Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Douglas hoopt op Oranje: 'Liefde Nederlandse volk terugbetalen'

Laatste update:

Alhoewel hij al bijna twee jaar niet meer tot de selectie behoort, blijft Douglas hopen op zijn debuut in het Nederlands elftal. De verdediger van Dynamo Moskou liet zich als speler van FC Twente naturaliseren, maar raakte sinds zijn transfer naar Rusland uit beeld. "Ik heb nog steeds de wens om voor Oranje uit te komen", zegt hij in gesprek met het Braziliaanse Futnet.

/

De 26-jarige mandekker was in zijn beginjaren in Enschede een van de grote revelaties van de Eredivisie en leek bestemd voor de absolute top. Hij viel echter terug, maar herpakte zich en verdiende in de zomer van 2012 alsnog een mooie transfer. Sinds hij in Rusland speelt, is hij echter van de radar van de Nederlandse bondscoaches verdwenen. Erg jammer, vindt de geboren Braziliaan. "Ik zou graag alle liefde die ik van de Nederlandse bevolking kreeg tijdens mijn periode bij FC Twente terug willen betalen", zegt hij.

Het is daarom zaak goed te presteren bij Dynamo. Mogelijk maakt Guus Hiddink dan wel gebruik van zijn diensten. "Als ik het goed doe, kom ik vanzelf in beeld voor een kans bij de selectie", aldus Douglas. "Stefan de Vrij, Bruno Martins Indi en Ron Vlaar staan nog boven mij in de hiërarchie, net als op het WK. Ze speelden daar goed, maar ik blijf hard werken en droom nog altijd van een kans."

Guus Hiddink moet Douglas een keer uitproberen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Beter dan martins indi kan ie wel,geef hem gewoon een kans Hiddink!

7 september 2014 om 16:52

Hiddink heeft me verteld dat hij het liever niet doet dus laat em met rust

7 september 2014 om 17:01

Beter dan martins indi? Lol.. doet het bij porto goed en op het wk ook goed gedaan. Beetje voorbarig dat hiddink een tactische fout maakt tegen italie en dan een verdediger de schuld geven

7 september 2014 om 17:45

Indi verdedigt nog veel te veel met zijn handjes. Als ie dat niet afleert zal het niet zijn laatste pingel tegen zijn

7 september 2014 om 18:02

Iedere verdediger krijgt weleens een pingel tegen.. kom op.

7 september 2014 om 18:10

denk aan Sergio ramos of pepe, toch wel wereldtop qua verdedigers die regelmatig penalty's tegen krijgen. daarbij is indi nog jong en tijd zat om te leren.

7 september 2014 om 18:14

Nee, maar volgens de azijnpissers hier kunnen talenten van een andere club er nooit wat van. Hebben ze wel het wk gekeken? Dat vraag ik mezelf af, alle grote verdedigers zijn door de mand gevallen.

7 september 2014 om 18:18

ben het met je eens man. Van helden naar schlemielen in 1 wedstrijd.

7 september 2014 om 18:28

Papin9,

Heb je de wedstrijden van Nederland wel bekeken? Martins Indi was structureel de slechtste aan Nederlandse kant hoor. Haalde hoogstens een zesje.

Vlaar en De Vrij waren vooral goed, al moet je hun prestaties ook met een korreltje zout nemen aangezien het voor verdedigers wel makkelijker is als je met z'n vijven bent. Wat Vlaar tegen Messi liet zien was wel van grote klasse natuurlijk.

7 september 2014 om 18:37

Douglas doet het geweldig in Rusland. Die competitie stelt meer voor dan men hier doet overkomen. Als je regelmatig een wedstrijdje Rusland meepakt, dan weet je dat Douglas 2 klasse beter is dan Martins Indi.

7 september 2014 om 18:39

Dat kwam omdat Oranje, Van Gaal, met 5 verdedigers speelde. Daarmee werd de zwakte van Martins Indi gecamoufleerd. Indi was van de 3 centrale verdedigers achterin verreweg de zwakste. Vond hem slordig ogen, leed vaak slordig balverlies. Door het bijna perfecte optreden van Vlaar en ook zeker de Vrij werd dit Nederland niet fataal.

7 september 2014 om 18:43

Martins Indi is niet zo goed als het lijkt. Omdat we op het WK goed gepresteerd hebben lijkt Indi ook goed. Maar het is nooit een top verdediger geweest, vorig jaar bij Feyenoord was hij dramatisch en ook in het Nederlands Elftal vond ik hem een van de zwakste schakels. Vlaar en de Vrij hebben veel voor hem kunnen verbloemen maar Indi moest zo ongelofelijk veel om een top verdediger te worden. Hopelijk kunnen ze het hem bij Porto gaan leren.

7 september 2014 om 21:27

En niemand heeft 't over voetbal gek genoeg. Indy is een redelijke verdediger, maar hij vertraagd altijd het spel door gebrek aan inzicht en balbehandeling. Om over z'n inspeel pass nog maar te zwijgen. Nu is dat typisch Nederlands om te zeggen, maar er staan dan ook geen top verdedigende kwaliteiten tegenover. Fysiek is het wel in orde, dat gezuig van 'm weet hij goed te benutten (op 't WK althans), maar hij heeft echt het spelinzicht van een ezel. Kortom, vult 't redelijk in, maar is niet bepaald onvervangbaar.

Douglas was ooit goed, maar ik zie 'm nooit meer en was de laatste jaren hier in NL ook niet zo best bezig. "gunnen" slaat sowieso nergens op, je moet 't "verdienen". Dat zal Guus beter weten dat de meeste hier vermoed ik zo.

7 september 2014 om 21:54

10x beter dab indi grappenmaker. Veruit onze beste verdediger. Sterk, snel en medogenloos. In vergelijking met hem is indi een prutser. Tijd dat hij nu geselecteerd wordt.

7 september 2014 om 18:42

Vlaar, Virgil van Dijk en Douglas! Wat een beesten verdediging eigenlijk

We hebben genoeg verdedigers met van Dijk die ook dicht tegen de selectie aan zit. Lekker in Rusland laten zitten.

7 september 2014 om 16:53

Hij is beter dan al die nepverdedigers

7 september 2014 om 16:56

Hij is redelijke verdediger en fysiek zou hij wat toe kunnen voegen. Maar ik zie liever in Nederland geboren/opgegroeide spelers.

7 september 2014 om 17:02

Beter dan die nep verdedigers? Die hebben het beter gedaan dan david luiz, thiago silva, ramos en noem ze maar op. Hiddink gebrukt ze verkeerd.. italie speelts ook 532 en kijk eens

7 september 2014 om 17:19

Met 532 ga je niets opschieten tegen de zwakke ploegen die met 1 spits spelen.

Daarnaast speelt Italie meestal geen 532.
Op papier spelen ze het vaak maar in praktijk zelden.

7 september 2014 om 17:24

Pure discriminatie? Je snapt volgens mij mijn punt niet. Douglas wordt straks rus en gaat dan daarvoor spelen. Is ook een gevoel van trots dat je moet hebben als trainer zijnde en ik snap best dat nederlanders zich er druk om kunnen maken. Zien liever indi (eigen jeugd) dan een gehaalde speler, en waar ligt dan het einde?

7 september 2014 om 17:27

Deadsr. Kijk als italie geen bal heeft hoe ze staan, probeer maar de bal achter de defensie te leggen.. alleen de backs spelen in balbezit gewoon als vleugelspelers.

7 september 2014 om 17:27

Hoezo zou Douglas in godsnaam Rus worden?

7 september 2014 om 17:31

Niet goed genoeg voor brazillie dan kies ik maar voor nederland. Lekker trots heeft die jongen. Zo werkt het niet.

7 september 2014 om 17:39

Zo zit het helemaal niet. Hij kiest voor Nederland omdat hij er 5 jaar gewoond en gewerkt heeft en een Nederlandse vrouw heeft. Wie ben jij om dan over hem te oordelen en te zeggen dat dat niet kan. Ga alsjeblieft een eind wieberen met je trots. Pure discriminatie, niet meer niet minder.

7 september 2014 om 17:58

Precies hij heeft zijn Nederlanderschap verdient, dus hoor je hem te behandelen als Nederlander, Douglas nadat half NL hem in Oranje in schreeuwde verdient gewoon minimaal een kans..

En haha in 5-3-2 zei ik al op het WK is het makkelijker verdedigen, dus ja makkelijk maar geef mij maar Luiz hoor..

7 september 2014 om 18:03

Pure discriminatie? Lol.. ga je lekker..

7 september 2014 om 18:15

Dat kan ik beter aan jou vragen...

7 september 2014 om 22:01

Douglas is op uitdrukkelijk verzoek van Knvb en van Marwijk Nederlander geworden. Van Marwijk wilde hem dolgraag mee naar het EK. Dat pipo van gaal hem geen kans gaf had een persoonlijke reden. Helaas. Hopelijk nu geen antivoetbal meer met 6 verdedigers..

8 september 2014 om 07:02

@e.b.: pure onzin. Douglas heeft uit zichzelf de Nederlandse nationaliteit aangevraagd omdat hij dezelfde Nationaliteit wou hebben als zijn dochtertje. Toen de bondscoach (van Marwijk) dat hoorde zag hij kansen. Overigens heeft Douglas geen versnelde procedure gevolgd. Dat zijn de feiten.

Ik stel nog liever barry opdam op, dan deze speler. Is helemaal geen nederlander, kan niet eens nederlands praten!

7 september 2014 om 16:54

1. Douglas is een Nederlander
2. Douglas praat Nederlands

Zie het verschil niet met bijvoorbeeld BMI of Seedorf.

7 september 2014 om 17:03

Je ziet het verschil niet met BMI of Seedorf? Denk alsjeblieft even na voordat je wat zegt. BMI en Seedorf zijn in Nederland opgegroeid en spreken vloeiend Nederlands. Douglas daarentegen..

7 september 2014 om 17:07

Zie je het verschil niet? Meen je dit? Hij is naar nederland gekomen om te sporten op late leeftijd heeft niks met nederland behalve een vrouw en 5 jaar hier gesport. Bmi woont hier vanaf zijn 2de jaar is hier opgegroeid naar school gegaan.

7 september 2014 om 17:07

En De Guzman dan? Volgens mij is dat een geboren Canadees.

7 september 2014 om 17:12

De guzman was 11 toen hij naar nederland kwam. Ook erg dubieus.. maar is hier gevormd

7 september 2014 om 17:16

Zie het verschil niet met Seedorf?

Wow...sommige mensen weten je toch altij weer te verbazen

7 september 2014 om 17:20

@koni020

De Guzman is geboren in Canada. Zijn vader is Filipijns, zijn moeder is Jamaicaans. Is op zijn 12e vanuit Canada naar Nederland gegaan.

7 september 2014 om 17:48

@papin9 & @threelions

Douglas is geboren in Brazilie en beschikt maar over 1 nationaliteit en dat is de Nederlandse. Hij heeft afstand gedaan/ moeten doen van zijn Braziliaanse.

Seedorf is geboren in Suriname en naar Nederland gekomen.

BMI is geboren in Portugal en naar Nederland gekomen.

Kan iemand dan het verschil duidelijk maken?

@papin9
Leuk jou eigen verzonnen definitie van waar de grens is waar besloten word of je een echte Nederlander of een neppe Nederland bent. Dit is echter feitelijk onjuist.

7 september 2014 om 18:06

Grolsch veste, meen je dit nou werkelijk? Indi en seedorf kwamen met ouders op zeer jonge leeftijd naar nederland onder hele andere omstandigheden. Die zijn hier vanaf kleins af aan opgegroeid en sport.kwam later pas kijken. Douglas is alleen voor de sport naar nederland gekomen. Voor de money

7 september 2014 om 20:18

Als je dat verschil niet ziet dan mankeer je wat. En dat hij bij jou club heeft gespeeld speelt en grote rol in jou reactie.
Gaat natuurlijk nergens over wat je nu zegt.

7 september 2014 om 22:07

Douglas spreekt normaal Nederlands. In ieder geval beter dan indi wiens intelligentie niet verder reikt dan zijn verplicht afgemaakte basisschool.

Maar ja als je een vooroordeel tegen een speler hebt ben jij natuurlijk niet objectief.

7 september 2014 om 17:03

Ik denk dat Douglas de interpunctie beter beheerst dan jij.

7 september 2014 om 17:24

Hij is wel een Nederlander. Iemand die 5 jaar in Nederland woont en werkt, een Nederlandse vrouw heeft, hard zijn best doet om de Nederlandse taal machtig te worden (wat heel moeilijk is als je bent opgegroeid met een andere taal) moet toch gewoon een Nederlands paspoort kunnen krijgen. Als hij een van de beste verdedigers ter wereld was juichtte je het waarschijnlijk toe. In het dagelijks leven gebeurt het ook en dan maakt niemand zich er druk om maar als het om een voetballer gaat is het ineens een issue. Natuurlijk is het bij een voetballer een ander verhaal maar het zou niet uit moeten maken. Velen maken zich wat betreft de naturalisatie van Douglas schuldig aan pure discriminatie, jammer.

7 september 2014 om 17:28

Discriminatie.. hahahaha hij is t slecht voor brazillie en dus kiest hij voor nederland.. zo werkt het niet.. en ac milan hoe durf je met die naam over discriminatie te praten.

7 september 2014 om 17:35

Waar heb jij het nou in godsnaam over? Waarom begin je over iets anders? Het gaat hier over Douglas clown.

7 september 2014 om 17:42

Kerel ben je high ofzo?

7 september 2014 om 17:45

Ben je dronken?

7 september 2014 om 17:48

Is ook zo.. Nederlanders mogen geen oordeel hebben over discriminatie....

7 september 2014 om 18:07

Italianen wel.. .. ik ben idd een nederlander, hier geboren. Marokkaanse nederlander.

7 september 2014 om 19:05

Marokkaanse Nederlander, in joun verhaal hadden je ouders of voorouders dus nooit Nederlander mogen worden? Of ligt dat compleet anders.

7 september 2014 om 19:16

Natuurlijk is het in hun ogen dan weer compleet anders.

7 september 2014 om 19:35

Ik ben zelf Welsh, heb in totaal 8 jaar in Nederland gewoond, maar echt, Nederlands is zo'n gigantisch lastige taal. Er zit echt totaal geen logica in. En ja, ik kan me nu redelijk goed uitdrukken in het Nederlands, maar er zitten genoeg fouten in mijn taal, en Nederlands met een Welsh accent klinkt ook gewoon vreemd.

Douglas is net zo Nederlands als de meeste mensen hier. Hij spreekt Nederlands, heeft een Nederlandse vrouw en zijn kind is Nederlands opgevoed. Verder heeft hij een Nederlands paspoort verdiend. Ik vind gewoon dat hij opgeroepen mag worden.

7 september 2014 om 19:39

Dat probeer ik hier iedereen steeds uit te leggen maar het gaat er gewoon niet in. Zelfs iemand begon erover dat een bondscoach genaturaliseerde spelers niet op moet roepen vanwege trots. Dus alleen geboren en getogen Nederlanders. I rest my case....

Als je Van Dijk een kans geeft, zou je Douglas ook moeten uitproberen.

7 september 2014 om 17:23

Van Dijk is alleen opgeroepen. Hij heeft nog geen kans gehad.

8 september 2014 om 01:22

Douglas was ook 1x opgeroepen en ook geen kans gehad.
Dus zeg ik geef beide eens een kans en misschien wel samen in het hart van de defensie.

Heb hem een paar keer zien spelen bij Dynamo, maakte op mij wel een goede indruk. Daarnaast zien de verhalen van volgers van het Russische voetbal ook wel positief. Zie niet in waarom hij geen kans zou kunnen krijgen. Ik denk dat hij het tegen PSV in de EL moeten laten zien. Als hij goed speelt, kan er een hypeje ontstaan waardoor Hiddink niet meer om hem heen kan.

7 september 2014 om 18:54

Douglas verdient inderdaad een kans bij het Nederlands elftal. Ik denk ook dat hij er alles voor over zou hebben om voor Oranje uit te kunnen komen.

Off: Hebben jullie gehoord over de interesse van Ajax voor die jeugdspeler, de Jager, uit regio Waalwijk? Schijnt een toptalent te zijn waar zelfs het Turkse Besiktas interesse in zou hebben.

7 september 2014 om 19:18

Nee, nooit van gehoord. Ik zie zo'n speler eigenlijk niet snel naar Besiktas gaan. Hij kan beter voor zijn kansen gaan bij RKC, als het zo'n groot talent is. Maar nogmaals, nooit van gehoord.

7 september 2014 om 19:24

Nouja, hoorde wel dat hij fan is van Ajax, dus ik denk dat hij liever een contract tekent bij Ajax. Van wat ik van hem heb gezien is het een steenharde verdediger à la Pepe, maar hij is voetballend net zo goed als een Ramos of Thiago Silva. De toekomst van Nederland.

7 september 2014 om 19:31

Als het zo'n groot talent was dat hij de toekomst van Nederland is, zou hij denk ik wel wat bekender zijn. Heb je het uit een vage Turkse krant opgepikt ofzo?
Laten we ons eerst maar focussen op het heden ipv de toekomst, aangezien dit topic over het heden gaat. Die is met de huidige defensie somber genoeg.

7 september 2014 om 20:30

Helemaal gelijk, de aanvallende talentjes die Nederland heeft staan zo 180° ten opzichte van de verdedigende talentjes.

Vind het onbegrijpelijk dat Douglas er nooit bij zit. Speelt regelmatig bij Dinamo terwijl daar niet de minste verdedigers rondlopen (ik noem oa. een Samba en Granat). Zet hem gewoon als linke centrale verdediger. Daar speelde hij ook in zijn tijd bij Twente.

Krul
Janmaat
Vlaar
Douglas
Blind/Aanhol
N. De Jong
Sneijder
Strootman
Robben
Huntelaar
Depay
7 september 2014 om 17:01

Vind het ook vreemd dat ie nooit opgeroepen wordt. Helemaal met Hiddink, die de Russische competitie wel zou moeten kennen. Beter dan Indi en de Vrij is ie wel. Ben alleen bang dat een verdediging met Vlaar en Douglas in de as wel heeeeel weinig voetballend vermogen heeft. Al is het niet lekker als spits zijnde om te zien tegen wie je 90 min lang moet voetballen haha. Imposanter dan dat je de Vrij daar ziet staan.

7 september 2014 om 17:06

Geef het de tijd. Hiddink wil nu eerst de jongens die op het WK schitterden een kans geven. Zolang Douglas constant blijft presteren zoals hij dat nu doet, kan hij echt niet om hem heen.

7 september 2014 om 17:11

Hij gaat hem nooit oproepen. Niet hier opgegroeid, puur voor de sport gekomen en in een 532 systeem heb je al beter en meer talentvolle spelers

7 september 2014 om 17:13

Dat zou ik erg onverstandig vinden, want ik vind Douglas zeker niet minder dan de verdedigers die goed speelden op het WK. Daarnaast gaf Hiddink te kennen dat hij 4-3-3 wilde spelen en dan kan je beter een verdediger als Douglas erbij hebben.

7 september 2014 om 17:32

Je bedoelt toch niet de Vrij en Martins Indi?
Die weet zullen nooit slagen, de Vrij was weer lekker bezig afgelopen paar weken
Eerst bij Lazio, debet aan twee doelpunten, en toen tegen Italie maakte hij absoluut geen indruk.
Nu van Gaal weg is en we geen 532 spelen komen zijn zwakke punten naar bovendrijven, eens moeten modale spelers door de mand vallen.
Douglas is in alles een beter speler, groot,sterk en boveal een man, iets wat die twee nog moeten leren.

7 september 2014 om 19:37

Een voordeel bij Hiddink is dat hij de Russische competitie kent en dus goed in kan schatten hoe goed een speler die het in Rusland goed doet nou werkelijk is.

@koni klopt het dat Rusland Frankrijk voorbij is qua landencoefficientranking?

7 september 2014 om 20:58

@stravven,

Ja dat klopt inderdaad.

Nou en,
Als messi nederlands paspoort aanvroeg zat je ook niet te zeiken!
Gaat om voetballende kwaliteiten.

7 september 2014 om 17:14

Gaat on behoud van landenvoetbal

7 september 2014 om 17:48

Oh brother, hoe dramatisch kun je het doen overkomen.

7 september 2014 om 18:12

Doe maar zo naïef. Als straks een WK finale tussen Qatar (met 7 Brazilianen) en Rusland volgt hoor ik je wel weer.

Daarnaast is het ook gewoon oneerlijk dat Spanje met Costa aan kan zetten omdat ze niet erg strenge naturalisatie wetten hebben terwijl bijvoorbeeld Engeland dat wel heeft.
Wat als Engeland al die jonge talenten opkoopt uit andere landen en ze nog eens een paar miljoen extra biedt als ze zich naturaliseren (zoals Qatar destijds met ailton deed).

Hou nationaal voetbal gewoon zuiver. Dus geen spelers die op late leeftijd naar een land zijn gekomen omdat er toevallig een club in die competitie het geld neerlegde. Zo moeilijk is dat toch niet?

7 september 2014 om 19:29

Niks naïef. Alle grote Europese voetballanden hebben strenge regels wat betreft naturalisatie m.u.v Spanje dan. Dus dat loopt echt niet zo gauw uit de klauwen. En dat een speler naturaliseert is gewoon een bijzonderheid. Het is niet zo dat elk land een Douglas heeft. Waarom zou je niet van nationaliteit mogen veranderen als je 5 jaar lang woont en werkt in een land, grote liefde hebt voor het land, een vrouw hebt die uit dat land afkomstig is, je best doet de taal onder de knie te krijgen? Alsjeblieft zeg. Douglas heeft gewoon net zoveel recht om het oranje shirt te dragen als iedere andere Nederlandse voetballer.

7 september 2014 om 19:42

@threelions hoe zit dat dan met mensen als Wellbeck, Walcott, Jagielka, Sterling en Sturridge? Want die hebben een dubbele nationaliteit, mogen die dan ook niet voor Engeland uitkomen?

7 september 2014 om 20:27

@stravven

Zijn deze spelers net als mijn voorbeeld naar Engeland gekomen op late leeftijd puur omdat een club uit de premier league deze speler kocht? Nee...dus waarom je deze spelers aanhaalt is mij niet helemaal duidelijk.

Met zuiver bedoel ik niet zuivere Engelsen ofzo. Nationaal elftal is ook een afspiegeling van de samenleving dus als daar in het geval van Engeland spelers tussen zitten met Caribische of Afrikaanse roots en in Nederland met Turkse, Surinaamse, Antilliaanse roots dan is dat een heel ander verhaal dan een Braziliaan die door fc Twente wordt gekocht of atletico Madrid.

Sneu dat je het verschil niet kunt zien.

7 september 2014 om 20:30

@leonardo

Waar zeg ik dat Douglas' niet van nationaliteit mag veranderen?

Van mij part is het morgen een Chinees, helemaal geen problemen mee, maar puur voor het behoud van het nationale voetbal zou de Fifa extra regels moeten hebben buiten de standaard overheids voorwaarden om recht op naturalisatie tr krijgen.

Ja Nederlander, nee geen NL elftal. Zelfde geldt voor Eduardo, mehmet aurelio etc.

7 september 2014 om 17:17

Ook dan zeik ik.

Blijven proberen. Wachten op het moment dat hij verklaart om voor Rusland te willen uitkomen en de Russische nationaliteit wil aannemen. Daar heeft hij meer kans.

7 september 2014 om 17:04

Tegen de tijd dat hij een Russisch paspoort mag hebben is hij voor ons te oud.

7 september 2014 om 19:29

Dat kan ook echt zomaar...

Stel je voor, 2 killers als vlaar en douglas naast elkaar, zou toch geweldig zijn. Wil niet zeggen dat de vrij minder is ofzo, want die speelde fantastisch op het wk, maar toch zou ik de koppel vlaar douglas willen zien

7 september 2014 om 17:19

Het voetballend vermogen van zo'n verdedigingscentrum is nul. Lijkt me niet echt een goed idee...

7 september 2014 om 17:25

Dus jij hebt liever twee verdedigers die voetballend vermogen hebben maar niet kunnen verdedigen?

7 september 2014 om 17:45

Inderdaad, sommigen vergeten wat de primaire taak van een verdediger is, namelijk verdedigen.
Kijk altijd met jaloezie naar verdedigers als Chahil en Terry, dat zijn geweldenaars en Douglas zou dat voor Nederland kunnen zijn, we willen mannen in het centrum, geen jochies.

7 september 2014 om 18:50

Als iets op het WK wel bewezen is, is dat Veltman, BMI en De Vrij geen voetballend vermogen hebben... Tenenkrommend gewoon

Oja die is er ook nog! Onbegrijpelijk dat hij en van dijk niet meegingen al was t maar voor de breedte. Want er waren echt mindere spelers mee. Geef hem een kans. Qua fysiek heeft hij het wel mee.

Ik snap ook Hiddink niet om Martens Indi te vervangen door Veltman. Dat kereltje is veel te jong om in de basis te staan. Zet dan Douglas erin die heeft veel meer body. Tuurlijk wil ik als Ajax supporter dat Ajax spelers spelen maar je moet wel reeel zijn wie je opstelt. En ik vind Veldman (nog) niet Oranje waardig.

Vele malen beter dan de Vrij en Matrins Indi, na die twee prutsers kan het niet slechter.

douglas kan zeker de rol van een ron vlaar invullen
met douglas heb je ook veel gevaar bij corners/vrije trappen

speelt in rusland goed en is zeker niet minder dan een van dijk.

7 september 2014 om 17:29

Eigenlijk kun je Douglas en Van Dijk ook helemaal niet met elkaar vergelijken. Van Dijk heeft echt een drive naar voren en heeft meer aanvallende capaciteiten dan Douglas.
Douglas daarentegen kan een tegenstander geheel opvreten. Het eigen strafschopgebied is zijn huis en waag het eens om binnen te dringen. Inderdaad meer een type Vlaar.

Maar ik snap Hiddink nu ook wel dat hij Vlaar niet wil passeren door Douglas. Maarja.. waarom niet eens laten snuffelen?

7 september 2014 om 17:20

Hij spreekt al jaren prima Twents, beter dan de gemiddelde Nederlander

Je moet hem een keer proberen i.p.v dan die slaap janes van een De Vrij. Die maar weer bewezen had dat hij een hoger niveau (meer fysiek) dan Feyenoord en Eredivisie niet aankan.
Douglas samen met Indi vormt een sterk verdedigers duo, alleen je bent opbouwend wat minder maar dan moet je maar stoppen met die 'hollandse school' wat totaal geen rendement heeft.
Nederlands elftal is helemaal niet zo goed als vroeger. Dat denken wij alleen omdat Van Gaal een geweldige tactiek had met die 5-3-2 opstelling. Nederland is te zwak voor 4-4-3. Hoe vaak hebben wij dat al niet gezien!

Kan iemand mij vertellen hoe Douglas momenteel speelt en/of er enige sprake van is dat hij naar een grotere competitie zal gaan in afzienbare tijd? Ik vind het jammer dat hij nooit werd opgeroepen door Van Gaal. Als iemand het goed doet, hoeft de competitie toch niet zoveel uit te maken als het sub top of hoger is? Als je iemand die in Scandinavië speelt niet gaat kijken oke, maar Rusland is inmiddels toch een aardig sterke sub top competitie.

7 september 2014 om 17:18

Hij presteert prima en zeer constant, maar of hij binnen afzienbare tijd de stap naar een grotere competitie kan zetten weet ik niet. Ik zou namelijk niet weten welke club hem nodig heeft. Daarnaast zit hij bij Dinamo bij een prima team. Als je kijkt naar hun huidige selectie, zijn ze zeker niet minder dan clubs zoals Everton, Newcastle, Real Sociedad, Villarreal, Wolfsburg of Udinese.

7 september 2014 om 17:55

Misschien zou Spurs hem kunnen gebruiken als backup van Vertonghen. Dan kan Kaboul weg want die is niet meer zo goed.
Southampton volgend seizoen zou ook kunnen. Ze hebben Alderweireld gehuurd dus zou er volgend seizoen wel een plek vrij kunnen zijn.

Zolang Douglas zo constant blijft presteren zoals dat hij nu doet zit hij er binnenkort wel bij. Dat Hiddink eerst de jongens die het goed hebben gedaan op het WK de kans wil geven is meer dan logisch, maar dat zal niet lang meer duren als De Vrij en Martins Indi zulke kinderlijke fouten blijven maken. Douglas is een type die zijn partner beter kan doen lijken dan dat hij is en zulke type verdedigers heeft Nederland gewoon nodig als je 4-3-3 wil spelen.

7 september 2014 om 17:18

" Douglas is een type die zijn partner beter kan doen lijken dan dat hij is "

Dat is zeker waar, door Douglas leek zelfs Wisgerhof een goede verdediger en kreeg die een uitnodiging voor het Nederlands elftal.

7 september 2014 om 17:20

En er was nog zo'n speler die eigenlijk dankzij Douglas een mooie transfer kreeg naar Ajax, maar ik kan niet meer op zijn naam komen.

7 september 2014 om 17:28

Robbie Wielaert

7 september 2014 om 17:29

Wielaert?

7 september 2014 om 17:33

Anderszijds had Douglas ook wel zijn foutjes. Wat dat betreft een prima duo met Brama ervoor die tal van foutjes heeft opgelost.

We hebben met BMI, Rekik en Kongolo genoeg LCV's voor de komende jaren dus ook geen behoefte aan een Braziliaan in ons elftal.

7 september 2014 om 17:25

Maar allemaal voldoen ze niet, Douglas is een man, een kerel

7 september 2014 om 17:31

Douglas is ook al 28(?) en deze jongens nog geen 24. Toch is het verschil nu al minimaal dus kun je beter voor de jonge spelers kiezen, die gaan uiteindelijk veel beter worden dan Douglas.

7 september 2014 om 17:37

Douglas is 26 jaar oud,
Het verschil minimaal, heb je de Vrij zien blunderen bij Lazio, die hebben nu al spijt van de aankoop!
Martins Indi zal nooit beter worden want hij weet gewoonweg niet wat hij aan het doen is, het ontbeerd hem aan intelligentie .

7 september 2014 om 18:04

goudklomp, de vrij heeft pas 1 wedstrijd gespeeld. Je eerste wedstrijd is niet altijd makkelijk. Lazio heeft zeker geen spijt, ze hebben de beste verdediger van het WK voor maar 8 miljoen opgepikt. En martins indi heeft meer intelligentie in zijn kleine teen dan jij in je hoofd.

7 september 2014 om 18:20

Als dat zo is waarom haalde hij dan als een eencellige die speler neer tijdens Italie-Nederland?
De beste verdediger is suggestief, hij bakt er anders weinig van.

7 september 2014 om 19:02

Ik denken niet dat je het woord eencellige moet gebruiken als je BMI omlaag wil praten ten opzichte van Douglas. Als er iemand eencellig is dan is het wel Douglas met zijn kortsluiting. Het verschil is gewoon minimaal, er zijn van Douglas ook 10tallen momenten aan te halen waardoor hij nog niet eens goed genoeg lijkt voor de hoofdklasse. We hebben gewoon genoeg echte Nederlandse jongens met kwaliteit dus beter laten weten deze Braziliaan links liggen.

7 september 2014 om 19:40

Braziliaanse Nederlander, dat lijken sommige te willen vergeten

8 september 2014 om 07:11

Hij heeft geen Braziliaans paspoort meer. Gewoon Nederlander dus.

7 september 2014 om 19:27

Douglas is een RCV

Neem hem gewoon een keertje op in de voorlopige selectie en laat hem een keertje meedoen. Zelfde geldt voor Van Dijk en Pieters (laatste mocht afgelopen dinsdag meedoen),

Dit is weer typisch NL he hij is niet gied , dat is niet goed hij moet niet geselecteerd worden hij is geen geboeren nederlander maar heeft welnn nl paspoort betaalt gewoon zn belasting wie zijn wij om dat te veroordelen als hij of wie dan ook het team sterk maakt oproepen die gast als het niet zo zij dan niet .......wat n flauwekul van sommige gasten hier of beter gezegd ,, sommige hier lijden gewoon aan n minderwaardig heids complex

7 september 2014 om 17:39

Zitten ook veel feyenoorders tussen die niet willlen dat de Vrij en Indi de dupe worden van een Douglas in Oranje.

Geloof er helemaal geen pepernoot van. Hij wilt nu indruk maken op Hiddink hoe erg hij van Nederland houdt. Ik durf te wedden klopt Brazilië (wat ze niet doen) bij hem aan kiest hij alsnog voor Brazilië. En eerlijk gezegd hoef ik hem ook niet eens in het Nederlandse elftal. Vind hem niks beter dan Van Dijk en Indi misschien zelfs slechter.

7 september 2014 om 17:52

Douglas is niet in het bezit van een Braziliaanse nationaliteit. Hij is alleen in het bezit van een Nederlandse. Dus zal moeilijk gaan.

Wat een raar volk zijn we toch. Eerst zijn we helemaal weg van de Vrij en Martins Indi na een goed jaar en geweldig WK. En nu na 1 slechte wedstrijd al direct afschrijven? beide jongens zijn pas 22, ze moeten nog hun draai vinden bij hun nieuwe clubs etc. Geef ze even de kans. Wanneer ze meekunnen op het niveau van hun huidige competitie, zijn dat onze beste verdedigers met Vlaar. Raar volk hier...

7 september 2014 om 18:19

Het gaat over de kansen die Douglas zou moeten krijgen, niet om het functioneren van die 2.

7 september 2014 om 20:29

Ga toch weg met je Douglas man, een beetje triest om zo.n speler die door omstandigheden toevallig Nederlander geworden is in een Oranje shirt te laten spelen.
We hebben een fantastisch WK gespeeld boven verwachting goed! Veel spelers zijn de grond in geboord door bijna iedereen voordat we waren begonnen aan het Wk.
Nu een slechte wedstrijd en gelijk om Douglas bedelen triest volk!
Ik hoop dat hij nooit word opgeroepen en dat we weer met onze eigen jongen een topprestatie kunnen neerzetten.
Huilebalken!

7 september 2014 om 22:56

Door omstandigheden toevallig Nederlander is gewoden. Poepoe...

Er wordt helemaal niet gebedeld om hem na 1 slechte wedstrijd. Ik bedel er al maanden om (ook ver voor het Wk). Evenals om Van Dijk.

Ik weet niet hoe hij het doet in Rusland!
Je kan hem altijd een kans geven uiteraard!

Als we in de 5-3-2 spelen dan heb je zo'n jongen totaal niet nodig. Van Gaal heeft dat goed gezien en maakten dan ook veelvuldig gebruik van spelers die het moesten hebben van hun positionering, waaronder de Vrij, Veltman en Blind. Domme krachten als BMI en Janmaat vallen dan door de mand. Als Guus echter 4-3-3 wil blijven spelen heb je meer aan types als Douglas die verdedigend vrij sterk zijn. Naar mijn mening verdiend iedereen een eerlijke kans, dus laat het maar zien.

Bovendien hoop ik ook dat Janmaat wordt vervangen op rechtsback door V/D Wiel. Daar zit veel meer voetbal in en hij heeft een betere voorzet.

Het droomduo van het Nederlands Elftal bestaat natuurlijk uit Veltman en Vlaar. Douglas zou een prima backup zijn lijkt mij. Als Van Dijk aan zijn korte passing werkt mag hij er ook best bij zitten.

Indi valt nu keer op keer door de mand en mag wel eens er buiten gezet worden. De Vrij heeft een domme carrièrestap gezet naar de Serie A terwijl hij een voetballende verdediger is. Bovendien is Lazio niet bepaald een stap omhoog vind ik.

7 september 2014 om 18:54

Natuurlijk veltman? Want die doet het zo spectaculair goed? Weet niet of je zijn fouten vorig seizoen gezien hebt? Niet dat de vrij foutloos was maar zeker een stuk minder fouten dan Veltman. Verdedigend gewoon de vrij en vlaar of v dijk en vlaar. Veltman is gewoon een aardige invaller bij blessure of schorsing.

7 september 2014 om 19:05

Vorig jaar einde seizoen Veltman gezien?
Keer op keer viel hij door de mand... en dat zelfs op eredivisieniveau!

Vooralsnog heeft hij meer zwakke dan goede wedstrijden achter de rug.

7 september 2014 om 19:16

Jou droomduo misschien maar verder zien heel weinig mensen deze twee spelers als Oranjewaardige verdedigers. Vlaar speelt doordat de rest nog niet ver genoeg is. Veltman hoort nog in Jong Oranje.

Had al mee gemoeten naar het WK. In snap nog steeds die hype niet rond de (inmiddels ex) Feyenoord verdedigers. Vorig seizoen hebben ze met De Vrij, Bmi, Janmaat, Kongolo met ook nog eens Clasie als controleur ervoor, allemaal volwaardig Oranje internationals, meer goals tegen gehad dan Ajax en Twente. Twente had een Deens en Venezolaans international die beiden niet eens meededen met het WK, een Zweed die zijn debuut nog moet maken en een reserve jeugdinternational.

En dan laat je Douglas en Van Dijk thuis en ga je met 5 verdedigers spelen, waarbij Vlaar de absolute uitblinker was iedere wedstrijd. En waarom? Omdat Douglas zogenaamd slechter is in opbouwen. Nou ik heb me mateloos gestoord aan de opbouw van de verdediging afgelopen WK. En volgens mij voegt een 3e aanvaller meer toe aan het spel in balbezit, dan een verdediger die kan opbouwen. Met Douglas, Vlaar en Van Dijk heb je gewoon 3 verdedigers waarmee je 4-3-3 kunt spelen. En dan mogen De Vrij, Bmi, Veltman, Kongolo en Rekik wel uitmaken wie de laatste speler is.

7 september 2014 om 19:06

Het is geen hype, integendeel, maar deze feyenoord-verdedigers hebben het toch heel aardig gedaan op het wk.

7 september 2014 om 20:04

In een ingezakt systeem met 5 verdedigers ja. Dat camoufleert een hoop, zoals je afgelopen donderdag wel hebt kunnen zien. We hebben een aanvaller opgeofferd, zodat we deze Feyenoord verdedigers konden opstellen. En op basis waarvan? Hun prestaties in de eredivisie waren echt niet bijzonder, dat onderstrepen ook de statistieken. Er is alleen een te positief beeld ontstaan doordat ze basisklanten bij Oranje waren en helemaal nadat ze het goed hebben gedaan op het WK, wat ik eerlijk gezegd wel mee vind vallen. Fouten van De Vrij of BMI konden nog gecorrigeerd worden door Vlaar. En opbouwend waren beide gewoon een drama. Maar goed, Feyenoord is er financieel in ieder geval weer bovenop geholpen, omdat clubs zoveel waarde hechten aan het WK.

Ik vind het maar een vreemde snuiter op het veld. Soms goed en soms ineens heel zwak. Daarnaast zie ik gewoon Nederlanders het liefst in het Nederlands elftal. Niet een geboren en getogen Braziliaan die toevallig een Nedeelands paspoort heeft. Op die manier kan je beter het landen voetbal afschaffen.

8 september 2014 om 09:04

Kun je mij uitleggen hoe je toevallig een Nederlands paspoort kunt krijgen?

Maar hoe doet die Douglas het nu eigenlijk in Rusland? Heeft ie een basisplaats, en speelt hij sterk daar?

Ik snap niet dat mensen Veltman zo goed vinden. Vind zowel de Vrij als Indi als Vlaar als deze Douglas beter dan Veltman...

Van Dijk valt over te twisten. Celtic stelde in Europa al niks voor dit jaar met schandalige uitslagen en de Schotse competitie stelt ook al helemaal niets voor!

Denk dat Vlaar - De Vrij nog gewoon goed kan werken hoor... Indi vind ik ook goed, linksbenig, maar viel tegen Italië toch niet in positieve zin op helaas!

Hoop we ldat Douglas een kans krijg. Hou van die felle agressieve verdedigers die gewoon simpel hun man uitschakelen!

Nog maar 26!? Jeetje haha, komop Hiddink, geef die man een kans

Ik zou hem een kans geven.

Cilissen
De Vrij
Vlaar
Douglas
Kuyt
De Jong
Strootman
Blind
Sneijder
Robben
Depay

Nou , ik hoop echt dat Hiddink Douglas en van Dijk erbij haalt , en dan zo snel als het kan die ( ex ) feijenoorders lozen , dat kan echt niet in de achterhoede , wat een speelgoed nu , wat een sof.
Zullen we nu naar ruim 2 jaar drama achterhoede eindelijk weer echte kerels krijgen ipv mietjes ....?

Gwn een 4-3-3 met Blind op LB, Vlaar/v.Dijk en Douglas centraal en Janmaat op RB.... Lijkt me geen verkeerde verdediging

Deze jongen verdient best een kans. Als je 433 wilt spelen zou een verdedigend duo Vlaar/douglas helemaal niet verkeerd zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren