Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

City haalt punt op in Londen ondanks comeback Arsenal

Laatste update:

In een spannende en vermakelijke ontmoeting hebben Arsenal en Manchester City zaterdag een punt overgehouden aan hun ontmoeting in het Emirates Stadium. De landskampioen nam via Sergio Agüero een voorsprong, maar the Gunners knokten zich goed terug en grepen een voorsprong dankzij goals van Jack Wilshere en Alexis Sánchez. Toch nam City een punt mee, doordat Martín Demichelis de gelijkmaker binnenkopte (2-2).

/

Arsenal slaagde er vorig seizoen maar één keer in te winnen van een club uit de top drie. The Gunners gingen uit bij Manchester City met liefst 6-3 ten onder en bleven thuis steken op 0-0. Zaterdag was het begin uitstekend, want Wilshere stichtte al vroeg gevaar en debutant Danny Welbeck raakte met een stift zelfs de paal achter Joe Hart. De eerste kans voor de tegenstander was echter direct raak: Jesus Navas werd onvoldoende aangepakt aan de rechterkant en zette laag voor: Agüero kwam voor zijn bewaker en schoof in de rechterhoek binnen.

De kans voor Welbeck daargelaten maakte Arsenal niet echt een sterke indruk voor eigen publiek. Alexis trapte een vrije schop over en Mesut Özil was nauwelijks aan de bal, in het eerste half uur zelfs minder dan wie dan ook op het veld. De Duitse spelmaker was nagenoeg afwezig, maar mocht van Arsène Wenger wel blijven staan voor de tweede helft. Manchester City drukte na de 0-1 wel door en was dominant, al resulteerde dat niet in uitgespeelde kansen. Direct na rust kwam Samir Nasri erbij voor Frank Lampard, in de hoop de score uit te breiden.

/

Beide teams begonnen echter fris aan het tweede bedrijf. Jesus Navas werd tweemaal gevaarlijk voorin bij City en dwong Laurent Koscielny tot optreden, terwijl Welbeck zich ook liet zien. Hij testte Joe Hart een keer met een schot en had kort daarna de pech, dat Pablo Zabaleta er net tussen zat bij een voorzet van Alexis. De gelijkmaker hing wel in de lucht en viel uiteindelijk ook, na dik een uur spelen. Na voorbereidend werk van Welbeck en Koscielny vond Ramsey de weggelopen Wilshere en met een fraaie stift in de korte hoek verschalkte die Hart.

De middenvelder maakte zo zijn eerste competitietreffer sinds half januari en stak Arsenal op een heel belangrijk moment de helpende hand toe. Diezelfde rol was weggelegd voor Alexis, die met een kanonskogel zijn team op voorsprong zette met nog een kwartier voor de boeg. De Chileen volleerde diagonaal binnen in de rechterhoek, nadat Wilshere een afvallende bal met het hoofd bij zijn teamgenoot had gebracht. Lang duurde de Londense vreugde echter niet, want Demichelis kopte raak uit een hoekschop van Aleksandar Kolarov. In de spannende slotfase trof Edin Dzeko nog via Koscielny de paal.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een heerlijke wedstrijd. Vooral de 1e helft was een belachelijk hoog tempo.
Heerlijke voetballers die Wilshere, Aguero, Alexis en Silva, echt genieten!

Maar wat liep die Ozil er treurig bij zeg, die liep
meer in de weg dan dat hij wat bijdroeg.

2-2 eerlijke eindstand lijkt mij.

13 september 2014 om 15:43

Özil moet naar Bayern. Daar speelt hij zelden grote wedstrijden.

Bij Arsenal speelt Wilshere nu op tien. Özil op de flank werkt niet dus kan hij beter op de bank.

13 september 2014 om 15:47

Tja maar het is lastig om zo'n 'topaankoop' op de bank te zetten denk ik.

13 september 2014 om 15:47

Juist, alleen zal het bestuur niet zo blij zijn als een speler van vijftig miljoen op de bank wordt gezet. Dan krijg je dat weer. Maar hij solliciteert er wel heel erg naar.

13 september 2014 om 15:52

Geert Vs

Volgens mij snap jij het niet helemaal. Wilshere speelt helemaal niet op de 10 meer als controlerende middenvelder, die verdedigt en aanvalt. Ramsey speelt hetzelfde en Flamini speelt als verdedigende middenvelder. Ozil is een prima speler, alleen denk ik niet dat hij op de bank komt denk dat Flamini/arteta eruit word gehaald. Wilshere is een harde werker die het beste tot zijn recht komt als verdedigende/controlerende middenvelder en Ozil is een echte 10.

13 september 2014 om 16:01

S-070

Dus nu is Ramsey ineens geen box-to-box player meer maar een aanvallende middenvelder? Dat Wilshere op tien gepositioneerd wordt betekent niet dat hij zich niet in mag laten zakken.

Wenger lijkt al tijden zonder controleur te willen spelen. Vaak zet hij Arteta daar neer. Dan kan hij idd nog beter Wilshere zo misbruiken.

13 september 2014 om 16:20

hoe moet jij dat allemaal weten spurs fan geert?

jij weet helemaal niks van arsenal af dus hou je maar er buiten.

iedereen weet dat ozil op de flank niet werkt.
en dat wenger hem daar neerzet zal wel uit wanhoop zijn omdat hij geen 50 mille gaat banken.

hij kan niet cazorla willshereramsey flamini arteta rosicky en ozil opstellen hij moet keuzes maken enja dan zal ozil daar moeten staan.

willshere kun je nu niet gaan banken dit is het jaar voor willshere om stappen te maken en ik heb daar ook grote geloof in dat hem dat lukt maar persoonlijk zal ik wilshere verdedigend neerzetten evt voor arteta!
word ook bij de nationale ploeg zijn rol waarschijnlijk!

13 september 2014 om 16:33

Wat een domme redenatie.

Löw speelde trouwens met Özil op de flank tijdens het WK. Niet dat Özil het daar goed deed. Overigens ben ik helemaal geen voorstander van hem op die plek zoals ik zeg.

Als je geen 50 miljoen wilt laten banken had je geen 50 miljoen moeten betalen. Stuk voor stuk zeiden alle teamgenoten dat hij de speler was die Arsenal nodig had en kijk nu eens: Cazorla op de bank. Daar ontkom je ook niet aan omdat Arsenal juist al teveel van zijn type speler had.

Wilshere samen met Ramsey laten controleren is zelfmoord. Prima hoor als je vorig seizoen dunnetjes over wilt doen.

13 september 2014 om 16:54

Arsenal speelt 4-3-3 met de punt naar achteren. Dus geen CAM maar een DM en twee Cm's.

13 september 2014 om 20:57

Wenger kent maar één systeem en dat is 4-2-3-1.

Als Özil straks weer op het middenveld speelt dan is hij zeker ook een CM?

13 september 2014 om 15:49

Mesut Özil heeft nooit meer zijn top niveau gehaald, dan toen bij Real Madrid en Werder Bremen.. doodzonde.

13 september 2014 om 16:24

Tis nog erger dan doodzonde

13 september 2014 om 15:52

Wilshere was echt geweldig. Özil leek er echt weer geen zin in te hebben, terwijl je Oxlade en Cazorla op de bank hebt. Maar je moet hem dan ook niet op de flank zetten, hij is een 10. Te weinig snelheid voor de flank.

Wat een domme tegengoals. Slecht verdedigd op een counter en dan op die hoekschop Demichelis ongedekt laten inkoppen...arsenal liet telkens de kopjes hangen na een tegengoal, dat moet er echt uit. Want dan was City op z'n gevaarlijkst.

Hopelijk zijn ze gerecupereerd voor Dortmund dinsdag, en valt het mee van Debuchy, maar dat ziet er niet goed uit... Nu hebben we nog maar 1 rechtsback en 2 cv's. Pff

13 september 2014 om 16:00

Vond Ozil ook echt slecht spelen begrijp niet wat er met die man is maar goed wedstrijd was echt leuk om te kijken met hoog tempo en heerlijk spel.

Alleen vind dat City moest winnen ze waren iets beter en rustig en hadden ook meer kansen om te scoren. Op het eind kwam Arsenal een aantal keren goed weg. Maar alles bi elkaar genomen een top wedstrijd die eigenlijk City moest winnen.

heerlijke wedstrijd in een hoog tempo,ik denk dat een gelijkspel wel verdient is.
met alexis sanchez in het team speelt arsenal toch een stuk beter.
prachtige goal van wishere was dat man.

13 september 2014 om 15:44

Ik vond City over de hele wedstrijd de betere eerlijk gezegd, als er iemand zou moeten winnen zou het in ieder geval City zijn.

13 september 2014 om 15:46

Als de ref consequent was eindigde city met 10 man dus ik denk dat arsenal die wedstrijd zou hebben gewonnen. Het aantal keer dat het afbreken an een Arsenal counter ongestraft bleef..
mja, ik speculeer

13 september 2014 om 15:47

Die goal van Sanchez had uberhaupt niet mogen tellen aangezien Welbeck Kompany gewoon erg opzichtig duwt, dus zo kunnen we wel doorgaan.

13 september 2014 om 15:50

Dat jij niet objectief bent is bij een ieder bekend maar deze uitspraak slaat werkelijk alles!! Ppppffff. Maar goed, je mag natuurlijk alles vinden..

13 september 2014 om 15:51

Deze obmerking was bedoeld voor AjaxsubjectiefCunian

13 september 2014 om 15:51

Heb je het over mij? Ik ben geen Arsenal fan net zoals ik geen City fan ben.

13 september 2014 om 15:52

Huh? In welke richting ben ik subjectief dan? City is een rivaal van mijn favoriete club, en zelfde geldt voor Arsenal? Waarom zou ik subjectief zijn naar de ene?

13 september 2014 om 15:53

@ Cunian
Neemt niet weg dat City met heel veel wegkwam

13 september 2014 om 16:43

Uhm wat dacht je van die elleboog op Lampard van Wilshere? Of zag jou Arsenal bril dat niet?

13 september 2014 om 17:16

Tuurlijk zag i dat, maar dat neemt de rest nog niet weg

13 september 2014 om 15:45

Houd op man, je had hier net zo goed met lege handen kunnen staan. Een gelijkspel is een goede afspiegeling van de wedstrijd.

13 september 2014 om 15:48

Tja, ik snap het wel hoor. Arsenal was over de eerste 80 minuten wel de betere, maar heeft op het eind nog geluk met 2-2. Met die ballen op de paal en bij de kans van Dzeko kom je goed weg, waar Nasri later uit buitenspel nog scoort. Geweldige wedstrijd!

Welbeck een aanwinst, Silva, Wilshere, Kompany en Alexis waren belachelijk goed!

13 september 2014 om 15:56

Inderdaad, een gelijkspel was gewoon terecht. Dat vinden de meeste Arsenal-supporters wel hoor

13 september 2014 om 15:45

Jammer dat de duimpjes omlaag niet meer bestaan voor zulke reacties.

Stiekem ben jij blij met een punt want City had nog 3 mogelijkheden om te scoren in de slotfase.

En als het wedstrijdschema van City niet zo zwaar was dan stond er vandaag gewoon het beste team en waren de 3 punten waarschijnlijk gewoon naar City gegaan.

13 september 2014 om 15:47

sinds wanneer ben jij nou voor city? Was Spurs te moeilijk om te supporteren?

Zwaar schema, jongen, City kan 3 ploegen opstellen en je klaagt over een zwaar schema, schei toch uit.

13 september 2014 om 15:50

@dialsquare

2 teams, geen 3. Als je met Milner op het centrale middenveld moet spelen, dat zegt ook wel wat...

13 september 2014 om 15:52

Waar maak jij uit op dat hij voor City is dan? Ik vind dit gewoon een normale reactie hoor. Naar mijn idee ook een juiste, aangezien City in de slotfase toch nog erg dichtbij kwam. Al met al een mooie wedstrijd met een passende uitslag.

13 september 2014 om 15:52

Sinds 2009 ongeveer. Mag ik zelf bepalen wie ik support trouwens? Jouw frustratie zegt veel.

Wij kunnen helemaal geen 3 ploegen opstellen. James Milner was nota bene de enige controleur op een gegeven moment.

13 september 2014 om 15:54

Ben neit gefrustreerd, vind eht opmerkelijk dat na een klote seizoen voor Spurs je nergens te bekennen bent daar, maar wel bij de city topics. Verder provoceer je ook vaak in de Arsenal topics met geniepige opmerkingen.

13 september 2014 om 15:57

Als je James Milner verplicht op het middenveld moet opstellen is dat absoluut niet erg. Speelde vooral het laatste kwartier een geweldige wedstrijd!

13 september 2014 om 16:02

@geert

Wat ik me afvraag is, voor wie ben je als Spurs en City tegen elkaar moeten?

13 september 2014 om 16:04

Dialsquare

Hoe kom je er bij dat ik nergens meer te bekennen bij Spurs topics? Dat jij er niet bent om mij daar te spotten snap ik wel...

Ja ze spelen nu maar ik kan de hele wedstrijd sowieso niet zien omdat ik zo weg moet. Dus kijk ik liever de samenvatting vanavond bij Match of the Day.

Tenslotte, waarom beschuldig je mij van provoceren? Lekker hypocriet kijkende naar je eerste reactie op mij.

13 september 2014 om 16:05

Gooner4eva

Als Spurs tegen City speelt geniet ik gewoon van het voetbal en ben ik mogelijk het meest voor het team dat de punten het meest nodig heeft.

13 september 2014 om 16:05

Haha Winterburn, leuk

13 september 2014 om 16:12

Tuurlijk Geert, speel maar de onschuldigheid zelve. Maakt mij verder niets uit.
Yup, wanneer spurs aan bod komt in een atikel zijn er zo ongeveer 7 comments, jou heb ik al een tijdje niet gezien.

13 september 2014 om 16:17

Dialsquare,

Ga maar graven in het archief dan.

13 september 2014 om 16:51

@lfcnl

Dat is ook niet erg. Ik vind Milner een hele onderschatte speler. Maar Pellegrini ziet in Milner een linkerwinger. Dat hij daar speelde is omdat hij geen andere opties meer over had. Fernandinho stond er al in, Lampard werd gewisseld, Fernando geblesseerd en Toure niet eens meegenomen naar London.

13 september 2014 om 17:05

Geert, prima dat je beide teams supportert maar doe niet alsof je al 5jr ook voor City bent, want dat is pas sinds vorig seizoen. Daarvoor was je vooral een sneu provocerend mannetje in de Arsenal topics, met als favo club Spurs. Ben gewoon eerlijk als je plastic leuker vindt dan shit...

13 september 2014 om 20:54

Drayton, ga jij me nu vertellen hoe mijn geschiedenis er uit zag?

Het feit dat jij, Dialsquare en Winterburn zo persoonlijk tegen mij worden laat mij alleen maar weten dat ik rake teksten heb. Anders zat je niet zo opgewonden te doen.

14 september 2014 om 15:14

@silvacity

Milner is ook zeer onderschat. Klopt dat hij meer linkerwinger is, ook al is hij stijfrechts. Is hij niet sowieso beter op het middenveld? Hij heeft geen snelheid, geen actie en geen beslissende pass. Als CM zie ik hem liever!

15 september 2014 om 01:10

Milner heeft altijd op de vleugel gespeeld. Bij Aston Villa was hij op die positie een bepalende speler.

Nu is hij meer een krachtpatser die misschien inderdaad beter tot zijn recht komt als defensieve kracht. Maar dat kan ook op de vleugel als je 4-3-3 wilt spelen en je staat tegen Lahm.

13 september 2014 om 15:49

Zet je rode bril eens af man! Wedstrijd had beide kanten op kunnen gaan. Als we het hebben over grote kansen van City: 1-0 Aguero, Silva vlak daarna, die had moeten zitten. Glichy net naast, Nasri schot vanuit de 16 na de combinatie vanuit de linker flank, 3 ballen op de paal in de laatste minuten en nog heel wat schoten op doel.

Edit: Ik hoor net dat Wilshere hands maakte in de Arsenal 16.

Geweldige wedstrijd, zeker voor de neutrale toeschouwer. Uiteindelijk is de eindstand terecht over de hele wedstrijd gezien.

Briljant resultaat natuurlijk, komisch verdedigt door Arsenal bij dat doelpunt van Demichellis. Silva stak er weer met kop en schouders bovenuit, wat een prachtspeler.

13 september 2014 om 15:45

Echt een geweldenaar, beste aankoop van City ooit. Is voor mij de beste speler van de PL.

13 september 2014 om 15:53

Nee, Kompany is een veel betere aankoop gebleken dan Silva.
Dat Silva een geweldenaar is was al bij Valencia duidelijk maar dat hij de best creative player van de PL is geworden staat als een paal boven water.

13 september 2014 om 15:55

Silva is veel constanter dan Kompany, Kompany heeft ook zat mindere periodes gekent.

13 september 2014 om 16:01

Silva heeft ook veel mindere periodes gekend. Als hij altijd zo constant zou spelen, zat hij wel elk jaar bij de beste 6 spelers voor player of the year...

13 september 2014 om 16:02

Ligt meer aan dat Silva altijd onderschat was, mensen vonden Mata/ozil beter, alleen omdat die productiever waren. Als je niet productief bent ben je niet goed is de logica tegenwoordig.

13 september 2014 om 16:22

Silva is nooit onderschat geweest, enkel zijn 1e seizoen in City was echt slecht. Maar bij Spanje staat hij ook gewoon boven Mata, Cazorla, Navas... in de pikorde, dat zegt ook genoeg.

13 september 2014 om 15:59

Silva was weer magie! Ik heb weer van hem genoten! Stel je voor dat Arsenal geen Ozil, maar Silva zou hebben. Wordt wel bang van het idee.

13 september 2014 om 16:00

Nou overdrijven is ook een vak. Silva was top, maar niet echt beter dan Wilshere en Agüero. Die 3 waren toch wel de uitblinkers, met Kompany er net onder. Kompany was verdedigend wel erg goed, voetballend wat slordig vandaag.

13 september 2014 om 16:09

@belgunner

Silva staat altijd op de juiste plek en speelt de bal altijd af. Als je dan ziet hoe hij een paar keer eventjes 2 man dolt, in de 16 notabene van Arsenal, in zulke kleine ruimte... Dan ben je wel heel erg goed hoor. En dan steeds die combinaties die voor hele grote kansen zorgden. Zonder Silva was City veel minder kansen gecreerd. Milner en Fernandinho bleven regelmatig achterin hangen. Hij moest zelf voor de creativiteit zorgen, geholpen door Navas en Aguero en in de 2e helft door Nasri. Maar bij hem begon het steeds en door hem ontstonden de kansen.

13 september 2014 om 16:24

Ik zeg toch niet dat Silva geen wereldtopper is? Ik vind hem momenteel de beste 10 ter wereld, maar die Frank_lfc zegt dat hij er met kop en schouders bovenuit stak, da's niet waar.

Wilshere had een goal + assist en was de drijvende kracht achter Arsenal. Zonder hem had City hier altijd gewonnen, hij moest vandaag niet onderdoen voor Silva.

13 september 2014 om 16:54

@belgunner

Ik denk dat Frank bedoeld dat Silva individueel gezien met kop en schouder beter is dan de andere spelers op het veld. Wilshere speelde inderdaad een hele goede wedstrijd, maar individueel is hij niet beter dan Silva. Bij Silva zie je dat hij een veel betere voetballer is dan een Nasri, Navas etc etc. Wilshere is niet beter dan zijn ploeggenoten, maar speelde vandaag gewoon lekker.

13 september 2014 om 17:06

Ik citeer: "silva stak er weer met kop en schouders bovenuit". Hij verwijst dus duidelijk naar de voorbije match.

En individueel gezien is hij ook niet beter dan bvb Agüero, wat een spits is dat toch. Beste in de Bpl. Zo snel en zo klein, maar toch zo sterk
.
En Wilshere in vorm is toch wel een van de betere voetballers van Arsenal. Hij heeft alleszins het meeste talent, maar het kwam er door blessures en een foute mentaliteit nooit uit. Maar hij is nog altijd maar 22, het kan nog altijd komen.

13 september 2014 om 20:31

@belgunner

Mmh. Ik denk dat wij elkaar niet helemaal begrijpen. Ik bedoel ook dat Silva er met kop en schouders deze wedstrijd bovenuit steekt qua individuele skills, niet per se qua invloed op de wedstrijd. Dat je deze wedstrijd weer ziet dat Silva een betere voetballer is dan de rest op het veld. En dat is ook precies wat Frank zegt.

Wilshere had veel invloed op de wedstrijd. Hij speelde lekker, maar je ziet dat hij niet zo goed is als Silva zeg maar. Wilshere is zeker een van de betere voetballers van Arsenal, maar niet beter dan Sanchez, Ramsey (afgelopen seizoen) of een Ozil bij Real.

Aguero VS Silva is inderdaad erg close. Aguero is natuurlijk een spits en kan veel beter goals maken, maar voetballend gezien is Silva weer beter. En dan is ook logisch, anders ben je geen spelmaker. Ik vind Aguero ook 1 van de beste spitsen ter wereld hoor. Wat een klasbak is dat. Het is ook altijd lastig vergelijken.

Aguero beslist wedstrijd. Silva laat een ploeg beter voetballen. Dat is het verschil tussen beide spelers.

Wat een heerlijk potje was dat dan??
Enigste minpunt zil dramatisch ongeintresseerd.

13 september 2014 om 15:54

Of kan hij gewoon niet beter op het moment bij Arsenal?
Ligt het niet aan Ozil, ligt het dan aan Arsenal?

13 september 2014 om 16:57

Nee, Arsenal speelt tegenwoordig zo:

Szczesny
Debuchy
Mertesacker
Koscielny
Monreal
Ramsey
Flamini
Wilshere
Alexis
Welbeck
Ozil
13 september 2014 om 16:20

Lang geleden voor mij dat ik een PL wedstrijd live heb gekeken maar ik weet wel dat ik het vaker moet doen :D

13 september 2014 om 16:24

Ho vergis je niet : ook in de pl heb je genoeg draken van wedstrijden maar deze was er weer 1 om van te smullen.

Leuke pot. Beiden hadden de drie punten nog kunnen pakken, met name City was in de eindfase gevaarlijk. Heb genoten.

Geweldige wedstrijd van een hoog niveau

Heerlijke wedstrijd voor de neutrale kijker, vooral de eerste helft was genieten. Arsenal heeft best aardig gespeeld vandaag, maar ze mogen uiteindelijk blij zijn met een punt. City had de beste kansen, zeker bij 2-2. Ook vond ik de 1-1 een controversiële treffer, ik meen voorafgaand een overtreding op Silva te hebben gezien. Heb echt genoten van Silva, en Wilshere was ook geweldig (en wellicht wel motm).

Wilshere man of the match overigens.

13 september 2014 om 15:49

Hopen dat hij blessurevrij blijft, want voetballen kan-ie wel

Het is altijd hetzelfde liedje bij Arsenal lijkt het wel. Ik zal waarschijnlijk nu tig keer lezen dat Arsenal het betere van het spel had, maar je koopt er uiteindelijk niks voor. En dan komen ze op het einde nog 3x heel goed weg. Wel een geweldige wedstrijd om de zaterdag mee te beginnen!

13 september 2014 om 15:52

Dat is echt totaal niet waar, want Arsenal zat vaker in hun eigen 16 meter gebied dan op de helft van City. Ja Arsenal had een paar leuke kansen, maar ze werden gewoon geforceerd om op de counter gaan, want tegen spelers als Kompany , David Silva en Jesus Navas kun je niet het spel maken.

Naar mijn mening verdiende City het om te winnen, maar Arsenal kan niet veel meer doen dan wat ze hebben laten zien, want City heeft gewoon een beter elftal. Ik zeg niet dat Arsenal flut was, maar ze waren zeker niet de betere partij vandaag.

13 september 2014 om 16:04

Ik heb het een beetje ongelukkig geformuleerd! Ik bedoel meer te zeggen dat je nog zulke mooie driehoekjes kan maken, maar als je de goals en kansen zo kinderlijk eenvoudig weg geeft (Ik vind Arsenal vaak wat naïef spelen tegen topploegen), winnen ze dit soort potjes nooit. Zelf vind ik een gelijkspel wel gerechtvaardigd.

@ vz het was 1-1 thuis in het emirates vorig seizoen

Wilshere is back haha, geweldige speler blijkt nu weer, motm. Ramsey en Ozil waren matig en Sanchez mag meer diep gaan.
Gelijkspel lijkt me terecht met een City dat meer kansen had maar ook makkelijk met 10 man had kunnen staan, man, wat een fouten.

Man man man... Wat een wedstrijd. De premier legeau is gewoon de beste ter wereld. Wat een sfeer heerlijk wedstrijd. City verdiende de overwinning. Respect voor Wilshere Welbeck en Alexis.. Ozil pff drama.

Silva wat een voetaller pfff

13 september 2014 om 15:46

Welbeck speelde na zijn goeie begin erg opvallend, vond hem veelste min.

13 september 2014 om 15:48

Hij stond ook tegenover kompany vond het wel goed en leuk bij hem eruit zien, hopelijk groeit hij in zijn spel. Ps die kompany is een beest zeg hij had alles

13 september 2014 om 15:48

Welbeck was idd matig

13 september 2014 om 15:50

Ja, tegenover Kompany in deze vorm lukt niemand wat, en dan ben ik vrij serieus.

Ozil speelde erg slecht, net als Ramsey. Wilshere en Sanchez waren top, goed gevochten. Jammer van die goal maar we komen in de slotfase nog 3x goed weg. Al met al blij met een punt.

Leuke wedstrijd was dit! Wilshere is echt van een heel hoog niveau zeg!

Mooie wedstrijd met veel hoogte en diepte punten.. Arsenal begon heel goed aan de wedstrijd en City eindigde sterk. Ze hadden deze wedstrijd gewoon kunnen winnen. maar ja, City is echt een kampioens team. Zeer moeilijk te kloppen.

Wilshere, de beste aan de kant van Arsenal. Alexis heeft ook erg goed gespeeld..
Ramsey was werkelijk dramatisch. Die man heeft 0,0 overzicht..

Maargoed, wel een goed resultaat dit voor Cfc.

13 september 2014 om 15:49

Vandaag had hij 0,0 overzicht. Ik herinner me menig wedstrijd waar hij wel lekkere assists afleverde.

13 september 2014 om 15:53

Hij dnenkt gewoon niet snel genoeg, maar ach, de meeste, zo niet alle, box to box mid zijn zo. Had een Cesc daar gespeeld....

13 september 2014 om 15:55

Ja maar Cesc is Cesc, de ultieme cm
Ramsey is meer een loper

13 september 2014 om 16:06

Ach, ieder z'n kwaliteiten he blink. Zoals Ramsey er vorig jaar op los scoorde, dat kan Cesc niet. Cesc is de man van de assists en Ramsey van de goals.

13 september 2014 om 15:49

''ramsey heeft werkelijk 0,0 overzicht.'' - blink182

13 september 2014 om 16:09

Komt 'ie in je quote verzameling?

13 september 2014 om 17:01

Gaat zelfs op een tegeltje.

13 september 2014 om 15:53

Precies een uitstekend resultaat voor Chelsea en een wedstrijd om je vingers bij af te likken! Hopelijk brengt de wedstrijd tegen Swansea nog meer genot in het laatje.

We moeten na dit seizoen echt afscheid nemen van Wenger... wat zag hij het vandaag ook weer slecht...
Ozil had gewisseld moeten worden, die was echt heel slecht en dan heb je Cazorla en AOX op de bank. Breng dan bij die 2-1 voorsprong Arteta voor Ramsey voor wat meer zekerheid achterin, maar Wenger wil alleen maar mooi spelen. Echt ongelooflijk dat ze dit weer weggeven.

Arsenal heeft momenteel gewoon te veel spelers die niet goed genoeg zijn, Ozil, Monreal, Mertesacker en Flamini... Monreal is te slecht, Flamini en Mertesackers zijn alleen leuk als Back-ups... Ozil kan het in potentie wel aan maar die speelt gewoon echt triest.

13 september 2014 om 15:48

Ben het voor een groot deel met je eens, maar ik vind Mertesacker toch altijd zeer constant. Hij maakt zelden fouten en is ondanks zijn gebrek aan snelheid ook nog aardig in het doordekken.

13 september 2014 om 15:53

Ik denk dat Arsenal een type Kompany mist op de plaats van Mertesacker. zeker tegen de kleine teams als hij van ver van de 16 moet spelen. Denk ook dat Koscielny beter uit de verf komt met een betere en beweeglijkere CV naast hem, dan hoeft hij al die gaten niet dicht te lopen.

13 september 2014 om 15:56

Ik heb vandaag op per gelet zodra er een speler vanuit het middenveld diep gaat om achter per of kos te komen (vooral per zochten ze op die is traag) kan hij het niet meer herstellen was echt niet om aan te zien.

David Silva is echt een heerlijke speler, wat een balcontrole zeg. Ik vind dat Silva of Wilshere motm is, maar ik ga voor Silva want wat had Man City toch een aantal kansen. Overigens vind ik de reacties over Ozil echt overdreven. Ja hij is nog niet in topvorm, maar hij speelde verre van slecht. Overigens heeft Arsenal een aardig elftal, maar ik vond de verdediging echt dramatisch verdedigen bij corners.

13 september 2014 om 15:49

Ozzil was bedroevend.. deed pijn aan mijn ogen. Ik heb hem vaak bekritiseerd, maar vndg kreeg ik medelijden met hem. Dit zegt genoeg..

13 september 2014 om 16:10

Vreemde reden om voor Silva te gaan. Wilshere had een goal en een assist, Silva niets. Ze speelden beiden geweldig, maar Silva was niet beslissend.

Mja, Özil was niet goed, maar het is inderdaad wat overdreven. Al komt het vooral omdat hij niet werkt, itt bijv. Alexis die keihard werkt voor het team.
Maar hij was toch de minste Arsenal speler na Monreal hoor. Özil kan veel en veel beter.

Tja wat zal ik zeggen was een leuke duel voor de neutrale supporter maar ik als arsenal fan ben niet tevreden. De mankementen zijn duidelijk in topwedstrijden per mertesacker en flamini. Je kan echt zien dat de moteriek van mertesacker tegenover mobiele spelers zeer moeilijk voor hem is om het bij te houden. Nu over flamini die man komt in alle facetten te kort, bij die goal van aguero had ie even moetrn aanzetten maar dat doet ie ook niet echt zonde. Tot slot ozil nooit meer op linkshalf en wenger durft zoals gewoonlijk niet te wisselen wat een angsthaast zeg.

Ik heb het niet gezien maar het klinkt als een leuke pot voetbal. Hoe speelde Welbeck?

13 september 2014 om 15:49

Had één grote kans die hij had moeten maken, verder vrij onopvallend.

13 september 2014 om 15:49

Redelijk, werkte hard en weinig balverlies. Had wel moeten scoren in de eerste helft, maar lijkt wel goed in het elftal te passen.

13 september 2014 om 15:51

Hij had wel goede loopacties.

Zul je altijd zien; laat je een matige kopper als Demichelis bewust vrij en dan knikt hij hem binnen.

Heerlijke wedstrijd. Ben blij met een punt uiteindelijk. Eindelijk eens Arsenal goed zien spelen. Alhoewel Ozil en Rambo tegenvielen, was Wilshere fantastisch. Sanchez was ook goed maar moet preciezer worden in de passing. Amusementswaarde was 9/10, dat ik er een hartaanval aan heb overgehouden neem ik maar voor lief.
En oh ja, gefeliciteerd Chelsea met jullie kampioenschap.

Het is ook nooit een keer anders met Arsenal. Ze moeten echt gaan leren dit soort wedstrijden te winnen. Als je 2-1 terugkomt dan moet de pot dicht zitten achterin maar op een of andere manier lukt dat ze niet.

Ik zeg het niet graag maar laat Ozil maar een tijdje banken. Die was zoals altijd weer niet te zien in grote wedstrijden. De ellende begint ook lekker vroeg voor Arsenal met Debuchy die geblesseerd is. Ik ben bang dat dit geen prettig seizoen voor Arsenal gaat worden.

Dan kom je voor en dan wordt er zo slecht verdedigd dat je bijna verliest .Tja deze spelers zijn niet te begrijpen laten zich zo makkelijk passeren dat het soms gênant is. Al met al een redelijke uitslag zeker als je met een nieuwe spits speelt. Btw Wenger haal ozil van dr vleugels hij is geen winger dus zet hem op tien of op de bank want fit slaat nergens op.

Wat een wedstrijd van Jack Wilshire. Als hij elke week dit niveau kan halen is hij binnen no time een wereldklasse speler. Nog beter dan Ramsey naar mijn mening.

Verder was het een geweldige wedstrijd. David Silva speelde weer eens een heerlijke wedstrijd. Dat kan ik niet van Ozil zeggen. Wat speelde hij dramatisch zeg. En die houding van hem is echt om te kotsen. Het ligt altijd aan zijn medespelers en hijzelf kan er nooit wat aan doen.

Uiteindelijk mag Arsenal nog blij zijn met een punt. Geweldige redding van Szscesny nog op het einde.

13 september 2014 om 16:16

We weten al langer dat Wilshere het potentieel heeft om de Gouden Bal te winnen, maar als je 4 jaar stilstaat... Mede door zware blessures (zelfs eentje van 14 maanden), maar toch. Te inconsistent en inefficiënt. Hopelijk kan hij deze lijn nu eens doortrekken.

13 september 2014 om 17:04

Ik vind Ramsey zelf al dicht bij de wereldtop om eerlijk te zijn. Wat hij vorig jaar liet zien was ongekend, ik heb nog nooit een team bij vlagen zo mooi voetbal zien spelen met in de hoofdrol Ramsey. Hij scoorde ook aardig vaak t/m hij geblesseerd raakte, toen ging Arsenal achteruit.

Beste en mooiste wedstrijd die ik tot nu toe heb gezien dit seizoen. Jammer dat Özil weer matig was, maar hij speelt ook steeds aan de linkerkant. City en Chelsea favoriet dit seizoen voor de titel.

Silva is veel beter dan Ozil en dat is nu wel onderstreept.

13 september 2014 om 15:50

Was altijd zo, alleen moet Silva nog productiever. Sinds Januari bijvoorbeeld is zelfs Mata veel productiever geweest dan hem.

13 september 2014 om 16:14

Hoezo ''zelfs'' Mata? Mata had 2 jaar geleden bij Chelsea 20 goals gemaakt en 35 assists gegeven in alle competities. Silva is net een niveau hoger dan Mata, maar als er één man productief is dan is het Mata wel. Heeft er bij United ook 8 gemaakt in zijn laatste 9 wedstrijden waarin hij op 10 speelde.

13 september 2014 om 16:24

Ik bedoel meer in de zin van Mata die in zo een slecht draaiende team speelt en in een vormdip is, is nog altijd productiever dan Silva. Niet dat Mata niks kan oid.

13 september 2014 om 16:06

Beste speler van de Premier League! Maar dat is mijn mening.

13 september 2014 om 16:19

Je naam is Silvacity... Hij is vaak wat inconsistent, anders stond hij wel elk jaar bij de besten voor Player of the Year...
Absolute topper, dat wel. Beste man na Wilshere vandaag.

Maar momenteel is hij wel de beste '10' ter wereld, heerlijke speler.

13 september 2014 om 16:27

@belgunner

Zo inconsitent is hij niet hoor. Standaard als hij speelt een van de beste. Silva speelt niet egoistisch. Als hij vaker zou gaan dribbelen en proberen te scoren zou hij zeker vaker bij de Player of the Year staan. Het is mij ook een raadsel waarom hij er vorig jaar niet bij stond. Want hij was de beste van landskampioen City.

Silva wordt door het grote publiek maybe een beetje underrated. Als hij bij Arsenal zou spelen ofzo zou hij meer aandacht krijgen. Net als Suarez bij Liverpool bijvoorbeeld. City heeft veel sterren, waardoor men niet praat over de absolute ster van het team. En City is niet de meest populaire club dus dat helpt ook niet mee. Spelers van City worden niet overhyped in de media. Dat is wel met veel andere spelers gebeurd.

Moet je nou eens kijken naar de hype rondom Welbeck of Ozil vorig jaar. Iedereen vond Ozil een van de beste ter wereld toen hij gehyped werd. Moet je hem nu zien... De media zijn niet zo van het City ophemelen. En dat ophemelen steeds zorgt ervoor dat hij wel internationaal een grotere reputatie zou krijgen.

13 september 2014 om 16:41

Ieder z'n mening ik denk niet dat het er veel mee te maken heeft dat hij bij City speelt, maar bon
En Özil was bij Real wel een van de beste hoor. Dat vond iedereen. 3x op rij Duits speler van het jaar, boven Lahm, Neuer, Reus... Meest assists in Europa (na Messi, een halfgod) de afgelopen 4 jaar zegt ook genoeg.

Na Ronaldo vond ik hem de 2e beste, ik was lyrisch toen hij kwam. Maar hij valt nu inderdaad dik tegen. Hopelijk zit hij eens op de bank tegen Dortmund. Ik wil wel wisselen met Silva

13 september 2014 om 20:37

Ik vond Ozil ook na Ronaldo de beste bij Real.
En dat vond ongeveer iedereen.

Toch denk ik echt dat hij minder media aandacht krijgt omdat:
1: Hij speelt bij City
2: Hij niet wordt gezien als DE grote sterspeler van City
Hierdoor krijg je geen in artikelen niet de nadruk op Silva, maar op City als team bij voorbeschouwingen. Terwijl als Liverpool moest spelen het vaak over Suarez gaat. Hetzelfde voor Messi, Ronaldo, Ibrahimovic etc. Dat scheelt wel een hoop.

Ieder kind kent Ronaldo, Messi, Bale, Di Maria, Ozil, Gotze, Suarez, Ibrahimovic, Neymar, Iniesta, Xavi, Robben, Ribery etc. Maar veel minder kennen er David Silva. Dat is een gevolg daarvan.

13 september 2014 om 16:13

Eens. Silva is de beste in de PL

13 september 2014 om 17:08

Dat is snel na een wedsrijd. Volgende week Falcao misschien de beste van de PL? Of Cesc? Het kan snel gaan zo blijkt!

13 september 2014 om 17:18

Zeg ike rgens op basis van deze wedstrijd...

13 september 2014 om 18:06

Beter ga jij dan nu zeggen op basis van welke wedstrijden dan wel, jongen!

13 september 2014 om 20:38

Op basis van de afgelopen 3 seizoenen misschien? Werd voordat Van Persie het zo goed deed bij Arsenal in zijn laatste seizoen ook al gezien als beste van de PL. Werd uiteindelijk 2e dat jaar achter Van Persie.

Wilshere, David Silva & Sanchéz speelde echt lekker, dit is pas tempo.
Arsenal had gewoon na de 2-1 de lijn door moeten trekken..

Heerlijke wedstrijd, Arsenal begon goed, toen kwam Man City uit het niets bijna op 0-1, daarna leek Arsenal een beetje van slag. Wedstrijd ging op en neer en voor de Arsenal supporters biedt dit perspectief voor de toekomst, want de aanvallen gingen over het algemeen best goed in tegenstelling tot voorgaande wedstrijden...

Welbeck lekkere debuut, jammer van die bal op de paal. Özil nog steeds niet in vorm, hij speelde (weer) vanaf links misschien dat het daaraan ligt.. De rest speelde gewoon goed, al was Ramsey misschien niet de Ramsey die we sinds vorig seizoen kennen, maar hij was natuurlijk geblesseerd geraakt in die interland, dat kan hebben meegespeeld..

Heerlijke doelpunten van Wilshere en Sanchez, Debuchy geblesseerd uitgevallen, hopelijk niet ernstig, maar het zag er niet goed uit. Welbeck bleef voordat hij gewisseld werd ook even zitten, mogelijk een klein pijntje, zag er niet ernstig uit ofzo.

Al met al 2-2 een terechte uitslag, denk ik zo... Al had ik die 2 - 1 voor Arsenal graag gehouden

pff.. arsenal moet 2 spelers kopen een cv en dm.
Want die lange doet geen ene moer daar achter en flamini of arteta kunnen ook niks.

en arsene moet met ramsey of ozil spelen op 10..!! Wilshere heeft nu echt laten zien dat hij de beste man is voor de rol naast een dm.

Geweldige wedstrijd. Voor 90% natuurlijk te danken aan Arsenal want van het spel van Manchester City kun je niet enthousiast worden. Veel achteruitlopen, veel overtredingen maken en dan hopen op een briljant moment van Aguero.

Echt zonde dit, speel je zo goed (aanvallend dan) en dan geef je de wedstrijd weg door twee k**goals. Zo als gewoonlijk zijn er weer een paar dingen mij opgevallen.

- Alsjeblieft Wenger, zet Özil op 10 of zet hem op de bank. Je ziet duidelijk dat hij het niet prettig vind als linksbuiten te spelen.
- Wat was Flamini slecht vandaag. Hoofdoorzaak van de 1e doelpunt. Soms snap ik Wenger echt niet. De hele zomer roept iedereen om een verdedigend middenvelder en wat doet hij? Hij koopt niemand voor die positie en maakt Arteta aanvoerder, die overigens niets goeds deed in de 3 min dat hij inviel.
- Wilshere speelde heerlijk vandaag (motm), hopelijk is hij op weg weer terug. Ramsey viel een beetje tegen ondanks zijn assist.
- Monreal komt te kort voor dit niveau ondanks dat hij back-up is. Hoe hij telkens liep te verdedigen was echt beangstigend om te zien af en toe.
- Wordt er überhaupt verdedigend getraind bij Arsenal? de 2e goal van City was zo onnodig.
- Is Wenger soms bang om te wisselen of zo? Hoe haal je het uit je hoofd om pas in de 86e min je eerste wissel te doen?( Debuchy was een noodwissel dus die tel ik niet mee) Ik vind het echt denigrerend voor de speler die dan moet invallen.

Uiteindelijk toch blij bij de gelijkspel hoewel we veel meer hieruit hadden kunnen halen. Op naar Dortmund.

13 september 2014 om 16:19

Ik kan me heel goed vinden in je post.

13 september 2014 om 16:31

Arsenal gaf City regelmatig te veel ruimte. Zeker de 1-0 van City was mede omdat iedereen voorin stond te hangen. Je moet als team aanvallen en verdedigen. Dat ging fout vandaag.

13 september 2014 om 17:54

Jou post is precies hoe ik erover denk.. Heb de wedstrijd niet kunnen zien, maar alles komt veel te bekend voor. Dat schijt wisselen wordt je idd ook echt ziek van.. Je kunt zoveel meer bereiken met een Campbell of Ox dan een Ozil of Cazorla die niet in de wedstrijd zitten.
Vraag me ook af wanneer Campbell eens de kans krijgt. Cazorla of Ozil op de flank is gewoon zonde. Ozil en Cazorla gewoon rouleren op 10, daarachter Wilshere en Ramsey rouleren en dan jammer genoeg Flamini en Arteta. Campbell, Sanchez, Ox op de vleugels en Walcott is dadelijk ook terug. Houdt het daar gewoon bij en niet alleen maar dezelfde soort spelers die op een andere positie niks toevoegen.

Verdedigend is het ook echt verschrikkelijk slecht, in elk opzicht. Tegen Arsenal is er makkelijk te combineren in de 16 omdat het nergens naar staat als team en bij standaardsituaties is het ook om te huilen.

Was het spel vandaag wel goed? Dat is de afgelopen tijd waardeloos geweest.

Al met al een verbetering ten opzichte van voorgaande wedstrijden. Blijkt maar weer dat verdedigend Arsenal het vaak laat afzien en zo de wedstrijd uit handen geeft.

Erg jammer van de 2-2. Maar geweldig gespeeld. Verdedigend moet het wel beter. Vooral de 2-2 moest beter.
Wilshere man van de wedstrijd. Haalde zijn oude niveau weer en hoop dat hij deze vorm weet vast te houden. En Sanchez wat een beast.
Welback sterk, maar toch ook op momenten onzichtbaar.
Al met al goed punt en heel sterk gespeeld
Op naar Duitsland!

Vond het meer datcity 2 punten laat liggen. Ze kregen veruit de beste kansen, en raakte nog 2 keer de paal. Heerlijke wedstrijd trouwens

Hoe speelde szczesny? Heb de match niet gezien

Ben Wenger helemaal zal.

Middenvelder op de flank als je Ox en Campbell hebt.

Özil boven Santi kiezen.

Zonaal verdedigen is zelfmoord.

Geen verdediger erbij wanneer je voorstaat.

Geen fucking wissel tot de laatste 10 minuten.

Ik ben die man helemaal zat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren