Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vier nieuwkomers in eerste Engelse selectie sinds desastreus WK

Laatste update:
/

Roy Hodgson heeft donderdag de selectie van Engeland voor de eerstvolgende interlands bekendgemaakt. In de eerste selectie na het desastreus verlopen WK in Brazilië is plaats voor vier nieuwelingen: Calum Chambers, Danny Rose, Fabian Delph en Jack Colback. Andros Townsend, die door blessureleed het mondiale eindtoernooi miste, maakt ook deel uit van de 22-koppige selectie.

Chambers, negentien jaar, maakte deze zomer de overstap van Southampton naar Arsenal en zit voor het eerst bij de A-selectie van the Three Lions. Colback, Delph en Rose, die voor respectievelijk Newcastle United, Aston Villa en Tottenham Hotspur uitkomen, ontvingen eveneens voor het eerst een uitnodiging. Steven Gerrard en Frank Lampard stopten onlangs als A-international.

Engeland speelt komende maand twee wedstrijden. Op woensdag 3 september staat op Wembley een oefeninterland tegen Noorwegen op het programma. Vijf dagen later speelt de ploeg van Hodgson de eerste EK-kwalificatiewedstrijd, in en tegen Zwitserland. Engeland kwam op het WK niet verder dan de groepsfase, waarin men tweemaal verloor en een keer remiseerde.

De volledige selectie:

Doel: Fraser Forster (Southampton), Ben Foster (West Bromwich Albion), Joe Hart (Manchester City)

Verdediging: Leighton Baines (Everton), Gary Cahill (Chelsea), Calum Chambers (Arsenal), Phil Jagielka (Everton), Phil Jones (Manchester United), Danny Rose (Tottenham Hotspur), John Stones (Everton)

Middenveld: Jack Colback (Newcastle United), Fabian Delph (Aston Villa), Jordan Henderson (Liverpool), James Milner (Manchester City), Alex Oxlade-Chamberlain (Arsenal) Raheem Sterling (Liverpool), Andros Townsend (Tottenham Hotspur), Jack Wilshere (Arsenal)

Aanval: Rickie Lambert (Liverpool), Wayne Rooney (Manchester United), Daniel Sturridge (Liverpool) en Danny Welbeck (Manchester United).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Colback Delph en Rose zijn toch geen spelers die je moet selecteren Hodgson. Ben echt bang voor Engeland dat zr nog lang geen potten gaan breken als ze niet een betere trainer/spelers presenteren..

28 augustus 2014 om 13:31

Ja sorry hoor, Engeland heeft toch wel de sterkste competitie op de wereld, maar dan kijk je naar de nationale elftal die ze kunnen brengen die toch wel bijzonder mager is qua grote kalibers. Er zijn natuurlijk wel hele goede spelers in het elftal, maar ik weet gewoon niet zo goed wat ik nu moet zeggen. Heel jammer voor Engeland, heel heel jammer.

28 augustus 2014 om 13:45

Het probleem is dat er nooit een goede serie wordt neergezet met een vaste kern. Er worden spelers weggehoond na 1 slechte pot, en wordt er alweer een vervanger neergezet. Zo werkt dat niet natuurlijk.

28 augustus 2014 om 14:45

Nou ja, Rooney, Wikshire, Miler, Jones en Hart zitten er toch altijd wel bij. Daarnaast zijn er logischrwijs wat verjongingen doorgeverd, omdat Gerrard, Terry, Ferdinant, Lampard en nu niet meer bij zijn.

Engeland heeft gewoon sterke spelers. Ook op het WK zag het er soms wel dreigend uit (zeker Sterling). Maar het zijn stuk voor stuk clubmensen, misschien is dat het probleem. Want als team falen ze altijd. Ik zie niet in waarom Engeland minder zou zijn dan Nederland, Frankrijk, Brazilie of Italie (of zlefs Argentinie).

29 augustus 2014 om 12:23

@Westend, Wilshere en Milner. Dacht even dat je Wilkshire van Feyenoord bedoelde..

28 augustus 2014 om 13:59

@ Olumunefc,

Spelers als Jack Colback, Fabian Delph en Danny Rose zijn zeker geen spelers die Engeland beter maken, maar Engeland heeft opzicht wel genoeg andere en betere spelers gehad, maar de laatste jaren is er geen coach bij Engeland geweest die er echt een eenheid van weet te maken.

Tenminste, altijd als ik Engeland zie spelen, dan heb ik het gevoel dat het geen eenheid is en in mijn ogen is dat de grootste oorzaak dat ze het de laatste jaren matig doen. Ze hebben gewoon een coach nodig die er een eenheid van weet te maken.

Ikzelf had de selectie toch anders samengesteld. Ik zou voor deze spelers kiezen:

Keepers: Joe Hart ( Manchester City ), Fraser Forster ( Southampton ) en Ben Foster ( West Bromwich Albion ).

Verdedigers: Calum Chambers ( Arsenal ), Kyle Walker ( Tottenham Hotspur ), Phil Jagielka ( Everton ), John Stones ( Everton ), Gary Cahill ( Chelsea ), Phil Jones ( Manchester United ), Leighton Baines ( Everton ) en Luke Shaw ( Manchester United ).

Middenvelders: Jack Wilshere ( Arsenal ), James Ward Prowse ( Southampton ), Jordan Henderson ( Liverpool ), James Milner ( Manchester City ), Adam Lallana ( Liverpool ) en Ross Barkley ( Everton ).

Aanvallers: Theo Walcott ( Arsenal ), Alex Oxlade Chamberlain ( Arsenal ), Wayne Rooney ( Manchester United ), Daniel Sturridge ( Liverpool ), Raheem Sterling ( Liverpool ) en Jay Rodriguez ( Southampton ).

En ja, ik weet dat spelers als Luke Shaw, Adam Lallana, Ross Barkley en Jay Rodriguez nu nog geblesseerd zijn, maar mits iedereen fit is, zou ik het met deze selectie doen.

Hart
Chambers
Jagielka
Cahill
Shaw
Henderson
Wilshere
Walcott
Rooney
Sterling
Sturridge
28 augustus 2014 om 14:14

ik vind jouw selectie al veel beter dan die van Hodgson. Ik vind hem zoiezo niet de geschikte trainer voor Engeland want Engeland heeft een trainer nodig die ze aanvallend mooi voetbal laat spelen want ze hebben er de spelers voor. Ik had echt een Sir Alex willen zien als bondscoach. Hij zou Engeland teminste een team maken en ze echt laten strijden. Jammer dat we dit niet zullen meemaken..

28 augustus 2014 om 14:32

Walcott is nog niet fit, die zal pas ergens rond 13 september terug zijn, en no way dat Arsenal hem dan bij Engeland laat spelen. Vervang hem dus maar door The Ox.

28 augustus 2014 om 15:17

Barkley Shaw zijn ook nog geblesseerd

28 augustus 2014 om 21:45

@ Stravven,

Ja, met 'en ja, ik weet dat spelers als Luke Shaw, Adam Lallana, Ross Barkley en Jay Rodriguez nu nog geblesseerd zijn, maar mits iedereen fit is, zou ik het met deze selectie doen.' bedoelde ik eigenlijk en de rest van de spelers die geblesseerd zijn, dus ook Theo Walcott.

Maar mits iedereen fit is zou ik dan in die opstelling spelen, met Walcott.

28 augustus 2014 om 21:46

@ Bobafca14,

Lees de laatste alinea van mijn stukje tekst, daarin schrijf ik 'en ja, ik weet dat spelers als Luke Shaw, Adam Lallana, Ross Barkley en Jay Rodriguez nu nog geblesseerd zijn, maar mits iedereen fit is, zou ik het met deze selectie doen'.

Dus lees voortaan maar eerst heel mijn reactie.

Vind het maar een matige selectie. Zouden eens wat meer tijd moeten besteden aan hun opleidingsniveau.

28 augustus 2014 om 13:30

Zitten naders een paar heerlijke talenten bij?

28 augustus 2014 om 13:33

Rooney en Sturridge in de spits,

Hendersen, Oxlade, Sterling en Wilshere middenveld

Verdediging, ik kom niet verder dan Cahil en Baines, de rest vind k echt te zwak voor t Engelse elftal

Hart op goal...

Ik heb inderdaad wel eens sterkere nationale elftallen gezien maar echt zwak is het niet. Alle spelers zijn nog jong en als ze nog een goede back en CV kunnen opleiden (misschien Chambers voor het EK, even afwachten hoe hij zich ontwikkelt) is de basis sterk. De bank zal ik dan maar niets over zeggen...

Edit: typo

28 augustus 2014 om 13:39

Ik zou gewoon Chambers op RB zetten, geweldig talent!

28 augustus 2014 om 13:38

Mwa, met spelers als Rooney, Sturridge, Baines, Hart en in iets mindere mate Henderson hebben ze toch een paar echte toppers. Daar achter hebben ze een paar erg grote talenten met Barkley, Shaw, Chambers, Oxlade-Chamberlain, Wilshere, Sterling en Townsend.

Als Hodgson ze eens op de goede plek neer gaat zetten en er is wat voetbal in die ploeg komt zie ik het ze nog best wel ver schoppen op het aankomende EK. Zeker aangezien er meer ploegen mee doen en het EK dus een stuk makkelijker zal zijn.

Edit: Ik vergeet Shaw en Barkley

28 augustus 2014 om 13:49

Leuk qua naam maar ze geven nooit thuis op een eindtoernooi. Er zit gewoon heel weinig kwaliteit in. Geen echte topspelers die het verschil maken.

Vind het maar een heel mager team dat de Engelsen op de been kunnen brengen... dat is blijkbaar de prijs die je betaald voor het leegroven van alle andere competities.... (maar dat is natuurlijk niet echt een origineel standpunt... I know..)

Ook echt geen één die van een buitenlandse club komt. Verder ja de selectie. Qua clubs niet slecht, maar zijn niet bepaald echte toppers! We zullen zien wat het wordt, veel jonge nog redelijk onbekende spelers.

Waarom neemt ie niet Eric Dier mee? Is toch zeker goed genoeg voor het engelse elftal, en ook nog eens multi-inzetbaar achterin. Kan als back of als cv uit de voeten.

redelijke selectie, net als op het wk overigens. alleen kwam het er niet uit, mede door het falen van de coach zelf en de ervaren jongens die het lieten liggen. ze lieten daar naar mijn mening wel goed voetbal zien, beter dan italie en uruguay, maar door persoonlijke fouten ging het mis.
ook heel leuk voor chambers dat die wordt opgeroepen, die blonk tot nu uit bij arsenal. vraag me overigens wel af op welke positie hij uitiendelijk zal belanden

Heel erg zwakke selectie zo zie je maar dat de Premier League het vooral van buitenlanders moet hebben

Waar is ross barkley?

28 augustus 2014 om 13:40

Geblesseerd, waar is Glen? Toppertje!

28 augustus 2014 om 13:52

Valt me een beetje tegen van je, dat je met een Liverpool ava en een nickname van Gerrard, wel weet dat Barkley geblesseerd is, maar niet dat Johnson geblesseerd is geraakt in de wedstrijd tegen City.

28 augustus 2014 om 13:41

Ligt er een paar maanden uit met een blessure.

28 augustus 2014 om 13:44

Hij heeft een zware blessure

Wauw chambers maakt een fantastische periode mee in zijn carrière nu al international geworden das snel...
Verder zijn het bijna allemaal dezelfde namen alleen de gestopte internationals en geblesseerde zijn vervangen. Dat is best opmerkelijk aangezien ze niet een al te sterke wk hebben gespelde maar blijkbaar zijn er geen betere vervangers.

Hart
Chambers-Cahil-Jagielka-Baines
Barkley-Henderson
Sterling-Lallana-Sturridge
Rooney
Dat is gwn een sterke bassiself. Ik kan maar 4 landen bedenken met een betere(daar hoort NL en Belgie niet bij)

28 augustus 2014 om 13:44

alleen is sturridge minder op de flanken voor zover ik weet en is barkley te aanvallend om in een pivot te spelen

28 augustus 2014 om 13:51

Dit is op een paar namen na dezelfde elftal die hard afging op het wk . Dus zo geweldig zijn ze blijkbaar niet

28 augustus 2014 om 13:54

Hahaha,... sorry hoor, maar je kijkt echt teveel naar de naam en faam van spelers en te weinig naar hun echte kwaliteit. Het is écht geen toeval dat het Engelse team keer op keer hopeloos door de mand valt op internationale toernooien. 1 punt uit drie wedstrijden is geen "desastreus toernooi" voor Engeland, maar gewoon het niveau waarop Engels spelers op dit moment zitten. Veel hype... weinig kwaliteit.

28 augustus 2014 om 14:00

Het is niet dat Capello, Mclaren en Hodgson goed voetbal spelen. Zet eens een Martinez voor de groep en Engeland kan gwn weer goed presteren.

28 augustus 2014 om 14:35

Sinds 1966 heeft het Engelse elftal 2 aansprekende resultaten neergezet... Wil jij hier stellen dat alleen Bobby Robson en Terry Venables er iets van konden en dat ze verder alleen maar slechte trainers hebben gehad?

28 augustus 2014 om 14:39

Dat waren ze niet. Alleen was de concurrentie toen moordend( Argentinie, west-Duitsland en Brazillie). Nu hebben ze gwn een goede selectie mits iedereen fit is, maar een waardeloze coach.

28 augustus 2014 om 14:44

Ja,... sorry hoor... zo kan je alles rechtbrijen...
Nederland had in dezelfde periode 9(!) halve finale plaatsen op een groot toernooi... Natuurlijk is de concurrentie altijd sterk op Ek's en Wk's, het gaat hier over de grootste wereldwijde sport. En in die grootste wereldwijde sport is Engeland structureel geen topland, zo simpel is het. En ondanks al het geld dat er in hun competitie omgaat wordt de afstand op de concurrenten niet kleiner, maar eerder groter.

28 augustus 2014 om 14:52

Nog even om het in perspectief te plaatsen... Engeland kan zich spiegelen aan landen als Turkije, Denemarken, Zweden en België,.. allemaal landen die in de afgelopen 50 jaar twee halve finaleplaatsen hebben kunnen bereiken op een groot toernooi...

Forster
Stones-Jones-Cahill-Baines
Sterling-Henderson-Wilshere-Oxlade
Rooney-Sturridge

Stuk voor stuk goede spelers maar op een of andere manier zie ik ze geen bijzondere prestaties neer zetten. Nederland heeft op papier mindere spelers maar zou wel gehakt maken van dit Engeland.

28 augustus 2014 om 14:00

Omdat ze een coach hebben die nog kick&rush speelt

Om eerlijk te zijn moet je echt een prima eftal kunnen neerzetten met deze selectie. Volgens mij is het probleem gewoon het gebrek aan diversiteit aan spelers. Allemaal de zelfde Britse mentaliteit, niemand is ooit buiten Europa geweest. Spelers hebben daardoor alleen een kijk op de BPL + 6 tot 10 wedstrijden per jaar in Europa. Bovendien hebben veel spelers een beetje last van hoogmoed.

Jammer dat Bale en Ramsey uit Wales komen. Dat zou echt een enorme boost geven. Verder is de selectie qua kwaliteit-breedte selectie ratio natuurlijk vrij mager. Daarom moet de jeugdopleiding verbeteren en jonge spelers vroeg ervaring op laten doen in het buitenland. Het zou ook helpen als ze kappen met 18/19 jarige jochies op te halen buiten Engeland. Dat stokt gewoon de doorstroming van Engelse talenten. Hoeveel buitenlandse talenten breken nu echt door in Engeland? Bruma, Rekik, Van Ginkel, Ake, Guidetti.

Hart
??
Jagielk/Cahi
Chambers
Baines
Wilshere
Sterling
Henderson
OX
Rooney
Sturridge

Wat is Hodgson ook een pannenkoek. Chambers speelde vorig jaar goed, geen oproep. Speelt 2 wedstrijden voor Arsenal en word gelijk geselecteerd.

En wat Clyne doen om opgeroepen te worden?

28 augustus 2014 om 14:34

To be fair: Er is een verschil in presteren als CB terwijl je een RB bent bij Arsenal of presteren als RB bij Southampton, maar inderdaad is het wel apart. Maar dat is eigenlijk ook logisch, de meeste internationals van de A-landen zitten bij de grotere clubs.

28 augustus 2014 om 16:51

Hetzelfde geld voor Colback... nu hij bij Newcastle speeld is hij ineens wel goed genoeg om opgeroepen te worden haha! Vind trouwens dat Colback, Delph en Townsend niet het niveau zijn waar je als Engeland naar moet streven...

Mis jongens als Dier, Walker en Prowse. Die hebben tenminste nog potentie om echt toppers te worden.

Wat een grap is deze selectie. Spelers als Townsend, Colback zijn ab

Lol, Rose, Delph, Townsend en Colback. Tja Cole is gestopt bij Engeland en Shaw en Gibbs zijn geblesseerd, dan is het aan vijfde keus Rose. Zij dienen enkel als kernopvulling en omdat talenten als Rodwell, Mceachran, etc. de afgelopen jaren het nog steeds niet hebben waargemaakt.

Blijft een matig team zonder echte topspelers. Rooney kan een topper zijn, maar geeft ook nooit thuis, vooral niet op eindtoernooien. Over 2 jaar worden ze weer omhoog geschreven, na een vroegtijdige uitschakeling is het weer 3x niks volgens de pers daar.

Het wordt steeds slechter. Maar liefst 9 spelers waarvan ik weinig tot niks heb gehoord. Ze blijven zeggen dat veel spelers bij goede clubs spelen, maar bijna allemaal zijn die spelers verdrongen door buitenlanders. Ook door Mexicanen en Montenegrijnen, landen waar Engeland normaal gesproken beter moet zijn. Alleen echte talenten redden het: Wilshere, Rooney, Chamberlain, Sterling. Er moet snel iets veranderen want anders liggen ze er in 2016 weer snel uit.

Wat een onvoorstelbaar matige selectie hebben ze daar. Nog een jaartje of tien doorgaan met je eigen talenten negeren ten koste van peperdure vedettes en Engeland gaat zich met de regelmaat van de klok niet voor een wk plaatsen. Gelukkig heeft de Uefa Engeland gered door half Europa op de ek-eindronde uit te nodigen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren