Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Zimling is precies wat we nodig hebben, hij is een echte Ajaxvoetballer'

Laatste update:

Namen als Davy Pröpper, Samuel Eto'o en Marko Vejinovic passeerden de voorbije weken de revue in Amsterdam, maar op de slotdag van de transfermarkt presenteerde Ajax de Deen Niki Zimling als nieuwe aanwinst. De komst van de middenvelder, die wordt gehuurd van Mainz, deed de nodige wenkbrauwen fronsen. Lasse Schöne vindt dat echter onnodig, zo vertelt hij in Ekstra Bladet.

/

De landgenoot van Zimling denkt dat zijn ex-ploeggenoot bij NEC precies is wat Ajax op dit moment nodig heeft. "Een middenvelder, een nummer zes, die naar voren voetbalt. Hij is sterk aan de bal, maar weet ook hoe hij een aanval van de tegenpartij moet vertragen. Zo'n type speler hadden we behoefte aan. Naar mijn mening is Zimling een echte Ajaxvoetballer", zegt Schöne.

Voor Schöne is de komst van Zimling ook naast het veld een zegen. De twee kunnen het namelijk uitstekend met elkaar vinden. "Ik was blij toen de transfer officieel rond was. We zijn goede vrienden, ik kan niet wachten tot we samen op het veld staan." De 24-voudig international kwam naast Mainz en NEC ook uit voor Bröndby, Esbjerg, Udinese en Club Brugge.

Gaat Niki Zimling een versterking blijken voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Meningen hebben we in voetballand niets aan. Eerst zien, dan geloven

5 september 2014 om 15:13

Ja, eerst zien dan geloven.. Daarom snap ik je naam ook eigenlijk niet.

5 september 2014 om 15:22

Hahah, ja account aangemaakt in de tijd dat PSV nog prijzen pakte

5 september 2014 om 15:23

Hahahahaha

5 september 2014 om 15:23

Heb je dat account al heel lang :-p

5 september 2014 om 15:29

Hadden ze toen al internet?

5 september 2014 om 15:36

Ergens rond de dag dat Mark van Bommel drie keer in de Arena scoorde

5 september 2014 om 15:46

Grappig dat de ajacieden in 8 jaar tijd dat psv domineerde niks te zeggen hadden en sinds het niveau van de eredivisie zo omlaag is gegaan en al 4 jaar niet door kwaliteit en goed spel maar door geluk en winnen van kleije ploegen. Dat andere teams nog slechter waren en helemaal geen tegenstand bieden en nu hebben ze allemaap een grote mond gekregen

5 september 2014 om 15:51

Probeer het nog eens een keertje....

5 september 2014 om 15:52

@RealMadrid1234: tijdens de laatste super periode van PSV waarin het meerdere titels op rij won was het niveau van de Eredivisie ook al bedenkelijk.

5 september 2014 om 15:54

Tuurlijk realmadrid1234, en als psv kampioen wordt, komt het omdat ze de beste waren natuurlijk en is de rest sterker dan de afgelopen 4 jaar...

5 september 2014 om 15:55

Nou nou 8 jaar lang domineerde?? Dat is ook overdreven. PSV heeft een aantal jaar erg sterk gespeeld maar ik herinner me ook kampioenschappen die op doelsaldo op de slotdag beslist zijn. Niet echt domineren dus.

5 september 2014 om 15:58

@psvkampioen1: topreacties. Hou van die "zelfspot".
@realmadrid1234: Zielige reactie. Ik vond PSV in hun dominerende periode ook vaak erg nipt winnen door niet beter te zijn maar op zijn Italiaans met een doeluntje verschil. Verschil met Ajax van deze tijd en PSV van die tijd is dat Ajax op het veld wil domineren (al dan niet met te traag voetbal). Het huidige PSV vind ik veel leuker (spelen). Bedenk daarbij wel dat Ajax altijd meedeed, niet alleen de laatste 4 jaar.

5 september 2014 om 16:02

Mogelijk gemaakt door de grond ONDER het stadion..

5 september 2014 om 16:10

Toen PSV nog oppermachtig was in de eredivisie kwamen, reikten ze ook nog tot de halve finale CL. Ik had oprecht graag gezien dat een andere Nederlandse topploeg dat niveau had gehaald/gaat halen. Het liefst PSV uiteraard

5 september 2014 om 16:12

Lees net mn bericht terug.. hoop dat jullie het kunnen snappen.

5 september 2014 om 16:16

@realmadrid1234:

Dat was dus een periode waarin Ajax elk seizoen 1 punt, 2 punten of 1 doelpunt te kort kwam voor het kampioenschap.
Deze jaren moest Ajax heel goed in de achteruitkijkspiegel kijken om een glimp van PSV op te vangen.

5 september 2014 om 16:32

If elfsborg geniale reactie

5 september 2014 om 16:51

Beide clubs waren niet bepaald geweldig afgelopen jaren. Het is dat het niveau in NL steeds slechter wordt..

5 september 2014 om 16:55

Beter als helemaal niks hebben want de Arena en de grond is niet van Ajax dus dat gezever kun je wel achterwege laten lijkt me.

5 september 2014 om 17:02

@lelijknatnek. Dat deed Ajax dan ook, kwartfinale CL na 0-0 in de Arena 3-2 verliezen bij Milan. Steeds kwam Ajax terug, maar helaas Milan met geluksgoaltje van Tomasson ook. Dat jaar won Milan de CL "gewoon" om vervolgens het jaar daarop PSV te vern**ken. Oi, stukje frustratie voor het NL-voetbal toch wel.

5 september 2014 om 17:38

Hoezo beter als helemaal niks hebben wijze kip?
Niet echte een wijze opmerking, want hoezo maakt het je beter als je een stadion in eigen beheer heb(phillips sponsored) en ''eigen grond'' heb?

Ajax huurt gewoon een stadion waar het ook eigenaar van is, gedeeltelijk wel te verstaan(aandeelhouder)
Dus dat is geen gezever, niet proberen de rollen om te draaien,
Overigens vrij nutteloze uistpraak van je, het begon als lolletje dat goed werd opgepikt door de Psv'er.

Helaas heb je mensen die meteen zich aangevallen voelen.

5 september 2014 om 17:43

@ lelijknatnek

Dat bedoel ik, toen Psv heer en meester was, toen waren ze gewoon goed en deden ze mee in Europa. Ajax is beter dan de rest omdat de rest zo slecht is en hebben niks te vertellen in Europa..... maar eerlijk is eerlijk, ze zijn gewoon al 4 jaar de beste van Nederland. Dat is waar ze bij onze positivo's de jongens van VI elke dag over zeuren, ; het niveau gaat omlaag bij het gros van de clubs,...en weet je hoe dat komt? Dat komt omdat wij denken dat we het met de eigen jeugd wel aankunnen, wij leiden zelf op. Goed voor de bankrekening (aandeelhouders) slecht voor het voetbal.

5 september 2014 om 18:46

Hahaha

5 september 2014 om 20:10

@slechtekont verkoop van grond was na gloriejaren en daarnaast was psv de enige club die het hele stadion als eigen bezit had, niet zoals feyenoord en beursbedrijf Ajax

5 september 2014 om 20:22

Nee Vossing. Het Nederlands elftal speelt nog altijd een grote rol in de wereld. Kwaliteit is dus aanwezig. De CL is de laatste 30 jaar extreem veranderd. In begin jaren 2000 speelde het ook al maar sinds een jaar of 7 slaat het echt alles. Door al die miljoenen wordt het steeds oneerlijker verdeeld. Vroeger bleven er ook veel meer spelers in eigen land spelen waardoor de topspelers meer verdeeld waren. Als je nu kijkt wat er bij sommige clubs alleen al op de bank zit aan topspelers gaat het nergens meer over. Dat is de voornaamste reden waarom wij niet meer aan kunnen sluiten. Dan kan je B-spelers kopen wat je wilt, het gaat hem niet worden. Dus dan maar met eigen jeugd omdat er in Nederland veel kwaliteit zit.

5 september 2014 om 20:27

Of elfsborg die was raak hahaha mooie

5 september 2014 om 22:27

Ndisenaam ajax heeft van de gemeente in 1996 gemeente geld gekregen voor het grond van de Meer volgens mij was dat 20 miljoen gulden daarmee zijn zij medefinancier van stadion Arena, de rest is gefinancierd door de gemeente en prive bedrijven. (dus ajax is heel klein aandelenpakket) Ajax betaald huur 7 miljoen huur per jaar en wat betaald Psv? 2,4 miljoen...erfpacht. En die constuctie hoef ik niet meer uit te leggen

6 september 2014 om 10:58

Volgens mij hebben we toen in Europa veel punten gehaald. We waren toen de 5e competitie van Europa en dat al 3 jaar achter elkaar. Check de gegevens voor je iets zegt. Het niveau is nu pas slecht. En dat PSV daar geen gebruik van maakt doet me pijn. Jeugdopleiding is goed bezig en laat per jaar 3 spelers doorbreken de komende jaren.

6 september 2014 om 13:07

Enige? je bedoeld Heerenveen ook?
Die hebben namelijk ook het stadion in eigen beheer naar mijn weten.

6 september 2014 om 13:15

Nee Ajax heeft zelf geinvesteerd, maar vervolgens zijn die aandelen weer overgenomen door Amsterdam.
Dus ja en nee zeg maar.
Ajax betaald dacht ik gewoon 30 miljoen per 10 jaar.
Overigens zijn de kosten gewoon gedekt, alleen al door Adidas die 7 a 8 miljoen per jaar betaald aan Ajax om shirtsponsor te mogen zijn.

De meer is ook niet meer, daar is nu allemaal nieuwbouw(wat je nieuwbouw noemt)

De Arena is tevens de grondlegger van een zeer winstgevenmd gebied.
Wat eerst een braakliggend stuk grond was is nu tientallen miljoenen waard als het niet meer is.

Wat PSV heeft gedaan is de grond onder het stadion te verkopen als bestemmingsgrond... iets wat zeer raar is omdat er een stadion op staat en er dus niks mee gedaan kan worden.

Maar zo heeft het ministerie van sport en welzijn ook geinvesteerd,

Dit alles is veel logischer als wat er bij PSV is gebeurd, maar dat hoef ik jou ook niet uit te leggen hoop ik?

6 september 2014 om 13:17

Nee de andere waren gewoon matig.
In andere landen zijn ze juist meer gaan uitgeven waar wij minder zijn gaan uitgeven, opzich goed want we zijn zeker in vergelijking met andere clubs gewoon kerngezond, maar het niveau is er wel doorachteruit gegaan de laatste jaar.

6 september 2014 om 13:21

Het grappige is juist dat Ajax wel won van de grote clubs, en vaak overtuigend, maar juist nipt van de kleintjes won.
Even bij de feiten blijven.

5 september 2014 om 19:45

Leuk je zelfspot maar ook je scherpte door te refereren aan de 0-4 van PSV in 2005.

Deze jongen is echt niet zo slecht. Het is meer dat er meer grotere namen waren verwacht enzo waardoor er nu negatief over hem gedaan werd. Maar ik kan mij herinneren dat hij de beste Deen was tegen Nederland op het ek 2012.

Hij heeft tenminste wel zo een serieuze Jaap Stam kop. Hij zal vast voor geen meter kunnen voetballen, maar zulke gasten als hij die af en toe iemand hard aanpakken heb je ook nodig in je elftal.

5 september 2014 om 15:29

Tja en toen wij dat over Van Bommel en Toivonen zeiden kregen we massa's aan commentaren....

5 september 2014 om 15:32

Omdat die 2 gewoon vieze voetballers waren vooral Ola. Dat was niet meer hard maar dat was gewoon smerig

5 september 2014 om 15:33

Er is ook een groot verschil in aanpakken of over de grens gaan cq de hele wedstrijd lopen zuigen tegen arbiter en tegenstander

5 september 2014 om 15:35

Van Bommel klopt wel, maar Toivonen is een aanvallende middenvelder/ spits. Die hoort nooit zulke gemene overtreding te maken. Dat is meestal voor de verdedigende middenvelder.

5 september 2014 om 15:35

Toivonen is gewoon een hele goede voetballer. Dat hij het goed dat momenteel bij Rennes verbaast mij niets. Had hem graag als hij nog in Nederland voetbalde bij Ajax willen zien spelen.
Hij had gewoon even schijt aan PSV (groot gelijk)

5 september 2014 om 15:49

Ohja poulsen is geen vieze voetballer? Enoh ook niet toch? Ga toch weg man ajacieden zijn de meest hypocriete volk van nederland. Halen ze zo een drama speler als meneer zimling en toch krijgen ze het voor elkaar om een speler die zelfs te slefht is voor groningen op te hemelen alsof hij wat voorstelt. Toon jullie arrogantie maar vroeg of laat gaan jullie heel hard op je bek

5 september 2014 om 15:50

Als je supporter van elfsborg ben is iedereen al snel een goede voetballer ;-)

5 september 2014 om 16:07

Poulsen heeft in 2 seizoenen maar 1 of 2 kaarten gepakt, dus zo smerig ook weer niet

5 september 2014 om 16:12

@realmadrid1234 jou jaloezie/haat naar Ajax is wel erg groot he. Eerst het verschil niet zien tussen een grap en serieus zijn en nu deze onnozelen reactie

Types als van Bommel Poulsen enoh enzo zijn keiharde voetballers die als ze in jou favoriete team zitten je ervan houd omdat ze de boel oplaaien spelen ze tegen je heb je er vaak een hekel aan. Had zelf een hekel aan van Bommel maar bij Nederlands elftal was het juist prettig zo iemand te hebben. Net als enoh en Poulsen bij Ajax. Toivonnen vind ik een ander verhaal dat is een aanvaller en die vieze trucjes horen daar dan weer niet bij. Zelfde geld voor een balotelli en een Zlatan tijdens een periode bij Ajax.

Zimling tsja ik durf het niet te zeggen maar we laten ons verassen

5 september 2014 om 16:36

Ajax zelf heb ik geen haat aan maar de supporters van ajax.. de supporters die van kleins afaan al een shirtje van papa krijgen van kijk jochie jij word voor ajax en ik snap dst er sommige mensen zijn die er zelf voor hebben gekozen daar niet van..

5 september 2014 om 16:38

Als hij bij een andere club had gespeeld zou hij voor dezelfde overtredingen veel meer gele en rode kaarten hebben gekregen. Jouw argumenten gaan dus totaal niet op. Je moet kijken naar de overtredingen en niet naar de reacties van de niet totaal onpartijdige scheidsrechters in Nederland.

5 september 2014 om 16:42

@realmadrid1234 wederom een domme reactie als er een prijs voor domme opmerkingen bestaat win jij zeker weten.

Zo gaat het bij elke club toch 9 van de 10 keer. Of papa nou supporter is van Ajax Feyenoord Heerenveen Groningen of Utrecht. Je bent er trots op en geeft je kind dat shirt.

5 september 2014 om 16:44

@fransen kijk de statistieken na van de meest benadeelde clubs afgelopen jaren

5 september 2014 om 16:53

al die honderden niet gegeven of juist ten onrechte gegeven vrije trappen en kaarten zijn niet 1op 1 in punten te vertalen en zullen dus niet in de statistieken voor komen.
Ze beïnvloeden de competitie echter meer dan 1 wel of niet terecht gegeven strafschop.

5 september 2014 om 16:57

Gwp00 dom persoon dat je bent ik bedoel daarmee dat ajax 'supporters' geen echte supporters zijn dat ze alleen de successen van ajax delen want waar waren jullie anders in de tijden van 2000 tot 2008? Laatzte paar jaar zijn er wel veel supporterd bijhrkomen

5 september 2014 om 16:58

Haha psv 8 jaar domineren. Nog nooit voorgekomen, Psv heeft mee kunnen draaien omdat Ajax niet scherp was in die jaren. Pure armoede en ajax kwam jaar daarvoor kinderlijk eenvoudig in de kwart finale. Wat een arrogantie zeg uit eindhoven zelfs naar 7 jaar nog.

5 september 2014 om 17:06

Dus jij heb nooit een PSV shirtje gekregen van je pappie?
Man wat een jeugd.
Evenals dat het triest is dat jij mensen haat omdat hun pappie de kinderen een Ajax shirt gaf, haat je dan ook een mega aantal PSV fans?
Want zo gaat het eenmaal... en dat is volkomen normaal hoor, uiteindelijk kan een kind alsnog kiezen om voor een club te worden.

En mijn voorkeur gaat zelfs zo uit, dan is een kind namelijk met een club opgevoed, beter dan dat je voor een club word omdat ze kampioen zijn of wat dan ook.,
En het laatste geval wat ik je dus vertelde is bij heel veel ajacieden het geval... namelijk ''zo opgevoed''

Met je geoverdrijf, het is echt niet zo dat ''papa's'' met het mes op hun kinderen's keel eisen dat ze voor een club worden hoor.

Man man, ja de haat zit doet.

5 september 2014 om 17:09

Onzin Realtje... wederom onzin.
Ook in de mindere jaren zat de Arena toch echt goed gevuld hoor, ieder jaar rond de 37-40.000 verkochte seizoenskaarten.
En het is volkomen logisch dat bij succes er meer animo komt, dat is het leven jonge.

Als we ergens niet goed in zijn, dan zullen mensen zich er minder voor interesseren, dat werkt zo bij alles.
Vraag me af of jij de realiteit een beetje uit het oog verliest.
Die denkwijze is namelijk totaal van de zotte.

5 september 2014 om 17:10

@realmadrid1234 nog dommer persoon je zegt 2 keer heel wat anders tussen 2000 en 2008 zat bijvoorbeeld ik samen met 48 duizend andere seizoenkaart houders alsnog elke thuis wedstrijd er en elke uitwedstrijd uitvak vol dus praat geen onzin. Ja succes supporters (de zogenoemde dagjesmensen) heb je erbij maar dat is ook bij PSV en Twente toen ze kampioen werden en az zelfde verhaal dus kom nou met echte feiten want tot nu toe kloppen je verhalen niet helemaal.

Die zogenaamde nep supporters zitten ook en vooral bij een club als real ;-)

5 september 2014 om 17:33

Jaa zeg er dan gelijk bij hoeveel van die zogenaamde supporters chinezen (toeristen) waren in jullie volgeboekte stadium hahaha?

5 september 2014 om 17:40

Lezen is ook een vak gaat over seizoenkaarthouders en dat zij. Geen toeristen slimme jongen

5 september 2014 om 17:41

Jij bent echt dom he??? Lees al je reacties even terug dan snap je wel waarom iedereen je dom vind overkomen. Maar gelukkig heeft Real Madrid alleen maar echte fans he hahaha.

5 september 2014 om 19:25

Zeiken over successupporters en dat zegt een real madrid fan hahahaha

5 september 2014 om 20:23

@observatie:
Sorry hoor, maar die vergelijking kunnen we nu ook al 4 seizoenen andersom trekken..... Die armoede heet Eredivisie......

6 september 2014 om 02:42

@realmadrid1234
En dat is PSV natuurlijk niet zo he jongetje..

6 september 2014 om 09:59

Oke wacht even, komt een nederlander met de nickname "realmadrid" nu praten over successupporters??.. En kijk anders even na de datum van me account, toen waren we namelijk al 7 seizoenen geen kampioen geworden, triest altijd dat over 1kam scheren

6 september 2014 om 11:04

Toen heb je het aangemaakt op het moment dat het goed liep en Ajax het kampioenschap niet meer kon ontglippen. Leuke redenatie. Trouwens je caps lock doet een beetje raar

6 september 2014 om 13:25

in September 2009 was de competitie net begonnen nadat Twente kampioen was geworden.... dus niet meer kon ontlopen?
Waar heb jij het over Jramusch?

6 september 2014 om 14:08

das knap! begon elke ploeg behalve Ajax dan op -75punten?? voor zover ik me kan herinneren begint de competitie al jaren in Augustus, en volgt daarna de maand September, knap dat de competitie al na 4 speelronde beslist kan zijn

wat een niveau hier bij sommige mensen zeg haha, om te janken.
Als je zo een hekel hebt aan Ajax of aan iets wat er mee te maken heeft, klik dan gewoon niet op een Ajax gerelateerd artikel, heel simpel

Men schijnt te vergeten dat als er steeds mindere voetballers komen dat het niveau ook minder wordt.

Moet je eens voorstellen dat voetballers van het niveau Shöne en Zimling 10 jaar terug bij Ajax zouden voetballen, die zouden nog niet eens op de bank zitten.

5 september 2014 om 15:15

Onzin. Alsof Ajax 10 jaar geleden alleen maar goeie spelers had. Zijn deze 2 nou echt zoveel minder dan John O' Brien? Ik betwijfel het zwaar.
S

5 september 2014 om 15:18

Nee joh je hebt gelijk, spelers als Schöne waren toen ook de beste Ajacieden, zulke spelers waren toen ook de blikvangers.

Laten we vooral onszelf voor de gek blijven houden, dan gaat het niveau vanzelf wel weer omhoog.

O nee, stom van mij, het niveau is helemaal niet minder geworden.

5 september 2014 om 15:21

Ajax had toen niet alleen maar goeie spelers maar nu zijn spelers als Schone de spelers die het verschil moeten gaan maken voor Ajax terwijl toentertijd waren dat de O'brien's zeg maar.

Ruim 10 jaar geleden liepen er spelers als Maxwell, Sneijder, Ibrahimovic e.d. waarvan je zag dat die potentie hadden om de Europese top te halen.
Spelers als Galasek waren toen de nuttige stofzuigers om het vuile werk op te knappen voor de spelers die Ajax beter maakten.

Ajax is nu 4x op een rij kampioen maar 4x met een matig elftal.

5 september 2014 om 15:22

Niveau is zeker minder geworden maar ook toen liepen er gewoon 'waterdragers' rond bij de grote clubs.

5 september 2014 om 15:27

Heb even de selectie van 2004/05 gekeken.
De middenvelders waren toen onder andere

Galasek, vd Vaart, Sneijder, Pienaar, Lindgren, Maduro en ook de door jou genoemde O Brian

O Brian heeft in de 7 jaar bij Ajax 85 wedstrijden gespeeld, dus gemiddeld 12 per jaar, Schöne is nu een van de betere van Ajax, zie je het verschil ?

5 september 2014 om 15:35

En toen ook al veel uit eigen jeugd. Conclusie is dat aankoopbeleid en/of de scouting faalt.

5 september 2014 om 15:36

@wandering
Als je nou 20 jaar geleden had gezegd oke, maar 10 jaar geleden liep er bij Ajax ook al een hoop middelmaat. Als je Ajax toen ook al goed volgde, weet je dat een Maduro of Lindgren niets beter waren of zelfs slechter dan een Blind of Anita. Spelers als van der Vaart en Sneijder hadden veel talent, maar lieten tien jaar geleden echt niet zoveel meer zien dan Klaassen nu. Ook Mitea, Boukhari en Rosales vond ik destijds net zulke middelmaat als Schöne en Sigthorsson nu. Het enige wat Ajax toen had was een prima verdediging.

5 september 2014 om 15:45

@ Vincfred

Maar die middelmaat zoals jij ze noemt, hobbelde toen leuk mee, Schöne behoort nu tot de beste Ajacieden, dat is het verschil.

5 september 2014 om 15:55

Wandering..

En vertel mij dan nu eens waarom jij denkt dat deze spelers (galasek, vd Vaart, Sneijder, Pienaar, Lindgren, Maduro en O'brian) veel beter zijn dan dat Schöne, Klaassen, Kisnha, Fischer, El Ghazi, Andersen, Menig zijn of gaan worden?

Wie weet spelen Klaassen en El Ghazi over 6 á 7 jaar wel bij topclubs en zeggen we dan exact hetzelfde, alleen dan over deze twee spelers.

Daarnaast weet iedereen dat Ajax een bepaalde weg ingeslagen is en dat dit (financieel) zijn vruchten af gaat werpen. Of dit nu is door van de beurs te gaan, het stadion te kopen of door spelers langer aan hun contract te houden dat maakt niet uit. Je weet in ieder geval zeker dat ze er uiteindelijk sterker uit gaan komen. En na 4 kampioenschappen op rij mogen wij -Ajacieden- dus eigenlijk totaal niet klagen.

5 september 2014 om 16:03

@wandering.

What ever. Jij zegt duidelijk dat ze niet eens op de bank zouden zitten of wat?
Nou nogmaals als John O'brien al op de bank zat, dan zouden deze 2 echt niet misstaan.
Ik heb nooit gezegd dat het niveau niet lager is dan toen, maar kom nou niet doen alsof de gehele selectie zo geweldig was, want dat is gewoon dikke onzin!

5 september 2014 om 16:03

Tja, als ik jou uit moet gaan leggen waarom een Pienaar beter is als een Schöne, dan kan ik beter helemaal niets meer neertypen, want dan zal ik jou nooit snappen, en jij mij ook niet.

Prima dat jij het allemaal geweldig vindt, hoop echt dat je heel gelukkig met Zimling wordt en dat Ajax er tevreden mee zal zijn.

Gelukkig voor mij is er ook Sport 1 waar wel kwalitatief goed voetbal is te zien.

5 september 2014 om 16:20

@ Lee112

Heb het ff voor je opgezocht, O Brien zat in seizoen 2004/05 vaker op de tribune als op de bank, was ook zijn laatste jaar bij Ajax

Edit: Ajax had toen belachelijk veel middenvelders bij de selectie trouwens, sowieso een heel grote selectie (30 man)

5 september 2014 om 16:25

Moet ik jouw uitleggen wat jij hebt getypt of zo? Je bent een Twente fan dus ik neem het je niet al te veel kwalijk. Je snapt zelf toch wel dat pienaar een basis speler was? Jij hebt het over de bank man. Ik geef aan dat schone heus wel op de bank had gezeten bij Ajax als John daar ook zat. Is schone slechter of zo? Je vermijd de vraag omdat je het antwoord al weet....
En ik gaf zelf ook aan dat het niveau zeker niet beter is dan toen, maar dat geldt voor alle topclubs in de ED.

5 september 2014 om 16:34

Die reactie waar ik het over Pienaar heb is een reactie op Kebm,

Ach laat ook maar voor de rest, jij vindt Schöne goed genoeg, prima, ook voor jou geldt, hoop dat je nog veel van dit type spelers kunt genieten, dat er dan nog heel veel spelers van dit niveau erbij mogen komen.
Gelukkig hoef ik er niet naar te kijken.

Kijk alleen nog maar naar Twente en dat is al erg genoeg.

5 september 2014 om 16:43

Volgens mij snap jij het zelf niet helemaal..jullie vergelijken o brian met schone..maar wat wandering duidelijk meerdere malen zegt is ze zijn vergelijkbaar misschien qua kwaliteiten maar obrian was toen back up tribune klant en schone een van de sterren nu..dan kan je toch niet gaan ontkennen dat het niveau is gedaald?sorry hoor maar als je dat niet ziet heb je echt een plaat voor je kop.

5 september 2014 om 16:57

Mocht je het tegen mij hebben Ryan030. Ik geef toch 2 keer aan dat het niveau is gedaald of wat? Bij iedere topploeg in NL namelijk. Niemand die dat zal ontkennen hoor.

@wandering.
Je verdraait het opnieuw. Ik heb nergens gezegd dat Schone namelijk een goede speler is. Jij gaf het volgende aan ik citeer: ''moet je eens voorstellen dat voetballers van het niveau Shöne en Zimling 10 jaar terug bij Ajax zouden voetballen, die zouden nog niet eens op de bank zitten''.

Ik antwoordde daarop als volgt: ''onzin. Alsof Ajax 10 jaar geleden alleen maar goeie spelers had. Zijn deze 2 nou echt zoveel minder dan John O' Brien? Ik betwijfel het zwaar''.

Met andere woorden, ze hadden wel degelijk kans om op de bank te zitten, want zelfs John zat op de bank. Vervolgens geef ik nergens aan dat Schone goed is, dat Schone zogenaamd het absolute hoogtepunt is @ Ajax. (Zo laat jij het namelijk wel blijken).

Ik geef alleen aan dat je gewoon onzin aan het uitkramen was. Ajax had namelijk genoeg **mindere** middenvelders die zelfs in dit Ajax niet hadden gespeeld. Jij deed alsof Ajax alleen maar goeie spelers had, maar dat is gewoon niet zo. Wel was de basis velen malen sterker dan nu, maar niemand die dat ontkent of wat?

5 september 2014 om 17:00

Kebm je zegt het zelf al. Over 6 a 7 jaar. Op dit moment zijn die talenten niet beter.

Wandering heeft gewoon gelijk. Het niveau in de eredivisie en de clubs is een stuk omlaag gegaan in vergelijking met 10 jaar geleden.

Kijk maar naar Psv, Ajax etc..

Waar zijn de spelers zoals Cocu, Alex, Van Bommel, Zlatan, Sneijder, Vdv, Grygera, Stam, Robben, Park, Gomes etc..

Nu moeten we het bijna alleen maar doen met talenten ..

5 september 2014 om 17:07

@diemenaar: Totaal oneens. Jij vergelijkt talenten van toen met die van nu, alleen verbind je hun huidige "ster-zijn" eraan. Wat veel mensen hier overigens doen, wat onterecht is.

-Zlatan werd in het begin helemaal niet zo gewaardeerd..zie wat hij nu doet
-Sneijder was toptalent, maar dat was Eriksen ook en dat is El Ghazi nu ook..sneijder was nog niet de man met status zoals nu, meer een branieschopper.
-Van Bommel kwam van Fortuna..
-Grygera werd gi-gan-tisch afgezeken

etcetc.

5 september 2014 om 17:07

Wandering, 10 jaar geleden waren sneijder, van der vaart ook broekies, net als klaassen el ghazi etc nu, je ziet dat ze talent hebben maar je weet niet waar ze over 10 jaar staan, als deze generatie over 10 jaar bij grote clubs zitten, zeg je over de dan huidige generatie hetzelfde... komt omdat met name sneijder, en een aantal verdedigers bij europese topclubs zijn gekomen.. zo zul je altijd praten over een nieuwe generatie, omdat de oude zich bewezen heeft.. maar altijd staan de jongens weer op en vertrekken maar grote clubs. Dat is al decennia lang zo

5 september 2014 om 17:46

als Zimling hetzelfde niveau haalt als Galasek, ben ik meer dan tevreden.

Reactie op Spartaajax no. 13

5 september 2014 om 19:40

wandering
Niet zeker of je het weet, of voor het gemak het feit weglaat dat O'brian niet zoveel wedstrijden speelde vanwege zijn blessures. Die was zo vook geblesseerd dat hij er zelfs vroegtijdig zijn kicksen door ophing.

5 september 2014 om 19:46

Ryan030
John O'brian was basisspeler, maar zat zo vaak op de tribune omdat hij zo blessuregevoelig was. Niet omdat hij niet goed genoeg was voor de basis.

6 september 2014 om 11:07

Portugal is al jaren het land van de talenten. En die doen het zeker niet slecht. Ze investeren iets meer en hebben ook een grotere begroting. Alleen wel talenten die het doen. Net zoals Nederland, doe wij dat efficiënt dan kunnen wij niveau Portugal halen.

Als je het lijstje namen ziet staan die gehaald zouden worden,en je ziet dan de enige naam die daadwereklijk is gehaald,dan begin je toch als supporter zachtjes te huilen.

5 september 2014 om 15:26

Niet zachtjes hoor...

Aan de andere kant: Poulsen was ook n grote onbekende en die heeft toch echt wel zijn nut bewezen. Dus vooralsnog krijgt Zimling het voordeel van de twijfel

5 september 2014 om 15:30

Poulsen heeft wel iets meer ervaring, bij betere clubs gespeeld en een betere voetballer. Dit is een transfer om van te janken.

5 september 2014 om 15:33

De carriere van Poulson was toch wel een stukje glansrijker dan die van deze Zimmling natuurlijk.

5 september 2014 om 15:59

Beiden hebben jullie gelijk, maar ik bedoelde meer dat ik ook mn twijfels had over Poulsen. Mooie clubs inderdaad, maar redelijk onbekend in NL en al wat op leeftijd. Hij heeft mij in elk geval positief verrast en aangezien hij nog geen club heeft had ik wel gehoopt dat hij een telefoontje zou krijgen van Ajax.

5 september 2014 om 18:45

Poulsen was daarintegen ouder en doordoor minder wendbaar etc.
Deze man is veel fitter, of hij ook kan voetballen zullen we zien.

5 september 2014 om 16:06

Spelers die echt een aanwinst zijn voor Ajax, kunnen nooit gekocht worden. Tenzij op zeer jonge leeftijd waarbij ze eerst een tijd meelopen in Jong Ajax of de A1. Dat geldt trouwens voor elke topclub in Nederland.
Dit soort spelers zijn namelijk op de eerste plaats te duur en willen op de tweede plaats helemaal niet in de eredivisie spelen. Ter verduidelijking: kijk even naar het lijstje spelers waar PSV met man en macht aan getrokken heeft en die allemaal niet gekomen zijn.
De supporter heeft al lang door dat hij reikhalzend uit moet kijken naar wat er uit de opleiding komt want daar komen de beeldbepalende spelers uiteindelijk vandaan.

Aha.. goede vrienden... dan zeg je ook niet makkelijk "hij kan er niks van en zwaar onder het niveau wat Ajax moet nastreven".....

Dit mogen we met een korreltje zout nemen...

haha, komen ze aan met Zimling (zimling wie????) en vervolgens lees je berichtjes hoe geweldig hij wel niet is om de juiste keuze maar te benadrukken.
Zimling blijft verbleken in het rijtje van potentiele spelers die uiteindelijk ook niet naar Ajax gingen.
Miskoop van de laatste 10 jaar, maar op handen gedragen in Amsterdam........ hoe geloofwaardig....

5 september 2014 om 15:59

Bean..

Miskoop van de laatste 10 jaar? en op handen gedragen?

Er zijn veel supporters die kritisch zijn op de manier zoals Ajax op dit moment handelt, maar om hem nu al 'miskoop van de laatste 10 jaar' te noemen en te zeggen dat hij op handen gedragen wordt in Amsterdam, slaat natuurlijk helemaal nergens op..

5 september 2014 om 20:25

Volgens mij is Sulejmani DE miskoop sinds het bestaan van de mensheid en niet Zimling de alleskunner.

6 september 2014 om 11:35

natuurlijk, kijk maar eens naar dit artikel om maar 1 klein voorbeeld te noemen.

het TH heeft keihard gefaalt en start nu een soort van charme offensief. Supporters prikken door deze miskoop in en geluiden die de keuze verdedigen lijkt een soort van cabaret zo grappig is dat.

Snap niet dat ajax supporters al jaren pikken hoor. Elk jaar worden beste spelers verkocht en wordt middelmaat teruggehaald en dan telkens verschuilen achter het beleid. Nou met dit beleid wordt de kloof alleen maar groter met de europeese subtop. Wat heb je nou aan 110 miljoen op de bank? Het gaat om prestaties op het veld. Neem een voorbeeld aan bv clubs als fc porto of een fc basel. Die investeren wel. En halen daardoor wel goede europeese resultaten. Ze moeten eerst eens leren scouten daar in Amsterdam!

5 september 2014 om 15:26

Als je elk jaar kampioen wordt en af en toe is een topclub punten afpakt maakt dat al veel goed(voor mij althans). Maar op gegeven moment vind ik dat er een keer weer een top speler moet komen. Daarbij vind ik dat het europees vooral heeft tegen gezeten de laatste jaren, met een wat gunstigere poule fase en loting zouden we heus wel is zo ver zijn gekomen als basel bijv.

5 september 2014 om 15:35

Cl moet je idd beetje mazzel hebben, maar de europa league tegenstanders moesten toch te doen zijn(boekarest en red bull)
Dit jaar wordt het weer heel lastig. Bijna onmogelijk maar als je bankzitters van Mainz gaat huren kan je beter gelijk de handdoek in de ring gooien. Ajax had beter bv eens geprobeerd met al dat geld een Praet of Thielemans proberen te kopen of een djuricic van Benfica.

5 september 2014 om 15:41

Die kosten meer dan 10 miljoen en willen niet naar Ajax, dus wordt lastig

5 september 2014 om 15:52

Met 110 mil. Op de bank moet 10 mil. Geen probleem zijn toch? En als ze niks proberen dan zal je het nooit weten of ze wel of niet willen komen.

5 september 2014 om 18:50

Maar jij weet niet of Overmars dat niet al eens geprobeerd heeft.....

5 september 2014 om 16:10

Misschien omdat ze het gewend zijn. Dit fenomeen is al aanwezig sinds de tijd van Cruyff (als speler bedoel ik) en desondanks is Ajax de enige club in Nederland die met drie sterren boven het logo speelt.
Aankopen is nooit het sterkste onderdeel van het Ajaxbeleid geweest en zal het waarschijnlijk ook wel nooit worden. Opleiden is dat wel en als je wel eens een Oranjeshirt aan gehad hebt, weet je waar ik het over heb.

5 september 2014 om 16:57

@Fier en koen

Tja als jullie willen blijven vasthouden aan beleid van 40 jaar terug moeten jullie dat lekker zelf weten. Als jij denkt dat je met alleen eigen jeugd europees kan overwinteren in de cl. Feit is dat de beste jeugdspelers vaak al zijn vertrokken voordat ze 18 jaar zijn. Tuurlijk heeft ajax talenten, maar geen 11 cl waardige en als je denkt om die gaten op te vullen met bankzitters van fc mainz te huren sla je de plank volledig mis.
En ja ik draag ook oranje shirtje. Vooral deze geweldige zomer met 11 "feyenoorders" in de selectie ;-)

5 september 2014 om 17:21

Het is niet zozeer de vraag of we willen vasthouden aan dit beleid, maar of het mogelijk is het op een andere manier te doen. Het antwoord daarop moet helaas ontkennend zijn. De noodzaak om je beleid vooral te richten op het opleiden is in de loop der jaren alleen maar groter geworden. Als je de pijlen richt op spelers die je direct verder kunnen helpen in de CL kom je er snel genoeg achter dat deze categorie niet staat te trappelen om in de eredivisie te gaan spelen.
Het Feyenoord waar jij naar verwijst, is er ook maar mooi in geslaagd om zich uit de penarie te werken door jeugdspelers alle kansen te geven.

5 september 2014 om 17:28

Sluit me aan bij Ksavier.
Je weet dat Ajax sowieso ieder jaar wel iemand verliest.
Nou OK vroeger, zeg pak hem beet 4 a 5 jaar terug werd er ook iemand voor teruggehaald die wel al wat van zich heeft laten zien.

Maar OK, het ging ieder jaar goed omdat er toch nog spelers bij zaten die exceptionele kwaliteiten hadden voro de Eredivisie, ieder jaar CL (en dus kampioen) leuke wedstrijden gezien en verast.

Maar dit jaar, dit jaar is het gewoon te onervaren, er loopt geen duo a'la Alderweireld - Vertonghen bij ons.
Er lopen geen Eriksen - De Jongs meer(de Jong in vorm).
We hebben 115 miljoen op de bank, en als we de nagenoeg gegarandeerde inkomsten van de CL dit jaar; +/- 20 miljoen er bij rekenen komen we op 130+ miljoen uit.
En dat alleen uit de CL + spelersverkopen, Natuurlijk gaan daar nog kosten vanaf, maar dit is puur voor het plaatje even.

Als je dan ziet dat Ajax niet anticipeerd, tenminste... anticipeerd in de zin van een kwaliteitsinjectie dan doet dat je pijn.

Ik heb altijd het beleid gesteund, maar die steun begin ik nu te verliezen.
Dat komt niet door die 2 nederlagen... maar door wat ik zie op het veld.

Ik vind het verhaal over dat ''willen wel betalen, maar hij wilt toch niet'' echt onzin.
Als Ájax 10 miljoen betaald voor een speler wilt die best wel komen hoor, alleen probeert meneer Overmars het geen eens puur vanwege die gedachte.
Als meneer uitspreekt dat we verder willen groeien, Frank uitspreekt verder te willen komen in de Cl(met de achterliggende gedachte dat hij een prima selectie krijgt natuurlijk) en dan met dit komen aankakken... ronduit schandalig.
Alhoewel het voor mij niet echt een issue is, seizoenskaarten varrieren van 220 tot bijna 600 euro bij Ajax... gemiddeld dus rond de 400.
Voor die prijs mag je wat verwachten.
Een PPT bestellen voorafgaand aan de loting voor 90(minimaal) euro, en dan eigenlijk bij voorbaat al weten, nog meer dan andere jaren in mijn ogen dat je kansloos tenonder gaat, zelfs Apoel schat ik hoger in, juist vanwege het feit dat Ajax zich niet versterkt maar zij even Riise halen.
Als je in een restaurant dit betaald en je krijgt eten met het kwaliteit als dat het spel is... dan stuur het het ook terug.

Overmars snijd zichzelf in de vingers, en vroeg of laat komt hij daar achter

5 september 2014 om 18:19

@ndisdenaam
Helemaal mee eens. Dat is ook wat ik bedoel. En vergeet ook de toptrainer Frank de Boer niet! Die al vier lang het maximale uit ajax perst. Nog niet zo lang geleden werden bv Huntelaar of Suarez gehaald. Tuurlijk pakte sommige dure aankopen verkeerd uit maar dat hou je toch altijd. Nu lijkt Ajax al af te haken als er een club meer dan 5 mil. Vraagt. En als er beetje naam wordt geroepen hoor ik steeds is toch niet haalbaar. Maar een speler uit bv de belgische competitie moet toch wel haalbaar zijn? Zeker met 115 mil. Op de bank. Je kan bv je salarisplafond toch ook wel ietsje opkrikken met zoveel geld. Ze willen blijkbaar alleen uitzondering maken voor een opa als eto'o. Zegt eigenlijk al genoeg over de voetbalkennis van het technische beleid. Als ik dan ook lees dat bv een Kalou voor maar 3 mil. Naar stuttgard gaat. Hadden ze daar ook geen uitzondering voor kunnen maken met hoger salaris? Want zoveel minder als eto'o is hij niet.

6 september 2014 om 02:51

@ndisdenaam

Ajax heeft voor deze weg gekozen, niet gelijk het doel uit het oog verliezen.
Door dit beleid kan Ajax van de beurs af en de Amsterdam arena kopen waardoor het 20-30 mil per jaar verdient.
Dan kan je een doorstart maken, ik verwacht ook niet dat jij het snapt maar om nou zo over ons aller Ajax te praten vind ik erg jammer.
Steun jouw club, steun Ajax!
Niet gelijk na twee verloren potjes, je hoofd laten hangen.
Heb er vertrouwen in dat het goed komt !
Alles komt goed met Ajax, ik zeg niet dat wij de top weer gaan halen maar zeker wel de europese (sub) top weer kunnen halen.

6 september 2014 om 13:04

Ik steun mijn club, ik steun Ajax.
Maar ze moeten eens duidelijkheid geven, iets wat ze(het bestuur) ook verplicht zijn aangezien ajax beursgenoteerd is en dus die verplichtingen heeft.

Koop de Arena dan, ga van de beurs af(dat laatste is niet heel voordelig)
Ajax kan beter alleen de arena kopen en over een paar jaar pas kijken naar van de beurs af gaan.

Maar weer even verder, als mensen binnen Ajax steeds uitspreken te willen groeien, dan moet dat ook mogelijk zijn qua spelersmateriaal.
Als je er jaar in jaar uit geen versterking komt, en ieder jaar het team duidelijk zwakker word, is het dan niet gewoon lachwekkend aan het worden?

En waarom verwacht je niet dat ik het begrijp?
Beetje denigrerend niet waar?

Denk dat ik het misschien nog wel beter snap als jij.
Zolang men zich niet uistpreekt over de ambities van het van de beurs af gaan of het stadion te kopen mag verwacht worden dat men spelers koopt om de ambities op het veld waar te maken.

Schöne zit altijd zijn landgenoten op te hemelen, ik begin er moe van te worden.

Feit is dat Zimling een leuke speler is voor Nec, maar zelfs daar niet altijd geweldig was. Het is absoluut geen Ajax speler.

Zimling is geen Ajax Speler en Schone ook niet.
Dat onze Competitie nou zo enorm zwak is maakt Zimling en Schone goede voetballers.
international zullen ze wel weer afgaan als een gieter

5 september 2014 om 15:24

Schone geen ajax speler? Verklaar je nader vriend. Schone is zeker een ajax speler, technisch zeer begaafd, inzicht, passing etc.

5 september 2014 om 15:29

Schöne komt wel een beetje handelingssnelheid tekort. Snelheid ontbreekt bij hem en zijn passing is redelijk, maar we moeten niet doen alsof we het over Xavi hebben.

Deze jongen had in '95 nog niet eens in het amateurteam gespeeld.

5 september 2014 om 15:42

Niemand vergelijkt Xavi toch ook met Schone?

5 september 2014 om 15:57

Onze Competitie is zo zwak!.

vd hoorn
Boilesen
Zimling
Serero
Schone
sigthorsson

Ajax heeft gewoon een hele matige selectie
in Nederland draaien ze nog wel mee maar dan hoor je de boer zeggen we willen overwinteren in europa ?

5 september 2014 om 17:35

Moet je helaas gelijk geven, over de Boer dan.
Maarja hij verwacht ook dar Overmars met wat nuttigs aankomt.
Ik kan me niet voorstellen dat Frank verwacht had zo te beginnen.

Iedere coach wilt graag een zo sterk mogelijke selectie hebben, en met de financien van dit Ajax is het mogelijk een enorm sterke selectie te hebben, nee we hoeven geen 40 miljoen uit te geven(of 30 a'la het Marco v Basten als coach tijdperk).
Maar 15 miljoen aan 2 spelers of 9-10 miljoen aan 1 speler moet te doen zijn, en er zullen echt wel spelers voor Ajax willen spelen, niet zoals Overmars Frank heeft ingefluisterd dat dit niet het geval is, dat is namelijk een leugen bedacht door Marc, die wilt zijn falen namelijk niet erkennen.

Als Marc zou zeggen, ik heb gefaald deze transferzomer dan heb ik er vrede mee, dan is het boek ook dicht.
Maar zolang Overmars blijft roepen wat ik hierboven zeg dan neem ik hem niet bepaald serieus, en aankopen(huur) van Zimling zorgt ook niet echt dat hij de schijn mee heeft.

5 september 2014 om 19:01

Je draaft nou wel door, met Marc heeft Frank ingefluisterd.
Ik denk dat Frank niet achterlijk is, ergens hierboven roep jij ook dat Marc het niet eens probeert.
Maar dat weet jij helemaal niet, misschien is hij wel op verschillende plaatsen geweest, maar wilde ze echt niet of werd er een belachelijk bedrag gevraagd.

Geld uitgeven wilde hij vorig jaar ook voor Van Ginkel is gewoon door Jansen bevestigd dat Ajax 7 miljoen wilde betalen, maar dat hij van Chelsea niet mocht.

Dus dat is de reden niet, er is wel een reden dat ze niets kwijt willen maar wat dat is weten wij jammer genoeg nog niet.

Zeker omdat hij een deen is.

5 september 2014 om 15:28

Een Deense international zelfs. Wellicht kan ie er toch iets van, zal mij benieuwen.

Schöne zal wel naar voren zijn geschoven door Overmars , in de trant van zeg jij ook nog maar even iets positiefs misschien geloven ze het. Neem nou van mij aan dat deze jongen vooral in staat in de eigen aanvallen te vertragen, gewoon pure middelmaat. Huis tuin en keuken voetballer pur sang, schande dat je hier mee ook komt zetten op de laatste dag van de transfermarkt.

5 september 2014 om 15:43

Toch knap dat ie zoveel interlands heeft gespeeld dan.

5 september 2014 om 15:54

Krohn dehli en rommendahl hebben ook veel interlands gespeeld. Denemarken stelt niet zoveel voor hoor op dit moment.waren er niet voor niks niet bij op het wk.

5 september 2014 om 17:00

Zijn die slecht dan ?

5 september 2014 om 18:42

Haha ja die zijn slecht of beter gezegd dat zijn geen spelers voor een nederlandse topclub die in de cl speelt

Wat moet Ajax hier in vredesnaam mee?! Niet eens bij fatsoenlijke clubs op topniveau gespeeld wat een flop is de Overmars zeg abnormaal, Ajax gaat dit jaar echt niks pakken, zoveel geld en zo weinig ermee doen, bizar.

Op Poulsen was ook iedereen kritisch. AL met al was hij precies de man die Ajax nodig had. De afgelopen 2 wedstrijden werd Poulsen echt gemist. Ik hoop dat Zimling dit gemis kan opvangen.

5 september 2014 om 16:07

Deze man heeft denk ik wel wat meer kwaliteit dan Poulsen, dat was echt een hele matige voetballer. Zijn ervaring was zijn sterke punt. Dat miste Ajax de afgelopen wedstrijden helemaal niet. We missen al 2 seizoenen kwaliteit. De hele voorhoede los van Schone is onzeker, evenals de complete achterhoede en het middenveld.

5 september 2014 om 16:42

deze speler is nog minder dan Poulsen.
Bij NEC was het al een matige voetballer en daarna heeft hij voornamelijk op de bank gezeten bij matige clubjes.

5 september 2014 om 16:48

Poulsen is inderdaad geen begaafd technicus.
Maar wat ik bedoel met hetgeen Ajax de afgelopen 2 wedstrijden miste is iemand die de boel opzweept en die kan bikkellen. Ervaring voor de eredivisie heeft Ajax inderdaad voldoende.

Het is tegenwoordig een hele Deense enclave daar bij Ajax. Straks met 5 Denen in de basis tegen Heracles.

Als dit een typische Ajax voetballer is dan is de echte typische Ajax voetballer uitgestorven.

Ik hoop op een goed seizoen voor Zimling. Ken hem niet echt, kwa kwaliteiten, maar kan niet kwaad hem uit te proberen.

Hij heeft nog geen 1 seconde meegedaan en er is al een discusie gaande..

5 september 2014 om 16:44

omdat de meesten hem nog van NEC kennen en hij daarna voornamelijk op de bank heeft gezeten bij matige clubs.
Dan is het niet zo gek dat zowel de ajacieden als supporters van andere clubs weinig vertrouwen in hen hebben.

Binnen 5 dagen is iedereen compleet van mening veranderd. Raar, aangezien iedereen het maar niks vondt.

5 september 2014 om 16:51

Het is nu ook al zo vaak gezegd dat ze het haast ook echt gaan geloven.

5 september 2014 om 16:56

niet iedereen hoor, alleen de ajacieden.
De mensen die objectief kijken zien nog steeds dat het een matige speler is.

Natuurlijk zegt schone dit. Hij kan moeilijk zeggen dat ie het een rare transfer vindt en dat ie zimling niet goed genoeg vindt. Bij NEC vond ik het altijd een hele bruikbare middenvelder die het fysieke contact graag opzocht. Voetballend was er voor NEC begrippen weinig mis met zimling. Maar dat is niet het niveau wat Ajax nastreeft dacht ik zo. Toch denk ik dat ie toch wel van waarde kan zijn omdat Ajax zo'n type nu niet in de selectie heeft. Maar zo belangrijk als Poulsen wordt zimling denk ik niet. Hoopte telkens dat zimling nog een keertje bij NEC wou terugkomen..maar hij gaat nu champions league spelen. Raar

Als dit precies is wat ze zochten, waarom duurde het dan zo verdomde lang voordat hij kwam? Dat vraag ik me dan weleens af. Dit verhaal slaat natuurlijk nergens op. Logisch, hij zal een vraag beantwoord hebben, maar zeg dan dat je blij bent dat hij er is en kom niet met dit soort praatjes!

Zimling is inderdaad de voetballer die we nodig hebben, hij kan Ajax naar de tweede ronde van de Champions league schieten!

Maar nu begrijp ik m pas Zimling is een echte Ajax voetballer die kunnen bij Mainz en Club Brugge niets, daarom is Blind ook naar Man Utd gegaan dat is een echte Man Utd speler voor op de bank.

Schitterend hoe mensen deze speler ophemelen of juist afkraken. Laten we vooral niet wachten tot hij uberhaupt een kans heeft gekregen om zijn voetbalvaardigheden (of fratsen) te laten zien.

Lijstje:

Iraola, Van Anholt, Gudelj, N De Jong, VD Vaart, John Ben je klaar voor ongeveer 20-30 miljoen.
Heerlijk team heb je dan en allemaal spelers die realistisch zijn.

5 september 2014 om 22:11

Dan ben je helaas nog niet klaar. Dan heb je nog de salariseisen.

7 september 2014 om 15:19

Niemand van hun verdiend zou 1.5+ hoeven te verdienen bij Ajax. De Jong en VD Vaart kan je meer tekengeld aanbieden als ze transfervrij zijn en de anderen is binnen salaris plafond.

6 september 2014 om 03:01

@sevillafcdaak

Van aanholt en Gudelj ja echt spelers waarmee wij het wel zouden redden he !
Van der vaart wou niet omdat ie zich wou bewijzen bij Hsv
Nigel verdient ziek veel, en voetbalt nog leuk mee bij Milano.
Iraola zou een leuk begin zijn ja.

7 september 2014 om 15:20

Van Anholt en Gudelj zijn betere spelers dan de troep wat er nu staat met Boilesen, Van Rhijn, Zimling, Serero etc. Heb je geen flikker aan.

Tsja, een nummer 6 ofwel een verdedigende middenvelder behoord ballen te onderscheppen en deze zo snel mogelijk, lief voorwaarts, in te leveren bij een medespeler. Deze jongen is door de meest al tot de grond toe afgebrand dat ie mij alleen nog maar mee kan vallen

Dit is ook een prima speler voor Ajax, gaat net zo waardevol zijn als Poulsen en misschien nog wel meer. Hij is immers jonger. Echter de roep om een spits is er niet minder om, zeker nu de Boer Zivkovich in Jong Ajax blijkbaar wil laten rijpen...

Succes ermee, derde rangs voetballer

bekkerz, Zimling een prima speler voor Ajax? Ajax moest wat doen op de transfermarkt na de verkoop van Blind en kwam uit op Zimling. Na 4 jaar Cruyff en het beleid van zijn vrienden moeten we zogenaamd blij zijn met deze armoedige aankoop. Cruyff had 4 jaar geleden een hele grote bek over het technisch beleid en de directie van Ajax, tegenwoordig mogen we onze handen dicht knijpen wanneer de vrienden van Cruyff een technisch beperkte speler van het niveau Zimling binnen weet te halen. Die zogenaamde speedboot van Cruyff is tegenwoordig niets meer dan een Ikea opblaasboot met dit soort aankopen.

6 september 2014 om 03:08

@pettersson1963

Als jij voor Ajax bent, ga dan even lekker fan zijn van een andere club.
Belachelijk, hoe zulke mensen als jij alleen kort het beleid zien en niet voor een langere periode.
Ik schaam voor zulke supporters als jij, die je nooit hoort als Ajax kampioen word maar als het even wat minder gaat omdat Ajax nou emaal een bepaalde weg is ingeslagen, gelijk zeuren als een klein kind.

@weszonsz
Petterson heeft gewoon gelijk. Na het WK wist iedereen dat Depay en Blind Weg zouden gaan. Alleen in Eindhoven hebben ze die stroming tegen kunnen houden. In Amsterdam waren ze gewoon veel te naïef om er meteen rekening mee te houden en pas op de allerlaatste dag na het vertrek van Blind en daardoor moesten ze bij een middelmatige speler als Zimling. Wat Schöne betreft, die kan hem alleen maar prijzen omdat hij een landgenoten is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren