Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Platini haalt uit: ‘Reputatie van FIFA is verschrikkelijk’

Laatste update:

Michel Platini heeft zich niet beschikbaar gesteld voor het voorzitterschap van de wereldvoetbalbond FIFA, omdat de Fransman actief wil blijven bij de UEFA. De legendarische oud-speler blijft echter wel van mening dat Joseph Blatter moet opstappen bij de wereldvoetbalbond. “De reputatie van de FIFA is verschrikkelijk, het zaakje stinkt. Dat wordt aangemoedigd door Blatter en het voetbal lijdt daaronder”, zegt Platini.

/

Dat Platini zich niet verkiesbaar stelde voor een plek bij de FIFA, was geen keuze tegen de FIFA. Het was een keuze voor de UEFA. “Ik ben niet bang voor Blatter”, zegt de preses van de Europese bond tegen BILD. De 78-jarige Blatter stelt zich in 2015 weer verkiesbaar en het zou Platini niet verbazen als de megalomane Zwitser in 2019 nóg een keer een gooi doet naar het voorzitterschap. Blatter is tegen die tijd 83 jaar oud. “Ik ken mijn vriend Blatter. Daarom zou het me niet verbazen als hij zich in 2019 nogmaals kandidaat stelt als FIFA-voorzitter. Bij Sepp is alles mogelijk.”

Dat de WK’s van 2018 en 2022 in respectievelijk Rusland en Qatar worden gespeeld, vindt Platini prima. “Het WK moet gespeeld worden in delen van de wereld die nog niet eerder gastland waren. Van corruptie is niets bewezen en het klimaat is geen argument. Want dan hadden landen als Qatar geen kans om een WK te organiseren, dat is niet fair. Daarom pleiten wij er ook voor dat toernooi in de winter te organiseren.”

Platini heeft zich ook maar weer eens uitgesproken tegen het gebruik van technologische hulpmiddelen. “Het invoeren van technologische hulpmiddelen in het voetbal, zoals de videoscheidsrechter, bevalt me absoluut niet. Ik ben compleet tegen het invoeren van iedere vorm van techniek in het voetbal, want dat vervormt het spel. Binnenkort vliegen er drones over het speelveld om de assistent-scheidsrechters te vervangen en komen er sensoren in de shirts van spelers. Dat kan niemand willen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Stil maar Platini. Hij is niet de enige.

7 september 2014 om 13:15

Platini is zelf net zo erg met zn gezeur over Ribery en technologie. Tijd dat de jonge garde de touwtjes eens in handen neemt

7 september 2014 om 13:16

Platini lijkt wel over zich zelf te praten. UEFA is geen haar beter.

7 september 2014 om 14:26

Wel 1 a 2 haren beter maar niet een hele bos

7 september 2014 om 14:38

@asrome8
Ik vind Platini een grotere schoft dan Blatter hoor. Kijk alleen naar wat Platini zegt over Ribery, dat is toch totaal belachelijk? Daarnaast is de Fifa nog enigszins bereidt tot innovatie in het voetbal (doellijntechnologie) terwijl Platini nooit iets zal veranderen.

7 september 2014 om 15:52

Wat zei die over Ribery dan?

7 september 2014 om 16:01

@ArdaTuran14.

Platini zei over Ribery dat hij niet zelf mag beslissen of hij stopt bij Frankrijk of niet. Als hij word opgeroepen door de coach moet hij het aanvaarden, anders krijgt hij een schorsing van drie duels.

7 september 2014 om 17:29

Drie duels bij zijn club las ik op nu.nl

7 september 2014 om 14:02

Platini is een dwaas. Hoe vaak heeft Frankrijk al een toernooi georganiseerd? Nieuwe landen ja vast..

7 september 2014 om 18:54

Platini zelf stinkt ook.
Wat of wie kan nu tegen het eerlijker worden van het spel zijn. Ik snap niet dat je daar tegen kan zijn. De enige reden waarom je dat niet zou willen is omdat je reden hebt om het naar je hand te zetten. Corruptie dus.
Als drones er voor kunnen zorgen dat we weer minder oneerlijke beslissingen nemen dan zou ik zeggen. Kom op met die drones.

Mooi. Steeds meer komen tegen Blatter. En Platini om eerlijk te zijn is joun UEFA niet veel beter.

7 september 2014 om 14:34

Ik wou net zeggen, als voetballer had ik veel respect voor Platini, maar de functie en organisatie waar hij nu werkzaam is heb ik 0,0 respect voor.

7 september 2014 om 14:49

De functie en organisatie? Waarom zeg je niet gewoon de persoon? Alsof het de schuld is van de 'functie' dat Platini zelf een dinosaurus is.

7 september 2014 om 20:49

Mede door de functie die hij bekleed is hij zo geworden.

8 september 2014 om 12:24

Ik denk dat geen enkele UEFA of FIFA president eerlijk zal zijn. Ze zullen allemaal hun portomonee vullen en meer niet.

Uefa en Fifa zijn 1 pot nat met 1 verschil, bij de Fifa verdwijnt het geld in de zakken van bestuurders en bij de Uefa in de zakken van de 10 rijkste clubs.

7 september 2014 om 13:40

precies... "want dan hadden landen als Qatar geen kans om een WK te organiseren, dat is niet fair."... waar heeft die man het over? Nu kunnen landen die geen 10-tallen miljoenen aan smeergeld kunnen/willen opbrengen het wk niet organiseren,... is dat wel fair?

Dat er een link tussen Qatar-PSG-Plantini is, is bijna net zo duidelijk als dat er een link tussen Abramovic-Chelsea-Vitesse is. Bizar dat dit soort mannetjes nog publiek krijgen..

Platini is uit hetzelfde hout gesneden als Blatter, hij is net zo corrupt, zijn zoon werkt zelfs voor Qatar foundation.
Hij wacht gewoon tot Blatter uiteindelijk aftreed of doodgaat om dan zijn positie over te nemen, de reputatie van de Fifa en de Uefa zijn allebei verziekt door dit soort corrupte bobo's, al werd Platini toen als pvolger van Johanson binnengehaald als jonge frisse wind die het roer om zou gooien, niet net zo erg worden.
Elke voetbal fan kotst op dit soort lui, alleen al die rechtvaardiging van de wk's is walgelijk en zijn hele gedoe rondom ek 2016.

Platini is net zo'n k***gezwel voor de sport als Blatter, ergste is dat welke opvolger dan ook net zo wordt helaas.

7 september 2014 om 13:09

Het ergste wat hij zegt vind ik trouwens dat over de Wk's. Ja, ze hoeven niet altijd in dezelfde landen gehouden te worden, maar ik wil wel dat Wk's in een fatsoenlijke voetballanden gespeeld word. Qatar staat volgens mij niet eens in de top 100 van de fifaranking. Rusland kan ik zeker wel begrijpen, Qatar is echt alleen financieel.

Platini begint erger te woorden dan Blatter. We willen allemaal van Blatter af maar moeten ook van Platini af. Hele nieuwe wind bij zowel Fifa als Uefa. Was eerste een geweldige voetballer maar nu een bobo.

In de winter een WK, dat zou alle competities op zijn kop zetten.

7 september 2014 om 13:17

Maar niet alleen van dat seizoen. Denk eens na over dat de competities een maand eerder moeten beginnen en eindigen. De spelers hebben amper nog vakantie, beginnen dus later en het jaar daarom loop je dus ook nog achter de feiten aan.

7 september 2014 om 13:24

De premier league heeft niet eens een winterstop. De clubs en de FA gaan hun spelers niet laten meedoen denk ik.

7 september 2014 om 22:39

En andere sporten? Skien, snowboarden? Denk maar dat die het ook niet leuk vinden..

Iets met een pot en een ketel.

Over het laatste vind ik wel dat hij deels een punt heeft. Scheidsrechters maken fouten, net als spelers. Dan kan je inderdaad ook de spelers vervangen.

Een video kan wel, maar dan voor 1 beslissing ofso. Niet na elke beslissing. Een beetje zoals in andere sporten waarbij je 1x gebruik mag maken van een video.

7 september 2014 om 13:18

Ik ben het echt totaal niet met je eens. Voetballers kunnen inderdaad natuurlijk fouten maken, zo worden wedstrijden vaak gewonnen of verloren. Maar het is toch altijd gewoon het beste om het op een eerlijke manier te doen. Wat mij betreft vervangen we scheidsrechters door robots die elke beslissing altijd 100% goed doen. Ik snap totaal niet wat de 'charme' is van een menselijke scheidsrechter die fouten kan maken. Het is gewoon verschrikkelijk. Elke sport moderniseert behalve het voetbal lijkt het wel. En zelfs met electronische hulpmiddelen kan je het spel in een flow houden hoor, dat oponthoud duurt nooit langer dan alle schwalbes en tijdgerek wat je nu altijd ziet door de stupide regels die bij de sport horen. Je kan deze sport zo ongelofelijk makkelijk al een heel stuk meer aantrekkelijk maken met een paar simpele vernieuwingen in de regels.

7 september 2014 om 13:32

In het hockey heb je hetgeen wat ik voorstel. Dan hoef je de scheidsrechter niet weg te doen.

Scheidsrechter is ook een job, als je dat wegdoet dan ontneem je iemands werk.

Edit: Trouwens het spel gaat zeker vertraagt worden als je dat voor elke beslissing gaat aanvoeren.

Is het een fout, is het geen fout ? Is de bal over de lijn en is het een ingooi of geen ingooi ? Een corner of geen corner ? Was de fout opzettelijk of niet opzettelijk ? Was het hands of aangeschoten ?

Zelfs met herhalingen is niet iedereen het volledig eens.

7 september 2014 om 13:39

Haha dus je mag geen dingen verbeteren in de wereld zodra het ten koste gaat van de banen van mensen? Wat is dat voor argument :P We kunnen inderdaad al veel voorbeeld nemen aan de innovaties bij het hockey.

7 september 2014 om 13:45

Ja, jij spreekt over het verwijderen van de scheidsrechter. Dat gaat erover vind ik..

Die mensen doen het tenminste echt voor de sport en de plezier. Verdienen veel minder en krijgen al het gezeik over zich heen.

7 september 2014 om 14:37

Ja het gezeik valt niet goed te praten, maar dat is weer een ander issue. In het voetbal is er totaal geen respect voor de arbitrage, ook een van de weinige sporten waar dit het geval is. Maarja je gaat toch niet menselijke scheidsrechterrs aanhouden die de sport soms oneerlijk maken door fouten (ook al doen ze het niet expres). En bijna alle scheidsrechters hebben gewoon een baan naast het fluiten hoor, ik vind dat echt een slap argument.

7 september 2014 om 14:44

Omdat ze naast het fluiten een baan hebben mag je hen hun 'hobby' dan zonder pardon ontnemen. Ok dan.

7 september 2014 om 14:57

Het is niet zomaar een hobby. Voetbal is een miljoenenindustrie en elk klein foutje van een scheidsrechter kan gewoon hele grote gevolgen hebben. Massa's supporters die veel geld betalen voor kaarten, die de beste dag van hun leven hebben bij winst, of juist de slechtste dag bij een verlies. Tientallen miljoenen aan winsten voor de betrokken clubs en bonden. Naar mijn mening is het uitoefenen van de hobby voor die ene scheidsrechter dan van minder belang, dan het geldbelang en belang van de betalende supporters die belazerd kunnen worden door een fout van de arbitrage. Ik vind een sport waar zo erg wordt meegeleefd en waar zoveel geld in omgaat moet gewoon zo eerlijk mogelijk verlopen, zodat diegene die verdiend te winnen dat ook doet.

7 september 2014 om 17:49

Je weet waarvoor je betaalt.

En degene die verdient te winnen ? Wie verdient te winnen ? Als de scheidsrechter een foutje maakt en jou ploeg mist duizenden kansen, dan ligt het niet aan de scheidsrechter dat je verliest, maar aan jou eigen ploegje.

Je kan 'belazerd' worden door de scheidsrechter, maar vaak is he took zo dat het jou eigen ploegje is die je belazerd.

7 september 2014 om 13:21

Totaal oneens met jou.

Als een speler van jou eigen club een fout maakt, dan is het je eigen schuld en kan je het jezelf verwijten. Maar als een scheids een fout maakt, is het totale overmacht en onrecht.

7 september 2014 om 13:34

Hoe is het mijn eigen schuld als bv. een spits een open goal mist ?

Onrecht..; Wat begrip voor een scheidsrechter zou wel op zijn plaats zijn. Het is echt de meest ondankbare sport die er is. De scheidsrechter doen dat echt uit pure passie. Ze verdienen vele malen minder dan de spelers en krijgen ook nog eens al het gezeik over zich heen.

7 september 2014 om 13:42

een Internationale scheidsrechter verdient tegenwoordig heel behoorlijk hoor. En natuurlijk kan een scheidsrechter een fout maken, maar als er de middelen zijn om hem te helpen, waarom zou je die dan niet inzetten.

7 september 2014 om 13:47

Ik geef toch aan in mijn eerste reactie dat zo'n videobeslissing wel goed is ? . Zoals bij hockey dat je het maar beperkt mag inroepen, als je dat voor elke beslissing gaat doen dan komt dat het spel niet ten goede.

7 september 2014 om 13:40

Ik ben het wel met je eens. De videoref moet inderdaad alleen worden ingezet voor doelpunt-geendoelpunt-zaken. Het hockeysysteem vind ik ook perfect. Iedereen heeft 1 (of 2?) videocalls. Dat zorgt ervoor dat je die alleen inzet als je zeker bent dat je gelijk hebt.

7 september 2014 om 16:04

He, wat is dat nou voor een rare vergelijking? Snap je wel hoe voetbal werkt? De spelers zijn het spel. Als zij fouten maken dan hoort dat bij het spel. Scheidsrechters zijn geen onderdeel van het spel, zij zijn er alleen maar om ervoor te zorgen dat het spel gespeeld kan worden volgens de regels die daarvoor zijn opgesteld. Soms falen scheidsrechters de regels goed toe te passen en dat noemen we spelbederf. Als je dat kun elimineren doe je dat natuurlijk. De spelers en de scheidsrechter zijn niet hetzelfde in voetbal. Soms kan even nadenken geen kwaad ipv zomaar iets te zeggen.

Platini hou alsjeblieft je schijnheilige smoel dicht. Eens dat Blatter moet opzouten en zou het liefst zien dat de hele FIFA zou bestaan uit oud (top)voetballers. Maar de UEFA is gewoon de Europese versie van de FIFA; corrupte voorzitter en de hele zooi is niet te vertrouwen

Opmerking van Platini is lege huls wanneer hij vervolgens zijn steun uitspreekt voor evident corrupte keuze voor WK's in Rusland en Qatar... Argument over klimaat en eerlijke kans op organisatie WK is ook niet steekhoudend, klimaat is namelijk ook hoofdreden dat Qatar geen voetbalcultuur kent.. Het is gewoon geen voetballand..

Platini hanteert dezelfde redeneertrant als Blatter. Blatters vaste recept is ook: zijn dingen mis gegaan, we zoeken het uit, maar staan voor voldongen feit en alles gaat door...

Met deze lieden zal er geen verandering bij de FIFA komen.. Treurig

nou weten we het wel, hij is tegen blatter maar onderneemt als grootste kanshebber geen actie en omdat hij weet dat hij dat eigenlijk wel moe doen verdedigt hij zich nu regelmatig. slappe hap

Gelukkig heeft de Uefa zo'n geweldige reputatie...
Wel beter dat iedereen een beetje wakker wordt en een hekel krijgt aan de Fifa en Blatter.

Zegt de man die Ribery chanteert voor Frankrijk te blijven spelen

Ik zit eerlijk gezegd ook helemaal niet op Platini te wachten. Ik heb geen enkele illusie dat de Fifa onder zijn hoede minder corrupt wordt. Wel veel conservatiever nog, als ik zijn woorden lees. Daarnaast is er maar één reden dat hij nu niet mee doet. Hij zou alleen de 54 stemmen krijgen van Europa, de overige zijn waarschijnlijk allemaal voor Blatter.

7 september 2014 om 14:13

Hij wacht gewoon dat Blatter over 4 jaar de geest heeft gegeven zodat hij zo over kan stappen.
Nu doet hij dat nog niet omdat hij zn baantje bij de Uefa niet kwijt wilt. Tactische zet .

7 september 2014 om 14:22

Geen tactische zet, maar een strategische. Hij zou nu de strijd verliezen, alleen daarom doet hij niet mee. Is nog te begrijpen ook.

Zowel de Fifa als de Uefa zijn beerputten. En een eigenschap van beerputten is dat de grootste drol altijd boven komt drijven.
Qatar verdedigen omdat je zoon daar connecties heeft, Frankrijk bevoordelen bij de loting voor het WK, Ribery een handje helpen om voetballer van het jaar te worden. Waarom solliciteert hij niet gewoon naar de functie van Blatter. Hij heeft aangetoond over alle kwalificaties te beschikken die je nodig hebt om de tradities en reputatie van deze club in ere te houden.

"ik ben compleet tegen het invoeren van iedere vorm van techniek in het voetbal, want dat vervormt het spel."

Wie zegt dat verandering per se fout moet zijn? Het menselijke aspect van de sport moet natuurlijk op de eerste plaats komen, maar een paar keer per wedstrijd wat videobeelden gebruiken om zo tot een eerlijkere beslissing te komen is toch niet te veel gevraagd. Zolang de techniek als een aanvulling, en dus niet vervanging, zorgt het er voor dat er betere beslissingen kunnen gemaakt worden, waardoor het resultaat van de wedstrijd betere de krachtsverhoudingen weerspiegelt (alles ingenomen).
Verder vind ik het opmerkelijk dat hij zegt dat wanneer het gaat over een WK in Qatar "fair-play" wel belangrijk is, maar als het meer inhoudelijk gaat op het spelletje zelf vergeet hij het concept van "fair play". Beetje tegenstrijdig Michel...

7 september 2014 om 13:24

Deze man heeft zoon gigantische plaat voor zijn kop.. Hij luistert niet eens naar omgeving. Er zijn zat mensen die electronische hulpmiddelen willen invoeren, maar meneer Platini zegt doodleuk dat niemand dit kan willen. Hij heeft een mening en gaat er vanuit dat iedereen hetzelfde denkt. Een verschrikkelijke voorzitter. Je ziet gewoon bij elke andere sport die moderniseert dat je een paar simpele regels kan veranderen die de sport alleen maar aantrekkelijker maken. Maar in voetbal is het absoluut uit den boze, echt frustrerend hoe ouderwets en eentonig die bobo's nadenken.

Die laatste alinea maakt met zo kwaad he. Hij zegt dat niemand kan willen dat er electronische hulpmiddelen worden ingezet. Is deze man echt stekeblind? De roep hierom is al jaren heel erg groot. Volgens mij hebben die gasten daar in de bond zoon zieke plaat voor hun kop, ze luisteren echt niet naar de achterban. Waarom zou je de sport niet zo eerlijk mogelijk willen maken door het invoeren van een paar hele simpele nieuwe regels? Elke sport moderniseert, maar het voetbal niet, terwijl er ongeveer het meeste geld in omgaat. Echt een schande. Voor mij heeft de Uefa met Platini een even beroerde reputatie als de Fifa en ik ben bang dat er echt nog heel lang niks aan gaat veranderen.

"...en het klimaat is geen argument. Want dan hadden landen als Qatar geen kans om een WK te organiseren, dat is niet fair."

Wat is dit nu weer voor een kromme redenering? Het klimaat is een verdomd goede reden waarom Qatar geen kans zou moeten hebben. Er zijn genoeg geldige redenen om een WK ergens niet te houden. Klimaat, politieke stabiliteit, bereikbaarheid, infrastructuur. Ik snap dat het WK op elk continent een keer moet plaatsvinden, maar er zijn nu eenmaal landen minder geschikt dan anderen. Heeft niets met 'fairness' te maken. Je gaat toch ook niet zeggen: "de bereikbaarheid en aanwezigheid van grote stadions zijn geen argumenten, want dan hadden landen als Ijsland geen kans. Niet fair!"

Reputatie van de UEFA is goed wou je zeggen! Prutser eerste klas!

Die Platini is net zo'n door en door corrupte gast als al die anderen. Iets van de pot die de ketel verwijt?!?!

Platini is net zo erg als Blattler. Een randdebiel fossiel. Die zich na een etentje ook gewoon net zo makkelijk laat omkopen door Quatar (miljoenenbaantje voor zoon, sponsorship Psg) en die keuze nog gaat verdedigen ook. Bovendien is hij tegen electronische hulpmiddelen....snel afvoeren deze man en dan een normale tegenkandidaat voor Blattler opvoeren. Het liefst zou ik zien dat de grote landen gewoon een eigen bond gaan oprichten...de Fifa en de uefa zijn tot diep in de wortels in en in verrot, die kun je gewoon niet binnen nu en 20 jaar veranderen.

Als je hem zo hoort praten, is het ook maar goed dat hij zich niet beschikbaar heeft gesteld voor de Fifa. Helemaal de weg kwijt. Die redenatie over Qatar is bizar; hoe je er alleen al op komst is onvoorstelbaar. Is gewoon een zelfde soort mannetje als Blatter, alleen wat jonger. Ongelooflijk dat de voetballanden dit soort malloten maar aan de macht laten. Kom in actie en richt je eigen bond op. Naar deze onzin ga je toch niet vrijwillig naar luisteren?

Wat een onzin. Hij zegt dat er geen techniek in het voetbal mag komen. Je wilt het toch zo fair doen platini, doe dan net zoals bij hockey dat je een videoscheids hebt. Dan speel pas eerlijk en heeft iedereen evenveel kans

Ja al die gadgets verandre wel het spel maar ik vind dat die doellijn technologie wel moet blijven als het een doelpunt is moet hij gewoon tellen.

Wat een dwaas. Hij geeft, terecht, af op Blatter, terwijl hij zelf geen haar beter is. De belangen in het voetbal zijn veel te groot om het zonder tech-middelen te doen. In andere sporten zie je het ook al, het moet toch eerlijk verlopen? Blatter moet zsm weg bij de Fifa, en Platini moet daar nooit komen te zitten... Van Praag moet maar een gooi gaan doen!

Wat goed dat Platini weet wat zijn vriend met de reputatie van voetbal doet, is alvast een begin.
Videorefs vervormen het spel tot fair play.
Dat kan natuurlijk niet, daar valt niet aan te verdienen.

Blatter blijft nog wel een jaar of 20 leven, dus blijft maffiabaas.
Daarna neemt het jonkie Platini het over, tot zn h8nderdste. Platini jr zal dan inmiddels wel staan te trappelen naast zn rollator (oh nee, we waren tegen technische hulpmiddelen...)...
Spreekt zichzelf ook nog dom tegen: volgens zijn redenering over Qatar, moet u et komende EK niet in zijn Frankrijk, maar bijv in Gibraltar, Ijsland, de Volksrepubliek Donetsk (vriend Poetin sponsort dan) verspeeld worden.

Die laatste voorbeelden die hij geeft wat hij absoluut niet zou willen, klinken mij als muziek in de oren. Ik ben van mening dat (vooral op hoog niveau) altijd alles goed gezien moet worden, techniek is daar beter ik dan de mens. Elk buitenspel geval, goal of geen goal, een kopstoot, een horrortackle, noem maar op. Dat lijkt mij een fair voetbal.

Wat is er mis met drones ipv de scheids-/lijnrechters? Als in de toekomst de technologie zo ver is dat de drones daartoe in staat zijn is dat juist de perfecte oplossing.

Meest corrupte persoon die er is! Hem moeten ze voorgoed schorsen bij de Fifa!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren