Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Overmars geeft toe: 'Zimling was onze tweede keus, na Van Ginkel'

Laatste update:

Ajax raakte Daley Blind in het laatste weekend voor het sluiten van de transfermarkt kwijt aan Manchester United en maakte maandag nog werk van de komst van een opvolger. De Amsterdammers probeerden opnieuw om Marco van Ginkel te huren van Chelsea, maar hij koos voor een overstap naar AC Milan. Ajax kwam vervolgens uit bij de Deen Niki Zimling.

/

De 29-jarige Zimling wordt voor een jaar gehuurd van FSV Mainz 05 en in die deal zit een optie tot koop. De middenvelder is nog niet medisch gekeurd: daar bleek maandag geen tijd meer voor te zijn. Marc Overmars, directeur voetbalzaken van Ajax, bevestigt dat Zimling niet de eerste optie was: "Zimling was onze tweede keus, na Van Ginkel. Hij is een leider op het middenveld", zegt Overmars in De Telegraaf.

Ajax heeft een medische verklaring gekregen van Mainz over Zimling, maar als de mannetjesputter toch niet door de keuring komt, dan kan Ajax het contract nog ontbinden. Zimling speelde in Nederland eerder een seizoen bij NEC, waar hij een goed duo vormde met Lasse Schöne. Bij Ajax komt de middenvelder zijn landgenoot nu weer tegen.

Ajax is de grote verliezer van de afgelopen transferperiode

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat het uberhaupt een keuze is snap ik niet.
Maar ik geef hem maar de kans.

2 september 2014 om 07:49

Weet je waar ik me over verbaas? Velen kraken Zimling af, maar hij is een veel betere middenvelder dan Poulsen! Poulsen wilde men wel terughebben en dat terwijl hij iedere bal inlevert die hij naar voren speelt . Verdedigend zijn ze beiden prima alleen zimling is minder stiekem dan Poulsen met gemene overtredingen. Ik denk dat we met de komst van zimling eindelijk een echte man hebben binnen gehaald ipv een baby boy! Ook van ginkel als eerste keus is vreemd, terwijl men bij Ajax sprak over een ervaren speler. Nou van ginkel is dat totaal niet! Zeer vreemd!

2 september 2014 om 07:54

Poelsen is iedereen bekend mee en Zimling niet, je weet wat je aan Poulsen hebt en zimling moet zich eerst nog bewijzen aan het kritische ajax publiek. Moeten er vanuit gaan dat Overmars en co toch wel weten wat ze doen en het voordeel van de twijfel geven. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen.

2 september 2014 om 07:56

@lee

Ik weet niet of het komt omdat je Ajax hart van slag is, maar deze transfer kan je echt niet goed praten. En de vergelijking met Poulsen slaat al helemaal nergens op. Poulsen heeft bij Sevilla, Juventus, Liverpool en Schalke gespeeld, terwijl ene Zimling bij Udinese , NEC en Club Brugge acteerde... Ongelofelijk dat je dan roept dat Zimling beter is... Maar net wat ik zeg, het zal een bloedend hart zijn waardoor je een klein beetje onzin loopt te verkondigen....

2 september 2014 om 08:09

Ik zie liever hem dan Poulsen en dat meen ik echt. Kom op zeg. Poulsen-serero en Klaassen op het middenveld ? Poulsen die iedere bal naar voren verkeerd speelt? Zimling zijn passing is stukken beter en dat is gewoon een feit. Hierdoor gaat het spel ook stukken sneller. Zie de CL wedstrijden. Onze beste wedstrijd was thuis vs barca. Wie speelde er toen op het middenveld als cvm, Blind of niet soms? Toen verliep het spel 100x sneller.
Natuurlijk was voor mij zimling niet de naam waar ik op hoopte, maar hem of Poulsen Tsja overduidelijk Zimling! We klagen nu al over het armoedige positiespel en dan wilt men Poulsen terug zien! Zeer tegenstrijdig hoor! Het probleem ligt in mijn ogen vooral bij de spits, linksback en de creatieve middenvelder. Nu zimling er is kan boilesen vervangen worden door viergever (ik weet nagenoeg zeker dat frank zoiets in gedachten heeft) . 1 vd 3 problemen al opgelost.

2 september 2014 om 08:16

Blind speelde 30 min. als middenvelder, Boilesen raakte geblesseerd, weet je nog?

2 september 2014 om 08:18

@romarky

Ik ben het met je eens, alleen omdat Niki Zim de zoon van Tjeu La is, wordt ie gecontracteerd.
Ik snap dat het moeilijk voor de Nederlandse clubs is om topspelers te halen, maar met dit eigen kapitaal........
Je verkiest op dit moment duidelijk je financiele plaatje boven de sportieve prestaties. Daarbij,... als de media en de supporters(wij liggen de zaak natuurlijk ook op te kloten) zo beginnen zoals nu.....is dat vaak het begin van het einde. Spelers, trainers of staf gaat klagen, ....je krijgt een rare sfeer..... en dan is het afgelopen. De Boer was al niet zo blij met dat Vermeer dramaatje, en dan nu de zoon van Tjeu als versterking.....kijken wat die gaat doen na dit seizoen

2 september 2014 om 08:21

Yes maar dat waren ook de betere minuten of niet soms. Toen Poulsen erin kwam liep het stukken minder. In balbezit verdeelde blind alsnog het spel, want Poulsen kon dat gewoon niet!

2 september 2014 om 08:32

Dat hij beter is dan poulsen ok.
Maar ze willen de stap maken en ajax naar een hoger niveau brengen.
En met alle respect voor poulsen maar op dat niveau moet je nu niet halen en ook zimling is niet het niveau wat ze willen.
De lat moet nu op een hoger niveau liggen dan 2 jaar geleden.
Ajax had nu united nul rekest moeten geven.
En blind een verbeterd contract geven.
Als je voor eto,o een uitzondering maakt moet je dat voor blind ook kunnen doen.
Het hoeft geen 3 miljoen te zijn.
1,8 miljoen is blind ook blij ajax blij en supporters blij.

2 september 2014 om 09:15

Probeer het aub nou niet goed te praten Lee. Het is een verschrikkelijke aankoop en een nog verschrikkelijkere transferperiode voor Ajax. Dit kan echt niet. Er staat pure middelmaat op het veld, nul voetbal in dit team. Nul creativiteit. Alleen maar degelijkheid en oersaaie voetballers. Behalve El Ghazi misschien maar hallo, die speelt net twee wedstrijden. Wat een bloedhond is overmars.

2 september 2014 om 09:47

@wve.

Klopt mee eens hoor. Ik zeg ook niet dat Zimling de man wordt, maar ik vergelijk zijn komt met het terughalen van Poulsen. In dat opzicht is het wel een verbetering. Als Vervanger voor Blind niet, hoewel Zimling beter kan verdedigen op het middenveld dan Blind dankzij zijn fysieke kracht. Uiteraard is Blind voetballend beter.

@ Leidsehood.
Ach zodra Ajax kampioen wordt slijm je weer en dan moeten Marc en Frank een standbeeld krijgen of niet soms? Dan zijn ze helden of wat? Wacht het nou maar af man. Mocht het waardeloos zijn dan is er altijd nog een winter transferperiode .

2 september 2014 om 10:21

Ga je die zogenaamde naamgrap nu blijven herhalen, dit is inmiddels de 3e x.

2 september 2014 om 11:50

Want meneer lee heeft hem zien spelen hoor, ga nou niet doen alsof je hem al een paar jaar volgt.
Dan weet je dus ook dat hij bij udinese en mainz niet aan spelen kwam?

2 september 2014 om 18:30

Overmars is bang om fouten te maken. Hij is zich lam geschrokken na de aankoop van van der Hoorn. Van een miskoop kan nooit sprake zijn wanneer je niks koopt

2 september 2014 om 07:59

Staat iemand er wel bij stil dat dit een jongen is die mentaal enorm sterk is en altijd vol gas speelt en traint. Zoiets heb je gewoon nodig binnen je selectie om de rest scherp te houden. Daarnaast ervaring en persoonlijkheid. Technisch kunnen ze misschien weinig van hem leren al voetbalt hij prima mee, aan de bal beter als Poulsen. Maar ik denk voor het mentale aspect een heel goede aankoop.

2 september 2014 om 08:18

Inderdaad. Zimling is gewoon een degelijke middenvelder en iemand die fysiek zijn mannetje staat. Noem een andere middenvelder bij Ajax die zo is? Niemand! Zowaar halen we dus een andere type in huis. Iedereen denkt ook meteen dat PSV kampioen wordt. Zelden zoveel onzin gelezen. 3 vd 4 wedstrijden had PSV gewoon kunnen verliezen of op z'n minst gelijk kunnen spelen. Uiteraard de verdienste van PSV dat ze het niett uit handen gaven, maar zo superieur vind ik ze echt niet. Nu dat de transfermarkt gesloten is, weet men waar het aan toe is. Met deze jongens moeten we het doen. Ik heb vertrouwen in frank dat hij er weer een prima ploegje van maakt.

2 september 2014 om 08:41

Ajax heeft drie van de vijf wedstrijden die het gespeeld heeft verloren. Daarbij hebben ze de wedstrijd tegen Vitesse dan wel gewonnen maar als ze die ook hadden verloren had niemand daar wat van kunnen zeggen. Ajax imponeert ook niet, dus dat geldt dan voor de twee "titel kandidaten". Aan de andere kant misschien wint Ajax dankzij Zimmeling wel van Heracles, dan ziet de competitie er natuurlijk heel anders uit.

2 september 2014 om 08:44

Ik zal de laatste zijn die roept dat Psv even kampioen wordt, dat recht hebben we ook niet na al die armoede de laatste jaren. Maar ik reageer nu op een item van Ajax en probeer mijn oprechte mening te geven over deze transfer. Ajax gaat straks de CL in en dan blijf ik me verbazen over het verschil tussen de ambitie en het transferbeleid. Zimling gaat het verschil niet maken en past niet in die ambitie. Ajax zal snel een andere TD aan moeten stellen om het gat te dichten. Dat hoeft niet met mega aankopen, maar wel met een man die de juiste kwaliteit binnen haalt. Nu is het lachwekkend... jammer, maar weer een CL seizoen verloren

2 september 2014 om 08:44

Ben het met je eens dat PSV er nog lang niet is maar zoals je bij de bookmakers (en dat is het meest objectief want die moeten er centen mee verdienen) kan zien is daar psv nu wel licht favoriet tov Ajax dat dik was voor de start.

2 september 2014 om 09:22

Ajax had gewoon in de eerste helft, zowel tegen PSV en als tegen Groningen het verschil moeten maken. Krijgt in de 2e, de kous op de kop!
Scorend vermogen, dat ontbreekt (nog).
Dat gezegd hebbend: PSV is ook nog steeds dat ordinaire counterploegje.
Buiten Depay is er helemaal niets aan. Vorig seizoen was dat hetzelfde geval met Bakkali. Tegen zowel Ajax en Vitesse speelt het minder. En de Brabantse derbys moet je gewoon winnen. Ook niet al te overtuigend.
Maar na zo'n start speelt het wel een tikkie makkelijker
Al lijkt PSV beter, ik zie Ajax nog gewoon weer bovenkomen, maar het mag niet weer op 10+ achter komen.

2 september 2014 om 09:41

@romarky

Hoezo een andere TD aanstellen? Misschien moet jij jezelf afvragen hoe een Ajax dat eerst slechte jaarcijfers had opeens nu dik in de plus zit. Mede door Marc Netto is dat namelijk zo. Begrijp me niet verkeerd. De spelers die door Marc voor veel geld zijn verkocht speelden al voordat Marc TD werd in Amsterdam. Neemt niet weg dat Ajax nu in staat is om nu flink te shoppen, omdat Marc zo zuinig is geweest! Een andere TD had dat geld allang uitgegeven en wat dan? Denk jij nou echt dat een andere Nederlandse ploeg beter zal kunnen presteren dan Ajax de afgelopen jaren?

Kom op wij moeten het hebben van opleiden man. Wij moeten jong talent de mogelijkheid gunnen om verder te ontwikkelen.

Zie jouw club Psv. Gini en Depay zijn bij jullie met grote afstand de beste spelers. Depay hebben jullie zelf opgeleid en Gini werd op jonge leeftijd binnengehaald en heeft zich kunnen doorontwikkelen bij jullie.
Die nieuwe Mexicaan maakt echt niet het verschil evenals Luuk de Jong. Ook hun zijn geen spelers die zogenaamd je ploeg beter maken in de CL. Beiden spelers waren gewoon bankzitter bij hun club! Voor Feyenoord en Ajax geldt nagenoeg hetzelfde. Ook bij Feyenoord en Ajax maken de jonkies het verschil.

Jij en velen anderen kunnen wel schreeuwen om zogenaamd kwalitatief betere spelers, maar een Propper, Gudelj, zelfs Depay en Gini hadden Ajax ongetwijfeld ook niet een ronde verder in de CL geschopt. Alsof PSG en Barca schrikken van zogenaamde eredivisie all stars en bankzitters bij middenmoot clubs in het buitenland....dan heb je als Ajax zijnde meer dan 50 miljoen euro geïnvesteerd in betere spelers voor nagenoeg hetzelfde resultaat, namelijk de 3de plek max in de CL. Noem jij dat sportief beleid?? Ik noem het dom wanbeleid!

Kampioen kan Ajax in deze kwakkelende eredivisie ook worden zonder die grote aankopen. Dat blijkt nu al 4 seizoenen lang.
De tijden toen Ajax juist wel veel investeerde werden ze juist geen kampioen!

2 september 2014 om 09:52

Prima verwoord Lee112.
Volledig eens met jouw. Ajax heeft de afgelopen jaren prima gepresteerd in de CL. Altijd zijn ze op voorhand kansloos, maar zodra het toernooi begint valt het reuze mee. Ze zijn er telkens dichtbij.

Ajax is al 4 jaar op rij kampioen. Vreemd dat mensen dan twijfelen aan hun beleid. De overige Td's moeten juist een voorbeeld nemen aan Overmars. Zowel sportief als financieel succes!

2 september 2014 om 11:04

Dat bedoel ik dus. Ik weet niet voor de rest maar ik geniet meer van een jongen als El Ghazi dan van een zogenaamde goede aankoop (die later niet eens mee kan met het niveau Ajax).
Zie Duarte bijvoorbeeld. Velen zeiden destijds dat Ajax super had gehandeld. hhahah yeah right. Bakt er niks van die jongen.

2 september 2014 om 13:55

De Zeeuw geen betere optie? En trasfervrij

Dus Zimling, dan weet je dat ook meteen...

Vindt dit soort uitspraken niet altijd handig, je kwalificeert meteen je eigen aankoop op een niet zo fraaie manier. Maar okay, nu is het aan Zimling om te bewijzen dat hij eerste keus had moeten zijn.

Ik zou zondag graag alle aankopen van Marc Overmars in de basis zien. Boer, Van den Hoorn, Viergever, Ziemling, Duarte, Sigthórsson en Sana. Dat wordt smullen!! Ajax is ver heel ver afgegleden. Ik heb het vermoeden dat er nog een lijk uit de kast komt en dat Ajax miljoenen ergens als boete moet betalen.

2 september 2014 om 08:52

Ik denk echt dat het met de aandelen te maken heeft. Deze kans om van de beurs te komen is nog nooit zo reëel geweest. Anders snap ik niet wat ie denkende is?

Zimling ???? Pfff, ik ben helemaal klaar met Overmars ! @#@#

Prachtig dat we er financieel er zeer goed voorstaan. Dit is ook een vereiste voor een club. Maar hij slaat nu helemaal door. Of wees duidelijk waar je mee bezig (of voor aan het sparen) bent, dan kunnen de supporters wellicht daar enig begrip voor opbrengen. Nu niet ! We worden kwalitatief steeds armer.

Supporters staan altijd klaar voor de club. Maar wat we nu al jaren voorgeschoteld krijgen is frustrerend. Het voetbal ziet er al jaren niet meer uit; geen tempo, geen creativiteit, geen lef. Tegen elke tegenstander hebben we het moeilijk en scoren we moeilijk. We zijn er onbegrijpelijker wijs nog kampioen mee geworden. Maar voor leuk Ajax-voetbal zullen we nu echt alleen maar naar de jeugdelftallen moeten kijken of naar wedstrijden van de dames. Het eerste van Ajax kan dit in elk geval niet meer bieden.

Zoals ik veelvuldig gepost hebt. Je hoeft geen big spender uit te hangen. Maar 2 aankopen van 7-8 miljoen moet Ajax gemakkelijk kunnen doen. Dat is verantwoord. Er komt goede jeugd aan, alleen die hebben wel enkele spelers nodig die ervaring hebben en die andere kwaliteiten bezitten dan de meeste jonge talenten, zoals power en duelkracht.

En waarom moet Ajax altijd met last-minute transfers werken. Spreek onderling af (en met spelers/zaakwaarnemers) dat er na 1 aug geen verkopen meer gedaan worden van spelers van de eerste 18. Indien een club wel een speler uit die reeks wil, dan zal er flink voor betaald moeten worden. In het geval van Blind had je 30 moeten vragen. Een speler hoeft niet teleurgesteld te zijn als een transfer niet doorging, want de afspraken waren er.

Ajax is er deze competitie er dus niet sterker op geworden. Zo jammer, want financieel kunnen we het hebben. En het wordt voor Nederlandse clubs steeds belangrijker om CL te spelen. Een voorronde CL kom je tegenwoordig niet zo snel meer door. Ajax heeft nogmaals voor het financiële aspect gekozen ipv van het sportieve aspect. Heel jammer, want we leken zo goed op weg.....

2 september 2014 om 07:48

Voor 8 miljoen hadden ze waarschijnlijk wel Gudelj of zo kunnen kopen, een hoop geld, maar Ajax had dat best terug kunnen verdienen. Blind ging ook voor 17,5 weg. Op een of andere manier weet Ajax spelers vaak te slijten voor mooie bedragen, ze doen er alleen vervolgens niets mee.
Maar goed, mij hoor je niet klagen, PSV is wat mij betreft de grote winnaar deze transferperiode.

2 september 2014 om 07:54

Hou toch op man met je gudelj. Typisch zo een overschatte overpriced eredivisie speler. Zal werkelijk debiel zijn om voor hem de hoofdprijs te betalen. Zal meer neigen naar een paniek aankoop! Betaalde je voorheen 9 miljoen voor een topper als Suarez en wil je in 2014 rond de 8 miljoen neertellen voor gudelj. Man waar hebben we het over.

2 september 2014 om 08:00

Typisch iemand als Strootman, pikt een hoger niveau makkelijk op. Niet dat hij net zo goed is trouwens.
Nu is dat inderdaad een prijs die je daarvoor moet betalen ja, clubs verkopen hun spelers niet meer voor een appel en een ei binnen nederland

2 september 2014 om 10:44

8 Miljoen, dat is een afschrijving van 2 miljoen per jaar met een vierjarig contract. Dat geld kun je elk jaar niet besteden, nee ga dan maar voor Bazoer en de veel goedkopere en betere Viergever! Die past veel beter in dit systeem waarbij de VM veel tussen de Cv's komt te spelen.

Ik denk dat Veltman, Moisander en Viergever ook meer moeten rouleren om wat meer dynamiek van achteruit te krijgen. Kan prima werken, zo ook met Boilesen.

Niks mee.. Ajax zet nu echt in op de jeugd ook al hebben ze geld ze voeren beleid. Alle posities zijn goed bezet ook in de breedte en er is ruimte voor de vele grote talenten van de A1. Ik kan niet wachten om Abdelhak Nouri te gaan zien spelen bijvoorbeeld.

2 september 2014 om 11:00

Voor Eredivisie niveau kunnen we net zo goed niemand halen man.

Je gaat toch niet als nuchter denkend mens 8 miljoen besteden aan Gudelj?
En de bank van Mainz ja boeie? Wacht het nou maar af man. Voor hetzelfde geldt is hij een versterking (nou prima dan of wat? Mocht hij tegenvallen dan sturen we hem terug. Plain and simple!

2 september 2014 om 10:40

Kwalitatief zijn we gelijkwaardig aan vorig jaar. Qua Basis is Viergever er voor Blind gekomen, thats it. Kishna en El-ghazi zijn erbij gekomen en er zijn weer twee grote talenten aangetrokken met Muric en Zivkovic. Bovendien zijn andere spelers ook beter geworden ik noem; Schone, Cillessen en Veltman ten opzichte van vorig jaar.

Mensen overdrijven nogal na twee verliespartijen. Voetbal tegen PSV was prima, Groningen was gewoon slecht klopt. Maar overal is het in mijn ogen veel directer en leuker om naar te kijken. Daarnaast zijn AZ, Groningen, Vitesse en PSV allemaal moeilijke tegenstanders.

Wie wil je kopen voor 7-8 miljoen? Plaats het wel even in het juiste perspectief dus nadat Blind weg was? Met Viergever had Overmars hier daarnaast al op geanticipeerd, goed dus!

Financieel kunnen we het niet hebben. We hebben weliswaar veel eigen vermogen maar het operationele resultaat moet nog beter, ik denk dat de doelstelling is om die positief te houden. Wat een zeer gezonde houding is. Eigen vermogen moet je gebruiken om meer structureel inkomen te krijgen. Op eigen vermogen interen is niet gezond.

Ajax heeft voor de lange termijn gekozen en volgt gewoon de ingezette koers. Dat El-ghazi en Kishna doorbreken wordt zomaar even over het hoofd gezien maar dat is waar het technische hart naar toe wilt.

Zimling... Kom op had je niks beters. Een of twee gerichte aankopen die gerust 6/7 miljoen mogen k0sten en een echte versterking zijn. Is dat teveel gevraagd?

2 september 2014 om 08:04

Hou toch op man. Je kletst lekker achter de rest aan?

Met welke 'gerichte aankopen van 6 a 7 miljoen' was Ajax nou kwalitatief veel sterker geworden dan? Juist, met geen enkele. Dan kan je het beter met de eigen jeugd doen, die overigens vier jaar op rij hebben aangetoond beter te zijn dan de meeste aankopen. Met succes en 4 landstitels als gevolg..

Het is een proces waar Ajax mee bezig is. Dan wordt je soms niet beter in een transferperiode. Dan moet je geduld hebben tot er weer spelers opstaan. Spelers uit den jeugdopleiding wel te verstaan.

2 september 2014 om 08:11

Jij kletst ook lekker makkelijk waarom moeten de supporters spelers gaan scouten? Dat is aan de honderden scouts die ajax in het buitenland heeft gestationeerd niet aan de supporters.

2 september 2014 om 08:23

Onzin.

Er zijn zat spelers voor 6 miljoen die het team Ajax beter kan maken. Daar kan ik velen voorbeelden over noemen.

En Ajax en vooral Overmars slaan een beetje door in hun filosofie. Ik denk namelijk dat ze dit jaar een grote fout maken. Ik zie in de selectie geen balans meer. En ook geen uitschieters die de kar trekken.
Dit jaar komen ze niet bij de eerste of 2e plaats. Sterker nog denk ik dat Ajax dit jaar kan afzakken na plek 5.

ik zal een opstelling maken en zet ernaast hoeveel miljoen deze jongens kosten. Overmars zei, we kunnen een spelers van 40 miljoen halen maar die willen niet komen. Nou met 40 Miljoen maak ik Ajax kampioen.

2 september 2014 om 08:27

Spelers uit de jeugd? Uit dat geweldige Jong Ajax? Die 5-0 verliest van Volendam? Die Verliest van Achilles? En welk proces? Hier even wat feiten over de afgelopen 4 jaar. Van de selectie (18 spelers) die kampioen werd tegen Twente is nu niemand meer over. Het laatste jaar dat Ajax geen kampioen werd hadden ze 85 punten in de competitie. De 4 jaar dat zij kampioen werden 73/76/75/71. Ajax is dus slechter gaan presteren maar het belangrijkste, de concurrentie ook. Al 2,5 jaar geen Europese uitwedstrijd gewonnen. Al 4 jaar niet overwinterd in de CL. Vorig jaar maar 7 uitwedstrijden gewonnen in de competitie, een dieptepunt. In 4 jaar tijd geen belangrijke/dragende speler kunnen behouden. De transferwaarde van het huidige team is het laagste sinds jaren. Spelers als Van Rhijn en Boilessen hebben zich niet ontwikkeld. Van Rhijn staat al jaren stil en Boilessen is 20 wedstrijden per jaar geblesseerd of speelt als een natte krant. Miljoenen aankopen die wel gedaan werden (zivkovich, Duarte en Van der Hoorn) spelen bij Jong Ajax. En dan de spits. Van het willen halen van een topspits (eto'o) naar schaduwlijstje/plan B naar contractverlenging van de spits die je wou vervangen. Sorry, maar na 4 jaar is mijn geduld wel op...

2 september 2014 om 08:43

Joeyt..

Nou kom op met die opstelling dan. En we hadden het over maximaal 14 miljoen (2 keer 7 miljoen) waar Ajax spelers voor zou halen overigens. Niet over 40 miljoen want iedereen weet dat Ajax geen 40 miljoen aan spelers gaat halen..

Ben benieuwd..

2 september 2014 om 08:43

Nou ik klets niet achter de rest aan hoor :
Na 25 jaar een seizoenskaart te hebben gehad is dit echt mijn laatste jaar ik zie Ajax steeds een beetje minder worden door de verkopen van onze beste spelers en wat er voor terug komt is minder of wordt gewoon niet opgesteld zie Zivcovic ik ben het echt helemaal beu ik laat mij niet langer in de maling nemen het kampioenschap kun je dit seizoen nu al vergeten je kunt natuurlijk niet ieder jaar kampioen worden dat weet ik ook wel maar de manier waarop ze het nu weggeven is gewoon een schande zo'n selectie kun je toch de supporters niet aandoen . Ik betaal met parkeren erbij zo'n 700 euro per jaar en dat ga ik niet meer doen ik neem lekker FOX thuis en als de wedstrijd slecht is kan ik hem uitzetten , ik ben zo teleurgesteld in het huidige beleid Ajax is geen club meer maar een Bank
ik vind dit zo jammer .

2 september 2014 om 08:49

Bloomfield..

Dus, als ik het goed begrijp, heb je liever het beleid alla 5 jaar geleden? Zonder eigen jeugd, zonder kampioenschappen, zonder Frank de Boer en Overmars en zonder filosofie?

Sorry maar dit is echt een typerende reactie van een Ajaxsuporter die net komt kijken en geen idee heeft over waar Ajax voor staat. Gekenmerkt door de reactie "sorry maar na 4 jaar is mijn geduld wel op".

2 september 2014 om 08:58

Het is ook nooit goed joh bij die amsterdammers

2 september 2014 om 08:59

Sloep..

Dus in 25 jaar tijd is de afgelopen periode van 4 jaar de slechtste? Man hou toch op!
Ajax is bezig echt iets op te bouwen en gaat echt wel spelers kopen als dit nodig is maar dat hoeft (na 4 kampioenschappen op rij) nu nog niet. Frank de Boer heeft bewezen dat hij kan toveren met een selectie en zal er ook dit jaar weer een team van maken. En mochten we dit jaar geen kampioen worden, wat dan? Dan is er nig geen man overboord. Dan kan Overmars alsnog besluiten meer geld vrij te maken om spelers te kopen als de jeugd niet goed genoeg blijkt te zijn..

2 september 2014 om 09:09

Fijn dat jij er tegen de negativiteit in gaat Kebm! Wat twee nederlagen al niet kunnen doen. Men begint al te roepen om het vertrek van Overmars. Schandalige successupporters. Goed te lezen dat jij je niet laat leiden door de waan van de dag.

2 september 2014 om 09:22

Hou toch op Kebm en for sale. Begrijp ik hieruit dat jullie tevreden zijn met de aankopen van overmars?? Zimling? Ga toch weg. Wat een drama. Verschrikkelijk klote team staat er nu op het veld. Vorig jaar was al niet te genieten, dit jaar zal niet beter worden, en worden we ook nog eens geen kampioen. Want wees eerlijk: daar hebben we nu echt niet het materiaal voor. Verder zullen we afgaan in de CL. Allemaal voorspellingen waarop jullie mij mogen afrekenen als ze niet uit komen. Maar ik heb nul vertrouwen en zin in dit seizoen als ik weer moet kijken naar dat pis voetbal zonder frivoliteit en dit keer zonder prijs.

2 september 2014 om 10:27

Leidsehood..

En als we over 2 speelronden met 3-1 van Heracles, het op 1-1 houden tegen PSG en met 2-0 van Feyenoord winnen, worden we kampioen en winnen we de CL?
Allemaal in de waan van de dag en lekker opportunistisch...

Nee inderdaad, we gaan de Champions League niet winnen en de kans op overwinteren is ook niet groot. Maar met aankopen van 20 miljoen en de kans op nieuwe Sulejmani's wel?! Nee, ook niet..

Alle commentaar op Overmars is leuk maar zwaar onterecht. Hij moet het met de spelers uit de eigen jeugd, of aangekochte jeugd doen, zo werd gezegd. Nu doet hij dat en moet er weer fors geïnvesteerd worden? Kom op zeg..

2 september 2014 om 10:32

@ Kebm,

Ik heb Bloomfield niet gecontroleerd op de feiten, maar als het waar is wat hij in post #41 zegt dan kan je toch niet echt stellen dat de Boer tovert met de selectie maar eerder met de tegenstanders. Als je 4x kampioen wordt maar wel met respectievelijk 73/76/75/71 punten, wat gewoon eigenlijk bizar laag is, dan kan je niet anders dan erkennen dat het falen van andere ploegen een zeer grote rol speelt.

Neutrale supporters en supporters van andere clubs zijn natuurlijk al lang kritisch. Nu ook steeds meer eigen supporters beginnen te morren kan je toch wel stellen dat er iets niet helemaal lekker loopt. Het zal best dat Ajax wat aan het bouwen is. Volgens mij is de bedoeling van bouwen dat je steeds wat verder komt. Je gaat echter al een tijd lang achteruit en in het voetbal is dat toch niet echt de bedoeling.

2 september 2014 om 11:05

weet je wat ik altijd zo hypocriet vind.
Jij vind dat puntenaantal laag, maar als er in Engeland iemand kampioen word met weinig punten is die competitie zo sterk.

Ik kan je ook wel wat cijfers geven, ajax verloor in de afgelopen jaren onder de boer maar 9! keer toch knap als je Psv, twente en Feyenoord pakt die alle meer dan 20 keer verloren ?

2 september 2014 om 11:09

@bloomfield

Je weet toch dat het niet om reslutaat gaat maar om individuele ontwikkeling he?
Al verliest jong ajax elke week met 10-0 als er talenten beter worden is dat geen probleem.

2 september 2014 om 12:13

Sammerens..

Ik heb zijn feiten ook niet gecheckt, maar daar gaat het ook niet om.

Het gaat erom dat je, in mijn optiek, een waardeloze supporter bent als je nu de handdoek in de ring gooit. Na jarenlang zeuren over Ajax dat zijn gezicht terug moet krijgen door (deels) zelf opgeleide spelers in het eerste te krijgen. Door het 'eigen' spelletje te spelen. Door Ajax weer te zien spelen zoals men dat vroeger deed. En nu men daar mee bezig is, gaan lopen zeuren om aankopen en het ontslag van Overmars. Dan snap je er helemaal niks van in mijn ogen..

Het voetbal moet beter, dat zie ik ook. Maar dat bereik je niet met het ontslag van Overmars. Dat bereik je door je door je club te steunen. En natuurlijk mag er geklaagd worden. Maar nu al concluderen dat Ajax geen kampioen meer wordt, alleen maar minder wordt, slaat helemaal nergens op!!

2 september 2014 om 12:30

Ricking08..

En welke versterkingen heb je dan voor ogen? Welke spelers zie je dan graag komen voor een 8 a 10 miljoen die in de Eredivisie willen spelen? Allemaal leuk enaardig maar zoveel keuze is er niet. Iedereen roeptoeterd maar wat maar het slaat nergens op. Ik zie Messi ook graag komen maar ja, is dat haalbaar?

Overigens ben ik het wel met je eens dat er, mocht het dit jaar niet lukken om weer kampioen te worden (wat geen ramp zou zijn) dat er dan actie ondernomen moet worden en een kapitaalinjectie te doen voor 1 of 2 spelers. Maar niet meer dan dat want dan kan je net zo goed de hele filosofie overboord gooien..

Ik ben er allemaal niet kapot van!
Uiteindelijk kunnen we na 34 wedstrijden de balans pas opmaken...

Een keer is een beetje geld uitgeven kan misschien ook geen kwaad!
Enfin met deze selectie zul je heus niet overwinteren in CL.

Het was een goede speler bij Nec. maar niet voor ajax denk ik, ik denk niet dat deze speler Ajax kampioen maakt of verder brengt in de CL

2 september 2014 om 07:54

Zelfs dat viel wel tegen. Viel meer op door zijn harde werken en gele kaarten.

2 september 2014 om 08:31

Ajax heeft behoefte aan een harde werker. Amper iemand die zwoegt op het middenveld. Hierdoor zal serero zich meer kunnen ficussen op aanvallen ipv telkens verdedigen.

Ik hoop dat Frank nog wat trucjes achter de hand heeft want ik zie het heel somber in.

Dit seizoen soelen ze voor spek en bonen. Wat een drama kom gewoon met goeie namen en niet van die koopjes

2 september 2014 om 09:13

Voor spek en bonen?

En dat na 4 westrijden? Kom op man, steun je club eens.
We hebben ontzettend veel talent rondlopen, zijn 4 jaar oprij kampioen geworden en dat vaak vanuit een positie waarbij we na een slecht begin terug zijn gekomen. En dan ga jij nu roepen dat we voor spek en bonen mee doen? En dat met "litmanen" in je nickname?

Manman wat word ik moe van mijn mede Ajacieden. Ik had ook meer verwacht van deze transferperiode mr we gaan toch zeker geen handdoeken in de ring gooien na 4 kampioenschappen op rij?!?

2 september 2014 om 09:31

Niet de handdoek in de ring nee, maar wel overmars op straat. Hopelijk. Kijk naar het team: kan jij daarvan genieten? Pure middelmaat op het veld en nul creativiteit in de as? Slechte spits ook nog eens. Enige lichtpuntjes: de keeper en de jonge talentvolle buitenspelers. Verder niks bijzonders. Dat is toch erg? Daarnaast gaat overmars de transfermarkt op op de laatste dag. Hoe dom is dat? Verder heeft hij drie weken achter een onhaalbare topspits aangezeten die hem gewoon gepiepeld heeft. Hij verkoopt zijn beste speler heel erg laat en kan geen vervanger ervoor halen. Hij verkoopt een goede keeper aan de concurrent voor een spotprijs en licht De Boer niet in... En nu worden we geen kampioen. Maar goed, gelukkig ben jij tevreden.

2 september 2014 om 10:13

Leidsehood..

Jij zegt het volgende;
1.niet de handdoekin de ring nee.
2.en nu worden we geen kampioen.

Moet ik er nog iets aan toevoegen na 4 gespeelde wedstrijden? Nee hè?

2 september 2014 om 12:50

@kebm

Je geeft geen antwoord op zijn vragen.

2 september 2014 om 13:00

Leon..

Klopt. En waarom niet, denk je?

Geef anders je eigen mening i.p.v. met simpele one-liners te proberen te scoren? Of wordt dat te ingewikkeld?

2 september 2014 om 15:43

Omdat hij gelijk heeft?

Ik heb m'n mening al veelvuldig gegeven. Ik irriteer me dood aan het 'beleid' dat op het moment gevoerd wordt en het waardeloze voetbal dat al jaren gespeeld wordt.

Oh, en hou dat denigrerende en kinderachtige ondertoontje voor je..

Het enige plus vind is dat ie het al met schone kan vinden.. en aan welke kant komt ie te spelen? Doe dan naar links he dat is dan hett meest gunstig... laten we maar hopen op een mooi seizoen

Dat van Ginkel voor Milan kiest ook . Bij Ajax zou hij standaard spelen, CL spelen.. Bij Milan speel je misschien 2 wedstrijden minder en sta je er naast voor de rest van het seizoen. En dan ook geen Cl..
En dan Zimling.. geen slechte speler. Alleen niet wat voor Ajax in mijn ogen. Maar goed we zien wel. Schöne vond ik eerst ook geen goede keus maar is wel een basisklant. We zien het wel.

Overmars heeft wel wat uit te leggen. Er heerst veel onbegrip over zijn keuzes. Wellicht geeft dat een beter beeld van het hoe en waarom van zijn handelswijze. Hij heeft nu een paar maanden om adequaat te zoeken naar echte versterkingen. Dan hoeft hij in de volgende transferwindow ook niet meer van dit soort paniekaankopen doen. Aan Frank de Boer de schone taak om de schade te beperken en in de tweede competitiehelft de traditionele inhaalrace te ontketenen.

We zullen het wel zitten, heb er weinig vertrouwen in.

ik ben al mijn hele leven fan van ajax,maar zoals het nu gaat,heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
waarom ,geen bv,dembele,chadli,dostallemaal mensen die wegmogen ,dembele,en chadli hebben dreiging ,acties,en drang naar voren.dost is in mijn ogen ook nog wel een redelijke spits.ikmben bang dat dit een van de slechste seizoenen word,en dat er weleens wat zou kunnen gebeuren in bestuurlijk opzicht [overmars,de boer],problemen komen er,helaas en de eerste haarscheurtjes zijn hierdoor door deze aankopen al een beetje zichtbaar.maarja eens ajacied altijd ajacied.ik hoop dat ik het mis heb.

2 september 2014 om 10:29

Ik vind de selectie gelijkwaardig aan vorig jaar, veel jongens een jaar verder wat goed is. En met Viergever voor Blind zijn we wat achteruit gegaan, kom ik ook een gelijke selectie uit.

Ik denk dat er misschien best wel wat fouten gemaakt zijn, maar dat is niet onoverkomelijk, boven leunen wij op onze opleiding. De A1 is erg talentvol en die krijgen zo ook meer kansen. Muric heeft ajax gehaald, eentje die je eerst nog wat bij moet schaven en dan kan brengen zoals El-ghazi nu laat zien. Prima!

Ik vraag me af hoe je in godsnaam uitkomt bij Zimling? Wie heeft dat balletje opgegooid. Deed het bij Brugge prima maar bij Mainz bankzitter, daar ga je in de CL geen hoge ogen mee gooien. Het is een harde werker en kan best voetballen maar ik snap maar niet waarom er niet gewoon 8 miljoen voor een speler wordt uitgetrokken? Volgens mij hebben ze toch wel erg veel vertrouwen in de jeugd want ze weigeren maar om directe versterkingen aan te trekken, lijkt wel alsof ze de jaren aan het overbruggen zijn. Ik schrijf deze man niet meteen af maar als je ziet wat de concurrentie heeft gedaan op de transfermarkt dan mag je wel zeggen dat Ajax de grote verliezer is.

Zal wel een zelfde soort idee achter zitten als toen met Poulsen, maar ik verbaas me er toch over dat ze de portemonnee niet durven te trekken voor een fatsoenlijke controleur. Je hebt enorm veel geld op je bankrekening staan, daar kan toch in ieder geval wel een paar miljoen vanaf lijkt mij voor een degelijke vervanger voor Blind? Echt onbegrijpelijk. Als je zulk beleid voert laat je naar mijn idee de ambities voor een volgend kampioenschap nu al helemaal varen. Maar goed, wie weet verrast deze Zimling iedere Ajacied wel enorm. De kans daarop acht ik alleen wel heel klein. Ajax de grote verliezer tot nu toe, en PSV de grote winnaar.

2 september 2014 om 10:25

Viergever, 2-3 miljoen, dusja een paar miljoen kan er inderdaad vanaf. Prima vervanger overigens voor Blind. Zimling is de vervanger voor Poulsen, die inderdaad ook al afgeschreven werd voordat hij kwam.

Geld maakt blind, ajax moet zich vast houden aan het beleid.

Dat moet nog blijken, maar ik had zeker wel een speler verwacht waarvoor je naar het stadion gaat, zoals bijvoorbeeld een Laudrup in het verleden.

2 september 2014 om 10:26

El-ghazi, Kishna zijn doorgestroomd. Kortom daar heb je je antwoord. Plus Muric heeft deze potentie ook.

Ik word doodmoe van het beleid bij Ajax.Nu komt er weer een tweederangs middenvelder terwijl we een spits nodig hebben.Ik snap Overmars niet.PSV gaat met 2 vingers in de neus kampioen worden.

2 september 2014 om 10:21

Er is een keuze gemaakt om door te gaan met Sigthorsson. Dan is er geen spits meer nodig, alleen als hij was vertrokken dan gaf ik je gelijk. We hadden een extra VM nodig na het vertrek van Poulsen en Blind naast Viergever.

Wacht ff, wie??
Heb serieus nog nooit van deze man gehoord.

Meneer overmars zou eens wat meer zijn huiswerk moeten doen: heel de wereld wist na het WK dat united voor blind zou komen! Dan begint het met de prijs want ook iedereen wist dat het bod rond de 18 miljoen zou uitkomen! Dan zou je als overmars heel simpel moeten denken want nu ga je je 4 punten minder in de cl halen dat is ongeveer 2 miljoen en je gaat volgend jaar geen cl spelen en dat is 15 miljoen tel het er bij op en je komt uit op 35 miljoen!! Dan kan je gaan onderhandelen met speelruimte en verkoop je uiteindelijk marktconform ( 40 miljoen voor Shaw ) nu lagen ze je uit!
Dan moet je direkt na het WK al contact gaan leggen met van ginkel management wat niet uitblinkt in goede keuzes voor die jongen maar ook dat laat je na!! Nee mark dikke dikke faal dit!!

2 september 2014 om 10:23

Dat heeft hij toch wel gedaan. Met viergever heeft hij ruim op tijd geanticipeerd. Slim omdat deze jongen op zowel LcV als VM uit de voeten kan, zowel Blind als Moisander stonden op de nominatie om te vertrekken. Als er een van deze twee zou vertrekken wat met Blind gebeurd is dan kon Viergever het gat opvullen. Dat hij last minute nog een extra VM haalt na het vertrek van Poulsen is prima.

Ik ga het allemaal rustig aan zien, ik heb nog steeds veel vertrouwen in onze technische staf. Ook al vind ik, net zoals velen, dat er wel een keer wat geld uitgegeven mag worden voor 2-3 top versterkingen en niet met spelers als Zimling/viergever.

Het zou denk ik voor veel ajacieden schelen als Ajax een keer publiekelijk zou aangeven wat het plan is met al die miljoenen op de bank. Gaan we het stadion kopen, de beurs af of liggen er andere plannen. Ik denk dat als dit bekend zou worden, veel supporters zouden begrijpen waarom er zo zuinig wordt gedaan.

2 september 2014 om 10:19

Ik heb ook vertrouwen. Ik vind dat ze juist niet moeten uitgeven, selectie is breed genoeg en er moet ook ruimte komen voor de huidige A1 waar ik veel potentie in zie. Met Muric en Zivkovic hebben we twee grote talenten binnengehaald. Boer en Zimling twee ervaren spelers voor weinig en Milik is een risicoloos buitenkansje, kan het zomaar gaan maken, heeft wel potentie maar komt er voorlopig nog niet uit. Concurrentie en de bank voor de spits positie is wel verbeterd. Viergever is een prima vervanger van Blind.

Wees blij dat we het geld hebben, uitgeven kan altijd nog, ik weet niet of het handig is om plannen openbaar te maken. Ik hoop dat ze het stadion uit gaan breiden zodat we structureel meer inkomsten kunnen realiseren. Dan kunnen de salarissen omhoog en kunnen we spelers als Blind en Eriksen een aantrekkelijker aanbod doen, bovendien kunnen we verder gaan voor Eto o bijvoorbeeld.

Zo zie je maar weer eens waar de prioriteiten liggen: aandeelhouders pleasen in plaats van de supporters. Dit is by far de slechtste Ajax selectie ooit.

2 september 2014 om 10:14

De selectie is gelijkwaardig aan die van vorig seizoen en aandeelhouders hebben nog nooit dividend gehad. Dus pure onzin die je loopt te verkondigen.

Wat ik mij afvraag:gaat Ajax de zelfde weg op als de Italiaanse grootheden AC Milan en Inter.
Afglijden naar de grijze middelmaat maar toch een waan van de dag ophangen : wij zijn groot en we blijven groter.
Of anders gezegd : supporters zijn toch maar blinde paarden.

2 september 2014 om 09:36

Waar zie jij de tevreden supporters? Niet hier op voetbalzone in ieder geval. Verder is Ajax vier keer kampioen geworden, dus nog steeds de topclub van Nederland. Internationaal stelt het weinig voor, maar we kunnen ook onmogelijk concurreren met dat geld. Het echte verval zit hem in het spel en de spelers. Super saai en veel middelmaat. Dat zal met Zimling niet veranderen. Drama aankoop.

Of Zimling gied uitpakt moeten we nog afwachten, zoals hoe hij eruit ziet is het wel een echte kerel en dat heeft dit team nodig! Maar wat een armoe en getuigt van geen enkele slagkracht wat Overmars vertoond! Al 4 jaar lang informeren naar de juiste versterkingen op dat moment maar uiteindelijk kwam daarvan niemand! Iedereen ziet dat er dit seizoen gewoon wat kwaliteit bij moet! Vooral voor de spits positie! Ja kan niet aankomen met Sigi!
Dit seizoen gaan we van 4 jaar lang stappen vooruit naar binnen een week naar 10 stappen achteruit....
In het verleden zijn er genoeg sterhouders vertrokken maar de lichting daarachter was gewoon goed en hadden al wat meegemaakt, zat er balans in t team maar zie t nu toch wat somber in, vooral Europees gaan we wederom geen stappen maken! Terwijl Ajax dicht toch echt wil...meetellen in Europa maar niet op deze manier en het falen van Overmars

2 september 2014 om 08:57

*gied = goed
*dicht = dit

Type Poulsen. Zo'n jongen kan je er best bij hebben. Echter had ik ook graag een kwaliteitsimpuls gezien op het middenveld. Iemand die het spel kan versnellen, een snelle inspeelpass heeft en het spel kan verdelen. Een goeie spits was ook geen overbodige luxe geweest. Sigthorsson is het totaal kwijt, schijnbaar ziet de Boer het niet zitten in Millik en Zivkovich is voorlopig geschorst. Toch hoop ik dat die laatste 1e spits wordt... We gaan het weer zien of Ajax na het vertrek van de beste spelers toch weer kampioen kan worden, ik heb er een hard hoofd in. De CL zal helemaal een spek en bonen toernooi worden, zelfs tegen Apoel...

2 september 2014 om 10:13

Ik denk dat we gewoon Schone een linie terug moeten zetten en Lucas Andersen ook wat meer kansen moeten geven. Ben het met je eens dat soms wat creatiever mag, maar Schone kan dat uitstekend en Andersen heeft ervoor de potentie. Misschien moet je zelfs aan Abdelhak Nouri gaan denken, dat is er een die ik dit seizoen al minuten zie maken als eerste jaar A junior.

Concurrentie voor de spitspositie is goed, die is wel degelijk toegenomen. Milik heeft wat meer tijd nodig en Sigthorsson moet wat meer bruikbare ballen krijgen, hij werkt hard en is een redelijke spits voor Ajax, heeft toch wat belangrijke doelpunten gemaakt.

2 september 2014 om 10:53

Andersen heeft het wel in zich om een goede 10 te worden, hij is alleen nog zo licht. Met Viergever, Schone en Klaassen moet het ook lukken op het middenveld!

2 september 2014 om 11:24

Eigenlijk valt het allemaal best wel mee. Het is natuurlijk zuur dat je beste speler op het laatst vertrekt een van de beste keepers naar de aartsrivaal gaat en dat er geld op de bank staat. Maar dat laatste moeten we niet blind door worden.

Ook nog twee vette verliespartijen, maar alles is nog mogelijk, we spelen CL en ik denk dat we een aardig elftal hebben.

Dat kopen geen garantie voor succes is hebben we de afgelopen 4 jaar wel kunnen zien bij veel eredivisie clubs. Ook denk ik dat Ajax met of zonder Zimling gewoon meedoet om de titel.

Als hij een beetje een rotzak is, is dat voldoende. Dat heeft deze selectie namelijk dringend nodig op die positie. Ze kunnen er best meer gebruiken zelfs, naar mijn idee.

Het is toch evident waar het bij Ajax aan schort???

Creativiteit op het middenveld en een goede spits. Dat was vorig seizoen al een gebrek, maar gelukkig was de concurrentie nog gebrekkiger. Ajax had gewoon een goede spits en een creatieve middenvelder aan moeten trekken. Dan hadden we een stap vooruit kunnen doen, in plaats van terug uit. Het is echt een zwaktebod dat Ajax niet in staat is deze twee gebreken aan te vullen in de transferperiode. Het is bijna zielig met welke alternatieven Overmars + scouting komen.... Neem nou de spitspositie: Milik halen, die simpelweg niet kan voetballen.....daarna als een dwaas achter Eto'o aan gaan hollen, waarvan je wist dat die niet ging komen..... Vervolgens het contract van de spits die je wilde verkopen, omdat die niet voldeed, verlengen.... Het lijkt wel een komedie, alleen niet voor Ajax-fans.

2 september 2014 om 10:09

Ik denk dat Ajax geen stap achteruit doet maar opzij. Als we Schone een linie terug zetten hebben we onze wat meer creatieve middenveld al, kun je altijd nog kiezen voor wat meer dynamische spelers als Serero of krachtigere met Duarte. AM positie is wat dat betreft prima bezet. Ook Lucas Andersen moet meer kansen krijgen.

Ik denk dat een goede spits niet haalbaar was, zijn weinig spelers die betaalbaar waren wel een hoop die er ook niet meteen staan. Ik geloof wel in een laatste kans voor Sigi met wat meer concurrentie van Milik en Zivkovic. Goed dat hij verlengd heeft zodat we hem volgend jaar alsnog kunnen verkopen, aanblijven van hem is wel goed voor de continuiteit, basisteam blijft op Blind na in tact.

2 september 2014 om 12:10

@ afcanats

Ik ben het niet met je eens. Ajax doet overduidelijk een stap terug. De selectie is er niet beter op geworden en op cruciale punten waar vorig seizoen al gebreken waren, heeft Ajax zich niet versterkt.

Ik denk dat de basis van Ajax evengoed is als vorig jaar. Siem de Jong was vorig jaar al veelal geblesseerd, Poulsen ervaren back-up en Blind was een van de belangrijkste spelers en Vermeer was tweede keeper. Eigenlijk maar 1 basisspeler vertrokken.

Viergever is een prima vervanger voor Blind, wel iets minder nog. Staat tegenover dat Kishna en El-ghazi doorgebroken zijn en iedereen een jaar verder is in zijn ontwikkeling. Cillessen, Schone en Veltman hebben grote stappen gemaakt, Klaassen, van der Hoorn en Serero zijn ook beter geworden. Moisander is weer een jaartje ouder en denk ik goed dat hij gebleven is met zijn ervaring.

De bank is ook vrijwel gelijk gebleven, Zimling is een type Poulsen wel iets minder denk ik met Milik en Zivkovic hebben we een prima back up voor Sigi en wat meer concurrentie. Boer is een prima vervanger voor Vermeer, ervaren speler erbij. Ook het aantrekken van Muric is goed en talenten van de A1 maar bv. Becker, Bazoer van jong ajax staan te trappelen. Ze hebben de ruimte om door te breken.

Ik denk wel dat Frank Schone een linie terug moet zetten, die heeft iets meer finesse voor die positie.

2 september 2014 om 10:26

Ziemling is een type Poulsen dat zal wel maar hij mag nog niet eens de veters vast strikken van Poulsen qua cv, het is een beuker maar geen voetballer vandaar dat hij ook de reservebank van Mainz warm hield.deze aankoop voelt aan alsof Real Madrid vol gegaan is voor Vormer om maar een voorbeeld te noemen. Geen aankoop is beter uit te leggen dan deze 3e rangs aankoop.

2 september 2014 om 10:31

Nouja ik zeg ook hij is wat minder, maar niet veel. Hij is hoe dan ook niet voor de basis gehaald en als vervanger van Blind dat is Viergever namelijk, veel mensen denken schijnbaar wel zo. En geld maakt hier echt Blind, Ajax wil denk ik structureel geen verlies draaien, dan moeten de afschrijvingen laag blijven.

2 september 2014 om 15:45

Viergever is helemaal niet gehaald als de opvolger van Blind, hij is gehaald als opvolger van Moisander omdat dat is wat hij is, een centrale verdediger.

Naast het voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten is Overmars ook een goede leugenaar. Zimling stond onderaan een langer lijstje. Eerst was er interesse voor v Ginkel, die op zijn beurt meteen liet weten niets voor Ajax te voelen. Daarna is er getracht Sinkgraven van Heerenveen los te weken. De vraagprijs was een struikelblok. Toen kwam Vitesse aan de beurt. De prijs van Pröpper werd opgevraagd en ook deze was te hoog voor Ajax (€ 8,- miljoen). Een tegenvoorstel Denswil, Sightorson en €1,5 miljoen werd afgewezen in Arnhem. Toen kwam Vejinovic in beeld, ook hier was de vraagprijs te hoog voor de zuinige Overmars. Uiteindelijk is dit paniekvoetbal bij Zimling geëindigd. Een middelmatige voetballer die in 2,5 jaar tijd 28 wedstrijden gespeeld heeft.

2 september 2014 om 11:41

Voor zowel Pröpper als Vejinovic is geen prijs afgegeven. Ajax mocht zelf met een voorstel komen. En waarschijnlijk zagen ze de bui al hangen en haakten dus af. Iets wat we in Arnhem zeker niet erg vinden.

Dat Ajax tegenwoordig bankzitters van FC Mainz 05 en Bayer Leverkusen haalt zegt volgens mij meer dan voldoende ! Bij een ieder die een beetje kan voetballen en een prijs van meer dan 2 miljoen om z'n nek heeft hangen, deinst Ajax al terug.

Mooi dat het financieel zo goed gaat. Maar Ajax is nu alleen nog qua naam een topclub. Clubs als AZ, Vitesse, Groningen, Twente, Utrecht, Heerenveen zijn onderhand gewoon gelijkwaardig aan het worden.

Ik vind Zimling wel heel erg matig, een bankzitter bij Mainz moet de selectie van het grote Ajax versterken. Ik neem toch aan dat hij niet voor de basis is gehaald.

2 september 2014 om 11:02

Het voelt aan (bij mij in ieder geval wel) als een regelrechte belediging naar de supporters toe. Een zoethoudertje.

Als dit je tweede keus is op je schaduwlijstje dan is het triest gesteld.

Dat kan je toch niet serieus meer nemen.
Verhuurd geweest aan nec nota bene.
Ik zou wel eens willen weten hoe en door wie je bij de bankzitter van mainz terecht komt.

Ik zou haast vermoeden dat overmars zich heeft "laten tippen " door de andere denen zoals schone.

Met zo veel geld hiermee op de proppen komen.

Als ze gewoon in juli een bod neer hadden gelegd voor defour ola john en dost waren ze 20 miljoen euro minder rijk maar hadden ze wel een elftal wat niet voor lul zou staan straks in de cl.

Als dit de fluwelen revolutie is ben ik maar wat blij dat ik daar geen seizoenkaarthouder ben.

Dat dit uberhaupt een keuze is, en ook niet eens medisch gekeurd.
Niet te geloven, wat zijn ze daar allemaal aan het doen?

2 september 2014 om 11:59

Als je amper gespeeld hebt bij Mainz waarop zou hij dan gekeurd moeten worden. Zitvlees?

2 september 2014 om 12:01

Scherp!

Hahah wat is dit voor een aankoop, ze weten echt niet meer wat ze aan het doen zijn bij Ajax Prima voetballer hoor, maar bij lange na niet niveau Ajax. Janken met de pet op daaro.

Hadden ze dan niet beter de transfervrije de zeeuw kunnen halen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren