Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ten Cate ziet parallel met 2007: ‘Ajax heeft wéér kwaliteit ingeleverd’

Laatste update:

Vrijwel iedere zomer weer wordt de status van de Nederlandse clubs bevestigd: de Eredivisie dient als kweekvijver voor buitenlandse competities en de beste spelers trekken ieder jaar weer weg. Alfred Finnbogason, Graziano Pellè en Dusan Tadic waren de nummers één, twee en vier op de topscorerslijst en zijn allemaal weggegaan. Daarnaast werden Ajax en Feyenoord ‘beroofd’ van hun beste spelers.

/

Feyenoord zag Daryl Janmaat, Bruno Martins Indi en Stefan de Vrij alle drie weggaan en in Amsterdam zwaaide men Siem de Jong en Daley Blind uit. Jaren geleden waren dezelfde patronen al zichtbaar, roept Henk ten Cate in herinnering. In mei 2006 werd hij aangesteld als de nieuwe trainer van Ajax en aan het eind van zijn eerste seizoen zag hij een paar van zijn beste krachten vertrekken uit de Amsterdam ArenA.

“Ajax verkocht achtereenvolgens Ryan Babel, Tom De Mul én Wesley Sneijder; drie heel belangrijke spelers die het voorgaande seizoen bij elkaar ongeveer veertig goals hadden gemaakt. Iedereen kon zien dat hun vertrek grote invloed had. Het lijkt me duidelijk dat Ajax met hem en ook met Babel meer kans had gehad die groepsfase te halen”, roept Ten Cate in herinnering in een interview met Voetbal International.

Hoewel het vertrek van Babel en Sneijder de club vele miljoenen euro’s opleverde, waren de gevolgen sportief gezien ‘dramatisch’, weet Ten Cate nog. “Voor het huidige Ajax heeft het nóg meer impact. Voor de groepsfase van de Champions League zijn mijn verwachtingen dan ook niet hoog. Na het vertrek van De Jong verliest De Boer ook nog eens Blind vlak voor de deadline. Daarop kun je niet meer anticiperen; wat je ervoor terugkrijgt, is altijd minder.”

Is Ajax de titelfavoriet, volgens jou?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax is altijd titelfavoriet, zeker onder Frank de Boer...

11 september 2014 om 14:40

Ja klopt als frank de boer trainer is wordt hij altijd kanpioen heel zijn loopbaan zal hij kampioen blijven

11 september 2014 om 14:41

Ze zijn door de nederlaag tegen PSV zeker geen titelfavoriet meer. Maar ik vind dat wel prima, lekker achter PSV aanhobbelen om eventueel na de winterstop er weer overheen te beuken.

Ik ben echt benieuwd naar de toekomst van het Nederlandse voetbal. Dat de betere spelers steeds vertrekken zal je altijd wel houden, maar het is zaak om die belangrijke spelers toch net even wat langer vast te houden. Je merkt nu gelukkig wel dat die FFP regels steeds zwaarder worden, alleen dan heb je als Nederlandse club nog kans om in de toekomst een keer een prijs te pakken in Europa.

11 september 2014 om 14:53

Ik beschouw Ajax nog steeds als titelfavoriet, afgelopen jaren ook steeds de sterkhouders vertrokken en toch stonden er indd weer andere spelers op, het seizoen is net begonnen dus ik ben benieuwd... Dat PSV ook een klasse selectie heeft is waar maar dat is geen garantie voor succes

11 september 2014 om 14:54

Klopt, vorig jaar werden ze ook geen kampioen nadat ze met 4-0 werden afgedroogd door Psv.

11 september 2014 om 14:58

Inderdaad is dat geen garantie voor succes. En hoe zat dat ook al weer met in het verleden behaalde resultaten?

11 september 2014 om 15:05

Vorig jaar huilden vele mensen ook dat we geen favo meer waren na die oorwassing tegenpsv. T jaar daarvoor en daarvoor werd er precies t zelfde gezegd na een achterstand van 13 punten. Nee, laten we maar gewoon afwachten. Als PSV echt alleen kanshebbe r was dan kan je beter meteen stoppen met t seizoen.

11 september 2014 om 15:09

Wijsneus...

Uit verleden behaalde resultaten kun je wel vertrouwen putten. Een voorbeeld van hoe t moet en dat dat erin zit.

11 september 2014 om 16:18

Ajax werd in Groningen in de tweede helft bij tijden voetballend aan de kant gezet zoals ik dat daar nog nooit gezien heb... Sindsdien is Ajax voor mij geen favoriet meet

11 september 2014 om 16:38

Prima, dit heb ik vaker gehoord de laatste 4 jaar

11 september 2014 om 17:49

Dus jij wil suggereren dat Ajax op basis van 1 verloren wedstrijd tegen PSV geen titelkandidaat meer is? Hahahaha. Ajax zal altijd favoriet blijven, samen met PSV. Feyenoord wil ik daar niet bij zetten, en Twente en AZ ook niet meer, hoewel ze altijd gevaarlijke outsiders zijnn. En natuurlijk levert Ajax ieder jaar kwaliteit in, zeker na een EK of WK... En ieder seizoen zijn het ook bepalende spelers die vertrekken, zoals deze zomer Blind en De Jong. Volgend jaar of na het EK zal Cillessen ook wel vertrekken ... Gebeurt ieder jaar, en niet alleen bij Ajax. Ook bij andere Eredivisieclubs, hoewel die in andere mate bepalend zijn voor hun club.

11 september 2014 om 17:49

Afgelopen jaren had Ajax altijd een redelijk elftal maar dit jaar doen ze echt niet vel onder voor andere ploegen in het linkerijtje. PSV prima elftal en moeten kampioen worden.

11 september 2014 om 18:41

Die bal gaat ieder jaar op en toch zijn we vier keer achter elkaar kampioen.

11 september 2014 om 16:28

Tja, Ajax beschikt onmiskenbaar over de beste coach in de eredivisie, dus daar zal het niet aan liggen. Maar wat die Ten Cate doet, is alleen maar open deuren intrappen. Iedere Ajacied zou een iets minder progressief beleid willen zien als het gaat om het vullen vd clubkas, en graag wel eens een paar sleutelspelers willen behouden.
Ondanks Frank zal het wel moeilijk worden om deze keer weer kampioen te worden.

11 september 2014 om 21:49

Leuk die titel.. Ik wil aanzien in europa. Ze nemen ajax niet eens serieus ook al hebbe we vorig jaar van barca gewonnen they dont care they aint scared. Vroeger waren ze bang als ajax op bezoek kwam. Ook europees! Dat is wat ik wil zien. Talenten moeten meer eten en krachttraining doen. Techniek hebben de meeste uit de eredivisie wel maast gaat niet alleen om dat.

Er moeten gewoon nieuwe spelers opstaan.
Als je elk vertrek opvult met een aankoop dan kun je gewoon stoppen met de jeugd .

11 september 2014 om 14:41

Oh het is dus of hele elftal jeugd of hele elftal nuttige aankoop, je kan niet waar geen goede talenten op die positie lopen aankopen doen, oooh nu snap ik het pas

11 september 2014 om 14:56

@deadsr: dat de jeugd bij Ajax een kans krijgt is wel duidelijk met de ingeslagen weg... @ormando: jij snapt er duidelijk weinig van met je misplaatste sarcasme...

11 september 2014 om 20:25

juist geplaatste sarcasme, en sinds jij niet objectief op mij reactie ingaat, weet ik dat je geen normale reactie op mijn reactie kan plaatsen, het is gwn de waarheid, deadsr doet alsof het een van de 1 is, en ik laat door sarcasme zien dat dat onzin is

12 september 2014 om 09:51

Klopt, en met El Ghazi en Kishna staan er ook nieuwe spelers op. Ik verwacht dit seizoen ook nog wel wat van Bazoer, terwijl Veltman, Denswil, Ligeon, Boilesen, Fisher, Riedewald ook nog piepjong zijn.

Als er een mooie club uit Engeland/Duitsland/Spanje komt met een zak euro's is de speler in kwestie toch vertrokken! Dat geldt voor Ajax maar ook voor PSV, Feyenoord, Twente, Groningen, RKC, Achilles...

Jammer, dat wel... Maar zo is het altijd geweest en zal ook altijd zo blijven

Het lag dus allemaal niet aan Henkie........

11 september 2014 om 14:39

Nee Henkie had toen echt een flut-team. Ja dit is sarcasme. Ten Cate had een goede ploeg en heeft er niet genoeg uitgehaald. Net als de trainers voor en na hem. Frank de Boer heeft het minste materiaal van allemaal gehad en hij heeft wel gepresteerd.

11 september 2014 om 14:41

En heel veel andere teams hebben helemaal niet gepresteerd! Maar het is wel duidelijk dat Frank het beter doet hoor, hij moet alleen minder blind vertrouwen hebben in bepaalde oogappeltjes van hem en werken aan zijn wissels.

11 september 2014 om 14:57

@crimz

hier gaan we weer met onze meningsverschillen. f de boer heeft in mijn ogen gewoon geluk gehad. geluk dat hij coach is van ajax waarin blijkbaar 71 punten genoeg is voor een titel. jol had met ajax 85 punten(!!!) en 100 goals. zijn pech was alleen dat twente 86 punten had. zoals een waardige kampioen dat betaamt.

ik ben namelijk van mening dat het totaal behaalde punten in 1 seizoen een spiegeling weer geeft van een kwaliteit die een ploeg bezit.

ajax werd kampioen onder de boer met 73/76/76 en 71 punten waarvan 71 historisch laag is.

ga maar eens na, elk nederlandse ploeg die ver kwam in CL of CL zelfs won, had in de nationale competitie ook veel punten gepakt.

kijk ajax 2003, psv halve finale tegen milan, ajax 95, psv 88, etc...

en huidige ajax met zo weinig punten kampioen, men moet niet verwachten dat ze iets kunnen betekenen in CL. blijkt ook maar weer 4x niet gelukt dit jaar 5e keer.

en kom niet aan met pech of geluk ontbreekt. dat is nonsense. wanneer je iets niet kan doen voor een langere periode, is dat geen pech meer. kwaliteit en ervaring te kort. en dit blijven ze houden met het steeds verkopen van dragende spelers.

11 september 2014 om 15:00

Dat waren nog eens tijden, dat je 80+ punten nodig had! haha

11 september 2014 om 15:07

ja toch...kijk daarom ben ik echt nog kritisch met het hudig beleid. men bij ajax mag echt van geluk spreken dat er geen ander ploeg was die gewoon een normaal kampioensjaar draaide. alleen de 4 kampioenschappen ziet men en medeajacieden. maar het is echt niet zo dat de boer en co zo goed bezig waren. puur kijkend naar de statistieken achter de 4 schalen.

11 september 2014 om 15:16

Je vindt dat Frank de Boer geluk heeft gehad dat hij 4x kampioen is, maar eindigt met "kom niet aan met geluk. Als iets gebeurt over een langere periode is het geen geluk of pech meer". Opvallend.

Verder ben ik het ook niet erns met je stelling dat het totaal aantal behaalde punten iets zegt over een waardig kampioen. Als je met een hoog aantal punten kampioen wordt, zegt dat vooral dat er 1 ploeg ruim bovenuit steekt, of de competitie in de breedte erg slap is. Als je met minder punten kampioen wordt ligt het dichter met elkaat. Het zegt dus niet zozeer wat over de kampioen zelf als over de competitie waarin je speelt. Ik denk zelfs dat het moeilijker is kampioen te worden in een competitie waarbij alles dicht op elkaar zit dan een competitie vol ploegen waar je vooraf zeker van wint. Het krachtsverschil tussrn het Ajax onder Jol en de concurrentie was niet anders dan dat onder de Boer. Het verschil met de nummer 5-18 was alleen groter.

11 september 2014 om 15:47

@ewoud

ik begrijp dat je dat tegenstrijdig vindt. lees goed

geluk heeft meerdere kanten. geluk dat je kan afdwingen en geluk dat je niet kan afdwingen. het feit dat er verder geen ploeg was die een normaal kampioensjaar draaide met 80 punten of meer is geluk dat je niet in de hand hebt. geluk wat je afdwingt is bv. je doet structureel goed in CL. je bezit voldoende kwaliteit. barca tegen chelsea..daar heeft barca het geluk zelf afgedwongen. zo kan ik nog een paar opnoemen. ajax lukt het al 4 jaren niet door te stoten naar de 2e ronde. maar dit was iets wat zij zelf in de hand hebben, tegen milan bv. maar het geluk kunnen zij niet afdwingen, omdat ze kwaliteit te kort hebben.

het is structureel dat onder f de boer ajax gewoon niet denderend was. met 73/76/76/71 punten. waarvan de laatste paar 8 maanden ofzo het spel niet om aan te zien was.

en over aantal punten en kwaliteit. je zegt het zelf!!...alles ligt bij elkaar nu. ajax weet zich niet meer zodanig te onderscheiden dat het boven de rest uitsteekt. dussss kwaliteit te kort. dat is wat ik zeg toch???

quote :" ik ben namelijk van mening dat het totaal behaalde punten in 1 seizoen een spiegeling weer geeft van een kwaliteit die een ploeg bezit."

dus wat is je punt? mijn theorie staat nog steeds als een huis

Het is niet alleen sinds 2007 bezig. maar elke jaar. Dus ik kijk er niet raar op. Maar ik snap wel wat hj bedoeld. Na de vertrek van hun drie ging het veel minder ja . ik denk daarom dat hij naar Chelsea ging.

Het is parallel met elk jaar Henk! We zijn dan wel titelfavoriet, maar in deze competitie kan van alles gebeuren vind ik. Dus favoriet of niet, je zal volle bak moeten gaan dit jaar, want we krijgen het niet zoals afgelopen jaren van de tegenstander cadeau, zie ik gewoon niet weer gebeuren. Hopelijk bevalt Zimling een beetje, heb er wel goede hoop op. En hopelijk zien we in dat Siggy niet hoeft mee te voetballen, maar gewoon mag blijven hangen en scoren, wat een spits ook hoort te doen, misschien komen er zelfs wel voorzetten, bij de eerste paal! Want daar moet Siggy lopen van de Boer.

Hebben alle clubs last van, alles schuift steeds een plaatsje op, De groten kopen bij Ajax en Ajax winkelt weer bij de kleinere clubs, die dus ook hun beste spelers verliezen.

ik heb wel vetrouwen in dit ajax ,als je spelers als kishna en el ghazi als aanvallers hebt,
dan kan je tegen iedere club een doelpunt maken en daar gaat het om in het voetbal.

Ik vind het wel sympathiek van Ajax dat ze een ander ook een keer de schaal gunnen.

Ik blijf het vreemd vinden. Als Nederlandse topclub is het logisch dat je beste spelers zullen vertrekken, dus je moet iets doen om de kwaliteit op peil te houden. Zeker nu de concurrentie zich versterkt heeft. Ik ben geen fan van Ajax, maar ik vind het onbegrijpelijk dat je er voor kiest om het verlies van je sterkhouders op te vullen met jeugdspelers. Begrijpen ze bij Ajax niet dat een tweede ronde halen van de CL niet gaat lukken met jeugdspelers? Of zijn ze zo arrogant dat ze denken dat het even gaat lukken met hun Amsterdamsche bluf? Daar lijkt het anders wel op.

11 september 2014 om 15:06

Dan kijk je niet goed, want nergens blijkt uit dat ze dat denken. Ze hebben voor hun gevoel gewoon niet veel andere opties en dat is toch net even iets anders dan dat jij beschrijft.

11 september 2014 om 16:34

Opleiden is het antwoord op kwaliteitsbehoud.

joh...ik geef dit al zovaak aan bij meerdere artikelen. elk jaar weer opnieuw bouwen. maar TH blijft roepen we willen structureel mee doen voor 2e ronde CL.

sommige van mijn mede ajacieden geven dan aan, jah we wachten op a en btjes die doorbreken. waarom??? je hebt al dragende spelers, ga deze langer aan je binden. je geeft hiermee ook een signaal dat je werkelijk ambitie hebt in daden. niet alleen met een megafoon lopen bleren. dit wordt ook opgepikt door de talenten die nu nog in a en btjes zitten.

enige wat ajax nu bouwt is enkel bankrekening saldo. wat trouwens in mijn optiek ook beter gedaan had kunnen worden. je verkoopt vb verthongen voor 12 met 1 jarig contract. vervolgens lopen schreeuwen dat clubs hoofdprijs moeten gaan betalen voor blind. maar 17,5 is voldoende. dus 5,5 mio meer. en dat terwijl blind 1 jarig contract meer had, wk ervaring(opgenomen in top 50 best presterende tijdens wk), op meerdere posities inzetbaar, en vlak voor het verstrijken van transferwindow...

woww....goed gedaan 17,5...

Wat wil hij nou eigenlijk zeggen? Volgens mij gebeurd dit bij elke club! Het kan eens voorkomen dat een club een transferperiode geen spelers verkoopt. Maar dat is een uitzondering. Tenzij je Barcelona, Madrid, München, Psg, United, Chelsea of City bent, worden altijd je beste spelers weggekocht. In Nederland van JL tot Eredivisie. Maar net zo goed in Italië en Roemenië.

Komt op mij over dat hij met terugwerkende kracht een excuus de kamer ingooit voor zijn falen destijds.

Ajax is green titelfavoriet, maar wel titelkandidaat.

Als Ajax zijn beste spelers blijft verkopen en dat is hun goed recht,moet de leiding niet komen lullen : wij willen graag overwinteren in de Cl.
Dat is zich belachelijk maken,daar is ook niks mis mee.
Maar de fans willen ook eens de oude tijden herbeleven,hun Ajax dat nog eens het grote Europese Ajax wordt gaat niet meer gebeuren.
De leiding verkoopt liever zijn goede gekweekte spelers en spekken het vermogen van Ajax aan,ook niks mis mee.
Nu zou de leiding van de fans moeten opstaan en zeggen : wij willen geen abbo meer,gaan jullie maar op de tribunne zitten.
Als we CL spelen en ons weer belachelijk maken zoals tegen RBS ,nee,mij niet meer gezien in het stadion,gaan jullie maar lekker op je geldberg zitten.
Ten Cate ge zult blijven in de wind zingen............

Niet met Ten Cate eens. Een basisspelers is vertrokken en de rest heeft zich ontwikkeld, team is gelijkwaardig aan die van vorig jaar. Je zou kunnen zeggen dat we niet beter geworden zijn.

Ten Cate heeft deels gelijk. Maar aan de andere kant, Ajax is de afgelopen jaren met een relatief matige selectie kampioen geworden. Weinig investeren, maximaal rendement. En continu de sterspelers van dat jaar verkopen. Dat houdt een keer op.

Welke spelers steken er nu nog met kop en schouders bovenuit? Niemand. Dit jaar geen kampioensschaal in Amsterdam. Daarvoor hadden ze de knip moeten trekken.

Tom de mul en veel kwaliteit?
Dat past niet bij elkaar.
Maar hij heeft wel gelijk blind hadden ze niet moeten laten gaan.
Jammer voor blind maar die zet zich er wel overheen.

Viergever voor Blind, Zimling voor Poulsen, Boer voor Vermeer. Op papier geen versterking, maar veel slechter is het denk ik ook niet. Ben benieuwd, voor de titel is PSV een hele grote kanshebber als ze dit weten vol te houden.

11 september 2014 om 19:01

Dat is net wat minder. Alleen vergeet je te melden dat spelers ook weer een jaartje verder zijn.

Toen ten Cate trainer was hadden we Glibber-Glabber van Geel als technisch directeur. Toen kwamen de raarste spelers binnen, zoals Delorge en Colin. Ja, dat is wel een aderlating als je Babel en Sneijder verliest. Maar ze hebben voor Sneijder Suarez gehaald, maar kennelijk vindt ten Cate dat geen kwaliteit.
Het lijkt erop dat hij zijn straatje schoon wil vegen omdat hij opeens naar Chelsea ging.
Overigens gebeurt het elk jaar dat er spelers weggaan. Alleen is het jammer dat ze nu zo kort blijven. Maar er komt altijd wel weer een verrassing. Daarbij denk ik dat Ajax zich in de wintertransferperiode wel zal versterken. De tijd was te kort toen Blind wegging.

11 september 2014 om 20:40

De tijd tekort? Iedereen wist al maanden dat Blind zou vertrekken. Daar had men bij Ajax ook al veel eerder op in kunnen en zelfs moeten springen. Ajax moet er gewoon voor zorgen dat elke positie dubbel bezet is met klasse spelers. Uiteindelijk moet het kapitaal toch op het veld staan.

11 september 2014 om 22:51

Van Geel heeft het helemaal niet zo slecht gedaan als Technisch Directeur. Hij was verantwoordelijk voor het aantrekken van Suarez en Huntelaar, de verkoop van deze spelers heeft de club geen windeieren gelegd. Van Geel was ook verantwoordelijk voor de verkoop van Babel, hij wist deze middelmatige speler te slijten aan Liverpool voor een bedrag van 18 miljoen €. Wat Blind betreft sla je de plank compleet mis, het was geen publiek geheim dat Van Gaal geïnteresseerd was in Blind en je doet nu net of het vertrek van Blind als een donderslag bij heldere hemel kwam. De directie van Ajax lag gewoon te slapen, Mokotjo was beschikbaar en ging voor weinig geld naar Twente De huidige directie kun je een gebrek aan slagvaardigheid op de transfermarkt verwijten. Je kunt Van Geel hier wel wegzetten als een gladde aal, maar hij was als Technisch Directeur slagvaardiger dan Overmars. Onder Overmars kwamen ook de nodige spelers binnen die eigenlijk niets bij Ajax te zoeken hebben, Cuenca, Babel, Sana, Bojan, Van der Hoorn en Duarte werden aangetrokken door de heer Overmars, in dit rijtje staat geen enkele speler die van meerwaarde is geweest.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren