Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Promes: 'Er klopt iets niet, ik moest verkocht worden'

Laatste update:

Begin juni gaf Quincy Promes te kennen in Nederland te willen blijven voor zijn ontwikkeling, maar twee maanden later tekende hij een lucratief contract bij Spartak Moskou. Alhoewel hij gelukkig zegt te zijn met die keuze, lijkt de transfer niet volledig uit vrije wil tot stand te zijn gekomen.

/

In het Algemeen Dagblad legt de speler van Jong Oranje uit: "Als ik 10.000 keer zeg dat ik wil blijven en uiteindelijk blijf ik niet, dan klopt er toch iets niet. Ik moest in elk geval verkocht worden", vermoedt Promes, die vooralsnog echter geen spijt heeft van zijn opmerkelijke stap. "Dan kan iedereen wel zeggen: wat moet je in Moskou? Maar het begint toch ergens."

Hij noemt de deal een 'win-win-situatie': zowel de club als hijzelf is er beter van geworden. FC Twente ontving naar verluidt een bedrag rond de twaalf miljoen euro, terwijl zijn contract in Moskou qua financiën in niets lijkt op zijn Nederlandse verbintenis. Daarnaast is de Russische competitie volgens Promes beter dan de Eredivisie. "Ik sta honderd procent achter mijn keuze om in Rusland te voetballen", besluit hij.

Vind jij dat Quincy Promes een goede keuze heeft gemaakt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als je iets zegt dan leg t dan helemaal uit want op deze manier snap ik er geen reet van. Twente zal misschien geld nodig hebben gehad maar van die geluiden heb ik nooit iets gehoord van Twente.

4 september 2014 om 09:54

Overigens weinig toegevoegde waarde dit bericht..

4 september 2014 om 10:00

Je snapt toch ook wel dat die jongen niet alles kan vertellen. Dat is natrappen en daar doe je jezelf geen plezier mee in de voetbalwereld. Als je een beetje goed leest snap je trouwens prima de strekking van zijn verhaal.

Bovendien weet je waarschijnlijk wel dat Twente er financieel niet geweldig voorstaat. Een bod van 15 miljoen kunnen ze simpelweg niet weigeren. Ze zullen hem zelfs wel een beetje onder druk hebben gezet om hem naar Moskou te krijgen.

4 september 2014 om 10:21

Ik vind anders dit al aardig natrappen. Hij praat het een beetje goed door te zeggen dat het goed bevalt enzo.

4 september 2014 om 10:36

Inderdaad. Waarschijnlijk een Ola John verhaal. Twente kan veel geld krijgen en pusht hem om weg te gaan (je gaat op de bank, we maken je carriere kapot - even gechargeerd).

Hij krijgt een financieel heel aantrekkelijk bod, denkt er over na en besluit eieren voor zijn geld te kiezen. Geld is goed, niveau is vergelijkbaar of wellicht beter dan NL.

4 september 2014 om 10:46

Het verschil met Rusland is dat hun wel topspelers kunnen halen en wij niet. Alleen jonge talenten bijna. Ik denk dus wel dat de competitie daar uiteindelijk beter is, maar de sfeer en het weer is daar minder. Er heerst ook racisme volgens mij, dusja. Hopelijk keert hij snel weer terug naar west-Europa

4 september 2014 om 11:01

Racisme valt mee, het is meer tegen clubs als een anzhi.. Verder spelen er bijna bij elke club donkere spelers.. Ook bij Zenit.

Comp is beter en financieel maar bij een paar clubs en ook daar betaald men niet meer dan 6 mil per jaar aan een topspeler als ik het goed heb

4 september 2014 om 11:25

Idd lijkt mee voor een donkere man geen fijne plek om te wonen, een tijd geleden een docu gezien over racisme in Rusland en het is daar echt nog heel erg.
Maar het geld zal een hoop goed maken voor hem, en bijna alle buitenlandse spelers wonen in een wooncompound en hebben bijna niets met de maatschappij van doen,anders is het ook niet te verklaren dat er zoveel Brazilianen spelen.

4 september 2014 om 11:39

Ze zullen hem ook wel onder druk hebben gezet inderdaad. Zo deed Ajax dat ook bij de transfer van Van der Meijde naar Inter.

4 september 2014 om 11:42

aan de andere kant, zodra ze in het Westen ongeveer even veel kunnen verdienen gaan ze wel gelijk weg ^^

4 september 2014 om 11:43

@PSV-ADO. Nee, hij legt nu alleen uit wat er allemaal gebeurd is zonder teveel in details te treden. Natrappen is als je ook de details vertelt en daar vervolgens je (negatieve) mening over geeft.

4 september 2014 om 11:52

Vergis je niet; de harde kern van Zenit wil zogezegd geen 'donkere' spelers in het team. Die zijn bijzonder racistisch. Lees anders even de bio van Fernando Ricksen ter referentie.

4 september 2014 om 12:12

Wie A zegt moet..

4 september 2014 om 12:58

@kerstman,

dat is wel heel dom om dat ff gechargeerd te zeggen,

En een speler zal niet zo kinderlijk naief zijn om daar in te trappen en daar komt nog bij dat ieder wel denkend mens op zijn klompen kan aanvoelen dat als je dreigt de carriere kapot maakt van zo'n jongen, dat je dan je eigen (transfergeld) glazen ingooid, gechargeerd of misschien genuanceerder, maar het zal je per definitie niets opleveren.

4 september 2014 om 14:14

Haha als je dit natrappen noemt ben je nie goed in je kop. Twente heeft hem namelijk eruit getrapt, hij vertelt alleen hoe het precies zat

4 september 2014 om 10:12

Heel simpel: Doyen is er voor het snelle geld. Maar ze willen ook snel geld verdienen. Dus bij zo'n megabod zegt Doyen gewoon: verkopen die hap. En Jopie Munsterman wist dat hij vanwege de categorie 1 waarin Twente zit alleen mocht investeren als er voldoende binnenkwam, dus daarom moest Promes inderdaad verkocht worden.

4 september 2014 om 11:03

Nu maakt hij het inderdaad alleen maar moeilijk. Snap ook niet wat hij nu eigenlijk bedoeld. Kortom, hij wil geen geld? Hij was liever bij zijn moeder blijven wonen? Maar nu hij wel geld heeft en zijn moeder elke dag kan bellen is het toch wel weer goed?

4 september 2014 om 20:37

Nee maar als hij aangeeft dat ie voor zijn ontwikkeling bij twente wil blijven kan twente ook reageren " fantastisch we hebben hem weten te behouden voor de club" en een verbeterd contract aanbieden, zoals PSV deed met Depay en Ajax ook vaak heeft gedaan. Nu lijken ze wel extreme geldwolven en moeten ze ook niet zeuren dat kapitaalkrachtige clubs al je goede spelers wegkopen.

4 september 2014 om 11:10

Het is algemeen bekend dat Twente onder scherp toezicht staat van de KNVB, de club zit immers in categorie 1. Zal mij ook niets verbazen als Joop druk heeft uitgeoefend op Promes.

4 september 2014 om 11:59

Schreuder deed daar anders pikante uitspraken over. Munsterman blijft ontkennen, maar het moge duidelijk zijn dat Twente niet voor niets onder verscherpt toezicht staat.

4 september 2014 om 13:10

Twente categorie 1

Twente ging zo'n bedrag echt niet laten liggen. Natuurlijk hadden ze dan liever dat Promes vertrok.

4 september 2014 om 11:04

Ik denk dat er nog nooit iemand zo hard naar de deur is geduwd. Ze dachten waarschijnlijk dat Moskou het verkeerde fax nummer in had gevoerd, of dat een stagiair het verkeerde bedrag had ingevuld.

4 september 2014 om 12:13

Ja dat denk ik ook, snel handelen voordat ze zich bedenken/inzien dat er een fout is gemaakt. Begrijpelijk natuurlijk, wel zuur voor Promes. Hij had waarschijnlijk liever ook in een andere competitie gespeeld.

Dat krijg je met die investeringsmaatschappijen.
Heel erg jammer dat hij nu al naar Rusland is vertrokken, ik verwacht dat het een soortgelijk geval van Ola John wordt helaas.

Ik hoop voor hem dat hij volgend jaar weer richting West Europa kan

4 september 2014 om 10:11

Gevalletje Lens met Oekraïne, op papier zoveel verdienen is leuk. Maar als het werkelijkheid word is het word anders

4 september 2014 om 10:11

onzin. Twente heeft geen rechten van de speler verkocht maar de toekomstige winst op de speler. Doyen heeft er niks over te zeggen zolang ze maar hun 5 miljoen terug hebben nadat alle spelers die in de deal betrokken zijn verkocht zijn. Daarnaast heefy de speler nog altijd het laatste woord.

4 september 2014 om 10:20

Naiviteit ten top haha. Jij denkt dat zo'n Doyen groep bij het horen van een bod van 15 miljoen gewoon achterover gaat zitten en kijkt wat Twente doet? Zo'n bod kom waarschijnlijk niet weer snel langs voor een Twente speler, dus tuurlijk willen ze dat het rond komt. Daarbij kan Twente het geld ook goed gebruiken, en kan je uit Promes' woorden wel opmaken dat hij enigszins onder druk is gezet om te gaan.

4 september 2014 om 10:37

@inkeajacied
Even 2 dingen om het geheel scherp te krijgen:

Promes heeft geen 15 miljoen opgeleverd. Hij gaat maximaal 13,5 opleveren als alle bonussen betaald worden, wat natuurlijk nooit gaat gebeuren.

Doyen heeft geen zeggenschap over de speler. Natuurlijk heeft Twente zichzelf wel gegijzeld in deze, ze moesten wel wat verkopen om aan de financiele verplichtingen en dus ook doelstellingen van de Knvb te voldoen. Eerst is nog gepoogd Castaignos te slijten, maar toen dat helaas niet lukte moest Promes dan maar verkocht worden.

4 september 2014 om 12:25

@ Raulduke en Inkeajacied
Denk dat jullie beiden het wel met me eens zijn dat een bod van 13,5 mln op een speler die 1 jaar 'leuk' speelt niet te weigeren is voor een club als FC Twente. Nu wordt er alleen meer aandacht aan gegeven omdat de financiele situatie bij FC Twente slechter is en alles onder een vergrootglas ligt.
Maar ook in een financieel gezonde situatie zou de club Promes gepushed hebben om het aanbod van Moskou in overweging te nemen. Uiteindelijk beslist de speler zelf. Kijk naar Tadic die zowel vorig jaar als afgelopen wintestop voor veel geld naar Rusland kon. Beide keren heeft hij aangegeven er niet voor open te staan. Dan gaat het feest gewoon niet door.

4 september 2014 om 12:30

Doyen heeft inderdaad geen zeggenschap over de speler. Maar mogelijk wel over twente. Ze kunnen namelijk tegen twente gezegd hebben: "prima als jullie hem niet verkopen, maar dan zorgen jullie maar op een andere manier dat wij ons geld krijgen."

Een club kan jou contract toch niet verkopen zonden toestemming van jou.. Dus als je het echt niet wou, dan was je nu nog bij Twente. Hij zal wel een mooie bedrag op zijn rekening gekregen hebben voor het tekenen. Ik denk niet dat we hem nog terug gaan zien..

4 september 2014 om 10:40

In principe niet nee...maar ze kunnen je wel aardig onder druk zetten. En ja, als je dan ook nog een miljoen of zo meer krijgt dan is de keuze niet zo moeilijk. En waarom zouden we hem niet meer terug zien...spartak Moskou is in ieder geval een flinke stap omhoog t.o.v. FC Twente.

Financieel een goede stap. Voor zn sportieve ontwikkeling zou ik zeggen, neen.tis maar hoe je t bekijkt. Ik had wat langer bij Twente gebleven maar waarschijnlijk was ttggg de hoofdprijs?? Zou t niet weten. Maar meer als dan zulke berichten als dit zullen we niet snel horen denk ik. En dat is zonde van zo'n speler.

"veel geld maken a broer" zoiets toch? win/win voor iedereen financieel dus logisch toch dat hij gepusht werd?

4 september 2014 om 10:09

Hmm. Mijn ouders hebben volgens mij gewoon liggen ketsen toen ze mijn broer maakten. Ik hoop voor Twente en zijn fans dat Doyan hier geen druk op heeft gezet.

4 september 2014 om 10:25

Die uitspraak deed Promes tegen Antonia....

Promes probeert zieltjes terug te winnen bij de fans. Ik snap zijn keuze voor het geld opzich wel bedoel die jongen gaat veel verdienen. Of het goed is voor zijn carrière is een ander verhaal. Natuurlijk gaat Twente hem verkopen als ze 12mln kunnen krijgen dat kan je Twente echt niet kwalijk nemen zoals Promes nu probeert te doen.

4 september 2014 om 11:10

Ik denk dat je ongelijk hebt...

Twente is in dat soort dingen een naar clubje... Deze uitspraak deed ik een paar weken geleden al, dat er iets niet klopte aan deze transfer... toen kreeg ik een hoop Twentenaren over me heen. En dit bericht bevestigd min of meer wel een beetje dat ik gelijk had.

Bekijk ook de transfers van Ola John en Theo Janssen eens... die moesten ook weg, terwijl ze gewoon sterkhouders van Twente waren. Voetballerij is een soort mensen handel... maar bij Twente nemen ze dat wel heel letterlijk.

4 september 2014 om 11:26

Hoe zie jij het dan? Als Feyenoord 15 mln krijgt voor Boetius is die ook weg hoor haha.. En dat zou ik volkomen begrijpen. Promes moet zelf ook akkoord geven he als hij zo graag wou blijven dan had die dit wel geblokkeerd.

4 september 2014 om 11:48

Het is een BV en dat geld bij alle clubs, wat een onzin praat jij!!!! Als Ajax Feyenoord PSV MVV of Achilles dit bedrag konden krijgen voor Promes, hadden ze allemaal gepusht om te gaan. Helemaal omdat hij gratis is binnen gewandeld. Ik zie niet in waarom Twente ineens een naar clubje is. Ik denk dat juist bij Twente veel openbaar is, wat je juist niet ziet bij veel andere clubs. Jij scheert Twente over 1 kam, terwijl Twente gewoon handelt. Voetbal is misschien mensen handel, maar is dat niet bijna bij alle sporten en bedrijven? Als ik overstap na een concurrent, moet mijn nieuwe baas ook een boete betalen aan het andere bedrijf, voor opleidingskosten en etc... Dus dan is eigenlijk alles mensen handel.

4 september 2014 om 11:50

Dat blokkeer je niet als voetballer... Hoe pijnlijk dat ook is!

Zaakwaarnemertje ziet zo voor niks 500.000 euro in zijn handje geschoven worden.. Club ziet ca. 12 miljoen euro binnenkomen.

Ze schoppen je met zijn allen de deur uit of je nou wil of niet! En dat is wat jij ook zegt... ik zou het volkomen begrijpen... In de voetballerij wordt niet gekeken naar wat de voetballer zelf wil...

4 september 2014 om 11:54

reservebankje

Ga voetballerij aub niet vergelijken met een normaal bedrijf! Ik wist niet dat iedere werknemer een eigen zaakwaarnemer heeft die maar al te graag ziet dat je iedere transferperiode van club veranderd?

Je kan zeggen wat je wil van Ajax... en dat is bij Italiaanse clubs ook wel een beetje zo... Als je presteert behoor je tot een familie en mag je blijven... Tuurlijk zijn Blind, Eriksen, Vertonghen, Suarez etc. gegaan... maar zij hoefden nooit weg!!!

Bij Twente moet je gewoon wegwezen want dan zien ze geld.

4 september 2014 om 12:06

Hahhahahaa voetbalclub is juist een bedrijf en het enige waar het op gebaseerd is, is winst maken door prestaties. Door die prestaties krijg je geld en een speler is een product van het bedrijf de voetbalclub, niks meer niks minder. Het sportieve heb je ook in het bedrijfsleven door competities zoals opleidingsbedrijf van het jaar, bakker van het jaar en etc.... Ga aub niet zeggen, dat je het niet kunt vergelijken, want dat is complete onzin. En vergeet niet, dat Ajax ook moet verkopen, want er zitten ook aandeel houders, Als je bijvoorbeeld Blind niet had verkocht voor 20 miljoen, dan hadden die zitten klagen. Of is Ajax geen bedrijf op de aandelenmarkt????

4 september 2014 om 12:48

reservebankje

We denken er nog steeds heel anders over... Ooit gehoord van de term; Kapitaal hoort op het veld te staan en niet op de bank???

Bij een (winstgevend) bedrijf wordt geld gewoon weggesluist naar een privérekening van de eigenaar. Bij een voetbalclub wordt alles uitgekeerd in salaris of wordt herinvesteert.

Overigens hoor je mij niet zeggen dat een voetbalclub geen bedrijf is... ik zeg dat de vergelijkingen ver te zoeken zijn.

Als Ajax geen spelers had verkocht de laatste jaren hadden ze halve finale Champions League kunnen spelen... Daar ontvang je niet alleen van de uefa een hele zak geld voor maar ook sponsor en televisie centen... Dus als je het goed doet verdien je het lang en breed terug en hoeft niemand persé verkocht te worden.

vd wiel, vertonghen, Blind, Maxwell, Eriksen, Anita, Urby, Ibra, Suarez .... tis niet niks... maar er is nooit iemand weggeschopt omdat er een zak met centen kwam.

4 september 2014 om 12:51

Lol... roepen dat voetballerij niet vergelijken mag worden met een bedrijf, en vervolgens aandelenclub Ajax aanhalen?

4 september 2014 om 15:11

Ik gok als Ajax de halve finale haald van de CL een keer 30 miljoen overhoud, al denk ik dat ik hoog schat. Tevens is het voor Nederlandse clubs juist van belang, dat ze verkopen, dat is de enige manier om geld te verdienen. En Ajax had echt geen halve finale gehaald. Maar ja dat is als als als. De vergelijking is er juist. Ben je blijven hangen in de jaren 70? Want toen was het ver te zoeken, tegenwoordig is geld de belangrijkste bedoeling van een club, sportief juist minder, aangezien daar veel minder geld in is te krijgen.

4 september 2014 om 16:21

Min of meer....wel een beetje in één zin? Erg overtuigend. Theo Janssen heeft in zijn contract een gelimiteerde transfersom afgedwongen. Zijn initiatief. Als een club dat dan wil betalen, Ajax in dit geval, heeft Twente geen poot om op te staan. En zo geschiedde. Dus geen gekke verhalen erbij halen hier.

Als je alle interviews van Promes op een rij zet, komt hij niet als een van de snuggersten over. In die zin kan ik weinig met zijn verhalen. Je doet het of je doet het niet en daarna moet je je mond houden. Met dat gelul achteraf schaadt je alle partijen en wordt het dus verlies-verlies.

4 september 2014 om 10:03

Voortaan wat extra media training kan denk ik geen kwaad voor deze jongen. Weet niet echt meer wat hij wel en niet moet zeggen.

4 september 2014 om 10:10

Als hij onder druk van een externe partij werd gedwongen te vertrekken snap ik zijn reactie wel

4 september 2014 om 13:29

Maar dan noem je het zelf geen win-win situatie...

Ik geloof best dat Twente hem wilde verkopen en Promes onder druk gezet heeft. Andy Van der Meyde kreeg bij Ajax destijds ook te horen: Andy, je bent verkocht, je moet daar alleen nog tekenen. Dan moet je redelijk sterk in je schoenen staan om te zeggen dat je zelf wel bepaald naar welke club je gaat.
Ik vermoed dat het zo ook ongeveer gegaan is bij Promes.
Tussen de regels door lees je in elk bericht over Promes dat hij daar totaal niet naar zijn zin heeft. Wat wel te voorspellen is, zeker als donkere speler. Net als Lens is het lekker om daar even 1 of 2 jaar een paar miljoen te pakken en dan hopelijk snel verkocht worden naar een Engelse club.

Beetje een raar bericht. Ik kan me voorstellen dat hij het gevoel kreeg dat Twente hem wou verkopen gezien de fin. situatie en het geboden bedrag. Maar hij geeft aan dat hij druk voelde en niet weg wilde, om vervolgens toe te voegen dat het een win-win is en dat hij 100% achter zijn keuze staat.

4 september 2014 om 10:23

Zo moeilijk is dat niet. Geloof het eerste gedeelte en zie het gedeelte dat hij 100% achter zn keuze staat als een diplomatiek antwoord.. tuurlijk wilde hij daar niet heen. Zijn opbouw was juist zo mooi, bij GAE de uitblinker in de JL, daarna verrassend genog in 1 seizoen sterk genoeg om ook bij Twente te knallen. Het volgende seizoen zou er 1 moeten zijn van constantheid. Daarna kan je vaak kijken naar een mooie transfer richting Duitsland of Engeland..

T wordt volgens mij een beetje een slangenkuil daar in Twente. Financiën gaan niet helemaal lekker en volgens mij is de inbreng van Doyen ook geen geweldige zet. Je merkt dat Twente t moeilijk heeft.

Er gaan een hoop verhalen over de financiële problemen waar Twente in verkeerd, ze zitten zelfs in de zorgwekkendste categorie. Die verhalen worden afgedaan als onzin, of een hetze, maar dit verhaal van Promes sluit hier wel bij aan. Vooralsnog blijft het gissen, maar ik twijfel toch wel een beetje aan de financiën van Twente, er lijkt toch iets mis te zijn daar.

4 september 2014 om 10:22

Hoe harder er ontkent word des ter meer er meestal aan de hand is. Bij Psv ging ook alles goed tot dat ze plotseling 50 miljoen van de gemeente nodig hadden, Feyenoord zat al zover onder water dat als ze de vrienden niet hadden gehad ze er nooit meer bovenop hadden gekomen en bij Ajax bleek achteraf dat er rond 2010 helemaal niets meer over was van de tientallen beurs miljoenen. Twente loopt op zen tenen om kosten wat het kost de top 3 bij te willen houden maar op de lange termijn gaan ze dat nooit redden.

4 september 2014 om 10:29

Dat idee heb ik dus ook, het doet me een beetje denken aan Feyenoord een aantal jaar terug. Het idee bestond al dat het financieel niet zo lekker ging en ineens trokken ze allerlei grote namen aan en werden de problemen keihard ontkend.

4 september 2014 om 11:02

@baardgrasmus
Velen weten niet hoe de vork in de steel zit.

Nog éénmaal in een notendop: De Knvb heeft Twente op tijd wakker geschud. De operationele kosten waren veel te hoog (overstegen de inkomsten). Dit tekort werd echter afgedekt door financiële inkomsten vanuit de toekomst met ingewikkelde constructies per direct beschikbaar te maken. Uiteraard kon Twente hier niet mee verder gaan, je werkt jezelf in de schulden.

Resultaat van het ingrijpen van de Knvb is in elk geval dat de operationele kosten drastisch zijn gedaald, waardoor Twente nu de uitgaven kan afdekken met de inkomsten zonder constructies. Financieel drama voorkomen voordat het te laat was, goed geacteerd door de Knvb. Resultaat is wel dat Twente een toontje lager moet zingen.

4 september 2014 om 11:16

Ok duidelijk, ik wist dat ze dit met tv-gelden hadden gedaan die alvast waren begroot voor seizoenen in de toekomst. Ik vond Twente altijd hét toonbeeld van een degelijk beleid naar boven maar door de berichten en suggesties werd dat beeld toch wat aangetast.

4 september 2014 om 12:01

Het is niet helemaal waar wat jij zegt. Twente heeft veel geld in het stadion gestoken, wat ze iets te snel wilden afbetalen. Twente had hier beter 1 a 2 jaar langer over moeten doen. Daardoor hadden ze de laatste 2 seizoenen tekorten en is dit gedekt door Doyen en tv gelden. Op financieel vlak met betrekking tot spelers en begroting van de staf en spelers, was niks mis. Het is nu ff onder curatele van de Knvb, maar daar zijn ze in Januari weer vanaf en dan is het stadion afbetaald. Het lijkt ingewikkelde dan het is, maar het is feitelijk vrij simpel. Ze hebben nu Tadic van de salaris post gehaald, waar ze ruim onder het salaris post zitten. Twente hoefde geen pas op de plaats te maken, dat Promes werd verkocht, is vanwege extra inkomsten en het gat hebben gedekt, waardoor ze wel op de transfer markt mochten en waarom de Knvb vrij snel toestemming gaf voor transfers. Veel mensen denken te moeilijk, terwijl het niet eens zo is en Twente vanaf volgend seizoen 1 van de gezondste clubs in de eredivisie is.

Sinds wanneer heeft Spartak vier sterren trouwens? Dacht altijd dat ze er maar een hadden.

4 september 2014 om 10:07

Ik zie er maar 1 staan bij het symbool boven het artike.

4 september 2014 om 10:14

Ik zie er vier haha.

4 september 2014 om 10:11

Die sterren zeggen niet altijd iets. Zie shirt van city.

4 september 2014 om 10:15

Bij de meeste clubs staan de sterren voor het aantal landstitels of Europese bekers. Weet niet of dat bij City ook zo is?

4 september 2014 om 10:43

Klopt helemaal, maar City heeft ze gewoon als versiersel. Wat ik jammer vindt, want devalueert waarde van de echte sterren. Zou iets unieks moeten zijn

4 september 2014 om 10:17

Het aantal behaalde titels uit de Sovjet Unie telt inmiddels ook mee.

4 september 2014 om 10:25

Ah bedankt. Dat verklaart die drie sterren dus die er later bijkwamen.

Ola John precies zelfde verhaal, moest ook weg van joopie. Wilde zelf nog een jaar blijven.

4 september 2014 om 10:49

Totdat hij hoorde wat hij bij Benfica kon verdienen, toen was hij ook snel akkoord. De enige die uiteindelijk bepaalt om een transfer doorgaat is de speler zelf, niemand anders.

4 september 2014 om 11:21

met een mes op je keel ga je rare dingen doen..

4 september 2014 om 11:26

@ragnarok

Vergeet jij dat zon grote organisatie als Twente ook een speler onder druk kan zetten...

Zie bijv bij psv, toivonen en bakali, willen niet doen wat de club zegt (bijtekenen) en die belanden op de bank...

Promes zal waarschijnlijk niet op de bank komen te zitten als hij zou weigeren, maar ik weet wel zeker dat ze genoeg andere manieren hebben om hem onder druk te zetten!

Als een organisatie Echt van je af wilt, dan kan jij er ook weinig aan doen! En als je dan daarnaast in een ander bedrijf 4 x zoveel kan verdienen ofzo... Tjah wat zou jij doen

Er klopte inderdaad iets niet. De Russen boden het dubbele van promes zijn waarde. Natuurlijk moest Twente hier mee accoord gaan. Zo'n bedrag krijg je nooit meer.

Tuurlijk geloof ik dat hij liever in Nederland bleef voor zijn ontwikkeling, maar wat zou hij bij Twente jaarlijks krijgen? Ik gok zo'n 300.000 omdat het ook nog een jeugdspeler betrof die pas 1 jaar in het eerste speelde. Met 52% belasting gaat de helft er al weer af. In Rusland verdient hij, naar wat ik meerdere malen heb gelezen, zo"n 3.000.000. Met een inkomstenbelasting van 13% is dat niet verkeerd.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik (helaas) hetzelfde gedaan zou hebben.

Hoezo zou ie mislukken? Ik weet lf zn club Europees speelt, maar als hij daar nou uitblinkt dan zien andere clubs hem echt wel staan. zn club is ook vele malen beter dan twente

Dit zegt Promes al sinds zijn transfer. Kijk maar na die interviews, je merkte de emotionele toon. Hij zei het telkens in andere woorden. De club heeft besloten ...

4 september 2014 om 10:56

Hij zei ook heel emotioneel tegen Antiona: 'broer, ik ga serieus geld maken in Rusland'. Hartbrekend....

Munsterman heeft zelf al aangegeven hoe het zit. Als een club dergelijke bedrag bied kan Twente niet anders dan akkoord gaan, of beter gezegd de speler toestemming geven om de onderhandelen. En als je bruto 10x meer kan verdienen dan bij Twente dan zegt en speler ook niet snel nee.de enige die bepaalt of hij daadwerkelijk gaat is de speler zelf.

Promes moet nu eens ophouden met dat gejank dat de club hem moest verkopen. Hij moet zich nu eens gaan concentreren op zijn spel en op Spartak, waar hij met zijn volle verstand een contract getekend heeft.

Overigens, voor de Nederlandse fans: morgen om 16:30 opent Spartak haar nieuwe stadion met een oefenwedstrijd tegen Rode Ster Belgrado.

4 september 2014 om 10:46

Waar wordt het uitgezonden

4 september 2014 om 10:58

Op de Russische televisie, maar er zijn vast wel ergens streams te vinden. Ik raad je in ieder geval aan om te kijken, want dan kan je zelf zien in wat voor stadion Promes speelt. De Otkrytie Arena wordt onder andere gebruikt voor op het WK.

Munsterman/twente had de deal al klaar voordat Promes er van op de hoogte was. Is dit zo moeilijk te begrijpen voor sommige die er hun twijfels bij hebben?

Dit zegt genoeg over Munsterman zijn manier van handelen. En je kunt Promes weinig kwalijk nemen, al vind ik het wel jammer. Iedereen weet zelf dat je 2-3 miljoen niet kunt afwijzen.

4 september 2014 om 10:48

Hoezo, Munstermans manier van handelen? Spartak legt een bod op tafel en Twente gaat akkoord. Munsterman zegt daarna tegen Promes dat hij kan onderhandelen en dat de clubs er al uit zijn mocht hij akkoord gaan.

Het is eerder verkeerd als je een speler warm maakt voor een mooie transfer en als later blijkt dat de clubs er niet ui komen, zie Leroy Fer.

4 september 2014 om 11:29

Twente wou hem toch bijhouden, dan krijgen ze zo'n bod binnen en denken ze enkel nog aan de $$$$$$$$$$ die ze kunnen krijgen.

Als er iemand de 'schuldige' zou moeten zijn in dit verhaal, dan ligt die toch wel eerder bij Twente dan bij Promes;

4 september 2014 om 11:43

Even over een andere boeg gooien. Ik acht het niet onmogelijk dat Feyenoord en Ajax de afspraken al rond hadden m.b.t. de verkochte spelers voor dat deze zelf hierover geïnformeerd werden.

Is dat dan ook fout en alleen maar aan de €€€€€ denken (twente heeft niet zo veel aan $)

4 september 2014 om 12:19

Onzin.. als Promes niet zou willen, dan was er geen deal geweest. Kijk bijvoorbeeld ook naar Castaignos die naar Swansea zou kunnen. Clubs waren er al wel uit, maar omdat Castaignos zelf niet wilde is de transfer afgeketst.

Je kunt het altijd op Munsterman schuiven, maar ook hier geeft Promes weer zelf aan: "hij noemt de deal een 'win-win-situatie': zowel de club als hijzelf is er beter van geworden."

Zijn er veel spelers geweest die vanuit t oostblok naar een top club gaan?
Ik heb altijd t gevoel dat t een zwart gat is waarin top talenten worden gezogen... waarna je niets meer van ze verneemt.

4 september 2014 om 11:21

Vidic
Skrtel
Olic(weliswaar een tussenstap naar Hsv)
Honda
Ivanovic
Krasic
Mcgeady
M'vila
Willian
Tymoschuk
Arshavin
Pavlyuchenko
Jo
Ansaldi
Rojo(tussenstap bij Sporting genomen)
Traoré
Zhirkov
Fernandinho
Mkhitaryan

Niet allen zijn misschien geslaagd, maar het is dus zeker niet zo dat het Oostblok een zwart gat is.

4 september 2014 om 15:04

Thanks voor t lijstje!

Ik had t misschien beter moeten verwoorden. Ik bedoelde eerder mensen die naar t oosblok vertrekken en die hun club daar als opstapje naar een top club gebruiken.

Wat houd je dan over van je lijst?
Honda
Mcgeady
M'vila
Willian
Ansaldi
Rojo
Traoré
Fernandinho
Mkhitaryan

Dit hierboven ongeveer?

4 september 2014 om 15:08

Plus Vidic, Olic, Skrtel, Krasic, Ivanovic en Jo.

Laten we wel zijn, de situaties Promes en John zijn 1 op 1 vergelijkbaar.

Beiden spelen een perfecte eerste helft van het seizoen, maar zijn na de winterstop minder. Ze moeten eigenlijk nog 1 of 2 seizoenen meedraaien bij Twente om een stabiele speler te worden. Dan ontwikkelen ze misschien nog wel verder en kunnen ze wellicht naar een mooie europese topclub.

Twente krijgt dan een bod voor een speler dat ze met goed fatsoen niet kan weigeren. Twente zit financieel moeilijk en dit geld is hard nodig, Beiden moeten dan wel verkassen naar een Europese middenmoter / subtopper.

Zowel Promes als John worden gepushed door Twente, maar kunnen zelf uiteindelijk altijd nog nee zeggen en bij Twente blijven. Niemand kan hen verplichten te vertrekken. Het salaris geeft echter de doorslag, getuige ook de uitspraak van Promes: 'broer, ik ga serieus geld maken in Rusland''. Van John wist een ieder in Enschede en omstreken al dat geld een belangrijke drijfveer was in zijn leven. Uiteindelijk is hij toch niet veel anders dan zijn broer.

4 september 2014 om 11:16

Je eerste 2 alinea's kloppen...

Je laatste 2 ben ik het mee oneens... Als Twente financieel in de shit zit, moeten ze financieel fatsoenlijk handelen en dat houdt niet alleen in een speler voor 12 miljoen verkopen.

Brama geen contract en Mokotjo kopen...
Ziyech voor 5 miljoen binnen hengelen... Kusk voor een paar miljoen...

Resultaat; uitschakeling in de Europa League tegen Qarabag omdat spelers elkaar niet kennen... met Brama en Promes was je door geweest en kon je premies pakken in de poulefase.

Je 4e alinea zeg je dat spelers nee, kunnen zeggen en bij Twente blijven; Absoluut onjuist... Zowel John als Promes en Janssen trouwens ook (na twitterrel met dochter Munsterman) konden gewoon oprotten en desnoods werden ze met de fiets gebracht.

4 september 2014 om 12:23

Weer lekker goochelen met miljoenen zeg. Blijf toch eens bij de feiten, gisteren kwam je ook al met een onzinbericht aan..
Weinig serieus te nemen. Ook je laatste alinea klopt van geen kant, want spelers hebben daadwerkelijk wel iets te vertellen. Als jouw fantasie waarheid was, zat Castaignos momenteel allang bij Swansea. Maar hij wilde zelf niet.
Die Twitterrel slaat overigens ook nergens op. Hij is weggegaan omdat Ajax zijn gelimiteerde transfersom wilde betalen, en Janssen op zoek was naar een nieuwe uitdaging.

4 september 2014 om 12:43

En niet te vergeten het salaris dat Ajax Janssen bood. Dat was bijna het dubbele als bij FC Twente. Uiteindelijk bepaald een speler zelf of hij tekend of niet.

4 september 2014 om 12:57

Jansen Joenite

Kom eens met tegenargumenten dan? Je zaagt alles af... maar zegt nooit wat! Dat zie ik overigens altijd in jou berichten als het om Twente gaat.

Goochelen met miljoenen? Tis gewoon simpel tellen... en feit is dat Twente in Categorie 1 zit... dus er gaat toch echt iets fout... en dan kan jij zo hard als je kan schreeuwen .... Echt Niet! .... Maar de Knvb zegt ... echt wel.. dus is feit!

Twitterrel slaat nergens op?? Omdat? Iedereen weet dat Jopie, Janssen liever kwijt dan rijk was nadat Janssen en dochter Munsterman shit hadden... maar volgens Jansen Joenite slaat het weer helemaal nergens op... Waarom was Janssen toe aan een nieuwe uitdaging? Hij zou C.l. met Twente inleveren voor voorronde en dus zo goed als zeker Europa League met Ajax? Right!

4 september 2014 om 13:24

Kijk dan ook even bij mijn reactie op de jouwe van gisteren..
Het goochelen van jou met miljoenen:
- Kusk kostte slechts 7 ton (niet een paar miljoen)
- Ziyech was bij lange na geen 5 miljoen, en daarbij zoals ik onlangs begreep gehaald met hulp van investeerders (geen Doyen)
- Tuurlijk heb je iemand nodig (mokotjo) wanneer blijkt dat Brama eigenlijk gewoon weg wil

Ik zeg ook niet dat Twente niet fout zit. Uiteraard worden we niet voor niets in categorie 1 ingedeeld en ik zal de laatste zijn die dat tegen zal spreken. Maar jij verhaalt dit op transfers van de afgelopen maanden. Uitgerekend de transfers waar de Knvb zelf goedkeuring voor heeft verleend, haha.

En Theo wilde al lang naar Ajax, want ik neem aan dat je weet wat de dochter van Munsterman op Twitter plaatste? Hierbij dan nog eens:
‘waarom steunen jullie Theo, terwijl hij naar Ajax wil?!’
Lijkt mij geen woord Spaans aan... Theo wilde allang naar Ajax, al voor zijn dochter ook maar iets op Twitter schreef.

4 september 2014 om 13:31

@ Shenkie
Jij komt zelf met halve argumenten en neemt ze aan als feit.
Een ding waar je gelijk in hebt is dat de financiele shit komt door niet goed financieel handelen. Daarna maak je je eigen verhaal van de overige info.
Brama is in januari en in mei gevraagd om bij te tekenen, maar beide keren aangegeven toe te zijn aan een nieuwe uitdaging en daarom gebruik te willen maken van zijn transfervrije status. Guittierez raakte zwaar geblesseerd dus Mokotjo is een logische en niet al te dure aankoop/vervanger

Waar kom je aan de info dat Ziyech 5 mln kost? De berichtgeving varieert van 2,5 tot 4 mln. Maar nergens heeft iemand het over 5 mln. Door de verkoop van Promes was er een nieuwe nr 10 nodig, Ziyech was al tijden de beoogde aankoop bij dit soort veranderingen in de selectie.

Kusk is binnengekomen via een gelimiteerde transfersom van 700.000. Door velen gezien als een van de betere spelers an de Deense competitie. Aangetrokken als vervanger van Tadic. Kostte dus niet enkele miljoenen zoals jij schetst.

Brama had Twente geen enkele invloed meer op, contract was ten einde. Dus kon sowieso niet met Twente meespelen in Europa. Promes nog in de selectie was geen garantie voor het winnen van de 2luik tegen Quarabag.

Je laatste stukje dat spelers niet bij Twente kunnen blijven is pas onzin. Zie Tadic, Castaignos en Bengsston. Allen konden de afgelopen tijd weg (tadic in de winterstop en vorig seizoen, Castaignos deze zomer en Bengsston moest het liefst vertrekken), maar 2 spelen er nog in Enschede en Tadic heeft gewacht op een club uit een voor hem interessante competitie.

Genoeg tegenargumenten zo?

4 september 2014 om 13:34

Theo Janssen had al bij ajax getekend voor de kampioenswedstrijd tegen ajax.
Ajax hoofdsponsor Aegon nam oa de miljoenenclaim, van het beschonken veroorzaken van een ongeluk, tegen Janssen over.

4 september 2014 om 19:08

Ben benieuwd met welk fantasieverhaal Shenkie nu weer komt...

Dit is toch gewoon de 'verdienste' van Doyen? Had je maar niet in zee moeten gaan met dit soort bedrijven. Die willen geld zien en je bent ze dat ook nog schuldig door je zoektocht naar snel geld. Dom beleid.

4 september 2014 om 12:46

Goed verhaal, erg duidelijk ook.
Denk dat je nou zelf dat een bod van 13,5 mln op een speler die 1 jaar 'leuk' speelt te weigeren is voor een club als FC Twente. Nu wordt er alleen meer aandacht aan gegeven omdat de financiele situatie bij FC Twente slechter is en alles onder een vergrootglas ligt.
Maar ook in een financieel gezonde situatie zou de club Promes gepushed hebben om het aanbod van Moskou in overweging te nemen. Uiteindelijk beslist de speler zelf. Kijk naar Tadic die zowel vorig jaar als afgelopen wintestop voor veel geld naar Rusland kon. Beide keren heeft hij aangegeven er niet voor open te staan. Dan gaat het feest gewoon niet door.

Goh hoe noemen ze dit toch ook alweer, ojaaaaaaa weet het al weer, Natrappen.

Het is duidelijk dat Twente hem het mes op de keel heeft gezet. De vraag is echter of Twente echt moest dreigen, want Promes is hier zelf financieel ook de grote winnaar. Dat plaatst zijn verhaal wel in perspectief, hij is waarschijnlijk een beetje geschrokken van het onbegrip in Nederland voor deze overstap en zoekt naar rechtvaardiging.

Persoonlijk ben ik wel erg benieuwd naar de rol van Doyen in dit verhaal.

4 september 2014 om 11:21

IK ben erg benieuwd waar jij vandaan haalt dat het "duidelijk is dat Twente hem het mes op de keel heeft gezet"

4 september 2014 om 12:04

Zoiets heet "tussen de regels door lezen"...

4 september 2014 om 13:32

Dat dacht ik al, als jij dat graag wil lezen ga vooral je gang. Maar doe niet net alsof dat hier overduidelijk staat weergegeven.

4 september 2014 om 16:35

"tussen de regels door lezen" heet in mijn jargon interpreteren.

Had ik een paar weken geleden toch nog een beetje gelijk... alvorens ik half Twente over me heen kreeg. Het is gewoon Jopies mensenhandelcentrum daar bij Twente... Als je geld kan vangen moeten andere mensen maar dingen tegen hun wil doen.

En iedereen maar inhakken op de uitspraken over het geld wat ze verdienen.... Ja goh, wat zou jij doen als je daar een vraag over wordt gesteld; Als je net je salaris strookje krijgt wat 4x zo veel is als daarvoor zeg je niet... Ik vind dat geld maar niks! Tuurlijk is dat lekker... Maar die jongens is ondertussen wel een deel van hun spelvreugde afgenomen.... Denk je nou echt dat Promes voor z'n lol in Rusland (john in Portugal) gaat voetballen waar ze amper Engels spreken en jij helemaal alleen bent???

Theo Janssen was Fc Twente... en kon ook weg door gezeik met dochter Munsterman... Dat was vlak voor de kampioenswedstrijd tegen Ajax... Net of een speler die net op het punt staat zijn 2e titel op rij te behalen weg wil bij zijn club (wat ik veel Twente supporters dan als reactie vaak hoor zeggen).... sterker nog die club wil inruilen voor een club waar Janssen zelf helemaal niks mee had/heeft (ajax)

4 september 2014 om 11:41

Haha kom op man je doet alsof Nederland het voetbalwalhalla is waar iedereen wil spelen. Natuurlijk doet hij het niet voor de lol, maar voor het geld en het avontuur. Profvoetballer is immers zijn beroep en daar horen deze carrièrekeuzes ook bij. Bovendien is het in Rusland echt niet zo erg als iedereen denkt hoor. Ik denk dat het een stuk leuker is in wereldstad Moskou dan in een regionale stad als Enschede. Laten we over Lissabon maar niet beginnen...

4 september 2014 om 11:46

Hoor jij mij zeggen dat Nederland het voetbalwalhalla is? Nee

Geld en avontuur kan je ook vinden op plaatsen waar je op minst Engels praten kan en niet van oktober tot maart in de onder nul temperaturen zit...

Moskou is inderdaad leuker dan Enschede... Enschede is echter wel dichter bij Amsterdam familie etc. In Moskou zou iedereen heimwee krijgen... Zie Lens (kiev dan)... die is het ook nu al zat... Zie de Zeeuw.. die was t ook al heel snel zat...

4 september 2014 om 13:19

De Zeeuw was ook echt een wereldspeler die zijn waarde heeft bewezen voor Spartak... niet dus.

Daarnaast wordt er in de onder nul temperaturen niet gevoetbald en zit Promes met zijn team vaak in warmere landen als Turkije en Spanje op trainingskamp. En om De Zeeuw aan te halen als voorbeeld vind ik maar erg makkelijk, want iedere speler wil weg als die niet presteert en vaak op de bank zit. En Lens presteert ook niet al te geweldig.

Wordt niet veel wijzer van het verhaal. Maar het verkopen van een speler zonder dat de speler daar zin in heeft gebeurd wel vaker. Als je het boek van Andy van der Meyde komt een vergelijkbare situatie voorbij.
Van Ajax naar Inter Milan is als het ware al voor hem geregeld. Volgens mij was alleen Koeman (destijds coach) die zei: Andy, alleen jij bepaalt of je wilt gaan. De rest van de staf en directie vertelden dat hij naar Inter ging.
Jonge spelers hebben soms gewoon geen flauw idee wat er gebeurd. Te jong om een 'ruggengraat' te ontwikkelen en voor zichzelf op te komen. Bovendien zijn de spelersmakelaars op zijn minst discutabel in zulke gevallen. Een dik op de transfersom van 1 speler is al genoeg om van te rentenieren. Een spelersmakelaar heeft echt niet altijd het beste voor met zijn spelers...

4 september 2014 om 11:44

Daar heb je een zaakwaarnemer voor. Er voorzichtig van uitgaande dat Promes een daadwerkelijke zaakwaarnemer heeft en geen ordinaire zakkenvuller zoals er iets te vel rondlopen.

4 september 2014 om 11:56

Zaakwaarnemer, spelersmakelaar is allemaal hetzelfde. Los van de discutabele positie van de zaakwaarnemer kan je jezelf afvragen of Twente het financiele aspect boven het sportieve aspect (zowel individueel als voor club) laat komen.

Lekker makkelijk. Als je zelf écht niet had gewild had je toch niet getekend? Je bent volwasen en kan volgens mij op eigen benenstaan(anders word voetballen ook zo lastig). Dus de keus heb je verder zelf gemaakt. Twente kreeg gewoon de ideale kans om voor een 'broekie' de vette hoofdprijs te vangen. Dan moet je als club ook keuzes maken. Het is en het blijft tegenwoordig een bedrijf.

Ja logisch dag Twente deze transfer wilde forceren, dit was een uitzonderlijk hoog bedrag dat ze anders nooit meer voor Promes zouden krijgen.

Heel mooi om met velen tegen Munsterman en de zijne te keren.
Een aantal jaren geleden was het andersom.
Luuk de Jong had een verbeterd en verlengd contract getekend en een half jaar later heeft die zijn transfer naar Borussia M geforceerd/wilde hij perse weg. Dit terwijl Munsterman niet mee wilde werken.
Toen werd er door velen gezegd dat Munsterman en co niet moeilijk moesten doen en hem het geld moest pakken.
Nu Munsterman en co een keer het geld wel pakken is schiet dit bij velen wederom in het verkeerde keelgat.
Kortweg, als Munsterman op de een of andere manier afgezeken kan worden dan doen velen dat maar al te graag hier.

Heb je al Tadic voor veel verkocht en wil je hem ook perse kwijt. Totaal geen ambities heeft Twente. Nu zitten ze al in augustus zonder Europees voetbal. Dat is wel eens anders geweest in Twente. Jammer hoor...

4 september 2014 om 12:28

Eeuwig zonde van de e.l. vermoed dat het getreuzel van spelers halen bij de angstige en conservatieve trainer weg komt.

Dikke blunder van Munsterman als dit waar is.

Tja, 15 M kan Twente niet weigeren. Promes zei zelf tegen collega's dat hij nu serieus geld ging verdienen.
Dus dat Promes weg is, komt omdat zowel Twente als Promes dollartekens (roebels) in de ogen kregen. Dat klopt er dus niet.

4 september 2014 om 12:41

Kan tot 11,5 oplopen, lang geen 15 helaas. Had deze topper (naar mijn bescheiden mening) wel kunnen opbrengen na nog een jaartje eredivisie.

4 september 2014 om 12:44

Nee, 11,5 dat kan oplopen tot 13,5 + een doorverkoop%.
Promes zelf verdient 12 M (4 x 3M) aan de transfer. Promes is dus de echte grote winnaar van deze transfer. .

4 september 2014 om 13:08

I stand corrected, Dank u.

4 september 2014 om 12:53

Dat is ook wat Promes zelf zegt: "hij noemt de deal een 'win-win-situatie': zowel de club als hijzelf is er beter van geworden."

Naast Jorge Mendes zitten er Russische investeerders achter Doyen Sports. Gezien de actualiteit m.b.t. kapitaalrestricties voor Russische partijen is zo'n transfer natuurlijk een ideaal middel om dit te ontduiken.op deze wijze kan er 'wit' geld vanuit Rusland naar Malta stromen. Niemand gelooft toch serieus dat Spartak Moskou op basis van zijn voetbalkwaliteiten 12 miljoen wilde betalen? Triest dat FC Twente zich hiervoor leent. Wat mij betreft inmiddels de meest discutabele club van Nederland. Dit werpt toch een heel ander licht op de maatschappelijke verantwoordelijkheid waar Munsterman altijd zo vol van is........

4 september 2014 om 13:28

Tis ook dat wij geen suikeroompje hebben als Van Seumeren, Mandemakers, oliesjeik of zakenchinees. Daarnaast hebben we geen groep als "de vrienden van Feyenoord" of een groep aandeelhouders.
Dit was dus een andere groep investeerders. Twente is er mee in zee gegaan, maar zover ik heb begrepen was dit eenmalig.

We kunnen er met zijn allen lang of kort over praten, maar het is natuurlijk een feit dat Munsterman de grootste slang van het Nederlandse voetbal is.

5 september 2014 om 10:20

Wat denk je van v Geel? Haalt transfervrij met mooie praatjes een keeper van Dordrecht binnen om de strijd met Mulder aan te gaan. En waar zit die jongen nu. Als verhuurt speler bij Pec. Quincy verdient ten minste een riant salaris bij een Russische top club in een betere competitie.

Het is niet de eerste speler van twente die vriendelijk doch dringend werd verzocht om mee te werken aan een transfer. Ik vind Munsterman in dit soort zaken vaak zeer achterbaks handelen. Het lijkt hem alleen te gaan om flink geld verdienen en als dat over de rug van spelers moet heeft hij daar geen moeite mee.

5 september 2014 om 04:35

Promes gaat daar 3 maal zoveel verdienen en in een betere competitie spelen.
Hoe doen ze dat bij Ajax? Niet bijtekenen heet een tribune plaats en misschien einde mooie carriere. Dat is het mes op de keel zetten.

Twente moet zijn spelers altijd verkopen. Als alle spelers gratis de deur uit lopen gaat de boel failliet. Dus als hij zegt dat ze hem wel moesten verkopen, heeft hij volkomen gelijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren