van Basten als assistent van Alex Pastoor.. Alsof je Messi assistent maakt van Melvin Platje.. Dit slaat nergens op Marco, had de eer gewoon lekker aan jezelf gehouden..

16 september 2014 om 10:17

Wat een domme vergelijking. Als Van Basten zich hier goed bij voelt, moet hij dat toch gewoon doen? Kom op nou zeg.

16 september 2014 om 12:59

Ja of zoals Giggs assistent maken van Van Gaal. Of Ruud van Nistelrooy assistent van Guus.
Ook al bedoelde je het niet serieus,maar stel dat Platje een toptrainer zal worden,mag hij dan alleen assistenten aanstellen die van het kaliber NEC of VVV waren?

Mja, snap het, als buitenstaander, toch ook niet.

Enfin, ik veronderstel dat Marco tijdens de wedstrijden als assistent ook op de bank zit?

En dan zit je al in blessuretijd, 94ste minuut, het staat 0-0 en op een simpele counter scoort de tegenstander.

Lijkt me toch geen goed idee voor een hartpatiënt.

Het moet voor de spelers ook raar zijn, zo'n switch assistent - hoofdtrainer? Met een assistent ga je meestal anders om dan met de hoofdtrainer. De assistent is meestal one of the guys, de hoofdtrainer is dan weer de chef de cuisine.

Bizar gewoon.

16 september 2014 om 11:38

Hartpatiënt? Je beseft dat hartkloppingen een gevolg zijn van een paniekaanval en niet zo zeer omdat ze hart slecht is?

Hij kan de stress niet aan en raakt in paniek. Dat hebben sommige mensen die onder druk staan. De een wordt er sterker van, de ander doet een stapje terug. Niets mis mee.

16 september 2014 om 12:37

Hartkloppingen zijn meestal ongevaarlijk, maar niet altijd.

Lees ff op AZ.nl mensen. Dit is een idee van van Basten zelf, kan Pastoor niks aan doen

Waarom begint iedereen te bashen op Pastoor? Ik heb het gevoel dat ik iets mis ofzo. Van Basten geeft zelf aan dat hij een rol op de achtergrond fijner vind en iedereen doet nu alsof Pastoor hem daarheen verdreven heeft. Ben benieuwd wie mij het kan uitleggen waarom Pastoor nu zo belachelijk gemaakt wordt.

16 september 2014 om 14:46

Hernanes, je hebt helemaal gelijk. Schrikbarend hoeveel mensen zich laten beinvloeden door Vi, Pastoor wordt onterecht helemaal kapot gemaakt. En de kudde gaat er in looppas achteraan.

Dit gaat toch nergens over! De grote Van Basten, assistent van Pastoor. Ik snap het niet... Dit slaat nergens op

16 september 2014 om 10:17

Denk eens aan het financiele aspect. Van Basten heeft nog een contract en die wilt AZ niet afkopen. Marco heeft het prima naar zijn zin bij AZ en dus kiest men voor deze oplossing. Volgend jaar zie ik hem wel naar Ajax gaan om daar als ass.trainer aan de gang te gaan.

16 september 2014 om 14:49

Thijmen, hoe kom je erbij dat Az het contract niet wilt afkopen? Toen Van Basten wegging hij Ajax, leverde hij zijn contract in zonder afkoopsom. Voor het geld hoeft hij het niet te doen, hij heeft een miljoen of 50 volgens quote. Hij is gewoon een liefhebber van het spelletje.

Hulde voor Marco. Zijn maar weinig mensen die zo openlijk praten over zijn of haar problemen. Gezondheid is het aller belangrijkste en dus lijkt mij dit een prima keuze. Ik zie voor hem de komende jaren een mooie rol bij Ajax weggelegd.

16 september 2014 om 10:18

Ik dacht toch echt te lezen dat hij de komende jaren een mooie rol bij AZ heeft, niet bij Ajax...

Wat een zwakkeling haha net als dat hij opstapte bij Ajax, en als Az supporter zit je dan nu opgescheept met Pastoor, als ik die man alleen al hoor..

16 september 2014 om 10:22

Je bent wel een echte supporter als je co denigrerend over 1 van je beste spelers allertijden praat. Maar waarschijnlijk was je toen nog niet geboren. En Pastoor is in ieder geval iemand die binding heeft met AZ.

16 september 2014 om 10:52

Haha mensen zijn zo serieus, ik heb minder met van Basten als met Kluivert ja, logisch.. En pastoor is wat ik nou echt zie als een scholletje..

vbasten was 1 van de beste spelers die Nederland heeft gekend maar als trainer heeft hij vaker al wenkbrauwen doen fronzen, nu met zijn gezondheid ligt het iets anders maar hij zegt toch echt zelf dat het vak hem soms mentaal en fysiek te zwaar is, oftewel; een zwakkeling haha als je dat super serieus wil nemen, be my guest..

Btw. vbasten moet nu gewoon specialisten trainer bij Ajax worden!

16 september 2014 om 10:47

Hij heeft serieuze hartproblemen, dan is het niet zwak, maar verstandig om een stapje terug te doen

16 september 2014 om 10:56

Ik zeg het meer met een knipoog, stapte ook al op, normale carriere moeten beeindigen, nu zijn trainers carriere ook, ook al kan hij hier weinig aan doen, het geeft toch wel aan dat vbasten een beetje een zwakkeling is!

16 september 2014 om 11:31

Hij is zijn vader verloren en kampt als gevolg met enorme stress en hartproblemen. Dan vind ik het ontzettend kort door de bocht om hem een zwakkeling te noemen.

16 september 2014 om 13:18

Ja precies de ene persoon is niet zo sterk als de andere! Maja kijk je stuk op het woord zwakkeling.. Iedereen die trainer is zijn vader verliest heeft deze problemen? Nee precies was het niet op het WK nog iemand die zijn broer/vader verloren had en gewoon langs het veld stond..

Maar oh ik noem hem een zwakkeling ipv mee te huilen.. Het is erg voor Marco maar verder toch vrij zwak maja dat is gewoon mijn mening..

16 september 2014 om 11:08

@ Manonthemoon:

Wat een kneus ben jij, ga je mond spoelen man.

ON: Respect voor de keuze van van Basten, gezondheid voor alles.

16 september 2014 om 11:19

Hahah gast toppunt van kneus zijn is iemand op internet een kneus noemen.. Al die zogenaamde respect reacties aub en dan zeggen ze dat Amerikanen fake zijn.. Alsof jullie de man kennen. Maar he ik heb geen schapen mening..

16 september 2014 om 11:50

Jeetje, het blijft toch altijd lastig voor de Ajax-supporters om wat respect te tonen voor oud-spelers.
Heel apart!

@manonthemoon: ga je bakkes idd wassen met zeep, ongelofelijk!

16 september 2014 om 13:22

Jongen respect toon je niet op internet, internethelden, ik geef gewoon mijn ongezouten mening! Wie zegt dat ik geen respect heb voor de voetballer vbasten? Wie zegt dat ik geen respect heb voor de persoon vbasten? Precies allemaal aannames van jullie nav 1 negatief woord.. Haha ga fietsen man jullie doen net alsof ik hem uitscheld met je mond spoelen wat een tijden... Maja kijk even zijn trainerscarriere terug, maja hij is een super sterk persoon, een echte baas en niet stuk te krijgen net zo een baas als Beenhakker..

16 september 2014 om 13:40

Zwakkeling is een scheldwoord,dus dat men doet alsof je hem uitscheld is te verklaren.

Ondanks dat ik het oneens ben met jou over van Basten,heb je wel absoluut gelijk over respectreacties. Erg vervelende hype. Net als 'held' en 'baas'!

17 september 2014 om 13:16

Zwakkeling een scheldwoord haha anno 2014?

En ja dat is het enige wat ik bedoel je hoeft niet eens te zijn met mijn reactie, maar dat ik daarvoor geen respect hebt haha mensen leven teveel op internet!

16 september 2014 om 14:53

Motm, beschamend hoe je praat over een van de grootste Ajacieden allertijden! Heel jammer dit. Als Van Basten een prima relatie heeft met Pastoor, en door zijn gezondheid minder in de spotlights wilt staan. Is het toch zijn goedrecht deze step te maken, hij gooit zelf niet eens de handdoek in de ring om helemaal te stoppen. Maar maak een weloverwogen beslissing, voor zijn gemoedstoestand en om hem dan zo af te schilderen. Ongekend!

17 september 2014 om 13:15

Haha zwakkeling echt wtf is daar zo erg aan???? al was hij de koning van de wereld gast, ik vind dit, of het nou Cruijf of vbasten is ok wat dat betreft Overmars, bergkamp of Kluivert als ik kritiek heb, heb ik ongezouten kritiek.. Jullie mogen toch ook alles vinden, dat het zielig is bijv. nou ik mag toch vinden dat marco een zwakkeling is, als jullie helemaal los gaan op dat ene woordje heel serieus te nemen ach het niveau is hier toch laag, kuddegedrag, allemaal schapen! Respect, Hulde, Rip, Held, Baas, haha ga vooral mee in alle hypes

Van Basten houdt graag zelf de regie over zijn eigen leven. Goed dat hij dit zo doet.
Telegraaf en VI hebben geen enkele vinger in de pap.

Wat een gezeik op Pastoor zeg. Een jongen uit de regio die het nu een jaartje mag laten zien, geef hem de kans. Je gezondheid is het belangrijkste dus als dit op verzoek van Marco zo gast dan is dat prima. Ze hebben samen voldoende uitdaging om jeugd te brengen en deze armzalige selectie weer aan het voetballen te krijgen. Jammer alleen dat Stewsrt ook geen stapje terug doet, naar de uitgang dan.

16 september 2014 om 10:22

Dat is wel echt een veel gehoord bericht he, dat de AZ supporter het een beetje heeft gehad met Stewart. Is dat sinds dit jaar of ook al vorig jaar?

16 september 2014 om 10:28

Misschien kan Marco in deze rol meer tijd besteden aan spitsentraining om zo AZ aan meer goals te helpen, dan heeft AZ er toch voordeel van.

Ik kan het me heel goed voorstellen van van Basten een stapje terug doet. Hij is zijn hele cariere lang al niet iemand die heel graag in de spotlight wilt staan (oke als voetballer deed hij dit wel maar alleen met zijn prestaties op het veld).

Daarnaast snap ik heel goed dat hij nog wel op het veld aan het werk wilt en dus gewoon als assistent aan de slag gaat. Wat ik alleen allemaal niet zo goed begrijp is waarom iedereen Pastoor hier van alles aan het verwijten is. Alex Pastoor heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij ooit hoofdtrainer van AZ zou willen worden, dat is ook niet zo gek aangezien hij op een steenworp afstand van het oude stadion is geboren en getogen. Nu zijn er mensen die blijkbaar denken dat de macht en de power van Pastoor zover rijken dat hij van Basten hart kloppingen kan bezorgen, even serieus denk zelf eens na!

Verder weet iedereen dat Marco van Basten al zijn beslissingen zelf neemt en echt niet iemand is die zijn oren laat hangen naar een bestuur of naar andere mensen, hier zijn voorbeelden genoeg van op te noemen : op stappen bij Ajax, van Bommel niet meer selecteren, van Nistelrooy niet meer selecteren, bij Heerenveen aan de slag gaan enz enz. .

Het belangrijkste is momenteel dat er weer rust is voor AZ en voor van Basten.

Dit vind ik toch heel sneu voor van Basten. Als speler moest hij nood gedwongen door een blessure eerder stoppen als voetballer, nu is er weer een ander medisch probleem wat er voor zorgt dat hij een stap terug moet doen van hoofdtrainer naar assistent trainer. Het lijkt wel of de arme man vervloekt is of zo.

Da's ook wat zeg, Pastoor vorig jaar eruit geknikkerd bij NEC en nu krijgt hij MVB als assistent bij AZ. en club die toch net 'ietsie' groter is dan Nec......

16 september 2014 om 11:01

whahah doe maar minimaal twee keer zo groot.. zo vroeg al aan de dope?

Ga dan lekker weg bij AZ en word assistent bij Ajax van volgend seizoen. Zou het fantastisch vinden als F. de Boer blijft met van Basten, Bergkamp en Spijkerman als assistenten maar dit zal niet gebeuren aangezien F. de Boer sowieso weg gaat. Dan mooi Ron Jans met dezelfde 3 assistenten zou fantastisch zijn. of Jaap Stam.

Pastoor straalt wel uit het voetbal uitgevonden te hebben. Wat dat betreft lijkt het wel een mannetje. Van Basten moet mooi terug naar Ajax gaan in een of andere functie buiten het hoofdtrainerschap, zoals Bergkamp ook doet. Dat zou iconisch zijn.

Waarom zitten er zoveel mensen op Pastoor te zeiken? Heeft een van die gozers van VI weer iets erover gezegd en zit iedereen dat weer na te praten? Anders kan ik me namelijk niet voorstellen waarom Pastoor een eng mannetje zou moeten zijn. Als de hoofdtrainer wegvalt, lijkt het mij niet meer dan logisch dat er of een nieuwe hoofdtrainer word aangetrokken, of dat de assistent trainer de taken overneemt. Of dachten jullie dat Pastoor opzettelijk de hartkloppingen bij van Basten heeft veroorzaakt?

16 september 2014 om 11:03

Ik vraag me dat ook af. Waar komt dat opeens vandaan? Zal inderdaad wel VI zijn, debiel programma.

Ik weet zelf wat het is om last te hebben van hartkloppingen en hyperventilaties. Het is opzich niks ernstigs, maar zo voelt het wel aan. De klachtn spelen vaker op wanneer je onder grote druk staat en daarom vind ik het niet meer dan klasse dat Marco zich realiseert dat hij een contract heeft ondertekend; Hij geeft aan dat hij niet verder kan als hoofdcoach vanwege de klachten, maar dat hij het ook niet kan maken om hiervoor op te stappen. In mijn ogen getuigt het dan van klasse als je bereid bent op een lager treedje door te gaan.

16 september 2014 om 17:43

Ik heb het zelf ook gekregen omdat het maar liefst 5 jaar duurde voordat ik de omgangsregeling van mijn zoontje kon regelen met een moeder die het een leuk spelletje vond om mij er al die tijd onzeker over te laten voelen of ik hem nog wel te zien zou krijgen. Bij alle beslissingen die je dan steeds moet maken sta je dan onder zo n grote psychische druk dat je dan angstaanvallen en hartkloppingen kunt ontwikkelen. Het gaat ook niet zo makkelijk meer weg.
Dat kan jaren duren. Dus goed dat Marco snel reageert en een beslissing neemt ten gunste van zijn gezondheid! Bij hem kan het zo zijn geweest dat de enorme stress die hij op zijn werk en of andere redenen heeft ondervonden in combinatie met zijn vader die plotseling overleed de angstaanvallen hebben getriggerd en laten ontstaan. Zoiets kan in principe iedereen gebeuren die lange tijd onder een grote psychische druk staat op het moment dat deze te groot wordt.
Zodat het lichaam deze niet meer aan kan en als het ware zegt tot hier en niet verder.

Waarom zou van Basten een betere trainer zijn dan Pastoor?
Een goede voetballer maakt je nog geen toptrainer, en vice versa.
Van Gaal was ook geen topspeler.

Het zit in de aard van de mens Marco van Basten en mensen vergissen zich weleens hoeveel druk er bij komt kijken. Onderkennen en zelf een stap terug doen getuigt van veel zelfkennis. Respect wat dat betreft voor Marco van Basten, hij is er gewoon de persoonlijkheid niet voor om 24/7 een groep te leiden en ook nog eens alle keuzes die hij maakt te verantwoorden tegenover de media.

Ik kan altijd wel lachen om Pastoor. Iedereen heeft er een mening over en dat maakt het juist een leuke trainer. Grijze muizen zijn er al genoeg. Ik geloof oprecht dat Pastoor een goede trainer is die ook met de druk om kan gaan.

Bij AZ mogen ze het aannamebeleid dan ook wel even onder de loep nemen. Voor de belangrijkste functie in je club iemand aanstellen die na een maand afhaakt vanwege spanningen, getuigt niet echt van een gedegen aanpak.

Als ik Marco was dan ging ik lekker terug naar Ajax, niet als assistent bij AZ, gewoon lekker bij Ajax zich bezig houden met de jeugd, lekker in de schaduw maar toch op het veld bezig als veldtrainer.

Wel respect voor Marco, één van de weinige mensen in de voetbalwereld die zelf aangeeft en ziet waar zijn minpunten liggen en gewoon goudeerlijk is.

Er verandert feitelijk niets, dus snap alle commotie niet. Pastoor heeft als hoofdtrainer nu meer inbreng, maar zodra de boel door zijn toedoen dreigt te ontsporen, zal San Marco heus wel aan de noodrem trekken.

dit i de wereld op z'n kop. de Marco van Basten assistent van een trainer die helemaal niets heeft laten zien in zn hele carrière ! als trainer niet en als voetballer ook geen idee ???

Bij AZ gebeuren hele rare dingen op dit moment .. sterkte Marco met dit tuig !

16 september 2014 om 11:27

sterkte Marco met dit tuig

Wtf? Hij zegt toch zelf dat dit zijn beslissing is?

16 september 2014 om 13:27

habbit dat je de moeite neemt om hier op te reageren vind ik knap!

Het is in en in triest dat iedereen nu naar AZ wijst in en in triest niemand kan weten hoe het is gegaan dus kap met al deze onzinnige reacties!

Bergrad trek niet zomaar je conclusies ga eerst research doen voor dat je dit klakkeloos even neergooit Denk Na!!!

Niks het overlijden van zn vader.. het heeft het misschien alleen erger gemaakt maar is niet de oorzaak.
Hij ksn de stress en druk niet aan van een trainerschap, dat resulteert in gezondheidsproblemen.

Dit zag je al bij ajax dat hij dat moeilijk vind, toch raar, want hij heeft bij 1 vd de grootste en succesvolste club ooit gespeeld, nooit had hij plankenkoorts in het San Siro.

Ik snap de kritiek niet helemaal om eerlijk te zijn.

Ik vind dit eerlijk en open en dit getuigt van naar jezelf kunnen kijken en je eigen pad volgen. Van Basten luistert naar zijn lichaam en naar zijn gevoel. Hij trekt zich niet iets aan van de buitenwereld en volgt zijn eigen pad. Prijzenswaardig!

De verantwoordelijkheid en druk ligt het misschien niet. Maar toch houdt hij van het spelletje en wil hij betrokken blijven bij de ontwikkeling van spelers. Dan is dit een mooie oplossing. Ik heb het idee dat Pastoor het fijn vind om de verantwoordelijkheid te hebben en op de voorgrond te treden. Ideale oplossing!

Blijft die ook hoofdcoach salaris ontvangen of is dat ook verlaagd naar assistenten niveau?

Zullen we dan wel afspreken dat van Basten na de wedstrijd de pers te woord staat?
Ik vind die Pastoor zo'n vervelende uitstraling hebben.

16 september 2014 om 13:19

Ik vind Pastoor juist een verfrissende uitstraling hebben. Iemand die niets met oude "voetbalwetten" doet maar gewoon de feiten en wetenschap hanteert. Dat is de reden dat hij ook zo wordt weggezet bij VI, daar moet voetbal zo ouderwets mogelijk blijven van de heren.

16 september 2014 om 14:31

Over de inhoud zal je mij ook niet horen, maar wel zijn uitstraling. Komt door zijn manier van praten en uitstraling over als een betweter, beetje narcistisch krijg er hetzelfde gevoel bij de studenten die ik tegenkom in de stad.

Ik verbaas me er over dat een grootheid als Van Basten kennelijk zo veel druk ervaart als hoofdtrainer van clubs als Heerenveen en AZ. Maar goed, kennelijk is het zo, het was natuurlijk altijd al een man die niet graag op de voorgrond trad. Gezondheid gaat voor. Mooi dat hij deze stap neemt om toch nog bij de club betrokken te blijven, ook al staat het inderdaad wat vreemd....van Basten als assistent van Pastoor, Ik neem aan, daar hij financieel onafhankelijk is. dat hij deze keuze zelf maakt. Ik denk dat het voor Van Basten het beste is om lekker aan de slag te gaan met de jeugd van Ajax of AC Milan....maar Marco is Marco, die maakt zijn eigen keuzes.

16 september 2014 om 15:01

Prins, Marco heeft altijd zijn eigen weg gekozen en dat vind ik zo geweldig aan hem. En hij heeft een miljoen of 50 volgens quote, dus dat zit wel snor. Hij is een echte liefhebber.

16 september 2014 om 17:19

50 miljoen....ha, dan is hij inderdaad financieel onafhankelijk....ja, dat ben ik met je eens. Toch denk ik dat hij wellicht zelf zijn ei beter kwijt kan door met de jeugd te gaan werken. Maar goed, hij zal inderdaad gewoon doen waar hij zichzelf het beste bij voel en dat is inderdaad mooi.

17 september 2014 om 20:28

Prins

Helemaal met je eens, ik vind het wel mooi zo een grootheid die zich nederig kan opstellen.

Blijft toch een beetje dubbel allemaal ... ik heb als hardcore PSV-er toch ook vaak genoeg van MvB kunnen genieten, gewoon als voetballiefhebber. Als bondscoach heb ik hem vervloekt om hoe hij met Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij omging.
Maar wat ik naast zijn voetbal sowieso aan hem waardeer is zijn openhartigheid die hij regelmatig heeft laten zien. Bij ajax vond hij zichzelf niet goed genoeg (is er ooit een andere trainer geweest die dat heeft verklaard?) en nu gooit ie dit weer in de openbaarheid.
Pijnlijk, maar klasse.

gezondheid staat uiteraard voorop,maar serieus.
De grote V Basten assistent van Pastoor die niet eens zijn veters mag strikken.

Zou gewoon vertrekken bij AZ als ik hem was, en als ik Ajax was zou ik hem als erevoorzitter benoemen en spitsentrainer Perfect voor hem, lekker in de luwte en altijd met zijn maatjes om hem heen.

Buiten alles, niemand kan toch verwachten dat die spelers in een keer omschakelen qua wijziging in hiërarchie? Lijkt mij vrij lastig als je baas ineens assistent word en assistent word de baas... als ik Az was had ik naar een andere oplossing gezocht.

tja, je krabt je wel even achter het oor, wanneer je bedenkt dat Alex Pastoor de hoofdtrainer is en Marco van Basten de assistent. Maar goed, zo gaat het soms. Wat ik geweldig waardeer in Marco, dat hij zich niet te groot voelt om een stapje terug te doen ten faveure van iemand anders, ook al heeft die een veel mindere grote naam dan hij in de voetbalwereld.
Hij heeft geluisterd naar zijn lichaam en is tot de conclusie is gekomen, dat de stress die het trainersbestaan met zich meebrengt, niet goed voor hem is en doet dien ten gevolge daarvan een stapje terug, of zijn nieuwe baas nu een grote naam in de voetballerij is, of niet.
De opstelling van Van Basten kom je in de voetballerij maar weinig tegen. Veel trainers in het topvoetbal hebben een groot ego en zouden, wanneer ze in zijn schoenen hadden gestaan, opgestapt zijn.
Bewondering daarom van mijn kant voor de stap die hij gedaan heeft. Maar zo heb ik hem al eerder leren kennen, toen hij zichzelf bij Ajax zeer kwetsbaar opstelde door zijn eigen trainerschap daar zeer kritisch te beoordelen.
Marco van Basten blijft ook in dit soort zaken dus een sieraad voor het voetbal!!!!!!

Neem dan helemaal een stap terug en ga weg bij AZ. Iedereen zou dat begrijpen als je deze klachten hebt. Maar als hoofdtrainer terug treden naar assistent is hoe dan ook een vernedering. Zeker voor de grote van Basten.

Logische stap.
Mensen die hier Pastoor zitten af te zeiken, durf een eigen mening te hebben en praat die zeiksnor van vi niet na.
Mvb is geen voetballer meer en beoordeel hem niet als de geweldige speler die hij was, want trainer zijn is een vak apart.

16 september 2014 om 13:32

dat de laatste 3 a 4 jaar al het probleem bij VP iedereen praat elkaar maar na.

Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat en welke spelers gaan doorbreken ik heb waardering voor Marco V Basten heel netjes dat hij dit zo doet.

en voor al die mensen die het zo goed weten ga zelf eens 15 jaar als voetbal coach leven en kom daarna terug met je feedback vertel dan hoe dat was!

Beste meneer van Basten. Ik hoop werkelijk dat de keuze om als assistend door te gaan uw eigen is. Zo niet, hou dan aub de eer aan u zelf want een Nederlands voetbal grootheid als u verdiend een beter lot dan assistend trainer bij een midi joker club als AZ.

16 september 2014 om 13:21

Beste Thederbyday,

Ik heb deze beslissing daadwerkelijk zelf genomen. Ik vind het alleen niet leuk dat je mijn club AZ als midi joker club wegzet, want ik heb het hier goed naar mijn zin.

Groetjes van Marco.

P.s. Ik heb hier een schuilnaam, niet doorvertellen dat ik Marco ben he.

16 september 2014 om 13:28

haha fantastische reactie!

16 september 2014 om 19:18

Dat jij mijn reactie niet begrijpt getuigd van weinig respect voor jullie eigen trainer en de mens Marco van Basten. Geeft aan dat midi joker ook van toepassing op jou iq is. Gelukkig bestaan er behandelingen en medicijnen voor multiple personality disorder

16 september 2014 om 19:53

Natuurlijk, het is gelukkig wel normaal te verwachten dat van Basten dit leest. Doe toch normaal, je vraagt er gewoon om om in de zeik genomen te worden.

16 september 2014 om 21:11

In het geheel niet Woutertje, het was namelijk een retorische (moeilijk woord he) reactie. Maar hier onder richt een reageerder zich ook "tot" Marco, misschien dat je alter ego daar ook nog de behoefte voelt, of heb je hem inmiddels aardig onder controle.

16 september 2014 om 22:44

Het blijkt dat retorisch een moeilijk woord is, want je snapt de betekenis gewoon niet. Daarnaast is het raar om in de derde persoon over jezelf te praten (de reageerder).

Je ziet zelfs dat iemand anders hier ook de lol van inziet, en jij denkt hierbij aan zwakzinnigheid. Apart.

16 september 2014 om 23:06

Ik snap de betekenis niet, hoop dat jij nog iets van je eigen reacties snapt, of spreek ik weer met je alter ego Marco van Basten en niet met Wouter zelf?. Vertel Wouter dan even dat een retorische vraag/reactie er een is waar je geen antwoord op verwacht . Praten in de derde persoon over mij zelf?. Lees nu eerst eens een reactie goed door alvorens te reageren. Met die derde persoon verwijs ik naar een andere reageerder (vanswieten) die zich ook "tot" Marco lijkt te richten. Misschien dat jou alter ego zich geroepen voelt die reactie ook maar in de zeik te nemen. Laag IQ of zwakzinnigheid, ik weet niet wat het in jou geval is. Wel weet ik dat je, zonder na te denken en goed te lezen, mensen in de zeik neemt. Misschien zou je met een glazen bol op de kermis kunnen gaan staan want jij weet schijnbaar wel feilloos wat andere mensen denken en/of bedoelen.

16 september 2014 om 23:14

Ik heb hier helemaal geen zin meer in, het gaat nergens over en je lijkt het niet te willen begrijpen. Fijne avond.

16 september 2014 om 23:24

Dat begrijp ik, te moeilijk. Helaas heb je dat er zelf van gemaakt. JIJ ook een fijne avond en welterusten Wouter.....................of was het nu Marco

Deze man moet gewoon stoppen

San Marco je bent en blijft voor mij de grootste, hoe eerlijk en integer kun je zijn.
Het mysterie Van Basten is grote onzin niks menselijks is jouw vreemd.
Hoeveel leed in een mensenleven kun je verdragen.
- een jeugdvriend voor je ogen zien verdrinken
- jouw moeder op een jeugdige leeftijd verliezen
- jouw carriere op een abrupte manier moeten beëindigen
- en ten slotte jouw vader verliezen.

Maar je blijft door strijden, San Marco.

16 september 2014 om 15:04

VanSwieten, mooie reactie! En nog steeds is hij going strong. Bewonderingswaardig.

Diep respect hoe je als één van werelds beste voetballers de keuze kan maken in het trainersvak.
Men zal je altijd blijven zien als één van de beste voetballers ter wereld.

Het trainersvak is totaal anders, maar men verwacht dan toch meer van je omdat je een bepaalde status hebt.
Als je na verloop van tijd dan deze keuze kunt maken en kunt zeggen dat je liever op de achtergrond wilt werken met de spelers dan dat je op de voorgrond wilt staan heb ik daar diep respect voor....

Deze keuze zal een Jan Wouters ook moeten maken....
Niet meer op de voorgrond maar je ervaring overbrengen op de achtergrond

Assistent van die schoolmeester. Die pastoor bakt er helemaal niets van. Hij is een parasiet en heeft al die tijd aan de poten loen zagen. Zo zit die man in elkaar. Naar mannetje die Pastoor.

Respect voor Marco! Een stap terug nemen uit liefde voor de sport, terwijl hij zo'n grote speler was. AZ heeft het nu natuurlijk prima voor elkaar met hem als assistent. En Pastoor, die gewoon heel sympathiek en open is, vind ik ook wel een goede zaak.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren