Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Spurs-eigenaar zet club te koop voor 1,25 miljard euro'

Laatste update:

Tottenham Hotspur-eigenaar Joe Lewis wil de club te koop zetten. Volgens de Daily Mirror is de 77-jarige zakenman op zoek naar een bieder die bereid is zo'n 1,25 miljard euro te betalen. Vooralsnog is dat, vooral omdat de Londenaren op regelmatige basis de Champions League moeten missen, een lastig karwei. Ook de komst van een nieuw stadion helpt niet mee.

/

De kosten van het nieuwe onderkomen worden geraamd op ruim een half miljard euro, al zou een nieuwe eigenaar wel flink kunnen verdienen aan de opbrengt uit de 56.000 zitplaatsen, naamrechten van tv-inkomsten. Miljardair Lewis kocht in 2001 voor zo'n dertig miljoen euro een aandelenpakket waarmee hij de zeggenschap kreeg binnen de club. The Spurs ontkennen overigens dat de club te koop zou zijn gezet, maar bronnen van de Daily Mirror beweren dus anders.

De club ziet de achterstand op de Engelse top steeds groter worden en wil zo snel mogelijk een slag slaan om de concurrentiepositie te verbeteren. Waar rivalen als Manchester City en Chelsea dankzij de steun van een schatrijke eigenaar op jaarlijkse basis diverse topspelers kunnen aantrekken, is Tottenham Hotspur qua transferbudget grotendeels afhankelijk van de verkoop. Een nieuwe eigenaar moet daar verandering in gaan brengen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niemand gaat dat op tafel leggen voor een subtopper in Engeland, lijkt me.

11 september 2014 om 08:56

Nee dat absoluut niet. Bedrag mag wel
Stukken lager liggen rond de 80 miljoen heb je misschien wel een kans. Al ben ik persoonlijk van mening dat de FIFA dit moet verbannen eigenaren bij een club vind het competitievervalsing. Een club moet zelf geld verdienen door op sportief en financieel gebied goed te presteren en een goed beleid te voeren zoals Ajax en Feyenoord bijvoorbeeld doen. Geef het voetbal terug aan de mensen

11 september 2014 om 09:04

Dat is natuurlijk onzin. Er zijn talloze eigenaren van voetbalclubs die er afgezien van de aankoop nauwelijks een cent extern geld inpompen.

11 september 2014 om 09:09

Met de aankopen stelen ze er dus geld in wat de club normaal niet zou hebben. Dus is juist het perfecte voorbeeld van competitievervalsing. Zou city kampioen zijn geworden zonder deze eigenaar denk het niet. Zou Chelsea de cl hebben gewonnen zonder abramovic denk het niet. Zou psg een topclub zijn zonder deze eigenaar denk het niet.

11 september 2014 om 09:14

Dat moeten ze toch ook, dat is toch het hele doel van FFP dat clubs niet meer mogen uitgeven dan ze binnen krijgen. Het is echter onmogelijk om aan te sluiten bij de top, zonder daar eerst voor te moeten investeren. Je kan onmogelijk concurreren met clubs als United en Arsenal, die al sinds jaar en dag bovenin staan en dus gewoon vele malen hogere inkomsten hebben en dus ook veel meer kunnen uitgeven. Naar mijn idee mogen er best investeringen gedaan worden bij een club door een eigenaar of externe partij, je wordt hier namelijk ook op afgerekend. En hoe groter de top, hoe leuker het wordt.

United heeft met Adidas een sponsor die 88 miljoen euro per jaar gaat betalen, dat is meer dan de totale omzet van andere clubs. Dus het weigeren van externe partijen moet je ook niet willen.

Edit. je hebt liever dus dat United, Arsenal en Liverpool het eeuwig uitvechten in Engeland? Dat de franse competitie in net zo'n verval blijft zitten als de Eredivisie.

11 september 2014 om 09:19

Hoe staat Arsenal sinds jaar en dag bovenaan? In 2006 stonden we in de CL finale, in 2004 werden we kampioen. Toen niks. Arsenal heeft het juist op eigen kracht moeten doen, heeft een stapje achteruit gedaan door een nieuw stadion te bouwen en nu met de vrijgekomen geldbedragen kunnen we weer meedoen met de top.

Naar mijn idee mogen clubs wel eens beter beleid gaan voeren in plaats van rijke eigenaren zoeken.

11 september 2014 om 09:30

@ gwp00,

Dat geld gaat naar de verkopende partij, in dit geval naar Joe Lewis.

Als jij een auto koopt betaal je het geld toch ook aan de dealer. Het geld beland niet in het handschoenenkastje zodat je het dan nog eens aan de auto kan besteden voor leuke velgen.

City, Chelsea en PSG zijn de grote voorbeelden waarbij er na de aankoop nog gigantische bedragen in de club zijn gestoken door de nieuwe eigenaren.

Zoals ik ook zei zijn er talloze die er nagenoeg geen geld in pompen.

11 september 2014 om 09:34

Jij bent vergeten dat Ajax naar de beurs is gegaan?

11 september 2014 om 10:12

gwp00 +1 ;-)

Is eenvoudig te bereiken door te synchroniseren met Duitse regelgeving. Daar krijgen de rijken op zoek naar een speeltje geen kans.

Het voetbal terug naar de mensen is ook goed te doen: laat de verrotte topclubs en hun steenrijke eigenaren verrekken met hun geld en maak je los van de corrupte bonden die zelf ook binnenlopen en het systeem faciliteren. Organiseer je met de duizenden normale clubs in een nieuw op te richten bond, waar transparantie, democratie en gelijke kansen beleidsmatig voorop staan. Beperk de invloed van sponsoren statutair en je komt al een heel eind.

11 september 2014 om 10:19

80 miljoen? Ach, dat is alleen maar 1.170 miljoen minder dan de vraagprijs van 1,25 miljard.

Dat gaat vast lukken.

11 september 2014 om 10:22

vanaf 1987 zijn ze 3 keer buiten de top 4 gevallen, volgens mij mag je dan gewoon spreken dat Arsenal al sinds jaar en dag bovenin staat. Ik zeg trouwens niet bovenaan, ik zeg bovenin. is nog een verschil. Maar kijk het verschil in inkomsten voor een club op basis van tv-gelden en inkomsten uit europees voetbal.

En een beter beleid voeren zeg je, maar denk je dat als Arsenal rond plekje 10 had gestaan altijd dat er geld voor een nieuw stadion was geweest, of dat het stadion vol zat met die (in mijn optiek) erg hoge prijzen? Het is onmogelijk om in de buurt te komen van topclubs op basis van gezond beleid, alleen als je al kijkt naar het verschil in inkomsten van de clubs.

Dat Arsenal goed beleid heeft gevoerd met de situatie waar zij in zaten, dat ontken ik ook absoluut niet. Maar je moet wel in die situatie zitten om dat beleid te kunnen voeren. Manchester United krijgt alleen van de shirtsponsor 88 miljoen per seizoen. Er zijn in de wereld maar ongeveer 50 clubs met een totale omzet die groter is dan 88 miljoen.
Het is een onmogelijke opgave. Verdeel het eerlijk, of accepteer de hulp van buitenaf. Het is voetbal, dat begrijp ik. Maar het blijven gewoon bedrijven, waar financiering dus mogelijk moet zijn.

11 september 2014 om 10:27

@ Church89

Hoe is dat competitie vervalsing ? Alle clubs kunnen toch naar de beurs gaan, wat niet het geval is met krijgen van een "sugar daddy".

11 september 2014 om 10:34

gwp00;

Neen, dat gaat niet lukken.

Als u morgen 1,25 miljard euro op tafel legt om de Spurs over te nemen, dan gaat dat geld naar Joe Lewis.

Voor dat bedrag neemt u de club over, incluis de gelden op de diverse rekeningen.

U kan niet zomaar wat extra kapitaal toevoegen om de club groter te maken. Anders komt u in conflict met de ffp. Het kapitaal moet immers uit het voetbal komen.

Natuurlijk zijn er allerlei mogelijkheden om dit te omzeilen, maar dat zou Joe Lewis ook kunnen doen:

* Via een eigen of bevriend bedrijf de club overdreven rijkelijk laten sponsoren.

* Een kleine club buiten Europa, waar de ffp niet telt, overnemen en deze dan gebruiken als financial feeder. Hetzij door waardeloze speler van de Spurs voor overdreven veel geld over te kopen, maar u zou ook een sale-and-leaseback constructie kunnen opzetten.

* Het gewone 'foefelen' met de toeschouwersaantallen

En er zijn vast nog wel betere manieren ook.

11 september 2014 om 11:03

Rond de 80 miljoen??
Grapjas.
[voorbeeld]voor een club als Ajax heb je al meer nodig, 60 miljoen aan aandelen moet je opkopen, En Ajax heeft bijvoorbeeld geen eigenaar.
Dus moet je met een goed bod komen.

Tottenham, heeft betere spelers, speelt in de grootste en bekenste competitie ter wereld, er gaat veel meer geld in om.
Denk dat je gewoon 2 a 250 miljoen moet neertellen.

Het is weliswaar een subtopper, maar wel een die dicht bij de top 4 komt.
Dus een nieuwe eigenaar hoeft er niet nog eens 600 miljoen pond tegenaan te gooien aan spelers zoals bij een club als Qpr.

11 september 2014 om 11:05

Ach laat hem lekker, naar de beurs gaan is normaal en alles behalve competitie vervalsing.

Je deelt een stukkie van je club voor geld, die kan je altijd weer terugnemen tegen een betaling.

11 september 2014 om 11:13

Duitsland: Red Bull Leipzig. Vorig seizoen gepromoveerd na het 2e niveau, en alweer erg goed van start gegaan.

11 september 2014 om 16:54

De man denkt dat 100 miljoen een miljard is

11 september 2014 om 20:03

Hahahaha jaa zo dag ik ook....klein verschilletje he

11 september 2014 om 09:40

Het bedrag is wat aan de hoge kant maar ik zie everton en newcastle als subtoppets
Tottenham heeft veel meer elegantie en uitstraling om.het een subtopper te noemen

11 september 2014 om 10:09

Voor 1.25 miljard zal het niet te koop staan, dat is gewoon een niet af te slaan bod voor de eigenaar. Geen bord in de tuin dus, maar alles is te koop in de voetbalwereld.

Waar is de link naar de marktplaats advertentie?

11 september 2014 om 08:57

Marktplaats heeft het vast verwijderd. Ze willen geen spam op hun site.

11 september 2014 om 09:41

Zegt iemand van een opgekochte club

11 september 2014 om 10:36

Dat terwiijl PSv jarenlang gesteund werd/wordt door de gemeente Eindhoven.
PSV heeft geen bestaansrecht.

11 september 2014 om 11:47

Iedere club in de eredivisie heeft steun (gehad) van de gemeente, andersom profiteert de gemeente ook net zo goed mee. Dus niemand heeft bestaansrecht meer volgens jou..

moet je na gaan dat Liverpool voor nog niet eens de helft is "verkocht", en dat Liverpool 5x zo grote club is als Tottenham.. sorry hoor maar ze mogen blij zijn als je 300 miljoen vangen voor die club.

leuke club maar het is geen topclub, heeft zelden wat betekend in het engelse of internationale voetbal.

11 september 2014 om 09:22

Verschil is wel dat Liverpool failliet was gegaan, konden dus nooit zoveel vragen. Nu weet ik niet hoe het bij Spurs met schulden enzo is, maar die kwamen er bij Pool ook nog dik bij.

11 september 2014 om 09:51

@m1elelfc

Football League Champions: 1950/1951, 1960/1961

The FA Cup Winners: 1900/1901, 1920/1921, 1960/1961, 1961/1962, 1966/1967, 1980/1981, 1981/1982, 1990/1991

Football League Cup Winners: 1970/1971, 1972/1973, 1998/1999, 2007/2008

European Cup-Winners Cup Winners: 1962/1963

Uefa Cup Winners: 1971/1972, 1983/1984

FA Charity Shield Winners: 1920/1921, 1951/1952, 1961/1962, 1962/1963, 1967/1968 (joint), 1981/1982 (joint), 1991/1992 (joint)

Verder is de North London derby (waar Spurs toch echt deel van uitmaakt, je zou het soms niet geloven) één van de belangrijkste van Engeland en de belangrijkste van Londen.

Tottenham is zelden gedegradeerd en staat 7e op de all time Premier League tabel.

Niet betekend voor het Engelse voetbal? Ik denk dat je iets gemist hebt de afgelopen eeuw...
Verder beweer ik niet dat Tottenham een topclub is of dat ze meer dan een miljard waard zijn. Trouwens denk ik dat weinigen dat kunnen beoordelen.

11 september 2014 om 10:07

Vind het nogal meevallen.. maar goed Tottenham is nog altijd een subtop club en staat in de schaduw van Arsenal, United, City, Chelsea en Liverpool.

11 september 2014 om 10:26

' vind het nogal meevallen ' Een enorm grote club in Engeland, EN in Europa. Een rijke historie en is alleen al meer waard dan welke Nederlandse club dan ook.

Als je in de 'schaduw' van arsenal, united, city chelsea en liverpool draait, dan betekent dit nog niet dat je ineens een heel stuk minder waard bent. Kijk naar inkomsten, kijk naar de prijzen die Tottenham hanteert. Een van de duurste clubs in Engeland (en londen) en het zit elke thuispot vol.

Je onderschat dit enorm.

11 september 2014 om 15:56

Nee, maar United kostte zo'n 700 miljoen, dan gaat Spurs geen 1.25 miljard kosten.

Volgens Forbes de waarde van de clubs in Engeland, berekend in mei 2014:

3. United 2.8 miljard
5. Arsenal 1.33 miljard
6. Chelsea 868 miljoen,
7. City 863 miljoen
10. Liverpool 691 miljoen
13. Spurs 514 miljoen.

De nummers voor de naam is de ranking in de top 20.

Voor de mensen die het willen weten: 1. Real Madrid, 2 Barcelona, 4 Bayern, 8 Milan, 9 Juventus, 11 Dortmund, 12 Schalke, 14 Inter, 15 Psg, 16 Galatasaray, 17 Athletico, 18 Hsv, 19 Roma en 20 Napoli.

11 september 2014 om 14:20

Hoe oud ben jij, 12?

Komop VZ dit is de daily mirror - een roddel en niets meer, dit verdient zijn eigen artikel niet. Dit bericht staat we enkel omdat er een nieuwe tegenslag is mbt tot het nieuwe stadion.

Allemaal een tientje lappen?

Alweer een koopclubje bij? De echte charme van het Engels voetbal is helemaal weg. Natuurlijk mooi voor spelers, maar een vervalste competitie dit

11 september 2014 om 09:49

Mwuah gek genoeg word het engelse voetbal alleen maar minder. Ondanks allle investeringen. Vooral de nationale ploeg word getroffen door alle aankopen.

11 september 2014 om 10:22

Want Inter doet het alleen met zelf opgeleide spelers?
Die term koopclub wordt de laatste tijd te pas en te onpas rondgestrooid.

Ik denk dat de meeste mensen zelf niet eens beseffen hoeveel mutaties hun eigen favoriete club wel niet heeft per seizoen. Inter dus ook net zo goed. Inter heeft financieel minder mogelijkheden dan sommige grotere clubs, maar maakt het feit dat je minder kan besteden geen koopclub?

Ben je geen koopclub als je 10 x 5 miljoen uitgeeft, maar wel als je 2x 50 uitgeeft?
Ben je geen koopclub als je een speler hebt verkocht voor 80 miljoen, maar voor 70 van die 80 miljoen 5 nieuwe spelers hebt gehaald?

11 september 2014 om 12:08

Als jij de term "koopclub" niet begrijpt dan zal ik je enkele voorbeelden geven.

Psg,manchester City, Chelsea,... Allemaal overgenomen door een rijke stinkerd die meestal geen enkele kennis heeft van het voetbal, en een ploeg bijeenkoopt. Dus neen niet zoals andere ploegen die normale bedragen betalen voor spelers

11 september 2014 om 12:20

Wauw, welgeteld 3 hele voorbeelden. Dat is dus precies hetgeen ik bedoel. Men roept te pas en te onpas 'koopclub' terwijl er gewoon grote verschillen in oorsprong van het uitgegeven geld of het gevoerde beleid per club zit.

Er zijn talloze clubs in handen van een particuliere eigenaar die helemaal geen buitensporig beleid gevoerd wordt. Daarvoor is de FFP ook in het leven geroepen.

Als Spurs verkocht wordt wil dat allerminst zeggen dat ze ineens 100+ miljoen uit gaan geven aan extern ingepompt geld.

Hun hebben echt aankopen van niets. bale weg. Daarvoor Modric. Vervangers... De blonde Deen.. Geweldige speler ben zelf Ajacied maar. Nu nog lang niet goed genoeg om een heel elftal op sleeptouw te dragen. Halen ze soldado. Ik herhaal soldado. Die zit alleen maar bank. Bank. Bank. Is 3x niets. Bale daar hebben ze aan verdiend. Ze hadden voor Falcao moeten gaan. Reus. Of Cavani bijv. Dit word niets met Spurs. En toch blijven we elke wedstrijd horen. Oh when the Spurs... Go Marching in....

11 september 2014 om 10:09

Het is de mooiste club ter wereld wat er ook zal gebeuren Thfc1882 Coys Audere Est Facere.
We're gonna win the league!
♫ O h w h e n t h e s p u r s ♫

11 september 2014 om 15:59

En toen zette je de playstation uit?

Maar serieus, dit gaat hij nooit voor Spurs krijgen, 500 tot 650 miljoen, meer echt niet.

Wordt al lastig genoeg als hij 1 miljard van de prijs afhaalt. Deze man is de waarde van geld een beetje uit het oog verloren

11 september 2014 om 10:23

Wellicht een beetje ingegeven door het gigantische bedrag dat de verkoop van de LA Clippers heeft opgebracht?

Ik zou niet weten hoe hij anders aan een dergelijk bedrag komt. Een beetje ruimte inbouwen voor de onderhandeling is natuurlijk best slim, maar dit is wel erg overdreven.

11 september 2014 om 16:00

Nee, volgens Forbes heeft het een waarde van 512 miljoen, dus een half miljard is zeker wel haalbaar.

11 september 2014 om 16:53

Aangezien het nieuwe stadion dus ook een half miljard waard is kom je dus al snel op een miljard uit.

11 september 2014 om 19:18

Hahahahaha, zo werkt het niet vrolijke vriend. Want de waarde van het oude stadion gaat eraf he, vergeet dat niet. Het is echt niet zo dat Spurs dan in een keer twee keer zoveel waard is. En op dit moment is de financiering voor het stadion nog niet eens rond.

De Uefa zal straks 10 plekken toe moeten kennen aan de PL om al die CL-ambities waar te kunnen maken in Engeland.... Met een beetje pech hebben 20 clubs straks een steenrijke eigenaar die miljoenen wil investeren om CL te halen.

Heel normaal bedrag voor het grootste voetbal bolwerk ter wereld. Maar ik blijf liever leuk aanvallend voetballen in de middenmoot als om Tottenhamabier of Tottenhamski door het leven te gaan. Ik weet ik ben een romanticus en hou dit niet tegen

11 september 2014 om 10:08

Alsof City geen mooi voetbal speelt? Vind ze soms zeer goed combineren.. Liverpool is ook gekocht door een Amerikaan net zoals United en Arsenal gekocht zijn door rijke eigenaren

Willen ze het contant of gepind? Dan kijk ik wel ff wat ik nog in mn portemonnee heb zitten

Voor dat bedrag kijken de rijke investeerders wel even verder hoor en nee Tottenham behoort dan niet tot de opties. Mocht dit bericht kloppen dan is deze man niet helemaal wijs.

11 september 2014 om 10:41

Past bij de premier league, een transfer geweld van jewelste.

6 van de 20 rijkste teams komen uit Engeland.

11 september 2014 om 12:24

ja omdat de eigenaars meestal aziaten zijn, merendeels indiérs zoals
tony fernandes,lakshmi mittal, venkys london.

11 september 2014 om 16:01

Arsenal, United en Liverpool zijn zo rijk omdat de eigenaar er veel mee doet? Heb je nog meer grappen?

Ik vind het wel erg veel geld voor een club als de Spurs!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren