Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Platini: ‘Als Ribéry niet komt, wordt hij drie duels geschorst’

Laatste update:

Franck Ribéry kondigde eerder deze zomer zijn afscheid bij het nationale elftal van Frankrijk aan. Hoewel de aanvaller pas 31 jaar is en het EK van 2016 nota bene in eigen land wordt gespeeld, kiest Ribéry ervoor om zich uitsluitend op clubvoetbal te richten. Een verrassende beslissing, waar bijvoorbeeld landgenoot Michel Platini geen begrip voor heeft.

/

Volgens Platini loopt Ribéry het risico dat hij geschorst wordt, als hij een uitnodiging van bondscoach Didier Deschamps weigert. Het is maar de vraag in hoeverre dit op waarheid berust, maar de voorzitter van de UEFA lijkt geen grap te maken. “Ik heb hier gewoon geen begrip voor”, stelt Platini. “Het is niet aan de spelers om te bepalen of ze wel of niet voor het nationale team uitkomen. Dat is aan de bondscoach, hij maakt de beslissingen.”

“Ribéry kan niet zeggen of hij wel of niet voor Frankrijk gaat spelen. Als Deschamps hem in de toekomst een uitnodiging stuurt, moet hij komen. Dat staat in de statuten van de FIFA. Als hij niet komt, wordt hij voor drie duels van Bayern München geschorst. Ik snap hem sowieso niet. Hij is Fransman en het EK in 2016 wordt in Frankrijk afgewerkt.”

Bondsvoorzitter Noël Le Graet gaf eerder al aan dat Ribéry geen keuze heeft als Deschamps een uitnodiging verstuurt. Het is al lange tijd gebruikelijk dat spelers zelf bepalen wanneer ze een punt achter hun interlandloopbaan zetten. Na het succesvolle WK in Brazilië maakten Philipp Lahm, Per Mertesacker en Miroslav Klose bekend dat zij niet meer het tenue van Duitsland willen dragen.

Een voetballer moet dit zelf kunnen bepalen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is het 1 april? Dit is toch een grapje. Als Platini echt zo gereageerd heeft is dat in en in triest.

Ribery zal er wel een goede reden voor hebben dat hij niet meer mee wilt doen, ook al wordt het komende EK in Frankrijk gehouden.

7 september 2014 om 08:45

Platini heeft helemaal gelijk. Gewoon net zo als vroeger de "dientplicht" weer instellen. Als de arrogante Ribery niet op komt dagen, schorsen voor alle voetbalactiviteiten.!

7 september 2014 om 08:52

Dwang arbeid is al een tijdje geleden afgeschaft hoor...

Onzin natuurlijk, er zijn talloze voetballers die hun afscheid aankondigen bij de nationale ploeg. Maar omdat het een speler van het kaliber Ribéry betreft zijn eigen nationale team kan Platini het ineens niet hebben? Begint al net zo'n raar mannetje als Don Blatter te worden...

7 september 2014 om 09:06

Op je achterhoofd gevallen? Als iemand aangeeft iets niet te willen ga je het toch niet verplichten.

7 september 2014 om 10:26

Het moet een eer zijn om voor je land te spelen, als je om wat voor reden dan ook van die eer afziet, jammer dan, voor jou een ander die wel de juiste motivatie heeft.
Ik snap de teleurstelling, maar je hebt niets aan iemand die er niet vol voor gaat.
Het is anders als je voor je club speelt daar ben je gewoon werknemer en heb je te gaan voor de verplichtingen van je club.

7 september 2014 om 10:40

Volgens mij ben jij wel gek , als je het niet wilt , dan gewoon niet , anders moeten ze ons ook verplichten voor het nationale team, maar doen ze ook niet . En trouwens ze doen dit alleen omdat Ribéry een goede voetballer js , want omdat nasri de zogenaamde 'onruststoker' is zeggen ze niks over hem. En dienstplicht ? Serieus nu ben je echt ver gezonken.

7 september 2014 om 10:44

@declubvanzuid
Wrm is dat arrogant

7 september 2014 om 10:51

Dienstplicht is heel normaal in de meeste landen en was nog niet zo heel lang geleden ook normaal in NL. Grote kans dat de dienstplicht in NL weer terug komt, maar dan met oa de keuze voor een maatschappelijke dienstplicht.
Het staatsburgerschap geeft vele rechten, maar ook een aantal plichten.

7 september 2014 om 10:51

Nou je hebt zo'n grote mond maar kom dan ook met een argument en niet zo'n nietszeggende reactie, Punt 1 ben je niet verplicht om voor je land uit te komen en punt 2 hij is 31 jaar en het einde van zijn loopbaan komt ook dichterbij dus hij wil de laatste jaren alles zetten op zijn club Bayern Munchen die hem en dat wordt gemakshalve vergeten een godsvermogen betaald dus die Platini moet gewoon even zijn grote mond houden .

7 september 2014 om 10:59

Weinig kans dat dat weer terugkomt. Er is maar 1 die de dienstplicht opnieuw wil invoeren en de rest van de tweede kamer voelt er niets voor. Gaat niet gebeuren.

7 september 2014 om 11:00

Ik hoop dat dit sarcasme is

7 september 2014 om 11:33

Sylly, groot fan van je youtube account!

7 september 2014 om 12:09

Dienstplicht komt niet terug,
Want 1, we kunnen het niemand verplichten, 2 het is nutteloos..
We hebben nu al veel militairen die niks doen, en dat zijn dus beroepsmilitairen.

3.
Het kost geld in de zin van investeren, het kost onwijs veel geld ivm dat mensen later op de arbeidsmarkt komen.
We hebben zat militairen die wegbezuinigd zijn, dus mocht er ooit wat gebeuren kunnen die opgeroepen worden.
Scheelt een hoop onderwijs aan wat pubers die er geen zin in hebben.

En dat gezwets over ''staatsburgerschap'' dat heeft geen plichten, die hebben we namelijk bij onze geboorte gekregen, niks voor hoeven doen.
Als ik geen reet uit voer behoud ik nog altijd mijn Nederlandschap.

ontopic.
Niemand, maar dan ook niemand is verplicht om een uitnodiging te aacepteren.
En er kan wel wat in de Fifa statuten staan, maar dit is de Uefa.

Ach man hier moet je niet teveel woorden aan vuil maken, Ribery kan ook niet geschorst worden voor Bayern.

Maar het lijkt wel een bekent fenomeen te worden, hoge piefen bij voetbalbonden die wartaal uitslaan.

7 september 2014 om 12:26

Denk ook niet dat je iets aan hem hebt als hij wordt verplicht. Staat hij daar als een zak zout, juist bij een vleugelaanvaller.

Nee, gemotiveerd spelen, of niet oproepen.

Als een speler bedankt voor het nationale elftal, dan geeft hij aan dat zijn prioriteiten ergens anders liggen; kiezen voor de laatste optie dus.

7 september 2014 om 12:28

Nisdenaam: je kunt als staat heel makkelijk iemand iets verplichten. Dat doe je namelijk door wetten te maken!!! Voorbeeld: belasting!!!! En dienstplicht in welke vorm dan ook is heel simpel in te voeren. Gewoon een questie van willen!!!

Wat voetbal betreft is het echter de vraag of je er beter van wordt als je iemand verplicht om te voetballen voor het nationale team. En Platini laat hier verder weer eens duidelijk zien dat hij in de eerste plaats aan zichzelf denkt, en vervolgens als Fransman denkt. Pas daarna komt al het andere!!!

7 september 2014 om 12:48

@ndisdenaam
De dienstplicht was rond 2001 al bijna weer ingevoerd door Fortuyn.
Waar jij het nu over hebt is de militairendienstplicht. Dat is idd wel heel ouderwets en komt niet meer terug, maar desalniettemin zijn de meeste van ons nog steeds gewoon oproepbaar voor de overheid.
Fortyun wou echter de dienplicht invoeren, maar het leger bijna geheel afschaffen. Op de marine na, ivm de technische ontwikkeling en voorsprong, geschiedenis en economisch belang (oa R'damse haven).
Een dienstplicht kon je dat op verschillende (maatschappelijke, sociale, militaire) manier invullen. Een geweldige manier om jonge mensen bewust te maken en wat cohesie in de samenleving te brengen. Iedereen gelijk, Arm en rijk, wit en zwart etc. moeten allemaal samen een jaar investeren in de maatschappij waar ze zoveel aan te danken hebben.
Deze diesplicht komt er ws alsnog en er is nu bv al een voorloper, de maatschappelijk stages op middelbare scholen.

7 september 2014 om 12:49

DAt bedoel ik ook niet tipptopp.
Het gaat mij meer om het feit dat Staatsen mij de indruk wekt dat wij iets hebben moeten doen om het Nederlandschap te vergaren.(ja geboren worden)

Iedere burger heeft inderdaad rechten en plichten.

7 september 2014 om 12:54

Op die manier, OK dan begrijp ik je nog wel.
Heb zelf ook ooit een envolop gekregen met 'dienstplicht' er op.

Op zich vind ik het wel aardig zodat de jeugd wat meer respect krijgt en de normen en waarden leren te respecteren.
Maar ik lijk precies op mijn vader, die heeft ook in het ''leger'' gezeten.
Ik heb zelf een jaartje Veiligheid en vakmanchap gevolgd, destijds nog vrede en veiligheid.
Een soort pre-militaire opleiding waar je ook al je amo kan halen.
Aan die opleiding zit al een limiet qua aanmeldingen.

Dus ik vind het vrij dubbel dat men er laatst over begon.
Neem dan meer beroepsmilitairen .
Aan mensen die echt iets wille heb je altijd meer dan mensen aan wie je iets verplicht in mijn ogen.

7 september 2014 om 13:06

Dienstplicht gaat nog altijd over het leger he...
Niet om een hobby waar je toevallig
Dik voor betaald word omdat je ee goed in bent.
Het word een beetje dictatuur man, het is een eer om te spelen voor je land maar als je niet wilt dan niet.

7 september 2014 om 13:10

Als voetballer die voor een team uitkomt die is aangesloten bij de UEFA, dus ook FIFA moet je gewoon interlands spelem, dat staat in je contract. Het is niet of je het zelf wil of niet, je hebt er eenmaal voor getekend en dat weet Ribery zelf ook.

7 september 2014 om 13:45

Ja natuurlijk!! maar de meeste zijn wel erg serieus hier!

7 september 2014 om 13:47

Denk aan je hart! het was sarcastisch bedoeld natuurlijk.

7 september 2014 om 08:47

precies, laat ribery het zelf weten.


eigenlijk zal deschamps platini moeten oproepen. de bondscoach bepaalt toch wie er speelt. en dat hij gelijk een doodschop krijgt in de wedstrijd

7 september 2014 om 08:56

Kunnen ze in Zwitserland gelijk Blatter oproepen

7 september 2014 om 11:55

Ik hoop dat Ribéry mee gaat spelen en de bal snoeihard achter zijn eigen doelman en vervolgens een rode kaart voor zichzelf versiert (zonder iemand te blesseren of een schop oid uit te delen), dan is het Platini meteen duidelijk wat er gebeurd wanneer je iemand dwingt en is ie daarna voor het nationale elftal sowieso al geschorst!

7 september 2014 om 09:17

Wat een chantage!

7 september 2014 om 10:13

Lang leve money en Platini!!

Het zou wel heel dom zijn al Ribery verplicht wordt om voor frankrijk uit te komen. Speler bepaald toch zelf wel of hij wel of niet voor een nationale land uit komt? Wordt hij dan werkelijk geschorst?
Als dit werkelijk gaat gebeuren heb ik nooit meer een goed woord over platini en zal ik dit zien als overmacht en corruptie.

7 september 2014 om 13:11

Hij heeft geen keus, het staat in zijn eigen contract als voetballer zijnde moet je ook voor je eigen land uitkomen.

Die Platini slaat echt door met zn chauvinisme. Nasri heeft toch ook gezegd dat hij niet meer beschikbaar is voor het Franse elftal maar daar hoor je Platini niet over. Ribery moet zelf weten of hij voor z'n land uit wil komen of niet. Krijg nu al zo'n raar gevoel dat Frankrijk het Ek2016 moet winnen en Platini daar alles voor over heeft

7 september 2014 om 10:40

Vergeet niet dat Platini er voor heeft gezorgd dat Ribéry vorig jaar de prijs van beste Europees voetballer heeft gewonnen. Dat sloeg natuurlijk nergens op, maar hij verlangt daar nu wat voor terug blijkbaar. Zo gaat dat met bestuurders. Platini wordt vast een hele goede Fifa-voorzitter...

platini denkt dat we in jaren 40 leven en dat hij de 2e hitler wil spelen.
het is altijd zo dat een speler bepaalt wanneer hij stopt bij de nationale club.
anders zou het hypocriet en slavernij zijn dat de trainer alles bepaalt en een speler niks te zeggen hebt.

dus met ander woorden als een trainer je oproept wanneer je 60 bent en je komt niet dan krijg je boete.
wat een bullshit zeg.

Ahahhahah wat voor onzin is dit nou weer? Platini is heeelemaal de weg kwijt.

Wat n BS is dit het is toch geen dienstplicht als n speler niet wil uitkomen voor zn land ,n speler mag zich ook doelen en prioriteiten stellen in t leven naast voetbal wie is nou die Platini voetbal is nou in de jaren echt COMERCIEEL aan t worden wat n gebrabel .........STFU mr Platini

Joh die Platini is gek hij denk dat hij wat te zeggen heeft nou hij maakt het licht nog niet uit die mafkees ,
Riberey heeft gekozen om zich te richten op Bayern Munchen en dat is zijn goed recht , ik denk dat die Platini een beetje de weg kwijt is het lijkt wel een klein dictatortje wat een verschrikkelijke man zeg .

Wat n trieste regel. Een speler maakt toch zelf uit of ie voor n nationaal elftal wilt uitkomen of niet, wat de reden ook is... Dan moeten die ouderwetse regels/statuten dus veranderd worden!

Ik zie het probleem dat Ribery stopt niet. Dit was al aangegeven. Bovendien speelt Frankrijk de komende twee jaar geen kwalificatie duel en kunnen ze doorgaan met de verjonging. Afgelopen wk hebben ze namelijk een goed figuur geslagen met jonge spelers.

7 september 2014 om 09:21

Inderdaad. Op het wk ging het niet slecht en maakten ze op zich een redelijke kans. Nu kunnen ze nog 2 jaar in alle rust de jonge jongens ervaring laten op doen. Bovendien, misschien heeft Ribery dit nu expres gezegd zodat hij niet alle oefeninterlands hoeft te spelen en dat hij tegen de tijd dat het EK is zich gewoon weer beschikbaar stelt.

Zal vast in de statuten staan, maar alsof Dechamps Ribéry nu gaat oproepen. Dat gaat toch alleen maar voor problemen zorgen. En Nasry was toch ook gestopt? Waarom geldt het dan schijnbaar niet voor hem. Platini kan beter samen met Blatter vertrekken

Edit: spelling

7 september 2014 om 10:23

Nasri ligt niet zo goed in de groep en is een beetje vergane glorie voor Frankrijk. Begrijp me niet verkeerd: het is een fantastische speler maar hij heeft het een beetje verpest.

Ribery is de held van Frankrijk, net zoals Henry dat was.

Prima als Platini dit wil en dat Ribery moet komen opdraven, maar ik hoop dat hij dan gewoon lekker nonchalant rond loopt

Waarom wilt Ribery eigenlijk stoppen hij spelt nog in de top en is pas 31. Dat lahm stopt is logischer die heeft net een wk gewonnen, maar Rubery kan nog een fantastische toernooien spelen. Al met al is het natuurlijk lachwekkend dat je voor zoiets geschorst kan worden.

7 september 2014 om 09:30

Ribery is wat blessuregevoeliger geworden. Als je lichaam het niet meer kan opbrengen moet je een stapje terug doen.

Lol, wat moet je met een speler die niet meer wilt. Weet je bij voorbaat dat er maar 10 in het veld staan. Dan schop je er gewoon een onderuit in de eerste minuut en je bent van een aantal interlands verlost.

Ik kan zo 2 grote voetballers opnoemen uit Nederland, die niet meededen bij grote kampioenschappen, omdat ze daarvoor bedankt hadden.
Cruijff en Gullit.
En zo zijn er wel meer.
Ik begrijp wel dat het eer is om voor je land uit te komen of moet zijn, maar je kan het toch niet zomaar verplichten?
Ik dacht in het verleden had Schuster dit ook met Duitsland en zo zijn er wel meerdere en dan heb ik het nog geen eens over spelers die stoppen in de zin van even wat minder wedstrijden spelen.
Je staat onder contract bij een club, die jou betaald en ook de lasten heeft van eventuele blessures.

Gewoon elke interland die verplicht is in de eerste minuut bewust hands maken. Rode kaart, schorsing.

7 september 2014 om 11:53

Voor hands krijg je een gele kaart.

7 september 2014 om 14:55

Bewust is spelbederf . Op de middenlijn of waar dan ook, kun je gelijk inrukken voor bewust hands. Vuur rood.
Perrongeluk hands hoeft niet eens geel te zijn. Meestal geven ze dat in het strafschop gebied en gaat de bal op de stip. Daar buiten meestal een vrije trap.
Pak jij de bal op voor de grap, kun je gewoon gaan douchen laat staan tijdens een aanval van de tegenstander.

Dan moeten de regels maar snel aangepast worden. Als een speler niet wil houdt het op. Wat heb je aan een ongemotiveerde speler? Laat Platini maar lullen.

Zou niet de eerste keer zijn dan men dit in Frankrijk flikt. Bij Makelele hebben ze toen een keer hetzelfde gedaan en die is toen toch maar op komen draven.

Platini kent het lichaam van ribery blijkbaar beter dan Ribery zelf.

Dan speelt ie even een zaadloze wedstrijd, desnoods 2 en dan hebben we dat ook weer gehad.

Ik heb er overigens wel begrip voor. Die man is natuurlijk niet stokoud, maar het is wel een 30'er en dan wil je niet meer overbelasten. Zelfs als het puur mentaal is, geen goesting bv, dan heeft ie nog het recht om te weigeren. Het is een schande dat een individu al niet meer zelf mag beslissen of hij speelt of niet.

Die Platini gaat steeds meer op een dictatortje lijken.
Een speler mag toch zelf bepalen of hij wel of niet stopt.
Zal me niks verbazen als Platini Deschamps onder druk zet om hem op te roepen.

Ribéry heeft wel vaak last gehad van blessures in zijn carrière. Ik denk dat het voorbije seizoen gewoon de druppel was dus ik snap het wel dat hij zijn lichaam meer rust wilt geven.

Frankrijk moet wel heel wanhopig zij als ze spelers gaan dwingen...ik vind niet dat je ribery moet verplichten

Belachelijk.. als je niet (meer) wil neem dan afscheid of zeg dat je niet fit genoeg bent, sowieso rare types die Fransen

Dus als Cruijff een uitnodiging van Hiddink krijgt dan moet hij zijn voetbalschoenen weer aantrekken en meedoen?Anders is Platini boos.Platini is echt compleet geschift...

Ik denk dat het tijd wordt dat Platini opstapt,want de man lult vreselijke onzin.Dan kan hij mooi samen met Blatter in Qatar lekker samen van het zonnetje genieten.

7 september 2014 om 11:00

Nee hoor, dat hoeft niet. Alleen dan wordt Cruyff wel voor 3 wedstrijden geschorst....

Waar bemoeit Platini zich mee en waarom maakt hij zich hier druk om? Ik vind Frankrijk zonder Ribery beter spelen

Ik ben heel benieuwd wat hier gaat gebeuren. Ik hoop dat Platini stug blijft en Ribery er schijt aan heeft. In dat geval zien we hoever Platini wil gaan om zijn zin te krijgen.

Het is van de zotte dat een speler niet zelf kan kiezen of hij voor een land interlands wil spelen. Of het nou is om fysieke redenen of mentale redenen.

Net alsof deschamps Ribéry erbij wil hebben... Ongemotiveerde irritante zelfingenomen spelers wil je toch niet in het shirt van nat ploeg hebben?

Kinderachtige opmerking van platini. Wie wil nou iemand selecteren die geen motivatie heeft om te spelen voor het land. Genoeg franse spelers die wel staan te trappelen. Platini kan zich beter houden bij zn politieke spelletjes man.

Hoe zit het dan met spelers met twee paspoorten? Moeten deze dan verplicht spelen bij het land dat hen als eerste oproept?

7 september 2014 om 13:47

Zolang je nog geen keuze hebt gemaakt tussen beide landen moet je in principe gewoon op komen dagen, Wat er dus eigenlijk op neerkomt dat je op dat moment een keuze moet maken.

Dit speelde onder andere bij Higuaín. Hij heeft een Argentijns en Frans paspoort. Hij werd toen hij 18 was opgeroepen voor het Franse nationale team en heeft die uitnodiging geweigerd. Toen zijn er Franse officials die riepen dat Higuaín voor drie potjes geschorst moest worden. Uiteindelijk heeft Frankrijk de verhoudingen met Higuaín niet op scherp willen zetten en geen klacht ingediend, in de hoop dat Higuaín toch voor Frankrijk zou kiezen.

Misschien ligt het probleem anders dan hier word vermeld, Frankrijk hoeft de komende tijd geen interlands te spelen om te kwalificeren en dus spelen ze eigenlijk nergens voor . En wil Ribéry niet het risico nemen om geblesseerd te raken in deze wedstrijden , maar wil hij uiteindelijk wel het toernooi spelen als het hem uitkomt . En dus wil Platini hem verplichten ook deze wedstrijden te spelen.

7 september 2014 om 09:52

Hij heeft zelf zijn afscheid aangekondigd. Dan moet je hem tijdens het EK ook niet meer oproepen.

Als ik Ribery was dan zou ik nu gewoon met alle oefenwedstrijden meedoen. Vervolgens schiet je in de eerste wedstrijd van het EK alle ballen in eigen goal, voor de tweede wedstrijd biedt je je excuses aan en zeg je dat je tot inkeer gekomen bent, dan schiet je ook in die wedstrijd alle ballen in eigen goal en dan ga je lekker naar huis om nog een paar weken te genieten van je vakantie (buiten Frankrijk raad ik hem aan).

7 september 2014 om 10:35

Gewoon eerste oefenpot rode kaart pakken en middelvinger lostrekken naar publiek

7 september 2014 om 10:37

Haha, geniaal!

Wat een chauvinistische vent is die Platini toch... Tegen bijvoorbeeld een Lahm die zijn afscheid aankondigt doet hij niks...

Deze man moet maar met vervroegd pensioen gaan want dit soort praktijken gaan veel te ver. Ik snap niet dat hij dit soort ideeën überhaupt in z'n hoofd haalt! Laat staan dat ie nu nog een officiële waarschuwing af durft te geven ook. FIFA en UEFA; 1 pot nat!

Het zou erover zijn als hij echt geschorst zou worden maar ik zou het wel snappen want wat is hhet belachelijk dat hij niet mee zal spelen op het ek in zijn eigen land!

Wat een Gestapo regime word er dan gehanteerd ,lijkt de normale samenleving wel

Behalve dat dit totaal geen zin heeft, is dit ook juridisch niet haalbaar. Een goede sportjurist zal vast wel in de huidige wetgeving de nodige hiaten vinden.

Wat een idioot, als dit bericht op waarheid berust. Als hij echt geschorst zou worden, dan zou ik als ik Ribery was de eerste de beste oefenwedstrijd een rode kaart pakken, 3x in eigen doel schieten en mij middelvinger opsteken naar het eigen publiek. Maar Dechamps is niet achterlijk, die roept hem nooit meer op....

Ik vind dat Platini verplicht is het voetbal te dienen maar dat doet ie ook niet. Deze man heeft duidelijk geen moraal. Ik kan me nog een avond in 1985 herinneren waar iemand juichend langs de lijkenzakken liep omdat ie een beker won....m

Waar slaat dit op ? Idioten, als hij niet wil kan je hem niet forceren. Gaaar eerst op jullie corrupte voetbal letten en kan dit idd gebeuren, want ik heb zoveel voetballers zien stoppenkast er gebeurde nooit wat of is het alleen omdat het in Frankrijk is? Want ik snap het niet

Het is aan de coach om te bepalen of je stopt?
Dat zei die andere vent ook al, rare lui die Fransen...

Het is een grap, jongens. Een GRAP... geen grap om over te grond te rollen maar eerder zoals in de uitdrukking "lachen als een boer met kiespijn". Het is toch logisch dat Platini teleurgesteld is? Om dan vergelijkingen te maken met WO II... pffff

Overal ter wereld bepalen spelers zelf wanneer ze willen stoppen met interlands behalve in Frankrijk. Dat gaat al jaren zo, geloof dat het een aantal jaar geleden ook al een speler opgeroepen werdt die gestopt was, volgens mij was het Makelelé.

Die bondscoach moet de eer aan zichzelf houden en Ribery niet eens willen oproepen. Als die jongen niet voor zijn land wil uitkomen zou ik hem er niet eens bij willen hebben!

Alsof het nog wat gaat uitmaken als ze Ribery nu oproepen en hij moet opdagen. Dan is die daar tegen zijn zin, kun je toch niet verwachten dat hij dan zijn beste spel gaat spelen? Ze hadden beter met hem kunnen praten onder vier ogen ipv dat ze nu allemaal dingen gaan roepen in de media. En als ze met hem hebben gepraat en er komt niks uit, dan moeten ze gewoon verder met hun leven lijkt me. Frankrijk heeft genoeg talenten.

Niet voor het eerst toch? Domenech deed het volgens mij ook bij Makelele en Thuram. Die Fransen snappen er niks van.

Hahahahahahah wtf ia dit dan hahahaha

Hahaha dit is echt te lachwekkend voor woorden. Doet me een beetje denken aan laatst toen een paar Shakthar Donetsk spelers weigerden te spelen vanwege de situatie in Oekraine, waarna de eigenaar van de club in de media aankondigde dat ie ze ging straffen en ze ervoor zou laten lijden. Dit soort gekke dingen komen steeds vaker voor in t voetbal lijkt wel

Dechamps heeft al vorig week laten weten dat hij geen mensen zal oproepen die niet
gemotiveerd zijn ol voor hun land uit te komen.
Hij laat de beslissing over aan Ribery.
Hij zij er nog bij dat mocht Ribery van gedachten veranderen hij
Dechamps altijd mag bellen.
Dus die schorsing zie ik nog niet zo snel gebeuren.

Hoe zit het dan met spelers met een dubbele paspoort? Als een speler de Nederlandse en Marokkaanse paspoort heeft, de bondscoach van Nederland hem oproept, mag die dan weigeren? Om voor Marokko te kunnen spelen? Oproepen is toch oproepen?

Platini zou over dit soort zaken zijn mond moeten houden, dit is een probleem voor de Franse bondscoach en bond, niet voor de Uefa. Als dit om bv Robben zou gaan en dus over het Nederlands elftal, dan had Platini waarschijnlijk niets gezegd, maar om dat dit over Frankrijk gaat moet hij zijn mening ventileren. Hiermee bewijst hij enkel niet onafhankelijk en objectief te kunnen zijn.

In het verleden zijn er zo veel spelers geweest, die uit onvrede met de bondscoach, bedankten voor de uitnodiging. Van al die keren kan ik me geen bemoeienis van de Fifa of Uefa herinneren, maar nu het over een Franse speler gaat, heeft de Uefa ( lees Platini) een mening.

Wat heb je aan een speler die niet voor zijn land wil uitkomen... terwijl er velen zijn die er 10 jaar van leven voor over hebben om maar een keer voor hun land uit te mogen komen.

Platini is bang dat Frankrijk af gaat op het EK in eigen land

Geeft waar aan hou die Platini helemaal niks van het voetbal meer begrijpt. Zijn zakken vullen met dollars uit Quatar, dat is het enige wat hij kan. Je gaat toch geen voetballer tegen zijn zin in oproepen. Ik zie Low al gewoon Lahm toch nog oproepen, is toch een non-discussie.

Belachelijk. Die jongen kampt met blessures en wil stoppen. Bovendien voegt hij niet Zoveel meer toe. Met de nieuwe generatie buitenspelers en middenvelders is er eenmaal een nieuw tijdperk begonnen.

wat een domme uitspraak zeg, maakt alleen maar duidelijk dat t corrupte honden zijn daar bij de uefa, en bovendien waar bemoeid ie zich mee want hij heeft volgens mij geen functie bij de franse voetbal bond. vooral dit soort acties uitvreten platini, zo komt ribery helemaal nooit terug naar frankrijk

Kielhalen die platini.. Wat een uitspraak en mocht dit echt in de statuten staan ben ik serieus benieuwd of dit niet in conflict is met mensenrechten. Ribery heeft een contract bij bayern en verder nergens (qua voetbal) dus zou hij niet verplicht zijn te "werken" voor Frankrijk.

En wat als hij merkt steeds meer fysiek te mankeren? Laat de Fifa hem dan zijn lichaam verplicht verpesten?

Plantini schaam je en aub iemand, muilkorf die man.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren