Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax laat Blind buiten selectie voor duel in Euroborg

Laatste update:

Ajax heeft impliciet de naderende overgang van Daley Blind naar Manchester United bevestigd. De club laat zaterdag via de officiële kanalen weten dat de verdedigende middenvelder niet is opgenomen in de wedstrijdselectie van trainer Frank de Boer. Zondag speelt Ajax tegen FC Groningen, maar Blind is er dan niet bij. “De international krijgt van Ajax toestemming in gesprek te gaan met een geïnteresseerde club”, laat Ajax weten.

/

De Telegraaf bracht zaterdagochtend naar buiten dat Ajax en Manchester United de avond ervoor een akkoord hadden gesloten ter waarde van achttien miljoen euro. Het was nu nog aan Blind zelf om eruit te komen met de Engelse grootmacht, stelde de krant. Vanuit Ajax wordt nu impliciet bevestigd dat dat klopt. Hoewel men geen club bij naam noemt, laat men officieel weten dat Blind het gesprek aan mag aan met een geïnteresseerde club.

Ajax speelt zondag in Euroborg dus meteen zonder Blind, zoals ’s morgens al werd gesuggereerd in de krant. Trainer De Boer heeft nu nog drie dagen de tijd om een opvolger te halen voor Blind, die al in het seizoen 2008/09 zijn debuut in het eerste elftal van de Amsterdammers maakte. Pas in het seizoen 2012/13 werd hij een basisspeler en werd hij direct door de fans gekozen tot Ajacied van het jaar. Blind, die nog een tweejarig contract heeft bij de recordkampioen, speelde 102 competitieduels voor Ajax.

Wat vind jij zwaarder wegen: het sportieve belang of het financiële belang?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Pijnlijk, ben benieuwd hoezeer we hem gaan missen dit jaar bij Ajax! 18miljoen is een aardig bedrag voor een zelfopgeleide verdedigende middenvelder/verdediger maar het had best 38miljoen mogen zijn gezien de bedragen voor Luke Shaw en Angel di Maria

30 augustus 2014 om 10:39

38 miljoen? *zucht* ....

Shaw is 5 jaar jonger, getalenteerd(er), heeft ervaring in de Bpl en is ook nog brits.

Di Maria hoort bij de 10 beste voetballers die er zijn.

Dit is gewoon een mooi bedrag voor Blind, misschien zelfs aan de hoge kant.

30 augustus 2014 om 11:05

Als er aan herrera javi garcia fellaini etc 30 miljoen wordt betaald...

30 augustus 2014 om 11:13

38 miljoen is idd belachelijk. Ik vind 18 miljoen al veel, en van dat geld moet Ajax een vervanger halen. Je kan niet met de verdediger Viergever op het middenveld gaan spelen. Er zijn al teveel tikkies terug en breed.

John Obi Mikel zou een uitstekende vervanger zijn.

30 augustus 2014 om 11:26

Jonge jonge, je krijgt 18 miljoen voor een speler die je 2/3 jaar geleden waarschijnlijk zelf nog Ajax onwaardig hebt gevonden.

En als je het verschil niet ziet tussen Javi Garcia, Herrera, Fellaini en Blind. Ga dan maar eens goed kijken naar het niveau van de Bundesliga, La Liga en BPL voordat je weer iets dom gaat zeggen.

30 augustus 2014 om 11:32

Wat heeft Shaw laten zien dan? Leuk en aardig die ervaring in bpl! Daley heeft 4 jaar cl ervaring en wk gespeeld, nou denk iets meer ervaring als overhypte Shaw! Britten
worden zo overhypt altijd, we zien zelf hoever ze altijd komen op grote toernooien

30 augustus 2014 om 11:32

Overmars had het toch over de hoofdprijs? Ik vind 18 miljoen best aardig maar kijkend naar de 22.5 miljoen van Strootman, doet ons Marc -zonder plan B waarschijnlijk - dit weer niet geweldig.
Jammer, maar het zat er aan te komen. Ook dat Overmars al zei dat er nog veel ging gebeuren. Ons toch al beperkte middenveld is nu niets meer. Doelstelling een plekje bij de eerste drie nu?

30 augustus 2014 om 12:10

Shaw is overhyped, natuurlijk maar hij is wel een groot talent.

Maar blind wordt ook heel erg overhyped. Ondanks dat hij 4 jaar cl speelt en een wk heeft gespeeld

30 augustus 2014 om 12:55

Wat ben jij een zeikerd zeg.

Ik vind 18 miljoen voor blind veel te veel. Daar moet je van uitgaan dat Vertonghen en Eriksen minder hebben opgeleverd en klasse beter waren.

Blind is een goeie speler maar geen top. Ik denk zelf dat hij het niet gaat halen bij man utd. En daarbij het is een goeie middenvelder maar hij is wel vervangbaar.

30 augustus 2014 om 12:59

Omdat strootman 10x beter is dan blind, qua passing/fysiek/defensievekwaliteiten/schot alles was aan strootman beter, mede door hem AS Roman 2e geeindigd vorig jaar, kortom: met 18,5 miljoen mag je blij zijn, ipv 30/35 miljoen wat sommige ajacieden zeiden maar het leukste van allemaal, het gaat naar de kas dus jullie supoorters zien er niks van terug, jullie gaan wss gen van de beurs(wat ik overigens raar vind, een club in de beurs)

30 augustus 2014 om 13:02

Die Shaw kan ervaring hebben in de geroemde pl. en blind slechts eredivisie maar toch is het raar dat al die pl. spelers internationaal door de mand vallen met het shirt van Engeland aan en onze jongens op het WK het wel laten zien daarom zijn ze meer waard in mijn ogen!

30 augustus 2014 om 13:13

Beursexit denk ik al ruim twee jaar. Waarom zou je dat doen. Kost kapitalen. Waarschijnlijk 100 miljoen.
Strootman vind ik niet veel beter dan blind. Blind beter in de passing. Strootman fysiek beter. Dus je mening over Strootman deel ik niet helemaal

30 augustus 2014 om 10:39

Ik vind financieel belang belangrijk, maar omdat ajax bulkt van het geld hadden ze nu voor het sportief belang moeten gaan. Zeker nu ze nog steeds willen overwinteren in de champions league in deze moeilijke poule.

30 augustus 2014 om 10:49

Blind is echt niet het verschil tussen overwinteren of niet overwinteren.... 18 miljoen in je zak stoppen, Sinkgraven halen (wat ook een betere voetballer is) en volgend seizoen een keer goed investeren in een tweetal gevestigde namen.

30 augustus 2014 om 10:53

Ja volgend seizoen, volgend seizoen en nog eens volgend seizoen. Wie gaan er straks volgend jaar weg? Van rhijn, schone, klaassen, frank de boer? En wat krijgen we dan te horen, ja volgend seizoen gaan we voor de overwintering. 100 miljoen op bank, te gierig om eens een goede speler terug te kopen, of te behouden.

30 augustus 2014 om 10:57

Overwinteren in deze poule in de CL lukt sowieso niet. Geef ik je op een briefje

30 augustus 2014 om 10:58

Slinkgraven is geen verdedigende middenvelder, niet iemand die breekt en gewoon lekker er boven op zit. Je moet echt in de categorie Mbia, Keita gaan zoeken.

30 augustus 2014 om 11:01

Sinkgraven en Blind kan je niet vergelijken..! Totaal andere spelers! Sinkgraven een buitenspeler en nummer 10 terwijl Blind juist verdedigend is ingesteld..totaal geen goede vergelijking!

30 augustus 2014 om 11:03

Blind had ons ook niet een ronde verder gebracht, geen enkele eredivisie voetballer.
We zitten in een groep met PSG en Barca. Sowieso was de selectie voor deze transfer op voorhand al kansloos. Dan kan Ajax net zo goed de max uit deze transger halen en Blind dus verkopen.

Hopelijk haalt Ajax dan Sinkgraven (duarte in de deal betrekken, anders hebben we teveel middenvelders) en Hedwiges die op sociaal media overduidelijk Ajax mist terughalen.

Middenveld Sinkgraven-Klaassen met daarachter Hedwiges.

Viergever werd gehaald als de vervangen van Moisander en niet blind dus hij moet gewoon spelen als Moisander niet speelt of ipv Boilesen op de linksback positie.

30 augustus 2014 om 11:10

Tuurlijk is Sinkgraven geen Blind, maar jullie doen alsof Blind niet op de LM positie stond. Is toch echt wel wat aanvallender dan vorig seizoen. Voor die positie kun je gerust een Sinkgraven gebruiken.

Of willen jullie Hedwiges-Klaassen en Viergever zien?
Dat wordt 3 x niks! Geen enkel creatieve actie op het middenveld dan.
Maduro juicht denk ik iedere Ajacied wel toe, puur voor de ervaring. Maar het is toch echt Maduro of Viergever en niet beiden!

30 augustus 2014 om 11:19

Ho, Depay kan dat wel

30 augustus 2014 om 13:05

Maar als je met viergever speelt, heb je ook geen echt defensieve middenvelder als blind meer nodig. Sinkgraven zou dan prima met Klaassen en viergever kunnen spelen.

30 augustus 2014 om 16:23

Met de huidige selectie is overwinteren in geen enkele poule bijna mogelijk. Ze moeten eens de portemonnee trekken en wat kwaliteit binnen halen ipv al die goedkope opties en talentjes.

Als hij ECHT voor 18 miljoen vertrekt is dit de beste deal uit de Nederlandse voetbalgeschiedenis na de transfer van Royston Drenthe!

30 augustus 2014 om 10:46

Ho ho, vergeet de transfer van Ryan Babel. Is volgens mij de meest epische transfer. 18 miljoen voor wat?

30 augustus 2014 om 10:53

Wat dacht je van de 17 miljoen voor suleymani

30 augustus 2014 om 11:06

Klopt, ik vind die 17 miljoen toch echt wel wat spectaculairder.
1 seizoen en verkast voor de hoofdprijs. Super gehandeld van Heerenveen!

30 augustus 2014 om 11:13

Babel valt denk ik nog mee, die had toch 50 wedstrijden in 2 seizoenen en 8 goals. Drenthe had maar 24 wedstrijden en geen goals.

30 augustus 2014 om 12:57

Babel is voor mij ook het meest belachelijke transferbedrag ooit. Sulejmani kon ik destijds nog wel inkomen, dat was een echte sensatie. Babel was gewoon een gek bod en hij is verkocht met een strik er omheen.

30 augustus 2014 om 16:25

Ik vind het geldbedrag voor Blind veel vreemder.

31 augustus 2014 om 12:27

Verassende zeg, wel vaker snap jij interesse in Ajacieden niet, of dergelijke wat daar mee te maken heeft. We hebben het over een international die prima gepresteerd heeft op het Wk, aanvoerder was en veel Europese ervaring heeft.

30 augustus 2014 om 10:59

Inderdaad, Feyenoord verkoop Martins Indi en Stefan de Vrij voor dat bedrag haha. Dat terwijl De Vrij beter had gepresteerd op het WK. Maarja, wij zijn slecht in contracten verlengen.

30 augustus 2014 om 11:06

Nee joh, je vergeet dat wij jongens "afleveren" zonder titels en Europese ervaring!

Op het moment dat de Vrij, Indi, Janmaat en Pelle 3x op rij de titel hadden gepakt en redelijk wat C.L. in de benen dan had je het dubbele kunnen vragen!

Dat is gewoon de klasse van Ajax en dat zeg ik als Feyenoorder!

30 augustus 2014 om 11:09

Je vergeet dat blind op wk ook heel erg in de picture heeft gestaan....

2 fantastische assisten tegen Spanje plus een doelpunt tegen Brazilië!

30 augustus 2014 om 11:17

Er wordt niet alleen naar het wk gekeken. Daarnaast heeft Blind meer ervaring dan die twee bij elkaar, meer prijzen op zn cv staan en speelt bij een grotere club met meer aanzien. De Ajax school staat goed dus meer waarde. Vrij logisch allemaal.

30 augustus 2014 om 13:53

Prijzen, check.
Ajax grotere club en meer aanzien, check
Ervaring?!

Enige wat Blind meer heeft is Europese ervaring. Blind heeft minder interlands gespeeld dan BMI en evenveel als de Vrij. Dus bij elkaar?!
Als we in Eredivisie duels praten heeft Stefan er veel meer dan Daley en zit BMI bijna gelijk met Daley.

30 augustus 2014 om 14:40

Ja ervaring in de kwalificatie tegen Macedonië en San Marino, dat is echt noemenswaardig tegenover CL en EL ervaring. Kom op zeg.

30 augustus 2014 om 16:27

Inderdaad 2 fantastische assists, maar verdedigend was hij niet bijzonder goed op het wk. Men herinnert alleen zijn 2 assists nog...

30 augustus 2014 om 17:59

Oh ja omdat macedonie dan verdraai je het weer. Daar heeft Blind ook tegen gespeeld...
Als je je bij de feiten en statistieken houdt weet je dat hij gewoon minder ervaring heeft. Alleen daar hebben de meeste 020ers problemen mee. Die denken dat 1 wedstrijd in de CL al gelijk staat aan 5 wedstrijden ervaring in de eredivisie. Maar de meeste van die wedstrijden verliest Ajax ook gewoon...

Gewoon Schone op het middenveld erbij, zondag. Jammer voor Ajax, goede speler gebleken. Maar we moet ons ook niet zo aanstellen. Twee jaar terug door iedereen uitgefloten en nu als held weg, mooi toch. Er zullen altijd anderen opstaan.

Cillissen
van Rhijn
Veltman
Moisander
Boilesen
Klaassen
Viergever
Schone
El Ghazi
Sigthorson
Kishna
30 augustus 2014 om 10:49

Ja, maar voordat die 'rijp' zijn, zijn we weer twee jaar verder. Ondertussen wordt Ajax weer kampioen, of als het geluk ontbreekt zelfs dat niet eens, en gaan ze weer keihard op hun plaat in Europa. Begrijp me goed, ik ben Ajacied, maar van die 115M beschikbaar mag wel is een echte versterking gehaald worden.

30 augustus 2014 om 11:01

In deze CL poule zouden ze het met Blind erbij ook heel erg lastig krijgen. En dat is ook de pech. Ieder jaar treffen we een lastige poule. Iedereen roept maar om echte versterkingen. Wie dan? Die ook in NL willen spelen. Haal wat mij betreft dan maar een sterke speler met Internationale ervaring zoals Maduro en een talent om door te ontwikkelen zoals Daley Sinkgraven.

30 augustus 2014 om 11:33

Als vervanger voor Blind zou ik gelijk aan Nigel de Jong denken. Er is best kan om hem over te halen om terug naar Ajax te komen. AC Milan is niks meer; spelen niet eens Europees.

30 augustus 2014 om 11:48

Dat is juist waar Ajax naar toe wil, dat die spelers gelijk klaarstaan.
Zoals nu bij Heereveen met Sinkgraven die bijna geruisloos de plek van Ziyech overnam en gewoon niet minder is.

30 augustus 2014 om 11:56

Hij is niet transfervrij en Milan wil hem niet kwijt. Dus dat gaat een aardige investering worden voor een speler die je zelf opgeleid hebt, gaan ze niet doen. Daarnaast betwijfel ik of hij al wel terug wil naar NL.

Nigel de jong als vervanger halen.

30 augustus 2014 om 10:38

Wauw Nigel terug dat zou een droom zijn

30 augustus 2014 om 10:39

Zou wel leuk zijn, maar ik denk dat die pas komt als die over zijn top is

30 augustus 2014 om 10:53

Had ik nog niet eens aan gedacht, maar zou een topaankoop zijn. Maar dacht dat Milan nog 15 miljoen voor hem vroeg en dat gaat Ajax al niet betalen.

30 augustus 2014 om 11:12

Waarom niet. Ze hebben het geld, nu helemaal met deze 18 miljoen erbij. 15 miljoen voor Nigel de Jong is echt een koopje. Maar los daarvan verwacht ik niet dat Nigel naar ajax wilt.

30 augustus 2014 om 16:29

Omdat Ajax simpelweg te gierig is. Anders hadden ze wel wat vaker de portemonnee getrokken ipv steeds die talentjes opstellen die er niet meteen staan. Of spelers kopen zoals Duarte, Vdh, Sana..

De Jong zou echt een geweldige versterking zijn!

En hadden ze zogenaamd geen interesse. Heel vervelend hoe onverwacht dit komt , want Ajax gaf ons de hoop dat die zal blijven maar dat gaat dis toch niet gebeuren

30 augustus 2014 om 10:48

Vind je dit onverwacht? Lag toch in de lijn de verwachting dat blind voor 1 september zou vertrekken? Wat dat betreft blij dat het nu 'al' gebeurd en niet op de laatste dag.

Dit is het moment voor Marc om te laten zien dat je capabel bent. Iedereen kan verkopen omdar Ajax een goede naam daarvoor heeft. Sinkgraven + een cvm en wellicht nog een spits. Dan leveren we niet teveel in. Anders feliciteer ik Depay alvast met zijn eerste titel.

30 augustus 2014 om 11:01

Drie spelers terughalen om blind op te vangen omdat je anders te veel inlevert? Dan zouden er toch sowieso al twee versterkingen moeten komen?

Hoe is het met die poolse spits? Niet goed genoeg?

30 augustus 2014 om 11:19

Een directe vervanger is niet van zijn niveau. Als je dus meerdere posities versterkt haal je het algehele niveau omhoog. Leuk en aardig maar ik wil een gevestigde spits zien, geen afgedankte talentjes die niets bewezen hebben.

Prima goser die Blind, maar het laatste jaar wel erg opgehemeld! Goede speler, met nadruk op goed, maar 18 miljoen is echt de hoofdprijs voor een speler die eerst nog werd uitgekotst door Ajax en supporters. Ik denk dat hij tekort komt voor de echte top, net iets te weinig handelingssnelheid en te weinig verdedigende kwaliteiten. Succes Daley, het is je gegund!

30 augustus 2014 om 10:44

Met zijn handelingssnelheid is helemaal niets mis mee. Ik was wel echt onder de indruk van zijn spel na het WK. Lijkt hem echt een vertrouwensboost gegeven te hebben, waardoor hij nog meer zijn kwaliteiten lijkt te kennen. Onbegrijpelijk dat Ajax hem op dit moment nog verkopen gaat, je kan ook iets van een deadline stellen; ook al is het Manchester United.

30 augustus 2014 om 10:57

Ajax weet ook dat hij never nooit meer gaat opleveren dan 18 miljoen.
Is gewoon een hele mooie deal. Je meot maar de afweging maken van Suarez leverde maar 26 op. Dan is Daley echt een werelddeal.

30 augustus 2014 om 11:23

Maar moet Ajax nu alleen maar naar het financiële aspect kijken? Ik denk van niet, zeker niet in de positie waar Ajax nu inzit. Verkopen hoeft niet per se en Blind had best nog wel een jaartje willen blijven, denk ik. Ook gezien zijn uitspraken, al weet je dat natuurlijk nooit met voetballers in hoeverre dat met de waarheid overeenkomt. Geef hem net zoals een Depay nog een laatste contractopwaardering en je kan echt doorgroeien met je team. Een Bazoer kan dan nog een jaartje ervaring op doen in Jong Ajax en wellicht al een paar keer meedoen met Ajax 1. Nu is het nog veels te vroeg om hem daar neer te zetten en komt Viergever te kort om die positie constant in te vullen.

30 augustus 2014 om 12:03

Die CL poule heeft het gedaan denk ik.
Toen Donderdag Barca en PSG uit koker kwamen hebben zijn ze in onderhandeling gegaan, omdat met of zonder Blind het wel een heel moeilijk verhaal word.
In de Eredivisie maakt het ook niet uit, dus daarop is besloten hem te verkopen.
Als Louis zn kunstje van kampioen worden herhaalt komt er nog behoorlijk wat geld bij.

En viergever is al een prima aanwinst gebleken, mindere voetballer dat klopt, maar daarintegen veel doeltreffender dan Blind.

Zo ey..dat noem je nou eens ff lekker wakker worden he? 18mil is echt een matig bedragje. Had op zn minst 22 moeten zijn excl bonussen.

En overmars..ga nou is een topspeler halen ipv rotzooi voor jong ajax.

30 augustus 2014 om 11:03

18 miljoen niet genoeg?? Ik vind het een onwaarschijnlijk bedrag voor een prima, maar geen fantastische speler als blind.

Ze mogen van mij ook Hedwiges Maduro terughalen, vond ik altijd een prima speler en speelde van de week heel sterk in de EL voorronde, kan op meerdere posities uit de voeten. En daarnaast dan ook Daley Sinkgraven van Heereveen oppikken, geweldig talent.

30 augustus 2014 om 10:49

Met alleen talenten red ajax het europees niet. Ze moeten toch echt een keer investeren in ouwe rotten met rijk aan ervaring ipv tieners die nog op school zitten.

30 augustus 2014 om 11:16

Maduro heeft toch ervaring zat, 7 jaren in de Primera Division gespeeld. Niet altijd basisspeler, maar toch ruim 100 wedstrijden.

30 augustus 2014 om 10:51

Maduro, de speler die nergens echt overtuigt heeft. Neuh dank je!

Sinkgraven is ook zoiets......we hebben genoeg 'lichtvoetige' voetballertjes. We hebben wat power nodig een aanjager.

Wie vraag je dan? Geen idee, ze spenderen toch jaarlijks enorme bedragen aan het scoutingsapparaat. Laat die maar eens zien wat ze waard zijn. Die gasten hebben de afgelopen jaren werkelijk niets toegevoegd. Geen 1 aankoop heeft eigenlijk gebracht wat je hoopt, uitzonderingen daargelaten.

30 augustus 2014 om 10:59

inderdaad jij begrijpt het. Keita mag gratis verhuurd worden en Mbia is nog transfervrij.

30 augustus 2014 om 11:05

Als dat soort spelers naar Ajax willen komen prima. Maar realistisch gezien ook met die spelers wordt het Europees een lastig verhaal. Dan haal ik liever een jongen zoals Daley Sinkgraven die er volgend jaar gewoon staat en een uitzonderlijk talent is. @tim_g Maduro heeft wat pech gehad met blessures en wisselingen van trainers. Maar is gewoon een heel sterke speler. Kent het Ajax spel, kan op meerdere posities spelen, heeft Internationale ervaring, spreekt de taal. Dit is gewoon een jongen die voor Oranje zelfs sterke wedstrijden heeft gespeeld en Frank kent hem goed. Zou ik persoonlijk zonder aarzelen oppikken.

30 augustus 2014 om 11:25

Ja, we halen nog zo'n brekebeen binnen. Power en een aanjager zei ik, niet slapjes en sloom.

30 augustus 2014 om 12:00

Leuk idee, noem eens een naam....

30 augustus 2014 om 12:09

Lees anders mijn eerste opmerking. Ik ben geen scout die 10 maanden per jaar de hele wereld over reist op zoek naar talent? Als er dan wat aangetrokken moet worden dan komen ze met geflopte bankzitters uit het buitenland. Ja, zo kan ik ook scouten.

Dus nee, ik noem geen naam.

30 augustus 2014 om 12:14

Dat jij zegt dat het scoutings apparaat niet werkt zegt meer over jou dan over hen.
Het scoutings apparaat is juist fantastisch en haalde een aantal zeer grote talenten binnen zoals o.a Muric, Leyder, Cerny, fisher eriksen.

Maar jij wilt graag dat het scouting apparaat spelers met internationale ervaring, tig interlands mischien een CL winst aandraagt die voor 1 miljoen netto willen komen ballen bij Ajax, en te koop zijn voor een miljoen of 6 a 7 ?

Ja die wil dat hele wereld wel denk ik.

30 augustus 2014 om 12:40

Waarom hebben we al jaren geen fatsoenlijke spits meer dan? Waarom speelt een middenvelder al 2 jaar als rechtsbuiten? Waarom is een middenvelder al 2 jaar onze beste linksback? Ieder normaal denkend mens weet dat je niet compleet afhankelijk kunt zijn van je jeugdopleiding en dat je zo nu en dan eens de portemonnee moet trekken.

Jeugdscout is wat anders dan een 'gewone' scout. Die moeten gewoon een schaduw elftal klaar hebben staan met haalbare spelers die direct inzetbaar zijn.

Ik zeg nergens dat we Europese toppers kunnen of moeten halen. Dat verzin je er zelf bij om je punt te maken maar zo werkt het natuurlijk niet.

30 augustus 2014 om 13:29

Ik verzin niets, ik zal je even een voorbeeld noemen van een spits aan trekken.
Ken je Machlas nog ? Europees topscorer 25 miljoen gulden ? Een half jaar later is het al Lachgas.
Sonck ken je die nog ? Ook zo'n topscorer.
Een Spits halen is niet moeilijk maar 1tje die bij Ajax rendeert is heel heel moeilijk.

Allemaal uit het "schaduw team" en bewezen toppers waren oa Gabri, Roger, Luque, Urzaiz, Atouba, Kuffour enz enz.

Wat dus duidelijk blijkt is dat spelers van boven de 22 niet of nauwelijks slagen ook al hebben ze zich elders en in sterkere competitie's al bewezen.

Dus wat doen de "scouts" speuren naar talent dat nog gekneed kan worden zodat da kans van slagen groter is.

Een "jeugdscout" scout kinderen bij amateurclubs voor in de E D C en B.

30 augustus 2014 om 14:05

@tim_g Dat beleid werd een aantal jaar terug gevoerd, toen we weet ik veel hoe lang geen kampioen werden. Wil je daar nu weer naar terug? We kunnen helaas geen topspelers halen. Maar wel opleiden en op den duur staat er gewoon direct eeen goede vervanger klaar als er iemand vertrekt.

30 augustus 2014 om 16:42

@albertino

Met jouw voorbeelden bevestig je toch wat ik je duidelijk probeer te maken?! Ons scoutingsapparaat laat het afweten waardoor we spelers kopen omdat ze toevallig een seizoen doelpunten maakten. Een scout moet weten welk type speler bij Ajax past.

30 augustus 2014 om 16:45

@frissen

Waarom zou het 1 het ander moeten uitsluiten? Goede jeugdopleiding en waar je jeugdopleiding niet in kan voorzien (rechtsbuiten, spits, linksback ) daar haal je iemand van buitenaf.

Daarnaast gaat deze discussie verder helemaal niet over het aankopen van spelers. Ik vind dat Ajax de spelers 1 a 2 jaar langer moeten zien te behouden. Wanneer ze eindelijk op het gewenste niveau spelen en je eindelijk je (sportieve) vruchten zou kunnen plukken wordt er weer gekozen om de financiele vruchten te plukken.

30 augustus 2014 om 19:33

@tim_g

Nee juist niet Sonck en Machlas waren europees topscorers niet zoals Suljmani 1 jr goed.
Ook de andere voorbeeld waren gevestigde namen.
Dus heeft niets met scouting te maken maar met aanpassen iets wat dus erg moeilijk blijkt te zijn om wat voor rede dan ook.

Nederlandse clubs kunnen in principe geen spelers halen die ze een ronde verder helpen op een enkel uitzondering na.
Nou dan moet je gokken en dat kan heel veel geld kosten, Ajax kiest ervoor dat niet te doen.

Daarintegen word er erg veel geinvesteerd in de jeugd (ook aankopen) zodat als straks de volgende "blind" vertrekt zn opvolger al staat te trappelen en je niet veel minder word.

Dat is beleid wat te voeren is door Nederlandse clubs.

30 augustus 2014 om 21:30

Nou snap je het nog steeds niet. Een topscoorder scouten die er al 30 in heeft leggen daar heb je geen scout voor nodig. Het is de kunst die topscoorder te scouten voordat hij er 30 in heeft liggen.

Ik roep nergens om gevestigde namen. Ik roep om een tropische verrassing als Finidi of Kanu of een Maxwell of Zlatan.

DAT moet een goede scout doen. Ik hoef geen Luque, Oleguer of Sunday Oliseh. Dat zijn aankopen die je doet als er ergens Sale buiten hangt.

30 augustus 2014 om 10:58

Daar dacht ik ook aan maar is hij wel goed genoeg, fit en blessurevrij?

30 augustus 2014 om 11:07

Speelde van de week heel erg sterk en oogde fit.

Had even gedacht dat Duarte op de nominatie stond om te vertrekken, omdat hij niet bij de selectie zat bij Jong Ajax, maar hij zit dus gewoon bij de wedstrijdselectie van Ajax 1. Misschien hem betrekken in een ruildeal met een Sinkgraven ofzo; lijkt toch te kort te komen voor Ajax en kijkende naar zijn spel de laatste weken zit het ook niet helemaal lekker met zijn mentaliteit/discipline.

Ajax directie maakt van de club een bank. Zo wordt het nooit wat in de CL. Hoop ook oprecht dat Ajax nu geen kampioen wordt. Overmars haalt goedkoop brandhout terug en verkoopt de beste spelers onder de prijs. Wat een wanbeleid. Die spits uit polen is zeker in het donker gescout. Wat een afgang.

30 augustus 2014 om 10:54

De centen lijken inderdaad een prioriteit. Ik ben nooit een fan van Blind geweest, maar de afgelopen drie wedstrijden werd duidelijk dat de zoon van de aanstaande bondscoach van grote toegevoegde waarde is voor het Ajax-spel.
Hopelijk wordt er kwaliteit en/of ervaring aangekocht in de vorm van bijvoorbeeld Van der Vaart.

30 augustus 2014 om 12:04

Nee we moeten zo'n speler koste wat het kost willen behouden? Die jongen heeft zelf ook ambitie. Als hij de mogelijkheid krijgt in een topcompetitie te voetballen, gaat ie toch voor z'n kans. Als je hem behoudt zit je met een chagrijnige speler die zich niet meer kan motiveren voor potjes tegen Go Ahead en Willem II. Gewoon goed bedrag ontvangen en weer verder. Aan de achterkant ontwikkelt Ajax een groep supertalenten waardoor we bij vertrek van sterkhouders in de toekomst direct een vervanger klaar hebben staan. Maar het kost gewoon tijd (misschien nog 2-4 jaar) voordat je opleiding zo sterk in elkaar steekt.

30 augustus 2014 om 12:22

@frissen
Wat heerlijk om te lezen dat er nog iemand is die WEL begrijpt wat Ajax aan het doen is.

@thebronx
Ga je serieus Milik na 1 wedstrijd afschrijven ?

30 augustus 2014 om 12:30

@albertino thanks! Ja ik lees echt allemaal ridicule paniek reacties omdat Blind vertrekt. Diezelfde mensen die deze jongen 2 jaar geleden uitfloten en belachelijk maakten haha.

30 augustus 2014 om 13:03

Spelers zijn bij ajax al heel snel supertalenten, je wilt dus bij elke speler die vertrekt een 'supertalent' neerzetten? Veel succes in Europa.

30 augustus 2014 om 14:08

Ik zeg niet dat we nu al zover zijn dat we een vertrek met een talent op kunnen vangen. Maar de kwaliteit en kwantiteit van het aantal talenten wordt groter. Waardoor dat over een jaar of 2-4 wel mogelijk is.

30 augustus 2014 om 19:38

Ja daar word je gek van dat geschreeuw om met geld te smijten.
Weet je dat komt allemaal door die achterlijk sjeiks enz waardoor het hele voetbal naar de klote gaat.
En de kinderen van nu groeien op met dat als een speler niet voldoet je gelijk 50 miljoen uitgeeft om een nieuwe te halen.

Die kennen het Ajax van '95 niet meer waar de volledig onbekende Finidi George liep en de minder bekende (later wel en hoe !) Litmanen en Kanu de rest aangevuld met "talenten" en de wereld veroverden!

Talenten opleiden is het enige dat nederland als voorsprong op de Wereld heeft.
Met geld kunnen we niet mee.

31 augustus 2014 om 00:24

Helemaal mee eens, gelukkig weten de heren bij Ajax wat ze aan het doen zijn.

Altijd zelfde verhaal verkoop de beste man op de laatste dag hunter, sneijder en nu blind

En absolute hoofdprijs is geen 18 eerder 25 je doet toch niets met het geld ik feliciteer psv alvast met het aanstaande kampioenschap

30 augustus 2014 om 10:52

Vergeet Zlatan en Eriksen niet.

30 augustus 2014 om 11:04

Onzin om PSV te feliciteren..laat die ploeg maar eens constant worden een heel seizoen en niet weer na de winter of verder in t seizoen weer afhaken..zoals afgelopen jaren! Ook weet je niet wat er gebeurt deze laatste dagen en in de winterstop op de transfermarkt!

30 augustus 2014 om 11:07

Als Marc nou gewoon Chelsea belt en 10 mln neertikt voor van Ginkel blijft die schaal gewoon in Amsterdam hoor .

30 augustus 2014 om 11:13

Ja maar dat doet hij dus niet
Ik zou graag gudelj zien.

En gewoon eens een grote jongen halen nigel huntet vd vaart zoiets

30 augustus 2014 om 11:26

Ach Gudelj is ook zo'n twijfelaar, kan je nog beter die jongen van Heerenveen kopen. Van Ginkel weet diep in zijn hart wel dat hij via deze weg niet ver gaat komen bij Chelsea omdat hij geen grote aankoop was. Zeker een verhuur of een verkoop aan Ajax zou echt fantastisch zijn voor iedereen (ajax, Chelsea en van Ginkel zelf). Van der Vaart wilde niet, Nigel of Huntelaar zou natuurlijk briljant zijn, maar zie ik niet snel gebeuren helaas. Ben het niet met je eens dat de schaal al naar de Eindhoven kan hoor, vind Ajax vooral met El Ghazi en Kischna echt beter als vorig jaar, daarnaast is iedereen ook een jaartje verder.

30 augustus 2014 om 11:43

Ja is id een beetje gecharceerd maar het is altijd hetzelfde liedje

30 augustus 2014 om 12:26

Want Ajax wilde van Ginkel niet eerder halen ?
Praat toch niet zo'n onzin.
Denk je echt dat Nigel haalbaar is ? Huntelaar ?
Je leeft in een sprookjes wereld man.

VDV wilde niet en heeft zn kans gehad.

30 augustus 2014 om 13:23

@ajaxrick 30 augustus 2014 om 11:43
Het is ook zuur man, Ajax verkoopt op het laatste moment zijn beste spelers en weigeren vervolgens om er iets vergelijkbaars voor terug te halen. Zit het hele jaar naar jong Ajax te loeren als seizoenskaarthouder. Zo gaat het al jaren achtereen. Ook aan deze 18 miljoen heb je gewoon niets, want het gaat alleen maar rente vangen.. En áls er eentje word gehaald is een Az'er die nét meekan of eentje uit de koopjesmap van Marc. Er kan echt wel een goede spelverdeler worden gekocht hoor, zou het spel echt van opknappen. Maarja, Tadic, Maher en Ziyech wil Ajax geen 6-7 miljoen voor neertikken en uit de buitenlandse scouting komt ook niets.

30 augustus 2014 om 19:40

Tadic was voor dat geld niet haalbaar, Maher komt tekort (dat zie je nu bij psv ook al) en Ziyech totaal niet nodig en ook maar afwachten Twente en heereveen zijn Ajax niet he.

30 augustus 2014 om 16:34

25 mil voor Blind... Ben je op je hoofd gevallen?

Dit lijkt me wel overkomelijk voor Ajax. Blind is een prima speler, maar buiten het WK toch nou ook weer niet zo'n geweldenaar dat hij niet te vervangen is.

Betekend neem ik aan ook dat Vidal niet gaat lukken.

Ajax mag wel een bloemetje meenemen naar de Euroborg. De ontwikkeling tot basisspeler is begonnen tijdens zijn verhuur bij Groningen. Hier kreeg hij het vertrouwen wat hij bij Ajax zo miste. In dat halve jaar heeft hij de basis gelegd om toch te slagen bij Ajax.

30 augustus 2014 om 11:15

Ja en grun een bloem ewn ajax en blind want nu maakt grun aanzienlijk meer kans dan dat ze gister zouden doen

30 augustus 2014 om 16:29

Grunn krijgt hier nog E170.000 van de transfersom he..hij was nog geen 23

De kans dat Blind gaat slagen bij United acht ik vrijwel uitgesloten. Hoeveel spelers van grotere statuur dan Blind het niet hebben gered is echt ongelofelijk. Daarbij wordt Blind nu de hemel in geprezen, maar hij speelde echt een heel matig WK en was o.a. de directe veroorzaker van de tegengoal van Mexico. De enige twee ballen die goed waren werden toevallig op bizarre wijze benut door Robben en Van Persie, maar verder speelde hij werkelijk iedere bal terug naar achteren. Dat mensen zo snel een waas voor hun ogen krijgen en denken dat Blind werkelijk het niveau aankan van United op basis van zijn loopbaan tot nu toe, vind ik schrijnend. Hij speelde de laatste wedstrijden goed, maar is dat tegenwoordig al goed genoeg om de top te halen?
Voor het Nederlands elftal zou het geweldig zijn als Blind gaat slagen en ik gun het hem van harte, maar ik heb sterke twijfels.

Het is jammer ja want ik had eigenlijk gedacht dat hij net zoals zn pa heel lang zou blijven maar dat was wel wat naief gedacht. Was een speler die perfect in het Ajax spelletje past. Maar ja als ze gewoon een goede prijs betalen dan kan je hem ook moeilijk behouden. Tis wel jammer.

Dit vind ik eigenlijk niet zo heel erg. Wat ik 10x erger vindt is dat die halve gare van een Sigthorson weer heeft bijgetekend. Ik dacht daar eindelijk vanaf te zijn na 3 jaren vol ergernis. Als die Milik niet voldoet geef dan gewoon die Zivkovic eens de kans. Nee je haalt die jongen die een basisplaats heeft bij Groningen om hem vervolgens te laten frustreren bij Jong Ajax. Kom op hee.

Die Sinkgraven die viel me overigens vorig seizoen al op. Ik zou hem nu al halen en gelijk weer aan Heerenveen verhuren.

Hoe krijgt Ajax het toch ieder keer voor elkaar? Heel knap verkoopbeleid daar. Bijna 20 miljoen voor een verdedigende speler die zijn strepen tot nu toe vooral in de Eredivisie heeft bewezen is een fantastisch bedrag. Dit alles voor een aardige, niet meer dan dat, speler. Hulde voor Overmars en co.

30 augustus 2014 om 11:21

Daar hoef je Overmars niet voor te feliciteren, die hoefde namelijk niks te doen. Vind ik 18 miljoen nog een niet overdreven hoog bedrag. Man U meldt zich, je weet dat Van Gaal hem graag wilt, weet dat Man U graag met geld smijt, 50 miljoen betaald heeft voor Luke Shaw en 75 voor Di Maria, je hebt het geld niet perse nodig met 100 miljoen op de bank....dus laat je ze komen, vraag je 25 miljoen....zelfs de terreinknecht had deze onderhandelingen met hetzelfde resultaat afgehandeld.....hulde geef ik pas als Overmars nu nog met een leuke vervanger voor een redelijk bedrag komt voor het einde van de transferperiode...dat zou namelijk betekenen dat hij zijn huiswerk heeft gedaan en al geanticipeerd heeft op het vertrek.

30 augustus 2014 om 11:31

Onzin. Overmars weet gewoon prima het merk Ajax te verkopen, dat is knap. Iedereen in Nederland weet dat de Vrij een in potentie veel betere voetballer is dan Daley Blind, en toch gaat Blind straks voor het tweevoudige bedrag weg. Dat is gewoon erg knap van Ajax en een van de redenen waarom ze financieel zo ver voorlopen op PSV en Feyenoord.

30 augustus 2014 om 11:52

Het merk Ajax verkopen heeft hier niks mee te maken. Man U komt gewoon naar ajax toe omdat Van Gaal is gecharmeerd van de speler Blind, of die nu bij ajax of bij Nac had gespeeld.. Dat Blind voor het dubbele weggaat heeft met 4 dingen te maken.

a) De Vrij had nog maar een 1-jarig contract
b) Feyenoord had het geld heel hard nodig
c) Man U heeft veel meer geld dan Lazio. Op dat moment was er verder geen club die zich had gemeld voor De Vrij. Ik denk dat Feyenoord langer had moeten wachten, maar het onder b) genoemde feit dat Feyenoord het geld zo hard nodig had, maakt blufpoker spelen een stuk moeilijker.
d) Inderdaad, Overmars is een betere onderhandelaar dan Van Geel, maar dat is dan ook een erg slechte onderhandelaar ...bij Lazio liggen ze nog steeds in een deuk. Marcel Brands had dit bedrag ook

Een ijskast verkopen tijdens een hittegolf aan iemand wiens ijskast kapot is, kan iedereen. Benieuwder ben ik naar wat Overmars achter de schermen heeft gedaan om hierop te anticiperen....dan ben je een goed manager die vooruit kijkt.

Volgens mij zijn ze vooral in Eindhoven blij met deze transfer.

Goede deal en kijken voor bijvoorbeeld Sinkgraven!

Maar zeg ik iets raars als ik zeg Maduro? Denk dat die dat moeiteloos in kan vullen!

30 augustus 2014 om 11:22

Ajax heeft genoeg buitenspelers, waarom dan gaan voor Sinkgraven? Net zoals Zivkovic laten rotten in de beloftes? Zou zonde zijn. Maduro zou zeker een goede optie zijn, beetje ervaring op het middenveld nu Poulsen weg is kan Ajax goed gebruiken.

30 augustus 2014 om 12:43

Rotten ?
Zivkovic wist bij het tekenen dat hij minimaal een half jaar bij jong Ajax zou wennen.
Aan het spel in de kleine ruimte oa.

Verder is Sinkgraven geen buitenspeler maar een "10"of "8"

Ik hoop dat Serero nu controleur wordt. Ik weet niet hoe het met zijn verdedigende kwaliteiten zit, maar aanvallend gezien kan hij heel goed de bal in de ploeg houden en ook nog eens de bal naar voren kan spelen. Enige mogelijke probleem is zijn verdedigende kwaliteiten.

30 augustus 2014 om 11:12

Kijk de wedstrijd maar terug vs Zwolle. Als controleur bakte Serero er niks van.
Hij is ook geen spelverdeler, maar puur iemand voor het 1 x raken. Soms heb ik het gevoel dat de rest Serero gewoon niet begrijpt helaas.

30 augustus 2014 om 12:46

Idd, de eerste wedstrijd die Serero speelde bij Ajax viel mij gelijk op dat hij bijna alles 1 keer raakte. Dat vond ik toen erg knap van hem.
Ik denk ook vaak dat Serrero niet begrepen word .

30 augustus 2014 om 11:16

Liever duarte is egt een pitbull ala anita

Blind is dat bedrag niet waard.

Te goedkoop, zo tegen het einde van de markt.

30 augustus 2014 om 11:15

Ze haddem gewoonbedragen ala porto en benfica moeten vragen. Wij nederlanfers zijn te realistisch bij vraagprijzen, we moeten de poten stijf houden en meer vragen

Goed bedrag voor die jongen. Bovendien verdiend! Heeft kei en keihard gewerkt voor Ajax en dat resulteert in deze transfer. Hij gaat het waarmaken daar, weet ik zeker. Daley, tot over 4 jaar!

18 miljoen is erg veel maar mislopen van de champions league kost hetzelfde en daar is Ajax nu dus mee bezig. Bla bla bla van wij dit en wij dat schei daar nu lekker mee uit en verzoen je met het feit dat je nooit maar dan ook nooit meer een 2e ronde zal halen maar altijd een opleidingsclub blijft als het systeem niet verandert, die mee mag doen als opvulling en dan af en toe een derde plek mee mag pikken als pleister op de wonden.

Waar gaat het heen? Ik bedoel, 18 miljoen euro voor Daley Blind? Dat is werkelijk bizar. In mijn ogen is het verkopen van Blind voor 9 miljoen al een geweldige deal. Goed gedaan van Ajax maar werkelijk heel slecht van Man Utd.

30 augustus 2014 om 11:25

Heb je de transfermarkt wel een beetje gevolgd? Vele mindere spelers zijn voor hogere bedragen vertrokken. Een van de vele voorbeelden....lovren, toch echt geen bijzondere speler, die door Southampton voor 30 miljoen wordt verkocht.

Deze Calimeiro-instelling leidt er toe dat Nederlandse clubs veel te weinig geld vangen. Feyenoord die 3 Internationals, waarvan 1 nota bene uitgeroepen tot beste verdediger van het wk, verkoopt voor 20 miljoen...dat is pas bizar laag. 18 miljoen klinkt als heel veel geld, en dat is het ook, maar niet als je ziet wat er voor andere spelers wordt betaald.

30 augustus 2014 om 11:37

Nee heb je geen gelijk in. Elke speler die Feyenoord verkocht heeft had geen ervaring in Europa, slechts wat interlands en een uitzonderlijk WK.

Lovren heeft vorig seizoen een erg goed seizoen gehad in de BPL en acteert al jaren op een hoog niveau(eerst Ligue 1 en daarna Bpl). Daarnaast was het 20 miljoen pond, wat toch eerder rond de 25 miljoen zit maar goed, is ook te veel in mijn ogen.

30 augustus 2014 om 12:02

Klopt, maar ik denk toch dat dat de valse bescheidenheid van Nederlanders is. We laten ons aanpraten dat de Eredivisie echt helemaal niks is, en als een speler een goed seizoen heeft gedraaid in de PL, ineens een wereldster is. Tuurlijk is de PL beter, wat niet perse wil zeggen dat individuele spelers dan ook meteen zo veel beter zijn. En een wk, dat eindigde met een 3e plek, lijkt me toch ook wel de broodnodige Internationale ervaring. Portugese clubs als Porto en Benfica weten hun spelers wel voor 20-30-40-50 miljoen te verkopen, en is de Portugese competitie nu sterker dan de ED en zijn die paar wedstrijden CL dan zo heilig...

Je hebt gelijk dat de bedragen eigenlijk nergens meer over gaan, maar als het de gek is die er voor betaald, waarom zouden Nederlandse clubs dan overdreven rationeel gaan blijven.

Na 4 kampioenschappen waarvan de laatste weinig bevredigend was op het gebied van voetbal. Zou je als Ajacied hopen dat je nu richting het domineren in de eredivisie zou kunnen gaan, maar nog steeds blijven we elk jaar in onzekerheid of we wel kampioen zullen worden.

Het beleid en het geld zijn natuurlijk enorm positieve punten maar we moeten wel elk jaar CL halen om door te groeien. En met die tweede plek is CL halen vrij onmogelijk geworden de laatste jaren.

Zuur en erg jammer. Vond het een genot om hem te zien voetballen. Heeft deze transfer zelf afgedwongen.

Jammer, zo kom je nooit verder als club

Ajax moet als overbrugging van der Heijden halen. Kent Ajax door en door en wordt nu misbruikt als centrale verdediger bij Vitesse. Is nog iets trager dan Blind maar technisch beter. Over 1 of 2 jaar moet dan de definitieve vervanger er staan.

Die CL poule heeft het gedaan denk ik.
Toen Donderdag Barca en PSG uit koker kwamen hebben zijn ze in onderhandeling gegaan, omdat met of zonder Blind het wel een heel moeilijk verhaal word.
In de Eredivisie maakt het ook niet uit, dus daarop is besloten hem te verkopen.
Als Louis zn kunstje van kampioen worden herhaalt komt er nog behoorlijk wat geld bij.

En viergever is al een prima aanwinst gebleken, mindere voetballer dat klopt, maar daarintegen veel doeltreffender dan Blind.

Trieste week. Weer niet gelukt om de selectie bij elkaar te houden. Merkte al dat Overmars zijn mond voorbij sprak in het afgelopen interview. Er zal niks meer worden aangetrokken van het niveau Ajax. Triest dat onze Eredivisie spelers voor een koopje worden gekocht. Laten we eerlijk zijn.

30 augustus 2014 om 12:47

Gewoon een super bedrag voor internationale begrippen een middelmatige verdediger /middenvelder. , nu iedereen roepen "wat heeft hij een geweldig WK gespeeld " . Ja heeft hij ook maar wel met 5 verdedigers in de rug en dat heeft hij niet bij Manu .

30 augustus 2014 om 13:22

Super bedrag voor internationale begrippen? Man toch. In Engeland lachen ze zich kapot. Net zoals bij Suarez en Eriksen destijds. Luke Shaw is daar maar weer een mooi voorbeeld van. Speelt met alle respect bij Southampton en heeft er net 60 wedstrijden in de benen. Vervolgens wordt hij nationaal verkocht voor 33 miljoen.

Overigens moet ik wel zeggen dat Shaw nog een 4-jarig contract had. Blind had nog een 2-jarig contract. Maar daar zit het grote prijsverschil niet in lijkt me.

Ik kan nog genoeg voorbeelden opnoemen. Wij Nederlanders zijn al snel tevreden met een bedrag van 15

Meer kfijgt Ajax dr nooit meer voor. Erg veel vind ik. Dus goede deal voor een prima, maar geen fantastische speler.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren