Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Guardiola verwacht nieuwe glorieperiode Barcelona: 'Hij gaat mij overtreffen'

Laatste update:

Luis Enrique geniet het volste vertrouwen bij de leiding van Barcelona en ook Josep Guardiola is gecharmeerd van de nieuwe coach. De huidig oefenmeester van Bayern München denkt zelfs dat zijn voormalig ploeggenoot de waanzinnige prestaties van los Azulgrana onder zijn eigen bewind kan overtreffen. "Natuurlijk, waarom niet?", zegt hij in Sport.

/

Guardiola leidde de Catalanen tussen 2008 en 2012 naar veertien hoofdprijzen, waaronder drie landstitels en twee Champions League-bekers. Met de komst van Luis Enrique kunnen die tijden herleven, denkt hij. "Ik heb hem hoog zitten. Hij gaat het beter doen dan ik", zegt Guardiola. "Het is belangrijk dat Barcelona zijn eigen identiteit terugkrijgt, met een herkenbare filosofie. Dat zal onder Luis Enrique gebeuren."

De huidig coach van Barcelona was eerder onder meer werkzaam bij AS Roma, waar hij een lastig jaar kende en snel weer vertrok. Met Celta de Vigo presteerde hij vervolgens uitstekend: de bescheiden ploeg eindigde vorig seizoen op een knappe negende plek in de Primera División. Zijn eerste twee wedstrijden in dienst van Barcelona werden vooralsnog overtuigend gewonnen.

Denk jij dat Luis Enrique het beter gaat doen dan Josep Guardiola?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat zie ik niet gebeuren. Messi, Iniesta en Xavi waren toen oppermachtig.
Deze 3 spelers zijn nu gewoon ietsje minder geworden wat niet vreemd is na al die jaren.

4 september 2014 om 10:19

vergeet puyol niet de persoon die alles tegen hield achterin

4 september 2014 om 10:26

Raketici en suarez erbij. En Messi en Iniesta zijn zeker niet uit vorm!

4 september 2014 om 10:28

Oke, dus jij wou beweren dat ze in diezelfde vorm als in 2011 verkeren? Gast, die Xavi, iniesta en Messi zien we nooit meer terug, zo goed samenspelend em elkaar zo goed blind vindend...

4 september 2014 om 10:30

Alleen Xavi is duidelijk minder, dat raakt Barca duidelijk al een paar jaar.

4 september 2014 om 10:32

Thierryer

Moeite met lezen. Ik zeg nergens dat ze uit vorm zijn. Ze behoren nog steeds tot de wereld top.

Alleen een aantal jaar geleden waren die 3 van een andere planeet.

4 september 2014 om 10:35

Moeite met normaal reageren?

Ik vind Messi en In iniesta nog steeds van een andere planeet.

4 september 2014 om 10:50

Elftal draait niet alleen om Messi, Xavi en Iniesta.... Om even de verdediging bij te pakken vind ik het geen verdediging waarmee je de CL wint, zoals hierboven al werd gezegd Puyol was die de boel dicht kon gooien. Zo,n klasse werkpaard hebben ze niet meer daar lopen, allemaal spelers die liever mooi een trucje willen laten zien... De echte werk voetballer mist Barca die zichzelf ten onder doet aan het team en al het vuile werk opknapt!

4 september 2014 om 11:04

@grenberry, onzin wat je zegt. Mathieu en Mascherano zijn absoluut 2 bikkelaars die eigenbelang aan de kant zetten voor teambelang. Zij lossen al het vuile werk op, samen met Busquets. Het enige verschil is dat Puyol van een nóg hoger niveau was dan Masch en Mathieu, dat maakt het verschil.

4 september 2014 om 11:23

Xavi is helemaal niet zoveel minder stop met elkaar napraten man. Verdedigend en fysiek gezien misschien maar aan de bal op zijn minst nog evengoed. Zijn werk is nog altijd het spel controleren en verdelen en daar hoor je hem op te beoordelen.

4 september 2014 om 12:02

Xavi van nu vergeleken met in 2010 bv is een mindere speler, nog steeds goed maar niet zo perfect als toen.

4 september 2014 om 12:24

Natuurlijk waren Messi, Xavi en Iniesta de sterkhouders van de ploeg, maar eigenlijk was het de hele teamprestatie die Barcelona zo goed maakte. Piqué en Puyol was gewoon een ijzersterk duo, dat werd ondersteund door Abidal. Op het middenveld had je het gouden driekhoekje Busquets, Iniesta en Xavi en voorin had je Messi en afwisselende consorten. En vergeet Alves niet, wat een assists gaf die man zeg.

4 september 2014 om 13:19

Ik kan me mascherano nog herinneren tegen Nederland. Daar hield hij ook alles tegen.

4 september 2014 om 13:32

Ik vind messi toch wel wat minder dan in de tijd van guardiola hoor

4 september 2014 om 14:04

Als ik zo'n reactie krijg wel.

4 september 2014 om 15:01

Hou jij maar bezig met ons madrid.. Want t gaat ook niet goed... Zagen wel. Bij socidad

4 september 2014 om 22:29

Ik hoop het voor barcelona

4 september 2014 om 10:27

Inderdaad, en dan had je achterin nog Puyol die echt een defensieve muur was, en Valdes die toen nog gewoon goed keepte...

4 september 2014 om 10:32

Valdez toen goed keepte?
Barcelona had toen een buitengewoon goed aanval waardoor ze amper hoefden te verdedigen...en wanneer het moest daar stond Puyol. Valdez was juist een van de zwakste schakel.

4 september 2014 om 10:59

Valdes is alleen bij corners een zwakke schakel geweest, net zoals de rest van de verdediging destijds. Buiten zulke ballen was Valdes juist een van de pilaren waar het hele spel op leunde. Het opbouwen van achteruit begon telkens bij hem, ik zie weinig keepers het lef hebben om een door twee man gedekte back tóch in te spelen. En dat 9/10 keer met succes! Daarnaast is Valdes één op één misschien wel de sterkste keeper geweest in die tijd. Onderschat de beste man niet.

4 september 2014 om 11:59

Ik vond Busquets en Puyol in de tijd ook zeer goed.

Busquets toch ook beetje als stille kracht, die niet opviel, maar toch heel veel werk deed. Jammer dat hij al hele lange tijd dat niveau niet meer haalt!

Denk het niet met al dat wanbeleid.

Mangala. Hummels. Maicon. Bonucci zijn verdedigers die men makkelijk kon binnen halen. Ipv 35 miljoen voor matthieu en veemaelen.

Verder schandalig dat cesc niet voor een hoger bedrag heeft weten te verkopen.

Verder was suarez ook niet nosog als je alexis hebt.

4 september 2014 om 10:39

ik had sanchez graag zien bij barca zien blijven maar heb je de aankomende jeugd gezien? dat zal best een reden kunnen zijn om alexis te laten vertekken. je heb straks messi neymar suarez pedro el haddadi en sandro en niet te vergeten adama traore die ook om het hoekje kijkt. oftewel geen plaats meer voor sanchez.

4 september 2014 om 11:11

maicon?
Is er nog een andere maicon of voer jij nu zelf wanbeleid?

4 september 2014 om 11:22

Nou ik vind Maicon ook een goede verdediger hoor, denk dat BMI heel blij mag zijn dat hij naast zo'n goede verdediger kan spelen, als BMI eens een slippertje heeft is er altijd nog Maicon, misschien niet de beste voetballer, maar wel een van de betere verdedigers.
Vind hem veel beter als Vermaelen en/of Matthieu

4 september 2014 om 12:22

dat bedoel ik dus met andere maicon. Ik bedoel de oude maicon die vroeger goed was. Jij die van porto, die trouwens nog niet eens de helft van de wedstrijden speelt bij porto.

4 september 2014 om 13:51

Dit seizoen heeft Porto 3 wedstrijden in de competitie en 2 CL wedstrijden gespeeld, Maicon heeft ze alle 5 van het begin tot het eind gespeeld.
BMI ook trouwens

Vorig seizoen had hij ( Maicon) natuurlijk behoorlijk veel concurentie aan Mangala, vind het niet zo gek dat Mangala Maicon uit de basis speelde.

Guardiola denkt nu wel heel romantisch. Zo een team als Barca 2008-2012 zie je niet in 2 jaar alweer terug. Dat heeft veel meer tijd nodig. En al helemaal met deze selectie zie ik het niet gebeuren.

Misschien kan het Barca van nu qua prijzen Pep evenaren maar qua spel, filosofie etc moet het bijna de perfectie gaan benaderen om in de buurt te komen, en dat verwacht ik niet.

Dezelfde karakter eigenschappen heeft hij in ieder geval wel, maar het voetbal onder Pep valt haast niet te evenaren. Dat is het beste wat ooit op de velden vertoond is naar mijn mening.

4 september 2014 om 10:28

Yep, maar een cl erbij komende jaren zou wel goed zijn.

Helaas werkt het bestuur dit nogal tegen de laatste jaren.

4 september 2014 om 10:34

Het voetbal onder pep was van een zeer hoog niveau, maar het beste ooit? Ik vond het eigenlijk vrij saai. Het Barca van Rijkaard bijvoorbeeld was minder succesvol qua aantal prijzen maar haalde met spectaculair voetbal ook een oa een CL binnen. Ik mis de tijden van een weergaloze Ronaldinho, messcherpe eto'o en een frivole Messi. Dat elftal speelde voor mij beter.

4 september 2014 om 11:58

Kijk eens op mijn profiel Mooiste tijd..

On:
Ik verwacht geen nieuwe glorieperiode onder Luis Enrique. Niks ten nadele van Enrique, maar gewoon omdat de concurrentie groter en beter is geworden. Zie een Bayern, Real, Chelsea, PSG en zelfs Atletico hebben we vorig jaar kunnen constateren en er mijns inziens niet zwaar op achteruit gegaan zijn na het verlies van Costa.

Het worden in ieder geval weer mooie competities en baal zwaar dat dit weekend interlands gespeeld worden...

4 september 2014 om 12:28

Het totaalvoetbal onder Guardiola was echt wel mooier om te zien, maar de meeste negativisten herinneren zich het laatste seizoen onder hem (en de afgelopen twee seizoenen), waar elke tegenstander met z'n elven voor het doel hing en er niet meer op een frisse manier te voetballen viel.

Onder Rijkaard moest het gewoon komen van oplevingen van Ronaldinho (wat een held), Deco, Eto'o, Larsson en een jonge Messi. Dat was ook mooi om te zien, alleen had je daar een heel ander teamspel.

Guardiola had het voordeel van een sterke(re) defensie, dat heeft LE niet echt.
Daarnaast zijn de sterkhouders weer een stukje ouder en zie ik Neymar, Messi en Suarez niet goed samen spelen.

4 september 2014 om 10:25

Enkel Daniel Alves is over the top, de overige verdedigers zijn gewoon erg goed.

4 september 2014 om 10:29

Pique erg goed? Mathieu erg goed? Vermaelen erg goed? Ik heb liever Benatia, Hummels of een andere topverdediger, Boateng ofzo...

4 september 2014 om 10:32

Als Pique net zo herboren is zoals Messi dat is dan is hij echt een beest, absoluut een van de beste Cv's ter wereld dan. Mathieu heeft mij ook positief verrast, alleen is het natuurlijk afwachten hoe hij zich staande houdt tegen een Benzema, Mandzukic of internationaal tegen Ibra.. Een 2e Puyol vind je niet, maar Mathieu heeft me zeker niet teleurgesteld.

4 september 2014 om 10:41

zoals het de afgelopen wedstrijden gaat ben ik het hie4 volledig mee eens. mathieu was een dure aankoop maar tot nu toe vind ik dat die het helemaal niet slecht heeft gedaan. ben benieuwd nnaar vermaelen!

4 september 2014 om 10:48

Mathieu is gewoon een topverdediger en Pique (zeker qua naam) is van wereldklasse, net zoals Hummels en Benatia waar alleen naar naam wordt gekeken. (FIFA 14)

Of hij het beter gaat doen dan gua weet ik niet, maar vind Barcelona nu veel beter voetballen dan de afgelopen 2 jaar. Ik zie ze weer allemaal druk zetten als ze de bal hebben. Ook zie ik er meer beweging in. En ben zeer verrast door 3 spelers: Mathieu, Rakitić & Munir El Haddadi die Barcelona gewoon een verfrissend gevoel geven. Daarnaast loopt Messi ook weer bij balverlies wat ik vorig jaar totaal niet zag!

Ik ben zeer benieuwd naar dit Barcelona, maar denk niet dat ze 2010 kunnen verbeteren want dat was gewoon ongekend met Puyol, Xaxi, Inesta & Messi op hun top.

4 september 2014 om 10:30

Inderdaad, ik vond het spel van Barca afgelopen week ook best sterk oogen... Die vorm van 2010 halen ze natuurlijk niet, maar dat doet er niet vanaf dat ze nu heel sterk zijn. Hopelijk niet te sterk

4 september 2014 om 12:13

En dat zonder iniesta met een neymar die pas terug is en zonder suarez! suarez is veel beter dan die pedro en iniesta veel beter dan rafinha elftal gaat alleen nog vooruit wanneer iedereen er is

5 september 2014 om 06:36

Dat is zo bij alle teams...

Ik heb er echt wel veel vertrouwen in. De eerste 2 wedstrijden maakte Barca een sterke indruk, vooral Rakitic was zeer overheersend en Messi is herboren. Neymar moet weer wedstrijdritme krijgen en dalijk met Suarez erbij wordt het smullen!
Enige waar we nu voor moeten waken is dat het verwachtingspatroon niet te hoog wordt, want daar ben ik bang voor. Iedereen wil meteen resultaat zien en dat resultaat moet gepaard gaan met voetbal van het Pep-tijdperk. Geef LE de tijd, laat hem zijn eigen filosofie ontwikkelen en dan komen die resultaten vanzelf, daar ben ik van overtuigd!

Heel sneaky dit van Guardiola. Hij weet dondersgoed ook dat Luis zijn tijden bij Barca niet zal evenaren.

Ik denk het niet. Guardiola is de meest succesvolle manager met Barcelona ooit. 14 prijzen halen in vier jaar gaat Enrique echt niet lukken. Dat is 3,5 prijzen per jaar. Barcelona kan dit seizoen drie prijzen winnen en dan loop je al achter op schema. Ook qua spel denk ik niet dat Guardiola geëvenaard zal worden. De kwaliteit van het voetbal dat hij zijn ploeg liet spelen is gewoon uniek. Zonder echte counterelementen in zijn spel (waar het nu bij heel veel managers om draait) speelde Barca toen iedereen van de mat.

Dat is haast onmogelijk. Wat Barca met Guardiola aan het roer heeft bereikt is iets wat we komende decennia waarschijnlijk niet meer zien. Xavi, Iniesta en Messi speelden voetbal samen wat gewoon perfect was. En daarnaast ook nog topspelers als Puyol en Pedro en Busq. Ze doen nog wel mee met de top, maar met de nodige struggles, ik denk niet dat ze een CL winnen komende 3 jaar. Dat is mijn mening als Real fan zijnde, selectie is nu ook top, maar overtreffen van dat Barcelona is niet mogelijk en dat weet Pep ook wel.

Ik zou niet weten waarom niet. Aan het veldspel alleen al kan je zien hoe een team er voor staat en dat is bij Barcelona helemaal in orde. Nieuwe aankopen samen met opkomende talenten vormen de toekomst, dus voor terugvallende vedettes als Andres en Xavi hebben we ten alle tijden bij de hand. Ik heb sinds 2011 niet meer zo veel vertrouwen in een topjaar gehad. We hebben zat kwaliteit en potentie om een topjaar tegemoet te gaan, niks ontbreekt.

Pep overtreffen zal hem nimmer lukken, niemand niet, maar hij heeft alles in en om zich om op z'n minst de grootste prijzen te tillen.

Luis Enrique is nu al de man voor mij! hij brengt de filosofie weer terug. over 2 jaar als alle jeugd door is gekomen dan ben ik van mening dat barcelona weer opnieuw de wereld zal domineren!

Dan heeft ie veel meer vertrouwen in huidige materiaal dan ik.

Guardiola moet El Haddadi lenen zodat hij hem kan opleiden voor Barca, kan opzich de nieuwe vervanger voor Ribery worden.

Als het als team goed begint te draaien, en vooral Messi terug zijn beste nievau haalt dan kan alles.
Nu met Neymar en Suarez erbij heb je ook een heel sterke aanval, het middenveld is voetballend iets minder zonder Xavi, maar Rakitic brengt ook iets meer kracht in de ploeg.
De verdediging zonder Puyol is altijd wel zwakker, maar ze hebben ook met Mascherano in de verdediging de CL gewonnen.
Enrique moet vooral de honger voor prijzen terug brengen in de ploeg, en dan komt de rest wel vanzelf.

4 september 2014 om 12:19

Xavi is er toch nog? Niet meer op het niveau zoals voorheen maar toch.

4 september 2014 om 12:34

Ik weet het niet hoor, laat maar gewoon Pedro, Messi en Munír starten. Neymar speelt gewoon niet goed, vorig jaar ook niet, en Suarez ... laat die maar bij de beloften meespelen. Verschrikkelijke vent is dat. Ik weet nog niet eens of dat wel allemaal gaat lopen voorin. Vorig jaar had je ook een tijdje dat alles goed liep, maar toen kwam Neymar terug van een blessure en moesten Pedro en Alexis voor hem wijken. Hopelijk gaat dat niet gebeuren als Suarez dadelijk weer speelgerechtigd is..

4 september 2014 om 15:34

Ik vind dat Pedro zich niet goed manifesteert. Lijdt erg veel balverlies en weinig dreiging. Ben het met je eens dat Neymar ook erg slapjes speelt. Wat mij betreft bestaat de voorhoede momenteel uit Messi, Munir en Sandro / Suarez.

Denk dat Barca nu weer een trainer heeft die staat voor de filosofie en uitstraling heeft. Bovendien is hij niet bang om eigen jeugd in te passen (denk bv aan Munir en Sandro), al ben ik bang dat zij moeten wijken op termijn voor Neymar en Suarez. Messi lijkt tevens op de weg terug naar zijn topniveau. Op het middenveld heeft Barca genoeg optie al is Xavi inderdaad wat minder dan onder Pep. Achterin zit het nu ook redelijk goed in mekaar. Mathieu speelt verrassend goed tot nog toe en hopelijk kan Pique zijn vorm hervinden. Dani Alves is weliswaar enigszins over the hill maar nog altijd bruikbaar in mijn ogen. Keeperspositie is momenteel redelijk goed bezet met 2 degelijke keepers.

Barca heeft grote talenten die nu hun doorbraak aan het maken zijn en die de beste begeleiding krijgen die er maar is met spelers als Xavi en Iniesta zonder de rest te vergeten. Ik denk persoonlijk dat ze met Enrique iemand hebben die het beste uit het team kan halen ook omdat hij de filosofie van de club binnenstebuiten kent. Of hij het beter dan Guardiola zal doen is niet makkelijk te voorspellen. Guardiola heeft echt buitenaardse jaren gehad met ''zijn'' Barcelona. Als Enrique de helft wint van wat Guardiola gewonnen heeft bij de club zal iedere Barca supporter wel tevreden zijn vermoed ik.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren