Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer: 'Wij kunnen wel dertig miljoen euro voor een speler betalen'

Laatste update:

Frank de Boer wil een speler met kwaliteit en ervaring halen als vervanger van Daley Blind , maar beseft dat dat niet eenvoudig zal zijn. Op financieel gebied is er heel wat mogelijk in Amsterdam, zeker na de meest recente deal met Manchester United, die de club nog eens 17,5 miljoen euro extra zal opleveren. Het probleem ligt echter op een ander vlak.

/

"We kunnen wel tien miljoen of zelfs dertig miljoen euro voor een speler betalen. Dat is geen enkel probleem", zei De Boer na afloop van de 2-0 nederlaag bij FC Groningen. Het eigen vermogen van Ajax is immers de honderd miljoen euro al gepasseerd. "Maar een voetballer die zo veel geld kost, die komt niet naar Ajax."

In een eerder stadium had de club wel de mogelijkheid om Kamohelo Mokotjo over te nemen van PEC Zwolle, maar omdat het er toen op leek dat Blind zou blijven, besloot Ajax niet toe te happen. De speler koos vervolgens voor FC Twente. "Wie weet kunnen we nog een routinier halen", hoopt De Boer. "En anders zullen er andere spelers moeten opstaan. Zo gaat dat al jaren."

Ajax moet flink de portemonnee trekken als het een topspeler kan vinden die wel wil komen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax moet geen oude bok halen want daar heb je niks aan voor volgend jaar en dit jaar word toch niks voor ajax helaas, hopen dat ze cl nog 3e worden!

31 augustus 2014 om 20:37

Ik hoop eigenlijk dat er juist wel een oudere speler komt. Soort van Poulsen-move hoop ik momenteel op

31 augustus 2014 om 20:43

Van de spelers die nu zijn weggegaan, kunnen we Poulsen misschien nog wel eens het meeste gaan missen. Zoals hij wanneer dat nodig was de beuk erin kon gooien, zo hebben we nu geen enkele speler die dat zou doen. Ik hoop dat er nog zo'n type komt.

31 augustus 2014 om 21:01

We missen Siem de jong het meest! Een Siem in normale doen. Klaassen heeft totaal geen concurrent meer en dat is te zien aan zijn spel. Passing slecht, duels matig, zelfs zijn rushes zijn niet meer bijzonder. Iedereen heeft het over de lm positie, de mr positie is ook zwaar uit vorm. Gecombineerd met matig spelende backs (vooral boilesen) en een beperkte spits voorspeld niets goeds!

31 augustus 2014 om 21:08

@lee
Ik wil de Jong niet tekort doen maar ik vond dat we vorig seizoen het beste speelde toen de Jong geblesseerd was.
Ik hoop zelf op nog een ervaren spits, een goede creatieve middenvelder en een stofzuiger op het middenveld.
Soriano van red bull, dat zou echt een fantastische spits voor Ajax zijn. Voor het middenveld Gudelj en dus nog een goede creatieve middenvelder.

31 augustus 2014 om 21:26

Ik las laatst dat poulsen maar geen club kan vinden in Denemarken en hij wil geen tweede viool spelen. Waarom keert hij niet terug naar Ajax voor 1 jaar? Ook goed voor Ajax in de champions league

31 augustus 2014 om 22:01

Oomanton.
Ik hoop met je mee. Vooral die stofzuiger.
Soriano zal mooi zijn in de spits, maar ik zie hem echt niet komen naar dit matig Ajax. Maar ach blijkbaar kunnen we genoeg geld uitgeven dus waarom niet proberen ja.
Hopen dat hij zin heeft in een carriere bij dat Ajax en dat Ajax zich meldt voor hem. Zal vast niet. Eerder een Milik halen. Iemand die al heeft bewezen niet te kunnen scoren.

31 augustus 2014 om 22:51

@haagse, het is nog niet dinsdag 23:59.
Zou me niets verbazen als Poulsen alsnog komt,
Desalniettemin hoop ik op een jongere, ervaren speler die ook genoeg kwaliteit heeft om het team op te sweepen.

1 september 2014 om 01:26

@haagse spur, ik juich dit zeker toe.
Dan kan viergever mooi naar de linksback positie en poulsen cvm.
Boilesen mooi banken!

1 september 2014 om 09:02

NDisde naam: Paulsen is transfervrij en kan daardoor op elk moment instromen!

1 september 2014 om 20:09

@lee112, ik denk dat klaassen wel concurrentie kàn krijgen. als de boer gaat voor schone op rechtshalf en kishna en el ghazi op de flanken

31 augustus 2014 om 21:06

Hoezo zou het niets worden met Ajax?

- We zijn behalve Blind en in mindere mate De Jong (veel geblesseerd geweest) geen belangrijke basisspeler kwijt geraakt.
- Je koopt Viergever en wat talent om te ontwikkelen in Jong Ajax.
- Boilesen is weer terug van langdurige blessures.
- Cilissen, Klaassen, Serrero en Veltman beginnen niet meer als debutanten aan het seizoen maar hebben veel ervaring opgedaan in Eredivisie, CL en zelfs het Wk.
- Nieuwe talenten komen altijd bij Ajax, zie El Ghazi al direct.

Het slaat nergens op om Ajax nu af te schrijven, we hebben geen slechtere selectie dan vorig jaar.

31 augustus 2014 om 21:13

Toch wel ik denk dat Blind een behoorlijke aderlating is.
Nu nog een vervanger halen gaat een hoofdprijs kosten dus niet doen.
Maar ik baal er van dat hij twee dagen voor afloop van de transferwindow wordt verpatst voor slechts 17 miljoen.

31 augustus 2014 om 21:17

Nou, zonder Poulsen, Blind en de Jong was het ook verleden jaar een stuk minder gegaan. Nu voor het vijfde jaar op rij met een steeds meer uitgeklede selectie aan de start staan, kan me niet voorstellen dat er opnieuw een kampioenschap inzit.

31 augustus 2014 om 21:17

Vorig jaar was de selectie ook al niet goed. Het is vooral door alle misstappen van andere clubs dat Ajax kampioen werd.

Met een echt goed beleid - goede mix van talenten en ervaring - zou Ajax dit jaar fluitend kampioen zijn geworden. Er worden volop talenten aangetrokken, maar geen spelers met internationale ervaring.

Nu loopt Ajax weer achter de feiten aan: 6 punten achterstand, met een verzwakte competitie (veel clubs die net uit de Jupiler league zijn gekomen) is dat niet zomaar goedgemaakt.

31 augustus 2014 om 21:40

Het is gewoon schandalig dat je voor de transfer van Blind geen lijntjes hebt uitgegooid naar andere spelers en met dergelijke spelers/versterkingen al een akkoord hebt, mits je sterspeler in dit geval Blind verkocht wordt en meteen kunt overschakelen. Nu moet eerst alles opgang komen, wat nog geen 27 uur voor het sluiten van de transfermarkt natuurlijk gewoon veel te laat is, wat inhoud geen 'echte' versterking en einde seizoen waarschijnlijk, mocht je titelaspiraties hebben voor dit seizoen met de huidige selectie. Want ook voor de transfer van Blind waren de gebreken bij Ajax al duidelijk zichtbaar en dat is vandaag tijdens de wedstrijd van Groningen nog maar eens duidelijker geworden...

31 augustus 2014 om 22:20

Wat een rare redeneringen Efka:

- Iedere club die kampioen wordt, wordt dat dankzij misstappen van opponenten. De concurrenten van Ajax hadden inderdaad kunnen profiteren van de misstappen van Ajax in de eerste seizoenshelft, maar dankzij de (te sterke blijkbaar) "restclubs" in de competitie gebeurt dat niet daar waar Ajax die clubs wel verslaat in met name de tweede seizoenshelft. De sterkste club wordt dus kampioen, bewezen met alles behalve hulp van de scheids. Toch raar dat een eeuwenoud fenomeen als een "competitie" op VZ nog uitgelegd moet worden. Aansluitend;
- Wanneer er in Engeland 3 clubs degraderen en promoveren, dan is dat om het niveau van de competitie op peil te houden. Maar nu dat ook in Nederland gebeurd, via allereerlijke play-offrondes, dan wordt de competitie verzwakt? Wat is dat voor onzin. De clubs in de JL die nacompetitie mochten spelen bleken behoorlijk sterker te zijn dan de degradanten, dus dan wordt de competitie versterkt.

31 augustus 2014 om 22:58

Helemaal geen onzin. Ajax heeft de laatste jaren heel weinig punten gehaald en is toch kampioen geworden. Met hetzelfde aantal punten zou je dit jaar prima 2e of 3e kunnen worden. Dan is het team niet echt veranderd en ben je er relatief toch op achteruit gegaan.

31 augustus 2014 om 23:01

Ajax haalt wel talent, maar niemand die er direct staat...
En die spelers zullen er echt wel zijn, alleen moet daar betaald voor worden.
Belachelijk, Ajax bulkt van het geld, ook dankzij de transfers van De Jong en Blind, tevens krijgen we ook nog een miljoentje of 18 - 19 uit de Cl...

De enige redelijk goede aankoop was Schone, ... en die was zelfs transfervrij.
Voor de rest heeft Marc niks gepresteerd, ja de kosten wat omlaag gekregen... wat niet gek is als je de duurdere en vaak betere spelers verkoopt en er middelmaat voor terughaalt.

We moeten geen koopwoede krijgen nee, maar er moet duidelijk versterking komen, dit was al duidelijk vorig jaar na het vertrek van zowel Toby als Eriksen.

Het is dat Frank er een team van gemaakt heeft, maar dit jaar gaat het ons wel opbreken...
Het idee dat Overmars denkt, althans dat idee heb ik he, dat wij wel kampioen kunnen worden met dit team is lachwekkend, vervolgens uitspreken dat je wilt groeien als team, proberen verder te komen in de CL, wat normaal gesproken al een ''niet te doen'' opgave is, word nu helemaal onmogelijk.

een club met ambitie? De enige club met ambitie is op dit moment Psv.
Die hebben een keurig team zo lijkt het.

Vervolgens halen we geen CL waardoor de winst heel klein is of precies 0 zal zijn.
Ajax heeft aan EL en een verkoop(4 miljoen +/-) genoeg om quite te spelen als we geen kampioen worden en de vCL niet door komen.

Vraag me echt serieus af wat Marcje denkt, wat is zijn beweegredenen om geen speler te kopen?
We hoeven geen 18 miljoen a'la Sulejmani te besteden, maar 6 a 7 miljoen aan 1 of 2 goede spelers die wat toevoegen... heb je nog steeds 4 miljoen winst.

1 september 2014 om 11:26

dit kun je nu gelijk oplossen door Poulsen terug te halen ik begreep dat hij nog transfervrij is!

31 augustus 2014 om 21:33

Als Ajax nog een speler haalt, moet hij zeker ook eerst het Ajax systeem leren voor hij kan starten net als zhivkovic.

31 augustus 2014 om 21:37

Ik zou zo graag Nigal de Jong terug zien in het Ajax-shirt. Maar ik weet niet of die haalbaar is.

31 augustus 2014 om 21:47

Ik zou graag zien dat ze Propper van Vitesse, viergever doet het prima op cvm. Propper zou de balvaste spelverdeler op linkshalf kunnen zijn, Serero is toch een beetje te blind en hij heeft geen steekpass en schot. En Propper heeft nog steeds geen handtekening gezet onder een nieuw contract.

Haal alsjeblieft Gudelj.... Ajax heeft deze zomer geen directe versterkingen gehaald en dat heb je als club van het kaliber van Ajax wel nodig.

31 augustus 2014 om 20:29

Wat ze daar voor vragen is belachelijk joh. 10 miljoen is hij nooit waard. vond toornstra beter en die kostte 3,5 miljoen.

31 augustus 2014 om 20:55

Toornstra is een loper die past niet bij Ajax loopt te veel in de weg. Daarbij was hij vorig jaar de tweede seizoenshelft maar matig, en dit seizoen heb ik de seizoensopening PEC-Utrecht gezien..... daar was hij ook dramatisch. Ayoub deed toen niet mee en was geblesseerd maar die is in mijn ogen wel een aanwinst voor Ajax en niet duur....

31 augustus 2014 om 20:30

Gudelj is te duur voor worden. Maar er loopt ook wel wat anders rond op deze aard bodem. Maar dat kunnen deze dure systemen van Marc niet herkennen.

31 augustus 2014 om 20:33

@ahjacied: het zit je hoog volgens mij, ik zie overal boze reacties van je :P. Ik kan het overigens wel begrijpen, waarom niet eerder inspelen op het vertrek van Blind? Viergever is namelijk totaal niet vergelijkbaar met hem vind ik.

31 augustus 2014 om 20:47

Viergever wint wel meer duels vind hem een prima aankoop.

31 augustus 2014 om 20:34

Nee we hebben een fatsoenlijke spits nodig. Sigthorsson kan er werkelijk helemaal niks van. Hij kan geen bal aannemen, hij wint nooit een kopduel en scoort amper. Misschien kunnen we hem schenken aan een goed doel ofzo want anders komen we er nooit van af.

31 augustus 2014 om 20:47

@ajaxafchamp 31 augustus 2014 om 20:34
Die handelingssnelheid van Sightorsson... Dat kan echt niet op Ajax niveau hoor. Van mij mag Zivkovic erin vanaf volgende week.. En die slome Ijslander verkoop je nooit meer inderdaad! Feyenoord zal hem wel weer overnemen volgend jaar..

31 augustus 2014 om 20:59

Volgens mij is Zivkovic nog geschorst... Maar ben het met je eens dat hij een kans verdient in het eerste al wordt je aanval dan wel erg jong.

Schone op am en Krishna op zijn plek.

31 augustus 2014 om 21:08

@1980bas 31 augustus 2014 om 20:59

Hij heeft 3 duels gekregen.. Volgens mij is het ook al 2 weken terug zeker. Ik zou ook zeker Kishna en El Ghazi op de vleugels zetten en Schöne op de plek van Serrero, zeker tegen Heracles volgende week. Geef anders Milik nog een kans met voorzetjes van de zijkant.

31 augustus 2014 om 21:13

Loic Remy gaat weg bij QPR en naar Chelsea.......morgen toch nog Sigtorsson verkopen aan Qpr? De Boer heeft al gezegd dat hij absoluut niet weg mag dus je kan de prijs ook nog iets verhogen.... QPR moet wel wat....dus vanavond of morgenochtend snel zaken doen met QPR pak wat je pakken kan....

en dan een nieuwe spits halen in de vorm van Soriano en dan ben ik tevreden met deze selectie. Blind en Viergever samen op het middenveld was te veel het zelfde.... alleen Viergever met Serero en Klaassen is een prima middenveld en kun je ook nog Bazoer een keer de kans geven

31 augustus 2014 om 21:38

Siggy is meer een counterspits, hij moet eigelijk bediend worden vanaf de flanken. Toen bij AZ was hij was dodelijk, ik weet niet of jullie wedstrijden nog kennen dat hij toen tegen Ajax speelde?

Voor Ajax systeem heb je een spits nodig die meer goed beweegt die in de bal komt en combineert met en hij moet ook zonder bal ook goed staan om aangespeeld te worden !

1 september 2014 om 01:04

Sigthorsson was bij AZ juist heel goed in dat combinatievoetbal. Je beschrijft nu twee dingen die met elkaar in tegenspraak zijn: een spits die bediend moet worden vanaf de flanken is juist geen counterspits. Waarom hij bij Ajax niet uit de verf komt en bij AZ wel ligt aan het soort club en het spelsysteem, bijna alle ex-AZ-spelers bij Ajax hebben daar last van.

1 september 2014 om 10:42

De counters worden juist ook uitgevoerd via de flanken dat zag je toen bij Az duidelijk !!!

Bij Ajax moet hij in bal die hij krijgt vast houden of door tikken dat doet hij niet omdat hij niet echt zo'n spits is hoe Ajax wil spelen in balbezit.

1 september 2014 om 10:51

Toen ik net keek http://www.youtube.com/watch?v=neixyojlwda zie je wel dat ze wel in balbezit speelde, maar ik denk dat er meer om gaat dat Siggy geen bruikbare ballen krijgt, die niet eens komen vanuit de flanken!!!

31 augustus 2014 om 20:41

Ajax moet gewoon Gudelj halen, en informeren naar Nigel de Jong. Als dit niet lukt is Holtby van Tottenham misschien een alternatief? Ook moet Van Nieff gehaald worden van Groningen voor de Linksback positie (op die positie speelde hij vandaag erg degelijk tegen Ajax). Ajax heeft gewoon creativiteit nodig en spelers die alles willen geven. Overmars begrijpt volgens mij niet zo veel van het nieuwe beleid wat ingegaan is. Ook lijk ik aan Frank De Boer te zien dat hij zich steeds meer begint te irriteren.

Ajax is niet de enige ploeg met deze problemen, ook bij Feyenoord en Twente loopt het nog allesbehalve goed.

31 augustus 2014 om 21:00

Nigel de Jong? Kom op. Die jongen komt toch nooit naar Ajax toe. Die is nog veel te goed.

31 augustus 2014 om 21:08

Die Van Nieff werd aan alle kanten voorbij gelopen door El Ghazi. Lijkt me dus geen goede koop!

31 augustus 2014 om 20:42

Ze kunnen beter voor 15 mln een goede spits kopen en schone op het middenveld laten spelen met viergever en klaassen.

31 augustus 2014 om 20:42

Ben je helemaal gek geworden? Blijf van mij spelers af . Of je wil van je geld af?, Ik zie Euro tekens...
Ortiz of Gudelj zijn wel meteen spelers waar je wat aan hebt, vooral Ortiz die de plaats van Blind vlekkeloos zal overnemen.

31 augustus 2014 om 20:56

Zo overschat die jongen. Zal gewoon een duarte worden bij Ajax. Leuk bij een Middenmotor, teleurstellend bij een topploeg

31 augustus 2014 om 21:08

Viergever is een directe versterking. Staat nu al constant in de basis.

31 augustus 2014 om 21:14

Viergever is gehaald als back-up van Moisander, dat hebben ze x weken terug vaak genoeg gezegd.

31 augustus 2014 om 22:05

Ja duh bij gebrek aan beter.
Viergever is overduidelijk geen middenvelder en maakt niemand om zich heen beter. Blind deed dat wel.
Viergever is gewoon een LCV en kan ook als linksback spelen. De huidige linksback bakt er niks van. Viergever zal eventueel ook Boilesen uit zijn lijdne kunnen verlossen

1 september 2014 om 11:27

of je haalt de roon?

Nou, duidelijker kan het niet uitgelegd worden!
Ik hoop dat al die personen die steeds maar weer roepen dat Ajax grote aankopen moet doen, het nu eens wel door hebben!
Je kan ze wel willen halen, je kan ze ook kunnen betalen, maar de spelers die dat soort bedragen kosten en het ook waard zijn komen gewoon niet naar Nederland. Dank voor de zeer duidelijke uitleg, Frank!

31 augustus 2014 om 20:34

Onzin. Tadic, Kostic of bony bijvoorbeeld kosten nog geen 4 miljoen. Slechte scouting eerder.

31 augustus 2014 om 20:48

Nee dat heet keuzes maken, Ajax kan niet elke leuke speler halen die er rond loopt.

Achteraf is het altijd makkelijk praten maar daar heb je niets aan. Mensen hebben het altijd over spelers die voor weinig gehaald worden en dan voor flink meer verkocht worden zoals Bony of Tadic. Maar over de onbekende spelers die voor net zo veel geld gehaald worden en dan via de achterdeur vertrekken daar hoor je niemand over.

31 augustus 2014 om 21:06

Dat heet goede scouting!

1 september 2014 om 04:17

@deadsr

Ajax heeft gewoon veel goede spelers laten lopen.
Ziyech dit seizoen.
Djuricic, hoe je het ook schrijft.
Assaidi
Tadic
4 Spelers, minimaal een van deze spelers had Ajax moeten kopen !
De afgelopen seizoenen, allemaal prima spelers voor Ajax die het niveau zeker omhoog zouden brengen.
Scouting van Ajax, is over het algemeen gewoon slecht !
En dan vergat ik nog Maher, die het bij Ajax nu allang gemaakt zou hebben omdat ie perfect in het 'ajax' systeem past.

31 augustus 2014 om 20:40

Je kan ook soms 6 miljoen neertellen voor Eredivisie spelers.
Soms mislukken ze, maar vaak maak je het alweer goed met 1 of 2 transfers.
Denk aan een Mertens en Strootman die vrij duur waren maar bijna voor het 3 voudige werden verkocht.
Dan heb je misschien een Matavz erbij, waar je 3 miljoen verlies op maakt, maar dat hoort erbij.
Spelers als Finnbogasson zou echt wel naar Ajax willen.

31 augustus 2014 om 22:04

De enige manier om nog topspelers te kopen is op 16/17 jarige leeftijd en dit is ook waar het beleid op gebaseerd is met daarbij veel doorstroming van de eigen jeugd aangezien die bij de top van de wereld horen. Met het kopen van dure net niet spelers kom je helemaal geen steek verder. Dat hebben we wel geleerd van 1998 tot 2010. Zeer veel geld uitgeven (meer dan binnen kwam) en weinig kampioenschappen. Om 16/17 jarige toppers te halen moet je ook wat geluk hebben met hoe die gasten mentaal zijn. Een eriksen was bijvoorbeeld mentaal ijzersterk en wordt wel wereldtop en een Andersen heeft niet dat zelfvertrouwen en durft mentaal niet fel en met lef te spelen in het eerste. Terwijl ze aan de bal misschien wel gelijk zijn, al heeft eriksen een fantastische trap (waar overigens toen de tijd ook kritiek op was door blinde/idiote 'mede' supporters, die heb je dus altijd). Aankopen als fischer,muric en cerny zijn gewoon uitstekend. Alleen het duurt wat langer voordat je de vruchten plukt. Dit in combinatie met eigen talenten (het liefst veel) langer behouden is de manier waarop ajax heeft ingezet. Op zou ik alleen een ervaren spits halen (het liefst vd vaart met zijn slimmigheid en prima afronding, juist lekker weinig lopen in de spits en in het centrum blijven dat heeft ajax nodig. ) dus daar mag voor betaald worden maar daarna gelijk weer in de jeugd gaan scouten. Pas als er een financieel limiet komt van bijvoorbeeld 3 miljoen per jaar dan wordt het wereldwijde clubvoetbal weer eerlijk zoals het vroeger was. Omdat dit uitgesloten is kan je nooit topspelers kopen en dit wordt alleen maar erger dus wat ajax nu doet is nog steeds het beste beleid in mijn ogen.

31 augustus 2014 om 23:06

Onzin, waarom zouden we 15 miljoen betalen?
Voor 7 a 8 miljoen kan je absoluut een versterking halen.
Zeker gezien het feit dat je CL speelt(cl is CL, ongeacht de duur nitwits)

1 september 2014 om 08:21

Als je achter spelers als Etoo aan gaat, dan word je teleurgesteld. Als je spelers als Maher, Narsingh, Ziyech probeert te halen, en daar dan ook echt je best voor doet, dan heb je gewoon een goede speler in huis.

Ze missen creativiteit op de flanken,spits en cvm

31 augustus 2014 om 20:35

Ze hebben creativiteit genoeg op de flanken, over de andere twee ben ik het eens maar ik vind ook dat gezegd mag worden dat we een nieuwe linksback nodig hebben. Boilesen is de oorzaak van misschien wel meer dan 70% van de tegendoelpunten.

1 september 2014 om 05:46

Onzin, Viergever is een goede cvm

Aan de ene kant klopt het natuurlijk dat een hoop spelers niet in NL willen spelen. Aan de andere kant maken spelers als Guardado en Dost maken je echt wel beter en willen blijkbaar wel komen...waar een wil is....

Dit is afvallen van je scouting....

En geheel terecht. Als je niet in staat bent als club zijnde om een aantal seizoenen achter elkaar je niet te versterken op cruciale posities, dan is er iets ernstig mis bij je technisch directeur en / of bij je scouting. Er moet toch ergens een goede spits te vinden zijn voor tussen de 5-10 miljoen euro? Dit geldt ook voor een creatieve middenvelder. Overmars is tot nu toe vrijwel alleen maar bezig met nietstoevoegende goedkope breedteaankopen. Wie schudt die man een keer wakker?

Overigens valt het mij op dat De Boer zich steeds meer begint te irriteren. Die is na dit seizoen weg. Logisch ook, want als Ajax niet gericht acceptabele bedragen investeert voor kwaliteit dan blijft Ajax in dezelfde uitdaging hangen en is die uitdaging voor De Boer er na 5 jaar natuurlijk wel af. Overigens mogen wij als supporters toch ook weer een keer echt goed Ajax-voetbal zien? Ik had er het volste begrip voor toen Ajax er niet zo goed voor stond, maar nu is er geld genoeg om je gericht te versterken.

31 augustus 2014 om 20:37

Dat valt jou verkeerd op want de Boer staat er voledig achter.

31 augustus 2014 om 20:43

@ albertino

De Boer staat achter het beleid om het geld niet over de balk te smijten, maar het extreme spaargedrag van Overmars valt ook bij De Boer verkeerd. Dat was toentertijd bij Narsingh al zo en is er niet beter op geworden sinds Frank vooral goedkope nietsnutten aan de selectie toegevoegd krijgt terwijl zijn beste spelers ieder seizoen vertrekken.

31 augustus 2014 om 21:35

Je snapt het niet, overmars is niet zuinig maar betaald niet teveel.
Narsingh ging naar psv niet omdat hij meer wilde.
Maher kwam tekort volgens de Boer en vandaag wederom vreselijk slecht (ook al scoort hij )
Enz enz.

Dit is lange termijn beleid en niet korte termijn.
Maar jij gelooft er dus niet in en denk dat je financieel mee kan met de rest van de Wereld ?

31 augustus 2014 om 22:24

@ albertino

Maher, daar heb ik het toch niet over? Ik had het over Narsingh. De Boer gaf toen daarna ook tussen neus en lippen door aan dat hij het niet te veel vond.

Ik denk dat jij het niet snapt. Er is namelijk een perceptieverschil in 'te veel betalen'. Wat is te veel betalen? Overmars betaalt niet te veel??? Haha, Vd Hoorn? Ik vind dat Ajax voor Vd Hoorn veel te veel betaald heeft, zo vind ik ook dat Ajax te veel betaald heeft voor de huur van Bojan.

Het aantrekken van goedkope spelers betekent niet dat je niet te veel betaald. Te veel betalen wordt, bij mij althans, gekoppeld aan kwaliteit. De prijs/kwaliteit verhouding dat Overmars in het algemeen weinig betaalt voor weinig kwaliteit. Ik zou graag zien dat Overmars wat meer betaalt voor wat meer kwaliteit. En met wat meer bedoel ik voor een spits bijvoorbeeld tussen de 5-10 miljoen euro. Als ik zie hoe Porto zich bijvoorbeeld altijd versterkt met klasbakken voor relatief weinig geld.... Dat zou ik ook graag bij Ajax zien, maar bij Ajax voldoet de scouting daar blijkbaar niet aan of wil Overmars niet meer investeren dan 5 miljoen euro in één speler. Daar kunnen wij nu wekelijks het resultaat van zien. Het voetbal op creatief vlak is namelijk (al veel langer, maar verbloemd door kampioenschappen) ondermaats.

31 augustus 2014 om 23:07

Jij snapt dus niet dat Porto spelers haalt die hier niet komen.
Porto heeft maar 2 miljoen nodig om iemand 1 miljoen netto te geven, terwijl Ajax 5 moet betalen.
Dus je kan wel roepen iemand tussen 5 en 10 miljoen maar die zijn er niet niet voor nederland, maar ik stop met het beleid uitleggen sommige mensen snappen het toch niet.

Maher was om aan te geven dat het TH wel degelijk snap wat ze doen.

1 september 2014 om 00:28

@ albertino

Wat een onzin kraam je toch uit. Eerst betaalt Overmars niet te veel, dan komt Maher er opeens bij en nu moet Ajax 5 betalen voor 1 netto...
Jackson Martinez, om een recent voorbeeld te noemen, wordt uit Zuid-Amerika gehaald. Die had Ajax ook kunnen halen als ze hem gescout hadden. Of denk je dat die in Zuid-Amerika 5 miljoen per jaar verdiende? We hebben vorig seizoen Salzburg gezien, daar stonden ook een aantal jongens in die Ajax goed had kunnen gebruiken en die betaalbaar waren. Kortom, ze zijn er zeker, dat heeft Ajax in het verleden zelf ook bewezen. Ze worden op dit moment echter niet aangetrokken en dat kan aan twee dingen liggen. Aan de scouting of aan Overmars, omdat die niet meer dan 5 miljoen wil betalen voor één speler.

Het transferbeleid onder Overmars is niet om over naar huis te schrijven. Bijna al zijn aankopen/huurlingen voegen heel erg weinig toe en maken het team over het algemeen niet beter. Er mag daar dus ook wel een revolutie plaats vinden. Het was toch de bedoeling van Ajax om alleen van buitenaf te halen als ze echt iets toe zouden voegen. Nou, daar lijkt het in de verste verte niet op.

1 september 2014 om 09:06

Nee je snapt het dus nog steeds niet, die zijn dus niet te halen, omdat die veel te duur zijn.

Van Ginkel is 7 miljoen op geboden dus niet meer als 5 is onzin

31 augustus 2014 om 20:53

Het is inderdaad bizar om te zien hoe de scouting er al jaren niet in slaagt om directe versterkingen te vinden. Spelers als Zlatan, Maxwell of Gronkjaer werden vroeger wel gescout en konden ook gewoon aangetrokken worden. Maar blijkbaar zit de scouting van Ajax gewoon te slapen in Scandinavië en Zuid-Amerika. Terwijl dit juist de regio's zijn waarin spelers sneller een overstap naar de Eredivisie maken dan spelers uit de bekende Europese competities. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om dit soort spelers weer te vinden? En voor dit soort spelers kan je imo makkelijk 10 miljoen uittrekken, als dat je helpt overwinteren in de CL heb je dat al bijna terugverdiend.

31 augustus 2014 om 21:04

Maar ook Zlatan werd al gezien als miskoop.... Ook ik baal van de huidige situatie en vind dat er ervaring bij moet komen. Echter ervaren spelers die wat toevoegen en nog niet over THE Hill zijn zijn bijna niet te halen voor de EL.

31 augustus 2014 om 23:32

Zlatan heeft ook een paar jaar bij Jong Ajax of op de bank gezeten bij Ajax hoor, omdat hij niet goed genoeg was bevonden. Hij kwam pas op in zijn 3e jaar als een echte spits en doordat jaar heeft Ajax ook veel profijt van hem gehad. Soms hebben spelers tijd nodig bij een club om groot te worden.

Met De Jong, Poulsen en Blind zijn er drie belangrijke spelers vertrokken, maar zijn er al nieuwe middenvelders gehaald?

31 augustus 2014 om 20:32

nee want die hebben wij en Twente allemaal al binnen gehaald haha

31 augustus 2014 om 21:21

Daar gaat het natuurlijk ook een heel stuk beter. Haha.

Nigel de Jong, iemand?!?!

31 augustus 2014 om 20:36

Veel te duur, en bovendien zal hij nog niet terug willen.

31 augustus 2014 om 20:40

Op te halen voor 10.000.000.
Qua salaris moet je dan alleen wat toevoegen, maar Ajax heeft die mogelijkheid.

31 augustus 2014 om 20:43

als hij zelf wil kan het. te duur is hij niet, er staat dat ze 30 mil kunnen neerleggen

31 augustus 2014 om 21:04

Ik heb zo'n idee dat de meeste mensen hier het verschil niet weten tussen eigen vermogen en "geld op de bank". Ajax heeft voor alle duidelijkheid 100 miljoen eigen vermogen, dus activa, vlottende + vaste activa - schulden = meer dan 100 miljoen. Vlottende activa is o.a. "geld op de bank", vaste activa is bijvoorbeeld een stadion dat je in bezit zou kunnen hebben e.d. Ajax heeft dus niet 100 miljoen euro op de bank, volgens het jaarverslag van vorig jaar hadden ze zo'n 43 miljoen, nu met na verkoop en aankoop zal het zo'n 60 miljoen zijn? Ze gaan dus echt geen speler van 30 miljoen halen.

31 augustus 2014 om 22:04

@fl0r1d43

De liquide middelen van Ajax bedroegen 31 december 2013 exact € 69 miljoen euro, met de transfers van Siem de Jong, Daley Blind en consorten komt dat totaal uit op minimaal 94 miljoen euro, mochten de transfers in één keer worden betaald. Daarbij heb ik geen rekening gehouden met andere inkomsten dus het bedrag zou nog iets hoger kunnen uitvallen...

31 augustus 2014 om 20:45

Nigel gaat naar Man united

31 augustus 2014 om 20:50

Uit welke informatiebron heb je dat vernomen ?

31 augustus 2014 om 21:03

Dat zijn de sterke geruchten in de engelse kranten!!

ja maar zo laat je bijv spelers als Ziyech en Toornstra ook al lopen en Gudelj dalijk ook

juist dit soort spelers van 3-5 miljoen is waar je het uiteindelijk van moet hebben, maar die halen ze niet ! waar is je beleid dan ? Nu ook weer Daley sinkgraven, niet twijfelen gewoon halen !

31 augustus 2014 om 20:37

Gudelj is wel meer dan 5 miljoen, Sinkgraven is nog bij lange na niet het niveau dat Ajax nastreeft.

31 augustus 2014 om 20:57

Hoezo hebben ze Toornstra en Ziyech laten lopen?
Ziyech een een groot talent maar van zijn type heeft Ajax er al genoeg, het is niet het type dat Ajax nodig heeft.
Toornstra is een toevoeging voor Feyenoord maar niet voor Ajax. Het is een leuke speler maar geen potentiele topper, het voordeel dat hij had was de vrij lage prijs.

Een Gudelje is gewoon overhyped. Vorig seizoen op de belangrijke momenten vaak niets laten zien en toch vraagt AZ er de hoofdprijs voor (10mln).
Of vind je Gudelje soms zoveel beter dan Toornstra?

31 augustus 2014 om 21:04

Dan heb je Gudelj totaal niet gevolgd vorig seizoen, ook Europees niet. Het heeft dus geen zin om met jou in discussie hierover te gaan. Samen met Ortiz de pareltjes die telkens overeind bleven.
Ziyech en Toonstra moet ik eerst nog wel zien, en dan ook Europees.

31 augustus 2014 om 21:12

Ik heb hem juist wel gevolgd.
Begin vorig seizoen had hij enkele goede wedstrijden waardoor ik hem ben gaan volgen, omdat hij voor zijn leeftijd nogal volwassen speelde.
Maar in de 2e seizoens helft gaf hij vaker niet thuis.

En met mij kun je in discussie gaan maar met jouw blijkbaar dus niet.
Ortiz een pareltje welke telkens overeind bleef? Laat me niet lachen.
Wisselt zeer sterke wedstrijden af met wedstrijden waar het vaak bij hem misging.
Misschien eens je AZ bril af zetten?

haal nigel de jong terug! geef hem een dik salaris en misschien komt hij wel

El Ahmadi, ik geloof er heilig in dat hij past. Helemaal ideaal zou Anita zijn, maar de kans is misschien klein dat die terug komt. Perfecte nummer 6 spelers die fysiek sterk zijn, ervaring hebben opgebouwd en positie spel enorm sterk beheersen. Gaat niet gebeuren, maargoed, lijkt mij een goede oplossing.

31 augustus 2014 om 20:33

dit is dus het hele probleem, ze zijn weer te laat ! El Ahmadi zou een uitstekende speler zijn voor het middenveld van Ajax, net als Toornstra en Ziyech maar alle 3 hebben ze laten lopen
en nu zit je met een vrij droevig middenveld met Serero in de basis Pfff

31 augustus 2014 om 20:45

Altijd te laat, om gek van te worden. Altijd achter de feiten aanlopen. Gudelj had je al van NAC moeten halen, Mokotjo en Toornstra had je deze maand al binnen kunnen halen. Die hadden al bij wijze van spreken 'standby' moeten staan, zodat je meteen kon handelen. Maar nee, liever €115 mln op de bank houden en koketteren dat je veel winst maakt en jonge spelers voor de leeuwen wilt gooien...

Of de minst slechte spits nu houden en een jaar laten bijtekenen omdat Eto'o niet wou, een Milik huren die er nog nooit iets van heeft gebakken en een talentvolle spits in Jong Ajax opstellen. Terwijl Hoesen, in mijn optiek, niet onder doet voor deze gasten.

Ik vind t echt treurig...

31 augustus 2014 om 22:15

Je maakt de financiële situatie iets rooskleuriger dan hij is, Ajax beschikt met de opgetelde inkomsten waarschijnlijk over € 94 miljoen euro aan liquide middelen (het geld dat er daadwerkelijk op de bank staat) na de transfers van Siem de Jong en Daley Blind. Maar buiten dat is Ajax natuurlijk aan zijn stand verplicht de selectie op peil te houden qua niveau, zeker wanneer dat aantoonbaar zichtbaar is en was, ook al voor de transfer van Blind.

31 augustus 2014 om 22:38

Ja helemaal eens. Mokotjo en Ziyech had ik alle twee echt fantastische aanwinsten gevonden. Denk dat die direct in te passen waren. Feyenoord doet nu ook super zaken met el Ahmadi, die is alleen maar beter geworden in Engeland. Middenveld van Feyenoord is straks mega sterk.clasie, Toornsta, Ahmadi of Vilhena zit dan wss dus wel eens een van die spelers op de bank.. Immers zelfs even buiten beschouwen gelaten.

Had verwacht dat el Ahmadi misschien wel interessant zou zijn voor de Boer met zijn spelwijze.

Prima beleid frankie en Marc (plaats) Overmars. bojan, vd hoorn, sana, Hoesen, Milik, Duarte voegen heel veel toe. 2e ronde cl en kampioenschap geen enkel probleem.

31 augustus 2014 om 20:58

Noem jij dan even wat haalbare spelers waarmee Ajax zou overwinteren in de Cl?

Want die zijn er niet. Er zijn geen spelers die qua transfer som betaalbaar zijn en ook qua salaris.

31 augustus 2014 om 21:02

Was cynisch! Ajax spreekt zelf ambitie uit 2e ronde cl. Nu word alleen geïnvesteerd in voetballers die ajax sowieso niet versterken.

31 augustus 2014 om 21:07

Ja ze spraken het uit omdat ze hoopten om in de 2e pot te komen of om een zelfde groep als vorig jaar te krijgen.

In deze groep word je geen 2e.

We vragen niet om een speler van 30 miljoen euro... We vragen om een directe versterking voor het elftal en dat kost heus niet 30 miljoen euro

31 augustus 2014 om 20:34

maar van die 30 mil kan je wel een goede versterking halen

Wij willen kwaliteit, alleen de kwaliteit die we willen , wil zelf niet.
Je hoeft niet te kopen om het kopen, maar je kunt ook je eisen bijstellen. In dit geval lijkt het meer het probleem dat men weer denkt beter te zijn dan men daadwerkelijk is. En dan wil je blijkbaar alleen afdankertjes van Barcelona, of spelers als Eto 'o. Ja, dan is het heel moeilijk winkelen om je elftal te versterken, als men al zo verschrikkelijk goed is.

31 augustus 2014 om 21:06

Dat is het probleem niet. Mensen vergroten dingen te veel uit.
Er word gedaan alsof alle onbekende talenten die Heerenveen en Groningen haalt zich ontwikkelen tot toppers. Dat deze 2 clubs ook vrij veel andere onbkende spelers halen die via de achterdeur vertrekken daar heeft niemand het over.

Je hebt 2 soorten talenten, de echt grote talenten waar het gewoon van af spat en de mindere talenten (die zich uiteraard wel tot wereld niveau kunnen ontwikkelen).
De echt grote talenten worden bijna allemaal opgepikt door de rijke clubs, omdat deze hier gewoon absurd veel geld tegenaan kunnen gooien.
Deze echt grote talenten zijn voor een club als Ajax bijna onhaalbaar geworden. Ajax moet dus vooral vissen in de andere vijver waar de minder grote talenten in zitten. En dan moet je keuzes maken, je kunt niet gewoon elke speler halen die een bal kan trappen.

je kan als ajax zijnde toch gewoon de beste spelers uit de noorse/zweedse/deense/belgische etc competities halen.
kosten meestal geen reet en passen ze zich hoogstwaarschijnlijk makkelijk aan en als het niks is verkoop je het weer na een seizoen of 2.
nu heb je in je selectie spelers als ligeon, serero en andere gozers die er niks van kunnen

zelfs tussen al die 2e hands brazilianen zitten soms gewoon prima spelers (een claudemir bijv van kopenhagen of wanderson van ludogorets)

Erik Pieter of Nathan Aké misschien? En misschien een nieuwe spits Ik gok Green huren van Bayern? (ookal lijkt het mij onrealistisch)

31 augustus 2014 om 20:42

volgens mij is die al verhuurd, maar ik weet niet aan wie

31 augustus 2014 om 21:01

Pieters is geen cvm, Green is verhuurd aan Hsv, Ake is een grote gok.

Nigel de Jong of Maduro, zeg ik. Spelers met een Ajax-verleden, ervaring, aanzien en directe toegevoegde waarde.

Zou het kunnen zijn dat het scoutingapparat van Ajx ververst of vernieuwd dient te worden?
Of is Dennis Bergkamp de persoon die alle spelers gaat bekijken en komt men daarom uit bij clubs als Heerenveen en Groningen en spelers die zichzelf aanbieden uit Afrika en China?

schone naar het middenveld is dat probleem al opgelost
boilessen naar de bank die jongen denk teveel aanvallend en verdedigend kom hij te kort word wel duidelijk
een spits wie er minimaal 20/25 inschiet is het enige wat nodig is

Ik vind dat de Ajacieden niet zo moeten zeuren. Je bent verdorie 4x(!) op rij kampioen geworden.
Dat er teveel spelers verkocht worden en te weinig voor terugkomen is zeker waar. Maar Frank de Boer valt niets te verwijten. Ieder jaar werd die kerel kampioen en ieder jaar gingen er spelers weg.

Sinds die 115/120 miljoen op de bank boven water is gekomen heb je alleen maar gezeur. Feyenoord is al 15 jaar geen kampioen geworden en jullie net 4x, stel je niet zo aan zeg.

31 augustus 2014 om 20:50

Tja, je kunt wel roepen dat de Ajax-supporters zich niet zo moeten aanstellen, maar kwalitatief houdt t toch niet over of wel? Daarnaast was het spel de afgelopen 2 seizoenen minder slecht dan de andere ploegen en je wilt een kwalitatief goede selectie zien van de club die je aanhangt. Of je nu kampioen wordt of niet... Er wordt zelf door Ajax geroepen dat het spel beter moet en dat de volgende ronde van de CL gehaald moet worden. Dan moet je daar ook voor investeren vind ik. Het geld is er...

Frank de Boer heeft overigens ooit zelf gezegd dat er 3 partijen zijn die een akkoord moeten geven voor een transfer. Hij is er 1 van...

31 augustus 2014 om 20:51

Het gaat hier over het beleid, over het spel wat jaren niet beter wordt. Feyenoord kende de laatste jaren veel financiële problemen, maar Koeman wist 200 procent uit jullie spelers te halen. Op dit moment kun je beide clubs even niet met elkaar vergelijken. Wanneer Cruijff ons Ajacieden verteld dat zijn plan is om ons terug te brengen naar de top van Europa ziet elke Ajacied ook wel dat na vier titels op rij we echt niet vooruit gaan, maar juist de verkeerde kant op gaan. Ik ben realistisch genoeg om te weten dat Ajax (of elke andere Nederlandse club) hoogstwaarschijnlijk nooit meer de CL gaat winnen, maar na vier titels op rij wil elke fan wat meer voetbal zien. Dat had ook in Rotterdam zo geweest.

31 augustus 2014 om 20:55

4x op rij kampioen ja maar je zag het voetbal steeds minder worden. Tuurlijk ben je blij om kampioen te worden.
Waar het om gaat is dat je de beste spelers verkoopt en daar niets of weinig voor terug haalt.

Komt bij dat de wens is te overwinteren in de cl.
Hoe dan ?
Zws barca en psg zeer moeilijk maar haal je spelers met ervaring heb je meer kans.
Het geld is er maar overmars heeft daar schijt aan.
We verlangen geen uitgiften van 20 of 30 milj per speler maar een kwaliteits injectie zou op zn plaats zijn.

31 augustus 2014 om 21:04

Wij zijn Ajax, geen feyenoord. De lat ligt een stuk hoger.

31 augustus 2014 om 21:20

Ik ben supporter van ajax omdat ze mooi voetbal soeelde en niet omdat de prijzenkast uitpeult

Onder jol vond ik de wedstrijden veel leuker

31 augustus 2014 om 21:21

Moest bij beckerz

31 augustus 2014 om 23:12

Dus omdat we het zien aankomen dat het dit jaar fout zal gaan moeten we niet zeuren en maar laten gebeuren dat een ander er met de titel vandoor gaat?
Als je een doel hebt moet je dat zien te bereiken, en niet door de moeilijkste en langste weg te kiezen.

Het is toch al jaren zo dat ze geen back-up plannen hebben bij last minute transfers? Vorig seizoen hadden ze Duarte voor Erikssen... Die man heeft 17 minuten gespeeld voor Ajax en niks gebracht. Voor Alderweireld zou vdhoorn zijn gekomen, voor zelfs 5 mln, zelfde lachertje... Zo moeilijk is het niet om spelers te halen, ze moeten alleen risico nemen om het te doen voordat er spelers vertrekken...

31 augustus 2014 om 21:06

duarte ook nog geen kans gekregen op linksback na wat hij niet is. ik zie in hem een anita goed voetballer maar frank moet hem wel eens opstellen

Waarom komt een Guardado wel naar Psv, gaat Defour naar Anderlecht enzovoort. Agger gaat ook terug naar Brøndby. Ik denk dat er best wel spelers gehaald kunnen worden, alleen zal het een zaak zijn van goed zoeken en negen keer nee horen om dan de tiende maal een ja te horen

31 augustus 2014 om 20:48

Agger was zeker een goeie geweest voor ajax.

Ben zelf PSV'er, maar als ik Ajacied zou zijn dan zou ik gek worden van deze uitspraak. PSV heeft gewoon een sterker elftal op dit moment. Als PSV kampioen word dan heb je met de verkoop van Depay en Wijnaldum 45-50 miljoen Groepsfase CL 10-15 miljoen en dan is PSV zo weer bij de top. Dus als ik Ajax was zou ik gewoon in een topper investeren en misschien wel 2.

31 augustus 2014 om 20:49

Maar liever nog 3...

31 augustus 2014 om 20:56

Ja alleen probeer aan te geven dat er meer mogelijk is dan Ajax denkt. PSV haalt gewoon een 107voudig international binnen.

We kunnen zeker ook geen Ziyech halen?
We kunnen zeker ook geen Luuk de Jong halen?
We kunnen zeker ook geen Toornstra halen?
We kunnen zeker ook geen Mokotjo halen?

Nee Overmars liet zich liever piepelen door Eto O.
Houd toch op De Boer met deze onzin. Waam wordt er weer een mislukte Pool binen gehaald waarvan je op voorhand al weet het is niets. Ga zo maar door. Duarte, Van der oorn, Sana, Cuenca, Bojan, Hoesen, Bocara....allemaal pulp

31 augustus 2014 om 23:23

Gast hou toch eens op met je gezever.
Milik niet slagen?
Die gast is/was heel succesvol voor Polen.

Mislukte pool, ach dat hij in misschien 400 minuten(18 wedstrijden vooral als wissel) er 2 maakte in een counterploeg... is gewoon nog redelijk ook, tevens natuurlijk een sterkere competitie.
Blijkbaar heb je Ajax niet gevolgd in de voorbereiding, want Milik is een prima speler en beter dan Sigi.

De enige reden waarom Sigi speelt is om hem in de etalage te zetten lijkt mij.

Voor de rest, Toornstra was geen versterking voor dit Ajax, Luuk de Jong ook niet.
Alleen Ziyech had me wel wat geleken, Mokotjo was wat opgehemeld vind ik, is wel een uitstekende speler... maar niet voor Ajax.

1 september 2014 om 06:05

Sigi in de etalage? Die blijft gewoon en heeft verlengd. Dus dat is onzin.
Wat ik met het rijtje aangeef, is dat het gewoon onzin is wat de boer zegt. Je kan hier uit Nederland ook zeer bruikbare spelers halen en je hoeft daarvoor echt geen 30 miljoen te betalen.
We zouden dit jaar leuker gaan spelen en we zagen vorig jaar wat we te kort kwamen. Maar Overmars heeft er weer geen reet aan gedaan en heeft zich alleen laten piepelen door Eto O

1 september 2014 om 06:29

Als je qua niveau omhoog wilt heb je niet heel veel aan spelers die nu in Nederland ballen, want het niveau daalt hier immers.
Ik heb nog niks gehoord van een verlenging, heb alleen gehoord van sigi dat hij blijft na overleg.
En Frankie overdrijft hier enorm, we hebben nog nooit en speler voor 30 miljoen gehaald en dat gaat ook nooit gebeuren.
Maar je kan echt wel voor een miljoentje of 7 a 8 een goede speler halen die er meteen staat.

Marc Netto heeft de hele periode de tijd gehad, wist dat bepaalde WK gangers van o.a Ajax dus erg in de picture stonden en heeft daar zoals ieder jaar niet op geanticipeerd.
Dat neem ik hem kwalijk, en dat is gewoon een (wederom) blunder van jewelste.

Hij staat er voor de uitgaven en inkomsten, nou die inkomsten zijn er ook wel zonder hem, want hij heeft tot nu toe geen invloed gehad op de inkomsten, wel op de uitgaven.... oh nee, hij heeft niks uitgegeven, niks uitgegeven aan kwaliteit .

Wow, 50 scouts in dienst en dan geen vervanger onder de 10 miljoen kunnen vinden voor Daley Blind...

31 augustus 2014 om 21:12

De scouts zijn er ook niet voor om een speler te halen.

31 augustus 2014 om 21:43

Maar welke idioot komt dan bijvoorbeeld met Milik aanzetten? Of is dat Overmars zijn eigen idee geweest?
Sana, Hoesen, Cuenca, Bojan, Duarte, Van der Hoorn, Milik...zou Overmars zelf bij een van deze spelers eens willen zeggen wat het ons opgeleverd heeft en zou hij niet eens conclusies moeten trekken dat hij gefaald heeft?

1 september 2014 om 08:14

Elke club heeft gefaalde aankopen. Zo ook bijv. Barca, United en Real. Scouts bekijken gewoon spelers en doen hun bevindingen op van wat zij geconstateerd hebben. Dat rapport wordt bij de club ingediend en zodra een club een speler zoekt bekijken ze de namen op dat rapport en gaan dan zelf ook zo'n speler bekijken. Hoe zo'n speler uiteindelijk bij een andere club gaat presteren kan men vaak niet van te voren weten. Spelers zijn n.l. ook afhankelijk van de andere 10 spelers om hun heen.

- Sana was een gok en dat heeft Overmars destijds ook gezegd.
- Hoesen was een ander type spits dan dat Ajax zocht en Ajax probeerde Hoesen dan ook op te leiden tot een aanspeelpunt.
- Cuenca's z'n blessures waren van te voren niet te voorzien
- Bojan werd over de hele wereld gezien als een zeer groot talent. Deze speler had destijds de potentie om de strijd aan te gaan met Messi. Echter talent is niet alles wat je nodig hebt.
- Duarte kampte met blessures die van te voren gewoon niet te voorzien waren.
- Van der Hoorn had aanpassingsproblemen. Het is n.l. niet voor iedereen makkelijk om te verhuizen naar een totaal andere leefomgeving.

Dat alles kan een scout van te voren niet zien aankomen, maar dat is zijn werk ook niet. Wellicht een idee om ook een waarzegster mee te nemen.

Wout Brama! Goede speler voor de eredivisie. En nog gratis op te halen.

31 augustus 2014 om 23:24

Dan kunnen ze beter mij er in zetten, minder blessure gevoelig en 10x sneller.
Brama? hou op joh.

Frank de Boer moet niet doen als of zijn achterban dom is. Wanneer je eerst voor Eto'o gaat en daarna Sigthorsson als eerste spits noemt dan is dat wanbeleid. Als je Mokotjo laat lopen omdat je Blind ook linksachter kan zetten, noem ik dat wanbeleid. Zeker wanneer je gegarandeerd CL speelt.

Ja, we zijn de laatste vier jaar kampioen geworden, maar het voetbal was afgelopen seizoen ronduit schandalig. Siem de Jong, Daley Blind en Poulsen vertrekken en dat is hun recht, maar als je dan (nog) geen opties hebt in de jeugd dan ga je de transfermarkt op. En nee Frank, spelers hoeven geen honderd miljoen te kosten...ooit gehoord van scouting?

De Ajax trainer gaat er van uit dat we wel weer na de winterstop kunnen uitlopen, maar in plaats van te wachten tot psv instort kunnen ook wij eens goed gaan voetballen. Nogmaals Frank, we zijn niet dom!

31 augustus 2014 om 23:30

Amen 007, je verwoord precies wat ik voel.
Gaat het goed, dan hoor je de mensen logischerwijs niet klagen... want het gaat immers goed.
Maar als het slecht gaat is het nog logischer dan mensen reageren want de zere plek oftewel de zwakte van dit Ajax is dan overduidelijk.
Dat Marc (insert willekeurig scheldwoord) Netto nou niet even zijn hoofd kan gebruiken...
Argh wat kan ik me opvreten.
Frank moet ook kappen met zijn geoverdrijf, voor een miljoentje of 7 a 8 en een salaris van een miljoen + prestatiebonus kan je veel spelers halen, maak dat de kat maar wijs dat er niemand voor komt.

Iemand enig idee wat het zou kosten om Bas Dost uit Duitsland te halen ?

31 augustus 2014 om 20:46

Nou..... tussen de 7 en 10 moet je hem wel hebben.....

31 augustus 2014 om 20:54

Ja maar is dat niet wat veel ? PSV heeft toch ook maar 5,5 miljoen betaald voor Luuk de Jong ?

31 augustus 2014 om 21:11

Denk jij dat Ajax interesse heeft om Bas Dost te halen voor de positie van Blind?

31 augustus 2014 om 21:36

Misschien niet mee gekregen, maar wou Frank er niet nog een spits bij?
Denk dat Teferio daar op doelt

1 september 2014 om 08:18

Jeron,

Wat ik wel heb meegekregen is dat De Boer een spits wilde halen als Sigthorsson verkocht werd. En waar speelt Sigthorsson nu?

Nou geld zat, maar dat mag alleen uitgegeven worden aan directe versterkingen???

- Gudelj
- Dost

Kost je bij elkaar tussen de 10 en 20 mil...
Maar dan heb je ook wat!

Laat zien dat je je ambities waar wilt maken!

Zyech en Mokotjo had Ajax al lang moeten halen. Dat deden ze niet omdat ze oa Duarte en Andersen al hadden voor het middenveld. Tja, dan houdt het op. Dan kan je dus nooit je elftal versterken. Ajax haalt al jaren vervangers en geen versterkingen. Volgende die vertrekt? De Boer volgend jaar zomer. Huidige transferwaarde van de huidige Ajax selectie is in jaren niet zo laag geweest. Volgend jaar zullen er geen spelers vertrekken voor vele miljoenen. Die zijn er gewoon niet meer. En als je geen CL haalt, wat er dik in zit met deze selectie want kampioen word je niet, is het einde verhaal met de miljoeneninkomsten.

Ik zeg niet dat ajax grote aankopen moet doen maar ze moeten wat doortaster zijn in hun beleid.mokotjo stond op het lijst voor vervanger blind maar ajax durft niet te kopen zolang blind onder contract staat nu is hij weg en mokotjo naar twente nu hebben ze niks. bijvoorbeel 2 jaar terug narsing ajax wil 4,2 miljoen betalen voor hem aan heerenveen gaan ze niet mee akkoord maar hij gaat wel voor 4,5 miljoen naar psv, als je dan zoveel geld heb laat je het toch niet op 3 ton afketsen.
In geval 1 had je mokotjo moeten halen meteen verhuren aan zwille voor 1 jaar met een optie dat je het huur contract mag opzeggen voor 1 september als blind toch weg zou gaan. ingeval 2 moet je vragen wat narsing zou moeten kosten vraag prijs heerenveen 5 miljoen ajax dacht aan 4 miljoen dan moet je niet zeggen als bieder hier heb je 4,2 en niet meer wat gebeurd is. je moet 4,2 bieden met de mogelijkheid voor ruimte dan zakt heereveen 2 a 3 ton en dan slaje het afop 4,5 miljoen en heb je een geweldige rechts buiten.
Maar als zo vaak loopt mijn aller ajax altijd achter de feiten aan en zullen ze niet proberen de feiten een beetje voor te zijn.

Zullen wel met de Zeeuw aankomen, ervaren en nog belangrijker gratis........

31 augustus 2014 om 20:56

Alsjeblieft niet, laat Demy zich maar op zijn kledinglijn richten.

31 augustus 2014 om 23:32

Balrrrr.... tja
Vind Demy een toffe gast, maar die kan nu echt niets extras brengen.
Next!

De Boer, voor 30 miljoen koop ik een rechtsback, linksback, verdedigende middenvelder, aanvallende middenvelder en een spits van hoger niveau dan dat er nu allemaal staat bij Ajax, wat Ajax onwaardig is.

31 augustus 2014 om 20:59

Jij wel, zo makkelijk is het allemaal niet. Noem maar eens een paar spelers die je voor die bedragen kan halen en er gelijk staan.

31 augustus 2014 om 21:13

Rechtsback, Iraola. Max 5 miljoen kun je hem ophalen. Gudelj voor de linker middenvelder positie. Voor verdedigende middenvelder positie salihovic uit de Bundesliga en voor de spits Van der Vaart of spits van Bastia. Heb je maximaal 20 miljoen uitgegeven en qua salaris niet boven 1.5 miljoen per speler.

Ajax moet niet op het geld blijven zitten. Het moet op een gegeven moment stappen maken, anders raak je achterop. De afgelopen jaren zijn ze kampioen geworden vanwege talenten die enorm veel kwaliteit hadden en omdat vooral de afgelopen twee jaar absoluut geen concurrentie was. Ze hebben nu gewoon te weinig kwaliteit en dan riskeer je plaatsing voor de CL. Dat scheelt een hele hoop geld. Ze moeten nu niet uit paniek kopen. Maar in januari polsen voor aankopen en dan al voorcontracten tekenen. Twee of drie jongens kopen van 10/15 miljoen. Jongens die veel kwaliteit meebrengen en die je met twee seizoenen voor idg. de inkoopbedrag weer weg kan doen. (Kun je nooit met 100% zeggen, maar met een Strootman was dat de verwachting). Zodoende kunnen ze als ze tweede worden nog via voorronde de CL halen. En dan scoort Nederland punten je hebt echte kwaliteit staan en vanuit daar verder bouwen. Ze hebben goed beleid gevoerd en de talenten die ze hadden hebben het toegestaan, maar als je geld hebt moet je als er kansen liggen kopen, dan kan een club doorgroeien. En kan Ajax zoals vroeger zo nu en dan de poulefase doorkomen.

Ik zou Seedorf proberen over te halen om terug te keren op de voetbalvelden. Clarence heeft dan wel 7 maanden niet gevoetbald maar iemand met zo'n sportlichaam is zo binnen een paar weken weer wedstrijd fit..

31 augustus 2014 om 23:39

Zou er meteen staan, zonder twijfel.... een bonk spier waar iedereen tegen op kijkt in de Eredivisie.
Maar ach gaat helaas niet gebeuren.

Haal van der Vaart. De reden dat hij niet wilde komen was omdat hij niet weg wilde/mocht van HSV. Nu lees je dat hij weg moet (kan het fout hebben?) en mogelijk naar Turkije gaat.

Waarom is er bij Ajax geen degelijke scouting? Er hoeft van mij echt geen speler van 30 miljoen te komen, maar een klein beetje kwaliteit mag toch wel? Ik bedoel een Bony is ook voor 4 miljoen opgehaald. Is het dan zo moeilijk om een speler uit die categorie te scouten? Een Heerenveen lukt het altijd wel om een fatsoenlijke spits te scouten, dan heb je een aardige voorraad cash in de kas, een aardig netwerk en een goede naam, en dan kom je met een contract verlenging voor Sigi. Ik durf niet te zeggen of Milik wat is, maar aangezien Sigi de voorkeur krijgt denk ik dat je die al kan afschrijven. En als je dan toch alleen in de eredivisie scout, waarom hebben we niet Mokotjo, Zyech en/of Toornstra gehaald?

31 augustus 2014 om 21:04

In principe heb je gelijk, maar je vergeet twee dingen:
1) Je moet wel een speler scouten die kan voetballen en met veel druk weet om te gaan.
2) De spelers die jij noemt kunnen ook kandidaten voor Ajax zijn, maar ik denk dat Ajax heel overtuigd is dat wij in principe alle Nederlandse talenten al thuis hebben. En daar ben ik dus echt niet mee eens, maar ik geloof dat men wel zo in de Arena denkt.

heel simpel neem gewoon een topscorer uit een c-land kijk ff een filmpje en zoek de beste uit
zjn al zoveel blunders geaakt kwa aankopen dus kan alleen maar beter

31 augustus 2014 om 21:06

De Zeeuw was destijds ook al niet zo een succes. De laatste jaren is hij ook niet beter geworden...maduro was dan ook geen topper, maar dan ga ik liever nog voor Hedwiges. Heb trouwens wel het gevoel dat de Zeeuw het gaat worden.

Doen! Koop je een degelijke linksback voor die pseudo die er nu staat, een goede middenvelder en spits!
Wat dus niet gebeurd, want Marc is bezig met zijn zuinige (wan)beleid Ajax te verzwakken. Verkopen kan iedere goochemerd; inkopen vergt kunde, en daar heeft Marc (+ scouting!) geen kaas van gegeten...

Viergever naar linkback.
Schöne naar links midden.
Elia of Ola john informeren voor de Links voor positie
Spits Bas Dost.
cdm Maduro/ de Zeeuw als invaller!
Lijkt me mogelijk en zou eventueel nodig zijn om de doelstelling van dit seizoen te halen! 5oprij! Overwinteren miljoenenbal

31 augustus 2014 om 21:11

De scouting eens doorlichten, en investeren daarin, Is misschien ook wel een goed idee!

Haal de Hunter terug naar ajax voor in de spits dan als geld geen probleem is en van der vaart voor daar achter

Ik blijf het een hele kwalijke zaak vinden dat Ajax maar ook zoveel mensen hier "geld uitgeven" meteen koppelen aan onverantwoorde uitgaven. Wanneer een Nederlandse clubs tegen een onbekende ploeg in de Europa League uitkomt zien we vaak 1 of 2 spelers die interessant zijn voor de Nederlandse top, ik neem aan dat die geen godsvermogen kosten.

Overmars krijgt dik betaald voor zijn werk en daarvan mag best geëist worden dat hij creatiever te werk gaat. Ik vind het ook opvallend dat we elke seizoen 1 of 2 namen horen waarvan je denkt "ja, daar zit muziek in", vervolgens komen ze beiden niet en blijft het angstvallig stil. Tot vlak voor het sluiten van de markt Overmars elke keer met de wijze worden komt "ja, we laten ons niet opjagen", terwijl ze genoeg tijd hadden om iets te doen.

Elke club haalt versterkingen maar Ajax schijnt de enige club te zijn waarbij dit schijnbaar onmogelijk is, dat we niet in de hoogste klasse kunnen shoppen moge duidelijk zijn, maar het is ook niet dat we in de vijver moeten vissen waar Feyenoord jarenlang nood gedwongen in heeft moeten vissen. We gaan dus weer vrolijk door met het positioneel misbruiken van spelers, het is toch een teken van armoede dat Viergever de taak als spelverdeler op zich neemt of dat je een omstreden verdediger zoals van den Hoorn die zich nog moet bewijzen verkiest boven een spits die je net gehuurd hebt ? Dat is van hetzelfde laken een pak toen uit armoede Duarte als back moest spelen.

Als ik dan naar de reactie kijk van de Boer inzake de transfer van Vermeer zit er iets niet goed in de communicatie tussen die de Boer en Overmars. Het is toch heel apart wanneer de Boer eerst terecht aangeeft dat hij een absoluut een vervanger wilt voor Poulsen en een ervaren spits, en dat dit een paar weken later opeens niet meer zoveel prioriteit heeft. Overmars is er om het technische hart te faciliteren en dat doet hij in mijn ogen te minimaal, en dan druk ik me nog heel zachtjes uit. Afgezien dat er meer naar de jeugd gekeken word en er geen onverantwoorde bedragen worden uit gegeven worden, maakt men nog steeds dezelfde fouten als de voorgaande besturen.

Het belang van ervaring word nog niet steeds niet volledig erkend, iets wat te gek voor woorden is omdat dit ook tot de visie van Cruijff hoort. Hetzelfde geld voor het niet zorgen voor voldoende fysieke spelers, want de jochies hebben vandaag voor het zoveelste jaar op rij aangetoond dat al die "iele" mannetjes geen zin hebben om duels uit te vechten. Als we een paar echte kerels hadden die de jochies even verrot schelde denk ik dat het heel snel is afgelopen met "het laten lopen van een (directe) tegenstander" " de vele slaap momenten van van Rhijn" maar ook de kinderlijk manier hoe de Ajacieden zich te vaak van de bal laten zetten of wanneer de concentratie weer eens tot het nulpunt daalt. En al die andere kwaaltjes die elk seizoen weer terug komen en nooit worden opgelost of zijn minst flink gereduceerd worden. Ook onze geweldige aanvoerder kwam weer aanzetten met het bekende riedeltje, wat we al tig keer gehoord hebben.

31 augustus 2014 om 22:30

Helemaal met je eens!
Een aantal kwaaltjes komen elk jaar terug. En dan ook altijd die obligate uitspraken als "we hebben wat recht te zetten", zie ik nooit terug op het veld. Aan de andere kant: ik wanhoop niet zelfs als je er wanhopig van zou worden...

1 september 2014 om 01:01

@ Jax64

Precies, een gedeelte is in mijn ogen ook een mentaal probleem. Zeker wanneer we steeds het volgende horen:

- We ware niet scherp genoeg-

- We wilden het niet graag genoeg-

- Op dit niveau mag je niet je man laten lopen.

- We weten dat het baltempo hoger moet, maar we doen het niet.

- Als het voetballend niet lukt moet je uit een ander vaatje tappen. Alleen lukt dat niet (zoals wel vaker).

- Je zag dat de tegenstander veel volwassener de duels aangingen.

- We weten niet waarom we afspraken bij standaard situaties niet nakomen.

- Op dit niveau moet je de hele wedstrijd geconcentreerd blijven.

Tenslotte zeggen ze ook vaak dat ze ervan moeten leren, natuurlijk is dat tot op zekere hoogte waar, maar als je daarna nog tien keer dezelfde fout maakt dan doe je nog steeds iets niet goed of ben je gewoon niet goed genoeg. Wat dat betreft zou het handig zijn als die ego´tjes ook wat zouden in dimmen, alleen heb ik geen flauw idee hoe dat voor elkaar te krijgen omdat hun omgeving alleen maar zegt hoe geweldig ze wel niet zijn.
Wat dat betreft is het goed dat Ajax nu ook bijvoorbeeld spelers uit de jeugd ook niet meer overlaad met luxe cadeau´s zoals Zwitserse horloges of andere luxe artikelen/producten totdat de prestaties goed zijn. Op deze manier richten ze zich meer op het voetbal dan de "perks".

Hetzelfde geld voor het feit dat ongeacht de generatie ze allemaal geen zin hebben om er de beuk in te gooien. Dat die mentaliteit moet echt ook eens veranderen, iets waar ik niks van snap. Die talenten kijken toch zien toch ook dat hij leeftijd genoten in Europa al veel meer "body" en veel minder last hebben van jeugdige kwaaltjes.

Kunnen is 1, doen is 2, beste Marc en Frank!

Ach klets toch niet de Boer. Je had Blind gewoon niet moeten laten gaan voor dat flutbedrag. We hadden minimaal 25 miljoen moeten vragen. Nu is het te kort dag om nog iets fatsoenlijks te halen. Nu wordt het een paniek aankoop. Je had veel eerder moeten optreden en de transfer van Blind stoppen. Schitjziek wordt ik van het beleid van Ajax!!!

Doe gewoon een poging Frank en Marc, je moet het proberen.

Morgen moet mark bewijzen dat hij zijn huiswerk goed op orde heeft want anders is dit seizoen verloren en de onvrede onder ons de seizoenkaarthouders heel groot!! Er moet morgen een breker bij op het middenveld en een fatsoenlijke spits!! En een speler met ervaring voor kleedkamer functie en laatste 10 minuten onder zware druk!!! Als dit morgen niet komt mag mark echt oplazeren hij holt het team onder mom van de fluwelen revolutie alleen maar uit door te verkopen zelfs aan concurrent Feijenoord!!

31 augustus 2014 om 22:11

Nou vergeet het maar ze hebben een knip van uienleer als ze hem open maken krijgen ze tranen in de ogen, wij worden als supporters als 4 jaar in de maling genomen door de beste spelers te verkopen en er minder voor terug te halen , maar dit is voor mij denk ik exit ik ga niet meer verlengen ik neem wel FOX ben ik goedkoper uit en als het een klote partij is zet ik hem uit ik laat mij nu niet nog een seizoen in de maling nemen .

Betaal dan maar rond de 7 miljoen voor Propper. Was vandaag beter dan het hele middenveld van Ajax bij elkaar!

Overmars krijgt 'n hartstilstand als ie denkt aan geld uitgeven. Het is natuurlijk ook niet verstandig om zo'n enorme vrek op zo'n post te zetten. Overmars woont vast ook anti-kraak.

Dat is dus de nivellering. Al moet je het niet eens willen om 30 uit te geven. 16,5 was al te veel voor sulejmani. En alleen als men zeker is dan overstag gaan maar nooit meer als 8 a 9 miljoen. Men wilde vorig jaar van ginkel halen voor 8 miljoen. Suarez en huntelaar kwamen ook voor dat geld. Dan heb je wel spelers die het verschil maken en er gelijk staan

Moeten gewoon nog 1 of 2 spelers bij die je ook in de Champions League kunt gebruiken. De twaalfde of dertiende man van de grote clubs. Want met Klaassen en Boilessen de Champions League in, dan kun je het wel shaken.

Dat Schone op dit moment de beste speler is bij Ajax zegt eigenlijk al genoeg. En als ik PSV nu vergelijk met ajax, moet PSV haast wel kampioen worden, want vind hun selectie toch wel stukken beter...

ajax kan wel zeker spelers kopen voor 30 miljoen die willen komen, als je ze ook een salaris biedt van ,laten we zeggen, 3-5 miljoen per jaar. ja, nou, en,
dat dan de 'balans' uit de selectie is qua salarisverschil, alsof dat niet te handelen is, ajax had eigenlijk al moeten investeren op de markt laatste weken en 2/3 echt goede/ervaren spelers moeten halen voor in de as, ben bang dat ze de boort gaan missen dit jaar, zowiezo c.l. maar ook in de compentitie

De Boer slaat de spijker op zijn kop en heeft meer verstand van voetbal dan al die amateur psychologen die nu bij Ajax in de directie zitten. Met dank aan Cruyff zit de Club momenteel in zwaar weer. Jonk verdient een vorstelijk salaris en heeft nog niets gepresteerd in de jeugdopleiding, Overmars is een lichtgewicht en zit nu in een zetel door slaafs gedrag richting Cruyff! Ajax is vergane glorie, na vier jaar amateur psychologie van Cruyff en een hoop gebral over de Revolutie ga je toch af
als een gieter wanneer je niet wint van Groningen!

1 september 2014 om 00:51

Zelfs Ado won vorige week met ruime cijfers van Groningen !!!


Overmars had minstens 2 man utd. spelers bij de Blind deal moeten betrekken.

Clasie halen voor tien miljoen . Zou echt een stunt zijn. Is wel het type dat ze zoeken, alleen wat klein van stuk.

Praatjes vullen geen gaatjes haal ze!!! Frank. Of het word een zware afgang als enige vertegenwoordiger van het Nederlandse voetbal in het miljoenenbal.

ik denk dat frank en zijn technische staf ,met marc beter bij een bank kunnen gaan werken,dit slaat werkelijk nergens op,en dan nog zeggen we willen verder in de cl,bij heracles zoeken ze nog een trainer

en neem aub die links back ook mee,

Ik vind het eerlijk gezegd niet toepasselijk om het nieuwe beleid ter discussie te stellen omdat we zojuist Daley Blind en Kenneth Vermeer kwijt zijn geraakt. Jarenlang hebben clubs in Nederland gezwicht voor emotie management.

Trots waren we de afgelopen jaren op ons beleid, we hadden geleerd van het verleden en deden niet meer mee aan de gekte op de transfermarkt die heerst. Niet meer automatisch de hoofdprijs betalen, uit angst dat een transfer niet doorgaat. Niet meer in paniek dure afgeserveerde spelers halen (luque, Atouba, Olegeur) omdat per se een speler moest komen. Niet meer onverantwoordelijk hoge transfersommen die voor een club met een begroting van 65 miljoen niet te doen horen te zijn (sulejmani). Geen salarissen van absurde hoge omvang voor nieuwkomers zonder dat ze iets in het Ajax shirt bewezen hadden.

En nu, nu we 3 vlak voor het sluiten van de transfermarkt absurd veel geld voor Daley Blind krijgen en onze 2de doelman de belofte nakomen zouden we plots alles loslaten. Begrijp me niet verkeerd, het heroverwegen van beleid is iets goeds, maar dan niet vanuit emotie maar vanuit ratio. Daley Blind levert Ajax de 4 na hoogste transfersom uit de historie op. De timing is vervelend, maar dat is toch gewoon onhoudbaar ? Het enige waar je terecht boos over mag zijn is dat er niet eerder een vervanger is gehaald. Maar zelfs als Mokotjo was gekomen, die had nog steeds 1,5 miljoen gekost. Dat is iets anders dan wat door vele hier geopperd wordt.

Ik zie liever dat Ajax zijn geld gaat investeren om spelers eens langer vast te leggen. De reden dat Blind zoveel oplevert is omdat hij een 2 jarig contract heeft. Als je spelers nou eens probeert spelers net als in Eindhoven direct voor 5 jaar vast te leggen scheelt dat toch bijzonder veel. Dan hadden talloze spelers de afgelopen jaren voor miljoenen meer naar buiten gelopen. De normale tijd bij een Nederlandse topclub voor een basisspeler is een jaar of 3, soms 4. Als je dan contracten afsluit voor 3/4 jaar en je tussendoor ook maar 1 jaar verlengt dan verkoop je steeds op het moment dat spelers onder hun markwaarde zitten.

Volgens de fluwelen filosofie wordt er een talent aan de selectie toegevoegd.

Nee niet bij de peuterspeelzaal.. Als ajax nou gewoon wat oudere ( geen 34 maar 27/28) haalt trekt dat ook weer anderen aan. Ajax zou met dit geld en 4 kampioenschappen een veel beter elftal moeten kunnen hebben.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren