Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mulder spreekt zich uit: 'Ik ben niet een of andere pipo, dit is een wond'

Laatste update:

Feyenoord speelt zaterdagavond thuis tegen Willem II en Erwin Mulder zal voor dit duel op de bank moeten plaatsnemen. De doelman begon het seizoen als eerste keus onder de lat, maar wordt nu gepasseerd ten faveure van Kenneth Vermeer, die in de slotfase van de transfermarkt werd overgenomen van Ajax. Iets waar Mulder totaal niet van op de hoogte was.

/

Een kleine twee weken geleden speelde Feyenoord uit bij FC Twente en Mulder stond in dit duel nog in de basis. Kort voor de aftrap had Frank de Boer de transfer van Vermeer naar Feyenoord bekendgemaakt, maar Mulder wist tijdens de wedstrijd van niets. Toen de fans na een eenvoudige redding en na afloop zijn naam scandeerden, voelde hij wel dat er iets aan de hand was.

In de catacomben van de Grolsch Veste zei Martin van Geel, technisch directeur van Feyenoord, dat hij in Rotterdam met Mulder wilde praten. In de kleedkamer pakte de keeper zijn telefoon en las hij dat Vermeer naar De Kuip zou komen. Van Geel, maar ook keeperstrainer Patrick Lodewijks en hoofdtrainer Fred Rutten, hadden hem niets verteld. Ook zaakwaarnemer Louis Laros was niet geïnformeerd, waardoor er geen tijd meer was om nog een nieuwe club te zoeken.

Mulder was kwaad en emotioneel. "Ik ben niet een of andere pipo die net een jaar bij Feyenoord zit", zegt hij in gesprek met De Telegraaf. "Ik zit tien jaar bij de club… En de manier waarop ik aan de kant word geschoven, doet pijn. Dit is een wond. Dit overkomt me niet meer. Nu weet ik dat ik keihard moet worden, want als het in het belang van de club nodig is, laten ze je vallen."

Zijn contract loopt na dit seizoen af. "Feyenoord is de mooiste club van Nederland en zit in mijn hart. Het is een warme club; ik voel me er verschrikkelijk thuis. Maar ik moet verder", weet Mulder. "Ik ben pas 25 jaar; mijn topsportcarrière is net op gang. Andere keepers komen nu pas net kijken, ik sta al vijf jaar onder de lat bij één van de grootste clubs van het land."

Het is terecht dat Erwin Mulder vervangen wordt

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als hij een betere keeper was geweest had dit nooit gebeurd. Als club moet je niet een speler gaan opstellen omdat hij er al 10 jaar speelt. In de top kijk je gewoon naar kwaliteit.

13 september 2014 om 08:48

Ja, maar het was netjes geweest hem de kans te bieden een andere club te kiezen. Hahn was prima om er als 2e keeper achter te hebben. Achja blijft topsport!

13 september 2014 om 09:09

Waarom? Zn contract loopt af. Hij kan na dit jaar gratis weg. En als hij het zo onterecht vindt moet hij maar bewijzen dat hij beter is op het trainingsveld.

13 september 2014 om 09:41

Hij zegt niet dat het onterecht is dat hij vervangen wordt, hij zegt dat de manier waarop het gebeurt is erg onterecht is. Alles op het laatste moment geregeld en daarvoor nog nooit iets gehoord dat ze ontevreden over hem waren. Als je 10 jaar bij een club bent en in hart en nieren voor die club bent en ze laten je op zo'n onrespectvolle manier vallen dan heb je alle reden om woedend te zijn. Als je als club zo met echte clubmensen omgaat dan is respect erg ver te zoeken. Als leidinggevende van een organisatie hoort het er ook bij dat je slechtnieuwsgesprekken voert en die niet, omdat je dit niet zo heel erg prettig vind, uit de weg gaat. Wat een slappe happen daar zeg, zowel van Geel, Rutte en lodewijks. Vooral die laatste die dagelijks met hem op het veld staat, iemand zonder enige vorm van waarschuwing keihard laat vallen.

13 september 2014 om 09:54

Jij gaat er daarbij vanuit dat er nooit gesprekken met Mulder zijn geweest? Terwijl Van Geel heeft aangegeven dat dat wel zo is. De mogelijkheid om Vermeer te halen kwam op het laatste moment en was niet rond toen Twente - Feyenoord nog gespeeld moest worden. Dat men Mulder niet geinformeerd heeft is een goede beslissing anders had Feyenoord geheid verloren. Daarnaast hoeft Feyenoord hem niet te informeren als men een nieuwe keeper haalt. Was er belangstelling voor Mulder waardoor hij weg kon? Volgens mij niet. Clubmens? Ach kom nou toch. Voor duizend euro meer willen spelers naar een andere club maar omdat ze nu als niet goed genoeg worden bevonden zijn het clubmensen? Wat een geleuter. Mulder moet presteren en dat deed hij niet voldoende. Dat is hem aangegeven rn hij heeft daar te weinig mee gedaan. Feyenoord heeft de kans om een betere doelman te halen en doet dat. Ik zie echt het probleem niet.

13 september 2014 om 12:20

Waar lees jij dat hij het onterecht vindt? En dat er nooit een gesprek over zijn functioneren is geweest? Hij zegt alleen dat een club hem keihard laat vallen als het hun uitkomt. Dat is in deze natuurlijk waar. Ze hadden hem gewoon ook vooraf kunnen inlichten. Om tactische redenen heeft Feyenoord er voor gekozen om dat niet te doen. Hun goed recht. Maar logisch dat Mulder dat niet prettig vond. Zeker aangezien hij geen tijd meer had om ergens anders heen te gaan. Tis een leermoment voor Mulder en een goede uitspraak. Hij geeft NL diverse pluspunten van Feyenoord aan!

13 september 2014 om 12:31

Van geel is een liegebeest en een draaikont

13 september 2014 om 12:39

Tuurlijk, je moet lekker paar uur voor Mulder tegen Twente moest keepen hem gaan vertellen dat hij word vervangen... Lijkt mij niet verstandig!!
En ik snap wel dat ze Mulder niet hebben ingelicht voor ze een akkoord hadden met Vermeer (dat was gewoon een buitenkansje zon orde keeper voor zo weinig geld) maar dat het zon gevoelige transfer is zou het ook niet goed voor Mulder geweest dit seizoen als hij had gehoord: we gaan proberen Vermeer te halen maar als dat niet lukt blijf jij nr 1... :s spelers onzeker maken met transfers die misschien niet eens plaats vinden, heel handig... Mulder had afgelopen jaren meer moeten ontwikkelen, is niet genoeg gebeurd dus dan is dit het gevolg

13 september 2014 om 15:17

Ben ik met je eens, maar als het een topper was geweest had je wel om meer loyaliteit verwacht van de speler, wanneer het om contractverlenging zou zijn gegaan.

En ik denk dat je van Geel eerder op een leugen zou kunnen betrappen..!!!

13 september 2014 om 18:30

Ja inderdaad hij heeft 3 jaar de tijd gehad om zijn kwaliteiten te kunnen tonen

13 september 2014 om 09:40

Geen medelijden, hij heeft tonnen verdiend die hij nooit had moeten krijgen. Cambuur, Zwolle, Rkc dat is meer zijn niveau. Door de revolutie bij Feyenoord en geen geld op de bank heeft hij jaren de kans gehad.

13 september 2014 om 10:07

Hij moet harder worden,en dat komt m alleen maar ten goede dus leert ie nu al van de komst. Misschien leert hij nu eindelijk verdediging aan te sturen.

13 september 2014 om 10:13

Stekelenburg werd veel beter nadat hij een tijdje z'n basisplaats verloor. Helaas heeft hij dat niveau niet vast weten te houden.

13 september 2014 om 11:31

Is idd jammer,maar concurrentie is iig beter voor iedereen,al denk ik wel dat Mulder na dit seizoen weg gaat.

13 september 2014 om 11:47

maar Stekenlenburg had veel meer laten zien dan Mulder en heeft ook meer kwaliteit.

13 september 2014 om 13:57

Tja.. Feyenoord neemt een groot risico, en zit met een gekwetste en ontevreden 2e keeper op de bank.. En Vermeer, voor hem is de druk natuurlijk enorm! Die jongen ligt onder een vergrootglas, bij het minste foutje hoor je het al brommen in de Kuip.
Al met al lijkt het mij niet verstandig van v. Geel

ik vind dat vermeer veel beter kan keepen daN mulder mulder kan beter maar vertrekken als die zo zit te zeuren

13 september 2014 om 09:12

Als je bovenstaand stuk hebt gelezen dan kan je lezen dat hij dat aan het eind van het seizoen ook gaat doen hij was alleen nog liever afgelopen transferperiode weggegaan, maar dat kon niet meer ondat v. Geel hem niet over Vermeer had ingelicht.

13 september 2014 om 09:16

Was er dan uberhaupt een mogelijkheid voor Mulder om weg te gaan? Welke club heeft de afgelopen jaren op enig moment belangstelling gehad? De mogelijkheid om Vermeer te halen kwam op het laatste moment en omdat Feyenoord nog bij Twente moest spelen hebben ze hem niet geinformeerd. Mulder heeft nu even pech waar hij jaren bij gebrek aan beter en gebrek aan mogelijkheden om beter te halen het geluk heeft om in Feyenoord 1 te mogen keepen.

Gek genoeg is dit het beste wat Mulder kon overkomen. Hij is altijd een keeper geweest met een slappe uitstraling. Hoop dat hij nu idd meedogenloos wordt en dat uitstraald. Hij heeft in 5 jaar tijd nooit enige vorm van concurrentie ondervonden. Waarom zou hij dan het beste uit zichzelf halen? Tenzij dit zijn max is geweest.

Als vermeer er vanavond 3 om zijn oren krijgt. En er zit een fout van hem bij. Wat er dik inzit. Dan denk dat hij heel de kuip tegen zich heeft. De druk is eenorm en daar kan vermeer niet mee omgaan.

13 september 2014 om 09:11

Dat zit er dik ik en 3 om je oren krijgen
Opmerking van een een pure Hollandse azijnzeiker
Doorselecteren daar horen ook mindere leuke dingen bij
Maar Mulder heeft zijn kansen gehad en geen punten gepakt voor Feyenoord .
Klaar

13 september 2014 om 09:21

Denk dat Vermeer ongelooflijk scherp zal zijn. Hier kijkt hij natuurlijk al lang naar uit

13 september 2014 om 09:29

Ik denk dat jij voor een andere club bent.. Vermeer is nu Feyenoorder hij is onze keeper. Echt niet dat we met zijn alle bij het publiek tegen hem gaan keren. Als spelers blunders maken maar keihard hun best doen worden ze toegezongen zo gaat dat in de kuip. En daarom is deze club zo uniek.

13 september 2014 om 11:28

Haha, niet zo overdrijven. Dat is niet iets wat Feyenoord uniek maakt. Zelfs bij ons, Vitesse, dat de naam heeft sfeerloos te zijn, wordt je gewaardeerd als je je best doet en wordt je toegezonden ondanks dat je ketsers maakt. Ik noem maar een Van der Struijk..

15 september 2014 om 11:02

Ik noem maar een Ajax - Heracles waar er 2-1 wordt gewonnen en de spelers met een striemend fluitconcert het veld aflopen. Vitesse heeft gewoon een veel te groot stadion waardoor de club echt niks toevoegt aan de eredivisie op het gebied van sfeer.(niet negatief tegen jou bedoelt maar meer tegen de club zelf)

Vervelend voor Erwin, maar hij is niet een top keeper gebleken. Hij is goed voor de subtop. Kenneth is completer. Hoop wel voor hem dat ie zijn foutjes weet te beperken.

Zo loopt te zeuren?, die jongen zit 10 jaar bij de club en wordt zo aan de kant geschoven.

Ik ben het ermee eens dat Vermeer een betere keeper is maar dit had je mulder wel van tevoren mogen aankondigen.

13 september 2014 om 09:07

Waarom? Feyenoord mag alleen een keeper kopen als men alle keepers geinformeerd heeft? Denk je nou werkelijk dat het zo werkt? Niks er van. Mulder zal vaak genoeg gehoord hebben dat het beter moet. Dat gebeurt vervolgens in de ogen van Feyenoord onvoldoende en men krijgt de kans een betere keeper te halen voor weinig. Dat lijkt me niet zo moeilijk. Niet leuk voor Mulder maar zo werkt het gewoon.

13 september 2014 om 09:34

Idd Elastiek... de realiteit is ver te zoeken als je je spelers moet gaan aankondigen wie ze gaan kopen zodat ze nog een andere club kunnen gaan zoeken.

"Als het in het belang van de club nodig is, laten ze je gewoon vallen" wat verwacht deze jongen dan? Elke club zou als de mogelijkheid daar is een betere speler halen. Als hij nou in die 6jr dat hij in 1 speelt een keer goede progressie maakte dan hadden ze vermeer niet nodig gehad. Dus hij kan zichzelf er ook op aankijken. Miss alleen lullig dat ze het op het laatste moment lieten weten. Waardoor hij niet meer weg kon.

Concurrentie is normaal. Maar ik snap niet dat je een evenwaardige keeper aantrekt.

Je gaat toch ook geen bankzitter halen die amper aan spelen toekwam? Het heeft een reden waarom een speler op de bank zit: dan ben je gewoon niet goed genoeg, er zijn er anderen die beter zijn.

Vermeer en Mulder zijn absoluut 2 verschillende types, beide hebben ze sterke en zwakke punten. Maar wanneer je de optelsom maakt, dan lijkt het me toch vrij gelijk. Ik vind beide maar matige keepers.

Mulder heeft ook gelijk, dat de communicatie over Vermeer naar hem toe anders en beter kon. Als je 10 jaar bij de club zit, dan mag dat iets tactvoller.

Kan me voorstellen dat Mulder vertrekt na dit seizoen. Of hij nu veel zal spelen of niet, daar zal wel iets geknakt zijn.

Ga er ook maar niet van uit dat Vermeer komt, ziet en overwint. Als die met te veel druk moet omgaan, dan faalt hij gemakkelijk. En er zal véél druk zijn.

13 september 2014 om 09:12

Bull shit. Feyenoord moest nog bij Twente spelen. Mulder eerder informeren was dus overduidelijk niet in Feyenoords belang. Dat De Boer het lekt kan Feyenoord niks aan doen. En Mulder heeft 5 jaar de tijd gehad om beter te worden. Nu is het te laat en huilt hij krokedillentranen.

13 september 2014 om 09:23

Ja, de transfer was bij het bestuur pas bekend 5 minuten voor die wedstrijd begon...

13 september 2014 om 09:39

Nee de transfer was nog niet rond. Dat was pas maandag het geval. Vermeer had nog afgekeurd kunnen worden he. Maar Mulder is zo'n twijfelaar dat als ze hem eerder hadden geinformeer Feyenoord geheid had verloren in Enschede. Het feit dat Mulder denkt als zijn naam gescandeerd wordt na een goede redding dat er wat aan de hand is spreekt boeldelen. "Wat gek, dat doen ze anders nooit." Nee want het is gewoon geen goede keeper. Daar komt trouwens ook de hypocrisie bij (een gedeelte van) het Legioen bovendrijven. Mulder vinden ze maar een zo zo keeper maar een keeper die van Ajax die beter is en die gehaald wordt om diezelfde Mulder te vervangen vinden ze nog erger. Die sneue figuren denken dus niet in liefde voor Feyenoord maar in haat tegen Ajax. Ajax is zeker niet mn favouriete club maar zo lang Feyenoord sterker wordt vind ik het best.

13 september 2014 om 10:09

Elastiek,

Ik haat Feyenoord, noch Ajax niet.

Je kan dit anders aanpakken, door bv. voor de competitie eens met Mulder rond de tafel te gaan zitten en rechtuit zeggen dat je een sterke concurrent gaat halen.

Dat dit geen teken is van wantrouwen jegens hem (wat het misschien wél is, maar je moet dat niet zeggen, lol), maar dat je hem nét beter wil maken door een sterke concurrent in zijn nek te laten hijgen.

Wie uiteindelijk die concurrent wordt, is dan niet zo belangrijk. Mulder wist er dan van en komt dan niet uit de lucht gevallen.

Bovendien zou dat psychologisch gezien wellicht beter gewerkt hebben. Wellicht had hij dan in de voorbereiding een extra tandje bijgestoken, terwijl ze nu een mentaal mes door zijn ribben hebben geboord.

Hij wordt ook voor een vol dwongen feit geplaatst. Hij heeft niet de keuze gekregen om eventueel zélf te vertrekken, immers het transfervenster was gesloten. Ook dat maakt de handelswijze laakbaar.

13 september 2014 om 10:28

Dat kan. Maar als je al vaker vertelt is dat het beter moet dan lijkt het me dat het je duidelijk is dat men niet geheel tevreden over je is. Dan steek je dat tandje al bij. Motivatie haal je vanuit je zelf, niet uit een ander. Dat laat al zien dat Mulder zowiezo mentaal niet zo sterk is. Overigens had Feyenoord Hahn al gehaald als concurrent maar daarvan is in de voorbereiding gebleken dat die nog niet zo ver was om Mulder te vervangen. Daarnaast heb ik stellig de indruk dat het initiatief voor de transfer van Vermeer vanuit Kenneth zelf gekomen is. De laatste week van de transfermarkt en de buitenlandse club waar hij op gokte kwam niet. Daar de link Vermeer en Feyenoord wel eens eerder ter sprake is gekomen zal hij gedacht hebben dat het een kans was om van de bank af te komen. Feyenoord zal niet geweten hebben wat het overkwam. Een international (wat Vermeer was voor Cillessen hem voorbij ging) die naar je club wilt op een positie waar je versterking wilt tegen een vriendenprijsje. Ik vind dat je Feyenoord van zaken beschuldigd waarvan je kan aantonen/beredeneren dat ze anders liggen.Overigens beschuldigde ik jou niet van haat jegens Feyenoord of Ajax. Dat was een afdwaling mijnerzijds.

13 september 2014 om 11:18

Elastiek,

Ja maar niet alle mensen kunnen zichzelf oppompen om iets extra te doen.

Andere mensen en dus de club kunnen daar wél bij helpen.

Ik vind het niet erg dat Feyenoord Vermeer gaat halen (alhoewel, ik was voor een betere keeper gegaan) wel de manier waarop, daar heb ik toch wel wat vraagtekens bij. En dan vooral in de communicatie naar Mulder toe.

Zo'n koopje vind ik Vermeer niet hoor. Wij hebben Matz Sels voor de helft van de prijs gehaald, ik zou hem echt niet willen ruilen voor Vermeer.

Sels heeft bijna alles wat Vermeer heeft, behalve één ding: Sels is wél constant.

Natuurlijk zou u kunnen zeggen, dat dit een gevalletje ' Iedereen komt van WC-Eend beveelt Sels aan' is.

En omdat te vermijden, zou ik dan bv. Ryan, die ik beter acht dan Sels, van aartsvijand Club Brugge naar voor kunnen schuiven.

Die kostte een boemerang en een paar kangoeroe's.

Vind ik ook stukken beter dan Vermeer. Bedoel maar, er zijn echt keepers zat die én beter én goedkoper zijn dan Vermeer.

Precies wat hij zegt. Daarom snap ik al die mensen ook niet die zeuren over clubliefde bij spelers. Clubs hebben ook geen liefde voor spelers en denken alleen aan hun eigen belang. Waarom zouden spelers dan niet vooral aan zichzelf denken.
Verder natuurlijk een logische transfer van feyenoord

13 september 2014 om 09:21

Voetbalclubs delen een hoop eigenschappen met psychopaten. Ze hebben veel eigenliefde en weinig empathie. Het gaat om ikke-ikke-ikke en de rest kan stikken.

Ze gaan over lijken als het moet, om hun doelen te halen. Handel in kinderen bv, kinderen te werk stellen of zaken doen met veroordeelde criminelen of gezochte oorlogsmisdadigers (zoals Club Brugge deed met het FK Obilić van Željko Ražnatović, beter bekend als Arkan, hoofd van de Arkans tijgers).

Dat je opzij wordt geschoven in het voetbal, dat is normaal en inherent aan topsport. Maar je kan wél dat anders communiceren met de betrokken speler. Maar dan komt weer dat psychopathische boven, waar veel clubs last van hebben.

Ik vind het logisch dat Feyenoord een betere keeper aantrekt. Maar waarom dan Vermeer? Die is niet beter.

13 september 2014 om 09:59

Je vergelijking gaat wel wat ver. Maar aan de andere kant zou ik je graag tegen willen spreken maar ik kan helaas geen club opnoemen die zich niet schuldig maakt aan wat jij opnoemt.

Ik ben dan ook benieuwd wat ons bezielt om dergelijke clubs nog te supporteren. Maar ja alles voor het spelletje.

Overigens vind ik ook dat Mulder een ander omgang verdiend. Bij een belangrijke speler had men zo absoluut niet omgegaan. Denk niet dat zij dat vorige jaar met Pele hadden gedurfd. Maar omdat het nu 'alleen' maar om Mulder gaat praten sommige het recht.

Blijft een raar wereldje!!

13 september 2014 om 10:22

De vergelijking is ietwat extreem maar ik kan me er eigenlijk wel enigszins in vinden. Enkel is het lastig een bedrijf te vergelijken met een mens aangezien uitbuiting en winstmaximalisatie (over lijken gaan) etc. nou eenmaal inherent is aan een kapitalistische samenleving. Desalniettemin is de voetbalwereld behoorlijk disfunctioneel te noemen en zitten er genoeg psychopaten, kijk maar naar al die maffe zaakwaarnemers en spelersmakelaars.

Persoonlijk vind ik Vermeer wel een betere keeper maar dat is ook gebaseerd op een stukje uitstraling in de goal wat Mulder totaal niet bezit. Hij is al 25, maar oogt nog steeds een onzeker jong ventje. Ik zie het echter ook wel gebeuren dat Vermeer de eerste twee wedstrijden een paar dikke blunders maakt en het meteen einde verhaal is.

13 september 2014 om 10:23

Steven West,

Misschien komt het omdat je psychopaten met seriemoordenaars verbindt?

Niet alle psychopaten zijn zo, de meeste zelfs niet. Veel kans dat je eigen baas ook een psychopaat is.

Er is een gerede kans dat psychopaat zijn in de harde voetbalwereld een voordeel is. Een softie wordt zo omver geblazen en genaaid waar hij bij staat.

Nadeel is dan wel, dat je dan ook de mindere kanten van de psychopaat er moet bijnemen.

13 september 2014 om 10:24

Ik kan me niet voorstellen dat je vermeer (2e keeper bij ajax die bijna 1e keeper werd bij oranje) altijd concurrentie gehad heeft van oranje keepers, interesse genoot van manu, gelijkwaardig vind aan mulder, die omdat feyenoord geen geld had in Rotterdam Zuid terecht kwam. je maakt jezelf belachelijk als je zegt dat ze gelijkwaardig zijn

13 september 2014 om 10:37

@iedereen

Daar heb je een punt. Dat van mijn baas klopt ook nog eens

Je zal maar zo een vriendin hebben getroffen dan heb je toch maar een mooie ... leven.

Maar in mijn privé leven moet ik er niet aan denken. Hou dergelijke figuren toch liever uit mijn buurt.

13 september 2014 om 10:57

Amsterdamadrid,

Die belangstelling kwam meer van Louis dan van Manchester. Elke trainer gaat graag landgenoten halen. Doen ze bijna allemaal en Louis is niet anders.

Die ken je ook het beste, daar deel je waarden en normen mee, daar communiceer je gemakkelijker mee én het is ten dele een vorm van job protectie.

Manchester zélf is een topclub met bakken geld, die kunnen zich heus wel een veel betere keeper permitteren dan Vermeer.

Mocht hij toch vertrokken zijn, het zou maar als 2de of misschien zelfs 3de keeper geweest zijn.

Vermeer heeft in 9 jaar tijd maar 103 wedstrijden gespeeld bij Ajax. Dat alleen al zou toch een belletje moeten laten rinkelen.

Al die tijd was er ook niemand die hem wou overnemen. Zou anders toch interessant moeten zijn, een zo gezegde top keeper, die bijna altijd op de bank zit. Die zouden gemakkelijk te verleiden moeten zijn. Want spelen, dat willen alle voetballers.

Maar niemand wou hem. Komt omdat het maar een matige keeper is. Het is iemand die Courtoisachtige dingen kan doen, maar een wedstrijd later staat te keepen als een meisje van 6 jaar. En soms gebeuren beide in één wedstrijd.

Vermeer heeft andere pluspunten en minpunten dan Mulder, maar op het einde van de dag zijn ze aan elkaar gewaagd. Da's niet alleen mijn mening, maar ook die van pakweg oud-keeper Sander Boschker.

Zie ook:
voetbalzone.nl/doc.asp?uid=223710

Ik vind dan weer dat u zich belachelijk maakt omdat u zegt dat de mening van een ander belachelijk is, gewoon omdat het de uwe niet is.

Ik ga ook niet akkoord met uw mening, maar ik vind ze niet belachelijk. Ik heb respect voor u en uw mening. Zou u dan ook mogen doen bij die van een ander.

Ik snap wel niet waarom u over dat 'geen geld in Feyenoord' begint. Kan u dat even verduidelijken?

13 september 2014 om 11:07

Steven West,

Dat blijkt ook uit onderzoek. Veel piloten, Ceo's, chirurgen, politieagenten, brandweerlieden e.a. leidinggevenden of mensen met een zeer verantwoordelijke job, blijken significant meer psychopaten te tellen dan andere bevolkingsgroepen.

Psychopaat zijn, is niet altijd een nadeel. Die mensen kunnen o.a. doorgaans sneller een beslissing nemen, zijn amper geëmotioneerd door wat ze zien en kunnen hun taak dan ook beter uitvoeren.

Als u en ik morgen 400 mensen moeten ontslaan, ook al is het nodig, dan gaan we te veel nadenken over de gevolgen voor die 400 gezinnen. We gaan treuzelen en het misschien zelfs niet doen. En als we het toch doen, dan slapen we er weken, misschien zelfs maanden slecht over. Het zal héél lang blijven knagen.

Die psychopathische CEO zet gewoon zijn handtekening onder het 'bevel' en roept droog 'next'. Die zal daarna niet slechter slapen dan anders.

13 september 2014 om 11:34

@iedereen komt

Bedankt toch liever voor dit soort slag mensen. Als ik je goed begrijp dan zijn zij zelfs emotieloos. En kunnen zij zoals in jou voorbeeld dat goed doen.

Maar gezien jou voorbeeld is het goed als je als mens iets aantrekt van een tragedie als het moeten ontslaan van 400 mensen. Maar kan je om de noodgedwongen reden toch de knoop doorhakken.

Ook kan je best rekening houdend met een ander best een goede beslissing maken en is de pure emotieloze zakelijke beslissing niet altijd direct de juiste.

Er zijn genoeg voorbeelden van bedrijven die prima functioneren met een leidinggevende die nog menselijke trekjes heeft. Ook werk je liever als werknemer voor zo een persoon.

Als je iemand hard behandeld dan kan je het ook terug verwachten. Zodra ik een betere aanbieding zou krijgen als werknemer dan zou ik zonder enige berouw dan ook direct vertrekken.

Maar om niet geheel af te glijden van het artikel. Het is duidelijk dat van Geel bij het soort hoort wat jij opnoemt!!

13 september 2014 om 14:09

Blijf jezelf maar voor de gek houden vermeer zat niet alleen bij oranje omdat hij het oogappeltje is van louie. Mulder zal nooit te nimmer opgeroepen worden voor oranje omdat tussen vermeer en mulder keepers als zoet tussen zitten. En vermeer heeft maar weinig wedstrijden gespeeld omdat hij concurrentie van internationals had denk aan steekelenburg. Vermeer heeft steek vaker heel goed vervangen. je haalt vermeer naar beneden in je verhaal maar verteld niet wat mulder allemaal heb gedaan
Maar je hebt gelijk ik moet je mening respecteren en aanvaarden dat louie vermeer wou omdat hij een Nederlander is en dezelfde normen en waarden heeft, ik zal me best doen om dat te respecteren

Mulder heeft gelijk. Dat je een concurrent aantrekt en dat hij niet goed genoeg is hou je binnen de bestuurskamer. Dat een volksclub als Feyenoord dit in de vi en sport aan tafel doet is een schande.

13 september 2014 om 09:19

De boodschap van Van Geel ging over Mulder maar was bedoeld voor de rest. Als je niet brengt wat we verwachten halen we een ander voor jou. De lat gaat omhoog en dat is nu iedereen duidelijk. Ik heb geen medelijden met Mulder of de rest van de selectie.

Ik krijg hier een beetje een Ronald waterreus vibe van. Maar ik vraag me af of mulder mans genoeg is om Vermeer uit de basis te gaan knokken.

Ja huilie huilie kerel... Feyenoord is nou eenmaal een club met ambities en daar komt een stukje concurrentie bij kijken. Goed, in de communicatie is misschien verbetering mogelijk maar hij moet nu gewoon laten zien dat ie kan keepen en zich terug de basis inknokken.

13 september 2014 om 10:50

@faberge

Ik vind dat huilie huilie wel meevallen hoor. Die jongen vertelt gewoon zijn kant van het verhaal en is begrijpelijkerwijs van slag ervan.

En Feyenoord had zeker anders kunnen en moeten communiceren. Maar omdat het 'slechts'om Mulder ging vond men het blijkbaar niet nodig. Ik durf hier dan ook te stellen dat zij dat niet hadden gedaan bij een belangrijke speler zoals bijvoorbeeld Pele vorig jaar.

Een stukje people management behoort in mijn ogen ook gewoon bij het vak. Een open en eerlijk verhaal had best gekund!

13 september 2014 om 11:04

Maw, mulder eist dat hij de nr1 onder de lat is bij feyenoord, wat anders kan ik niet concluderen.
Het is toch absurd dat mulder nu jankt in de media omdat hij er een concurrent bij heeft en daar niet van op de hoogte gesteld is.
In de situatie met pelle wat jij aanhaalt in je post heeft pelle ook geen recht van spreken als er een concurrent bij komt het is aan de speler zelf om te bewijzen dat hij wel of niet in de basis hoort.

13 september 2014 om 11:15

@amsterdamadrid

Waar haal jij uit de tekst dat hij eist dat hij nr1 onder de lat moet zijn? Ik lees alleen dat hij eerder geïnformeerd had willen worden over zijn situatie bij de club.

Maar ik hoor het graag van je.

13 september 2014 om 14:16

Ik haal dat uit de tekst waarom? mulder was altijd zeker van zijn plaats totdat vermeer kwam. Mulder wou het weten omdat hij dan zijn opties zou kunnen overwegen om de strijd aan te gaan of zijn biezen te pakken. Zijn reacties in de media doen mij denken dat hij voor het 2e zou kiezen dus zijn biezen pakken! Ik hoor immers of vilhena ook niet bitchen in de media dat er concurrentie bij is gekomen(in de vorm van toornstra en el amhadi).

13 september 2014 om 15:59

@amsterdamadrid

Sorry maar dat verzin je. Dat wat jij opnoemt staat echt nergens in de tekst! Dat is echt jou eigen interpretatie. En zo kan ik ook een eigen theorie verzinnen.

Overigens is het niet raar als je geen 1e keus ergens bij bent dat het voor beiden partijen soms beter is afscheid te nemen.

Het is zelfs heel dom van Feyenoord om de zaken zo te benaderen. Volgend jaar loopt deze speler transfervrij weg. Terwijl je er toen misschien nog iets voor had kunnen vangen. Echt echt heel slim allemaal! Maar dat is mijn eigen mening. Haal ik niet uit de tekst!!

Die is na dit seizoen dus voor 100% weg.

Als dit echt zijn woorden zijn heeft hij dus een wond opgelopen die bij Feyenoord niet meer te helen valt.

13 september 2014 om 11:17

Zn contract loopt af. Dus ja, die is weg. Ik zal er niet om rouwen.

Kan me r nu wel wat van voorstellen dat men Van Geel n naar mannetje vinden. Achterbaks hoe hij met
Mulder is omgegaan. Reactie van V. Geel achteraf was ook waardeloos: niet genoeg ontwikkeling gemaakt. Ga eens n goede aankoop doen. Eentje die nodig is: spits ofzo (niet geheel onbelangrijk). Wat heeft V. Geel nou voor Feyenoord betekent

13 september 2014 om 10:43

Dat r veel feyenoorders transfervrij weggaan: mokotjo, Leerdam en na dit seizoen ook mulder. Waarom neem dat gedrochte van n vrouw overal mee joh. Voetbalwereld is geen parenclub. Laat haar lkkr transfervrij vertrekken.

wanneer feyenoord vermeer eerder had gekocht hadden ze nog centen voor mulder kunnen vangen en hahn als tweede keeper kunnen gebruiken; die mulder loopt nu volgend jaar zomer transfervrij de deur uit..

13 september 2014 om 11:11

@voetbalfreak

En ik kan Mulder ook zeer goed begrijpen na zo een behandeling. Misschien heeft hij interesse om transfervrij naar Ajax te komen. En daar lekker cashen. Want wat Ajax nou moet met zo een oude de Boer van Zwolle als 2e keeper? En dan nog eens een 3 jarige contract?

Het zou wel grappig zijn!

Het is te hopen voor Feyenoord dat Vermeer niet geblesseerd raakt. Mulder zal niet echt gemotiveerd meer zijn nu. Slecht gehandeld van Feyenoord. Beetje meer respect had toch gekund.

Mm hij heeft hier wel meer dan gelijk. Ik ben blij met de komst van Vermeer absoluut maar hoe deze man aan de kant is geschoven is niet netjes. Wel opmerkelijk trouwens als je naam gescandeerd word dat hij al t gevoel krijgt dat er iets is haha normaal zou je je toch de baas moeten voelen van kijk mij eens lekker gaan

Ik snap Mulder wel. Je bent jarenlang eerste keus en behaald drie jaar op rij prima prestaties met de club. Je speelt dan in het belang van de club en dan zie je de clubliefde bij sommige spelers. Maar waar is de spelersliefde van de club? Die is er in dit geval niet. Ze hadden hem op zijn minst wat eerder in kunnen lichten over het aantrekken van Vermeer, maar om het via je telefoon te moeten vernemen, noem ik ronduit schandalig. Hopen voor Mulder dat hij zich nu stevig gaat verbeteren en Vermeer gaat overtreffen, maar die kans acht ik heel klein, aangezien Vermeer nog altijd een van de beste keepers van het land is. Dat je die aantrekt snap ik wel, maar de manier waarop waardeer ik niet echt.

@ Jeffrey de reden dat hij zolang basisspeler was is maar om een reden Feyenoord had geen geld om een ander te halen. Maar bij Feyenoord waren ze vaak kritisch op hem en hadden ze vaak twijfels over hem. Hoe dan ook ik ben er niet rouwig om al vraag ik me wel af waarom ze Immers niet hebben afgemaakt. Immers is ook niet goed genoeg voor he niveau wat Feyenoord nastreeft maar die mag wel blijven. Hij mag zelfs in de basis starten ten koste van Toorsntra die 2 klasses beter is onbegrijpelijk dat Toornstra niet zeker is van een basisplek.

Dat was 5 jaar te lang. Altijd 1 van de zwakkere keepers geweest in de eredivisie, althans bij een topclub als feyenoord zou het een goede reservedoelman Zijn. Voor mulder rest er niets dan vertrekken. Een stap terug doen zou wel logisch zijn.

Als Feyenoord hem gewoon ervan op de hoogte had gesteld was het al een heel ander verhaal geweest. Nu kwam Mulder er pas achter toen Vermeer al rond was met Feyenoord. Als ik Mulder was zou ik me ook genaaid voelen. En dan maakt het niet uit of je net niet goed genoeg bent voor Feyenoord of niet.

Het meest pijnlijke is nog dat hij vervangen wordt door Vermeer. Een hele modale subtop-keeper die ook nog eens helemaal niets heeft met Feyenoord.

13 september 2014 om 12:47

Maar alles beter dan Mulder. Dat is niveau Telstar, mvv enz.

Mulder moet niet zeuren. Als een de kans heeft gehad of zelfs 10 is het Mulder wel. Deze man heeft zich nooit verder door ontwikkeld. Maar door armoede had Feyenoord geen andere keus. Nu er iets meer centjes is dit een logische keuze van Feyenoord. En van geel heeft gewoon goed gehandeld zo gaat het ook in het gewone bedrijfsleven. Pietje voldoet niet dan halen we Klaas. We moeten niet medelijden hebben met Mulder deze man verdient een bak met geld bij Feyenoord.

Wen er maar aan, dat zijn de wetten van het harde wereldje waar je inzit , en je hebt natuurlijk de pech dat van Geel alias de rat het daar oor het zeggen heeft.

slap management...heeft niks met wetten van voetbal te maken, maar gewoon met fatsoen. Als je een heel jaar niets hoort over eventueel disfunctioneren, maar tijdens je beoordeling ineens onvoldoendes scoort, dan zegt dat meer over het management dan over de werknemer....

13 september 2014 om 14:01

De komst van Hahn was in feite al een eerste waarschuwing aan het adres van Mulder dat hij niet voldoende functioneerde. Hahn was nog niet op het gewenste niveau en toen kwam opeens de 'buitenkans' Vermeer langs. Al heb ik zelf ook mijn twijfels over Vermeer.

Ik zou lekker na dit jaar je heil ergens anders zoeken :-)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren