Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Technisch hart Ajax al op zoek naar 'juiste opvolger' voor De Boer

Laatste update:

Ajax houdt er rekening mee dat Frank de Boer na dit seizoen vertrekt als hoofdtrainer bij de club. De oefenmeester gaf na het afgelopen kampioenschap al aan dat hij het gevoel heeft dat hij klaar is voor het buitenland en had wel interesse in de trainersbaan bij Tottenham Hotspur. De Londenaren kozen echter voor Mauricio Pochettino en De Boer voelde zelf niets voor Internazionale.

/

De succescoach bleef zodoende bij Ajax, maar zou na dit jaar alsnog kunnen vertrekken. "Het technisch hart, met daarin Wim Jonk, Dennis Bergkamp en Marc Overmars, is ermee bezig om, mocht Frank vertrekken, een juiste opvolger te vinden die in onze filosofie past", zei marketingdirecteur Edwin van der Sar, die maandag te gast was bij RTL Late Night.

De Boer staat sinds december 2010 voor de groep bij Ajax en is de langstzittende hoofdtrainer in de Eredivisie. Hij werd vier keer op rij kampioen met de Amsterdammers en wil dit seizoen geschiedenis schrijven, door als eerste coach vijf titels op rij te pakken in de Eredivisie. Bovendien is het doel om dit jaar met Ajax te overwinteren in de Champions League.

Denk je dat Frank de Boer na dit seizoen vertrekt bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
16 september 2014 om 07:28

Stam met Kluivert als assistent of andersom kan ook, deze 2 mannen moeten eens de kans krijgen.

Seedorf heeft nog een contract bij AC Milan dus die verdiend slapend zijn geld.

16 september 2014 om 07:41

Doe eens normaal zeg.

16 september 2014 om 08:08

Hoe zo? Gewoon Ron Jans. Die is al gewend om het te doen zonder velen miljoenen te besteden.


Jol? Ben je serieus @ Raoulie?

16 september 2014 om 09:54

Ricardo Moniz. Onbegrijpelijk dat geen enkele Nederlandse club hem neemt. Fantastische trainer.

16 september 2014 om 10:34

Kluivert is van de kliek Van Gaal, Davids en Blind, geen optie dus

16 september 2014 om 10:39

Helemaal mee eens met Ron Jans. Laat nu wederom met PEC zien dat hij een team kan smeden en altijd voor de aanval gaat. Laten we eerlijk zijn, met de beperkte middelen die PEC heeft speelt ze het beste en meedt solide voetbal van de Eredividie.

Daarnaast heeft Ron Jans een uitstekend inzicht in het benutten van de specifieke kwaliteiten van spelers.

16 september 2014 om 12:25

Seedorf? Geen ervaring en te weinig Ajacied. Jans zou fantastisch zijn. Speelt leuk voetbal!

16 september 2014 om 12:53

Asjeblieft niet Ron Jans. Doet het goed hoor, maar vind ik als analist echt geen fijne man om naar te luisteren en te kijken.

16 september 2014 om 12:59

Bij PEC hoeft hij niks, bij Aax moet alles. Dat is het grote verschil, bij PEC kan hij rustig zijn gang gaan en daar krijgt ook de tijd voor. Als hij straks bij Ajax wegvalt naar plek 11 dan komt de druk er nog eens extra op. Men onderschat het werken bij een topclub.

16 september 2014 om 13:27

Of Johan Boskamp of Aad de Mos

16 september 2014 om 16:03

Carribean, is Seedorf nog bij Milan? In wat voor rol dan?

16 september 2014 om 17:21

En kokkie!

17 september 2014 om 03:30

Seedorf is te duur, Jol doet aan vreemde en onnodige transfers..
Ron Jans lijkt mij een hele goede keus, weet alleen niet of hij iets met Ajax heeft..

En of het hem wel lukt in de CL

16 september 2014 om 07:31

Kluivert als hoofdtrainer lijkt me mooi.

16 september 2014 om 07:45

Kluivert op basis van wat? Totaal onervaren en ik heb hem nog nooit iets zinnigste over voetbal horen zeggen. Zou echt een aanfluiting zijn. In mijn ogen totaal ongeschikt. Seedorf is te zeer een einzelgänger om goed te kunnen werken. Ook zijn optreden was tot nu tor geen succes, als trainer dan. Ron Jans, past prima, goede voetbalfilosofie, houdt van aantrekkelijk spel, prima werkwijze en goede prestaties , behalve bij Standard Luik.

16 september 2014 om 07:47

En dan weer in zn debuutjaar de champions league winnen :D

16 september 2014 om 08:18

@upkedupke

Waarom moet je kluivert op basis van iets een kans geven? De boer heeft jaren ervoor ook nergens iets bewezen, de boer was gewoon trainer van jong Ajax en werd naar voren verschoven, dat je het aanstellen van Kluivert een aanfluiting zou vinden zeg genoeg over jezelf denk ik, waarom de boer wel een kans geven en Kluivert totaal niet? vind dat een hypocriete gedachte.
Kluivert heeft daarnaast nog eens een WK meegemaakt onder loui V.gaal en meeste spelers waren echt positief over Kluivert, daarnaast was ook al trainer bij Fc Twente en werd er kampioen mee, hoewel sommige ook heel negatief hierover doen.

Ik zou wel eerder Ron Jans aanstellen dan een Kluivert, maar mensen moeten eens ophouden met het roepen van bewijzen blablabla, Cocu, Schreuder en de Boer hebben zich nergens bewezen en krijgen ook gewoon de kansen.

16 september 2014 om 08:46

Kluivert heeft bij Psv, Oranje en AZ laten zien dat hij spelers beter kan maken. Zeker aanvallers. Daarnaast heeft hij een ongelooflijke winnaarsmentaliteit en heeft hij als voetballer (en zeker ook als mens) echt alles wel meegemaakt wat je in een carriere kan overkomen. Ook de minder mooie dingen.

Daarmee is hij een ideale mentor voor jonge talentvolle spelers. Echter, over tactiek of elftalbalans heb ik hem nog nooit zinnige dingen horen zeggen. Ik zie in hem dan ook eigenlijk meer een super-assistent, naast een ervaren en tactisch goed onderlegde hoofdtrainer. Ajax heeft eigenlijk een type Ferguson nodig, met Kluivert en Stam ernaast.

16 september 2014 om 08:46

Een Ajax man met hart en nieren, misshien

16 september 2014 om 08:56

Kluivert lijkt mij ook meer een assistent dan een hoofdcoach hoor. Of een hoofdcoach voor een jeugdteam.
We zullen het zien.

16 september 2014 om 09:22

Heeft bij Jong Twente ook prima gepresteerd!

16 september 2014 om 09:30

Waarom dat iets zegt over mijzelf?? Dit ontgaat me eerlijk gezegd. De boer had bij de jeugd van Ajax EN bij het nederlands elftal wel degelijk veel meer in zijn mars dan Kluivert en dat heeft hij ook laten zien. De Ned.elftalspelers van die tijd waren het er unaniem over eens dat de Boer een potentiële toptrainer was, wat ook gebleken is ).

16 september 2014 om 07:33

Seedorf word het niet, dat is teveel een solist volgens velen. Alhoewel ik hem graag weer bij Ajax zou willen zien.

De opvolger van f de boer is allang bekend: Jaap stam

Deze krijgt dit seizoen de beloftes zodat hij gewend is om op eigen benen te staan

16 september 2014 om 12:19

@D-Bergkamp

Dat denk ik idd ook dit word overduidelijk Stam! Een beetje het zelfde als bij de boer vanuit jong ajax doorgeschoven naar het eerste elftal.

16 september 2014 om 09:54

Rijkaard en Seedorf die komen niet. Hun salaris is veelste hoog.

Ik denk dat Overmars zichzelf aansteld. Zo kan hij 2 werkzaamheden tegelijk verrichten en bespaard hij Ajax weer geld.

16 september 2014 om 15:43

Ik zeg bergkamp

16 september 2014 om 18:37

Dndjif, dat is niet mogelijk. Bergkamp heeft vreselijke vliegangst. Dat kan dus niet met Europese wedstrijden en dergelijke.

16 september 2014 om 17:27

Ronald de boer ??

16 september 2014 om 21:49

Ronald de boer lijkt me ook een goede optie

Haal aub Ron Jans, goede trainer

16 september 2014 om 07:57

Vind ik dus ook. Snap echt niet waarom het niet 'pakte' bij Standard. Hij deed echt wel moeite hoor, ging in de buurt van Luik wonen, ging naar de Franse les, etc...

Is dat nu gewoon dat zijn manier van voetballen niet werkt in België? Kan hoor, er zijn wel meer trainers die je niet uit hun cocoon kunt halen.

Maar bij Ajax zie ik hem wel slagen.

16 september 2014 om 07:58

Ron Jans samen met Jaap Stam. Een topvoetballer met een schoolmeester, Ervaring met trainer met nieuwe ideeen.

16 september 2014 om 08:47

En Kluivert er bij. Ik heb alleen de indruk dat Jans niet zo gecharmeerd is van Ajax? Iets in me zegt dat hij (qua mens) niet goed past. Qua voetbalopvatting wel, aanvallend en over de vleugels.

16 september 2014 om 08:51

Hoppa!,

Misschien is de druk te veel voor hem?

Bij een PEC moet niks, het mag.

Bij een Standard of Ajax moet het. Groot verschil in beleving.

16 september 2014 om 10:00

Zou kunnen, al kan ik me niet voorstellen dat iemand met zoveel joie de vivre zich zoveel druk op laat leggen. Ik heb toch altijd het idee dat hij redelijk bestand is tegen dat soort aardse zaken.

Maar goed, ik kan niet in zijn kop kijken natuurlijk. Ik zou hem in ieder geval wel graag een keer bij een topclub in Nederland zien. Bij PSV of Feyenoord zou hij niet misstaan.

16 september 2014 om 09:53

Als er druk op komt gaat Jans rare dingen doen, kijk hoe hij was bij Heerenveen. Onherkenbaar.

16 september 2014 om 11:33

IK ben benieuwd of hij het ook zou kunnen met een topclub. Waar er veel meer druk opstaat.

Dit is denkelijk ook zijn laatste jaar, ook hij zal een andere uitdaging willen, hoe erg ik het ook vindt, ik gun het hem wel.
Nog nooit zo'n oprechte man gezien, wat toch er alles aan doet om zijn woord te houden, hoe moeilijk dit ook kan zijn en soms niet lukt. Maar ook hij is een mens en kan fouten maken.
Door hem is Ajax toch mooi 4 x kampioen geworden en hoop dus ook dat ze een goede opvolger vinden, die net zo is als hij, maar weer met andere kwaliteiten natuurlijk.

16 september 2014 om 11:07

Dit hadden we kunnen zien aankomen, toen overmars hem weer opzadelde met een prut selectie waar nul ambitie uit spreekt. Ik weet bijna zeker dat frank de boer weggaat omdat hij het niet eens is met de aankopen die hij krijgt voorgeschoteld. Hij kan toch helemaal niks met spelers zoals milik, boer en zimling?

16 september 2014 om 18:25

ga toch fietsen man, 2 nieuwe en de 1 belangrijke man weg, de rest is hetzelfde gebleven, heb enige vertrouwen in ze, ze stellen nu miesschien wat terleur, maar ze komen wel weer op hun pootjes terecht

Ron jans past niet bij ajax en zal er wel nooit komen

16 september 2014 om 13:32

Hou eens op met Jaap stam, dat wordt echt een flop als trainer.

16 september 2014 om 13:53

omdat...?

Ron jansen lijkt mij de perfecte trainer :D

16 september 2014 om 07:30

Lijkt mij dus niet.
Deze man heeft 0 krediet bij de supporters en zal het in mijn ogen moeilijk krijgen.

16 september 2014 om 08:10

Krediet bouw je op of wat?
Zodra we eindelijk weer eens goed voetballen, dan zul je de gloryhunters horen!

Het lijstje zal er vast wel zijn.
Maar wie zal het dan worden.
Jaap stam of Morten olsen of zal ik nu compleet mis zitten.

16 september 2014 om 07:35

Het word Jaap stam zonder twijfel..
Die man heeft heel veel krediet en kreeg dit seizoen jong Ajax om op eugen benen te staan.

16 september 2014 om 07:43

Dat verwacht ik ook en het past in de filosofie van ajax.
Ze willen namelijk niet alleen spelers opleiden maar ook trainers.

16 september 2014 om 09:10

Hij is officieel assistent bij Jong Ajax omdat hij zijn papiertje niet heeft, dus weet niet of hij voor volgend seizoen al een optie is...

16 september 2014 om 13:43

@ Galasekthebest

Hij is halverwege het seizoen als het goed is klaar met zijn trainers diploma. Dus dat zou normaliter geen problemen op moeten leveren.

Ik dacht dat Jaap Stam een goeie kandidaat is om het stokje over te nemen?

16 september 2014 om 08:17

Hoezo? Wat heeft hij als coach zoal bereikt?

16 september 2014 om 08:27

Wat een onzinnige opmerking. Wat had de Boer als coach bereikt voordat hij aan de slag ging als hoofdtrainer bij Ajax?

16 september 2014 om 08:49

Mja, Ik vind nou niet dat hij zo overtuigend is bij Jong Ajax. Kan aan het team liggen, maar wat daar allemaal gebeurt is nou niet echt hoofd coach waardig. Terug vallen op het feit dat de Boer ook niets heeft bereikt is natuurlijk ook niet reeël. Het was een schot in de roos, maar iedereen weet dat de Boer in eerste instantie interim was. Totdat bleek dat hij het zo goed deed en er geen externe opvolger nodig was ipv Jol.

16 september 2014 om 10:30

Onder andere tweede op een WK geworden. Of heb je dat niet meegekregen?

Clarence Seedorf of Jaap Stam schieten als eerst naar binnen met onze filosofie. Zullen moeiteloos doorgaan met talenten laten doorbreken en zullen denk ik ook mooier voetbal laten zien zonder een verdediger op het middenveld met 2 lopers. Een controleur, een loper en een spelverdeler op het middenveld lijkt me perfect.

Ik denk dat het lastig wordt om een trainer te halen die precies hetzelfde presteert, maar het feit dat ze nu al mensen aan het zoeken zijn, laat in ieder geval zien dat ze zich goed voorbereiden. Gun hem het beste al zie ik hem het liefst nog wel even blijven.

Held, die verdient van alle trainers in de Eresivisie een grote club. Ik vind het jammer als Jaap Stam niet bij het eerste zou worden betrokken volgend jaar.

Rijkaard, Stam, Adriaanse, vd brom, bosz

16 september 2014 om 07:42

Aub vd brom niet, die opgefokte driftkikker ,doe mij maar fijn Stam, heeft een mooie status bij Ajax en ook al veel bijgedragen aan Ajax met coaching etc.

Jaap Stam en Jari Litmanen zie ik als goede opvolgers.

Zijn 2 personen die vergelijkbaar zijn met Frank. Maar er is en blijft maar 1 koning Frank.

Ron Jans zal na dit jaar denk ik vertrekken bij PEC, misschien wat voor Ajax? Dan kan Japie Stam bij PEC zijn trainers carrière beginnen als hoofdtrainer

16 september 2014 om 07:44

Ron Jans is een goeie peer, maar past niet bij Ajax. Het zal ook niet gebeuren. Heeft te weinig allure en internationale status. Ajax heeft een coach nodig dat als je het veld op komt, dat je met 1-0 voor staat. Zoals Rijkaard bijvoorbeeld

vd brom weet ik niet ,bosz ,jans hoop ik niet

bergkamp word het niet

jaap stam of rijkaard hoop ik

16 september 2014 om 07:57

Stam, wat heeft hij bewezen dan?, het zo een onverantwoorde keuze zijn van Ajax.

16 september 2014 om 08:02

Wat had frank de boer bewezen?

17 september 2014 om 03:31

@tiote

Stam zou wel eens een logische keuze zijn hoor, hij loopt nog steeds dagelijks rond in de Arena..

Plus het is een échte Ajacied die het beste voor heeft met de club en niet alleen zijn eigen portomonee..

Trond Sollied. Speelt meestal in 433, werkt graag met jeugd. Haalde quasi overal toch mooie resultaten. Maar weet niet of hij zijn drankprobleem al onder controle heeft. Als dat niet zo is, niet halen dan.

16 september 2014 om 08:50

Gaat sowieso niet gebeuren. Het wordt 100% iemand uit de eigen gelederen of minstens iemand met een Ajax verleden (en als het even kan uit de eigen jeugdopleiding).

Dat is nu eenmaal de filosofie van Ajax.

16 september 2014 om 08:59

Martin Jol kwam toch ook niet uit de Ajax-school? En hij zal vast niet de enige zijn.

Ik vind het niet slecht om meestal iemand te nemen van die Ajax-school, maar zo nu en dan moet je een 'externe' nemen.

Als je altijd met 'internen' gaat werken, dan word je op den duur 'company-blind'.

Een externe heeft een andere visie, stampt al eens heilige huisjes omver, ziet de zwakheden in de filosofie die een interne niet altijd (meer) ziet.

16 september 2014 om 09:25

Jol is van voor de zogenaamde 'fluwele revolutie'. Sinds de Cruijff-machtsgreep is er een filosofie waarbij de staff uit de Ajax-school moet komen.

Verder ben ik het volledig met je eens hoor. Ik ben dan ook blij dat PSV voor de jeugd iemand als Langeler heeft binnengehaald. Natuurlijk moet je binnen je staf de ruimte nemen om jongens van de club een plek te geven (als ze tenminste talentvol zijn), maar het moet geen kliekje worden dat alleen nog maar navelstaart.

De beste man op de juiste plek moet het uitgangspunt zijn. Zo vind ik zo'n rol van Overmars of v/d Sar ook wel erg gekunsteld. Voor die posities zijn veel betere mensen te krijgen zonder historie bij de club en dan moet je er dus iemand anders neerzetten.

16 september 2014 om 09:33

Hoppa!,

Precies. Je krijgt dan situaties waar de betrokkene te zeker zijn van hun plekje en je creëert een sfeertje van 'wij zijn goed bezig, ook al zeggen anderen van niet'.

Daarom, straks staat er 5 jaar een Ajax-man aan de top van de piramide, tijd voor iets anders nu.

Ik ben er vrij gerust in dat zo'n Sollied ook bij jullie past. Maar dan moet ie wel gestopt zijn met drinken. lol

16 september 2014 om 09:58

Bij 'jullie'? Ik geloof niet dat men mij bij Ajax als supporter ziet.... . Weinig clubs waar ik minder sympathie voor heb, al heeft de Boer (waar ik wel veel respect voor heb) daar wel wat aan veranderd. Of bedoelde je Sollied bij Psv?

Het probleem bij Ajax nu is dat ze allemaal in het sprookje van Overmars/cruijff lijken te geloven. Ze denken oprecht dat er binnen nu en een paar jaar weer een gouden lichting staat waarmee ze hoge ogen gaan gooien in de Champions League.

Maar als je in de A en de B kijkt, dan loopt daar gewoon weinig spectaculairs rond. Ja, niveautje Kishna en misschien ergens iemand die het niveau van een Klaassen kan halen, maar er zal door Ajax echt geïnvesteerd moeten worden willen ze in Europa weer mee gaan tellen. En dan heb ik het niet over het zoveelste 15-jarige supertalent waar je na twee jaar niemand meer over hoort.

Jans wil ik eerst eens bij Twente of Vitesse zien alvorens te weten of hij de druk goed aankan. Ik vind Peter Bosz ook wel een hele goede, net als Adriaanse. Hun filosofie past echt bij Ajax. Maar Adriaanse zal het niet meer doen (net binnen bij Utrecht, en te oud wellicht, plus een verleden bij Ajax), en ik weet niet of Het Orakel akkoord gaat met ex-Feyenoorder Bosz.

Wel vind ik dat er niet teveel gekeken moet worden naar Stam. Ja, we kennen hem, en ja, hij heeft een Ajax-hart (ontwikkeld), maar heeft hij al bewezen spelers echt beter te kunnen maken?

Litmanen is een te grote gok, heeft nog niks gepresteerd als trainer. Straks zit je met een Ajax-icoon dat je moet wegsturen wegens slechte resultaten. Net als destijds bij San Marco, was ook vreselijk.

Ik zou graag een coach hebben die de Duitse markt op zijn duimpje kent, dit omdat trainers vaak ook spelers uit hun eigen land meenemen (zie Van Gaal). En ik denk dat Ajax wel wat meer die winnaarsmentaliteit mag krijgen die Duitsers in hun DNA hebben zitten. Er moeten statistisch gezien voldoende Duitse voetballers zijn die Ajax beter kunnen maken - en een "duitse" trainer weet vast wel welke dat kunnen zijn.
En zo kom ik bij een rare naam uit... Van Marwijk? Blijft rustig, heeft visie, en heeft goede prestaties neergezet bij diverse teams.

16 september 2014 om 08:04

Ik snap je gedachte. Maar van Marwijk kan alles behalve de Ajax filosofie uitdragen. Straks word er nog 4-5-1 gevoetbald in de arena. Gaat niemand leuk vinden. Van marwijk heeft naar mijn weten ook totaal geen zin om naar Amsterdam te komen

16 september 2014 om 10:02

4-5-1 is vrijwel 4-3-3. Ajax speelt onder de Boer ook regelmatig met één of twee hangende vleugels, zoveel scheelt dat niet.

16 september 2014 om 11:09

Nee maar de Boer speelt met Ajax met 1 verdedigende middenvelder en 2 vooruit geschoven middenvelders én nog 2 flankspelers. Dat lijkt totaal niet op een 4-5-1 waarbij je 2 verdedigende middenvelders hebt en een echte nr 10.

16 september 2014 om 13:53

Precies! daarnaast zal er veel minder pressie gespeeld worden en zal er veel meer op safe gespeeld worden. niet echt ajax eigen

16 september 2014 om 08:24

ik weet wel een goeie dan al zou hij tuurlijk nooit komen jurgen klopp

16 september 2014 om 08:35

Dan ben je inderdaad kierewiet, als je bij v. Marwijk uitkomt. Trainer die totaal niet bij Ajax past en naar mijn mening ook veel te weinig kwaliteit heeft. Heeft nog nooit het aanvallende positiespel ergens ingeslepen. Buiten dat (op de Uefa cup met Feyenoord na) nooit ergens bijster goed gepresteerd. Zelfs bij het Wk van 2010 heb ik het gevoel dat de Boer een hele grote hand in de resultaten had, omdat het na het vertrek van de Boer het ook zo snel bergafwaarts ging. Neen, v. Marwijk is duidelijk geen optie.

16 september 2014 om 10:04

Ik denk dat je de Boer nu wel iets te hoog inschat. Hij zal zeker zijn rol hebben gehad, maar je conclusie is nergens op gebaseerd.

Dat gezegd hebbende, ik vind dat de Boer wel DE kandidaat is om na het WK van 2018 (of liever nog eerder....) Blind op te volgen.

16 september 2014 om 10:17

Hoppa!

Neem, is ook puur een gevoel op basis van de prestaties na het Wk (die niet meer bijster goed waren), en de beelden tijdens het Wk, waarin de Boer druk coachend bezig was. kan zelf inderdaad niet achter de schermen kijken, en zal dat dus niet hard kunnen maken.

De Boer wordt in de toekomst zeker de ideale bondscoach. Ben alleen bang (voor ons) dat hij eerst nog elke dag op het veld wil staan en dus voorlopig nog clubs blijft coachen. Zoiets heeft hij ook al aangegeven.

16 september 2014 om 09:39

Andere "duitse" trainers dan?

Jaap Stam als hoofdcoach en dan misschien Seedorf bij Jong-Ajax. Bij Jong-Ajax kan die weer aan een schone lei beginnen in zijn nog prille trainerscarriere.

Wat mij aangaat verdient Jaap Stam de kans, hij lijkt me een geweldige trainer en ik denk dat hij er klaar voor is.

hahahaha rot toch eens een eindje op met je jaap stam! die gozer heeft niks bewezen.

ik zie dat kluivert wordt gekraakt? ajax bood veel ex spelers een klusje aan. Ze boden kluivert, die met ze dikke teen de cl voor ze won, de f-jes te coachen. dan ben je toch gek. Kluivert gaat naar Jong Twente, wordt kampioen in ze 1ste jaar, werkt daarna onder de beste coach van nederland. Ze worden 3de op het WK. Dus hij heeft ze strepen wel verdient! bovendien kan die stam alleen maar trappen, wat weet hij nou van techniek?

on: Frank rijkaard is de beste keus! Miss dat louise na 2 jaar manu toch nog ff ajax wilt coachen

16 september 2014 om 10:05

Waarom moet je als hoofdtrainer iets van techniek weten?

Dan heeft Ajax een groot probleem.

Voor De Boer is de uitdaging inmiddels wel weg. Het is ieder jaar hetzelfde liedje; de selectie teert in en de doelstelling om de volgende ronde in de CL te halen wordt steeds meer onrealistisch. Daarbij heeft De Boer niet de spelers tot zijn beschikking om echt aantrekkelijk te voetballen, iets wat wij als supporters ook met weemoed aanzien. Bovendien zitten andere clubs niet stil en zal het steeds moeilijker worden om met het huidige transferbeleid kampioen te worden. Het huidige transferbeleid, waar sowieso iets mis mee is. Er worden vrijwel alleen maar breedteaankopen gedaan die heel weinig tot niets aan Ajax toevoegen. Zij moeten dan de spelers die er bovenuit staken vervangen. We zien het resultaat inmiddels. Een selectie met een ernstig gebrek aan kwaliteit en dan met name aan creativiteit. Het is aan onze enige topspeler, Frank de Boer, te danken dat we al 4x op rij kampioen zijn geworden...

Ron Jans verdient een kans

16 september 2014 om 09:08

@ tubes

Mee eens, hij slaagt er bij kleinere clubs met uitzondering van Heerenveen er altijd in om verzorgd aanvallend voetbal te spelen. Veel mensen zeggen wel dat ze hem niet bij Ajax vinden passen, maar ik zou niet weten waarom niet. Hij is welbespraakt, beschikt over voldoende ervaring en bijt van zich af wanneer dat moet (zoals tijdens de persconferentie met van Gaal).

Zou echt fantatisch zijn als Frank Rijkaard komt.

16 september 2014 om 10:08

@ iscomadrid

Dat zou inderdaad echt gaaf zijn, dan zou het cirkeltje pas echt rond zijn, doorbreken bij Ajax en later weer succesvol terug te keren als ervaren speler. Dan mist dus alleen nog het hoofdtrainerschap van Ajax, maar aangezien hij al een tijdje stil zit vraag ik mij af of hij er zin in heeft. Een goed alternatief lijkt mij Ron Jans, die staat voor verzorgd aanvallend voetbal en weet dat ook structureel erin te slijpen bij kleinere clubs waarbij hij onlangs nog twee prijzen heeft gewonnen.

Ik ben eerder benieuwd waar F. de Boer trainer gaat worden......

16 september 2014 om 10:10

@ Darkfader

Als Barcelona dit jaar niet succesvol is of in elk geval grote vooruitgang laat zien, dan vermoed ik dat de kans vrij groot is dat de Boer die kant op gaat.

Het nadeel van de Boer is alleen dat hij eigenlijk, net als van Gaal, een opbouw trainer is. Hij heeft echt een paar maanden de tijd nodig om zijn elftal goed te laten voetballen en dat zou hem bij een topclub nog wel eens op kunnen gaan breken als de resultaten in die eerste maanden uitblijven.

16 september 2014 om 10:00

@ Panerai

Alstublieft niet zeg, dat zou me een nachtmerrie zijn. Persoonlijk hoop ik dat hij de job van Slop omdat toch nog een Coronel adapt is, en omdat ik Overmars niet geschikt acht als directeur voetbalzaken. Het hoe en waarom ik dat vind is denk ik nu wel algemeen bekend.

Daarnaast zal Ajax toch niet voor een tweede keer een gok nemen met een totaal onervaren man als trainer. Zoals ik hierboven ook al zei en velen met mij lijkt mij Ron Jans wel een goede opvolgen, hij laat al zijn ploegen verzorgd aanvallend voetbal spelen en weet daar ook goede resultaten mee te behalen bij kleinere clubs. In Heerenveen was het minder een succes maar dat kan gebeuren, hij heeft ervaring, staat voor verzorgd aanvallend voetbal en durft ook van zich af te bijten wanneer dat nodig is (zoals die persconferentie met van Gaal des tijds). Net zoals de Boer is het toch ook een no-nonsense type dit gewoon zegt waar het op staat.

16 september 2014 om 11:45

"daarnaast zal Ajax toch niet voor een tweede keer een gok nemen met een totaal onervaren man als trainer."

Waarom niet? Is de vorige keer best redelijk afgelopen

On: Ik vind Jans een goede trainer, maar om de één of andere reden niet iemnand die goed bij Ajax past. Denk dat hij beter op zijn plek is bij minder grote clubs, waar de druk minder hoog is. Gevalletje David Moyes bij United of Roy Hodgson bij Liverpool.

Ik zou zeggen Seedorf, qua prestaties deed hij het helemaal niet slecht met een Milan-onwaardige selectie en eigenzinnig is bijvoorbeeld een Van Gaal of een Mourinho ook. Dat hoeft zeker geen barrière voor succes te zijn.

Gisteravond zag ik Edwin vd Sar op tv.
De rust passie en gedrevenheid die deze man uitstraalt is geweldig.

Laat Edwin vd Sar het proberen samen met Jonk en Bergkamp.
V Basten terughalen naar Ajax en die op de plek van vd Sar neerzetten.

16 september 2014 om 11:05

Ik denk dat Edwin zijn juiste positie al heeft gevonden. Beleid en commercie combineren.

Het technische hart moet ver weg bij de positie van trainer wegblijven. Het technisch hart moet de rode lijn van je club uitzetten en de lange termijn bewaken. Trainer zijn vaak passanten.

Ik hoop op Jaap Stam persoonlijk. Kluivert twijfel ik aan of hij de juiste persoonlijkheid heeft. Een coach moet een bepaalde gedrevenheid en passie over kunnen brengen en wil om te winnen. Die heb ik bij Kluivert geregeld gemist. Jaap Stam straalt dat meer uit. Maar goed het technische hart weet het beste wat de club nodig heeft.

Hij wilde dit jaar al weg. Als ie nu geen kampioen wordt is het toch een klein smetje voor een winnaar als de boer

De vraag die mij eerder op komt is; Waar wil de Boer naar toe? Luis Enrique is net bij Barca begonnen... Voorlopig is alles voorzien, dus er hoeft nog niet over nagedacht te worden.

Wie de opvolger wordt lijkt me wel duidelijk eigenlijk; Jaap Stam

Heeft nog meer ervaring dan de Boer destijds had en kan de filosofie zeer eenvoudig voortzetten.

16 september 2014 om 16:53

Er zullen in de loop van het seizoen nog voldoende trainers ontslagen worden bij hun club. Komende zomer zullen er weer voldoende vacatures open staan.

16 september 2014 om 22:04

Absoluut waar... Maar vind het persoonlijk een beetje respectloos als je naar een opvolger gaat zoeken terwijl er niets concreets is... plus... in het achterhoofd er een trainer zit die 4x op rij kampioen is geworden.

De grootste smet op de carriere van de Boer is het gebrek aan Europees succes. Niet zozeer in de Champions League, maar vooral in de Europa League. Het toppunt was Red Bull Salzburg. Daarom denk ik dat grote clubs nog niet bij de Boer uitkomen.
Een onervaren trainer wordt meestal opgevolgd door een ervaren trainer, maar die moet dan als assistent en beoogd opvolger Jaap Stam krijgen. Daarbij zou ik ook graag Litmanen weer bij Ajax willen zien, op de plaats van Bergkamp of anders toch Kluivert. Hoewel hij nu geen trainer is, zou ook Wim Jonk nog een optie zijn.

Wat gek dat een marketingdirecteur met dergelijke nieuws naar buiten komt. Maat dat terzijde.

Als er toch een keuze gemaakt moet worden. Doe dan maar Stam met als assistent van Basten. Moest net lezen dat van Basten assistent wordt van ene Pastoor. Als Ajax zijnde heb je bijna de plicht om van Basten een functie te gunnen.

Het is prima dat ze al bezig zijn met een opvolger van de Boer, maar gister bij VI werd het ook weer duidelijk dat hij dus wel naar een bepaald type club wil. Als hij daar niet naartoe kan, vind hij die 10 jaar bij Ajax nog steeds realistisch.

Het is overduidelijk dat De Boer ons keer op keer met een mindere selectie dan bijvoorbeeld PSV kampioen heeft weten te maken, maar ik ben wel een keer benieuwd naar een nieuwe coach. Ik kan me af en toe wel ergeren aan bepaalde spelers die juist bij de Boer over veel vertrouwen lijken te beschikken. Beetje frisse wind is wel goed af en toe.

Wat? Hoe kan hij de langstzittende trainer in de eredivisie zijn ? Pas in december werkt hij 4jaar

16 september 2014 om 14:50

Als andere trainers ontslagen worden en jij niet, dan ben je op een gegeven moment de langst zittende.

16 september 2014 om 14:56

oooh nu snap ik het , dus op dit moment , ik dacht van alle eredivisiejaren en moest toen gelijk aan ron jans denken bij groningen

16 september 2014 om 15:31

Klopt. Best een mooie titel, sinds de Boer daar zit hebben alle Eredivisie clubs minstens één keer van trainer gewisseld. Is ook een prestatie, en geeft ook aan dat je tegenwoordig stevig moet presteren om zeker te zijn van je plek.

Seedorf. Laat het aub Seedorf zijn.

Seedorf, Aron Winter en met kluivert en stam als assistent?

Ik zeg Ron Jans. Heeft het prima gedaan bij Groningen en Heerenveen en laat nu ook met beperkte middelen bij Zwolle fris aanvallend voetbal zien. Verder denk ik dat het op dit moment beter is om een ervaren trainer voor de groep te zetten i.p.v. een onervaren trainer (zoals bijv. Seedorf). Een onervaren trainer lijkt mij enkel een goed idee als deze eerst jeugdtrainer bij Ajax is geweest (en zich daar al bewezen heeft).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren