Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax snakt naar overwintering in Champions League: 'Je moet zes keer top zijn'

Laatste update:

Ajax werd in het afgelopen seizoen voor het vierde jaar op rij kampioen van Nederland en mag daardoor opnieuw meedoen aan de groepsfase van de Champions League. Het doel is om nu eens te overwinteren in dit toernooi, maar dat zal nog lastig zat worden: Ajax raakt aanvoerder Daley Blind nog kwijt aan Manchester United en is bovendien weer ingedeeld in een zware poule.

/

De ploeg van Frank de Boer neemt het op tegen Barcelona, Paris Saint-Germain en APOEL Nicosia. "We zullen er vanaf minuut één in de eerste wedstrijd moeten staan", zegt Nicolai Boilesen op de website van zijn club over de aanstaande Europese campagne. "Dat is toch de belangrijkste les van vorig seizoen: in de poulefase van de Champions League red je het niet met vier goede wedstrijden, je moet zes keer top zijn."

"Hier in de ArenA winnen van Barcelona was waanzinnig en twee gelijke spelen tegen Milan zijn helemaal niet slecht, maar als je uit van Celtic verliest, sta je aan het einde van de rit toch weer met lege handen", weet Boilesen, die in de afgelopen jaren steeds als derde eindigde met Ajax in de Champions League-groep. Over ruim twee weken is Paris Saint-Germain de eerste tegenstander.

Denk je dat Ajax kan overwinteren in de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zelfs 6 keer top zijn is niet genoeg in deze zware poule . 3e plaats is gewoon reeel en hoogst haalbare .

30 augustus 2014 om 09:21

Nee het hoogst haalbare is de 1e plek.

30 augustus 2014 om 09:31

Als je dat denkt ben je totaal onrealistisch. Ajax kan in de eredivisie voorin al geen potten breken. In de CL hoef je dus niet te verwachten dat ze ook maar een kans maken. Verdedigend en middenveld zou nog voor een verassing kunnen zorgen maar voorin hebben ze al een aantal jaar een probleem.

30 augustus 2014 om 09:56

Robert, Ajax scoort, na Psv, vooralsnog het meest in de eredivisie.. En dan hebben we met Vitesse, AZ en PSV geen tegenstanders gehad als Willem II, Dortdrecht of Nac.. Daarnaast is er nog geen seconde gespeeld in de CL, dus ja, de 1e plek is haalbaar. Of het realistisch is om te denken dat Ajax dat haalt is een ander kapittel..

30 augustus 2014 om 10:20

PSV, Ajax en Twente hebben de afgelopen 10 jaar prima resultaten geboekt tegen topteams in de CL. Vaak ging het mis tegen de kleinere ploegen. Ik vind Ajax niet kansloos, vind ze dit jaar erg sterk. Elk jaar hetzelfde gezeur over het niveau, iedereen vergeet de meest recente uitslagen tegen topteams. Ik heb er vertrouwen in, ook in de clubs in de EL.

30 augustus 2014 om 11:04

ja dat zeg je goed in de eredivisie... haha wat een slecht voorbeeld.. de Russische competitie is nog beter..

30 augustus 2014 om 11:38

Trodat... Volgens mij verloren ze de eerste de beste wedstrijd tegen een tegenstander van een beetje nivo. En dat terwijl ze eigenlijk beter waren maar zoals gebruikelijk stopte het voetballen halverwege de helft van de tegenstander. Verder verloor AZ volgens mij ook dik van het altijd lastige willem 2. Vraag me af wat dat wil zeggen, en volgens mij staat vitesse er niet al te best voor. Ajax heeft gewoon een goede verdediging, goed dynamisch middenveld maar een erg slechte voorhoede

30 augustus 2014 om 14:08

@trodat4030
In de Eredivisie kunnen ze niet verdedigen. In de CL kunnen wij aanvallend geen potten breken!

Ik hoop zo dat ze gaan overwinteren. Het zal zeer lastig zijn, maar voor het Nederlandse voetbal is het wel belangrijk. Dus in de cl zeg ik als Feyenoorder come on Ajax

Tsja ik hoop dat ze het redden.
Komt er geen echte versterking meer wordt het nog lastiger nu ook Blind weggaat.

Ik snap werkelijk niet waar zo'n doelstelling op gebaseerd is. Als je elk jaar je beste 2 tot 3 spelers laat vertrekken, hoe kun je er dan in hemelsnaam beter op worden? Weet je een team minimaal 2 jaar bij elkaar te houden en mogelijk te versterken dan zou het wel mogelijk zijn. Als je in een poule komt met Porto en Shaktar bijvoorbeeld zou je nog enige kans hebben. Anders gewoon erg blij zijn met 3e plek.

30 augustus 2014 om 08:22

Ach, wanneer je een hele zomer hebt om je elftal te versterken en vervolgens weer tot t allerlaatste moment wacht en dan alsnog blind gaat verkopen.... Ajax roept al 4 jaren dat ze willen overwinteren maar t enige waar men echt blij van wordt in Amsterdam is een goed gespekte clubkas. Je elftal injecteren met kwaliteit., ho maar. Overwinteren in de cl, vergeet t maar. Money Marc zit op t geld.

30 augustus 2014 om 08:38

Ajax heeft juist vroeg in de transferperiode al de nodige investeringen gedaan: Viergever, Milik, Muric en Zivkovic.
Hiervan was al duidelijk dat Viergever of Moisander of Blind zou kunnen gaan vervangen. Ik ben juist blij dat Ajax een keer vroeg gehandeld heeft, echter had ik (nu) dan ook graag gezien dat Blind vroeg was vertrokken zodat iedereen erop was voorbereid.

Nu vlak voor de transferdeadline is het weer een hard gelach voor de fans

30 augustus 2014 om 08:57

Fc_Delft

Muric en Zivcovic zijn versterkingen voor de toekomst. Zodra ze goed genoeg zijn en op een niveau komen dat ze echt gaan presteren worden ze met winst verkocht.
Milik is afwachten wat hij gaat doen maar is gehuurd. Dus haalt hij een acceptabel niveau word hij terug gehaald.
Het gaat erom dat er versterkingen komen waarvan het team direct beter wordt en die zijn er niet.

We hadden Europees al niets te vertellen. En nu helemaal niet nu onze beste speler verkocht is. Alle ambities kunnen weer de ijskast in !

30 augustus 2014 om 08:21

Maar gelukkig heeft Marcie nu wel meer dan 100 miljoen op de bank staan! Is toch veel mooier dan een sterk team op het veld!!! Blind is voor de 'absolute hoofdprijs' gegaan! Weer een succesvolle transferperiode voor Marc Netto....

30 augustus 2014 om 09:34

Inderdaad... Maaaaar over een aantal jaar gaat het er echt uitkomen..

Nicolaï weet jij dat Blind al weg is? Eerst was kans 15% nu 0,1%... Zelfs een ronde verder in Europa league is onmogelijk zonder aankoop...

En dan verkoop je Blind.. Tot ziens..... Dahaaaag ambitie..!

Boilesen moet zich wat meer leren concentreren en niet zo laks zijn...

Ja tuurlijk,ajax die gaat overwinteren in de cl haha.ze mogen blij wezen als ze 3de in die poule worden.

Marc mag eerst wel eens gaan investeren willen ze een keer de volgende fase van het toernooi bereiken. Met dit beleid verdien je weliswaar miljoenen en ik vind het een goede zaak hoor, echter gooi je er voetbaltechnisch gezien alle ambities mee in de prullenbak. En dat terwijl ze jaar na jaar aangeven de ambitie te hebben om verder te komen. Word wakker Marc!!! Op deze manier gaat dat niet gebeuren.

Ik ben bang dat Ajax zelfs 4e gaat worden in de poule. Apoel is thuis zeer lastig te bestrijden, Blind is weg en daar komt natuurlijk niemand voor terug, Als Boilesen geblesseerd raakt en Sigi dan heb je gewoon een zeer matig elftal.

Overwinteren met een selectie waarin Schöne een bepalende factor is .... Heel veel Succes ...

Lachwekkend ! Mijn. Laatste jaar als seizoenskaart houder ! Je word gewoon ieder jaar genaaid beste speler in de laatste week verkopen en dan zeggen dat je wilt overwinteren ! Haha ongelofelijke boeven zijn het met abnormale salarissen

30 augustus 2014 om 09:40

Het wordt inderdaad ieder jaar slechter. Als Ajax dan weer, voornamelijk doordat de rest in nederland al helemaal niets meer van bakt, kampioen wordt, wordt weer beweerd; zie je nu wel, juist beleid. Dat je in europa ieder jaar door middenmoters kansloos wordt uitgeschakeld legt men gewoon terzijde.

30 augustus 2014 om 12:54

successupporter?

Je moet vooral goed kunnen rekenen en mee kijken bij de anderen. Barcelona heeft geen zin om voor hun laatste thuis wedstrijd al groeps winnaar te zijn. Dan komt er een man of 20.000 kijken. Daar zijn hun sponsors ook niet blij mee. Tel uit je verlies in recette,pay TV etc.

30 augustus 2014 om 09:41

Ja, in zo'n geval laat het bestuur de spelers op naaldhakken voetballen. Echt waar.

30 augustus 2014 om 09:41

Maar PSG gaat 1e worden. Barca heeft een te slechte verdediging die ook nog eens te aanvallend is ingesteld met fe spelers die ze nu hebben.

30 augustus 2014 om 11:13

Daar gaat het hun niet om. Een laatste groepswedstrijd tegen Inter wed door 95000 mensen bekeken. Inter werd 2e maar later CL winnaar. Een wedstrijd tegen Donjetsk werd door 20000 mensen bekeken, Barcelona was allang plaatst als groeps winnaar. Ze verloren die dan ook nog eens. 75000 Kaarten minder verkocht is niet niks als je de prijzen bekijkt. Dan praat je over miljoenen.
Winst premies interesseren Barcelona niet. Ze verliezen dan ook geregeld een wedstrijd in de CL, maar worden al 8 jaar groepswinnaar en overwinteren steeds.

Als je jaar in jaar uit je beste spelers voor een schijntje verkoopt is overwinteren echt een illusie, maar dat hebben Marc en co nog niet helemaal door volgens mij...

30 augustus 2014 om 10:06

Wat een onzin, alsof 18 miljoen zo weinig is. Vanwaar al die negativiteit? Er kan altijd en overal geinvesteerd worden, maar zolang het goed gaat is dat toch geen probleem? Who cares dat we in de cl de 8ste finales niet halen? Je wordt ieder jaar met ploegen ingedeeld die een selectie van 500 miljoen hebben. Ik vind het juist mooi dat we met zo min mogelijk middelen kampioen kunnen worden en daarnaast staan er altijd nieuwe helden op uit de jeugd.

30 augustus 2014 om 10:58

de kop van dit artikel luidt "ajax snakt naar overwintering in Champions League"....

31 augustus 2014 om 23:52

ja dus? Betekend dat je dan je 100 miljoen moet gaan investeren om 10 miljoen te extra te verdienen in de CL?

Totaal belachlijke doelstelling. Waar is die op gebaseerd? Met deze aanval komt Ajax gewoon echt zwaar tekort om internationaal ook maar iets te kunnen verwachten. Als je dan op je middenveld ook nog eens je beste man verkoopt moet je niet dit soort lachwekkende uitspraken gaan doen.

Ajax gaat nooit maar dan ook nooit door in deze poule. Psg wordt 1e en Barca 2e. Uit op Cyprus wordt het nog lastig zat voor Ajax.

Ach, met Blind kwam je ook niet verder. Ajax is gewoon kampioen geworden afgelopen jaren omdat de concurrentie het zo liet afweten. Ze hebben gewoon een matig elftal. Naar mijn idee worden de supporters een beetje voor de gek gehouden, met doelstellingen als overwinteren in de CL. Wie moeten daar voor zorgen dan? Een jongen van 19 met 20 wedstrijden ervaring in de Jupiler league?

Van een nederlandse topclub naar een engelse middenmoot

Achja, 2x winnen van Hapoel en verder puntjes sprokkelen. Aangezien Ajax altijd het initiatief in de wedstrijd pakt, zullen de PSG en Barcelona wel scherp moeten zijn om de punten binnen te slepen. Als PSG en Barca niet scherp zijn, hebben ze aan Ajax gewoon een zware dobber, zeker nu El Ghazi en Kischna erbij zijn gekomen in de aanval. Buitenspelers van het niveau dat Ajax in heeel lange tijd niet meer heeft gehad. En als jongens als Zhivkovic en Fischer ook hun stapjes vooruit zetten. Ondanks dat Ajax wéér zijn beste spelers verkoopt, staat er wel iets. Een echte creatieve middenvelder die er meteen staat zou nog wel top zijn..

Verkoop je beste spelers op het einde van de transfermarkt en zorg dat je geen deugdelijk vervanging hebt klaar staan, nee dan ga je zeker mee doen om plekje 1 en 2 in de poulefase.

Dat ze er uberhaupt nog over denken?

Je moet zes versterkingen halen van 15 miljoen euro!!! Kom op zeg eerst je beste speler verkopen en dan dit zeggen. AFC Ajax bank met 120 miljoen erop en geen prestaties in de Champions League. Ben er helemaal klaar mee!!!

Ik ben benieuwd welke zes versterkingen jij op het oog hebt. Ik hoop overigens niet dat je van mening bent dat Ajax 90 miljoen € moet gaan besteden om zes versterkingen binnen te halen. Dit zou complete waanzin zijn. On Topic, overwinteren in de Champions League is voor elke Nederlandse club onhaalbaar.

Wij ook, maar zolang er niets fatsoenlijk bij komt qua ervaren kwaliteit en de clubleiding jullie jeugdige beperkingen niet serieus nemen heeft het weinig zin om de tweede ronde als doelstelling te hebben.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren