Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Denk echt dat we met PEC hoog kunnen eindigen in de Eredivisie’

Laatste update:

PEC Zwolle verrast vriend en vijand, maar is het eigenlijk nog wel een verrassing te noemen? De ploeg van trainer Ron Jans was al de sterkste in het bekertoernooi, pakte de Johan Cruijff Schaal en is in de Eredivisie momenteel gedeeld koploper. Verdediger Trent Sainsbury, international van Australië, geniet van het spelen bij de club uit Overijssel.

“Vooral onze manier van spelen heeft me goed gedaan”, laat Sainsbury na de zege op PSV (3-1) weten via de website van Sport-Promotion. “Er zit heel veel potentie in deze selectie. We kunnen op snelheid omschakelen, we kunnen attractief aanvallen en we geven verdedigend niet veel weg.”

“We speelden zaterdag ook als een hecht team en als we deze vorm weten vast te houden, dan denk ik echt dat we behoorlijk hoog kunnen eindigen in de Eredivisie”, gaat de 22-jarige verdediger verder. “We hebben ook een brede selectie, voor elke linie hebben we een goed alternatief, als we tegen blessures zouden aanlopen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vond ze gisteren tegen PSV best slecht spelen eigenlijk. Eeen blunder van Zoet, wereldvrijetrap van Broerse en Rienstra's mooiste goal is natuurlijk enigzins gelukkig te noemen. Tot de 2-1 was PSV eigenlijk de gehele wedstrijd de bovenliggende partij, met name de begin van de 2e helft. Ik denk dat ze blij mogen zijn met een plek in de play-offs.

14 september 2014 om 19:49

welke wedstrijd heb jij gekeken dan? pec was op paar minuten na gewoon beter als psv. en had binnen 10 minuten als 2-0 voor moeten staan. maar lukoki maakte die 2 kansen niet af. verdiende overwinning

14 september 2014 om 20:01

@patrick: ja ik heb de wedstrijd gezien en zo goed was pec nou ook weer niet. De eerste 30 minuten hadden ze idd 2 heel goede kansen en speelden ze goed daarna hebben ze weinig afgedwongen. Dat is niet hun verantwoordelijkheid maar beetje realisme is wel op zijn plaats. Reinstra maakt zon goal ook niet meer

14 september 2014 om 20:07

@rolo
Dat Reinstra zo'n goal niemeer maakt ben ik met je eens (ookal weetje met voetbal nooit) maar in het voetbal zijn ook vaak onterechte overwinmingen en je hebt blunders van Zoet en geluk van Reindtra nodig soms om wedstrijd te beslissen. Een ding is iig zeker, pec is moeilijk te verslaan

14 september 2014 om 20:08

@Rolo is het niet knap van zo'n klein clubje als Pec kan winnen van de grote Psv en Ajax? Waarom gunnen mensen het hun niet? Maar Ajax verliest thuis van Psv dan is het volgens velen geluk van Psv.

14 september 2014 om 20:35

Ik zat gister zelf in het stadion en 1 ding viel me zoals gewoonlijk op ; PSV kan het spel niet maken. Begin van de tweede helft had PSV veel balbezit maar echte grote kansen hebben ze niet gehad. Dit geeft maar weer aan dat PSV een counterploeg is. PEC Zwolle dik verdiend gewonnen ook al is 1 persoon het daar absoluut niet mee eens.

14 september 2014 om 20:46

@black: het is hartstikke knap van PEC en het voetbal wat ze spelen is zeker geen afbraakvoetbal maar mensen zijn erg resultaat georiënteerd. Want ik vond PEC helemaal niet zo goed spelen. PSV was helemaal één groot drama. Maher wisselen voor Hiljemark en dan te weten dat je meest creatieve voetballer al geblesseerd is

Anyway ik ben niet bezig met sentimenten van de underdog. De sympathie voor de kleine club zorgt er nogal eens voor dat realisme ver te zoeken is.

Zwolle zal gewoon rond plek 10 eindigen. Dat is hartstikke knap Maar het zit ze ook gewoon mee. Tegen vitesse hebben ze 65 minuten niets te vertellen en ook tegen dordrecht zit het niet tegen met een gelukkig doelpuntje in de 90e minuut.

Wat ik hiermee wil zeggen, is dat als het net wat tegenzit zwolle 6 punten had gehad en in de middenmoot had gestaan.leuk dat het nu even nmeezit voor zwolle.

14 september 2014 om 20:48

@ Patrickdg,

Inderdaad, zo slecht, vond ik, PEC Zwolle ook niet spelen. Ze speelden niet geweldig, maar dus ook niet goed en Jody Lukoki kreeg inderdaad twee prima kansen.

PSV werd, nadat Memphis Depay eruit ging met zijn blessure, 'n stuk minder en je voelde dat PSV veel minder kon creëren zonder Depay, maar PEC Zwolle speelde opzicht wel prima.

Ik ben benieuwd waar PEC Zwolle dit seizoen zal eindigen. Een plek tussen de vierde en de zesde plaats moet in mijn ogen zeker haalbaar zijn voor PEC Zwolle.

PEC Zwolle is in mijn ogen de Nederlandse versie van Swansea City. Ze hebben allebei een soort vergelijkbare verhaal meegemaakt.

Toen PEC Zwolle promoveerde, werden ze in het seizoen in het seizoen 2012-2013 elfde in de competitie en ze haalden de halve finale van de Knvb Beker, in het seizoen 2012-2013 werd PEC Zwolle weer elfde en wonnen ze de Knvb Beker en dit seizoen hebben ze de Johan Cruijff schaal al gewonnen en staan ze tweede in de competitie (in punten gelijk met de nummer een Psv, maar het doelsaldo van PSV is beter).

Toen Swansea City promoveerde, werden ze in het seizoen 2011-2012 elfde in de Premier League. In het seizoen 2012-2013 werd Swansea City negende in de competitie en wonnen ze de League Cup en in het seizoen 2013-2014 werd Swansea City weer elfde.

Dit seizoen zijn ze ook weer prima begonnen en staan ze op de derde plaats.

14 september 2014 om 20:55

Ik vind dat kunstgras maar competitievervalsing. Al die clubs doen het oa zo goed omdat ze dat voordeel hebben tov hun tegenstander. Wel leuke club met een mooie trainer en leuke spelers.

14 september 2014 om 23:03

@rolo1984 dus als je niet de bovenliggende partij bent maakt je geen aanspraak op de overwinning en is het geluk als je wel wint? Degene die het meest geconcentreerd speelt zal de minste fouten maken en uiteindelijk winnen.

Kan PEC wel 65 minuten de onderliggende partij zijn, kennelijk waren ze wel geconcentreerder dan Vitesse. Want concentratie verlies van heb werd afgestraft. Zelfde geldt voor PSV gisteravond. Dat dwingt Zwolle zelf af. Net als geluk, want ook dat dwing je af. Kortom, Zwolle heeft gewoon terecht gewonnen en gaat hoger dan de 10de plek eindigen dit seizoen

14 september 2014 om 20:03

Dus Ajax verliest van Psv en iedereen roept dat ze nog kampioen van Nederland word en dat ze gaan overwinteren in de Champions League maar als Pec Zwolle wint dan zijn ze degradatie kandidaat? Ik vraag me af wat mensen in dit klein landje roken,tegenwoordig is de realiteit heel ver te zoeken bij sommige.

14 september 2014 om 21:06

Wat is volgens jou dan de realiteit? Dat Pec kampioen word en Ajax degradeert ofzo?
Hij zegt toch niks vreemds? een plek in de play-offs dat zal gewoon een wereldprestatie zijn aangezien de nummer 4 dat dit jaar al moet spelen. Hoger dat is pas echt onrealistisch.

14 september 2014 om 20:35

Ormando. Was misschien geen hoogstaande wedstrijd, maar Psv was in ieder geval niet de bovenliggende partij. Als er iemand nog aan het voetballen was dan was het Zwolle wel. Cocu kwam ook al met die rare uitspraken dat ze onterecht verloren hadden.

het zou nog best mogelijk zijn, zeker als ajax, feyenoord, twente en vitesse zo blijven presteren. ja twente ajax en vitesse hebben wel gewonnen, maar het niveau is vrij matig

Zie ze hoger eindigen dan ons. Maarja dat is ook niet zo moeilijk als je je beste spelers op de bank laat zitten en alleen faalhazen opstelt.

Ik denk dat PEC in het linker rijtje gaat eindigen.
Zijn wederom sterk begonnen en als ze dit vasthouden gaan ze veel punten pakken.

Off: niks tegen Philip Cocu, maar Ron Jans' lijkt me een zeer goede coach voor PSV voor de toekomst.
Een no-nonsense coach met kijk op het spel, die een echt 'team' kan kweken.

Nadeel is dat er veel belangstelling zal gaan komen voor rienstra en drost. Andere kant kan je ook veel geld vragen voor beide heren. Ik zie rienstra wel bij Ajax op het middenveld spelen en drost bij Feyenoord

14 september 2014 om 20:29

Komt Rienstra niet bij ajax vandaan? Aanvoerder bij b1 geweest dacht ik.

14 september 2014 om 20:41

Ja, hij heeft inderdaad in de jeugdopleiding van Ajax gespeeld volgens mij.

14 september 2014 om 20:48

Zijn we wel gewend, 6 van de basisspelers van vorig seizoen zijn afgelopen vertrokken...

Ik denk dat ze maximaal plek 4 kunnen halen. Maar ik verwacht eerder dat ze 7e of 8e worden wat ook een hele goede prestatie is natuurlijk.

14 september 2014 om 21:26

Teken ik als Zwollenaar direct voor! Maar we hopen op zo hoog mogelijk natuurlijk, kampioenschap is ook wel mooi mee genomen dan :P

nouja 1 voordeel als ze veel geld kunnen vangen ,hebben we geen last van joop muntenman

Zwolle presteert buitengewoon. Er zitten weinig tot geen vedetten in het team waardoor iedereen voor elkaar wil werken. Toch denk ik dat ze een terugslag gaan krijgen. Ik gok 9de plaats.

14 september 2014 om 23:13

Geheim van Zwolle zit in de aankopen. Veel gefrustreerde jongens die het in de top niet gehaald hebben (Fernandez, Lukoki, Necid, Nijland), aangevuld met aantal talentvolle jonge jongens als Rienstra, Saymak en Thomas. Ron Jans is een trainer die juist met dat soort jongens goed kan werken. Trainerskwaliteiten van Jans' staan sowieso buiten kijf. Tel daarbij op ook stabiele krachten als Broerse en Drost en je hebt een elftal dat meedoet in de subtop van de Eredivisie!

Deze ploeg gaat zo goed als zeker de NL playoffs halen ja.
Maar met het dramatische niveau van Twente, Feyenoord en wellicht ook Ajax is een 3e plek stiekem ook wel mogelijk hoor.

Ze hebben een goed elftal, wat voor elkaar strijd, hebben momenteel veel zelfvertrouwen, terwijl bijvoorbeeld Ajax thuis met moeite wint van een Heracles, Twente nu ook pas gewonnen heeft en dat ook tegen een degradatiekandidaat en Feyenoord zelfs verliest.

Zo gaat het al een paar weken.
En met het vertrouwen van clubs als Cambuur en Pec, kan er zomaar een compleet andere Eredivisie seizoen worden dan vooraf werd verwacht. Die pakken vaak 3 punten of houden clubs als PSV in bedwang door minimaal gelijk te spelen.

Knap, leuk, maar erg slecht voor de Eredivisie.

14 september 2014 om 20:57

Dat neerbuigende over PEC moet nu maar eens ophouden. Men praat iedereen J Derksen na door te zeggen dat Zwolle symbool staat voor de nivellering in de Eredivise, maar het is nergens op gebaseerd. De enige reden waarom men dat zegt is omdat PEC klinkt als een kleine club (en dat is PEC ook), maar de selectie is verder dan de club. Boer is tweede keeper bij Ajax geworden omdat hij tot de meest betrouwbare keepers van de Eredivisie behoort. Van der Werff is volgens de woorden van Hans Kraay (en daar heeft hij gelijk in) beter dan Mike van der Hoorn. Joost Broerse is oud, maar enorm intelligent en heeft een fantastische trap. Sainsbury is niet voor niets Australisch international en elke Zwollenaar weet dat Nederland niet zijn plafond is.

En zo kan ik voor elke linie verder gaan. Jesper Drost en Mustafa Saymak zijn talenten die elk jaar beter en beter worden. Rienstra zou (zeker in deze vorm) bij bijna elke club in Nederland in de basis staan. Thomas is een van de grootste talenten van Nederland. Lukoki's snelheid is een enorm wapen. En dan heb ik het nog niet eens gehad over Tomas Necid die volgens mij de beste spits in de Eredivisie is op dit moment. Als je het er niet over eens bent moet je mij maar vertellen welke spits beter is. Castaignos? De Jong? Milik? Ik denk het niet.

Feit is gewoon dat PEC een selectie heeft die te goed is voor de (kleine) status van de club. Dankzij positiespel kan Zwolle van elke ploeg winnen en daarmee is Zwolle een voorbeeld voor elke kleine Nederlandse club en voor de Nederlandse clubs in Europa. We hebben allemaal gezien hoe Zwolle gelijkwaardig was aan Sparta Praag in de eerste wedstrijd. PEC is veel beter dan je zou denken, maar niet iedereen wil het zien. Kan iemand mij vertellen waarom de basiself van PEC minder is dan die van Utrecht, Heerenveen of Groningen? Ik kan het niet zien.

Dat Zwolle nu derde staat is gewoon terecht en ik weet niet waar dit gaat eindigen. Ja, ik ben een Zwolle-supporter, maar ook een realistische supporter. Ik weet ook wel dat de basis smal is en dat onze backs niet top zijn. Van Van Hintum vraag ik me soms wel eens af of hij de Eredivisie wel aankan. Maar ik zie ook dat er al jaren spelers bij PEC spelen (zoals Klich, Pools international, Necid en Mokotjo) die niet bij PEC thuis horen. Misschien is het tijd om de status van PEC wat hoger te achten dan dat we nu doen. Men is niet meer die kleine club die elk jaar weer eigenlijk tegen degradatie moet vechten. Men is nu die middenmoter die groeiende is, voor de playoffs om Europees voetbal moet gaan en goed voetbal speelt.

14 september 2014 om 21:28

Sluit ik me helemaal op aan mijn mede supporter. Ik heb barre tijden meegemaakt maar we zijn nu gewoon subtop Nederland qua elftal. qua denken en werkwijze middenmoot aan de onderkant.

14 september 2014 om 21:38

Wat is Necid een verademing zeg. Een echte winnaar die elk duel 100% in gaat, ruimte creëert voor aansluitende middenvelders met een aardige kaats. Na die ene kans voor hem die Zoet nog knap uit de hoek haalde zag je zijn wil om te winnen en te scoren er af spatten. Hij maakte er nog maar één, maar als hij zo blijft voetballen in het belang van het team mag hij van mij dit seizoen afsluiten met drie doelpunten.

Zou wel wat zijn als ze in de top 5 eindigen, en het seizoen word beeindigt hoe de stand nu staat.

Wel even normaal blijven doen jongens.
Ik teken ervoor om weer 11e te worden, plekje stijgen zou helemaal mooi zijn.

PEC gaat gewoon thuis heel veel punten halen. Goed ingespeeld team waar iedereen op dit momrnt net iets boven zijn niveau uit stijgt. En dan ook nog eens kunstgras, absoluut voordeel voor zwolle in thuiswedstrijden.

Hopen dat PEC het volhoudt, vorig jaar kwamen ze ook goed uit de startblokken en verliep het daarna dramatisch..

Haha nu breekt mijn klomp... PEC speelde voor Eredivisie een fantastische pot in de eerste helft, dat niveau heb ik alleen PSV een kwartier tegen NAC zien halen tot nog toe. Strijd en bijna perfect combinatievoetbal in hoog tempo. En dan hoor ik mensen reageren met commentaren als een "matig" Zwolle en een "dramatisch" Psv. Quatsch.

PSV speelde de eerste helft ook niet eens slecht, zeker verdedigend werden erg veel ballen goed en zelfs voetballend weggewerkt. Maar Zwolle was daarin beter. Op het middenveld ging elke bal moeiteloos van voet naar voet, en dat onder druk van het hele PSV-middenveld. Tegen de tijd dat Zwolle uitgeraasd was en op 2-0 had kunnen staan (al liet PSV zich af en toe ook zien aan de andere kant), kreeg PSV die knullig weggegeven penal.

In de tweede helft maakte PSV het spel en zette, maar daarbij waren ze simpelweg naïef en creëerden ze te weinig. Zwolle was in tegenstelling tot in de eerste helft supereffectief. Jammer dat de 2-2 dubieus afgekeurd wordt in de slotfase en dat-ie er dan meteen aan de andere kant in ligt. Gelukkig viel na de 3-1 niet ook nog de vierde, want PSV had opgegeven na die genadeklap.

Maar mensen die zeggen dat PEC slecht was en PSV dramatisch hebben weinig kijk op het spelletje. Ik vraag me af wie de wedstrijd dan echt hebben gezien... PEC was erg goed en PSV aardig, maar knullig. Ondanks het resultaat zijn ze niet zwaar door de ondergrens gezakt...

Uiteraard is er zeker voor de Eindhovenaren nog meer dan genoeg werk aan de winkel, want als kampioen moet je gelijkspelen als je iets minder bent dan je tegenstander en winnen als je gelijkwaardig bent. Maar als PEC tegen de andere concurrenten ook dat niveau weer haalt, zullen ze alle keren de drie punten thuis houden. Zonder twijfel.

Toch denk ik dat Zwolle niet elke wedstrijd zo sterk zal zijn als zaterdag. Dat toonde NAC vorige week ook al. Maar het linkerrijtje moet op zijn allerminst mogelijk zijn voor de Zwollenaren.

14 september 2014 om 21:51

Klopt als Zwolle uit speelt tegen een tegenstander die met het mes tussen de tanden speelt dan gaan ze het overal lastig krijgen. Thuis op kunstgras en in een goede vorm zijn ze lastig te verslaan. Maar ook PEC gaat tegenslagen krijgen en Twente, Vitesse en Feyenoord gaan ook wedstrijden winnen. Plaats tussen 7 en 12 en ze doen het gewoon weer goed.

14 september 2014 om 22:08

Helemaal mee eens. Ik vond Pec gisteren een van de beste wedstrijden spelen die ik ooit van ze heb gezien. Alles leek gewoon te kloppen. Psv was ook helemaal niet slecht, alleen vrij ongevaarlijk. Verdedigend vond ik het daar echter best goed staan. Mensen die beide clubs slecht of matig noemen kunnen de wedstrijd nooit serieus bekeken hebben. Anders zijn ze net zo dom als een cocu die stelt dat een gelijkspel terecht zou zijn.

15 september 2014 om 11:49

Deze wedstrijd zal het begin zijn van de definitieve opmars van PEC Zwolle in het Nederlandse voetbal en daar ver voorbij. Dit jaar zullen ze nog moeten strijden met nietszeggende clubs als Feyenoord en FC Twente om zich direct te plaatsen voor Europees Voetbal, maar volgend jaar is dit Zwolle gewoon titelkandidaat nummer 1. PSV en Ajax durven, willen of kunnen niet voorruit en de rest is gewoon pure bagger. PEC is de enige club die ieder jaar een stap omhoog gaat en dan ook nog eens met grote stappen tegelijk. Ik ben ervan overtuigd dat de kinderen die rond 2016/2017 worden geboren veelvuldig Ben, Ron, Joost, Trent, Thanasis en Jody gaat heten. PEC zal bedolven worden onder de successupporters; als dat maar goed gaat!

Ik wacht nog steeds op de uitleg waarom kunstgras een voordeel zou zijn. PEC Zwolle traint en speelt altijd op kunstgras. De meeste uitwedstrijden spelen zij op natuurgras, tegen clubs die gewend zijn op natuurgras te trainen en te spelen. In die wedstrijden is PEC toch juist in het nadeel? Bovendien kwam ik dit onderzoek tegen, dat ook gewoon aantoont dat het amper verschil maakt: http://stevestatistiek.wordpress.com/2013/08/15/ku...

Seizoen 2013/2014

Stand thuiswedstrijden
14.pec Zwolle17575222620 6

Stand uitwedstrijden
9.pec Zwolle17467182129-8

Thuis heeft PEC iets meer punten gehaald... maar andere teams in verhouding dus nog meer gezien plek 14 van PEC voor de thuiswedstrijden en plek 9 voor de uitwedstrijden. Dus dat PEC voordeel zou hebben met het kunstrgras is natuurlijk onzin en ik hoop dat men een keer ophoud met dat excuus!

De enige club die uit meer punten heeft gehaald dan thuis is grappig genoeg Heracles....daarna heeft alleen Roda thuis 3 punten meer gehaald dan uit... bij de rest is verschil allemaal groter dan bij PEC (in het voordeel van de thuis wedstrijden) Ajax heeft bijvoorbeeld thuis 42 punten gehaald en uit maar 29. Wat een voordeel hebben zij dan met echt gras!!

Het zou prachtig zijn voor deze club als ze nu de volgende stap kunnen gaan maken. Een ploeg die structureel voor het linkerrijtje moet gaan spelen. Ik heb enorm veel sympathie voor de club gekregen en ben benieuwd waar dit eindigt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren