Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Cocu kent doelstelling: 'Met deze selectie kunnen we kampioen worden'

Laatste update:

PSV hield bepalende krachten als Memphis Depay en Georginio Wijnaldum aan boord en versterkte zich met spelers als Luuk de Jong, Andrés Guardado en op de valreep Nicolas Isimat-Mirin. Technisch directeur Marcel Brands is dan ook bijzonder tevreden over de gedane zaken in de transferperiode, zo vertelt hij in De Telegraaf. "De doelen die we hadden gesteld, hebben we gehaald."

/

De start van het nieuwe seizoen was ernaar: PSV won de eerste vier wedstrijden en plaatste zich zonder al te veel moeite voor de groepsfase van de Europa League. In Eindhoven loopt dan ook niemand weg voor de favorietenrol. "Er staat een mooie selectie, die de goedkeuring heeft van de technische staf. Dit is een selectie waarmee we kampioen kunnen worden", denkt Brands.

De bewindsvoerder erkent dat het behouden van Depay en Wijnaldum misschien wel het grootste winstpunt is geweest. "Maar ook het opnieuw huren van Karim Rekik was voor ons heel belangrijk. Daarnaast wilden we een extra centrale verdediger erbij en voor die rol hebben we Nicolas Isimat-Mirin gehuurd van AS Monaco", besluit Brands.

PSV wordt kampioen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Met deze selectie MOETEN ze kampioen worden!

4 september 2014 om 13:01

Ik hoop dat Ajax er weer een stokje voor steekt, heb er dit jaar alleen wel een beetje een hard hoofd in.

4 september 2014 om 13:04

Zij hebben de beste selectie, wij hebben de boer.

4 september 2014 om 13:29

Bij Ajax hebben ze 1 boer, nou vooruit 2 met die nieuwe keerper. In Eindhoven alleen maar boeren

4 september 2014 om 14:44

Wie zijn die 'boeren' dan?

4 september 2014 om 17:26

Wat zit er dan wel niet in Amsterdam

4 september 2014 om 13:03

inderdaad, is geen kwestie van kunnen maar van moeten.

4 september 2014 om 13:16

Moeten impliceert natuurlijk heel veel. Volgens mij 'moet' er helemaal niets. PSV bestaat ook nog als ze geen kampioen worden.

Maar wil je je status als topclub in Nederland vasthouden, dan moet je wel af en toe kampioen worden. Anders word je een soort tweede Feyenoord.

Aan de andere kant, tijdens de 'magere jaren' van Ajax, hoorde ik ook niemand roepen dat Ajax geen topclub meer was omdat ze al jaren aan het tobben waren.... In dat opzicht zit er wel wat subjectiviteit in de berichtgeving, puur op basis van het verre verleden.

4 september 2014 om 13:19

Er zijn in nederland 2 clubs die kampioen Moeten worden, ajax en psv,
twente en feyenoord mogen

4 september 2014 om 13:20

Als PSV de enige club is die kampioen Moet worden. Dan zegt dat heel wat over het (transfer)beleid van de andere topclubs in Nederland.

4 september 2014 om 14:07

PSV en Ajax moeten altijd om het kampioenschap spelen, maar na 4 jaar op rij kampioen te zijn geworden, en meer dan 100 miljoen op de bank, is die druk er bij Ajax wel een beetje af. Natuurlijk kunnen ze geschiedenis schrijven met 5 titels op rij, én is dit waarschijnlijk het laatst jaar van Frank de Boer,dus hoop ik dat dat ze nog net de extra motivatie geeft om het nog een keer te flikken. Maar voor mijn gevoel is het niet meer zo dat het Moet.

De druk is wat dat betreft voor PSV een stuk groter. En zoals elk seizoen voelen ze die druk nu nog niet, en gaat het nog lekker. Ik ben benieuwd hoe het zo in de tweede seizoenshelft gaat, als die druk groter wordt, en Ajax ook weer lekkerder loopt.

4 september 2014 om 14:21

Ajax moet ook gewoon altijd kampioen worden. Ook al speelt jong Ajax in het eerste, alsnog moest Ajax kampioen worden. Zo simpel is het als je de grootste club bent van Nederland!

4 september 2014 om 14:45

Als je het meeste geld hebt zou je juist kampioen moeten worden.

4 september 2014 om 13:16

Ja dat is dus precies waar ik me aan stoor. Zeg gewoon dat je met deze selectie kampioen moet worden want dat is precies wat iedereen denkt. Wat hij nu doet is zichzelf indekken. Maar dat kan niet meer als Cocu niet min 75 punten haalt.

4 september 2014 om 13:17

Mee eens, kwalitatief veruit de beste selectie. Als het hem nu niet lukt kan die beter zijn koffers pakken.

4 september 2014 om 13:37

Van wie moet dat???

4 september 2014 om 14:10

Wat van wie moet dat? De spelers zelf en vooral de supporters...tenminste het overgrote gedeelte daarvan. Ik eis 75 punten minimaal. Als je daarop tweede wordt is dat jammer maar dan heb je ervoor geknokt.

4 september 2014 om 16:22

Van mij moeten ze geen kampioen worden hor. Ik hoop het met al mn ziel en zaligheid maar moeten vind ik zo overdreven.
Zeker in het voetbal is niets te voorspellen..een blessure bjj Depay en Wijnaldum en het staat er heel anders voor.

4 september 2014 om 16:38

Borreltje doe niet zo kinderachtig. Het gaat er niet om wie ik ben, maar heel veel supporters willen dat en eisen dat min of meer. PSV moet altijd min 75 punten halen. Maar inderdaad we kunnen het ook hopen en als we het niet worden tja jammer we hebben meegedaan. Dan wordt je met alle respect een club als heerenveen groningen. PSVADO uiteraard sta je er dan anders voor maar met deze selectie moet je kampioen worden. Als wijnaldum en/of depay voor lange tijd wegvalt of er weer iets dramatisch gebeurd (zie vorig jaar met cocu), tja dan ligt dat anders.

veruit de beste selectie van de eredivisie. Na zoveel jaar investeren zou het nu toch wel een keer moeten lukken om kampioen te worden. Ik gok 15 punten voorsprong op nummer 2. En dat zeg ik als niet psv-supporter

4 september 2014 om 13:07

15 punten is wel erg veel. Er vanuit gaande dat de nummer 2 meestal zo'n 70 punten heeft, moeten ze dan al minstens 85 punten gaan pakken. Dat is al jaren niet meer gebeurd in Nederland en de onderlinge verschillen lijken ook dit jaar weer kleiner te zijn geworden.

Desalniettemin ben ik het wel met je eens dat PSV 'gemakkelijk' kampioen moet kunnen worden met dit materiaal. Ik sluit echter ook niet uit dat Feyenoord een gooi kan gaan doen, ze beginnen met de week beter te voetballen. Als ze nu ook nog de kansen erin gaan schieten.. Daarnaast heeft PSV de eerste paar wedstrijden ook nog wel alles mee gehad, bijvoorbeeld tegen Vitesse en Ajax. Ook tegen NAC hebben ze het best moeilijk gehad, maar winnen ze uiteindelijk afgetekend met 6-1. Er komt een periode dat het even een paar wedstrijden tegen zit, dat heeft elke ploeg, pas dan kun je eigenlijk zien of ze mentaal sterk genoeg zijn.

Ajax behoort natuurlijk ook altijd tot de favorieten, zeker met Frank de Boer aan het roer. Qua selectie zijn zij in mijn ogen wel de minste van de traditionele top 3. Andere clubs zie ik niet als kampioenskandidaat.

4 september 2014 om 13:21

Ik denk dat de nummer 2 dit jaar geen 70 punten gaat halen. De selecties van Feyernoord, Ajax en Fc Twente zijn ten opzichte van vorig jaar sterk verzwakt.

4 september 2014 om 13:08

Na zoveel jaar investeren? Dat bedoel je hopelijk niet in financiële zin, want op dat vlak is er de laatste jaren veel meer uitgegaan dan binnen gekomen.

Ik heb dit seizoen wel voor het eerst sinds 8 jaar het gevoel dat er bij het halen van spelers goed is gekeken naar wat de selectie nodig heeft. De afgelopen jaren was het toch vooral gericht op het binnenhalen van goede spelers, zonder naar balans in de selectie te kijken.

Dan kun je je vervolgens wel nog afvragen of de spelers die nu gehaald zijn uiteindelijk de juiste blijken. En zeker de niet PSV-supporters zullen dan wel wat te zeiken hebben. Wat dat betreft is alles alweer voorbij gekomen. Feit blijft dat Guardado voor broodnodige ervaring en rust zorgt ten opzichte van Hendrix of Hljemark. Dat Koch als CV gewoon te kort komt en er dus echte concurrentie voor Bruma/rekik moest komen. Dat Locadia concurrentie nodig had en je sowieso niet met 1 spits het seizoen in kunt als titel kandidaat.

Maar de intentie om eerst in de eigen jeugd te kijken en als die niet voldoet door te zoeken, is er in ieder geval duidelijk geweest.

Sterkste PSV selectie in jaren, waar de concurrentie toch wel danig verzwakt is. Als het nu niet lukt, dan lukt het de komende 10 jaar niet meer en mag je PSV niet meer noemen als absolute topclub in Nederland.

4 september 2014 om 13:18

Ze hebben veel geld binnen gekregen maar ze hebben daarom nog wel steeds veel geïnvesteerd. Daarnaast verkochten ze ook nog grond aan de gemeente eindhoven.

4 september 2014 om 13:30

de selectie van 2 jaar geleden was sterker. Blijft onbegrijpelijk dat ze het toen zo hebben laten liggen in de 2e seizoensheflt. Wat dat betreft heeft dick advocaat een wanprestatie geleverd.

4 september 2014 om 14:21

Tja. Je kunt ook stellen dat het heel knap is dat PSV er al die jaren in is geslaagd om in een eigen stadion te voetballen waarvan ze ook nog de grond in bezit hadden (midden in een stads-centrum van een grote stad). Er zijn nauwelijks clubs te noemen die dat zo lang hebben volgehouden. Noem de topclubs in Nederland met een stadion dat volledig in eigendom is eens op? Want dat vergeten mensen nogal makkelijk, dat PSV nog steeds 100% eigenaar van het eigen stadion is.

En natuurlijk is een deel van de inkomsten geïnvesteerd in de selectie, maar per saldo is er over de afgelopen jaren gewoon een positieve transferbalans. Dat is ook gewoon knap.

Ik ben het er trouwens ook niet mee eens dat de selectie van 2 jaar terug sterker was. Misschien dat hij qua individuen ongeveer gelijkwaardig was, maar qua balans en karakter was het echt veel minder.

Daarbij is er ook nog een factor die niet te benoemen is, iets wat soms in een team sluipt wat heel positief of heel negatief is. Het team van 2 jaar geleden had heel sterk de uitstraling van 'het zal toch wel weer niet lukken, want iedereen is tegen ons'. De huidige selectie heeft dat totaal niet, die ademt kracht uit en vertrouwen in eigen kunnen.

4 september 2014 om 15:42

Marcello derijck waterman willems hutchinson dat noem jij sterk ? Ajax had toen een veel sterker elftal, alderweireld, Blind, Eriksen, De Jong. Psv had gewoon 1e seizoenshelft alle geluk mee.

4 september 2014 om 17:49

vergeet je niet mertens lens en strootman?

PSV heeft de sterkst selectie, maar het is nu wel aan Cocu om daar het sterkste team van te maken. Anders worden ze toch echt geen kampioen.

4 september 2014 om 14:07

Dit roepen we voor het derde jaar op rij....heel vreemd.

4 september 2014 om 15:43

Psv roept al 7 jaar dat ze wel even kampioen gaan worden. Ben benieuwd of ze in Eindhoven met de druk om kunnen gaan.

4 september 2014 om 16:05

Ik heb PSV nog nooit horen roepen dat ze wel even kampioen worden. Net zo min als dat ik dat Ajax of Feyenoord of twente of wie dan ook ooit heb horen roepen. Weet niet waar jij dat vandaan haalt, maar PSV heeft gewoon ieder jaar als doelstelling om kampioen te worden en spreekt dat net als Ajax ook uit. Overigens zijn PSV en Ajax de enige ploegen in Nederland lijkt wel die als doelstelling kampioen worden hebben. Maar zeggen dat ze wel even kampioen worden heb ik nog nooit gehoord.

4 september 2014 om 14:26

Vorig jaar niet hoor. Maar dat ging iedereen plots wel roepen nadat PSV de eerste drie wedstrijden op een behoorlijk indrukwekkende wijze won. De rest is geschiedenis...

Als ze geen inzinking krijgen zoals vorig seizoen, denk ik dat PSV dit jaar met afstand kampioen wordt. Of er moet nog een ploeg gaan verbazen, Feyenoord of Ajax bijvoorbeeld. Feyenoord is in opbouw en Ajax is (op papier) het minst van de traditionele top 3. Maar Ajax was voorgaande jaren ook niet altijd de favoriet, dus we moeten het eerst nog maar eens zien.

Psv heeft jaar in jaar uit de beste selectie maar kunnen nooit een team vormen. Ze hebben altijd een dip waar ze in belanden. Bijv bij Ajax jaar in jaar uit worden de beste spelers verkocht en nog wordt er een team gecreerd die voor elkaar door het vuur gaan. Dat mis ik bij psv een beetje.

4 september 2014 om 13:14

Dan heb je de afgelopen wedstrijden niet opgelet. PSV strijd meer dan ooit, spelers lopen elkaars gaten dicht en iedereen werkt voor elkaar. Dat het nog geen hecht spelend team is en dat er nog te veel gaten dichtgelopen moeten worden, dat ben ik met je eens.

Maar het team ademt echt wel iets uit wat ik al jaren niet meer heb gezien bij Psv. Wijnaldum, Depay, Zoet, maar ook een Hiljemark, Narsingh en Brenet tonen plezier en beleving op een manier waarop mensen als Toivonen, Strootman en Mertens dat nooit lieten zien. Lol, plezier, hard werken en daarmee willen winnen. Zelfs Maher neemt dat nu langzaamaan over.

Technisch en tactisch moet het nog beter, dat is waar. Maar ik heb er vertrouwen in dat Cocu en zijn assistenten dat er de komende weken wel in gaan krijgen en dan staat er een fantastische kampioenskandidaat.

4 september 2014 om 13:41

Ze waren begin vorig seizoen ook vlammend dat geef ik eerlijk toe. Maar bij de eerste beste tegenslag zakte het helemaal in elkaar, dat wil zeggen dat je niet voor elkaar wilt strijden wat er in het begin wel was. Er stond een jong fris en fruitig team op het veld wat mooi en verzorgd voetbal lieten zien. Maar op het 1 na het ander stoorte het in elkaar. Dat wil ik ermee zeggen dat het nog geen team is.

4 september 2014 om 14:04

Hoezo "ook" vlammend? Ik heb veel wedstrijden van PSV dit seizoen gezien maar kan niet zeggen dat er 1 vlammende wedstrijd tussen zat (op de tweede helft tegen NAC na)

Over het instorten na een tegenslag ben ik het geheel met je eens. Echter hebben ze tegen Ajax wel bewezen zich terug te kunnen knokken na een tegenslag. Dat is al iets wat ik voorgaande jaren geen enkele keer heb gezien.

Maar goed, 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Eerst maar een kijken hoe PSV er na een wedstrijd of 15 op staat.

4 september 2014 om 14:13

Precies, vorig jaar was er niets vlammends. Ook toen zag je elke wedstrijd een paar aardige fases met fris voetbal, maar zag je toch vooral dat elke tegenstander die even druk kon zetten ook vrijwel direct scoorde.

Het verschil met nu is dat er nu ook hard gewerkt wordt en dat er een boel extra ervaring is gekomen in het spel. Bij tegenslag wordt er nu op een positieve manier geknokt, ipv dat de koppies omlaag gaan. De wedstrijd tegen Ajax was daar een perfect voorbeeld van.

4 september 2014 om 15:42

Vergeet niet dat het vorig jaar ook moeilijk een echt team kon zijn. Bijna alle spelers die toen een basisplaats hadden, stonden het jaar daarvoor niet in de basis of onder contract bij Psv. Dat is het grootste verschil.

Ik verwacht dat PSV wel weer een dip krijgt, of dat er mentaal weer iets niet helemaal goed zit. Ik denk dat wat dat betreft Ajax verder is. Maar als PSV mentaal geen problemen kent worden ze denk ik met 2 vingers in de neus kampioen.

Ik vond het geinig wat van Marwijk erover te zeggen had afgelopen zondag...
Dat het verschil tussen PSV en Vitesse te maken had met een mentale kwestie, met de wil om te winnen en dat die absolute wil moeilijker op te brengen kan zijn door huurspelers die verder niet echt een band hebben met de club.
Laten Vitesse en PSV nu net alle twee drie huurspelers hebben rondlopen... en laat die mentale weerbaarheid nou net het gene zijn dat PSV al een aantal jaar op rij opbreekt...
Dus ja,.. de selectie ziet er goed uit, maar ik denk dat een zekere mate van terughoudendheid op zijn plaats is wanneer het om PSV gaat, eerst zien dat ze consequent een redelijk niveau gaan halen en dan pas geloven dat ze voor de titel kunnen gaan dit jaar.

Als dit PSV geen kampioen wordt, worden ze nooit meer kampioen. Zoveel kwaliteit in het elftal, ongekend. Ik verwacht ook dat ze ver komen in de Europa League.

4 september 2014 om 13:20

Eens. De selectie is bijna on-Nederlands zo sterk, terwijl er toch ontzettend veel Nederlanders een reguliere basisplaats hebben. Dat is toch echt de verdienste van de (o zo vaak verguisde) technische staf en ook Brands. Een teken dat de weg die drie jaar terug is ingeslagen toch wel degelijk heeft gewerkt.

Je moet met deze selectie gewoon bij de beste 16 van de EL kunnen komen. Daarna ben je afhankelijk van wat er vanuit de CL is ingestroomd.

Willen? Maak daar maar moeten van....depay en wijnaldum behouden en nog paar aankopen / huurlingen erbij. En de grootste concurrent is met Poulsen en de Jong ervaring kwijt geraakt en met Blind ook nog een bepalende speler.

Met veruit de duuste selectie Moet je gewoon kampioen worden, alles minder is een afgang

4 september 2014 om 15:42

Veruit de duurste? Hoeveel zal het schelen met de selectie van Ajax? Miljoentje of 5 denk ik. Twente gaat denk ik zelfs over PSV heen qua prijs van de selectie.

5 september 2014 om 09:16

Maher, Narsingh, Wijnaldum, de Jong zijn samen al duurder dan de complete Ajax selectie heeft gekost. Zou niet weten welke speler van Ajax boven 1 van deze spelers uitkomt wat de aankoopprijs betreft.

5 september 2014 om 11:26

Weet je dat zeker? Als ik op transfermarkt kijk kom ik op ongeveer 24 miljoen pond uit bij Ajax(23,90). Dat komt neer op ongeveer 30 miljoen euro. En bij PSV kom ik uit op 31,4 miljoen euro. Dat verschil valt dus te verwaarlozen.

Bij Twente kom ik op 21 miljoen pond, dus ongeveer 26,5 miljoen euro. Ik vind het dus een beetje ver gaan om te zeggen dat PSV veruit de duurste selectie heeft. Scheelt maar 1 miljoentje met die van Ajax en 5 met die van Twente.

Edit:
Om heel precies te zijn:
Psv: 26,799 pond
Ajax: 23,732 pond
Transfermarkt houdt niet dezelfde wisselkoers aan als google, dus daarom even alles in ponden gedaan. Komt dus neer op een verschil van 3,06 miljoen pond. Een te verwaarlozen bedrag in het voetbal.

Indien PSV geen kampioen wordt, dan is het einde verhaal Cocu. Ik vind PSV onder Cocu geen vooruitgang en qua spel zeker niet.. Het zijn puur de individuele klasse van bepaalde spelers. Vorig seizoen kende PSV ook een flitsende start.

4 september 2014 om 13:34

Ajax kan dit Psv gewoon verslaan in de titelrace. Onbegrijpelijk om te denken dat Ajax zich niet gaat versterken in de winter. De druk gaat Psv opbreken want Bruma en Rekik en Zoet die bijna altijd een tegengoal krijgt gaan nog voor heel veel verliespunten zorgen. Leuk zon Depay en Wijnaldum als die een off day hebben dan is dit Psv nergens. Ik vind het als Ajax fan fantastisch om te lezen dat alle druk op Psv komt te liggen dit jaar. Maar dat Psv gaat winnen met 15 punten verschil geloof ik nooit.

4 september 2014 om 14:57

Veltman en cillissen ook laatste tijd elke wedstrijd tegen goals.. Vooral in de eigen arena tegen psv bahbah

4 september 2014 om 16:59

Ik met het eigenlijk niet doen, een reactie geven, aangezien je toch in elk PSV topic loopt te bashen maar kan het toch niet laten.

De verdediging van PSV is al sinds jaren de achilleshiel. Maar de verdediging van Ajax heeft zich zelf ook nog niet van zijn beste kant laten zien. Ik weet niet wat die Boilesen allemaal aan het doen is??? Maar het heeft niet veel met verdedigen te maken haha

Laatste kans dit jaar, hierna gaan Depay en waarschijnlijk ook Wijnaldum vertrekken, dan begint alles weer opnieuw.

PSV heeft op dit moment de beste papieren. Maar je weet niet wat er in de winterstop gaat gebeuren. PSV
begon vorig seizoen ook erg sterk en toen hebben ze het ook niet gered. Gelukkig is de competitie nog lang en kun je er niks van zeggen.

Ik lees hierboven dat PSV wel even met 15 punten verschil het kampioenschap gaat winnen...... Haha, het is weer net als vorig seizoen en het seizoen ervoor toen de "kampioenswedstrijd" al gespeeld was en het podium voor de bekerwinnaar al klaar stond in Eindhoven nog voordat de finale gespeeld was!
En dan noemen ze ons arrogant?

On: Natuurlijk heeft PSV een geweldige selectie, wellicht de beste van de eredivisie. Maar een goede selectie is nog geen goed team, dat hebben we de afgelopen seizoenen wel gezien. En laat nou nog steeds dezelfde trainer en staf als vorig seizoen in Eindhoven op de bank zitten......

Mijn geld staat (uiteraard) weer op Ajax, ondanks het slechte begin van het seizoen. Ik heb toch het idee dat de Boer meer een mensen coach is dan Cocu. Bij de Boer weten spelers exact waar ze aan toe zijn, hoe er gespeeld moet worden etc. Dat idee mis ik een beetje bij Psv, het is (nog) geen team en op het moment dat het even minder gaat zullen we zien hoe sterk de coaching skills van Cocu zijn.

Aan de andere kant: Fijn dat de druk zo duidelijk bij PSV ligt, die moeten nu echt, volgend seizoen is te laat. Dan ben je waarschijnlijk spelers als Wijnaldum en Depay kwijt en zonder een kampioenschap ook je coach. Kunnen ze weer helemaal overnieuw beginnen.
Ajax mag kampioen worden, maar na 4 op een rij en weer een aantal belangrijke spelers kwijt, hoeft het niet in Amsterdam.
Een heleboel supporters zullen het niet met me eens zijn, maar ik probeer er realistisch naar te kijken en denk dat het dit seizoen moeilijker gaat worden omdat ploegen als PSV en Feyenoord zich redelijk versterkt hebben. Iets dat bij mijn club nog maar moet blijken.......

4 september 2014 om 14:46

Die mentaliteit: "ajax mag kampioen worden, maar na 4 op een rij en weer een aantal belangrijke spelers kwijt, hoeft het niet in Amsterdam."

Dat is gewoon geforceerd druk weghalen, dient Ajax niet (net als Psv) elk jaar kampioen te worden? Daarbij is het totaal niet zo'n hosanna binnen de supporterskringen zoals jij hier beschrijft. Het spel is vaak nog te pover en de ploeg is nog te afhankelijk van individuele klasse.

Feit is wel dat PSV onder Cocu steeds beter is gaan presteren. De laatste 16 officiële wedstrijden (met hem op de bank) winnend afgesloten, krijg het gevoel dat mensen de coachvaardigheden van Cocu ietwat onderschatten. Dit komt mede door populaire media als VI, die werkelijk elke beslissing bekritiseren. Ik heb vertrouwen in Phillip.

Ook het feit dat er notabene in de Arena een achterstand werd omgebogen, dat was vorig jaar ondenkbaar, zelfs in uitwedstrijden tegen Roda of RKC lukte dit niet. Het is duidelijk dat de ploeg veel geleerd heeft van vorig jaar. Ik ben benieuwd.

4 september 2014 om 16:13

Ik ben het grotendeels met je eens, natuurlijk is de doelstelling bij Ajax het kampioenschap. Maar ik kijk daar realistisch naar en denk dat het een stuk moeilijker zal zijn om dat weer te doen.
Het zal bij ons echter "minder erg" zijn als Ajax geen kampioen wordt terwijl er bij PSV (denk ik) koppen gaan rollen als het nu weer niet lukt.

En misschien onderschat ik Cocu inderdaad wel, de tijd zal het leren. Ik ben tot nu toe in ieder geval nog niet overtuigd........

Wat betreft de media, dat zal allemaal wel. VI kijk ik niet naar, dat is een boel gelul over niets. Maar er is inderdaad een wat kritische tendens als het PSV betreft, ook in de overige media. Men moet het allemaal nog maar zien, het is inmiddels zo vaak misgegaan. En dan was daar natuurlijk ook altijd een bepaald arrogantie in Eindhoven die men gewoon nog niet vergeten is.

Maar net als jij ben ik ook heel benieuwd, het beloofd in ieder geval een spannend seizoen te worden!

Ik denk dat het kan. Niet alleen is PSV er zelf iets op vooruit gegaan, je kunt ook zeggen dat twente, ajax, feyenoord en in mindere mate vitesse er iets minder op zijn geworden.

Maar goed, zoals vaker is gebleken is het nooit vanzelfsprekend en moet je het week in, week uit waar kunnen maken.
Ik heb ook het idee dat het nu wat meer mee zit dan de afgelopen jaren en daar bedoel ik mee dat waar voorheen PSV veel kansen miste de tegenstander er net wel 1 inprikte en dat PSV nu zelf vaak op een gunstig moment scoort als de tegenstander 1 of meer kansen heeft gemist.

Maar goed, de weg is nog lang en de heren mogen het nu zelf laten zien. Nou ja, tot aan de winterstop dan, dan begint het circus weer.

Er is een mentaliteits verschil tussen Ajax en PSV.
Ajax heeft meer bravoure en dat past bij Amsterdam dus bij Ajax.
PSV is gemoedelijker ( is wel wat minder geworden de laatste jaren) en dat past meer bij Brabant.
Dus daarom zijnze bij PSV niet gewend om deze uitspraken te doen en komt het ook wat ongemakkelijk over.
Ik ben als Haagenees wel altijd fan van PSV door die mentaliteit.

Zie PSV ook als de favoriet, daaronder Ajax en daaronder Twente/Feyenoord. Qua transfers heeft PSV het dit jaar uitstekend gedaan en ook het behouden van Depay en Gini was goed gedaan. Ajax moet de selectie in de winter echt gaan versterken anders zie ik t somber in dit jaar...maar goed, bij Ajax weet je t nooit.

Ik deel de mening van vele boven mij. PSV MOET kampioen worden anders heeft zowel de selectie, de staf als het bestuur gefaald

Als ik iets geleerd heb in de meer dan 35 jaren dat ik de club volg is het wel dat je vooraf (oke na 4 wedstrijden nu) er geen zinnig woord over kan zeggen wie straks met de prijzen aan de haal gaat.

Iedereen roept dat psv de beste selectie heeft maar dat is een garantie van niks natuurlijk.

Wel heeft cocu gelijk dat je hiermee kampioen Kan!! worden.

Er kan gedurende een seizoen heel veel gebeuren zlels op de laatste speeldag door 1 doelpunt verschil.

4 september 2014 om 15:09

2 weken geleden tegen Ajax dat was onze kampioens wedstrijd hahaha

4 september 2014 om 18:37

Stratumseind zegt het precies goed. Je kunt er niets van zeggen.
Psv wint achteraf terecht van Ajax. Maar het had net zo makkelijk 2-0 kunnen eindigen en ook Vitesse was geod bezig in Eindhoven. Het ligt dicht bij elkaar.

4 september 2014 om 16:42

@ Stratumseind

Inderdaad!
Ik hoor ook veel mensen roepen van 'ja maar je kan al zien dat', 'zoals ,zoals, zoals' en 'kampioenswedstrijd is gespeeld'. Maar er kan nog zo veel gebeuren!

Het is en blijft voetbal en in voetbal is alles mogelijk.
Elke wedstrijd begint met elf tegen elf.
De bal is rond.
We zijn er nog niet.
Het is pas over als het over is.
Er moeten nog 30 wedstrijden worden gespeeld.
En dat soort dingen...

Die verdediging is anders niet echt verbeterd. Je hebt nog steeds geen goede backs, en Rekik en Bruma zijn ook niet denderend.

4 september 2014 om 16:11

Geen goede backs? Arias was de 2e seizoenshelft afgelopen jaar samen met Park de beste speler van PSV en samen met Janmaat beste rechtsback in de eredivisie. Willems heeft veel last van zijn blessure gehad, maar tegen Ajax zag je gewoon weer dat die jongen een hoop potentie heeft en hij is nog jong, ondanks dat hij al 2 a 3 jaar ervaring heeft is hij nog maar 20 jaar oud. Ik kan eigenlijk geen eredivisieclub bedenken die betere backs heeft.

Als het dit jaar niet lukt voor PSV dan weet ik het ook niet meer. Tot nu toe alles gewonnen in de competitie en Ajax 2x op rij 0 punten. Verder heeft PSV gewoon een goede selectie met sterren als Depay en Wijnaldum, terwijl er bij Ajax een grote schoonmaak door het elftal is gegaan. Feyenoord is helaas nog geen serieuze concurrent omdat ze daar te veel ervaring missen en ook de belangrijkste spelers verloren zijn, Ajax ook geen concurrent meer om hierboven genoemde redenen.

Tot nu toe faalt PSV hopeloos als het er op aankomt. Ben benieuwd. Ze hebben de beste selectie als je kijkt naar individuele kwaliteit.

Je kunt er helemaal niets van zeggen, simpel.
Een slechte pot en de boel kan instorten, of schorsingen, blessures.
Ze zijn kandidaat, samen met Ajax. Voor de rest even afwachten.

als je het dit jaar niet wordt dan kun je het voor jaren vergeten. Iedere ploeg is er tov vorig jaar zwaar op achteruit gegaan behalve psv. Die ploeg oogt wat stabieler. Daar komt bij dat ajax niet wilde investeren in de ploeg. Voor ajax een gemiste kans omdat het voor jaren de concurrentie op grote achterstand had kunnen zetten. Ik vraag me af wat de beweegredenen voor Overmars zijn om niet te investeren in het sportieve aspect. Heb je sportief succes dan volgen de miljoenen voor de CL vanzelf. Nu moet je maar afwachten. Psv toonde zich in ieder geval slagvaardigder. Feit is wel dat ik meer vertrouwen heb in de kwaliteiten van de boer als trainer dan cocu maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ajax met dit materiaal een nieuwe titel kan pakken. Psv heeft de beste selectie maar ook dat zei afgelopen jaren niets want psv heeft op papier al jaren een betere selectie. Maar ajax is er fors op achteruit gegaan

Waarom moeten terwijl 1 jan. Nog alles staat te gebeuren

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren