Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Diepterecord in Jupiler League: 72 toeschouwers bij Twente-PSV

Laatste update:

Er werd maandagavond toch echt een wedstrijd in het betaald voetbal gespeeld in de Grolsch Veste, maar daar leek door de sfeer in het stadion geen sprake van. Jong FC Twente stond tegenover Jong PSV en slechts 72 toeschouwers namen de moeite om dit duel te bezoeken. Dat is een record: er kwamen namelijk nog nooit zo weinig mensen af op een wedstrijd in de eerste divisie.

Het oude record stond ook al op naam van Jong Twente, dat vorig seizoen maar 150 toeschouwers kon verwelkomen bij de thuiswedstrijd tegen MVV. Nu kwamen er nog eens meer dan de helft minder mensen kijken. De 72 fans die op het duel afkwamen werden ook nog eens niet verwend; het duel tussen Jong Twente en Jong PSV eindigde namelijk in een doelpuntloos gelijkspel.

TC Tubantia meldt dat Jong Twente wilde uitwijken naar het amateurcomplex van ATC'65, maar die verhuizing gaat niet door. Er bleken veel vergunningen nodig om op het terrein in Hengelo te spelen en dat werd te lastig. Bovendien kwam er ruimte in het stadionprogramma, omdat het eerste elftal er niet in slaagde om zich te plaatsen voor de groepsfase van de Europa League.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tsjah lage aantallen, maar dat is toch niet heel raar? Het zijn twee jeugdelftallen van grotere clubs en daarnaast is de JL echt om te janken qua niveau naar mijn mening.

16 september 2014 om 00:21

Dan nog is 72 wel héél weinig, treurig dat Twente de fans niet weet te motiveren voor het tweede elftal. Op de toekomst zijn er bij potjes van Jong Ajax gelukkig nog wel wat meer aanwezig.

16 september 2014 om 00:25

Maar er is ook werkelijk geen belangstelling voor jong fc twente. Het zijn geen talenten waarvan je denkt, ''ey, voor hem kom ik naar het stadion!''. Het was echt veel beter geweest als Jong Feyenoord ontstond, want om eerlijk te zijn, heeft Feyenoord veel betere talenten, dan de talenten die in Hengelo/enschede zitten.

16 september 2014 om 00:26

72 is wel heel dramatisch ja.. Kunnen ze niet een leuke actie verzinnen of laten verzinnen zodat er in iedergeval meer dan 200 man komt..

16 september 2014 om 00:29

Andersen, Ntuli, Ould Chikh, Bijen, Tanda en Schütte zijn anders gewoon talenten die de potentie hebben om het eerste elftal te halen en daarin belangrijk te zijn, daarnaast speelden Torgeir Børven en Dico Koppers ook mee. Wat je zegt is dus een beetje onzin en waarschijnlijk zeg je dat zonder ook maar te weten wie er bij jong Twente speelt.

Ik begrijp wel waarom er zo weinig mensen op af komen, ik denk niet dat er veel mensen zijn die na hun werk nog even zin hebben om bij Jong Twente te gaan kijken op de maandag avond. Daarnaast moet er ook gewoon betaald worden voor een kaartje, niet dat het veel kost, maar toch.

16 september 2014 om 01:28

Een ideetje:
Jong FC twente speelt haar thuis wedstrijden op een gunstige tijd voor kinderen (stel woensdagmiddag). Kinderen kunnen zich via school aanmelden om te kunnen gaan kijken in het stadion van fc twente. Twente laat dan bussen rijden vanuit scholen naar het stadion. Er zullen genoeg kinderen in enschede en omgeving het geweldig vinden om zulke wedstrijden in het stadion te mogen zien. In de rust laat steeds een andere school of amateur vereniging penaltie schieten op de reserve doelman maak er een feestje van. harstikke mooi toch voor die kinderen?

16 september 2014 om 01:38

Karsdorp, Achabar, Sleegers, Dammers, Woudenberg en Steenvoorden hebben ook allemaal potentie. Daarnaast speelt Manu ook af en toe in de beloften. De enige die ik ken van dat rijtje die jij opnoemt is Ould Chikh, en dat schijnt wel een groot talent te zijn, maar voor de rest ken ik niemand van dat rijtje.

Ik ben geen supporter van Feyenoord ofzo, maar ze hebben toch wel een betere jeugdopleiding. Het is niet voor niks (volgens mij) 3x achter elkaar verkozen tot beste opleiding van Nederland. Het is zowel beter voor het Nederlands (jeugd)elftal(len) als voor het JL, want Jong FC Twente bestaan toch echt meer dan de helft uit buitenlanders.

16 september 2014 om 02:08

@fcgrun050: Feyenoord wilde (op dat moment) helemaal niet met haar beloftenteam in de Jupiler League spelen, dus dat was niet eens aan de orde.
Er waren maar 4 clubs die dat wilden, waarvan er nu dus 3 (ajax, PSV en Twente) in de JL spelen. De 4e was Vitesse.

16 september 2014 om 02:37

Feyenoord/Excelsior beloftes kunnen niet in de Jupiler league wegens de samenwerking met excelsior.

16 september 2014 om 03:29

En in de eredivisie wel?
GAE en Twente hadden ook een samen werking even als met Heracles toen de belofte teams nog bestonden. De spelers die Kluivert niet opnam voor Twente in een weekeind stonden dan gewoon bij Heracles te spelen tegen Twente.

16 september 2014 om 03:35

Is inderdaad treurig, ik vind het ook belachelijk dat seizoenskaart houders van het 1e gewoon kaarten moeten gaan halen voor jong Twente.
Kom op hey?
Ik snap dat er dan meer personeel moet lopen als er meer volk is maar wat wil je, een leuk aantal supporters of 72 man?

16 september 2014 om 06:03

Kijk naar jong ajax, hoeveel talent loopt daar niet rond. En die staan ook middenmoot jl. Twente moet een andere locatie zoeken. Maar ze zullen daarvoor geen geld hebben.

16 september 2014 om 06:24

@discuss
Leuk en aardig dat ideetje van je, maar denk je ook aan de uitsupporters? Woensdagmiddag pfff.... Gewoon die jong-teams uit de competitie halen svp

16 september 2014 om 06:51

Het ging erom dat de jeugd van Feyenoord en excelsior gedeeld is je kan moelijk jong Feyenoord/excelsior tegen excelsior gaan spelen

16 september 2014 om 06:58

Dat is nou een leuk idee!!!

16 september 2014 om 07:54

Probleem is ook een beetje dat zo'n beetje alle thuiswedstrijden van Jong Fc Twente op maandagavond zijn. Ik wil er best een keer naar toe altijd leuk een voetbalpotje kijken, alleen maandagavond is voor mij gewoon een trainingsavond.

16 september 2014 om 07:55

Ja, die talenten zijn nu doorgebroken in het 1e van feijenoord , en die bakken er geen pannekoek van.......:

16 september 2014 om 07:58

@peters1981
De belofte teams van Heracles en Twente waren ook gedeeld Twente had eerste keus, en die speelden in de belofte competitie gewoon tegen elkaar.
De samen werking met GAE was er ook maar die speelden in een andere divisie. Jong Twente had gewoon tegen GAE kunnen spelen in de eerste divisie omdat jong Twente gewoon bij Twente onder contract is komen te staan. Dat kost gewoon extra geld. De rest van de beloftes wordt gedeeld op de academie.

16 september 2014 om 08:02

@FC Grun050,wat een lulverhaal zeg, er speelden acht (8) spelers mee bij FC Twente die al eens in de hoofdmacht hadden gespeeld.

16 september 2014 om 08:47

Precies, gisteravond speelde Jong NAC tegen Jong Feyenoord op mijn voetbalclub. Daar stonden nog bijna 1000 toeschouwers, weliswaar geen entree prijs, maar toch.

16 september 2014 om 08:59

Ja inderdaad. Dacht dat Feyenoord directie gezegd had om volgend seizoen wel deel te nemen aan de Jupiler league want dan stopt de samenwerking met Excelsior.

Ik denk dat Jong Feyenoord een aanwinst zou zijn in de JL. Oook zal er dan wat meer publiek zijn dan bij Jong Twente en Jong Psv....

16 september 2014 om 09:03

Ze moeten entre vragen van de Knvb. Maar daar gaat het de belofte teams helemaal niet om. Gemiddeld trok jong Twente vorig jaar een 1000 toeschouwers.

16 september 2014 om 12:30

En de fans dan van de bezoekende club? Dit probleem is heel eenvoudig. Gewoon de tweede elftallen uit de competitie halen. Dan stijgt het aanzien van de jupiler misschien ook weer een beetje.

16 september 2014 om 15:05

Kort geheugen zeker. De JL had nu uit 14 club's bestaan. Hoe ga je een professioneel team neer zetten met 13 wedstrijden thuis? Nu aftrappen en je bent in de winterstop klaar.een dubbel programma? Het aanzien was sowieso niet best gezien de faillissementen. Een dubbel program maakt dat niet anders. Gebrek aan smaak.

16 september 2014 om 16:55

Zaten bij die 72 dan nog uitsupporters dan? Dan is het nog erger.....
Ik ben 100% tegen Beloftenteams in de Juup. Maar als het dan tpch moet: op zaterdag op een vast amateurcomplex ergens in de buurt, bijv Oldenzaal.
Dit is totaal zinloos, betaald voetbal voor 72 familieleden en een handje uitsupporters. Knvb maakt zich er niet druk om, die zitten liever een week in Monaco voor een WK-loting.

16 september 2014 om 18:47

@vierdag: ik denk dat je toch even moet leren tellen. Jong Ajax, Jong Psv, Jong Twente en Achilles'29 zijn er bijgekomen en de JL telt nu 20 teams. 20-4 is bij mijn weten nog altijd 16 en niet 14.

17 september 2014 om 04:08

Almere had het hoofd niet boven water gehouden zonder deze extra wedstrijden en TV inkomsten. Fc Oss was de volgende geweest die niet meer aan de aftrap zou zijn verschenen. Maakt 14. Naar Telstar of Helmond komt ook niemand kijken. Het is dan gewoon aftellen, 10-8-6

16 september 2014 om 00:23

De Jupiler League is dit jaar sterker dan ooit. Geen Eredivisie niveau natuurlijk, maar voor Nederlandse maatstaven een prima 2e niveau aangezien de Eredivisie ook van een enorm laag niveau is.

16 september 2014 om 00:41

Wahahaah waarop is dit gebaseerd? Puur en alleen omdat Roda er in zit? Wat een onzin. In het begin van het seizoen is de beste JL-ploeg doorgaans evengoed als de slechtste van de Eredivisie aangezien die club in de Eredivisie speelt.

16 september 2014 om 01:27

Enorm laag niveau.. de eredivisie hoort gewoon bij de sterkste competities ter wereld. In de gehele wereld zijn er 4 competities die veel sterker zijn. Portugal, Frankrijk, Rusland en Turkije zijn van een gelijkwaardig niveau.

16 september 2014 om 02:00

nee man, de nederlandse competitie staat op de 9e plek van europa.
oekraine en en turkije staan hoger op de fifa lijst van clubs

16 september 2014 om 02:01

Nee, niet helemaal. In Portugal zijn Sporting, Braga, Benfica en Porto duidelijk sterker dan de Nederlandse top, maar een team als Groningen is dan weer wel sterker dan de nummer 5 van Portugal. Frankrijk is zeker wel sterker, net zoals Rusland, en je vergeet Oekraine nog. Nederland is meer het niveau van Zwitserland, Belgie en Turkije.

16 september 2014 om 00:25

Niveau misschien laag, maar dit jaar is het toch een vrij aantrekkelijke competitie met Roda JC, Volendam en NEC die verzorgder voetbal spelen dan sommige eredivisie clubs. Beloften van de profclubs moeten gewoon uit de JL klaar..

16 september 2014 om 01:06

Het is ook een vrij aantrekkelijke competitie zolang jong-Twente/PSV/Ajax maar niet meedoen. Die doen voor spek en bonen mee en dan is er van competitie geen enkele sprake meer. Een hand vol ouders en andere familie vindt het leuk om die jongens te zien spelen maar verder interesseert niemand dat.

16 september 2014 om 01:33

Ik vind het anders leuk dat Jong Ajax meedoet en heb zelfs een wedstrijdje vanaf de computer gekeken en ik denk dat er genoeg Ajacieden zijn die er ook zo over denken.

Maar we kunnen dit initiatief natuurlijk ook direct afschieten. Boze supportertjes van Emmen, Oss en MVV waren natuurlijk zo trots op hun prutscompetitie, did zelden volle stadions heeft weten te trekken. Een idee moet wel de kans krijgen om tot bloei te komen.

Jong Ajax maakt het voor mij juist aantrekkelijker het wat meer te volgen. Nu Roda JC en Nec erbij zitten, zijn er genoeg sterke ploegen.

16 september 2014 om 03:42

Achilles 29 maakt ook deel uit van deze pilot. Dat zijn 4 teams. Zonder deze vier teams blijft er een heel kleine competitie over met nog minder TV inkomsten. Een Almere of Helmond trekken ook geen volle zalen. Met slechts 15 thuis duels kun je wachten op het volgende faillissement.

16 september 2014 om 00:25

Dat is wel overdreven maar best is het niet overal nee. Echter, spelen NEC, Roda, Volendam en ook Den Bosch best wel leuk.

16 september 2014 om 00:28

Liever dan nog drieduizend man bij Veendam of tweeduizend bij Haarlem dan minder dan honderd bij een belofte ploeg. Hadden we maar die prima prof clubs nog, dat had veel meer dan die belofte elftallen.

16 september 2014 om 03:55

Dan waren deze 4 teams niet nodig geweest. Rbc, Haarlem, Agovv, Veendam konden het niet bol werken.
Dat zijn 4 thuiswedstrijden voor de overgebleven teams.
Meer als 20% van hun recette minder. 8 Wedstrijden minder betekent tevens minder sponsorgelden voor de overgebleven teams. Minder TV inkomsten. Een neerwaartse spiraal.
Zonder deze 4 als opvulling een ten dode opgeschreven competitie.

16 september 2014 om 09:11

Je kan ook op een andere manier meer wedstrijden spelen. Eisen omlaag zodat meer amateurclubs erbij kunnen bijvoorbeeld. Er wordt nu gezegd dat veel amateurs niet willen, maar er zijn er zat die eigenlijk wel winnen maar nu niet kunnen of het niet aandurven door de belachelijk hoge eisen voor de JL.

En zelfs als je bij 16 blijft kan je op andere manieren het aantal wedstrijden omhoog brengen. Je kan bijvoorbeeld die 16 clubs een onderling bekertoernooi laten spelen beginnend met een groepsfase waarin iedereen 2x tegen elkaar speelt, dat zijn dan 6 extra wedstrijden die in de seizoenkaart, TV-contracten, sponsorcontracten e.d. opgenomen kunnen worden. Eventueel kan je een play-off plekje verbinden aan het winnen van die beker. Dat is al een beter systeem dan die beloftenteams toevoegen.

16 september 2014 om 15:21

Wat moet de eredivisie met een club uit een tombola competitie//bekertje? De eredivisie zelf raakt al een Roda kwijt. voor dit soort niemendalletjes.
Inplaats van dat ze blij zijn met 4 thuis wedstrijden zitten de fan's te zeuren over de teams.
Ajax speelt graag tegen Barcelona of Psg.. En die variëren ook in hun spelers. Wedstrijden met de rekenmachine in een poule van 4.

16 september 2014 om 00:32

Jupiler league is wel erg laag inderdaad net zoals de Eredivisie.

Maar toch is het dramatisch dat er maar 72 man naar een wedstrijd gaan..

16 september 2014 om 07:59

Twente en Psv krijgen geen supporters op de been voor hun jeugdelftallen. Bij Jong Ajax, waar ik gister toevallig ook was, zit gewoon een tribune vol met een paar duizend man. Ik denk dat in Nederland alleen Ajax en Feyenoord genoeg supporters hebben voor dit concept. Jammer dat jong Feyenoord niet mee kan doen ipv Twente/Psv.

16 september 2014 om 10:35

@rubinhojo niet overdrijven. 928 man zat er gisteren. Dat is een heel stuk minder dan een paar duizend. Ook was dit nog een topwedstrijd tegen een Rotterdamse club. Normaal zitten er nog veel minder.

16 september 2014 om 09:11

Kun je na gaan hoe dramatisch de eredivisie is wanneer net gepromoveerde clubs uit de JL moeiteloos mee kunnen met de zogenaamde 'grote' clubs uit de eredivisie! En kun je nagaan hoe verschrikkelijk slecht de 2e elftallen zijn van Ajax, PSV en Twente. Zelf aangevuld met eerste elftal spelers kunnen ze geen potten breken.

En wanneer het niveau een maatstaaf zou zijn voor bezoekersaantallen, dan snap ik niet dat de Arena nog relatief gevuld is elke week. Je zult morgen namelijk zien wat voor een niveau zij aantikken. Om te janken is onze zelf benoemde top!

16 september 2014 om 09:31

Waren die jeugdelftallen niet toegelaten om de competitie aantrekkelijker te maken? Wat een farce.

Maar wel tof van die gasten die er wel waren dat ze de moeite namen....

16 september 2014 om 00:40

Misschien waren het alleen familie,vrienden van de spelers.

16 september 2014 om 07:40

Haha zoals vroeger alleen de mamma's en pappa's. En als je mazzel kwam ome henk ook nog kijken.

16 september 2014 om 08:38

Zou natuurlijk ook kunnen, maar ik zag wel wat spandoeken hangen(bij het groepje supporters), weet niet of die er altijd al hangen.

16 september 2014 om 07:32

Ja want voordat die een kaartje kochten was het al bekend dat er maar 72 man zou gaan kijken. Dat ze de wedstrijd tot het einde hebben gekeken daar valt nog iets van te zeggen maar dat die er wel zijn en anderen niet slaat kant nog wal...

Zelfs in de 3e klasse in Zweden zijn er meer toeschouwers.
Ik denk dat ik daarmee genoeg gezegd heb dat dit wel
heel ernstig aan het worden is.

Mijn vraag is dan ook: moest er een Duitse club spelen daaro in tukkerland?

16 september 2014 om 00:28

Zelfs bij het plaatselijke bierteam van een willekeurige amateurclub staan nog meer mensen te kijken.

16 september 2014 om 07:33

En tot gisteren bij iedere JL wedstrijd ook. Ben jij iedere wedstrijd bij die clubs het aantal supporters gaan tellen?

16 september 2014 om 02:03

Zelfs bij de 5e klasse zondagamateurs staan meer toeschouwers dan bij deze wedstrijd.

En dat in een profcompetitie.. Zelfs ons lokale 1e elftal dat in de 6e klasse acteert, trekt meer mensen op zondagmiddag..

16 september 2014 om 00:34

Een eerste elftal in de zesde klasse. Dat is opmerkelijk zeg. :'

16 september 2014 om 00:49

Want?

16 september 2014 om 01:31

Man man man..

Hoeveel van beide clubs dan? Dat kunnen ze ook wel vermelden. Wel laag voor een 1ste divisie wedstrijd. Maar ook de dag en tijdstip is niet echt leuk.

16 september 2014 om 09:18

hoeveel van beide clubs maakt toch niet heel erg uit bij 72 man?

Vind het niet heel vreemd als er niemand uit eindhoven was, 180 kilometer rijden op je maandag avond voor een jeugdelftal. Maar dan nog.. 72 man is echt een schande. Je hebt een selectie van 18 man, 6 man staf. Als die allemaal hun ouders en meisje meenemen zit je er al bijna.

mensen begrijpen niet dat dit 2 beloftenelftallen zijn in de late maandagavond

16 september 2014 om 00:58

@ormando

Denk het wel maar zelfs dan is het nog bijzonder laag.

Met wat vrienden, familie en supporters moet je toch wel wat meer mensen op de been kunnen brengen dan 72.

Het niveau us ook gewoon ongekend laag. Ik snap best dat mensen er niet heen gaan. Maar 72 is wel heel erg, zelfs bij de plaatselijke FC hier komen meer kijken.

16 september 2014 om 00:43

Niet zo raar. Juist in zo'n groot stadion is de sfeer nog veel minder dan dat het was toen Jong Twente z'n potjes nog buiten het stadion speelde.

De beste oplossing hiervoor lijkt me toch een bene liga met anderlecht, brugge, luik, genk, zulte waregem en misschien nog 1 of 2 ploegen in de eredivisie en dan de rest samen met de 4 slechtse clubs van de eredivisie en de 10 beste van de huidige jupiler league in een nieuwe jupiler league. Heb je 2 competities van 20 teams, niveau wordt hoger en het is toch aantrekkelijker om naar nec - lokeren te kijken dan naar een nec - jong twente.

Maandagavond, twee jeugdelftallen waar zelfs de supporters van het eerste elftal geen of nauwelijks emotionele binding mee heeft en ze spelen ook nog om des keizers baard want ze kunnen niet promoveren of degraderen. Deze elftallen horen thuis in de beloftecompetitie want het is na ruim een jaar wel duidelijk dat dit ondanks de extra inkomsten één grote mislukking is.

16 september 2014 om 04:06

Wat is er aan mislukt? Er zijn geen teams failliet gegaan en dat is de bedoeling.
Zonder deze voor spek en bonen teams was Almere ook al weg geweest gevolgd door Oss. Blijft er niks over.

Belofte elftallen, wat een aanwinst voor de JL. Regels werden aangepast voor deze clubs i.p.v. de amateurploegen die hadden kunnen promoveren. Diep en diep triest en wordt tijd dat ze zo snel mogelijk verdwijnen uit de JL, de enige die profiteren zijn de topclubs omdat ze het kunnen betalen. Deze beloftes waren zelfs niet de beste uit hun voormalige divisies. Maak de regels dan op zijn minst zo dat de slechts presterende belofte degradeert met de winnaar uit de belofte elftallen. En dan de regels zo maken dat zelfs een FC dordrecht het zich kan veroorloven.

16 september 2014 om 00:43

Het had er meer mee te maken dat de amateurs niet wouden promoveren en de JL-clubs achter elkaar failliet gingen dus werden er kunstgrepen verzonnen om toch een complete competitie te krijgen.

16 september 2014 om 02:15

Dat geldt alleen voor Jong Psv, die kwam in de competitie omdat er geen 2e amateurclub was die mee wilde spelen (katwijk wees af).

Jong Ajax en Jong Twente kwamen in de Jupiler League, omdat FOX dat wilde en de JL-clubs het niet konden weigeren i.v.m. de TV-inkomsten die ook daar omhoog gingen dankzij Fox.

16 september 2014 om 04:13

Er moesten 4 extra teams bij komen van FOX Gewoon de lege plekken weer opvullen. 2 Amateurs kwamen in aanmerking, aan gevuld met JA en Jt.. Na afzegging door Katwijk werd hun plek in genomen door JP.

16 september 2014 om 17:05

Katwijk wilde best.
Maar de Knvb wilde dat Katwijk op zondag zou gaan spelen.
Door die eis te stellen, wist de Knvb dat de zaterdagtopklassers niet wilden promoveren. En dat Jong Ajax etc ingedeeld kon worden.
Laat dat nou net de bedoeling zijn van de Knvb...want waarom een Aparte topklasse voor zaterdag en voor zondag als de zaterdaggers bij kampioenschap toch op zpndag moeten?
Lekker vast op zaterdagmiddag! Denk toch echt dat er dan bij een Katwijk iets meer dan 72 toeschouwers zullen komen, of niet?

16 september 2014 om 23:23

@kwarier
Ben ik absoluut niet met je eens. In een profcompetitie moeten de clubs elke dag bereid zijn te spelen. Zulke christelijke (of welke andere religie) gewoontes horen in mijn ogen niet (meer) thuis in het hedendaagse voetbal.

Jong Twente heeft ook geen interessante spelers. Bij jong Psv heb je nog Rayhi. Een speler met een leuke actie. Maar bij jong Twente zit er weinig boeiends tussen.

16 september 2014 om 04:35

Tja je kijkt toch niet naar Stevens, Borven, Ould Chikh, Andersen, Tapia of Tanda. Totaal geen talent.

Was echt een goed idee. Om een tweede elftal van een subtopclub mee te laten doen.

Schandalig, betaald voetbal.......

Bij de huppelkutse boys, 7de klasse onderafdeling zitten nog meer mensen.

En dan te bedenken dat er laatst bij Roda zo'n 14000 man op de tribune zaten, hoe groot wil je het contrast hebben? Dit soort teams zijn gewoon geen verrijking voor de Jupiler League, het is slechts een verrijking voor de Nederlandse topclubs die hieraan meedoen. 72 Toeschouwers... Niet dat ik het die mensen kwalijk neem, maar dit kan toch eigenlijk gewoon niet.

Kappen met deze onzin! Liever vandaag dan morgen, rot op met die beloften teams man. Hier zit toch geen hond op te wachten?! De jupiler league gaat naar de klote op deze manier.

motivatie is daarbij ook nog eens 0.0

Jong ajax als voorbeeld genomen

16 september 2014 om 04:41

20 teams werden 16 teams. Dat waren nu al 14 teams geweest en het aftikken gaan steeds sneller. Beter een divisie als geen divisie. Dus tel je meerwaarde in het aantal club's. Het is professioneel voetbal, geen sportief onderonsje voor de grap.

16 september 2014 om 08:52

Gewoon je ogen sluiten voor de realiteit. Als de knvb de regels aanpast naar deze tijd zoals semiprofs toestaan ed.. Kun je prima een gezonde voetbalpiramide opbouwen zonder zo'n gedrocht te maken zoals nu.

Ik zit er niet over in dat er gewoon weinig mensen zijn voor een onderling belofte duel.
Feitelijk is het wel een duel in de eerste divisie, maar het betreft teams die niet strijden voor het kampioenschap, maar om enkele talenten of spelers de weg naar de eredivisie te doen (her)vinden.

Wel vind ik dat na dit seizoen er op de minst de inventarisatie moet zijn, hoe op de kortst mogelijke termijn echt een volledige competitie te krijgen allemaal als doel hebben om door te stromen naar de eredivisie.

Niemand boeit het of jong twente/psv nu wint of verliest het ze doen toch mee voor spek en bonen.

Dan moeten die achterlijke maandagavonden is schappen

16 september 2014 om 07:05

Twente leeft!

Als er betaald moet worden voor zo'n wedstrijd,snap je er als club niet veel van. Maar ja,alles voor de centjes in Enschede.

16 september 2014 om 09:02

Volgens mij mocht Twente geen gratis toegang bieden volgens de regels.

Na dit seizoen stoppen met die tweede elftallen in de Eerste Divisie. Voegt niks tot weinig toe en werkt competitievervalsing in de hand. De 18e club wordt dan de kampioen van de Topklasse. Klaar.

Hoera knvb!! Veendam en Haarlem naar de mallemoer helpen met de regels voor de jl om vervolgens bijzonder aantrekkelijke wedstrijden ervoor terug te halen. Is de knvb ook een politieke partij?

16 september 2014 om 09:01

Vond je het een onaantrekkelijke pot? Dus jij was 1 van de 72?

16 september 2014 om 09:33

Wat kan de Knvb eraan doen dat clubs als Veendam en Haarlem niet genoeg geld incasseren en meer uitgeven dan dat ze hebben? Regels zijn regels.

Denk je dat jij een bedrijf mag houden dat tonnen rood staat zonder uitzicht op verbetering?

Wie laat deze wedstrijden dan ook in hemelsnaam op maandagavond spelen... Heb je net een weekend vol eredivisievoetbal en mooi internationaal voetbal achter de rug, en dan denken ze dat mensen op maandagavond naar Jong FC Twente tegen Jong PSV gaan kijken?
Als er 1 avond in de week is dat werkelijk niemand naar het voetbal wil is het maandagavond wel.

Speel deze wedstrijden dan op vrijdagavond, zaterdagmiddag of op zondag. Dan hebben veel meer mensen tijd en zin om te komen.

Dan mag je dit experiment met die jeugdelftallen in de 1ste divisie neer te poten ook stop zetten. 72 is echt belachelijk.

En dan te bedenken dat Munsterman toen Twente net in de beloftencompetitie kwam een stadion erbij wilde laten bouwen speciaal voor de beloften en het vrouwenteam met een capaciteit van ik dacht zo'n 5000.

16 september 2014 om 08:59

En toch weet ik zeker dat daar veel meer mensen op afkomen. Zowel bij de vrouwen als bij Jong Twente. Het is nu echt een ware kwelling om in dat grote lege stadion te zitten. Dat doet niemand voor zn plezier.. (ik ook niet). Daarnaast vind ik dat SCC houders gewoon vrij toegang moeten krijgen. Maar dit mocht geloof ik niet van de KNVB.

16 september 2014 om 09:25

Totaal geen animo voor jong Twente en de vrouwen, maar wel een stadion er voor neerzetten. Dit is echt het slechtste idee ooit geweest van Munsterman. Gelukkig is dat niet doorgegaan. Laat de vrouwen lekker in die gehuurde go planet hal gaan voetballen.

Afschaffen, al die beloftenteams in de Jupiler League.. Nederland is daar gewoon te klein voor. Er is ook niet goed over nagedacht. En ja, dan krijg je dit soort trieste toeschouwersaantallen...

Toch wel opvallend dat Twente dit record tot tweemaal toe zet. De belofte teams zijn nodig anders zullen er te veel clubs failliet gaan maar misschien Twente vervangen voor een ander team? Blijkbaar is er weinig animo hier voor in Enschede, dan maar niet toch? 72 toeschouwers is dieptriest, als je in de buurt woont is het toch leuk om ff langs te gaan? Vaak spelen de jeugdteams leuk aanvallend voetbal omdat ze geen ervaring hebben om de wedstrijd op slot te gooien.

Ik ben een groot tegenstander van de beloftenteams in de JL. Het zou toch veel mooier zijn als de eredivisieclubs hun talenten op huurbasis bij clubs ui de JL stallen als ze nog niet goed genoeg zijn voor de eredivisie.

Onmiddellijk afschaffen die beloftenteams in betaald voetbal. Schandalig en alleen voor voetbalhaters.

Knvb maakt zich belachelijk.
Wel regels aanpassen voor de Beloftenteams, maar niet voor bijv een Katwijk.
Dan krojg je dit. Niemand neemt dit serieus. Begrijp niet eens dat de Beloftenteams uberhaupt in de stand worden opgenomen, kunnen niet promoveren/degraderen/po's spelen...niks.
Weg met die onzin. Maar goed, zolang v Praag (ajax) het voor het zeggen heeft bij de Knvb begrojp ik ook wel dat niet het belang van de echte Juupclubs voorop staat....

22 begeleidende pupilletjes, 31 ouders, 4 ballenjongens, 1 terreinknecht, 13 vriendinnetjes van de spelers en een loslopende hond maakt precies.....72

Ook zonder belofteteams hoeven er geen clubs failliet te gaan, mits de grote clubs bereid zijn om de tv-rechten op een solidaire wijze te verdelen en niet zelf alles in te willen pikken.

16 september 2014 om 21:41

Kijk dat is nou een reactie naar mijn hart!
Ik strijd al jaren tegen het walgelijke egoisme op dit gebied van clubs als Ajax.
Zonder alle 18 clubs is er geen competitie mogelijk, frusteer dat dan niet zo.
Wat is er mis mee om de 60 mio van Fox eerlijk te verdelen tusen de 18 of 36 Bvo's? Nu ontvangt een Ajax 400% meer dan clubs aaan de onderzijde.
Mede door die scheefheid vecht een club waar ik al 20 jaar naar toe ga (rkc) nu tegen een faillissement: elke speler voor nop weg om de salarisk8sten te drukken op n begroting van 3.5 mio...
En dan zie je een Ajax, Psv die als een holle bolle gijs zich met held volproppen:
-mediageld vn naar de grote clubs
-startgelden CL voor 100% naar de grote clubs etc etc...
Met eerlijker verdeling hadden clubs als Haarlem en Veendam echt niet failliet hoeven gaan....zitten we ook nog s opgescheept met Beloftenteams waar gn h8nd interesse vr heeft....
Weg, weg, weg ermee!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren