Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Beckham: ‘Teleurstellend dat hij bij Manchester United is vertrokken’

Laatste update:

David Beckham had liever gezien dat Danny Welbeck bij Manchester United was gebleven. De club van manager Louis van Gaal deed de aanvaller in de sloturen van de zomerse transfermarkt over aan Arsenal, dat bijna twintig miljoen euro naar Old Trafford overmaakte. Welbeck was vorig seizoen niet verzekerd van een basisplaats en werd deze zomer de dupe van de komst van Radamel Falcao.

/

Beckham droeg tussen 1991 en 2003 het tenue van Manchester United om de schouders. “De club heeft altijd spelers gekocht, maar beschikte tegelijkertijd over een geweldig scoutingssysteem dat Sir Alex Ferguson jaren geleden introduceerde”, vertelde de voormalig voetballer. “Op die manier kregen jonge talenten uit eigen land een goede opleiding, zo is de laatste jaren gebleken.”

“Natuurlijk is het teleurstellend dat Danny is vertrokken. Hij speelde sinds zijn achtste al bij de club, zijn hart lag in Manchester. Ik denk dat hij het zelf ook teleurstellend vindt. Arsenal heeft een getalenteerde en jonge Engelse speler aangetrokken. Ik ben geen manager, maar als fan van Manchester United vind ik het teleurstellend.”

Manchester United had Danny Welbeck niet moeten verkopen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het wordt niet verlaten, de ene gaat weg en de andere wordt gepromovoeerd (wilson), Welbeck zijn vertrek heeft niets met de komst van Falcao te maken, Welbeck wou al veel eerder weg. Die jongen moet gewoon spelen en bij United zou hij nooit meer dan een backup zijn. Bij Arsenal kan hij de volgende stappen in zijn ontwikkeling maken.

2 september 2014 om 15:52

Maar even serieus Cunian, welke basisspeler is echt United-jeugd? Evans misschien, maar dat is het ook echt wel hoor. Fletcher, Cleverly en Rafael zijn op het moment volgens mij geen basisspelers, en Blackett reken ik nog niet mee, want je kan niet echt zeggen dat hij is doorgebroken.

2 september 2014 om 15:58

Rafael is mits fit gewoon basisspeler, en vorig seizoen Januzaj maar LVG ziet geen basisspeler in hem. Dan waren het er 3, nu teruggedrongen naar 1 want ik denk dat als we teruggaan naar 4 man achterin Evans af gaat haken. Maar ik maak me geen zorgen, Wilson, Pereira komen eraan als de echte grote talenten en daarachter heb je James, Blackett, Rothwell, Janko die er ook aankomen.

2 september 2014 om 16:06

Wat is Januzaj United-jeugd? Lol wat een onzin die man komt van Anderlecht.

2 september 2014 om 16:07

Januzaj gaat ook lopen zeuren op den duur, dat is het grootste nadeel van het halen van Di Maria. Maar goed, je moet nou eenmaal keuzes maken.

Toch had je denk ik beter RvP kunnen verkopen, en zijn salaris voor Falcao kunnen gebruiken, al is het niet eenvoudig om zomaar een grote ster te lozen.

2 september 2014 om 16:08

Hij kwam op zijn 15e, 16e en heeft dus 2/3 jaar in de jeugd gespeeld.

2 september 2014 om 16:09

Talenten die eraan komen heb je eigenlijk overal lijkt het, of ze een kans krijgen is nog de vraag, alhoewel dat bij Arsenal, Liverpool en United wel goed gaat komen. Bij Liverpool heb je Rossiter, Ojo, Sinclair en Ibe, bij Arsenal heb je Willock (ja, broertje van de Willock die van Arsenal naar United is gegaan), Pleguezuelo, Crowley, Sheaf, Zelalem, Akpom, Bellerin, Da Graca en Chatzitheodoris (of hoe je dat ook schrijft). Chelsea heeft Baker, Christensen, Ake, Boga, Brown, Feruz en Loftus-Cheek, en bij City heb je ook best wat rondlopen maar de meeste daarvan ken ik niet.

2 september 2014 om 16:09

Vergeet niet dat Ferdinand, Vidic, Evra vertrokken zijn, daardoor is er enorm veel salaris bijgekomen, qua netto salaris verandert er haast niks behalve als Falcao echt meer dan 400.000 gaat verdienen wat ik sterk betwijfel..

Als we Januzaj verkopen dan word ik wel echt boos, dat is toch zonde, volgens mij ziet haast iedereen dat die jongen mega talentvol is, en hij is de toekomst van United. Iedere club zou hem zo ophalen.

2 september 2014 om 16:10

Welke basisspeler is überhaupt echt clubjeugd rondom Europa ? Als we om ons heen kijken in Engeland is dat best schrijnend te noemen hoor. Het wordt in deze tijd van moderne voetbal steeds moeilijker om de jeugd tijd te geven. We zien het met United. Een tekort aan kwaliteit wordt aangevuld met kwaliteit injecties van topspelers. Wat betreft Blackett, ik vind best dat men mag zeggen dat hij is doorgebroken. Hij heeft al enkele basisplekken gehad en dat is uitstekend voor iemand die vanuit de eigen jeugd komt. Het ziet er ook naar uit dat LVG vertrouwen in hem heeft.

Cleverly en Fletcher zijn geen onbetwiste basisspelers, Rafael wel, alleen die heeft dan weer de pech dat hij alsmaar sukkelt met blessures her en der.

2 september 2014 om 16:12

Ja alleen is Wilson nu ook echt vierde spits geworden, dus eigenlijk de rol van Hernandez heeft hij overgenomen. Blackett hoort bij de 5 Cb's bij ons, en James bij de 2 Lb's alhoewel Blind/rojo ook op LB kunnen, dat is wel wat dichterbij dan de andere spelers die je opnoemt.

2 september 2014 om 16:12

Ik heb geluiden gehoord die zeggen dat er op den duur teruggegaan zal worden naar 4-3-3. Dat zou betekenen dat Januzaj gewoon een vaste buitenspeler wordt. Wat betreft salarissen, er zijn inderdaad kosten vrijgemaakt met het vertrek van de veteranen en met Woodward als CEO zal de administratie goed onder controle zijn.

2 september 2014 om 16:12

Feit is ook dat United op dit moment niet bepaald beschikt over een gouden generatie zoals The Class of '92.. Dit is iets wat niet te vaak voorkomt dat je een half elftal uit je eigen jeugd kan halen. Het is ook niet gemakkelijk in Engeland om jonge spelers te scouten omdat ze daar bij mijn weten regio gebonden zijn, en spelers als Welbeck, Cleverly, Evans, Blackett, die zijn gewoon als jong mannetje bij de club begonnen maar beschikken niet over het potentieel van een Rooney, Scholes of Ferdinand/vidic.. Het is jammer maar de enige topper die tot nu toe uit de jeugd is gekomen is Januzaj, en als Van Gaal hem verkoopt dan hebben we een grote mis stap begaan, gelukkig heeft Giggs hier ook nog wel zijn zeg in want die loopt compleet met Januzaj weg (gelukkig!!).

2 september 2014 om 16:23

Hij was 16 toen hij naar Utd ging. Hij gaat het moeilijk krijgen, LvG heeft weinig vertrouwen in hem blijkbaar. Wie kiest er nu Young boven Januzaj?

Je klinkt al alsof Wilson een nieuwe wereldster is. Er zijn er genoeg mislukt. Pato, Drenthe, Bojan, Robinho...

2 september 2014 om 16:40

Komop man die januzaj kwam toch pas toen hij 16 was? Hij is nu 19 ik vind niet dat je dat jeugd kan noemen

2 september 2014 om 16:41

Mancunian,

Het is maar de vraag hoe je 4-3-3 invult. Met klassieke buitenspelers op met 2spitsen en een 10. In dat laatste geval, komt Januzaj denk ik niet aan een basisplaats.

Qua jeugd is het inderdaad niet heel veel, je hebt Fletcher en Evans die er echt al jaren zitten, Cleverly ook, en dan nog Januzaj en Rafael vanaf hun 16e, maar dat is het dan ook wel weer voor United, zo weinig is het volgens mij al lang niet meer geweest.

Maar dat is iets wat eigenlijk overal zo is, Arsenal heeft Wilshere en Gibbs die van jongs af aan bij de club zitten en dan nog spelers als Szczesny, Walcott, Oxlade en Ramsey die sinds ze 16/17 zijn bij de club zijn, en dat is het dan wel. Chelsea heeft alleen Terry, Liverpool heeft Gerrard en Flanagan en Sterling op iets latere leeftijd, City heeft Hart, en dat was het zo ongeveer in de top.

2 september 2014 om 15:54

Wilson komt eraan, zeer talentvolle jongen naar mijn mening.

2 september 2014 om 15:56

Manchester United gebruikt meer de jeugd dan Arsenal, Chelsea en City hoor

2 september 2014 om 16:14

Arguably. Spelers die voor ze 18 waren bij Arsenal speelden en er nu nog spelen en zijn doorgebroken: Oxlade, Walcott, Ramsey, Wilshere, Szczesny, Gibbs,
Voor United: Rafael, Evans, Fletcher, Januzaj en Cleverly. Het is wel zo dat er meer spelers zijn in de Europese topcompetities die in de jeugd van United hebben gespeeld, denk aan een Zieler, Shawcross en Pogba, om een paar bekende te noemen. Dat heeft Arsenal ook, maar minder heb ik het idee, we komen wel een eindje met Fabregas, Vela en Ozyakup, maar toch zijn de meeste van minder niveau.

2 september 2014 om 16:20

Wilshere, Ramsey, Gibbs, Szczesny, Bellerin?

2 september 2014 om 16:48

Ramsey is gewoon 15 miljoen voor betaald en kwam over van een andere club en Bellerin is niet doorgebroken of nog niet tenminste.

Is ook onnodig, de prioriteiten hadden elders moeten liggen dan voorin en dan had hij kunnen blijven.
Ferguson ging er perfect mee om, Beckham kreeg praatjes en een schoen op zijn oog en voor een dik bedrag naar Real. Altijd rouleren en perfect doorselecteren.

2 september 2014 om 15:53

Nee, als hij goed had doorgeselecteerd had United nu een betere selectie staan, veel oude spelers zoals Carrick, Vidic, Ferdinand, Giggs en Evra zijn niet goed vervangen, en de breedte was op sommige plekken ook niet goed.

2 september 2014 om 15:56

Toch liep het wel en won hij prijzen ermee toch? Op het eind had het inderdaad wel beter gekund maar vanaf eind jaren 90 tot 2008/9 zeg maar was het wel goed altijd.

2 september 2014 om 15:59

Nou, kijk naar zijn laatste selectie en kijk naar de talenten die er toen in waren? Er zaten zoveel talentvolle spelers bij het is jammer dat het er niet is uitgekomen tot nu toe.

Ik had liever Valencia zien vertrekken, vind dat al jaren geen topper en zijn voorzetten zijn harstikke matig.

Leuke voetballer, maar geen topvoetballer. Aangezien het financiele geweld in de pl steeds groter wordt win je de oorlog niet meer met deze jongen. Stop met dat sentimentele gezeur David. En ben realistisch!

Hopelijk verrast Welbeck vriend en vijand door uittegroeien tot een topspits bij Arsenal.

Dit met Welbeck doet me denken aan Stirridge bij Chelsea destijds, we weten inmiddels hoe dat is afgelopen. Ik verwacht dat Arsenal heel veel plezier gaat bebben aan Danny Welbeck.

2 september 2014 om 15:59

Sturridge

2 september 2014 om 16:30

Vind Sturridge wel wat getalenteerder, maar Rodgers is ook geen Wenger, dus het kan.

2 september 2014 om 19:28

*wenger is ook geen Rodgers

2 september 2014 om 20:27

Meen je dit nou? Grapjas

Ik denk dat hij geweldig gaat passen bij Arsenal. Lekker snel, werkt zich een slag in de rondte, is sterk en heeft een prima techniek.

Sánchez - Welbeck - Walcott

Heerlijk veel snelheid. Nu alleen zorgen dat hij wat beter leert om de juiste keuze te maken en wat rustiger wordt voor de goal, maar alles is gewoon aanwezig bij deze jongen.

2 september 2014 om 16:07

Je hebt het juist, hij moet ook wel leren om een echte spits te zijn, hij is tevaak niet in the box, of niet op de juiste plaats om te scoren, hij is echt een spits die het beste is als hij samenspeelt met een andere.

2 september 2014 om 16:09

Daar heb je bij Arsenal natuurlijk geen gebrek aan. Welbeck kan geweldig voetballen verder, dus dat gaat echt wel passen. Bovendien kan Walcott ook aardig scoren en dat verwacht ik van Sánchez ook.

2 september 2014 om 16:10

Waar heb je aan Arsenal geen gebrek aan?

2 september 2014 om 16:13

Samenspel. In de combinatie is Welbeck zeer geschikt. Bij United deed hij dit erg veel met Rooney, 1-2'tjes op snelheid.

2 september 2014 om 16:16

Creativiteit is iets wat we genoeg hebben, vechtlust is wel echt iets wat we moeten hebben, want dat komt eigenlijk alleen van Flamini, Wilshere en ik verwacht het ook van Sanchez.

En of hij nou met Rooney combineert of met Ozil, dat maakt nou ook weer niet zo heel veel uit lijkt mij.

2 september 2014 om 16:08

Heerlijk snelheid ja, wat heb je er aan als je ruimtes dicht speelt? Arsenal speelt zelden op de counters.

Als Wenger slim is dan bouwt hij gewoon een nieuw tacktiek en speelt hij op counter voetbal. Je hebt snelle spelers van voor die altijd diep rennen, dat is wat Ozil graag heeft. Zo krijg je ook automatisch de beste Ozil te zien.

2 september 2014 om 16:11

Het probleem is dat je een dmf mist om daarop te leunen. Met het huidige team kan je het beste gewoon op pressie spelen. Laat dat trio maar lekker afjagen, zodat Arteta ontlast wordt.

Dat is mijn enige hoop, dat je met de snelheid en het werkethiek van Sánchez en Welbeck voldoende kan storen zodat het middenveld ontlast kan worden.

Rambo staat er dan kort achter, die is ook niet vies van wat draven. Dat geldt ook voor Chambo.

2 september 2014 om 16:14

Aan snelheid geen gebrek, maar er moet wel efficiency in zitten. Welbeck is behoorlijk rap en werkt hard voor een ploeg, maar zodra hij gaat nadenken bij een kans dan mist hij 9 op de 10. Wenger kan hem dat natuurlijk gaan afleren, maar op 23 jarige leeftijd hoor je al een bepaalde natuurlijke instinct te hebben. Aan de andere kant kun je dat argument ook als pro argument gebruiken, want juist door zijn jonge leeftijd heeft hij nog genoeg tijd om dat grillige af te leren en een echte afmaker te worden.

2 september 2014 om 16:17

Als je 40 kansen krijgt per wedstrijd zou je er toch wel 2 inschieten, tenzij je Giroud of Bendtner heet natuurlijk.

2 september 2014 om 16:20

Tweet van het offciele MU account deed ook wat stof opwaaien. Die bedankte Welbeck voor zijn diensten voor de club om vervolgens af te sluiten met zijn goal ratio van 29 op 170 plus wedstrijden. Dat klonk bijna sarcastisch. Ik mag hopen dat die op een goede manier is vertrokken.

Waar is Beckham nu precies teleurgesteld in?

Ik ben verbaasd over de uitslag van de poll. Ik vind al een poosje dat Welbeck niet het niveau voor MU heeft. Hij heeft snelheid, maar verder echt helemaal niets. Sorry hoor, maar ik vind het gewoon een hele matige spits waar ik me dood aan heb zitten ergeren. Dat Arsenal er 20 miljoen voor heeft betaald is echt lachwekkend.

2 september 2014 om 16:26

Ik ben als Gooner ook niet énorm tevreden, maar ik heb net wat artikels gelezen waar ze de stats van Giroud vergelijken met Welbeck. Blijkt dat Welbeck puur statistisch gezien niet echt minder is. 20 goals in 52 basisplaatsen in de PL, betere conversion rate dan Giroud... En hij is jonger, en werd als flankspeler gebruikt terwijl hij toch echt een diepe spits is.

Hij is snel, sterk en zal enorm gemotiveerd zijn. Daarbij is Wenger zowat de beste trainer ter wereld als het om jonge talenten gaat. Al bij al ben ik tevreden over Welbeck, al is het uiteraard geen Benzema/cavani/falcao...

2 september 2014 om 16:35

Klopt, zijn stats zijn best wel oke. Dat verbaast mij zelf ook. Het zal zijn stijl zijn die mij elke keer weer dood hoofdschudden. Het ziet er allemaal gewoon niet uit. Dat gedraaf i.c.m. een wat gebrekkige techniek levert in mijn ogen toch iets te vaak kolderieke situaties op. Maar goed, wellicht ligt het aan mij

2 september 2014 om 20:34

Ja, hij kan wel eens wat houterig ogen, maar zijn stats zijn best goed, voor een jonge kerel. We verwachten gewoon goals, geen dribbels voorbij 4 man.

En iemands stijl kan bedrieglijk zijn.
Özil bijvoorbeeld heeft een enorm nonchalante stijl en het lijkt alsof hij niets doet, terwijl hij niet minder loopt dan de andere middenvelders. Hij maakt geen 10 tackles per match, maar hij loopt wel meer dan iedereen denkt.

Het beleid van Manchester United is gewoon slecht, je haalt Falcao binnen terwijl je Rooney en van Persie er rond lopen. Had dan het geld uitgegeven aan een verdediger.

2 september 2014 om 16:54

2 spitsen voor een heel seizoen is toch te weinig? Zeker als je in een 2 spitsen systeem speelt.
Daarbij spelen deze 2 ook nooit 38 wedstrijden. Altijd wel 1 geblesseerd.

Ik vind het niet zo raar dat ze een extra spits willen, maar wel dat het een bijna 29 jarige is. En dat ie dadelijk voor meer dan 50 miljoen gehaald gaat worden.

Waarom niet een jongere speler gekozen? En opleiden. De Man.united way.

Ze lieten Pogba ook gaan niet echt een slimme zet geweest...

Hij is toch naar West Ham United?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren